Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax is wat vroeger begonnen aan de inhaalrace’

Laatste update:

Ricardo van Rhijn hoopt zaterdagavond het gat met titelconcurrent en huidig lijstaanvoerder PSV te verkleinen van zes tot drie punten. Vorige week keek men in Amsterdam nog tegen een achterstand van negen punten op de Eindhovenaren aan, maar na de winst bij Roda JC (1-2) en het verlies van PSV in eigen huis tegen Vitesse (1-2) is er weer van alles mogelijk. Van Rhijn ziet dat Ajax vroeger dan voorheen aan een inhaalrace is begonnen.”

/

“Het is een hele beladen en belangrijke wedstrijd, natuurlijk”, erkent de rechtsback van Ajax in gesprek met de NOS. “We kunnen de achterstand weer terugbrengen tot drie punten. Normaal beginnen we na de winterstop aan de inhaalrace, nu is het al een paar weken ervoor. Dat is alleen maar goed, beter voor ons. We gaan nu zeker voor de overwinning om het gat te verkleinen, daar moet alles voor wijken”, aldus Van Rhijn.

Sinds de Johan Cruijff Schaal heeft Ajax volgens de verdediger meer tijd gehad om aan elkaar te wennen, op elkaar ingespeeld te raken. Een redelijk eenvoudige nederlaag zoals toen werd geleden tegen PSV ziet Van Rhijn dus niet weer gebeuren. “We hebben nu Niklas Moisander erbij en Christian Poulsen, dat is een brok aan ervaring die we toen misschien nog misten. En we zijn verder in het seizoen, dus meer klaar voor de tegenstand van PSV, denk ik.”

“Ik denk dat de druk meer bij hen ligt”, zegt Van Rhijn over de opponent uit Eindhoven. “Ze hebben voor een bepaald bedrag nieuwe spelers gekocht en voor hen is de competitie het belangrijkst, dat hebben ze aangegeven. Wij willen nog voor Champions- of Europa League gaan en de beker. Dit, de competitie, is voor hen het belangrijkst. Waarom wij wel op alle fronten kunnen strijden? Wij spelen graag veel wedstrijden. Voor ons is elke wedstrijd een gelegenheid ons te laten zien en te groeien.”

Ajax zal over enkele weken koploper zijn in de Eredivisie

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Raad de transfer! ????
Reacties

Ik denk dat Ricardo gelijk heeft, dit wordt een hele andere wedstrijd dan die om de Johan Cruijff schaal.
Grappig wat hij zegt over de inhaalrace, het lijk idd wel alsof het aan het begin van het seizoen voortaan al een vaststaand feit is: de competitie begint, Ajax komt ver achter, en begint dan weer aan de inhaalrace (hopelijk weer op weg naar het derde kampioenschap op rij )..

Verder verwacht ik vanavond een harde wedstrijd van Psv kant, met minimaal geel voor van Bommel en Strootman (niet om de Psv-ers te "fucken" hoor, dit denk ik echt)..

1 december 2012 om 10:18

En geel voor Moisander en rood voor Enoh. (als hij speelt).

Maar je hebt gelijk. Ajax komt wederom op een aantal punten achterstand van de concurrentie. Allleen zie ik ze nu niet meer de inhaalrace doen. Daarvoor heeft Ajax teveel aan kwaliteit ingeleverd. Grootste aderlating vind ik wel het vertrek van Vertonghen. Dat wordt het grootste verschil met de andere jaren.

1 december 2012 om 10:36

En toevallig wordt dat ieder aangehaald: '' Ajax zou teveel aan kwaliteit hebben ingeleverd ''. Ik zie geen enkele reden waarom Ajax dit jaar geen kampioen kan worden.

1 december 2012 om 10:44

Maar dan zal toevallig de meeste ermee eens zijn, toch? Zal dan iedereen ongelijk hebben?

Natuurlijk kan Ajax nog kampioen worden. Kampioen worden heeft meer in de voeten dan alleen kwaliteit. Psv heeft aln jaren op papier het meeste kwaliteit in het elftal. Maar kampioen werden ze er niet mee. Je ziet wel dat als er een paar blessures zijn, er al heel wat aan de hand is. Je moet als kampioen ook het nodige geluk hebben. Bij jezelf, maar ook het ongeluk bij de concurentie.

1 december 2012 om 11:55

Hoe was de selectie van psv dan vorig seizoen de beste? Met die one-trick pony van een Mertens? De selectie telt 22 man en dan heeft psv ineens een middelmatige selectie die hooguit 3e kant worden... Ook dit jaar vind ik de selectie van psv niet breed genoeg. Kijk je naar de eerste 11 dan zeg ik: dit psv wordt kampioen... kijk ik naar de eerste 16, dan denk ik dat al niet meer. Kijk ik naar de eerste 22 dan denk ik dat al helemaal niet meer.
Ik ga niet verkondigen dat Ajax wel kampioen wordt, want de selectie bij Ajax is dan wel breed genoeg (en velen zijn inwisselbaar voor de anderen zonder veel kwaliteit in te leveren), maar de eerste 11 zijn niet beter dan de eerste 11 van twente, psv of vitesse... gaan we aan het eind van het seizoen kijken, dan kunnen we waarschijnlijk weer zeggen: Ajax had een brede uitgebalanceerde selectie die niet de beste basis11 hadden, maar wel de beste selectie...

1 december 2012 om 12:09

PSV slechte bank? Zowel Depay als Matavz als Locadia zouden bij zowat elke eredivisieclub in de basis staan. Daarnaast heb je in mindere mate nog Engelaar, Bouma en Van Ooijen.

Goede bank, vooral in vergelijking tot de concurrentie.

1 december 2012 om 12:55

Rvandoor,

Nou die "one trick pony" had er toch aardig wat goals inliggen. En zijn assists waren ook niet van de lucht. Jij kan het dan wel een one trick pony noemen. Maar dan zeg ik dat je echt niet wijs bent. En gelukkig heeft Mertens mijn gelijk wel bewezen.

Velen tipten Psv als kampioen vorig seizoen. Ze hadden de beste en breedste selectie. Velen kenners waren het er over eens. Ik ga ze niet tegenspreken. Natuurlijk heeft iedereen zijn mening hierover. Dat mag. Maar velen waren het er wel over eens (zeker na de gehaalde spelers van Psv) dat Psv tittelkandidaat nummer 1 was.

1 december 2012 om 16:36

@biggles

Ik snap niet dat je zo lyrisch bent over Mertens. Ik snap ook de meeste verdedigers niet want Mertens kan 1 ding heel erg goed en dat is naar binnen draaien en schieten. Verder is Mertens niet echt een geweldige speler wat mij betreft. Ik vind Depay veel beter en gevaarlijker op die positie.

@helmond

Grappig dat je Matavz, Engelaar, Bouma en Van Ooijen blijkbaar als goed genoeg voor een kampioensteam beschouwd.

1 december 2012 om 16:59

Klopper1900,

Ik zie Depay ook graag. Daar zit altijd dreiging in. Maar Depay draaft het nog te ver door. Zet zich meestal muurvast. Dat moet ie nog leren. Maar ik ben zeker ook tevrden over Mertens (vorig seizoen). Hij had veel goals en dito assists. Daar kan ik echt niet omheen. Dus ja, al met al ben ik zeer tevreden met Mertens. Dat ie niet elke week een goede wedstrijd speelt. Tja, dat klopt. Maar hij heeft wat mij betreft nog wel krediet.

1 december 2012 om 12:13

Dat het een andere wedstrijd dan de JC schaal word lijkt me niet meer dan logisch. Ozbiliz , Anita en Janssen zijn vertrokken , Sigthorsson is geblesseerd , en ditmaal zijn Eriksen en Moisander erbij. Bij Ajax staat er dus een totaal ander elftal. Of dat beter is laat ik even in het midden.

Ajax heeft nu 3 competitie wedstrijden op rij gewonnen , maar dat maakt de inhaalrace nog geen definitief feit. Vorig jaar won Ajax voor de winterstop ook zijn laatste 4 wedstrijden , die werd na de winterstop gevolgd met een terugval. Als je vandaag wint verklein je het gat naar de top tot maximaal 4 punten.

Net zoals het een trend is dat Ajax steeds slechter aan een seizoen begint lijkt het ook de trend dat Ajax het veel sneller hersteld door middel van een inhaalrace. Ik kan alleen maar hopen dat Ricardo gelijk krijgt. Maar ik hou wel een slag om de arm , zoals Biggles zegt is er inderdaad sprake van een kwalitatief minder Ajax ten opzichte van de vorige jaren.

Met alle respect, maar Poulsen wordt helemaal het snot voor de ogen gelopen op het middenveld. Voor PSV zou het ideaal zijn als hij meespeelt. Wie de slag op het middenveld wint, gaat deze wedstrijd winnen. Daar ben ik van overtuigd. Hoop op een spannende wedstrijd.

1 december 2012 om 09:52

Ja, want als wijnaldum tegenover Poulsen staat kan Wijnaldum zich constant vrij lopen en energie in de wedstrijd steekt kan hij heel belangrijk worden, want Poulsen is bepaald geen mandekker.

1 december 2012 om 10:00

Jij snapt het...:0) Jullie ook succes vanavond in de Kuip. Wel leuk de twee broertjes tegenover elkaar.

1 december 2012 om 10:10

alleen die prutser kan je gerust laten lopen,die mist toch alle kansen.

1 december 2012 om 10:51

Klopt, je kan beter met Schone op 6 spelen, als directe tegenstander van Wijnaldum. Laatstgenoemde zit in een vertrouwenscrisis, zet daar een voetballer op en ik denk dat Wijnaldum niet weet waar hij het zoeken moet. Hij durft zijn man niet te laten lopen (vanwege het gebrek aan vertrouwen dat hij voelt) dus stopt als zijn energie in het meeverdedigen. Op die manier denk ik dat je de slag op het middenveld best wel eens kan winnen

1 december 2012 om 12:02

Andersom denk ik anders dat Schone Wijnaldum dan teveel ruimte laat. Ik weet niet hoe erg zijn spel is veranderd bij Ajax, maar bij NEC was mee-verdedigen verreweg zijn zwakste eigenschap.

1 december 2012 om 12:54

Klopt, maar mentaal steekt Schone sterk in elkaar dus durft hij risico's te nemen. Wijnaldum is momenteel een wrak, zal veel meer achteruit lopen en dan hoeft Schone nog maar weinig verdedigend werk op te knappen

Ajax heeft met moeite met twee nul van VVV (thuis) en met 1-2 tegen Roda (uit) gewonnen. Naar mijn mening is dit een gevalletje van "één zwaluw maakt nog geen zomer". Tuurlijk PSV heeft afgelopen zondag van Vitesse verloren, een paar weken geleden deed Ajax dat ook. Met mijn gekleurde bril durf ik toch te stellen dat PSV afgelopen zondag en de competitie rondes daarvoor getoond heeft een betere ploeg te zijn. Natuurlijk de tegenstanders waren niet de zwaarste, maar volgens mij heeft Ajax ook al tegen Heerenveen, Heracles, Az en Den Haag gespeeld. En volgens mij ging dat ook niet echt lekker.

1 december 2012 om 09:19

Met moeite van VVV gewonnen? Ajax heel de wedstrijd gedomineerd en VVV lekker verdedigen, dus dan is 2-0 prima uitslag en van enige moeite was totaal geen sprake. Bij Roda waren we ook tig keer zo goed en dat je dan pas 2 keer scoort in de laatste minuten lijkt lucky, maar die 2 doelpunten hadden met gemak ook in die 80 minuten daarvoor kunnen vallen als je die wedstrijd hebt gezien.

Met mijn gekleurde bril durf ik toch te stellen dat Ajax een positieve lijn heeft ingezet en deze vanavond een vervolg gaat geven. Het liefst een monsterscore, maar een 1-0 door een onterechte penalty in de 88e minuut vind ik ook prima.

1 december 2012 om 09:22

Gek dat veel mensen vonden dat PSV wel goed speelde tegen Vitesse (was ook wel aardig) en vonden dat Ajax slecht speelde tegen Vitesse.
Terwijl ik beide wedstrijden zag en ze vrijwel identiek aan elkaar vond, Ajax/PSV maakte het spel en Rutten speelde weer laf en hoopte op een bevlieging voorin (McClarens stijl).

Ik hoop als Ajacied dat dit de wedstrijd tussen de uiteindelijke nummer 1 en 2 is omdat dit de enige 2 ploegen bovenin zijn die ook echt willen voetballen.

1 december 2012 om 10:23

Scummyman,

Je hebt helemaal gelijk. Het is dan ook zeer vervelend dat Ajax en ook PSv in de wedstrijden tegen Vitesse geen punten haalden. Vitesse stond alleen maar tegen te houden. Maar waren zeer effectief in de afronding. Psv kreeg veel kansen en Vitesse had alle geluk van de wereld dat die kansen niet verzilverd werden.

Veel mensen waren zeer tevreden over Vitesse. Maar eerlijk gezegd hebben ze zeer gezwijnd. En onterecht 6 punten aan die wedstrijden overgehouden.

1 december 2012 om 10:25

Ajax en PSV gaat het om aan het eind van het seizoen. Vitesse zakt later wel weer terug, want dit houden ze niet lang vol. Wilfried Bony naar de Afrika Cup en ook al komt er een vervanger, je moet wel Bony zien te vervangen

1 december 2012 om 16:43

Grote verschil is dat Psv wel een leger aan kansen creeerde, waar Ajax er maar nauwelijks doorheen kon komen.

Verder ben ik het helemaal eens dat Psv de laatste weken laat zien de betere ploeg te zijn. Echter heeft Ajax tegen met name Manchester City laten zien topprestaties neer te kunnen zeggen. Ook was de nederlaag tegen Dortmund zeer geflatteerd en was Ajax helemaal niet zoooo slecht als de media doet geloven.

Al met al denk ik dat Psv favoriet is vanavond. We zullen zien.

Klopt helemaal Van Rhijn.

Zorg jij er maar voor dat je Mertens helemaal 'opvreet' en nadat Driesje gewisseld is, kun je Depay aanpakken.
Dus 110% concentratie en wees nu eens op je hoede als ze binnendoor (en dat doen ze continu) komen. Aanpakken en nog eens aanpakken !!! Laat zien dat je in het verleden de lessen van Japie Stam begrepen hebt !!

Dit is het duel van aanhaken of voorlopig afhaken. Dus geen smoesjes achteraf, maar ga voor deze missie !

1 december 2012 om 09:11

"zorg jij er maar voor dat je Mertens helemaal 'opvreet' en nadat Driesje gewisseld is, kun je Depay aanpakken."
Zoals in de jcs zeker? Allebei een assist.

1 december 2012 om 11:33

Ja ofnet als vorig jaar toen ie Mertens volledig uit de wedstrijd speelde

1 december 2012 om 12:28

Ja, of bij de 2-0 overwinning van vorig jaar waar Ricardo Dries he-le-maal uit de wedstrijd speelde! Geen actie van hem gezien toen.

1 december 2012 om 12:40

Ja, uit een corner haha, de rest van de wedstrijd was hij onzichtbaar.

1 december 2012 om 12:58

Wisten jullie nog dat van Rijn in de f-jes werd gedold door die jongen met die wenkbrauwen boven zijn ogen?

Dat jullie zoooo graag in het verleden willen blijven hangen. Onbegrijpelijk. We zullen vanavond zien wie, wie dolt of in de pocket heeft. Lijkt mijn een stuk belangrijker.

1 december 2012 om 13:08

Ja één seizoen geleden, wat verschrikkelijk lang zeg... Het gaat in dit geval gewoon om het duel Van Rhijn - Mertens.

Jammer alleen dat PSV e.d. nu al europees uitgeschakeld is en vorig jaar niet.
Hierdoor is het is dan ook noodzaak dat er eerder begonnen wordt aan de inhaalrace.
Sowieso blijf ik het trouwens zonde vinden dat sommige spelers zelfs 3 maar gewaarschuwd dienen te zijn voordat ze wakker worden, van Rhijn zelf is trouwens niet één van deze spelers.

Wat een uitspraak zeg. Ze hebben niet meer dan 9 punten adhter gestaan en als ze vandaag pakkie krijgen is het weer 9. Om dan al te spreken van een inhaalrace omdat je toevallig zelf twee keer wint en PSV verliest van Vitesse vind ik echt mega overdreven. Maar daar zijn Ajacieden wel goed in: praten, praten, praten.

1 december 2012 om 08:55

ik kan me toch nog herineren dat ze 13 goal achter hebben gestaan, dat was toen de boer er oas was.

1 december 2012 om 09:16

Ga toch weg man met je pakkie krijgen. Arrogantie was toch een kenmerk van Ajacieden, maar blijkbaar is het voor anderen ook niet echt vreemd. 9 punten is in elke competitie een grote achterstand en dan moet je inderdaad een inhaalslag maken. Ga nou niet doen alsof hij overdrijft, want dat is dus totale onzin. Enige goede punt is dat het inderdaad het gat zo weer kleiner is bij goede resultaten, maar 9 punten blijft gewoon veel.

Ach, wij praten tenminste en zijn alweer 2 keer op rij kampioen. Voor PSV is het al weer zo lang geleden, dus misschien weer een keertje tijd...

1 december 2012 om 09:26

PSV heeft sinds in de moderne geschiedenis (dus na dat er stoomtreinen zijn gaan rijden) dus na dat Ajax zijn eerste 10 sterren haalde, niet zeven jaar hoeven te wachten. En hebben ze dat eventueel wel eens een keer Zeven jaar moeten wachten, dan riepen ze niet continu dat ze de beste waren

1 december 2012 om 09:33

Ach, in Eindhoven zijn ze aardig op weg om die zeven jaar te verbreken. Bovendien deden wij in die 7 jaar vaak zat tot het eind mee om de titel, terwijl PSV in de laatste 3 jaar al voor april de titel heeft laten lopen.

Als je als club zelfs de EL laat lopen om je beter in de competitie te manifesteren, dan zou ik me toch echt afvragen hoe triest het gesteld is met mijn club, maar bij PSV onder leiding van Dick is alles geoorloofd.

1 december 2012 om 10:17

Ik kan me een seizoen herinneren. dat Ajax op 2 of 3 punten van PSV kampioen werd, met twente één of twee punten achter. Zou graag onderbouwing zien.

1 december 2012 om 10:47

In die jaren dat Ajax wel tot het einde meedeed, was het vaak in November al uitgeschakeld in Europa, als ze tenminste de voorrondes doorkwamen. PSV was meestal in de CL bezig punten te verzamel zodat de Nr. 2 van Nederland voorronde wedstrijden kon spelen tegen een Slavia Praag of Kopenhagen.

1 december 2012 om 12:27

Lfc leren lezen he? Ik zeg toch als ze vanavond verliezen? Hoor je mij roepen dat wij even gaan winnen? Over selectief lezen gesproken zeg. Die zogenaamde inhaalrace bedraagt 3 punten en kan een weej later al weer over zijn. Lekkere race is dat dan.

Overigens denk ik dat wij vandaag gaan winnen. Ajax maakt dit jaar geen indruk op me, PSV daarintegen des te meer.

1 december 2012 om 09:22

Huiliehuilie?

Als een Ajacied normaal antwoord geeft is het altijd direct arrogantie, bluf, praatjes... waarom??
Hij geeft gewoon zijn mening, en heeft vertrouwen in een goede afloop. Dat is toch de normaalste zaak van de wereld?
Daarnaast heeft Ajax de afgelopen weken de achterstand op zowel Twente als Psv weer teruggebracht, een 'inhaalrace' is misschien wat overdreven maar ze komen weer terug.

Van mij mogen Psv en Twente dit weekend weer verliezen, al was het maar omdat ze alles op de competitie zetten, zulke arrogantie hoort direct afgestraft te worden. Een manier van arrogantie die ik in Amsterdam overigens niet eerder tegen ben gekomen...

1 december 2012 om 10:39

Dan is Ajax toch met een inhaalrace bezig geweest om de achterstand van 9 punten in 2 wedstrijden te verkleinen naar 3 (mochten ze wnnen vanavond) ?
Ze hebben dan ook het gat met de nummer 1 teruggebracht van 9 naar 4 en dat is toch aardig netjes in 2 wedstrijden en lijkt me een aardige inhaalrace.

Maar goed Ajacieden zijn volgens jouw goed in praten maar ze zijn wel de laatste twee jaar kampioen geworden dus volgens mij hebben ze ook wel recht op hun mening te ventileren.
We gaan het vanavond wel zien wat het wordt...

1 december 2012 om 11:22

Rolotjuh,

Dat is toch ook de bedoeling van een inhaalrace? Je moet gewoon winnen en de tegenstanders moeten punten verspelen. Of zie jij een inhaalrace anders?

En houd eens op met verwijten te maken naar Ajacieden over dat ze alleen maar kunnen praten. Volgens mij zei Van Bommel gisteren ook iets over de wedstrijd, dus praat nou maar geen onzin. En dan komt nog eens een Dick Advocaat met het oudste en nutteloze truuc waar niemand meer intrapt en dat is om te melden dat waarschijnlijk Van Bommel en Mertens niet meedoen. Je kunt wel zien, oude coach, oude truuc.

Maar ik wens je vanavond veel plezier (geen succes) met de wedstrijd en ik hoop dat het een mooie pot wordt.

1 december 2012 om 12:33

Haha ik wens jou ook een mooie en plezierige pot. en heel erg veel succes, zullen jullie nodig hebben ;-).

Volgens mij gaat een inhaalrace over meer dan 1 speelronde. Kom op zeg, inhaalrace.eerst structueel zelf winnen en meer dan 3 puntjes inlopen omdat wij een topper verliezen.

Edit: tuurlijk mag je van alles roepen over een wedstrijd, echter bij Ajax gaat het er altijd over hoe goed ze wel niet zijn, en andere naar beneden praten. Wij vinden het wel belangrijk, wij hebben maar wat vroeger de inhaalrace ingezet. Toby heeft daar ook een handje van.

1 december 2012 om 16:47

Pot, ketel, Mertens. Wij hebben de kampioenswedstrijd gespeeld. Erg onbevooroordeeld ben je niet, maar dat ben je eigenlijk nooit. Als Ajax wint dan klopt de uitspraak gewoon, want dan doet Ajax 'ineens' weer echt mee, waar het vorige week zaterdag nog op flinke achterstand stond.

Ik hoop van rhijn gelijk krijgt en dat ze gaam./moeten winnen. Mertens, dat is een waar ze voor moeten uitkijken met de snelheid en geniepigheid en op narsingh en zeker met de middevelders. Wachtmet spanning op vanavond.

Wat een slap gelul Ajax wint een keer en PSV verliest en dan zijn ze gelijk begonnen aan de inhaalrace?

Als PSV vanavond wint zijn ze zeker een tussensprint naar het kampioenschap gestart?

1 december 2012 om 09:16

Om naar de winterstop vervolgens weer alles te laten lopen of niet?

1 december 2012 om 10:27

Nee, want dit seizoen gebeuren er geen gekke dingen! Geen spelers die verkocht worden in de winterstop, geen trainers die in de winterstop zeggen dat ze na het seizoen weg zijn. Dit is het seizoen dat de beste selectie wél wint!

1 december 2012 om 11:31

Koevermans10,

Precies een inhaalrace. Jij begrijpt het. Zo´n inhaalrace wat we de afgelopen 2 seizoenen ook zagen. Ajax wint alles en PSV en Twente verspeelden de punten. Slimme jongen ben jij.

1 december 2012 om 15:48

@ Koevermans

Ach ja....laat Mertens vanavond maar niet aan het woord want mochten jullie winnen dan zal hij wel weer spreken over dat ze de kampioenswedstrijd tot een goed eind hebben gebracht.

Stel je toch niet zo aan man. Van Rhijn zegt hier niks vreemds maja alles wat een Ajacied zegt dat is arrogant he.....treurigheid ten top hier op Voetbalzone. Wanneer je in 2 weken van 9 punten naar 3 punten achterstand zou komen dan kun je idd spreken van een inhaalrace. Simple like that.

Eerst vanavond maar winnen en tot de winterstop geen punten verspelen. Anders kun je toch nog niet spreken van een inhaalrace?? Een race is niet 1 wedstrijd waarin je concurrentie punten verspeeld, maar een goede reeks wedstrijden waarin je zelf niets verspeeld! Laten we hopen dat dit het begin wordt van een inhaalrace!

Dit moet van Rhijn niet te vroeg zeggen, het lijkt wel zo maar als je de komende twee wedstrijden verliest ben je gewoon terug bij af en begint de wederopstanding toch echt pas na de winter, zoals dat de laatste jaren gebeurt.

Wat een arrogantie weer daar in Amsterdam. Deze selectie is kwalitatief veel minder sterk dan vorig jaar, terwijl PSV veel sterker is geworden. De spelers die Ajax dit voorjaar kampioen hebben gemaakt (jansen, Anita en Vertonghen) zijn er niet meer. Op de 2 wedstrijden tegen City na is het voetbal weinig verheffend. Ik zie PSV vanavond gewoon winnen. Ze zijn gewoon beter dan Ajax dit jaar.

1 december 2012 om 10:33

Leg eens uit hoe dit met arrogantie te maken heeft?
Als dit je niet lukt in je volgende comment, zou je dan alsjeblieft terug willen gaan naar de basisschool, je account hier verwijderen en verder in eenzaamheid willen verder leven?

on: Ajax heeft in het verleden (afgelopen 4 jaar) bewezen een inhaalslag te maken en daarbij waren 9 punten verschil geen enkel probleem. Dit is niets arrogants, maar zijn feiten. Dat psv sterker is geworden en Ajax zwakker drukt zich mooi uit in het feit dat psv de EL moet laten lopen omdat ze het anders niet kunnen bolwerken... dat Ajax nog wel doorbekert in europa zie je af aan de resultaten in de competitie, maar dat kan na vandaag gewoon maar 3 punten zijn... Stel dat Rico gelijk heeft en Ajax wint en de achterstand is maar 3 punten... wie denk je dan dat er gelijk heeft? Rico die zegt dat de inhaalslag begonnen is en dat zij ook europees nog meedoen, of jij (met je arrogant) omdat de achterstand nog steeds 3punten is en psv het echt zoveel beter doet?

1 december 2012 om 11:29

Sorry, ik heb je kennelijk op je teentjes getrapt. Ik probeer uit te leggen dat de inhaalraces van voorgaande jaren gebeurde met een veel betere selectie. Bij Ajax gaan ze er bijna vanzelfsprekend van uit dat dit ook dit jaar weer gaat gebeuren terwijl hier met het huidige spel en de huidige selectie geen enkele aanleiding voor is. En ja, dat vind ik arrogant.

1 december 2012 om 11:37

Master1; blijkt dat jij wel meer niet weet... je weet ook al niet wat arrogant is. Ze hebben het de afgelopen 4 jaar gedaan met beperkte middelen, of ga je nu ineens beweren dat Ajax vorig seizoen zulk top materiaal had? Toen liep iedereen te zeiken dat Vertonghen het niet meer kon en dat Anita slecht was, dat Theo een miskoop was... en zie hier: kampioen. Het jaar ervoor idem dito...
Weet je wat het is met jullie jaloerse supporters van clubs die (in vergelijking met Ajax) vrijwel niks gepresteerd hebben? Jullie waaien met de wind mee die het meest in het voordeel van je eigen clubje waait. Erg jammer. De afgelopen 2 jaar presteerden onze spelers niet optimaal en werden we kampioen. Zelfs met gigantisch veel blessures... Dit jaar hebben we iets minder blessures en een bredere bank en dus kunnen we op 3 niveaus meekomen. Iets dat ik niet van psv of twente kan zeggen (om over de andere ploegen nog maar te zwijgen). En wat is de achterstand? slechts 6 punten en slechts 1x verlies voor Ajax. Weliswaar teveel gelijke spelen, maar dat wordt wel rechtgezet.

Oftewel je kunt er gerust vanuit gaan dat Ajax de tweede seizoenshelft beter gaat presteren dan de eerste (of dit ook zo is ten opzicht van de 2 andere topploegen, dan is koffiedikkijken en hangt meer van die andere 2 ploegen af, dan van Ajax...) en dus is het niet arrogantie, maar puur een kwestie van zelfkennis.

1 december 2012 om 10:34

Als de ranglijst wordt gebaseerd op verheffend voetbal zou Twente in de degradatiezone staan. Echter denk ik dat jij heel slecht weet wat de definitie van arrogant ie en hier komt om simpel puntjes te scoren.

Als iemand vol vertrouwen zegt dat hij denkt dat de inhaalrace dit jaar eerder is begonnen, heeft dat niks maar dan ook niks met arrogantie te maken. Het is slechts een antwoord op een door een journalist gestelde vraag.

1 december 2012 om 11:33

V.w.b. Twente heb je helemaal gelijk maar daar gaat deze topic niet over. Ik kom hier niet om puntjes te scoren. Dat jij de uitspraak van Van Rijn niet arrogant vindt, prima. Ieder zijn eigen mening. Maar ik en met mij heel veel mensen in dit land denken hier heel anders over. Succes vanavond.

1 december 2012 om 11:40

Master1. je mag een mening hebben maar geen die mening dat wel het juiste naampje... Als ik hier ga lopen roepen dat Ricardo van Rhijn hitler-achtige uitspraken doet, dan word ik gebanned en zegt iedereen dat ik niet weet waarover ik praat... Welnu, mijn voorbeeld is Even fout als jouw benaming en dus vind ik het jammer en stuitend dat je niet even wat gas terug neemt.

Arrogantie: arrogant bijv.naamw.uitspraak: [ɑroˈxɑnt] als je jezelf heel goed vindt en als je op anderen neerkijkt Voorbeeld: 'een arrogante houding'antoniem: nederig Synoniemen: verwaand, hooghartig, uit de hoogte, zelfgenoegzaam een arrogante bal/...

Kijkt Van Rhijn nu op andere neer dan?

1 december 2012 om 15:49

@ Master

Je bedoelt die Janssen, Anita en Vertonghen die er volgens hatend Ajax vorig jaar in November volgens velen niks van bakten en waardeloze spelers waren? Het gaat wel snel he.....

PSV is de grote favoriet. Ze hebben meer kwaliteit in de selectie, maar met dit Ajax weet je het maar nooit. Dit Ajax kan van iedereen winnen en van iedereen verliezen. City wegspelen op eigen veld en neergaan tegen Vitesse. Ik hoop dat De Boer deze elf opstelt. Siem De Jong als controlleur, ik kan me een bekerwedstrijd tegen FC Twente herrineren waarin, ondanks de nederlaag, het goed ging!

Vermeer
Van Rhijn
Alderweireld
Moisander
Blind
Eriksen
De Jong
Schone
Boerrigter
Hoesen
Fischer
1 december 2012 om 14:00

Dat zegt iedereen wel maar ik betwijfel op PSV meer kwaliteit heeft;

Vermeer - Waterman - Vermeer
Van Rhijn - Hutchinson - Van Rhijn
Alderweirld - Marcelo - Alderweirld
Moisander - Derijck - Moisander
Blind - Willems - Gelijk
Poulsen - van Bommel - van Bommel
De Jong - Strootman - Gelijk (de jong is echt een topspeler en erg onderschat)
Eriksen - Wijnaldum - Eriksen
Lukoki - Narsingh - Narsingh maar lukoki zit er al niet veel meer vanaf..
Hoesen - Matavz - Matavz
Mertens - Fischer - Mertens

Conclusie verdediging van ajax is beter en aanval van psv.. middenveld van psv vindt ik iets beter want het verschil met poulsen en van bommel is groot tov dat van eriksen en wijnaldum.. Echter ajax heeft weer een betere keeper..

Dit Ajax is nog steeds in opbouw en heb het idee dat er pas in de tweede seizoens helft het potentieel van deze ploeg naar boven zal komen. Dan kan Ajax weer over Sigthorson, Serero, Klaassen en wellicht Boillesen beschikken. Bovendien zullen Boccarra, Sportleke, Denswill en Hoessen weer een stukje verder zijn in hun ontwikkeling en dat kan net het verschil maken.

PSV speelt denk ik al op hun best en heeft dus weinig doorgroei potentie. Hun selectie is niet in evenwicht en tactisch gezien absoluut niet flexibel. Want ze moeten min of meer altijd aanvallen omdat anders hun verdediging het niet houdt. Dit betekent niet dat de verdediging van Ajax zo fantastisch is maar dat komt mede doordat de verdedigende middenvelder potitie niet door een speler wordt ingevuld die kwalitief van voldoende niveau is.

Ik weet niet wat het vanavond gaat worden want daarvoor zijn beide ploegen te grillig. Echter denk ik wel dat Ajax in het voordeel is omdat ze tegen kwalitief betere tegenstanders hebben gespeeld en dus bewezen hebben zich aan de tegenstander op te kunnen trekken. Persoonlijk zou ik als Ajax zijnde met de vertrouwde verdediging spelen met daarvoor Eriksen, Poulsen en Siem de Jong op het middenveld. De aanval bestaat wat mij betreft uit Fischer, Hoessen en Lukoki aangezien zij simpelweg het best in vorm zijn. Weliswaar een ervaringloze voorhoede maar wel met veel potentie en voldoende kwaliteiten om de verdedigers van PSV een zware avond te bezorgen.

Dit is mischien iets te vroeg gezegd van van Rhijn, als Ajax supporter hoop ik natuurlijk ook dat de inhaalrace nu al begonnen is maar als ze verliezen van Psv staan ze 9 punten achter en kunnen ze opnieuw beginnen en het seizoen in nog niet eens op de helft dus ik denk niet dat je kan spreken van een inhaal-race.

1 december 2012 om 11:44

Helemaal mee eens. Ik vind het zelf ook nogal voorbarig en een verlies ligt op de loer. Ajax is vaak wat ongelukkig tegen psv, hoewel hier de afgelopen jaren wel een redelijke kentering waarneembaar is, ben ik er niet gerust op. Wel denk ik dat de selectie van Ajax breed genoeg is om uiteindelijk kampioen te kunnen worden en dus denk ik dat wederom een achterstand van 9 punten geen drama is... het effect is gebleken: andere clubs rekenen Ajax niet meer tot titelfavoriet en par blue we winnen de wedstrijden weer gemakkelijk, krijgen zo de flow en zijn niet meer te stoppen... Dat is het voordeel van zo ver achter staan.

1 december 2012 om 12:41

Tja, je zelf moed in praten noem ik dat. Jij baseert een eventueel nieuw kampioenschap op een brede selectie. Heeft de concurrentie die niet dan? Je kunt nog zo veel jonge talenten hebben maar uiteindelijk gaat het om kwaliteit en die is beter bij Psv.

1 december 2012 om 13:41

Als je eens wat beter gelezen had, dan had je geweten dat ik inderdaad vind dat de selecties van de concurrentie niet breed genoeg is. Ik begin steeds meer het idee te krijgen dat je niet eens iets leest, maar gewoon wat in het rond roept als je denkt iets te horen,.... heeft mijn moeke ook last van. Irritante eigenschap.

Dus voor jou nogmaals: de selectie van psv is goed als het om de eerste 11 gaat. De rest is matig tot slecht (en ze contract verlengingen aanbieden maakt ze niet ineens beter). Daarom zie je ook dat psv met gemak 3x verliest in de competitie en eigenlijk ook gewoon niks in te brengen had (vitesse uitgezonderd), omdat ze basisklanten misten.
Van Twente is duidelijk dat ze bepaalde speler (chadli bijvoorbeeld) missen en dus langzaamaan steeds stroever gaan draaien...

Deze dunne selectie breken je nog niet op op de korte termijn, maar wel degelijk op de lange termijn... Vind jij het niet verwonderlijk dat Ajax de laatste 4 jaar een inhaalslag heeft gemaakt waar grootmachten als Rusland en China jaloers op zijn? Een winning streak van 14 op rij waarbij grote ploegen zaten zoals twente.

Psv heeft wel de beste selectie voor het heden, maar de selectie van Ajax is veel talent voller dan die van Psv, over 1 jaar of 2,3 is Ajax veel beter dan Psv omdat Ajax een zeer jong elftal heeft met heel wat grote talenten, dat zie je bij Psv door hun beleid veel minder!

Het is alleen de vraag wanneer het gaat gebeuren dat de talenten van Ajax beter zijn dan het Psv van nu, misschien is het vannavond al maar ja Boccara of Sporkslede zullen wel niet spelen en moet Ajax het doen met Poulsen, die te langzaam is maar ook af en toe wel een goede wedstrijd heeft gespeeld.

Ik hoop als Ajacied dan Ajax wint van dit Psv maar Psv daar ligt natuurlijk de druk omdat hun elftal beter is dan die van Ajax - de Verdediging die van Ajax gewoon wat beter is, op het midden en aanval wint Psv het, maar ja Ajax heeft soms in eens een topwedstrijd waar ze de sterren van de hemel spelen, hoppelijk is het vannavond!

Ook moet Psv kampioen worden, Ajax moet gewoon minimaal vooronde cl halen!

Maar verwacht jammer genoeg dat Psv wint, maar 9 punten is ook in te halen, beter is dat we op 3 , komen en volgende week misschien op 0, dan is de competitie voor de neutrale toeschouwer geweldig, gewoon Psv, Ajax, Twente, Vitesse, Feyenoord die strijden om het kampioenschap!

Wanneer Ajax deze wedstrijd wint gaan ze heel veel vertrouwen krijgen en zal PSV alleen maar meer druk krijgen in de andere wedstrijden, want zij moeten wel kampioen worden. Ik denk dat het kampioenschap uiteindelijk tussen Ajax, Vitesse en Feyenoord gaat.

Dit is echt een hele interessante wedstrijd (helaas kan ik niet kijken )

Ik verwacht toch een overwinning voor Ajax. Gewoon puur omdat PSV moeite heeft met ploegen die ze niet het spel laten maken en Ajax thuis speelt.
Gelijkspelletje zou ik ook wel tevreden mee zijn

Er vanuitgaande dat PSV met hun sterkste opstelling aantreedt, hoop ik toch echt dat de Boer Poulsen slachtoffert voor óf Blind (en dan Dijks op de Lb), óf Schöne.
Schöne viel goed in tegen Roda JC en maakte de winnende goal, en Blind zou ik graag een keer willen zien op de nummer 6-positie, ik denk dat hij daar in zijn huidige vorm best goed uit de voeten kan.

Verder hoop ik op de 'gebruikelijke' elf, misschien Lukoki ipv Boerrigter op de rechterflank. En misschien dat Hoesen inderdaad nog niet echt bij 'de gebruikelijke elf' hoort. Maar voor mij is het vanzelfsprekend dat hij speelt.

Vermeer
Van Rhijn
Alderweireld
Moisander
Dijks/Blind
De Jong
Blind/Schöne
Eriksen
Lukoki
Hoesen
Fischer

Ja het is maar hoe je het bekijkt, ze staan er wel beter voor dan vorig jaar rond deze tijd. Maar je kan ook zeggen dan ze wat later afhaken. Ze hebben niet de sterkste selectie, dus ik zie ze geen kampioen worden.

Ze moeten nu ook wel eerder beginnen, want ze moeten er dit seizoen 3 inhalen.
Hopelijk lukt het vandaag niet.

Hopelijk staan Poulsen en Enoh in de basis.

1 december 2012 om 16:40

Vorig seizoen moesten we AZ, Twente en Psv inhalen exact het zelfde als vorig seizoen. Ik hoop dat Poulsen er vandaag staat en als Eriksen zijn dag heeft, zie ik het met vertrouwen tegemoet.

1 december 2012 om 19:29

AZ haakte al snel af en die had Ajax snel achterhaalt, daarna PSV en op de laatste dag Twente.

Heb je Poulsen gezien tegen Dortmund. Reken ermaar op dat je Dortmund kunt vergelijken met PSV qua speelstijl, snel op de counter.

1 december 2012 om 20:27

Ja maar een Reus en Gotze dekken is toch wat anders dan een Wijnaldum en Mertens.

Ik hoop dat wat Van Rhijn aankondigt uit gaat komen. Niet weer een grote inhaalrace ná de winterstop. Gewoon er vol in en het gat naar PSV terug brengen tot drie punten! Forza Ajax! En dan bijkans ook hopen op een volgende misser van FC Twente, dat zou helemaal mooi zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren