Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

V/d Wiel: 'Nieuwkomers krijgen, bam, driedubbele salarissen'

Laatste update:

Gregory van der Wiel spreekt in een interview met NUsport zijn verbazing uit over de wijze van salariëring bij Ajax. De rechtsback werd in Amsterdam opgeleid en speelt al zes jaar in het eerste elftal. De kans is echter groot dat Ajax hem snel verkoopt, want Van der Wiels contract gaat het laatste jaar in en bijtekenen wil hij niet. Een van de redenen daarvoor is het salaris dat hij zou kunnen verdienen bij Ajax, legt hij uit.

/

“Ik zit sowieso niet bij de topverdieners. Daar kon ik ook niet bij in de buurt komen. Ik heb me er altijd over verbaasd dat Ajax jeugdspelers die hun hele leven hier hebben rondgelopen mindere contracten geeft dan spelers van buitenaf”, aldus Van der Wiel. “Die nieuwkomers krijgen, bam, dubbele of driedubbele salarissen, terwijl ze soms na een jaar alweer weg moeten. In mijn optiek moet je juist trouwe jeugdspelers belonen.”

Op de vraag of hij had bijgetekend, wanneer hij bij de best verdienende Ajacieden zou gaan horen, antwoordt Van der Wiel in het magazine: “Op je 24e wil je een mooie stap maken, maar is die mogelijkheid er niet, dan blijf je graag. De opties liggen niet voor het oprapen voor mij.” Frank de Boer liet vorige maand weten dat Ajax niet langer gigantische transfersommen en enorme salarissen wil betalen aan nieuwe spelers.

Ajax zou zelf opgeleide spelers juist het meest moeten laten verdienen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het is voor iedereen het beste als hij vertrekt. Van der Wiel is ontevreden en wil graag weg. Voor Ajax ligt er een transfersom in het verschiet en de opvolger is met Van Rhijn al binnen. Ook goed voor het Nederlands voetbal dat 2 goede rechtsbacks aan het spelen toe komen met oog op Oranje.

24 juli 2012 om 10:51

Maar welke club gaat er op dit moment meer dan 3-4 miljoen betalen voor V/D Wiel. Heeft sinds het WK niet meer fatsoenlijk gespeeld. Verder dan een club ergens in de subtop van Duitsland of Engeland zie ik hem momenteel niet komen. Dit wil niet zeggen dat ik hem afschrijf. Misschien als hij in een andere omgeving komt dat hij ook weer beter gaat spelen, dat zie je wel vaker.

24 juli 2012 om 10:54

Ik denk dat die jongen een nieuwe plek nodig heeft. Er is een hoop kritiek op die jongen, en dat is niet altijd even terecht. Heeft weinig krediet opgebouwd bij de supporters en loopt met zijn ziel onder de arm. Net wat je zegt, een nieuwe omgeving zal hem goed doen, want het is best een aardige voetballer.
Maar inderdaad, meer dan 4 miljoen zul je er niet meer voor vangen, misschien nog wat in de bonussfeer

24 juli 2012 om 12:54

Ik denk dat het diskrediet dat hij heeft opgebouwd bij de supporters volkomen op zijn eigen rekening toe te schrijven is.

25 juli 2012 om 01:48

@ Verpatopspits;

Gregory van der Wiel heeft voor het laatst goed gespeeld op het WK van 2010. Daarnaast is al vaak gebleken dat hij vrij weinig zelfkritiek had. Zo dacht hij dat de fans hem uitfloten vanwege een veroorzaakte penalty en een fout waar hij niet veel aan kon doen. Dit terwijl het daar niks mee te maken had. Hij had gewoon al super lang niks meer laten zien. Toen hij debuteerde speelde hij fel, onbevangen en goed voor zijn leeftijd. Als Gregory nu aan de bal komt durft hij niet eens meer naar voren in te spelen en speelt hij de bal 9/10x weer terug. Hij haalt daarmee het tempo uit het spel en brengt Vermeer en zijn verdedigers vaak zelfs in de problemen. Daarnaast is zijn percentage geslaagde voorzetten ook dramatisch en vind hij het nodig vaak met zijn mindere linkerbeen op doel te schieten. Voeg daar nog aan toe dat hij voornamelijk bezig is met Twitter, rappen en de mooiboy uithangen en je kan concluderen dat de kritiek gewoon terecht is/was.

Ik ben het er wel mee eens dat een nieuwe omgeving goed voor hem zal zijn. Urby Emanuelson is bijvoorbeeld bij AC Milan een stuk volwassener geworden en ik wil zeker niet beweren dat van der Wiel het talent gewoon heeft om het te maken.

Topic;

Jammer dat Greg zo verbitterd is. Hij kraakt hier het beleid van Ajax af terwijl hij het heeft over het oude beleid. Het nieuwe beleid dat door de Boer is ingezet en wat nu verder tot uitvoering zal worden gebracht door Bergkamp/jonk/overmars is juist wel gericht op de jeugd en het beperken van de kosten voor aankopen e.d.
Greg moet gewoon in de spiegel kijken en inzien dat hij al tijden niks heeft laten zien en echt wel genoeg krediet (in ieder geval van de technische staf bij Ajax en Oranje) heeft gehad.

Meneer had toen het goed ging zelf de ambities om Ajax te gaan verlaten voor een topclub en wou daarom zijn contract niet verlengen. Niet alleen omdat hem geen goed contract aangeboden is. Daarnaast is hij totaal overbodig met de opkomst van van Rhijn en daar achter Ligeon.

Had verwacht dat hij deze harde conclusie ook wel had kunnen trekken maar gaat nu toch na lopen schoppen. Hoop dat hij snel weer met zijn voeten terug op de grond komt, dat er toch nog een leuke club voor hem komt en dat hij ons weer de speler van 2 jaar geleden gaat laten zien.

Wat Ajax en het nederlands elftal betreft zet ik mijn geld voorlopig op van Rhijn.

24 juli 2012 om 11:13

Goed voor jezelf opgekomen Gregory! Na zo'n topseizoen verdien je heet ook om bij de grootverdieners te horen. En anders gewoon vertrekken, joh! Clubs staan in de rij voor je, na zo'n geweldig seizoen.

24 juli 2012 om 11:53

Natuurlijk heeft hij geen goed seizoen achter de rug, maar dat neemt toch niet weg dat hij het seizoen in principe begon als een basisspeler, die voor Ajax-begrippen tamelijk ervaren was én ook basisspeler is/was bij het Nederlands elftal. Ik kan mij wel voorstellen dat hij vindt dat daar een bepaalde financiële beloning tegenover hoort te staan. Vanuit zijn oogpunt zou ik het ook vreemd vinden wanneer bijvoorbeeld Sightorsson direct meer gaat verdienen dan hij (weet niet of dat zo is).

Dat zijn salaris achteraf tamelijk in overeenstemming blijkt met zijn prestaties kon niemand weten natuurlijk.

24 juli 2012 om 11:56

Feyeniels, Precies wat je zegt.
Ook geen greintje zelfkritiek heeft wiel.
Als ik hem was zou ik teleurgesteld zijn in mezelf, voordat ie begint af te geven op Ajax.

Daarbij, ontzettend veel Europeanen lijden zwaar onder de economische malaise en raken hun baan kwijt. En hij begint te zaniken over het feit dat hij een beetje minder krijgt dan een ander?

Alsof ie nu bij de Voedselbank terecht moet.
Ik hoef geen medelijden met hem te hebben hoor op dat gebied.

24 juli 2012 om 12:06

@ ruff,

Dat is niet zijn punt. Zijn punt is dat het verschil in salarissen en de 'beloning' voor jeugdspelers die hun 'trouw' al vele jaren aan Ajax laten zien niet in verhouding is. Ik vind dat hij daar gelijk in heeft.

Dit staat los van het feit dat jij en ik beduidend minder verdienen, dat vergelijk moet je niet maken natuurlijk. Hij spiegelt zich aan medespelers die in dezelfde tak van (duur betaalde) sport zit.

24 juli 2012 om 12:13

Het nare hieraan vind ik dat hij volledig in gaat tegen het nieuwe beleid van Ajax. Hij weet best dat die salarissen niet meer worden gegeven, en dat dit een issue is uit het verleden.

Die Sana en die gast van SPG verdienen Echt Niet meer dan hem hoor, en ook al die jonkjes die nu doorstromen en contracten krijgen verdienen echt niet meer dan hem.

Het enige wat hij hier probeert te doen is de boel opstoken en dat is jammer, kennelijk is het geen echte ajacied en gaat hij voor zijn eigen hachje. Beetje jammer

24 juli 2012 om 12:22

Ajaxwestham, laten we er geen doekjes om winden.
Het feit is dat hij na het wk van 2010 een paar fatsoenlijke wedstrijden heeft gespeeld die op een hand te tellen zijn. De overige wedstrijden waren drama over het algemeen. En dat lag ook nooit aan hem, volgens zichzelf dan.
Tel daarbij op dat van Rhijn hem voorbij gehold is en hij een bagger ek heeft gespeeld waardoor geen fatsoenlijke topper je meer wil hebben, plus zijn aflopende contract en het duidelijk afgesproken nieuwe Ajax beleid en dan kom je tot de slotsom dat het allemaal niet zijn schuld is maar die van de houding van Ajax.

En volgens mij heeft hij zelf met volle verstand zn krabbel onder een contract tot 2014 gezet voor dat ''hongerloontje'' wat hij bij Ajax krijgt.

Het is gek, want volgens mij kijkt hij toch regelmatig in een spiegel om te kijken of zn looks nog tof genoeg zijn.
Misschien moet hij gewoon eens in de spiegel kijken....punt.

24 juli 2012 om 12:36

Hamdaoui heeft ook een goed seizoen gedraaid zeker? zit ook bij de topverdieners.....dit gaat over meer dan één seizoen.

24 juli 2012 om 12:39

Hij heeft het toch over wat er allemaal gebeurd is, toen kregen spelers van buitenaf dikke salarissen....en die kan hij niet meer krijgen omdat Ajax dat niet meer doet, maar met de lopende contracten heb je dus grote verschillen in salariering. Ik den kdat Sulejmani veel meer verdiend dan van der Wiel bijvoorbeeld.

24 juli 2012 om 13:01

Sigthorsson is een spits, vd wiel een back. Daarnaast is het niet meer dan logisch dat nieuwkomers meer verdienen want die komen vanuit een hele andere situatie. Ajax is een bedrijf, dus die wilt het minimum kwijt zijn aan salaris. Vd Wiel heeft dat contract getekend. Als hij meer wilt verdienen dan kan hij vertrekken. Het krediet dat hij verdiende na het WK heeft hij zo verschrikkelijk verspeeld, niet alleen door zijn spel, maar ook door bijvoorbeeld Roma af te zeggen. Reinste zelfoverschatting...

24 juli 2012 om 13:19

@ Ruff

Je uitleg nu is helemaal correct en in die context kan ik je post alleen maar beamen, ik geef hem dit seizoen nog het voordeel van de twijfel om te laten zien dat vorig seizoen een dipjaar was en dat hij nu weer zijn vorm herpakt, alhoewel ik alle mogelijke situaties nog moet afwachten...

24 juli 2012 om 13:27

na zo''n seizoen met blessures en onder de maar presteren.....
niets verbeterde aanbieding...bewijs je eerst maar weer eens!!

wat hij verdiend...daar moet een gemiddelde werknemer 20 jaar voor werken...
dus niet zo zeuren en afgeven op ajax

24 juli 2012 om 11:15

Inderdaad van Rhijn staat al klaar. Ook al hebben we genoten in zijn begin periode bij Ajax. Hoop dat hij niet zo'n gevalletje Babel gaat worden. Het zou mooi zijn als hij zijn ego opzij kunt zetten en vol voor het voetbal gaan, want ballen kan hij wel. (eerdere periode)

24 juli 2012 om 12:44

@snuivert
Precies!! vd Wiel speelde ook heel goed, kwam snel in Oranje en nu vind iedereen het een pipo met een grote bek. van Rhijn heeft het goed gedaan, maar nu moet hij het ècht laten zien....een heel seizoen.

24 juli 2012 om 13:16

Voor Babel kregen we anders een mooi bedrag, bij v/d Wiel zie ik dat niet zomaar gebeuren. Eerst inderdaad dat ego op zij zetten en er vol voor gaan.

24 juli 2012 om 11:26

@verpatopspits

2 Goede rechtsbacks met het oog op Oranje?

V/d Wiel vind ik geen goede rechtsback (te vaak gedold zien worden bij oranje) en die van Rhijn moet zich eerst nog bewijzen voordat hij ook maar mag denken aan oranje.

ben het wel eens met het verhaal van v/d Wiel dat er geen grote ongelijkheid zou moeten zijn omdat je toevallig uit de jeugd. komt... of zou hij gewoon beoordeelt worden als een van de mindere spelers....

24 juli 2012 om 11:42

Zoals de zaken er nu voor staan is van Rhijn beter dan van der Wiel en heeft laatst genoemde bewezen dat we hem wat overschat hebben en dat hij het niveau niet aan kan bij Oranje. Dat niet alleen, hij bewijst ook bij Ajax niet dat hij goed genoeg is voor Ajax, daar ziet iedereen liever van Rhijn. Die heeft na een half seizoen meer indruk gemaakt.

24 juli 2012 om 11:51

Je vergeet denk ik de periode dat Van der Wiel ontzettend goed speelde. Elke aanvaller had die de hele wedstrijd in zijn zak. Dus we overschatten hem niet maar vergelijken de "goede" periode met hoe hij nu speelt.

Zo zal Van Rhijn ook nog wel een mindere periode krijgen.

On-topic:
De salarissen voor nieuwkomers liggen hoger doordat ze "overgehaald" moeten worden met een goed salaris. Wanneer clubs minder bieden gaan de spelers misschien toch twijfelen en kiezen ze misschien voor je concurrent.

24 juli 2012 om 12:18

Van der wiel is geen goede back vind ik.hij is een gewoon een beetje overschat en Ajax moet hem zo snel mogelijk van de hand doen en er nog wat van verdienen.

24 juli 2012 om 14:16

sorry, maar van Rhijn is helemaal nog niet klaar voor het Nederlands Elftal hij heeft een paar wedstrijdjes leuk gespeelt maar dat wilt niet zeggen dat je meteen klaar voor Oranje bent. Hij wordt verschrikkelijk omhoog gepraat door de ajacieden hier maar die jongen speelt leuk omdat hij geen opdrachten meekrijgt als hij opdrachten mee krijgt dan wordt het een ander verhaal.

Ajax moet blij zijn dat ze zo'n geweldige back in huis hebben

Ik zou het er ook niet mee eens zijn Gregory! Des te meer reden voor jou om zo snel mogelijk te vertrekken naar een andere ploeg! Want wat jij de laatste jaren hebt laten zien en betekent hebt voor Ajax is eigenlijk bijna niets! Met van Rhijn hebben we een veel betere voetballer die jou moeiteloos op volgt en gaan we er zeker op vooruit!

24 juli 2012 om 10:55

Verdient die gozer dan echt zo slecht? Nusport publiceerde namelijk ook een lijst met best verdiende Nederlandse sporters het afgelopen jaar. El Hamdaoui stond daar van de Ajacieden bovenaan met 2,1 miljoen en Van der Wiel was 2de met 1,45 miljoen. Als ik het me goed herinner was El Hamdaoui de best betaalde Ajax speler, dus zit Van der Wiel daar toch helemaal niet zover van af? Beetje jammer dat de verslaggever van Nusport daar niet naar heeft gevraagd want zowel die lijst als dit interview komen uit hetzelfde blad.

24 juli 2012 om 10:58

HIj verdient ook goed, het lijkt erop alsof hij onvrede wil creeeren bij de jongere jeugdspelers . Dat nieuwkomers meer verdienen dan de huidige aanwas. Van der Wiel heeft 1,5 jaar geleden al zwaar afgedaan voor mij. Overschatte speler verdedigend niet zo sterk.

24 juli 2012 om 11:06

Misschien dat die 1,45 miljoen inclusief contracten met sponsoren en dergelijken zijn? Anders zou het inderdaad erg vreemd zijn!

24 juli 2012 om 11:40

Ooit er aan gedacht dat dergelijke lijstjes voor het grootste deel uit speculatie zijn opgebouwd? En zoals Drs. aangeeft waren het bedragen incl. sponsorcontracten etc.

24 juli 2012 om 12:00

Ik denk dat desbetreffende Nusport verslaggever wel degelijk daar navraag naar deed, maar dat VDW geen toestemming gaf om dat stukje naar buiten te brengen. Hij is namelijk wel een van de grootverdieners, dat contract toendertijd kreeg hij in het seizoen toen hij Eredivisie talent van het jaar werd.

Hij maakt nu de hele tijd de verkeerde beslissingen en ik vraag me af wie hem begeleidt. Maandenlang heeft hij geopperd dat hij het niveau van de Eredivisie is ontstegen om daarna elke keer als hij bij Oranje per se in elke interview vermelden dat hij "altijd op dit niveau wil trainen".. en het daarna dan niet laten zien op het EK.

24 juli 2012 om 12:05

Het is genoeg om een rijk man te zijn. Alleen meneer van der Wiel is jaloers en snapt niet dat een speler van zijn kaliber minder verdient dan een nieuwkomer. Dat is zijn beweegreden om dit te zeggen. Samen met dat hij weg wilt.

Hij heeft wel een punt. Vooral in de filosofie van Ajax. Zij willen bouwen op jeugdspelers. Dan moet je ze natuurlijk wel belonen met hetzelfde salaris als nieuwkomers. Echter is dat onmogelijk in deze tijd. De salariseisen zijn zo hoog dat nieuwkomers niet snel genoeg nemen met een 'minder' salaris. Dat komt allemaal door de zaakwaarnemers. Zij willen het meest verdienen.

24 juli 2012 om 11:16

klinkt wel stoer. natuurlijk weet iedereen van zijn motivatieprobleem en grote aantal zeer matige wedstrijden. van der wiel in goede doen is echter zonder twijfel de beste nederlandse rechtsback en de beste rechtsback van de eredivisie. ik ben ook enthousiast over van rhijn maar die moet zich ook nog maar op dit niveau zien te handhaven en komt zeker nog ervaring te kort. kans om die op te doen moet hij zeker krijgen, vooral als v/d volgend jaar voor niks de deur uitloopt. maar we moeten niet doen of v/d wiel helemaal niks kan, dat is onzin. hij moet wel zijn focus en motivatie terugvinden.

24 juli 2012 om 11:34

Ik blijf erbij: we zijn beter af zonder hem als met hem!! Gigantisch zwaar overschatte voetballer die nu zielig gaat doen omdat hij waarschijnlijk "het onheil" ook ziet naderen.
Hij wil een mooie stap maken, nou dan raad ik hem eenieder land aan, daar zullen best mooie plekjes tussen zitten waar het heerlijk toeven is voor hem! Of het nu een middenmoter in Spanje/italië is of een ploeg uit Zwitserland/oostenrijk: aan de omgeving zal het dan eigenlijk niet kunnen liggen! Zeg nou eerlijk, is dat geen mooie stap??

Kan je toch zien dat er toch iets goed fout zit bij ajax.
Als er nieuwe spelers zo veel meer gaan verdienen.
Dit is overigens niet als provocatie bedoeld hoor.

24 juli 2012 om 10:56

Is bij de meeste clubs zo. Jeugdspelers worden vaak lager ingeschaald omdat die nog een beetje clubliefde hebben en dus minder harde eisen op tafel leggen. Ik snap het ook niet, want juist een succesvol eerste teams met boegbeelden uit de jeugd spreekt aan.

24 juli 2012 om 10:59

Klopt niet helemaal, het feit dat van der Wiel niet bij de topsalarissen hoort ligt puur aan hemzelf. Die man is al 2 jaar een wanprestatie aan het leveren. Als je goed speelt en 1 van de betere bent ga je vanzelf als een van de betere betaald worden!

24 juli 2012 om 11:09

Ik vind dat je gelijk hebt
Jammer om te zien dat er zulke grote verschillen in bedragen betaald wordt bij Ajax
M.i. creëer je zo alleen maar onrust in je selectie
zo wie zo kan een trainer niet iedereen opstellen , en dan kan het zo maar gebeuren dat jij voor 5 ton speelt en een ander 1 miljoen meer krijgt voor op de bank te zitten
Is overigens niet alleen bij Ajax

24 juli 2012 om 11:14

Arko, er zitten helemaal geen grote bedragen tussen de salarissen van Ajax? Alleen Suljemani verdient nu nog veel meer, aangezien el hamdaoui net weg is. Van der Wiel verdient nu zelfs iets meer dan 1 miljoen per jaar dit is hoger dan op dit moment het salaris plafond. Logisch dat die nu niet meer kan gaan verdiennen dus!?

24 juli 2012 om 12:23

waarom zegt v/d Wiel van wel dan?
ik ga af op zijn verhaal
zelf zou ik dat niet weten, want ik heb verder niets met Ajax

24 juli 2012 om 11:37

Volgens mij is het bij veel clubs zo dat nieuwkomers gelokt worden met grote salarissen, terwijl de jongens uit eigen jeugd minder verdienen. Is niet alleen een probleem bij Ajax. Maar het lijkt er inderdaad op dat Ajax dat nu anders aan wil pakken.

24 juli 2012 om 12:49

Misschien willen daarom al die jonge spelers na 1 seizoen weg.....

24 juli 2012 om 13:54

Klopt, kijk naar Depay en Labyad, die hadden ook stroeve onderhandelingen bij Psv. Bij Feyenoord willen Cabral en Leerdam meer verdienen. Ik zeg niet dat ze het allemaal waard zijn, maar bij alle clubs lopen genoeg koekenbakkers rond die meer verdienen dan een prima talent uit de jeugdopleiding.

24 juli 2012 om 19:34

Dit zijn gewoon de a,b,c,d enz enz contracten die Ajax hanteert dit gebeurd al jaren (zie periode 94,95 met de zo genoemde kabel die dat naar buiten brachten en er heel veel verschillen in salassiringen zaten.)

De arme stakker moet elke dag naar de voedselbank. Ik krijg bijna tranen in m'n ogen ervan.

24 juli 2012 om 10:56

Daar zat ik dus ook aan te denken... Die gasten eisen salarissen waar de Nederlandse burger U tegen zegt, en wat heeft die laten zien op 1 goed seizoen na?

Ben bang voor Ajax dat Gregory gewoon gratis de deur uitgaat, aangezien er na zijn dramatische EK gewoon geen animo voor hem is.

24 juli 2012 om 10:58

Tja, en dan bloeit hij weer op bij een andere club en is iedereen weer blij behalve Ajax..

24 juli 2012 om 11:30

Achja, als hij hier 2 jaar lang geen pepernoot raakt. Welke fatsoenlijke club wil hem dan nog hebben ? Maargoed, je vergeet ook dat Ajax echt niet zo dom is. Die laten hem dan gewoon het laatste half jaar plaatsnemen op de bank. Zijn opvolger (die ik verdedigend ook sterker vind) staat tenslotte al klaar. Ajax wint niet, maar van der Wiel ook zeker niet. Stel je eens voor van der Wiel hopeloos uit vorm, maar dan ook nog zonder conditie en wedstrijdritme. Dan kan die niet eens meer met de plaatselijke FC mee.

24 juli 2012 om 11:03

Ik heb hem net een voedselpakketje gebracht tijdens de training. Hij was er hartstikke blij mee!!!

24 juli 2012 om 11:08

Lekker makkelijk lullen vanaf de zijlijn. Als jij blij bent met je salaris van 4000 euro/maand en blijkt dat de rest op 8000/maand zit en ook een lading nieuwelingen die zich nog niet hebben bewezen, dan voel jij je ook niet gewaardeerd.

24 juli 2012 om 11:15

Martin1981, vd Wiel verdient boven het salaris plafond, en hoort bij de 5 best betaalde ajaxieden op dit moment.. dus hij zuurt wel degelijk om onrust te creeeren.

24 juli 2012 om 13:48

Volgens het AD behoort hij nog niet eens tot de 10 best betaalde spelers dus waar baseer jij je op?

24 juli 2012 om 11:57

Inderdaad maar het zal wel zijn dat een jeugdspeler dezelfde koptelefoon als hem heeft gekocht. Dat zal meneer wel dwars zitten..

Snel verkopen deze MC uuuh RB (rechtsback)

Is al zo oud als de weg naar Rome dit. Gregory heeft ook gelijk, ze horen toppers van binnenuit minimaal hetzelfde te bieden. Twee dingen echter:
1. weet niet wat ervan waar is want meen me te herinneren dat Stekelenburg en Vertonghe bij de grootverdieners hoorden
2. Als ik Greg was zou ik dit soort dingen niet gaan roepen na zo'n slecht seizoen, niet echt handig...

24 juli 2012 om 10:59

Vertonghen verdiende gewoon 1.8 mil volgens mij. Dat maakt mij niet uit. Vertonghen was een leider en leidde Ajax naar de 2 laatste titels. Kijk dan naar Gregory. Die speelde in die 2 jaar zo slecht als de plaatselijke rechtsback van de c8.

24 juli 2012 om 11:21

Gregory heeft wel degelijk een punt. En de huidige leiding van Ajax ziet dit ook in door veel minder hoge salarissen te bieden aan nieuwe spelers. Hierdoor komen de betere spelers uit de eigen jeugd vanzelf richting het niveau van de spelers die aangetrokken worden. De beste spelers moeten natuurlijk ook het meeste verdienen.
Echter is het niet altijd zo zwart wit. Jeugdspelers krijgen veel meer en langer krediet en de kans zich te ontwikkelen dan een dure aankoop. Een lager contract biedt spelers bovendien ook vaker de mogelijkheid om wat goedkoper te mogen vertrekken. Voor spelers die voor veel geld aangetrokken zijn en een hoog salaris ontvangen kan Ajax niet anders doen dan ook veel geld te vragen bij doorverkoop. Van der Wiel kan voor relatief weinig geld vertrekken waardoor hij bij zijn toekomstige club meer salaris kan vragen dan wanneer er een hogere transfersom betaald zou worden.

24 juli 2012 om 11:36

Gregory zou dit zeker moeten roepen, maar niet in de media. Als je ergens onvrede mee hebt bespreek je dat intern en niet in de media of op twitter. Dit onprofessionele gedrag van hem heeft hem populariteit gekost! Zo slecht heeft hij namelijk niet gespeeld de afgelopen seizoenen, zeker niet als je je bedenkt hoeveel wedstrijden hij heeft moeten spelen de afgelopen 3 seizoenen. Daarbij heeft hij ook blessures gehad. Hopelijk vertrekt hij zo snel mogelijk, want hier wordt niemand blij van.

Toch heeft van der Wiel hier wel een punt.
Ik denk dat als hij echt wou hij allang in het buitenland had gespeeld voor meer salaris.
Maar, hij wou ook op sportief vlak mee kunnen doen om de prijzen.
Toch heeft hij geen recht van spreken als hij bij de topverdieners wil gaan zitten binnen de selectie, daar zijn zijn prestaties toch echt te mager voor.

24 juli 2012 om 12:26

Het probleem is meer dat hij sinds de WK minder is gaan spelen. Ajax vraagt echt allang geen enorme bedragen meer voor hem, alleen komen er geen biedingen binnen. Het is gewoon niet zo makkelijk gebleken om hem te verkopen.

Dat Ajax geen miljoenen bedragen meer kan en wil betalen is inmiddels toch wel duidelijk voor iedereen. Als hij veel meer wil verdienen, zal hij toch echt naar het buitenland moeten gaan. Sowieso is het voor een rechtsback een stuk moeilijke rom veel te verdienen dan voor een spits of creatieve buitenspeler.

Het is nu aan hemzelf, of hij vind een mooie nieuwe club of hij gaat volgend jaar transfervrij.

24 juli 2012 om 17:46

Voor een miljoen of 6,7 moet Ajax hem gewoon laten gaan vind ik.
Maar, denk niet dat er een club is die dat wil betalen.

als greg het zo uitlegt lijkt het net alsof hij de schuld bij ajax legt. maar als je nu de laatste maanden bagger presteert. het hele seizoen eigenlijk, dan heb je geen recht van spreken en nog hopen dat ajax je wilt hebben als er geen club komt

De tweede international vandaag die commentaar heeft op zijn salaris. Geef ze beiden trouwens volkomen gelijk.

24 juli 2012 om 11:06

je geeft ze volkomen gelijk??? Hij verdiendt een vermogen wat jij en ik samen niet bij elkaar verdienen in 10 jaar tijd!. Hij preseerd ook nog eens zwaar onder de maad, hij zal juist uit respect voor de club en de supporter maar vooral voor het voetbal de helft aan een goed doel moeten schenken. Pas als je top presteerd kun je je mond over zulke zaken optrekken.

24 juli 2012 om 11:20

Daar heb je gelijk in maar ik doel meer op het feit dat hij na het WK van 2010 en de afgeketste transfer naar Bayern geen salarisverhoging heeft gekregen, wat hij toen wel verdiende.

24 juli 2012 om 11:37

Je speelt een goed WK, waarbij je bijna een tranfers aan hebt te danken. En omdat Bayern niet wilde betalen wat Ajax verlangde, moet Ajax hem maar salarisverhoging geven??? En als hij een slecht WK of zoals nu EK heeft gespeeld mag Ajax dan ook het salaris halveren? Hij doet toch gewoon zijn best, en wordt daar goed voorbetaald. Je mag als werkgever verwachten dat de werknemer dan zijn best doet.

Tja, als je niet één goede voorzet kan geven vóór het doel en niet achter het doel zoals nu, dan snap ik wel dat Ajax niet meer salaris wil bieden. We hadden VD Wiel gewoon moeten verkopen toen topclubs nog een waas voor hen ogen hadden van het WK 2010, toen konden we er nog wat voor krijgen. Iedereen heeft het EK gezien, en daar viel hij niet positief op. Gregory moet zich eerst maar eens volledig op zijn carrière richten, inplaats van levensstijl om het voetbal heen.

Als hij zicht herpakt, meer scoort en gewoon belangrijk is voor het team dan zou ik hem zeker aanboord houden...(dus ook meer salaris) maar zoals het nu is de laatste jaren, dan kan je misschien beter wat anders zoeken. Je vervanger staat al klaar; Ricardo Van Rhijn

Echt je kop houden nu Greg!! Net alsof je leeft op bijstandsniveau!!

Je speelt voor Ajax dude, wat wil je nog meer? Het is graag of niet!!!

24 juli 2012 om 11:03

Hij heeft gewoon een punt. Het is toch raar dat als jij als jeugdspeler van de club, je bent opgeleid, gedebuteerd en al bijv voor 4 mil per jaar speelt en dan komt er een ik zeg maar wat Suljemani en hoppa die krijgt 8 mil per jaar, en die presteerd niet.

Dat is idd krom. Maar zoals vaker is aangegeven, Ajax is hiermee bezig. Anders was Narsingh nu bij Ajax geweest ipv Psv.

24 juli 2012 om 11:11

@ Zola

Wat denk jij wat voor salarissen er betaald worden 4mil en 8mil???

Volgens mij onderhandel je zelf met je zaakwaarnemer over jouw salaris Greg en toendertijd heb je zelf getekend!!
Ongelovelijke kinderachtige calimero reactie van je het wordt tijd dat je weggaat.

24 juli 2012 om 11:12

Het vreemde in deze is alleen, dat er slechts een enkeling meer verdient dan Greg, waar Greg evenredig aan Sulejmani zijn salaris dubbel en dwars niet waard is.

Dus én hij heeft geen recht van spreken gezien zijn eigen salaris (tenzij hij nu opkomt voor zijn medespelers, maar gezien de context lijkt het daar in zijn geheel niet op), én hij heeft geen recht van spreken gezien zijn eigen prestaties.

24 juli 2012 om 11:12

Als je er geen verstand van hebt, zeg dan gewoon niks. Je praat namelijk de grootste onzin die er in. Greg is een van de topverdieners bij Ajax, volkomen ontrecht.

Heb je niet opgelt de laatste maanden over de nieuwe richting van Ajax. Wat moeten we met Narsingh, komt alleen voor geld. Je moet juist komen voor de schaal, en dan zit je in Amsterdam beter dan in Eindhoven.

24 juli 2012 om 11:33

Eh een voorbeeld/??? Ik zeg nog bijv! Of weet je niet wat dat betekent??

Verder heb je gelijk maar ik vind en blijf het krom vinden. Dat het een calimero reactie is, is jouw mening en jouw issue niet de mijne.

Ik mag het toch met hem eens zijn? Iemand die nog niks heeft bewezen, van buitenaf komt en opeens meer verdiend dan iemand die er al 2 jaar speelt, verdienstelijk, die minder salaris verdiend is in mijn ogen geen goed beleid. Dat ze dit nu aan het veranderen zijn, getuigd van inzicht.

VVV had deze problemen toch ook? Met al die buitenlandse spelers die meer verdeinden dan de spelers uit NL, maar die presteerde niks. Ja dan ga jij toch ook denken wtf?

Op de aspect ben ik het met hem eens, dat het raar is. Echter is dit kritiek op het beleid wat gevoerd wordt, want ik zeg nergens dat VDW moet leven op een uigedroogde boterham. Natuurlijk tekent hij het contract, en weet hij welk salaris hij krijgt. Maar ik wil jouw wel is zien als jeugdpeler een contract van 1 mil per jaar eisen als jeugdspeler. Ze lachen je vierkant uit en sturen je zonder problemen weg. Dus ook dat ligt genuanceerder.

@lighters

Uiteraard heb je gelijk, maar zoals ik aangeef het gaat mij idd om zijn algemeenheid. Niet specifiek nu op Vdw, wat ik nu zeg gaat op voor iedere speler die dit meemaakt. Je krijgt je salaris op basis van je prestaties en zijn prestaties waren belachelijk slecht, dus hij mag blij zijn dat hij het salaris nog uberhaupt krijgt. Dat is ook de andere kant natuurlijk, als hijzelf niet presteerd dan ontvangt alsnog het bedrag wat hij eigenlijk heeft verdiend door zo goed te presteren. Maar daar hoor je hem natuurlijk niet over.

@zwig

Waar zeg ik dat ik er verstand van heb? Ik geef enkel aan dat het beleid niet goed is, ik kom niet op voor alleen VDW maar gewoon voor iedere speler bij iedere club die dit heeft. En ik zeg toch dat ze het beleid juist beter voeren omdat ze Narsingh juist niet hebben aangetrokken? Was het beleid htzelfde gebleven was Narsingh nu in Amsterdam te bewonderen geweest.

Jeetje, lees eens ipv gelijk aan te vallen.

Laat je voeten spreken, zolang dat niet gebeurd verdien je ook niet meer salaris.
Vd Wiel had met een betere instelling allang bij de top van de wereld kunnen horen. Maar hij zoekt de fouten altijd ergens anders dan bij zichzelf. Jammer maar Van Rhijn heeft nu gewoon meer potentie

Daar is Ajax nu toch mee bezig? Ajax gaat niet meer miljoenen uitgeven aan salarissen en transfers.ik weet niet wat V/D Wiel verdient maar gezien zijn laatste 2 jaar verdient hij ook niet een mega-salaris van 1 miljoen.

Van der Wiel moet zo snel mogelijk weg bij Ajax want ontevreden spelers presteren ondermaats daar hebben ze niet zoveel aan. Je moet wel plezier in je spel hebben en dat heeft hij nu niet. IK hoop dat er snel een club komt. En hij mag niet klagen met zijn 900.000 euro op jaar basis. IK wou dat ik dat had. Dan maakt het mij niet uit wat mijn baas vroeg om te doen. Al deze voetballers zijn verwend.

Tja Gregory, dat is het nieuwe beleid, ik heb geen medelijden met je en ik geloof ook zeker niet dat een lasse Schone, dit jaar aangetrokken meer verdient dan jij.
Maar als je niet wilt bijtekenen, ga je toch een jaar op de bank zitten (ajax moet dit verlies maar slikken dan) van Rhijn in de basis, vd wiel op de bank.

ok dus van der wiel probeer nu gewoon een beetje een rel te maken waar slaat dat nou op als tie zelf had gepresteerd hadtie miss al weg geweest..

nu lijk het net of hij niet meer met voetbal bezig is maar alleen met zeike en afkraken..

maar hij heb het zelf allemaal aan ze eigen te danken..

en tja als je uit de jeugd kom weet je dat je minder krijg dan dat je iemand koop want meestal wil die gene als hun dat salaris niet krijgen niet eens voor de club voetballe.

en de jeugd speelt er al..

Hij mocht naar Bayern, maar wilde dat zelf niet.

Tot een paar weken geleden had ik nog respect voor deze speler, ondanks een aantal behoorlijk domme uitlatingen over de laatste 2 jaar. Inmiddels begint het me dwars te zitten dat hij keer op keer nog vreemdere uitspraken doet. De situatie waar hij nu in zit heeft hij aan zichzelf te danken dacht ik zo.

Dat hij over salaris begint te zeuren begrijp ik helemaal al niet. De beste man verdiend met sponsor inkomsten e.d. ongeveer evenveel in een week als de gemiddelde VZ bezoeker in een jaar.

Zodra voetballers over een salaris beginnen te ''zeuren'' zijn ze voor mij afgedaan. Je rijd in een grote Porsche en krijgt ook nog een Mercedes van de zaak.

Mijn laatste stukje respect voor deze jongen is weg.

Hij heeft hier natuurlijk groot gelijk.
Het is belachelijk dat in het verleden aankopen salarissen van tegen de 2 mil verdienden en dat spelers die vanuit de jeugd doorstromen al 5 jaar in het eerste spelen dit salaris heel moeilijk bereiken.

Nu is het wel zo dat Greg misschien wel slachtoffer wordt van het ingezette beleid van Ajax wat ik ondersteun.
Financieel gezond zijn is belangrijk en met een goede jeugdopleiding naar de top.

Laat greg nog lekker bijtekenen en proberen zijn oude niveau weer te halen en dan volgende zomer of die zomer erna een super transfer verdienen!

Alsof vd Wiel weet wat andere spelers van Ajax verdienen ! Beetje onnozele opmerking .

24 juli 2012 om 11:52

Tuurlijk weet hij dat! Denk je nou echt dat ze het daar nooit over hebben!
Goed geinformeerde mensen op voetbalzone weten het van sommige spelers zelfs.

24 juli 2012 om 12:19

@ajax1954. Je weet te vertellen dat van der Wiel niet weet wat z'n collega's verdienen. Dat zou zo maar kunnen.
Wat wel heel erg vreemd is dat ik hier lees dat hij bij de grootverdieners bij Ajax hoort.
Dus de Ajax supporters weten wel wat de salarissen bij Ajax zijn.
Zo wordt er dus maar wat geroepen. Nu in het nadeel van van der Wiel, want hij mag weg.

Wat zit je nu te zeiken jongen idioot, wil je lekker een jaartje bij de beloften spelen ofzo. Om een hoger salaris te krijgen moet je bijtekenen en het belangrijkste is presteren. Helaas voldoe je daar niet aan dus helemaal terecht dat hij niet de max verdient.

Ach het arme jochie is jaloers? Nou ik ben ook jaloers op hem, op zijn salaris! En dan nog durven te zeuren.

24 juli 2012 om 11:12

Ik begrijp wel dat het voor ons vaak onverklaarbaar is dat er over zulke bedragen gezeurd wordt maar de situatie is gewoon zo dat er in deze branche zulke bedragen worden betaald. Je vergelijkt jezelf met collega's om je heen qua salaris en aan de hand daarvan maak je op of je vindt dat je genoeg of te weinig verdiend. Het is gewoon niet relevant voor voetballers om zich qua salaris te gaan vergelijken met de landgenoten op modaal inkomen.

Echter heeft vd Wiel geen recht van spreken aangezien zijn prestaties al ruim een jaar zeer matig zijn. Eerst presteren. Voort wat hoort wat.

Hopelijk komt er straks toch een club voor hem. Het beste voor iedereen.

Allemaal verleden tijd Greg! Dat zijn praktijken uit het tijdperk van Basten en Jol waar jongens als Sulejmani, Aissati en dergelijke de topsalarissen kregen. Het nieuwe beleid staat daar haaks op, het is niet voor niets dat jongens als Sulejmani en Aissati een sterk verlaagde aanbieding kregen. Als nieuwe speler kun je best aardig verdienen bij Ajax maar 1.8 mln per jaar zoals El Hamdaoui toucheerde is verleden tijd!

De toppers verdienen ook gewoon goed zeurpiet, Stekelenburg en Vertonghen kregen ook gewoon goed betaald. Alleen voor buitengewone spelers zoals Suarez werden uitzonderingen gemaakt. Nu is die tijd ook voorbij. En jij moet echt niet zeuren, maar eerst eens wat gaan presteren

Als ik het met goed kan herinneren was dit ook de reden dat Kluivert/ Seedorf en Davids toendertijd niet wilden bijtekenen.

V der Wiel heeft hier wel een punt, maar er is inderdaad wel inmiddels een andere weg ingeslagen wat spelers beleid betreft.

24 juli 2012 om 11:00

Onzin, v/d Wiel verdient 1,45 miljoen bruto per jaar stond laatst op Nu/sport. HIj wil onrust creeeren onder de jongere jeugdspeler. Stom dat mensen klakkeloos geloven wat vand er wiel schreeuwt en als Labyad watzegt betreffende zijn Niet bestaande contract bij PSV geloft men PSV hmmmm suspicious

24 juli 2012 om 11:45

1.45 miljoen bruto incl. sponsorcontracten etc.

24 juli 2012 om 11:20

@madrid99..

Ik moet eerlijk toegeven dat ik geen idee hebt wat V der Wiel verdiend.nu wel dus.
Maar ik schrijf ook dat Ajax inmiddels een andere weg is ingeslagen.
Maar.... met 1,5 miljoen heb je wel lef om nog te gaan janken.

Maar in het eerste stukje van mijn post...dat speelde toendertijd wel . Maar maakt nu verder niets uit

Is Gregory eigenlijk niks voor PSV , die zoeken toch nog een RB en ik denk dat van der wiel ook niet zo heel erg duur zal zijn , en als ze dan maher hebben dann hebben ze toch wel een heel erg goed en jong elftal

24 juli 2012 om 11:02

Ja, misschien kunnen ze in plaats van Maher ook Eriksen aantrekken?! Zie je het al gebeuren?

24 juli 2012 om 11:38

Ach van mij mogen ze hem hebben. Manolev komt nog af en toe mee op en haalt zo nu en dan de achterlijn. Dat is iets wat van der Wiel de laatste 2 jaar nog geen 1 keer is gelukt.

Wij hebben onze opvolger al klaar staan dus wanneer Psv een leuk bedragje biedt, gewoon lekker laten gaan. Dat ie oprot uit Amsterdam.....

24 juli 2012 om 11:39

Haha, tjah, Manolev zorgt in ieder geval nog dat er iets te lachen valt ;

24 juli 2012 om 12:03

Waarom zou het onmogelijk zijn om Vanderwiel naar psv te laten gaan ?

24 juli 2012 om 12:31

Maar het gaat uiteindelijk toch wel om de prestatie , en als vanderwiel in vorm is kan hij makkelijk de achterlijn halen

24 juli 2012 om 12:49

Wat dacht je van de PSV supporters die hem niet zullen accepteren. Niet in de laatste plaats vanwege zijn Ajax-gerelateerde tatoeages. Maar goed... Als je deze vraag serieus bedoeld dan denk ik dat het hopeloos is om het je proberen uit te leggen.

Ik denk dat dat onzin. De beste spelers krijgen het beste betaalt. Ook wel best wel onzin wat hij vertelt. ''jeugdspelers bij ajax krijgen minder dan spelers van buitenaf''. Jan Vertonghen verdiende volgens mij 1.8 mil. Het licht ook wel aan de prestaties verbonden. Gregory van der Wiel speelt al 2 jaar net zo slecht als de rechtsback van de c3 en dan verbaast reageren dat Ajac hem geen hoger salaris heeft aangeboden.

24 juli 2012 om 11:00

ik denk niet dat het onzin is, is namelijk heel gebruikelijk dat spelers van buitenaf meer salaris kunnen bedingen dan jeugdspelers. Overigens ook in het bedrijfsleven zo, als je paar keer overstapt van werkgever is het beter voor je salaris dan wanneer je 25 jaar voor dezelfde werkgever blijft ploeteren

24 juli 2012 om 11:04

Tuurlijk. Spelers buiten de EU moeten meer verdienen. Maar dat valt wel mee hoor. Hij moet niet zo zeuren. Hij heeft helemaal niet zo goed gespeeld, maar toch veel verdiend. Messi, Xavi en Iniesta verdienen toch het meest bij Barca. Waarom? Omdat ze beste zijn. Bij Ajax hoorde Gregory helemaal niet bij de beste. Toch verdiend hij een vorstelijk salaris. En dan nog zeiken.

24 juli 2012 om 11:10

spelers van buiten de eu moeten verplicht meer dan het gemiddelde van de eredivisie winnen, daar zit Van der Wiel ook wel boven als ik het zo inschat.
De 3 van Barcelona die jij noemt zijn leuke uitzonderingen, maar over de gehele linie kan je meer bedingen wanneer je van extern komt. Prestaties spelen daarin ook een rol, maar wanneer van der wiel 2 jaar geleden goed speelde, verdient hij nu niet minder dan dat jaar omdat hij slecht presteerde. Contracten worden in deze fase alleen maar opgewaardeerd.
Van der Wiel is niet de beste speler, maar hoort mijns inziens wel bij de topverdieners van ajax. Als ik er zo over nadenk, ik kan niemand verzinnen die logischerwijs meer verdiend dan Van der Wiel. Suljemani misschien

Wat een huilebalk, toen het goed met hem ging moest meneer koste wat het kost naar Valencia, en nu niemand hem meer wil (omdat ie als een natte krant voetbalt), gaat ie een partij zitten piepen voor meer geld.

Bah, bah, bah, snel van de hand doen.

24 juli 2012 om 11:02

ik vind ajax juist de huilebalk. Toen hij voor veel geld kon vertrekken (ik geloof bayern en chelsea, zo'n 14 miljoen) was Van der Wiel een held en konden ze veel meer voor hem krijgen. Nu blijkt dat ze niet meer voor hem kunnen krijgen wordt er gedreigd dat hij niet zal spelen wanneer hij zijn contract wilt uitdienen. Ajax heeft gegokt en verloren, helaas.

24 juli 2012 om 11:05

Inderdaad, als Ajax zelf ook genoegen zou nemen met de realistische transfersommen die ze zelf maximaal willen betalen dan was Van der Wiel nu speler van Valencia geweest en had Ajax alsnog een goede bijdrage aan de bankrekening gekregen.

Van der Wiel heeft groot gelijk.

24 juli 2012 om 11:09

Met Bayern was Ajax akkoord, maar trok VdW de stekker eruit, Chelsea is nooit concreet geweest en het bod van Valencia was gewoon niet toereikend. Ik vind dat Ajax helemaal niet gegokt heeft. VdW heeft het afgelopen seizoen simpelweg niets laten zien, en dat kan je Ajax niet verwijten. Als hij een beetje z'n niveau had gehouden hadden de clubs nu in de rij gestaan (al helemaal nu hij nog maar 1jaar contract heeft). Het zegt genoeg over hem dat er niets speelt op dit moment.

Of hij nu een punt heeft of niet. Het zou hem sieren als ie gewoon z'n mond zou houden en een keer goed gaat voetballen.

24 juli 2012 om 11:24

Hoe kom je er bij dat hij niet mag spelen als hij zijn contract wil uitdienen? Heb je hem de laatste tijd zien voetballen? Hij bakt er helemaal niks meer van. Van Rhijn doet het gewoon prima dus zal hij de concurrentie aan moeten gaan.
Bovendien is het gewoon onzin. Als je tot de beste spelers bij Ajax behoort en je verlengt je contract dan hoor je bij de best verdienende. Stekelenburg en Vertonghen waren dat ook en kregen een dik contract. Zijn contract is al weer vier jaar oud. Vd Wiel is met de verkeerde dingen bezig. Hij had nog niet zo lang geleden de status van top talent. Zoals je al zegt, de absolute top wilde hem hebben. Nu niemand meer, is dat dan het moment om te gaan mopperen over je salaris? Lijkt me beter dat hij bij zichzelf te rade gaat en er alles aan doet om uit deze massieve dip te komen waar hij in zit.

24 juli 2012 om 11:24

Daar zit ook waarheid in. Maar hij heeft natuurlijk ook te maken gehad met veel blessureleed, dus niet altijd kans gehad om een bepaald niveau te bereiken.
Wie waar de stekker uit heeft getrokken zullen we denk ik nooit weten.

Toch snap ik niet helemaal waar alle kritiek vandaan komt over Gregory. Ik vind hem gewoon een erg goede back die in een dip zit.
Hij heeft gewoon een nieuwe omgeving nodig. Waar hij weer lekker zijn ding kan doen. Want als opkomende back is hij gewoon goed.
Wat er nu allemaal over Van Rhijn gezegd wordt was in het begin hetzelfde over Vdwiel. Dus wie weet heeft hij straks hetzelfde.

Over dat salaris heeft hij wel degelijk een punt.

24 juli 2012 om 12:33

Van der Wiel speelt gewoon na het WK heel erg matig. Af en toe zijn er wedstrijden dat hij redelijk speelt maar over het algemeen speelt hij slecht. Verdedigend afgrijselijk, aanvallend laat hij te weining zien. Ik zou komend seizoen kiezen voor van Rhijn, staat verdedigend zijn mannetje en heeft een aardige voorzet.

Zo zie je maar... Ajax is naar buiten aan het communiceren alsof het zo streng omspringt met salarissen voor nieuwe spelers. Om op die manier maar bij te dragen aan de beeldvorming dat de financiële huishouding zo goed is, maar dan krijg je ontevreden spelers die laten blijken dat het tegendeel waar is. Kijk, of je geeft gewoon toe dat je om goede spelers aan te trekken ook grotere transfersommen en salarissen moet betalen soms (om te kunnen concurreren met vergelijkbare competities, want zo werkt het gewoon) of je bent bescheiden in je financiën en rekent op eigen jeugd en kleinere transfers. Maar je moet niet het eerste doen, en dan de heilige gaan uithangen.

Jongens als Van der Wiel (niet mijn favoriete rechtsback overigens) zouden zeker goed mogen verdienen bij hun club. Er lopen bij Ajax ongetwijfeld buitenlanders rond (of die hebben er rond gelopen) die het dubbele verdienen en nog niet half zo belangrijk zijn.

Draait alles dan om geld, Gregory? Je moet trots zijn om voor Ajax te ballen!

Het is het beste als er snel een club komt die hem wil overnemen. Is het beste voor beide partijen.

24 juli 2012 om 11:05

dat zegt hij toch ook min of meer?

Op de vraag of hij had bijgetekend, wanneer hij bij de best verdienende Ajacieden zou gaan horen, antwoordt Van der Wiel in het magazine: “Op je 24e wil je een mooie stap maken, maar is die mogelijkheid er niet, dan blijf je graag. De opties liggen niet voor het oprapen voor mij.”

hij wil dus de mooie stap maken. Ik vergeef het je hoor, was bijna de laatste alinea. Legio mensen hier komen niet zover met lezen

24 juli 2012 om 11:45

Net alsof er een mooiere club dan Ajax voor hem langskomt, laat me niet lachen. Misschien moet hij eens verhuurd worden aan Volendam ofzo, verwent kereltje is het geworden met zijn 1,5 miljoen per jaar.

24 juli 2012 om 11:50

Wat ik bedoel is, waarom moet het altijd om geld draaien? Je moet verdomme zo trots als een pauw zijn als je voor Ajax speelt! Kriebels krijgen als je het shirt aantrekt, kippenvel krijgen als je het veld opkomt en met flair spelen! Gregory heeft zeker niets te klagen wat betreft inkomen.

Ik heb het stuk wel helemaal gelezen, jammer joh!

Waarom moet Van der Wiel zoveel verdienen? Hij kan toch wel gewoon voor een lager salaris bijtekenen? Ik denk dat hij wel zo goed als binnen is. En anders bereikt ie dat later nog wel. Als ie zo graag bij Ajax wil blijven, dan zal ie wat in moeten leveren. Hij moet de financiële situatie van z'n club ook begrijpen.

Hij heeft al veel onzin verkocht, maar dat hij hier insinueert dat hij een ''trouwe'' jeugdspeler is toch wel het toppunt. Hij kan beter snel naar Qatar of Rusland vluchten, want niemand neemt hem nog serieus.

Op basis van de afgelopen prestaties op het EK en het afgelopen seizoen, welke garantie is er?
Slecht EK en blessurerijk seizoen 2011-2012.

sorry maar al die kritiek op van der Wiel gaat wel erg ver.
Deze jongen heeft zijn mindere periodes maar staat wel vast in Ajax 1 en ook bij het NL elftal heeft hij zijn sporen verdiend.

Daarnaast voelt hij zich nu voor het blok gezet, je kan bijtekenen voor dit salaris of we gaan je verkopen.
Eerlijk gezegt vind ik dat je niet zo met een speler omgaat die zoveel voor de club heeft gedaan.
Je kan niet verwachten dat deze jongen bijtekent voor een verlaagt salaris of voor een gelijk salaris dit spreekt niet echt de waardering uit die hij verdiend.

En anders accepteren dat hij gratis de deur uit loopt.

24 juli 2012 om 11:16

Devil22 Ik heb totaal geen medelijden met van der Wiel kijk eens hoeveel mensen er t.w geen baan meer hebben in de schulden zitten er niet meer uitkomen steeds meer mensen hun job kwijtraken.
Die gasten denken allemaal dat heel wat zijn.
Zou Wiel nou de kwaliteiten van Cufu hebben kun je nog iets zeggen .
Zelfs dan nog hoeft ie zich niet zo te gedragen.
Nee hoor van der Wiel heeft zo'n hongerloon dat voor een speler die de laatste 2 jaar met het Ek als overduidelijk voorbeeld dat ie gewoon de slechtste spelers was en helemaal zoek werd gespeelt en nu komt ie met praatjes aan.

24 juli 2012 om 11:33

@sswaa

Ik stel hier ook niet ter discussie of hij teveel verdiend ja of nee of dat we medelijden moeten hebben met hem.

Ik denk dat we dat met geen enkele miljonair moeten hebben en zeker niet met een voetballer.
Maar hij heeft het recht om voor zichzelf op te komen en het is duidelijk dat hij niet gaat bijteken voor een verlaagt of gelijk blijvend contract en dat is zijn goed recht

Pff wat een ondoordachte uitspraken zeg. Ik twijfelde al langer aan zijn denkvermogens. Waarom Ajax ''spelers van buitenaf'' meer salaris geeft dan jeugdspelers? Bij transfers moet je gewicht in de schaal leggen om het voor een speler aantrekkelijk te maken om naar Ajax te komen. Geen speler zal naar Ajax willen komen wanneer ze hem 2,5 ton aanbieden waar 5 concurrenten hem allen 7 ton zullen betalen.

Bij de overgang van jeugdspelers naar het eerste elftal ligt dat anders. Zij spelen al bij Ajax en willen gewoon doorbreken in de ploeg. Het is onwaarschijnlijk dat zij naar een andere ploeg vertrekken om daar wat extra centen op te schrapen wanneer ze dicht tegen een doorbraak bij de hoofdmacht aanzitten. Sowieso verdienen jeugdspelers over het algemeen minder salaris. Net zoals ik als student minder salaris verdien dan een ouder persoon. Dus Greg, daarom hóéft Ajax jeugdspelers minder te betalen dan nieuwe aankopen.

Ikke Ikke Ikke en de rest kan stikken. Die badgasten moeten gewoon hun stinkende best doen op het veld en hun trouwe supporters tevreden stellen.

En als je de pannen van het dak speelt mag je daarvoor extra beloond worden. Die voetballers lijken veel op de bankiers van deze wereld.

.

Met deze stompzinnige reactie heeft hij zijn laatste beetje krediet verspeeld.

Ajax is juist bezig het salarisplafond drastisch naar beneden bij te stellen, dus dit raakt kant noch wal.

Daarnaast kan hij nou niet echt bepaald een trouwe jeugdspeler genoemd worden. Hopen dat Anzhi een miljoentje of 6 neerlegt, daar moeten we momenteel al zeer blij mee zijn.

vd Wiel moet niet zo zeuren. Hij verdient meer dan genoeg. Op de een of andere manier kunnen voetballers het waarschijnlijk niet hebben dat er spelers zijn die nog meer verdienen dan zij en willen ze steeds meer. Spelers zijn al jaren, net zoals bankiers, totaal het gevoel van de maatschappij kwijt en moeten zich eens bedenken hoe goed ze het wel niet hebben. Heel Europa leeft in crisis en moet bezuinigen maar zij willen meer, meer, meer. Ik hoop al jaren op een maximum salaris voor voetballers met daaroverheen evt. nog een bonus bij behaalde prijzen maar dat is denk ik jammergenoeg een utopie.

Hoe durft v.d Wiel zelfs over salaris te praten? Na zo'n een dramatisch Ek waar ie 1 van de slechtste spelers was helemaal zoekgespeelt werd door Ronaldo en dan over salaris praten.
Niet normaal meer man dit soort gasten moeten eens in de bouw komen werken of als vuilnisman voor een bescheiden loon rond komen.

Zowieso belachelijk dat spelers elkaars salaris kunnen weten dat hoort toch prive te blijven.

Ik vind dat hij gewoon een keiharde punt heeft. Welke speler die voor veel geld wordt gehaald en een hoog salaris geniet krijgt Ajax van terug? Als ze geluk hebben 1/3 inclusief transfersom en salaris. Terwijl de jeugd toekomst is. Zij zijn de goudhaantjes die Ajax geld moeten opleveren. Dus Van der Wiel heeft hier naar mijn idee gewoon gelijk,. Ajax denkt de talenten te kunnen afdoen met zo laag mogelijk salaris terwijl De silva, Enoh,rommeldahl en ga zo maar door een hoge salaris dan bijvoorbeeld een Anita, Van de wiel, vermeer of Van Rhijn genieten. Kan niet, en het klopt niet.

24 juli 2012 om 11:35

Is ook een van de speerpunten van het nieuwe beleid. De aankopen die je noemt, Enoh uitgezonderd misschien, zullen in de toekomst niet meer plaatsvinden. Bovendien denk ik niet dat de spelers die je hier noemt topsalarissen kregen hoor. Je moet meer denken aan spelers als Sulejmani, Huntelaar en Suarez Maar Vd Wiel overschat zichzelf. Op dit moment verdient hij het niet om bij de grootverdieners te horen. Hij haalt al heel lang zijn niveau niet meer. Hij moet maar denken aan jongens als Stekelenburg en Vertonghen. Die waren onmisbaar dus kregen een dik contract. Zeker met de opkomst van Van Rhijn is Vd Wiel dat niet meer. Ik denk zelfs dat wanneer hij nu niet vertrekt, zijn basisplaats terug verovert en zijn oude niveau weer haalt hij ook een dik contract kan tekenen.

24 juli 2012 om 12:01

Ik vindt ook dat er over Van der Wiel tekort wordt gedaan hoor. Het feit dat hij een slecht EK achter de rug heeft is mede door zijn blessure. Let wel, hij heeft 3/4 van het seizoen nauwelijks of niet meegedaan. Wat kan je van zo'n speler verwachten? Het feit dat hij op een bepaald niveau speelde bij Ajax heeft ervoor gezorgd dat de publiek hem zo is blijven zien. Lat ligt gewoon hoog. Vanaf het moment dat hij clubs als AS Roma, Bayern Munchen (?) en Valencia afsloeg is het misgegaan. Nooit moeten doen, en nu zit hij met de gebakken peren.

Is een beetje een kortzichtige opmerking en hij stuurt echt aan op een snelle transfer op deze manier zodra een club zich meld. Laten we hopen dat die zich gaat melden.

Denk niet dat Ajax met het nieuwe beleid dat nog steeds zal doen. Daarnaast laat van der Wiel veel te weinig zien. Hij is niet toe aan een niveau hoger dan Ajax. Ik snap niet dat spelers altijd denken dat bij contract verlengen ook een hoger salaris hoort. Dat verdien je pas als je altijd goed presteert.

Hij mag dan nu een punt hebben of niet, hij is zich zelf onmogelijk aan het maken. Is het eindelijk rustig begint hij weer. Dit moet hij met ajax regelen en in de pers zijn mond houden, als hij zo door gaat, kan het ook zomaar zijn dat hij bij a1 gaat spelen en wat heb je dan, greg, niks helemaal niks.

Hij zal met deze opmerking wel ladingen kritiek over zich heen krijgen maar ik vind wel dat hij een punt heeft.. Het is duidelijk dat dit de afgelopen jaren zo is geweest bij Ajax en niet alleen bij Ajax werkt het zo.. Ik weet nog bij mijn plaatselijke amateurclubje dat het zo ging dat jongens die van buitenaf kwamen altijd meer kregen dan de eigen jeugd...

Trouwens het is een bekend gegeven dat indien je het snelste salarissprongen wilt maken je regelmatig (om de paar jaar) van baan moet wisselen..

Kijk hij verdiend meer dan genoeg en moet verder ook niet teveel klagen maar over z'n punt dat spelers van buitenaf zo bam meer verdienen dan jongens die doorbreken uti de eigen jeugd mag hij best dit punt maken..

Maar volgens mij volgt Ajax nu ander beleid..

V/d Wiel heeft ergens wel een punt! Dit is een veel voorkomend probleem.... En dan wel niet alleen in de voetbalwereld. Mensen van buitenaf (de passanten) krijgen vaak de beste contracten en de jongens die de club al jaren kennen, die hebben het ook niet slecht, maar qua salaris komt het niet in de buurt!

Maar goed deze jongen moet een transfer krijgen, want ik heb het idee dat zijn beste tijd al is geweest.
Het EK was hij slecht en heb de indruk dat deze jongen veel andere prioriteiten heeft naast het voetbal.... Dus Ajax cashen nu het nog kan!!!

Schikbarend kopje.
Maar nu stel ik niet voor om Ajax te dwingen de voetbaltrappende Van der Wiel ook 3x teveel over te betalen. We moeten heel de eredivisie proberen te bewegen nieuwkomers juist minder te verwennen als dat ze met jongetjes als Van der Wiel hebben gedaan.

Meerjarige contracten blijken in dit land toch al een wassen neus en van der Wiel is er onder de 'slechtere' uitbetaling al verpest uitgekomen.

Het is simpelweg niet waar. Hij verdient 1,5 miljoen, Steek en Vertongen zaten op 1,8 miljoen. Daley Blind zit zelfs al op 6,6 ton.
Hij weet gewoon dat hij het verpest heeft en loopt om zich heen te lullen. Ga lekker naar ibiza pannenkoek!

24 juli 2012 om 12:00

Met als verschil dat die andere een hoger basissalaris bij Ajax hadden. Want ik kan me met de beste wil v/d wereld niet voorstellen dat ze dezelfde sponsorinkomsten hebben.

Wat een gelul. Als je presteert wordt je beloond. Hij presteert niet, duidelijk toch.

ja, 1,5 miljoen laten verdienen is inderdaad schandalig. En over Vertonghen: knappe jongen dat jij het schandalig vindt en hijzelf niet.

En Ajax en de Ajaxsupporters zijn zo trots op hun jeugdopleiding. Maar als ik v/d Wiel mag geloven gaan ze niet echt netjes om met hun eigen jeugd.

24 juli 2012 om 11:30

Jij gelooft zeker dat VdW een habbekrats verdient?

24 juli 2012 om 11:31

2 tot 3 keer minder dan de nieuwkomers.

24 juli 2012 om 11:34

eerder 2 tot 3 keer meer. hij verdient 1.45 mil ik zou best met hem willen ruilen hoor

24 juli 2012 om 11:34

Jij gelooft zeker dat de nieuwkomers dik 3 miljoen verdienen?

24 juli 2012 om 11:38

Haha greg moet gewoon een jaartje gaan werken zoals de meeste supporters voor 1500 per maand, kijken hoe hard hij loopt om weer terug op het veld te komen. Verwende snotapen met een stront mentaliteit zijn het, meer niet.

24 juli 2012 om 15:50

Je krijgt betaald naar je functie. Je kan een bakker en een advocaat qua salaris niet met elkaar vergelijken en een voetballer ook niet met dat tuig in de dranghekken. Jij stelt communisme voor, waarbji iedereen ongeacht zijn werk hetzelfde verdiend. Wat een onzin.

Heb je enig idee wat een club als dan van de spelers verdient? Daar mogen voetballers naar betaald worden hoor.

Hij maakt het zijn eigen steeds moeilijker bij de supporters, hij verdient in 1,5 miljoen per jaar, ja echt schandalig om daar mee te moeten leven.

24 juli 2012 om 11:51

En wie zegt dat het grootste gedeelte van die 1.5 miljoen bij Ajax vandaan komt?

Die voetballers zijn echt het spoor bijster, alleen maar bezig met hun ego, en niet met de mooie sport waar zij riant van kunnen leven. Dat besef is er totaal niet meer.

Ruilen? Terwijl jij helemaal niks presteert verdien jij het 300-dubbele van mij, terwijl je 3 keer minder werkt en 30 keer zo weinig presteert.

Als Ajax een bod boven het miljoen krijgt moeten ze dat direct accepteren. Deze zeer matige back kan heel makkelijk opgevangen worden door een goedkopere jongen zonder sterallures!

24 juli 2012 om 11:54

en de naam voor die goekopere jongen zonder sterallures is van rhijn
van der wiel overschat zichzelf gewoon keer op keer, bovendien zegt hij dit weer eens op een dom moment aangezien dat beleid veranderd is, aissati moest inleveren (wilde hij niet), sulejmani zal moeten inleveren als hij wil blijven etc.

dus tja, het interview van van der wiel is nou weer niet bepaald slim (maar dat zijn we wel gewend hè)

24 juli 2012 om 12:30

Hij zal inderdaad nooit een nobel-prijs winnen inderdaad. Van Rhijn is echt een meer dan prima vervanger voor van der Wiel. Als je van der Wiel kan verkopen dan ben je rijker en ga je er ook nog eens op vooruit. Zou mooi zijn als er nog clubs zijn die geloven in het talent van deze jongen.

Heeft PSV geen rechtsback nodig als vervanger van manolev haha misschien bij V/D Wiel aankloppen. Hij is duidelijk ontevreden daar in Amsterdam dus waarom niet. Ze kunnen ook niet de hoofdprijs vragen voor hem omdat hij toch straks transfervrij zal zijn.

24 juli 2012 om 11:54

Ik weet niet jij daar blij mee moet zijn. Als deze jongen zo blijft aanmodderen heeft geen enkele club iets aan hem. Was toch gewoon schandalig hoe hij liep te verdedigen op het EK.

24 juli 2012 om 12:02

Wat jij zegt klopt ook wel. Maar deze man heeft een aantal jaren echt heel goed gespeeld hij zal het toch niet verleerd zijn neem ik aan. Misschien als hij bij een nieuwe club aan de slag gaat dat zijn motivatie weer terug komt.

Type Babel: Vind zichzelf een topspeler en wil alleen naar Barca of Real maar helaas gaat dat niet lukken. Voor Ajax is het de zin van de zaak dat ze hem snel proberen te verkopen.

Lijkt wel Tofik Dibi met z'n Bam!

Van der Wiel mag van mij wel weg bij Ajax, maakt het voor zichzelf alleen maar lastiger.

Van der Wiel kan hoog of laag springen maar vergeet ook iets. Suarez was bijvoorbeeld een speler die van buiten de EU komt. Er geldt dan een minimum salaris. Bovendien kreeg Suarez in eerste instantie ook ''niet zoveel'' salaris. Halverwege zijn 2e seizoen is zijn contract opengebroken en heeft hij meer salaris gehad n.a.v. zijn prestaties en status bij het publiek.

Bovendien mag Van der Wiel helemaal niet klagen met zijn salaris. Ebecilio (ook al heeft die nog niets bewezen) voetbalde zijn eerste seizoen ook met een jeugdcontract a 30.000 per jaar. Die zit nu volgens mij rond de 300.000 per jaar.

Bovendien moet Gregory niet vergeten dat hij de laatste 2 seizoenen heeft gepresteerd onder zijn kunnen. Waarom moet Ajax zijn contract dan verbeteren? Gregory is gewoon bezig een breuk te forceren en dat is jammer, want hij houdt echt wel van de club.

Dus niet zeuren, maar alles geven. Teken een jaar bij, speel het seizoen van je leven en vervolg dan je weg naar een mooie buitenlandse club. Soms moet je een stapje terug doen om verder te komen Greg.....

Achteraf bezien had Ajax twee jaar geleden meteen moeten toehappen toen Bayern een bedrag van, meen ik, meer dan 10 mio bood. Vorig jaar had VD Wiel het hele seizoen de naweeen van het WK, dit jaar leek het alsof de NL competitie hem niet meer kon inspireren. Zonde, want het blijft een goede rechtsback.

24 juli 2012 om 12:32

@ Cyprioot

Volgens mij was het van Gaal die zei dat van der Wiel niet nodig was, had volgens mij iets met Lahm te maken.

Van Der Wiel gaat gewoon hetzelfde meemaken als Mounir als hij niet oppast. Hij denkt omdat hij NL international is dat hij alles mag zeggen en doen. Greg kijk in de spiegel en zie wat je het laatste jaar gepresteerd hebt. Hou je mond en werk je ballen uit je broek om weer terug te komen naar je oude niveau.

Over dat salaris is helemaal niet waar. Als Ajax jeugdspelers goed presteren worden hun contracten na een aantal wedstrijden of prestaties opgekrikt naar het niveau van een gemiddelde Ajax speler. Als Greg gewoon hard had gewerkt en zijn contract had verlengd had hij bij de best verdienende Ajax spelers gezeten(mits hij dat nu al niet is, wie zal het zeggen)

Ik denk dat v.d.wiel met zijn uitspraken zijn eigen ruiten aan het ingooien is.en dat F.de Boer hem gewoon naar jong Ajax zet.want dit negatief gemekker pikken ze bij Ajax niet,en terecht ook.

Tuurlijk heeft deze jongen hier een punt je zou jongens die aangetrokken worden niet een super dik salaris moeten aanbieden. Maar aan de andere kant krijgen de spelers die veel voor de club betekenen of waardevol zijn een hoog salaris. Maar als je bv. ziet dat er voorheen een Sulejmani aangetrokken werd of een El Hamdaoui en meteen een heel dik salaris kreeg is natuurlijk niet goed.

Gelukkig is dit veranderd nu en zal het niet meer voor komen (hoop ik).
Alleen jammer dat spelers weer alleen van zich laten horen wanneer ze zelf vinden dat ze salarisverhoging horen te krijgen dat ze dit uitten maar ze zullen nooit wanneer ze zelf slecht spelen zeggen ik lever wat salaris in.

24 juli 2012 om 11:40

Dat dikke salaris is oude koeien uit de sloot halen, dat is namelijk het vroegere beleid geweest. Anders had Narsingh wel bij Ajax gespeeld. Van der Wiel verdiend zelf al 1,5 miljoen per jaar, moeten wij daar medelijden mee hebben? Dacht het niet, ik zou graag met hem willen ruilen.

24 juli 2012 om 11:42

@sebasjuh, er is nu idd een nieuw beleid. De salarissen die geboden worden gaan flink naar beneden. Ook in geval van contractverlening wordt het contract soms gehalveerd. Ga je daar niet mee akkoord, dan moet je je heil elders zoeken.

Neem Aissati, die kreeg 600.000 aangeboden. Hij wilde max teruggaan naar 800.000 (hij verdiende naar verluidt 1.2 miljoen), waarop Ajax zei, succes verder.

Dus wat Gregory hier doet is oude koeien uit de sloot halen. Nieuwkomers zullen nu nooit meer krijgen dan hij.

24 juli 2012 om 11:47

Zal Vitesse dan wel 8 ton hebben geboden? Zou wel van der zotte zijn.

Een nieuwkomer heeft vaak ook al iets bewezen Gregory. Een jeugdspeler vaak nog niet en moet zich nog bewijzen. Wanneer een jeugdspeler goed presteert dan word zijn contract flink opverhoogd (zie Eriksen) Daarbij moet hij niet zeuren met zijn 1,5 miljoen exclusief bonussen.

juist die tijd is geweest. Hij heeft gelijk dat dit raar is, maar de tijd naar voetballers kwamen en salarissen van 1 a 1.8 mln zoals aissatti, el ham en suljemani, krijgen is geweest. Vd wiel moet niet zeuren nu over salaris, maar gewoon gaan voetballen. Dan krijgt hij wel zijn gewenste transfer. Ik verwacht hij nog wel weg gaat voor eind aug. Waarom ging hij niet naar valencia?

24 juli 2012 om 11:48

Niet zeuren maar voetballen zal lastig worden als die niet bijtekent.

Zelf opgeleide spelers willen veelal hun grenzen verleggen en gaan spelen in een grotere competitie. Ze willen dan alleen een contract accepteren met een lage gelimiteerde transfersom. Ik denk dat Ajax vd Wiel best een contract wil aanbieden van een van de grootverdieners van Ajax (dus max 1 miljoen), maar dat meneer vd Wiel alleen wil tekenen als hij voor een miljoentje of 6 de deur uit kan lopen. In dat geval kan Ajax namelijk beter energie steken in de ontwikkeling van Van Rhijn en vd Wiel rechts laten liggen. Er wordt namelijk steeds meer in geld gedacht.. Op zich ook niet gek in deze economische malaise.. we moeten iig niet zo'n competitie worden als in Spanje waar je als club een uitzondering bent wanneer je geen schulden hebt.

Je hoort en zal ook nooit bij geen enkele club bij de grootverdieners behoren vd Wiel! Wen daar maar aan, want je niveau is gewoon dramatisch.
Dat er dus spelers zijn die het dubbele of 3 dubbele verdienen van jou is niet meer dan terecht!

Het beste is dat deze jongen lekker vertrekt en ze heil elders zoek.... Het beste voor hem, en het beste voor Ajax!

Ach, misschien haalt hij er wel inspiratie uit voor zijn rap of mode carrière. Str8 outta lowcash past wel bij zijn huidige inkomen.

Pffff wat een misselijk mannetje ook die VD Wiel, denkt dat die echt alles is.
Middelmaltige verdediger die een half seizoen leuk heeft gespeeld en een EK waar alles goed liep ook goed heeft gespeeld. Daarna 0,0 meer gepresteerd en dan ook nog raar opkijken dat je kan bijteken voor hetzelfde salaris? Je bent nog niet eens de helft waard van wat je krijgt Gregory, arrogant middelmatig backje die zich net zogoed vindt als Dani Alves lijkt t wel.

Zoals ik in andere posts ook lees verdient die man meer als een miljoen, terwijl die man amper kan voetballen, staat rechtsback omdat hij niet goed genoeg kan aanvallen om voorin te staan mar het verdedigen beheerst ie ook niet. Nee Greg een speler met jouw kwaliteiten mag blij zijn met 1 miljoen per jaar.
Wordt idd tijd dat je een volgende stap maakt, kan de rest vd wereld ook zien dat je maar bent gehyped en met je mentaliteit niet ver komt.

Wanneer is deze knaap eens klaar met het uitdelen van steken onder water richting zijn huidige werkgever? Een werkgever die hem rijkelijk beloond voor matige prestaties en bovendien ook zonder zeuren doorbetaald als meneer vrijwel het hele seizoen geblesseerd is?

Een aanvaller zal altijd meer verdienen als een (simpele rechter)verdediger, zo zit de (voetbal) wereld nu eenmaal in elkaar. Daarnaast verwijst hij met zijn opmerking naar "gekke" tijden waarin speler voor belachelijke bedragen werden gekocht en de meest bizarre bedragen konden verdienen, ondanks dat ze amper iets gepresteerd hadden (sulejmani). Die tijden zijn nu gelukkig voorbij, zulke zaken hebben ajax aan de rand van de afgrond gebracht.

Greg vergeet overigens dat ajax Mickey een contractvoorstel heeft gedaan wat bijna de helft lager is dan zijn huidige salaris en ook lager dan het salaris wat Greg zelf momenteel opstrijkt.

Het is inderdaad beter voor Greg om te gaan. hij vind zichzelf zowieso veel te goed voor Ajax en ik denk dat het niet slecht is voor de sfeer als hij vertrekt. Probleem is nu om nog wat aan hem te verdienen, denk dat veel clubs zich achter de oren gekrabt hebben tijdens het afgelopen EK (AS Roma, Bayern munchen) aangezien deze aanzienlijke bedragen boden voor deze "topper", maar wat om diverse redenen niet doorging.

Ik snap de frustratie van Van de Wiel. Maar Ajax wil dus af van die hoge salarissen en dus ook van spelers die vanaf buitenaf opeens het driedubbele krijgen. Het beleid is sinds een half jaar anders en Ajax is niet bereid om die exhorbitante salarissen te betalen. Dus bijtekenen mag, anders ga je maar weg. En bovendien voetballers verdienen sowieso veel te veel. En Ajax heeft zijn hele opleiding betaald en krijgt nog eens een keer een goed salaris ook. Ik kan mij dus goed voorstellen, dat Ajax geld wil verdienen aan van de Wiel.

Van der Wiel de arme stumper "verdient" maar 1,45 miljoen bruto per jaar..... Tja dat is niet gemakkelijk. Dag in dag uit door weer en wind moeten trainen onder bizar slechte condities.

Pfffffff ,doe het hem maar eens na.

Maarrrr:
hij zeurt nooit
staat altijd klaar voor zijn club,
leeft 100 % voor zijn sport
Nooit tijd voor een dolletje
nooit eens naar een concert
altijd maar vroeg op bed,

Nee, petje af voor Gregory van der Wiel..... Je moet het maar doen !

24 juli 2012 om 14:26

Doe niet zo kinderachtig sarcastisch. Van der Wiel heeft na het EK vrijwel zelden zijn normale niveau gehaald en dat gedoe met die koptelefoons en muziek staat mij ook wat tegen.

Maar het is wel een prof en een Ajacied. Ik kan me ook voorstellen als je al jaren bij Ajax loopt, de sterren op je borst hebt staan (bij wijze van), en dat als er dan zo'n speler als El Hamdaoui of Sulejmani komt die gelijk veel en veel meer verdienen.
Hij zal zich nu op dit moment vergelijk met Sulejmani, die nog lang niet heeft gepresteerd naar wat hij gekost heeft. Maar Miralem verdient waarschijnlijk nog steeds bergen meer dan Van der Wiel, dus ik kan die onvrede wel ergens begrijpen.

Neemt verder niet weg dat Van der Wiel zijn niveau al lang niet meer gehaald heeft en wat dat betreft heeft hij ook niet veel reden van klagen over zijn salaris.

12x Balkenende norm en dan nog huilen... er zijn mensen die 5 euro per week te besteden hebben.

Part timers worden ook minder betaald Gregory. Jij toont altijd maar een halve wedstrijd inzet dus krijg je er ook voor betaald.

Mag toch hopen dat hij nog gaat vertrekken bij Ajax

Nou ik snap wel waarom jij geen hoger salaris heb gehad de afge
Open jaren. Sinds het WK speel jij zeer slecht. En je heb Ajax de afgelopen jaren punten gekost. Man kijk in de spiegel voordat je wat uitkraamt. Je speelt gewoon slecht. Maar je speelt vanwegen je naam van de eerste jaren die je heb opgebouwd toen. De eerste jaren was je veel beloofend.

24 juli 2012 om 12:19

Normaal gesproken zullen Feyenoorders en Ajacieden niet vaak echt met elkaar eens zijn. Nu wel

Twee jaar lang is v.d Wiel met zichzelf aan het vechten. Alles lijkt belangrijker dan voetbal. Zijn houding komt dus ook niet als een verrassing. Als Ajacied vind ik dit erg jammer. Ik weet niet hoe de Boer dit gaat oplossen, maar als v.d Wiel niet weg gaat hoeft hij voor mij niet veel meer te verwachten. Te veel Ajacieden willen de laatste tijd niet bijtekenen en Ajax moet als een gek een oplossing voor hun vinden. Persoonlijk vind ik dit ondankbaar gedrag en helaas doet ook deze rechtsback er aan mee.

24 juli 2012 om 12:35

Ach ik ben een feyenoorder in hart en nieren. En ook al is voor mij niks mooier dan van Ajax winnen. Toch moet je een beetje realistisch kijken. V/d wiel is gewoon de laatste 2 jaar zeer slecht bezig. Zit meer met zijn hoofd bij muziek dan dat hij voor zijn beroep leefd. Beetje afmelden bij oranje en dan twitteren dat hij op een dansfeest zit. Kan toch niet. Hij is al jong op een voetstuk gezet. Alleen weet hij zelf nog niet dat hij daar niet meer op staat.

Ik heb het gevoel dat die vd wiel met van alles en nog wat bezig is, behalve met het spelletje zelf.

Nou loopt ie weer te klagen over salaris. Ik begin een beetje moe te worden van die jongen.

Welkom in de grotemensenwereld. Bij gewone banen is het ook zo dat als je er in een keer flink op salaris vooruit wil gaan, je moet overstappen naar een andere werkgever of hele andere functie. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een werkgever zei: "je doet het niet zo goed meer als voorheen maar we vinden je lief dus verdubbelen we je salaris"...

Greg hou je mond jongen. Ben je nou zo ontzettend dom, dat je hier over gaat klagen terwijl je zelf al ver boven de Balkenende-norm verdiend. Wat een huilert om hiermee in de publiciteit te treden. Is er nou geen enkele manager of familielid van zo'n jongen die hem af en toe wat feedback geeft.

Dit is al helemaal misplaatst als hij eens naar zijn eigen niveau zou kijken.

Doet me een beetje denken aan het intervieuw en verhaal van Winston Bogarde.die had hier ook veel moeite mee. Was dat ook niet na een slecht EK? ; Maar vervolgens zegt v.d.wiel wel als hem gevraagd word of hij wel blijft als hij de best verdienende speler van ajax kan worden “Op je 24e wil je een mooie stap maken, maar is die mogelijkheid er niet, dan blijf je graag. De opties liggen niet voor het oprapen voor mij.” Hier houd hij toch wel een beetje een slag om de arm en Ajax aan het lijntje.
Maar wat kan het je nou schelen wat je medespelers verdienen? Je bent er zelf met je volle verstand bij als je een contract tekent. Dan moet je achteraf daar niet over lopen klagen in de media maar had je zaakwaarnemer iets meer zijn best voor je moeten doen en had hij er zelf geen genoegen mee moeten nemen.

Het is ook logisch dat eigen jeugdspelers een minder salaris aan word geboden, je word namelijk opgeleid door Ajax en je krijgt de kans om in de jeugd begeleid te worden door ex-topspelers als bijvoorbeeld de Boer, die werken ook niet gratis en Ajax heeft dus in een jeugdspeler geïnvesteerd om hem beter te maken. Als deze speler dan het 1e haalt word er ook een beetje loyaliteit verwacht omdat Ajax deze speler heeft geholpen beter te worden, kijk naar van der Wiel, die heeft in de A2 van Ajax gespeelt maar heeft door goede begeleiding gewoon het eerste gehaald, misplaatste opmerking vind ik dit dus.

Wat de exacte salarissen zijn dit jaar weet ik niet, maar dit zijn de salarissen over 2010.

1. Stekelenburg (eigen jeugd) 2,1 miljoen
2. De Zeeuw
3. Emanuelson (eigen jeugd) 1,5 miljoen
4. Sno
5. El Hamda
6. van der Wiel (eigen jeugd) 1,25 miljoen
7. Ooijer
8. Aissati
9. Wielaert
10. Vermeer (eigen jeugd) 7 ton

Hiermee denk ik wel dat aangetoond is dat ook eigen jeugd bij Ajax veel verdiend, en dat vd Wiel dus wel bij de topverdieners hoort. Sterker nog, hij verdiend eigenlijk al meer dan Ajax nog wil betalen aan salaris. En waarschijnlijk is zijn huidige salaris nog hoger dan die 1,25 miljoen aangezien Ajax destijds hoge kampioenspremies in de contracten zette, en laatste 2 jaar werd Ajax kampioen.

Wat ik wel opvallend vind is dat bijvoorbeeld Cillissen ook echt een topsalaris heeft van naar het schijnt rond de 8 ton. Is toch veel voor een reserve keeper.

24 juli 2012 om 12:41

goed dat je 't zegt.. maar ooijer is ergens ook eigen jeugd

24 juli 2012 om 12:41

@ Ahmedhossam

Als het goed is ligt zijn salaris nu rond de 1.45 miljoen, dat is natuurlijk op een houtje bijten. Greg doet wel aardig zijn best om uitgekotst te worden dit is niet de eerste keer dat hij de confrontatie zoekt.

24 juli 2012 om 15:53

Als je dan met voorbeelden komt, dan moet je de salarissen er natuurlijk wel bij zetten. Zo kan je niet vergelijken

24 juli 2012 om 16:20

als je een beetje logisch nadenkt zie je dat het een top 10 is, dus zitten die anderen er tussen. Maar omdat jij kennelijk niet in staat bent dat in te vullen krijg je ze ook nog van mij.

de Zeeuw, 1,7 miljoen
Sno 1,4 miljoen
Hamda, 1,3 miljoen (half jaar ajax half jaar az, dus jaarsalaris zal iets hoger liggen)
ooijer 1,1 miljoen
Aissati 1 miljoen
Wielaert 9 ton

Nou vergelijk ze, maar ik denk dat een weldenkend mens genoeg had aan de vorige...

jaja klagen over de salarissen, maar als ajax hem nu de best betaalde ajacied zou maken wilt hij een mooie stap maken...

nou van der wiel, zo geweldig heb je het niet gedaan vanaf het wk, en als je zo loopt te zeuren mag je weg! van rhijn vind ik niet veel onder doen voor je, en is in potentie een betere back als jou!

Het feit dat nieuwkomers veel gaan verdienen heeft te maken met hun eisen. Vaak is Ajax een stap omhoog en dan willen ze meteen meer verdienen. Daarbij verdienen die spelers van buitenaf al een behoorlijk salaris voordat ze naar Ajax komen.

Haha, gaan we nu terug naar midden jaren 90? Misschien kan je advies vragen aan Bogarde, je huidige coach en Co.

On: Salaris moet je verdienen Greg, als je aan de hand van Social Media je brood wil verdienen, solliciteer dan bij een communicatiebureau. Sinds het WK raak je geen pepernoot en word je met de dag arroganter. Met welk gezicht durf jij nog een loonsverhoging te vragen.

Wat een gezichtsverlies zeg.

PSV zocht toch nog een rechtsback???

die betalen wel en dan komt hij ook nog eens van buitenaf

v.d. Wiel je bent een over het paard getild sukkeltje
bij haarlem was je niets
bij ajax 1 seizoen goed gespeeld
afgelopen jaar was het niets
en dan nog kapsones
ga toch gauw weg
ajax heeft eindelijk een visie
kies voor je club en liefde voor je sport en stop met janken

Bulykin en Janssen enzo kregen vast een dik contract toen ze tekenden voor Ajax, dat zal wel kloppen. Is normaal dat oudere spelers ook meer geld krijgen en omdat ze van een andere club komen moeten ze natuurlijk ook op financieel vlak verleid worden om voor de club te willen spelen.

@gvanderwiel, jij wordt op dit moment overbetaald dus bek houden & presteren.

Omdat van der Wiel in een grijs verleden een paar leuke wedstrijdjes bij Oranje heeft gespeeld denkt hij nu de vedette van Ajax te kunnen zijn. Hij vergeet alleen dat hij de afgelopen 2 seizoenen (een van) de slechtste spelers op het veld was bij zowel Ajax als Oranje. Ik snap zijn verontwaardiging m.b.t. salarissen van zelf opgeleide spelers, maar van der Wiel is de laatste die hier over mag huilen.

Niet echt een geweldige timing deze uitspraak.

Vd Wiel heeft op dit moment namelijk geen recht van spreken. Hij behoort niet eens tot de vaste basiself als we het seizoen nu zouden beginnen.

Aan de andere kant heeft hij deels wel gelijk. Jeugd is goedkoop en wil graag in het eerste spelen. Die bieden ze dus minder dan iemand van buitenaf die ook nog naar een aantal andere clubs kan.

Je kunt het ook vanuit een ander perspectief bekijken. Ajax heeft Vd Wiel opgeleid, hem geholpen tot de voetballer die hij is en Ajax is de ideale springplank naar de buitenlandse top. Je kunt als ex-jeugdspeler dan ook dankbaar zijn voor je opleiding. We moeten namelijk niet doen alsof Vd Wiel rond moet komen van een bijstandsloontje.

Greg krijgt het hoog in z'n bol, zou ik ook hebben als ik alleen maar in Miami op een boot in de zon zat.
Het is beter dat hij vertrekt, misschien is er een Amerikaanse club die interesse heeft.

Weer een speler die ( als hij het niet eens is met het beleid van zijn club ) er plotseling niets van kan.
Ik lees hier, overbetaald ,bek houden, zeurkous enz enz. En dit alles wordt gebruld door pubers die denken dat ze de wijsheid in pacht hebben.

Hij moet niet zo janken moet ie zelf meer vragen bij zijn onderhandelingen. Altijd dat achteraf gejank naar een club toe hou toch eens op

Wellicht krijgt hij salarisverhoging als hij bijtekent. Het is nou eenmaal een gegeven op de werkvloer en dus ook in het voetbal, dat de nieuwe mensen over het algemeen meer kunnen vragen en eisen dan mensen die al een aantal jaren voor een bedrijf /club werken. Kwestie van gebruik maken van het feit dat een bedrijf /club graag wil dat je bij hen komt werken

Dat gehaat op Van der Wiel moet eens stoppen. Tuurlijk zit ie niet in de beste fase van zijn carriere, maar daarom is het nog niet meteen een slechte voetballer die weg moet. Hij droeg wel bij aan het kampioenschap door de uitwedstrijd bij Twente min of meer persoonlijk te beslissen, maar dat vergeten mensen snel weer.
Greg moet gewoon weer plezier krijgen in het spel, actief meedoen met aanvallen, de foutjes uit zijn verdedigende spel halen en hard trainen op het verbeteren van zijn voorzet.

Overigens roept iedereen nu dat Greg wel weg kan omdat we Van Rhijn hebben, maar ik zie in Van Rhijn juist meer een toekomstige centrale verdediger en daarnaast moet Van Rhijn het ook nog allemaal maar eens over een langere periode laten zien.

Edit: Over zijn salaris moet ie niet zeuren trouwens, meer dan een miljoen per jaar lijkt me meer dan genoeg.

25 juli 2012 om 02:50

aanvallend was hij belangrijk maar verdedigend was hij weer drama Ola John maakt hem helemaal gek.
en sinds hij weer mee deed kregen we ook elke wedstrijd een tegen goal daarvoor 8 keer de 0 gehouden

Het wordt tijd dat Gregory van der wiel ze bek houdt en gaat doen waar hij nu al te veel voor krijgt en dat is voetballen en goed voetballen deze eikel eindigt net als babel over the hill en einde carriere wat prutser deze gozer zeg maakt zich overal druk om behalve over zijn spel bah

24 juli 2012 om 14:48

Dit is dus het cognitieve niveau van een gemiddelde Ajax fan.

24 juli 2012 om 15:53

wil jij dan zeggen dat hij recht van spreken heb na het WK is hij alleen maar slechter geworden dus ik beoordeel op wat ik zie en ik zie een steeds slechter spelende speler die vorig jaar is voorbijgestreefd door van rhijn en alleen maar een steeds groter waffel krijgt op alles wat er bij ajax is hij zich concentreren op zijn spel en niet op een andere club en om meneer zijn bankrekening

24 juli 2012 om 15:55

En de gemiddelde Groningen fan, en de gemiddelde Twente fan, en de gemiddelde Feyenoord fan, enz, enz.

Volgens mij verdient Greg alsnog een ruime miljoen bruto per jaar. Dat is toch geen salaris waar je in tijden van crisis om moet gaan zeuren. Zeker gezien het feit bijstandsmoeders niet rond kunnen komen en bejaarden niet gewassen kunnen worden. Gregory doet de hele dag wat hij leuk vind en verdient daar nog 3000 euro per dag mee ook.

Maar ik snap ook wel dat hij baalt. En ik moet het ook wel eerlijk toegeven. Ajax heeft van der Wiel al twee keer een prachtige kans op een buitenlandse transfer ontnomen. Bayern boodt zelfs ooit 15 miljoen. En als Valencia deze zomer voor een verdediger die de afgelopen twee jaar niet meer in vorm is geweest 6,5 miljoen vast biedt en nog eens 2,5 miljoen aan variabelen. Hoezo accepteert Ajax dat bod dan niet gewoon?

Dan vind ik de verhoudingen toch soms wel een beetje scheef. Narsingh is met zijn vier miljoen te duur. En van der Wiel is dan schijnbaar meer waard dan 9 miljoen. Dan klopt er iets niet in de verhoudingen.

En ja over die salarissen van nieuwkomers. Ja Schöne kwam transfervrij, dus dan is het logisch dat hij wat meer verdient. Is dat eerlijk? Nee. Is het eerlijk dat iemand met het voetbaltalent van der Wiel miljoenen verdient en ik niet eerlijk? nee. Is het eerlijk dat mensen met een modaal inkomen 50 euro per kaartje moeten betalen om de miljoenensalarissen van de heren te betalen? Nee. Het leven is niet altijd eerlijk, welcome to the real world

Hoezo tekent van der Wiel niet gewoon voor één jaar bij? Krijgt hij dit seizoen nog één kans zich in de kijker te spelen en kan Ajax volgende zomer nog wat geld voor hem vangen. Dat is toch iedereen tevreden? Wat ondanks het feit dat Greg niet geliefd is bij veel Ajacieden. Ik denk dat we zijn ervaringen best wel kunnen gebruiken komend seizoen.

25 juli 2012 om 02:46

natuurlijk had Ajax dat bod van Valencia moeten axxepteren maar van gaal heeft zelf gezegd dat hij nee heeft gezegd tegen van der Wiel toen Ajax en Bayern akkoord waren over de prijs al zei van der Wiel later dat hij het af had geblazen wat ik moet geloven weet ik niet wat ik wel weet is dat hij tijdens het W.k. zei dat hij zeker naar een andere club zou gaan terwijl er nog geen 1 club concreet voor hem was. Toen was ik hem al een beetje zat als ajacied toen had hij net 1 seizoen goed gespeeld (zijn beste wedstrijd vind ik trouwens zijn debuut Fc Twente uit) toen de Transfer niet kwam die hij zo graag wilde heeft hij slecht gespeeld en dat duurt nu al 2 seizoenen en het dieptepunt voor mij was AJ Auxerre uit reis je ruim 1000 km om ze te steunen word je een hele dag op gesloten op een terrein waar 1 koelkastje staat met slappe stokbroodjes met te veel boter en weinig beleg en verkocht werden voor belagelijke prijzen dus de irritatie zat al heel hoog. Krijg je op het veld een slappe hap te zien waar je niet goed van word en dan krijg je van dit jochie vanaf de middenlijn een middelvinger en een dag later op twitter want daar is hij wel goed in dat hij geen respect krijgt en dus niet geeft. nou ik ben helemaal klaar met hem al een paar jaar en ben niet de enige om deze redenen . en gelukkig hebben we zijn vervanger al in huis die ook nog veel beter kan verdedigen

Vraag en aanbod, zo moeilijk is het allemaal niet hoor Gregory. Voor jou waarschijnlijk wel, maar dan zwijg je er ook gewoon beter over.

je mag blij zijn dat je afgelopen 1,5 salaris hebt ontvangen na al die beroerde wedstrijden

het is tijd dat vd Wiel weg gaat hij heeft sinds het wk een zeer hoge dunk van zijn eigen terwijl hij zeer slechte wedstrijden speelt afgewisselt met redelijke maar nooit hoger dan een 6. De concurrentie strijd met Ricardo van Rhijn heeft hij al verloren, En nu gaat hij zeuren over salaris, wie weet welke verbeterd contract hij had kunnen krijgen als hij bij getekend had, maar nee hij kan alleen maar zeuren en van de daken schreeuwen en twitteren dat hij het zo slecht heeft bij Ajax.

VD Wiel GA WEG EN Blijf WEG IN Amsterdam BEN JE Niet Meer Welkom

Hij kan t beste een vlietruig naar t midden oosten pakken en daar lekker gaan spelen voor wat olie mijoenen.hij heeft t zeker krap omdat ie horloges van een ton wilt dragen en een eigen opnamestudio heeft.hij behoort echt wel tot de grootverdieners bij Ajax op dit moment,maarja volgens mij vindt ie stappen met een paar mislukte rappers leuker als voetballen in Ajax 1

Van der Wiel leeft echt helemaal in zijn eigen wereldje.
Helaas, is die in zijn wereld de "second coming of Jay-z" die de beste rechtsback ter wereld is.
In de normale wereld is het gewoon een matig backje van het kaliber Manolev en daarvoor staan clubs alleen in de rij als ze bijna transfervrij zijn.
ZIe Manolev die voordat PSV zijn optie lichte voor nog eens 2 jaar ook door AC Milan en andere clubs werd gevolgd.
Nu zit Dick Advocaat met hem opgescheept.
Zijn we, als Ajax zijnde van de ene huilebalk(el Hamdaoui) af gaat er een nieuwe lopen huilen.
Misschien beseft die ook dat van Rhijn hem voorbij gestreeft is, en hij dus op het 2e plan komt.
Ajax laat hem voor een redelijk bedragje gaan, want anders gaat hij lopen zieken.
Had hem trouwens na dat concert geintje al verkocht.

Snapt die t niet of wil die t niet snappen? Spelers als sulejmani verdienen t dubbele ja omdat meneer van Basten het toendertijd voor t zeggen had en enorme bedragen op tafel legde. Het merendeel van die spelers die van Basten heeft aangesteld zijn nu allemaal weg. Van der wiel begrijpt kennelijk niet dat ieder mens hard moet werken voor z'n centen en dat men boos reageert als een voetballer een jaarsalaris ontvangt van 15 miljoen euro netto welteverstaan. Niet dat Greg zo'n bedrag vraagt maar in Nederland wordt nu max 1.3miljoen bruto uitgekeerd wat overigens ook niet verkeerd is. Bovendien speelt gregg ook niet geweldig dus waarom zou hij net zoveel moeten verdienen als bv vertonghen of sulejmani? Hij is t gewoon niet waard. Je krijgt wat je verdiend en anders ga je toch gewoon een kledingwinkel beginnen?

En vergeet ook de premie niet van kampioen worden.
2x 3 ton.hebben anderen ook voor hem verdiend.

Greg, je hebt natuurlijk aan de ene kant gelijk. Aan de andere kant, spelers van buitenaf moet je Aantrekken, vaak nog met concurrerende clubs ook. Dus die Moet je wel een aantrekkelijk salaris geven, anders was het al 10 jaar zo als dit jaar; Narsingh die niet komt.

Dus wat jij nu opteert, is al aangepakt en wordt (als het goed is) ook niet meer gedaan.
Nu je lippen op elkaar houden, en presteren jongen. Al dat zeiken schiet je niks mee op. Enige waar je tegen mag zeiken is je spiegelbeeld, want die persoon heeft je al 2 jaar laten barsten.

Ik snap de heer Van der Wiel wel.. hij dacht deze zomer een enorme financiele klapper te gaan maken. Hij droomde al van de miljoenen en miljoenen Euries.. toen kwam het Ek waarin hij dramatisch speelde.. en nu blijkt dat echt geen enkele topclub hem meer wil. Ja, die klap komt kei en kei hard aan bij dit verwende nestje.. en nu kijkt hij gefrustreerd naar zijn ''salarisje'' bij Ajax.. Typisch een over het paard getild voetballertje.. hij moet zich eens op het voetbal gaan concentreren ipv nevenzaken. Hij presteert al 2 jaar dramatisch slecht... zolang hij niet beter gaat voetballen kan hij ook beter zijn mond houden mbt salarissen e.d. Nu heeft hij geen recht van spreken. Op basis van prestaties zou Van Rhijn al het driedubbele moeten ontvangen.. Sterker, op dit moment komt vdwiel tekort voor Ajax. Zoals hij nu voetbalt zou hij beter op zijn plaats zijn bij een subtopper in de Eredivisie. En ja, met het salaris dat ze bij een Nederlandse subtopper betalen.

Hij verdient ook wel heel erg weinig... Weet je wat Greg; ruil je gewoon je salaris met mij. Ik blij en dan weet jij wat 20x zo weinig als jouw salaris is.

Jammer dat mensen zijn punt helemaal niet begrijpen, Hij zegt namelijk nergens dat hij 'te weinig verdiend'. Zijn punt heeft ook totaal niks met zijn prestaties te maken ( Die ook lang niet zo slecht waren als iedereen hier beweert).

Maar i.m.o heeft hij helemaal gelijk, alleen brengt hij het misschien op een verkeerd moment.

Het nieuwe beleid moet dan wel consequent worden doorgevoerd. Wat hebben Jonk en Bergkamp op het vlak van voetbalmanagement gepresteerd om zoveel te verdienen?

Ik als Ajax zou hem hebben verkocht , je hebt Van Rhijn als vevanger en anders heb je nog Ligeon en andere talenten en VD Wiel wil denk ik ook heel graag weg. VD Wie is in mijn ogen hopeloos uit vorm.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren