Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Als ik Van Marwijk was, nam ik Van Rhijn mee in plaats van Boulahrouz'

Laatste update:

Over minder dan twee maanden gaat het EK 2012 van start. Nederland speelt op 9 juni haar openingswedstrijd tegen Denemarken en in de weken die nog voor de boeg liggen zal duidelijk worden wie met Bert van Marwijk mee mag naar het toernooi en wie niet. Achterin lijkt nog niet alles zeker te zijn; Gregory van der Wiel mag waarschijnlijk rekenen op een uitnodiging, maar de vraag is wie hem bij een blessure of schorsing kan vervangen.

/

Voormalig Ajax-jeugdtrainer Robin Pronk geeft Van Marwijk het advies om Ricardo van Rhijn mee te nemen naar Polen en Oekraïne. De jonge verdediger, die dit seizoen is doorgebroken in Amsterdam, speelde nog nooit voor het grote Oranje. Toch breekt Pronk in NUsport een lans voor de twintigjarige achterhoedespeler. “Als ik Van Marwijk was zou ik Van Rhijn in plaats van Khalid Boulahrouz meenemen naar het EK 2012.”

“Ricardo kan zelfs beter worden dan de huidige rechtsback Gregory van der Wiel”, denkt Pronk. “Zoals Ricardo nu speelt, doet hij niet onder voor Boulah. Ook nu van der Wiel weer fit is, zou ik Van Rhijn in de basis laten staan bij Ajax. Van der Wiel is qua ontwikkeling natuurlijk al veel verder, maar de kans is groot dat hij aan het einde van dit seizoen vertrekt. Met het oog op volgend seizoen zou ik als Frank de Boer zijnde ook de laatste paar wedstrijden kiezen voor Ricardo.”

Ricardo van Rhijn is te onervaren om mee te gaan naar het EK

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik zou van rhijn ook wel meenemen een hele goede vervanger voor van der wiel, en voor zijn ervaring is het natuurlijk top.

11 april 2012 om 10:21

voor zijn ervaring?? we praten over een Ek!!! niet over een vriendschappelijk potje waar je jezelf kunt bewijzen!!!

11 april 2012 om 10:43

waar zeg ik dat hij moet spelen, ik vind boulahrouz te weinig brengen met de ervaring die hij heeft. Ik zeg niet dat van rhijn gelijk moet beginnen maar als hij alleen al de sfeer kan proeven dan zal hij nog beter zijn best doen om een hoger doel te bereiken.

11 april 2012 om 10:46

Het nl elftal is geen liedanigheids instuut! Zo ken ik ook nog wel een paar spelers waarvoor het mooi ervaring is en waarbij ze een hoger doel kunnen bereiken..

11 april 2012 om 12:21

Dat mag dan wel zo zijn, maar van Rhijn is een topper in wording, volgens mij ziet iedereen dat. En als je dat niet ziet, ben je volgens mij blind.

Van Marwijk heeft Strootman er ook bijgehaald toen hij nog voor Utrecht speelde, zo raar is het helemaal niet. Jongens met deze potentie verdienen een kans, ik durf al wel te zeggen dat van Rhijn in deze vorm nu al beter is dan Boulahrouz.

11 april 2012 om 12:42

Allemaal schreeuwen dat boulahrouz niet meer kwaliteiten heeft dan van Rhijn terwijl jullie naar van Rhijn elke week kijken maar Boulahrouz niet eens zien voetballen.
Maar goed ik zou toch eerder voor Khalid kiezen die wat meer ervaring heeft bij het nederlandse elftal en dat hij ook wat meer kwalitatief betere tegenstanders heeft in Duitsland dan van rhijn in nederland maar goed

11 april 2012 om 12:54

Weet niet of jij de Bundesliga volgt, maar Bouhlahrouz is of geblesseerd (zoals nu) of zit op de bank bij Stuttgart.

Natuurlijk is hij wel een geweldige verdediger en zou ik Van Rhijn ook niet mee nemen naar het EK maar Bouhalrouz hoeft van mij ook zeker niet mee.

11 april 2012 om 12:54

gelijk heb je, boulahrouz, speelt geloof ik ook te weinig nu, en ervaring kan van rhijn ook bij de ek opdoen. Hij speelt op dit moment zeer goed bij ajax en daarom vindt ik dat hij rustig een kans moet krijgen en dit geldt ook nog altijd voor boerrichter.

11 april 2012 om 14:11

Doe even rustig man, hij start toch niet in de basis?! Ik vind hem als rechtsback beter dan Boulahrouz, ook omdat Boulahrouz centraal in de verdediging gewoon veel beter tot zijn recht komt. Als rechtsback komt hij altijd een beetje onwennig over. Eriksen was ook mee naar het WK, zonder ervaring op dat niveau en nauwelijks wedstrijden in de eredivisie. Morten Olsen heeft tenminste wel door dat het meenemen van talenten naar zulke toernooien alleen maar goed voor de ontwikkeling van die spelers is, wat weer goed is voor de toekomst van het elftal.

11 april 2012 om 17:55

O nee?? Waarom mocht Pieters zich dan wel fit spelen in het Nederlands elftal terwijl hij bij PSV niet eens speelde??

11 april 2012 om 19:17

@magicmike
Omdat van Marwijk graag met vaste spelers speelt zodat de sfeer in het team gelijk blijft.

11 april 2012 om 10:22

Ik ben toch blij dat hij Van Marwijk niet is hoor. Ik gun het Van Rhijn best, maar als Van der Wiel wegvalt heb ik toch liever dat Boulahrouz erin komt. Die heeft wat meer ervaring en op dit moment ook nog wel meer kwaliteit lijkt me. Het EK is een momentopname, dus Van Marwijk moet kiezen voor de op dat moment sterkste selectie.

11 april 2012 om 10:45

En niet te vergeten is Boula ook gewoon een ander soort speler in plaats van nog zo'n type. Als je een wedstrijd hebt waarin je een medogenloze speler nodig hebt kun je Boula zeker goed gebruiken.
Van Rhijn is eenzelfde soort speler die je dezelfde mogelijkheden geeft in plaats van extra mogelijkheden.

11 april 2012 om 16:52

Bedenk je dan ook dat Bert altijd vasthoudt aan dezelfde speelstijl.. en als vd Wiel geblesseerd raakt op het EK heb je toch meer aan een v rhijn dan aan Boulah die aanvallend helemaal niks brengt..
Naar mijn inziens moet je ze beide meenemen.. boulah als vervanger op de centrale posities en V. Rhijn voor de back.. Types als Vlaar zijn ook niet oranje-waardig, dus dan hoeft die ook niet mee

11 april 2012 om 10:54

Hou toch op met deze onzin. Hij speelt nu 6 wedstrijden leuk mee in ontzettend makkelijke wedstrijden voor Ajax. Laat hij zich eerst even onder druk bewijzen bij Ajax voordat we alweer een hele hype gaan creeeren rond een speler. En dat bedoel ik niet negatief, het kan best een grote voetballer worden, maar laten we nu niet over enthousiast worden van een paar leuke wedstrijdjes tegen Heracles en NAC Breda.

Al ben ik het wel met Pronk eens dat Boulahrouz lekker thuis mag blijven.

11 april 2012 om 11:16

volgens mij heeft van rhijn mertens onder het gras gevoetbald...hebben er nog niet zoveel gedaan dit seizoen..

11 april 2012 om 11:33

Mertens is toch niets vergeleken met bijvoorbeeld Cristiano Ronaldo, Eliseu, Muller, Gomez en de Deense aanvallers.
Ik denk dat je juist iemand met ervaring achter v d Wiel moet hebben, ipv een jongeling met potentie, al helemaal omdat hij nog geen wedstrijd mee heeft gespeeld met het grote Oranje.

11 april 2012 om 11:58

Mertens haha, ja heb jij die wedstrijd tegen PSV ook toevallig gezien? Dat is toch geen graadmeter man. PSV is niet eens over de middenlijn geweest en Van Rhijn is geen moment onder druk gekomen. Blind had aan de andere kant ook helemaal niks te vrezen van Wijnaldum, zullen we die ook dan meteen maar oproepen?

11 april 2012 om 12:00

Inderdaad, na het EK meenemen als 2e verdediger, om hem langzaam klaar te stomen, lijkt me niets mis mee, maar nu is het gewoon een onervaren verdediger die in topwedstrijden niets te zoeken heeft. Dat komt allemaal vanzelf, maar de geslepenheid komt met de jaren!

11 april 2012 om 15:29

@ Harmjan1983

Van der Wiel was ook groen als gras toen hij al bij het Nederlands elftal kwam en heeft daar ook meteen gepresteerd. Van Rhijn doet het nu net zo goed als van der Wiel in zijn eerste jaar en maakt grote stappen.

Daarbij over welke topwedstrijden heb jij het? Tegen Manchester United en PSV voetbalde hij gewoon heel goed mee.

Ook zal de keuze van de Boer misschien invloed hebben op wie er naar het EK gaat, want ook van der Wiel kan afvallen als de Boer vasthoud aan van Rhijn. Dan heeft van der Wiel namelijk 0,0 wedstrijdritme en dan vind ik van Rhijn zeker een interessante optie voor het EK (daarbij zeg in hier niet dat hij dan als basisspeler meegaat).

En als van Marwijk twijfelt kan hij net als voor het WK een groep spelers oproepen en kijken wie hem overtuigen. Zo ging het toen ook met de linksback positie tussen Anita, Pieters en Braafheid en kan het dit jaar gaan tussen van Rhijn, Boulahrouz en van der Wiel.

Om van Rhijn nu al af te schrijven op basis van zijn leeftijd en onervarenheid gaat echt te ver en als Feyenoord zou je moeten weten dat leeftijd niet uitmaakt, jullie presteren ook geweldig met een verschrikkelijk jong elftal.

11 april 2012 om 15:31

nou wel van der struijck van vitesse! en dat zegt al voldoende lijkt mij; is wisselspeler/basisspeler die ook mertens helemaal de wedstrijd uit geholpen heeft en dat heeft die ook gedaan bij assaidi, toch 2 van de beste buitenspelers!

Vandaar dat ik ook al zeg, het is een leuke voetballer van rheijn, maar ik zit met knikkende knietjes op de bank te kijken als hij moet invallen tegen duitsland ofzo! en boulahruz presteert dit seizoen echt top bij stuttgart(niet voor niets dat milan oren heeft naar hem)

Laat hem gewoon lekker een seizoenetje of 2 rijpen! hij zal vanzelf wel een kans krijgen; maar persoonlijk zie ik hem graag na het ek verschijnen, maar dat zelfde geldt voor die laatste man van man city, die nu bij portsmouth tijdelijk speelt(dat is pas een echte topspeler in worden)

Niet serieus nemen dit , Boularouz speelt een uitstekent seizoen bij stuttgart. Nu heeft AC Milan intresse in hem. Van Rhijn die net half seizoen voor het eerst meedoet bij ajax in het eerste. Van Rhijn heeft nu een dip speelt de laatste wedstrijden heel slordig. Je kan beter een ervaren iemand als Boularouz meenemen.

11 april 2012 om 10:18

ja inderdaad hij speelde de laatste wedstrijden heel slordig ahummm, dat is zeker ook de reden dat hij Mertens compleet in zijn zak had? Alleen tegen Heracles was hij slordig en verder speelde hij goede wedstrijden!

Of mij mee moet naar het EK laat ik hier buiten beschouwing het gaat puur om jou statement dat van Rhijn in een dip zit en de laatste wedstrijden slordig speelt.

11 april 2012 om 10:30

Leerdam had ook Mertens in zijn zak! Zullen wie die dan ook maar gewoon mee nemen?

Kom op hoor alleen dit idee al is een grap! Zie hem in potentie zeker NL halen maar is nog langggg niet ver genoeg!

11 april 2012 om 10:39

lees dan eens goed pff! ik zeg niet dat we hem mee moeten nemen omdat hij Mertens in zijn zak had ik haal alleen de statement eronder uit dat van Rhijn in een dip zit en de laatste wedstrijden slordig is!

11 april 2012 om 10:45

@ Eerlijk010: Nee, Leerdam liet Mertens scoren en een paar keer op doel schieten vanuit gevaarlijke positie.

11 april 2012 om 10:56

Gaan we die wedstrijd tegen PSV als meetmoment gebruiken? Dat laffe PSV is die wedstrijd geen moment over de middenlijn geweest en had totaal geen intentie om druk te geven. Ik sluit niet uit dat ik die wedstrijd nog op de been was gebleven als rechtsback van Ajax 1

11 april 2012 om 17:00

En ajax was nog banger. Ging met 2 verdedigende middenvelders spelers ipv en met een middenvelder in de spits. 1x een lucky goal (mislukte voorzet) gescoord en een penalty

Altijd dat lucky ajax weer

Doet het nu goed maar speel pas net mee. Laat hem eerst maar even zijn contract verlengen! Daarnaast zag je het aan Greg, die ging naast zijn schoenen lopen.

11 april 2012 om 10:27

Helemaal met je eens. Gelukkig is meneer Pronk van Marwijk niet. Boulahrouz speelt dit jaar een goed seizoen in de Bundesliga en Van Rhijn heeft een paar goede wedstrijden gespeeld in de eredevisie als vervanger van Vd Wiel. Misschien kan hij Van Rijn meenemen in plaats van Van der Wiel.

Sorry, maar ik word een beetje moe van al die coaches die spelers na een handje vol goede wedstrijden naar het Nederlands elftal of naar een topclub toe l#llen. Ik geef jou dus helemaal gelijk in je reactie!!!

Belachelijk! Ik vind van Rhijn een goede speler maar het lijkt me duidelijk dat hij nog een hoop te leren heeft en dat Nederland-duitsland op het EK iets anders is dan Ajax-heracles. Boulahrouz speelt al jaren in de betere competities van de wereld en heeft zijn sporen wel verdiend...

11 april 2012 om 11:47

Van Rhijn zeker weten meenemen, die jongen kan ten minste rennen. Boulahrouz loopt inderdaad al een tijdje mee maar heeft nooit de top, laat staan de subtop weten te bereiken. Qua clubs misschien wel, maar hij heeft nauwelijks een seizoen basis gestaan. Van Rhijn presteert nu al bijna het hele seizoen erg goed bij Ajax.

Ik snap niet waarom Pieters er wel bij kan maar Van Rhijn niet, laatst genoemde is nu al 4x beter dan Pieters.

Daarom zeg ik: gewoon meenemen, je kan er over discussiëren of Van Rhijn nu al beter is of niet, maar dan moet de toekomst de doorslag geven. Komt nog eens bij dat wij in het Nederlands elftal met opkomende backs willen spelen, dat kan Boulahrouz beter niet doen.

11 april 2012 om 12:12

Van Rhijn heeft 11 wedstrijden gespeeld in de competitie, nog geen 40% dus je argument dat boulah nergens een heel seizoen in de basis staat geldt ook voor v Rhijn.
Boulahrouz heeft het in de echte top niet gehaald, maar heeft in de subtop van de Bundesliga goed gespeeld. Hij heeft ook in het NL elftal goed gepresteerd in belangrijke wedstrijden, dus dit alles geeft hem wel een streepje voor op v Rhijn.
Het EK komt wat te vroeg voor hem, als hij zo doorgaat komt hij er gewoon na het EK bij en gaat Boulahrouz met pensioen.
Tenslotte ben ik het wel met je eens dat Pieters niks is, maar daar is ook geen alternatief voor...

11 april 2012 om 13:50

'' Van Rhijn presteert nu al bijna het hele seizoen erg goed bij Ajax. ''

Wauw, 11 wedstrijden bij een waslijst aan blessures.

Doet niets af aan het feit dat hij het naar behoren of zelfs boven verwachting doet, echt is beweren dat hij het hele seizoen erg goed presteert onzin.

11 april 2012 om 16:09

Lucatoni99:
Wel iets verder doordenken als je die opmerking over van Rhijn maakt dat hij maar 11 wedstrijden voor Ajax heeft gespeeld. Mag ik je er even op attenderen dat hij backup is voor de positie waar de #1 rechtsback van Oranje speelt.
Dan is het eigenlijk gewoon heel mooi dat hij dat heeft kunnen doen. Dus als je hem wil beoordelen op zijn speeltijd dan mis je het punt een beetje. Hij heeft geluk gehad dat Greg geblesseerd raakte, maar toen die kans kwam heeft hij hem met beide handen beetgepakt en zich in die korte tijd toch zo goed in de picture gespeeld, dat dit zelfs een topic is geworden.
Of hij inderdaad mee moet met Oranje laat ook ik even er buiten.

Boularouz speelt erg goed seizoen bij Stuggart! Van Rhijn toevoegen aan de selectie na het EK en mee nemen na het WK in 2014. Je moet deze jonge jongen vroeg ervaring op laten doen. Direct na het EK afscheid nemen van een aantal vaste krachten en nieuwe jongen inpassen net als Spanje heeft gedaan. (als ik het goed heb)

Khalid is een ras echte centrale verdediger. Als Mathijssen of Heitinga uitvallen zie ik in hem de beoogde vervanger. Van Rhijn vind ik nog te onervaren om mee te nemen als stand in voor Van der Wiel. Ik zou dan eerder gaan voor Ronnie Stam die het niet slecht doet bij Wigan.

11 april 2012 om 10:30

Hoe goed Ronnie Stam ook mag zijn, hij heeft het mentaal niet. Die jongen is bang als hij grote wedstrijden moet spelen. Zulke spelers moeten eerst wennen aan de klimaat en sfeer voordat ze nuttig zijn. Net als Ron Vlaar...
Nuttig bij hun clubs, maar totaal geen EK materiaal. Zelfs niet al reserve. Ik zie liever gretige talenten die niet bang zijn om een duel te verliezen en er vol in gaan.

Wat ik echt jammer vind, is dat Dirk Marchellis nooit is doorgegroeid. Die was in zijn eerste 2 jaar bij PSV ongelooflijk goed centraal. Nu staat hij rechtsback en is hij een van de minste spelers bij Az.

Voor Van Rhijn is het misschien te vroeg, maar ik zie sowieso niet graag centrale verdedigers op links of rechts. Die zijn altijd bang om een tegenstander te verliezen. Dan liever een type VD Wiel die rechts steeds steun geeft en verdedigend alleen tegenstander dekt maar niet aanpakt.

Is op zich geen slechte oplossing voor als Greg niet fit genoeg wordt bevonden of weer een terugslag krijgt. Maar om hem op dit moment al boven Boulah te verkiezen? hhhmmm ik weet het nog niet.
Gaat er zeker komen! Maar is misschien iets te vroeg om nu er al als zekerheidje erbij te nemen, reservelijst misschien.

Ik denk dat EK voor van Rhijn nog iets te vroeg komt.
Als hij zich door ontwikkelt en elke week 90minuten blijft spelen geef ik hem kans voor WK 2014..
Maar Boulahrouz heeft toch wat ervaring en als van der Wiel geblesseerd raakt tegen Portugal ofzo dan heb ik liever Boulahrouz tegenover Christiano Ronaldo dan van Rhijn...

in de tijd van M v Basten was dit zeker gebeurd!!
Maar een reservespeler van ajax die (als ik het goed heb) pas 2wedstrijden op hoog niveau( cl/el)gespeeld heeft???? zou t lachertje van het jaar zijn!!!

11 april 2012 om 12:40

Ik snap niet waarom jij minduimpjes hebt gekregen, want wat jij zegt klopt gewoon! Je gaat toch geen knaapje die nog maar enkele wedstrijden op hoog niveau heeft gespeeld meenemen naar het Ek.. Dan mag hij een wedstrijd goed hebben gespeeld, dat wil toch niet zeggen dat hij al spelers als Ronaldo, bendtner en gomez aankan.

Nee doe maar niet! Boula heeft meer internationale ervaring en die robin pronk denkt dat het EK van eredivisie niveau is ofzo, EK gaat wel heel ver !

Van Rhijn is in potentie een goede verdediger, maar naar mijn mening te weinig ervaring, die je op een EK wel nodig hebt!

Denk niet dat je dat kan maken tegenover Boulahrouz, die nu één van z'n beste seizoenen in tijden draait bij Stuttgart en al meer heeft bewezen dan Van Rhijn.

Ricardo doet het goed als vervanger van Van der Wiel maar heeft buiten een half seizoen bij het eerste nog geen enkele noemenswaardige ervaring. Deze stap zou dan ook veel te vroeg komen. Laat Ricardo eerst maar eens een seizoen presteren in het shirt van Ajax voordat hij bij Oranje een kans krijgt.

oww oww oww! Laat deze jongen heeft het leuk gedaan klopt! Maar kom kom op hoor spelers als de Vrij, van Dijk, en die van NEC hebben al meer bewezen dan deze jongen.

Zie ook in de toekomst wel potentie in hem. Maar laten we nu niet doorslaan. Boula is gewoon veel verder al en heeft iedergeval veel meer ervaring dan deze jongen!

Maar het komt dna ook van iemand uit de club Ajax die hier mee komt. Dus het is al een beetje koffie dik kijken.

11 april 2012 om 11:33

Helemaal mee eens, van Rhijn staat achter aan in de rij!

11 april 2012 om 11:56

Van Rhijn staat voorin de rij als het gaat om de rechtsback positie. Die gast staat er ineens vanuit het niets. Snel, sterk, voetballend goed. Boulahrouz speelt liever niet eens op de back positie. Enige andere rechtsback die ik kan verzinnen zou misschien Janmaat zijn maar ik denk dat van Rhijn beter is.

De Vrij, van Dijk en Nuytinck (neem aan dat je hem bedoelt) dat zijn allemaal centrale verdedigers.

Ik zeg niet dat van Rhijn persé mee moet maar het is verdedigend gezien het grootste talent wat er nu op die backpositie rondloopt en ik ben van mening dat hij minstens een kans verdient in de voorbereiding. Dan kunnen we vanzelf zien of hij het aankan of niet en of hij ook Boulahrouz voorbij is.

Als je het daar niet mee eens ben dan heb je gewoon een hekel aan Ajax en kan je niet normaal nadenken.

11 april 2012 om 17:07

Als je nou toch gaat praten over centrale verdedigers, van rhijn is eigenlijk ook een centrale verdediger, uit nood omgevormd tot een rechtsback. De jongen is net begonnen, hij is nog lang niet toe aan het Nl elftal, na Vd wiel, Boulahrouz zullen nog velen anderen komen, met meer ervaring, laat van Rhijn eerst maar eens een seizoen meer dan 10 wedstrijden goed spelen, dan heeft hij meer recht van spreken.

11 april 2012 om 17:43

van der Wiel was ook eigenlijk een centrale verdediger. Zoals ik al zei speelt Boulahrouz daar liever niet maar ja als het niet anders kan doet hij het natuurlijk wel. Ik snap alleen niet wat mensen er tegen hebben om van Rhijn een kans in de voorbereiding te gunnen. Als hij Boulahrouz er helemaal uitspeelt dan is dat toch alleen maar mooi meegenomen? Straks blijkt dat hij zelf beter is dan van der Wiel.

Al ben ik een fan van Van Rhijn, maar dit lijkt me nog wat snel. Wel lijkt het me verstandig om hem toe te voegen aan de voorselectie van het Nederlands elftal meteen na het EK. Dan geef je zo'n jongen aan dat ie kan strijden om mee te doen aan het WK twee jaar later.

Hij zal dan ook veel willen spelen en dat bij Ajax blijven doen en evt. niet weggaan als ie volgend jaar een goed seizoen speelt. Dus, Khalid meenemen komende zomer en daarna Van Rhijn toevoegen.

Als ik van Marwijk was zou ik mijn persoontje meenemen, niet omdat ik goed kan voetballen oid maar gewoon voor de gezelligheid en omdat Sneijder dan niet meer de kleinste is in de selectie!

Zo kan iedereen met bepaalde voorkeur voor een club wel gaan vertellen wie er mee zou moeten, gaan we dit soort berichten tot aan het EK plaatsen Voetbalzone?!

"met het oog op volgend seizoen zou ik als Frank de Boer zijnde ook de laatste paar wedstrijden kiezen voor Ricardo.”

daar zit natuurlijk wel wat in, maar je wilt graag ook nog wat geld vangen voor vd Wiel. En als je hem nu niks meer laat spelen is t ook maar de vraag wat v Marwijk doet...al heeft ie weinig keuze.

VD wiel nog 5 of 6 wedstrijden laten spelen en hopelijk kampioen worden, daarna goed ek en je kunt tenminste mooie prijs voor hem krijgen.
En dan neemt v Rhijn zn plekkie in.

Lijkt me toch wat voorbarig. Natuurlijk te verwachten van zijn oud-trainer, maar Boulahrouz is op dit moment veel verder dan Van Rhijn en daarnaast is hij het Nederland-systeem gewend. Maar ik heb vertrouwen in Van Marwijk dat hij Van Rhijn ook nooit mee zal nemen, dus dat komt wel goed.

Voor Van Rhijn zou het fantastisch zijn maar om hem op zo'n toernooi z'n eerste speelminuten te laten maken is niet zo'n goed idee.
Boulahrouz zou ik hoe dan ook thuis laten.

De hype is weer ingezet hoor. Dan stel ik voor om de Vrij mee te nemen. Speelt al 3 seizoenen Eredivisie en doet het ook zeer verdienstelijk. Bij Heerenveen vinden ze vast dat Gouweleeuw dan ook prima mee kan, speelt het hele seizoen al erg sterk. Manmanman, kunnen ze bij Ajax niet eens stoppen met spelers tot Oranje bombarderen? 5 wedstrijden leuk spelen lijkt me geen criterium namelijk.

11 april 2012 om 17:03

Inderdaad. Vind ook dat de vrij eerder mee mag. Jammer dat Van Dijk van groningen geblesseerd is. Is ook nog jong en vind hem in verdedigen sterker als gouweleeuw. Opbouwend is gouweleeuw natuurlijk beter, maar uiteindelijk gaat het toch om verdedigen

Ik moet zeggen dat hier dus heel veel Ajacieden zitten die het WEL Reëel zijn. En ook zien dat deze jongen nog lang niet klaar is voor Nederland. Tuurlijk heeft hij het goed gedaan, maar dat is toch niet de norm voor Nl?

Zijn zat jongens die jong zijn en een goed jaar draaien op het moment. Iets wat toch wel fijn is voor het NL voetbal want verdedigers kunnen we goed gebruiken !

Ik ben geen fan van Boula, voetballend kan hij niet mee met het nederlands elftal, verdedigend zeker wel. van Rhijn heeft de toekomst, maar ik vind van Rhijn bivoorbeeld niets minder dan die Bruma.

we praten er wel over dat het te vroeg is voor van rhijn maar hij maakt net zoveel stappe als in de tijd die strootman maakte en die werd toch ook naar een half seizoen vaste waarde in oranje dan ben ik van mening dat deze jonge ook zijn kans mag krijge in oranje . want op basis op sommige wedstrijden speelde die beter als van der wiel die ik verdedigend erg zwak vind vaak in de fout gaat

Is misschien wat vroeg maar hij doet het uitstekend. Daarbij heb je nooit een echte linksbuiten tegenover je als rechtsback internationaal. Dus misschien kan het wel. Ik hoop het niet, te vroeg.

11 april 2012 om 11:29

Kijkend naar de speelwijze van zowel Denemarken, Duitsland als Portugal kom je die buitenspelers dus wel tegen.

11 april 2012 om 12:43

Van Rhijn kan wel ervaring op doen hoor. Greg is toch eerste man als rechtsback. En qua snelheid en voetballend vermogen is Van Rhijn natuurlijk wel beter dan de trage slechte voetballende Boula.

als bertje een boula al overweegt is al een schande , maar ja oranje komt de poule ook niet eens door , dus kun je beter met het oog op het wk jongens als van rhijn hier de ervaring al laten op doen.
mvb liet sneijder ook cm spelen op het wk 2006 en die ervavring kwam hem later ook van pas.
als je een mathijsen nog acherin nodig hebt kun je beter nu de jeugd voor de leeuwen gooien.

Wat ik nooit begrijp is dat ze op zo'n eind toernooi niet 2 aankomende talenten extra meenemen(buiten de selectie om), om die dan gewoon te laten wennen aan de sfeer op zo'n eindtoernooi en en het hogere trainingsniveau. Ik denk dat het inpassen van jongere aankomende spelers dan makkelijker gaat, maar het niveau van de eredivisie kun je dan langzaam omhoog brengen. Dat zal niet ineens gaan, maar ik denk dat dat voor deze spelers en het nederlands elftal wel iets goeds kan brengen.

on: denk dat het nog iets te vroeg is voor een plek bij de selectie, maar misschien op termijn. Maar dan moet hij zich wel zo blijven door ontwikkelen zoals hij nu doet.

waarom moet deze jongen gelijk mee naar het Ek?
laat hem nou eerst eens ervaring opdoen in de competitie en europese wedstrijden.
die jongen heeft laten zien dat ie kan verdedigen maar ik ben van mening dat het nu nog te vroeg is.

Die jongen heeft laten zien dat hij kan verdedigen en kan opkomen en opbouwen,aspecten die Boulharouz mist,ja hij kan hard verdedigen maar kan geen pass geven.
Was ook bedroevend slecht de interlands die hij speelde,kan je net zo goed Vlaar erin zetten.

Gelukkig dat hij Van Marwijk niet is. Van Rhijn komt net kijken, en heeft zeker geen oproep verdiend, kan je nog beter Ricksen vragen

Is nog wat te vroeg. Van Rhijn, Gouweleeuw, Viergever, Nuytinck en Willems zijn voor het WK 2014 en daarna.

11 april 2012 om 11:25

Je vergeet Bruno Martins Indi, de Vrij en van Dijk?

11 april 2012 om 11:34

En Bruma!

11 april 2012 om 11:49

Die Indi en de Vrij komen te kort ben ik bang. Van Dijk moet na de zomer eigenlijk naar Twente, PSV of Ajax gaan om door te groeien en meer te worden dan talent alleen.

11 april 2012 om 12:08

Forzae

Die vergeet hij niet zomaar, hij heeft het gewoon niet zo met Feyenoord. Tenminste, dat kan ik aan zijn reacties over Feyenoord opmaken.

11 april 2012 om 12:12

Dat dacht ik ook eigenlijk wel, maar dacht laat ik het er niet bij zetten, dan oog ik provocerend ;.

Maar goed er zijn ook mensen zoals ansjo die denken dat Indi en de Vrij te kort komen maar wel denken dat Gouweleeuw, Viergever, Nuytink en Willems (die door schaken met tranende ogen naar Eindhoven werd gestuurd) goed genoeg zjin, ik vraag me af waarom..

11 april 2012 om 12:26

Ja dat snap ik ook niet.

Ik vind Gouweleeuw erg overschat. Hij wordt zo opgehemeld omdat hij aan de bal erg sterk is en hij kan goed opbouwen, maar ik zag hem tegen PSV thuis in de beker en competitie en wat was hij slecht zeg, niet normaal.

Van Dijk is ook iemand waar ik mijn vraagtekens bij heb. Hij speelde een paar leuke wedstrijden, maar daarna zakte het ook weer ver in.

Maarja, laat iedereen maar denken dat Indi en De Vrij het niet redden en die andere jongens wel, ik ben er van overtuigd dat ze er naast zitten.

11 april 2012 om 13:19

Nou ikzelf kijk meer naar de posities waar ze spelen en wie er nu speelt. Het interesseert mij echt geen bal waar een potentiële international speelt hoor. Qua niveau verschillen de selecties van Heerenveen, Groningen en Feyenoord niet zoveel maar wat Feyenoord nu presteert zie ik toch meer als een teamprestatie dan dat het komt door een aantal grote talenten.

Ik vind de verdediging van Feyenoord gewoon vrij matig. Vlaar was het meest veelbelovende verdedigende talent van Nederland maar heeft dat in Oranje ook nooit waar kunnen maken. Ik zie ook niks extra's in de Vrij en Indi. Maar ik zie dat beetje extra wel in van Dijk, Gouweleeuw en van Rhijn. Willems daar zie ik het ook wel in zitten maar die is nog wel erg groen en er nog lang niet klaar voor maar dat is ook niet erg.

Daarnaast denk ik wel dat iedereen die het over Gouweleeuw en van Dijk hebben meer zien dat ze potentie hebben dan dat ze denken dat ze er echt al kunnen staan. Of iemand uit Oranje kunnen weg concurreren die op hun positie staat.

Wat dat betreft denk ik wel dat van Rhijn zich kan meten met Boulahrouz. De spoeling is vrij dun op de rechtsback positie en Boulahrouz voelt zich daar niet fijn dus waarom zou je zo'n aanstormend talent niet eens een keer uitproberen?

11 april 2012 om 13:33

In je 2e alinea roep je dat de verdediging van Feyenoord maar matig is? Misschien moet je is kijken naar het aantal tegen doelpunten van Feyenoord tav van Heerenveen en zeker tav Groningen..

v Dijk heeft een paar wedstrijden goed gepresteerd en staat nu ook tijden met beide voeten op de grond. Gouweleeuw is net als v Dijk opbouwend goed maar laat achterin ook steken vallen op het belangrijke verdedigende aspect.

Je clubvoorkeur is hierin duidelijk zichtbaar Ansjo.. Misschien bij mij ook, maar de statistieken liegen niet, Feyenoord heeft er 10 minder dan Heerenveen en 19(!!) minder dan Groningen en jij durft te stellen dat de verdediging van Feyenoord matig is?

11 april 2012 om 14:59

Ik heb geen hekel aan Feyenoord hoor. Maar ik vind de verdediging ervan niet zo bijzonder. Die van Groningen en Heerenveen zijn nog een niveautje minder maar ik vind wel dat ze allebei een groot talent in de verdediging hebben lopen. Het gaat er bij mij ook niet om wie van de clubs de beste verdediging zou hebben maar welke spelers het talent hebben om ooit Oranje te halen. Dus die statistieken die jij opnoemt boeien me niet zo. Je scout niet op 1 hele achterhoede maar op individuele spelers.

Vlaar die zit nog weleens in de voorselectie en als ie dan een keer word geselecteerd wegens een hoop afvallers dan valt hij weer door de mand. En bij de Vrij en Indi zie ik het (voorlopig) niet. Er is ook bijna niemand die die spelers opnoemt voor potentiële internationals behalve Feyenoorders zelf.

De enige die ik wel in Oranje zie terecht komen van dit Feyenoord is Clasie en heel misschien nog Cabral.

Maar ik zit hier niet te hopen dat de Vrij en Indi maar vooral middelmatige spelers blijven. Van mij mogen ze toppers worden en Oranje halen. Hoe meer betere spelers des te beter voor Oranje. Alleen ik zie het niet helemaal.

Van Rhijn daar zie ik het wel in. Hij maakt nog wel fouten maar dat is echt een heel groot talent. En het boeit me geen hol om dat te zeggen omdat ik voor Ajax ben en volgens jou niet objectief. Van Rhijn, van Dijk, Gouweleeuw dat zijn de echte talenten die we hebben in Nederland. Of ze de belofte in gaan lossen dat is een tweede.

11 april 2012 om 17:05

Kom maar naar psv. Samen met zanka pieters en Hutchinson hebben we weer een beetje een verdediging.

11 april 2012 om 19:06

Mensen als Ansjo kijken volgens mij geen wedstrijden van Feyenoord. Ik durf te stellen dat op dit moment Bruno Indi op verdedigend vlak veruit de beste verdediger is op de Nederlandse velden. Een beest die elke tegenstander in zijn broekzak heeft. Zijn zwakke punt, de opbouw, wordt ook met de week beter. Indi is de meest onderschatte voetballer op de Nederlandse velden. De Vrij is ook gewoon een topverdediger in Nederland, en nog steeds piepjong.

Van Rhijn heeft het in zich om een topper te worden maar maakt nog erg veel foutjes. Kwestie van weinig wedstrijden in de benen en ervaring. Als je Van Rhijn meeneemt moeten Indi en De Vrij ook zeker mee. Die zijn verder.

Ik vind van Rhijn een hele goede rechtsback en ik vind vooral zijn laatste opmerking heel erg goed.. Laat hem maar lekker in de basis van Ajax staan, dat ritme in stand houden en wat meer ervaring opdoen voor volgend seizoen wanneer v/d Wiel waarschijnlijk weg is.. Daarbij mist Greg veel wedstrijd ritme en heeft van Rhijn het misschien zelfs beter gedaan dan hem dit seizoen..

Maar het EK? Nee das nog een stap te vroeg voor hem.. Dit zou een veel te groot risico zijn en denk dat je met Boulah een ervaren degelijke rechtsback heb als vervanger voor Greg.. Maar wat ik wel vind is dat Ricardo een kans verdiend in de komende oefenpotjes die Nederland zal spelen.. wie weet, misschien zijn we het na die oefeninterlands wel eens met Pronk?

Boulahrouz moet je net zolang meenemen naar eindtoernooien totdat hij uit zichzelf bedankt, want hij heeft absoluut schijt aan wie zijn directe tegenstander is en vreet diegene helemaal op.

Persoonlijk heb ik dat liever dan een jochie die naar de camera's loopt te zwaaien omdat ie op tv is. (so to speak)

Ik denk dat hij beter niet op het EK kan komen.
Niet alleen omdat hij voor Boulahrouz de komende 4 maanden nog onder doet, maar ook omdat hij dan meteen voor de leeuwen gegooit wordt.

Als je hem nu voor Duitsland, Portugal en Denemarken zet (en wie weet wat er nog volgt), dan gaat hij geheid een keer een foutje maken of door midden getrapt worden en dan loopt hij emotioneel zo een deuk op dat hem hetzelfde te wachten staat als destijds met Ron Vlaar.
Die werd ook volledig de grond ingetrapt door een paar kleine foutjes tegen de destijds heersend wereldkampioen Italië.

Mee naar het WK kan hij echter zeker wel over dik 2 jaar!

11 april 2012 om 12:01

Dat dit weleens zijn laatste grote toernooi kan zijn dat moet je niet meewegen vind ik. Als van Rhijn opgeroepen word voor de oefeninterlands en voorbereiding en hij laat dik zien een betere rechtsback te zijn dan Boulahrouz dan moet je gewoon de beste beslissing nemen en dat is dus van Rhijn meenemen. Dat heeft niks met respectloos te maken.

omdat deze jongen 6 wedstrijden heeft gevoetbald?en voor ajax?hij heeft amper tegen top spelers gespeeld.laat hem eerst dat maar eens doen.met alle respect spelers in de eredivisie zijn van ander caliber dan engeland,duitsland,italie en spanje.ik vind het altijd zo een bullshit als er een speler van ajax "doorbreekt"gelijk in oranje...dan kan je net zo goed verdedigers meenemen die al 1 a 2 seizoenen bij middenmoters aan de weg timmeren.die hebben nog meer bewezen.en die 3 wedstrijden van ajax in europa zeggen ook niet veel

Van Rhijn is zelfs nog nooit voor Jong Oranje geselecteerd. Laat hem daar eerst maar eens in spelen, zou ik zeggen. Van der Wiel werd op de leeftijd van Van Rhijn al geselecteerd voor Oranje en had al 70 Eredivisiewedstrijden gespeeld tegenover het handvol dat Van Rhijn nu heeft mogen spelen.

11 april 2012 om 12:02

Wat gewoon schandalig is van Cor Pot. Maja, die heeft wel vaker van die rare beslissingen.
Verder klopt het wel wat je zegt.

Van mij mag van Rhijn een kans krijgen in de voorbereiding. Als je het als back beter doet dan de vaste rechtsback van Oranje dan bewijst dat wel dat je wat in je mars hebt. Als hij op de training en oefenwedstrijden bewijst beter te zijn dan Boulahrouz wat zou je dan letten om hem niet mee te nemen?

Maar goed als Boulahrouz beter is dan maakt het toch ook niet verder uit. Dan gaat hij mee.

Wie is die Robin Pronk nou weer dat zijn mening enigszins boeiend is?
Traint nu blijkbaar de A1 van FC Utrecht en zat van 1998 tot van de zomer bij de Ajaxjeugd.

Mooi gevalletje van ''wij van WC Eend adviseren WC Eend'' Een zeer talentvolle verdediger, maar absoluut nog ongeschikt om mee te nemen naar het EK. Dat zou Pronk ook moeten weten.

11 april 2012 om 12:00

Nee Boulahrouz speelde lekker op rechtsback laatste paar wedstrijden. Dat ging ook nergens over. Er is op de rechtsback positie geen groter talent dan van Rhijn nu. Geef hem gewoon een kans in de voorbereiding. Als hij bewijst veel beter op die positie uit de voeten te kunnen dan Boulahrouz neem je hem mee. Zo niet dan neem je Boulahrouz mee.

Net of er iemand graag wilt dat van Rhijn meemoet als hij bewezen heeft het nog niet aan te kunnen. Hij verdient wel een kans vind ik.

Ek komt te vroeg, maar het WK van 2014 niet. Als hij zich zo blijft ontwikkelen zie ik hem gewoon meegaan naar Brazilië als 2e man achter Van der Wiel.

Bert zou hem eigenlijk en andere talentvolle Eredevisie verdedigers wel eens een kans kunnen geven in oefenpotjes. Want onze verdediging is de zwakste linie en daar kun je best wat aanpassen voor de toekomst alvast.

Weten jullie? De grote Madonna (niet dat van Rhijn aan Maradonna kan tippen) ging oop zijn 17e mee naar het WK van 78 om ervaring op te doen. Kan in mijn ogen niet verkeerd zijn. Daarnaast vind ik hem op dit moment betrouwbaarder dan v.d. Wiel.

11 april 2012 om 12:02

Die ging helemaal niet mee hoor. Hij werd thuis gelaten.

11 april 2012 om 12:30

Moet je gelijk geven. Zat fout. Heb ik het verkeerd begrepen uit verschillende sportprogramma's. In 1983 was hij er wel bij. Toen was hij 22.

Ik zou ze allebij meenemen. Dan heb je een back-up voor de rechtsback en linksback. Boulahrouz heeft in het verleden op links gespeeld. Wie moet je anders meenemen als back-up voor de linksback positie.

Het EK komt veelste vroeg , hij heeft bewezen dat hij een talentvolle speler is en het belooft veel goeds voor de toekomst maar laat Ricardo vd zomer rustig bijkomen van de wedstrijden die hij met het eerste heeft meegedaan en zich opmaken voor het volgend seizoen.

De laatste wedstrijden speelt hij redelijk tegen kleine clubjes uit de eredivisie, maar hij is nog lang niet klaar voor Oranje. Hij heeft bovendien nog geen wedstrijd met Jong Oranje meegedaan. Nee, laat hem aub lekker thuis.

Ik vind dat Depay ook wel een kansje moet krijgen tegen Duitsland, die heeft namelijk al 2 keer gescoord en welgeteld een half uur meegedaan in de Eredivisie, een absolute meerwaarde.
Daarnaast vind ik Nuytinck ook erg goed spelen maar Maher verdiend eigenlijk een basisplaats want die speelt elke week goed.
Wat een bullshit toch allemaal, gewoon laten staan wat er nu staat en in de toekomst komt van Rhijn nog ver genoeg. Ik zie hem al spelen tegen Cristiano Ronaldo op het EK pffff.

11 april 2012 om 12:45

Het zal je vast ook niet verbazen dat de mensen die vinden dat vanrhijn meemoet ook allemaal Ajaxsupporters zijn. Haha, Ronaldo tegen vanrhijn, dat wordt een walkover, boulahrouz heeft alleen door zijn uitstraling al een voorsprong op vanrhijn.

11 april 2012 om 13:19

Idd Ronaldo heeft een trauma overgehouden aan Boulah bij de vorige wedstrijd. Hopelijk wordt het weer zo'n wedstrijd waar de gemoederen zo hoog oplopen en er een portugees jankend het veld afgaat. Als je die wedstrijd terugkijkt op youtube krijg je meteen adrenaline haha, maar even ontopic: Boulahrouz is de laatste tijd ook echt in vorm en levert assists en scoort zelfs. Van Rhijn komt eraan maar dat is pas over een jaar of 2/3 aangezien van der Wiel ook zo begon en in een dip terecht kwam.

11 april 2012 om 13:41

Die wedstrijd hoef ik Nooit meer van mijn leven terug te zien, die overtreding kan ik wel na kijken ; Alleen daarvoor al moet Boulahrouz mee!

Misschien een keer oproepen voor 1 van de oefenwedstrijden voor aanvang van het EK. Kijken hoe hij het doet ook op de trainingen.

Hoewel ik het met de beste man helemaal eens ben, zie ik niet in wat de nieuwswaarde is van een citaat van een voormalig jeugdtrainer van Ajax.

Maar goed, laten we hopen dat van Rhijn zijn stijgende lijn kan vasthouden, en ook volgend seizoen van toegevoegdewaarde kan zijn voor het team van Frank de Boer

Ik snap sommigen mensen hier echt niet.

Van rhijn die niet goed genoeg zal zijn voor Oranje yeah right . ervaring tekort ja dat zeker.
van rhijn heeft al een aantal goede wedstrijden achter zijn naam staan zoals Psv en Man united .
ik vind dat je van rhijn in de oefenwedstrijden best eens getest mag gaan worden bij het grote oranje want die jongen doet het gewoon goed. Al is het niveau van oranje natuurlijk wel vele malen hoger.
Maar toch vind ik als je Van der Wiel zo goed weet te vervangen terwijl je van origine een CV bent je toch echt wel getest mag worden voor oranje . Daarbij denk ik dat van rhijn in potentie ook een grotere topper is als van der wiel.

en voor de mensen die van rhijn niet goed genoeg achten heb ik 1 punt. alles beter als Vlaar mee nemen want vlaar komt zwaar tekort voor oranje waar van rhijn alleen nog maar kan gaan groeien . en hij op 2 posities uit de voeten kan. zowel rechtsback als CV ,

Van Rhijn presteert ver boven verwachting bij Ajax, ik vind hem ook een sterke verdediger die voor zijn leeftijd een heel volwassen indruk achterlaat.

Ik vind Boulahrouz daarentegen wel de betere optie voor het EK, zet Boulah op Ronaldo en dan komt het wel goed haha.
Nee even alle gekheid op een stokje, voor dít EK zou ik nog voor Boulah achter Van der Wiel kiezen aangezien ervaring op zulke toernooien gewoon heel belangrijk is, dat hebben we allemaal gezien bij Ooijer tegen Brazilië.

Volgend WK geef ik Van Rhijn een goede kans om erbij te zijn als hij zich op deze manier blijft ontwikkelen!

Haha eerlijk? Absurd. Ronaldo tegen van Rhijn ja handig. Nee komt nog tekort. Jaartje of 2 staat hij er wel.

Als hij v Marwijk was zou hij dat doen.. Hij is niet de Bondscoach dus niet te moeilijk over doen.

Boulah is een leuke speler die zijn man kan uitschakelen, CR kan het weten! Op dit moment zorgt hij er niet voor dat je niet om hem heen kunt. v Rhijn doet het al een hele reeks wedstrijden goed dat hij wel een kans zou verdienen.

Bij het lezen van deze artikel viel ik van mn stoel af door het lachen, Van Rhijn naar het EK hahahaahahahaha zo kom je de groepsfase nie eens doorheen, we hebben al een slechte verdediging en dan nog dit, Boulahrouz heeft meer ervaring dus beter Boulahrouz, dan maak je nog een heel klein kansje om door de poule fase door te komen, zie je het al voor je Ozil vs Van Rhijn , Of Ronaldo vs Van Rhijn hahaha

Pronk heeft dezelfde pillen gebruikt als Pelé, wat Pronk uitkraamt is nonsens is.boulah heeft ervaring in die zin dat hij meerdere tornooien heeft meegemaakt en dus al weet wat er te wachten staat.daarnaast speelt hij op een hogere niveau tegen tegenstanders met internationale allures.boulah kan ook ingezet worden in het centrum ,boulah schuwt het niet nu en dan een vuile overtreding te maken,hij is geen koorknaapje.daarnaast is hij heel belangrijk voor de sfeer met name voor Van Persie. Van Rhijn is nog niet klaar voor een Ek maar als hij zich blijft door ontwikkelen dan komt zijn tijd wel.

Goede speler maar denk niet dat het verstandig is om hem nu al mee te nemen, op het EK hebben we ervaring nodig en dat is precies wat Boulah heeft.

Zie in hem wel een toekomstige NL speler.

Ik hou Van Rhijn nog niet meenemen. Hij is er nog te onervaren voor om nu al een EK te spelen. Ik zou hem na het EK selecteren dat hij dan rustig aan minuten kan pakken en dan later meekan naar een WK of EK.

Met alle respect van rijn zal wel een grote worden voor de toekomst. Maar om een ek te winnen zou ik toch liever ervaren spelers meenemen. Die Pronk mag dan wel dingen roepen.

Raar dat mensen deze mening klakkeloos overnemen onder het mom dat Boulahrouz niet zou spelen bij VFB Stuttgart. Maar het is toch echt zo dat Boulahrouz (mits niet geblesseerd) daar gewoon in de basis staat hoor. En kijk bovendien eens naar de ervaring op Ek's en Wk's die Boulahrouz heeft en de clubs waar hij gespeeld heeft: FC Chelsea, FC Sevilla, Hamburger SV en nu dus VFB Stuttgart.

Van Rhijn die komt er wel hoor. Maar het komende EK komt nog wat vroeg.

Ik als Ajacied zeg eerlijk dat Ricardo Van Rhijn nog niet goed genoeg is voor Het Nederlands Elftal. Van Rhijn heeft het inzich om beter te worden dan Khalid Boulahrouz, en hij gaat denk ik ook beter worden dan Boulahrouz. Alleen nu is hij nog niet goed genoeg voor Het Nederlands Elftal. Ik zou dan in de plaats van Boulahrouz, misschien iemand als Daryl Janmaat oproepen. Die is denk ik wel goed genoeg om stand in van Gregory Van Der Wiel, en ik vind hem beter dan Khalid Boulahrouz.

11 april 2012 om 17:48

Hoe weet jij nou dat hij nog niet goed genoeg is voor het Nederlands elftal? Als je hem een kans geeft in de voorbereiding en hij speelt veel beter dan Boulahrouz en wellicht zelfs van der Wiel dan is hij toch gewoon goed genoeg? Janmaat is ook een leuke back maar heeft volgens mij niet de kwaliteiten van van Rhijn.

Waarom worden Ajax-talenten altijd overhyped? Eerlijk, Ricardo van Rhijn is zeker een talent, maar in mijn ogen zeker niet de toekomstige back van het Nederlands Elftal. Er word nog teveel opgekeken naar de talenten van Ajax, teveel gedacht aan de namen van Sneijder en van der Vaart. Maar de talenten die nu doorbreken zijn in mijn ogen niet meer dan leuke spelers voor Ajax, zoals van Rhijn, Lukoki en Ozbiliz. Dit zijn in mijn ogen geen mannen die we later nog eens bij een Europese topclub terug gaan zien.

11 april 2012 om 17:46

Nou ik denk niet dat Blind, Koppers, Anita, Siem de Jong, Ebecilio, Ozbiliz en Lukoki overhyped worden hoor. Van Rhijn doet het gewoon erg goed. Hij staat op de plaats van de vaste rechtsback van Oranje en het is niet zo moeilijk om het bruggetje te maken naar Oranje als hij het net zo goed doet of misschien nog wel beter dan van der Wiel.

Volgens mij is 1 april al geweest?

Boula zijn top ligt al jaren achter ons, en zelfs toen was hij niet echt een stabiele factor als verdediger! Dit is absoluut geen slecht idee van Pronk!!

Komt dat niet een beetje heel erg vroeg.
Hij speelt nog maar een half jaartje in Ajax 1 en dan moet Bertje hem meteen meenemen.
Nee laat hem lekker spelen bij Ajax.
Denk dat hij nog wel een dipje gaat krijgen.
Maar hij is natuurlijk nog een jonge speler dus dat is geen ramp

Van Rhijn heeft zeer veel potentie maar om hem nu mee te nemen naar het EK gaat wat ver. Het is geen trainingskampje waar zo,n jongen ervaring op kan doen. Het gaat wel om een EK wat net ietsjes onder een WK staat. Dat kun je die jongen nu nog niet aandoen. Hij zal ook niet meegaan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren