Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

NEC laakt werkwijze Ajax: ‘Interesse moeten we dus via media vernemen’

Laatste update:
/

In Nijmegen is men niet te spreken over de handelswijze van Ajax. Onlangs gaf Frank de Boer te kennen dat hij gecharmeerd is van verdediger Bram Nuytinck, terwijl de regerend landskampioen een week eerder, tegen de wil van NEC in, Lasse Schöne had willen presenteren. “Daar konden we toen nog een stokje voor steken” vertelt technisch directeur Carlos Aalbers in Voetbal International.

Afgelopen vrijdag wond De Boer er tijdens zijn wekelijkse persconferentie geen doekjes om dat hij Nuytinck volgt. “Als meer dan twee mensen het weten, lekt het toch wel uit. We zijn geïnteresseerd in Moisander en Nuytinck, maar we halen ze zeker niet beiden”, verklaarde de oefenmeester. Aalbers is alles behalve te spreken over die uitlatingen.

“Die interesse moeten we dus via de media vernemen. Ik vind dat eigenlijk niet passen. Zoals Ajax in een belangrijke fase zit, zitten wij dat met NEC ook. Overal lees ik dat de spelers in Amsterdam allemaal perfect gefocust moeten zijn. Nou, die van ons ook. Er is nog geen bod op hem uitgebracht. Een noodzaak om Bram te verkopen hebben we ook niet, want zijn contract loopt nog door tot 2015”, aldus Aalbers.

Denk jij dat Bram Nuytinck iets toe zou voegen aan Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dus interesse moet zelfs gemeld worden? Wat een onzin....ze zullen in tal van spelers interesse hebben maar dit hoef je echt niet bij iedere club kenbaar te maken.

25 april 2012 om 12:26

Inderdaad frankie zegt gewoon eerlijk wie ze in de gaten houden en wie niet, Zo erg is dat niet als je intresse al moet melden kunnen we ons morgen op heel de wereld gaan melden bij alles en iedereen.

Het is een beetje een trend aan het worden om ajax te beschuldigen van zulk soort dingen.

25 april 2012 om 12:43

Voor de onderhandeling met AZ is het ook wel erg fijn om te schermen met een 2de gegadigde. Als de Boer roept we willen koste wat kost Moisander zal AZ de prijs omhoog schroeven. Dus of de Boer helemaal de waarheid spreekt zullen we nooit weten.

25 april 2012 om 13:55

Dat klopt, maar ik vind het wel ver gezocht als je geen aanwijzingen hebt dat de Boer de waarheid niet spreekt. Meer dan 1 speler volgen is zeer gebruikelijk.

25 april 2012 om 14:25

Zelfde verhaal met Sigthorsson vorig jaar. Ajax beweerde dingen die neit eens waar bleken te zijn. Zo riepen ze al meerdere keren dat het bijna rond was en Earnest (az) zei dat ze al weken geen contact meer hadden gehad.

Jullie kunnen wel telkens roepen dat de andere niet moeten zeuren maar dit gebeurt wel iets te vaak en bij verschillende clubs. Dan kan je Ajax niet geheel vrijpleiten

25 april 2012 om 14:34

Vrijpleiten waarvan?

Voorbeeld van Sigthorsson is een compleet ander verhaal. Wie zegt er trouwens dat in jouw voorbeeld Steward gelijk had? Misschien hing hij ook wel een lulverhaal op?

25 april 2012 om 14:40

zelfde verhaal als Cillessen vorig jaar;

Laat de miljoenen maar weer komen uit Mokum

25 april 2012 om 12:30

Inderdaad, je hoeft je pas te melden bij een club als je echt concreet wil worden voor een speler.

25 april 2012 om 12:39

Het zou netjes zijn dergelijke interesse voor je te houden, een paar weken geleden had Ajax nog interesse in Douglas, nu in Nuytinck, Moisander en Narsingh, toevallig allemaal spelers van clubs die nog een rol spelen in het kampioenschap. Ook vorig seizoen werd Theo Janssen benadert in de aanloop naar de kampioenswedstrijd.

Misschien dat het volgens de regels niet verboden is maar je hebt ook nog zoiets als fatsoensregels en die worden door Ajax telkens weer met voeten getreden. Niet voor niets beginnen steeds meer clubs zich in dat opzicht aan Ajax te ergeren.

25 april 2012 om 12:49

Ja, want NEC speelt echt nog een rol in net kampioenschap en Heereveen ook. Eigenlijk, niks arrogant, de kampioen zo goed als bekend, de overige clubs spelen om de tweede plaats.

En wat wil je zeggen met je tweede alinea? Dat Ajax geen fatsoen heeft omdat zij niet bij elke club persoonlijk opbellen met de boodschap dat ze hun verdediger goed vinden. Ajax heeft netjes AZ laten weten toen zij met Moisander in gesprek wouden en dat werd ook door Earnest Stewart(td aan AZ ) beaamd en ook Verbeek gaf een week geleden aan dat hij en Moisander al zo'n twee maand op de hoogte waren van de interesse van Ajax.

25 april 2012 om 13:10

@ riche, hoewel ik het wat vergezocht vind om te denken dat ajax op die manier belangrijke spelers van tegenstanders uit hun focus probeert te halen, om zo met de titel aan de haal te gaan - staat het je vrij zo te denken. en laten we er vanuit gaan dat deze overtrokken redenatie klopt en werkelijk effect heeft, dan juich ik het toe. regels zijn regels, daar zijn dan ook sancties voor uitgevonden. maar het is compleet naief om te denken dat je in welke willekeurige miljoenenbusiness dan ook een eind komt met fatsoen en gentlemen's agreements. de belangen zijn inmiddels veel te groot. jammer voor wie zich daar aan vasthoudt, maar het belang van de beste zijn is vele miljoenen waard en alle reden om de fatsoensgrenzen te testen.

ontopic. nec moet niet janken, ajax heeft de plicht zich te melden als ze daadwerkelijk met nuytink in gesprek willen. ik hoop dat ze voor hem kiezen, zijn gebrek aan ervaring wordt goed gemaakt door zijn potentie.

25 april 2012 om 13:54

Vergeet hierin de rol van de media niet. Het lijkt er soms op of FdB overal bommetjes neerlegt over transfer geruchten. Als hem gevraagd wordt of hij interesse in Nuytinck of weet ik veel wie heeft, dan kan hij gewoon eerlijk antwoord geven of komen met vage uitspraken en geheimzinnig doen.

Het gros van de media ligt altijd op de loer om dingen op te blazen en uit zijn verband te rukken...

25 april 2012 om 15:02

het gaat niet zozeer om kanshebbers voor de titel, maar alle clubs hebben belang bij rust
Az heeft belangen voor plaats 2 Heerenveen kan daar nog bepalend in zijn NEC zou nog een play off ticket kunnen krijgen
dus iedere club heeft zo zijn eigen cruciale belangen

Ook de pers is een schuldige door alles maar te schrijven wat ze denken

Maar je interesse bekend maken kan je ook doen in een eerder of iets later stadium
je weet dat het om mensen gaat , dus die kunnen van een club als Ajax , Feijenoord, en PSV onder de indruk raken.
Feit blijft dat er dagelijks namen genoemd worden door iedereen
In mijn ogen is dat aan de ene kant dom, omdat je de prijs opdrijft
aan de andere kant moet je in deze gekke voetbalwereld soms wel heel snel handelen

25 april 2012 om 12:42

Precies. Ze willen toch allemaal grote clubs worden en hebben grote ambities, dan moeten ze er ook aan wennen dat ze dan als grote jongens behandeld zullen worden. Volgens mij, ben je als club pas verlicht om je te melden bij de desbetreffende club, wanneer je serieus met de betreffende speler in gesprek wilt gaan zoals Ajax dit gewoon netjes bij AZ met Moisander heeft gedaan.

25 april 2012 om 13:14

De spelers om wie het gaat gaan er natuurlijk ook wel over denken, en voor wedstrijdvoorbereiding is dat nergens ideaal.

Als je je hele schaduwlijsten allemaal via de media moet gaan gooien dan komt het er vast op neer dat iedere club 1/3 van de eredivsie concreet in de gaten houdt. Dat via de pers gaan roepen heeft eigenlijk niet zoveel toegevoegde waarde.

Hierbij speelt natuurlijk ook dat het Aalbers en NEC nog steeds niet lekker zit dat Ajax vorige zomer de transfer van Cillessen meer via de media heeft proberen te beïnvloeden dan aan de onderhandelingstafel en ze daar nu geen tweede keer zin in hebben.

Hier kunnen we lang en kort over lullen; het is niet netjes van Ajax maar ook weer niet het einde van de wereld. Ajax moet wel uit gaan kijken want dit soort verwijten worden de laatste tijd wel vaak gemaakt en aangezien de voetbalwereld een klein wereldje is, kan dit soort zaken nog wel eens tegen je gebruikt gaan worden. Wellicht dat bijvoorbeeld NEC nu eerder geneigd is om zaken te doen met een andere club.

25 april 2012 om 12:33

//het is niet netjes van Ajax \\

Wat een onzin. Hoezo niet netjes van Ajax? Die mogen toch geïnteresseerd zijn in een speler en dat kenbaar maken? Meneer Aalbers leeft in een droomwereld en jij droomt lekker met hem mee. En dat kan tegen je gebruikt worden? Nec kan op de manier -relatief- veel geld verdienen net als Ajax dat kan als grote(re) clubs spelers van Ajax volgen. Hij zou er juist blij mee moeten zijn want ook dit is een bron van inkomsten waar clubs als, met alle respect Nec, niet dagelijks tegen aanlopen. Dikke onzin wat deze man verkondigd...

25 april 2012 om 12:36

De Boer moet dit gewoon niet doen, het is helemaal nergens voor nodig. Dat er in de media lijstjes verschijnen met voor de hand liggende namen is logisch, dat De Boer dit gaat bevestigen is nergens voor nodig. Onnodig onrust creeren want volgens mij staan er met Nuytinck nog minstens 3 op het lijstje (moisander, Viergever, Donk).

25 april 2012 om 12:45

@kebm
Lange tenen?

Zoals ik zeg, was het netter geweest als Ajax de interesse voor Nuytinck eerst bij NEC kenbaar had gemaakt alvorens het in de pers te uiten. Met dit laatste schiet niemand wat op, maar wordt er alleen mogelijk onrust veroorzaakt binnen Nec. Dan is het niet meer dan logisch dat iemand die bij die club hoort daar niet zo blij mee is? Het is niet het einde van de wereld nee, maar nadenken over de gevolgen van je uitspraken kan geen kwaad.

Ik kan mij voorstellen dat Ajax door dit soort grapjes een keer tegen de situatie aanloopt dat zij achteraan in de rij met gegadigden mag aansluiten en achter het net vist bij een mogelijke transfer. Stel dat voor Nuytinck bijvoorbeeld Ajax en AZ zich melden, dan kan dit erin meespelen dat Aalbers eerst met AZ gaat praten en pas bij een eventuele mislukking met Ajax in gesprek gaat.

25 april 2012 om 12:54

Azalkmaar2 en Dammie..
En waarom is dit dan nergens voor nodig? Frank de Boer neemt geen blad voor de mond en geeft -als één van de weinige coaches- duidelijkheid aan zijn publiek. Helemaal niets mis mee om in het openbaar te verkondigen dat je iemand een goede speler vind en daar eventueel stappen in gaat ondernemen. Pas als het zover is, hoeft Nec ingelicht te worden. Of is meneer Aalbers bang dat zo'n speler minder gaat spelen door de interesse van Ajax? Want als dat het geval is, is er iets mis binnen Nec.
Niemand klaagt over het feit dat er al vast staat dat Tadic naar Twente gaat en geen pepernoot meer raakt in Groningen, maar als Ajax haar interesse uitspreekt in Nuytinck (waar ook nog geld mee kan worden verdiend) dan is Nederland in nood. Om maar een voorbeeld te noemen. Dikke onzin, Ajax doet hier helemaal niets niet netjes. Zo gaat het in de voetbalwereld en Nec zal hier nooit minder van worden..

25 april 2012 om 13:10

Wordt NEC er dan beter van als Ajax kenbaar maakt interesse in een speler te hebben? NEC zit nog gewoon midden in de competitie en moet nog een aantal wedstrijden spelen en zit niet te wachten op dit soort berichten. Hoe moeilijk is het om gewoon eerst NEC informeel te laten weten dat Nuytinck de interesse geniet voordat de hele wereld dit te weten krijgt? Wat schieten beide clubs nu op met deze manier van handelen? Neem gewoon even de moeite om deze zaak vanuit de kant van NEC te bekijken en dan mag ik hopen dat je snapt wat het punt is.

Het verhaal Tadic durf ik niet met zekerheid te bevestigen, maar als Twente dit eerder via de media zou hebben gecommuniceerd dan aan Groningen, dan zijn beide gevallen inderdaad identiek en maakt dat dus geen verschil. Net zoals dat voor alle andere mogelijke transfers zou gelden.

Je laatste argument vind ik overigens bedroevend; ten eerste is het niet de normale fatsoenlijke gang van zaken, maar de methode die Ajax nu toepast en ten tweede wil het feit dat iets gebeurt niet automatisch betekenen dat het de normale gang van zaken is die we moeten accepteren. Het is ook de normale gang van zaken om de scheidsrechter voor hoerenjong uit te schelden als hij tegen jouw club fluit, maar dat wil nog niet zeggen dat we dat moeten accepteren en we ons daarbij neer moeten leggen. Net zo min als het een gangbaar excuus is om iets te doen onder het motto "ja maar zij doen het ook".

25 april 2012 om 13:39

Wat ben jij een zeurkous zeg. Wekelijks zit de tribune vol bij Nec met allemaal gegadigde voor Muyting. Citaat uit VI van 4 april:

"bram Nuytinck is mogelijk aan zijn laatste maanden bij NEC bezig. Borussia Mönchengladbach en VfL Wolfsburg zaten afgelopen week op de tribune voor de verdediger, die trots is op de belangstelling.
Eerder meldden Napoli en Juventus zich al voor de 21-jarige Nuytinck,"

Maar als Ajax meldt interesse te hebben, oei dan zijn de rapen gaar. Als je maar kan afgeven op Ajax, raar dat ik je toen niet hoorde.

25 april 2012 om 13:41

@dammie #40
Weet je wat het voordeel van NEC is dat ze nu weten dat Ajax geinteresseerd is?
1. Ze kunnen rekening houden met een vertrek en alvast kijken naar een vervanging.
2. Andere clubs die interesse hebben in Nuytinck zullen waarschijnlijk ook sneller naar buiten treden met hun interesse of zelfs direct concreet willen worden om zo Ajax te snel af te zijn.
3. Door punt 2 zal NEC in een goede onderhandelingspositie zitten.
4. Sowieso zit NEC in een goede onderhandelingspositie als ze kunnen schermen met interesse van Ajax. Net als Ajax kan schermen met interesse van Valencia voor Van der Wiel of de verschillende clubs die 'geinteresseerd' zijn in Vertonghen.

25 april 2012 om 13:43

Speedy..

Exact wat ik bedoel. Als Ajax in het verhaal komt is er opeens een man overboord. Onzin verhaal van meneer Aalbers. Als ik hem was zou ik me met mijn club bezig gaan houden...

25 april 2012 om 15:35

Ajax heeft geen officiele interesse...
F.de Boer zei alleen in een interview dat hij gecharmeerd is van hem.
Dan blaast de media dat weer op, en het mannetje van NEC is weer op zijn tenen getrapt.
Ajax Ajax interesse heeft dan is hij de eerste die dat weet.

25 april 2012 om 18:25

Alleen gecharmeerd?? "we zijn geïnteresseerd in Moisander en Nuytinck, maar we halen ze zeker niet beiden”, verklaarde de oefenmeester.

25 april 2012 om 18:51

Sterker nog Nec is er al beter van geworden ? De miljoenen voor Cillesen hebben er aan bij gedragen dat ze financieel in orde zijn nu . Een goeie prijs voor Nuytinck zou die positie alleen maar versterken en dat willen ze dolgraag in Nijmegen . Dus beetje hypocriet is het natuurlijk ook wel he?

Tsja, De Boer neemt geen blad voor de mond. Dat vinden de supporters denk ik allemaal wel prettig (incluis mijzelf als niet-ajacied) maar dat is niet voor iedereen prettig. In deze fase van de competitie snap ik ook wel dat clubs er niet echt op zitten te wachten dat er aan spelers getrokken word en al helemaal niet in de media. Dit soort berichten lijden toch af zeg maar...

25 april 2012 om 12:50

Buiten dat ik het persoonlijk prettig vind dat een coach open en eerlijk communiceert is het niet altijd handig. Indien Ajax daadwerkelijk geïnteresseerd is in Nuytinck zou het beter voor de onderhandelingen zijn om NEC niet tegen de haren te strijken.

25 april 2012 om 21:18

Inderdaad er is simpelweg geen enkele reden om via de media interesse duidelijk te maken. Nou is de media een gewillig hulpmiddel, maar Ajax zou er goed aan doen om dit niet op dit tijdstip in de competitie te doen. Leuk om " open" te communiceren maar gewoon onhandig en uit eigen belang. Een club en de speler worden er echt niet beter van als spelers steeds in verband met een andere club gebracht worden.

Tenzij Ajax Nuytinck al heeft benaderd voor contractonderhandelingen, zie ik 't probleem niet zo. De Boer mag toch gewoon aangeven dat hij Nuytinck een interessante speler vindt?

Wat bazelt die Aalbers nou toch?
Hoezo mag Frank de Boer niet vertellen dat hij geïnteresseerd is in spelers. Moet er nou ook al aan Jan en Alleman toestemming gevraagd worden om uit te spreken dat je geïnteresseerd bent in een speler?

Als dat het geval is wat zou het dan bij Ajax lekker rustig worden zeg! Geen clubs meer die het hele jaar door hun interesse uitspreken voor Eriksen, Vertonghen, van der Wiel en weetikveelwie.

25 april 2012 om 12:25

Ninja'd door jou! ;

Wat een gecalimero. Elke ploeg is al bezig met het volgend seizoen, alleen ligt alles wat Ajax doet onder het vergrootglas. Is gewoon een normale gang van zaken imo.

Wat lopen ze nou te zwammen, frank mag toch zeggen dat hij het een interessante optie vindt?

Wat lopen ze nou te zwammen, frank mag toch zeggen dat hij het een interessante optie vindt?

En ondertussen heeft Valencia interesse in van der Wiel, wordt Vertonghen dagelijks met meerdere clubs in verband gebracht, uiten meerdere internationale topclubs zich gedurende het jaar positief over Eriksen, etc.

Ik vind dit getuigen van een groot wantrouwen in de professionaliteit van eigen spelers.

Tja maar dat weet je met Ajax. Afgelopen zomer wist een buitenstaander helemaal hoe het contract van Cillessen in mekaar zat doordat Blind alles aan de Telegraaf vertelde.

Vind het ook niet passen, in Amsterdam is het de normaalste zaak van de wereld. Als Aalbers slim is gooit hij er per verhaal in de media dat Ajax houdt 1 ton erbij.

25 april 2012 om 12:34

Denk je dat Ajax gek is? Ze gaan echt niet veel bieden voor Nuytinck als het eenmaal zo ver komt.

25 april 2012 om 12:37

Prima, dan blijft Nuytinck toch lekker in Nijmegen?
Zou ik ook prima vinden.

25 april 2012 om 12:36

Wat een onzin zeg !
Moeten ze spelers, die ze volgen, ook al gaan melden bij de desbetreffende club ? Ach hou toch op man ! Zodra ze een bod uit willen brengen, dienen ze de club te informeren !

Ajax had dus gehoopt, dat Nuytinck extra scherp zou zijn tegen Psv, maar dat lukte dus niet. Wellicht te zenuwachtig door de vermeende interesse en daarom mede ook wel ongeschikt om volgend seizoen met Ajax in ed CL te acteren !

25 april 2012 om 12:47

Als je onderste alinea op waarheid berust (wat ik betwijfel, want hoe laag kan een grote club vallen) dan is het nog sneuer van Ajax.

25 april 2012 om 12:51

Die berust niet op de waarheid, het is onzin. Hij zoekt gewoon wat om Nuytinck onderuit te halen. Zoals je ziet niet erg succesvol, want Nuytinck speelde, op de eerste 5 minuten na, een prima wedstrijd tegen Psv.

25 april 2012 om 13:10

Waarom niet. Het is belangrijk, hoe spelers met bepaalde druk om gaan.
Gaan spelers bij bepaalde interesse zweven en twitteren. Of zakken ze juist door het ijs. Of gaan ze onverstoord verder, met waarmee ze bezig waren.

De laatste jaren worden er van te voren ook allerlei intake-gesprekken gevoerd. Dus zie het als een vervolg van ...

25 april 2012 om 13:16

Wat een onzin man, dat je dit uberhaupt gaat lopen aanhalen. Makkelijk om op deze manier een sneer naar Ajax uit te delen. Weet je wat pas sneu is, bakken vol met geld uitgeven en helemaal niets weten klaar te maken en dan vervolgens de trainer de schuld geven. Wat een lachertje dat Psv..

25 april 2012 om 13:20

Deeveedee
Volgens mij ben ik niet degene die het aanhaalt en het zelfs in twijfel trek.
Eet smakelijk als je klaar bent met jijbakken!

25 april 2012 om 13:27

Ik geloof niet in zulke theorieën, 9 van de 10 gevallen is het gewoon een journalist die vraagt of er interesse is in Nuytinck. Frank de Boer antwoord gewoon duidelijk en no nonsense "ja". Hoe eerlijker wil je het hebben, als Ajax concrete interesse hebben moeten ze zich melden bij NEC eerder niet.

Dat iedereen zegt dat Nuytinck door de mand viel tegen PSV vind ik trouwens grote onzin. Hij begon wat onwennig met die gele kaart, maar de rest van de wedstrijd was hij een grote sta in de weg samen met Van Eijden. Er zit genoeg potentie in deze jongen en ik denk dat Ajax ook een goede en logische stap kan zijn.

Alle clubs in de hele wereld volgen spelers en hebben spelers op schaduwlijstjes staat zo Ajax dus ook. Mag Ajax er dan helemaal niks over zeggen Aalbers? Ze weten toch nog niet of ze hem ook daadwerkelijk willen kopen of wel dan. Zeur gewoon niet zo en wees er juist trots op dat spelers van NEC in de belangstelling staan. Vroeger was dat volgens mij niet echt het geval.

Als je iemand interessant vind of een eventuele optie hoef je niet alles direct bij een club te melden. Ongelofelijk gezeur.

Ik vind het ook een beetje apart. Bovendien vind ik het ook nergens voor nodig. Op een of andere manier voelt De Boer zich geroepen om elke speler die op een lijstje staat ook in de media te verkondigen, ik vind dat niet erg netjes. Hij zegt dat hij het doet "omdat het toch wel uitlekt" maar dat vind ik goedkoop. Je maakt nu verschillende spelers gek, en dat is nergens voor nodig. Je creert als onrust bij clubs terwijl die nog in een cruciale fase van de competitie zitten. Ook onder de supporters levert dit onrust op. Ik vind het een behoorlijk egoistische opstelling van De Boer in deze. Ondanks dat ik De Boer verder wel een sympathieke vent vind.

25 april 2012 om 12:49

Inderdaad.
En hoezo lekt het uit. Je overlegt met mensen uit je eigen club welke speler interessant is. Als het dan uitlekt is het toch echt aan jezelf te danken.

Wat een onzin, de interesse lekt toch bijna altijd uit. Bovendien, Ajax volgt Nuytinck alleen en als een speler jou als club interessant lijkt ben je toch niet meteen verplicht om dat te melden bij de club waar de desbetreffende speler voor speelt?

Als ze aan Aalbers vragen of hij pietje en klaasje goed vinden, dan zegt hij ook echt niet "ik moet daarover eerst contact opnemen met ......, alvorens ik vertel of ik iemand wel of niet goed genoeg vind voor ons". Daarbij zegt de boer duidelijk, we halen sowieso niet beide.... kortom er is nog nieteens besloten welke van de 2 de voorkeur heeft hoe kan je dan interesse kenbaar maken??

25 april 2012 om 12:33

Carlos Aalbers gaat nooit in op namen. Roorda die komt heeft hij met geen woord over gerept. Zo ook met bijna alle aankopen. Dat vind ik prima. Je hoeft niet je hele verlanglijstje met de media te delen( De Boer).

25 april 2012 om 13:07

Wellicht heeft dat meer met interesse van de landelijke media te maken.
In het kader: hoge bomen, vangen veel wind !

25 april 2012 om 13:11

Nou geloof me dat valt best mee. Natuurlijk zal De Telegraaf niet bij Aalbers gaan vragen wie hij interresant vind, maar je hebt ook nog De Gelderlander en redelijk wat supporterssites. Die willen er wel eens op los vragen hoor wbt nieuwe spelers.

Wordt een beetje moe van die kleinere clubjes die dan gaan huilen.
Interesse tonen hoeft niet direct bij een club, de boer zegt alleen dat hij een interessante optie is en dat ze hem in de gaten houden. Heel kinderachtig van NEC dat ze dan een officiële fax verwachten met daarop, wij vinden die en die interessant.
Typisch calimero gedrag

25 april 2012 om 12:31

Ene kant ben ik het wel met je eens, als NEC straks 3 miljoen voor Nuytinck krijgt. Dan zeuren ze niet en zijn ze blij.

25 april 2012 om 12:34

Nogmaals, 3 miljoen is zeer waarschijnlijk niet genoeg. Algemeen bekend in Nijmegen en omstreken.

25 april 2012 om 12:53

Dan lekker in Nijmegen laten! Vind het een totaal andere speler als Jan, waar Jan uitblinkt in souplesse en slimheid. Is Bram meer een lomperik en een sloper en nog niet zo'n hele goed ook.

25 april 2012 om 13:04

Onder meer West Bromwich Albion heeft ook interesse, die hebben meer te besteden dan Ajax.

Waarom moet dat? Als een verslag gever een vraag stelt, is Nuytinck geen interessante speler. Mag hij dat dan niet antwoorden of niet?

Ja ga maar zo doen clubs.br Het.ligt allemaal aan ajax.br Ze zeggen niet eens dat ze interesse hebben maar dat ze hem volgen.

Wat zei Verbeek ook alweer?
Ik wil ook graag Gregory van der Wiel, Christian Eriksen en Jan Vertonghen... Oh ja, Siem de Jong mag ook wel deze kant op komen."
Moeten wij nu ook boos worden??
Hou toch eens op!!

25 april 2012 om 12:33

Dat was cynisme om zijn irritatie kenbaar te maken. Ajax is weer lekker op een goedkope manier jongens gek aan het maken.

25 april 2012 om 13:45

Wat een onzin, ik begrijp volkomen dat Verbeek cynisch is, (dat is kennelijk zijn middlename) hij wil ook de beste spelers voor weinig. Alsof men de naam van een speler roept de Boer iedereen gek wil maken? Wat een waanzin, er wordt toch altijd en over iedereen gesproken en geschreven. Jullie moeten eens ophouden met zielig doen dat wanneer Ajax een speler weghaalt.
Ajax wil niet meer genaaid worden dus dan gaan ze op zoek naar goedkope oplossingen want het moment en dat weet iedereen hier wanneer Ajax interesse toont gaat de prijs met minimaal 20% omhoog!

Wat een zeur, wat wil die dan?
Dat De Boer, Aalbers opbelt en zegt: ''mogen wij misschien kenbaar maken dat we Nuytinck een interessante speler vinden?''

Ga toch weg, als een speler professioneel genoeg is heeft dit geen invloed.
Of misschien zelfs een positieve invloed, voor 't zelfvertrouwen fantastisch als je harde werken beloont word met interesse van topclubs!

25 april 2012 om 21:22

Meestal is het andersom en komt het spel niet ten goede, daarnaast zal het echt wel invloed op jonge spelers hebben. Denk je dat een broekie van 21 zich daar geheel van af kan sluiten? Nee natuurlijk niet, hartstikke opwindend om zo iets te horen.
Ja de Boer had Aalbers inderdaad beter kunnen opbellen en dan had Aalbers waarschijnlijk gevraagd om de interesse nog niet kenbaar te maken om gewoon de rust in de selectie te houden tot de competitie is afgelopen.

26 april 2012 om 11:58

Snap 't ergens wel.. probeerde ergens te bedenken hoe ik zou reageren.
Onmogelijke vergelijking eigenlijk aangezien ik bij een crap amateurvereniging speel maar alsnog. Dit gebeurt toch bij iedereen.
Bij Ajax staan Ericksen, Vertonghen, Van der Wiel ook in de belangstelling.
Ik heb de Boer nog nooit horen zeuren..

Frank mag toch wel gewoon zeggen dat hij 1 van deze 2 jongens volgt ? Hy spreekt toch niet meteen van interesse ?

25 april 2012 om 12:54

Omg: “als meer dan twee mensen het weten, lekt het toch wel uit. We zijn geïnteresseerd in Moisander en Nuytinck, maar we halen ze zeker niet beiden”, verklaarde de oefenmeester"

interesse mag je altijd hebben toch?
ajax zal ook wel interesse hebben in messi, ronaldo etc.
nee kom op zeg, Aalbers, stel je niet aan!

25 april 2012 om 12:58

Maar je kan toch best begrijpen dat hij er niet blij mee is? Bram Nuytinck is nog redelijk jong. En als dan de coach, een voormalig topvoetballer, van de grootste club van Nederland in de belangrijkste fase van het seizoen gaat zeggen dat je kandidaat bent om Vertonghen op te volgen, dan doet dat gewoon wat met je. Dan kan je nog zo´n sterke persoonlijkheid hebben, met een jongen van 21 uit Malden doet dat heel wat. En Aalbers is bang voor de gevolgen daarvan, die NEC er nu echt niet bij kan hebben?

Je zag het afgelopen zomer met Cillessen. Iemand van 22. Onervaren. Ajax toont interesse, houdt zowat 3 persconferenties over hoe goed Cillessen wel is en hoe graag ze hem wel willen hebben, en prompt maakt hij 4 fouten in 3 wedstrijden. Heeft NEC punten gekost. Dus de angst van Aalbers is ook wel een beetje daarop gebaseerd. Het doet gewoon wat met jongen jongens uit dorpjes als Malden en Groesbeek. Daar zijn ze namelijk heel bescheiden, al valt dat bij Nuytinck nog wel mee.

En als je vanuit die gedachte zegt dat je liever hebt dat Ajax het niet openbaar maakt kan ik dat best begrijpen. Aalbers vertegenwoordigt Nec. Die wil ook dat NEC de play-offs haalt. Daarin is Nuytinck gewoon belangrijk, die moet niks anders aan zijn hoofd hebben.

25 april 2012 om 13:04

Ik vind dit dus echt 10000x nergens op slaan.
Als je weet dat Ajax interesse heeft dan loop je je toch helemaal kapot om je te laten zien? En om te bewijzen dat ze niet zomaar interesse hebben.

Ik kan niet begrijpen hoe dit een negatieve invloed heeft op 't spel van een speler..

25 april 2012 om 13:09

Daar zit m juist in. Die jonge jonges willen zich zo graag bewijzen dat het fout kan lopen. Ze worden te enthiousiast en gaan dan aparte dingen doen. Ze willen dan te graag.

Of het bij Nuytinck zo gaat? Denk t niet.

25 april 2012 om 13:34

Aan de andere kant kan je het ook van Ajax haar kant begrijpen toch? Als Nuytinck nu plotseling heel veel fouten gaat maken is hij gewoon ongeschikt voor Ajax omdat hij de druk niet aan kan. Tuurlijk het is niet netjes en het is voor NEC vervelend maar ik denk dat dit gewoon een test van Ajax is.

Dit is de vaste handelswijze van de heren uit Amsterdam, ook bij bijvoorbeeld AZ aan het eind van de competitie onrust zaaien is een van de sterke punten van ajax, niet netjes.

25 april 2012 om 12:54

En jou club mag zeker Goossens wel zomaar tijdens het seizoen een contract aanbieden...doe niet zo schijnheilig alsjeblieft.

25 april 2012 om 13:03

Dat hebben we in Nijmegen ook gemerkt. Die Goossens raakte geen bal meer en voerde geen reet meer uit.

En linksom of rechtsom, het kan een jongen van 21 uit Malden gewoon beinvloeden dat het grote Ajax hem een goede speler vindt. Hij is ook nog best onervaren. Dit gebeurde wel bij Cillessen, al denk ik dat het bij Nuytinck nog wel meevalt.

Maar daar komt de angst van Aalbers vandaan. Want eigenlijk spreekt hij zijn angst uit dat Nuytinck zich niet meer 100 % focust.

25 april 2012 om 13:10

En wat denk je over v.d Wiel dan? of Eriksen? of Vertonghen? Als een speler zich niet meer inzet voor z'n huidige ploeg moet je naar de speler zelf wijzen, niet naar de club die niks fout doet!

Trouwens, gaat Aalbers nu ook zeuren over WBA die waarschijnlijk interesse heeft in Nuytinck...?

25 april 2012 om 16:29

Nee maar de trainer van WBA is ook niet in de media gaan roepen dat ie misschien interesse heeft in Nuytinck. Die hebben zich keurig stilgehouden. Of het gerucht klopt weet ik niet, maar ik betwijfel of Nuytinck WBA als zijn nieuwe ideale club ziet.

25 april 2012 om 13:28

@maastribune #36
Ach Vormer en Goossens vergeten?

Frank mag zeggen wie hij een interresante speler vind wat een calimero gedrag weer, Nec moet het als een compliment zien, Ajax heeft ook veel miljoenen op tafel gelegd voor Cilessen een werelddeal voor Nec.

Dus een beetje.kalm Nec, jullie zijn geen Barcalona dus pas op de plaats en ken je plek!!!

25 april 2012 om 18:59

nou nou niet zo arrogant jongen . Al verkondigt de man onzin , hoef je nog niet gelijk met dezelfde onzin te reageren?

Ik zou gelijk naar de rechter stappen! Even zonder gekkigheid, dit is toch heel normaal dat Frank zijn mening geeft over een speler als hem dat gevraagd wordt door een journalist. Ajax lijkt op de titel af te stevenen en de meeste mensen lijken dat niet te kunnen hebben; proberen dan ook alles om de club zwart te maken.

25 april 2012 om 13:09

Persoonlijk kan ik daar wel van genieten. Moeten ze lekker doen

Ajax wordt de laatste weken steeds meer in verband gebracht met vreemde praktijken.
De reacties die daarop volgen op voetbalzone kun je opsplitsen in 2 categorien.
1. De ajacieden die over het algemeen alles goed vinden wat ajax doet zelfs al druist dat tegen alle afspraken in en wordt de antipathie tegen de club hiermee alleen maar vergroot..
2. De mensen die buiten de categorie ajacieden vallen en die vinden dat bepaalde dingen die ajax doet niet netjes zijn en niets te maken hebben met normen en waarden en zich daaraan beginnen te storen.
Bepaal zelf maar bij welke categorie je hoort.
Dit geldt natuurlijk alleen voor degenen die zich aangesproken voelen. (ik scheer niet iedereen over een kam)

25 april 2012 om 12:58

Het jammere is dat de meeste mensen hier zich persoonlijk aangevallen lijken te voelen als er wat over hun club wordt geschreven dat ze niet zint. Men stopt dan met lezen en nadenken en roept alleen maar dat het belachelijk is.

Echter, je zou er ook voor kunnen kiezen om het artikel helemaal te lezen en je even ter verplaatsen in de positie van de ander. In dit specifieke geval is het volgens mij vrij duidelijk dat het niet de meest sjieke manier van handelen is van Ajax, maar is het ook weer niet het einde van de wereld. Als je je in de positie van Aalbers verplaatst, dan kun je je best voorstellen dat NEC hier helemaal niet op zit te wachten en er ook niet blij van wordt.

25 april 2012 om 13:06

Dammie, je vergeet er wel even bij te zeggen dat Ajax niet de wet overtreed. Ik accepteer toch ook dat buitenlandse ploegen Ajax speler al tijdens het seizoen weglokken? Hoe vaak staan de geruchten bol over Eriksen? Ajax fans mogen terecht boos zijn op deze stemmingmakerij die alleen maar bedoeld is om mijn club te schaden. Nogmaals, waar was NEC toen Goossens naar Feyenoord ging? Was dat wel chique of zo?

25 april 2012 om 13:16

Het feit dat Ajax geen wetten overtreedt, zeg ik toch met het feit dat het niet chique is, maar ook niet het einde van de wereld?

Daarnaast is er wel een nuance verschil tussen een gerucht, het contracteren van een transfervrije speler in de winterstop en het via de pers kenbaar maken van interesse van een speler die onder contract staat bij een andere club zonder dat deze club daar van op de hoogte is.

25 april 2012 om 13:02

De antipathie tegen mijn club heeft meer met het feit te maken dat er bepaalde mensen in de voetballerij aanwezig zijn die hoogstwaarschijnlijk een hekel aan mijn club hebben. Wanneer Feyenoord Goossens wegplukt bij NEC is alles koek en ei, maar ohh wee als Ajax het zelfde doet. De fans zullen heus nu niet meer Ajax gaan haten.

Ajax zelf heeft ook last van clubs uit het buitenland die onze spelers gek maken (wil dat in grote dikke vette koeienletters hier neerzetten...) Hoor je daar mensen binnen de clubleiding over? Dus niet...

Het is tijd dat mensen zoals Verbeek, Brands, Booy en die lui uit Nijmegen de boel niet aan het opfokken zijn. De jaloezie richting Ajax druipt er van af! Deze walgelijke stemmingmakerij hitst de sfeer bij de fans onnodig op. Waarschijnlijk willen deze mensen dat. Op deze manier kunnen ze de Ajax schaden.

Wat loopt NEC de laatste tijd te mekkeren tegen Ajax, dit is toch heel normaal dat hij gewoon zijn mening geeft, hij heeft zich toch nog niet gemeld bij Nuytinck zelf?

@numberone dit valt allemaal reuze mee hoor, het wordt allemaal dik aangedikt in de media.

Wat ik merk de afgelopen tijd is calimerogedrag

Alles word aangegrepen, die Verheyen en zijn onderzoek meteen praat iedereen hem na,ja klopt competitievervalsing ?????

Terwijl er niet berekend is want dat kan niet als Az een rustdag meer had hadden ze dan wel gewonnen???

Ajax met 5 a 6 geblesseerde al die mokerslagen 13 punten achterstand, in korte tijd achter elkaar Madrid,lyon,feyenoord,psv,utrecht,twente, is dat dan niet zwaar???

Heel het jaar word er gelachen naar Ajax, Ajax dat nooit excussen zocht voor de geblesseerde enz maar door vocht, de mensen die Ajax heel het jaar uitlachte zoeken nu wel naar excussen waarom Ajax geen kampioen had.moeten worden, die mensen zijn niet mans genoeg om de prestatie van Ajax te waarderen

Ajax heeft een rockey prestatie geleverd als je dat al niet kan waarderen wat dan wel in de sport

Heel veel calimero's zijn er in nederlandbr

Nou fijn als je als club je bij een andere club moet melden bij een andere club als je interesse hebt. Ik denk dat clubs dan honderden berichten krijgen met dat ze geïnteresseerd zijn in een speler. Misschien is de Graafschap wel geïnteresseerd in Messi. Zouden ze dat dan ook moeten melden.

Niet echt heel erg dat de Boer gewoon zegt wat er aan de hand is. Als Ajax echt interesse heeft dan zullen ze zich gewoon melden bij de club.

En als de Boer had gezegd dat hij geen interesse had, en ze halen Nuytinck wel, dan had iedereen hem uitgemaakt voor leugenaar. Hij is gewoon eerlijk, niet meer en niet minder.
Heb ook het idee dat deze opmerking gewoon een (slimme) tactiek van Aalbers is om de prijs nog wat verder op te drijven. Als je 'boos' doet, kan je straks makkelijker standvastig zijn in eventuele onderhandelingen. Prima, zo werkt het voetbal.
Het feit dat Ajax nu zo druk lijkt (ze hebben immers nog maar 1 transfervrije speler vastgelegd, maar veel mensen doen hier alsof Ajax al 50 miljoen heeft uitgegeven) is niet meer dan logisch. Als je nu al spelers probeert te halen zullen clubs zich misschien net die 10% minder hard opstellen, omdat ze alle tijd van de wereld hebben om een vervanger te zoeken en halen. En voor sommige spelers zal wellicht na het EK veel meer belangstelling ontstaan wat de prijs nog verder kan opdrijven. (ook spelers die daar niet spelen, omdat ze wellicht wel worden gezien als opvolgers van spelers die opvallen op het EK en dan weggaan bij hun club). En als laatste heb je dan gewoon je selectie rond voor het volgende seizoen voor de eerste training, in plaats van dat je spelers krijgt die pas na 3 weken instromen.

25 april 2012 om 15:07

De Boer kan ook zeggen dat hij geen uitspraken doet over aankopen. En dat men het wel via de officiele kanalen te weten komt als er een deal beklonken of definitief afgeketst is.

Tuurlijk, Ajax is groter dan NEC en speelt mee om de prijzen en heeft landelijk een grotere aanhang. Daarom dat alles daar ook vergroot. NEC speelt altijd nog mee om de Po's, dus beter voor beide clubs en spelers om over zulke dingen te praten achter de schermen.

wat en onzin toch. Clubs zijn in zoveel spelers geinteresseerd. Als je overal toestemming voor moet vragen om geinteresseerd te zijn dan hebben ze wat te doen...

25 april 2012 om 13:27

Dat is niet het punt hier; interesse mag je altijd hebben maar wat is de toegevoegde waarde omdat in de media te melden? Dat mag je best doen als je dat nodig vindt (en daarmee eigenlijk ook de interesse concreet wil maken) maar dan is het wel zo netjes om eerst even de betreffende partij ook te informeren.

25 april 2012 om 13:38

@dammie #79
De interesse wordt pas concreet als Ajax formeel een bod uitbrengt bij Nec.
Een speler interessant vinden of op je lijstje hebben, betekent niets meer en niets minder dan dat je die speler in de gaten houdt.
Hoe het allemaal gegaan is, weet ik niet maar ik ga er van uit dat Frank de Boer alleen maar open en eerlijk antwoord wilde geven op vragen zoals:
- hebben jullie iemand al op het oog als opvolger van Vertonghen als die mogelijk vertrekt.

En het punt is dat de interesse totaal er niet toe doet. Het punt van Aalbers is is dat die interesse klaarblijkelijk invloed heeft op het presteren van Nuytinck. Dan is dat in mijn ogen een falen van de begeleiding van Nuytinck dat ze zo'n jongen dan niet kunnen motiveren en afschermen van dergelijke toestanden. En ook zegt het iets over de mentale weerbaarheid van een Nuytinck.

Even voor de wijsneuzen die anderen van calimero-gedrag beschuldigen; de redenatie dat iets alleen maar nieuws is omdat het over Ajax gaat is ook calimero-gedrag!

Zo gaat dat tegenwoordig met de nieuwste media. Vroeger werd er eerst de telefoon gepakt en daarna keurig naar buiten gebracht dat er interesse is. Nu lijkt het wel een spelletje te worden dat er gespeeld wordt.

Dit is dus precies de reden waarom de voetbalfans die geen fan van Ajax zijn zo'n hekel hebben aan die club.
Denk dat Ajax het ook niet leuk zou vinden dat in de aanloop naar een belangrijke wedstrijd de voorbereiding word verstoord door een andere club die interesse toont in 1 van je beste spelers!

Maar NEC is toch ook achter de schermen bezig om Roorda vast te leggen?

25 april 2012 om 13:49

Dit verhaal is niet via de TD (carlos Aalbers) naar de media gespeeld, en ook doet hij nooit uitspraken over bedragen.

25 april 2012 om 13:50

Alleen is roorda volgend jaar transfer vrij en geen club dus werkt het voor hem alleen maar gerust stellender dat hij volgend jaar ook nog werk heeft,

25 april 2012 om 14:08

Hou toch op man met je bullshit. NEC doet gewoon precies hetzelfde. Stelletje jankerds

25 april 2012 om 13:55

Maar die is transfervrij, dan hoef je je dus niet bij een club te melden. Maar de interesse van Ajax is ook nog niet concreet. Gaat pas echt spelen als Vertonghen wordt gekocht. Dan hebben ze de opties Chivu, Moisander en Nuytinck. Dus dan hoeven ze zich pas eventueel te melden bij Nec. Je hoeft je niet bij elke speler die je volgt te melden bij de bewuste club.

25 april 2012 om 14:45

Roorda is al vast gelegd Maar is er ook maar enigszins gesproken over de interesse van NEC in hem? Nee. Daarom zo kan het ook want wat is de toegevoegde waarde om het bekend te maken?

25 april 2012 om 16:31

Maar heb jij Pastoor of Aalbers in de media horen roepen dat ze interesse in Roorda hebben? Nee. Tot vandaag is daar niks van naar buiten gekomen, en wat vandaag naar buiten is gekomen kwam via de Telegraaf en De Gelderlander.

Andere situatie dus.

"we zijn geïnteresseerd in Moisander en Nuytinck, maar we halen ze zeker niet beiden”, verklaarde de oefenmeester."

Als je een v.d. 2 spelers serieus wilt aantrekken, spreek je van serieuze interesse.
Dan had je dat als Ajax vertegenwoordiger gewoon netjes moeten melden bij Carlos Aalbers.

Iemand volgen of serieuze interesse hebben, is nogal een verschil.

Je kan wel stellen dat het grote blufpoker van Frank de Boer is begonnen, maar Carlos laat zich wederom niet in de kaarten kijken.

En als er geen deal plaats vind, dan is er niemand in Nijmegen rouwig om dat Bram blijft.
Ik zal de ontwikkelingen nauw volgen.

Wat een kneus die Aalbers. Je mag best zeggen welke spelers Ajax volgt voor de verdediging. Enige wat die Aalbers doet is een beetje populair doen voor de achterban. Zo van kijk mij eens een weerwoord hebben goed he?

Ik vind die openheid wel verfrissend van de Boer. Die heeft zoiets lekker boeie als jullie het willen weten nou deze spelers die volgen we. Speelt geen spelletjes.

Daarbij heeft heel Nederland zich te kijk gezet door openlijk hun haat te uiten naar Ajax toe. Waarom zou Ajax rekening houden met al die clubjes die er toch niet toe doen? Er is maar ruimte voor 3 a 4 topclubs in Nederland en de rest moet gewoon hun mond houden en spelers verkopen als die topclubs zich melden.

De boer is gewoon eerlijk en zegt wie er op de shortlist staan.
Ze zijn nu aan het overwegen wie ze willen hebben en daarna gaan ze zich melden en informeren hoeveel degene moet kopen.
Als ze nuytinck echt willen hebben, hoort aalbers dat vanzelf wel.

Het valt me op dat Ajax de laatste tijd meer van die nare trekjes heeft. Jeugdspelers wegkapen en nu dit weer.

25 april 2012 om 14:37

Het valt mij op dat vooral Psvers er wel heel erg moeite mee hebben dat Ajax een paar versterkingen wil halen. En jeugdspelers worden elk jaar wel een aantal van gehaald, zoals elke club doet. Het zit sommige supporters echt heel erg dwars dat Ajax kampioen gaat worden. Dit is echt genieten als Ajacied!

In de media melden dat je een speler volgt is toch heel iets anders dan je concreet melden bij een club voor eventueel een transfer.meneer de boer:u moet de volgende keer kontakt met nec opnemen voordat u iets in de media meld en vragen of dit mag?;

NEC is niet gewend aan grote publiciteit, zo simpel is het.

Bij Ajax gaat het al maanden over spelers die vertrekken en/of aangetrokken worden.
Daar zijn ze bij Ajax aan gewend.
Frank de Boer bevestigd het of ontkend het. Wat kan hij anders doen.

De Nederlandse Pers blijft toch schrijven, omdat het graag gelezen wordt.

25 april 2012 om 15:03

hij kan ook zeggen dat hij er geen uitspraak over doet. klaar.

25 april 2012 om 15:52

Nimma_024,

Dan word er nog veel meer gespeculeerd!

@valek

Jeugdspelers wegkapen?

A. Die spelers waren ontevreden over het aanbod van hun club.br B. Ajax is altijd een stap vooruit geweldige opleiding met geweldige trainers.br C. Die paar jeugdspelers is nog geen eens 1% van de eigen kweek andere clubs zoals psv,az,twente hebben veel meer jeugdspelers weggekaapt br D. Aansluitend op C bijvb psv doet heel hypocriet aangezien ze zelf Ajax talenten zoals V Rhijn naar hun club wilde lokken.iedere club doet nu hypocriet terwijl ze zelf het 3 dubbele aan jeugdspelers hebben weggekaapt bij Andere clubs maar als Ajax het doet komen de calimero's weer te voorschijnbr E. Geweldige talenten Ajax heeft het geweldig gegaan!!!

Echt typish nederlands weer wedden dat Nuytinck straks naar het buitenland gaat en het goed gaat doen , nederlandse topclubs slapen weer.
2 Jaar terug zei ik het al vond hem erg veel indruk maken , hoop dat ie een binnenlandse transfer gaat maken.

Dit is typische maar verstandige onderhandelingsretoriek:

Ajax zegt dat ze Nuytinck wel willen hebben, terwijl NEC aangeeft de speler niet te hoeven verkopen en uiten bovendien kritiek op de werkwijze van Ajax. In andere woorden zegt Aalbers: Ajax, indien je hem wil hebben zul je flink meer moeten neertellen dan zijn huidige marktwaarde.

Dit is geen aanval op Ajax, of De Boer. Dit is bedoeld om er zoveel mogelijk munt uit te slaan voor de club uit Nijmegen.

Lekker suggestief zo'n artikeltje...ajax en met Ajax nagenoeg iedere club heeft z'n scouts op pad gestuurd om bepaalde spelers te bekijken....als iedere speler die word gescout ook daadwerkelijk gekocht word zou het heel erg druk worden bij Ajax...het is een aardige speler voor de breedte maar zie verder geen toegevoegde waard ein deze speler...zal dan ook blijven bij scouting....maar ja als je het zo bekijkt leverd dat natuurlijk geen opruiende artikelen op.

Misschien een stomme vraag, wanneer moet je eerst kenbaar maken bij een club? Ik bedoel, zo hebben talloze clubs wel een ''verlanglijstje'' (wat zij overigens Vaak niet kenbaar maken), zullen zij dan eerst het kenbaar maken.

Andere kant kan k het wel begrijpen, stel bij een concurrent van je, dat je zo doet. En je weet dat een speler graag naar je komt, dat je dan mentaal je concurrent benadeeld. (dit is niet gentle maar het kan).

Alleen zie ik dit niet bij ajax nec?

Ik kan me nog herinneren dat Ajax behoorlijk geïrriteerd was toen Valencia zich melde voor v/d Wiel in voorbereiding op een CL wedstrijd, dat bedoel ik dus!

Wat een gejank van nec, wees blij dat er belangstelling is voor Nuytink. Hoe meer belangstelling hoe meer ie waard wordt. En waarom zou ie daardoor minder gaan pressteren, raar gedoe.

De manier van handelen is niet netjes maar mag natuurlijk er is geen enkele regel die het verbied , Maar het is wel een reden om er over te klagen en ook dat mag .
Maar denk wel door dat het zo gaat dat clubs graag handelen met buitenlandse clubs niet alleen om geld maar ook om het dwars zitten zo van elkaar .
Netjes zou zijn dat clubs de afspraak maken niet eerder te handelen dan dat het seizoen is afgelopen
Dat zou dan ook moeten gelden voor buitenlandse clubs natuurlijk

En hoe uit deze man die kritiek, inderdaad via de media!

Nogal kleinzerige claimero onzin dit, als je interesse hebt hoef je niks kenbaar te maken. Dat gebeurd overal en dagelijks, zodra je iemand wil overnemen dan wel.

25 april 2012 om 17:00

Nouja Aalbers en Ajax hebben een geschiedenis. Afgelopen zomer wou Ajax, zoals wel bekend, Cillessen hebben. Toen Ajax dr zin niet kreeg zijn ze alles naar de media gaan lekken en NEC gaan afschilderen als een stelletje geldwolven die veel te veel vroegen, terwijl Ajax twee bijna beschamende boden neerlegde. En dat heeft hij liever niet een tweede keer. Daarom reageert hij zo.

Trouwens is Ajax ook zowat de enige club waar buitenstaanders bijna het hele verlanglijstje binnenste buiten kennen doordat Ajax( De Boer) dat naar buiten brengt. Hoeft van mij ook niet zo.

Zucht. Wat een onzin. Welke clubs geven niet aan welke spelers ze interessant vinden? Twente is al een half jaar bezig met Tadic bijvoorbeeld. Normaal gesproken gaat een speler die in de belangstelling van een topclub staat eerder meer dan minder geconcentreerd spelen. Ik zie Nuytink nu al denken, ik raak geen pepernoot meer dan kont Ajax me wel halen. Doet deze man ook zo moeilijk over de interesse uit Italië en Engeland voor deze speler?

25 april 2012 om 17:09

Heb jij al die trainers van die clubs ook in de media gehoord dat ze misschien interesse hebben in Nuytinck? Nee. Daarbij hebben NEC en Ajax een onprettige geschienis aangaande Jasper Cillessen, waar Ajax ook ongelofelijk liep te kloten.

Wat ik denk dat het is: gewoon een strategie om de prijs van Moisander te drukken. Mocht dat echt niet doorgaan, komen ze bij Nuytinck uit.

28 april 2012 om 16:55

Heel onprettig. Miljoenen krijgen voor je keeper. Misschien als NEC aangeeft dat een speler niet te koop is dat niemand ze meer wilt hebben. Het is toch juist prachtig als een speler in de belangstelling staat van een topclub. Zeker als er ook nog eens goed aan verdient kan worden. Ik zie Vertonghen ook niet graag gaan maar als een grote club een mooi bedrag biedt dan is dat toch prachtig?

Wat een jankerd zeg. En dan met dat slappe argument komen waar Verbeek ook mee kwam, dat ze in een belangrijke fase vd competitie zitten blablabla. Dit hoort bij voetbal, elke club heeft daar mee te maken en ajax is niet de enige die dat doet.

Aalbers wilde die spits van Spakenburg geloof ik, toch ook vastleggen in de winterstop die is ook de kop op hol gebracht, en ketste af op een paar 10-duizend euro.
NEC wilde niet betalen, misschien een speler achterlatend die geen zin meer heeft.
deboer vindt Nuytinck een interessante speler, er wordt teveel geouwehoerd hiero als er eens een talent weer de kop opsteekt, maarja, in Nijmegen zitten misschien wel meer Ajax-haters dan Vitesse-haters-bashers.
Terwijl je later als club, net als met Goossens wel eens profijt kunt hebben van 2 transfers (cillessen-nuytinck) op het gebied van spelers huren en kopen als Ajax ze te licht vindt.

Gewoon lekker naar een mooie buitenlandse club gaan Bram Nec meer centjes jij meer centjes en lekker ver in Europa komen met je nieuwe club.
Ajax ligt er toch weer meteen in de voorronde van de CL uit

25 april 2012 om 20:11

Ajax speelt geen voorronde als het kampioen wordt, en casht al gelijk.
ergo: Als een club die 2e wordt (AZ of Feyenoord-psv of Twente) en er wordt uitgeknikkerd in de voorronde, dan krijgt Ajax weer meer geld.
Maar dat willen we niet, toch?

Zucht , Feijenoord haalt Vormer en Goosens , Twente haalt Tadic , dat mag allemaal hoor je niemand over . Ajax geeft toe interesse te hebben , hebben de speler ook niet benaderd en ja hoor iedereen valt er overheen , wat een bullshit zeg.

25 april 2012 om 19:08

Jij mist het punt van discussie Ajax haalt Schone hoor je Nec ook niet over .

25 april 2012 om 19:14

nee jij mist het punt van discussie , Ajax heeft namelijk nog geen enkel contact met Nec of Nuytinck , de Boer reageert op een vraag ! Als dat al niet meer mag en iedereen dan over de rooie gaat is het einde zoek niet ?

25 april 2012 om 20:07

Klopt, had NEC ook helemaal geen belang meer bij, Schone wilde niet bijtekenen, had NEC maar eerder moeten verlengen.

25 april 2012 om 21:05

Als je de situatie wat beter had gekend dan had je geweten dat NEC 2 jaar voor het einde van het contract van Schone wou verlengen maar Schone dat niet wou

ajax haalt overal jeugdspelers weg ajax probeert clubs tegen elkaar op te zetten om de prijs te druken of om hem juist op te drijven.
Maar o wee als er zoiets met hun gebeurd dan is het klagen en huilen

25 april 2012 om 20:03

Ook niet waar, Bouy ging naar Juve, en er werd alleen gezegd dat men het jammer vond bij Ajax dat hij zijn opleiding niet vervolgde, bij Ajax mag alles gehaald worden, Ajax-haters liggen dubbel van het lachen, maar owee als Ajax zelf een talent ergens weghaalt.
Ajax is nu eenmaal een opleidingsclub voor de gefortuneerde clubs in Europa.
NEC is de opleidingsclub voor (sub)toppers in Nederland of daarbuiten waaronder ook Ajax valt.
Wees alleen maar blij dat ze niet voor een prikkie naar clubs als NAC ofzo gaan, ofwel NEC tel je zegeningen als er weer een talent doorbreekt, wat de laatste tijd gelukkig meer gebeurt, NEC blijft ook bestaan mede door de transfers die het moet plegen.

Wie klaagt er over wat ? Psv haalt ook spelers weg bij Ajax sterker nog proberen zelfs jongens weg te halen die al in de onderhandelingen zitten met Ajax ? Dan moeten Brands en die ouwe seniele v Raaij niet gaan schreeuwen en bleren want ze zijn zelf net zo erg ? Sterker nog ze begonnen ermee ? Maar nee hoor het grote boze Ajax heeft t gedaan ! Prima hoor , hoe meer nijd hoe mooier en zoeter de overwinning zeg ik maar . Maar de hele boel wordt zo verschrikkelijk opgeblazen en een ieder neemt het over och och wat een drama allemaal .En wat lul je nu voor een oznin ? welke clubs zet Ajax tegen elkaar op? Man man grow up !

Aalbers moet niet zeuren en gewoon trots zijn dat er weer een speler van ons in de belangstelling staat van de landskampioen. Misschien speelt hij dit zo om een betere onderhandelingspositie te verwerven, maar die heb je zowiezo al omdat zijn contract tot 2015 loopt.
Gewoon lekker de centjes incasseren en de club verder uitbouwen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren