Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Ik wist niet dat Ajax tijdens uitwedstrijden zoveel haat oproept'

Laatste update:
/

Christian Poulsen heeft zich in zijn eerste maanden in Amsterdam over een aantal zaken flink verbaasd. De Deense routinier was als speler van onder meer Liverpool, Juventus en Sevilla het nodige gewend, maar de manier waarop fans van de tegenpartij Ajax zo nu en dan bejegenen, is nieuw voor hem. “Ik wist niet dat Ajax tijdens uitwedstrijden zoveel haat oproept”, vertelt hij in Voetbal International.

Omdat hij de Nederlandse taal nog niet machtig is, krijgt Poulsen tot nog toe niet alles mee. “Als ploeggenoten me vertellen wat er soms op de tribunes wordt gezongen, dan geloof ik mijn oren niet. Ik dacht dat Nederland en Duitsland vergelijkbaar waren in dat opzicht. In Duitsland is voetbal meer een familieaangelegenheid, daar heb ik nooit haat vanaf de tribunes gevoeld. Daar ligt voor mij de grens.”

Met name de rivaliteit met Feyenoord is ongekend, zo ondervond de 32-jarige middenvelder. Zolang het bij gezonde proporties blijft, heeft Poulsen daar echter geen problemen mee.“De sfeer was meer geladen dan normaal. Heerlijk. De spanning van grote wedstrijden zal ik het meest gaan missen, als ik ooit met profvoetbal stop. Het gevoel dat he nú moet gebeuren, dat het hele land meeleeft, daar krijg je heel veel adrenaline van.”

Christian Poulsen heeft Ajax sterker gemaakt

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat zei Moisander ook toen die bij Ajax ging spelen.

Tja helaas is voor een heleboel clubs Ajax gewoon de wedstrijd van het jaar. Feyenoord is natuurlijk het ergste maar Utrecht en Den Haag kunnen er ook wat van.

23 januari 2013 om 15:03

Ja als er een programma wordt gemaakt met Danny Dyer erin over deze vier steden dan weet je wel hoe laat het is.

23 januari 2013 om 15:08

Haha maar die docu is echt verschrikkelijk *staat bij ingang F* ''i'm here at the famous F-side. En daarna wat huisvaders die bij de Bunnikside subtiel staan te zeggen hoe een grote hooligans ze wel niet zijn. Of die Ajacieden met die sjaaltjes, die hadden echt niet zo'n verhaal aan de TV mogen doen.

23 januari 2013 om 15:20

En die supporters van Den Haag die niet met hem willen praten omdat hij eerder die maand met supporters van Ajax heeft gepraat. Kansloze aflevering

23 januari 2013 om 18:40

Ik maak uit het artikel op dat we juist door die haat gedreven worden extra te presteren. Juist omdat er een beladen sfeer in het stadion hangt krijgen ze een extra stimulans om te presteren en als winnaar van het veld te stappen.

Doordat er zoveel clubs zijn die het als grootste wedstrijd beschouwen en hun supporters de spelers een extra boost wil geven, word hier duidelijk gemaakt dat die boost niet alleen voor hun eigen spelers werkt.

Of ik lees het verkeerd, dat zou ik ook kunnen aangezien ik het tussen me werk door lees.

23 januari 2013 om 15:05

Van Feyenoord naar Ajax en vice versa is begrijpelijk en is vaak ook te ver gegaan, waar we beide overigens terecht (te zwaar of niet, dat is een andere discussie) voor gestraft zijn. Maar dat van Utrecht en met name ADO is zwaar overdreven en meer van 'kijk-ons-is-anti-ajax-zijn'.

23 januari 2013 om 15:11

Mee eens. Maar ik denk toch dat dat van Utrecht en ADO een gebrek is aan eigen rivaal. Feyenoord is te dichtbij voor ADO en ze zijn te vriendelijk tegen elkaar om als rivaal te zien. Meer een soort van haat-liefderelatie tussen broers. Utrecht precies hetzelfde net als AZ trouwens maar AZ is meer een familieclub.

Kunnen ze niet rivaal van elkaar worden? De afstand Den Haag-utrecht is niet zo ver. Overigens vind ik het wel knap dat Ajax zich zo staande weet te houden. Uitwedstrijden winnen is als Ajax zijnde toch net even wat knapper omdat tegenstanders vaak net iets meer geven. Dat begint zich nu ook bij PSV te uiten.

23 januari 2013 om 15:27

Haha kunnen ze niet rivaal van elkaar worden?

Haha, moest ik toch even om lachen.
De wedstrijden tussen ADO en Utrecht zijn al behoorlijk beladen, maar je kunt niet zo maar van rivaal wisselen.
Plus, ik weet dat ik hier voor niet geliefd zal worden, Ajax roept het zelf ook op.
De hele wedstrijd roepen ''wij zijn Ajax, wij zijn de beste'' komt behoorlijk arrogant over. Elke voetbalfan in Nederland weet dat Ajax simpelweg de meeste titels heeft gewonnen, maar dat hoeft niet elke wedstrijd te worden geroepen..

23 januari 2013 om 15:33

Dat is duidelijk de insteek van iemand die de geschiedenis niet kent. De 'rivaliteit' tussen ADO en Ajax gaat terug tot ergens eind jaren 70, begin jaren 80. Zelfs nog van voor het zogenaamde Zuiderpark-drama! Iets wat de oudere ajacieden ook zeker nog wel zullen weten. Het zit helaas allemaal wel wat dieper dan alleen maar een beeld willen oproepen, neem dat maar van me aan....

23 januari 2013 om 15:33

Het was ook niet echt serieus bedoeld. Ajax roept het sowieso op zich af. Zelfde in het buitenland met Man Utd, Real Madrid, Bayern enz. Maar we zijn ons ook een beetje aan die arrogantie gaan aanpassen. Ipv het als belediging te zien, zien de meeste het als compliment.

23 januari 2013 om 15:38

Als de slogan 'wij zijn Ajax, wij zijn de beste' de aanzet is voor de overdreven haat dan maakt t alleen nog maar triester. t Is maar waar je je druk om maakt en ik vind dat ook een typisch een gevalletje 'horen wat je wilt horen'. Tuurlijk zijn wij tegenwoordig niet meer de beste club in Europa, zelfs een blinde zou dit mogelijk nog kunnen zien. Maar in onze ogen zijn wij dit wel binnen Nederland en zijn wij de mooiste club, zoals elke echte fan dit van zijn club vindt.

En die overdreven gehaat is indirect ook een bevestiging van dat wij de grootste club uit Nederland zijn. Nee niet arrogant bedoeld. Want clubs als United en Barcalona hebben ook de meeste rivalen in hun land.

23 januari 2013 om 15:41

De Rivaliteit tussen Ajax en Feijenoord gaat verder dan alleen deze Clubs
En is van origine erg ludiek geweest waarbij Ajax en Feijenoord supporters door elkaar in het stadion zaten.
Ook clubs als DWS en Xerxes speelden vroeger als Rotterdamse en Amsterdamse clubs
Ook daar was er rivaliteit ( gezonde)
Echter in de mid jaren 70 kwamen er berichten van hooligans uit Engeland en Polen.
Vanuit deze hoek is door Europese confrontaties de harde cultuur overgeslagen naar Nederlandse clubs
In die tijd waren Ajax en Feijenoord de top van Nederland en mede door de al bestaande rivaliteit is dit helaas ontspoort
Daarnaast wil ik nog eens benadrukken dat ook de media hieraan bijgedragen heeft ( al is dat niet bewust, maar we kregen steeds meer media mogelijkheden)
ook is het niet zo dat elke Feijenoorder Ajaxieden haat en visa versa.
Juist door een relatief kleine groep kanslozen is dit geëscaleerd.
Zo wie zo is het niet per definitie zo dat tegen de ander zijn betekend dat je ze haat
Ik ben Tegen Ajax omdat ik nou eenmaal naast de kuip ben geboren, maar ik kan best genieten van het spel wat ajax bijv in de jaren 90 speelde.
Ook kan ik ludieke acties wel waarderen als die zonder schade gepaard gaan
Waar het Uiteindelijk om gaat is Respect voor elkaar, en zonder elkaar kan er gewoon geen voetbal zijn

23 januari 2013 om 15:47

Gaat altijd wel te ver in Nederland, ik bedoel. gezonde concurrentie, a la, maar zoals het er aan toe gaat is echt totale onzin.
In Duitsland zitten de fans van de twee betreffende teams gewoon met elkaar in de trein bier te drinken, gezelligheid vooral. Dat maakt de ervaring van het zien van een voetbalwedstrijd denk nog mooier.

23 januari 2013 om 15:48

Nee Feyenoord 1 is geen arrogantie dan? Om maar eens even iets te citeren uit hun clublied..

23 januari 2013 om 16:41

@m_410

Je slaap de plank volledig mis, in ons clublief wordt gezongen "leve Feyenoord 1" De 1 gaat in dit geval op het eerste elftal van Feyenoord.

23 januari 2013 om 16:44

Het eerste van Feyenoord wordt hier bedoeld.. Je begrijpt het niet helemaal.

Ok, was al gereageerd...

23 januari 2013 om 17:04

Ik hoor bij de oudere groep maar met Den Haag is niet echt haat..

23 januari 2013 om 17:14

Jij praat alleen over club-rivaliteit maar Fey-ajax gaat veel verder dan dat.

Het gaat vooral om de rivaliteit tussen 2 steden, die vol tegenstellingen zitten. Voor Ajax is dat niet zo'n thema maar in Rotterdam wel.

Amsterdam de 1e stad, Rotterdam de 2e stad

Amsterdam de stad van de koopmannen, de middenstand, Rotterdam de stad van de industrie (haven)arbeiders

De urban-legend dat het geld in R'dam verdient wordt maar in A'dam uitgegeven wordt

En zo kun je nog wel even doorgaan. Er zit veel meer achter dan 2 topclubs die elkaars sportieve rivalen zijn.

23 januari 2013 om 18:07

@arko topreactie kerel! Ik hoop dat menig Feyenoorder en Ajacied jouw voorbeeld (zij die dat nog niet doen) volgen en dat geldt ook voor fans van andere clubs.

23 januari 2013 om 18:38

En "you're simply the best.... better then all the rest" tijdens de opkomst van PSV is niet arrogant? Ik vind het zo'n onzin! Ajacieden vinden Ajax de beste en Psv'ers vinden PSV het beste en ga zo maar door. Respecteer dat van een ander. Gezonde rivaliteit is leuk en brengt sfeer, maar zoals het er nu af en toe aan toe gaat is gewoon zielig en triest! Een beetje elkaar naar het leven staan omwille van een potje voetbal.....

23 januari 2013 om 19:38

@odo.

Dat wij zijn ajax wij zijn de beste is pas sinds 1 jaar.
Daarvoor werd het nooit gezongen.

23 januari 2013 om 21:15

Maar wel gezegd door menig supporter of wat te denken van de stropdassen met nummer 1 erop kom op zeg...

24 januari 2013 om 01:37

Juist Arko! Helemaal mee eens!

23 januari 2013 om 15:33

Dat komt voornamelijk door het torenhoge ellenlange oneindige geblaat van de gemiddelde Ajax "fan". Het "wij zijn de beste", en dat soort zaken. Brrrr.

23 januari 2013 om 15:51

dat heeft toch gewoon te maken met een zeker gevoel voor humor?
In Groningen zeggen ze "er gaat niks boven Groningen". Feitelijk zeggen ze hetzelfde, maar daar begrijpt iedereen wat er bedoelt wordt.

Amsterdamse humor is gewoon om het droog in je nek te leggen. "wij zijn de beste". Te onzinnig om tegen in te gaan, te prikkelend om niks te zeggen. Dat heeft niks met arrogante te maken joh.

23 januari 2013 om 16:06

Ik weet niet waar jij het woord "arrogantie" ziet staan, maar ik geef slechts een van de oorzaken waardoor de afkeer voor de club Ajax wat groter lijkt dan die voor andere clubs.

23 januari 2013 om 16:18

Ik weet niet of jij weleens noordelijker dan Groningen bent geweest, maar daar is inderdaad letterlijk niets.

23 januari 2013 om 18:08

Jawel hoor!! Heel veel Scandinavische blondines... als ik mij niet vergis

23 januari 2013 om 18:45

@sausbert

De tune van PSV tijdens de opkomst druipt dan ook de arrogantie vanaf. Als het je doet rillen, dan zou je toch eens bij jezelf te rade moeten gaan. Vind het persoonlijk nogal triest, dat je rillingen krijgt van een liedje dat supporters zingen. Hoofdzaak blijft namelijk een potje voetbal. Maar een afkeer (en bij sommige zelfs haat) is naar mijn mening toch uitermate triest en doet vermoeden dat het leven van dergelijke mensen inhoudelijk maar bar weinig voorstelt.

23 januari 2013 om 19:05

@ Sausbert #92
Ja hallo, kunnen wij toch niks aan doen dat we de beste zijn, mogen we toch wel uitspreken ;-)

23 januari 2013 om 19:51

Je noemt mijn naam, maar volgens mij reageer je op iemand anders. Ik heb namelijk geen idee welke liedje je bedoelt en heb ook niemand arrogant genoemd. Ik reageer er dan ook niet op. :-)

23 januari 2013 om 15:37

Moet die ook eens een keer kijken naar omstandigheden. Euroborg staat in vik en wat zingen de Amsterdammers? De groene hell boeren springen voor hun eigen gat blablabla. Vroeger zongen ze nog wel eens bommen op Rotterdam en dan nog eens hun toepasselijke kleding erbij. Ajax bedacht ook het nummer steek een mes in het vlees van een .. hagenees. En zokan ik uren doorgaan, vind je het gek dat de rivaliserende clubs dan niet roepen awh die Amsterdammers wat een schattig volk. Actie reactie en tsjah Ajacieden zitten vaak ook in het thuisvak van de vijand te provoceren zoals in de recente bekerwedstrijd, waarna de Groningen supporters zongen schop schop schop ze neer schop die ... neer. Actie reactie, maar de boeman is altijd de andere club

23 januari 2013 om 16:12

Ach iedereen heeft idioten,kan me nog goed voor de geest halen dat Groningen supporters gebroken glas over hun eigen veld hadden gegooid omdat Ajax op bezoek kwam zonder ook maar een seconde stil te staan bij het feit dat eigen spelers er ook op moeten spelen.
En bijna elke club heeft rare liederen dus het is wel weer erg gemakzuchtig om alles bij Ajax fans op het bordje te gooien.

23 januari 2013 om 16:47

is misschien onbeschoft maar zit ook wel iets van humor in toch???. ik vind dat dit moet kunnen zolang de humor er nog een beetje inzit. ik bedoel wat ze over Immers z'n moeder zongen vond ik wel te ver gaan. maar over het algemeen vind ik de ajaxsupporters erg geestig

23 januari 2013 om 20:14

Humor? als ik zeg hamas dan roep jij vieze nazi want zo sneu zijn jullie ajacieden eenmaal, maar wanneer jij zegt de groene hel staat in brand waarin mensen voor hun leven vechten is het humor? hypocriet? Wij zijn geen lieverdjes, maar onze haat komt puur door jullie arrogantie en respectloze gedrag.

@afcadickster
Helemaal mee eens, maar je moet de geschiedenis kennen. Jullie denken altijd dat wij haten omdat jullie goed zijn, wij haten PSV toch ook niet, of Feyenoord? Herhaaldelijke provocaties en neerbuigende qoutes zorgen voor emoties en daardoor komt er negativteit. En het erge is nog dat jullie denken dat wij begonnen zijn, terwijl wij eigenlijk maar 1 club haten en die komt uit Enschede. Wij kunnen nog niet eens op een normale manier bij de Arena komen, er staan direct al grote groepen klaar om onrust te zaaien. Ken je club aub. Wanneer zij in onze stadion zitten, schelden we wat ja( doe je bij elke andere club) maar we zitten nooit fysiek aan ze

23 januari 2013 om 21:50

Ik denk helemaal niet in de trend van hun zijn begonnen of wij zijn begonnen,ik geef alleen maar aan dat idioten overal vandaan komen.
Jou opmerkingen zeggen namelijk veel over je eigen in mijn ogen behoorlijk gelijkwaardig gedrag als dat soort mensen,jullie denken dit ,jullie denken dat en jullie zijn begonnen maar wij doen nooit wat alleen een beetje schelden.

De ajax supporters die wachten zingen en schelden ook maar wat dus er is geen verschil,ajax supporters denken eigenlijk maar 2x per jaar aan groningen en dat is als we tegen ze spelen voor de rest boeit het allemaal niet...en omdat jij (ik scheer niet elke Groningen fan over een kam)je emoties niet kan beheersen is het van jullie kant gerechtvaardigd???
Ja dat slaat kant nog wal,maar het is altijd moeilijk voor sommige om de realiteit in te zien en dan maar lulkoek gaan verkopen.

PS De grootste rivaal van groningen komt uit friesland en dan vraag je mij ken je club

23 januari 2013 om 22:33

Jullie ajacieden.
Weer iedereen over 1 kant scheren.

24 januari 2013 om 17:38

De grote rivaal van Groningen is Twente heur

Ik zeg niet dat wij niks doen, ik ken echter wel de geschiedenis van de haat

Ten eerste doe je nu of ik mee doe, dat is niet het geval, maar we hebben het wel over globalisering. Het gaat om de ratdraaiers niet om de goede personen, dat snapt iedereen. Bewezen is gewoon dat er elke wedstrijd in Groningen Ajacieden in het thuisvak provoceren. En emoties? Ajacieden dagen uit, ligt het dan aan ons? geloof me Ajacieden zijn geen lieverdjes, wat ze bij Moelijn deden dit weekend zegt al meer dan genoeg, dat jij dit soort idioten verdedigt zegt meer over jou dan over mij

En als je het nog niet wist, de harde kern van Groningen is vriendjes met die van Feyenoord, dus reken er maar op dat je Groningers 4x per jaar tegen komt

Ik kon me ook ergeren aan de supporters van Ajax zondag. Met het liedje over Lex immers, maarja, dat zal je altijd houden als er niet wordt opgetreden.

23 januari 2013 om 14:58

Ja het is misschien een beetje kinderachtig..maar je weet wat hij heeft gezongen in het supportershome van Ado. Dat soort dingen vergeten mensen niet snel.

23 januari 2013 om 15:25

Dus? Poulsen doet net of heel Nederland één grote boze wolf richting Ajax is, maar andersom gebeurt het net zo goed., schijnheilig gedoe.

23 januari 2013 om 15:38

Immers is daar zwaar voor gestraft. Wordt Ajax nu ook gestraft? Zou toch wel terecht zijn. Feitelijk had de wedstrijd stilgelegd moeten worden. Maar ja die neo-fluitist had het lef niet om daar tegen op te treden. En dan praten over respect en sportiviteit?
En ja, reagerend op de quote van Poulsen (wat overigens gaat over uitwedstrijden van Ajax), zou hij zich eens af moeten vragen hoe dat komt. Wellicht de arrogante uitstraling van de club en de teksten van Ajax-spelers, coach en bestuurders telkens aangevend van wij zijn de besten en anderen kunnen er niets van. Deze arrogantie blijft zich altijd tegen je keren. Daar houden de meeste Nederlanders niet zo van, Hooguit in Amsterdam.

23 januari 2013 om 15:43

Oh dan kunnen we iedere club wel straffen die met hamas begint!
Wat een speler doet en wat het publiek doet...
Een voorbeeld functie versus supporters.

23 januari 2013 om 15:49

wielaart, geef mij is een quote van iemand bij ajax die zegt dat wij de beste zijn en dat die anderen er niets van kunnen. ik durf te wedden dat je die helemaal niet kan geven.

23 januari 2013 om 15:57

Ho even grote vriend. Dat 'wij zijn Ajax, wij zijn de beste' wordt geroepen dat klopt, maar dat deel er achter aan zijn jouw eigen woorden. Dat wordt namelijk niet gescandeerd zoals wij zijn Ajax wij zijn de beste. Het is slechts 1 van de vele dingen die worden gescandeerd tijdens een wedstrijd. Als je veruit de meeste titels hebt gewonnen dan sta je volledig in je recht om het te roepen. En ach, zo hebben andere clubs ook weer hun dingen om te roepen. Vinden we dat ook arrogant? Nee want alleen Ajax is arrogant. Ajax heeft meer liefhebbende dan hatende supporters. Mensen mogen Ajax van mij arrogant vinden en haten. Ik kan er alleen hard om lachen en ik vind het prachtig. Hoe meer mensen Ajax uitfluiten tijdens een wedstrijd hoe meer motivatie Ajax er van krijgt. Het werkt slechts averechts.

23 januari 2013 om 15:57

Nee, Ajax heeft namelijk geen haat naar andere clubs behalve Utrecht, Den Haag en Feyenoord.
De haat naar PSV is zelfs nog minder.

23 januari 2013 om 16:33

Ik weet het niet hoor Ndisdenaam,

Ik persoonlijk heb meer haatgevoelens naar PSV toe dan die andere clubs. Ik vind bijvoorbeeld Feyenoord het nu heel goed doen en ik kan me ook vinden in hoe de club wordt bestuurd met de jeugd enz. Maar PSV daarentegen, ik ga er niet meer over beginnen haha.

23 januari 2013 om 16:48

ajax wordt wel extreem gehaat als ik het vergelijk met andere clubs. ik bedoel een heracles. Bijna geen club heeft daat "haat" tegen volgens mij.

23 januari 2013 om 17:04

Breedje,

Natuurlijk zal het andersom ook zo gebeuren, maar Poulsen speelt toch niet bij die andere clubs? Het gaat hier immers over de club waar Poulsen speelt en hem is nu gewoon opgevallen dat er veel haat is naar Ajax toe. Dus je kunt hem wel schijnheilig noemen, maar blijkbaar snap jij het niet zo waar het over gaat.

23 januari 2013 om 17:05

Klinkt misschien triest, maar mijn haat naar Feyenoord is ontstaan door hun haat naar ons toe.
Ik vind jeugd niet een issue om 1,2,3 over te vallen.
Ik vind hun arrogantie juist vervelend.
Ondanks dat wij er volgens vele wat van kunnen, kunnen zij er ook wat van.

Overigems valt het mij op dan men over amsterdammers praat.
Alsof er buiten Amsterdam geen ajacieden zijn!
Woon zelf in zuid kennemerland - ijmond(dus letterlijk schuin boven Amsterdam, aan de andere kant van het noordzeekanaal/ De ij - mond)
Het is dat ik Amsterdam een heerlijke stad vind, heeft niets met voetbal te maken maar het is gewoon een prachtige stad met heerlijke nuchtere mensen.
Ze zeggen waar het op slaat en dat vind ik juist! niet er omheen draaien.
Ben zelf ook aardig gevormd door de stad.

23 januari 2013 om 17:29

Nisdenaam

Misschien even de definitie v 'nuchter' opzoeken? Naar mijn mening zijn Amsterdammers verre van nuchter; vooral veel schreeuwen om niets, bluffen, overacting e.d. Recht voor de raap zijn ze wel, daar houd ik ook wel van. Maar wie het hardste kan schreeuwen is de baas daar, die mentaliteit heb ik dan weer niets mee.

On: persoonlijk heb ik niets tegen ajax, maar zo af en toe roepen veel Ajaxfans wel enige misselijkheid in m'n maag op. Iedereen weet dat Ajax de grootste en meest succesvolle van dit land is; ik begrijp nooit waar die eeuwige drang naar veren in de bips voor nodig is. Daarbij zijn vele ajaxsupporters er een held in om neer te kijken op de andere clubs met hautain gedrag. Ik heb er weinig moeite mee, maar ik begrijp de afkeer wel.

23 januari 2013 om 20:24

Zo'n grote haat naar PSV is er volgens mij ook niet, ik was van de zomer op vakantie op de Veluwe, maar tijdens die vakantie ging ik naar de Jc-schaal in Amsterdam, moest overstappen (ik liep in een Ajax-shirt) op Utrecht CS, liepen zowel Ajax als PSV supporters, zowel voor als na de wedstrijd, niks gebeurt, sterker nog, ik was nog een biertje aan het doen met Psv-ers... zo kan het dus ook.. Helaas kan dat niet altijd..

23 januari 2013 om 14:59

Ik ben blij dat iemand het opmerkt, ik vond het ook nergens op slaan, sta je emt 3-0 voor. Ik vond de sfeer trouwens in de arena echt zeer matig, of ligt dat aan mij, ik hoorde jullie alleen na de doelpunten en aan het begin van elke helft, meer niet. Nee dit is geen provocatie.

23 januari 2013 om 15:05

@fr-4life Ja maar dat had ik met de klassieker in Rotterdam ook al een beetje, op tv was het toen ook soms minuten lang muisstil denk toch dat het ook te maken heeft dat er geen uitpubliek is.
Dan blijf je toch een beetje reactie op reactie houden wat de sfeer zeker ten goede komt.

23 januari 2013 om 15:17

Klopt, het is in Rotterdam vaak wel even stil om er dan opeens weer massaal te zijn. Gelukkig geen mafkezen die trommelen om het trommelen, maar juist een interactie met de spelers cq wedstrijd.. Of dat nou een goede actie is of bijvoorbeeld een fout van de scheidsrechter, dan staat het hele stadion weer te schudden.

23 januari 2013 om 15:17

Lag aan jouw, ik neem aan dat je de samenvatting hebt gezien.
Want wat op Eredivisielive was klonk namelijk harder dan de samenvatting.
De sfeer was top en de hele wedstrijd lang.
En je noemt het ''is geen provocatie'' zo zie ik het wel...
Anders slaat dat ''na de doelpunten'' en aan het begin van elke helft nergens op.

Maar zo herinner ik me nog een wedstrijd in de Kuip waar het precies hetzelfde ging zoals jij nu over ajax spreekt.
Leuk sfeertje totdat Ajax toen op voorsprong kwam.
Daarna na de 1-1 was het weer feest en na de 1-2 was het weer stil voor kuip begrippen.
Ben blij dat je het opmerkt?
Vergeten wat Lexie over Ajax zong een paar jaar geleden?
merk jij wel eens op dat het Feyenoord publiek ook wel eens spreekkoren heeft gehad jegens Ajax?

En wat Willem hier al zegt, Uitpubliek i

23 januari 2013 om 15:19

Als vak 410 je niet bevalt zeg dan ook niets.
Ik kan ook wel over die doorgesnoven 'hardekern' van jullie beginnen.

23 januari 2013 om 15:19

Dubbele post - Verwijder maar.

23 januari 2013 om 15:33

En verderop noem je mij een triest figuur? Hahahaha

23 januari 2013 om 15:45

Geheel correct.
Jij bent namelijk altijd bezig met hetzelfde,
haten.

23 januari 2013 om 15:46

Nou, ik heb de hele wedstrijd gezien hoor, Het doet volgens mij wat meer met je als je achter staat dan als je met 3-0 voor staat, kan aan mij liggen.
Uitpubliek heeft zeker een factor, mee eens.

23 januari 2013 om 15:59

Wat ook meegespeeld zal hebben is dat Ajax na 2 gelijkspelen 1-1 en 2-2 en een nederlaag 4-2 tegen Feyenoord weer gewonnen heeft.
Als je dan rood krijgt voor op dat moment een schwalbe.
En Lexie mist hem dan...
Dan ontstaat er gewoon zo'n sfeertje. de tegenstander 'uitlaggen' om het zo maar te zeggen.

23 januari 2013 om 16:11

Jij kraamt hier een partij onzin uit van heb ik jou daar! Het woord haten komt ook geenszins in mijn woordenboek voor. Ben ook erg benieuwd waar jij dat vandaan haalt. Als er hier eentje bezig is de boel te verzieken ben jij het wel. En zelfs nu heb ik nog geen hekel aan je. Vind je daarentegen wel een beetje zielig.

23 januari 2013 om 17:08

Haat - haten.
in de volksmond noemen we dat haten.
Meneer de grammerna**.

En het gevoel is wederzijds,

23 januari 2013 om 15:00

Ik vond de spreekkoren over Koeman nog een stuk erger, echt respectloos.

23 januari 2013 om 15:14

Die heb ik op tv niet gehoord en had het geluid wel hard aan staan.

23 januari 2013 om 15:20

Werd gezongen dat Koeman z'n rotzooi mee moest nemen... Meer heb ik in het stadion niet opgemerkt. Dus zo respectloos vond ik dat niet. Dat er werd gezongen dat de moeder van Immers een hoer was, tja, dat kan ik niemand kwalijk nemen.

23 januari 2013 om 15:20

@elfenomeno:
'koeman, neem je rotzooi mee?', dat bestempel jij als erger dan de liederen over Immers zijn moeder? sorry, dan ben je de weg kwijt, over Koeman is amper beledigend te noemen en meer als extra onderdrukking van hoe matig ze speelde!

Over Immers kon ik me ook aan storen maar was te verwachten na wat er allemaal in het verleden is gebeurt, Immers laat ook duidelijk merken een hekel aan Ajax te hebben!

23 januari 2013 om 15:21

"koeman neem je rotzooi mee" vind je een stuk erger?

Dat van Immers vind ik ook kunnen.. Heb zelf eraan meegedaan ook, want ja, als je uitdeelt, kan je het ook terugverwachten, al is mama Immers waarschijnlijk een hele ardige mevrouw.

23 januari 2013 om 15:22

Dan wilde je het blijkbaar niet horen.

23 januari 2013 om 15:27

Dat ''koeman, neem je rotzooi mee''? Nou, nou, noutjes..

23 januari 2013 om 15:34

Zou je dan even kunnen toelichten wat je wél hebt gehoord?

23 januari 2013 om 15:35

@zalim

Dan kan heel Nederland wel zeiken over dat apengedrag in de Supportershome van Ado.
Maar ik vind mensen zoals jij blijkbaar ook, die er aan mee hebben gedaan over Immers even erg en even dom.

23 januari 2013 om 15:43

el fenomeno, of jij hoorde iets wat er niet was?

23 januari 2013 om 15:46

Nohh.. Als dat al respectloos is.
bij AZ zongen ze ook na afloop massaal Rutten neem je rotzooi mee.
Hilarisch het contrast.

23 januari 2013 om 15:48

@ El Fenomeno
Dat Koeman neem je rotzooi mee zingen wij straks weer als Mclaren neem je rotzooi mee, of Dickie neem je rotzooi mee enz.
Wij doen dit ook, op dat moment dat ze het zongen gaf ik dat publiek nog gelijk ook.

23 januari 2013 om 15:49

@ zalim
Waarom zing je dan mee. Vind dat de belachelijkste teksten die er in een stadion gezongen worden. Maakt niet uit in welk stadion het gezongen word. Die moeders kunnen er toch niets aan doen.

23 januari 2013 om 16:03

Om eerlijk te zijn doe ik ook altijd mee met dat ''je moeder is een ****'' als ik in het stadion zit bij Ajax.
Maar als ik het terug zie op TV of een samenvatting kijk, dan schaam ik me inderdaad wel eens.
Evenals het naar de scheids roepen.
Maar tijdens de wedstrijd in het stadion is de spanning gewoon anders.
Als ik het op TV kijk ga ik zowat medelijden krijgen.

23 januari 2013 om 17:32

Rb987,

Mag je vinden. Moet ook zeggen dat mijn IQ wordt gehalveerd als ik op de tribune sta. Dit komt helemaal tot uiting als Feyenoord op bezoek komt, als er een ex-ado'er in een Feyenoord shirt meedoet én hij vervolgens ook nog eens een pingel mist. Da's genieten

Tikusbesar,

Dat doe ik vanwege de euforie, spanning, de speler in kwestie en zijn verleden, waarin hij niet heeft laten blijken pro-ajax te zijn. Daarom doe ik mee, en daaromdoen de 50.000 anderen mee. Tuurlijk is het eigenlijk te bellachelijk voor woorden, maar de Klassiekers horen turbulent te zijn, met alles erop en eraan, dus ook spreekkoren jegens de tegenpartij en haar spelers.

Kom op, laten we niet doen alsof ik, of zowat 90% van de supporters, roomser dan de paus is. Voetbal is emotie, voetbal is oorlog.

23 januari 2013 om 20:30

Ik zat in de Arena, en heb alleen gehoord, Koeman neem je rotzooi mee, voor de rest heb ik niks over Koeman gehoord!

23 januari 2013 om 15:01

Precies, dat had ik ook Ajacieden zijn net zo erg wat dat betreft. Dat ernorme fluitconcert tijdens die penalty vond ik echt schitterend maar dat daarna over zen moeder sloeg echt helemaal nergens op.

23 januari 2013 om 15:22

Een fluitconcert tijdens een penalty is ook helemaal niks mis mee. Het zou pas raar zijn als de Ajacieden hem dan ineens zouden aanmoedigen. Maar inderdaad liedjes over Immers moeder slaan nergens op en ik schaam me diep voor zulke supporters.

Het is gewoon zo dat de grootste club van een land, overal waar die komt wordt gehaat. Daar kan je niks tegenin brengen, Ajax is toch de grootste van Nederland.

En misschien spelen er meer zaken mee maar bovengenoemde is wel de hoofdzaak.

23 januari 2013 om 15:14

Nee de Amsterdamse arrogantie is denk ik de hoofdzaak en dat ajax dan ook nog de grootste club is wekt de haat alleen maar meer op.
Volgensmij is er in de landen om ons heen geen haat richting de grootste club van dat land.

23 januari 2013 om 15:22

Ik weet niet of je weleens een Engeland bent geweest maar daar is de meest gehaate club Manchester United! Ik heb een half jaar in Londen mogen wonen maar daar is United net zo gehaat als Ajax in Nederland, komt ook door de succesen en de zogenoemde arrogantie van suppporters...

23 januari 2013 om 15:23

Jawel hoor. Anderlecht wordt ook aardig uitgekotst door iedereen die niet voor Anderlecht is. Een beetje dezelfde vergelijkbare situatie.

23 januari 2013 om 16:20

@juste93

Zoals ik al aangaf kan het aan meerdere dingen liggen. Maar voor meer dan de helft komt het omdat Ajax de grootste club van Nederland is. Dat zeg niet ik , maar hun prijzenkast

23 januari 2013 om 17:15

De supportersgroeperingen van Ajax en Anderlecht zijn ook dikke maatjes met elkaar.
de grootste clubs uit beide landen.

23 januari 2013 om 16:14

Heeft gewoon te maken met afgunst en een minderwaardigheidscomplex. Om het even buiten voetbal te trekken; NY Yankees, is de grootste en succesvolste club en komt ook uit de rijkste stad van de VS + de stad met de meeste internationale allure van het land. Dit baseball team is veruit de meest gehate ploeg van de VS. Waarom zou dat nou zijn?

23 januari 2013 om 16:31

Dat vind ik ook zo'n onzinriedeltje. Ik ben een Feyenoorder maar heb absoluut geen minderwaardigheidscomplex naar Ajax. Ik vind het zelfs een mooie club, maar net niet zo mooi als Feyenoord. Als Feyenoorder met enig historisch besef weet je dat de successen lang niet zo frequent zullen voorkomen als bij die van je rivaal, maar om de prijzenkast wordt je dan ook niet voor Feyenoord. Natuurlijk kijk ik af en toe met enige afgunst naar de kampioenschappen van Ajax, maar ik denk net zo goed dat veel Ajacieden ook weleens met jaloezie kijken naar het fanatisme en de clubliefde die je bij Feyenoord vindt.

23 januari 2013 om 16:42

Orgullo dan heb ik het toch niet over jou en hoef je je niet aangesproken te voelen? Het gaat hier toch over de mensen die haat hebben tegenover Ajax.

23 januari 2013 om 17:10

Orgullo, vind het wel een mooi verhaal. overigens ben ik een ajacied die zijn clubliefde en fanatisme beleef als een Feyenoord. Zijn er wel meer bij ons, maar niet in de mate als bij Feyenoord.

23 januari 2013 om 16:28

Deels denk ik dat dat het is ja. Anderzijds wil het Ajax-publiek ook wel heel erg graag zichzelf het imago aanmeten van arrogantie en zelfverzekerdheid. Op dit moment is Ajax ook de beste club van Nederland, na twee kampioenschappen op rij, maar in de jaren dat de hegemonie van PSV ondoorbroken was hoorde ik toch ook regelmatig 'wij zijn Ajax, wij zijn de beste' zingen. Let wel, nu staat die arrogantie en zelfverzekerdheid jullie goed, nu de successen er naar zijn, maar een deel van de antipathie tegen Ajax zit hem in het feit dat als je arrogant bent maar niet succesvol zoiets heel knulligs begint te lijken, en daar leek het wel op in de periode 2004-2011.

Poulsen is de Van Bommel van Ajax..

23 januari 2013 om 15:01

Van Bommel en Poulsen zijn echt niet de slechtste spelers van Ajax en PSV hoor als je dat bedoeld.

23 januari 2013 om 15:11

Dat bedoel ik helemaal niet, integendeel, als Van Bommel bij Ajax speelde dan was hij van grote waarde in dit elftal op de positie van Poulsen. Stiekem denk ik zelfs dat Van Bommel diep van binnen als een stekker baalt dat psv niet zoals ajax speelt...

23 januari 2013 om 15:11

Klopt... Poulsen loopt met zijn man mee. Voetballend brengt hij iets minder helaas, maar je kan ook niet alles hebben.

23 januari 2013 om 15:52

Al doet Poulsen dat niet altijd... Ik herinner me nog tegen Borussia thuis waarin ik al zei tegen de gene naast me dat Poulsen z'n mannetje liet lopen. En helaas liep dit ook uit tot een tegengoal.

Maar ik vind dat Poulsen het de laatste tijd overigens goed doen

23 januari 2013 om 16:47

Vertel even wa t het verschil tussen ajax en psv is dan dit jaar?

ik geef daar bij je even mee dat je dat in je antwoord mee kunt nemen het doelsaldo.
61-21
45-20
Ben benieuwd met welk antwoord jij komt.

23 januari 2013 om 17:20

3-1 en 10 gemiste kanzen bijvoorbeeld?

Of al 5 nederlagen tegen 1...

23 januari 2013 om 17:55

@arnino

Er zijn toch tal van verschillen te benoemen? Maar als je nu blnd op het doelsaldo gaat staren is het opzich niet zo gek dat PSV 61 goals heeft weten te maken. Volgens mij zijn de aanvallers van PSV voor ruim €20 miljoen gekocht daar waar het misschien wat verstandiger was geweest om iets meer geld in de verdediging te investeren. Dit bedrag ligt lager dan €9 miljoen?

Komt daarnaast nog bij er een groot verschil zit tussen beide clubs op het gebied van visie. PSV koopt 'jonge' talenten om ze vervolgens met fikse winst door te verkopen. Dit strategische spelletje heeft natuurlijk niet direct invloed op de stand van de ranglijst maar zal dit indirect wel hebben. Ik hoor Toivonnen al roepen dat hij zijn contract niet zal verlengen, een speler waar volgens mij toch een flinke winst op is ingecalculeerd.

'kijkend' naar de ranglijst, zoals jij nu als een blind paard doet, zegt letterlijk dat er momenteel niet veel verschil is tussen beiden clubs. Het verhaal achter de schermen spreekt echter zwaar in het voordeel van Ajax (en Feyenoord, AZ, FC Twente). Het gevaar ligt op de loer in Eindhoven ... vraag dat maar aan de Rotterdamse supporters.

23 januari 2013 om 22:42

Nou nou, als je tegen Roda met 7-0 wint... tja dan loopt het aardig op.
Doelsaldo zegt niets.
In het jaar dat Twente kampioen werd, en ajax 2e werd scoorden ze 108 doelpunten, en kregen er slechts 20 tegen.
Nogmaals het gaat om de punten, niet de goals.
Ja ze kunnen doorslaggevend zijn zoals in 2007...
Maar zolang je meer wint, dus meer punten haalt heb je geen mega doelsaldo nodig.

23 januari 2013 om 15:02

Behalve dat hij 3 jaar jonger is

23 januari 2013 om 15:07

En een mindere speler dan Van Bommel. Ondanks dat bij Van Bommel de slijtage zichtbaar wordt, blijft het natuurlijk, vooral voetballend, een betere speler dan Poulsen.

23 januari 2013 om 15:09

en iets meer toevoegd.

vond poulsen altijd zeer matig bij zijn vorige clubs, maar als ik hem met ajax mee zie doen valt het allemaal wel mee omdat het niveau ook iets lager is.

jammer dat poulsen niet eerder bij een nederlandse club onder contract stond, in plaats van hoe het nu gelopen is...

23 januari 2013 om 15:10

Poulsen heb ik nooit wat gevonden , was daarom ook serieus verbaasd toen Ajax hem aantrok.

En tuurlijk is van Bommel ondanks zijn 35 jaar nog steeds beter dan Poulsen

23 januari 2013 om 17:18

je zou even het hele artikel van de VI moeten lezen dan zie je dat hij niet alleen een meerwaarde in het veld is zoals hij zondag echt heel goed speelde en veel meer wedstrijden ontzettend goed speelde, maar ook daarbuiten en echt ontzettend goed de jonge jongens bij de hand neemt, van bommel zie je echt achter uit gaan poulsen zie je steeds meer in het ajax spel komen! poulsen is op dit moment drie keer beter dan van bommel! zegt genoeg dat psv beter is zonder dan met van bommel....

23 januari 2013 om 15:10

Vind je? Ik vind juist dat Poulsen wél iets toevoegt aan Ajax, een nette voorbeeldspeler is, nauwelijks rare overtredingen maakt, zijn mond houdt tegen de scheids, niet naar anderen wijst, geen rare uitspraken in de media doet en wel zijn plaats kent.

23 januari 2013 om 15:23

en hij heeft ook een hele mooie carriere gemaakt onder meer bij evian en paar wedstrijden bij juventus op de bank gezeten.

23 januari 2013 om 15:20

Alleen is Poulsen minder smerig, en werkt hij wel in dienst van het team.
Wat de laatste tijd bij van Bommel niet te merken is.
Meneertje zou met pensioen moeten gaan, heeft al moeite met het Eredivisie niveau.

23 januari 2013 om 15:55

Leuk dat Poulsen niet smerig is, maar Van Bommel is nog altijd een stuk beter. Voetballend gewoon een stuk beter, en voor Van Bommel helpt het natuurlijk ook niet dat hij een stelletje clowns achter hem heeft staan in de vorm van Marcelo en Derijck/ Zanka.

23 januari 2013 om 16:07

Ik bedoel dit ook niet negatief naar PSV toe, maar alleen en puur naar van Bommel toe.
Zet er een leuke speler uit de jeugd neer en voilà...beter dan Bommel.
Met zoveel spelers om je heen word je vanzelf beter.
Het enige wat aan van bommel beter is, is zijn ervaring.

Jaloezie en afgunst.. Maar zegt genoeg over Ajax denk ik. Ik zou ook jaloers zijn op ieder ander eredivisie team met zo ontzettend veel potentie.

23 januari 2013 om 15:02

Dit is ongeveer de houding waarom supporters van andere clubs weinig sympathie hebben voor Ajax...
En dat heeft dus niets met het voetbal te maken, maar de houding van de 'supporters'

23 januari 2013 om 15:02

Het ligt meer aan jullie arrogante liedjes( en houding) en het feit dat jullie maar blijven reageren op alles, ook wat met een andere club te maken heeft. Dit zie je nauwelijks bij een andere club.
Wij zijn ook geen lieverdjes dat weet ik, maar doe a.u.b. niet zo schijnheilig

23 januari 2013 om 15:15

Dan kunnen ze in Amsterdam arrogant zijn maar bij Feyenoord zitten echte hersenloze in het publiek. Vak E (familievak) waar er Tegen PEC Zwolle 2 arrestaties worden gehouden, de camera op onze smoel gericht staat en de ene enge ziekte na de andere ten gehore komt.

Echt waat een nachtmerrie om daar heen te gaan zeg. Dan zit ik liever in de Arena waar je dit soort dingen ook wel eens hebt maar waar je met kinderen nog "normaal" naar toe kan.

23 januari 2013 om 15:22

Arrogante liedjes?
Wij zijn Ajax wij zijn de beste, Ajax is kampioen dus de beste..
Gezien de geschiedenis idem dito.

Schijnheilig? doe niet zo geïrriteerd

23 januari 2013 om 15:30

Iedereen geeft zijn club en zijn status aan, ik ga Feijenoord echt niet haten omdat, ze vaak veren in de achterwerk van hun supporters steken, terwijl iedereen de cijfers heeft. Mogen zij toch weten, maar zodra Ajax praat hoe geweldig ze hun club vinden...zijn we Arrogant!

ON: Schelden naar tegenstanders gebeurt overal, de 1 doet het wat minder dan de ander. De 1 doet het vanuit haat: / jaloezie en de ander vanuit Trots

Dat van Immers had natuurlijk te maken, dat hij zo lekker los ging over Ajax in hun supportershome! Actie - Reactie! En dan nog in 2x een penalty missen, Tja....dan word er natuurlijk wel gezongen....heeft hij even pech!

23 januari 2013 om 15:36

Arrogant of feiten...? Het is toch niet arrogant om te zingen dat Ajax (terecht) de beste club van Nederland is... Kijk de statistieken er maar op na zou ik zeggen

23 januari 2013 om 15:43

Het maakt wel wat krachten los weet je, O jullie zijn de beste nou laat maar zien dan. Zoiets bedoel ik

23 januari 2013 om 15:49

Moet jij eens opletten als Feyenoord kampioen zou worden.
Waarschijnlijk hoor je na 19 zeer magere jaren dan als eerste, Helemaal niets in A'dam.
en wij zijn Feyenoord wij zijn de beste (als grapje zie ik ze dat wel doen)
Maar dan is het weer geen arrogantie maar een laconieke grap en zelfverzekerd zijn.

23 januari 2013 om 15:52

@020jeroen020
En hoe leg jij aan je kinderen uit als er over een speler gezongen word je moeder is een hoer.

23 januari 2013 om 16:29

Dat zou dan ook een grap zijn, jullie zingen eht al een paar jaar, wij nooit.
Wij zingen ook helemaal niets in Amsterdam als jullie de beker niet kunnen pakken en geen kampioen kunnen worden. Je hebt niet goed geluisterd in de Bekerfinale van 2008 Feyenoord- Roda Jc

23 januari 2013 om 17:22

Misschien komt het omdat alles buiten Amsterdam een dorp is? Kijk nu Fr-4life.. die reageert ook als een doorsnee agrarier.

23 januari 2013 om 22:44

Dibbes, zo onnodig....
We proberen een gesprek te voeren... op een normaal niveau.
Als je dat niet kan, ga dan lekker weg.

24 januari 2013 om 10:26

Wie ben jij nou pannekoek???

Ga lekker andere mede supporters de les lezen ouwe..

23 januari 2013 om 15:30

Jaloezie is de grootste -en ergste- reden van de haat jegens Ajax. Daardoor ontstaan afgunst.

Ajax is de grootste club van Nederland en weet dat zelf. En dat is hetgeen dat overige supporters vervelend vinden. Je mag wel de grootste zijn, maar men heeft liever niet dat je dat zegt. Dan vindt men dat je 'arrogant' bent. Ik vind niet dat wij -ajacieden- arrogant zijn. Zelfverzekerd, dat wel. En dat is juist belangrijk in deze sport. Helemaal geen gekke eigenschap als je het mij vraagt.

Maar wat ik nooit begrepen heb, is dat die haat (ook van de Ajax-supporters, voor de duidelijkheid) jegens elkaar zo ver door kan slaan dat men gaat rellen, elkaars moeder gaat uitschelden of iets dergelijks. Dat is gewoon erg zielig in mijn optiek..

23 januari 2013 om 16:05

Als het echt zoveel met jaloezie te maken zou hebben, dan was gewoon heel nederland supporter van ajax geworden. Ben je daar vanaf. Ergens supporter van zijn is toch altijd een keuze.. Natuurlijk voel je een bepaalde sympathie voor een club, maar die creeer je ook zelf.
Dus dat vind ik echt onzin. Ajacieden voelen zichzelf vaak ook hoger staan in de samenleving dan anderen alleen omdat ze voor ajax zijn, iets wat ik onbegrijpelijk en inderdaad arrogant vind. (Ik heb het hier niet over alle ajacieden, maar om maar een voorbeeld te noemen... Afcahafc (ofzo), de arrogantie drijpt er vanaf). Dat is waar mensen niet van houden (zelfde is zoals messi en ronaldo, ik heb een hekel aan ronaldo niet omdat ik jaloers ben, want dan zou ik een nog grotere hekel hebben aan messi, maar omdat de man een en al arrogantie is, ik ga hier verder niet op in, gaat tenslotte over "ajaxhaat"
Toch hoop ik in Europa wel dat Ajax het goed doet (met uitzonderingen tegen clubs die ik liefheb uit andere landen) .
Als ik echt zo jaloers was op Ajax had ik ze dat ook wel niet gegund...

23 januari 2013 om 16:29

Wolsy..

///ajacieden voelen zichzelf vaak ook hoger staan in de samenleving dan anderen alleen omdat ze voor Ajax zijn\\\

en..

///zoals messi en ronaldo, ik heb een hekel aan ronaldo niet omdat ik jaloers ben, want dan zou ik een nog grotere hekel hebben aan messi, maar omdat de man een en al arrogantie is\\\

Sorry maar dit slaat werkelijk nergens op. Zoals ik zelf al vertelde wordt Ajax gehaat omdat men jaloers is op het feit dat men zegt dat men de beste is. Niet omdat men de beste is maar omdat men dit ook uit!

23 januari 2013 om 17:19

in de samenleving?
Dat is het meest lachwekkende dat ik heb gehoord.
Alsof ik me beter voel dan me vrienden die voor AZ en Feyenoord zijn.
Nu ga je overdrijven kerel.

23 januari 2013 om 17:21

Wat jij nu zeg slaat ook nergens op, waarom zou je jaloers zijn op iemands uiten? Ik vind het uiten van kijk ons eens de beste zijn (hetzijn jij blijkbaar bedoelt waar wij jaloers op zouden zijn), een arrogante eigenschap, waar ik totaal niet jaloers op ben? Sterker nog ik heb eerder een afkeer tegen arrogantie
Dus waarom zou ik daar jaloers op zijn?
Als je zou zeggen dat ik jaloers ben op de prestaties van Ajax in het verleden, ja zou kunnen, ik zit er echter zelf niet mee, vind het eerlijk gezegd wel mooi. Maar dan hoeven ajacieden er niet opschepperig ervoor te doen.
Dus sorry, maar ik vind jou redenering nergens p slaan.

23 januari 2013 om 17:28

@ Inisdenaam
Meneertje ik voel me niet beter dan andere

//als vak 410 je niet bevalt zeg dan ook niets.
Ik kan ook wel over die doorgesnoven 'hardekern' van jullie beginnen.\\

Ga jij bepalen wat andere anders wel en niet mogen zeggen. Blijkbaar zie je ze als mindere, want anders zeg je dat niet

23 januari 2013 om 22:48

Dat slaat nergens op en dat weet je zelf ook.
supporten kan op meerdere manieren en heb je in verschillende soorten en maten.
De Engelse zoals bij Feyenoord, en de Zuid europese - zuid amerikaanse 'ultras' bij Ajax.
Als je dat niet bevalt moet je niet gaan zeuren over de ander.
actie is reactie.

En omdat ik iemand corrigeer ivm de manier van spreken.
Dan voel ik me weer beter?
Natuurlijk niet,
Iedereen mag zeggen wat ie wilt zolang het maar op een normale manier is.

Dat is in alle andere landen niet anders. De meest succesvolle en grootste club word ook het meest gehaat.

23 januari 2013 om 15:41

Inderdaad. De grootste haat is puur vanuit afgunst. Zodra dit afneemt moet Ajax zich pas zorgen gaan maken.

Vergelijkbaar met Psv. PSV is de afgelopen 15 jaar de meest succesvolle club in Nederland geweest. Heel veel mensen vinden het dan ook fantastisch dat de club het nu zo moeilijk heeft.

Feyenoord bewandelt de omgekeerde weg. Waren jaren terug in een grote crisis en krijgen nu meer sympathie daardoor.

23 januari 2013 om 15:54

Ik ben al lang blij dat het niet zoals in Spanje is met Real Madrid en Barcelona. Hier heb je gewoon kranten die de een helemaal ophemelen en de ander compleet afkraken. Verder zijn er ook altijd 2 subjectieve kanten van een verhaal.

Ja dat komt omdat iedereen altijd totnop het bot gemitiveerd is tegen ajax

Hoge bomen... Dat is overal wel zo met topclubs. maar men moet nu niet gaan verkijkenop het feit dat er ook genoeg ajacieden zijn die hetzelfde doen richting andere clubs. Er is nog steeds een verschill tussen een clubsupporter en een clubhater

Tja verloedering van de maatschappij he? Waarin asociale mensen een voorkeursbehandeling krijgen, nette mensen worden weggepest en waarin de Tokkies een tv programma krijgen. Waarin hele volksstammen met achterlijke culturen je worden opgedrongen door een stel hippies wat in onze regering zit en als je er iets van zegt wordt je weggezet als een Nsber. Het heeft denk ik ook te maken met het niveau van voetbal wat naar beneden is gegaan zodat meer clubs de kans hebben om kampioen te worden. Zodra Ajax weer is opgekrabbeld en om het jaar kampioen wordt dan houden die tokkies van Utrecht en ADO ook wel hun mond dicht. Het werd op een gegeven moment ook een hype om Ajax te haten. Wat natuurlijk iets verachterlijks is. De meeste Ajax-haters lul je ook zo onder de tafel want het zijn meestal gewoon een stel sneue figuren met een bepaalde frustratie.

23 januari 2013 om 15:03

Ik vind jou ook wel een beetje raar overkomen in je stukkie. Het druipt van de frustratie in iedergeval. En je hebt het steeds over tokkies, maar volgens mij ben jij een frustie, om in jouw taal te spreken.

23 januari 2013 om 18:08

Hoezo gelijk weer tokkies van Utrecht en Ado? Utrecht - Amsterdam is maar 30 km niet eens misschien. Daar is zeker wel een rivaliteit tussen die 2. Echte Amsterdammers hebben dan ook echt helemaal niks met Utreg.

Het zijn die supporters vanuit de provincies N-brabant, Limburg, Drenthe etc die denken dat Feyenoord de enigste rivaal is.

23 januari 2013 om 18:35

Er is geen rivaliteit tussen Ajax en Ado/utrecht. Alleen van hun kant en dat is echt sneu want het komt alleen maar voort uit domme haat. Rivaliteit is gewoon gemaakt omdat ze perse een vijand wilde hebben. En dat is zowiezo iets triests. En daarom vind ik het een stel tokkies of sjappies, bontkraagjes whatever. Een stel sneue eikels die niks toe te voegen hebben dan Ajax haten. Ze zijn zelfs meer Ajax-hater dan dat ze pro eigen club zijn. Nou dan ben je gewoon een eikel.

23 januari 2013 om 18:50

Haha, sorry heb genoeg Amsterdammers gesproken die maar al te graag van Utreg wilden winnen. Er is degelijk wel rivaliteit tussen Ajax en Utreg. Merkte het vooral toen Utreg 4 achter elkaar gewonnen had van Ajax dat het pijn deed en diep zat en men was dol gelukkig dat het met 3-0 gewonnen had van Utreg in de beker.

Een goeie maat van me is ook voor Ajax, die wint ook maar al te graag van Utreg. Komt ook uit N-holland.

De supporters die voor ajax zijn en uit een hele andere regio dan Amsterdam en omgeving die zeggen dat er geen rivaliteit is zegt al meer dan genoeg. Die kennen de regio niet.

Ik ben het eens met deze uitspraken.
Bij Feyenoord juichen ze alsof ze de CL winnen als ze een keer van Ajax winnen en zitten ze schuimbekkend op de tribune.
Ook als Ajax bij Utrecht komt is de haat ze groot, onvoorstelbaar.
Ik kom zelf uit Utrecht en de meeste fans die ik ken zijn meer anti-ajax dan pro-utrecht.
Ze vinden dat Ajax arrogantie uitstraalt en met het slogan "wij zijn Ajax" snap ik dat ook wel.
Ik ben fan geworden omdat ik van voetbal houd.

Echt een strijder en zeker een nuttige speler voor Ajax.
Hij geeft voetballend voldoende maar in de duels is hij prachtig.
Heel rustig maar keihard en niet ongecontroleerd, het tegenovergestelde van Strootman eigenlijk.
Met hem erin krijgt het elftal toch een soort van vertrouwen en rust.

Zijn zwakte licht toch in de omschakeling.
Tegen razendsnelle spelers houd hij het niet bij.

23 januari 2013 om 15:07

Hij speelt onopvallend, erg goed op die positie. Mensen kunnen wel zeuren, maar hij is 1 van de 3spelers die puur verdedigend denken bij Ajax. Van Rhijn en Blind vliegen naar voren bij balbezit en Eriksen en Schone/ De Jong sluiten bij bij in de spits.

23 januari 2013 om 15:31

en euhh... vind je nac dan ook arrogant?
daar staat namelijk ook op de bus 'wij zijn nac'
het is ook niet meer dan de waarheid trouwens... die bus en de mensen die erin zitten zijn ajax.

23 januari 2013 om 15:37

Ik ben Ajax supporter en ik vind dat niet maar ik begrijp dat het zo kan overkomen.
Uiteindelijk is het gewoon jaloezie.

Ja dat zit diep bij veel mensen.. Al is het in Nederland af en toe wel erg doorgeslagen;toch geniet ik wel van wedstrijden als Feyenoord-ajax. Sowieso is er veel antipathie naar Amsterdam. Ook bij mensen die niet van voetbal houden.

Ik ben voor AZ en snap dat hele opgefokte tegen Ajax niet....het is me compleet onduidelijk waarom er haat is tegen Ajax. Rivaliteit is ok, maar wat er in NL stadions geroepen en gedaan wordt..ja daar schaam ik me wel vaak voor. Bij AZ is het ook een paar jaar zo geweest, compleet vreemd want dat was tot 10 jaar geleden er helemaal niet. Veel AZ supporters vonden Ajax ook leuk. Toen AZ beter ging voetballen werd het opeens de grote rivaal...en dat van Geel naar Amsterdam ging en Scheringa zei dat die nooit meer welkom was in Alkmaar was het hek van de dam. Gelukkig is het nu allemaal weer veel minder. Het is een rivaal, en een derby tegen Ajax, maar haat....hou aub op.

23 januari 2013 om 15:32

Ik werk als Ajacied zijnde bij Az.
Ik snap het ook niet, vanuit Ajax is totaal geen haat naar AZ toe.
Vanuit AZ wel enorm naar Ajax.
Waar deze haat vandaan komt is mij een raadsel!
Spelers van ze kopen? dat zou niet mogen aangezien ajax ruim 25 miljoen in AZ heeft geinvesteerd met alle gekochte spelers
Perez, Moisander, Sigthorsson, El hamdaoui, De Zeeuw
En dan noem ik redelijk recente.
Zonder dit bedrag zou ik wel eens willen weten waar AZ gestaan had in financieel opzicht.

Ik herinner me AZ - RKC nog, ik dacht 2-2 toen begon de Ben side met geham*s alle joden ****
Ajax was geen eens aanwezig denk ik dan.
Gelukkig hebben de spelers, personeel totaal geen haat naar Ajax toe.


23 januari 2013 om 22:38

Is er toch wel wat fout aan het scoutingsbeleid van Ajax vind je ook niet. Als je meer dan 25 miljoen uitgeeft aan je buurman

23 januari 2013 om 22:53

Als je er je niveau mee omhoog haalt...
niks mis mee, zo financiert Ajax al de hele eredivisie al jaren.
Heerenveen 9 miljoen van Huntelaar,
Groningen van Silva, Suarez en Lindgren(speelde ook al bij ajax in de jeugd),
En Az.

23 januari 2013 om 15:39

zooman, vraag het eens aan je eigen AZ supporters waarom dat zo is.
Ik denk dat er geen een is die je een antwoord kan geven die voor jou volstaat.
Die Az-haat tegen Ajax is historisch gezien nergens op gebaseerd, een lachertje van de bovenste plank. Gecreëerd uit niets.

Surrog(h)aat !!

23 januari 2013 om 16:10

Een vriend van mij die voor AZ is en op het Benside vak staat zegt altijd dat de haat door ''de arrogantie'' komt.
en dat stottert hij en zegt hij...''gewoon''
Tja.

23 januari 2013 om 17:21

Joh hou op, ik kom er al jaren. Ik praat er wel eens over met anderen, er zijn er wienig die zeggen dat ze Ajax haten maar wat er wel gebeurt is dat in groepsvorming opeens het vuurtje opstoken wordt. En het is(lijk) leuk te zijn om een gemeenschappelijke vijand te hebben. Vroeger waren dat Haarlem en telstar, maar ja, de een bestaat niet meer en de andere eigenlijk ook niet.

Vreemd genoeg leeft het meer onder hele jonge Az'ers. Tsja en dat arrogantie verhaal.....dat je daar aan stoort zegt ook wel iets. Het boeit mij niks, ik kijk naar mijn club en hoop dat ze winnen van Ajax maar ook van PEC ofzo. En een beetje extra rivaiteit is leuk hoor jegens Ajax maar nogmaals; haat slaat nergens op en inderdaad iets van de jongste jaren (hoewel het wel weer afneemt nu AZ geen directe concurrent meer is en AZ supporters nu anders kijken naar spelers die verkocht worden)

23 januari 2013 om 15:56

Het grappige van het hele verhaal is dat een groot deel van de supporters van AZ nog niet zo lang geleden de tribunes van Ajax bevolkten, echter toen de resultaten in Amsterdam slechter werden en AZ een aantal jaar titelfavoriet was stapten ze over!! Successupporters zijn dat en het zal me dan ook niet verbazen als een deel daarvan alweer Ajacied is geworden!! Sommigen zijn Az-supporter gebleven en doen nu ineens alsof ze de grootste hekel hebben aan alles wat uit Amsterdam komt? Tja........................................niemand die jouw een zinvol antwoord kan geven waarom dat is gebeurd ben ik bang!

24 januari 2013 om 14:17

Mag ik er wel even op attenderen dat er in de Meer in Amsterdam 20 jaar geleden ook maar zo'n 9.000 mensen aanwezig waren, terwijl het stadion er 19.000 kon herbergen. Pas toen Ajax successen ging halen in europa onder leiding van van Gaal kwam er een hele stoot "supporters" bij. Tsja, syucces trekt mensen.....wellicht voor jou alleen bij andere clubs.

Ik zou het eerder terecht vinden als PSV wordt gehaat, Ajax vind ik niks mis mee om eerlijk te zijn, als Feyenoord supporter. PSV supporters en de spelers zelf zijn heel arrogant. Van Mertens, Strontman en van Bommel moet ik niks hebben. Alle 3 vieze mannetjes.

Ajax en Feyenoord hebben een mooie filosofie met jonge talenten opleiden, terwijl het bij PSV kopen, kopen en nog eens kopen.

23 januari 2013 om 15:15

Dat zijn slimme spelers, die hebben ze bij Feyenoord niet. Dat zijn maar een stel bange spelertjes die bij iets te veel kritiek of iets te veel tegenslag niets meer presteren de hele wedstrijd, daarom winnen ze geen toppers en PSV en Ajax wel.

Dat je een club zou moeten haten omdat ze een andere visie hebben, die niet in jouw denkwijze ligt is helemaal van de zotte. Daarbij heeft Twente dit jaar veel meer uitgegeven dan Psv, dus zelfs je enige miezerige argument slaat nergens op.

24 januari 2013 om 17:33

Het is gewoon zo, dat jullie allemaal zo heilig geloven in jullie cluppie.

Waarom zou je iemand haten die arrogant doet?als ie dat doet moet ie dat lekker zelf weten.als je hem gaat haten ben je zelf nog slechter bezig.

Bij elke club is er wel een deel van de supporters dat het voor de rest verpest, bij Ajax is dat een aanzienlijk deel wat natuurlijk ontzettend veel tegenstand oproept van andere clubs. Dit is niet alleen bij Ajax zo maar eigenlijk wel bij alle clubs.

Is ook niet normaal.

Ajax heeft het Nederlandse voetbal voor een groot deel op de kaart gezet. Overal ter wereld heeft men sympathie voor Ajax. Alleen in eigen land is het bij een behoorlijk gedeelte van de clubs ongefundeerde haat. Van rivaliteit is niet eens sprake, pure haat. Lachwekkend. Ik juich rivaliteit net als Poulsen alleen maar toe, maar wat betreft fatsoen kunnen wij inderdaad nog een hoop leren van onze Oosterburen. Daar zitten fans van Dortmund en Schalke wel probleemloos door elkaar heen tijdens wedstrijden.

23 januari 2013 om 15:18

Je creëert met je verhaal juist geen sympathie voor Ajax. Alleen al door te zeggen dat Ajax het Nederlandse voetbal groot heeft gemaakt slaat nergens op. Als er maar 1 goede club in een competitie zou zijn, zou dat ajax helemaal niet groot hebben gemaakt. Dat is gegaan in combinatie met PSV dat erg bekend is in Zuid-amerika en Feyenoord.

Door jouw verhaal om te zeggen dat Ajax het voetbal in Nederland op de kaart heeft gezet creert dat alleen maar haat, geen jaloezie.

Qua fatsoen ben ik het wel met je eens. Wat er vooral in Den haag, Rotterdam en Utrecht werd gezongen op de tribune is verschrikkelijk.

23 januari 2013 om 15:34

Teun ik wil niet verkeerd overkomen.
Ja het is door de 3 clubs gedaan die jij opnoemt.
Maar Wereldwijd heeft Ajax meer faam en glory gehad dan PSV en Feyenoord.
Denk toch dat om die reden ajax voor buitenlanders groter is dan de andere 2.

23 januari 2013 om 15:38

@teunteun,

'je creëert met je verhaal juist geen sympathie voor Ajax. Alleen al door te zeggen dat Ajax het Nederlandse voetbal groot heeft gemaakt slaat nergens op. Als er maar 1 goede club in een competitie zou zijn, zou dat ajax helemaal niet groot hebben gemaakt. Dat is gegaan in combinatie met PSV dat erg bekend is in Zuid-amerika en Feyenoord'.

Maar het is toch ook niet geheel onwaar wat hij zegt ? Ik denk dat mensen meer spelers van Ajax kennen uit het heden en verleden, dan spelers van Feyenoord en Psv. Ajax zal ook weer vanuit het verleden bij de meeste mensen bekend zijn. Dit wil niet zeggen dat Psv en met name ook Feyenoord als laatste nederlandse europacup winnaar niet mede er aan bij gedragen hebben. Maar eerlijk is eerlijk ik denk dat Ajax net meer bekendheid heeft. Dat er dan haat ontstaat tja, je kan er ook symphatie voor hebben. Sowieso is het vanuit andere clubs naar Ajax toe veel erger dan andersom aangezien ik totaal geen ene haat of zelfs maar frustratie of jaloezie naar een andere club heb. Ik gun Feyenoord zelfs heel veel...

23 januari 2013 om 15:58

@ Teunteun

Dat is precies wat ik bedoel. Je leest niet goed. Ik zeg: ''ajax heeft het Nederlandse voetbal voor een groot deel op de kaart gezet''. Hiermee geef ik aan dat ook andere clubs een rol hebben gespeeld, maar je kunt toch niet ontkennen dat Ajax daarin de hoofdrol heeft vertolkt. Als dat een reden is om Ajax te haten dan haat je de werkelijkheid.

23 januari 2013 om 16:12

Mooi verteld hennie!

23 januari 2013 om 23:31

En jij ontwijkt mijn argumenten door alleen in te gaan op een ding wat ik volgens jou fout interpreteer.

Daarbij is dat geen reden om Ajax te haten, dat is ook niet wat ik zeg. Wat ik zeg is dat de haat jegens Ajax begrijpelijk is of misschien enigszins te rechtvaardigen, door de mentaliteit van Ajax supporters.
Met zinnen als "ajax heeft het Nederlands voetbal groot gemaakt" maak je nou eenmaal geen vrienden bij andere clubs, vooral topclubs in Nederland.

23 januari 2013 om 23:33

"maar het is toch ook niet geheel onwaar wat hij zegt?"

Nee, natuurlijk niet! Maar dat is ook niet wat ik zeg. Wat ik bedoel is dat de sympathie voor Ajax in Nederland niet of nauwelijks aanwezig is, door sommige supporters van Ajax die zich erg arrogant gedragen. Zeker in de nuchtere Brabantse cultuur is het gebluf en de arrogantie vanuit Amsterdam zeker niet te appreciëren.

23 januari 2013 om 15:20

Amen.

Ik ben het helemaal met je eens, het is toch ook van de zotte dat we niet eens uit supporters kunnen toelaten omdat ze anders op de vuist gaan. Het is de verloedering van de maatschappij. Schandalig!

Ik snap het ook niet. Oke Ajax draagt zelf ook uit dat ze zichzelf de beste vinden. Maar welke topclub in elke competitie laat dat niet blijken dan? Misschien is het typisch nederlandse nuchterheid dat mensen het arrogant vinden als ze zichzelf de beste vinden.

Dan is het misschien toch gewoon afzetten tegen de beste. En Ajax heeft de naam joden naar zich toe getrokken en daar zijn natuurlijk wel wat spreekkoren over te bedenken tot het extreme aan toe.

23 januari 2013 om 15:35

Al word je 10 jaar achter elkaar kampioen.
Dan mag je nog steeds niet zeggen dat je de beste bent

Misschien komt het door de (arrogante) houding van menig Ajaxcied (niet allemaal natuurlijk)

De haat komt natuurlijk ook doordat de Amsterdammer als arrogant (zelfverzekerd) wordt beschouwd en dit bij veel mensen in het verkeerde keelgat schiet.

Mensen moeten zich gewoon gedragen als een supporter en hun cluppie steunen. Rivaliteit is mooi en maakt het ook spannend, maar haat gaat te ver.

23 januari 2013 om 15:35

Ik zal als eerste aangeven dat dit bericht niet provocerend bedoeld is.. Maar als je op basis van feiten en cijfers nog steeds de beste club van Nederland bent dan mag je dat toch zeker wel uitdragen?

Natuurlijk komt het arrogant over, maar als ze bij PSV we are simply The best laten horen als ze scoren dan zijn ze niet arrogant?

Het arrogantie verhaal kan hierdoor dus niet de reden zijn voor de haat jegens Ajax. Volgens mij is dan jaloezie en het iq van de personen die de haat uitdragen de oorzaak...

Voor ajax een topspeler echt rustige voetballer kapt super makkelijk alleen zooo traag

Ach ja sinds kort werken wij ook met enkele arrogante Amsterdammers, en dan begin je te snappen waarom men een hekel aan 020 krijgt.
Tot voor kort alleen positieve ervaring met amsterdammers, maar die paar rotte appels verzieken meer dan de rest goed kan maken!

23 januari 2013 om 15:30

Ja want amsterdammers zijn een ander soort zoogdier... Man, flikker op met je kortzichtige wereldbeeld..

23 januari 2013 om 15:39

Vergeet je de Arrogante Rotterdammers, Eindhovenaren, schiedammers, Beverwijkers, Wognummers, en die dekselse volendammers niet!
In elke stad of dorp wonen arrogante mensen.
Overigens leg je geen ene f*****r uit, waarom jij dat vind en andere dat ook zouden doen..
Sinds kort blabla bla en dan begin je te snappen waarom men een hekel aan 020 krijgt?
Waarom leg uit, wat doen ze? stoppen ze een scheetkussen onder je bips?
Stel je niet zo aan.

23 januari 2013 om 22:13

blaaskaakjes zonder prestatie. Wel woorden geen daden.

23 januari 2013 om 22:28

Dat slaat werkelijk nergens op.
Maar je zegt wel ''blaaskaakjes zonder prestatie''
Terwijl je wel met ze werkt... volgens mij presteer jij ook niet echt dan.
En dit is ook weer typerend, iedereen over 1 kant scheren.

Geeft toch wel te denken dat die alleen bij Ajax is!

23 januari 2013 om 15:37

Het bevestigd het beeld dat Ajax de belangrijkste club van Nederland is

Met die haat op de tribune laten alle supporters zien dat Ajax toch wel belangrijk voor ze is. Negatief weliswaar, maar Ajax is voor dergelijke fans heel belangrijk. Als die club je niks zou doen, dan zou je ze ook niet zo erg haten. Dat je niet eens de naam van je tegenstander kan schrijven omdat de haat zo diep zit. Dat soort fans zijn meer met Ajax bezig dan de gemiddelde Ajaxsupporter.

Mij maakt het weinig uit, FC Utrecht, ADO Den Haag, Feyenoord, AZ en Psv. Het zijn niet mijn clubs, maar haat of afgunst heb ik er niet voor. Ik gun die clubs het beste, na Ajax natuurlijk.

23 januari 2013 om 16:29

Hou toch op met dat zielige gedoe, bij Ajax roept men toch ook heel stoer: Kakkerlakken, 010
Bommen op Rotterdam en van dat soort dingen. Wees nou gewoon eerlijk Nederlandse supporters zijn gewoon een stelletje succes supporters nep supporters die de 2e wereldoorlog erbij halen. Die met ziekte's gaan schelden ,iemand zijn moeder uitschelden helden zijn het die
Nep supporters van zowel Ajax, Feyenoord en de rest van alle Nederlandse voetbalclubs.

23 januari 2013 om 16:43

Wie ben jij om te spreken voor alle supporters van alle Nederlandse clubs?
Stop met aanstellen. Spreekhoren als 'en wie niet spring' en 'alle boeren zijn (...)' is puur bedoeld on de tegenstander belachlijk te maken.

Hoe kan je dat vergelijken met 'hamas hamas....' ? Kan je niet. Doe het dan niet en probeer niet de held van de dag te zijn.

23 januari 2013 om 16:55

Iniesta Daarom zeg ik toch ook dat alle supporters zich als gekken gedragen of is het normaal dat je niet eens uit supporters mag meenemen.

Bommen op Rotterdam is een verwijzing naar de 2e WO toen Rotterdam gebombadeerd werd dus is het zeker heel schandalig dat zoiets geroepen word.
Heel veel mensen hebben hieronder geleden in Rotterdam, of het niet meer kunnen navertellen.

Hamas hamas is ook schandalig voor woorden ,wetende wat zich afgespeeld heeft in de 2e WO.

Alle boeren zijn( _) , of en wie niet springt dat kan nog allemaal niet wat ik eerder noemde.

In b.v landen als Portugal, Argentinie,brazilie,italie ,engeland,duitsland zie je echte passie vanaf de stadions komen,gedragen supporters zich niet als doorgesnoven junkies. En worden ze keihart gestraft als ze iets uithalen.

Ik schaam me er gewoon voor hoe Nederlandse supporters zich gedragen.
Tijdens een Ek of Wk kan het wel normaal niet bij de voetbalclubs.

23 januari 2013 om 17:12

Deels geef ik je gelijk, maar die bommen op Rotterdam is toch wel enigszins vergelijkbaar, of niet? Vind het beide ook volledig ongepast, net als die belachelijke sisgeluiden als FC Twente ergens kwam. Slaat werkelijk helemaal nergens op.

23 januari 2013 om 22:42

Dan volg je het Engels voetbal niet daar heb je even goed spreekkoren over Hillsborough of andere rampen. Ook over de families van spelers of buitenechtelijke escapes van spelersvrouwen. Het is in geen één land in Europa anders. Dat van die Duitse fans is ook een mythe. Heb bij de Kohlenpottderby al meerdere rellen meegemaakt en ook bij wedstrijden van Dortmund tegen kleinere clubs.

Dit zie ik indirect als een sneer naar het Nederlands voetbal. Dit verslechtert ons imago, als er meer spelers dit soort dingen roepen, dan kunnen we wel Ek's en Wk's op ons buik schrijven.

We zijn nou eenmaal de beste club van Nederland, dan heb je altijd haters. Ik ben misschien wel de enige Ajacied die een groter hekel heeft aan Feyenoord, dan zij naar ons. En dat hoort ook zo, maar andere 'nep rivalen' willen er bij horen door Ajax met alles en nogwat uit te schelden. Vooral ado en Utrecht voelen zich daardoor ook geweldig door het joodse volk tot op het bot t beledigen. Echt diep triest.

Er is maar 1 rivaal van Ajax en dat is Feyenoord. Punt.

Nou Poulsen welkom in de Nederlandse competitie met al malloten die elke vrijdag/zaterdag/zondag naar het stadion gaan om daar van afgunst zo tentoon te stellen. Van alle soorten verwensingen naar andere supporters,scheidsrechters en naar spelers van hun eigen club en van de tegenstanders te roepen wat ik niet begrijp. Blijf dan lekker thuis en verziekt niet de dag van degene die wel voor het voetballen gaan. Ik zie het als na-aperij dus kijken wat anderen doen. Het is een sport voor iedereen en respect begint bij jezelf. Ik zeg niet dat ik heilig ben maar ik ga geen rotzooi lopen schoppen. Ik weet niet waar al dit haat vandaan komt en van sommige clubs als Ado en Utrecht snap ik het helemaal niet. Feyenoord is wat anders. Gezonde rivaliteit is ook gezond toch maar ik als ik hier soms leest wat er allemaal gezeschreven wordt nou daan vraag ik mij af waarom!!!!

Rivaliteit is goed...hoort erbij. Het slaat soms alleen erg door in Nederland.
Als je naar een Duitse voetbalwedstrijd gaat lopen alle supporters (vaders moeders en kinderen) door elkaar voor en na de wedstrijd.
Tijdens de wedstrijd worden clubs aangemoedigd door hun supporters...hier ligt soms te veel de nadruk van supporters om een club of speler van de tegenpartij uit te schelden.....
Volgens mij zijn wij ook het enige land waar supporters zo van elkaar afgeschermd worden voor en na de wedstrijd...volgens mij zijn wij het enige land met een (k.t) combi regeling....volgens mij zijn wij het enige land waar je niet op het laatste moment kan beslissen om met je zoon naar het voetbal te gaan..of combi regeling of risico wedstrijd dus geen kaarten aan de kassa...en zo kan ik nog wel doorgaan...

Dit is ook de reden dat ik niet zo vaak met m'n zoontje naar het stadion ga. Jammer maar helaas, er zitten gewoon teveel idioten op de tribune.

Als je soms hoort wat die mensen allemaal roepen vraag ik me echt af hoe ze in het dagelijkse leven zijn.

Verder is het ook heel vaak kuddegedrag. Leuk doen met hun vrienden en dingen doen die ze normaal zouden afkeuren.

Heeft alles te maken met de gemiddelde supporter van tegenwoordig. Allemaal meelopers die proberen na te doen wat ze op TV en internet zien. Over de inhoud van hun verwensingen denken ze geen moment na. Waarschijnlijk hebben ze ook te weinig scholing gehad om dat uberhaupt te weten.
Toen ik in de jaren 80 naar Ajax - Feyenoord ging in het olympisch stadion en Mario Been scoorde uit een vrije trap de 1-3 sprongen overal om me heen juichende mensen op. Dat was geen enkel probleem. Tegenwoordig ben ik nog geen 1 keer met mijn zoontje naar een wedstrijd van Ajax geweest omdat ik niet zeker ben voor zijn veiligheid omdat hij toevallig voor Ajax is. Triest.

Ajacieden zullen roepen dat het jaloezie en afgunst is omdat ze de grootste club zijn met de grootste prijzenkast. Maar dat is het niet. In Nederland heerst, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Duitsland, een cultuur dat alles om Ajax draait. Of het nu goed of slecht gaat met die club. Eredivisie Live, Studio Voetbal, Voetbal International, hele uitzendingen worden gevuld met geleuter over de hoofdstedelijke topclub. dat wekt irritatie op bij supporters van andere clubs, zeker als die clubs grotere prestaties neerzetten en daar nauwelijks aandacht voor krijgen. Types als Jack van Gelder, Barbara Barend en Humberto Tan zijn misselijkmakend met hun subjectieve gedrag. En dan hebben we het alleen nog maar over televisie. De uiterst dubieuze rol die De Telegraaf speelt is velen ook een doorn in het oog. Verhuurde spelers en arbitrage worden onder druk gezet voor belangrijke wedstrijden, elk incident bij een concurrent staat met hoofdletters op de voorpagina. Tel daarbij de bestuurlijke wanorde, de handelswijze bij transfers en het wegkapen van jeugdspelers en je hebt voldoende bodem om hoofdschuddend naar Amsterdam te kijken. Dat doe ik ook, maar mijn opleidingsniveau is gelukkig hoog genoeg om niet schuimbekkend de spelers verrot te schelden die niets aan dat imago kunnen doen. En met de spelopvatting van de voetbalclub Ajax is helemaal niets mis. Maar elke club heeft een groep aanhangers uit lagere sociale klassen die hun frustraties lekker willen uiten. Frustraties over die vaak misplaatste arrogantie, de constante verwijzigingen naar prijzen uit een ver verleden, die drie nietszeggende sterren. Maar ook om de verplichte combiregeling die elke club heeft bij een uitwedstrijd tegen Ajax omdat de aanhang van die club zich niet kan gedragen en de politie de veiligheid van de bezoekers niet kan garanderen. Ajacieden gebruiken vaak het woord haat bij de lichtste kritiek jegens hun club. Of Calimero gedrag, die hoor ik ook regelmatig. Te makkelijk wat mij betreft.

23 januari 2013 om 16:09

Leuk verhaaltje...maar dit slaat natuurlijk nergens op....dit IS NU Calimero Gedrag !!!

Ajacieden zijn Trots op hun 3 sterren en zijn Trots op hun club...maar andere supporters zijn toch ook trots op hun club.

Lijkt wel of je je wilt verontschuldigen met dit verhaaltje.....ik is klein en zij zijn zoooo Groot!!!!!

23 januari 2013 om 16:15

De cultuur dat alles om Ajax draait komt door de exposure. Ajax is nu eenmaal de grootste club van Nederland. Jij vindt die 3 sterren niet belangrijk en de 4 CL bekers ook niet net als de rest van de prijzen, nou laten we het dan afmeten aan iets tastbaarders voor jou: de aanhang. Ajax heeft in Nederland verreweg de grootste aanhang en ook in het buitenland is het een grote naam. Vandaar de aandacht. Als er bestuurlijke wanorde is bij Philips trekt dat ook meer aandacht dan bestuurlijke wanorde bij Scheer en Foppen. Daarom heeft Ajax ook een groter sponsor contract dan andere clubs etc. Jij kunt dat wel allemaal ontkennen, prima.

23 januari 2013 om 16:49

@ Passieb

Ik vind die 3 sterren niet belangrijk omdat een groot gedeelte van die landstitels is behaald voor de invoering van het betaalde voetbal in 1954. Sommige clubs waren toen nog niet eens opgericht. Die 4 CL bekers zijn belangrijke prijzen maar grotendeels behaald in een ver verleden. De supporters teren daar nog steeds op terwijl het merendeel nog niets eens geboren was in de jaren '70. dat decennium heeft ook de basis gelegd voor de bekendheid van Ajax over de grenzen. Prima verder. In Nederland heeft Ajax de grootste aanhang ja, logisch ook als grootste club uit de hoofdstad. Feyenoord heeft overigens meer supporters, daar zit het stadion altijd vol. Dat je het sponsorcontract van Aegon noemt vind ik wel dapper. Een bedrijf dat met staatssteun door de belastingbetaler in leven moet worden gehouden maar wel 12 miljoen per jaar kan sponsoren is lachwekkend.

23 januari 2013 om 17:27

Ben het wel een beetje met je eens, maar die staatssteun is van 3 jaar geleden, toen waren de contracten al ondertekend, dus daar konden ze niet onderuit.

23 januari 2013 om 17:28

Mag ik je even helpen herinneren dat het contract dat in 2007 getekend is, en vanaf 2008 ingegaan is nog van voor de crisis was!
En mag ik je ook even helpen herinneren dat Aegon al alle schuld heeft afbetaald.
Contract is contract in dit geval...

En dat Ajax toen fuore maakte met fantastisch voetbal en geweldige voetballers dat hoort toch bij Ajax!?
of moeten we doen alsof dat nooit gebeurd is?
We mogen er toch trots op zijn?
Waarom heeft Feyenoord meer supporters?
Misschien heeft NAC of Ajax de meeste wel, maar kunnen die echte ajacieden die er altijd voor hun club zouden zijn wel geen tickets / SCC betalen.
Ook de kuip is niet altijd uitverkocht.

23 januari 2013 om 16:17

Ik had het niet beter kunnen verwoorden.

23 januari 2013 om 16:19

@valek aha is het gebrek aan vocabulaire bij de Ajax haters de reden dat jullie dan maar gaan sissen op de tribune?

23 januari 2013 om 16:44

Grappig dat je het woord 'haters' meteen weer noemt terwijl ik daar juist over begin in mijn tekst. Je bevestigt dus mijn verhaal, I rest my case...

Haat is een groot woord, daar is voetbal te onbelangrijk voor. Heb wel stevige bedenkingen bij die misplaatste arrogantie en het teren op de successen van 40 jaar geleden. Soms lees ik arrogantie uitspraken en dan krijg ik meelij met de auteur, dat kan heel zielig overkomen.
Als club heb ik veel respect voor Ajax. Goede jeugd, uitstekende trainer en ze streven goed voetbal na. Wanneer ze de beste zijn mogen ze ook gerust kampioen worden, heb ik geen moeite mee. Haat in het voetbal, dan heb je volgens mij niet veel beters te doen.

23 januari 2013 om 16:17

Ben ik helemaal met je eens. Ik stoor me ook in hoge mate aan dat Wzawzdb gedoe.

23 januari 2013 om 16:21

Voor grootste gedeelte mee eens......arrogantie heeft bijna iedere supporter en mag volgens mij ook. Als ik voorbeschouwingen lees over bv. Ajax - Feijenoord lopen beide supporters even hard te schreeuwen dat ze de beste zijn...niets mis mee...hier gaat het over gedrag rond het voetbalveld en dat moet veranderen in Nederland.

23 januari 2013 om 16:29

Eens.
Er word toverigens wel met 2 maten gemeten m.b.t. arrogantie. Een Ajacied die roept dat ze kampioen gaan worden is arrogant en een Feyenoorder (clasie) die in aanloop naar de klassieker roept dat ze het beste elftal hebben 'straalt vertrouwen uit.'

zo zonde dat het hier niet net als in Engeland, Duitsland of Spanje is.
Gewoon met zn allen in de tram/metro/trein/bus naar het stadion. Met elkaar voor de wedstrijd in de kroeg bier drinken en daarna door elkaar op de tribune je eigen ploeg je aanmoedigen.
Ik ben bij meerdere wedstrijden in Engeland geweest...iedereen zit door elkaar.
De bekerfinale in Duitsland tussen munchen en bremen. Van te voren zitten alle biergartens vol met gemixte supporters. Eerst zingen de mensen uit bremen, dan de mensen uit munchen.
Vervolgens met zn allen in de metro naar het stadion, waar nog veel meer supporters aan lange biertafels door elkaar heen gezellig zitten te doen en vervolgens het stadion in gaan.

Bij Barca-madrid...2 jaar geleden op het toppunt van onderlinge spanning. Er lopen gewoon jongens met een madrid shirtje door barcelona. Lopen rustig naar t stadion en zitten rustig tussen de barca fans in.

Zo hoort voetbal te zijn...dat maakt het veel mooier en gezelliger. Zou ook bakken met geld besparen aan extra beveiliging en zo.

Helaas zijn er in Nederland te veel hersenlozen die niet normaal kunnen doen omdat iemand toevallig een verkeerd voetbalshirtje aan heeft.
En helaas kan de overheid niet met een fatsoenlijke voetbalwet komen. Kijk hoe het in Engeland is. 20 jaar geleden een zooitje...tegenwoordig gebeurt er zelden meer wat.

23 januari 2013 om 16:41

Nederlandse supporters zijn een stelletje wanna be hooligans. Echt zielig dat er geen een uit supporters kunnen komen bij bepaalde wedstrijden in geen een land komt dit voor.

23 januari 2013 om 16:53

In Duitsland, Spanje en Engeland kan dat omdat je daar voor 10 jaar de bak in gaat als je je misdraagt en nooit meer een stadion inkomt. In Nederland krijg je een taakstraf van 40 uur en eenstadionverbod van 1 jaar dat niet waterdicht is.

23 januari 2013 om 16:58

Moeten ze hier ook maar eens gaan invoeren, het gaat gewoon nergens om wat er hier allemaal getolereerd wordt van supporters.

23 januari 2013 om 17:23

In Engeland, en helaas ook Duitsland, gaat het ook geregeld mis hoor. Alleen daar wordt inderdaad echt gestraft en bovendien uit de publiciteit gehouden. Dat laatste is misschien nog wel het belangrijkste...

Wat een onzinverhaal van David Loggie (knop 'reageren' werkt even niet). In Duitsland speelt precies dezelfde irritatie t.o.v. Bayern Munchen en de hoeveelheid aandacht die zij vanuit de media krijgen, ook in seizoenen waarin de club geen prijzen pakt. In Spanje heeft Real Madrid jarenlang de media gedomineerd maar moet men de aandacht tegenwoordig delen met Barcelona. In Engeland is Manchester United nog steeds de dominante club in de media.

Media draait puur om het afstemmen op doelgroepen. Hoe groter de groep die iets wil zien of horen, hoe groter het aanbod. Dus: hoe meer fans een club heeft, hoe groter de aandacht van de media voor de betreffende club. Such is life: get over it. De betreffende club valt hier in ieder geval niets te verwijten.

Wat betreft jeugdspelers en transferbeleid: laten we niet hypocriet doen door met de vinger naar Amsterdam te wijzen. Het voetbal is een redelijk verziekte en commercieel doorgedraaide sport geworden en iederdeen speelt het spel mee. Bij transfers spelen zaakwaarnemers dubieuze rollen, wordt druk uitgeoefend op spelers, hun families etc. Er is ook geen enkele club in Nederland die niet probeert om jeugdspelers bij andere clubs weg te halen.

Mensen die zo zijn, zijn geen voetbalsupporters maar mensen met psychische problemen en een groot gevaar voor de maatschappij.

Het ligt wat mij beteft aan de houding van de Ajacieden maar zeker ook aan het feit dat er in goede en slechte tijden een ongeëvenaarde aandacht aan Ajax wordt gegeven. Geen enkele club wordt zo veel besproken.
Leuk als je voor Ajax bent, maar zover ik weet is een hele ruime meerderheid niet voor Ajax.
Om dan week in week uit bij programma's als VI en Studio Voetbal het wel en wee van Ajax te moeten horen is net zo spannend als gras te zien groeien.

23 januari 2013 om 17:19

Wat kan jou in godsnaam de houding van de Ajacieden schelen? En waarom moet men dat dan afreageren op de spelers? Als je je druk gaat maken om wat andere mensen denken of zeggen heb je wel een heel vervelend leven. 7miljard mensen die op deze aardbol lopen...

Het is gewoon een slecht excuus om "te mogen haten". Alsof "haten" beter is dan een Ajacied die overmoedig is.

Dat Ajax zoveel besproken wordt is omdat Ajax ten alle tijden een hot item is. Mede door de "haat" die men jegens Ajax heeft. Oftewel, Ajax verkoopt! Negatieve of positieve aandacht doet er niet toe. Daarbij is dat nieuws er niet om jou te plezieren, maar om de mensen te plezieren die het interessant vinden. En aangezien Ajax de grootste club van het land is, met de meeste fans, en de meeste haters, die niet kunnen wachten op slecht nieuws over Ajax, is er zoveel nieuws over Ajax.

Daarbij valt het in de voetbalpraatprogramma's best mee. Het is echt veel minder geworden dan het de jaren ervoor was. En ik kan het weten, want ik mis dat Je hebt ook zelf de keuze om weg te zappen als het over Ajax gaat. Meestal kijk ik alleen het gedeelte wat over Ajax gaat. Erna ga ik lekker wat anders kijken want de rest kan mij weinig schelen.

23 januari 2013 om 22:56

@davidss
Excuus voor het hebben van een mening.
In tegenstelling tot jou leef ik niet in mijn eigen wereldje. Ik ontmoet mensen, zie dingen, lees dingen. En ja, daar heb ik een mening over. En over dit specifieke onderwerp is het feitelijk zo dat ik mij irriteer aan dat geblaat van Ajax supporters. Zowel in de media als veel van de supporters die ik spreek en hier op VZ in actie zie.

Overigens, wie zegt dat ik mij afgereageerd op de spelers van Ajax? Ik vindt de spelers van Ajax goed en heb niets tegen ze. (mss als ik ze leer kennen, maar tot nu toe heb ik geen klachten

Die programma's kijk al lange tijd niet meer, het Ajax gehalte is mij dusdanig groot dat ik er geen zin meer in heb.

24 januari 2013 om 17:49

Eigenlijk zegt dat wel genoeg, dat je denkt dat ik in mijn eigen wereld leef. Misschien moet je niet zo kortzichtig zijn, en je ogen eens open doen. Of mensen niet te snel in hokjes willen plaatsen. Misschien dat daar het probleem ligt...

Dat jij een mening hebt over iemand anders is niks mis mee. Maar om iemand te haten omdat hij een andere mening dan jou deelt is gewoon idioot. Dan ben je serieus niet goed bij je hoofd. Zeker als het om een voetbal mening gaat... Als mensen het hebben over het beroven van vrijheden oid is het een ander verhaal. Maar dat er mensen wakker van liggen als een Ajacied zegt dat Ajax de beste is...

En ik zeg ook nergens dat jij je afreageert op de spelers, maar als je bijv de wedstrijd van Ado thuis voor de neus haalt. Waar geen enkele Ajacied was. 1 en al blinde haat...

Wederom zal je misschien je ogen eens moeten openen, want het Ajaxgehalte is allang niet meer zo hoog als het was. Zelfs Jack, die graag over Ajax wilt praten heeft zich dat afgeleerd. Dan hoor je hem soms zeggen, laten we het maar niet over Ajax hebben... En bij VI gaat het meer over randzaken dan over voetbal. En wanneer het over voetbal gaat gaat het eigenlijk over alle clubs....

Haat jegens Ajax? Bij de meeste mensen is het gewoon pure jaloezie en afgunst. Als je iemand haat zit je niet al weken van te voren te wachten tot je tegenstander langs komt, sterker nog, dat het de wedstrijd van het jaar is. Als je iemand haat wil je die niet over de vloer hebben. Eigenlijk is het een soort haat liefde verhouding. Zij kunnen niet met ons maar ook niet zonder.

Als je alleen al ziet hoe vaak men zich meet met Ajax. Als wij van Ajax kunnen winnen dan... Als Ajax dat kan kunnen wij dat ook.... etc...

23 januari 2013 om 17:00

Precies haal nou b.v Ajax, Feyenoord of Psv uit de eredivisie dat zou toch een groot gemis zijn.
Rivaliteit is gewoon nodig. Alleen wel op een gezonde manier, helaas kan dat niet in Nederland dat geen wetten regels heeft.

Ik begrijp best dat vele denken ( en het is misschien ook wel zo ) dat Ajax gehaat word door het feit dat zij de "grootste" club is van Nederland. Ik heb persoonlijk heel weinig met Ajax, eigenlijk helemaal niets. Maar dat komt niet omdat ik jaloers ben. Want dat ben ik totaal niet. Ik ben vanaf mijn jongste jaren al voor Twente. En ik kreeg altijd een hekel aan Ajax om het feit dat heel veel mensen voor Ajax zijn, omdat zij altijd winnen. En omdat zij altijd prijzen pakken. Want er zijn zoveel mensen die zeggen: "ik ben voor Ajax". Vraag je ze naar bepaalde dingen, weten ze helemaal niets van Ajax, of kijken ze niet eens voetbal. En zie je ze alleen bij een kampioensschap of dergelijke.

En dat probleem krijgt mijn clubje nu langzamerhand ook. Heel veel kinderen weten niets van het gene dat Twente bijna failiet was. Dat is enorm jammer. Die worden nu dus gewoon voor Twente omdat ze de laatste jaren om het kampioensschap mee spelen. Niet alleen Kinderen maar ook jongeren / volwassen natuurlijk. En zo hoord het natuurlijk niet. Er is dan niets van "clubliefde" te bekennen.

Voor alle duidelijkeheid, dit is geen aanval ten opzichte van de Ajax fans of de club Ajax. Ik wil ook niet provoceren of iets dergelijks.

23 januari 2013 om 17:23

Hetzelfde geldt voor alle top-clubs op alle niveau's. Er zijn honderdduizenden Nederlandse Barcelona-fans. Mijn vorige kamergenoot was voor AC Milan, Real Madrid en Ajax.

In Noord-oost Brazilië hebben ze geen goede clubs en is iedereen voor een van de grotere teams. In Turkije hebben ze buiten Istanbul geen topteams en daar heeft ook bijna iedereen een favoriete club dat één van de topclubs is.

De haat moet sowieso uit het voetbal. Daarbij moet je je afvragen wat wel een echt goede reden is om een club te supporten. Voor veel supporters komt dat van jongs af aan, die hebben op hun 8e een favoriete club en dat wisselt nooit meer. Maar toen ze 8 jaar waren, was de keuze van hun club wellicht wel beïnvloed door het historisch succes van deze club.

23 januari 2013 om 17:34

Ik denk dat je voor een club word door invloeden van binnenaf(is iemand in je familie voor Ajax, bv je pa?)
En van buitenaf: wat zie je allemaal op TV etc.
Ik zelf kan me niet herinneren waarom ik voor ajax ben geworden.
Dit omdat het er met de paplepel is ingegoten.
Wonen om de hoek bij A'dam, Vader werkt er met alleen maar Amsterdammers, en een Rotterdammer die voor Ajax is.

Kamer stond vol Ajax spullen.

Iedereen heeft zo zijn eigen manier van supports.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik sowieso nooit blinde haat kan begrijpen. Richting Ajax maar ook vanuit Ajax richting andere ploegen. Ik ben liever voor iets dan dat ik tegen iets ben. Zoals Ghandi zei"als je mij uitnodigt voor een demonstratie tegen oorlog kom ik niet, nodig je mij uit voor een demonstratie voor vrede zal ik er zijn".

Ik vind dat je eigen club moet aanmoedigen. Ben niet zo bezig met andere clubs als ik eerlijk ben. Je moet altijd respect hebben voor de tegenstander. In hun waarde laten, en je eigen jongens toezingen. Ajax zit in mijn hart, maar dat hoeft geen reden te zijn om iemand anders te gaan haten.

23 januari 2013 om 17:25

En zo is het!

Moet wel lachen als ik mensen zie schrijven dat Ajax o.a. gehaat wordt omdat ze ´wij zijn Ajax, wij zijn de beste´ roepen. In ongeveer elk clublied van elke club wordt gezongen dat die club de beste is. Bovendien komen ze in Eindhoven nog altijd het veld op met het nummer ´simply the best´.

Het is een beetje de manier van doen daar. Wij zijn de beste, wij zijn de godenzonen, soms doen ze net of het voetbal door hun is uitgevonden en dat het voetbal ophoudt buiten Amsterdam. Is ook een beetje de Amsterdamse mentaliteit, denigrerend doen over de rest van Nederland. Maar om daar nu voor te gaan haten is natuurlijk onzin.
Het is natuurlijk wel de meest succesvolle club en heeft met de jaren de meeste topspelers voortgebracht. Het ergste zijn trouwens niet de amsterdammers maar een boer uit bijvoorbeeld de betuwe die na een dagje Ajax en Amsterdam met een amsterdams accent begint te lullen.

23 januari 2013 om 17:43

Niks om jou hoor (dus dit is niet persoonlijk), maar ik moet om sommige reacties bijna lachen. Ik zie niet helemaal in hoe je haat goed kan praten.. In welke vorm dan ook. haat is nooit een oplossing. In welke vorm dan ook.

Joh al gebruik jij elke dag een Ajax vlag als wc papier. Wat kan mij dat nou schelen. Jij bent voor Vitesse, ik voor Ajax. Wat is het probleem?

23 januari 2013 om 18:29

Flip

Wat is het probleem? Nou, geen! Heb dan ook geen enkele haat naar Ajax, zoals je uit mijn bericht kan opmaken. Dat de club arrogant overkomt is wel zo maar daar moet je eigenlijk gewoon hard om lachen ipv haten. Net zoals Ajax supporters gewoon moeten lachen als ze gehaat worden, het zal ongetwijfeld ook met jaloezie te maken hebben.
Op de één of andere manier is het toch altijd leuk als Ajax verliest en hoop natuurlijk dat ze dat de komende 2 wedstrijden doen
Die Ajax vlag krijg je trouwens binnenkort weer terug.

24 januari 2013 om 08:30

Haha prima prima... En zo hoort het...

En mensen mogen Ajacieden arrogant vinden. En om eerlijk te zijn, als ik sommige reacties hier op voetbalzone lees zijn dit vaak ook respectloze en arrogante opmerkingen. Niet elke ajacied is zo, maar goed. Zolang het geen blinde haat en woede is maakt het mij niet zoveel uit. Zoals al eerder gezegd. Ben niet zo met andere clubs bezig. Voor elke tegenstander probeer ik in ieder geval respect te hebben.

Rivaliteit is goed maar haat is zwakzinnig. Als Ajax niet je club is dan volg je toch gewoon lekker je eigen club? Als je vindt dat Ajax teveel aandacht krijgt in bepaalde televisieprogramma's dan zap je toch gewoon weg? Als een fan van welke club dan ook zich arrogant gedraagt dan laat je hem toch gewoon lullen? Mensen horen wat ze willen horen en zien wat ze willen zien. Hele volksstammen hebben het kennelijk nodig om zich miskend te voelen. Zoeken het bewust op en gaan zich dan lopen opwinden. Zielig volk. Doe gewoon waar je zelf zin in hebt en let niet zo op anderen.

Ach de rivaliteit. Blinde haat is het denk ik niet, vele gebruiken een combi van alcohol en drugs daar ligt het probleem ook denk ik. Heb zelf dan ook helemaal niks met Ajax en Psg. Zie graag de beide clubs verliezen. Maar als beide clubs gewoon goed spelen en winnen is het gewoon terecht.

Dat Ajax een goed gevulde beker kasten heeft, daar lig ik echt niet wakker van. Echter wat wel stoort is dat mensen roepen dat ze voor Ajax zijn maar niet eens een speler kunnen opnoemen of ze noemen een speler op dat al lang vertrokken is. Geldt overigens niet alleen voor Ajax maar met meerdere clubs waarbij ik denk zeg dan dat je veel sympathie voor hebt maar noem je zelf dan geen supporter.

Poulsen is toch wel belangrijk voor Ajax als routinier. Iemand die het woord voert in de kleedkamer en op het veld de gaatjes dichtloopt. Maar voor volgend jaar hoop ik dat Demy de Zeeuw komt want dan komt er toch meer voetbal in de ploeg.

tja...in ieder land is de beste en meest succesvolle club het meest geliefd en het meest gehaat zo ook in Nederland..
Het begint alleen steeds ergere vormen aan te nemen, lekker laten gaan....al die antipathie motiveert alleen maar en de overwinningen smaken des te beter.

Ja, vreselijk triest al die haat. Ik snap nog steeds niet waarom je een andere club zo kan haten. Dat je voorkeur hebt voor een bepaalde club oke, maar bij sommige 'supporters' komt het bloed uit de ogen. Enorm triest.

Respect voor de echte ajaxsupporters...een hekel aan al die blije teletekstsupporters die ajax rijk is. Je kent ze wel de collega's, klasgenoten of andere mensen die een heel jaar niets (zinnigs) over voetbal te melden hebben, maar op maandag na een overwinnig tegen Feyenoord van mening zijn hun kop even om de hoek te moeten steken...

Dat zijn geen supporters, maar zorgen wel voor wrijving....

24 januari 2013 om 08:33

Kan ik mij prima voorstellen.... Moet zeggen dat ik zelf altijd de neiging heb om mijn Ajax shirts aan te doen als we verloren hebben, niet als we gewonnen hebben. Echt fan zijn van een club is iets wat in je zit. Een bepaalde gekte en verliefdheid die je er niet uit krijgt. Meeliften op succes heb ik nooit zo begrepen.

Daarom heb ik ook oprecht genoten toen de kuip zo vol zat toen het slecht ging met Feyenoord. Dat zijn echte supporters die vol zitten van hun club en gewoon niet anders kunnen. Ik herken dat en vind ik alleen maar mooi.

Jammer inderdaad, het is zoveel makkelijker om gewoon je eigen ploeg te steunen.

Jammer genoeg heeft elke club in de eredivisie haat aan Ajax, kan aan prestatie liggen ofzo maar dat denk ik niet, Ajax heeft gewoon voetballend een goed team natuurlijk ga je dan schelden en uitjouwen om ze uit concentratie te halen, gelukkig werkt het niet goed en blijven ze presteren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren