Voetbalzone

Update: Aanklager doet PSV'er Marcelo voorstel van drie duels

Woensdag, 5 december 2012 om 16:12

De verloren topper tegen Ajax krijgt mogelijk nog een strafrechtelijk staartje voor PSV. Marcelo leek in de eerste helft een klap uit te delen aan Danny Hoesen, die naar de grond ging. Het arbitrale kwartet miste het incident en volgens De Telegraaf is de kans daarom groot dat de aanklager betaald voetbal een vooronderzoek zal starten naar het gedrag van de PSV-verdediger.

Bekijk de voorpagina voor het laatste nieuws.

Poll

Marcelo verdient een schorsing

3 december 2012 om 07:35

Kwalijke zaak als van Bommel dan ook nog mist. Hopelijk krijgt Zanka nu eindelijk eens zijn kans, zo moeilijk is het niet om Marcelo op te vangen. Moet wel zeggen dat ik hem de laatste tijd iets beter vind spelen, maar nog steeds niet van het niveau dat PSV wil en moet nastreven.

3 december 2012 om 14:19

nope waarschijnlijk zal bouma en dereijck het centrale duo gaan vormen. En ik denk ook dat dat beter zal zijn. Dit zijn onze "beste" opbouwende verdedigers en ik denk dat psv naar voren gaat spelen en twente achteruit gaat leunen dan heb je wel wat aan een opbouwende centraal duo. en zanka zal dan op de bank plaats nemen, en helaas zal niemand van de jeugd op de bank plaats nemen-.- ik hoop dan toch op een back (brenet of ozbuzkurt) aangezien het geen centrale verdediger gaat worden omdat er al een op de bank zit.

3 december 2012 om 17:56

Ik zou blij zijn als ik psv-er was als Marcelo straks tegen fctwente niet mee zou mogen doen Marcelo is niet de langzaamste maar hij is altijd te laat verschrikkelijk om te zien.

3 december 2012 om 23:26

Marcelo lijkt me tegen bulykin toch wel de meest geschikte mandekker. Bouma geeft mij wekelijks te indruk absoluut in noodgang achteruit gaat en absoluut niet meer van het gewenste niveau is. laat engelaar daar maar staan vindt ik beter als bouma op dit moment.

5 december 2012 om 13:44

Marcelo speelt waarschijnlijk gewoon. Als ze het vooronderzoek vandaag starten zal er donderdag op z'n vroegst een uitspraak zijn, kan marcelo vrijdag in beroep gaan, dat ze dan in moeten dienen voor vrijdag en kan hij in het weekend weer gewoon spelen, hij is dan echter waarschijnlijk geschorst voor de wedstrijd erna als het tot een schorsing komt natuurlijk.

3 december 2012 om 07:39

tja op basis van de beelden lijkt het een slaande beweging en dus is het logisch om een onderzoek te starten.
Op de basis van de beelden die ik gezien heb zal een schorsing terecht zijn.
Domme actie in ieder geval om je te laten verleiden tot zo iets...

3 december 2012 om 07:54

Als ik psv zou ik me er ook niet zo druk om maken. Hebben ze gelijk een rede om de eigen jeugd de kans te geven. Jammer dat Bazoer nu naar Ajax is. Bedoel marcelo is geen Alex of iets dergelijks.

3 december 2012 om 08:05

Helemaal mee eens! Ik vind het geen echt goede verdediger maar het is op dit moment wel de "beste" die we hebben.
Deed het de laatste weken naar behoren maar het is gewoon jammer dat hij zich laat verleiden tot een slaande beweging.

3 december 2012 om 08:07

Ze hebben Zanka toch?
Dat schijnt een geweldige verdediger te zijn las ik hier voor het seizoen begon.

3 december 2012 om 08:29

Ja... maar die brengen ze heel rustig. Heeel rustig...
Het mag niet te snel gaan natuurlijk.

Wat goed is komt snel gaat niet overal op...

3 december 2012 om 08:46

Zanka heeft al enkele wedstrijden voor PSV 1 erop zitten en was niet echt overtuigend.
Dat iemand als Derijck de voorkeur krijgt lijkt me genoeg zeggend

3 december 2012 om 09:11

Gustavofring........ga niet vd Gijp na praten om grappig over te komen....komt nogal sneu over namelijk.

3 december 2012 om 10:35

Zanka heeft te weinig voor PSV gespeeld om het te kunnen beoordelen. Je kunt hem altijd voor de leeuwen gooien natuurlijk. In de oefencampagne tegen Benfica speelde die zeer sterk. Ik dacht dat we een potentiële top verdediger in huis hadden. Maar blijkbaar is dat niet zo.

Ik zeg, Zanka gewoon brengen tegen Twente, als het slecht gaat kun je hem altijd wissen voor een jeugdspeler of Bouma. Wie weet wat hij brengt.

3 december 2012 om 11:56

Ja want daar heb ik zoveel belang en baat bij om gijp na te praten.
Ook hier heeft ie gelijk ze brengen hem heel rustig ten faveure van Marcelo.
Die Marcelo leek gisteren meer op de Marcelo van Madrid met ze slaande beweging.

5 december 2012 om 13:41

Dan denk ik dat je oefenwedstrijden en bekerwedstrijden tegen Amateurs bedoeld. In de competitie heeft hij slechts een paar minuten gespeeld. Het gaat heel langzaam met Zanka.

5 december 2012 om 18:47

Bazoer is net 16 man, wat bazel je!

Zet dan Koch er in, die is 18 en speelt heerlijk bij jong Psv/a1

3 december 2012 om 10:27

Wanneer was dat dan??? Ik heb toch echt heel de wedstrijd gezien maar dit heb ik totaal niet meegekregen..

3 december 2012 om 17:01

Toen de jong de bal uittrapte toen lag hoesen op de grond.
Het was niet bewust maar hij moet zijn handen thuis houden gewoon.

3 december 2012 om 21:09

Als het niet bewust is... is er geen opzet in het spel en ja... wtf dan? Zullen we dan maar alle contact uit het voetbal reguleren? Zou overigens goed zijn voor het amateurvoetbal.... aangezien ze daar tegenwoordig grensrechters doodslaan.

Dan kun je zelfs als een overtreding tegen krijgen doordat er iemand tegen je aan loopt.

5 december 2012 om 14:12

Entombed; een overtreding is ook een overtreding als het niet bewust gaat hoor.

5 december 2012 om 16:23

Wat mij opvalt is dat Marcelo hier een schikkingsvoorstel krijgt, maar Blind, die tegen Roda op het been van zijn tegenstander ging staan, gaat vrijuit. Zal wel weer te maken hebben dat die betreffende situatie beoordeeld is of iets in die geest en de klap van Marcelo niet... maar het blijft jammer dat er geen consistentie is. Ik ben overigens een Ajax-supporter, om even blijk te geven van objectiviteit.

5 december 2012 om 16:34

@mc_rulez:
Hands is niet strafbaar, opzettelijk hands is wel strafbaar.
Dus helemaal klopt je verhaal niet!

5 december 2012 om 16:39

@mc_rulez

Iemand opvangen is ook een overtreding, als iemand tegen je aan loopt zonder dat jij het bewust doet, is het geen overtreding. Dus klopt je verhaal niet!

5 december 2012 om 16:47

Onopzettelijk hands is ook strafbaar. Hands is ten allen tijde een vrije trap voor de tegenstander tenzij je de armen langs je lichaam hebt of je gezicht probeert te beschermen.

Wanneer je kopduel aangaat en daarbij een schouderduw krijgt van de tegenstander. Waardoor je uit balans raakt en dan per ongeluk de bal raakt is het ook hands en een vrije trap tegen. Wanneer je voorover valt met je handen op de bal is het ook hands en een vrije trap tegen.

Een onbewuste overtreding is nog steeds een overtreding. En in het geval van Marcelo was het misschien onbewust maar wel heel erg een slaande beweging. Tenslotte was de bal niet in de buurt, raakt hij Hoessen vol in het gezicht met zijn hand terwijl Hoesen achter hem loopt.

Persoonlijk ben ik geen loopexpert. Maar als ik hard loop, springt, langzaam loop of wat dan ook. Dan komt mijn arm of hand niet achter mijn lichaam. Dat is namelijk geen natuurlijke beweging bij lopen en gebeurt dus niet vanuit de automatismen.

5 december 2012 om 17:00

Jij bent echt de enige die dat incident aankaart,want ik heb dat dus ook gezien en viel me al meteen op dat niemand er over begon.

5 december 2012 om 14:11

Van mij mag ie geschorst worden, zet Koch er maar mooi in ipv die andere prutser Bouma.

5 december 2012 om 16:39

Heb jij, of heeft iemand misschien een link naar de beelden. Ik heb het namelijk nog niet gezien en wil dat wel graag. Tijdends de wedstrijd ook niks van gezien.

3 december 2012 om 07:41

Ik dacht in de herhaling tijdens de samenvatting ook een slaande beweging te zien.
Een goede zaak als de Knvb dit incident uit gaat zoeken en eventueel een schorsing oplegt.

3 december 2012 om 21:07

Als Marcello daadwerkelijk Hoessen heeft geslagen verdiend hij een schorsing.

Ik heb het helemaal niet gezien terwijl ik de hele wedstrijd heb gezien, dus kan niet echt oordelen. Maar als het zo is, is dat wat met slaan en Marcello bij Ajax - Psv. Vorig jaar was hij ongenschijnlijk het slachtoffer van Vertonghen... nu deel hij dan misschien zelf uit.... aparte situatie.

5 december 2012 om 13:35

Je kreeg een herhaling van achter het doel, en 70 meter verder zag je hem een slaande beweging maken. De herhaling ging over een ander spelmoment maar toen zag je het toevallig.

3 december 2012 om 07:44

Is het niet zo dat hij dan nog eerst in beroep kan waardoor hij in ieder geval de topper eerst mee kan spelen ?

3 december 2012 om 07:54

Ach, dat zou misschien best zo kunnen zijn. Maar what's the point? Marcelo is dan misschien de beste centrale verdediger die PSV heeft, maar ook hij is gewoon van een dramatisch niveau. Zet er een labrador neer en het heeft meer effect.

Voor PSV is er maar één manier om uit de misere van de afgelopen weken te komen en dat is in elke wedstrijd het heft in handen te nemen met verzorgd aanvallend voetbal. Dat ze het kunnen hebben we eerder al gezien, ze lijken het alleen niet te durven. Met deze verdediging loop je dan misschien soms tegen een counter aan waaruit gescoord wordt, maar dat is altijd nog beter dan op een verdediging leunen die zo lek is als een mandje en zelf op een counter hopen.....

3 december 2012 om 07:50

Ik vind dat de Knvb hier meer consequent in moet zijn.

Het was duidelijk een slaande beweging, dus dit is een goede zaak.

Maar vorige speelrondes zijn er nog meer van deze acties geweest, bijvoorbeeld van Ginkel in de wedstrijd tegen NEC en de wedstrijd die daarop volgde, moest hij ook rood krijgen.

3 december 2012 om 10:17

het probleem ligt niet direct bij de knvb op dit moment. het gaat erom of de arbitrage het incident heeft waargenomen ja of nee. en in het geval van van ginkel was het waargenomen en beoordeeld. of ze er dan naast zitten ja of nee kun je over discusieren. maar dit zijn nu eenmaal de regels. zaak is dus de regels veranderen...en dat ligt wel bij de knvb

3 december 2012 om 10:47

Daarbij gaat het er ook om hoe de media erop reageert. In deze wedstrijd gaat het om Ajax - Psv, dan gaat Studio Voetbal enzo er meteen op. Andere wedstrijden krijgen wat dat betreft minder aandacht.

3 december 2012 om 11:04

Ben ik niet helemaal met je eens. Bij Feyenoord - Ajax riep ook iedereen dat Clasie rood had moeten krijgen en op basis van de tv beelden alsnog geschorst zou moeten worden. Daar was op tv ook de nodige aandacht voor, maar ook dat was een geval waarbij de arbitrage het wel had waargenomen en beoordeeld. Dat ze het niet goed hebben beoordeeld deed niet meer ter zake. In het geval van Marcello is het niet waargenomen.

5 december 2012 om 14:56

Vertonghen heeft een keer bij diezelfde marcelo, een vuistslag gegeven. Was ook onderzocht en niet ontvankelijk verklaard. Knvb is nu eenmaal heer en meester in inconsequent zijn.

Volgens mij is de slaande beweging van Marcelo wel duidelijk. Heeft ie niet te doen. Zal wel een wedstrijdje of 4 worden.

5 december 2012 om 16:22

Calimero stel je niet aan man. De KNVB handelt juist door marcelo te schorsen.

5 december 2012 om 17:00

Tegen wie heb jij het nou? Wie is in jouw ogen de Calimero?

5 december 2012 om 17:12

Tsja. Een doodschop van Van Ginkel? Niks mee gedaan. Blind die op Malki gaat staan (bewust)? Niks mee gedaan. Is geen calimero gedrag , is gewoon een feit dat de knvb niet concequent is maar dat is in het algemeen.

5 december 2012 om 17:44

Lekker relevant Calimero!!

3 december 2012 om 07:52

Het maakt momenteel bij PSV niet uit wie je achterin neerzet. Het is allemaal middelmaat en niet goed genoeg voor Psv! Dus deze eventuele schorsing zal niet zo'n probleem zijn. Het gemis van Van Bommel lijkt me erger!

3 december 2012 om 07:53

Wat een belachelijke actie van Marcelo was dat zeg. En ook totaal onnodig.
Er zijn Psv'ers voor heel wat minder geschorst, ik verwacht wel een wedstrijdje of vier schorsing.

3 december 2012 om 07:56

Ach, er gebeurde wel meer in die wedstrijd waar tegen opgetreden had moeten worden. Zo vind ik het van een laag niveau als je een tegenstander consequent blijft beuken op een plek van zijn lichaam waar je weet dat hij een sluimerende blessure had. Zowel tegen van Bommel als Willems werden bewust de zwakke plekken opgezocht. Natuurlijk zijn dat slimmigheidjes, maar als scheids moet je daar wel tegen optreden, het is immers bewust proberen tegenstanders te blesseren.

3 december 2012 om 08:30

Ja maar van Bommel is zelf ook precies zo, dus in dat opzicht valt er weinig te zeuren. Ik heb er eigenlijk ook niet veel van gezien dat hij in zijn rug werd geduwd of gebeukt, volgens mij viel het allemaal wel mee.

Bovendien floot de scheids gewoon goed, snap ook niet waar Advocaat het over had. Bovendien was Ajax - Vitesse niet de laatste thuiswedstrijd van Ajax en ook niet 2 weken geleden. Want Ajax speelde 2 weken geleden tegen Vvv, de wedstrijd tegen Vitesse was al een maand geleden.

3 december 2012 om 10:29

Daarom zeg ik ook dat het slimmigheidjes zijn. En als je het niet gezien hebt dan ben je gewoon blind. Maar goed, van Bommel is zelf ook zo en pakt om die reden ook veel kaarten. Kennelijk mogen dit soort overtredingen wel als je geen van Bommel heet? Want zaterdag werden ze consequent niet bestraft. Sterker nog, de tweede goal van Ajax kwam uit zo'n overtreding voort.

5 december 2012 om 16:42

Volgens mij heb ik dan een andere wedstrijd gezien, want ik vond de scheids niet goed fluiten. Nogmaals, dit is niet de reden dat we de wedstrijd verloren, maar goed fluiten deed de beste man zeker niet.

3 december 2012 om 07:56

Als ze bouma niet opstellen dan zou ik als psv een jeugdspeler de kans geven.
Die moeten ook aan spelen toe komen.

5 december 2012 om 17:47

Misschien Bazoer?

5 december 2012 om 13:38

Een schorsing zit er denk ik dik in ja. Het was zeker onnodig en bovendien oliedom. PSV mocht blij wezen dat het niet werd waargenomen tijdens de wedstrijd want dan zou hij direct rood krijgen. ik denk dat je prognose wel eens zou uitkomen ; 3 á 4 wedstrijden schorsing.

3 december 2012 om 07:56

begrijp zulke actie's totaal niet.
Heb soms het idee dat er echt een steekje los zit bij spelers.

Denk dat hij wel geschorst gaat worden. Wedstrijd of 2 a 3.

3 december 2012 om 08:05

Eindelijk, breng gewoon Koch!

3 december 2012 om 08:24

Liever Hendriks.

3 december 2012 om 08:48

Verklaar je nader, waarom Hendriks boven Koch?

3 december 2012 om 08:50

Omdat die het in de jeugd beter doet en zich sneller ontwikkeld. Koch staat voor mijn gevoel al te lang stil.

3 december 2012 om 10:20

fout gelezen sorry

deze mag weg

5 december 2012 om 17:53

Haha koch is een jeugdspeler die gaat echt niet spelen, ze zullen wel een speler kopen om dit op te vangen

3 december 2012 om 08:20

Terecht dat hier naar gekeken gaat worden. Het zou echter wel weer met 2 maten meten zijn van de Knvb, want waarom is er geen onderzoek gestart naar Blind vorige week? Ging overduidelijk bij zn tegenstander op zn bovenbeen staan.

3 december 2012 om 09:58

Bij Blind en van Ginkel was de bal nog in de buurt en de scheidsrechter het (verkeerd) heeft bedoordeeld.. Bij Marcello was geen bal in de buurt. Waardoor geen scheidsrechter of grensrechter de situatie heeft beoordeelt laat staan gezien.

5 december 2012 om 16:43

Ze moeten trouwens de regels veranderen. Of de scheids nu wel of iets niet gezien heeft en of het nu wel of niet bestraft is met geel, achteraf moeten ze het kunnen corrigeren.

5 december 2012 om 21:06

Mee eens maar zo zijn de regels.

3 december 2012 om 08:28

Was tijdens de wedstrijd in het stadion en heb het daar uiteraard niet kunnen zien. Zou ook niet weten wanneer dit dan gebeurd zou moeten zijn. Maar goed, als het zo is zal hij geschorst moeten gaan worden.

Wat mij wel verbaast is dat ik een samenvatting van de wedstrijd bij Eredivisie Live heb gezien waar men deze actie niet in opgenomen had. Ook gisteren bij Studio Voetbal is er door onze doorgaans kritische heren geen woord over gesproken. Zelfs hier op Voetbalzone heb ik er tot nu helemaal niemand over gehoord.

3 december 2012 om 08:32

Op een samenvatting ergens op youtube heb ik het wel gezien. Kan je de link niet meer geven, maar het was geloof ik een samenvatting van EL.
Er was duidelijk een slaande beweging te zien, maar de camera stond er wel ver vanaf. Niet echt goed te zien waar hij hem precies raakt, maar wel duidelijk op het hoofd.

3 december 2012 om 11:31

De link heb ik geplaatst, staat ergens onderaan nu.

3 december 2012 om 11:12

Tijdens de samenvatting zaterdagavond in Studio Sport lieten ze het wel zien en was de slaande beweging wel heel erg duidelijk te zien. Waarom hij het deed blijft een groot raadsel, want was volgens mij geen bal in de buurt.

3 december 2012 om 12:47

Patpsv,

Ik heb deze wedstrijd via e.o.a. Arabische zender live bekeken en daar lieten ze wel weer op de herhaling zien. Dat het in Nederland niet vertoond werd of niet besproken werd heeft natuurlijk ook te maken met de regie. Soms denk ik zelfs dat er bewust beelden achtergehouden worden.

3 december 2012 om 08:37

Ik vond het allemaal wel meevallen. Normaal dat spelers even 'voelen' waar de tegenstander is, nu kwam het wat ongelukkig uit en raakt hij Hoessen in z'n gezicht.

3 december 2012 om 08:42

Het leek inderdaad een slaande beweging maar daarbij moet gezegd worden dat Marcelo wel meer vreemde bewegingen maakt. Hij heeft niet de handelingssnelheid en dat ziet er vaak stuntelig uit. In dit bewuste geval met Hoessen wilde hij "voelen" waar de tegenstander was. Die was een halve meter verder bij Marcelo vandaan dan wat hij verwacht had, dus bleef hij verder zwaaien met zijn arm... gevolg een slaande beweging vol op de keel van Hoessen.

Ik kan er naast zitten maar volgens mij had Marcelo geen kwade opzet maar was het een van zijn vele knulligheden.

3 december 2012 om 11:54

Daar ben ik het wel mee eens eerlijk gezegd. Ik heb niet het idee dat hij dacht ''laat ik die Hoesen eens op zijn bek timmeren''. Het is gewoon knullig en het is ook iets dat bijvoorbeeld Enoh nagenoeg iedere wedstrijd doet. Dat zijn type spelers die zwaaien met hun armen alsof ze Pedro zijn die een sprintje trekt. Echter moet dit wel gewoon bestraft worden, anders leren ze het nooit af. En als de scheids het dan niet heeft beoordeeld, dan moet de Knvb hier wat mee doen. Ik heb echter nog wel het gevoel dat die grensrechter dit gewoon had moeten zien en dan minimaal had moeten beoordelen met geel. Rood zou wel erg zwaar geweest zijn voor de wedstrijd, maar een schorsing zal uiteindelijk harder aankomen voor Marcelo.

3 december 2012 om 09:21

Die zal wel geschorst worden, beelden zijn overduidelijk. Weet alleen nog niet of ze daar veel zwakker van worden.

3 december 2012 om 09:24

Met of zonder Marcelo, het maakt niet veel uit. Misschien dat Zanka nu eens eindelijk de kans krijgt. Die jongen kan het toch niet slechter doen dan de twee clowns Derijck en Marcelo? Of misschien een keer een jeugdspeler erin zetten.

3 december 2012 om 09:32

Dat zou niet eens zo erg zijn, hoe eerder deze koekenbakker bij PSV weg is des te beter voor het elftal lijkt me, er moet toch in de jeugd wel iets gelijkwaardig's lopen?

3 december 2012 om 12:47

Tja in het land der blinden is momenteel eenoog koning. Als je de jeugd geen kans geeft krijgen ze ook niet de kans om te groeien en grote(re) stappen te maken. Dat PSV het contract van hem verlengd heeft is m.i. onbegrijpelijk.

3 december 2012 om 09:53

Terecht, alleen is de willekeur wel weer veelzeggend. Waarom wordt het bewust op de been staan dat Blind vorige week deed nooit bestraft ?

3 december 2012 om 10:28

Zo kan ik nog wel even doorgaan!

1. Van Ginkel in de wedstrijd tegen NEC : niet eens een bal in de buurt en stampt vol met zijn noppen op de enkel van zijn tegenstander, duidelijke beelden (studio Voetbal) van en niet bestraft in de wedstrijd.

2. Ibarra in de wedstrijd tegen PSV : Gaat vol op het onderbeen van Strootman staan die op de grond ligt, duidelijke beelden van (studio Voetbal) en ook niet in de wedstrijd bestraft.

En hier wil ik absoluut het gedrag van Marcello of welke PSV er dan ook mee goed praten, want heeft hij geslagen zal hij ervoor bestraft moeten worden, hier is geen discusiei over mogelijk! Ik vraag me alleen af waarom de Knvb niets met zaken zoals boven beschreven doet. Dit zijn zo'n duidelijke zaken.

Overigens heb ik de wedstrijd van afgelopen zaterdag absoluut niet als onsportief ervaren.

3 december 2012 om 10:58

@patpsv

Beide momenten die jij aanhaalt zijn door de dienstdoende scheidsrechter beoordeeld. Hij heeft ze niet als overtreding beoordeeld, wat natuurlijk wél had gemoeten. Wat er in de wedstrijd Ajax - PSV gebeurde met Marcelo heeft de scheidsrechter niet gezien. Iets wat de scheidsrechter niet heeft kunnen beoordelen, daar kan later nog een schorsing voor volgen.

3 december 2012 om 19:05

Omdat dat geconstateerd en bestraft is.
Maar niet met een kaart.

3 december 2012 om 10:30

Een mogelijke schorsing van Marcelo lijkt me prima op te vangen al is het hopen dat dit keer de jeugd de kans krijgt en dat het niet met Bouma word opgelost.

Wat betreft van Bommel...ik ben het enigszins met Hugo Borst eens, Mark is vaak te laat met z'n ingreep en behaald een belachelijke hoeveelheid kaarten die hij vervolgens verwijt aan iedereen behalve aan Mark zelf. Met zijn (gebrek) aan snelheid zou hij zich enkel tussen het middenveld en verdediging moeten ophouden zodat je een toch al matige verdediging een goed aanspeelpunt aanbied en een extra slot op de deur wanneer je onder druk komt te staan...want zodra Mark mee naar voren komen is het niet al te moeilijk om het te passeren en ligt in veel gevallen de verdediging wijd open.

Verder hoop ik dat Strootman zich meer gaat richten op het voetbal ansich en geen kopie probeert te zijn van Mark...ga lekker ballen want dat kan hij uitstekend.

3 december 2012 om 10:41

Ik vind dit zeer terecht. Dat ze dit irritante gedrag maar afstraffen. Dat ze Mertens ook maar gelijk voor een paar wedstrijden schorsen, want die kan er ook wat van.

5 december 2012 om 16:45

Als ze irritant gedrag moeten bestraffen, dan zijn er heel veel spelers de sigaar. En zeker naar de maatstaaf van wat ik irritant gedrag vind

3 december 2012 om 10:41

Dit is echt niet erg voor Psv, deze huichelaar moet er zo snel mogelijk uit. Je kunt achterin beter een lantaarnpaal hebben staan dan Marcelo. Waarom heeft PSV in godsnaam zijn contract verlengd? Waarom brengen ze geen jeugd, bij ajax zie je dat het al best goed gaat met Veltman en Denswil als ze achterin spelen. Wat is er met Zanka? Is hij nog steeds geblesseerd? Waarom speelt hij niet?

3 december 2012 om 10:51

Hop, Zanka in de basis en er vol voor gaan! Het kan en mag niet gebeuren dat we wederom met 0 punten het veld af gaan..... 3 toppers en 0 punten is een jammerlijk gegeven richting een kampioenschap natuurlijk.... Zeker wanneer men kijkt naar de mentaliteit... Dan maar wat talenten opstellen!!!

3 december 2012 om 11:00

Ik zou het eerlijk gezegd toejuichen als deze man geschorst wordt, totaal geen kwaliteit, 0 communicatie met keeper / medeverdedigers ( zie de kopbal siuatie met Mertens en die met Derijck ) en verdedigend ook nog heel slecht!!

3 december 2012 om 11:29

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedd...
Minuut 4.40.

Oordeel zelf.

3 december 2012 om 11:29

Dat wordt geschorst, de beelden zijn duidelijk genoeg.
Opvallend is wel dat veel PSV supporters dit nog toejuichen ook.

3 december 2012 om 13:34

Waar hoor jij (veel) supporters van PSV die dit toejuichen? Is gewoon stemmingmakerij!

Zie de beelden net zelf voor de eerste keer en zijn arm gaat inderdaad richting de speler. Je gaat je dan toch afvragen wat zijn arm daarvoor dat moment doet.

4 december 2012 om 09:44

In deze, maar ook andere berichten, reageren nogal wat van je medesupporters op het feit dat hij misschien wel geschorst gaat worden.

3 december 2012 om 11:59

aaah balen ik ben twente fan en hoop eigenlijk dat hij speelt! met fer terug en misschien bulykin weer hebben we weer een goede luchtmacht en psv en ook vaak marcelo krijgen toch vaak goals tegen uit standaardsituaties!

3 december 2012 om 12:38

Terecht ook. En nou die kerel van utrecht ook dan.

3 december 2012 om 12:54

En terecht, wat een absurde actie zeg.
Overigens denk ik dat Twente hoopt dat hij niet geschorst wordt maar dat terzijde...

3 december 2012 om 13:36

Dat de Telegraaf nu al met berichten gaat komen als: Waarschijniljk gaat de Knvb een onderzoek starten tegen Marcelo. Los van het feit of het zo was, vind ik het nogal stemmingsmakerij. Geeft maar weer eens aan met wat voor gekleurde bril de Telegraaf naar voetbal kijkt.

3 december 2012 om 13:44

Dat maakt toch niet uit wie ze daar neerzetten,ook zondag gaat Psv niet winnen met of zonder Marcelo en v.bommel,ze kunnen geen enkele wedstrijd winnen tegen een directe concurrent.

3 december 2012 om 14:13

Als je de beelden bekijkt valt er weinig mee te onderzoeken. Slaan, terwijl de bal er niet is.... 5 wedstrijden langs de kant.

3 december 2012 om 14:37

Zal wel geen schorsing krijgen.

Als je een paar weken terugkijkt dat Bony iemand sloeg en Van Ginkel en Kakuta doortrappen.
Toen werden hun ook niet geschorst. Dus ze moeten wel consequent blijven bij de Knvb.

5 december 2012 om 17:03

Daar ligt ook het probleem bij de knvb,dat zijn ze dus niet.

3 december 2012 om 16:04

dom dom Marcelo. wie moeten PSV brengen als jij misschien geschorst bent. Bouma die is te sloom en Zanka wordt rustig gebracht.

5 december 2012 om 13:29

Het leek inderdaad een bewuste slag, dus goed dat ze er nog even naar kijken. Denk niet dat PSV er heel rouwig om hoeft te zijn

5 december 2012 om 13:32

Normaal doen ze dit toch al op maandag? volgesn mij kan Marcelo in beroep gaan als er een straf komt en kan dan gewoon spelen.

5 december 2012 om 14:32

Ze hadden nu ff iets anders aan hun hoofd bij de Knvb. Dus daarom zijn ze later.

5 december 2012 om 13:36

Dat geluk zullen wij niet hebben dat hij geschorst gaat worden.

5 december 2012 om 13:37

Nou ik ben ajacied. Van mij part vind ik dit wel overdreven omdat er elke wedstrijd wel zo een moment gebeurd maar het is meestal niet met opzet. En bovendien hoop ik als Ajacied zijnde liever dat Marcelo gewoon mag spelen, want ik denk dat elke vervenger beter dan hem is..

5 december 2012 om 13:37

Ik zal,er niet rouwig om zijn als marcelo geschorst wordt. Maar ik vind het wel willekeur troef als het gaat om het vervolgen van spelers. Het gaat er dus om of een scheidsrechter iets beoordeeld heeft. Maar waarom werd daley blind dan niet vervolgd vorige week was dat ook door de scheidsrechter beoordeeld ik vind het altijd maar een beetje willekeurig overkomen

5 december 2012 om 13:42

Die vieze smerige rot krant probeert ons gewoon te naaien. Die hebben het gemeld bij de Knvb. Neemt niet weg dat hij gewoon geslagen maar laat de Knvb er dan mee komen en niet dat die krant ons probeert te naaien.

5 december 2012 om 13:47

want de Knvb had dit zelf nog niet gezien denk je? Wat een onzin Psv-mark.

5 december 2012 om 13:48

Nou er is wel willekeur hoor. Ik heb de telegraaf bijvoorbeeld niet gehoord bij van ginkel of kakuta of blind. En de Knvb of de scheidsrechter heb ik ook niet gehoord na afloop.

5 december 2012 om 13:54

Man, dit was toch overduidelijk, de bal was niet eens in de buurt, bij die andere gevallen was het tenminste nog iets wat op een duel lijkt, dit is gewoon 5 wedstrijden schorsing naar mijn idee. Lijkt me niet zo'n groot probleem trouwens voor PSV want de lokale CV in de C1 verdedigt waarschijnlijk nog beter dan Marcelo

5 december 2012 om 18:15

Nee Mark, mensen hebben nu eenmaal hun voorkeur en zullen die club dan ook minder snel negatief in het nieuws brengen. Zo is het Eindhovens dagblad nou niet bepaald een fan van Ajax. Dus als ze de kans krijgen zijn ze er negatief over.

Maar het is niet de schuld van de Telegraaf maar van Marcello, want die slaat en dat mag nou eenmaal niet.

5 december 2012 om 14:34

Wat een onzin je heb het toch zelf kunnen zien op tv? Denk jij dat anderen met hun ogen dicht zitten te kijken?

5 december 2012 om 18:07

Bij de knvb kijkt er niemand naar hun eigen wedstrijden zeker?

Toen de melding binnen kwam op het hoofdkantoor van de knvb: "hey jongens, ik krijg net een email van de Telegraaf dat gisteren Ajax - psv was. Weten jullie daar iets van?"

5 december 2012 om 13:50

Iedereen die zeurt over Zanka. Die jonge heeft wel meer dan 12 maanden niet gevoetbald.

5 december 2012 om 14:35

Hij voetbalt toch elke week in jong Psv?

5 december 2012 om 13:51

Achja. Vandaag is het woensdag. Waarschijnlijk komt morgen, donderdag, de strafbepaling. Dan heeft PSV tot vrijdag om het ermee eens te zijn. Vrijdag dienen ze in dat ze het niet eens zijn met de strafmaat (ongeacht wat het is). Dan wordt het hoger beroep over het weekend getrokken, en kan hij gewoon spelen komende zondag.

5 december 2012 om 13:58

Ja inderdaad gewoon een straf voor minimaal 4 wedstrijden geven.

5 december 2012 om 14:00

dat zeg ik toch niet....

5 december 2012 om 13:55

Waarna de Knvb er nog een wedstrijd opgooit. Deden ze bij strootman ook.

5 december 2012 om 16:24

Heb je nou nog steeds niet begrepen wat een schikkingsvoorstel inhoud?

5 december 2012 om 13:56

Waarschijnlijk gaat hij de wedstrijd met Twente niet missen, PSV zal in hoger beroep gaan en dus zal hij pas later geschorst worden. Want waarschijnlijk zal hij wel geschorst worden voor deze smerige actie. Ik vind een wedstrijd of 4 terecht.

5 december 2012 om 14:02

Het is toch te gek voor woorden, dat we geen betere hebben dan Marcelo,. hij doet het de laatste tijd wel wat beter maar zijn nivo is te laag voor psv. En dat we dan zelfs niemand op de bank hebben waarvan je denkt, zet hem er maar in . Ik ga zelfs zeggen ik hoop dat hij erbij is zondag.

5 december 2012 om 14:03

Ik heb het voorval zelf niet gezien, maar ik ben sowieso geen voorstander van schorsen naar aanleiding van Tv-beelden. Heb ik in het verleden bij andere clubs ook al gezegd, dus val me daar aub niet op aan.

Mijn reactie destijds bij Clasie, die hier ook van toepassing is.

"schorsen op basis van Tv-beelden is sowieso onzin. Ten eerste worden Tv-beelden ook niet gebruikt voor buitenspelsituaties of toekennen / afkeuren van doelpunten. Of je gebruikt Tv-beelden overal voor, of je gebruikt het nergens voor is mijn mening.
Ten tweede is de willekeur te groot. De ene speler wordt wel geschorst en een andere niet. Wat de redenen daar ook voor mogen zijn, het verschil dat gemaakt wordt, is oneerlijk."

5 december 2012 om 14:19

Ja maar nu heb je het verhaal van dat als een speler iets doet wat niet wordt gezien wordt hij ook niet gestraft. Je kunt dus bij wijzen van spreken iemand een doodschop geven zonder bal want je weet toch dat je niet gestraft wordt als ze het niet zien. Liever dat ze gewoon de ergste gevallen schorsen en klaar.

5 december 2012 om 14:24

@joeyc
Ben het volledig met jou eens, maak eens gebruik van cameratechnologie en ga niet achteraf telksens de beelden onderzoeken terwijl dat ter plekke ook kan. Daarnaast heb ik net de beelden gezien op youtube, de arbitrale trio moet wel heel blind zijn omdat dit niet te zien. Kuipers heeft het gewoon waargenomen dat kun je gewoon op de samenvattingen zien hij kijkt naar Marcelo en Hoessen en gaat gewoon verder Daarnaast is het precies aan de kant van de grensrechter, vreemd dat hij het ook niet ziet. De enige reden dat ik me kan bedenken dat de Knvb deze onderzoek start is het commentaar op de leiding van Advocaat en Mertens. Dit wordt absoluut geen schorsing de speler zet zich af, dit gebeurt in elke wedstrijd in de eredivisie en zeker tijdens corners.

5 december 2012 om 14:28

Joeyc, ik ben het volledig oneens met je. Spelers worden alleen geschorst als ze over de schreef zijn gegaan. Puur geweld heeft niks met de sport te maken. Als een speler z'n handen wil gebruiken moet hij maar gaan boksen...

Een slaande beweging is gewoon iets wat verbannen moet worden. Juist deze week waarin we zien hoe extreem het geweld op de Nederlandse voetbalvelden is moet Marcelo gewoon een wedstrijdje of twee aan de kant zitten. De Braziliaan vermoord Hoesen niet, maar de beelden waren voor mij duidelijk. Marcelo sloeg!

Flipa, waarschijnlijk hebben de scheidsrechters dit niet waargenomen. Marcelo is gewoon over de sportieve grens gegaan. Niks meer en niks minder. Dat de Knvb ook een dubbele agenda heeft weten we allemaal daarom is de timing van dit wel heel vreemd, maar de daad zelf moet bestraft worden.

5 december 2012 om 14:50

@ 007

Maar niet alle spelers die over de schreef gaan worden bestraft. Clasie bijvoorbeeld kwam goed weg en in het verleden zijn er wel meer duidelijke gevallen onbestraft gebleven terwijl de beelden heel duidelijk waren. Dat is oneerlijk en een vorm van competitievervalsing.

Verder heeft de Knvb nu wel erg de schijn tegen dat ze pas in actie komen, op aandringen van De Telegraaf. Lijkt me niet de juiste manier waarop de Knvb hoort te handelen.

Mocht Marcelo geschorst worden, dan is het begrijpelijk dat er mensen zijn die afgeven op de Knvb. Terecht of onterecht zullen we nooit weten, want de Knvb zal dan wel hun woordje klaar hebben.

5 december 2012 om 19:16

Dat niet alle spelers die over de schreef gaan worden bestraf is juist.

Maar dat doet natuurlijk niets af aan het feit dat iedere overtreding van deze soort of erger die wel gezien wordt bestraft moet kunnen worden. Het gaat er natuurlijk om dit uit te bannen en de eventueel daaruit voortvloeiende competitievervalsing is simpelweg de schuld van de dader.
We praten natuurlijk niet over twijfelgevallen, maar over zware overtredingen die helaas door de arbitrage en soms ook door de beelden gemist zijn.

Als Marcello geschorst wordt is dat dus simpelweg zijn eigen schuld en is hij degene die zijn club benadeeld (voor zover het missen van Marcello en nadeel is...).
Het is een normale gang van zaken dat de media (in dit geval de Telegraaf) misstanden aan de kaak stellen. Het is kwalijker dat andere media het niet doen omdat ze een warme band hebben met een club.

5 december 2012 om 15:10

@joeyc
Helemaal mee eens. Voor andere zaken gebruiken ze ook geen videobeelden.
Daarnaast krijg je willekeur.
Jack v Gelder heeft met zijn 'elleboog vd week' item een behoorlijke vinger in de pap. En die laat bv vooral beelden van concurrenten van zijn favo club zien. Die aan de hand van Jack's beelden en commentaar vaak een schorsing krijgen. Nu is het weer De Telegraaf die een Psv-er geschorst wil hebben en waarschijnlijk met succes.

5 december 2012 om 16:27

@ Joeyc

Iedere vorm om het spel eerlijker te maken is een goede zet. Overtredingen die de scheidsrechter niet heeft waargenomen moeten daarom na afloop nog bestraft kunnen worden. Op deze manier wordt de scheidsrechter niet in diskrediet gebracht en wordt de speler bestraft voor zijn belachelijke actie. Ik zou ook het liefst overal tv-beelden bij zien, maar zo lang dat niet is ingevoerd is dit een uitstekende maatregel om deze belachelijke acties uit het voetbal te verbannen.

5 december 2012 om 17:31

Het punt is dat je, als je spelers voor meer wedstrijden wil schorsen die wél rood hebben gehad, je toch ook de videobeelden zal moeten bekijken. Of geef je iedereen die rood krijgt standaard 1 wedstrijd schorsing?

Als je helemaal nergens beelden voor gebruikt, kunnen onterechte kaarten ook niet geseponeerd worden. Je kan ook veel moeilijker onderscheid maken in de verschillende incidenten.

5 december 2012 om 14:04

Ik lag me altijd helemaal ziek met dat opgeblaasde gedoe hier in Nederland. Ik ben een ras echte Psv-er en het lijkt wel of iedereen behalve de supporters zich druk maken over deze soort zaken als dat Marcelo iemand een tikje geeft, van Bommel weer een kaartje krijgt of dat we honderd kansen missen tegen een subtopper als Vitesse en verliezen.
In Eindhoven maken we ons niet zo snel druk het is maar een spelletje. Daar en tegen genieten we wekelijk van mooi aanvallend voetbal en veel goals en dat is moeilijk te begrijpen voor een niet Bourgondiër...

5 december 2012 om 14:20

Ik ben fan geworden van PSV in tijden van rust en zakelijk voetbal. Vanuit een solide verdediging een wedstrijd controleren en, vaak in de laatste minuut, beslissen. Van die teams ben ik fan geworden.

Tegenwoordig is PSV gewoon een puinhoop, waar er Juist op emotie en paniek wordt gereageerd (in tegenstelling tot vroeger). Kijk bijvoorbeeld eerst eens naar het aankoopbeleid. De laatste 5 jaar wordt er alleen maar geinvesteerd in aanvallers (zowel middenvelders als spitsen), terwijl we al 5 jaar geen fatsoenlijke verdediging hebben gehad. Iedereen lijkt het te weten, behalve de huidige beleidsmakers. 'we winnen niet, aanvallers maken doelpunten waardoor je wint; dus we kopen aanvallers' dat lijkt het logische beleid. Ik spuug erop.

Verder hebben we in de afgelopen 5 jaar (dus vanaf 2007) te maken gekregen met Ronald Koeman, Jan Wouters, Sef Vergoossen, Huub Stevens, Dwight Lodeweges, Fred Rutten, Philip Cocu en nu Dick Advocaat. Sinds 2007 dus 8 verschillende trainers met verschillende ideen. Dan reageer je als club toch alleen maar op emotie?!

Ook qua selectiebeleid lijkt het nergens meer op. Een voetballer heeft tijd nodig om ergens te aarden voordat hij kan pieken. Dat lijkt bij PSV niet mogelijk, want volgens mij zie ik elk seizoen een compleet nieuwe basis 11. Ik vraag me sterk af waarom ik ook al weer fan ben geworden....

5 december 2012 om 18:01

@westend

Ik ben fan van psv toen ik wist wat voetbal was
dus ik steun de club in goede en slechte tijden
tuurlijk mopper ik wel als ze een slechte wedstrijd spelen
of als ze een talent volle speler laten gaan door slecht beleid
je bent een pas een echte fan als psv in je hart zit
en je bent in mijn ogen geen echte fan als je alleen maar fan word als ze winnen
want daar zijn er al genoeg van kijk maar in amsterdam
je word geen fan maar je bent een fan ook als het een paar jaar tegen zit
hoe frusterend het soms ook is

5 december 2012 om 14:23

Wekelijk? Kan me wel een paar wedstrijdjes herinneren dat PSV alles behalve mooi voetbal speelde. (europa cup, Ajax, Rkc, Utrecht, Pec, Willem Ii)

5 december 2012 om 16:23

haha wat een onzin verhaal! PSV speelt absoluut niet altijd mooi voetbal! de resultaten van PSV vallen mij erg tegen. ze hebben de beste selectie, een goede coach, en dan nog spellen ze soms ontzettend slecht! Dus ga me nou niet vertellen dat je geen zorgen maakt!?

5 december 2012 om 14:06

Ik als PSV fan hoopt dat die geschorst word zodat koch de kans krijgt

5 december 2012 om 14:20

Ben bang dat ik jou dan teleur stel want Koch word denk ik niet in de selectie opgenomen.

5 december 2012 om 14:36

Heb je Koch de laatste wedstrijden zien spelen in het 2e?

5 december 2012 om 16:32

Ja, maar het maakt Dick niet uit. Het maakt hem niet of de jeugd een kans krijgt, als hij maar kampioen word.

5 december 2012 om 14:24

Kan er niet warm of koud van worden. Als PSV in een winnende flow zit als laatst die 8 wedstrijden o rij dan valt die niet op maar wanneer het minder gaat is hij altijd iemand die opvalt. Hij gaat of enorm de fout in of etteren zoals dit. Ik zou zeggen geef Koch eens de kans maar daar zal die wel niet aan willen geloven.

Vind het overigens wel overdreven dat PSV de crisis aan wordt gepraat nu. Die wedstrijd vs Vitesse hadden ze gewoon moeten winnen en tegen Ajax waren ze gewoon overklast maar die wedstrijd kun je verliezen. Mochten ze komende zaterdag wederom thuis verliezen dan mag men zich rustig druk gaan maken maar ik vind dat nu nog niet aan de orde. PSV heeft het zichzelf lastig gemaakt door 'vol op de competitie' te gaan en zijn nu aan hun stand verplicht kampioen te worden andes maken ze zichzelf wel erg belachelijk. Maar met dit team moet dat ook gewoen goed komen. Laatste 3 wedstrijd voor de winter winnen en we zijn weer helemaal back!

5 december 2012 om 14:31

Kijk eentje die er verstand van heeft komt niet vaak voor op voetbalzone.

5 december 2012 om 16:19

Waarom? op basis van wat zou je koch de kans moeten geven?! Aub niet zomaar iedereen napraten. Koch overtuigd de laatste tijd helemaal niet. Als je iemand een kans moet geven is het Vukovic of Hendrikx. Die spelen beide wél goed in de jeugd.

5 december 2012 om 16:33

Idd, die Vukovic iedereen schrijft hem af maar hij doet het wel goed bij Jong-psv..

5 december 2012 om 14:45

Zelfde verhaal als vorig jaar Psv-feyenoord. Toen was Marcelo het slachtoffer en riep moord en brand, nu staat hij aan de andere kant van het slachtoffer/dader gebeuren. Fernandez werd toen 6 wedstrijden geschorst als ik het me goed herinner (hij had nog 1 voorwaardelijke), dus Marcelo kan wat mij betreft rekenen op 5 wedstrijden tribune.

5 december 2012 om 14:58

Ik hoop dat je gelijk hebt. Van mij mag hij nog meer dan 5 wedstrijden krijgen.

5 december 2012 om 16:17

Gaat hij natuurlijk niet accepteren. Hij wil liever tegen Twente spelen en dan mist hij maar de duels erna. Voor Twente zelf denk ik niet dat het echt veel uitmaakt of hij er wel of niet is, alleen de automatismen misschien.

5 december 2012 om 16:17

Knvb bekent dus wederom kleur! Schandalig dit, op aanleiding van de Telegraaf!

5 december 2012 om 16:23

inderdaad, een veel te lage straf voor een dergelijke overtreding. Hadden er minimaal 4 moeten zijn, maar helaas is de Knvb dit keer (volledig willekeurig) mild.

5 december 2012 om 16:23

Het is schandalig dat een speler zijn handen niet thuis kan houden....!
Heeft geen zak met de Telegraaf te maken Calimero!

5 december 2012 om 16:33

Inderdaad zeg.

Werd Clasie nog geschorst toen?

En hoe zit het trouwens met Blind, en v. Ginkel? Die reactie van jou met dat groene randje klopt helemaal, pure willekeur dit.

5 december 2012 om 16:46

Blind? Voor wat?

5 december 2012 om 16:21

Wat is er gebeurd dan?? Ik kan dat filmpje nergens vinden :O Als Marcelo echt heeft geslagen is het natuurlijk terecht dat hij alsnog wordt gestraft maar ik heb er tijdens de wedsrtijd helemaal niks van mee gekregen.

Blijkbaar is het erg genoeg om er een straf voor uit te delen. Kan iemand mij vertellen wat er precies te zien is op dat filmpje?

5 december 2012 om 16:23

http://eredivisielive.nl/video/98955-telegraaf-bab...
In dit filmpje is het te zien, minuut 0:50.

5 december 2012 om 16:36

Wat ik zie, is dat Marcelo Hoesen probeert tegen te houden. Wel een slaande beweging, maar als we hier spelers voor gaan schorsen dan kan je na elk weekend tientallen spelers gaan schorsen.
Hoesen dacht dat hij een elleboog kreeg, maar dit was dus niet het geval. Echt, als je soms benenbrekers ziet die niet bestraft worden achteraf, dan is het eigenlijk al lachwekkend dat de Knvb hiervoor een vooronderzoek heeft ingesteld. Om nog maar niet te spreken over de eventuele straf.

5 december 2012 om 16:45

Je zegt zelf al dat die een slaande beweging maakt. Op een slaande beweging staat rood, mits het natuurlijk door de scheids gezien wordt. En het gevolg van een rode kaart is 9 van de 10 keer een schorsing. Dus, en dat is ook mijn mening: in principe een terechte schorsing

5 december 2012 om 16:47

Ik zeg toch ook helemaal nergens dat hij hem echt sloeg. Ik vertel hem enkel waar het voorval te zien is. Niet te vroeg conclussies trekken. Ik vind het ook wat overdreven, ondanks dat die arm daar niet per see naar achter gezwaaid hoeft te worden.

5 december 2012 om 19:28

Joeyc het is beter als je hier niets meer over zegt, want je maakt jezelft belachelijk.
Dit is een donker rode kaart want dit is hetzelfde als natrappen. Geweld tegen een speler zonder dat de bal in de buurt is en ook doelbewust en zonder andere reden dan de ander te intimideren of anderzins te benadelen.

5 december 2012 om 22:44

Jij maakt jezelf belachelijk, jaakje. Dit vergelijken met natrappen en een donkerrode kaart vinden. Zet je clubbril af joh.

5 december 2012 om 16:25

De willekeur van de aanklager is echt ongelofelijk.

Prima dat je marcelo schorst, maar waarom gaat Van Ginkel keer op keer vrijuit? mag blind tegen roda zomaar op een been gaan staan?

Prima hoor schorsen, maar dan wel straight!!!!

5 december 2012 om 16:26

Psv word altijd aangepakt andere clubs mogen alles doen.

5 december 2012 om 16:30

Onzin dit, misschien heeft PSV gewoon meer dan gemiddeld veel irritante/onsportieve spelers? Je hebt gelijk dat de Knvb wel eens wat over het hoofd ziet, maar dat dit principieel tegen psv is is volgens mij pure onzin.

5 december 2012 om 16:41

Kap eens met dat Calimero gedrag, hierdoor krijgen Psv'rs dus een slechte naam!

5 december 2012 om 16:46

Ja maar bestraf dan ook de andere die komen er allemaal mee weg..
De Ajax krant krijgt het voorelkaar dat een Psv speler een schorsing krijgt.

Hoe vaak is Vertongen Suarez sloeg trapte en kwam er altijd mee weg, Vertongen mocht iedere week ellebogen uitdelen, nooit zijn ze op camera beelden gestraft.

5 december 2012 om 17:00

Ik geloof niet dat PSV zozeer gezocht word maar willekeur is er wel degelijk.
Je mag je inderdaad afvragen waarom naar Blind en Van Ginkel geen onderzoeken worden ingesteld.
En dan heb je het nog maar over 2 voorvalletjes van de laatste paar weken.

5 december 2012 om 19:37

Marcello krijgt het dus voor elkaar om voor een uiterst domme actie geschorst te worden bedoel je. Hij slaat en niet de Telegraaf.

Vertonghen die steeds ellebogen uitdeelde? Je bedoelt waarschijnlijk Toivonen en daarbij was Vertongen inderdaad wel eens betrokken, als slachtoffer.

Zelfs in een overduidelijk geval stommiteit van een psv speler blijven jullie volharden in het wijzen naar anderen. Net als Advocaat, van Bommel en Mertens het niet kunnen laten alleen naar anderen te wijzen.
Van hen is het kort na een wedstrijd nog enigzins begrjipelijk. voor jullie die er dagen over hebben kunnen nadenken beslist niet.

Brrrr enge kortzichtige mensen!

5 december 2012 om 16:38

Van Ginkel gaat vrijuit omdat de scheidsrechter het tijdens het duel beoordeeld heeft en geen overtreding vond. Dat is precies wat er ook gebeurde, namelijk niks. Foor en Van Bommel speelden de stervende zwaan perfekt na.
Toevallig de sandwich van Bouma en Strootman op Van Ginkel gezien? Wanneer Marco vast had gestaan had hij alles afgescheurd wat je maar kunt afscheuren. Kleur kaart? Geen!
De slaande beweging van Marcelo is niet opgemerkt door het arbitrale trio en daarom kan er een schorsing nav televisiebeelden plaatsvinden.
4 wedstrijden waarvan 1 voorwaardelijk is dan nog mild.

5 december 2012 om 16:26

knvb is weer pro ajax, schandalig is de knvb, ze doen niks aan het geweld op de voetbalvelden waar een grens is aan overleden, doe daar wat aan, het is al 8 jaar bekent dat de agressie bij de amateur velden hevig, dan doet de knvb niets, ook waren ze te laat om op het nieuws te reageren, van een overleden grens..

onderziek stellen wanneer de ajax pro krant telegraaf er wat over zegt, wat een laffe bende zijn de knvb.

5 december 2012 om 16:36

Ik vind dat je gelijk hebt met de agressie bij de amateurs, maar moet dat dan een reden zijn om alles maar door de vingers te zien, omdat dat is gebeurd? Natuurlijk, het is verschrikkelijk wat er is gebeurd en de Knvb moet nu actie ondernemen, maar dat betekend niet dat ineens ellebogen of slaan moet worden goed gekeurd?

5 december 2012 om 16:28

Wat wel vreemd is, is dat in eerdere gevallen spelers niet geschorst zijn, omdat waarnemers van de Knvb niets gezien hadden vanaf de tribune in het stadion.
Nu heeft het 3 dagen geduurd voordat de Knvb een onderzoek startte. Alles wijst er dus op, dat die waarnemers niets gezien hebben en dat Marcelo hier dus dankzij De Telegraf geschorst wordt.
Deze schijn van willekeur en oneerlijkheid is dus precies waarom ik tegen schorsen naar aanleiding van Tv-beelden ben!

5 december 2012 om 16:33

Nou dan doet de Telegraaf toch nog iets goed....! ;-)

5 december 2012 om 16:43

Ach, het is overduidelijk waar Marcelo zich schuldig aan maakt. Ja de Knvb kloot maar wat aan, maar meer dan terecht deze schorsing.

5 december 2012 om 16:48

Suarez Vertongen mochten alles maken op de voetbal velden nooit werden ze geschorst voor het schoppen en slaan van tegenstanders,

5 december 2012 om 17:07

Bullshit! Suarez is zelfs een keer 7 wedstrijden geschorst naar aanleiding van tv beelden. Terecht overigens....dat bijten sloeg helemaal nergens op!

5 december 2012 om 17:14

Dat heeft hier niets mee te maken Dsh, maar je spuit de hele dag al onzin hier neer.

5 december 2012 om 17:16

Om het bijten daar kon je gewoon niet om heen lijkt mij.

5 december 2012 om 18:38

Om deze slaande beweging kun je ook niet omheen lijkt mij

5 december 2012 om 16:28

Vier wedstrijden maar? Jammer, beetje aan de lage kant als je het mij vraagt.

5 december 2012 om 16:34

Vandaag een stukje op Voetbalzone over calimero gedrag lees de reacties van drop shot hell en fcb-barca ik denk dat de toeschouwers ook het gedrag van de spelers gaan kopieren :P

5 december 2012 om 16:36

En de telegraaf heeft weer hun doel bereikt...

5 december 2012 om 16:43

Dat iemand terecht geschorst wordt voor dit soort klote streken, correct!

5 december 2012 om 17:14

Of de telegraaf nou wel of geen rol speelt, er nou met twee maten of niet gewerkt wordt: Marcelo verdient toch gewoon een straf om dit. Zal m geen minuut missen...

5 december 2012 om 19:42

Een van de weinige psv supporters hier die niet de realiteitszin is verloren, hulde!

5 december 2012 om 16:41

Koenders moest tijdens de afgelopen Eredivisiespeelronde eveneens inrukken, nadat hij een slaande beweging had gemaakt richting Willem Ii'er Jens Podevijn. Die overtreding komt hem nu te staan op een uitsluiting van twee duels, waarvan één voorwaardelijk. Koenders mist daardoor de uitwedstrijd tegen FC Groningen.

Er wordt gewoon duidelijk gemeten met 2 maten. Koenders krijgt voor een slaande beweging 1 duel, Marcelo 3 voor hetzelfde vergrijp...

5 december 2012 om 16:56

Omdat...??

edit: was geen reactie op joenne.....bericht is al verwijdert

5 december 2012 om 16:54

Ik vraag me wel af waarom de Knvb niet eerder onderzoek heeft gedaan maar er juist een paar dagen mee gewacht heeft. Het is namelijk de taak van de Knvb om hier op te letten en hebben dit eigenlijk onder druk gedaan van de pers die hun licht erover zijn gaan schijnen. Elleboog moet je natuurlijk bestraffen maar meten met 2 maten tegelijk moet je als Knvb zijnde ook niet doen en dat doen ze eerlijk gezegd wel weer. Maar mijn reactie zal ook wel als calimerogedrag bestempeld worden. Ik weet wel dat een stel papegaaien dit zeggen.

5 december 2012 om 17:17

Meten met twee maten, graag concrete voorbeelden. Is het overigens ook een reden om Marcelo niet te straffen voor iets wat hij duidelijk heeft gedaan. Wat natuurlijk meespeelt in de beoordeling om iemand te kunnen veroordelen is of de dienstdoende scheidsrechter de betreffende situatie goed heeft kunnen beoordelen. In het geval van het toekennen van een vrije trap en een passende straf in de vorm van kaart is dat zo. In dit geval is het niet gebeurd en komt de aanklager richting tuchtcommissie in actie. Dat het enkele dagen heeft geduurd had wellicht ook te maken met het voorval in het amateurvoetbal, ik heb werkelijk geen idee wat een andere reden zou kunnen zijn.

5 december 2012 om 18:37

Ik heb de afgelopen weken anders ook overtredingen gezien die tijdens de wedstrijd niet bestraft werden waarnaar men geen onderzoek naar deed. Dat vind ik meten met 2 maten tegelijk. Dat doet niets af van de elleboog van Marcelo want die moet je wat mij betreft ook bestraffen. Bedankt voor je uitleg maar ik kende de regels al hoor. Het zou kunnen dat het langer heeft geduurd door het voorval in het amateurvoetbal, verschrikkelijk!

5 december 2012 om 20:24

Ik moet eerlijk bekennen dat ik me soms ook verbaas waarom bepaalde overtredingen niet worden bestraft of er zelfs geen onderzoek wordt ingesteld. Enkele maanden geleden had ik de mogelijkheid om met Eredivisie-scheidsrechter Blom te praten. Ik vroeg hem toen ongeveer dezelfde vraag. Hij antwoordde dat de aanklager alleen overgaat tot een vooronderzoek als een overtreding in zijn geheel niet is geconstateerd. Dus als op het moment van de 'overtreding' de scheidsrechter en/of grensrechter dit heeft kunnen waarnemen en het niet als een overtreding heeft beoordeeld dan zal er geen vooronderzoek komen. We kunnen dan kennelijk enkel tot de conclusie komen dat er een foute arbitraire beslissing is genomen waarop de tuchtcommissie niet kan terugkomen.

Laat ik een concreet voorbeeld geven. Ajax - Psv. Wedstrijd vast gezien. Duidelijk in beeld dat Strootman bij de scheidsrechter om een gele kaart vraagt, zelfs vervelende handgebaar erbij. Ook duidelijk waar te nemen dat de scheidsrechter dit ziet. Ondanks dat de regel is dat hiervoor een gele kaart getoond moet worden gebeurd dit niet. In de beoordeling van de scheidsrechter om kaarten te geven (gele, rode of helemaal niet) spelen verschillende factoren mee. De overtreding is echter wel waargenomen. Als hierin een beoordeling is geweest door de arbitrage kun je er niet op terugkomen door alsnog te straffen. Wat natuurlijk wel kan is dat de scheidsrechtersbaas een scheidsrechter aanspreekt of straft voor foutieve handeling.

5 december 2012 om 16:58

Met 2 maten meten dit.
Van Ginkel werd meerde malen niet gestraft en ook naar Blind is geen onderzoek gedaan nadat hij vol op de enkel van Malki ging staan.

5 december 2012 om 19:34

Van Blind was totaal niet de bedoeling, wat een ongein zeg. Frustratie zit bij sommigen wel zo diep.

5 december 2012 om 17:04

Mooizo! Hopen dat de verdediging van PSV zonder hem nu wél stabiel is!

5 december 2012 om 17:14

PSV moet gewoon 'zanka' of Menno Koch een kans geven.

5 december 2012 om 17:28

Wat betreft Menno Koch ben ik het met je eens, hoewel ik me afvraag of dat de komende wedstrijden en zeker tegen Twente wel zo verstandig is. Koch is een groot talent, maar je ziet bij de verdedigende talenten bij onder andere Feyenoord en Ajax dat de jeugdige centrale verdedigers in het begin te vaak hun slippertjes maken. Daar leren ze van, maar dat kan de komende wedstrijden cruciaal zijn.

Morgen tegen Napoli of binnenkort tegen Rijnburgse boys zou een mooi moment zijn om zo'n jongen eens een wedstrijdje te laten spelen.

5 december 2012 om 17:15

Tjaaaa wat kan je over dat stelletje downies zeggen????

Vriendjespolitiek!

5 december 2012 om 17:27

Stelletje downies? Bedoel je PSV 1? Ja dat klopt als ik die kop van Strootman en van Bommel soms zie, weet ik zeker dat Tsjernobyl ook Nederlanders heeft getroffen. Daarbij de acties en daden van sommige uit dat team wijzen erop dat de volle hersencapiciteit niet aanwezig is of niet gebruikt kan worden.

De gele kaart is uiteraard terecht. Wie zijn kont brand moet op de blaren zitten. Handjes thuis en er is niks aan de hand.

5 december 2012 om 17:28

Afgunst??

5 december 2012 om 17:31

Waarop in godsnaam? Wij zijn Ajax wij zijn de beste, afgunst is dus niet op zijn plaats.

5 december 2012 om 17:46

@ 2bd - ajax

terecht jullie zijn de beste in het omkopen van de knvb

5 december 2012 om 17:53

Piep piep halo!!!!

5 december 2012 om 18:07

En daarom staan jullie 4e?

5 december 2012 om 18:15

We spreken elkaar na 34 wedstrijden goed? Wijsneus!

Btw omkopen Knvb? Zouden jullie dan zovaak kampioen geworden zijn? Nee, he! Nogmaals wie ze kontje brand moet op de blaren zitten.

5 december 2012 om 17:19

Haha de Knvb maakt zichzelf weer eens belachelijk.

En voor de mensen die denken dat Koch of ''zanka'' mag gaan spelen: ik zal er maar niet al te veel op rekenen aangezien Fredje Bouma daar waarschijnlijk gewoon gaat spelen.

5 december 2012 om 17:27

Wat een corrupte kliekje is het toch, walgelijk. De Knvb meet hier met 2 maten. Blind mag wel natrappen, dat is zeker wel normaal? Begint wel heel zielig te worden iedereen die opeens anti-psv is geworden. Gewoon weg gaan uit deze zwakke eredivisie en bij de Bundesliga aanmelden, want objectiviteit is ver te zoeken bij de Knvb!

5 december 2012 om 17:34

Wanner heb jij Blind zien natrappen dan?

En de Budesliga? Vanuit topografisch oogpunt kan PSV zich beter bij België voegen.
Past ook veel beter bij ze. Zowel qua niveau als qua humor. Of je nu Belgen uitlacht of Psv. Een pot nat!

Geef toch gewoon toe dat deze schorsing terecht is! Hij slaat hem toch!

5 december 2012 om 17:43

Jij zal zeker uit de randstad komen, dus dan ga je natuurlijk ontkennen.

Kijk Roda - Ajax eens, en kijk hoe hij natrapt rond de 30ste minuut.

En qua niveau? Hoe zwak is Ajax dan wel niet ze staan onder Psv? En je hoeft niet te beginnen over de wedstrijd van zaterdag. Want als we naar onderlinge wedstrijden kijken, kom ik tot de conclusie dat Utrecht beter is dan Ajax

En waarom zou ik het toegeven? Waarom als de een geen straf krijgt, en de ander omdat hij toevallig voor PSV speelt, meteen 3 (!) wedstrijden schorsing!

Ik ga verder geen woorden aan je vuil maken.

5 december 2012 om 17:43

@ mark

welke schorsing is terecht
als je gewoon de beelden kijkt zwaaid hij met zijn arm
hij verontschuldigt zich nog aan hoessen
en dat kost hem 3 duels
barcapsver heeft gelijk er heerst al een hele tijd een anti psv stemming in nederland
en de knvb zwengelt het alleen maar aan

5 december 2012 om 17:54

Mijn reactie is niet zo zeer direct aan pibo_1e of aan Barcapsver gericht, maar moeten de PSV supporters nu echt "getroost" gaan worden omdat er nu een misschien iets te makkelijke schorsing opgelegd gaat worden aan Marcelo?

Er wordt nu net gedaan alsof PSV altijd benadeeld wordt, maar dat is gewoonweg niet zo. Ajax wordt ook niet altijd benadeeld, en RKC en NEC ook niet.

De Knvb is is gewoon zo wispelturig als ik weet niet wat. Het kan maar zo zijn dat je een schorsing krijgt voor 5 wedstrijden als je op de grond tuft, en er loopt toevallig net een tegenstander doorheen met z'n schoenen. Het kan ook gebeuren dat je een regelrechte kopstoot uit deelt en er vrolijk mee weg komt. Dit is niet gebonden aan een bepaalde club!

Psv'ers zullen ook vast roepen dat Kuipers wel erg veel in het voordeel van Ajax floot. Ik ben dan wel een Ajacied, en 100 procent objectief zal het natuurlijk niet zijn, maar ik vond juist dat Kuipers een geweldige wedstrijd floot door zo veel mogelijk door te laten gaan. Het perfecte voorbeeld was waarbij van Bommel zich in de nesten werkt, en een hele lichte schouderduw krijgt. Hij ging er al van uit dat die een vrije trap kreeg, maar dat gebeurde niet.

In Engeland zie je eigenlijk niets anders. Je zit in nederland tegenwoordig langer te kijken naar toneelspelende aanstellers en vrije trappen, dan naar het echte voetbal.

Over Marcelo kan ik maar een ding zeggen: het lijkt niet bewust, dus als er al een schorsing zou moeten volgen vind ik 3 wedstrijden wel erg overdreven.

5 december 2012 om 17:55

Met spelers zoals v Bommel, Strootman, Mertens, Toivonen etc. is het niet gek dat ze in Nederland een hekel krijgen aan Psv.

5 december 2012 om 19:03

Spreek voor jezelf i.p.v. voor heel Nederland.

"een hekel", alsof deze spelers of welke speler dan ook een reden mag zijn om een hekel aan een club te krijgen. Sla je nu niet een beetje door?

Voor mij in ieder geval niet. En ik weet zeker voor heel veel andere landgenoten ook niet.

5 december 2012 om 19:50

Barca en psv past niet bij elkaar, zeker niet kwa gepiep over anderen zoals jij en veel van je collega psv fans hier doen. Daar willen ze in Spanje niet mee geassocieerd worden, dus misschien je nick wijzigen?

wat een oerdomme reactie geef jij, niet normaal!

6 december 2012 om 15:31

Nee, woon op 30 minuten van Eindhoven! Snap overigens niet dat jij hier andere wedstrijden bij gaat halen, het gaat hier namelijk om de actie tijdens Ajax - Psv!

Je hoeft van mij overigens helemaal niets toe te geven. Ik weet hoe het zit en hij ontloopt zijn straf niet!

Overigens tekenend dat PSV en de supporter op deze manier reageren in een week waarin over geweld op en rond de velden wordt gesproken! Chapeau!

5 december 2012 om 17:28

mooi,wat er voor in de plaats komt kan nooit slechter zijn.

5 december 2012 om 17:28

Mooi zo en nu nog beelden vinden waardoor Derijck ook lange tijd niet mag spelen. Kan alleen maar goed zijn voor Psv.

5 december 2012 om 17:33

Hop en weer een speler minder om tegen Twente te spelen.
Psv mag wel uitkijken dat ze geen blessure gevallen krijgen in de EL want anders word de spoeling wel erg dun.

5 december 2012 om 18:43

Die speelt gewoon hoor gaan in beroep

5 december 2012 om 17:34

Tja. Als hij echt een tik aan Hoesen had uitgedeeld, verdiend hij die schorsing gewoon, ook al moet deze dan helaas via tv-beelden worden opgelegd. Alhoewel als Van Ginkel en Blind ook niet gestraft zijn, zou Marcelo er ook niet gestraft voor moeten worden. Die 3 duels zijn voor ons ook niet de meest onbelangrijkste wedstrijden op het moment. Het is inderdaad meten met 2 maten

5 december 2012 om 17:36

Wat deden Blind en Van Ginkel dan?

5 december 2012 om 18:57

Had in een andere reactie in dit topic gezien dat Blind vol op de enkel van Malki was gaan staan, en dat van Van Ginkel weet ik verder niet, staat alleen dat hij meerdere malen niet bestraft was ofzo, had het uit diezelfde reactie opgenomen zeg maar.

5 december 2012 om 17:38

Ach hou toch op als je voor deze lichte tik al 3 duels krijgt
heb de beelden gezien er gebeurde bijna helemaal niets
echt belachelijk dit spelers krijgen voor zwaardere vergrijpen minder zware straffen

5 december 2012 om 17:49

Geweldig nieuws. Kunnen ze hem niet schorsen voor de rest van het seizoen?
Koch...kom er maar in jongen. Je kan hem met 1 vinger in de neus vervangen. Brenet er ook nog bij en het komt helemaal goed.

5 december 2012 om 20:07

Zou je normaal wel zeggen, dat je dan een jonge gast eens de kans geeft, ja ook als het tegen Twente is.

Maar Advocaat kennende zal ie wel, zoals andere supporters het ook al zeiden, gaan voor Derijck en Bouma achterin centraal......

5 december 2012 om 19:13

Toch jammer dat de knvb het nu wel doet en bij andere club niet.
Natuurlijk is het een overtreding maar zo worden er wekelijks gemaakt. Waarom dan nu wel omdat het tegen ajax is ? of omdat het tegen psv is. hoe je het ook bekijkt het is gewoon verdacht dat ze nu wel maatregelen nemen en bij andere overtredingen starten ze nog niet eens een onderzoek. Verder vindt ik persoonlijk 3 wedstrijden nog best veel als je andere overtredingen ziet waar minder voor word gegeven.

5 december 2012 om 19:18

Hierboven bewijzen sommige supporters nu net datgene waarvan Van der Gijp ook al PSV bekritiseerde: calimero-gedrag.

Je ziet duidelijk dat Marcelo Hoesen slaat. Bewust, onbewust, dat maakt niet uit, want neimand kan dat beoordelen, net als niemand in het hoofd kan kijken van in dit geval Marcelo.

Wanneer hetd e scheids dus ontgaan is, is het niet door hem beoordeeld en kan de aanklager van de Knvb aan de slag.

Het calimerogehalte van de supporters schuilt hem in het feit, dat vergelijkingen worden gemaakt met Van Ginkel en bijvoorbeeld Blind. Maar dat heeft geen enkele zin, want wanneer de scheids dit heeft beoordeeld en het op dat moment te licht vond dan kan een aanklager niets meer. Zo werkt dat nu eenmaal. Dan kunnen de tv-beelden idd anders uitwijzen als dat de scheids heeft waargenomen, echter..... dat doet er dan niet meer toe. Dat zijn de regels. En wanneer de clubs deze regels niet goed vinden dan moeten ze samen komen en die regels veranderen samen, voorafgaand aan het seizoen, maar tot aan die tijd moeten we het doen met de regels.

En voor de supporters van in dit geval Psv. Toivonen is in het verleden ook al weggekomen met walgelijke overtredingen, die anders werden beoordeeld door de scheids (minder erg), maar waarna de tv-beelden lieten zien hoe vies en gemeen ze waren. Ook toen kon de aanklager niets meer en kwam Toivonen (geheel tegen de zin van vele andere supporters) ermee weg.

Toen had je dus voordeel ermee met die regel....nu pech. En daar heeft uiteindelijk iedere club op enig moment wel mee te maken. Tenzij je veel spelers hebt, die zich bedienen van voor het oog onschuldige overtredinkjes, maar die na het zienb van beelden best smerig genoemd kunnen worden. Ja met wat meer van dat soort spelers loop je uiteindelijk ook meer risiko's.

5 december 2012 om 20:12

rustig rustig hij wordt wel geschorst , vrees niet of werk je soms ook bij die kermisbond?
Wat een betoog, hij slaat hem klaar en wordt daarvoor geschorst .
Kan ook in 1 regel zie je wel.

5 december 2012 om 20:20

@stratumseind

Je bent weer terug van een weekje schorsing (lees: ban)?. Was wel lekker rustig zonder jou, maar je bent weer helemaal opgeladen om iedereen de maat te nemen. Niet veel verandert dus. Houd jij het lekker voortaan bij 1 regel, jouw goedrecht, dan houd ik wel mijn eigen maatstaven aan.

Ps:
Verder ga ik gewoon weer verder met jou te negeren, zoals ik al jaren hiervoor deed.

5 december 2012 om 20:25

Negeren.......dat zie ik ja .

5 december 2012 om 19:59

En terecht, slaan is gewoon schorsen! Deze meneer heeft er wel vaker handje van dus goeie zaak dit! Frustratie zat hem waarschijnlijk erg hoog.....

5 december 2012 om 21:46

Telegraaf, bedankt!
Een overtreding waar niet zo veel aan de hand was en toch een zware schorsing voor Marcelo.

5 december 2012 om 22:59

Gelijk de Telegraaf opdoeken. Want een Anti-krant zeg.
Je hoor ze niet over Blind (vs. Roda Jc)

Als de Knvb een keer consequent is Altijd maar weer een Psv'er schorsen.
Deze is dan wel terecht, maar wees consequent.

Kakuta mag wel gewoon Strootman zijn been bijna breken en die krijgt Helemaal Niks.
En V Ginkel wedstrijd daarvoor trapt na en dat is ook niks.
Nee, goed bezig bij de Knvb.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

PSV

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
14.PSV00
Voor de complete stand: Eredivisie
SpelersPositieW
Jeroen ZoetKeeper00
Joshua BrenetVerdediger00
Jorrit HendrixVerdediger00
Santiago AriasVerdediger00
Jeffrey BrumaVerdediger00
Voor de complete selectie: Clubpagina PSV.
Programma 
Uitslagen
Voor de alle wedstrijden: Clubpagina PSV.

13 fans
Verdediger, 27 jaar

In de wandelgangen

Vrijdag 25 juli
Sergio Romero stond in de WK-finale en krijgt nu wellicht een prachtige transfer. Lees verder

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...


Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 1.667969 seconden.