Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Koeman krijgt met Dynamo niet zijn gewenste opponent

Laatste update:

Feyenoord moet het in de derde voorronde van de Champions League, met als inzet plaatsing voor het hoofdtoernooi van het kampioenenbal, opnemen tegen Dynamo Kiev. Een lastige opponent, maar dat er een tegenstander van formaat uit de koker zou rollen was al wel duidelijk. De andere opties als tegenstander waren Panathinaikos, FC Kopenhagen en Fenerbahçe.

/

De eerste wedstrijd, die gespeeld wordt op 31 juli of 1 augustus, is voor Feyenoord een uitduel in Oekraïne. Een week later, 7 of 8 augustus, volgt het thuisduel. Hoofdtrainer Ronald Koeman hoopte in een eerder stadium nog op een andere club. “Als ik mag kiezen, Kopenhagen”, vertelde de coach van Feyenoord (dat zich in 2003 voor het laatst plaatste voor het hoofdtoernooi van de Champions League) aan Voetbal International. De Denen werden echter gekoppeld aan het Belgische Club Brugge.

Dynamo Kiev is geen onbekende op het hoogste Europese niveau. De club reikte drie keer tot de halve finale, de laatste keer in het seizoen 1998/99. Liefst zes keer haalde de club van coach Yuri Syomin de kwartfinale. Twee seizoenen geleden was Dynamo in de voorronde van de Champions League nog de tegenstander van Ajax. In Kiev werd het 1-1, in Amsterdam won Ajax met 2-1. Ajax is nog altijd die enige Nederlandse club die Dynamo Kiev wist uit te schakelen; PSV moest tweemaal het onderspit delven, terwijl ook FC Utrecht een keer sneuvelde.

Ook Feyenoord zelf kwam in het verleden al tegen de Oekraïnse hoofdstedelingen uit. In het seizoen 2002/03 troffen beide ploegen elkaar in de groepsfase van de Champions League. In Kiev werd het 2-0 voor Dynamo, terwijl Feyenoord in eigen huis een punt pakte (0-0). Uiteindelijk werden beide ploegen uitgeschakeld in die ronde; Juventus werd groepswinnaar en Newcastle United eindigde als tweede. De bekendste namen van de huidige selectie zijn Miguel Veloso (overgenomen van Genoa), Niko Kranjcar (Tottenham Hotspur) en ex-sc Heerenveen-verdediger Goran Popov.

Plaatst Feyenoord zich voor het hoofdtoernooi van de Champions League?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat is exit Feyenoord in de Champions League (helaas). Feyenoord moet hopen dat ze in de play-offs van de Europa League een goede tegenstanders treffen. Dit is kansloos.

Feyenoord heeft niet eens een fatsoenlijke spits, Kiev is een geweldige team. Geen reden om optimistisch te zijn in dit geval helaas.

Kiev heeft: Veloso, Milevskiy, Kranjcar, Gusev, Yarmolenko en Vukojevic. Feyenoord komt met Ruud Vormer en Fernandez aanzetten.

20 juli 2012 om 12:29

Natuurlijk is het geen Exit....
Heeft Feyenoord niet bewezen dat het in topwedstrijden boven zichzelf uitstijgt?

20 juli 2012 om 12:30

Precies, als het van Ajax kan winnen, dan kan het ook van Kiev winnen. Ajax won immers 2 jaar geleden van Kiev.

20 juli 2012 om 12:32

Inderdaad, hoezo zo negatief -_-'
Net of Kiev een wereld team heeft.
Aan de andere kant, als je hier al niet van wint wordt je in de poule sowieso vernederd. Tuurlijk, dat geld dat te halen is is zeer welkom voor Feyenoord dus ik begrijp dat dit een tegenvaller is maar wel positief blijve aub. Meeste Ajacieden en Feyenoord zie ik de laatste weken sowieso al positief over Feyenoord komend seizoen

20 juli 2012 om 12:33

Feyenoord kan totaal niet tot scoren komen, zelfs niet tegen amateurs. Ze missen een spits, en Kiev is even iets anders.

20 juli 2012 om 12:33

Niet met je eens. Volgens mij ontbreken er vier belangrijke spelers dit jaar bIJ Feyenoord. Zoals jij het stelt hoeven veel clubs niet meer tegen elkaar te voetballen want ze hebben al bewezen dat ze de ander kunnen verslaan. Het ene jaar is het andere niet

20 juli 2012 om 12:42

Guidetti weg Vlaar misschien El Ahmadi weg. Ze hebben best wel een nieuwe groep. Met veel spelers die nog nooit op dit niveau hebben gespeeld. Met geluk gaan ze door Dynamo maar de volgende ronde gaan ze er zeker uit denk ik.

20 juli 2012 om 12:44

Reken er maar op dat Kiev ook niet blij is met deze loting..

20 juli 2012 om 12:45

Hoezo zo negatief?
Omdat bij Kiev spelers als Veloso, Milevskiy, Kranjcar, Gusev (die een fantastisch EK speelde), Yarmolenko en Vukojevic onder contract staan.
Denk dat Feyenoord weinig kans maakt, ook omdat ze ernstig verzwakt zijn ten opzichte van vorig jaar.

20 juli 2012 om 12:47

Wel met een Luis Suarez in goede doen.
Of dit huidige Ajax dezelfde hetzelfde resultaat zou kunnen leveren tegen ook nog eens een ander Dynamo Kiev is een goede vraag.

Overigens is het niet onmogelijk voor Feyenoord om ze te verslaan.
Wat gaat er pittige strijd geleverd moeten worden.
En wat staat er een mooi duel op het programma voor de neutrale toeschouwer.

Welcome back Feyenoord!

20 juli 2012 om 12:52

@zlatan65 zou je denken?

20 juli 2012 om 12:54

Natuurlijk is dit exit. Als je echt denkt dat Feyenoord een kans heeft, ben je een fan of je hebt Kiev nooit zien spelen. Kiev is echt een heel goed team.

Ik bedenk me net dat jullie Kiev waarschijnlijk wel hebben zien spelen, want het is praktisch het nationaal elftal van de Oekraine. Dat je serieus dat Feyenoord daar van gaat winnen?

edit: ik spreek al die duimpjes naar beneden van de week nog wel na de wedstrijd

20 juli 2012 om 13:00

wel een mooie kans om ukraine een tikkie uit te delen op de uefa coeffitienten lijst, die hijgen ons tenslotte in de nek.

20 juli 2012 om 13:01

weet niet hoor maar dit wordt gewoon een dikke jantje.
Hoop ook op NL Suc6 natuurlijk, maar we moeten gewoon realistische blijven en accepteren
Voor Ajax is dit alleen maar nadeliger ivm met een plek in Pot3, want Feye redt dit gewoon niet.
Vorig jaar was een top Seizoen en het maximale voor Feye en nu mis je gewoon een Dynamiek die tot op de dag van vandaag niet is opgevangen. (gudetti en El Ham).
Je kan en mag niet verwachten dat een Clasie dit middenveld kan gaan dragen, want zie totaal geen toegevoegde waarde van Goossens en Vormer op dit moment.
Ze hebben veels te snel gehandeld op de markt en hebben zoals eerdere jaren weer gegokt. begrijp me niet verkeerd zijn leuke spelers, maar niet de mannen die dit Team met de huidige zorgen kan dragen. Men roept "we zijn opnieuw aan het bouwen" maar dit is gewoon geld weggooien.

20 juli 2012 om 13:08

Feyenoord met Guidetti..bakkal..el Ahmadi of Feyenoord zonder en met Immers..singh en Vormer..lijkt me nogal een verschil..

Het enige voordeel is dat Feyenoord eerst uit mag spelen..

Maar denk dat ze over 2 wedstrijden toch tekort komen..tegen een zeer ervaren Kiev..

20 juli 2012 om 13:28

@ Ik ben fan

Hou toch op met je wel Luis Suarez in goede doen. Met die Luis Suarez in goede doen stonden we in de winterstop een straatlengte achter op de koppositie. Toen Luis Suarez vertrek wonnen we vrijwel alles en maakte we een ongekende inhaalslag. Ja Luis Suarez is een geweldige voetballer maar volgens mij ging het alleen maar beter met Ajax toen hij vertrok???

20 juli 2012 om 13:44

Hoezo kan Feyenoord niet scoren?

Oké, John Guidetti is vertrokken en daarmee hebben ze veel goals ingeleverd. Maar ze kunnen dit wel opvangen door scorende spelers als Lex Immers, Guyon Fernandez, Omar Elabdellaoui, etc.

En wat zegt 'n amateurteam nou over het scorend vermogen van Feyenoord? Het zijn maar oefenwedstrijden, naar mijn mening stellen die ten opzichte van competitie en Europese wedstrijden niet veel voor.

20 juli 2012 om 13:46

@ karpervisser

Vriend je heb volgens mij vergeten dat el ahmadi, guidetti weg is en mis zelfs vlaar ? Laat ze nu dan tege ajax dan ga je zien of ze zonder hun gaan winnen of niet.

20 juli 2012 om 15:48

Ze moeten transfervrij iets proberen, aangezien ze financieel helemaal niemand kunnen halen. Ik denk dat Feyenoord best in haar handjes mag knijpen met spelers als Vormer en Janmaat die zo aan komen waaien.

Voor Ajax is het alleen maar voordelig wanneer Feyenoord uit wordt geschakeld aangezien zij dan de 7 miljoen (startbedrag groepsfase CL) dan niet hoeven te delen.

Tegenwoordig maakt het niet veel uit of je in pot 2 of pot 3 terechtkomt aangezien de onderlingen verschillen alleen maar kleiner zijn geworden. Ploegen als City en Dortmund kunnen zomaar in pot 3 terecht komen en dat zijn nou ook geen tegenstanders die je graag wilt treffen.

20 juli 2012 om 16:30

Zlatan65..

Je hebt gewoon gelijk. Dinamo Kiev zal ook niet gelukkig zijn met deze loting. Die hadden veel mindere -en bekendere- tegenstanders kunnen loten. Feyenoord is voor Nederlandse begrippen uit een diep dal geklommen. Buiten Nederland hebben ze geen idee wat voor team ze zullen treffen.

En natuurlijk heeft Dinamo Kiev de betere papieren. Ze hebben het financieel vele malen ruimer en ook het verleden spreekt in hun voordeel. Maar kansloos is Feyenoord zeker niet. Ik zie Feyenoord in de Eredivisie niet weer bereiken wat ze afgelopen bereikt hebben maar Europees zullen ze voor iedere meter strijden. Ze hebben eigenlijk niets te verliezen, Dinamo wel...

20 juli 2012 om 18:54

Nadelig voor plek in pot 3? Waar heb je het over? Ajax staat 2e in pot 3 en kan niet uit pot 3 vallen en zou zelfs in pot 2 kunnen uitkomen wanneer Dynamo Kiev en Sporting Braga in de voorronde uitgeschakeld worden. Dus afgezien van zo'n €7,5 miljoen uit de marketpool die eventueel gedeeld moet worden, is winst voor Feyenoord sportief gezien alleen maar gunstig voor Ajax.

21 juli 2012 om 04:39

Speelt chev niet meer?

20 juli 2012 om 12:30

Dat was Ajax 2 jaar geleden ook...

Gewoon 180 minuten lang strijden, Rotterdamse havenarbeid, en we zien wel waar we stranden!

20 juli 2012 om 12:37

Ja jordyfr zo is het 180 minuten strijden voor wat je waard bent, ik gun het feyenoord echt wel hoor door komen in de CL.

20 juli 2012 om 13:05

precies iedereen heeft nu een mening over hoe slecht de aanval is, maar het komt er op neer dat je bij de echte wedstrijden er staat en ik heb er vertrouwen in dat dit ook gaat gebeuren

20 juli 2012 om 13:18

De aanval is lang zo slecht nog niet, maar het zat de oefenwedstrijdjes niet echt mee. Daar zijn het oefenwedstrijden voor toch?

We hebben het vorig jaar gezien tegen Ajax uit, prachtig voorbeeld. Met spelers als Schaken, Cisse en Fernandez , Manu, Cabral, Achahbar, moeten het allemaal van hun techniek en snelheid hebben. Juist tegen Dinamo kan dit goed uitpakken, aangezien de verdedigers op leeftijd zijn daar, en de snelheid niet zo goed meer is.

Ook ik weet dat het een lastig taak wordt. Maar hoe langer je ze daar op een laffe 0-0 houdt, hoe meer ruimte er komt voor Feyenoord om te counteren, daar zijn we goed in met de snelheid voorin, en het verleggen van het spel met Vormer en Clasie.
Ik kijk er naar uit en ik zit in de Kuip 7/8 augustus, vol goede moed!

20 juli 2012 om 14:44

Idd ik zie voor Feyenoord echt wel kansen om door te bekeren want Kiev heeft vorige jaar dramatisch gepresenteerd en waren in de groepfase van het EL eruit door Besiktas en Stoke City. Ik denk dat Feyenoord door gaat en dat ze goed zullen counteren.

20 juli 2012 om 12:30

Mwah Kiev is niet meer dezelfde ploeg als een tijdje terug. Daarbij is Koeman wel iemand die zo'n kunstje kan flikken.

20 juli 2012 om 13:13

niet meer dezelfde ploeg?..nee klopt nou zijn ze nog beter..

Oekraine op het Ek dat was Dinamo Kiev met 1 a 2 spelers van een ander team...en deden het toch nie slecht..



20 juli 2012 om 13:57

Over dat EK moet je nou niet heel euforisch gaan doen. Oekraine was een van de 2 organisatoren, dus ze mochten "gratis" een ploeg sturen. Uiteindelijk hebben ze van Zweden gewonnen dankzij opportunistisch voetbal. Er werd in een wedstrijd van 90 minuten, nauwelijks 30 minuten goed gevoetbald. Alle ballen vlogen van hot naar her en uiteindelijk hoopte ze dat iemand zijn kop er tegen zette.

Ik maak me iig niet druk. Wie het ook werd, we waren sowieso de underdog!

20 juli 2012 om 12:30

Wat een onzin. Geef me eens wat argumenten waarom Feyenoord volstrekt kansloos is? De bal is rond, het is 11 tegen 11, alles kan er gebeuren. Feyenoord heeft vorig seizoen laten zien dat ze tegen grote ploegen resultaat kunnen halen.

20 juli 2012 om 12:33

Met hoeveel zou Twente wel niet winnen van die Finnen gister?? Als het uit een beetje meezit.... Een klein verlies of een gelijkspel dan kan je het in een volle Kuip afmaken

20 juli 2012 om 12:34

Met jouw argumentatie kan FC bal op 't dak van Barcelona winnen, omdat de bal rond is en het 11 tegen 11 is. Schei toch uit met die onzin.

20 juli 2012 om 12:37

@ Jellert18

Klopt, het is belangrijk dat er in die uitwedstrijd een gelijkspel wordt behaald of een minimale nederlaag. In een kolkende Kuip geef ik Feyenoord veel kans op een goed resultaat.

In die uitwedstrijd moet Feyenoord flink op de counter spelen, daar zijn ze levensgevaarlijk in, dat weten de topploegen uit de eredivisie maar al te goed.

@ Whene

Nu wil je scoren, Feyenoord en Kiev ontloopt elkaar niet zo heel veel. Kiev is de favoriet, maar Feyenoord is niet kansloos. Ik zou die uitspraak niet hebben gedaan als het Barcelona tegen Spakenburg was, niet de moraalridder uithangen.

20 juli 2012 om 12:39

@whene - is in de CL vorig jaar toch ook gebeurd met Chelsea? Zorgen dat je met zijn 10en in het eigen strafschopgebied blijven staan en geen doelpunt tegenkrijgen en hopen op 1 kansje.

Zijn wel raardere uitslagen in het voetbal geweest, dus onmogelijk is het zeker niet.

20 juli 2012 om 12:40

Volgens mij was Chelsea vorig jaar het Bal op het dak tegen Barcelona hoor ;

20 juli 2012 om 12:43

Ik denk toch dat het erg lastig wordt voor Feyenoord, zo niet onmogelijk. Misschien als ze uit standhouden en dan thuis met hulp van het Legioen stunten, maar uit standhouden wordt wel erg lastig.

Met alle respect voor Feyenoord, maar ik denk dat dit einde verhaal is, want Kiev is ff een niveautje hoger op alle fronten.

20 juli 2012 om 12:49

@El Fenomeno

Ik zie het wel somber in voor Feyenoord. Ik had graag Kope of Pana gezien tegen die 2 zouden ze een goede kans hebben. Het was een beetje 50/50 qua loting. Nu kan je wel stellen dat Feyenoord vrij kansloos is hoor. Ze missen toch ook welweer een aantal belangrijke spelers t.o.v. vorig seizoen.

Twee jaar geleden had Ajax het al heel moeilijk met Dinamo en toen stond er bij Ajax een goed team op het veld. Ik denk dat het nu na de 1e wedstrijd gespeeld is. Gelukkig is de bal rond en zou het super zijn als Feyenoord toch weet te verassen.

20 juli 2012 om 12:53

haha, denk je nou echt? dat Feyenoord een kans maakt tegen Kiev? brilletjes af!

20 juli 2012 om 12:55

EL Fenomeno

Ik denk dat feyenoord beide wedstrijden gaat winnen. Ook al ben ik waarschijnlijk de enige die zo denkt.
180 minuten of misschien wel 210 minuten blijven strijden.
Feyenoord 4 Ever, Feyenoord TO THE Dead.
Feyenoord Voor Altijd, Feyenoord TOT DE Dood!!!!
Wie is het met mee eens.

20 juli 2012 om 12:59

sam075

"haha, denk je nou echt? dat Feyenoord een kans maakt tegen Kiev? brilletjes af!''
Die hebben deze mensen niet op hoor. Kiev is gwn een te pakken tegenstander. Woow pas maar op, hun hebben Popov hoor xD, echt waar Cissé, Fernandez en Schaken rennen deze gasten helemaal tierelier. Dan kom je ver hoor. 3 gevaarlijke en snelle aanvallers vs 4 wat slomere en mindere verdedigers.

20 juli 2012 om 13:15

Vorig jaar ja zeg je goed..

Spelen Bakkal..el Ahmadi en Guidetti nou ook nog bij Feyenoord dan?..

Alles kan ja dat is waar..feyenoord kan ook zomaar met 3 a 4-0 verliezen uit bij Kiev..

En dan kunnen ze thuis miss nog wel winnen met 1-0 ofzo..maar daar red je het nie mee..

20 juli 2012 om 13:21

@cooliewoelie1 #leeftijd 8?!!

Kiev heeft een betere selectie! Doe maar eens kijken! kom dan terug bij Papa!

20 juli 2012 om 14:48

Nou geloof mij maar, Feyenoord heeft erg veel kansen om door te gaan naar de volgende ronde want Feyenoord speelt in top wedstrijden altijd erg goed en dat is nou net waar Dynamo niet van houd en werden vorige jaar ook verslagen door een hele goede Besiktas en ook Stoke City versloeg een met een B ploeg.

20 juli 2012 om 12:33

Feyenoord moet gewoon een goeie uitwedstrijd zien te spelen in Kiev het zal zwaar worden voor ze. Thuis maken ze gewoon kans met hun publiek er achter, zolang de bal rolt en 90 minuten op de scorebord staat is niemand kansloos .

20 juli 2012 om 12:33

Natuurlijk niet kansloos en zeker geen exit. Tegen op papier sterkere tegenstanders hebben we bewezen goed te kunnen spelen. We hebben veel snelheid voorin en spelen eerst uit. Daar counteren en compact spelen en het vervolgens thuis afmaken. Kansloos is het zeker niet, lastig wel.

20 juli 2012 om 12:33

Hmmm. Die glazen bol van jou zou ik ook wel willen hebben. Handig bij het gokken.

We zijn geen favoriet inderdaad, maar in de kuip kan alles gebeuren!

20 juli 2012 om 12:34

Exit? Zeker geen exit. Als je hoort dat 1 van de bekendste namen Popov is.. ;

On: Kansloos is dit zeker niet. Feyenoord is juist goed in topwedstrijden, dat hebben ze in mijn ogen en als ik zo lees in de ogen van andere ook wel bewezen. Feyenoord moet gewoon beide wedstrijden knallen en aldus alles geven, als ze dat doen hebben ze nog een grote kans. Succes Feyenoord!

20 juli 2012 om 12:38

Popov een van de bekendste namen? Hahaha! Grapjas. Veloso zegt jou niks? Yarmolenko zegt jou niets? Kranjcar zegt jou niets? Gusev zegt jou niks? Ideye zegt jou niks?

20 juli 2012 om 12:42

Jawel maar ik las de tekst en daar stond dat Popov 1 van de bekendste namen was..

En Veloso zegt mij veel, Kranjcar zegt mij veel, maar ik las gewoon eerst de tekst..

20 juli 2012 om 15:04

Voor ons is Popov natuurlijk een van de bekende namen, omdat hij in de eredivisie gespeeld heeft.

20 juli 2012 om 12:37

Haha, de bal is rond en er kan van alles gebeuren. Dat zag je gisteren ook wel bij Twente en Vitesse. Op papier ook clubs waarvan ze makkelijk moeten winnen, maar beide speelden gelijk.

Daarentegen doet Feyenoord het tegen betere teams het vaak goed. Kijk naar afgelopen seizoen waarin ze goed speelden tegen Ajax, Twente en Psv. Dat zegt wel wat over de sterkte van het team. Dus kansloos zijn ze zeker niet.
Ze zijn eerder de underdog, en dat is toch alleen maar lekker!

20 juli 2012 om 12:45

Nee hoor, de kans dat ze het gaan halen is dan niet heel groot, maar dat ze er meteen uitliggen is ook niet groot.
Feyenoord kan Dynamo Kiev wel aan hoor, want ik vind zeker Fenebahce beter.
Ik hoop voor Feyenoord dat ze het gaan redden want ze verdienen het.

20 juli 2012 om 13:17

Ik vind het jammer om te zeggen, maar ik ben het met je eens. Het is niet negatief, het is gewoon zeer waarschijnlijk. Dynamo is gewoon een maatje groter dan Feyenoord. Ik hoop dat ik ongelijk heb, maar ik denk niet dat Feyenoord doorgaat.

Pff naar mijn mening de zwaarste die ze konden treffen... Hoop dat ze gaan stunten!

20 juli 2012 om 12:39

Denk dat Fenerbahce wat sterker is dan Kiev. Die waren jaren geleden goed, maar de laatste jaren hoor je er minder van. Denk dat Feyenoord zeker een goede kans maakt.

Als Feyenoord wat wil in de CL dan moet het niet bang zijn van clubs als Dynamo, hoe lastig ze ook zijn.

20 juli 2012 om 13:01

Volledig met je eens, ook dit is echt wel te doen, hoop wel dat er nog wat tijd is voor een spits alhoewel je wel lekker kan counteren met Guyon.

Had toch gehoopt op Fenerbahce, was mooi geweest om Kuijt tegen te komen en wellicht af te troeven.

20 juli 2012 om 13:19

Precies, gewoon met een 4-4-2 systeem gaan spelen met Immers als enigste aanvallend ingestelde middenvelder. Blok van 3 voor de verdediging, met Singh, Clasie en Vormer. Vervolgens vol op de counter spelen. Dan kan je 2 kiezen uit Cisse, Schaken en Fernandez. Ik zou persoonlijk voor Cisse en Fernandez gaan, die hebben iets meer scorend vermogen dan Schaken denk ik.

Net zoals tegen Az-uit dit seizoen, 2-1 verloren dat wel, maar in die wedstrijd had Feyenoord moeten winnen. Ze speelde in een 4-4-2 met Schaken en ik dacht Fernandez of Cisse in de spits. Het middenveld was onder controle. Dat moet Feyenoord nogmaals nastreven, want controleer je het middenveld dan controleer je de wedstrijd.

Maar goed, het zal natuurlijk een erg lastig verhaal worden. Misschien moet Feyenoord gewoon net zoals als Chelsea in de CL finale gaan voetballen.

Oef, pittige opponent voor Feyenoord. Ben bang dat het CL avontuur hier ten einde gaat lopen, je mag Kiev toch wel iets hoger inschalen dan Feyenoord. Tuurlijk, er is wel een kans, maar die is niet groot.

20 juli 2012 om 12:37

Nounou iets positiever kan wel..feyenoord maakt natuurlijk een kans, als ze maar alles geven en dus ervoor knokken, als je die twee dingen doet kan alles nog gebeuren, dan moeten ze alleen nog een beetje geluk hebben.

Dynamo Kiev heeft wel een paar grote namen, maar de bal is rond

20 juli 2012 om 12:40

Liever een ovale zwabberbal, dan weet je het tenminste nooit en maakt Feyenoord nog kans.

20 juli 2012 om 12:44

Het gras is groen, 11 tegen 11

Mooie wedstrijd! zeker niet kansloos op voorhand. Ronald Koeman de tacticus zal Feyenoord goed neerzetten!

Feyenoord lijkt me dus kansloos.. Jammer voor het Nederlandse voetbal, maar Feyenoord gaat echt niet door.

20 juli 2012 om 12:30

Pff....

Dit wordt echt een hell of a job om door te gaan naar de CL. Zeg nooit nooit maar een club die onder andere Miguel veloso, Yarmolenko, Milevski, Kranjcar onder contract heeft staan, dat is geen kattepis.

Maar als je CL ambities hebt moet je ook van dit soort tegenstanders winnen.

20 juli 2012 om 12:33

Ik zie Feyenoord gewoon niet doorgaan tegen Kiev, gewoon te lastig voor ze. Jammer maar helaas. Als ze doorgaan zou het wel leuk zijn, maar zou echt een wonder zijn.

20 juli 2012 om 13:01

ik zag Chelsea ook niet doorgaan tegen Barca, ik zag Bayern ook niet doorgaan tegen Real, ik zag Feyenoord ook geen 2e worden in de Eredivisie. Dus zo'n wonder zou het niet zijn als ze doorgaan hoor.

20 juli 2012 om 12:32

Kiev heeft zich goed versterkt, maar vergeet niet dat ze vorig seizoen al werden uitgeschakeld in de poulefase van de EL. Kiev is de favoriet, maar ik acht Feyenoord niet kansloos. Feyenoord deed het niet voor niets goed tegen de grote ploegen in de eredivisie, ze zijn gevaarlijk in de counter. Het is belangrijk om uit niet met enkele goals verschil te verliezen.

20 juli 2012 om 12:34

Klopt, maar het jaar daarvoor bijvoorbeeld kwamen ze tot de kwartfinale door o.a Besiktas uit en thuis van de mat te vegen en Man.city uit te schakelen, het is een onvoorspelbare ploeg, maar als er CL op het spel staat zullen ze denk ik wel volop gaan..

20 juli 2012 om 12:36

Klopt wat je zegt, maar Kiev is voor Feyenoord gewoon te lastig. Ik zou het serieus een wonder vinden als Feyenoord doorgaat, al gun ik het de Feyenoord supporters wel.

20 juli 2012 om 12:37

Natuurlijk is Feyenoord niet kansloos dat nooit!

Maar het is duidelijk dat Feyenoord de underdog is, misschien ook wel beter want ik vind ze op hun best wanneer ze de underdog zijn ( zie vorig jaar ; )

Opzich is het team niet super veel verzwakt in de breedte zijn we sterker geworden, het enige minpuntje dat kan jij ook wel raden is de spitspositie.

@lapulga

We zullen zien, ik hoop op het beste natuurlijk.

20 juli 2012 om 12:49

Feyenoord is de underdog, maar kansloos is het niet. Kiev is inderdaad onvoorspelbaar en ze hebben dit seizoen wel goede aankopen gedaan. Natuurlijk missen we een spits, maar in de uitwedstrijd kun je prima met Fernandez in de spits spelen, want Feyenoord zal dan wel op de counter spelen en dan kun je gebruik maken van zijn snelheid. Als Feyenoord thuis zelf het spel maakt is het natuurlijk wat minder.

20 juli 2012 om 12:34

Zo jammer is het niet voor net NL voetbal want als Feyenoord eruit vliegt kunnen ze zowieso punten in de Europa League pakken

20 juli 2012 om 12:37

En als ze in de Champions League komen pakken ze ook punten.. Tja, het is maar hoe je het bekijkt.

20 juli 2012 om 12:39

Voor het NL voetbal maakt het dus niks uit. Voor Feyenoord wel want in de CL liggen de centjes

20 juli 2012 om 12:58

Als je de Champions League inkomt met die voorrondes, krijg je ook gewoon punten toch..

20 juli 2012 om 13:02

Je snapt mijn punt toch.

20 juli 2012 om 12:44

Niet te snel iets zeggen.
Niemand had verwacht dat Feyenoord in de top 5 kwam, terwijl ze gewoon kampioen konden worden.
Ik denk dat Feyenoord het gaat halen, want zo extreem goed is Dynamo K niet echt.

20 juli 2012 om 12:46

Klopt, maar dat was in de Eredivisie... Nu is het een wat ander podium. Ik zie ze gewoon absoluut niet doorgaan, maar als ik het mis heb zal ik het ook gewoon zeggen. ;-)

20 juli 2012 om 12:49

Ze hebben het bewezen in topwedstrijden.
Thuis gewonnen van Ajax, Twente, Psv, Az
Uit gelijk bij Ajax, verloren van AZ. PSV waar ze minimaal 1 punt verdienden.
Uit gewonnen bij Twente.
Dus ik weet zeker dat ze een kans maken.

20 juli 2012 om 12:51

Ik schat Dynamo Kiev toch wel hoger in dan die clubs.. Maar jij mag het zo bekijken .

20 juli 2012 om 12:52

Ieder zijn eigen mening, Ajax vind ik wel net zo goed als Dynamo Kiev denk en PSV ook wel.
Ik heb er zin in, ik hoop dat Feyenoord door gaat.

20 juli 2012 om 14:18

Kansloos is overdreven. Wellicht vliegt Feyenoord eruit met 1 a 2 goals verschil, maar speelde zij wel beter over 2 wedstrijden gezien.
Kiev is geen makkelijke opgave. Het wordt dus ook ontzettend lastig. Maar met Koeman aan het roer kan er van alles gebeuren.
Ik hoop voor Feyenoord dat de spelers scherp, fit & gemotiveerd zijn voor deze 2 aankomende wedstrijden want dat zullen ze nodig hebben tegen dit Sterke Kiev!

Dat zal een hele lastige klus worden voor Feyenoord. Ik schat de kansen 40/60 in het voordeel van Dynamo.

Uit een laffe 0-0 en thuis gewoon afmaken toch? Lijkt mij te moeten kunnen...

Miguel Veloso en Kranjcar. Echt topmiddenvelders voor Oekraiense begrippen

Dit word heel moeilijk voor de rotterdammers , maar ajax wist ook te winnen vorig jaar van kiev dus ik zie nog een kans. Dan moet dinamo kiev wel een mindere dag hebben en feyenoord een top dag. Voor de rest is dit natuurlijk een mooie ervaring voor de jonge selectie van feyenoord.

20 juli 2012 om 12:31

Ajax wist te winnen maar dat team van ajax was wel veel sterker dan dit feyenoord, met suarez, emanuelson, el hamdaoui (in vorm), verthongen, vd wiel, eriksen en ik dacht stekelenburg.

Ik gaf feyenoord alleen kans tegen kopenhagen. Het word tegen Kiev super moeilijk die moeten een superslechte dag hebben. Ik denk dat feyenoord 20 kans heeft.

20 juli 2012 om 12:31

Bij mijn weten won ajax niet vorig jaar van Kiev, maar het jaar ervoor. dat is dus al 2 jaar geleden.

20 juli 2012 om 19:00

hopelijk snap je zijn punt Labyad-psv.

20 juli 2012 om 20:06

Ik snap natuurlijk zijn punt, wel maar corrigeer hem even dat het alweer 2 jaar geleden was, wat dus ook weer betekent dat er toen een andere selectie op het veld stond, en je dit dus eigenlijk niet kunt vergelijken.

Geniet ervan zolang het duurt. hopelijk spelen jullie uit gelijk en gebeurt er iets magisch in de kuip. het wordt zwaar maar veel succes!

Goeie club FC Dynamo Kyiv. Een paar goeie spelers met Veloso, Vukojevic, Yarmolenko, Milevskiy, Mehmedi en Kranjcar. Kortom het wordt moeilijk, gelukkig spelen we eerst uit, waardoor we nog een hele kleine kans is om door te gaan.

20 juli 2012 om 12:34

Ik mag aannemen dat je weet dat er ook een uitwedstrijd bij hoort?

20 juli 2012 om 12:35

I know. Foutje, al aangepast.

Pittige tegenstander voor feyenoord maar wel leuk

Pittige tegenstander voor feyenoord maar wel leuk

Dynamo is 1 a 2 klasse beter. Worden 2 leuke leer momementen voor het jeugdige feyenoord niet meer dan dat.

Die Ajax fans zijn zo zielig he.
Lmao we zijn meteen kansloos?
Als je 2x ajax van de mat speelt, wint van alle toppers kan je kiev ook wel aan..

20 juli 2012 om 12:31

Precies!!!

20 juli 2012 om 12:34

Jij volgt Kiev dus niet zo te zien, Kiev heeft veel meer kwaliteit en ervaring in de selectie. Veloso, Ideye, Yarmolenko, Vukojevic, Karnjcar zijn gewoon spelers met de kwaliteiten die Feyenoord niet heeft. De huid moet van de beer moet natuurlijk niet verkocht worden voordat de beer geschoten is, maar het gaat ongetwijfeld ongelofelijk moeilijk worden voor Feyenoord.

20 juli 2012 om 12:45

het word ook lastig maar het kan en laten we met ze alle hopen voor het nl voetbel en trouwens wij hebben bmi de vrij en clasie en ons ruudje

20 juli 2012 om 12:51

Natuurlijk volgt hij Kiev niet, volgens mij zijn er hier niet zoveel mensen die de competitie in Oekraine echt volgen. Nee ik kijk alleen als ze CL spelen en nu maar ik volg ze niet op de voet, ik vind de competitie in Oekraine namelijk niet echt van een groot formaat ofzo. Ook al is Dynamo natuurlijk wel een goede club, maar het voetbal daar vind ik persoonlijk niet zo interessant...

20 juli 2012 om 12:36

Je reactie geeft je puntenaantal goed weer.
Zielig? Ik zie veel ajax-fans hier net zo reageren als alle anderen, namelijk dat het erg moeilijk wordt voor feyenoord. En dat is niet meer dan realistisch.

20 juli 2012 om 12:39

ik zie feyenoord deze ronde wel doorkomen. dat is ze gegund want daarna zullen ze een mooie tegenstander treffen. hoop met heel mijn hart dat ze er dan wel uitvliegen overigens maar dat is mijn persoonlijke mening ingegeven door het financiele belang voor ajax.

hoe het ook zij, feyenoord is in de kuip tot heel veel in staat en als ze erin slagen is dat zeer verdiend en terecht. dat het een zware klus wordt wisten we al voor de loting.

20 juli 2012 om 13:00

Toen had Feyenoord nog een spits die scoorde, en nu missen ze El Ahmadi en Guidetti (en straks misschien wel Vlaar)

Zeker niet kansloos maar het gaat wel heel erg moeilijk krijgen. Weinig spelers met Europese/champions League ervaring.

Kansen liggen 30/70 in het voordeel van Dynamo

Ai, dat is vervelend....br Dynamo Kiev is een sterke tegenstanderbr Succes voor Feyenoord!

Hopen dat Koeman zijn Europese reputatie waarmaakt. Tot nu toe zet hij altijd lastig te bestrijden ploegen neer in Europa.

20 juli 2012 om 12:56

En zo is het! Koeman is een echte vakman, een tacticus, een echte goede coach! Ik ben er in ieder geval van overtuigd dat Koeman en zijn selectie een goede kans maken!

Lastige loting voor Feyenoord, maar je weet het maar nooit.

zeer lastige loting, ik ben toch bang dat Feyenoord al in deze voorronde gaat sneuvelen.
Maar niets is onmogelijk, alleen moet Feyenoord nog in iedergeval voor die eerste wedstrijd een goede spits hebben.

Er zal een goede spits bij moeten komen bij Feyenoord want anders wordt het wel heel lastig. Maar als een coach heeft bewezen om te kunnen stunten in de CL dan is het Koeman wel.

Met Koeman heb je een fantastische coach die waarschijnlijk precies weet hoe je tegen een ploeg als Kiev moet spelen. Ik heb er alle vertrouwen in. Ik hoop als Ajax fan dat Feyenoord toch in de CL komt

Jammer voor Feyenoord, ze hadde toch wat extra centjes kunnen verdienen als ze door waren gegaan naar de volgende ronde

Gewoon een hele lastige loting dit.
In mijn ogen de zwaarste die er tussen zat maar het is niet anders.
Uitgaan van eigen kracht en wie weet kan de ploeg weer boven zichzelf uitstijgen en voor een verrassing zorgen.
Voordeeltje misschien is dat je eerst uit speelt.

Koeman het is te doen. Als je hier wordt weggespeeld dan kan je beter ook niet in de CL spelen, want dat worden 6 misselijke wedstrijden voor de Rotterdammers en de fans. Maar Feyenoord kennende laten ze hun tanden zien en wordt het een vermakelijke wedstrijd. Het is dan maar hopen dat het kwartje net de goede kant op valt.

Heavy maar tenminste wel club met statuur dat bij zo'n toernooi hoort. Als je het doet moet je het goed doen! En als je er uitvliegt, dan beter tegen Kiev dan Ekranas of Shamrock Rovers..

Ik wil niet meteen conclusies trekken, maar ik denk dat Feyenoord al in een vroeg stadium gaat stranden. Dynamo heeft zich uitstekend versterkt met o.a. Kranjcar, Veloso en Rubén en daarnaast kan het elftal leunen op belangrijke spelers als Ideye, Yarmolenko, Vukojevic enzovoort. Simpelweg meer kwaliteit en ervaring in de selectie!

20 juli 2012 om 12:36

Koeman heett wel vaker in de CL voor verrassingen gezorgt. Met Benfica heel ver gekomen. Arsenal met PSV uitgeschakeld dus ik heb er alle vertrouwen in dat we uit niet totaal overlopen worden zodat de return interessant word

20 juli 2012 om 12:39

Maar dat is geen garantie, zie Fc Basel tegen Manchester United vorig jaar.
Het is voetbal alles kan, dat het zwaar word, weten we.
Maar het is geen Barcalona of zo, Kiev kan gewoon verliezen.
Ajax werd ook kansloos geacht, maar deden iets waar vele van schrokken.
Ik ben niet bang, maar wel een realist. Gewoon knallen en vechten voor elke meter.
En is dat niet genoeg? Dan heb je gewoon niks te zoeken in CL.

Het is Ajax 2 jaar geleden toch ook gelukt? Je moet uit de wedstrijd van je leven spelen, of niet te erg verliezen. Ook komt er natuurlijk wat geluk bij kijken. Maar op voorhand zeker niet kansloos!!

Dit zijn de sterkste 11 van Dinamo Kiev:
Shovkovskiy

Goesev
Khacheridi
Michalik
Popov

Vukojevic
Miguel Veloso
Kranjcar
Harmash

Milevski
Yarmolenko

Bijna allemaal spelers die op het EK nog hebben meegedaan.
Dat wordt in ieder geval een hels karwei voor Feyenoord.

Ik weet niet of het eerst uit spelen een voordeel voor Feyenoord is, want als je al met 3-0 verliest, ben je al uitgeschakeld.
Maar speel je bijv. 1-1, dan heb je een goede uitgangspositie voor de return in Rotterdam.

Ik hoop dat Feyenoord het gaat redden, al is het maar voor het Nederlands voetbal in Europa.

Als Feyenoord nou verliest spelen de dan El??

20 juli 2012 om 12:32

ik weet het niet zeker, maar als ze deze verliezen dan stromen ze volgens mij in, in de laatste ronde voor de Poulefase van de EL.

20 juli 2012 om 12:35

Inderdaad, als Feyenoord dit verliest dan moeten ze alsnog een wedstrijd spelen om de Europa League te bereiken.

20 juli 2012 om 12:39

volgens mij moet iedereen 1 ronde spelen voordat ze poule fase halen... Feyenoord moest toen toch ook een keer tegen AA Gent, paar jaar terug. Ook de teams die zich via de competitie plaatsen voor EL moeten voorronde wedstrijden. Het hangt af hoeveelste je word, in welke ronde je instroomt. Daarom speelt Twente nu al wedstrijden

20 juli 2012 om 12:53

ligt eraan. Ploegen die de derde voorronde van de cl winnen stromen gelijk door in de poulefase van de EL als ze de vierde voorronde verliezen. Verlies je de derde voorronde dan moet je nog 1 voorronde EL spelen

20 juli 2012 om 12:59

@garryeddie, Klopt niet helemaal. De winnaar van vorig jaar plus de bekerwinnaars van de top 6 landen zijn rechtsstreeks geplaatst voor de EL groepfase.

20 juli 2012 om 13:01

dat is toch erg krom. wat jij zegt is als ze nu verliezen en niet verder gaan, dan hebben ze meteen poule fase, maar als ze kiev uitschakelen en daarna verliezen, dan moeten ze nog een wedstrijd om poulefase EL te halen. het kan waar zijn, maar het lijkt me erg vreemd

De zwaarst mogelijke tegenstander. Gelukkig hebben we wel bewezen goed te kunnen spelen tegen op papier sterkere tegenstanders. Eerst uit is ook een voordeel. Met veel snelheid voorin zijn we alles behalve kansloos. Ik ben benieuwd!

Ik ben bang dat deze tegenstander al erg zwaar is voor Feyenoord. Voordeel is wel dat Kiev ook nog niet ingespeeld zal zijn

20 juli 2012 om 12:36

Competitie is alweer begonnen in Oekraïne en de clubs zijn kort na het EK alweer begonnen met trainen. Kiev won haar eerste wedstrijd van Metalurg.

20 juli 2012 om 12:50

Dat wist ik niet, dat is slecht nieuws voor Feyenoord. Ik denk dat Feyenoord dan echt kansloos is, haha

20 juli 2012 om 12:53

Kan ook een voordeel zijn dat ze nog weinig rust hebben gehad en vermoeid zijn. Maar het wordt gewoon een moeilijke wedstrijd, maar het is zeker niet onmogelijk voor Feyenoord.

Want schevchenko is geen bekende naam?

Waarom doet iedereen zo negatief. ik snap daar echt niks van. Feyenoord heeft vorig seizoen met bij vlagen redelijk goed voetbal het erg goed gedaan. Ze hebben van alle teams in de top 5 een keer gewonnen, en hebben zich daarmee de voorronde voor de Champions league verdient. Ze hebben dus recht op minimaal 2 mooie wedstrijden in de voorronde van de Champions league. Voor al die jonge gasten is dat een super mooie ervaring waar ze het afgelopen seizoen hard voor gevochten hebben.
Je weet bij voorbaat nooit wat er gaat gebeuren. Toen Feyenoord met 10-0 van psv verloor had ook niemand verwacht dat ze de wedstrijd daarop zo ''makkelijk'' zouden winnen.

Jah Kiev is een super zware tegenstander, en Jah misschien halen ze het niet. maar dan nog pakt niemand hun die ervaring af. En mochten ze uitgeschakeld worden dan kun je volgens mij beter uitgeschakeld worden door Kiev dan door bijvoorbeeld Kopenhagen. Afgelopen seizoen is gebleken dat Feyenoord beter speelde tegen sterkere tegenstanders en dat Koeman vrijwel altijd een goede taktiek had.

20 juli 2012 om 13:00

Ook voor halfgod MvG was dit de te vermijden ploeg.

Leuke wedstrijd. br Ze zijn niet kansloos maar het word wel moeilijk. br Maar dat wisten ze al.

Vrees dat het nu al afgelopen is voor Feyenoord, ze hebben misschien wel de moeilijkste van de 4 getroffen, Kiev is enorm sterk, zowel verdedigend als aanvallend.
Enige pluspunt is dat Feyenoord uit begint, als je uit een punt weet te pakken zou je thuis kunnen verassen, maar ook dat zie ik niet gebeuren, er moet een klein wondertje plaatsvinden.
Yarmolenko (een van de meest opvallende spelers van een sterk Oekraine), Milevsky (Al jaren een groot talent), en verder nog Gusev, en 2 gevaarlijke spitsen Brown en nieuwkomer Ruben.
Vukojevic, Krancjar en Veloso zijn sterke middenvelders en Khacediri is een beest achterin.

Voor de mensen die zeggen 'het is Ajax ook gelukt' moeten de samenvatting in de Arena nog maar eens kijken, als je ziet hoeveel kansen Kiev had, het is dat Stekelenburg fantastisch keepte, anders was het wellicht anders afgelopen.

Succes in ieder geval Feyenoord, zal leuk zijn weer eens 2 NL teams in de CL

20 juli 2012 om 12:43

Ik snap ook niet waarom iedereen wijst naar het feit dat het ajax 2 jaar geleden met moeite lukte( overigens wel verdiend vond ik)

Ajax had toen een team met, Stekelenburg, emanuelson, Suarez, El Hamdaoui, Verthongen, erkisen, vd wiel (in goede doen). dat zijn allemaal spelers die klasses beter zijn dan het huidige feyenoord. Dan nog won ajax met moeite.

Feyenoord heeft kans, maar wel een hele kleine als je gewoon kijkt naar de selectie van Kiev. Zie je de ervaring die de oekraieners met zich mee brengen. EK en CL ervaring.

Feyenoord maakt best kans tegen Dinamo Kiev zijn toch altijd gebrand als het ergens om gaat!. Ben blij dat ze in iedergeval geen Fenerbache hadden geloot dat vond ik wel de zwaarste tegenstander en daarachter Panathinaikos en dan pas Dinamo Kiev en iedereen weet wel dat Kopenhagen de beste was die ze konden loten!.

Als er geen nieuwe spits komt is Feyenoord 100% kansloos..

Met Mitchell tevrede ga je Kiev niet bang maken.

20 juli 2012 om 12:38

Met Fernandez zijn snelheid wel.

20 juli 2012 om 12:42

En hoe!
De snelheid bij Feyenoord, is iets wat je liever niet hebt als tegenstander.
Laat ze maar aanvallen, ik zie Schaken voor schaakmat zorgen

20 juli 2012 om 12:41

begrijpt er dan niemand dat Mitchell Tevrede de 4e spits is!!!! geen dingen roepen als je de selectie van Feyenoord niet eens kent. Fernandez, Cisse, Immers, Achachbar, Tevrede. in dat rijtje is hij zelfs 5e spits. Je zou zelfs nog kunnen overwegen om Elvis Manu voor Tevrede te plaatsen.

Hoop dat ze de lijn van vorig jaar door kunnen trekken en iedereen verrassen, Poulefase CL zou zeer mooi zijn voor Feyenoord.

Wanneer Feyenoord inderdaad boven zichzelf uit kan stijgen en deze ronde doorkomt, zie ik ze nog een eind komen in de Cl.
Ik vond Feyenoord in het afgelopen seizoen, in de wedstrijden die het er toe deden, goed spelen.
Ik denk dat het afhankelijk is of ze al of niet verzwakt zijn door wisselingen van spelers.

Snap niet dat iedereen hier Kiev zo hoog inschat, heb ze liever dan Fener of die heksenketel tafarelen in Griekenland.

20 juli 2012 om 13:01

Dat komt mede omdat ze zo goed hebben ingekocht waarbij Miguel Veloso er bovenuit springt. Eigenlijk was Kiev een beetje vergane glorie althans dat zag er zo uit toen Sheva aankondige ermee te stoppen vorig seizoen, maar ze gingen niet stil staan en hebben dus de geldkraan open gedraaid.

2 e match in de kuip zeker niet kansloos succes gewenst van een Ajax fan

20 juli 2012 om 12:56

Geef deze jongen een compliment, een Ajacied die Feyenoord succes wenst! Hulde, chapeau!
Pff..

Uit een doelpuntje maken en thuis afmaken. Waarom niet?

Niks exit, Feyenoord heeft hier evenveel kans als Kiev.

Pfffff.

Dit gaan lood en loodzware wedstrijden worden!
Dinamo Kiev is absoluut de favoriet maar stel Feyenoord boekt een aardig resultaat in de 1e wedstrijd dan zijn ze zeker niet kansloos in de return in De Kuip. Dat voordeel hebben we gelukkig wel.

Als je alleen al kijkt wat de 'grote' aankopen van Kiev zijn deze transferperiode... ;

Ruben 8 mil.
Miquel Veloso 7,5 mil.
Krancjar 7 mil.

Feyenoord gaat het moeilijk krijgen maar met een counter spits als Fernandez zijn ze zeker niet kansloos zoals sommigen hier wel zeggen. Feyenoord heeft een nieuwe spits nodig, ja. Maar in dit soort wedstrijden heb je echt heel veel aan Fernandez. Hij is fysiek sterk en supersnel!

Heb er zin in!!

Misschien dat Kiev iets meer kwaliteit heeft, maar ik ben ook onder indruk van het Feyenoord dat er nu staat. Ik denk en hoop dat Feyenoord doorgaat.

Hier moet Feyenoord niet bang van te zijn, hier kunnen ze makkelijk een resultaat mee halen.
Ik ben een Feyenoord fan, en ik ken Dynamo Kiev redelijk, ik geloof erin dat het gaat lukken.

Ze kunnen winnen, maar het word extreem moeilijk ik denk niet dat het erger kon..! Veloso is een top aankoop kranjar een mooie speler..weet iemand hoe milevsky het daar doet?

krijgen ze hierna nou nog een ronde ?

20 juli 2012 om 12:43

Klopt, play-offs.

Feyenoord kan boven zichzelf uitstijgen in topwedstrijden. Verder zullen jongens als Danilo, Koval, Dudu, Khacheridi staan te kijken van wat er gebeurt in de kuip. Jonge gasten die net komen kijken.. Uit een doelpuntje maken om het thuis af te maken. Kiev heeft mijns inziens een iets te hoog 'mooi weer voetballers'. Spelers als Immers, Vormer, Indi kunnen die gasten gek maken lijkt me..
Ik heb er vertrouwen in Feyenoord!

Het was voor het Nederlandse voetbal ook beter geweest als FC Twente of PSV VCL hadden gespeeld. Beide clubs zouden in de 3e als in de play-off ronde van de CL geplaatst zijn. Met alle respect voor Feyenoord, maar zij hebben de laatste jaren in Europa waardeloos gepresteerd. Tegen Dinamo Kiev zijn ze in mijn ogen kansloos.

20 juli 2012 om 12:46

Waardeloos gepresteerd? We waren niet eens gekwalificeerd gozer. Maar lekker jammer voor het NL voetbal dat ze niet geplaatst waren. Ze zijn 2e geworden dus verdienen ze het om hier te staan. Dat PSV of Twente geplaatst zou zijn is geen garantie dat ze door zouden gaan of heb je gister niet naar Twente gekeken

20 juli 2012 om 12:48

Nee hoor, jullie werden zesde, drama-seizoen gespeeld.
En nu praat je over CL? Hallo even wakker worden!
Psv de club met de grote mond en het grote geld, werden derde.
Dat men een betere status heeft oke, maar afgezien van dat is het verdiend dat Feyenoord in de VCL speelt. En so what, we spelen tegen Dinamo Kiev, en hoezo kansloos? Dat men net als Psv met geld heeft gestrooid, is geen garantie voor succes. Kom maar op! Het word lastig, maar kansloos? Hallo wat meer respect voor de huidige nummer 2 van nederland!

20 juli 2012 om 12:57

Hoeveelste is Twente geëindigd vorig seizoen?
Hoeveelste is PSV geëindigd vorig seizoen?
Hoeveelste is Feyenoord geëindigd vorig seizoen?

Als je al die vragen beantwoord weet je wie er terecht in de vCL speelt. Ik word echt moe van die lui die zeggen dat Feyenoord er niets te zoeken heeft of dat beter Twente/psv er had kunnen staan.

Als dit zo was, dan hadden zij maar beter dan Feyenoord moeten presteren.

20 juli 2012 om 13:02

Twente speelt gelijk tegen halve amateurs uit Finland! Dus die waren helemaal kansloos geweest tegen Dynamo.

Succes Feyenoord

20 juli 2012 om 13:47

Dat zei iedereen ook toen FC Twente tegen Schalke 04, Fenerbahce, Werder Bremen, Marseille, Fulham, Zenit sint petersburg en zo kan ik nog wel even doorgaan! Als jij gisteren de wedstrijd van FC Twente hebt gezien, dan had je ook geweten dat Twente de wedstrijd ook met 10-0 had kunnen winnen. Volgende week maakt Twente het wel af!

Feyenoord moet nu tegen Kiev. Weet je al tegen wie ze in de volgende ronde moeten als ze uberhaupt doorgaan? Mijn advies is om je de moeite te besparen.

20 juli 2012 om 13:55

Doe moeite kan je je ook besparen met Twente ; in Finland winnen ze niet! Twente dit seizoen gewoon dramatisch, strijden om plek 4/5 en er in de voorrondes van de EL al uit

20 juli 2012 om 14:09

Blijkbaar heb je de wedstrijd van gisteren niet gezien.

Twente strijd om plek 4/5. Dat is wel heel grappig. Twente heeft de 3e begroting van Nederland. Hebben samen met PSV en Ajax de beste spelers van de eredivisie. Twente gaat gewoon mee doen om het kampioenschap.

Als er 1 club niet in de top 3 eindigt dan is dat Feyenoord wel. Die kunnen het nooit meer beter doen dan afgelopen jaar. Verder zijn alle dragende spelers vertrokken en middelmaat voor terug gekomen.

Veel succes wens ik Ronald Koeman.

20 juli 2012 om 14:57

Het zal me niet verbazen als Twente weer geen hogen ogen gooit in de competitie dit jaar.

Het middenveld loopt weer eens van geen kant. Ik snap sowieso niet waarom Tadic als aanvallende middenvelder wordt gebruikt terwijl het duidelijk een linksbuiten is.

20 juli 2012 om 16:18

Ja, want Twente wint al niet eens van een klein Fins clubje. Jullie moeten blij zijn dat je uberhaupt nog mee mag doen in de Europa League en zijn wel de laatsten om commentaar te leveren op anderen..

20 juli 2012 om 22:34

Met alle respect, Feyenoord wint van amateurs door nota bene een eigen doelpunt.

het word een zware wedstrijd, maar Koeman heeft ervaring in de CL en weet hoe hij dit soort wedstrijden moet bespelen. het is hopen dat Kiev niet in vorm is, of dat er nog geen team staat. Feyenoord heeft die basis wel gelegd, maar goed, dat zijn bijzaken. ik geloof er gewoon in en we gaan ervoor.

niet geschoten is altijd mis

welke tegenstander feyenoord ook zal hebben geloot ze waren allemaal lastig geworden. Het enige wat ze kunnen doen is knokken en wie weet wat er dan in het verschiet zit. Het gelul over dat ajax 2 jaar geleden het wel flikte daar wordt ik zo moe van. Vroeger kon je ook een ijsje kopen voor een kwartje !! en het gelul over compleet kansloos is ook zoiets. bijna niemand kent hier de kracht van dinamo en hun vorm, geblesseerden etc. Allemaal gelul omdat dinamo een bekende naam is en ver kwam in de CL. we gaan het zien en het zal zeker lastig worden maar kansen zijn er altijd. Laten we hopen dat feyenoord verder komt. Dat is alleen maar goed voor het nederlandse voetbal.

Beste team dat we konden loten. Zijn ook al bezig in de competitie en hebben met Veloso en Kranjar 2 jongens die voor Eredivisiebegrippen tot de buitencategorie horen. Zonder spits en wellicht zonder Vlaar zie ik Feyenoord niet doorgaan. Heel erg jammer, want die miljoenen hadden goed van pas gekomen!

Er zijn altijd kansen. En elke tegenstander die je in de CL treft is lastig. Koeman is tactisch gewoon ontzettend goed. Vond hem in Europese wedstrijden met Ajax en PSV altijd ontzettend goed. Weet altijd goed om de slechte eigenschappen van zijn tegenstander te benutten. En in een kolkende kuip kunnen rare dingen gebeuren. Ik zie het wel zitten eigenlijk. Denk, en hoop trouwens, dat Feyenoord deze ronde kan doorkomen.

Elke wedstrijd staat op zich! Kansloos zijn ze nooit!

Oke, ze hebben minder goede spelers dan Kiev, maar dat zegt ook niet alles. Grote namen maken nog geen grote spelers en een goed team. Moeilijk wordt het zeker, maar het kan!

als we veder willen dan moeten ook grote tegenstanders gepakt worden en laat ons nou net vorigge jaar tgn de grote clubs PSV Twente AZ Ajax gwn beter zijn dus als we dit jaar kunnen dan winnen we CL zo simpel is het eigelijk ;)

Weet iemand dit, als ze worden uitgeschakeld, komen ze dan in de EL terecht of is het dan over en uit?

on: Lastige loting, maar dat ze dik gaan verliezen dat niet hoor.
Ik denk dat Feyenoord wel een kans maakt.
Kijk maar naar de topwedstrijden in de Eredivisie, met of zonder Guidetti, Bakkal, El Ahmadi en (vlaar)
Namen zoals Janmaat, Goossens, Vormer, Immers, Singh zijn ook goede versterkingen.

20 juli 2012 om 12:51

Als ze worden uitgeschakeld, dan moeten ze volgens mij nog 1 voorronde van de europa league, om in de poulefase van de EL te komen.

Dan heb ik zelf nog een vraagje: Is dit de enige voorronde van Feyenoord? Ik dacht dat ze twee tegenstanders moesten verslaan om in de poulefase van de CL te komen. Maar ik leer er niks over in dit bericht.

20 juli 2012 om 12:54

Oke bedankt.
Als ze dit winnen, moeten ze denk nog een play-off ronde spelen.
Als ze die halen, levert dat in ieder geval al 2,1 miljoen euro op, en dat kunnen ze goed gebruiken

Het is wel een voordeel dat ze beginnen met een uitwedstrijd, als je daarin de schade beperkt weet te houden en misschien zelfs gelijk weet te spelen met minimaal 1 doelpunt dan moeten ze thuis gewoon de nul houden en dan ben je door, ik schat de kansen 50-50, in Oekraïne is Kiev favoriet en Feyenoord is thuis de favoriet, kan dus alle kanten op.

Iedereen overschat Dinamo Kiev enorm!! Feyenoord kan ze kloppen. Kiev heeft niks bereikt afgelopen 5 jaar , vorig jaar zijn ze al eruitgeknikkerd in groepfases EL.

20 juli 2012 om 13:08

Voor een ploeg die niks heeft bereikt staan behoorlijk hoog op de Uefa ranglijst, nl. op plek 24 tussen PSV (22) en Ajax (25) in.

Tuurlijk, de zwaarste tegenstander die er bij zat.

Mag in de groepsfases niet altijd wat laten zien, maar schakelen bijna altijd de Nederlandse opponent uit om het daar te kunnen verprutsen.

Als je van tevoren al gaat denken dat je verloren hebt kom je nooit door. Wat een negativisme. Ze zijn niet kansloos, maar ook geen favoriet. Dat is de situatie en meer kun je er niet over zeggen.

In de Champions League krijg je nog veel zwaardere tegenstanders. Gusev Milevskiy het maakt geen donder uit. Wij hebben De Vrij en Clasie. Dat zijn minder aansprekende namen omdat het grote talenten zijn, maar kwalitatief niet per se minder.

Dat is de fout die veel Nederlandse supporters maken. Wij hebben heel veel talent en kunnen dus genieten van de underdogpositie, maar weten dat we niet per se minder zijn..

Een mooi affiche voor Feyenoord, maar het gaat wel erg zwaar worden voor ze, al was dat bij de andere tegenstanders ook het geval geweest. Gelukkig heeft Feyenoord met Koeman een specialist als het aankomt op dubbele ontmoetingen, hij zal weer gaan gokken op een uitdoelpuntje om vervolgens thuis de boel op slot te gooien. Ik hoop dat het ze lukt!

Volgens mij hebben wij het afgelopen seizoen ook vriend en vijand verbaasd? In de kwaliteit zijn we met het vertrek van El Ahmadi, Bakkal Guidetti en waarschijnlijk Vlaar wel minder geworden, maar Vormer, Immers en Martins-indi lijken mij goede backups en Fernandez heeft ook zijn kwaliteiten laten zien afgelopen jaar. Statistisch gezien hebben we zelfs meer punten behaald zonder Guidetti (1.85 punt gemiddeld per wedstrijd) dan met (1.83 p/w).

Koeman heeft het afgelopen seizoen en in zijn toch wel omvangrijke carriere bewezen dat hij Nederlandse of Portugese ploegen heel goed neer kan zetten tegen op papier betere tegenstanders. Natuurlijk heeft Kiev de grotere namen en veel meer Europese ervaring. Maar dat hoeft niks te zeggen. Juist afgelopen seizoen bleek weer dat alles mogelijk is. De zieke koopclubs uit Manchester beiden uitgeschakeld in de poulefase en daarna ook vrij snel in de Europa League. FC Barcelona eruit tegen een veteranenelftal uit Londen, Real eruit tegen een Duits team dat naast alle prijzen grijpt, Lyon dat uit een schier onmogelijke positie toch nog doorgaat. Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Met mijn Feyenoordbril op geef ik ons 25 a 30% kans. Met een goede uitgangspositie en een kolkende Kuip zie ik ons best wel stunten!

Pfffoe ik denk dat Feyenoord met deze tegenstander de afstand de zwaarste heeft getroffen van het groepje Panathinaikos, Fenerbahce en Kopenhagen. Ik geef ze eerlijk gezegd weinig kans

@ Voetbalzone

PSV heeft Dinamo Kiev in het seizoen 2000/2001 in de groepsfase getroffen en beide keren gewonnen. PSV werd derde in de poule (uefa cup) waarbij Kiev werd uitgeschakeld voor Europees voetbal

Dit zijn de onderlinge resultaten vs Dinamo Kiev:

Psv: 6 gespeeld, 3 gewonnen, 1 gelijk, 2 verloren
Ajax: 2 gespeeld, 1 gewonnen, 1 gelijk
AZ: 2 gespeeld, 2 verloren
Utrecht: 2 gespeeld, 1 gewonnen, 1 verloren
Feyenoord: 2 gespeeld, 1 gelijk, 1 verloren

20 juli 2012 om 13:17

VZ schrijft dan ook niet over de groepsfase, maar over de fase waarin Feyenoord zit.
Onderlinge ontmoetingen met Kiev in de CL, zal het niet van komen dit jaar.

Het lijkt wel of iedereen vergeten is dat Ajax normaal gesproken na 45 minuten met 0-3 achter moet staan tegen Kiev. We werden echt compleet van de mat gespeeld en hadden het nodige geluk+ een uitstekende stekelenburg nodig om Kiev uit te schakelen.

Dit is gewoon een hele goede ploeg die met Veloso en Kranjcar ook nog eens twee uitstekende aankopen heeft gedaan. Daar kunnen Nederlandse ploegen echt alleen maar van dromen, dat is echt een compleet ander nivea dan de Clasie's van deze wereld.

Neemt niet weg dat ik wel hoop dat ze met een beetje mazzel de volgende ronde halen.

20 juli 2012 om 13:18

Wat is het nou? Hadden we geluk of was het Stekelenburg? Jij vergeet ook dat we ook in Oekraine moesten winnen, uiteindelijk is de beste ploeg door gegaan en telt het resultaat alleen.

20 juli 2012 om 13:41

@sionel

Ajax speelde 1-1 in Kiev

20 juli 2012 om 13:49

Zeg ik tog? We hadden ook in Oekraine moeten winnen

20 juli 2012 om 13:25

Met 0-3??? Kiev kreeg toen 1 goede kans en 3 halve kansen. Ajax had 2 enorme kansen waarvan er 1 een doelpunt was. De tweede goal van Ajax was een schitterend combinatiedoelpunt. Kiev scoorde de 2-1 uit een onterechte penaltie.

20 juli 2012 om 13:37

ajax-kiev. Bekijk de samenvatting maar. Kiev krijgt drie enorme kansen voordat ajax uberhaupt een fatsoenlijke aanval opgezet had. Met geluk krijgt Suarez uit de kluts een bal voor de voeten die hij er schitterend inschiet waardoor we met 1-0 gaan rusten.

Ik begrijp nooit waarom we niet gewoon toe kunnen geven dat Kiev in die wedstrijd liet zien een technisch veel betere ploeg te hebben en met geluk de CL hebben gehaald. Wat maakt het uit?

"een wonder dat het hier nog 0-0 staat" waren de letterlijke woorden van de commentator nadat kiev weer een enorme kans om zeep had geholpen.

20 juli 2012 om 13:45

Klopt, Ajax had toen thuis erg veel mazzel. Als Kiev iets scherper was scoorden ze zo 3/4 keer. Desalniettemin vond ik natuurlijk wel erg mooi dat ze zich geplaatst hadden, hoop altijd dat alle Nederlandse ploegen het in Europa goed doen.

20 juli 2012 om 14:28

Als jij een voorzet vanaf de zijkant waar de spits gewoon goed gedekt werd en hij hem ruim over kopt onder grote kansen schaart dan wel ja. Echter schaar ik dat niet onder een grote kans aangezien zulke ballen er vrijwel nooit invliegen.

Daarbij duurt een wedstrijd geloof ik 90 minuten en geen 20 minuten want buiten die 20 minuten van offensief dat Kiev deed creëerden ze verder heel weinig daar waar Ajax een aantal goede kansen creëerde.

Wat ik nooit begrijp is dat als Ajax Europees een goed resultaat behaald altijd de woorden komen; de tegenstander speelde op 60procent, ze gaven er niks om, ze lieten Ajax komen etc etc. Kan er niet gewoon een keer gezegd worden Ajax speelde idd prima en wonnen verdiend. Toen Twente gelijk speelde tegen Inter was het een prestatie van Twente...toen Ajax won en gelijk speelde tegen Milan toen was het omdat Milan er niet veel om gaf. In de 1e wedstrijd toen Ajax Milan in Amsterdam wegspeelde was het omdat het de eerste wedstrijd was en Milan toch wel door zou gaan en in Milaan was de onzinreden dat Milan er niet vol voor ging.

20 juli 2012 om 13:42

Heeft niks met geluk te maken.. een keeper staat er toch niet voor niets?

Bovendien is het geen simpel rekensommetje van kansen optellen. Je weet nooit bijv. wat er bij een 0-1 gebeurd zou zijn. Misschien zou Ajax gewoon teruggekomen zijn. Niemand weet het, dus het heeft ook geen zin om te speculeren met hoeveel doelpunten Ajax achter had moeten staan.

Off topic:

Het verschill tussen Feyenoord en het Nederlands elftal is dat wij wel naar Kiev gaan!

Dit moet kunnen! lijkt me een leuke wedstrijd.

Exit Feyenoord. Mooi dan is het geld uit de marketpool mooi allemaal voor ons . Laat de miljoennnnen maar komen en Feyenoord succes in de Europa Leage.

20 juli 2012 om 13:45

Zwakke reactie van je, ben ik niet van je gewend.

20 juli 2012 om 14:35

Omdat?? Ik wens jullie toch succes in de Europa Leage??

Ik kijk toch naar wat goed is voor mijn eigen club en heb niks met Feyenoord dus waarom zou ik Feyenoord plaatsing gunnen als dat mijn eigen club miljoenen minder oplevert?!!! Dat jullie vorig jaar van je spelers eisten dat ze Twente express lieten winnen zodat de kans dat Ajax kampioen werd kleiner was dat zegt meer over jullie en dat de haat naar Ajax groter is dan de eigen liefde voor Feyenoord (vooral omda je zelf nog Europees voetbal af kon dwingen bij winst).

Voor Ajax is het het beste dat ze als enige club in de CL uitkomen.
Daarbij Feyenoord heeft als ongeplaatste ploeg in de CL niks te zoeken. Komen daar in pot 4 bij de loting en dus met 3 sterkere tegenstanders in de poule. In de EL zijn ze ook ongeplaatst maar kunnen ze misschien nog wat punten voor Nederland (en voorzichzelf) behalen aangezien de tegenstand heel wat zwakker is waardoor ze volgend seizoen in de Europa Leage ook geplaatst zijn ipv ongeplaatst wat ze voordeel oplevert bij de loting.

20 juli 2012 om 19:06

Omdat?? We spelen in de Champions League en niet in de Europa Leagur;

Gunstige loting voor Feyenoord. Dat klinkt raar, maar ik zal het toelichten. Dinamo is gewoon zwaar favoriet deze wedstrijd. Voor een jonge groep als Feyenoord is dat alleen maar gunstig, ze zijn de underdog. Verder zal dinamo het spel maken in de wedstrijd, ook dat is gunstig voor Feyenoord. Op de counter zijn ze sterker dan wanneer ze zelf het spel moeten maken, dat was vorig seizoen al zo en zal nu nog meer van toepassing zijn. Feyenoord moet de ruimtes klein houden en geconcentreerd spelen, dan hoef je niet te verliezen. Om te winnen zal je het geluk moeten hebben dat je uit een counter of een corner een goal maakt. We gaan het zien.

20 juli 2012 om 15:48

Ik deel je analyse. Confrontatie met Kopenhagen zou fataal kunnen zijn. Op papier lijkt Kopenhagen de zwakste tegenstander, maar zij zullen echt niet het spel maken. Nog erger, ze zouden zich ingraven. Dus de ruimtes zouden klein zijn en dan is Feyenoord niet creatief genoeg om het spel open te breken.

Tegen Dynamo moet Koeman zijn soldaten goed neerzetten en hopen op een gaatje. Elk team krijgt één a twee kansen in een wedstrijd. Het zal zwaar worden en de spelers moeten voor elke meter strijden. Persoonlijk zie ik zeker kansen voor Koeman en Feyenoord.

Tja, dat gaan ze niet redden helaas. Dinamo heeft al voor 25 miljoen geinvesteerd in nieuwe spelers. Aardige ploeg.

Betekent voor Ajax de volle mep qua televisiegelden (scheelt een paar miljoen).
Hopelijk kan Feyenoord het wat verder schoppen in de EL. Wel mooi voor de jonge jongens dat ze weer eens een wedstrijd kunnen spelen waarin het er écht om gaat.

20 juli 2012 om 19:08

´´tja, dat gaan ze niet redden helaas. Dinamo heeft al voor 25 miljoen geinvesteerd in nieuwe spelers. Aardige ploeg.´´
PSV gaf vorig seizoen ook 30 miljoen(!) uit aan spelers om vervolgens slechts 3e te worden(voor hun doen).

Als je 2e wordt in Nederland en in de onderlinge duels tegen Ajax, PSV , Twente , AZ het heel goed deed hebben ze echt wel kans om Dynamo Kyiv uiteschakelen.
Het gaat heel en ook heel erg moeilijk worden voor Feyenoord.

Lastig voro Feyenoord. Goed, het middenveld is top voor Nederlandse begrippen, maar verdedigend en voroaal aanvallend zijn ze erg zwak. Grote kans dus op een exit voor Feyenoord.
Kiev is toch een paar maatjes te groot voor dit jeugdige en feitelijk kwaliteitsarme Feyenoord. Geen schande maar gewoon een feit waar ze mee zullen moeten leren leven de komende jaren.

Ik ben bang dat Feijenoord compleet van de mat gespeeld gaat worden. Ze missen gewoon enorm veel kwaliteit op dit niveau en dan tref je uitgerekend een Kiev. Mag hopen dat de return geen formaliteit gaat zijn. Als je uitgeschakeld word tegen Kiev dan volgt er toch een wedstrijd tegen een andere afvaller om een plek in het EL toernooi of is dat veranderd? Anders kan het zo zijn dat je na 2 tegenstanders klaar bent.

Het maakt volgens mij niet zoveel uit tegen wie ze geloot zouden hebben.
In mijn ogen is de selectie op een dusdanige manier verzwakt dat ze op dit nivo totaal niet mee kunnen.

lastig maar feyenoord moet over 2 wedstrijden kunnen winnen! het is echt geen madrid of barcelona! uit schade beperkt houden en thuis afmaken!
Ik support in ieder geval voor feyenoord! ..... een groot ajax fan!

Won Chelsea ook niet van Barcelona?

Als je op voorhand zegt dat je kansloos bent, ben je ook kansloos. Inter Turku dat gelijkspeelt tegen Twente. Lok. Plovdic wat gelijkspeelt tegen Vitesse.

Puur naar de namen kijkend is Kiev beter, maar het gaat erom wat er op het veld gebeurd.

Mijn mening: Kiev heeft de betere papieren, maar Feyenoord is niet kansloos.

Het is allemaal afwachten wat er gebeurd! Feyenoord is wel 2de geworden in de Eredivisie, Clasie, laten we die niet vergeten. Kijk hoe goed hij in de grote wedstrijden speelde! Hij was er voor de ploeg en maakte het verschil.

Feyenoord heeft talenten, en die talenten gaan het ook laten zien. Koeman is zelf ook een natuurtalent met tactiek, dus dat gaat helemaal goed komen!

Dynamo Kiev is normaal gesproken de bovenliggende partij maar met een goed tactisch plan en een beetje geluk is Feyenoord niet kansloos. Ik denk dat het vertrek van Guiddetti het grootste verlies is voor Feyenoord. Dat is een spits met een geweldig winnaarsmentaliteit, is toch een unieke eigenschap. Wie weet is Feyenoord toch weer tot een verrassing in staat.

Ach het is maar hoe je het bekijt. Ik denk dat kiev ook niet blij is. Ik denk als ze mochten kiezen ons ook als sterkste hadden geschat tussen die andere 3 zoals Brugge en Vastui en Motherwell. Maar het is natuurlijk een zware kluif dit kiev. Maar wel een super mooie wedstrijd voor alle Feyenoord fans. Eindelijke weer een grote naam die naar de kuip komt om te strijden tegen onze Rotterdamse trots! En laten we wel zeggen ik speel liever tegen kiev als wat ik gister zag. Een droevig Twente stadion tegen een tegenstander uit Finland. Nu komt kiev thuis. Hopen dat Feyenoord de schade beperkt houdt in kiev. Dan thuis 45 duizend man achter Feyenoord. Nou ik ben vaak bij zulke wedstrijden geweest. Maar dan gebeurt er wat. Inter, Dortmund, Schalke, Juventus, Lazio, glasgow, Marseille, Everton, ze gingen allemaal kopje onder tegen Feyenoord. Kan haast niet wachten. Dit is toch veel leuker als een Ek of WK of kijken naar oranje. Feyenoord dat is voetbal.

als ze deze ronde doorkomen is er toch nog een voorronde?

20 juli 2012 om 14:29

Ja wat ze dus helemala kansloos maakt dan moeten ze tegen een chelsea ofzo/

Dit was nou precies de ploeg die ik het minds graag wilde treffen, al stond fenerbahce ook laag op mn lijst. Heel zwaar. Dit kan alleen met heel hard werken en heel veel geluk goed komen.

Ik heb denk niet dat Feyenoord het gaat redden...wat jammer is voor het Nl's voetbal. Volg het voetbal in Oekraïne een beetje vooral Dynamo en Shakhtar, en de competitie is alweer begonnen. Dynamo heeft goede snelle voorin en een sterke verdediging. Dynamo Kyiv is ten opzichte van toen Ajax tegen ze speelde alleen maar beter geworden. Omdat ze veel sterke spelers haalden voor op het middenveld en in de aanval, zoals dus onder ander spelers als Veloso en Marco Ruben

Maar mochten ze doorgaan naar de volgende ronde, dan komen ze tegen een nóg sterkere tegenstander bijv. Chelsea...dus misschien dat ze deze ronde dan door komen, maar de volgende niet.

Hmmm zware loting maar toch met Feyenoord weetje het maar nooit... ze moeten alleen echt een nieuwe spits hebben met Guyon haal je het gewoon niet en met Achahbar ook niet want die jongen heeft nog niks bewezen, is wel een groot talent maar om hem nu al in de spits te doen is echt te veel gevraagd misschien moet je hem maar eerst een jaar verhuren?

lijkt me een goede opponent voor Feyenoord, kunnen ze meteen laten zien hoe ze ervoor staan!

Gelukkig blijven de bespottelijke cliché's over zogenaamde en zwaar overschatte heksenketels in Turkije en Griekenland bespaard. Hetzelfde geldt voor het ooit vermaarde maar inmiddels even oubollige als kakkineuze legioen. Zo nu en dan weet het haar rug te rechten. Wellicht is dat nodig tegen het mediocre Dynamo Kiev dat wordt afgeschilderd als een of andere ' Wundermannschaft'.

Ik hoop dat Feyenoord doorkomt, en ik denk dat ze het ook zullen halen. Dynamo Kiev vind ik echt een zwaar overschatte club, Als Koeman nog een goede spits haalt zie ik ze zeker verder stromen. Dan is het de vraag welke tegenstander na deze ronde komt. Kan zomaar een Chelsea of Malaga zijn... En geloof mij tegen Malaga maakt geen een Nederlandse club kans heb ze gevolgd vorig seizoen en ze hebben me echt verrast. Dat team zal dit jaar met hun financiële mogelijkheden zonder twijfel sterker zijn dan vorig jaar.

Als ze uit een doelpuntje weten mee te pikken zie ik het zonnig in voor Feyenoord.

Hele belangrijke wedstrijd voor het ned. Voetbal. Oekraine is een concurrent van nederland op de europese ranglijst. Ik hoop dat feyenoord doorgaat, al zou dat ajax geld gaan kosten omdat je de marketpool moet verdelen.

Ik vind dat Koeman niet moet zeuren over de tegenstander, dit zijn tegenstanders die je standaard tegenkomt in de CL en kiev moet kunnen, al wordt dat niet makkelijk.

Yes, Dynamo Kiev is de meest gunstige tegenstander voor Feyenoord. Iedereen roept Kopenhagen, maar zij spelen verdedigend/controlerend en Feyenoord ook. Dat gaat niet samen. Veel mensen zijn lovend over Dynamo Kiev, maar ik wil ze zien tegen een gevaarlijke counterploeg a la Feyenoord. Tevens heeft Feyenoord laten zien dat het goed speelt tegen aanvallende ploegen

Koeman moet een driemansblok zetten op het middenveld ( Vormer, Clasie en ....), één aanvallend ingestelde middenvelder ( Singh), een hangende spits ( Immers) en een diepe spits ( Fernandez). Vol op counteren en in de omschakeling toeslaan.

Dynamo is echt niet onaantastbaar.

Ik zeg fifty-fifty.

Moeilijke loting, maar Feyenoord heeft vaker bewezen topwedstrijden goed te kunnen spelen.
Dynamo is wel sterker, maar ik geef Feyenoord een eerlijke kans. Ik durf eerlijk gezegd al te zeggen dat dit een kleine kans is, maar wel positief blijven.

Ik zie veel negatieve reacties en ik moet eerlijk toegeven dat ook ik niet al te blij ben met de loting. Wel zie ik kansen, dit voornamelijk omdat de verdediging van Kiev niet bepaald de snelste is en Feyenoord met Fernandez, Cisse, Schaken en wellicht Cabral een hele snelle voorhoede heeft. Ook het feit dat ik in zowel Clasie als Vormer spelers zie die op het middenveld de bal kunnen veroveren en de snelle aanval van Feyenoord kan bedienen met steekpasses.

Singh heb ik nog niet genoeg zien spelen, maar hoor goede verhalen over hem en ook dit is een technisch begaafde speler. Ook kan Immers met zijn kracht iets in deze wedstrijd toevoegen. Mocht Vlaar al vertrokken zijn ligt het zwakke punt naar mijn mening in de verdediging, denk dat de Vrij en Indi nog niet klaar zijn om samen te werken op dit niveau.

Het is taak dat we de uitwedstrijd zonder veel kleerscheuren doorkomen en wellicht kunnen scoren. Denk aan een gelijkspel of een nipte nederlaag met liefst doelpunten van onze kant (2-1 of 3-2) en misschien kunnen we met countervoetbal zelfs een "stiekeme" overwinning meenemen. Koeman heeft vorig seizoen bewezen dat hij Feyenoord dermate tactisch goed neer kan zetten dat we kunnen verrassen.

2 keer 90 minuten alles geven en we zien wat er gebeurd.

Kortom ik ben niet zo positief als sommige hier, maar zeker niet zo negatief.

20 juli 2012 om 17:16

Ik denk er hetzelfde over. Wel heb ik vertrouwen in Koeman die vaker een kunststukje tegen (op papier) grotere ploegen heeft geflikt. Denk aan PSV toen die Arsenal uitschakelde, dit verwachtte niemand. Oke PSV was sterker toen dan dat Feyenoord nu is, maar Arsenal is ook sterker dan Kiev.

In de Europa League hebben we zeker meer te zoeken dan in de Champions League, maar deze ronde doorkomen levert al veel geld op, want geloof dat de volgende ronde al goed is voor 2 miljoen euro. Verder ben je hiermee direct geplaatst voor de Groepsfase EL en hierdoor gegarandeerd nog 6 europese wedstrijden speelt.

Verder is het voor onze jonge ploeg ook een ervaring die ze bij kunnen schrijven dus voor mij het liefst zo lang mogelijk CL voetbal spelen, hierdoor worden de spelers ook meer waard en komt er meer geld in het laatje. En geld is (jammer genoeg) hetgene waar voetbal om draait.

Ik zie er wel naar uit om weer de CL hymne in de Kuip te horen.

Gewoon pieken in Kiev en hopen op een 1-1
En dan in de Kuip er met zn allen 200% achter gaan staan en hopen op het beste.

Kennismaking met Dinamo Kiev:

De eigenlijke nummer 1 keeper van Oekraine
Basisspelers Oekraine + die grote Popov van Heerenveen en braziliaanse verdediger.
Middenveld bestaat uit basisspelers van Kroatie en Portugal
En de spitsen ook allemaal van Oekraine.
Er zitten nog een stuk of 6 spelers met een grote naam op de bank.

Moeilijkste loting en gewoon kansloos verhaal

Shovkovsky
Gusev
Danilo Silva
Kacheridi
Goran Popov
Vukojevic
Krancjar
Veloso
Shevchenko
Yarmolenko
Milevsky
20 juli 2012 om 17:23

Tja die hebben held hé. Wie geld heeft die wint.
Ach ja je weet het maar nooit als de Kuip bomvol zit en Feyenoord vleugels krijgt.
Had liever Kopenhagen, maar Nederlandse clubs hebben altijd last van zware lotingen.
Nederlandse clubs zijn altijd het haasje, ik begin er aan te wennen.

Hier was ik al bang voor. Dat nare oostblok.
Dinamo Kiev is voor Feyenoord te gordig.
Als je al naar de begrotingen kijkt van beide clubs is het al een groot verschil.
Feyenoord heeft één voordeel, altans dat vind ik. Ze spelen is uit en kunnen het daarna in een kolkkende Kuip recht zetten.
Ik heb vertrouwen in Feyenoord dus ik hoop op een wonder.
Gun het ze zo en vooral voor NL voetbal wat op dit moment stroef gaat door de wan - prestaties van die sukkels van Twente en Vitesse.

Mensen overschatten Dynamo Kiev, het is een goede ploeg maar zeker wel te verslaan. Ik zie Feyenoord dit nog wel winnen, de ronde daarna zal wel een helse opgave worden.

Kiev is zeker te verslaan, maar Feyenoord zal zowel uit als thuis het initiatief opgedrongen krijgen.
Feyenoord mag ballen en Kiev wil counteren!
Kiev ligt niet wakker van een kolkende kuip, in tegendeel! Kiev zal gebruik maken van de ruimte die Feyenoord gaat geven,overmoedig geworden door de schreeuwende fans.

Kiev geeft niets om de mening van de voetbalfans. Feyenoord zal zich dus moeten wapenen en defensief denken, dan heeft het een goede kans.

Ondanks dat het de sterkst mogelijke tegenstander was, zijn er kansen.

Laten we hopen op een Spaanse scheidsrechter, die fluiten altijd in het voordeel van Nederlandse teams.

Hadden ze in R'dam Zuid dan enige illusie dat ze het hoofdtournooi van de CL zouden halen? Kom op zeg, dan moet je echt wel een rasoptimist zijn om dat te geloven. Moeten niet zeuren bij Feyenoord, ze zijn 2e geworden, hebben de beste spelers moeten laten gaan en met de 3e keus tegen Kiev. Eigenlijk een aanfluiting dat een club als Feyenoord (in de huidige positie) ons land gaat vertegenwoordigen in de voorronde CL. Maar eigenlijk moeten ze zich in Eindhoven en Enschede het meest schamen, die hebben helemaal gefaald! Jammer één Europese wedstrijd om het echie en einde oefening

Ado heeft vorig jaar van Feyenoord uit gewonnen met 3-0 dus eigenlijk zou Ado meer kans maken tegen Kiev als Feyenoord. Wat een lul verhalen allemaal mensen. Feyenoord heeft een nieuw team met veel gretige spelers.

Ik hoop voor het Nederlandse voetbal dat Feyenoord resultaat boekt tegen Dinamo. Ook Theorieen over Feyenoord heeft snellere aanvallers dan Dinamo verdedigers is leuk, maar Maldini heeft ook op oudere leeftijd de CL gewonnen dus onzin.

Dinamo is ook het Dinamo niet meer van vroeger tegen o.a (psv 1-3 winnen met 19% balbezit.).

Hier zit meer voetbal in dus ik hoop op een open wedstrijd. Maar Feyenoord is gewoon de underdog en we kunnen lekker genieten van ze. Ik verwacht niets maar hoop op alles ;

We weten nu nog niet hoe de selectie ervoor staat. Dus we kunnen het lastig beoordelen. Het is duidelijk dat ze nu de spitst Guidetti gaan missen, maar aan de andere kant,,.,, hij heeft vorig jaar ok een hele lange tijd niet gespeeld en toen beleefde Feyenoord ook gewoon een hele goede periode. El Ahmadi was een sterhouder, maar Vormer is ook een goede speler die ook zijn taken uit kan voeren en verdedigend zelfs sterker is. Bakkal was nooit echt belangrijk, ookal speelde hij leuke wedstrijden. Maar Immers heeft de vechtlust om zich koste wat het kost te bewijzen! En als Vlaar vertrekt dan word ht wat lastig achterin, maar Indi kan daar gewoon spelen en met Janmaat erbij sta je daar ook weer een stuk sterker.

Dinamo heeft natuurlijk wel een hoop klasse en Feyenoord is de mindere, maar Dinamo is ook niet meer de topclub die het eerst was!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren