Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Overmars met Barcelona in gesprek over toptalent Cuenca

Laatste update:
/

Ajax hoopt zich nog voor het sluiten van de transfermarkt te versterken met Barcelona-aanvaller Isaac Cuenca. De 21-jarige rechtsbuiten wees volgens El Mundo Deportivo eerder op de dag een aanbieding van de Amsterdammers af, maar heeft zich bedacht. Manager voetbalzaken Marc Overmars voert momenteel met Barcelona-collega Raul Sanllehi gesprekken over de voorwaarden. "Ik kan bevestigen dat we in onderhandeling zijn. Het ziet er goed uit", laat hij weten aan De Telegraaf.

Het is de bedoeling dat Cuenca in Amsterdam weer ritme opdoet na een lange periode van afwezigheid. Zijn laatste optreden was de 4-1 overwinning van Barcelona op Málaga, begin mei vorig jaar. Eind mei onderging hij een kijkoperatie en werd bekend dat hij zeker vier maanden aan de kant zou staan. Uiteindelijk bleef hij ruim acht maanden uit de roulatie en pas recent mocht hij weer meetrainen met de A-selectie van de lijstaanvoerder.

Vanwege de moordende concurrentie in Barcelona acht die club een verhuur voor hem de beste oplossing. Ajax kan de jongeling meer kansen bieden: eerder op de dag werd bekend dat Ryan Babel weer enige tijd langs de kant staat met een blessure, terwijl Miralem Sulejmani niet meer voorkomt in de plannen van trainer Frank de Boer. Ook Tobias Sana, die in het begin van het seizoen geregeld mocht starten, is minder nadrukkelijk in beeld.

Ajax moet Iscaar Cuenca ... huren

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit zou voor alle partijen een goede deal zijn. Zo heeft Ajax haar flanken weer sterk bezet na het wegvallen van Babel en Sulejmani, kan Cuenca weer ritme op doen en uiteindelijk kan Barcelona daarvan profiteren.
Aan het systeem zal hij niet hoeven te wennen in ieder geval!

31 januari 2013 om 18:18

het niveau bij Ajax ligt wel erg veel lager dan bij Barca, dus voor Cuenca zelf weet ik niet of het een goede deal is. En misschien speelt Ajax wel in hetzelfde systeem ze voetballen wel degelijk anders.

31 januari 2013 om 18:26

Zulk type spelers kunnen beter spelen bij een aanvallend ingesteld team dan dat ze in de middenmoot van de PD gaan spelen, waar clubs voornamelijk op de counter spelen. Dan zal hij niet geheel tot zijn recht komen. Daarnaast is het ook niet zo dat het allemaal koekenbakkers zijn bij Ajax.

31 januari 2013 om 18:29

Een aanvallend ingesteld team en Ajax zijn dit seizoen nogal twee tegenstrijdigheden. Zeker als het gaat om de vleugels. Verder hoop ik dat ze dit keer wel de goede speler halen. kan me nog een speler van Barca herinneren die ook al geflopt is.

31 januari 2013 om 18:40

Als het op de vleugels nog ontbreekt, dan is dit toch juist de goede oplossing? Ajax heeft voorin veel pech met blessures en andere gevalletjes, zo mist Ajax op papier haar volledige voorhoede (babel - Sigthorson - Sulejmani).

Als je Gabri bedoelt, dan ben ik het zeker niet met jou eens. Speelde een paar goede seizoenen en was de stille kracht op het middenveld. Na zijn velen blessures kwam hij niet meer op zijn niveau en vertrok hij.

31 januari 2013 om 18:43

Ik zeg ook niet dat ze bij Ajax niets met een bal kunnen maar vergeleken met Barcelona (waar hij elke dag traint) is het een erg groot verschil.

31 januari 2013 om 18:51

@ Lunny

Hij zal Oleguer wel bedoelen. Gabri deed het naar behoren maar niet uitzonderlijk goed. Oleguer viel tegen omdat hij niet kon opbouwen. In topwedstrijden waarin hij enkel een man moest uitschakelen kwam hij beter tot zijn recht,

31 januari 2013 om 18:52

Ik snap wat je bedoelt, maar bij Ajax kan hij zijn spel ook spelen, weliswaar met mindere spelers om zich heen en tegen over zich, maar hij kan wel lekker zijn gang gaan en hij is zeker van speeltijd.

31 januari 2013 om 19:12

Volgens mij kwam sulejmani sowieso niet in de plannen van De Boer voor hoor. Dus om hem tot de potentiele voorhoede te scharen vind ik een beetje ver gaan. Sigthorson is volgens mij alles al een keer over gezegt, maar zonder hem draait het niet minder hoor. Waar het bij Ajax aan ontbreekt is diepgang. Het positiespel bij Ajax bestaat voornamelijk uit het oeverloos rondtikken op het middenveld van de bal, waar voorheen zo snel mogelijk de vleugels werden gezocht. Zou Ajax dan geen goede vleugelspelers in de eigen jeugd hebben rondlopen? Nu huren ze weer een speler die een salaris zal kosten wat nog behoorlijk kan oplopen. Daarvoor kopen ze Sana, wat zeker een talent is, maar daar moet een club met een geweldige jeugdopleiding als Ajax ook wel iemand uit naar voren kan schuiven. Poulsen wordt gehaald, terwijl er met die geweldige jeugdopleiding toch ook wel een speler uit de voeten zou moeten kunnen lijkt me. En wat e=is er met die spitsen gebeurt. Voorheen had Ajax altijd wel een talent paraat voor voorin, nu moeten ze Fischer kopen. Ik vind het een beetje teleurstellend, dat er van die jeugdopleiding nog steeds niet veel doorkomen.

31 januari 2013 om 20:14

gozer denk je echt dat het niveau van ajax 1 lager licht dan in het 2e van barcalona denk zelf van niet.

on: wat heeft ajax aan een jong talent van barca, die gozer gaat je echt geen kampioen maken gewoon met eigen jeugd blijven spelen in plaats van zon duikelaar van barca te halen.

31 januari 2013 om 21:47

Dat was geen veelbelovend talent...
Dit wel.
Al had ik een speler als Tello of Deulofeu ook mooi gevonden, vooral Deulofeu, wat een speler is dat, zag hem met jong-spanje(?) genieten gewoon

31 januari 2013 om 19:13

Halen Halen Halen, nu!!
Ajax heeft op dit moment geen enkele fatsoenlijke rechtsbuiten, Boerrigter en Lukoki zijn het gewoon niet. Cuenca is heel erg welkom!

Tsja de vraag is natuurlijk wat hier van waar is. Als hij nog niet eens helemaal fit, heb je niet echt veel aan een huurspeler volgens mij.

31 januari 2013 om 18:19

je kan er ook geen buil aan vallen. Werkt het; help je jezelf, en de speler en Barca. Kwaad kan dat zeker niet volgens mij.

31 januari 2013 om 19:37

Wat hier waar van is? Hij zal het toch niet zomaar zeggen dat ze hier mee bezig zijn en dat het er goed uit ziet.

Wat zou dit een topdeal zijn! Hopen dat dit doorgaat! Zeer tevreden over Overmars.

31 januari 2013 om 18:24

We vergeten voor het gemak even dat Overmars ook Poulsen en Sana heeft gehaald?

31 januari 2013 om 18:27

Poulsen is een prima versterking en kost alleen salaris. Sana was spotgoedkoop en lijkt het vooralsnog niet te redden. Kan nog komen maar zou (gezien zijn lage aanschafkosten) geen ramp zijn als hij het niet haalt bij Ajax..

31 januari 2013 om 18:29

Sana voegt misschien niets toe, maar Poulsen is zeer bruikbaar. Daar doet een mindere wedstrijd tegen Vitesse niets aan af. Tegen PSV en Feyenoord was hij één van de beteren op het veld.

Vooral tegen PSV schakelde hij moeiteloos het middenveld uit.

31 januari 2013 om 18:32

Poulsen? Wat is daarmee? Speelt zeker goed op niveau, en voegt daadwerkelijk wat toe. Voegt de nodige ervaring toe, die Ajax miste. Over Sana kan ik je wel gelijk geven, maar ik heb zo'n vermoeden dat die over een tijd weer gaat spelen net zoals in het begin. En wat heeft die nou gekost? Vrij weinig lijkt mij? Net zoals Poulsen helemaal niets koste.

31 januari 2013 om 19:07

Sana is geen probleem, kostte niet veel, en wie weet wort het nog wat
Poulsen speelt iedere week in de basis
Wat is je punt?

31 januari 2013 om 19:15

Beter de zuinige Overmars dan die TD van jullie die denkt dat psv een soort man city is

31 januari 2013 om 19:27

Liever dit; een speler met ervaring, die ook nog van waarde blijkt te zijn in het veld en dit seizoen de rol van controleur juist invult en een jonge, goedkope speler die enkel nog beter kan worden, maar waar je anders ook niet echt van wakker hoeft te liggen dat het niks is, dan één Wijnaldum.

Als je kijkt naar de kosten die relatief laag zijn en hoeveel wedstrijden ze meegedaan hebben en belangrijk zijn geweest, dan zijn het goede transfers. Poulsen is gewoon een goede aankoop. Sana is in het begin heel goed geweest en is ook al in waarde gestegen. Hij doet het misschien nu minder, maar dat kan allemaal nog goed komen. Zo niet, 3 ton... Een schijntje voor Ajax. Een gokje als dat kan altijd. Wij kunnen 20 van dat soort gokjes doen en jullie halen één Wijnaldum..

31 januari 2013 om 19:14

@boemba

He ja,laten we vooral Sana al afschrijven, die jongen had nog een seizoen voetbal achter de rug en hoeft zich al helemaal niet aan te passen....wat een onzinnig geneuzel om die jongen al af te schrijven.

31 januari 2013 om 21:54

@sm1thers:

Helemaal mee eens! Zeker in de eerste paar wedstrijden heeft sana toch leuke wedstrijden laten zien en overigens is het ook geen miskoop als sana alsnog blijkt dat het voor die 3 ton niet meer als een speler voor de breedte is gebleken.

Dat gaat niks worden, hij word vast liever gehuurd door een Primera division of een PL club dan een club uit de Eredivisie. Veel ervaring doe je namelijk niet op hier in de mickey mouse league, de tegenstanders zijn gewoon zwak. Met alle respect maar hij moet in een sterkere competitie worden uitgeleend, dat is het beste voor zijn ontwikkeling ook. Want hij moet veel leren.

31 januari 2013 om 18:20

Áls hij komt is het niet per se voor zijn ontwikkeling(alhoewel hij zich ook gewoon kan ontwikkelen bij Ajax), maar vooral dat hij weer wedstrijdritme krijgt. Bij Ajax is de kans op speeltijd groot en zij spelen ongeveer het zelfde voetbal wat het makkelijker maakt om zich aan te passen,.

31 januari 2013 om 18:21

Heeft Barcelona ooit niet veel genoten van het de Eredivisie? Spelers als Koeman, Rijkaard, Cruijff, Kluivert, Reiziger, gebroeders de Boer, Van Bronckhorst zijn als jongen knapen gerijpt in de Eredivisie voordat ze de overstap maakten en (sommigen via een omweg) bij Barcelona terecht zijn gekomen.
De Eredivisie is kwalitatief velen malen minder, maar bij bijna elke topclub in Europa spelen jaarlijks spelers die gegroeid zijn, zoals Cuenca die kans kan krijgen, in de Eredivisie.

Daarnaast is het niet de bedoeling dat Ajax hem gaat leren voetballen, maar dat hij weer lekker in zijn spel kan komen. Ajax speelt aanvallend voetbal vergelijkbaar met het Barcelona systeem. Daarnaast zullen de oud-profs bij Ajax hem nooit slechter maken.

31 januari 2013 om 18:26

Barcelona wilt hem opstomen voor het eerste elftal, maar als hij bij Ajax speelt speelt hij wekelijks tegen tegenstanders als Erik Pieters en speel je tegen tegenstanders als NAC of Pec, word je daar nou echt beter van? Sociedad zou een leuke team voor hem zijn. Dit zou een droom transfer zijn voor de Ajacieden, maar ik zie het niet gebeuren.

31 januari 2013 om 18:36

Ligt eraan hoe je het bekijkt. Het is in mijn ogen momenteel niet het belangrijkste tegen wie hij speelt, maar dat hij speelt en dat hij zijn ding kan doen. Leuk dat hij wekelijks tegen Marcelo en co moet, maar als je geen ritme hebt zullen trainers je niet snel opstellen, of je mag de laatste 10 minuten meedoen. Het is maar voor een half jaar dus hij zal er niks minder op worden, hij neemt enkel ervaring en ritme mee terug naar Barcelona en training van de Boer, Bergkamp etc. krijgen is niks mis mee.

31 januari 2013 om 19:01

@lunny: je hebt helemaal gelijk. Hij moet gewoon spelen, dat is het belangrijkste. Deze jongen heeft genoeg talent en met een half jaar ritme zal hij een grotere kans hebben om te worden verkozen boven een Tello.

31 januari 2013 om 18:46

Denk dat hij bij Ajax nog genoeg kan leren, met oa uitwedstrijden tegen bv PSV en Twente. Daarnaast speelt Ajax ook Europees 2x tegen Steaua en wellicht ook nog tegen Chelsea. Daarnaast speelt hij voor een ploeg die moet winnen, waar dus ook meer druk op staat dan bij een mioddenmoter in Spanje. Voor hem ook wel lekker in een team te spelen dat een vergelijkbaar systeem speelt als Barcelona. Ik zie dit mits hij fit genoeg is om snel te spelen als een win-win situatie.

31 januari 2013 om 18:56

Ja daarnaast zal er nog meer van hem verwacht worden. Hij komt toch binnen als een talent van Barcelona en mensen verwachten dat hij het verschil maakt en zijn stempel drukt.

Bij Barcelona verwacht men minder van hem, omdat spelers als Puyol, Xavi, Iniesta, Messi en Busquets het elftal dragen. Als hij daar slecht speelt heeft het nauwelijks gevolgen voor het team.

31 januari 2013 om 19:16

Als hij echt zo'n groot talent is moet hij het toch kunnen redden bij Ajax?

31 januari 2013 om 20:03

@florentino

Wat een ontzettende onzin.

Nee, de Nederlandse competitie komt niet in de buurt van het niveau van een van de topcompetities. Maar wel is het een competitie waar tactisch zeer behoorlijk wordt gevoetbald en waar jeugd traditioneel snel en veel kansen krijgen. Wat een onzin dat je in onze competitie als talent niet kan groeien om uiteindelijk alsnog de stap naar een grote club in een topcompetitie te maken. Zie ook (laat ik me tot het Ajax van deze eeuw beperken en dan vergeet ik er vast nog een heleboel) Zlatan, Maxwell, Suarez, Sneijder, vd Vaart, Grygera, Heitinga, De Jong, vd Meyde, Pienaar, Vertonghen, Emanuelson, Anita, Escude, Vermaelen, Maduro, Stekelenburg, Babel, Huntelaar, De Mul, Rosenberg, van der Wiel, die via Ajax toch allemaal in een grote competitie bij een meer dan aardige club terecht zijn gekomen. En daar komen binnenkorte De Jong, Alderweireld, Eriksen en Fischer zonder enige twijfel bij.

Zoveel afkeer hebben buitenlandse aansprekende clubs dus kennelijk niet van die ondermaatse Nederlandse competitie. Nogmaals, ik ken onze plek en weet dat ons niveau niet te vergelijken is met dat over de grens. Maar beweren dat de eredivisie geen goede broedplaats is voor hele goede voetballers dat is echt aantoonbare onzin. Elke topclub houdt Nederland nadrukkelijk in de gaten, dat was in het verleden zo, dat is nu zo en dat zal voorlopig zo blijven.

Doen en dan Lukoki ook nog proberen te verhuren

31 januari 2013 om 18:20

Newcastle bied 4 miljoen euro en dan wil jij Lukoki (verhuren)? juist

On: Ajax kan net zo goed Derk Boerrigter laten gaan en als je kijkt naar zijn leeftijd is het meer dan logisch. Hij geeft nooit voorzetten en zijn mislukte trucjes hebben we al 1000e keren gezien.

Cuenca is rechtsbuiten maar kan die op meerdere posities uit de voeten dan?
Ajax heeft Sana en Boerrigter al en desnoods Babel en dat kleine mannetje uit Z-a.
Lijkt mij een onnodige aankoop een Cuenca is amper terug van een zware blessure.

31 januari 2013 om 18:57

Dat mannetje uit Zuid Afrika, Serero, is een middenvelder.
Daarnaast is Babel er weer een paar weken uit en Sana en Boerrigter zie ik maar al te graag vervangen worden. Dus zou dit zeker toejuichen.

31 januari 2013 om 19:41

Babel is een linksbuiten, Sana ook, en Boerrigter ook. Alleen Lukoki is een echte rechtsbuiten. Serero is een middelder.

Hopen dat het door gaat, dan hebben we hem eindelijk binnen!

Wat een wingers straks!

Viktor Fischer - (danny Hoessen) - Isaac Cuenca

Met zulke vleugelaanvallers kun je aankomen in de eredivisie.

31 januari 2013 om 19:35

Daar zeg je wat!!
Misschien Siem de Jong in de spits, kan goed koppen, en is uitstekende speler, die balvast is. Dan heb je een droomaanval, met eriksen en schone erachter ^^

31 januari 2013 om 20:30

dyon93,

Heb je zo gelijk in eh.

Siem de Jong moet zo ver mogelijk of iets erachter op de 10.

Siem de Jong is daar het allerbest en op die positie kan hij zelfs meer worden dan alleen maar een uitstekende speler voor ajax.

Fischer - Siem de Jong - Cuenca
Eriksen - Serero - Schöne

Dit wordt hem wat mij betreft

Serero & Schöne moeten samen in staat zijn om ajax van de verdedigende impulsen te voorzien. En beiden zijn ze erg veel waard in de opbouw en de aanval ook. Kunnen ook nog eens een goaltje scoren.

1 februari 2013 om 11:19

Dat is toch een aanval/middenveld die iedereen zou willen hebben ^^
Ben echt benieuwd wat voor uitwerking dit gaat hebben, als dit goed uitpakt,
zie ik ze makkelijk kampioen worden :D

Een speler met in mijn ogen meer talent dan Cristian Tello, een echte veelbelovende voetballer. Helaas komt hij net terug van een zware blessure, dus zal het voor hem nog wennen zijn om weer een wedstrijd te spelen. Vanuit Cuenca's perspectief is het ideaal om bij Ajax te mogen revalideren en weer te bouwen richting het niveau van Barcelona.

31 januari 2013 om 18:21

Sterker nog Tello mag van mij gaan! die jongen is niet voor het voetbal dat Barca speelt. zou geweldig zijn voor een club als Arsenal denk ik. Voor aanvallend voetbal maar niet voor het combinatie voetbal. Het mag duidelijk zijn dat isaac vele malen beter is dan Tello in bal beheersing. Vooral de aannamen van Cuenca is super, hier vind ik Tello in tegenvallen en dat heb je nodig bij Barca!

Goede voetballer. Echt eentje uit de Barca school zeg maar.

Alleen een lange tijd niet gevoetbald, weet niet of dat zo verstandig is! Een jonge jongen " ritme " te laten op doen in Ajax 1....

Maar aan de andere kant kan zoiets natuurlijk ook weer goed uitpakken.

31 januari 2013 om 18:50

Als hij naar Ajax komt, dan zie ik Ajax kampioen worden. Alleen Maher heeft meer talent dan Cuenca in de Eredivisie. En ik hoop echt dat hij niet gaat, want Cuenca is voor mij de ieuwe Pedro en hij kan betere prestaties leveren dan Alexis.

31 januari 2013 om 19:39

Nouja, Eriksen en Fischer hebben anders ook veel talent..

31 januari 2013 om 19:42

Denk dat een fitte Cuenca zelfs beter is dan Maher.

Wauw zou erg leuk zijn, deze jongen is zeker talentvol en kan Ajax helpen qua niveau. Hopelijk gaat het door.

Ik hoop dat Ajax het lukt hem aan te trekken. Ik acht hem in staat ooit het 'barca' niveau te halen. Toch mooi als je zulke talenten alsnog kan zien i.p.v. in het tweede van Barcelona.

Focking hell! Ik wil dit echt niet als PSV supporter! Die jongen kan voetballen! dat is niet normaal! Hij kan passen en heeft een neusje voor de goal! Ben banger voor hem als Eriksen als die komt naar Ajax!

31 januari 2013 om 18:29

Heb je hem vaak zien voetballen dan? Ken hem niet zo goed.

Lijkt me een prima aanwinst. Bij Barcelona kan hij momenteel rekenen op weinig speeltijd en bij Ajax vind ik Boerrigter erg tegenvallen. Daarbij is Sana ook niks dus Cuenca is wat mij betreft van harte welkom.

31 januari 2013 om 20:00

Mensne hou toch eens op over Sana! Sana is geen rechtsbuiten dus wat heeft die hiermee te maken? En Boerrigter is ook een linksbuiten. Die kan niks op rechts. Dat moet je de Boer kwalijk nemen.......niet die spelers.

31 januari 2013 om 21:20

Wat is Sana dan? Een keeper? Sana is van origine gewoon rechts buiten. Boerrigter ben ik met je eens. Al speelde hij bij RKC echt voortreffelijk van rechts, maar dat had misschien ook met het niveau te maken.

Prima, een extra rechtsbuiten kan nooit kwaad met de huidige vorm van Boerrigter.

Lijkt me niet zo verstandig omdat Ajax toch een uitstekende jeugdopleiding heeft. Zo loopt hij potentiele toppertjes in de weg.

31 januari 2013 om 18:24

Snap dit ook niet helemaal. Zeker zo op het laatste moment. Ajax heeft Boerrigter en Lukoki voor die positie. Niet dat beiden nou geweldig zijn, maar waarom zou je een speler van een andere club ritme geven als dat ten koste gaat van je eigen spelers. Dan moet Ajax maar beter opleiden/inkopen op die positie.

31 januari 2013 om 18:32

Omdat je kampioen wilt worden ? Meer concurrentie leidt in het algemeen tot betere prestaties.

31 januari 2013 om 18:33

Derk Boerrigter loopt als een hark over het veld en bakt er niks van. Op 410 zie je Voorzetten, pass, schiet kansen.. lukt bij hem niet. Derk is echt dramatisch als flanspeler bij Ajax.

Andersen en Lukoki zijn jonger (plus) zijn beter in mijn ogen.

31 januari 2013 om 18:37

Boerrigter is leuk voor clubs als Nec. Echt ongebrijpelijk dat Ajax hem ooit heeft terug gehaald.

31 januari 2013 om 18:43

Als je week in en week uit.. de zelfde Boerrigter als een hark over het veld ziet draven, dan begin je wel langzamerhand zat van hem te worden. Op dit moment gun ik een andere speler die wel toevoegd en inzet op die positie.

31 januari 2013 om 18:58

@uttoppo

Onzin. Ajax hoeft helemaal geen kampioen te worden. Het zou heel leuk zijn, maar Ajax heeft bewust gekozen voor het door laten stromen van jonge spelers. Daarnaast kan Ajax met deze selectie ook kampioen worden.

@evers

Ik vind Boerrigter persoonlijk ook niet goed genoeg, liever Lukoki alhoewel die ook nog heel veel moet leren. Maar het huren van iemand zet anderen onnodig in de wacht.

@vdvaart

Andersen zou idd wat mij betreft wel een kans mogen krijgen. Daarnaast gaat het mij niet om Boerrigter. Mij gaat het om het principe van het huren van een speler en die dus voor een andere club beter maken. Ik vind dat Ajax daar niet aan mee moet werken. Zeker niet als het niet noodzakelijk is. Ajax draait op zich prima en er komen ook nog speler terug. Als ze Cuenca kunnen huren met optie tot koop wordt het een ander verhaal.

31 januari 2013 om 19:25

Ben ik oneens met je, voor zijn blesurre was hij heel goed, beter dan Mertens van Psv, naar de blesurre is hij geen schim van de Boerrigter die afgelopen jaar terug kwam, haald hij zijn niveau weer dan is hij goud waard.

Tuurlijk is het voor Cuenca goed om naar Ajax te gaan, moet je zien wat hij kan leren van Bergkamp enz, als je zo speler kan halen moet je het alleen maar toe juichen, zal nog mooier zijn dat Ajax vaker Barca spelers huurt, ze kennen meteen het Ajax Systeem!

31 januari 2013 om 20:44

@starkoo2

Waarom?

Waarom zou je spelers voor Barcelona willen opleiden? Ik snap werkelijk niets van alle Ajacieden hier die dat vaker zouden willen. Waarom zou je dat willen? Levert helemaal niks op. Geen stabiliteit, geen centen, niks. Ik ben echt een beetje klaar met dat visieloze geleuter.

Ajax is wel echt op zoek naar jonge jongens. In mijn ogen wordt je daar geen kampioen mee.

Maar dat deze jongen kan ballen staat vast.

Ohh, die heb ik op Fm13 bij Newcastle voor een seizoen gehuurd. Geweldige speler, als Ajax die kan krijgen is het echt de transfer van het seizoen!

Cuenca - De Jong - Fischer, met op de bank Boerrigter, Sana en Lukoki. Lijkt me mooi, Boerrigter en Sana brengen echt veel te weinig en Lukoki vind ik een goede sub, maar niet voor de basis. Laten we hopen dat het doorgaat!

Zou zeer welkom zijn!
Zo geef je bovendien Lukoki nog extra tijd om vervolgens volgend seizoen de definitieve doorbraak te maken (daar geloof ik echt in, in tegenstelling tot vele mensen volgens mij)
Sana krijgt dan ook extra tijd.

Ik betwijfel dit overigens ook weer zeer hoor, allemaal leuk die geruchten maar ja.
Het zijn maar geruchten...
Iets tastbaarders zou fijn zijn...

Dit is een talentvolle buitenspeler die ook nog eens beiden benig is en op beide flanken kan spelen. Helaas kreeg hij die blessure waardoor hij uit beeld raakte, maar mocht Ajax hem aantrekken dan zouden ze wel één van de beste voorhoedes hebben van de eredivisie met Fischer en Cuena op de flanken in de spits de Jong en daarachter Eriksen.

31 januari 2013 om 20:15

Ja of met Sigtorson in de spits

Cuenca is zeker welkom, met Sana en Lukoki op rechts is deze positie gewoon veel te zwak. Derk kan overduidelijk niet op rechts, dus eigenlijk hebben we geen fatsoenlijke rechtsbuiten in onze selectie. In ieder geval niet kampioenswaardig.

Met Cuenca zouden we eventueel iemand hebben die deze positie kan vervullen. Als Kolbeinn dan straks terug is en weer een beetje vorm begint te krijgen hebben we toch een aardige voorhoede.
Fischer/derk - Sightorsson - Cuenca

En wereldtalent Sana en Lukoki dan? Ajax doet mee voor het buitenlanders record?

Durf wel geld erop in te zetten dat er dit seizoen nog een basisteam komt met Moisander, Alderweireld, Boilesen, Schone, Eriksen, Poulsen, Serrero, Fisher, Sightorson en Cuenca, met invaller Andersen.

Goed bezig daar! Voorbeeld voor iedereen.

31 januari 2013 om 18:29

Trollen is verrassend leuk achter je computer he?

Vergeet vooral te zeggen dat Vermeer, Van Rhijn, Veltman, Blind, Boerrigter, Lukoki ook regelmatig spelen. Dan laat ik spelers als Sporkslede, Denswil, Dijks, Van der Hart etc. nog weg die al regelmatig bij de selectie zitten en al minuutjes hebben gemaakt.

Overigens kan je Alderweireld best tot jeugd rekenen hoor, komt van satellietclub en speelt al sinds zijn 15/16e bij Ajax. Heeft hier lang in de jeugd gespeeld en is door Ajax gevormd.

Maar ga vooral door met bashen, als jij hier gelukkig van wordt kan ik je maar beter met rust laten voortaan.

31 januari 2013 om 18:37

Hij heeft wel gelijk vriend. Ajax heeft alleen nog maar nuitenlandse talentjes

31 januari 2013 om 19:16

Ik zie ook wel dat er in de selectie nog genoeg echte eigen jeugd loopt. Met de nadruk op selectie. Want het gros hangt er maar een beetje bij en is geen toptalent. Namen als Veltman of Denswil houdt niet over. Onder de vaste basisspelers zitten meer en meer buitenlanders, en het neemt niet af met dit soort transfers.

Ajacieden zoals jij leven in een tunnelvisie en kunnen de realieit niet aan, en huilen meteen over trollen als ze met de waarheid geconfronteerd worden. Met zijn alle lyrisch worden als Klaasen, Ebecilio of Ozbilic debuteren, en vervolgens als ze weggemoffeld worden roepen dat ze toch te weinig toe voegen, en het terecht is dat de buitenlandse spelers de basis over nemen.

Ik vind dat jullie echt lachwekkend bezig zijn met jullie Scandinavische enclave. En dat neemt Psv dan telkens in elk bericht de maat over aankopen. Als dat genoemde team er echt komt te staan, wat niet ondenkbaar is als iedereen fit is, dan heb je gewoon 9 van de 11 buitenlandse spelers. Op van Rhijn en Vermeer na. Ik heb het al vaak zat gezegd: Psv doet mimenteel meer voor het nederlandse voetbal met hun beleid. Ook al stroomt de jeugd nog niet genoeg door, er staat in ieder geval een beleid dat gericht is op nederlands talent.

31 januari 2013 om 19:26

Als iedereen fit is spelen deze spelers onder anderen; Vermeer, Van Rhijn, Blind, De Jong, Babel, Boerrigter.
Dus om nou te zeggen dat 9 van de 11 buitenlands is, vind ik wat ver gaan...

31 januari 2013 om 19:29

Wat doet PSV meer dan?
Wijnaldum is nog steeds een speeltuinvoetballer.
Ze hebben Lens in 3 jaar tijd nog steeds niet constant laten voetballen en hij kan nog steeds niet afmaken.
Narsingh is nog geen procent beter geworden bij Psv.
Nijland, wat een groot talent was, is nu na jarenlang niks te zijn verbeterd vertrokken.
Engelaar kwam binnen als international en is nu niks meer.
Depay en Locadia lijken veelbelovend maar mogen nauwelijks mee spelen.

Dus wat hou je dan over?
Strootman die zich goed ontwikkelt heeft en Willems die elke week mee mag doen. Al maakt Willems geen reuze sprongen.
Nou zo zeg, we mogen PSV dan inderdaad wel dankbaar zijn. En dan Ajacieden ervan betichten dat ze in een tunnel leven.

Bij Ajax zijn er op dit moment weinig Nederlandse talenten en als je een beetje goed heb opgelet is dit ook meerdere malen aangegeven door Cruijff en het technisch hart. Ajax leverde vooral spelers af aan middenmotors en slechts enkele konden aanhaken.
Op dit moment proberen ze dit te verbeteren, maar je zal toch je eerste team op niveau moeten houden als je kampioen wilt worden. Dan kan je of met miljoenen gaan smijten of zoeken naar buitenlands talent. En gelukkig doet Ajax het laatste

31 januari 2013 om 19:43

Het probleem is dat Ajax geen goede eigen (nederlandse) jeugd heeft lopen. Ze moeten dus een inhaalslag maken door voor buitenlandse talenten te gaan. Met de Nederlandse talenten wil het niet echt lukken. Ik hoop dat de Cruijff visie hierin verandering gaat brengen, want we hebben lyrische verhalen gehoord over Klaassen, Denswil en in mindere mate Veltman. Maar ik zie ze op Veltman na nog niet. Ik weet ook niet of het met Klaassen en Denswil nog wel gaat gebeuren. Veltman is ook nog maar de vraag. En wat staat er verder klaar uit de eigen jeugd? De Sa? Ik ben bang dat dat het ook niet meer wordt. Ajax heeft dus nog genoeg te doen om op termijn goede (echte) eigen jeugd af te leveren. voorlopig zie ik er weinig van. Maar goed, het huidige nieuwe beleid heeft wat dat betreft tijd nodig.

Ps. komt overeen met bovenstaande, maar had het nog niet gezien toen ik op 'reageren' klikte.

31 januari 2013 om 19:51

De jaloezie spat weer eens als vanouds van je reactie af!! Wij halen liever nederlandse jeugspelers bij PSV op en als we de kans krijgen op een toptalent voor de rechtsbuiten positie dan moet je dan doen.

Boerrigter is drama en Lukoki nog niet goed genoeg voor de bais. Ebecilio en Ozbiliz zijn vanaf het begin verguist dus wederom is het een zooitje onzin wat je schrijft.

Bang dat jullie weer geen kampioens gaan worden? Het faillissement komt steeds naderbij!

31 januari 2013 om 20:03

@jorge Strootman en Willems zou ik niet bagataliseren. Die hebben spectaculaire ontwikkelingen doorgemaakt. Narsingh en Lens zijn in ieder geval vaste international geworden, ook al speelde die eerste aanvankelijk wisselend wel en niet, hij is vooruit gegaan. Gini is een moeilijker verhaal idd, maar afschrijven is zeker veel te vroeg. Hij haalt inmiddels weer dikke voldoendes. Haal je Maher en Bruma deze zomer heb je er weer twee talenten bij. Je kan ook zoals jullie voor al die namen ook buitenlanders gaan halen, en die nederlandse talenten die hier overal lopen naar het buitenland laten gaan. Dan ben ik toch blij dat Psv ze oppikt ipv Hoffenheim of Swansea.

Psv heeft een mooie traditie van nederlands talent oppikken en ontwikkelen tot top. Daar wordt vaak denigrerend en afgunstig over gedaan met termen als koopclub. Maar jullie mogen daar intussen al helemaal niet meer over beginnen kijkend naar de selectie. En als je recent van Nistelrooy, Robben, Cocu, van Bommel, Stam, Ibi als nederlands talentvol speler naar hele grote topclubs hebt gebracht mag nederland blij zijn met Psv dat topspelers klaarstoomt waar oranje iets aan heeft. Strootman is de volgende.

31 januari 2013 om 20:24

@drildi

Jij bent de eerste ajacied die toe kan geven dat jullie jeugd momenteel over het algemeen heel erg tegenvalt als je streeft naar de titel. Zijn er maar weinigen die dat uit hun strot krijgen. En dat dat gehype dus zwaar overdreven is. Tuurlijk zijn het leuke talenten, maar je hebt toptalenten nodig van het niveau Fisher als je voor de titel wil gaan. En die zie ik te weinig.

Dit is exact wat Psv al tijden communiceert: je kan wel kiezen voor jeugd met Depay, Locadia en van Ooyen in de basis te zetten, maar dan krijg je zoals Feyenoord er wisselvalligheid voor terug. Net zoals jullie met een Veltman, Blind en van Rhijn punten verliezen. Dat gedram hier van de afgelopen maanden over eigen jeugd zodra Psv zich melde voor Maher, Bruma of Narsingh, en ajacieden en feyenoorders die zich op de borst sloegen dat men wel voor eigen jeugd ging, is dus lachwekkend en inmiddels behoorlijk verstomd nu de puntjes hier en daar verloren worden.

Dus het is heel simpel, als je niet op je hypocrisie gewezen wil worden, moet men niet telkens in elk psv topic komen wijzen naar het beleid van Psv terwijl jullie zelf geen haar beter zijn, en als men een toontje lager zou zingen over de eigen ajax jeugd die telkens heilig verklaard wordt dan zou niemand ook telkens beginnen over het niveau van diezelfde eigen jeugd als ze het weer eens niet redden en de buitenlanders de basisplekken innemen.

Woow dit kan toch niet waar zijn??? wat een top tallent ik als psver ben er niet blij mee

Waarom deze jongen erbij halen, laat gewoon iemand doorstromen of haal een ervaren speler. Ik snap datvhet met blessures wat lastig is, maar zo doe je de naam jeugdopleiding geen eer aan;-) biet provocerend bedoeld, maar Ajax is meer bezig met talenten van buitenaf dan vanuit de eigen jeugdopleiding. Hey enige verschil met PSV is dat Ajax vaak echt jonge jongens aantrekt en PSV meer gevestigde spelers haalt. Echter kun je op deze manier niet spreken van opleiding. Neemt niet erg dat ik graag zou zien dat Feyenoord ook een paar gerichte aankopen doet in plaats van pure middelmaat, gewoon een echte versterking halen!

Dan zal Djuricic niet komen of gaan ze er 2 halen. Djuricic voor Enoh en Cuenca voor de rechtsbuiten positie

We hebben em wel nodig, rechtsbuiten is bijzonder matig bezet. Boerrigter is hopeloos, Lukoki krijgt geen kans (of is ie geblesseerd?) en Sana mag nog even het krachthonk in. Echt klote dat Babel nu weer uitvalt.
Met Fischer Sigthorsson Cuenca maak je in ieder geval weer kans op de titel.

Cuenca moet aan spelen toekomen en bij Barcelona is de concurrentie moordend dus zou dit voor zowel Ajax als Cuenca goed kunnen uitpakken.

Iemand die minuten maakte in het eerste van Barcelona, die is zeker een aanwinst voor Ajax.

Hopelijk speelt hij de pannen van de Arena zodat hij eventueel ook langs de grote poort kan terugkeren naar Camp Nou.

Cuenca zou dan meteen het grootste talent van Ajax zijn. Fischer en Eriksen acht ik zeer talentvol, maar wat Cuenca liet zien bij Barça was van bijzonder hoog niveau.
Zoveel techniek, prachtig gewoon.
Hopen dat ze hem binnen kunnen halen voor de rest van het seizoen en misschien wel volgend seizoen ook?

31 januari 2013 om 18:37

Whsaahahahhaa, jouw'n hele bericht is om te lachen .. gvd hey!

Wat heeft Cuenca laten zien dan? noem maar eens 1 voorbeeld

31 januari 2013 om 18:57

Leuk dat je het grappig vindt. Maar als je alleen dit filmpje bekijkt dan weet je wat ik bedoel.

http://www.youtube.com/watch?v=6x8_zamiyyu

Zijn nogal aardig wat voorbeelden ook.

Verder heb ik hem behoorlijk wat zien spelen bij Sabadell, heeft het daar erg goed gedaan. Dat is ook de reden dat hij weer een kans kreeg bij Barcelona (je weet wel, dat clubje dat al een decennium eenzaam aan de absolute top staat). Hij maakte een bijzondere progressie door alvorens hij helaas geblesseerd raakte.

Zijn spelinzicht zijn van het niveau van Barcelona en zal dus ook met Ajax meekunnen en zwaar boven de rest van Nederland staan wat betreft dat spelonderdeel. In het begin was zijn techniek nogal zwak door zijn gehaastheid, maar dat is eruit. Kijken hoe hij is hersteld en of hij weer op dat niveau kan presteren, maar zoals ik hem heb gezien is hij bijzonder gedreven en wil het maken.
Een serieuze jongen dus.

Dat alles heeft hij mij al laten zien. Denk toch ook dat hij Overmars heeft weten te overtuigen, gezien het herhaaldelijke verzoek om hem te huren.
Verder vind ik jouw reactie ook om te lachen. Jouw'n deed het hem.

31 januari 2013 om 19:05

Nee dan weet ik niet wat je bedoelt.
Op youtube is iedereen een wereldspeler, zelfs Wijnaldum.
dat zijn filmpjes over paar jaren, dan heeft iedereen wel leuke dingen laten zien.

Oke!!!!! Goeie zet. Nu nog Djuricic halen. En wachten op het herstel van Boilesen Klaassen en op de definitieve fitheid van Sigthorsson en Boerrigter. Ik ruik een derde titel.

31 januari 2013 om 18:32

Met zoveel aanvallende middenvelders wil je toch geen 6 miljoen betalen voor een Djuricic ?

31 januari 2013 om 18:52

Serero komt ook terug en Sporkslede komt er ook aan. 6 Mln vind ik ook veel maar oke.

31 januari 2013 om 19:02

Als je Serero voor Eriksen zet als die van de zomer weggaat dan heb je daarachter nog Schone, Andersen, Klaassen, Meleg en Menig. Dat is wel meer dan genoeg denk ik.

Bovendien is Djuricic in mijn optiek eenzelfde speler als Sulejmani, omdat ook hij het beste presteert met een vrije rol waarbij hij eigenlijk over kan staan. Bij Ajax ben je een schakel in de kabel en dan kan dat niet.

Waarom krijgt lukoki geen vertrouwen van en de boer en ook de supporters? Velen willen hem graag hebben terwijl lukoki nu al geen kans krijgt.

31 januari 2013 om 18:32

Of Frank zet Derk terug op links, waar hij vorig jaar een dodelijk seizoen kende. Maar waarschijnlijk is Viktor eerste keus, al blijft Frank (ondanks dat Viktor in vorm is) voorzichtig met deze jongen, zodat het niet allemaal te snel stijgt in z'n bolletje.

31 januari 2013 om 18:55

Alsof dat zoveel uitmaakt.... Boerrigter kijgt toch alleen maar boe geroep als hij aan de bal is ()

Respect voor Boerrigter hoor, maar Cuenca is gewoon beter, hij mist nu nog alleen maar wedstrijd ritme

31 januari 2013 om 19:23

@feyernoord233

Dit zijn 2 vliegen in 1 klap. Een extra goeie buitenspeler en Boerigter die er helemaal niets van bakt dit seizoen op de bank. We moeten natuurlijk niet te vroeg juichen, want voor hetzelfde geld bakt hij er helemaal niets van.

Dit zou werkelijk fantastisch zijn. Die gast is echt een geweldenaar.
De vraag is echter of hij goed terug is gekomen van zijn blessure en z'n oude niveau alweer te pakken heeft.

Laat Overmars maar schuiven, ogen dicht en wachten of er iets leuks komt.

Ik weet niet zo goed wat ik hier van moet denken,tuurlijk is het een toptalent,maar eentje die een half jaar uit de running is geweest.
En daar komt bij dat het slechts een verhuur,dus je hebt er niets aan op de langere termijn,barca zal hem stallen voor een half jaar en daarna weer opeisen,dan is hij weer net in zijn ritme.
Als je er nou een optie tot koop kan afdwingen,is het rendabel,maar voor slects een half jaar,dan wordt alleen Barca er beter van.

Zou veel kunnen toevoegen aan Ajax, geweldige speler en een zeer groot talent.

Boerrigter is minder vind ik.

Ik zou hem best graag zien komen, aangezien we weinig echt kwalitatief goede rechtsbuitens hebben op dit moment en er in de jeugdopleiding nog niet echt een goede rondloopt...zou dit een goede optie kunnen zijn tot aan het einde van het seizoen. Na het seizoen kan Cuenca dan weer terug, met meer ervaring, en hebben we langer de tijd om ons 'probleem' op de rechterflank te verhelpen.

Vond Cuenca vooral in zijn begin periode, toen Guardiola hem liet debuteren, bijzonder leuk spelen.

Zou een goede speler zijn voor Ajax, Fischer op rechts en Sigthorsson straks weer in de spits.

Sana nu zeker en vast over en sluiten.

Última hora en Can Barça: Isaac Cuenca se va cedido al Ajax. Cuenca firmará su contrato con el Ajax esta misma tarde (20:30 horas). Jugará en Amsterdam hasta final de temporada

Vertaling: Cuenca gaat definitief naar Ajax. Hij tekent vanavond om half 9 een huurcontract tot en met het eind van het seizoen. Dit geeft sport.es overigens aan. Zij zijn altijd zeer betrouwbaar met nieuws over Barcelona, dus ga er maar vanuit dat dit klopt. Dit lijkt me een fantastische speler voor Cuenca. Ook is het goed voor Cuenca zelf, die nu aan speeltijd komt en zich beter ontwikkelt.

Volgens Sport gaat Cuenca om 20:30 het contract ondertekenen, waarbij een half jaar aan Ajax wordt verhuurd.

Beide clubs zijn het inmiddels met elkaar eens geworden. Isaac zal rond 20:30 zijn handtekening onder een contract zetten van Ajax. Aldus Diario Sport.

Ik wens je alle succes Isaac

Zou echt een topdeal zijn. Alleen ik ben bang dat het niet doorgaat aangezien er meerdere (grotere) clubs geinteresseerd zijn. Voor zijn blessure kreeg hij al erg veel speeltijd bij Barcelona. Dat zegt wel wat over de speler Cuenca. Aangezien de concurrentie moordend is daar.

Volgens bronnen die Barcelona nauw volgens zijn ook Betis, Granada, Zaragoza en Valencia geinteresseerd.

Edit:
Er wordt nu gemeld dat het rond is. Hier doet Ajax erg goede zaken. Als Cuenca snel zijn oude vorm oppakt, haalt Ajax hiermee gewoon het kampioenschap binnen.

Gaat die vriendenband eindelijk wat opleveren na Gabri..

31 januari 2013 om 19:03

Oleguer niet te vergeten, wat een baas was dat. Hij maakte de mooiste goal ooit in de Arena met ze hoofd tegen Heracles.

31 januari 2013 om 19:04

Ja werd eens tijd, wij sturen de beste trainers en spelers die kant op. Het minste wat ze kunnen doen is Cuenca terug sturen.

Als het zou lukken, dan heeft Ajax een leuke speler die elke wedstrijd zijn mannetjes bezig houd. Heb hem paar x zien ballen en die is niet slecht. Als ie fit is is het zeker een versterking. Maakt de competitie alleen maar spannender. Ik ben voor psv en zou willen dat ze elke week winnen. Maar de bal blijft rond.... Elke club heeft op dit moment zijn min punten maar die spannende titelstrijd tussen 5 clubs vind ik veel leuker dan met zoveel punten los bovenaan staan.

Moge de beste winnen

Heb hem vorig jaar een paar keer zien spelen, zag er goed uit. Zou niet verkeerd zijn voor een half jaar.

Kan Boerigter eindelijk van die rechterkant af, want dat begint zo onderhand een beetje sneu te worden voor Derk. Komt daar absoluut niet uit de verf. Laat hem maar gewoon concureren voor de linksbuiten positie. Van Sana word je nou ook niet echt vrolijk op rechts en Lukoki komt ook (nog) tekort.

Ik hoop echt dat Isaac Cuenca gehuurd wordt door Ajax tot het einde van dit seizoen.

Miralem Sulejmani zal vandaag zo goed als zeker niet meer vertrekken en in de zomer gratis weggaan en Ryan Babel is weer geblesseerd geraakt. Dan lijkt Cuenca mij een prima alternatief.

Vermeer
V.Rhijn
Alderweireld
Moisander.
Blind/Boiles
Eriksen
Poulsen
De Jong/Schö
Cuenca/Boerr
Hoe/Sig/Jong
Fischer/Boer

versterking voor ajax aangezien boerigter en sana niet zoveel laten zien nog

Oh wat een opstelling zou dat zijn zeg als Cuenca komt. Boerrigter, Sana, en Lukoki presteren allemaal onder de maat. Zo'n opstelling zou geweldig zijn.

Vermeer
Van rhijn
Alderweireld
Moisander
Blind
De Jong
Enoh
Eriksen
Cuenca
Sigi/Bab/Hoe
Fischer
31 januari 2013 om 19:59

Boerrigter en Sana zijn ook geen rechtsbuitens......

31 januari 2013 om 21:40

Maar ze worden der wel op geposteerd kom op man weet je wel hoe goed Isaac Cuenca is!

update: dit staat op twitter: RT @jouracule: Breaking news... Isaac #cuenca joins Ajax from FC Barcelona on loan for remainder of the season. #voetbalprimeur #ajax

31 januari 2013 om 19:22

nice nu nog even het officiele bericht.
Prima rechtsbuiten voor Ajax.

Mooi als dit door gaat. Is een geweldige talentvolle rechtsbuiten.

Alleen hoe fit is hij ? Want hij is pas weer aangesloten bij de selectie van Barcelona. Ik hoop dat hij spoedig z'n debuut kan maken, want we zijn echt vleugellam en dat is niet des Ajax !!

Hopen dat dit waar is want we hebben voorin versterking nodig. Het is hoe dan ook een gok, maar veel heeft Ajax niet te verliezen.

Het is rond. Hij tekent om 20:30 het dienstverband. Vilanova heeft hem via de tel overtuigd.

http://www.mundodeportivo.com/20130131/fc-barcelon... el mundo deportive meldt zelfs dat het rond is!!
Goede speler die Ajax zeker beter maakt! Boerrigter en Fischer links, Cuenca + Sana en Lukoki rechts en nu gaan naar de 32ste hopelijk!

Ook El Mundo Deportivo (net als sport.es) melden een overeenkomst tussen Ajax en Barca:

Vilanova, who's undergoing treatment in New York, has talked with Cuenca by phone and has convinced the winger to join Ajax on loan. Cuenca will at 20:30 sign the deal to join Ajax on loan in Barcelona's club offices. The agreement will then be officially announced.

Alle Catalaanse kranten melden het, dus het is gewoon zeker dat hij naar Ajax gaat. Prima aankoop. Positief voor alle drie de betrokkenen: Ajax heeft er een geweldige buitenspeler bij, Barca heeft nu zekerheid dat Cuenca meer speelminuten krijgt en Cuenca ontwikkelt zich nu sneller door wedstrijdervaring.

Goed voor Ajax, goed voor de Eredivisie als Cuenca naar Ajax komt. Hopelijk vervangt hij dan Boerigter aan de rechterkant. Ik vind wel dat Ajax wel veel aanvallers heeft met deze versterking en met de geruchten over Enoh kunnen we wel een probleem op het middenveld krijgen tenzij De Jong natuurlijk weer op 10 gaat spelen, wat ik wel verwacht.

Zou een goeie deal zijn

Vermeer
Van Rhijn, Alderweireld, Moisander, Blind
Poulsen
Eriksen, De Jong
Cuenca, Hoesen, Fischer

Dat is een erg sterk elftal, Cuenca kan zoveel meer toevoegen als Boerrigter, en stel dat Djuricic komt De Jong in de spits.
Lees zojuist op Twitter de deal met Cuenca rond is. Was Serero vergeten die naast Eriksen en De Jong in de spits, Djuricic is niet nodig.

31 januari 2013 om 19:27

zou Sigthorsson spits zetten.
verder helemaal eens.

31 januari 2013 om 19:33

Ja zou ik ook doen, Hoesen is te licht voor Ajax.

31 januari 2013 om 19:43

Sigthorsson is nooit fit.

Zo overmars is ook ontwaakt uit zijn winterslaap. Goed idee om een speler te halen die acht maanden uit de relatie is geweest. Ook overmars kennende weer lekker op tijd. Gelukkig duurt de transfer periode nog vier uur.

31 januari 2013 om 19:29

Waar heb je die azijn gehaald? Ik heb nog wat nodig voor het gerecht wat ik sta te koken. Pruim!

31 januari 2013 om 19:41

Heb hem serieus nog nooit, maar dan ook echt nog nooit, een positief bericht over Ajax zien posten. Nog nooit zo'n kritische supporter meegemaakt.

31 januari 2013 om 20:13

Critisch doch realistisch. Nou voor jonge hij is vast beter dan Sana:-)

31 januari 2013 om 20:18

C1000 eigen merk

31 januari 2013 om 19:32

Als je even gelezen had, hij had eerder zelf geen behoefte om naar Ajax te gaan maar is hier nu toch op terug gekomen. Dus Overmars is niet laat, Cuenca is laat.

Volgens een aantal bronnen is het zo goed als rond.

[update 1] Volgens het Catalaanse Sport is de overgang op huurbasis rondgekomen en tekent Cuenca rond 20.30 uur de huurovereenkomst.

[update 2] Ook El Mundo Deportivo meldt nu dat de overgang van Cuenca op huurbasis naar Ajax rond is gekomen. Tito Vilanova zou hem overtuigd hebben dat verhuur aan Ajax het beste is voor zijn carriere.

[update 3] Tegenover De Telegraaf heeft Marc Overmars de onderhandelingen met Barcelona bevestigd. Volgens hem zou ' het er goed uit zien'.

Dit staat op twitter: Over enkele ogenblikken op Telesport.nl. #overmars bevestigt onderhandelingen #ajax met Barcelona over huur Cuenca. ,,het ziet er goed uit."

Het gaat om een huurperiode van 5 maanden. #barcelona en #ajax bijna rond over Cuenca. Maar race tegen klok

Nog meer breaking nieuws:

'fc Twente hervat onderhandelingen met Everton' De transfer van Leroy Fer naar Everton leek gisteren definitief in het water te zijn gevallen. Als we de Engelse media moeten geloven zit er echter weer vooruitgang in de zaak. De club uit Liverpool zou een nieuw bod hebben neergelegd, waar de Tukkers nu over nadenken. de middenvelder heeft al een medische test afgelegd, waardoor de transfer eventueel snel beklonken kan worden. De formatie uit Enschede zal dan wel haast moeten maken met het halen van vervangers. Naar verluidt staan Filip Djuricic en Claudemir hoog op het lijstje van FC Twente.zowel Everton als Twente heeft nog niets bevestigd, waardoor het voorlopig gissen blijft. De clubs hebben nog iets meer dan vijf uur de tijd om spelers aan te trekken. 

Barcelona en Ajax worden hierdoor zeker beter. Cuenca moet nu zijn kans pakken, want anders moet hij de bank warmhouden bij Barcelona. Ajax kan zeker een vleugelspeler gebruiken nadat Babel uit roulatie is.

Er zijn mens die hier negatief op reageren. Jullie snappen het niet. Door deze speler te huren ga je de weg in van het huidige beleid. Namelijk je jeugdspelers het vertrouwen geven. Op dit moment zijn er jeugdspelers die NOG niet goed genoeg zijn voor de rechtsbuiten positie. Dus door een speler te huren krijgt de huidige jeugd de kans om zich de komende maanden te ontwikkelen en er volgend seizoen wel te staan. Als Ajax een directe versterking had gekocht dan had de huidige jeugd weinig perspectief meer. Klasse zet dus dat deze speler voor Ajax wil spelen de komende maanden! Het is inmiddels officieel dus welkom bij Ajax!!

Kan Ajax geen overeenkomst sluiten met Barca? Dat er vaker jeugdspelers van Barca worden gehuurd. Worden ze allebei beter van. Ajax en Barca hebben een beetje hetzelfde idee qua opleiden.

31 januari 2013 om 19:53

Daar hoop ik al jaren op. Snap eigenlijk niet waarom dit nooit is gebeurt. Juist nu dat Cruijff controle heeft over Ajax zou er een hechte samenwerking moeten ontstaan. De Nederlandse competitie is natuurlijk niet top, maar het zou toch goed voor elk Catalaans talent als ze met Ajax in de CL zouden spelen. Natuurlijk gebeurt dat niet elk jaar, maar dit jaar had had zo een talent zich heel goed kunnen ontwikkelen in de poule waarin Ajax zat.

31 januari 2013 om 19:59

Ajax heeft zelf ook een paar talenten in de jeugdopleiding zitten. Kijk naar Fischer? Je kan beter eerst bij je eigen opleiding kijken.
Maar verder klopt het wel, ze hadden zich kunnen ontwikkelen bij Ajax in de CL. Achja, eerst de eigen opleiding uitproberen, want die is erg goed van Ajax

31 januari 2013 om 20:18

Ajax moet ook niet hun eigen talenten op de tweede plek zetten, maar Cuenca is absoluut de gok waard. Rechts voorin heb je echt heel weinig. Boerrigter speelt daar al weken, maar is linksbenig. Sana lijkt langzaam een (goedkope) miskoop te worden en Lukoki is ook een net niet voetballer.

31 januari 2013 om 20:35

Nee dan krijgt Ajax minder inkomsten omdat ze toch weer terug gaan naar Barca..

Met deze opstelling wordt je makkelijker kampioen, dan met Boerigter en Sana

Vermeer
vRhijn
Alderwereld
Moisander
Blind
Eriksen
Poulsen/Enoh
Schone/Jong
Cuenca
de Jong/Hoes
Fischer

Die Cuenca hè, is echt een top talent! Jammer dat die er lang uit was. Slim van hem dat die bij Ajax weer wedstrijd ritme gaat opdoen voor dat hij weer bij Barca 1 aan sluit. 5 maanden, tot de zomer stop! Ik denk (weet bijna zeker) dat deze jongen veel toevoegt aan het niveau en qua speel wijze van het spel van Ajax!

Beter gaat Ajax vaker jeugdspelers huren, dan zal het niveau nog beter worden! Alleen eerst maar bij eigen jeugd kijken, zijn ook een paar grote talenten op het oog. Fischer die doorbrak, en 99% over een paar jaar naar een top club gaat!

On-ge-lo-fe-lijk! Als er spelers in het nieuws komen die in verband worden gebracht met Ajax dan verliest compleet de supporters schare elke vorm van gezonde kritiek. Ajax supporters lijken alles goed te kunnen praten als het maar over Ajax gaat. En ik word al helemaal ziek van al die gasten die het hebben over de Opleiding van Ajax!! Ze halen alleen spelers van 16/17 jaar laten ze een jaar in de A of de beloften meespelen, vervolgens een jaartje eerste en dan verkopen, dat heeft geen fcuk te maken met opleiding! Van alle jeugdteams van Ajax presteert alleen de B2 fatsoenlijk, de rest is niet in de top 5 terug te vinden, tot zover het beleid/opleiding. Ajax heeft dit jaar ( overigens net als vorig jaar ) de meeste spelers gekocht en blijft daarmee koopclub Ajax, niks opleiding. En laat een Ajaxied nou maar eens uitleggen wat Opleiding betekend, want bij alle Bvo's doen ze dezelfde K** oefeningetjes !! Haal die boter van jullie hoofd en dim allemaal gewoon ff, want jullie zijn Ajax maar zeker niet de beste!! Dat is namelijk Dexter die is veul cooler!

31 januari 2013 om 20:03

Gaat ie lekker ouwe reus?

31 januari 2013 om 20:09

We zijn in ieder geval de beste van nederland, twee jaar achter elkaar. Wat valt er goed te praten? Alle rechtbuitens presteren ondermaats dit seizoen, dan is het toch logisch dat er even iemand voor een half jaar gehuurd wordt. We kopen em toch niet voor 8 miljoen?

Misschien moet je ff chillen man, wat een gefrustreerd menneke ben je.

31 januari 2013 om 20:12

@psv_inside

Kijk gewoon naar de feiten, vanavond speelt er weer een Ajax met de meeste spelers uit de eigen opleiding. Gisteren bij PSV zag een wedstrijd met bijna alleen maar aankopen of spelers in hun nadagen, op Willems na (en ook alleen maar dankzij Pieterse) zag ik geen jonge talenen. Ze zaten allemaal op de bank, tribune of zelfs gewoon thuis.

En inderdaad, een opleiding volg je vanaf je 16/17 tot ongeveer je 21/22 ste, net als in het echte leven. Dat zijn de jaren dat een speler veel leert. Tijdens die jaren is ook af en toe spelen in het eerste van cruciaal belang.

Aantallen spelers zegt niet zoveel, zeker als je de aantallen vertrokken spelers er bij betrekt. PSV koopt al jaren voor het meeste geld spelers die rechtstreeks het eerste elftal in gaan. De jeugd heeft het nakijkien, alleen bij blessures krijgen ze een kansje.

31 januari 2013 om 20:19

Psv_inside,

En wat heeft al dat gepreek van jou met de huur van Cuenca te maken?

Edit: Ooh ja en nog iets. Je zegt wel dat Ajax de afgelopen 2 jaar de meeste spelers heeft gekocht en transfervrij gehaald, maar welke club heeft de afgelopen 2 jaar het meeste geld uitgegeven aan transfers?

31 januari 2013 om 20:21

Opleiding (!) afkraken en respectlozieteit gedaan jongen? En, hoe is het met de koopclub PSV die niet eens kan opleiden? Zeker al 5 spelers doorgestroomt naar het eerste van Psv? Of is daar geen ruimte omdat jullie alleen maar spelers kopen op 1/2 na? Doe ook alsjeblieft een typ curcus voordat je hier op een site haat dingen gaat zetten. Want het lijkt nergens naar. ’ff’ is even .

En wij die alleeeeeeen maar iets zeggen als het over Ajax gaat, Hahahahahaha, jouw mening, kijk maar eens goed rond jongen!

Ohwja, het is Ajacied ipv Ajaxied , jij volgt het voetbal op de voet!

31 januari 2013 om 20:45

respectlozieteit hahahaha, nog bezig met de inburgering..?

31 januari 2013 om 21:09

Tjaa.. ik wist niet hoe ik iemand zonder niveau dit moest uitleggen, respectloos* ssnap je het nu voetbal diehard

31 januari 2013 om 20:22

Ajax heeft pas sinds kort de focus weer gelegd op de jeugd, de hand van Cruijf zoals het genoemd wordt heeft nog niet zijn effect. Ondanks dat het allemaal al hosanna is omdat Ajax 2 keer kampioen is geworden moet de winst pas over enkele jaren duidelijk worden. De spelers die aangetrokken worden vullen gaten in de jeugd op, het is de bedoeling om alleen extreme talenten binnen te halen. Ajax heeft niet al doelstelling kampioen te worden met jeugdelftallen, het gaat om de ontwikkeling van individuele spelers, resultaten doen er niet zozeer toe. Al geef ik toe als alle spelers top talenten waren dan uitte zich dat ook wel in de resultaten. Ajax heeft niet alleen de meeste gekocht maar ook veruit de meeste spelers verkocht, veel meer dan binnengehaald. Sterker nog Ajax is al een aantal jaren bezig om het aantal contractspelers terug te brengen. Wij zijn Ajax wij willen de beste zijn da's zeker, beetje opportunisme zijn we niet vies van!

ja dank je gaat weer wat beter

@psv_inside. De afgelopen twee jaar waren we de beste. Vergelijk even de centjes die Ajax de afgelopen jaren heeft uitgegeven en de centjes die PSV de afgelopen jaren heeft uitgegeven. Maar goed, iedereen moet het op de manier doen zoals hij denkt dat het moet. Aan het eind van het seizoen kan de balans weer opgemaakt worden.

Goede zaak als Cuenca naar Ajax komt. Het Ajaxspel is vergelijkbaar aan dat van Barcelona dus hij kan moeiteloos in het systeem mee. In principe ben ik geen voorstander van huren maar als het echt een meerwaarde is dan heb ik zoiets van huur hem maar voor een half jaar.

Zou echt fantastisch zijn! 't Niveau is hier niet echt hoog, dus ik vraag me wel af wat die jongen hier gaat leren. Maar wie weet overleeft Ajax wat rondjes in de europa league. Dan kan 'ie nog wel tegen wat grote tegenstanders spelen. Bovendien denk ik dat aan het eind van de competitie het niveau wel omhoog gaat, want dan wil iedereen winnen. Dan wordt er niet meer gekeken, naar de eerstvolgende wedstrijd en of die belangrijker is enz.

31 januari 2013 om 20:36

Het nvieau wordt steeds hoger, de jeugd opleidingen worden steeds beter met name bij Ajax en Feyenoord. Het niveau gaat daardoor ook omhoog.
Kijk, in de jaren 80/90 (misschien zelfs eerder of later ) was Ajax gewoon een van de beste van heel Europa. Mooiste voetbal, veel kampioenschappen, en alles. Toen ging het niveau zakken. Maar langzamerhand vind IK (!) dat het niveau weer omhoog gaat.. Maja afwachten als het echt gebeurd. Er komen steeds meer technieken voor het voetbal. Maja we zien het van zelf

31 januari 2013 om 20:44

Het niveau daalt in een razend tempo. We kunnen als topclubs niet eens meer gemakkelijk winnen van staartploegen, en dat heeft niet met de kwaliteit te maken van de staartploegen. Daarnaast kun je met de winterstop gewoon 13 punten achterstaan op 4 concurrenten en dan nog met straatlengte kampioen worden.

Maar gelukkig zie jij het beter worden.

31 januari 2013 om 21:10

Ieder zijn mening haha,

Zou helemaal geweldig zijn, als speler als Cuenca naar Ajax zou komen ondanks het maar een half jaar is.
Babel geblesseerd, Sana die ook niet de ware vleugelspeler is en Sulejmani die ook niet meer gebruikt zou woorden wegens het weigeren van een contractverlenging, wat betekent dat Cuenca in mijn opzicht meer dan zeker welkom is in Amsterdam.

Als je Cuenca en Fischer op de flanken hebt heb je echt zieke vleugelspelers. Cuenca kan het niveau van Barcelona aan maar de concurrentie is moordend met Pedro, Villa, Alexis en Tello. Ze kunnen niet allemaal spelen.. Vorig seizoen was Villa geblesseerd en Pedro uit vorm waardoor Cuenca opdook, nu liggen de zaken anders.

Boerrigter en Fischer voor op de linkervleugel en lsana/lukoki/cuenca dan maar concurreren voor de rechtervleugel. Met de terugkeer van Sighthorsson en Babel op termijn is de aanval dan mooi compleet. Ben benieuwd of dit rond komt!

Waarom? Zo bezet je een plek waar een ajax speler zich zou kunnen ontwikkelen. Erg slechte zaak juist

Met alle respect voor Ajax hoor, maar een speler als Cuenca zou bij een betere club moeten spelen, of in ieder geval een betere competitie. Ookal is hij lang geblesseerd geweest. Ik zie hem liever bij een club als Valencia. Of een betere optie zou zijn om Tello te verhuren en Cuenca al die speelminuten geven die Tello al gekregen heeft, want ik denk dat Cuenca veel meer aanspraak maakt op een plaats in het eerste elftal. Hij past er gewoon veel beter in. Tello lijkt veel te vaak op een ongelijd projectiel. Cuenca heeft wel niet de snelheid die Tello wel heeft, maar zijn pasing en positionering is 10 keer beter.

Barca betaald 50% van het salaris mee!! Dat belooft meer spelers in de toekomst!

Vele bronnen zeggen dat de huurdeal rond is. Dit is echt geweldig nieuws ik hoor dat deze jongen beter is dan Tello die een absolute meerwaarde zou zijn voor elke club in de Eredivisie. Op naar landstitel 32 met deze jongen echt helemaal top!

Cuenca kan het niveau van Ajax omhoog brengen en daarnaast doet Cuenca ritme op. Verder is het systeem dat Ajax speelt hetzelfde als Barcelona. En Ajax strijdt voorlopig nog mee op alle drie de fronten, mocht Ajax in de beste scenario alle drie de prijzen pakken (landskampioen, Knvb beker en Uefa cup). Dan denk ik dat Cuenca nog een jaar verhuurd mag worden, want op dit moment en de komende twee jaar zal er weinig speeltijd zijn voor hem. Dat is helemaal geen schande, want met Messi, Afellay (als hij terugkomt), Villa, Pedro, Sanchez en Iniesta die weleens linksvoor speelt..is dat zelfs een groot compliment. Ik zou zelfs ervoor pleiten om meer van dat soort jeugdspelers aan te trekken (maximaal 2), zodat de jeugd van Ajax nog steeds de kans krijgen om door te stromen en tegelijkertijd ook kan profiteren van de kwaliteiten van Barcelona.

Lijkt me wel leuk als zo'n talentvolle speler er komt, want de rechtsvoor positie is het grootste probleem.

Het is goed voor Ajax als hij zou komen maar communicatie is ook heel belangrijk en als hij geen engels kan vindt ik het een nutteloze transfer. Sommige zullen dan niet eens met me zijn maar het lijkt me een beetje nutteloos om een speler in je elftal te hebben die helemaal niet kan communiceren met zijn ploeggenoten. Hoe gaat dat in godsnaam een team worden?

Spaanstaligen Gabri en Suarez draaiden vanaf het begin anders prima mee bij hun respectievelijke clubs Ajax en Groningen, alleen de spaanse taal machtig. Communicatie is een factor maar kwaliteit zal altijd de doorslag geven.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren