Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer, Koeman, Langeler, Rutten en Wouters strijden om award

Laatste update:

Frank de Boer, Ronald Koeman, Art Langeler, Fred Rutten en Jan Wouters zijn genomineerd voor de Rinus Michels Award, de prijs voor de beste trainer van het seizoen. Vorig seizoen won Koeman de jaarlijkse verkiezing die wordt georganiseerd door het CBV, de belangenvereniging van de trainers.

/

De Boer lijkt Ajax naar de derde landstitel op rij te leiden, terwijl het Feyenoord van Koeman momenteel een outsider voor het kampioenschap is. Het Vitesse van Rutten staat op een tweede plaats. Langeler promoveerde met PEC Zwolle naar de Eredivisie en lijkt de Overijsselse club voor het hoogste niveau te behouden. Onder leiding van Wouters strijdt FC Utrecht om deelname aan Europees voetbal.

De opleidingen van Feyenoord/Excelsior, AZ en Ajax zijn genomineerd in de categorie van beste jeugdopleiding. Op 10 mei zullen zullen in het stadion van PEC Zwolle tijdens het Nederlands Trainerscongres de winnaars in de verschillende categorieën een Rinus Michels Award ontvangen.

Wie verdient de Rinus Michels Award?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik mis Robert Maaskant

16 april 2013 om 10:30

Als je hem zoveel mist, bel of stuur een brief naar hem dat je hem zo graag weer wilt zien.

on: Frank de Boer verdient de prijs voor de rinus michels award. Alhoewel Art Langeler hem ook verdient, maar frank de boer maakt ajax weer opnieuw kampioen en dat gebeurt weinig coaches hier in het nederlandse voetbal. Ik denk dat guus hiddink het laatste was bij psv

1 Frank : 3e titel lonkt in 2,5 jaar....
2 Art : beste promovendus in jaren
3 : Fred : doet het goed bij Vitesse
4 en 5 maakt mij niet zoveel uit.

16 april 2013 om 10:14

Ben het volkomen eens met je lijst alleen was RKC na het promoveren ook een hele goede.

16 april 2013 om 10:18

Dat is zeker waar

16 april 2013 om 11:08

Ja, logisch een Ajacied kiest voor de Boer. Maar niet terecht natuurlijk. De prestaties van de trainer moeten worden beoordeeld op zijn prestaties en niet op die van de club.
Als Fred Rutten, Jan Wouters en Art Langeler met spelers als Eriksenen c.s. hadden kunnen werken, dan waren ze ook kampioen geworden. Je moet ook kijken met welk materiaal trainers moeten werken. In dat licht moet de volgorde ook zijn:
1langeler, 2rutten, 3wouters.

16 april 2013 om 11:21

Ja, kwaliteit is belangrijk, maar het moet toch maar gebeuren.
Kijk naar AZ, daar is zeker genoeg kwaliteit om het hele jaar door mee te spelen in het linker rijtje, maar het faalt daar hopeloos. Dat kun je Frank al 3 jaar op rij niet verwijten.

16 april 2013 om 11:31

Logisch dat een Ajacied voor de Boer kiest. De Boer is ook gewoon een hele logische keuze.

Afgelopen seizoen moest hij zijn 2 absolute sterkhouders van het elftal (vertonghen en Anita) laten vertrekken. Voor de rest is basisklant vd Wiel vertrokken. Heeft hij weer een tijd lang moeten opereren zonder spits omdat deze geblesseerd was. Vrijwel de gehele voorhoede was weer geblesseerd. Ondertussen maakt hij spelers daadwerkelijk beter, hebben ze vrijwel elke topper gewonnen en loodst hij Ajax richting 3e lands titel. En Ajax opereert als team.

Je mag toch wel zeggen dat de Boer minimaal in de top 3 staat maar de nummer 1 kan hij ook zijn.

Dat Vitesse zo hoog staat heeft voor een (klein) deel te danken aan Fred Rutten. Maar toch echt voor 50 tot 70 procent aan Bony te danken. Dus de credits for Fred is toch wel iets overdreven. Maar vanwege de positie op de ranglijst en de vele gewonnen toppers ook geen top 3 notering.

Hetzelfde geld voor Feyenoord. Het spel is niet verbeterd en het is voornamelijk afhankelijk van Graziano Pelle. Dat werd weer pijnlijk duidelijk toen hij geschorst was. Geen duidelijke hand van de trainer. Geen top 3

Art Langeler heeft met Zwolle gewoon heel goed gepresteerd. Is gepromoveerd en heeft met attractief en aanvallend voetbal zichzelf kunnen handhaven in de eredivisie. Top 3 verkiezing

Er is naar mijn idee maar één trainer die zichzelf echt heeft onderscheiden dit jaar en dat is Jan Wouters. Compleet afgeschreven door iedereen, niemand vond het een goede zet maar hij heeft Utrecht compleet doen geloven in Europa en gaat dat waarschijnlijk ook gewoon behalen.

1 Wouters
2 De Boer
3 Langeler

16 april 2013 om 11:31

Het gaat niet alleen om de positie. Maar ik vind gewoon dat zijn inbreng in het spel heel groot is. Hij blijft vasthouden aan zijn spelopvatting en dat betaalt zich uit. Ook al is er elk seizoen weer een periode dat het minder gaat. De voetbal basis is gewoon sterk. Mede door de boer. Want ook volgend seizoen als Eriksen weg is zal ajax dezelfde speelstijl hanteren.

16 april 2013 om 11:59

in dat geval zou een trainer van ajax of psv nooit trainer van t jaar kunnen worden want ze hebben altijd de beste spelers. Wellichta als ze de dubbel pakken plus een europese beker.

de invloed van de Boer bij Ajax is behoorlijk duidelijk en van doorslaggevend belang, dus hij verdient hier zeker credits voor en als de boer de prijs zou winnen is dit een verdiend.
Wouters en Langeler heben het idd ook erg goed en verrassend gedaan

16 april 2013 om 13:12

@wielaert
Dat gaat niet op wat je zegt. Anders had de Boer niet zoveel voorgangers gehad die geen kampioen werden natuurlijk.
Ten tweede vind ik het, gezien het feit dat ik het verder met je redenatie over kwaliteit eens ben, opvallend dat je dan Rutten boven Koeman zet. Vitesse met al hun geld, Feyenoord met al hun jonge jongens..vind ik Koeman toch knapper werk leveren.

16 april 2013 om 17:20

Goed verwoord! Als je ziet op welke manier Ajax nu voetbalt kan ik er soms echt van genieten. Dit voetbal hebben we jaren niet gezien in de Eredivisie en ik hoop dat andere clubs zich hieraan zullen optrekken zodat het niveau in de Eredivisie zal stijgen.

De Boer voor mij 100% op nummer 1.

17 april 2013 om 01:07

Aan het begin van dit jaar werd over een overbruggingsjaar gesproken door vele. Ajax moest veel nieuwe spelers inpassen en had volgens de meeste weinig kans om kampioen te worden. Toch heeft de Boer weer alle neuzen de zelfde kant op gekregen en ze met dezelfde visie laten voetballen.

16 april 2013 om 10:14

Wat Art betreft op de 2e plek is het niet de beste promovendus in jaren.
Wat dacht je dat Ruud Brood vorig jaar gedaan heeft met Rkc. Dat was nog een tikkeltje beter als Art met Pec.

16 april 2013 om 10:19

Nee dat was RKC onder brood volgens mij. Art speelt wel heel aantrekkelijk voetbal. Als de nummer 1 maar Frank wordt dan boeit de rest daar onder me niet zoveel.

16 april 2013 om 10:19

Ik vind Jan ook wel aanspraak maakt.. Heeft Utrecht dit jaar erg goed laten spelen, ze staan veel hoger dan dat je aan het begin van een seizoen zal vermoeden.. Ik zou Fred op 2 doen en jan op 3. Frank 1 uiteraard.

16 april 2013 om 13:47

Wat ook knap is van Frank de Boer is dat hij 3x kampioen wordt in 2.5 terwijl veel bepalende spelers zijn vertrokken (Suarez, Verthongen)

Dit moet Frank de Boer wel worden! Heeft zijn spelers de meeste progressie laten boeken en het meest succesvol (naar alle waarschijnlijkheid)

16 april 2013 om 10:49

Ik vind ook dat Frank de Boer hem verdiend op basis van de prestaties, want 3 keer achter elkaar kampioen is heel knap! Toch denk ik dat Rutten meer spelers echt beter heeft gemaakt. Vitesse heeft met nagenoeg hetzelfde elftal een sprong gemaakt van plaats 7 naar (op dit moment) plaats 2.

16 april 2013 om 11:26

Ben ik niet met je eens! Belangrijkste reden voor de huidige plek is de scoringsdrift van Bony. Dat werd tijdens de Africa Cup pijnlijk duidelijk. Het spel van Vitesse is ook heel vaak niet om aan te zien!

Vitesse heeft een leuk elftal, maar ik heb het idee dat zonder Bony Vitesse samen met FC Twente en Utrecht om de plekken 4 t/m 6 zou strijden. Dan kan je wat mij betreft niet stellen dat Fred zijn spelers zoveel beter heeft gemaakt.
Daarnaast is het niet reëel om de plek op de ranglijst als richtlijn hiervoor te gebruiken, want wat had Frank dan moeten doen? Hij eindigt naar alle waarschijnlijkheid 3 jaar achtereenvolgend op plek 1. Heeft hij de spelers en het elftal in die 3 jaar dan niet beter gemaakt?

16 april 2013 om 11:32

Als je bedenkt dat Bony er vorig jaar 11/12 maakte in de reguliere competitie en onder Rutten opeens op 30 kun je concluderen dat Rutten degene is die Bony beter gemaakt heeft.

Als Frank de Boer 3/4 speelronden geleden al praktisch kampioen zou zijn zou je kunnen zeggen dat hij zijn selectie aanzienlijk beter heeft gemaakt. Het is nu nog vrij spannend geweest.

16 april 2013 om 11:34

Kijk even terug, de meeste punten zijn verspeeld met Bony erbij. dat is nog voor de Afrika cup gebeurd.
Zonder hem werdt gewonnen van ondermeer Ajax.

ik ben supporter van Vitesse, maar ik wil zeker niet dat Fredje deze prijs pakt. Hij heeft bij mij veel minpunten gescoord door het niet op komen dagen rond de wedstijd van Nec uit. Een echt goede trainer was wel op komen dagen.

Frank verdiend deze prijs. Hij behaald nu de 3e titel op rij. Heeft het moeten doen zonder spits. Is altijd rustig. Ajax speelt goed positie spel. En er is in de afgelopen jaren ook veel veranderd bij de club waar hij de groep goed van af wist te houden..

16 april 2013 om 11:37

Plek 7 met dit materiaal is natuurlijk ook niet echt best. Vitesse is het enige team dat geen belangrijke krachten heeft verloren afgelopen zomer. Bovendien heeft Rutten met Janssen de beschikking gekregen over een van de beste middenvelders van de Nederlandse competitie. Tel op je winst. In mijn ogen is het niet heel verwonderlijk dat hij dus beter presteert met Vitesse dan v/d Brom.

De Boer heeft met Vertonghen afscheid moeten nemen van veruit de beste speler in de eredivisie. Bovendien zijn verder de basiskrachten Anita, van der Wiel en Janssen vertrokken. Ondanks deze grote omzettingen blijkt de Boer van Ajax wederom duidelijk het sterkste elftal gemaakt te hebben. Een hele knappe prestatie.

Koeman doet het gewoon prima. Een 3e/4e plaats met Feyenoord is goed, maar ook weer niet uitzonderlijk.

Wouters heeft het heel goed gedaan. Van Utrecht een goed voetballende, stabiele subtopper gemaakt ondanks de financiele problemen. Erg netjes.

Art Langeler idem dito. Zwolle werd door iedereen gezien als een zekere degradant. Met niet al te goede spelers, maar met een verzorgd positiespel weten ze zich echter makkelijk te handhaven. In mijn ogen misschien wel de knapste prestaties.

1. De Boer/langeler
3. Wouters
4. Rutten/koeman

Ik denk dat Frank de Boer dit jaar de award wint en dat hoop ik ook. Naar mijn idee heeft hij dat verdient.

Zou belachelijk zijn als De Boer dit jaar niet zou winnen. Wat hij met Ajax nu flikt had denk ik niemand anders gekund.

16 april 2013 om 10:30

Inderdaad, 3x achter elkaar kampioen is gewoon een wereld prestatie. Vooraf alleen maar gezeik bij Ajax, zich neutraal weten te houden. Ik kan wel verder gaan, Frank je verdient een standbeeld onderhand wel.

Stuk voor stuk allemaal sympathieke trainers met name Jan Wouters heeft het prima gedaan met Utrecht.
Ik stem toch voor Frankie.
Heerlijke coach om naar te kijken en te luisteren.

Voor iedere trainer is wel iets te zeggen. De desbetreffende trainers zijn terecht genomineerd. Maar als ik mag kiezen dan gaat de prijs naar Frank. Het is een prestatie van formaat om als debuterend coach in 3 jaar 3 keer kampioen te worden.

16 april 2013 om 10:16

Ben ik het mee eens. Zeker gezien het feit dat hij het op papier vaak met minder materiaal moest doen de grote concurrenten (Fc Twente en Psv).

16 april 2013 om 12:18

Ik zou ook op Frank stemmen hoor, maar wel met de kanttekening dat het voor Utrecht ook een prestatie van formaat is om 6e (of 5e) te worden en om met Zwolle je op zo'n manier te handhaven.

16 april 2013 om 12:26

Daar heb je helemaal gelijk in. Maar wat mij betreft is het een verschil dat bij Ajax de druk van het presteren er heel erg aanwezig is en bij Zwolle/utrecht niet. Zwolle is gepromoveerd en waarschijnlijk hadden ze als doelstelling om niet (direct) te degraderen. Deze doelstelling is een tijd geleden al gehaald, wat zeker mijn complimenten waard is. Utrecht hetzelfde, zij hadden een andere doelstelling dan Ajax. Ajax moet kampioen worden en Frank heeft al 2 jaar en waarschijnlijk 3 jaar duidelijk aangetoond dat hij met de druk om kan gaan en het maximale uit het team kan halen.

Alle trainers hebben gewoon een hele knappe prestatie neergezet.
De Boer die voor het 3e jaar op rij kampioen lijkt te worden, Rutten die middenmotor Vitesse kampioenskandidaat maakt, Art Langeler die Zwolle als promovendus goed laat meedraaien in de Eredivisie. maar ook Wouters die met Utrecht om europees voetbal meedoet vind ik erg knap.
Ik neig toch het meeste naar Frank de Boer, maar ik ben denk ik niet objectief.

Dit moet toch Frank de Boer worden. Ajax heeft zich zo duidelijk en goed ontwikkeld, in mijn ogen voor een groot deel op het conto van De Boer te schrijven. Wat mij betreft is Wouters een goede tweede, Rutten nummer 3.

16 april 2013 om 10:42

Denk ook dat het Frank word en terecht natuurlijk maar dat Art niet in je top 3 staat doe je hem naar mijn mening te kort speelt aantrekkelijk en gedurft voetbal met de middelen die hij heeft.

Eveneens hoort Koeman wat mij betreft in de top 3 heeft met beperkt matriaal zeer lang mee gestreden om de titel. Nu gun ik hem en Feijenoord Vcl.

16 april 2013 om 11:17

Tsja, er moeten keuzes gemaakt worden he

Wat betreft Langeler ben ik het met je eens, zeker de manier waarop hij Zwolle de punten laat halen, is prijzenswaardig.

Wat betreft Koeman ben ik het niet helemaal met je eens. Ik vind dat Feyenoord zich ten opzichte van vorig jaar te weinig ontwikkeld heeft. Natuurlijk moest de gehele as van zijn elftal vervangen worden, maar dan nog vind ik dat er te weinig voetbal in zit.

16 april 2013 om 20:40

De laatste 3 wedstrijden waren niet zo best maar heel veel wedstrijden daarvoor speelden we samen met Ajax het beste voetbal.

Aan de ene kant lijkt me dat die prijs is voor de trainer die zijn team kampioen maakt.. Hoewel als Rutte 2e wordt met Vitesse zou dat ook bijzonder knap zijn.. Wat Wouters heeft gedaan dit jaar met Utrecht is ook niet mis natuurlijk, maar dan moeten ze wel doorpakken nu,,

Ook Koeman en Langeler verdienen de nominatie, maar zullen wat mij betreft de prijs niet winnen..

16 april 2013 om 10:24

Uhhh nee, die prijs is niet voor de trainer die zijn team kampioen maakt. Dan kan je die prijs net zo goed afschaffen. De prijs is voor de trainer die het meest uit zijn selectie weet te halen of die de meeste spelers beter heeft gemaakt of voor de trainer van de club die het leukste voetbal laat zien, etc. Als de prijs alleen voor trainers zou zijn die hun team kampioen maken zouden er maar twee of drie trainers om die prijs strijden.

16 april 2013 om 11:13

@oiramor,

Dat is uiteraard normaal gesproken niet zo, maar ik bedoel dat dat in dit geval best wel eens zou kunnen..
De top 4 zat dicht bij elkaar en aangezien F. de Boer zijn team het best laat voetballen en er wederom kampioen mee wordt, lijkt het me dat de trainer die zijn team kampioen maakt de prijs verdiend. De Boer dus..

16 april 2013 om 10:26

Rutten heeft Bony... is dat zo'n prestatie?
Ik had graag een vermelding voor Van Basten gezien. Hij heeft een dolend elftal weer op de rit gekregen en na de winter uitzonderlijk gepresteerd. Uiteraard heeft FdB recht op deze titel. Een trainer die veel gezonde eigenschappen mixt en qua uitstraling de andere coaches ver achter zich laat.

16 april 2013 om 11:18

Koeman heeft Pelle, is dat een prestatie dan?
van Basten heeft Djuricic, is dat een prestatie?
Heerenveen speelt al tijden leuk voetbal, maar de uiteindelijk resultaten zijn een flinke poos achtergebleven.. Met Heerenveen in de middenmoot eindigen terwijl ze voorgaand jaar lang meededen om het kampioenschap kan ik geen heel bijzondere prestatie vinden. Wel knap gezien het aantal vertrekkende krachten, maar niet meer dan dat..

16 april 2013 om 11:47

Van Basten heeft met Heerenveen toch een goede 2e seizoenshelft gespeeld. De volledige voorhoede vertrok. Het spel is nog een stuk beter dan vorig seizoen, toen het enkel om de voorhoede draaide. Sinds deze weg is heeft Heerenveen het een tijd moeilijk gehad maar daarna voetballen ze wel mooi. Natuurlijk verbloemd die spits wel het een en ander.

16 april 2013 om 10:31

Ja knap zou dat zeker zijn dat ben ik met je eens. Maar persoonlijk vind ik dat niet volledig aan Rutten te danken. Die actie bij de winterstop heeft dat eigenlijk een beetje verpest. Vind dat de lof volledig naar de spelersgroep gaat dan.

Frank de Boer leidt Ajax toch wel heel waarschijnlijk naar de derde titel op rij, in een overgangsjaar, na het wegvallen van een paar sterkhouders van het vorige kampioensteam. En er is al het hele jaar rust in Amsterdam door hem. Hij verdient het zeker om te winnen in mijn ogen.
Ik ben het wel eens met alle genomineerden trouwens.

Ik denk dat F de Boer hem wint. Niet alleen om het afgelopen seizoen.
In zijn eerste jaar werd hij kampioen, maar was het niet genomineerd omdat hij niet het hele jaar trainer was. Het tweede jaar won Koeman volledig terecht door zijn fantastische prestatie bij Feyenoord door 2de te eindigen. Dit jaar, voor het 3de jaar op rij kampioen worden, denk ik dat andere spelers en trainers het hem nu extra gunnen, ook al vind ik de prestatie van koeman en Langeler ook minsten even goed.

Ik denk dat Frank de Boer nu moet de award ontvangen. Hij heeft Ajax naar de top gebracht voor 3 seizoenen al sinds zijn aanstelling. Bovendien laat hij elke keer de ploeg mooi, aanvallend en verzorgd combinatie voetbal spelen. Zijn ploeg speelt altijd om te winnen; niet om niet te verliezen.

Ik wil niet veel zeggen hoor maar wat Wouters flikt met Utrecht terwijl alle kwaliteit is vertrokken en dan deze plaats op de ranglijst halen ondanks alle kritiek vind ik echt wel meer waard dan wat Rutten of Langeler hebben gepresteerd. PEC staat nog steeds randje degradatie en Vitesse zou zonder Bony ook niet zo hoog staan dus Langeler en Rutten komen voor mij op 4 en 5.

Wie stemmen er?

Het gaat tussen de Boer en Langerer denk ik,
In een 'tussenjaar' naar alle waarschijnlijkheid kampioen worden is ongelofelijk knap. De sleutel spelers vertrekken en worden voor veel minder geld opgevangen.
Als deze groep intact blijft, lijkt overwinteren in de CL een haalbare opgave.. ongeacht de loting.

PEC is in staat geweest van grote ploegen te winnen, finalist in de beker en handhaving in de Eredivisie lijkt te gaan lukken. Knappe prestatie van Langeler die in plaats van hoofd jeugdopleidingen PSV ook bij een subtopper aan de slag had kunnen gaan als hoofdtrainer

Als Frank de Boer het kampioenschap niet meer verspeeld dan lijkt het me zeer terecht als hij het wordt. Een topprestatie om 3x op rij kampioen te worden waar 2 van de concurrenten toch meer hebben besteed.

16 april 2013 om 10:53

PSV en Twente neem ik aan?

16 april 2013 om 11:48

Ja bij Ajax is voor zo'n 35 miljoen vertrokken en voor zo'n 7 miljoen ingekocht. Bij Twente geloof ik rond de 20 miljoen ingekocht en PSV rond de 10 incl. Hiljemark

16 april 2013 om 13:20

Zou ik dan kunnen concluderen dat Vitesse met 6 ton voor Janssen het minst uitgegeven heeft een de grootste sprong op de ranglijst heeft gemaakt.

Ik vind dat Art Langeler hem mag winnen. Ajax heeft veel meer macht en geld om dingen voor mekaar te krijgen zoals ze nu gaan. PEC heeft veel minder middelen en presteren ze gewoon goed met leuk voetbal. In dat geval zal Jan Wouters hem ook kunnen gaan winnen, maar ik vind dit meer een prijs voor een jonge getalenteerde trainer.

Frankie natuurlijk, en dat zeg ik niet alleen als ajacied, maar ook om zijn prestatie in 2,5 jaar 3x kampioen, geweldige prestatie!

Dat zal Frank de Boer worden, en terecht denk ik. De jeugdopleiding zal wel naar Feyenoord gaan, denk ik.

Lijkt me duidelijk, die gaat natuurlijk naar Fdb. In de bestuurlijke chaos 3 keer kampioen worden, absurde prestatie natuurlijk.

16 april 2013 om 10:32

//in de bestuurlijke chaos 3 keer kampioen worden, absurde prestatie natuurlijk. \\

Daar was alleen de eerste keer sprake van, nog afgezien dat het bestuur niet op het veld staat. Dus misschien toch niet zo absurd.

16 april 2013 om 10:36

Je hebt gelijk, maar ik denk wel dat Frank een grote rol heeft gespeeld door die chaos helemaal niet te laten doorwerken in de selectie. Hij heeft geen kant gekozen, altijd neutraal gebleven en zich 100% beziggehouden met Ajax 1. Speelde zich af in seizoen 1, maar het resultaat ervan is nu te zien met titel drie. Het had minder florissant kunnen aflopen in Amsterdam.

Dit is niet spannend dit jaar, vorig jaar was het al om het even tussen koeman en de boer, dit jaar duidelijk de boer lijkt me, zo constant gewoon

De keus lijkt me vrij gemakkelijk; De Boer. In het begin van het seizoen riep iedereen dat Ajax geen schijn van kans had op de titel vanwege het vertrekken van veel belangrijke spelers. Dit seizoen zou in het teken staan van het door ontwikkelen van talenten om zo volgend seizoen weer volop mee te strijden met de titel. Nu staat er een team dat het beste en meest constante voetbal speelt, dus het zou volledig terecht zijn dat hij deze prijs wint.

Uiteraard ga ik voor Langeler, maar eigenlijk is het gek dat Erwin Koeman er niet tussen staat. RKC heeft met afstand de laagste begroting en kan zich wederom rechtstreeks gaan handhaven. Best knap eigenlijk.
Als je als Frank de Boer met coach bent bij de club met de hoogste begroting dan is een kampioenschap eigenlijk minder knap dan het lijkt.

16 april 2013 om 10:44

Dan zou ik eerder Gudelj nomineren. Met één van de laagste spelersbegrotingen de zooi van je voorganger overnemen net voor de winterstop. Op een 17e plaats staan en dan de ploeg naar een 11e plek weten te loodsen.

Da's een net zo grote prestatie als kampioen worden met Ajax.

16 april 2013 om 10:52

Daar zeg je wat, Gudelj doet het ook uitstekend. Voor de winterstop zag het er helemaal niet dat NAC zich zo gemakkelijk zou gaan handhaven.

16 april 2013 om 11:22

Dat is juist de reden dat Gudelj niet is genomineerd, hij is niet het gele seizoen coach geweest.
Frank de Boer was in zijn eerste seizoen (stokje overgenomen van Jol)book niet genomineerd

Als Frank de Boer hem nu niet wint neem ik die prijs niet meer serieus.

2 jaar geleden verdiende hij hem, maar was het maar een half seizoen, oke.

Vorig jaar verdiende hij hem maar de revival van Feyenoord onder Koeman was ook indrukwekkend, dus daar had ik vrede mee.

Dit jaar heeft hij van een elftal met een aantal (bij voorbaat) matige spelers, weer een volwaardige kampioensploeg gemaakt dat ver uitsteekt boven de andere toppers.

Er is geen enkele andere trainer die met zijn elftal ver boven z'n kunnen presteert dus het lijkt me dat maar 1 iemand deze prijs kan winnen.

16 april 2013 om 10:44

//er is geen enkele andere trainer die met zijn elftal ver boven z'n presteert dus het lijkt me dat maar 1 iemand deze prijs kan winnen. \\

Dat is onzin, dat geldt namelijk ook voor ploegen als RKC , PEC Zwolle en FC Utrecht.

16 april 2013 om 10:52

Hartstikke leuk, PEC en RKC gaan de nacompetitie net ontlopen. Dat Willem 2 rechtstreeks zou degraderen heb je geen Nostradamus voor nodig en er zijn nog enkele ploegen die een dramatisch seizoen hebben.

Alle lof voor vooral Zwolle dit seizoen, maar een mogelijke 14e plek voor Zwolle vind ik geen reden voor een prijs. Iemand die z'n ploeg 3 keer achter elkaar kampioen maakt en de club z'n gezicht heeft teruggegeven verdient die prijs wel een keer ofniet?

Utrecht vind ik qua kwaliteit de 7e ploeg van Nederland dit seizoen, nouja, ze staan 6e omdat AZ een slecht seizoen heeft. Zo'n wereldprestatie is dat nu ook weer niet.

16 april 2013 om 10:56

Als je kampioen wordt dan verdien je inderdaad een prijs: de schaal.
De vraag is echter wat een knappere prestaties is, je met beperkte middelen rechtsstreeks handhaven of met de beste middelen kampioen worden. Ik zou echt niet weten waarom iemand geen prijs zou mogen ontvangen omdat hij als 14e is geëindigd. Dan kan deze prijs net zo goed niet worden ingesteld.

//willem 2 rechtstreeks zou degraderen heb je geen Nostradamus voor nodig\\

Voorafgaand aan dit seizoen was nog lang niet iederovertuigd dat Willem II de nummer laatst zou worden.

16 april 2013 om 11:13

Je hebt opzich wel een punt, maar ik denk meer in het belonen van winnaars, niet in het belonen van mensen die niet verliezen, maar daar hebben we in Nederland wel een handje van.

Kom op man, Willem 2 eindigde vorig jaar 5e in de Jupiler met dat drama-elftal, Zwolle werd kampioen en heeft gewoon een aantal goede spelers. Iedereen met meer dan 2 hersencellen wist dat Willem 2 de gedoodverfde degradant was.

De Boer of Wouters verdiend hem, de boer doet t al een tijd goed en hetzelfde geld voor wouters..

1. Frank de Boer, omdat het gewoon de beste trainer van Nederland is, en ik denk wereldwijd ook tot de absolute top behoort.

2. Koeman, ongelooflijk knap na het wegvallen van El Ahmadi, Bakkal, Guidetti en Vlaar om dit te presteren.

3. Wouters, ik had Utrecht een heel moeizaam jaar voorspelt. Na deze prestatie en een heel hoop negatieve reacties verdiend Wouters dit jaar een podiumplek.

Waar zijn Maurice Steijn en Nebosja Gudelj! voor plek 4 ??? Qua individuele kwaliteiten binnen de selectie, is Ado boven zich zelf uit gestegen! Daarnaast is Gudelj, waarvan de selectie niet veel beter is toch een behoorlijk stukje omhoog geklommen met Nac!

4. Langerer... Knappe prestatie hoor.. je moet het natuurlijk nog altijd wel even doen, maar Zwolle heeft gewoon een betere selectie dan Vvv en Willem 2, en Roda is dit seizoen aan de lopende band genaaid door de scheidsrechter... dus behalve de 3 punten in Eindhoven vind ik deze prestatie zo bijzonder ook weer niet! Met dank aan de scheidsrechterlijke dwalingen betreft roda staan ze waar ze thuis horen, niets meer en niets minder.

5. Rutten, met Bony, Janssen, geld en een selectie van 50 man is een hoop mogelijk! Vind het maar een naar mannetje.. op het moment dat het niet loopt (in januari) wil die vertrekken, en nu wil hij de roem en de eer van de 2e plek. Daarnaast nooit uitgesproken om kampioen te willen worden terwijl je op 8 speelronde van het einde op 2 punten achterstand staat, en verreweg het makkelijkste schema hebt.

16 april 2013 om 11:07

1. Frank de Boer verdiend hem wel maar hier prijs je hem wel heel erg de lucht in. Hij presteert heel goed bij Ajax vanwege zijn Ajaxfilosofie, bij andere clubs zal hij dat moeilijker in kunnen brengen aangezien de jeugd daar niet op getraind wordt.

2. Ik denk dat Van Geel daar wel goede vervangers voor gevonden heeft, en er is ook weer wat nog talentvoller jeugd opgestaan. Desalniettemin doet hij het heel goed ja, al zou ik hem niet in de top 3 plaatsen.

3. Wouters doet het inderdaad goed.

4. Langeler doet het heel goed vind ik. Met een degradatieselectie goed voetbal spelen, leuk aanvallend, en ook tegen de topploegen zoals Psv, Feyenoord en Vitesse speelden ze sterk. Dat vind ik wel de hand van Langeler en dus zou ik die graag op plaats twee of drie zien.

5. Bony is natuurlijk een fenomeen die ze er op fantastische manieren inschiet. Janssen kan het nauwelijks meer belopen en is daarom degene die de lijnen in het veld uitzet en dus ook nog wel nuttig is, maar niet zoals jij doet overkomen. Geld is er natuurlijk maar is er niet veel uitgegeven zeker niet sinds Rutten is gekomen. En een selectie van 50 man is natuurlijk lachwekkend zeker als je bedenkt dat Vitesse een hele smalle bank heeft waardoor middelmaat als Frank van der Struijk en Simon Cziommer het veld in moeten komen. In de winterstop heeft ie zich inderdaad vrij dom gedragen en verkeerd gecommuniceerd, maar dat heeft hij na de winterstop geweldig opgepakt door al 8 wedstrijden op rij niet verloren te hebben. Verder heeft Rutten spelers als Van Aanholt wel aanzienlijk beter gemaakt, en Vitesse van de 7e naar de 2e plaats gebracht.

Mijn top 5:
1: Frank de Boer
2: Langeler
3: Rutten
4: Koeman
5: Wouters

16 april 2013 om 14:28

Bij het verhaal de Boer, Wouters en Rutten kan ik wel aansluiten als snap ik absoluut niet dat je Rutten op plek 3 zet en Koeman onder hem?

Bony, Jansen, van Ginkel, Kashia, Velthuizen, Kalas (grootste talent misschien wel van Vitesse) van Aanholt... zijn allemaal prima spelers die er vorig jaar ook al stonden al dan niet 1 bij Ajax maar toch.

Daar tegenover staan een Clasie die ineens de kar moet trekken omdat de leiders vertrekken. Je doet net alsof het bij de jonkies allemaal vanzelf is gegaan!? Je moet als coach maar durven, iemand laten debuteren tijdens Feyenoord - ajax (boetius)
En wat dacht je van Schaken en zeker Janmaat en Pelle, die zijn onder Koeman echt goed geworden... Daar is pas de hand van de trainer zichtbaar!!!

En dat van Zwolle.. tja, praat niet te veel de media na! Tegen Feyenoord was het alle ballen opportunistisch op Avdic! Tja, als je dat leuk aanvallend voetbal vind, kan ik zeker in je verhaal komen. Ze hebben van Psv en Feyenoord gewonnen en verdienen daar zeker de credits voor. Ik heb wedstrijden van ze gezien tegen Groningen, Rkc , Ajax 2x, en was in de Adelaarshorst voor de beker. Ik heb weinig aanvallend voetbal gezien van Zwolle. Go Ahead was bij vlagen de betere... Of waren dit toevallig de 5 mindere wedstrijden ?? Zou kunnen....

Het is meer bony die vitesse naar top4 schiet dan door tactische meesterzetten van Fred Rutten.

De Boer heeft tactisch gezien het beste voetbal gespeeld en wordt zo goed als zeker kampioen. Ik denk dat de andere coaches met het zelfde materiaal ook geen kampioen zouden zijn geworden.

Vind Langeler erg leuk voetbal spelen ook zeker gezien het materiaal en Wouters doet het boven verwachting goed, alleen sinds ze nergens meer voor spelen zijn ze erg weggezakt wat dan wel weer zonde is.

Mijn top is dus De Boer, Langeler, Wouters, Koeman en Rutte.

Als Fredje hem wint is dat door Bony dus vind zijn prestatie niet zo knap. Koeman weet de jeugd van Feyenoord wel beter te maken dus dat is erg knap. Maar ook zij prestatie is deels afhankelijk van Pelle. Art langeler beschikt toch over een goede voetballende groep helaas toch een 14e positie op de ranglijst. Stond hij op plek 9 of 10 (wat niet heel ver weg is) was het nog moeilijk geweest maar vindt dit nog geen bovenverwachte prestatie. Frank en Jan Wouters dat zijn in mijn ogen de twee gegadigden voor de award. En dan denk ik dat de Boer er mee gaat lopen. Het komt niet vaak voor dat een trainer drie titels op rij pakt.

Deze moet voor de Boer zijn, heeft veel minder geld geïnvesteerd dan PSV en Twente en toch de derde titel op rij voor Ajax binnengesleept.

Langeler of de boer verdienen hem het meest in mijn ogen.
Utrecht is altijd wel een subtopper of middemoot.
Dat vind ik minder knap dan 3 keer op rij kampioen en de
Manier van spelen van ajax.
Of zoals zwolle zich blijft handhaven in eredivisie met zeer leuk aanvallend voetbal.

Ik koos voor Wouters, maar dat zijn er blijkbaar niet veel met me eens haha. Vond het toch wel knap dat hij het zo doet met deze ploeg. Hij heeft vooral in verdedigend opzicht een echt verdediging ervan gemaakt. (v d Hoorn, Bulthuis)

1. Frank de boer. Is gewoon een topttrainer , bijna zeker de 3de landstitel. 2. Ronald Koeman. Vorig jaar en dit jaar werd er niks bijzonders verwacht, maar ze doen weer mee. 3. Langeler. Knap hoe hij met Zwolle in de Eredivisie presteert, werd ook niks van verwacht. 4. Wouters, zou een moeilijk jaar worden, maar presteert gewoon prima

Artje natuurlijk. De Boer was het de afgelopen twee jaar voor mij. Koeman valt zijn spelers af, afgelopen wedstrijd, had hij niet moeten doen, zonde. Rutten te angstig en Wouters doet het goed maar Langerer deed het mindere middelen beter.

Zeker Rutten, die staat met het zwakste elftal van de nummer 1 en t/m 5, heel mooi tweede.

Hoewel ik hem Langerer, Wouters en Rutten ook gun zal De Boer de terechte winnaar zijn.

Frank de Boer is echt een toptrainer. In de toekomst zal hij dan ook in Barcelona voor de groep staan.

Frank zal dit jaar terecht winnen, geen twijfel over mogelijk.

De Jeugd zal wel naar Amsterdam gaan al had dat misschien wel Eindhoven moeten zijn. Ja mensen jullie lezen het goed!
PSV heeft gewoon veel spelers uit eigen jeugd die heel dicht tegen het eerste aan zitten en ook regelmatig mogen spelen (vooral Locadia en Depay).
Ook doen de jeugdelftallen het momenteel fantastisch. De kans is groot dat de A1 en B1 kampioen worden. De doorstroom naar het eerste kan nog veel beter denk ik maar dat lijkt me niet de maatstaf voor deze prijs. Ook ben ik van de individuele begeleiding niet zo op de hoogte dus kan daar moeilijk over oordelen. Ik weet wel dat dit in Amsterdam en Rotterdam veel credits oplevert.

Feyenoord en Koemand moeten dit jaar anderen voor laten gaan.
Ronald weet er niet het maximale uit te halen en qua jeugd is het dit jaar ook een keer minder. Maar dit zal allemaal samenhangen met de toegenomen druk. De verassing is er af, het moet nu allemaal constant van hoog niveau worden. Maar daar is dit seizoen weer een belangrijke les in dus ik verwacht dat Feyenoord volgend jaar weer gaat vlammen. Heb ook het idee dat de jeugdopleiding op het moment een beetje uitgemolken is. Er komen zeker weer goede lichtingen aan maar de grote aantallen blijven nog even achterwege.

16 april 2013 om 11:39

Dat de jeugd bij andere clubs het beter doen zegt helemaal niets. Ajax heeft daar gewoon een heel ander beleid in. Kampioen worden moet je met het eerste elftal en niet met de jeugd. Daar worden ook de beste spelers uit een jeugdelftal in een hogere categorie ingeschaald, zodat ze tegen oudere en dus sterkere tegenstanders spelen.

16 april 2013 om 12:05

Dit gebeurt bij alle clubs Raymond. De echt talenten worden sneller een elftal hoger gezet om zo al eerder te wennen aan een hoger niveau.
Snap ook niet zo goed wat je punt is want volgens mij zeg je verder veelal hetzelfde.
De vergelijking tussen clubs is gewoon moeilijk, zeker als jou aller Ajax het allemaal zo 'speciaal' doet (momenteel gewoon een kopie van Feyenoord).
Ligt dus gewoon aan de maatstaven die de Knvb hanteert voor het uitreiken van deze prijs. Ik zou het logisch vinden als ze voor PSV kiezen, het gaat immers om de jeugdopleiding en niet om de prestaties van spelers in het eerste (ook al is het eigen jeugd). Maar dit is ieder voor zich. Ere wie ere toekrijgt ook al is het 'koopclub' Psv.

16 april 2013 om 12:05

Tja vorig jaar werden nagenoeg alle eerste jeugdelftallen van Ajax kampioen maar toen wonnen ze de award ook niet. Ik denk dat het gewoon weer Feyenoord wordt (vanwege de doorstroming).

16 april 2013 om 14:30

Qua doorstroming heeft Feyenoord maar een mager jaar.
Alleen Vilhena en Boetius zijn echt doorgebroken.
Van Beek is niet verder gekomen dan 1 partijtje volgens mij.

De grootste winst voor Feyenoord dit jaar is toch wel de Oranjeselectie van alle Feyenoordspelers. En de slechte periode waar Feyenoord nu 1 zit kan wel eens een heel belangrijke les zijn voor komend seizoen! Het niveau is niet omhoog gegaan dit jaar maar misschien moeten we ook maar blij zijn dat we in ieder geval toch weer top 4 halen en ons nestellen bij de Top. Misschien maken we vooral mentaal wel stappen dit seizoen en dat is natuurlijk 1 van de belangrijkste lessen in het leerproces van talenten!

Nee als ik eerlijk ben is het niet Feyenoord die hem dit jaar verdient, maar nogmaals ik ken de maatstaven niet. En volgens mij is dat voor iedereen een beetje onduidelijk. Je geeft zelf al aan dat het waarschijnlijk niet om kampioenschappen in de jeugd kan gaan.

16 april 2013 om 23:33

@ Scf_zuid

Vorig jaar won Feyenoord die titel van beste jeugdopleiding terwijl Ajax de meeste spelers van alle clubs ter wereld op Europees niveau had spelen. Terwijl vrijwel alle jeugdelftallen van Ajax (op jong ajax na) kampioen zijn geworden en het eerste elftal met een hoop jeugdspelers kampioen werd. Als je even een conclusie trekt had Ajax het moeten winnen. Er word dus schijnbaar heel erg veel waarde toegekend aan persoonlijke ontwikkeling tijdens een jeugd opleiding. Op basis daarvan heeft Feyenoord hem vorig jaar gewonnen.

De grootste winst voor Feyenoord is de oranje selectie van veel spelers. Of dat geheel terecht is voor ale spelers zullen we niet weten maar we hebben een aparte bondscoach die het mogelijk maakt. Wanneer je gewoon kwalitatief even gaat kijken zouden er een aantal spelers niet geselecteerd worden.

Ruben Schaken bijvoorbeeld. Ola John voetbalt bij Benfica de sterren van de hemel. We hebben voorhoede spelers als Robben, van Persie, Huntelaar als vaste basis spelers. Met Ola John, Luuk de Jong en Afellay/lens hoeft Schaken nooit geselecteerd te worden. Puur omdat hij op het moment kwalitatief minder is en potentieel minder is. Selectie schaken, absoluut onterecht.

Clasie word geselecteerd. Leuk en aardig maar voor de CVM positie hebben we vd Vaart, Nigel de Jong, Strootman en Anita. Die met alle respect stuk voor stuk een klasse beter zijn, meer ervaring hebben en op hoger niveau voetballen. Selectie Clasie, absoluut onterecht.

Vilhena word geselecteerd. Voor de AM posities hebben we: Vd Vaart, Sneijder, Afellay, Maher. Deze zijn stuk voor stuk allemaal beter dan Vilhena. Dan heb je ook nog Siem de Jong (aanvoerder 2x kampioen Nederland) en Wijnaldum van PSV (topscoorder op de "10" positie).. Selectie Vilhena, absoluut onterecht.

De Vrij of Martins Indi. In de Spaanse competitie speelt een verdediger genaamd Maduro met 100 eredivisie en 100 primera division duels in de benen. Heeft weliswaar niet altijd een basisplaats maar heeft dit seizoen toch al ruim 22 wedstridjen gespeeld. Meer ervaring, en op het moment zeker nog meer kwaliteit. Zou zeker de voorkeur moeten krijgen boven één van de 2 in de basis.

Aanval: Robben - Huntelaar - Van Persie
Wissels: Ola John, L de Jong, Lens/afellay

Middenveld AM: Sneijder
Wissels Am; vd Vaart, Afellay en Maher

Cvm: Nigel de Jong, Strootman
Wissels Cvm: Vd vaart en Anita

Verdediging: Blind - BMI - Maduro - Janmaat
Wissels: Buttner? - Pieters? - de Vrij - Rhijn

Keepers: Stekelenburg
Wissel: Vorm/krul

Totale conclusie:
Janmaat, de Vrij, Martins indi zouden terecht mee gaan als je selecteert op kwaliteit, potentie en ervaring combinatie. Spelers als Schaken, Vilhena, Clasie zouden voorlopig niet geselecteerd horen te worden.

Ik zie dat veel mensen zeggen dat Rutten hem niet verdiend dankzij Bony, maar vergeet niet dat Bony vorig jaar 11 of 12 doelpunten maakte in de reguliere competitie en nu al op 30 staat. Is in een jaar onder Rutten aanzienlijk beter geworden en verdedigd nu ook meer mee dan vorig jaar.

16 april 2013 om 11:35

Vorig jaar moest Bony in het teambelang spelen. Nu heeft Rutten het hele systeem op hem afgesteld. Gewoon de bal naar Bony spelen en maar kijken wat hij ermee doet.

16 april 2013 om 11:40

jaa maar laat dat ook de bottleneck zijn in je team ! de vraag is wat kun je als team brengen op het moment dat de afmaker er niet is, en zowel Vitesse als Feyenoord hebben dit seizoen bewezen het dan heel moeilijk te krijgen !

16 april 2013 om 11:51

Bony speelt juist veel in het teambelang. Weinig spitsen die vaak meeverdedigen. Ook vleugelaanvallers als Kakuta en Ibarra moeten telkens terugkomen om te verdedigen. Vind dat de ballen vorig jaar meer op Bony gingen, maar dat Vitesse moeilijker speelt zonder Bony is zonder meer waar. Als Vitesse het moeilijk heeft kunnen ze de bal op Bony spelen die de bal dan vasthoud zodat de rest van het team kan opkomen.

16 april 2013 om 11:43

rutten verdiend het niet omdat hij niet is op komen dagen tegen Nec uit in mijn ogen. Een echte goede trainer had dit anders aangepakt.

ik kijk eigenlijk wel uit naar volgend seizoen !
Kan PSV zich zonder plaatsing in de CL handhaven?
Kan Ajax zijn Deense toppers behouden?
Wat is Vitesse waard als Bony weg valt en er gezocht moet worden naar vervangers
Kan FC Twente weer op komen naar het vroegere niveau ?
Kan FC Utrecht een stap zetten of was dit een eendagsvlieg
Behoud Feyenoord zijn spelers of word het weer chaos en zoeken naar spelers ?

word op zeker een interessant seizoen dat 2013/2014 !

Maar in de vraag wie de beste coach was, kunnen zelfs wij Feyenoorders toch niets anders zeggen dan F. De Boer ! met geen overweldigend sterke selectie toch gewoon weer kampioen worden ! gun het Ajax ook veel meer dan Psv, de arrogante uitstraling die normaal over Ajax lag is verschoven naar PSV (met name spelers als Mertens, Toivonen en Strootman)

Doe maar Jan Wouters. Ik vond hem altijd een waardeloze trainer. Straalt helemaal niks uit (nog niet echt, trouwens) en was echt totaal niet geschikt om een groep te leiden. Echter heeft hij met zeer beperkt materiaal een geweldig seizoen gedraaid tot nu toe. Ik vind het echt heel erg knap hoe hij zich heeft ontwikkeld. Echt complimenten waard!

Wat ik zo mooi vind bij dit topic is dat bijna iedereen zegt dat de Boer 3 keer op rij de titel gewonnen heeft. Mensen er is een verschil van 5 punten hè, dit is niet veel. Ajax is nog geen kampioen ! Ik kan zat voorbeelden opnoemen van ploegen die dachten dat ze er al waren en na de laatste wedstrijd opeens tweede stonden.

16 april 2013 om 14:43

Laten we het dan houden op gaat winnen, in plaats van heeft gewonnen.

Vitesse en Feyenoord moeten nog tegen elkaar en PSV heeft een lastiger programma als Ajax.

Als Ajax 2 duels wint en 1 gelijk speelt zijn ze er al. NAC vind ik aanvallend onmachtig en in mindere mate Groningen ook. Ik zie niet hoe mensen kunnen blijven roepen dat we deze uitwedstrijden zo vreselijk lastig. Het zijn niet meer de ploegen van 5 jaar terug. Willem II en Heerenveen thuis is ook te doen, dus ik zie weinig hobbels meer naar de landstitel.

Gewoon gefocust zijn van wedstrijd tot wedstrijd en tegen NAC of Willem II de schaal omhoog houden.

Frank de Boer met vlag en wimpel.
Geeneens een verkiezing voor nodig, 3 keer op rij kampioen geworden.
Need we say more.

16 april 2013 om 11:55

Maar Utrecht zo hoog op de ranglijst zetten is ook een prestatie, net zoals de prestatie van PEC of het titelkandidaat maken van Vitesse of Feyenoord. Ze verdienen het allemaal.

16 april 2013 om 12:35

Utrecht staat ook maar zesde toch? NAC is weleens 3e geworden en toen kreeg de trainer ook geen prijs.

16 april 2013 om 13:04

Klopt, maar met deze top vijf is dat toch lastig, ze hebben ook nog een paar ronden helemaal bovenin meegedraaid en nu staan ze ook tien punten los van Heerenveen, dus dat is echt wel netjes voor zo'n selectie hoor.

frank de boer.

ajax moet dringend zn contract verlengen, want de internationale interesse begint op gang te komen. drie keer op rij kampioen. in de champions league in de ajax filosofie een aantal uitstekend wedstrijden gespeeld tegen hele sterke teams. ik begin me zorgen te maken.

Mooi rijtje, voor elke coach valt wel wat te zeggen. Maar ik denk dat de Boer hem terecht wint. Goede coach, mooie uitstraling. Eentje die we in de toekomst bij een topclub gaan zien.

Ieder van deze trainers verdient deze prijs. Ze hebben allen heel wat bereikt met hun team.

Iedere trainer heeft het leuk gedaan maar als Frank de Boer Ajax voor de derde keer op rij de landstitel pakt en weer moest beginnen met een nieuw team dan vind ik hem de trainer die zijn team het best laat spelen en het meeste leert.

Gewoon voor de prijzen (waarschijnlijk 3x kampioen in nog geen 3 jaar) verdient Frank deze persoonlijke prijs wel het meest vind ik, los van dat de andere trainers ook mooi werk hebben verricht!

ik vind het heel moeilijk om te zeggen ik denk dat langeler en wouters de grootste prestatie hebben neergezet, zwolle vooraf een van de grootste degradatiekandidaten, en urecht wat qua spelersmateriaal geen echte toppers heeft zo hoog op de ranglijst zien te krijgen vind ik een grotere prestatie dan kampioen worden met ajax,
met de selectie van ajax zouden de meeste andere trainers ook kampioen worden
als de boer echt zo'n topper was dan had hij bijv in de drie jaar dat hij er zit wel een plan gehad om bijv van utrecht te winnen, want dat is hem in de competitie nog niet gelukt. een echte grote trainer had hier toch beter op ingespeeld denk ik
nee voor mij gaat het dit jaar tussen Langeler en Wouters en ik gun het ze beide.

Frank verdiend deze prijs, de meesten zullen er wel mee eens zijn. in 2.5 jaar 3x kampioen geworden. Wouters of Art zal een terechte nummer 2 worden.

Off: Voor de Ajacieden, de huldiging van Ajax, als ze kampioen worden wordt het waarschijnlijk weer pas op 6 mei gehouden i.v.m. 30april koninginnedag is, 5 mei bevrijdigsdag dus 6 zal de meeste logische zijn (is op maandag) wat al weer belachelijk is. maar als ajax op vroegst 27 april kampioen kan worden staat 28 april misschien open.

Dat hier advocaat van PSV niet wordt genoemd zegt genoeg over zijn trainerskwaliteit. Ik heb hem nooit geweldige trainer gevonden. De prijs die cerdiend is de boer wel.

Toch wel overduidelijk dat De Boer hem moet winnen !
Ook Langeler zou hem kunnen pakken doet het goed met Zwolle .
Toch is het logischer als De Boer de award wint .

Ja hier ben ik het mee eens, koop nog maar een talent die je mist in de eigen jeugd. Goed beleid, speler kopen VOOR ze doorbreken!

Ik denk dat Langeler of Wouters het moet winnen. Beide goede trainers die alles uit de selectie hebben gehaald wat mogelijk was. Echt een ontzettend knappe prestatie van beide trainers.

De boer natuurlijk weer een geweldig seizoen met ajax. In 2,5 jaar gewoon 3x kampioen worden. Echt heel knap. Toch vind ik dat langeler hem ook wel verdiend met zijn prestaties met Zwolle. Ik denk dat het tussen deze 2 zal gaan.

Buiten het feit dat iedereen in deze lijst hem zou verdienen kan deze prijs in mijn optiek maar naar een persoon gaan en dat is Frank de Boer. De beste man is nu drie keer op rij kampioen geworden en heeft de afgelopen jaren nog niet eens zo'n award gewonnen. Vorig jaar ging hij helemaal terecht naar Koeman. Het jaar daarvoor naar (onbegrijpelijk) Preud' homme. Dan moet je Frank nu toch voor die afgelopen 2,5 jaar bekronen met zo'n award.

Als je een club die 6 jaar geen kampioen is overneemt en die club in 2,5 jaar weer 3x kampioen maakt en geen Rinus Michels award wint dan vraag ik me af hoe serieus je die prijs nog moet nemen. Daarbij vind ik Wouters een hele goede tweede, wat hij dit jaar met Utrecht heeft geflikt is fantastisch.

Langeler natuurlijk.
De rest presteert wat je kan verwachten met hun selectie/begroting.
Ajax heeft dat grootste begroting,dus kampioen worden is voor 75 gegarandeert.
Feyenoord heeft een prima selectie en moet gewoon bij de eerste 4eindigen ,wat dus ook het geval is
Vitesse heeft ook een topselectie en geen druk van het prestere,dus een plaats bij de eerste 4 is niet verwonderlijk.
Wouters haalt wel het maximale uit zijn selectie,tot op heden en is voor mij de enige concurrent van Langeler.eindstanden van pec en utrecht zijn beslissend voor de prijs. Haalt zwolle en/of utrecht geen europees voetbal,dan wordt de boer het.

Ach, het blijft een beetje appels met peren vergelijken dit. De nominaties zijn terecht maar het blijft moeilijk om een winnaar aan te wijzen.
De Boer, R. Koeman, E. Koeman, Langeler, Wouters, Gudelj, Rutten, Steijn doen het allemaal prima met hun ploeg dit jaar en verdienen daar de credits voor.

Van Basten, Pastoor, Bosz, Maaskant ( die zich weliswaar niet geliefd gemaakt heeft), Lokhoff, Streppel staan allemaal ongeveer waar ze ook thuis horen op de ranglijst. Kennen geen groots seizoen, maar niet opzichtig gefaald.

Advocaat, Verbeek, Mc Claren en Brood hebben wel allemaal ver onder hun kunnen gepresteerd.

16 april 2013 om 14:13

Haha ja zou je net als bij de Oscars het tegenovergestelde hebben (razzies) De slechtste coach van het jaar, dan mogen Advocaat en Mcclaren op die lijst

16 april 2013 om 14:32

Idd.
Maar aan de andere kant,als dickie 2e wordt en psv wint de beker ,heeft dickie 3prizen gewonnen,dat kan geen enkele andere coach zeggen.
-beker-johan fruitschaal en cl voetbal.
Al is er maar 1prijs die telt voor psv en dat is de titel.......dus kan je van falen spreken,onanks 3prijzen ....

17 april 2013 om 10:13

Voorronde CL is geen prijs. Dus 2 prijzen.

Het zou een grofschandaal zijn als iemand anders dan Frank de Boer hem wint. De afgelopen 2 jaar heeft hij hem ook al niet gewonnen ten koste van Preudhomme en R. Koeman. 3 jaar op rij kampioen als beginnend trainer dan ben je gewoon de beste, ook al werk je met een goede selectie.

Dominant voetbal, aanvallend voetbal en prijzen pakken. De prijs hoort in de handen van De Boer, na 3 jaar kampioen worden mag de erkenning er wel zijn lijkt mij.

16 april 2013 om 15:01

Volledig mee eens!

Frank de Boer hoeft deze prijs niet te winnen voor zijn erkenning, maar na drie keer op rij kampioen gaan worden is een prijs wel op z'n plaats. Wouters en Langeler verdienen ook heel veel krediet.

Frank de Boer verdient hem natuurlijk, eigenlijk de afgelopen 2 jaren al.

In zijn eerste jaar deed hij niet het hele jaar mee, maar kwam binnen in een elftal dat helemaal zoekgespeeld was door Real, ik geloof 9 punten achter stond op de koploper, te horen kreeg dat hij waarschijnlijk slechts tot de winterstop (3 weken) trainer van het eerste mocht zijn, Suarez werd verkocht en de belofte dat er versterkingen voor in de plaats zouden komen werd Niet nagekomen, er kwam de grootste oorlog die ik me kan heugen Ooit binnen Ajax, meer blessures om zijn oren kreeg dan welke trainer dan ook, zelfs de directeur van Ajax zei er niet meer in de geloven, een stel Marokkaantjes hem verweten een racist te zijn:

EN NOG Wist HIJ Kwampioen TE Worden!!!

De prijs kreeg hij echter niet, mede omdat hij die niet kon winnen gezien hij niet het hele jaar gecoacht had.

In zijn tweede jaar werden er alleen nog maar meer mensen verkocht (stekelenburg, de Zeeuw, Sno, Bouy), de oorlog binnen Ajax ging nog steeds door, zelfs Louis van Gaal zou wel even de dienst uit gaan maken, zijn familieleden hebben zelfs voor het gerecht moeten staan, wederom kwamen er belachelijk veel blessures, de CL leek wel omgekocht, zelfs de Fransen beaamden dit (youtube/google Lyon Zagreb maar na), hij leek op een fiasco af te stevenen, zelfs sommige Ajaxfans keerden zich (tijdelijk) tegen hem, de Marokkanenkwestie ging gewoon door, transfers liepen de soep in, maar toch, hoe langer het verder ging, hoe beter het ging lopen, op het einde won Ajax zelfs 15 wedstrijden achter elkaar of iets in die richting en...

Werd hij wederom kampioen, sterker nog zelfs al enkele speelronden voor het einde was hij daar al zeker van.

De prijs echter ging naar Koeman, die, eerlijk is eerlijk, ook een unieke prestatie heeft geleverd met het Feyenoord dat het financieel nog een heel stuk moeilijker had.

Zijn 3e jaar kwam eraan, de rust bij Ajax was vrijwel volledig terug, maar er werd ook drastisch ingegrepen in de financiën, er werd (uit mijn hoofd) meer dan 25 miljoen bespaard, verschillende zogenaamde "sterktehouders" werden verkocht, Vertonghen, vd Wiel, Anita, noem maar op, ze speelden niet meer voor Ajax en dan hebben we nog een hele waslijst (ooijer, Janssen, Özbiliz, Lodeiro, Boulykin, Aissati, nog een paar) die weliswaar niets opleverden, maar waar ook geen gebruik meer van gemaakt kon worden.
Zou Ajax nu dan echt te hard aan de geldrem hebben getrokken? PSV bespaarde tegelijkertijd vrijwel niets en investeerde misschien zelfs een beetje in een nieuwe coach en er kwamen oudspelers terug.

Wederom lijkt Ajax de kampioen te worden, mogelijk zelfs nog eerder dan het jaar ervoor en ook de jeugd lijkt steeds vaker, sneller en beter door te breken.

Ik ben erg benieuwd naar wat de toekomst Ajax brengt, zouden ze nog meer kunnen besparen zonder dat dit gevolgen heeft voor de successen van Ajax? Zou de Boer weer kampioen weten te worden met een berg tieners? Komt hij nu een rondje verder in de CL? Wie zal het zeggen.

Hoe dan ook, naar mijn mening is hij volledig foutloos bezig de afgelopen 3 jaar (ja, 3 jaar, want ook de jeugd heeft hij kampioen weten te laten worden) en ik kan me geen enkele coach bedenken die dat na kan zeggen.
Hoogstens Louis van Gaal in de vorige eeuw, maar die kwam toch in een iets andere situatie terecht dan Frank de Boer de afgelopen jaren.

Vind het mooi om te zien dat meer dan 70% van de mensen op voetbalzone ook op hem zou stemmen, dit houdt namelijk in dat ook een groot deel van de mensen die niet voor Ajax zijn erkennen dat hij naar hun mening de beste trainer is.

16 april 2013 om 15:26

Leuk he, 3 seizoenen met Champions league, 3 keer weggespeeld worden door Real Madrid (of eigenlijk 6 keer) en 3 keer kampioen worden door een inhaalrace na de winterstop.

16 april 2013 om 16:58

Ajax werd zeker niet elke wedstrijd weggespeeld, maar de wedstrijden waarin Ajax het ene goal na het andere scoort tegen Real Madrid worden gewoon neergezet als buitenspel door een stel landgenoten van Mourinho en Ronaldo.

Overigens zijn alle beelden van die doelpunten van internet verwijderd, vreemd hé?

In 2010/2011 zat Frank de Boer er een half seizoen, zijn prestatie om kampioen te worden en de bekerfinale te bereiken was daarom niet relevant. Ontzettend knap als je belangrijkste speler in de winterstop vertrek naar Liverpool. Maar hij zat er tekort en kwam daardoor niet in aanmerking.

2011/2012 werd hij opnieuw kampioen na een geweldige inhaalrace. Maar het was niet toereikend, want Ronald Koeman presteerde iets geweldigs bij Feyenoord er kreeg daarvoor begrijpelijk de prijs.

2012/2013 opnieuw presteert De Boer het kampioen te worden, ondanks het vertrek van 4 basisspelers. En nu is zou het begrijpelijk zijn als Frank de Boer deze prijs zou krijgen. Maar ik houd een slag om de arm, Utrecht, PEC en Vitesse zijn nog niet klaar met hun seizoen. Koeman zou bij opnieuw de 2de plaats in mijn ogen deze trofee niet boven De Boer verdienen.

16 april 2013 om 14:34

Goede beredenering.
Dit jr zal afhankelijk zijn waar Pec Zwolle zal gaan eindigen. Halen ze play offs europees voetbal dan wordt Langeler het. Anders gaat de prijs naar deboer

16 april 2013 om 16:02

Ik beschouw Rutten van Vitesse ook nog als een oudsider voor de prijs, als hij 2de word met Vitesse heeft hij natuurlijk ook een wereldprestatie geleverd.

Wouters doet het natuurlijk geweldig met Utrecht, maar als Utrecht 6de word en de play-offs worden niet gewonnen lijkt me het onwaarschijnlijk dat hij wint.

Art Langeler geef ik goede papieren als hij zich veilig speelt en via het fair play klassement Europees voetbal haalt.

Ik denk dat er maar 1 trainer is die met kop en schouders boven de rest uitsteekt, en dat is natuurlijk Frank de Boer. Ajax speelt met 1 van de slechtere selecties sinds jaren, en toch laat hij dit team erg goed en aantrekkelijk voetbal spelen. Het gaat waarschijnlijk zijn 3e titel op rij worden, en eigenlijk had hij deze prijs ook vorig jaar al kunnen winnen ondanks dat Koeman het natuurlijk erg goed deed voor Feyenoord begrippen (De laatste jaren). Ook in de CL heeft de Boer Ajax goed laten voetballen, en het is dat we in de poule des doods zaten , anders had Ajax ook wel bij de laatste 16 gezeten dit jaar of anders vorig jaar wel. Ook vind ik dat hij spelers beter maakt, en een goed voorbeeld hiervan is dan toch wel Daley Blind. Die jongen werd door het publiek en de media afgemaakt, en toch bleef de Boer vasthouden aan Daley, en nu is hij zelfs 1 van de belangrijkste schakel in dit Ajax.

Mocht Ajax gewoon kampioen worden, verdient Frank deze prijs gewoon. Al hebben Rutten/koeman het ook prima gedaan mochten ze 2e eindigen.

1. Langeler
2. Wouters
3. Rutten
4. Koeman
5. de Boer
Wouters en Langeler doen iets unieks, Rutten verplaatst bergen met zijn team. Koeman en de Boer horen gewoon te doen zoals ze doen, niks boven verwachting ofzo. Zou sneu zijn als één van hen hem zou krijgen.

Ontzettend leuk voor Wouters. Vorig jaar zoveel kritiek gekregen en nu bij de top vijf. Het is hem gegund.

Frank de Boer moet hem winnen, ontzettend goede prestaties neergezet dit jaar en de jaren daarvoor.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren