Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Denemarken is nu redelijk leeggevist door ons, dus we kijken verder'

Laatste update:

Ajax vaart een nieuwe koers, waarbij het niet meer veel geld wil uitgeven voor een speler. De Amsterdammers richten zich nog meer dan voorheen op betaalbare talenten en haalden uit Denemarken al veelbelovende jongelingen als Viktor Fischer en Lukas Andersen op. Voor de fans waren dit nog geen bekende namen, maar dat is volgens Marc Overmars geen enkel probleem.

/

"In de jaren negentig liepen bij Ajax ook al spelers rond van wie mensen zich afvroegen wat ze hier te zoeken hadden", zegt Overmars in Voetbal International. "Niemand had ooit van Finidi, Litmanen en Kanu gehoord. Uiteindelijk hebben relatief onbekende spelers een groot aandeel gehad in de successen van toen."

Ajax richt zich bij de scouting vooral op Scandinavië, West-Europa en het voormalig Oostblok. "Talent kun je overal vinden", weet Overmars. "We hebben een aantal landen geselecteerd waar we de grootste talenten vandaan willen halen. Denemarken is nu redelijk leeggevist door ons, dus we kijken verder. In het voormalige Oostblok moet Trencín een belangrijke rol voor ons gaan spelen."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Slim van Ajax om alle talenten weg te pikken in Scandinavië.
Zo kunnen ze misschien nog een paar hele goede talen vangen.
Maar ze moeten zich ook nog richten in het scouten van Nederlandse boys.
Want tja.. anders maken de Nederlanders natuurlijk geen kans meer

21 december 2012 om 20:31

Nederlanders scouten ze ook wel genoeg hoor. Laatst nog Bazoer (niet lullig bedoeld)

Ajax wilt gewoon de beste talenten hebben. Het maakt niet uit waar ze vandaan komen. Er breekt echt wel genoeg Nederlands talent door.

Ok en nu wordt het tijd om Zuid Amerikanen te scouten want die hebben gewoon veel meer talent dan de Scandinavië.

21 december 2012 om 20:23

maar Zuid-amerikanen zijn twee keer zo duur als Scandinaviërs.

21 december 2012 om 20:26

Maar ook twee keer zo goed, kijk naar Porto met James Rodriquez of Jackson Martinez. Ik zou als ik Ajax was ze naar Trencin sturen en via dat kijken hoe goed ze zijn en dan vervolgens de beste naar Ajax halen.

21 december 2012 om 20:27

ja en je heb ook erg veel spaanse, portugese en italiaanse clubs die daar scouten en daar win je het niet voor (geld,klimaat en bekendheid)

21 december 2012 om 20:29

Weet je dat Porto financieel er heel beroerd voor staat? Hetzelfde geld voor Benfica? Die moeten namelijk voor de meeste talenten al een transfersom betalen van 10 miljoen euro.

Natuurlijk zijn James Rodriguez etc fantastische spelers die geld op leveren. Maar wat met alle spelers die het niet halen. Want daar zijn er ook genoeg van geweest.

Gezien het klimaat, taal, transfergeld en salaris kan en wil Ajax zich niet in die markt storten. Het is namelijk gewoon niet haalbaar.

21 december 2012 om 21:36

Juist, die haal je niet om ze bij Trencin te stallen. Ja betaalt de volle mep qua salaris. Jeez. Ze zijn goed bezig in Amsterdam. En doordacht.

21 december 2012 om 22:07

Zuid Amerikanen zijn niet te betalen. Als non eu speler dien je tenminste een half miljoen te verdienen volgens de belasting. Dat is een beetje veel voor iemand van 15... Er loopt in Europa voldoende talent rond voor Ajax.

22 december 2012 om 00:27

@lazylen bij spelers van buiten de EU die niet ouder dan 21(?) jaar zijn, hoef je nog niet het gemiddelde salaris van een eredivisie speler te betalen, ik dacht dat het dan ongeveer 200.000 moest zijn.

21 december 2012 om 20:23

Die zijn veel duurder dan Europeanen, vanwege het salaris. Daarbij zitten de grote talenten bij (o.a.) de Braziliaanse clubs en die vragen (terecht) miljoenen voor die spelers. Dat zou dus heel stom zijn als ajax dat doet.. Dat gezegd hebbende: Ja, ga daar vooral scouten

21 december 2012 om 23:59

Toch is het mogelijke om goede goedkope te scouten. Zie Jonathan Reis die zonder zijn blessure ongetwijfeld Eredivisie was ontgroeid.

21 december 2012 om 20:24

ze zijn veel duurder eh

21 december 2012 om 20:25

Zuid-amerikanen worden allemaal opgevist door de Portguese clubs. Ook wel logisch omdat ze daar makkelijker kunnen wennen, omdat het dezelfde cultuur is.

Ik heb wel vertrouwen in Overmars. Die vind vast wel overal talentjes.

21 december 2012 om 20:30

Cookinho

Als Ajax de talenten goedkoop kan halen dan moeten ze het gewoon proberen en Ajax is een grote naam in Europa en dat is ook een voordeel. Een Fc Porto heeft het gewoon slim gedaan net als dat PSV dat een tijdje deed met Ronaldo en Romario.

21 december 2012 om 20:34

Dat valt reuze mee hoor, in Portugal lopen niet extreem veel meer jonge talenten uit Zuid-amerika als in andere landen. denk dat er in bijvoorbeeld Italië mischien wel meer rond lopen op dit moment.

Maar in Zuid-amerika valt genoeg nog te scouten en loopt ook genoeg jong leuk spul rond op dit moment wat doorbreekt in de eerste elttallen, enkel Brazilië en Argentinië kan je zo goed als links laten liggen als Nederlandse club.

21 december 2012 om 20:28

Zui amerikanen kosten gewoon per jaar 500.000 euro aan salaris wat ongelofelijk veel is in vergelijking met europese spelers. Met 500.000 euro per jaar val je in de huidige selectie van Ajax gewoon in de top 10 van grootverdienders. Die salarissen kan en wil Ajax niet meer betalen.

Er worden talenten vanuit de meer onbekende europese landen gehaald. Die betekende tot op heden voornamelijk denemarken. Maar sinds kort zijn ze bezig met landen als Finland (litmanen), Oekraine, Roemenie, Polen etc etc etc.

In het oostblok wonen nog zo'n 150 miljoen mensen. Dat is dubbel zo veel als in Spanje en kijk een hoeveel talenten er daar vandaan komen. Door er nu vroeg te zijn maak je gewoon een gigantische slag op het gebied van talenten. Als Ajax in Denemarken aan klopt komen ze vrijwel allemaal omdat denen goed aarden bij Ajax. Het is de bedoeling dat e rzo een aantal talenten bij Ajax komen te spelen zodat de rest ook makkelijker de overstap durft en wilt maken.

21 december 2012 om 20:32

Maar de jonge talenten verdienen minder toch?

21 december 2012 om 20:36

Onder de 21 is het de helfd van die 500k, plus in Zuid-amerika hebben veel spelers dubbele nationaliteit.

21 december 2012 om 20:30

Er zitten daar ook veel meer vissers en ook hele goede langs die vijver.

21 december 2012 om 20:32

Daar lopen al zo veel scouts rond van clubs die meer kunnen betalen dan Ajax. Het is heel verstandig dat Ajax zich op andere gebieden richt. Ik vind Martínez en Rodríguez ook helemaal niet grotere talenten dan de Denen van Ajax. Ze zijn wel beter maar dan ook jaren ouder.

21 december 2012 om 20:37

Ik zie Fischer wel erg groot worden en misschien ook Andersen maar verder valt het wel mee met de Deense talenten bij Ajax. Ik had veel meer van Eriksen verwacht dan wat hij nu heeft laten zien.

Bij Vitesse hebben ze ook een Renato Ibarra gehaald en die is echt geweldig en zou bij Ajax ook niet misstaan. Misschien moeten ze de talenten naar AS Trencin sturen en testen of ze het niveau aan kunen en vervolgens naar Ajax halen

21 december 2012 om 20:44

Eriksen is nog steeds één van de grootste talenten geboren in 1992. Ik woon zelf in Londen en zie Wilshere vaak spelen maar die is echt niet beter.

Boilesen is jammer genoeg lang geblesseerd maar voor zijn blessure deed die het geweldig. Als die goed terug komt van zijn blessure en fit blijft kan hij binnen een paar jaar tot een toplinksback uitgroeien.

21 december 2012 om 21:15

Het probleem met Z-amerika is dat de grote clubs met veel geld het overgrote deel van hun scouting blijkbaar ook daar hebben rond lopen en dan schieten de bedragen snel omhoog.

Tevens moet je daar ook bereid zijn om bedragen onder de tafel te betalen en bij een beurs genoteerd bedrijf gaat dat iets moeilijker.

Het bedrag dat men daar bij veel clubs onder de tafel moet betalen verdwijnt btw in de zak van de voorzitter en bepaalde mensen welke de voorzitter te vriend moet houden.

21 december 2012 om 21:41

Misschien is het al genoemd, maar het percentage Scandinaviers dat slaagt bij Ajax is vele malen hoger dan het percentage zuid amerikanen dat slaagt en dat is niet voor niet. Ajax doet het goed op dit moment en ik zit echt niet te wachten op van die "ik-heb-behoefte-aan-een-warme-club" spelers.

21 december 2012 om 21:54

dat wordt al helemaal leeggevist door alle mogelijke landen. Maar ik las iets dat Seedorf daar een oogje open hield?

21 december 2012 om 23:33

de redenen dat wij scandinaviers beter zijn dan zuid-amerikanen is omdat:

- we goedkoper zijn
- onze cultuur niet veel verschilt (makkelijker aanpassen)
- we makkelijk jullie taal spreken (komt ook goed van pas)
- we harder werken
- we sterker zijn dan de gebruikelijke zuid-amerikaan (meestal ook groter)

voor Ajax nog talenten zijn, A. Milosevic (CV AIK solna / 20) M. Sumusalo (LB HJK Helsinki / 22) V. Lundberg (st/cam AIK solna / 21) en I. Pekalski (cam Malmö FF / 21)

22 december 2012 om 00:32

Hahaha , met alles ben ik het met je eens , toch wil ik erbij toevoegen dat wij ook meer Discipline hebben , iets wat Zuid-amerikanen echt missen en toch belangrijk is bij het vormen van een team

Leeggevist? Elk jaar breekt daar wel één talent door. Dan wel in de jeugdcategorie, dan wel in de tweede divisie. Leeggevist zou ik niet zeggen maar de uitmuntende talenten zijn nu wel vertrokken. Het wordt voor de clubs nu ook makkelijker om meer geld te gaan vragen als Ajax langs komt.

Op naar Noorwegen, Zweden, Finland en waarom niet ook Estland en Lithouwen? Talent voetbalt overal!

21 december 2012 om 20:41

Steen Olsen zal natuurlijk nog steeds goed in Denemarken scouten dus de grootste Deense talenten zullen bij Ajax bekend blijven.

21 december 2012 om 20:54

Niet alleen John Steen Olsen blijft actief scouten daar. Ik denk persoonlijk dat ook Morten Olsen best zijn mond open zal doen richting Ajax als hij een leuk talent heeft.

21 december 2012 om 21:00

Woont Morten Olsen tegenwoordig niet in Australie?

21 december 2012 om 22:10

Hij is toch bondscoach van Denemarken?

22 december 2012 om 00:33

Morten Olsen woont in Belgie , en ja hij is bondscoach van Denemarken.

22 december 2012 om 00:57

Steen Olsen is scout voor Ajax in Denemarken
Stefan Pettersson is scout voor ajax in Zweden en Noorwegen
Jari litmanen is scout voor ajax in Finland
volgens mij doet Jan Mølby wel eens kijken in ijsland voor ajax.

22 december 2012 om 09:48

Sorry ik dacht aan Jesper Olsen.

Jongens dit beleid is toch heerlijk?! Af en toe
Is gebrek aan geld goed! We hebben voor minder dan 6 miljoen drie toppers in huis gehaald met eriksen, fisher en Andersen! Daarnaast zullen ze met dikke winst verkocht worden! Terug waar we groot mee zijn geworden, de jeugd en jonge talenten kopen.

21 december 2012 om 20:31

Ja, fantastisch beleid. Als buitenlandse topclubs het doen wordt er schande van gesproken, maar als Nederlandse clubs het bij nog kleinere landen doen is het 'goed beleid'.

21 december 2012 om 20:37

Er is wel een verschil aangezien Ajax voor spelers als Eriksen, Boilesen, Fischer en Andersen gewoon een transfersom heeft betaald terwijl Britse clubs vaak spelers weghalen voordat ze een contract in Nederland (of waar dan ook) hebben kunnen tekenen wegens hun leeftijd. De clubs waar Ajax de Denen van heeft gekocht hadden het bod van Ajax kunnen weigeren maar Feyenoord (om jouw club maar als voorbeeld te nemen) heeft nooit een transfer van Aké of Ebecilio kunnen weigeren aangezien die spelers al naar Engelse clubs gingen voordat Feyenoord de kans kreeg ze te contracteren.

21 december 2012 om 20:38

Verschil zit hem juist in de leeftijd van buitenlandse clubs? Of een talent nou op 16 jarige leeftijd dol gepraat wordt en voor het geld besluit te gaan of dat een talent als Fischer een seizoen lang de pannen van het dak speelt en dan een stap hogerop doet. Want laten we eerlijk zijn. Fischer had al meerdere wedstrijden gespeeld voor FC Midtjylland. Had al eerder een transfer erop zitten van AGF naar Fcm.

21 december 2012 om 20:54

Heb je gewoon gelijk in, echter is het wel zo dat die talenten hier een kans krijgen om zich voldoende te kunnen bewijzen.

21 december 2012 om 21:40

Oiramor,

Hoe vaak moet een Nederlander dit nog aanhoren? Laat ik even heel duidelijk en kort zijn. Ajax biedt deze jongens een toekomst. Een club als bijvoorbeeld Manchester City of Chelsea biedt ze alleen een salaris en meer niet.

21 december 2012 om 22:28

Oh... jullie denken aan de toekomst van de spelers. Sorry, ik dacht dat jullie aan de toekomst van Ajax dachten. Nee, dan is t prima .

22 december 2012 om 00:35

Kom op zeg Hootch30, wat een kul argument. Elke maar dan ook echt elke club zal alleen een speler halen als ze er iets in zien, per direct of voor in de toekomst. Man City en Chelsea zullen niet een speler halen omdat ze het zo leuk vinden om salaris te betalen, ze denken dat een speler met hun de top kan bereiken. Voor Ajax is dit precies het zelfde, die gaan niet een speler halen omdat de speler zich zo dan zo goed kan ontwikkelen, ze halen hem omdat hij een goede speler voor de club is waarmee ze prijzen hopen te kunnen gaan winnen.

Er is 1 hele grote plaats waar geen enkele club echt goed scout en dat is Azie, China, Taiwan, Japan, Zuid Korea, Maleisie, ... als men daar grote academies neerplant, dan zullen de talenten vanzelf toestromen.

21 december 2012 om 20:33

@juveforlife

In Aziatische landen als bijvoorbeeld Taiwan leeft voetbal totaal niet. Dus het lijkt me niet verstandig. Of Ajax moet met de regering daar een groot project opzetten om de kinderen daar aan het voetballen te krijgen. Daarnaast verwacht ik dat ze last zullen hebben van een hele grote ccultuurschok

21 december 2012 om 20:33

goed idee! (vooral in china) als je kijkt hoeveel mensen daar wonen moeten er vast wel een paar goede talentjes bij zitten en je kan ze bij trençhin stallen

21 december 2012 om 20:34

Ajax krijgt 2 chinezen op proef dus ze zijn er bezig.
En het is commercieel volgens mij ook wel interessant met de shirtverkoop.

21 december 2012 om 20:35

nou ja Ajax krijgt in januari 2 Chinezen op proef, daarbij hebben of hadden ze een samenwerkingsverband met een Chinese ploeg en de Chinese Bond (wat tot nu toe vooral trainings clinics was van ons kant)

Klinkt vreemd misschien maar waar kijk je ook niet eens in de Jupiler League of Zweden of Finland.denk maar eens aan een Pettersson of een Passanen of een Chadli of Mertens die doorbraken,net als Plet of Strootman.

21 december 2012 om 20:35

Dat doen ze toch ook?

21 december 2012 om 20:39

Ajax heeft regelmatig Finse spelers op de proef en heeft een paar jaar geleden ook Toivomäki op aanraden van Litmanen (na een proefperiode) naar Amsterdam gehaald. Dat is trouwens geen slechte speler maar was lange geblesseerd en toen voorbijgestreefd door Van Rhijn.

Door de aanstelling van Overmars kijkt Ajax nu ook veel beter naar de Jupiler League.

21 december 2012 om 20:50

Toivomäki gaat het denk ik niet halen bij Ajax. Hij is uitgeleend aan Almere City en maakt daar dacht ik niet zo'n goede indruk.

21 december 2012 om 21:01

Ik denk ook niet dat hij het gaat redden. Hij heeft na zijn blessure eigenlijk geen goede wedstrijd meer gespeeld. Jammer want toen hij net kwam viel hij op door zijn snelheid en goede inspeelpass. Het was wel meteen duidelijk dat hij geen toptalent is.

Wat bereik je nou met Trencin? Die club speelt op een zeer laag niveau. In Denemarken zijn nog genoeg talenten voor Ajax, zoals Laudrup, Helenius en Cornelius.

21 december 2012 om 22:03

Met Trencin willen ze spelers buiten de EU een Europese werkvergunning laten halen waardoor ze goedkoop in Nederland geïmporteerd kunnen worden.

Goh, en dan vinden wij het zo erg wanneer een buitenlandse club zich meldt voor onze jeugdspelertjes...

Niet om te provoceren maar wanneer een Nederlandse club een buitenlandse club berooft van haar grootste talenten is het hosanna, maar wanneer een club uit een betere competitie dan de Nederlandse zich meldt voor de spelers van Ajax, PSV en Feyenoord staat iedereen gelijk onder hoogspanning.

21 december 2012 om 21:10

Dat komt omdat jonge talenten hier wel doorbreken en bij een club als Chelsea en City nauwelijks. Zonde van het Nederlandse talent. En we hebben al weinig inwoners.

Gelukkig realiseren steeds meer jonge spelers het en blijven talenten zoals Bazoer gewoon in Nederland.

Het is beter om een beperkte gebied heel goed te scouten, dan dat je overal een beetje scout. Ajax moet gewoon zo doorgaan en zich niet te dun uitzaaien. Scandinavie is een goede keus, omdat niet veel grote clubs daar kijken en de spelers zich hier snel kunnen aanpassen en een goede werkhouding hebben.

Ajax vist Denemarken, City vist Nederland leeg. Daarom is de wereld rond.

21 december 2012 om 21:42

Ajax biedt ze een toekomst, City een salaris. Daarom is een keuze belangrijk.

21 december 2012 om 21:48

Ik ben even nieuwsgierig, wat zit dan in de toekomst die Ajax biedt? Ik dacht het ging om voetballen.

21 december 2012 om 21:58

Voor profvoetballers is voetballen op een zo hoog mogelijke niveau toch hun toekomst en niet een bank warm houden bij een Chelsea of een City?

21 december 2012 om 22:03

Er spelen nooit meer dan 11 spelers. De profclubs, ook Ajax hebben gemiddeld 20 - 30 talenten onder contract. Dus heel veel bank zitters overal.

Dat is de reden waarom in Duitsland o. a. een Bayern II of BVB II bestaat, deze spelen meestal in de deerde Bundesliga of eerste Amateur klasse.

Als je een opleiding bij City heeft genoten, vind je makkelijk een andere club, zeker op Eredivisie niveau.

Als groot talent uit Engeland, Frankrijk, Italie of Duitsland, ga je dan naar Ajax of bijvoorbeeld naar Manu, Marseille, Milan of Bayern/dortmund? Naast de meer aantrekkelijke competities betalen deze clubs hun talenten meteen een hoog salaris anders dan de Nederlandse clubs.

De talenten uit het oosten van Europa kiezen meestal voor de Bundesliga, alleen de B selectie kan door de Eredivisie clubs aangetrokken worden.

Dus de Scandinavische markt plus Afrika past heel goed voor Nederlandse clubs, de rest lijkt mij moeilijk.

Verder vind ik dat de opleiding in Nederland heel goed is, maar jonge spelers zijn meestal niet opgewassen tegen hun leeftijdsgenoten van de grotere competities. Was goed te zien bij Ajax - Bvb. De Eredivisie biedt helaas, qua ontwikkeling voor talenten, geen goede perspectief. Vandaar is de beste oplossing dat de talenten tussen hun 20. en 23. jaar naar een sterke competitie verhuizen.

22 december 2012 om 00:02

Vergeet de Belgen niet hé. Ook heel populair bij ons. Chadli, Mertens, Alderweireld, Martens...

22 december 2012 om 10:41

Klopt, was ik even vergeten, sorry

22 december 2012 om 09:22

Ik denk dat het per persoon verschillend is. Volgens mij valt het namelijk nog wel mee. Tegen Dortmund was Ajax inderdaad niet opgewassen maar dat komt omdat jullie nu een enorm goede lichting hebben.

Royston Drenthe ging volgens mij toen ie 20 jaar was naar Real Madrid en nu voetbalt ie waarschijnlijk binnenkort in Rusland. Maar bijvoorbeeld Sneijder, Van der Vaart, Huntelaar etc gingen volgens mij wel rond de 23 jaar naar het buitenland en zijn daar wel geslaagd.

Spelers zoals Heitinga, Vermaelen, Vertonghen en Suarez bleven langer in de Eredivisie en gingen pas rond hun 24/25e naar het buitenland maar doen het ook allemaal hartstikke goed.

Het grootste probleem is dat dezer dagen de Braziliaanse clubs veel meer geld hebben dan de Nederlandse. Nederland moet ze nu echt heel grondig gaan scouten bij kleine clubs en daar heeft men geen zin in.

Je kunt niet scouten in Nl naar Nederlanders. Dat is vragen om de hoofdprijs en die betalen wij niet. Als mensen slim zijn tekenen ze geen 5 jarig contract meer

Goed van Ajax dat ze talenten uit Scandinavie hebben gehaald die zijn meestal nette en rustige mensen en ze leren de Nederlandse taal snel ook zijn ze niet zo duur. Als Ajax gaat scouten in bijv een Zuid-amerika word het wat moeilijker de talenten daar zijn duurder en meestal al ook bekend bij meerdere clubs. Maar de talenten die Ajax nu uit Scandinavie heeft gehaald hebben zeker potentie om de top te bereiken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren