Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV deelt zorg over arbitrage in Nederland en klopt bij KNVB aan

Laatste update:
/

PSV sluit zich volledig aan bij de zorg over de ontwikkeling van arbitrage in Nederland, zo maakt de Eindhovense club maandagavond bekend. "Voetbal is emotie en een mannelijke sport en voor beide moet ruimte zijn, zoals ook internationaal het geval is", verklaart PSV via de officiële kanalen.

PSV heeft de KNVB maandag op de hoogte gebracht van het standpunt van de club over afgelopen zaterdag (thuiswedstrijd tegen FC Utrecht, red.) en over noodzakelijke maatregelen in het algemeen. De koploper van de Eredivisie doet geen inhoudelijke mededelingen over het bericht aan de nationale voetbalbond.

Elke negatieve aanmerking op de leiding moet volgens de nieuwe regels worden bestraft met een gele kaart. In de regels stond al dat kritiek op de arbitrage niet mag, maar in de praktijk lieten de leidsmannen nog behoorlijk wat over zich heen komen.

Sinds afgelopen maand mag alleen nog de aanvoerder van een team vragen stellen aan de dienstdoende arbiter. Trainers mogen alleen vanuit de zone bij de dug-out instructies geven aan hun team en geen aanmerkingen meer geven op de beslissingen van de arbiter of de vierde man.

De KNVB is te ver doorgeslagen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De term wordt op voetbalzone wel eens misbruikt, maar dit is dus Calimero.

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje een zeikbericht van Psv. Slim om het na een overwinning te melden maar je kunt ook naar jezelf kijken. Vink floot namelijk vrij goed afgelopen zaterdag. Het was een fysiek duel dus je kunt veel onderbreken als scheids.

Dit soort dingen moet PSV overlaten aan de heren van Studio Voetbal en VI. Met dit gepiep bereik je niks.

18 februari 2013 om 18:41

Het is een goede zaak dat San Marco het gedrag van de Knvb heeft aangekaart dit weekend, want dit gaat uiteindelijk funest zijn voor de Nederlandse competitie.

18 februari 2013 om 18:42

Precies! Waar gaat dit heen zeg? En vooral zorgelijk dat Higler nog op de velden mag lopen... Hier moet wat tegen gedaan worden, anders wordt het vrees ik alleen maar erger.

18 februari 2013 om 18:44

Higler afgelopen zondag bij Ado-heerenveen was idd ook weer dra-ma-tisch. Hoe hij vd berg van het veld stuurt is ronduit belachelijk. Verkloot de hele wedstrijd.

Maar dat was het niet alleen - we lagen ons soms gewoon dood te lachen hoe makkelijk we vrije trappen meekregen (en aan de andere kant dood te ergeren hoe makkelijk we ze tegenkregen).

Hitler is hier het perfecte voorbeeld van wat er mis is met Nederlandse scheidsrechters en welke kant het uitgaat.

18 februari 2013 om 19:05

Sanders was afgelopen vrijdag ook weer als een watje aan het fluiten. Elk duel waarbij het een beetje fysiek wordt affluiten, inconsequent kinderachtige gele kaarten geven en een overdreven rode kaart, daar wordt in Engeland hoogstens een vrije trap voor gegeven. Net als de tackle van Van Bommel, hoogstens een vrije trap, absoluut geen geel.

Verschrikkelijk korps hebben wij zeg.

18 februari 2013 om 19:22

Die Higler ook wel echt het grootste drama van allemaal. Die vent fluit echt letterlijk elke wedstrijd kapot .

18 februari 2013 om 19:38

Inderdaad, arrogant ventje.
Ook die kaart die hij aan v/d berg gaf laatst... hij kan wel dictator worden vervelende kwal.

18 februari 2013 om 19:41

@mrkos Higler heeft nog nooit een fatsoenlijke wedstrijd, bij de wedstrijd Groningen - Heracles kreeg zo'n Heracles speler zomaar rood zonder dat iemand uit het publiek het door had.

edit: het was heracles niet roda.

18 februari 2013 om 19:53

Ik vond die rode kaart voor Van den Berg niet zo raar.
Voor praten of protesteren had hij waarschijnlijk niet zijn tweede gele kaart gekregen, maar die tweede was toch wel een duidelijke?

18 februari 2013 om 20:09

Zie ik dat goed staan? .... wie is het perfecte voorbeeld van wat er mis is met de Nederlandse scheidsrechters?

Van de Berg was gewoon niet slim om die overtreding te maken. Daar kan je gewoon geel voor krijgen. Ben het wel met je eens dat het de verkeerde kant op gaat met de regels.

18 februari 2013 om 20:16

Nou we het toch over slechte scheidsrechters hebben, op vrijdag 8 februari heb ik de wedstrijd Excelsior-mvv bezocht en daar een scheidsrechter bezig gezien die dus echt door de Knvb gekneed is.
Zijn naam is Honig, wat een verschrikking was dat om die man bezig te zien.

18 februari 2013 om 18:42

Hoezo is dit Calimero gedrag?! De enigste manier om iets te veranderen is om gezamenlijk op te staan voor verandering, als meer clubs dit doen, wordt de arbitrage ( en dus de Eredivisie) er alleen maar beter van.
Hopelijk volgen meer clubs dit voorbeeld zodat de Knvb nu eens serieus naar dit probleem gaat kijken...

18 februari 2013 om 19:43

Ik vind dit getuigen van "ballen"

Het komt bij Ajax minder vaak voor, maar veel beslissingen op Nederlandse velden zijn uiterst discutabel, maar het is veel erger dat de Knvb met hun uitspraken de kop in het zand steken om hun eigen arbiters maar uit de wind te houden.

Dit is een veel ergere vorm van match fixing als je het mij vraagt, omdat het de overkoepelende organisatie betreft, die het voetbal juist zuiver moet houden en dienen!

We houden ook nog eens een Nationale ploeg over die niet meer weet hoe het er in de rest van de wereld aan toe gaat, waardoor ook Nederlandse clubs in Europa gaan stranden omdat er over de grenzen wel mannen in het veld staan...

18 februari 2013 om 22:16

Het is helemaal niet het tonen van ballen want op de 1001 momenten de afgelopen jaren dat PSV met de hulp van de scheids weer eens goed op weg werden geholpen door de scheids, dan hoor je ze niet. Want laten we eerlijk zijn, dat de helden uit Zeist een onuitgesproken voorkeur hebben voor de top 3 uit Nederland dat staat al jaren buiten kijf.

PSV heeft het over te snel fluiten t.a.v. overtredingen. Ik heb het meer over de gigantische blunders die elke wedstrijd weer op de buis te zien zijn. En dat al jarenlang. Onterechte rode kaarten, buitenspel/overtredingen die zogenaamd " niet gezien" worden. En dit gebeurt met name bij de kleine clubs. Of clubs die sowieso niet erg positief ontvangen worden. Zoals bijvoorbeeld een Roda waar de afgelopen echt blunders zijn begaan door scheidsrechters (bedoelt of onbedoeld) die bij menig ander topclub het nieuws hadden gehaald. Maar in dat geval hoor je niemand erover. Maar zodra een Psv, een Ajax of andere topclubs hun mond opentrekken dan is heel Nederland in rep en roer. En wordt het niveau daadwerkelijk aan de kaak gesteld. Diep triest gewoon.

Het niveau van de scheidsrechters is abominabel. Dat is zo klaar als een klontje. En die maffia organisatie uit Zeist houdt hun keer op keer een hand boven het hoofd.

18 februari 2013 om 19:11

Ik vind het juist positief dat PSV haar zorgen kenbaar maakt aan de bond. Hoe er tegenwoordig gefloten wordt slaat helemaal nergens meer op. We creeëren op deze manier een generatie voetballers die nergens meer tegen kan. Veel ploegen spelen ook met hele jonge spelers, soms zelfs A-junioren. Aan de ene kant leuk, al die jonge talenten. Maar het lijkt erop dat die extra beschermd worden. Terwijl voetbal een contactsport is, overtredingen horen erbij en blessures ook. Als je daar niet tegen kan, moet je niet op voetbal, simple as that.
Nu, bij PSV spelen een hoop jongens die international zijn en PSV speelt ook vaak Europees voetbal. Daar gelden andere normen. Zo'n tackle als die van van Bommel wordt in elke andere copetitie als normaal gezien. Alleen in Nederland moeten ze zonodig een overtreding daarin zien. Als PSV de grens over gaat vliegen de tackles om je oren, maar op een gegeven moment zijn de spelers dat niet meer gewend. Op den duur zal dat voor zowel de clubteams al het NT punten kosten.

18 februari 2013 om 19:12

Wat is dit nu weer voor een vreemde reactie.
Natuurlijk is het goed van psv om hier wat van te zeggen en wat heeft dit met calimero gedrag te maken?. In het voetbal van tegenwoordig mag helemaal niets meer.
Iedereen schreeuwt moord en brand als van Bommel een sliding op de bal maakt. zonder ook maar enige intentie te hebben om iemand te blesseren. Van zo'n sliding zit ik op zaterdagavond te genieten! Dit is toch prachtig. Dit maakt voetbal juist mooi.
De clubs moeten samen opstaan tegen deze rare verandering. Het word veel te soft. Vinden ze het gek dat eredivisie live niet aan een genoeg aantal abonnees komt. Dat snap ik wel, iedereen kijkt liever naar engels voetbal.. waar ze niet zo huilen om alles.

18 februari 2013 om 19:58

Hoewel er eerder dit seizoen best overdreven gele kaarten aan Van Bommel gegeven zijn, vond ik die van afgelopen zaterdag gewoon terecht. Ongelooflijk dat er over deze kaart zoveel nagepraat is. Er zijn talloze beslissingen en kaarten, die twijfelachtiger zijn dan deze.

19 februari 2013 om 00:03

Waarschijnlijk heb je zelf nooit gevoetbald, anders kun je dit niet concluderen. Dit is gewoon een correcte sliding op de bal. Natuurlijk word hierover nagepraat. Dit is gewoon afbreuk aan het hedendaagse voetbal.

18 februari 2013 om 19:36

Hij is bio...? student...kan een tijdelijke woonplaats zijn.

18 februari 2013 om 19:31

Haha jij denkt dat Studio Voetbal en VI dit kunnen oplossen? Nee juist clubs moeten in actie komen.

18 februari 2013 om 19:48

Je moet de invloed van de media ook niet onderschatten.
Mede door items als de elleboog van de week is er naar mijn mening wel rekening mee gehouden, en zijn scheidsrechters strenger gaan fluiten.

Zelfde geld dat als Johan Derksen iedere week Toivonen eruit pikt als smerige speler, er meer op hem gelet word en hij met minder weg komt.

Scheidsrechters zijn heus wel gevoelig voor de media

18 februari 2013 om 19:39

@hoodrich

Schaf een internet maand abbonement sport1 aan en ga eens een aantal wedstrijden premierleague of serie A kijken... Daarna spreek ik je wel weer.

Daarnaast floot Vink ongelofelijk slecht en mijn argumenten daarvoor heb ik hier op VZ diezelfde avond al meermaals breed verwoord.

Verbeek, v. Basten en nu als club PSV zeggen in mijn ogen niets verkeerd, sterker nog zij zien de consequenties van dit beleid en willen dat het Nederlands voetbal niet nog verder terugzakt dan het de afgelopen jaren al heeft gedaan. (al heeft dat deels ook met geld te maken natuurlijk)

18 februari 2013 om 19:39

Niet met je eens, ookal floot Vink prima, PSV kaart dit gewoon netjes aan bij de Knvb, dat zullen ze heus niet doen naar aanleiding van alleen de wedstrijd tegen Utrecht.

Hopelijk volgen meer clubs dit voorbeeld, want er klopt niks van.

Begrijp me goed, ik ben het er volkomen mee eens dat de heren voetballers zich misschien iets beter moeten gedragen, maar je kan toch niet alle emotie eruit halen?
De dood van die grensrechter is schandalig en niet goed te praten, maar komt dit door het betaald voetbal? Zo lang als ik voetbal kijk is er (in Nederland) nog nooit een scheidsrechter op een soortgelijke manier aangevallen.

De Knvb is doorgeslagen

18 februari 2013 om 19:44

Ik vind dit een geweldig initiatief! Ik haat PSV als concurrent, maar ik hoop dat alle clubs nu ook laten merken aan de KNVB dat ze hun bureaucratische onzin lekker achterwege moeten laten. Het voetbal hoort niet te draaien om de scheidsrechters en aanverwante reglementen die het spel minder aantrekkelijk maken door spelers te straffen voor emotie. De KNVB begint te fungeren als een dictator zoals de FIFA. En voor iedereen die wil komen met het 'geven van het verkeerde voorbeeld en dat dient te worden bestraft': is het bestraffen van emotie een slecht voorbeeld? Of is dat gewoon een teken van het zijn van een mens? Sinds er voetbal bestaat wordt er geprotesteerd tegen beslissingen. Laat deze pluche-onwetenden ons spelletje niet verpesten!!!

18 februari 2013 om 21:24

Ik vind het, zeker in het geval van Psv, lachwekkend dit. Ik zie een half elftal van Psv-ers week in week uit tegen de scheidsrechters tekeer gaan. Afgelopen zaterdag was het ook weer raak met Mertens', strootman, Marcello en in mindere mate van Bommel. Dat gedrag heeft oa tot gevolg dat een deel van het publiek zich tegen de scheidsrechter keert met idiote spreekkoren. En dat terwijl vink een prima wedstrijd floot. Lijkt mij dat de leiding van PSV eerst eens moet aankloppen bij de eigen selectie ipv bij de Knvb. Boter op het hoofd noemen ze dit gedrag ook wel.

19 februari 2013 om 01:15

Het was andersom. Het publiek begon zich tegen de scheids te keren en toen volgden de spelers ook.

19 februari 2013 om 08:09

@tussengas

Jij kraamt ook een groot deel onzin uit.. Strootman ging helemaal niet tekeer tegen de scheidsrechter hij stampte op de grond uit irritatie, als jij dat tekeer gaan noemt? Marcelo gaat ook niet tekeer die loopt gewoon weg dus ik weet niet hoe jij hierbij komt. En Mertens heb ik ook niet zien klagen behalve bij die overtreding wat een penalty had moeten zijn. Vink floot niet echt prima. Gele kaart van Van Bommel was gewoon onterecht, hij speelt de bal en dan raakt hij de man heel licht - oke dat kan gebeuren voetbal is een contact sport - dus waarom geel geven en überhaupt al fluiten voor dit?! Belachelijk, het lijkt zoals Van Basten zei net zaalvoetbal..

18 februari 2013 om 19:44

@hoodrich
Het grote probleem is dat door de manier van fluiten het Nederlandse voetbal de aansluiting mist op internationaal niveau. Doordat in bijvoorbeeld Engeland zeer veel wordt toegestaan en Nederlandse scheidsrechters voor 'engelse' tackles gewoon een gele kaart geven, krijgen de Nederlandse teams het ontzettend moeilijk in Europa. Men vergeet wel eens dat voetbal een fysieke sport is, je moet natuurlijk de sporters in bescherming nemen, maar je moet ook niet alle charges willen bestraffen met een kaart. In Nederland is dat helaas wel vaak het geval, scheidsrechters zien veel te snel een overtreding in iets. Dit heeft ook gevolgen voor de scheidsrechters zelf, als zij namelijk op Europees niveau moeten fluiten wordt wel van ze verwacht dat ze de wedstrijd op een 'volwassen' manier leiden, wat dus nu niet meer gebeurt. Heeft natuurlijk tot gevolg dat de Fifa nog wel een tweede keer nadenkt voordat ze een Nederlandse arbiter aanstellen voor een Europees niveau. Zowel op voetbal- als op 'fluit' -niveau lopen we dus de aansluiting mis op deze manier.

Geen idee wat mijn reactie hier doet terwijl ik reageerde op die van Hoodrich..

18 februari 2013 om 21:48

Nee, het gaat niet per definitie om deze wedstrijd. PSV heeft het over de algemene ontwikkeling in het algemeen. Heel goed dat ze dit doen, net als het goed is dat Verbeek, Van Basten, Studio Voetbal en VI dit al een tijdje doen.

19 februari 2013 om 00:59

Jongen schei uit. Vink floot dramatisch en iedere supporter in het stadion zag dat en irriteerde zich er mateloos aan. Het gevolg was dat het PSV publiek massaal achter de ploeg ging staan. Dat was klasse!. Vink hoef ik voorlopig niet meer in Eindhoven te zien. Wat was die vent slecht.

19 februari 2013 om 02:02

maar ja..... vink floot dramatisch volgens jou(ik hb de wedstrijd niet gezien dus kan ik niet oordelen....)
maar wat mij echt verbaasde was vorige week bij vitesse- psv..... van der struik maait mertens onderuit....strafschop.... geen geel----- marcello trekt avenaar onderuit, strafschop en geel voor Marcello?????

Hoe kan dat dan?

Bony die tien x voor de scheids staat om te vragen voor een kaart voor één van psv.....
Hutchinson die commentaar geeft op de scheids.... en krijgt direct geel....??????

Vorige week zei ik al dat ik verwacht dat clubs zelf bij elkaar zullen gaan zitten en ik denk dat Verbeek dat ook wel ziet zitten om op die manier de Knvb eens duidelijk te maken dat het niet meer langer zo kan want op deze manier kom je nog meer achter op Europa!

18 februari 2013 om 18:53

Achter op Europa, maar ook zeer zeker achter op Afrika. In Afrika is zowaar nog meer toegestaan dan in Europa, wat bij de Afrika Cup van dit jaar weer duidelijk zichtbaar was. Het levert zo af en toe gevaarlijke situaties op, maar die zijn schaars, en het levert zeker een aantrekkelijker spelbeeld op. Qua hardheid is het voetbal in Senegal denk ik reactievergelijkbaar met het voetbal in de Premier League.

Ik denk dat er wel eens een voetbalrevolutie plaats kan gaan vinden in Afrika, en dan met name in Midden-afrika (ivoorkust, Ghana, Congo, Congo Democratiqué, Gambia en ook Senegal wordt daar af en toe bij geschaard). Deze landen brengen de afgelopen jaren ongelofelijke talenten voort. Laten we bijvoorbeeld alleen eens kijken naar Ivoorkust en de selectie er bij pakken: het verhaal Drogba is bekend, Yaya Touré is één van de beste verdedigende middenvelders ter wereld, Gervinho is een balkunstenaar, Lacina Traoré is een ongelofelijk sterke man met een geweldige kopbal, Kolo Touré heeft tot de betere verdedigers behoort in zijn goede tijd, Eboué is een solide back met een uitstekend balgevoel (en bovendien een goede smaak in kleding; deze man bezoekt regelmatig modeshows om de hipste kleding uit te zoeken), en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Het talent dat er in Afrika is, verlaat het continent nu nog meestal. Maar in de nabije toekomst (dan praat ik over het komende decennium, ongeveer vanaf het jaartal 2020) is er de hoop dat met behulp van financiële injecties, de lokale competities grote boosts zullen krijgen, en de clubs er meer dan eens in zullen slagen om de grotere talenten te behouden. Dit zal reflectie betreffen in de nationale vertegenwoordigende elftallen, wat we nu al zien bij de jeugdelftallen (de jeugdeftallen van Nigeria behoren tot de beste op aarde).

Europa en Zuid-amerika zullen hun borst dan nat moeten maken: de fysieke kracht van Afrikanen is onbenaderbaar. Er wordt in Afrika bovendien hard getraind op het maken van tackles en tactisch inzicht. Momenteel ontbreekt het bij veel Afrikaanse spelers nog aan het laatste, maar wanneer mensahs als Samuel Eto'o en Doumbia na hun carrière aan de slag zullen gaan als trainer in hun eigen land, kunnen we ook op dat gebied veel positieve veranderingen tegemoet zien.

18 februari 2013 om 18:58

Africa Cup hebben wij als Nederland zijnde niks mee te maken, maar zoals het daar gaat is het Engels model dus in Neder;and zou het ook moeten denk ik.
Spanje en Nederland fluiten beiden lullig enzo

18 februari 2013 om 23:03

ik wil absoluut niet racistisch overkomen oid. courtois, maar zou je alstublieft op willen houden met alles wat op de Europese velden gebeurd te vergelijken met de Afrikaanse velden? Het wordt namelijk redelijk irritant. In het begin vond ik het leuk, maar nu niet meer. Wanneer het over Afrika gaat mag je los branden maar niet in topics die er niks mee te maken hebben. (dit is mijn mening dan he). Zie dit aub niet als een aanval op jou ofzo he!!!

19 februari 2013 om 00:42

Ik respecteer je mening. Ik heb niet de intentie om Afrika met alles te linken, maar ik heb zeer zeker de behoefte om mijn verhaal te doen over iets waar mijn hart sneller van gaat kloppen. Ik snap dat jullie er op zich weinig aan hebben, maar er zijn denk ik zeker veel mensen geinteresseerd in de zaken die ik schrijf. Zoals mensen graag over Ajax of Feyenoord spreken, spreek ik met liefde over Afrika, en met name over Senegal. Alleen zijn er beperkte topics over dit onderwerp. Begrijp me zeker niet verkeerd.

Scheidsrechters geven gewoon veel te snel geel en rood. Die Higler fluit misschien wel volgens de wensen van een paar mensen van de Knvb, maar niet volgens de wensen van de rest van het land.

18 februari 2013 om 19:06

Bij wie staat Hilger onder contract dan? Bij de mensen of bij de Knvb?

Bijna nergens in Europa worden zoveel kaarten voor zeuren uitgedeeld als in Nederland.

Daarnaast moet je niet alleen de arbitrage aankaarten maar ook de openbaar aanklager..

Hoe kan Mathijsen zijn gele kaart worden geseponeerd, terwijl die van de RB van Ajax wel blijft staan?
Daarbij moeten gegeven kaarten na zien van beelden ook aangepast moeten kunnen worden.

Zoals Immers die rood had moeten hebben tegen AZ, maar geel krijgt. Terwijl die middenvelder wel rood krijgt.

Voetbal moet met de tijd meegaan, de belangen zijn hedentendage te groot.

18 februari 2013 om 18:57

vlak de spaanse scheidsrechters niet uit, die houden van hard spel maar niet van commentaar.

Ik kijk elke week Engels voetbal. Daar zie je de stevigste overtredingen die door de Engelse sportverslaggevers als "misschien geel" worden bestempeld. In Nederland roepen de sportverslaggevers over dieprood bij een vergelijkbare overtreding. Jan Mulder vind een duel aangaan in de lucht al rood als je springt met je armen. Spring een zonder je armen te zwaaien. Kom je niet eens over de krant van dinsdag heen.

De sportverslaggeving doet er ook aan mee dat onze scheidsrechters voor alles fluiten.

Ander punt is dat men met 12 camerastandpunten de overtreding vanuit alle hoeken kan zien in slomotion. Een scheids moet in een seconde beslissen.

Daarnaast zijn er spelers die als dramaqueens op een veld staan en bij elke aanraking vallen. het spel gaat zo snel, dat is ook voor een scheids moeilijk in te schatten is wat wel en wat niet een echte overtreding is. Soms vraag ik me af als diezelfde spelers in een drukke menigte lopen ook steeds vallen als ze aangeraakt worden.

18 februari 2013 om 20:03

Over je punt van de dramaqueens ben ik het helemaal met je eens.
Misschien zouden ze schwalbes en matennaaierij ook eens met behulp van camerabeelden moeten onderzoeken en dit spelbederf keihard aanpakken. Dit is toch wel de grootste ergernis op de velden.

18 februari 2013 om 19:02

Of waarom Hiljemark en Mertens geen geel kregen voor schwalbes.
Of Mertens niet voor constant zeuren tegen Vink.

Wat een onzinredenaties.

Mathijsen werd kwijtgescholden omdat ie zichtbaar iets niet had gedaan. Van Rhijn deed wel iets, de kaart was te betwisten.... maar beoordeeld en gegeven in dat geval was gewoon 2e geel en dus rood.

Je probeert je vast te focussen of feyenoord, net als PSV zelf doet. Voor de topper hopen dat ze de arbitrage meekrijgen....

18 februari 2013 om 19:23

Mertens krijgt geen geel omdat hij een penalty moest hebben.
En waarom wordt die gele kaart van Mathijsen dan niet over gezet naar Bmi?

18 februari 2013 om 19:45

Omdat de scheids niet wist wie nu de overtreding had gemaakt. Hij dacht met Mathijsen de goede te hebben, maar daar vergiste hij zich in. En je hoeft jezelf niet te beschuldigen....

Daarmee wel zeggende dat Hiljemark geel verdiende voor een schwalbe ?

18 februari 2013 om 20:24

Hij zij ook dat hij aan de Feyenoorders heeft gevraagd wie het dan wel was, want het was wel een gele kaart. En als de Knvb nav beelden een gele kaart kan seponeren kunnen ze ook nav beelden de kaart als nog aan BMI toekennen

18 februari 2013 om 20:55

En dat kan dus inderdaad niet, volgens de regels.
Zou trouwens ook wat zijn. Je buurman gooit een ruit in en wijst jou aan. De politie heeft het niet gezien, maar omdat je buurman je aanwijst moet jij hangen.
Gebeurt ook niet.
De scheids zou de " verdachte" moeten aanwijzen, niet mede spelers.

19 februari 2013 om 01:29

Onzin Lucunculus, je weet goed wat J040 bedoelt. Het is enorm krom dat men na het zien van camerabeelden kan beslissen dat de verkeerde de gele kaart kreeg en de kaart dus geseponeerd wordt, maar niet aan degene die hem verdiende een kaart kan toekennen.

18 februari 2013 om 19:28

die van mathijssen werd geseponeerd omdat hij een kaart kreeg die eigenlijk voor Martins Indi bedoeld was, kijk de beelden maar terug, dan zie je duidelijk dat niet Mathijssen maar Indi de overtreding begaat

18 februari 2013 om 19:37

Ja dat snap ik,
Maar dan kan de tuchtcommisie die toch verzetten naar Bmi? dat is dan toch wel zo eerlijk lijkt mij ?

Anders kun je die van Van Rhijn ook wel seponeren

18 februari 2013 om 23:09

Daar ligt nog het grootste probleem, de inconsequentie van het scheidsrechterskorps. Maar geel is soms dieprood en vice versa, er valt geen touw meer aan vast te knopen en er zijn goede richtlijnen. En dat gecombineerd met een bedroevend niveau maakt het er niet beter op.

En zoals voetballers gestraft worden, mogen arbiters en de knvb dat ook.

Het niveau tussen Nederland en de rest van Europa wordt hierdoor ook groter. Overtredingen die hier als rood gegeven worden ( Viergever ) krijg je in Europa League/ Champions League geel.

PSV mag niet klagen. Die Strootman en Van Bommel lopen 90 minuten lang te zeiken tegen elke scheidsrechter en protesteren in woord en gebaar tegen elke beslissing en hebben volgens mij dit seizoen nog geen enkele keer geel gekregen wegens protesteren.
Aan de andere kant ben ik het wel met ze eens dat er wat moet veranderen, want als ik die Higler elk weekend weer een wedstrijd helemaal kapot zie fluiten, kan dit toch echt niet langer.

18 februari 2013 om 18:46

Iedere club zeurt tegen de scheidsrechter, ik kan me de tweede wedstrijd na het overlijden van 'de grensrechter' nog herinneren, 9 man van Ajax wisten niet hoe snel ze bij de scheidsrechter moesten zijn om een gele kaart aan te naaien.

18 februari 2013 om 19:09

Dat met de overleden grensrechter is naar mijn mening totaal verkeerd aangepakt. Het ging daar naar mijn mening niet specifiek om het een 'voetbalprobleem' (protesteren enz.) maar om een maatschappelijk probleem dat zich helaas plaatsvond op een voetbalveld. Ik vrees dat zoiets net zo goed plaats had kunnen vinden in een supermarkt, en dat maakt alles alleen maar erger.

Ik denk niet dat jongetjes grensrechters dood gaan trappen omdat ze Van Bommel of iemand anders op tv zien protesteren. Die jongens hebben gewoon geen opvoeding gehad en zijn sociale problemen.

Wat betreft het protesteren: als het blijft bij woordenwisselingen en niet te heftige armgebaren vind ik het prima.

18 februari 2013 om 19:29

Precies, zo denk ik er ook over, het had net zo goed in een supermarkt kunnen gebeuren zoals jij zegt.
Ik denk ook dat het protesteren wat bijvoorbeeld een van Bommel doet, niet wordt nagedaan door de amateur voetballers op zaterdag en zondag.

Ik vind ook dat de politiek ernstig te kort is geschoten, het is vooral over gelaten aan de Knvb (waardoor het juist te veel op een probleem van het voetbal leek), terwijl het een landelijk probleem is.

18 februari 2013 om 20:03

Ten eerste naait men bij Ajax bijna tot nooit de tegenstander een kaart aan, ten tweede al zeker niet met 9 man, en derde kun je hier maar 1 wedstrijd van Ajax herinneren, maw valt dus wel mee
De heren Strootman en v Bommel, staan wekelijks 10x bij de scheidsrechter om een kaart aan te naaien, v Bommel als aanvoerder mag dat, die doet het dan nog op een respectabele manier, maar die andere staat als een doorgedraaide stier bij de scheidsrechter in zijn nek te hijgen, terwijl hij daar niks te zoeken heeft.

18 februari 2013 om 18:51

Enige club die om de twee weken hulp krijgt van de scheids is Feyenoord.
Het kan toch niet zo zijn dat scheids doodsbang zijn om de hele kuip over zich heen te krijgen. Ze fluiten nu gewoon voor Feyenoord om geen gezeik te krijgen van de supporters. Belachelijk natuurlijk.

18 februari 2013 om 19:01

klopt helemaal zag je gister ook zonder geluk winnen ze niet.

18 februari 2013 om 19:25

Of van Koeman, wat een jankert is dat ook.
Die vent zeikt altijd vrolijk met de supporters mee en staat na bijna elke wedstrijd die ze verloren hebben voor de camera te klagen over de arbitrage.

18 februari 2013 om 19:38

Klopt, die zeikbal speelt daar altijd op in..
Altijd veronglijkt naar het publiek kijken. Erg tendieus.

18 februari 2013 om 20:08

Xavi94 dat mag jij best vinden hoor, maar je kunt het totaal niet onderbouwen. Jouw selectieve onderbuikgevoelens, zijn geen feiten. Wat jij ter onderbouwing brengt kan ik met een tegenargument weerleggen. Het is het feit dat men bang is voor de Kuip en zijn supporters... kan het mij ook wel voorstellen, eerst naar de grote stad en dan in een echt stadion met sfeer terechtkomen.

Het verschil zit hem dat Feyenoord een volksclub is met eigen opgeleide mensen en geen gemeentelijk gesubsidieerde koopclub is. Daarom zijn de Feyenoorders misschien fanatieker...

Begrijpelijk dat PSV het niet eens is met de regels. Als er 1 team vol spelers is die bij ieder fluitsignaal zeiken op de leiding is het PSV wel. Heb me er afgelopen wedstrijd ook weer ontzettend aan zitten ergeren.

18 februari 2013 om 18:46

Ja, en zo heeft elk team spelers waar je je aan ergert,

Ik erger me aan de schwalbes van Suarez, wordt ook niks mee gedaan.

Maar je kan het wel aankaarten. Wanneer je niks doet, verandert er niks..

Daarnaast, als je in Spanje elke keer bij commentaar geel trekt, eindigt elke classico met 5 tegen 5..

Scheidsrechters zijn watjes tegenwoordig, en tonen aan niet te beschikken over mentaliteit

18 februari 2013 om 20:22

Maar je houd weer van de schwalbe's van mertens? Zo krom is het ..... Clubliefde.

18 februari 2013 om 21:34

Niekskeeh heeft wel gelijk. Ongehoord hoe veel spelers van PSV zich afgelopen zaterdag gedroegen tegen Vink. Niet voor niets mondde dit uit in een scheldkanonnade vanaf de tribunes. Maar daar hoor je de leiding van PSV niet over. Boter op hun hoofd dus.

19 februari 2013 om 07:53

@tussengas, meld er dan ook even rustig bij Van Bommel de spreekkoren vanaf de tribune liet stoppen terwijl hij eerder een gele kaart werd aangenaaid door de scheidsrechter, iets wat ik niet veel andere spelers zie doen. Daarnaast is het onzin de supporters hierbij te betrekken, want als je al neutraal fluit krijg je al een berg scheldkanonnades over je heen vanaf de tribune, alhoewel het bij PSV (mede door de omstandigheden; overlijden van Vinks moeder) wat ver ging.

18 februari 2013 om 18:51

Ach man dat gezeur over van Bommel en Strootman altijd, bij elk team zitten spelers die zeuren tegen de scheids.
Wat dacht je van bijvoorbeeld van Bony die stond tijdens Vitesse - PSV vaker bij de scheids te zeiken dat alle spelers van PSV bij elkaar, maar je daar hoor bijna niemand over.

De scheidsrechters in Nederlands slaan gewoon totaal door, Hutchinson en van den Berg kregen nu allebei een rode kaart door dat de scheidsrechters na een woord meteen met een kaart gaan zwaaien.
Dat kan toch nooit de bedoeling zijn.

Volgens mij moet je hier twee dingen gescheiden houden. Mark van Bommel krijgt geel. Voor een overtreding. Dat staat helemaal los van de nieuwe regels waarin leidsmannen beschermd worden in woord en gebaar.

Scheidsrechters geven wel makkelijk kaarten voor lichte overtredingen in Nederland. Wat betreft aanmerkingen is dat gewoon de regel en dient die uitgevoerd te worden. Daar ben ik niet tegen.

18 februari 2013 om 18:58

Of het een overtreding was, daar zijn de meningen behoorlijk over verdeeld.

18 februari 2013 om 19:05

dat is voor deze discussie irrelevant volgens mij.

18 februari 2013 om 19:09

of het een overtreding was? Natuurlijk was het een overtreding. Hij komt van achter inglijden en raakt dan wel de bal maar met zijn andere schopt hij de tegenstander naar de grond. De vraag is alleen of het ook een gele kaart was.

18 februari 2013 om 18:50

En dat hoor dus niet. Elke scheids moet dezelfde regels hanteren. Daar zijn regels nou eenmaal voor. Zou vreemd zijn als ze dit bij de politie ook toepassen. De ene agent geeft je een tientje boete voor wildplassen en een ander 200 euro. Gewoon omdat hij wat strenger is.
Een lijn trekken en deze graag zoals in Engeland

18 februari 2013 om 18:53

Haha wat jij zegt is precies het hele probleem.
Alle scheidsrechters op dezelfde manier moeten fluiten, de Knvb heeft niet voor niks regels opgesteld.

18 februari 2013 om 19:00

De scheidsrechters behoren hetzelfde te zijn. Als je bij iets mag wat bij de andere weer niet mag weet je nog niet waar je aan toe bent. Iets mag of iets mag niet, dat is niet afhankelijk van de scheids.

Voetbal is geen voetbal meer, wordt veel te strak gefloten en van een echte wedstrijd met emotie en strijd is er door de overvloed aan kaarten geen sprake meer. Hopelijk ziet de Knvb dit ook een beetje snel in om ervoor te zorgen dat het voetbal tenminste nog een beetje amusementswaarde houdt.

De scheidsrechters worden helemaal gek gemaakt met allemaal regels aan hun kop, hierdoor fluiten ze gewoon dramatisch. Als je ziet hoe makkelijk ze tegenwoordig kaarten geven dat gaat nergens meer over.
Kijk maar hoeveel spelers dit seizoen meer dan vijf gele kaarten hebben gepakt de regels slaan door bij de Knvb. Tijd dat Knvb Engelse scheidsrechter binnenhaalt en meer toelaten, zodat ze geen wedstrijd kapot fluiten en klakkeloos kaarten uitdelen.

Ik vind dat de Knvb echt meer rekening moet houden met de schoonheid van het voetbal. Er worden te pas en te onpas kaarten uitgedeeld met schorsingen die veel te zwaar zijn. Het is echt meten met 2 maten tegelijk. Dat nu PSV officieel een brief heeft geschreven aan de Knvb zal ze toch ook aan het denken moeten zetten? PSV is samen met alle andere clubs het uithangbord van het Nederlands voetbal.

@hoodrich Hoezo Calimero? Toen ik voor het laatst naar de stand keek stond Psv gewoon 1e. Ze trekken nu gewoon als eerste aan de bel nadat meerdere trainers en clubs deze situatie al hadden aangekaart. Dus volgens jou theorie was elke club die dit als eerste had gedaan een club met Calimerogedrag... Dat is pas een ondoordachte uitspraak van jou kant.

Ik vind ook dat je meer mag doen tijdens een wedstrijd want zo hou je de tempo erin.maar ik vind nu wel dat clubs veel sneller gaan zeuren.zoals viergever tegen immers als je het zo in eerste instantie ziet kan je er rood voor geven maar als je het vaker terug ziet kan je gaan twijfelen. Plus immers begon nog hard te schreeuwen.

Ze kunnen beter dat genaai tegen elkaar (spelers onder elkaar) aan pakken. Ene maakt een schwalbe andere stelt zich ongelooflijk aan .Zo is het moeilijk te beoordelen of het nu een overtreding is ofniet. Ik heb het ook te doen voor de scheids want die werken tegenwoordig met enorme druk en elk beslissing krijgen ze alle spelers om heen hun soms terecht dat ze boos zijn maar vaak ook niet.

Ik moet zeggen dat ik in spanje de arbitrage helemaal vreselijk vind.real en Barca krijgen vaak de scheids mee en als ze een scheids tegen krijgen en ze verliezen punten dan geven ze de scheids de schuld.

Ja, noem het maar weer calimerogedrag. Als Vink net zo slecht fluit tegen Ajax, Feyenoord of Twente zijn die supporters er ook als de kippen bij om te gaan zeiken over Vink.
Het was echt diep en diep triest hoe hij floot. Een discutabele gele kaart van van Bommel, ontzettend makkelijk gegeven rode kaart voor Hutchinson, een penalty had het kunnen zijn voor Mertens. Ook nog gegeven corner die niet voor Utrecht was, die sloeg echt helemaal nergens op, waar zelfs bijna een goal uit kwam.

Kortom, net als Verbeek en Marco gewoon er iets van zeggen. De kans dat je de Knvb tegen krijgt zal misschien wel alleen maar groter zijn, maar dat moet je dan maar voor lief nemen.

ik vind dat een scheidsrechter ook bestraft moet worden als hij een fout maakt en daar heb ik ook mijn redenen voor ten eerste je verminderd de omkopingen ten tweede zou een speler, trainer, club, supporters er mee vrede mee hebben als de scheidsrechter tijdelijk wordt geschorst als hij een fout maakt.

18 februari 2013 om 19:12

Dat gebeurd al... Een scheidsrechter die een wedstrijdbepalende fout maakt wordt voor tenminste 1 week uit het programma gehaald. Maar je vergeet één ding, een speler die geschorst wordt mist alleen een wedstrijd premie, een scheidsrechter die één wedstrijd niet fluit verliest direct zijn inkomen, aangezien scheidsrechters alleen per activiteit worden betaald.

18 februari 2013 om 19:42

Het gebeurd veel te weinig, weet jij hoeveel miljoenen een club kan mislopen door een fout van de arbitrage? En de ergernissen van een heel team en supporters? Het zou ook nog kunnen dat hij is omgekocht. Dus een trainer die een aantal keer een fout maakt mag ook niet ontslagen worden?

18 februari 2013 om 20:14

De taak van een scheidsrechter is verschrikkelijk moeilijk. Vaak zijn meerdere herhalingen nodig om het goed te kunnen zien. Verder maken scheidsrechters maar een of enkele fouten per wedstrijd, spelers aanzienlijk meer.

Spelers zouden zelf wat verantwoordelijkheid mogen nemen. Hoe vaak zie je, zelfs wanneer een speler de bal overduidelijk als laatste raak, ze nog een handje de lucht in steken in een poging de ingooi te krijgen. Wanneer spelers eerlijker zouden zijn, zou de taak van een scheidsrechter makkelijker worden. Maar aangezien matennaaierij als 'professioneel' wordt gezien, is dit allemaal wel erg idealistisch...

18 februari 2013 om 20:39

Heb jij zelf ooit al wel eens een wedstrijd gefloten? Moet je misschien eerst maar eens doen voordat je zulke uitspraken doet...

Haha, tegenwoordig zie je na dat ene incident dat spelers heel vaak gele kaarten krijgen als ze bij de scheidsrechter protesteren, maar bij PSV komen ze er echt altijd mee weg. Mertens en vooral Strootman staan elke wedstrijd wel 20 keer te zeiken en te zeuren, maar ze krijgen nooit geel. Zelfs toen Strootman de scheidsrechter vastpakte kwam die er mee weg. Jammer dat er zo met 2 maten wordt gemeten in Nederland.

18 februari 2013 om 19:14

Oh, kun jij dan even uitleggen waarvoor Hutchinson afgelopen zaterdag zijn 1ste gele kaart kreeg?

Ik irriteer me aan een aantal punten.

Sommige scheidsrechters fluiten wedstrijden finaal kapot, Higler en Sanders bijvoorbeeld.
De 1 die strooit met kaarten alsof het pepernoten zijn en de ander fluit in het voordeel van een club omdat de tegenstander een schouderduw uitdeelt. Laat het spel toch eens doorgaan! Het is een contact-sport. Als je dat wilt vermijden moet je jeu de boules gaan spelen of gaan klaverjassen. Alleen ingrijpen als het nodig is zoals vasthouden in de 16 of tijdens een counter, slaande of natrappende bewegingen. Aan dat gemekker wordt al wat gedaan ; gele kaart. Ik wordt er niet goed van. Sommige spelers (noem geen namen) die doen niets anders dan mekkeren. Laat je voeten spreken en houd je mond dicht. Vroeger was het ook niet zo dat een half elftal stond te mekkeren bij de scheidsrechter vanwege een beslissing die op dat moment in hun nadeel is.

Het is gewoon een drama in nederland. Dat slappe gelul allemaal en maar kaarten blijven trekken. Goed bezig man, not! Die Higler is het grootste mietje wat er rond loopt op de velden die strooit kaarten. Zelf ben ik voor AZ, maar die kaarten van Viergever en Elm wat is dat toch overdreven 2 weken achter elkaar. Achja daarom kijk ik nog maar alleen naar topwedstrijden en me eigen club en anders een engelse wedstrijd bijv. middlesbrough - watford veel mooier dat zijn pas voetbalwestrijden daar gaat het wat harder aan toe niet dat mieterige.

Ben gewoon klaar met dat Knvb. miete

Ik denk dat PSV nog de minste reden tot zeuren heeft. Als alle scheidsrechters in het Nederlands Betaald Voetbal zich strikt aan de nieuwe richtlijnen houden krijgt PSV veel meer gele kaarten tijdens wedstrijden en mag Dick Advocaat elke wedstrijd op de tribune plaatsnemen.
Als je elke wedstrijd ziet hoe vaak de spelers van PSV zich benadeeld voelen en direct zichtbaar beginnen te protesteren (strootman, Mertens bijv.) kunnen ze zich nu beter even stil houden. Stelletje jankerds

Ik word echt moe van die scheidsrechters bij ons, voor elk akkefietje wordt gefloten omdat ze bang zijn dat ze anders iets missen. Laat die spelers toch een beetje voetballen, meer strijd, meer sensatie dus mooier voetbal. Als er voor alles gefloten word ben je een watje en heb je zelf waarschijnlijk nooit gevoetbald, voorbeeld: Sanders floot afgelopen vrijdag bij Nec-vvv voor alles, haalde de wedstrijd eruit vervolgens een potje met enorm veel frustratie en spreekkoren van het publiek. Hopelijk ziet Sanders en met hem de andere scheidsrechters dat het toch echt anders moet!

Goeie zaak van Psv. Er moest eens een club mee beginnen, ben er van overtuigd dat meerdere clubs gaan volgen. We irriteren ons al jaren aan de waardeloze scheidsrechters op de Nederlandse velden. Wedstrijden worden totaal kapot gefloten en om ieder mannelijk duel wordt gefloten. Tuurlijk moeten er duidelijke regels zijn maar een scheids moet de wedstrijd aanvoelen en dat doen ze op dit moment totaal niet. Ze fluiten te veel naar de regeltjes omdat ze anders door de Knvb bestraft worden. Ben benieuwd of het enige invloed zal hebben,

Ze moeten de lijnen qua zeuren strak houden en gewoon geel geven. Leren die spelers het ook meteen af. Qua overtredingen mag het van mij minder strak. Het begint inderdaad op zaalvoetbal te lijken en dat moet je proberen te voorkomen.

Zolang dat ge die voetballers met één vinger tegen de grond krijgt is het geen mannelijke sport.

Het zou geen kwaad kunnen om wat vaker door te laten spelen. Ik kan echt genieten van het Engels voetbal, zou echt fantastisch zijn als we een paar van zulke scheidsrechters kunnen lenen om hier te fluiten in topwedstrijden.

18 februari 2013 om 20:20

Veel spelers in de Engelse competitie zijn ook wat mannelijker dan in de Nederlandse competitie.
Hier vallen en rollen ze veel sneller. Ze krijgen dan ook de scheidsrechters, die ze verdienen.

Scheidsrechters moeten iedere wedstrijd en iedere speler beoordelen wat ze op dat moment zien. Dit is moeilijk. Dat snap ik best. Maar sommige scheidsrechters fluiten wedstrijden dood, geven bepaalde spelers eerder een kaart dan anderen.
Dat moet er uit. Alles moet op de eigen waarneming beoordeeld worden. En verder vind ik dat je minder vaak moet fluiten voor een overtreding. Er wordt vaak gefloten bij kleine dingetjes.

Dat scheidsrechters een kaart te veel of te weinig uitdelen in een wedstrijd boeit me niet. Het boeit me meer dat scheidsrechter vaak de show willen stelen of een bepaalde (helden)rol op zich willen nemen. Bij die sliding van Van Bommel afgelopen weekend wordt er in Engeland doorgespeeld. Dit hoeft natuurlijk niet in Nederland, maar de Knvb en de scheidsrechtersbond zou toch wel iets meer naar het fysieke spel moeten toewerken.

Huh? Waar doelt PSV dan op? Ik heb geen enkele vreemde gele kaart gezien. Het meest vreemd was dat een stevige tackle van zowel Mertens als Dereijk niet bestraft werden. Voor die tackles is dit seizoen zelfs al vaak rood getrokken.

18 februari 2013 om 22:41

Die tackle van Derijck moet je nog maar een keer in herhaling bekijken want die raakt niemand en gaat ook niet voor de man; het enige wat hij wil doen is voorkomen dat de bal breed wordt gespeeld en in het spel blijft. Volgens mij floot Vink (zeker in de eerste helft) werkelijk elke tackle af en bestrafte dat met geel

Slimme timing van Psv. De aankomende wedstrijd in de kuip is natuurlijk veelbesproken. Scheidsrechters neigen nogal de thuisspelende club daar te bevoordelen onder druk van het legioen. PSV wil dit uiteraard niet dus er komt hierdoor extra druk de leidsman te staan. Die bedenkt zich wel een tweede keer voor hij een kaart / strafschop zal uitdelen / toekennen.

18 februari 2013 om 19:26

Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden. Gewoon zielig van Psv.

18 februari 2013 om 19:43

Ik kan hier nu een link posten waar frank de Boer de uitspraak doet:

"scheidsrechters moeten zelf beslissen in de kuip"

Dus hij speelt dit spel ook net zo goed mee door druk op de scheids te zetten

18 februari 2013 om 19:52

Waarom zielig? Ik ben er louter positief over, het moet maar eens afgelopen zijn met scheidsrechters die in de kuip fluiten onder druk van het legioen.

18 februari 2013 om 19:43

Van Ajax kant kwam hetzelfde toen we naar de Kuip moesten. Van Feyenoords kan kwam een bericht over een grensrechter die bij Aegon werkte.. Iedere club probeert bij belangrijke wedstrijden op een of andere manier de scheids te beïnvloeden dit seizoen...

PSV is alleen de eerste die het aan durft om het op een officiële manier te proberen, maar het is niet nieuw.

18 februari 2013 om 19:44

Inderdaad, zeer objectieve reactie van je @de Toekomst

18 februari 2013 om 19:51

Klopt, ik zeg toch ook dat het slim is en ik ben er positief over.

18 februari 2013 om 19:56

@ Jk-ajax

Sorry, mijn reactie was eigenlijk voor goal1.. Het klopt allemaal wat jij zegt. Slimme timing van Psv, want ze kunnen het nu goed gebruiken.

18 februari 2013 om 20:12

Vandaar, ik dacht al wat heb ik nu weer verkeerd gezegd. Maar het is inderdaad een perfecte timing voor de aanstaande pot.

18 februari 2013 om 19:51

Niet zo hoog van de toren blazen joh met Pelle en Boetius in je team.

Andere clubs graag volgen, of zijn ze bang terug gepakt te worden door een stelletje narcisten die zichzelf scheidsrechter noemen ? Screen deze mensen eerst psychologisch voordat ze betaald voetbal mogen fluiten. Nu voelen ze zich vanuit hun grandioze zelf boven alles en iedereen verheven.

18 februari 2013 om 19:52

Ja, omdat o.a. Dick Jol zo geprezen werd omdat hij boven de spelers stond.. Zulk soort scheidsrechters zullen wel de voorbeelden zijn van de huidige lichting scheidsrechters. Ze hebben echter niet door dat Dick Jol dat afdwong en van nature al meer had... Ze denken dat zo'n uitstraling makkelijk te kopiëren is, terwijl dat persoonlijkheid en heel veel kunde in je vak vereist. Daar ontbreekt het de scheidsrechters momenteel aan.

Verder helpen de nieuwe regeltjes van de Knvb enkel in hun nadeel. Juist door alles nog meer te bestraffen zal er meer kritiek op de scheidsrechter zijn...

Misschien worden er ook minder kaarten getrokken als de spelers wat minder door rollen en liggen te janken op de grond. Wel zeuren als er een kaart te snel getrokken word maar dan 5 minuten later over het gras rollen alsof ze een dubbele beenbreuk hebben om de tegenstander een kaart aan te naaien.

@vvvthebest dat gebeurt ook in andere landen. Dus leg uit wat je bedoeld.

18 februari 2013 om 19:57

Als je niet begrijpt wat ik bedoel kan je beter leren lezen.

18 februari 2013 om 19:59

Je zal zal je wel aangevallen voelen omdat dat clubje van je de meeste matennaaiers in de ploeg heeft.

18 februari 2013 om 20:53

@ vvvthe best. Als we het over een clubje hebben dan is dat nog altijd VVV en niet Philips. Zo slim acht ik je nog wel. Zorgen jullie eerst maar eens dat je niet degradeerd. Maar ik had het over onze scheidsrechters die niet meer in aanmerking komen voor europese wedstrijden. En dat heeft niet met de spelers te maken maar met de kwaliteit die Zeist afleverd.

18 februari 2013 om 21:08

Wij krijgen ook geen 40 miljoen om uit te geven.zorgen jullie dan maar dat jullie de champions league halen want ik denk dat de gevolgen bij een degradatie van ons minder erg zullen zijn. Ik heb toch ook niet op jou gereageerd met je Europese wedstrijden. Mij gaat het erom dat bijv een Mertens' om de 5 minuten ligt te rollen als ze hem alleen al aankijken. Sta gewoon op en ga verder dan zal zullen de scheidsrechters ook niet zo snel met geel en rood strooien. Toen ze zijn tanden uit z'n mond renden lag hij ook niet op de grond dus een watje zal het wel niet zijn.

18 februari 2013 om 22:18

Ja sorry hoor maar elk team heeft wel zulke spelers. Ik heb bij VVV vrijdag Linssen en Turk respectievelijk Will(rood) en Koolwijk(geel) een kaart aan zien naaien, terwijl er minder aan de hand was dan dat beide heren deden doen geloven met hun gerollebol.

En zo kan ik bij Groningen Zeefuik noemen, bij PSV idd Mertens, bij Feyenoord zie ik Pelle dat ook af en toe doen, net als Boëtius. En zo kan ik nog wel ff doorgaan.

19 februari 2013 om 07:28

Ik zeg ook niet dat vvv spelers dat niet doen. Als Linssen niet zo door rolt had die speler van NEC waarschijnlijk geen rood gekregen. Neemt niet weg dat die al rood had moeten hebben voor de actie op fleuren.

Beetje raar bericht van Psv, wel kenbaar maken dat je je zorgen maakt maar er vervolgens gaan inhoudelijk vervolg aan geven. Ruikt meer naar een beetje psychologische oorlogvoering voor komende zondag.

over de poll:
Vind het eerder andersom. De clubs zijn doorgeslagen.
Scheidrechters maken al jaren fouten. de ene keer zit het mee de andere keer zit het tegen. Zo is het altijd geweest alleen doen de clubs (lees Az en Psv) hier de laatste tijd moeilijk over. Vooral die Verbeek, die is meer bezig met de Knvb dan met AZ.

Off:
Dat er in Nederland bij elk wissewasje word gefloten hebben we aan onszelf te danken. Wij willen graag mooi en verzorgd voetbal zien. Dan krijg je vanzelf dat er bij harde correcte slidings gefloten gaat worden.
Als ze dit wel toelaten gaat er harder gespeeld worden en is er minder tijd om mooi en verzorgd voetbal te spelen.

Vooral vink moet stoppen want wat hij deed kan niet want hij praatte veel te veel met van Bommel. Verder moeten PSV niet te veel afzeiken maar coach bestuur vereniging overleggen en vervolgens klachten indienen bij Knvb. Er gebeurt bij PSV wekelijks wel iets met scheidsrechter, omdat ze kampioen moetem worden schuiven ze aan scheidsrechter en Knvb, logisch. PSV is dit seizoen gewoon walgelijk.

Eredivisie wordt de mieten competitie van europa. heb je toevallig Celtic - Juventus gezien? DAT is voetbal. Nederland is veel te soft, je krijgt voor het minimale al geel. het is toch een contact sport?

Voor alle azijnzeikers hier die dit topic weer aangrijpen om te gallen op psv :
Vraag het eens aan v Basten Verbeek de boer koeman
Allen zijn dezelfde mening toebedeeld.
Raiola zei het gisteren treffend : de knvb creeert op deze manier een nog grotere achterstand in europa.

18 februari 2013 om 20:11

heb de Boer nog niet over de arbitrage horen klagen. Verbeek en Van Basten hadden groot gelijk om over de arbitrage te klagen. Psv niet. Grootste zeur en klaagploeg van NL. Strootman en Van Bommel hadden al veel vaker geel moeten krijgen voor klagen. Het grootste nadeel van ons arbitragekorps is is dat ze ontzettend inconsequent zijn en dat werkt altijd irritatie in de hand. Nogmaal; in nL is de arbitrage om te huilen maar Psv heeft m.i niet veel te klagen.
Denk ook dat Psv hier op een slinkse wijze de arbitrage van zondag probeert te beinvloeden.

18 februari 2013 om 20:45

"scheidsrechters moeten zelf beslissen in de kuip" aldus de boer.
Dat jij een hekel hebt aan psv doet helemaal niet ter zake.
"we " zijn volledig de weg kwijt in nederland. Verbeek zei het al van basten ook en zo zijn er velen : het begint op wijvenvoetbal te lijken.
Als je dat bevalt raad ik je aan om naar korfbal te gaan.

19 februari 2013 om 11:20

ja ik heb een hekel aan psv en met mij nog vele anderen. en zoals ik al aangaf is de arbitrage om over te huilen dus daar zijn we het wel over eens. alleen heeft psv niet zoveel last van de arbitrage m.i. psv is van die zogenaamde warme club een vervelende zeikclub geworden. hoef jij het niet mee eens te zijn maar je merkt dat de spanning er behoorlijk opzit om kampioen te worden. "scheidsrechters moeten zelf beslissen in de kuip" vind ik nou niet direkt zeuren of klagen of een brief naar de knvb schrijven...maar goed 1 titel hebben jullie al : de vervelendste club van Nl.

20 februari 2013 om 20:38

mooi we zijn dol op prijzen
hoe groter de haat van soorten als jij hoe groter de lach in het zuiden.

21 februari 2013 om 09:18

zullen zien wie aan het eind het hardste lacht.... En het wordt ook weer eens tijd voor prijzen bij de" warmste" club van NL.

18 februari 2013 om 20:28

Goh... Raiola vond dat 'zijn' spelers te hard gestraft zijn... Dan zal dat wel zo zijn!
Nogmaals, wij krijgen de scheidsrechters, die we verdienen. Spelers rollen en vallen aan de lopende band, gedragen zich allesbehalve echte mannen (ik generaliseer uiteraard).

18 februari 2013 om 20:47

Dat vond raiola inderdaad ook en daarmee sloeg hij de plank inderdaadmis.
Het gaat mij ook niet over spelers of clubs maar over het spel.
Het gaat helemaal naar de klote op deze manier.
Bloed zweet en tranen , voetbalgevechten op het randje boordevol met emotie daarvoor ga ik naar een stadion.

de enige scheids die ik dit jaar positief heb zien fluiten was makkelie...
vitesse - psv was een heerlijke wedstrijd, lekker stevig....
Vink was een waar drama dit weekend, alles floot hij tegen psv.
en dat heeft iedereen kunnen zien, zelfs op de radio en tv, en dat zegt genoeg.. praatte ze over veel discutabele beslissingen van de leidsman.
vink gaf 5 corners weg die totaal geen corner waren.
zogenaamde handsballen... niemand zag ze. vink wel!
zeker 2 pingels had hij mogen geven

wiedemijer is volgens mij ook 1 van de weinigen die nooit onder vuur ligt, van Boekel fluit ook aardig

18 februari 2013 om 20:30

ik heb de Volkskrant thuis liggen, en die begrepen niet waarom ze bij PSV (weer) zo tekeer gingen de scheids, die vonden Vink goed fluiten, en ik trouwens ook.

Ik vind de regels eigenlijk niet meer dan normaal. Een scheidsrechter maakt een beslissing en er vliegen 11 opgewonden en heetgebakerde ventjes op hem af. Voetbal is een sport voor iedereen, dus ook vrouwen en kinderen. Emoties reageer je maar op een andere manier. Als een scheids een beslissing heeft genomen, draait hij het toch niet terug, dus het heeft niet eens zin om als een klein kind te mekken.

Snap wel dat uitgerekend PSV hier mee komt. Het is en blijft een calimero-club. Hebben om de een of andere reden het idee dat ze tegen Utrecht de scheids tegen hadden, en dan moet je eens zien hoe ze daar over tekeer kunnen gaan. Strootman en vooral Mertens gedragen zich zo nu en dan echt schandalig naar de scheids, zo gefrustreerd, echt niet normaal meer. Het spel mag van mij best wat mannelijker worden, heb ik geen probleem. Maar ik ben het helemaal eens met de regel dat je gewoon je kop moet houden tegen de scheidsrechter, dus ook de heren Strootman en Mertens. Alleen de aanvoerder mag tegen de scheids praten, de rest moet zijn muil houden. Deze week zijn Hutchinson en Van de Berg de pineut, en volgende week waarschijnlijk weer iemand anders. Tot ze het eindelijk afleren.

PSV moet niet liggen drammen,want als ze in Zeist de regeltjes echt hanteren zou die Strootman al 4 keer geschorst moeten zijn,want hij heeft altijd commentaar en soms raakt hij de scheidsrechter aan en volgens mij staat daar rood op.

Het is echt ongelofelijk, iedere kaart van van Bommel is inmiddels onterecht. Zijn laatste van afgelopen weekend is ook volkomen terecht, kom op waar hebben we het over!?

Het gaat niet over van Bommel. Dat hoor je mij niet zeggen. Het is een feit dat steeds meer trainers zich ergeren aan de beslissingen van Scheidsrechters. Verbeek, Van Basten, Advocaat en ja....ook de Boer en Koeman. Maar daar hoor je hier niemand over.

Het probleem is echt niet alleen in onze competitie, ook de buitenlandse competities lopen over van arbitrale blunders enz. Voer gewoon elektronische hulpmiddelen in en geef elk team een of twee momenten om via een video-ref een situatie te laten beoordelen. Verder geen discussies meer en dat gezeur aanpakken, een scheidsrechter draait door mekkeren en tieren echt geen beslissingen meer terug. Het enige wat ze proberen is om met 2 extra lijn/scheidsrechters achter de doelen te experimenteren, en dat hebben we ook al meerdere malen met onze eigen ogen kunnen aanschouwen dat dat er niet beter op word (vb afgelopen donderdag bij Ajax-steau weer). Verder gaat het spel in veel gevallen ook te snel om in een split-second een juiste beslissing te kunnen nemen.
Maar zolang Blatter en Platini zitten zal het er niet beter op worden.

Er zijn hier veel verschillende mensen er toch over eens dat het anders moet. Laten dan de grote clubs zich ook hier verenigen over deze zaak. We hebben nu al een paar trainers en een club die zich zorgen magen over de arbitrage. Samen sta je gewoon sterker nu.

De Brabantse trucendoos gaat open! Niet zo zeuren, want aan het einde van het seizoen kun je alles weer tegen elkaar wegstrepen. Beetje triest om hiervoor bij de Knvb aan te kloppen, alles in de hoop dat ze voortaan de kaarten op zak houden ofwel minder snel durven te geven. Nu moet eigenlijk elke club zijn standpunt uitspreken, dan kunnen die ook weer tegen elkaar weggestreept worden. Wat een zeikerds zeg. Wees een vent, als je zelf uitdeelt moet je ook kunnen incasseren.

18 februari 2013 om 21:55

Dat je alles tegen elkaar weg kan strepen is onzin. Het kan misschien wel, maar wanneer je een keer nét wint en een keer nét verliest, allebei door een arbitrale dwaling, heb je nog altijd een punt meer dan wanneer je twee keer zou gelijkspelen

18 februari 2013 om 21:59

Dit is te makkelijk. Vergeet niet dat nu Van Basten (ajax, Heerenveen), Verbeek (az, Feyenoord) en nu ook PSV zich kritisch hebben uitgelaten dat er gewoon slecht wordt gefloten. Dat zie ik ook, bij alle wedstrijden. Er zijn wat uitzonderingen, maar over het algemeen is er geen touw aan vast te knopen. Inconsequent.

Dat wegstrepen is te makkelijk. Er wordt nu echt geblunderd.

En laat de andere clubs zich maar uitspreken. Ik ben benieuwd.

Of het slim is om hierover naar voren te treden is een andere vraag, maar ik denk dat PSV hier uit wat menig voetbalsupporter in Nederland vindt. Hutchinson en vd Berg krijgen nu allebei een gele kaart, omdat ze tegen de scheidsrechter protesteren, een kaart die ze later duur komt te staan. Ik vind het allemaal prima, maar dan moet de regel wel consequent toegepast worden: als je ziet dat Bony de week ervoor een kleine twintig keer bij de scheidsrechter heeft lopen protesteren zonder daar een kaart voor te krijgen, mag dat op zijn minst vreemd genoemd worden!

Verder vind ik sowieso dat de scheidsrechters in Nederland inconsequent zijn: als je ziet dat er bij de wedstrijd Feyenoord - AZ een (terechte) rode kaart aan Viergever wordt gegeven, maar Immers slechts geel krijgt voor een exact dezelfde en misschien zelfs zwaardere overtreding, is dat gewoon vreemd. De ene scheidsrechter in Nederland hanteert precies de regeltjes (vink), de ander is in de meeste gevallen wat losser (van Boekel, Nijhuis) en wéér een andere verkracht gewoon de wedstrijd om overal een kaart voor te trekken (higler), het is soms om moedeloos van te worden en zorgt ervoor dat een 'simpele' overtreding in een ene wedstrijd zwaarder wordt bestraft dan een zware overtreding in een andere wedstrijd. Hier in Nederland moet je je spel aanpassen aan de scheidsrechter, en ik denk niet dat dat de bedoeling is geweest toen het voetbal uitgevonden werd...

18 februari 2013 om 23:27

helemaal juist geconstateerd, en dan moeten ze in zeist niet raar gaan kijken als spelers en coaches te emotioneel gaan reageren!
Zeist roept de consternatie op zich af.
eindelijk beginnen ze zich buiten eindhoven ook te roeren, eerst was psv de kop van jut, maar er komt bezinning!
zelfs VI begint zich achter psv en consorten te schuilen, helemaal terecht.
psv wordt serieus waar iedere wedstrijd genaaid, en das geen calimerogedrag (pfff_), maar gewoon waarheid.
psv speelt op het randje wat gewoon moet kunnen, en dat gaat dus met deze zaalvoetbalmentaliteit kaarten kosten... en dus ook frustratie van een strootman, mertens etc!

19 februari 2013 om 00:07

Vindt dat de Knvb helemaal juist is!.

Neem als voorbeeld rugby daar spreekt alleen de captain tegen de scheidsrechter en daar is het niveau van spel en scheidsrechter heel hoog.
Ik denk dat het spel alleen maar beter word als alleen de aanvoerder met de scheidsrechter praat. Dan krijg je al dat gezeik niet meer wat de speler eventueel hebt gezegd tegen de scheidsrechter.

Waarom zouden spelers tegen een scheidsrechter hun commentaar mogen geven?

1. de overtreding is al gemaakt, dus je wint er niks mee
2. jouw commentaar zal waarschijnlijk meer uit emotie bestaan
3. laat de aanvoerder het woord hebben want die is waarschijnlijk ook het verstandigst waarom is ie anders aanvoerder

Kijk ik snap best dat voetbal een emotie sport is maar als een scheidsrechter 11 gefrusteerde mannetjes op zich af zien rennen dan gaat ie natuurlijk kaarten uitdelen.

Ik zeg laat de aanvoerder het woord hebben! Zo kan de scheidsrechter gaan concentreren op de juiste beslissing nemen en niet op al die zeurende mannetjes.

19 februari 2013 om 02:30

Bij rugby maken ze gebruik van camera beelden. Dat maakt alles een stuk makkelijker!

Ik vind het onzin dat alleen de captain wat mag zeggen tegen de scheidsrechter. Voetbal is emotie en dan hoort een reactie erbij! Zeker in het geval van onrecht slaat het nergens op dat je je niet mag uiten! De man begaat een verschrikkelijke blunder en dan mag jij niet eens zeggen van scheids je hebt het totaal mis!

Leuke is daarom ook, als je rugby erbij pakt! Een strafbankje! Stuur een speler gewoon even 5 min. eruit laat em afkoelen en het andere team heeft even 5 min. voordeel.

19 februari 2013 om 08:24

Bij rugby is het zo de speler krijgt een gele kaart en moet dan voor 10 minuten naar de sin bin (strafbankje). Dus niet voor 5 minuten.

Opzich ben ik er wel voorstander van dat alleen de aanvoerder mag praten met de scheidsrechter. Denk je nou echt als er 11 man om de scheidsrechter heen staan dat hij dan van zijn beslissing gaat terug komen? Nee toch?

19 februari 2013 om 16:12

Bij rugby gebruiken ze camera beelden. Dat gaan we ook binnenkort gebruiken met het WK. zo word het spel duidelijker. dus dat kopieren ze al! geen gek idee vindt ik.

Jouw reactie over voetbal is emotie. wat win je der nou mee om je emotie te uiten eigenlijk helemaal niks. Je krijgt er in het slechtste geval een gele kaart. Daarom zeg ik laat de aanvoerder het woord doen bij de scheidsrechter die kan zijn verhaal doen bij hem.
Kijk als je nou goeie aanvoerder hebt die goed kan communiceren met de scheidsrechter dan heb je zoveel gewin der mee.. Nu is eigenlijk de aanvoerder alleen de persoon die de vaantje overgeeft aan de tegenstander en meer niet.

19 februari 2013 om 18:29

je moet die bal laten rollen en als kerels voetballen, punt!
in nederland vallen ze als bosjes om als ze ook maar een vinger in zijn rug voelen
je wordt er knettergek van, en dat zeg ik als psv'er, maar bij ajax zie je de tegenstanders exact hetzelfde doen!!!!!
alles doen ze maar om het spel van de betere tegenstander te storen.

als je nu gewoon weer gaat voetballen en niet als ouwe wijven gaat fluiten krijg je weer duels, en geen gepiep meer want ze krijgen immers hun vrije trap niet meer mee
al met al ben je dan weer met voetballen bezig, en niet het verstoren/ ontregelen van de tegenstander....
elkaar kaarten aannaaien is er dan ook niet meer bij, immers is het zo dat wanneer er dan werkelijk voor een overtreding wordt gefloten het gewoon een duidelijke beslissing is!
dat zie je engeland ook, dan is er gewoon het respect voor de scheids, niks mis mee

als de scheids bij iedere overtreding een gele kaart gaat trekken kunnen we over 2 3 wedstrijden van elke club het 2e verwachten ivm geschorsten
dit is gewoon niet leuk meer
we worden steeds meer het lachertje van europa

Als PSV zonodig zijn beklag wil doen over de arbitrage moeten ze ook eens de hand in eigen boezem steken. Ze hebben het wangedrag van Toivonen steeds goedgepraat, en hem toen zelfs beloond met de aanvoerdersband. Ook nu doen ze niks aan het irritante gedrag van v Bommel Strootman Mertens en Advocaat. Zéér hypocriete houding van Psv.

Het zou al helpen als de knvb ook een keer toegeeft dat de scheidsrechters ook (grote) fouten maken maar dit gebeurt zelden tot nooit. Ook al is vriend en vijand het er mee eens dat een scheidsrechter ronduit slecht gefloten heeft dan nog beschermd de knvb de scheidsrechter vaak. Niks mis mee, enige bescherming moeten ze ook hebben maar dit moet niet tot in het ongeloofwaardige doorgezet worden.

Dus volgens PSV is voetbal een mannelijke sport...? Best wel gek om deze term (mannelijk) te gebruiken in hetzelfde seizoen waarin je met een vrouwenteam begint.

Ik verbaas me het meest over het volgende:

90% van de voetbalsupporters en spelers en trainers en media vinden dat een scheidsrechter een wedstrijd aan moeten voelen, maar diezelfde 90% moet wel consequent fluiten, want op tv word de ene wedstrijd (overtreding) weer met de andere wedstrijd gekeken. En volgens een wedstrijd aanvoelen, kan dit weleens verschillen met een kaart, maar dan ineens is het inconsequent. Ik vind daarom ook dat de schuld vooral bij de spelers, media en voetbalsupporters liggen. Want hoe kan een scheidsrechter tegen dit tegenstrijdige mening vechten? Niet!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren