Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Hanegem kritisch op Vink: 'Ik heb me blauw geërgerd aan die man'

Laatste update:

Pieter Vink floot in de ogen van velen een goede wedstrijd tussen Ajax en PSV en na afloop was er dan ook weinig voer tot discussie. Willem van Hanegem heeft echter niet kunnen genieten van het optreden van de scheidsrechter en toont zich in zijn column in het Algemeen Dagblad weer erg kritisch: "Dat ik tien minuten voor tijd heb overgeschakeld naar een andere wedstrijd lag niet aan het spelniveau. Dat lag aan scheidsrechter Vink. Ik heb me blauw geërgerd aan die man."

/

Van Hanegem vond Vink niet goed fluiten: "Het kan niet zo zijn dat je al je gele kaarten geeft aan PSV en niet één aan Ajax", zei de voormalig middenvelder. "Daarnaast vond ik de strafschop te gemakkelijk gegeven. Hij stond er dichtbij en had kunnen zien dat er van alles gebeurde, maar dat er geen zware overtreding gepleegd werd op Aissati. Ajax had dat cadeau trouwens niet eens nodig, het had ook zonder die penalty gewonnen."

"Jammer, gemiste kans voor PSV en ze zijn, dat durf ik nu wel te zeggen, uitgeschakeld in de titelrace", vervolgde Van Hanegem. "Het verlangen naar een kampioenschap zit gewoon niet in die ploeg, ze hebben zichzelf gisteren buiten het gevecht geplaatst. Dat vind ik oprecht zonde omdat ik graag een sterk PSV zie. Hun seizoen is echter voorbij. Ze kunnen zich, even afgezien van de bekerfinale, samen met FC Twente gaan richten op het volgend seizoen. Vind ik eigenlijk wel een beetje vroeg eind maart, op zeven wedstrijden van het einde."

Pieter Vink floot een goede wedstrijd

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Van Hanegem mag natuurlijk zijn eigen mening hebben, maar deze man kan echt alleen negatief doen en vuil spuien. Vink floot gewoon een goede wedstrijd, niet meer niet en niet minder. Van Hanegem moet maar eens een hobby gaan zoeken, want dat negatieve gedoe komt me onderhand de neus uit.

26 maart 2012 om 09:31

En over die gele kaarten vindt ik ook onzin want, die PSV pakte waren ook zeer terecht. Ik heb zelfs Enoh geen gele kaart zien pakken en dat is al uniek moment.

26 maart 2012 om 09:55

De gele kaarten waren wel terecht, maar ajax had er ook minstens drie moeten hebben

26 maart 2012 om 09:58

Waar dan bij, want psv heeft die gele kaarten echt aan hun zelf te danken, met hun frusterend gedrag, vond bij ajax kan t niet dat ze zo gek veel overtredingen maakte en meestal was de tackle op de bal en niet op de persoon. Strootman, mag blij zijn dat hij niet rood heeft gekregen.

26 maart 2012 om 10:06

en strootman had rood moeten hebben

26 maart 2012 om 10:31

Heel goed gezien, dus als van Hengem dat bedoelt, dan heeft hij gelijk. Dat was de enige misser van Vink. Verder slaat zijn hele betoog (zoals gewoonlijk) weer nergens op.

26 maart 2012 om 10:39

@olifantje,

Welke situaties bedoel je dan? Ik kan namelijk niet bedenken welke situaties geel moesten zijn. Op de eerste drie overtredingen van Toivonen na, want die had bij Vertongen wel een gele kaart verdient (bij de 16 van Ajax, niet die op het middenveld). Als je speelt zoals ajax deed, ben je altijd eerder bij de bal, je tegenstander te laat, en zie je deze verdeling met gele kaarten

26 maart 2012 om 10:39

Welke spelers van Ajax hadden dan een kaart moeten krijgen?
Ik heb het niet gezien.

26 maart 2012 om 10:58

Ik ook niet, maar als ik een moment uit zou moeten kiezen was het die wat ongelukkig tackle van van Rhijn. Voor de rest kan ik me geen gele kaart moment voor Ajax herinneren.

26 maart 2012 om 11:05

Die voor Van Rhijn had gegeven kunnen worden, maar ik vond het waarschuwen meer dan genoeg, het was namelijk wel een tackle waarmee hij de bal speelde (wat niet gold voor Strootman, Mertens, Hutschinson en Marcelo), alleen nam Van Rhijn Mertens ook mee inderdaad.

Geel had gekund, maar waarschuweing volstond.

Verder inderdaad geen moment gezien waarbij Ajax een kaart had moeten krijgen.

26 maart 2012 om 11:19

Van Hanegem braakt onzin uit. Alsof je niet alleen gele kaarten aan één team zou mogen geven, wat is zijn onderbouwing dan? Is er een regel dat kaarten over teams verdeeld moeten worden? Nee Willem, hier sla je de plank echt mis. Ik heb bij Ajax niemand gezien die solliciteerde naar geel, zelfs Enoh niet. Ajax was oppermachtig, niet omdat het zelf zo goed speelde maar meer omdat PSV dramatisch was. Ik heb zelden zo'n slecht PSV in de Arena aan het werk gezien, dus dan hoef je ook geen gemene overtredingen te maken als je tegen zo'n slappe tegenstander speelt. PSV was daarentegen juist wél overal te laat en ja dan loop je dus tegen een paar prenten op.

26 maart 2012 om 11:33

Van Hanegem is ziek...

"ajax had zonder die penalty ook wel gewonnen..." Wat een domme uitspraak...dus elke club die op voorsprong staat mag nooit een penalty krijgen...??? Niet te filmen deze man..

Bovendien was het een overduidelijke strafschop..pootje haken..

26 maart 2012 om 11:58

Je begrijpt hem helemaal verkeerd. Hij zegt alleen dat PSV zo mak was dat Ajax geen penalty nodig had om deze wedstrijd te winnen.

Ik kan me wel vinden in Van Hanegem. Er werd erg eenzijdig gefloten. Hoewel, Ajax verdiende maar bij één moment een gele kaart, de overtredingen van PSV waren wat harder. Maar dat is meestal bij een uit-ploeg tijdens toppers. Vink had daarentegen zeker ook eens wat vrije trappen kunnen uitdelen aan Psv, vooral daarin floot hij niet sterk.

Desalniettemin, vond ik dat hij een voldoende verdiende.

26 maart 2012 om 12:19

Jij trekt wel een hele rare conclusie uit de opmerking van de Kromme. Lees je eigen reactie nou nog eens goed door. Laat je dan nog even weten of je er nog steeds achter staat?

26 maart 2012 om 12:24

@aipassa, daar heb je helemaal gelijk in het was een viese overtreding van achteren, maar ik begrijp vanuit het oogpunt van vink dat hij slechs geel gaf

on: In dit geval ben ik het zeker niet eens met van Hanegem, Vink floot een goede wedstijd, vond elke gele kaart terecht en dat hij zecht dat het niet kan dat allle gele kaarten aan Psv zijn gegeven en dat dat niet kan ben ik het ook niet mee eens. Ajax maakte geen viese overtredingen noem mij is 1 overtreding van Ajax die geel waart is. De penalty was terecht en Vink floot gewoon goed!

26 maart 2012 om 12:29

@ mrundo

Als je zo stom gaat lullen kom dan met voorbeelden. PSV had amper de bal en Ajax had geen overtredingen nodig, zo simpel is het.

26 maart 2012 om 14:02

Strootman kwam Heel goed weg. Was gewoon rood.

26 maart 2012 om 16:03

Heb voor de gein op Ola Toivonen gelet, die had in de 1e 20 minuten al 5 overtredingen gemaakt, maar ik denk dat hij feyenoord toch nog ergens in zijn achterhoofd heb zitten dat er nog een kleine kans voor hun is om kampioen te worden, want waar en wie had hij van Ajax geel moeten geven, beetje raare reactie van een top trainer.

26 maart 2012 om 09:36

Heeft Van Hanegem een wedstrijd uit het verleden gekeken. Ik vond Vink eigenlijk wel goed fluiten. Bovendien is Van Hanegem de enige die twijfelt aan de gegeven penalty. Pootje haken mag nou eenmaal niet.

26 maart 2012 om 09:43

Vink floot een uitstekende wedstrijd en die penalty was 100% terecht, evenals de overwinning. Vooraf gaf ik PSV de beste kansen gezien de afwezigen bij Ajax, maar als je de wedstrijd hebt gezien dan is er geen enkele discussie mogelijk over de scheidsrechter of de uitslag. Schandalig slecht Psv, degelijk Ajax en een goed fluitende Vink.

26 maart 2012 om 10:09

Azalkmaar2..

En daar zit ook het probleem bij Van Hanegem. Die dacht, net als jij, dat Psv, Ajax wel even zou verslaan en voorspelde dit overal. Nu dit niet zo blijkt te zijn, moet meneer Van Hanegem dit zien te verbloemen. Dat doet hij nu dus door de scheidsrechter de schuld te geven. Heel doorzichtig en het slaat helemaal nergens op.
Meneer van Hanegem is gewoon weer te beroerd om te vertellen dat hij het -wederom- eens mis heeft. Geeft niets Willem, we wennen er aan;

26 maart 2012 om 10:20

Kebm, wat een onzin. Dit staat er ook: "ajax had dat cadeau trouwens niet eens nodig, het had ook zonder die penalty gewonnen."

Het was gewoon een penalty. Ik stond gisteren in het uitvak en had op dat moment al de gedachte; Alleen ajax verdient vandaag de punten. Als ik als supporter op zo'n moment al inzie dat ajax verdiende te winnen zegt het genoeg.. PSV heeft me echt diep teleurgesteld gisteren, alleen ajax was gekomen om te voetballen.

26 maart 2012 om 11:56

Dat zie ik staan inderdaad. Maar hoe verklaar jij dan dat Van Hanegem de scheidsrechter -die simpelweg goed floot- de schuld geeft? Iedereen kan zien dat de penalty terecht was, alleen Van Hanegem niet? Vlieg op, als Van Hanegem het bij het verkeerde eind heeft, ligt het altijd aan anderen, nooit aan hemzelf. Deze meneer begint ongeloofwaardig te worden door dit soort columns of verhaaltjes..

26 maart 2012 om 12:13

Sorry, maar ik ben het met Van Hanegem eens: Aissati duwde eerst Hutchinson in de rug en de situatie had toen al afgefloten moetn worden. Daarna wordt er nog over en weer wat om de bal gepield en is Marcelo zo slim om Aissati inderdaad te pootjehaken (als dat een werkwoord zou zijn).

Maar Vink fluit Nooit een goede wedstrijd, dus waarom zou hij dat nu doen? Hij verstata ook de kunst om elke wedstrijd die hij fluit te veranderen in een k$twedstrijd door al die kleine onderbrekingen en zich daardoor opbouwende frustraties.

Dat alles gezegd hebbende: Ajax was slecht, maar PSV was nog veeeeeeeeeeel slechter. En Ajax probeerde tenminste te voetballen en won uiteindelijk terecht al was het door een slechte voorzet en een gemakkelijk gegeven penalty. Als je zo slap voetbalt tegen een ook nog eens verzwakt Ajax, dan verdien je niks anders dan een nederlaag, slechte scheidsrechter of niet.

26 maart 2012 om 12:33

@robje1913

Dat niet alleen. De uit supporters waren ook niet gekomen om hun team aan te moedigen. Jullie waren echt stil haha.

26 maart 2012 om 18:29

@leonov

Wat een uiterrmate slechte analyse! Dit is gewoon kijken door een rood-wit gestreepte (in dit geval blauw-zwart geblokte) bril.

Aissati duwde Hutchinson niet, Atiba gleed onderuit. Het leek op duwen maar je kon duidelijk zien dat Hutchinson uitgleed. Kan gebeuren. Maar dat die Marcelo het nodig vind pootje te haken (overigens is dit de juiste werkwoordsvorm) is gewoon olie-olie-olieeedom! Belachelijk! Waar haal je de gedachte vandaan?!

Leonov, je moet weten dat Ajax nog steeds meer dan de helft van het basiselftal mistte. Ook speelde het, hoe onbegrijpelijk dan ook, zonder echte spits, waardoor er veel te weinig diepgang was. Als bijvoorbeeld Bulykin in de spits stond, had je wat meer aan de vleugelspelers gehad. Had je Lodeiro in de spits, dan had je wat meer aan Eriksen. Je moet in een wedstrijd als deze kijken naar het balbezit, en dan met name naar Psv's balbezit. Eerlijk gezegt, was er niet veel balbezit van Psv. Dat komt omdat Ajax oppermachtig was. Zo simpel als dat. En daarmee kom je eigenlijk op een uitspraak van 'de Nummer Viertien': "als je de bal hep, hep de tegenstander 'um niet. Als de tegenstander 'um niet hep, kennen ze ook nie scoren.'

26 maart 2012 om 10:56

Bovendien:

"hij stond er dichtbij en had kunnen zien dat er van alles gebeurde, maar dat er geen zware overtreding gepleegd werd op Aissati."

sinds wanneer moet het een zware overtreding zijn, voordat een strafschop gegeven kan worden?

26 maart 2012 om 12:14

Inderdaad, bij VI is het ook al zo'n zuurpruim.

26 maart 2012 om 12:41

Bij VI heeft de kerel altijd pauzes in zijn verhaal alsof hij niet helemaal bij de dag is. Van Hanegem moet je ook met een korreltje zout nemen.

26 maart 2012 om 13:05

Hoe kan van Hanegem nou commentaar leveren op de scheidsrechter als hij maar 10 minuten van de wedstrijd heeft gezien?
Je mag pas commentaar leveren als je de volle 90 minuten hebt gezien, dan pas heb je recht om hier een mening over te hebben,

26 maart 2012 om 13:29

Dat ik tien minuten voor tijd heb overgeschakeld naar een andere wedstrijd lag niet aan het spelniveau."

10 minuten voor tijd heeft hij overgeschakeld. Hij heeft dus 80 minuten + blessuretijd van eerste helft gezien.

26 maart 2012 om 13:12

Ik denk dat van Hanegem een andere wedstrijd heeft gezien dan de rest van Nederland. Vreemde reactie van Wimpie.

Hoe ouder Willem wordt, hoe meer zijn clubhart spreekt. Iedereen heeft het kunnen zien, dat Marcelo gewoon dom en ongeconcentreerd Assaiti raakte. Dit is gewoon hartstikke dom geweest, hij heeft hem gewoon uit balans gehaald.

26 maart 2012 om 09:42

En de overtreding van Aissati op Hutchinson die vlak ervoor plaatsvond wordt maar even vergeten??
Ik ben het volledig met Van Hanegem eens, het is inderdaad zo dat Ajax de penalty niet nodig had om te winnen, maar het was wel een onterechte penalty. Voor die overtreding vlak ervoor had gewoon gefloten moeten worden.
Eindelijk eens een keer een goede column van Van Hanegem.

26 maart 2012 om 09:47

Hutchinson gleed duidelijk uit ; kijk de herhaling er maar op na!
Dit meegenomen is het een duidelijk penalty en oerdom pootje haken van marcelo!

26 maart 2012 om 09:48

Het was wel een overtreding van Marcelo inderdaad, maar Hutchinson gleed echt niet uit. Kijk maar naar de herhaling en je zult zien dat het shirt van Hutchinson bij zijn rugnummer gewoon wordt vastgepakt en naar beneden getrokken wordt.

26 maart 2012 om 09:53

Ovetreding van Aissati? Dat meen je toch niet werkelijk? Zowel Aissati als Hutchinson duwden met de schouders elkaar weg, dat heet een duel (en Hutchinson deed dat net zo goed als Aissati), dat is totaal geen overtreding. Iemand haken aan zijn voeten, dat is een overtreding. Lachwekkend dat Van Hanegem serieus gaat lopen klagen over Vink hier, die man floot een foutloze wedstrijd. Ajax maakte nauwelijks overtredingen dus waar moet Vink dan een gele kaart voor geven? Wat maakt de Kromme zich weer belachelijk..

26 maart 2012 om 10:10

@ roeltweety...dan vind jij ook dat die gele kaart van Strootman eigenlijk rood was? Was het enige foutje (nou ja Toivonen werd ook gespaard..) van Vink. 100% penalty natuurlijk. Geen twijfel mogelijk. Snap wel dat Willem altijd liever Ajax ziet verliezen maar was een superdomme overtreding op Aissati.
Prima en dikverdiende overwinning van Ajax dat met 10 spelers uit de opleiding speelde en de elfde was ....aissati die uit de opleiding van psv komt.

26 maart 2012 om 10:14

Tristan..
Dat komt omdat meneer van Hanegem deze week overa in de medial heeft verkondigd dat Ajax kansloos zou zijn tegen dit Psv. Nu dit niet zo blijkt te zijn gaat meneer er op deze manier mee om. Zielig om zo ver te gaan om je eigen ongelijk te verbloemen. Hij wordt ouder, die Willem..

26 maart 2012 om 10:15

hahaha welke overtreding, hutchinson gleed gewoon uit hoor.
aisssati word gehaakt in strafschop gebied erna dus terechte penalty.
enige die overigens misschien geel had kunnen krijgen bij ajax was van Rhijn. verder heb ik niemand een harde overtreding zien maken

26 maart 2012 om 10:41

@roeltweety,

Ik kan dan ook niet anders concluderen dat jij net als van Hanegem een Ajax hater bent, en geen supporter van een andere club.

Behalve de eerste tien minuten, heb ik me geen moment gestoord aan Vink. Floot prima volgens mij. Ik merk dat ik het heel vaak oneens ben met Van Hanegem en ik ben niet de enige. Volgens mij is het gewoon niet zo'n goeie analist. Het was overduidelijk een penalty. Marcelo stak z'n been omhoog en aissati ging er over heen.
Ik vond het wel overdreven dat Vink in het begin zo boos werd omdat Tyton hem niet begreep. Hij had niet door dat er gefloten werd voor een achterbal. Hij dacht dat er geduwd werd ofzo en dat ze een vrije trap hadden gekregen. Wat wel vaker gebeurd.

26 maart 2012 om 09:43

Mee eens, Vink floot een prima wedstrijd, geen fouten gemaakt.
Vijf gele kaarten voor PSV is veel, maar ze waren allemaal wel terecht, Toivonen had er zelfs ook nog wel een kunnen krijgen, maar Vink deed dat prima door hem een laatste waarschuwing te geven.

Op het laatste had ik het idee dat Vink iets meer door liet spelen in het voordeel van Psv. Maar ook dat vind ik wel goed, anders kan Ajax bij elk wissewasje gaan liggen en tijdrekken omdat ze toch wel een vrije trap krijgen.

Ach Willem had stiekem gehoopt op een gelijkspelletje??

Willem niet gehoord over Vink bij Az- Ajax.. Floot precies zo altijd. Een echte thuisfluiter. En mocht hij dan toch wat willen melden over de scheidsrechter, misschien kan hij kuipers beoordelen in de klassieker.

26 maart 2012 om 09:45

Az-ajax floot hij in het voordeel van AZ? Welke wedstrijd heb jij gekeken :S Ik kan die wedstrijd geen discutabele beslissingen herrineren. Bij Ajax-az gaf Kuipers Enoh een belachelijke rode kaart en Ajax een onterechte pingel. In Alkmaar was weinig mis met de leiding.

26 maart 2012 om 09:50

Ja en AZ krijgt met de beker in de Arena ook een belachelijke pingel. Soms zit het mee en soms zit het tegen.

26 maart 2012 om 09:56

Eens ja, dat was ook een onterechte pingel. En als je die dan toch geeft dan had hij aan de andere kant ook gegeven moeten worden. Maarja, die kan je weer wegstrepen tegen die niet gegeven pingel aan Holman in die gestaakte wedstrijd. Zo blijft het nu eenmaal altijd.

26 maart 2012 om 10:09

Ik heb in de Skybox gekeken van het AZ stadion met rapporteur van de telegraaf.
Zei precies hetzelfde.

Vink is gewoon een thuisfluiter, dat is hij altijd. Gelukkig hadden wij hem nu in de Arena.
Ik durf tenminste toe te geven als ajacied, jij als Azetter vind het blijkbaar moeilijk.

26 maart 2012 om 10:24

Nou nou een rapporteur vd telegraaf nog wel, die moet je dan ook blindelings geloven. Iemand die bij de slechtste krant van Nederland werkt zou ik sowieso al niet serieus nemen. Nutteloze comment dus...

26 maart 2012 om 10:43

Nou was gewoon Johnny Rep..

En die is lyrisch over AZ en Ajax kan er weinig van in zijn ogen.
Maakt niet uit, want Ajax mist met dit team ook gewoon kwaliteit.

Maar zoals ik al eerder aangaf, ik durf tenminste toe te geven.
Iedereen heeft commentaar op de scheidsrechter, maar als je de scheids mee hebt, hoor ik hier iedereen roepen dat de man objectief en goed heeft gefloten.

26 maart 2012 om 11:22

@coentje79: Als we de scheids hebben mee gehad geef ik dat gewoon toe. Ik zeg toch ook gewoon dat die rode kaart voor Enoh in de Arena nergens op sloeg en dat die pingel in de kwartfinale beker niet terecht was? Ik kan me alleen niet herinneren dat Vink tijdens Az-ajax opzichtig in het voordeel van AZ floot, net zo min als dat ik vind dat Vink gister in het voordeel van Ajax floot.

26 maart 2012 om 14:38

Vond wel dat Ajax veel twijffel gevallen mee had.. Is erg handig wanneer je op papier tegen een betere tegenstander speelt. Vind Vink altijd aardig mee gaan met het thuisvoordeel.

En ik had ook het idee dat Assaiti eerste instantie Marcelo uit evenwicht hield.
Overigens gaf Marcello gister Siem de Jong wel een klap. Is dat op TV geweest?

De kaarten waren overigens allemaal terecht.

Kuipers floot Psv-ajax anders in de eerste wedstrijd ook in het voordeel van de thuis club.

Deze man zit zo erg om aandacht te vragen als hij nu iets nuttigs te zeggen heeft oke maar kom op dat hij tien minuten voor tijd weg klikt zegt eerder iets over van Hanegem zelfs namelijks dat hij nogal depri is en dat dit aan iedereen ligt. Hij wil zo graag tegen de stroming in gaan. Vink floot gisteren eindelijk een goede pot ik reageer normaal gesproken nooit op zijn stukjes maar dit vondt ik wel heel erg triest. Zegt dat Feijnoord slecht speelt en nu weer dat Vink er niks van bakte... Die gast kan beter een nieuwe bril halen.

Het is logisch dat Ajax geen gele kaarten heeft gekregen omdat ze geen zware overtredingen hebben gemaakt. PSV daar in tegen leek heel erg gefrustreerd en als Ajax er een keer door heen kwam werd er meteen een harde overtreding gemaakt. De overtreding van Strootman op Eriksen had met een beetje pech voor PSV ook rood kunnen zijn.

26 maart 2012 om 10:34

Correctie had rood Moeten zijn. Dat is het enige foutje van Vink en heeft psv gespaard.

Wat een zuurpruim is dat zeg.

ik vond Vink echt prima fluiten. Ik kan mij geen overtreding herinneren van Ajax dat geel zou kunnen zijn. Tevens had Strootman ook een rode moeten krijgen. Van mij hoeft het niet, anders ligt het daar weer aan en is het weer lucky Ajax blablabla. Vink was gewoon hartstikke goed aan het fluiten.

En dan die penaltie, als Marcelo vanaf de grond niet meer bij de bal kan komen en begint Aissati een pootje te haken (bewust) waardoor een serieuze doelpoging ontnomen werd, is het wel degelijk een terrechte beslissing. En wat ook te prijzen is aan het besluit van Vink om een pingel te geven is hoe hij opgesteld stond. Kijk de beelden maar is terug, hij stond vlakbij en gebukt om de situatie goed te overzien.

Vink was goed.

Ben met hem grotendeels mee eens maar niet dat twente en psv afgeschreven zijn, 5 punten is best veel maar zowel az als ajax hebben een lastig programma. Psv moet wel even de kopjes bij een doen.
Ze moeten nu gewoon zorgen dat ze winnen van vvv en daarna de beker pakken en vervolgens winnen van rkc. Daarna de topper tegen az. doorlopen ze deze 4 wedstrijden met 4x winst dan is de kans op kampioenschap weer heel groot.

Overig kwam labyad 1x 1 op 1 tegen vermeer te staan maar kreeg net een duw waardoor hij zijn actie niet kon maken. Dan weet ik dat het een lichte overtreding is, maar het is wel een scoringskans ontnemen.

26 maart 2012 om 09:52

Dezelfde overtreding als PSV maakte bij de 3-2 tegen Feyenoord misschien? De duw in de rug van de Feyenoord verdediger? Dat was zelfs nog meer een overtreding dan het duwtje van Blind en toen werd het professioneel genoemd van Psv. Beetje met 2 maten meten.
Een ploeg wordt altijd de ene keer wat meer bevoordeeld dan de andere keer. PSV had gisteren echter helemaal niet te klagen. De penalty was overduidelijk. Alle analisten (behalve van Hanegem) bij Eredivisie live, Studio voetbal, etc waren daar heel duidelijk over. PSV had het geluk dat Strootman er, in mijn ogen onbegrijpelijk, niet direct afgestuurd werd voor zijn schandalige overtreding.

26 maart 2012 om 10:22

Je had er goed aan gedaan om even naar Studio voetbal te kijken. Al was een herhaling voldoende. Het was gewoon een goede schouderduw van Blind. Dat mag, aangezien het geen korfbal is.

26 maart 2012 om 10:36

Mwoa, misschien had Labyad wel geel moeten hebben vanwege doorgaan op de keeper?

Beste Willem,

onnodig om je te ergeren aan de gegeven strafschop. Een overtreding hoeft niet zwaar te zijn om bestraft te worden met een strafschop. Pootje haken is inderdaad geen zware overtreding, maar wel een strafschop waard.

26 maart 2012 om 10:22

Dat is wat ik ook niet snap, hij doet alsof een overtreding zwaar moet zijn voor een strafschop. Dat is gewoon feitelijk niet waar, een reguliere overtreding is genoeg.

En hij doet ook net alsof je gele kaarten eerlijk moet verdelen ofzo, Vink beoordeelde het gewoon per situatie en PSV maakte gewoon steeds overtredingen die over het randje waren, Ajax niet. Strootman had zelfs rood kunnen hebben.

Vink floot uitstekend.

Vink floot dramatisch, de kaarten waren zeker terrecht maar hij floot voor elk wissewasje heel de wedstrijd vernaggeld door deze man

edit: thnx Passieb

26 maart 2012 om 10:44

Het is PSV zelf wie de wedstrijd vernaggeld heeft, niet Vink hoor.
Vink heeft prima gefloten.

26 maart 2012 om 10:55

Ik zeg toch niet dat dit in het nadeel van psv was of in het voordeel van ajax, ik vind dat hij wedstrijd gewoon verknalt heeft, iets minder fluiten en iets meer toestaan maakt een wedstrijd veel leuker om naar te kijken, overtredingen als strootman moeten natuurlijk gewoon bestraft worden met rood

26 maart 2012 om 10:44

De verleden tijd van fluiten is floot.
On: Vink floot zijn beste wedstrijd ooit.

Eindelijk ben ik het een keer met Willem eens. Dat die stukjes hier door ajaxcieden ofzo worden geschreven en er niks over een schwalbe wordt gezegd verbaast me eigenlijk niet eens.

In mijn ogen was het ook duidelijk een schwalbe. Matavz en Wijnaldum hadden van mij trouwens ook wel rood mogen krijgen, dan ben je daar gelijk vanaf.

26 maart 2012 om 09:35

Het was geen schwalbe hou eens op. Hij wordt pootje gehaakt, dan ben je uit balans en dan val je, helemaal als het zo snel als gisteren ging. Nooit op de voetbal of school iemand pootje gehaakt die ook gelijk omviel? Penal was terecht, klaar.

26 maart 2012 om 10:03

Ik heb zo weleens een penalty tegen gehad ook alleen was toen wel iedereen het er over eens dat het een schwalbe was. Die Aissati is natuurlijk ook maar een klein mannetje dus met een beetje wind waait hij misschien wel wat sneller om.

26 maart 2012 om 10:13

Schwalbe....of pootje haken? dat bedoel je toch, dat laatste?

26 maart 2012 om 09:36

Matavz rood? Waarvoor, het niet meedoen aan het spel?
Strootman had eerder rood moeten hebben, maar Matavz heb ik ,behalve de overtreding waarvoor hij geel kreeg, niet gezien tot het moment dat hij werd gewisseld.

26 maart 2012 om 09:51

Ja dat is wel een goede reden toch. Een overtreding heeft hij niet kunnen maken want hij heeft niet echt meegedaan. En aangezien Cocu niet van plan lijkt hem te wisselen totdat het de 88e minuut is kan hij beter geschorst worden ofzo zodat wij geen last meer van hem hebben.

26 maart 2012 om 09:37

Of je wilt het niet zien, of je snapt de regels van het voetbal niet. Aissati werd gewoon gehaakt en werd daarmee een scoringskans ontnomen en dat is gewoon een strafschop. Vink stond er letterlijk dicht bovenop en heeft het juist gezien!

26 maart 2012 om 12:28

Volgens mij denkt 99% van de mensen die dit stukje leest, dat Van Hangem nu toch echt seniel is geworden. In zo'n klein stukje al 3 uitspraken waarbij je vermoed dat de beste man nog nooit iets met voetbal te maken heeft gehad.

Niet lullig bedoeld hoor, maar weet je uberhaupt wel wat een schwalbe is? Je wil toch niet ontkennen dat Aissati werd gehaakt? Als je in je voorwaartse beweging bent en je balans en gewicht in die beweging zit en je voorste voet wordt naar achter gehaakt, dan kan je alleen maar vallen.

Afijn, dat jij het eens bent met Ome Willem, zegt meer over jou dan over de andere mensen die het er niet me eens zijn.

voor het eerst sinds lange tijd ben ik het weer met van Hanegem eens... ik ben niet voor PSV en niet voor Ajax, als neutrale toeschouwer wilde ik een leuke topper gaan bekijken. het nivo van het spel was echt dramatisch slecht. aan beide kanten, maar inderdaad het optreden van de scheidsrechter kan schandalig genoemd worden. en dat alle ajacieden het daar niet mee eens zijn en vinden dat hij prima floot is logisch... dries mertens maakt 1 overtreding en krijgt meteen geel. 5 minuten later schopt van Rhijn, Mertens naar de grond en die krijgt niks... Vink heeft zich laten beinvloeden door de ajax spelers en de ajax supporters... erg jammer.. en wat betreft die penalty... er word een overtreding gemaakt OP Hutchinson... een speler van Psv. hoe kan je dan ooit een penalty geven aan Ajax. onrechtvaardig

26 maart 2012 om 09:38

jij lult net als van Hanaegem uit je nek en ik ben benieuwd waar je de wedstrijd gezien hebt, live of onder regie???
en van die penalty...al je echt geen verstand van de regels hebt, reageer dan niet...

26 maart 2012 om 09:39

1 overtreding en direct geel? Vind je het heel gek, als je 10 seconde te laat komt? Dat is meer dan terecht geel want het is gewoon gevaarlijk. Tevens wordt er verder geen overtreding gemaakt op Hutchinson, Aissatti raakt heel eventjes zijn rug aan, geen duw of wat dan ook! Vervolgens wordt hij gewoon gehaakt.

Verder hoor ik je niet over Strootman, die met een gele kaart er zeer goed vanaf komt. Blijft Eriksen liggen dan is het gewoon rood!

26 maart 2012 om 09:45

Voetbal87, kijk eens goed naar de beelden en je ziet dat Hutchinson gewoon aan zijn shirt naar beneden getrokken wordt. Een overtreding dus. Neemt niet weg dat Marcelo daarna inderdaad een overtreding maakt op Aissati, maar dat maakt niet uit.
Overigens is het inderdaad wel zo dat Vink blijkbaar geen kaarten durfde te geven aan Ajacieden, maar ja we zijn het wel gewent van Vink dat hij een thuisfluiter is.

26 maart 2012 om 09:51

van Rhijn kwam ook 10 seconden te laat tegen mertens maar hij kreeg geen kaart. was precies dezelfde overtreding... en hutchinson zet zijn lichaam erin en veroverd de bal van Aissatti. die daarna hutchinson naar achteren trekt om zo de bal terug te krijgen

26 maart 2012 om 10:47

Een heel groot verschil tussen de overtreding van Mertens en de overtreding van Van Rhijn is dat Mertens de bal niet speelde en van Rhijn wel.

26 maart 2012 om 10:52

Wat ik buiten jou meningen over die overtredingen niet begrijp is, PSV had geen enkele aanspraak op een gelijk spel of winst in Amsterdam, ze werden gewoon helemaal zoek gespeeld.
Als Ajax druk zette wist PSV niet meer wat ze moesten doen en dus kwam Ajax weer in balbezit omdat de bal nutteloos naar voren werd geknald.
Waar ik je een beetje gelijk in kan geven is, bij zo'n wedstrijd als dit, waar 1 ploeg bijna totaal niet aan voetballen komt kan de scheids enigszins onbewust al meer op die gefrustreerde Psvers focussen betreft overtredingen want je weet dat er charges gaan komen waar geheid geel of soms zelfs rood op staat.
Wat dat betreft vond ik Vink een uitstekende wedstrijd fluiten want ik heb namelijk geen enkele keer een professionele overtreding gezien van Ajax waar geel op staat omdat het de aanval onderbreekt van Psv.
Echter was dit meerdere malen wel zo vanuit Psv.

26 maart 2012 om 12:32

@roeltweety
Ik zie wel dat Aissati Hutchinson vast heeft bij het shirt, maar hij maakt geen enkele duw of trek beweging daarbij.

26 maart 2012 om 10:22

bekijk op youtube even de herhaling. waar word er een overtreding gemaakt door aissatti? Die jongen gaat voor de bal en Hutchinson valt zelf over zn eigen voeten. Ik ben erg objectief ondanks ik voor ajax ben maar PSV heeft ontzettend veel geluk gehad deze wedstrijd dat ze niet met 10 man kwamen te staan en die penal was 100% terecht. Elke scheids geeft hem. Pootje haken mag niet. En als je dan ook zo ontzettend DOM bent om dat in je eigen strafschop gebied te doen dan krijg je gewoon een penal tegen en staat het meer dan terecht 2-0.

Met een iets sterkere voorhoede had Ajax 6-0 voorgestaan bij rust

26 maart 2012 om 10:45

En jij bent echt niet voor Psv?

26 maart 2012 om 11:50

@garryeddie

Ajax had 64 balbezit tegen 36 van Psv, bijna twee keer zoveel dus. In die tijd maakte PSV 19 overtredingen, Ajax slechts 8. Zie je het verschil?

De scheidsrechter stond met zijn neus bovenop de situatie van de penalty. Kon het uitstekend beoordelen en heeft dat ook gedaan.

Mertens kreeg zijn gele kaart voor een overtreding van achteren. Daar stond vroeger rood op. Strootman maakte een zware overtreding van achter op de achilispees van Eriksen. Ook daar staat, conform de Fifa regels, direct rood op. Tot slot, ook Toivonen had mazzel dat hij na zijn ovetreding op Vertonghen een laatste waarschuwing kreeg, i.p.v. zijn tweede gele kaart.

26 maart 2012 om 12:29

@garry

Als ik tegen jou voetbal en ik schop jou bewust keihard in je kloten, vind je dan dat ik een kaart verdien of hoeft dat niet omdat het mijn eerste overtreding is?

Nou ik ga de wedstrijd nog is terug kijken maar ik heb van de Ajax kant nog geen ernstige overtredingen gezien geloof ik. En die gele van Strootman had rood mogen zijn en Mertens, Marcelo en Hutchinson waren wel terecht. Ik heb alleen geen idee meer waar Matavz geel voor kreeg.

Is iemand dit oneens met mij? Nogmaals ik moet de wedstrijd nogmaals terug kijken want ik heb er niet echt op gelet. Was te zenuwachtig ;-)

26 maart 2012 om 09:39

Vertonghen stoomde op vanuit achter met de bal en Matavz gin er achter aan en hield hem vast. Ook gewoon een terechte gele kaart. Net als alle andere gele kaarten.

'dat vind ik oprecht zonde omdat ik graag een sterk PSV zie.'

Zeker is in ieder geval dat Willem geen sterk Ajax wil zien. Wat een onzin verkoopt die man elke maandagochtend, lijkt wel of hij er voor betaald krijgt.....

Vink floot gewoon een goede wedstrijd, en daarmee uit. Penalty en de gele kaarten waren terecht.

26 maart 2012 om 09:47

Dat is niet waar, wat je hier zegt. Van Hanegem had gewoon gehoopt op een sterk PSV omdat het dan een leuke wedstrijd geworden was. Nu was PSV zwak waardoor Ajax eenvoudig en zonder goed spel (want Ajax speelde ook helemaal niet zo goed) overeind kon blijven.

Penalty was onterecht want Hutchinson werd vlak van tevoren neergetrokken aan zijn shirt door Aissati. Daar had gefloten voor moeten worden. Marcelo maakt daarna inderdaad wel een overtreding.

26 maart 2012 om 09:59

Als Hutcinson zich om laat trekken door Aissati....dan is het wel erg gesteld met de fysieke 'kracht' van Marcelo. Daar werd niet voor gefloten iig, dus zal Vink het geen overtreding hebben gevonden. Daarna maakt Marcelo (zo als je zelf aangeeft) een overtreding die Vink wel constateert, terechte penalty dus.

En ik vind dat je Ajax te kort doet, PSV speelde erg slecht idd, maar Ajax speelde, zeker de 2e helft, vrij aardig.

Je wordt een ouwe zeikerd Willem! Is er eens een keer niets aan te merken op de leiding van Vink en dan ga jij zo zitten zeiken.

Ik nam je al niet serieus meer en na dit verhaal nog minder.

26 maart 2012 om 10:12

Inderdaad misschien moet Willem gewoon even een hosanna verhaaltje over Feijenoord schrijven. Kan hij ook meteen even de nieuwe ster Guidetti de grond in trappen, want over het theater van die man hoor ik Willem niet. Wat een slechte column dit en wat een frustratie in dat stukje. En waarom? Je eigen clubje doet het toch hartstikke goed. Geniet daar dan gewoon van!

Ach onze vervelende Rotterdammer moet weer even zijn hartje luchten. Gaat hij ooit nog eens positief doen over het Nederlandse voetbal, met uitzondering op Feyenoord? Ik zou persoonlijk niet weten waar Ajax een gele kaart voor had moeten krijgen en die penalty was gewoon terecht. Dit was echt dom verdedigd.

Strootman zat zelfs tussen rood en geel in dus Van Hanegem moet echt even zijn mondje dichthouden. Overigens heeft PSV maar 2 halve kansen gehad met Matavz en Labyad. Ajax heeft 90+4 minuten langer super geconcentreerd gespeeld en niets weggegeven. Deze overwinning is helemaal verdiend.

26 maart 2012 om 09:40

Van Hanegem is echt niet altijd positief over Feyenoord.
Als het niet goed is, zegt hij dat ook gewoon... Vorig jaar, heeft ie Feyenoord vaak de oren gewassen met zijn column.
Heeft zelfs een keer gezegd dat hij zich niet meer kan identificeren met dit Feyenoord ( vorigj aar dus). Als ras feyenoorder doet dat pijn omdat zo te ervaren.

De wedstrijd zelf heb ik gister niet gezien, nog in feeststemming na d 14:30 wedstrijd ;...
Hanegem geeft ook aan dat Ajax zonder pingel ook wel had gewonnen... Dus hij was ook gewoon positief over ajax ( of negatief over psv ;)

26 maart 2012 om 10:42

Oi, niks tegen Rotterdammers he?

Ik begin me nou ook wel een beetje te ergeren aan het gezeur van de man hoor. Vink floot gewoon een prima ofwel foutloze wedstrijd en er was helemaal niets aan te merken op zijn leiding. Waarom geef je PSV 5 gele kaarten en Ajax niet 1? Omdat PSV 5 overtredingen maakte die geel waard waren en Ajax niet, lijkt me logisch toch?

het was inderdaad geen zware overtreding Willem maar wel een overtreding waar een directe vrije trap opstaat. En we weten allemaal wat het betekend als een dergelijk overtreding in de 16 wordt gemaakt. De discussie of Aissati van te voren een overtreding maakte (in mijn ogen neit maar goed) daarbuiten gelaten.

Daarnaast willem..."het kan niet zo zijn dat je al je gele kaarten geeft aan PSV en niet één aan Ajax",...beetje rare opmerking niet? Moet Vink dan maar aan Ajax een gele kaart geven omdat PSV gefrustreerd was en maar ging schoppen?

Had eerder verwacht dat van Hanegem ging zeiken over het dramatische niveau van gisteren. Scheids floot mijn inziens gewoon een goede pot.

Iedereen heeft het erover dat PSV definitief niet meer mee doet met de titel, maar ze hebben wel het makkelijkste schema.

Makkelijkste schema:
1. PSV
2. Feyenoord
3. Ajax
4. FC Twente
5. AZ
6. Heerenveen

26 maart 2012 om 12:34

Ik heb heel wat reacties gelezen, maar heel weinig over dat mensen denken dat PSV is afgehaakt.

Los daarvan, waarom plaats je deze reactie in dit onderwerp? Totaal off-topic.

volgens mij was dit zo ongeveer voor het eerst dat Ajax Vink een beetje mee had, sowieso de eerste wedstrijd tegen PSV die wij onder Vink gewonnen hebben.
Daarnaast was de penalty duidelijk terecht en mag psv blij zijn dat Toivonen geen geel oppakte...
van Hanegem zei de laatste tijd wel weer wat meer houtsnijdende dingen maar dit slaat weer nergens op..

Ik krijg steeds meer de indruk dat Van Hanegem een PSV supporter is. Waarom PSV zoveel gele kaarten kreeg en Ajax niet? Dat is heel simpel te verklaren, PSV reageerde vanwege hun onkunde hun frustratie af op Ajax. De penalty was gewoon terecht, het is natuurlijk niet zo dat je pas een penalty krijgt als je een been breekt ofzo.

26 maart 2012 om 10:43

Volgens mij brandde hij PSV een week of 2 geleden nog helemaal af na dat verlies tegen Nac. Hij vond het een inspiratieloos elftal, een verschrikking om naar te kijken en voor hem hoefde ze absoluut geen kampioen meer te worden. Bovendien zouden ze dat ook niet meer worden omdat ze veel te slecht waren. Aldus Willem.

Je kon duidelijk zien dat die Vink een thuisfluiter is. Volgend seizoen maar Van Gaal binnenhalen. Mertens en Matavz wederom onzichtbaar. ik begrijp niet waarom Wijnaldum op die plek speelt. Vind Labyad op die plek gevaarlijker.

26 maart 2012 om 09:39

@roybh
grapjas, dit is voor het eerst dat Vinlk bij Ajax lichtelijk in het "voordeel" van Ajax floot, deze man staat standaard bekend als een anti-ajax fluiter en meestal redelijk pro-psv...

grappig ' : "het kan niet zo zijn dat je al je gele kaarten geeft aan PSV en niet één aan Ajax", ".

alle kaarten waren terecht? strootman had rood moeten krijgen?

Deze man is altijd negatief. Waarschijnlijk komt het eropneer dat hij het Ajax niet gunt en liever psv Ajax pijn ziet doen. Dit is een mening van niets. Ik hoor hem niet erover dat Strootman rood kon hebben.

Vink floot idd cker niet tegen ons, maar ik zou graag aan alle Psv'ers willen vragen hoe zij het kunnen rijmen om die pingel van gisteren een onterechte pingel te noemen, maar die pingel in Eindhoven een terechte.

Omdat Aissati vasthield ? Misschien hield hij vast, maar dat was niet de reden waarom die verdediger viel hoor. Er gebeurt zoveel in het strafschopgebied. Het was daarnaast ook gewoon slap verdedigd en Psv'ers moeten toegeven dat dat al het hele seizoen de makke is van Psv. Dan staat de Ajax verdediging, mn de twee Belgen en Van Rhijn, gewoon een stuk beter.

26 maart 2012 om 11:50

Nou ik wil wel reageren, maar niet namens 'alle' Psv'ers. Ik vond de penalty van gisteren namelijk gewoon terecht, dus generaliseren lijkt me hier niet nodig. Overigens vond ik de penalty in Eindhoven ook terecht, maar dat is oude koeien uit de sloot halen.

Het postuur van degene bij wie je vasthoudt, en of hij wel of niet omvalt is natuurlijk geen graadmeter voor wel of geen overtreding. Vasthouden is vasthouden, en daarmee had je actie van Aissati kunnen interpreteren als een overtreding.

En inderdaad, PSV verdedigde uitermate zwak. Maar het middenveld en de aanval was al evenzo dramatisch.

26 maart 2012 om 13:26

@tice20, ik bedoel uiteraard 'alle Psv'ers die het een onterechte penalty vonden'.

Daarnaast ben ik het met je eens dat het postuur van degeen die je vasthoudt niet uitmaakt, vasthouden is vasthouden.

Elke gele kaart die gegeven werd was een terechte. Waarom als 1 ploeg 5 gele kaarten krijgt zou de ander er ook minimaal 1 moeten krijgen ? Dat slaat kant noch wal. Ajax, ja zelfs Enoh, had geen overtredingen nodig om te winnen van dit slappe Psv. Of was het het sterke Ajax. Ik denk het laatste. Ajax creeerde misschien niet veel kansen maar was op elk vlak beter dan Psv. Zelfs op inzet en dat is vrij merkwaardig gezien juist dat aspect vaak bij Ajax mist.

Ach, Van Hanegem kan best grappig zijn maar hij heeft het IQ van een aardbei. Niet te serieus nemen dus. FC Twente staat met nog 7 wedstrijden te gaan 4 punten achter de koploper. En het treft de nummers 1 en 2 nog zelf. Waarom zou die ploeg zich in godsnaam al moeten gaan richten op volgend seizoen? Hetzelfde geldt in mindere mate voor Psv. Ajax heeft gisteren zeer goede zaken gedaan maar meer ook niet.

Naar mij mening liet Vink de topper juist in leven. Strootman maakte met gestrekt been een charge op de enkel van Eriksen van achter. Dat is in elke spelregelboekje rood. Volgensmij zag Vink dat wel maar wou hij niet de wedstrijd verpesten. Ook had hij meerdere malen een kaart kunnen geven aan Psv'ers die hun frustatie uiten. Ik heb er wel vrede mee anders gingen die Psv'ers weer zeiken dat ze met 11 man wel gewonnen hadden.

Ajax had idd ook een 1 kaartwaardige overtreding van Aisatti, maar deze werd net zoals bij Toivonen oorspronkelijk weggelaten.

Van Hanegem, deze reactie valt mij van jou tegen. Als er uitsluitend Psv-ers een gele kaart ontvangen, betekent dit absoluut nog niet dat deze kaarten ten onrechte zijn gegeven en het betekent ook niet dat een Ajax-speler ook een gele kaart had moeten ontvangen.
De meest irritante speler in de ere-divisie Toivonen had ook een gele kaart verdiend, maar kreeg die niet. Tot 3x toe werd hij wel door Vink gewaarschuwd. Waarom geen geel? En de overtreding van (ik meen) Strootman op Eriksen, was dit geen rood waard?? Met gestrekt been, van achter, op de kuit van Eriksen. Vink floot een uitstekende wedstrijd.

Voorts zou ik je toch willen adviseren om nog eens naar de ontwikkelingen, voorafgaand aan de gegeven penalty te kijken. Wat "dat er van alles gebeurde." Geef dan aan wat. Wat zou Aissatti verkeerd hebben gedaan? Ik kan niets ontdekken. En werd Aissatti niet aangetikt door een Psv-speler louter met de bedoeling om hem onreglementait te hinderen??

Ik heb van de wedstrijd genoten en Ajax werd inderdaad verdiend de winnaar. Met een uitstekende Vink.

en ik erger me al jaren aan jou willem!!
Vink floot een prima wedstrijd. Ik vond de pingel in eerste instantie ook makkelijk gegeven, maar als je de herhaling en met name de positie van vink ziet vind ik het een goede beslissing die hij perfect heeft kunnen waarnemen. Ookal was het geen zware overtreding werd aissaiti een scoringskans ontnomen en dan is het een penalty. Altijd dat negatieve gedoe en weer de scheids in een kwaad daglicht zetten is belachelijk. Dit was een prima wedstrijd, zeker voor een topper en de scheids heeft hem prima geleid.

Ik ben het gedeeltelijk met hem eens dat het onterecht was dat alleen PSV gele kaarten kreeg. Ajax had er ook wel een of twee moeten hebben. De penalty was een overtreding, enige punt van discussie is of Aissati niet eerst een overtreding maakte. Ajax heeft verdiend gewonnen, maar ik begrijp niet dat de Boer en sommige Ajax fans zeggen dat ze zo goed gevoetbald hebben. Ajax heeft ook niet zoveel kansen gecreerd en vooral verdedigend ging het goed. Aanvallend hebben ze weinig laten zien, met oa een zeer slechte Lukoki in de eerste helft.

26 maart 2012 om 10:04

Het klopt dat Ajax weinig kansen heeft gekregen maar vergeet niet dat het de volledige voorhoede mist. Gisteren stonden er 2 middenvelders en een jeugdspeler (lukoki kwam er inderdaad niet aan te pas) in de voorste linie. Dan mis je gewoon stootkracht en dat zie je al een paar weken. Maar als je kijkt naar de manier waarop Ajax gisteren druk hield en elke tweede bal veroverde dan hebben ze, met name op het middenveld, heel goed gevoetbald. De complimenten zijn dan ook terecht.

26 maart 2012 om 14:36

"ajax heeft verdiend gewonnen, maar ik begrijp niet dat de Boer en sommige Ajax fans zeggen dat ze zo goed gevoetbald hebben"

Snap je dat niet? Omdat het type Ajax-spel is dat Ajax en hun supporters graag zien. Ik vond het namelijk heerlijk om naar te kijken. Bal rond laten gaan, tegenstander laten draven, en er direct op als het moet. Soms voetbalde Ajax zich er gewoon heel knap uit. Het enigste waar ik je gelijk in geef is de weinige kansen die gecreeerd zijn. Maar is denk niet zo heel gek met een gehandicapte voorhoede waar alle spelers van missen..

Het was gewoon een penalty, hij wordt toch gehaakt in het strafschop gebied dan is dat een overtreding en gewoon een penalty. Dat het geen harde overtreding is doet er niks van af. Overtreding is Overtreding.

Ik vindt dat Vink gewoon een goede wedstrijd heeft gefloten, Ajax speelde fair en fanatiek voetbal. PSV kwam telkens te laat en moest daarvoor overtredingen maken om Ajax te stoppen. Iedereen heeft zijn eigen mening, maar met de mening van van Hanegem ben ik het niet eens. Wel dat ajax zonder die penalty ook wel gewonnen zou hebben.

Vindt het opmerkelijk dat de overtreding van Strootman wordt genoemd! Lijkt mij toch overduidelijk een rode kaart.. raakt Eriksen van achter op z'n kuit zonder op enige manier in de buurt te zijn van de bal ;
Maar goed Van Hanegem is dan natuurlijk ook niet Ajax grootste fan

Jammer Willempie je had zeker liever een gelihkspelletje gezien, wat een lachwekkende kerel is dit toch

Van Hanegem vond Vink niet goed fluiten: "het kan niet zo zijn dat je al je gele kaarten geeft aan PSV en niet één aan Ajax", zei de voormalig middenvelder.

Willem klaverjast iets teveel.
Ik een kaart? Jij ook een kaart!

En hier spreekt een van Hanegem die Feyenoorder is en anti-ajax?
Komop zeg noem dan één overtreding van een ajacied die een kaart verdiende die kan hij niet eens opnoemen. De overtredingen bij Psv waren echt veel erger.

En over de penalty te makkelijk gegeven? Komop zeg die Marcelo zie je Aissati gewoon haken en ook al is het geen super zware overtreding hij haakt hem express door zijn fout omhoog te tillen en daardoor valt Aissati lijkt me gewoon een 100% penalty.

van Hanegem kan beter stoppen met dat kritiek blijven leveren want niets is in zijn ogen goed ik vind hem bij VI als hij erbij zit ook echt ontzettend saai en heeft nooit iets normaals te melden.

Op twitter vermeld door Mario van der Ende:
Terechte strafschop na pootje lichten Marcelo op Aisatti. #ajapsv. Siem de Jong schiet Ajax verdiend naar 2-0. #psv wel heel matig

Strootman komt goed weg met gele kaart na overtreding op Eriksen. #ajapsv Eerste helft zonder hoogtepunten. #ajapsv rust 0-0

Willem moet dus niet zeuren. En anders gewoon maar niet meer kijken als hij zich iedere week blauw ergert.

Van Hanegem... Het gaat er niet om dat het een zware overtreding is. Een 'normale' overtreding binnen het strafschopgebied is ook een penalty. Overtreding = overtreding en hierbij heb je dus lichtere en zwaardere. Dus hou op met zeuren.

PSV speelde hard en dom. Veel domme overtredingen en irritant gedrag van meneer andrelon Zomerblond. Psv heeft 5 kaarten gekregen en allemaal waren ze helemaal terecht.
Mertens en strootman hadden beide inplaats van geel, direct rood moeten krijgen. Het waren 2 schandalige overtredingen met een gestrekt been van achteren.
Nee daar heeft vink de foute beslissing genomen, maar hij hield de wedstrijd voor psv daarmee in leven door ze niet van het veld af te sturen

Nee in mijn optiek heeft de scheidsrechter erg goed gefloten
psv was gewoon slecht en dat had niks met de scheids te maken

Ik heb 90 minuten lang passie en strijd gezien, en nee niet van psv. Dit was de beste wedstrijd van ajax dit seizoen. En voor psv misschien wel de slechtste, daarom vind ik het erg vreemd waarom iedereen nu valt over vink. Kijk aub kritisch naar jullie miljonairs op het veld

Off
Ik vraag me echt af hoeveel punten ajax nu had gehad als ze niet zo sukkelde met al die blessures van: boilessen, van der wiel, sigthorsson, boerigter en sulejmani. En dan nog al die anderen die tussendoor kort er uit zijn geweest

Als hij nou met specifieke voorbeelden komt van Ajax-spelers die geel hadden moeten krijgen... Dat had dit artikel een stuk geloofwaardiger gemaakt. Zijn mening over de gegeven penalty. Iedereen kan toch wel na 6 herhalingen zien dat hij duidelijk pootje gehaakt wordt? Dat Vink die herhalingen niet nodig heeft vind ik alleen maar heel erg knap. Willem van Hanegem begint steeds meer een grote ouwe zeur te worden die niet van voetbal kan genieten.

Ach het is misschien iets te eenvoudig om dit in zijn Feyenoord schoenen te schuiven maar hij is echt niet objectief....psv had zelfs een rode kaart verdiend, daar hoor je onze ome Willem niet over....

Ga lekker naar de kuip en bedruip je louter daarmee knakker!

haha doet het pijn willem dat Ajax gewoon ze ding doet? jammer dat je vink die voor het eerst niet tegen Ajax floot moet hebben , hoe je lekker bezig met je varkenoord (varken willem)

Het is lastig om als zijnde Ajacied hier een uitspraak over te doen omdat het door niet-ajacieden als zijnde partijdig gezien word...maar de kaarten waren allen terecht en hij floot in de geest van de wedstrijd (had ook 1 rode kunnen trekken voor Strootman)...iets wat ik vink niet al te vaak zie doen maar ik vond hem prima fluiten..en Willem begrijpt zo te zien niet het idee van een gele kaart...je krijgt er niet 1 omdat je tegenstander er toevallig ook 1 heeft maar je krijgt ze voor het begaan van overtredingen...dat Ajax geen kaarten heeft ontvangen komt puur door het spelverloop...daar waar PSV steeds gefrustreerde ging voetballen omdat het gewoon niet liep (veel balverlies en geen mogelijkheid de bal rond te kunnen spelen) liep het steeds beter bij Ajax alwaar men steeds vrijer begon te spelen...en dan maakt je gewoon minder overtredingen.

als we zo gaan beginne ken ik er ook nog wel 1 ja: strootman rood!!!

Ik heb me ook kapot geergerd aan Vink en niet eens zozeer door de penalty of de kaarten maar omdat hij de wedstrijd, die toch al vrij levensloos was, nog verder kapot floot.
Bij het minste geringste duwtje of valpartijtje fluiten, lekker veilig want zo kan je ook geen grote fouten maken.
Ik heb me prima vermaakt bij AZ, wat geen al te beste wedstrijd was, waar van Hulten zoveel mogelijk liet doorspelen, wat de wedstrijd een stuk aangenamer maakte.
Geef mij maar een scheidsrechter die af en toe een overtreding over het hoofd ziet maar zoveel mogelijk door laat spelen dan een scheidsrechter die alles affluit om maar vooral geen fouten te maken.

als rasechte psv'er moet ik ajax gewoon een compliment uitdelen...
psv was slecht en ajax met al zijn b spelers een maatje te groot.
psv mag zijn wonden likken, klaar
en die pingel doet er ook helemaal niet toe net zomin als de gele kaarten, allemaal terecht
chapeau ajax, kan er wel mee leven

26 maart 2012 om 10:50

Respect voor je reactie Nibbit. Penalty was in mijn ogen gewoon terecht en de kaarten ook.
Dat het een rode kaart voor Strootman had moeten zijn vind ik zelf dan weer overdreven maar goed ik er dan ook een voorstander van dat we in Nederland net zo moeten fluiten als in de Pl.
Succes nog de komende wedstrijden Nibbit!

26 maart 2012 om 11:34

ach ja, had het graag anders gezien maar dit was gewoon hartstikke duidelijk...
ik vind gewoon echt dat ajax het super doet, wil een ander team wel is zien met zoveel geblesseerden.....!
en ja, had ook zomaar rood kunnen zijn... we kunnen als psv'ers wel miepen maar nu moet je gewoon kleur bekennen, simpel

26 maart 2012 om 14:41

Kijk ze bestaan nog Objectieve psv'ers

Kan ook geen situaties bedenken waar de scheids ernaast zat eigenlijk.

Dat de strafschop makkelijk was gegeven ben ik met Willem eens. Sterker nog, ik had de indruk dat Ajax de eerste overtreding maakte. Als dit een strafschop was, dan had Vink ook moeten fluiten voor de overtreding van Blind ten opzichte van Labyad, hij duwde hem met gestrekte arm naar voren toen Labyad alleen op Vermeer af ging. Maar ja, een strafschop en rode kaart tegen een Ajacied geven in de Arena, dat is voor de meeste scheidsrechters te veel gevraagd.
Al met al geen onterechte overwinning voor Ajax, maar met een dwarrelbal en onterechte strafschop kwam deze niet zonder geluk tot stand, want net als PSV creëerde Ajax eigenlijk nagenoeg niks.
De gele kaarten vond ik overigens allemaal terecht.

26 maart 2012 om 10:37

johan, sorry maar ik kan er niet bij wat je hier nu allemaal raaskalt.
labyad had een penalty moeten hebben en blind rood? maak je een grapje?
sinds wanneer is een duel om de bal met lichaam tegen lichaam (oftewel een schouderduw) een penalty en een rode kaart/een overtreding?

en ja, ajax heeft een beetje geluk gehad maar ja, ik denk dat ajax het hele seizoen wel pech genoeg heeft gehad denk je niet?
ik verbaas me echt over de reactie van je, ongelofelijk.

26 maart 2012 om 12:08

Zie reactie #154, nogmaals, ik zeg dat het net zo veel of weinig was als die andere actie.

26 maart 2012 om 12:11

ja maar dat vind ik dus nergens op slaan.
een duel lichaam tegen lichaam is totaal iets anders dan pootje haken.
als je gehaakt wordt heb je geen kans en kun je niet anders dan vallen...

26 maart 2012 om 12:15

Nee, maar Hutchinson viel ook niet helemaal uit vrije wil maar werd gehinderd, volgens mij zelfs even vastgehouden. In de vrijworsteling daarna was er contact, maar zoals gezegd vond ik dat er erg weinig aan de hand was.

26 maart 2012 om 12:22

nee, iemand die uit vrije wil valt terwijl het spel nog bezig is in een voetbalwedstrijd moet ik nog ontdekken.
hutchinson gleed in mijn optiek gewoon gedeeltelijk ook uit.
tja en gehinderd worden is iets anders dan een overtreding maken hè...
of moet je aan de kant gaan omdat iemand anders niet op zijn benen kan blijven staan?
nee denk ik niet, als je echter gewoon te laat bent dan maak je een overtreding met een terechte penalty als gevolg...

26 maart 2012 om 12:55

Nooit een schwalbe gezien?
Jouw mening is dat het vallen van Hutchinson geen overtreding was, maar ik zag dat er wel degelijk vastgehouden werd. Dan vind ik het al met al geen strafscop, maar daarover kunnen de meningen natuurlijk verschillen.

26 maart 2012 om 13:02

ja maar ja, wie maakt er nou een schwalbe in zijn eigen strafschopgebied?
maar inderdaad, een schwalbe is vallen uit vrije wil al bedoelde ik het niet zo maar goed, zoals ik het neer gezet had klopt het ja

maar die zogenaamde overtreding vooraf van aissati is totaal irrelevant in deze discussie toch?
jij zei namelijk dat je de overtreding OP aissati (waar een penalty voor werd gegeven) gelijk vond aan hetgeen wat blind deed.
daar gaat het nu even om en dat slaat gewoon nergens op vind ik, laten we nu niet even om de kern heendraaien van je reactie waarop ik reageerde want dat heeft weinig zin lijkt me. (en eigenlijk heb je juist daarop nog niet gereageerd, toen kwam dat gedoe met hutchinson ineens om de hoek kijken terwijl het daar niet eens over gaat)

26 maart 2012 om 13:03

Hij ging al richting de grond voordat hij werd vastgehouden. Sowieso ben je als verdediger zijnde echt oliedom als je in een verdedigende situatie stopt met verdedigen omdat je er vanuit gaat dat je een vrije trap mee krijgt. Dat zal die de volgende keer ook wel nalaten.

Nogmaals, hij wordt gehaakt. Een schwalbe is een fopduik, iets wat je doet wanneer je een penalty wilt versieren zonder dat er ook maar enig contact is.

26 maart 2012 om 10:37

Haha wat een droeftoeter ben jij. Het was gewoon een 100% strafschop en van blind een 0% strafschop dat jij met je volle groene balkje niet eens objectief kan zijn, pff. Alsof er nog nooit rood is gegeven in de Arena voor Ajax.

Dat jij al niet durft uit te spreken dat Ajax terecht heeft gewonnen maar zegt dat het niet onterecht was zegt genoeg over jou clubkleuren!

26 maart 2012 om 12:12

Frikx,
Blijkbaar wekt een groen balke nogal wat jaloezie bij je op. Ik wilde niet de suggestie wekken dat Ajax onterecht gewonnen heeft, maar als jouw dag opklaart als ik zeg dat het een terechte overwinning was, bij deze dan. Beetje jammer dat je daar nogal gepikeerd op reageert.
Verder pretendeer ik niet dat ik in deze discussie objectief ben, maar geef mijn mening. Ik vond die strafschop niks, en als jij zonder tekst en uitleg het een 100% strafschop vindt, dan is jouw reactie nog waardelozer dan de mijne.

26 maart 2012 om 12:52

Je wilde niet die suggestie wekken maar je hebt het wel zo geschreven dat je niet hoeft te zeggen dat Ajax terecht won. Kudos dat je het nu heb opgehelderd. Ik kan niet zeggen dat je een bril in een bepaalde kleur ophebt want je ziet overduidelijk niet scherp.. Ik snap niet wat Aissati fout doet!

Er werd duidelijk gepootjehaakt dus 100% strafschop. Daarbij begaat Aissati geen overtreding.

26 maart 2012 om 12:58

Ik zie wat ik zie en dat is wel degelijk scherp. Wat jij ziet, zie ik ook, ga daar maar van uit. Waar zaken vervolgens uiteen gaan lopen is de interpretatie die je vervolgens geeft aan wat je ziet. En daar heb jij nogal de neiging om jouw interpretatie als de onvoldongen waarheid te presenteren. Dat maakt verder discussieren met jou dan ook volkomen zinloos.

26 maart 2012 om 13:20

Als je een overtreding in de actie van Aissati ziet dan zie jij iets dat weinig mensen zien. Dat die speler zonder noemswaardig contact naar de grond gaat is waar.

26 maart 2012 om 10:48

Waar heb jij het in godsnaam over? Daley duwde met een gestrekte arm Labyad naar voren en had een penalty en een rode kaart moeten tegen moet krijgen? Laat me niet lachen man.ten eerste schoot Labyad de bal al veel te ver voor zich uit en had hij hem nooit meer gehaald. Ten tweede was het gewoon een eerlijk duel met de schouder tegen de schouder. Blind zijn arm is wel opgeheven maar dat doe je meestal als je je schouders aanspant.

26 maart 2012 om 12:06

Lees gewoon even rustig wat ik schrijf in plaats van in een waas van emotie te reageren. Ik zeg alleen dat het geval van die strafschop net zo veel of weinig was als Labyad versus Blind (wat overigens zeker geen schouderduw was want Blind liep achter Labyad. Wel had Labyad de bal inderdaad te ver voor zich uit gespeeld, maar dat maakt voor het beoordelen van de situatie niet uit).

26 maart 2012 om 13:02

Ik lees heel rustig en reageer gewoon op wat er in je stukje staat. Ik ben niet zo'n emotioneel type ; Nogmaals (het is al 100 keer gezegd door verscheidene mensen), de strafschop was gewoon terecht. Aissatti wordt gewoon gehaakt en Vink, die er bovenop stond, beoordeelde de situatie gewoon goed. Ik vind het sowieso onzin dat mensen nu ineens beginnen over dat Aissatti de eerste overtreding zou hebben gemaakt aangezien heet gewoon een fair duel om de bal was. Ik snap heel dat gezeur rond schouderduwen sowieso niet.

Het is hier op VZ een trend om elk contact in de 16 tegenwoordig ook al als een overtreding te zien. Vorige week dat gezeur rond Guidetti in de wedstrijd tegen Twente (die lag al op de grond voordat hij geraakt werd) en nu weer dit en zo zijn er nog wel meer voorbeelden op te noemen. Voetbal is een contactsport, laten we niet zo zeuren ;

Overigens maakt het wel degelijk uit of Labyad de bal te ver voor zich uit speelt. Op het moment dat hij beseft dat hij de bal nooit van zijn leven meer gaat halen besluit hij pas voor een eventuele penalty te gaan. Ofwel, er was niets aan de hand.

het was een strafschop hutchinson ging zelf een beetje de grond werd licht vast gehouden daar na doet
marcelo pootje haken en je moet altijd oppasen met toppers zoals ajax-feyenoord en ajax-psv natuurlijk die scheids heef goud eerlijk gefloten

Jammer dat in een wedstrijd waar PSV volledig wordt overklast en Ajax 70(met balbezit hoef je sowieso weinig overtredingen te maken) balbezit heeft het over een paar nietszeggende overtredingen ging. Waar hebben wij het in godsnaam over wie er meer gele kaarten heeft gehad? Van Hanegem maakt zich volkomen belachelijk, hoe kan je je daaraan nou ergeren.

Als Ajax een gele kaart pakt denk ik gewoon dom maar het boeit niet zoveel. Daarnaast pakt Ajax heel weinig kaarten, ook tegen een Manchester United bijvoorbeeld blijft Ajax heel netjes spelen. Daarom durfde SAF ook met spelers zoals Rooney te spelen omdat hij weet dat Ajax geen schopploeg is.

Het is duidelijk dat Willem gefrustreerd is dat het veldspel zo goed was van Ajax en dat ze met Boerrigter en Sigthorsson waarschijnlijk 3-0 hadden voorgestaan bij rust. Wat dat betreft had PSV echt gigantisch mazzel dat Ajax speelde met een aanvallende middenvelder linksbuiten een middenvelder als spits en een rechtsbuiten uit de jeugd.

willem, het ene team kan wel degelijk de gele kaarten krijgen en het andere team niet!
weet je hoe? als het ene team overtredingen maakt die geel waard zijn en het andere team niet!
moeilijk hè?
strootman mocht nog blij zijn met geel en iedere gele kaart was terecht.
ajax was bijna overal op tijd, psv was bijna overal te laat, zo ging het de hele wedstrijd.
strafschop was ook gewoon terecht, het was een overtreding in het strafschopgebied en dan is het gewoon een penalty, simpel zat.
ik vind het dan ook vreemd dat er nog discussie is over vink terwijl die man uitstekend gefloten heeft.
maar ja, als ajax eens een strafschop krijgt is er altijd discussie op de 1 of andere manier maar als ajax er geen krijgt als het er wel recht op had of als er een doelpunt onterecht afgekeurd wordt (twente) dan moet men niet zeiken verder?

schei toch uit joh, heel deze discussie wordt weer overdreven, maar ja, ajax wint weer eens een topper hè.
altijd gezeik dan...

en hebben we het over het overklassen van psv? nee
hebben we het erover dat ajax met een half b elftal wint van een psv dat veel geïnvesteerd heeft deze zomer dat volledig fit was? nee
hebben we het erover dat psv dankzij het tactische middenveld met enoh erbij niks heeft kunnen creëren? nee (nee want ja, het lag puur aan psv natuurlijk...)

ja een enkeling heeft het erover, een paar zeer sportieve psv''ers maar voor de rest is het weer huilen met de pet op...

overigens kan ik me ook niet van de indruk onttrekken dat willem wel veel kritiek op ajax heeft hoor, ook als het goed gaat.
naja nu heeft hij niet zozeer kritiek op ajax maar op een scheids.
echt uitgebreid vertellen waarom ajax het goed heeft gedaan heb ik nog nooit kunnen ontdekken...

We hebben in Nederland al jaren geen topscheidsrechters meer. Wel veel ego'tjes die wedstrijden kapotfluiten en geel geven voor commentaar maar niet voor grove tackles. Güzübüyük doet het niet slecht maar ervaren arbiters als Bossen, Wegereef, Blom en Vink fluiten met regelmaat dramatisch.

ja ja ja van hanegem komt weer met *wijze* uitspraken, hij heeft altijd wel wat te zeiken. mooie carriere heb je gehad maar ga golven ofzo. hij is de meest waardeloze analist die ik ooit heb gezien. hij moet zijn feyenoord bril af zetten en eens een normale, Neutrale bril halen. penalty makkelijk gegeven, waar aissatti eerst fftjes vasthoud maar hutchinson gleed uit dusja, en wie niet met me eens is dat marcelo zo dom daar was om blind zijn voet rond te slingeren die is net zoals van hanegem blind.
al met al een terechte overwinning, Ajax was beter dan Psv. vink heeft wel eens erger gefloten!

Hoe serieus moeten we Willem nog nemen. Als iets zwart is, is De Kromme in staat om het als wit te betitelen.

Pootje haken in de 16 is gewoon een penalty. Niets meer en niets minder.

En de gegeven kaarten waren gewoon terecht. Dus ja, het kan dus dat de 5 gegeven gele kaarten voor 1 partij waren. Eén daarvan had zelfs rood moeten zijn !

Fluit die Vink eindelijk eens een keer goed vindt Willem het weer Knudde!!. Gelukkig heb ik die man d elaatste tien jaar niet meer serieus genomen dus ook nu niet. Alle kaarten waren dik terecht, alleen die van Strootman had meteen rood moeten zijn. Strafschop was gewoon terecht, hij wordt pootje gehaakt. Duel met Hutchinson ging over en weer dus geen overtreding. Is het nu zo moeilijk om dit soort dingen objectief te bekijken??

Dan fluit zo een man een perfecte wedstrijd en krijgt hij nog gezeik. Het is echt ongelofelijk triest die anti-ajaciedjes zoals Willem en sommige PSV supporters.

Naar mate de jaren vorderen wordt van Hanegem een steeds grotere zuurpruim en heeft steeds meer moeite om objectief te blijven. Ik zou me kapot schamen als dat het icoon van mijn club zou zijn.
Hij moet lekker in de muppetshow gaan zitten naast Stadford en Walldorf, want zo presenteert hij zich.

Korte samenvatting prestaties Vink: Prima met een klein smetje: Strootman had er af gemoeten want een schop van achteren ter hoogte van een knie is rood!

ik vind dat hij Strootman rood had moeten geven maar kan mij ook voorstellen dat je als Psv'er de penalty onterecht vond.. Alleen was het vooral dom wat Marcelo deed.. Hij haakte gewoon pootje.. Dat ga je toch niet liggend in je eigen strafschopgebied doen.. Dat is toch oerstom.. Daar kunnen de PSV supporters die zich druk maken over een onterechte penalty zich beter druk om maken, dat er zo'n malloot in hun verdediging loopt die zulke stomme dingen doet in z'n eigen strafschopgebied...

Hahahaha.

Hier kun je slechts om lachen. Vink floot een prima wedstrijd. Penalty was terecht. 100%. Aissati wordt duidelijk gehaakt door Marcelo. Even daarvoor was goed te zien in de herhaling dat Hutchinson zelf uitgleed. Uitstekende beslissing. Daarbij waren volgens mij alle gele kaarten van PSV terecht. Bij de overtreding van Strootman had het zelfs rood moeten zijn. Dat Ajax geen gele kaarten pakte kwam omdat Ajax vooral aan de bal was en uiterst correct ingreep.
Ajax heeft beter gespeeld dan Psv, maar moet Vink er dan een wedstrijd van gaan maken? Nee, dat moet PSV zelf doen en ze hebben gefaald. Ik ben ook nooit zo favoriet van Vink, maar hij heeft gisteren een prima wedstrijd gefloten. Geen enkel punt staat open voor discussie, buiten de tackle van Strootman op Eriksen.

Van Hanegem moet een beetje oppassen dat hij op zijn oude dag niet verandert in wrokkige zure oude man. Objectiviteit is ver te zoeken bij hem inmiddels.

Wat een lulkoek zeg! Als er één man goed was tijdens de topper, was het Vink wel. Floot zeer goed en stond overal bovenop. Petje af voor de man. Dat er toevallig alleen gele kaarten voor psv vallen heeft te maken met het wedstrijdverloop en de frustratie die te boven komt bij die spelers en zeker niet met de scheidsrechter van dienst. Die penalty was ook zeer terecht trouwens, niets op af te dingen.

Ik heb genoten van deze wedstrijd , ik heb ajax goed zien voetballen met de wil om te winnen,
ik hoop dat ze dit volgende week weer op kunnen brengen.
over de scheidsrechter ik vond Vink goed fluiten , volgens mij moet willem even weer een nieuwe bril uitzoeken misschien een iets dikker glas.

Nou, nou Willem, blauw geergerd is wel een beetje overdreven denk ik. Dat Vink een thuisfluiter is weet heel Nederland al, maar het slaat natuurlijk nergens op om te zeggen: Het kan niet zo zijn dat je PSV 5 gele geeft en Ajax 0. Als er aanleiding is voor een kaart, moet die gewoon gegeven worden en alle kaarten waren in mijn ogen terecht. En niet 1 Ajacied heeft ook maar iets uitgevroten wat een gele kaart verdient, Willem zegt eigenlijk hier dat een scheidsrechter dus Moet compenseren ookal is er geen aanleiding. Strafschop, mwah. Marcelo heeft duidelijk de intentie Aissati neer te leggen, dat dat met een ouderwets pootje haken gebeurt hoeft daarbij niet van belang te zijn. Je hoeft toch niet iemand doormidden te zagen voordat iets als overtreding in het strafschopgebied bestempelt word?

Typisch gevalletje van de scheidsrechters die niet consequent zijn; de ene wedstrijd valt geen kaart, de andere zes. PSV kreeg kaarten en een strafscchop waar in veel landen niet eens voor gefloten wordt. Penalty was gemakkelijk gegeven, maar wel terecht.

Zal eerlijk zijn als ajacied denk ik wel dat Vink een zwak heeft voor ajax op een 1 of andere manier

26 maart 2012 om 11:50

Jij bent echt kort van geheugen. De term blinde vink komt niet zomaar uit de lucht vallen. Hij heeft samen met Wegereef Ajax een hoop punten gekost door de jaren heen dus wat jij nu zegt is echt niet waar hoor...

26 maart 2012 om 12:06

wat ga je zo praten mattie, misschien ben jezelf kort van geheugen

26 maart 2012 om 14:37

''wat ga je zo praten mattie'' praat gewoon Nederlands man. Zo ben je toch niet serieus te nemen

En idd hij heeft ons in het verleden al een hoop punten gekost. Floot nu eindelijk een goeie wedstrijd

Van hanigem, kan het gewoon niet hebben dat ajax nu goed voor de wind gaat. voortreffelijk gespeelt met een gehavend elftal en ik moet zeggen, dat ook blind het beter doet als in het begin. Daar had ik de grootste twijfel over toen ik zag dat hij in de basis stond. Van Rhijn, geweldig hoe hij mertens uit de wedstrijd hield, want die zag je totaal niet. Aissattie gewoon geweldig gespeeld, jammer dat hij nog niks van ajax gehoord heft, heeft zich geweldig terug geknokt.

denk dat feijenoorders zieker zijn dan de psv'ers.....
althans, de meeste hatelijkheden komen toch vanuit het rotterdamse kamp.
de psv fans, zoals ik, kunnen niet anders zeggen dan dat we verdiend verloren hebben.
daar heeft een scheidsrechter niks mee te maken, dat heeft met instelling te maken.

Ajax heeft de gehele wedstrijd 8 overtredingen begaan waarvoor is gefloten, psv heeft er 19 begaan waarvoor is gefloten. Dit geeft misschien wel beter weer waardoor bij met name psv kaarten zijn gepakt. Hanegem kan zich gewoon beter op zijn eigen cluppie concentreren. Heeft hij niets spannends te melden over de overwinning op de Graafschap met 0-3. Was dat niet een grootse wedstrijd ofzo?

Het is ook nog veel te vroeg voor zo'n conclussie. Psv heeft vanaf nu nog maar 1 moeilijke tegenstander en dat is AZ. Psv moet al die andere wedstrijden winnend kunnen afsluiten en dan wil ik niet uitsluiten dat Psv gewoon weer op een punt staat van de koppositie.

Voor Twente is het wat anders, want die hebben nog wel een zwaar programma. De kans dat zij nog langszij komen schat ik niet groot.

Van Hanegem kritisch op Vink: 'ik heb me blauw geërgerd aan die man'

Ach die van Hanegem toch. Hij is net zo belachelijk geworden als Cruijff. Die twee kunnen beter in de Muppet show gaan zitten.

Is er eindelijk een goed en correct leidende scheidsrechter, is het blijkbaar nog niet goed. Eerlijk waar, Willem heeft met de ogen dicht zitten kijken. Ongelooflijk!

Daarbij is Van Hanegem ook de man die daags na de kopstoot van Guyon Fernandez beweerde dat Marcelo met het hoofd richting Fernandez ging... Ik denk dat ik de columns van deze man maar niet meer lees. Wat een onzin allemaal zeg!

Als Feyenooord nog kans maakt dan maakt PSV dat natuurlijk ook ze hebben beiden 51 pnt. 5 pnt is niet heel erg veel er zijn nog 21 punten te verdelen. Dat zijn meer dan 30 % van wat ze nu hebben alles is nog mogelijk!

Met alle respect maar ik denk dat Van Hanegem een beetje seniel aan het worden is want een duidelijker voorbeeld van een penalty bestaat er gewoon niet. Gewoon ouderwets pootje haken. Er zijn een heleboel wedstrijden op te noemen waarin Vink discutabele beslissingen neemt maar gisteren vond ik hem goed fluiten. Kan niet anders zeggen....

Van Hanegem kritisch op Vink: 'ik heb me blauw geërgerd aan die man'

Ach die van Hanegem toch. Hij is net zo belachelijk geworden als Cruijff. Die twee kunnen beter in de Muppet show gaan zitten.

Hij kijkt 10min van een wedstrijd en op basis daarvan geeft die zijn mening? De eerste 10min deed Vink niet eens iets verkeerds, hij heeft zelfs Toivonen daar nog gematst met die kwaaltjes van hem. Het enige wat Vink verder verkeerd heeft ingeschat is die overtreding van Strootman, wat uiteraard gewoon rood was.

Van Hanegem is volgens mij een beetje in de war, de laatste keer bij VI maakte die ook een heel verwarde indruk. Hij snapte niks van de vragen en als die het wel deed zocht die er andere dingen achter..

Veel respect voor de voetballer van Hanegem. Maar als columnist gewoon weg waardeloos. Wat een zuurpruim, Vink floot een uitstekende wedstrijd en hij zoekt iets op om hem op af te kraken. Willem moet gewoon gaan golfen of zo iets.

Ik snap niet dat mensen vink goed vonden fluiten vond het namelijk een verschrikkelijke wedstrijd en dat kwam mede door vink. Bij ieder duel floot ie. Toivonen kon sowieso niks goed doen die corner dat hij omhoog springt samen met verthongen floot ie voor nou soory hoor maar ze sprongen gewoon beide in de rug. Verder floot ie in mijn ogen veel meer voor ajax. Aissati pakt hutchinson duidelijk vast hij stond er boven op fluit niet en dan een makkelijke gegeven penalty. Ajax streed misschien harder maar kom op ze hebben geen uitgespeelde kans gecreeërd, was gewoon een hele lelijke wedstrijd.

26 maart 2012 om 12:12

Makkelijke penalty? Hoe duidelijk wil je ze hebben? Aissati wordt voor de ogen van de scheidsrechter pootje gehaakt. Dat het een domme, onnodige actie van van Marcelo, a la, maar het is gewooon een 100 procent strafschop.

En klagen over Vink? Man, Strootman had donkerrood en een dikke schorsing moeten hebben voor zijn overtreding op Eriksen. Van achter, vol op de achillespees. Daar zijn de Fifa regels heel duidelijk over. Was trouwens ook niet de eerste keer dit seizoen dat Strootman een schandalige overtreding begaat.

Kijk gewoon eens naar je eigen ploeg en jullie spelopvatting. met zijn allen voor het eigen doel. In de tweede minuut al tijdrekken. Ajax had notebene twee keer(!) zoveel balbezit. PSV heeft in 93 minuten zelfs maar twee keer op doel geschoten.

26 maart 2012 om 12:51

Vink had voor die penalty al moeten fluiten was een overtreding van aissati, psv speelde ook niet goed dat zeg ik toch ook nergens maar balbezit heb je niks aan als je geen kansen creeërt en dat deed ajax net zo min als psv. Die goal van aissati komt natuurlijk het nodige geluk bij kijken, hij zei zelf ook dat het niet zo bedoeld was. Het was toch gewoon en ontzettend lelijke wedstrijd en dat komt in mijn ogen mede door dat vink bij ieder contact floot en over strootman ik denk dat die overtreding er erger uit zag dan het was niet voor niets staat eriksen meteen op.

26 maart 2012 om 13:03

de kleur van de kaart word niet bepaald door het resultaat van de overtreding maar de intentie en inzet...strootman hefet in deze mazzel gehad met geel...als Psv-supporter kan ik mij voorstellen dat je de wedstrijd niet prettig vond om aan te zien...ik vond mijn cluppie strijdvaardig, aanvallend en heer en meester op het middenveld en achterin....helaas was de eindpass de eerste helft onvoldoende tot zwaar onvoldoende anders was de scoren hoger opgelopen.

26 maart 2012 om 13:10

@nvandeven

Overtreding van achteren op de achilles is rood, simpeler kan ik je het niet uitleggen. Dat Eriksen geen aansteller is en niet loopt te rollenbollen, doet er niet toe. Het is en blijft rood.

Als je balbezit hebt, maak je geen overtredingen. De ploeg die de bal meot veroveren, maakt wel overtredingen. Vandaar het verschil in overtredingen en kaarten.

26 maart 2012 om 13:32

@nvandeven: Je bent een slechte verliezer, het enige wat ik van je lees is ongenuanceerde gekrakeel. Zet je er overheen en kijk eens kritisch naar de spelers van psv. Doen die er werkelijk alles aan om kampioen te worden. Je mag dit nooit richting scheidsrechter betrekken. In casu Vink bij de wedstrijd van gister helemaal vreemd, de beste man floot een prima foutloze wedstrijd.

Zoals ik gisteren al zei....

Ajax terrechte winnaar, met mooie goal van Aissatti, maar als ik Vink geweest was had ik het cadeau (want dat was die penaltie) zelf genomen....

Sinds wanneer moet je geel krijgen omdat het anders niet eerlijk is tegenover je tegenstander? Ik heb de Ajax spelers geen enkele overtreding zien maken. Toivonen kreeg ook 2 waarschuwingen en Strootman had rood moeten hebben.

Zei Willempie dit ook nadat zijn held Guidetti als een stervende zwaan naar de grond ging in de klassieker! Ehm, nee.

Is van Hanegem misschien gefrustreerd dat Ajax met minimaal 5 basisspelers zo makkelijk van psv wint? De ras Feyenoorder spreekt hier uit zijn buik en we weten dat hij een hekel aan Ajax heeft. Jammer dat een man met zo een staat van dienst zo verbitterd is. Vink stond heel dichtbij toen Aisatti onderuit ging. Trouwens, in de eerste wedstrijd was het Mertens die ook een penalty kreeg. Was dat wel een penalty Willem aangezien de Belg wel heel makkelijk het contact op zocht met een Ajax verdediger. Ik heb vrede met die penalty, maar Willem moet gewoon even stoken.psv had overigens geluk dat ze niet eens met een man minder kwamen te staan! (strootman met een smerige overtreding van achteren op Erikssen's kuit)

Het feit dat Ajax in dit seizoen nog serieuze titelkandidaat is laat zien dat Ajax gewoon de beste jeugdafdeling heeft. Feyenoord heeft ook veel jeugdige talenten, maar al bijna het hele seizoen kampt Ajax met een waslijst blessures. Keer op keer staat er iemand anders uit de jeugd op. Elk andere club had gewoon ingestoort, dat weet onze Willem ook heel goed.

Van Hanegem praat uit pure jaloezie en dat vind ik jammer. Ik had hem hoger ingeschat.

26 maart 2012 om 13:01

Mijn mening is dat de jongens die een kans hebben gekregen absoluut niet beter zijn dan hun leeftijdsgenoten uit Rotterdam. Ik ben het met je eens dat van Rhijn de enigste is die echt een topper lijkt te worden, maar ik heb het vooral om het feit dat deze jongens om de beurt Ajax voor punten hebben bezorgt. En vaak hele belangrijke punten!

Wat Feyenoord doet is ook fantastisch, maar Ajax rekende wel het hele seizoen op Sigthorsson, Boerrigter, v.d Wiel, Boilesen, Sulejmani en andere. Door de lange absentie kregen jonge jongens de kans en ze hebben op hun beurt Ajax uit de brand geholpen. Ja, na Utrecht thuis leek het er op dat Ajax' seizoen een ramp zou worden, maar er is iets gebeurt wat ik een klein wonder noem. Frank de Boer weet net zoals Ronald Koeman iets extra uit deze zeer jonge ploeg te halen want ondanks de vele punten lijkt het vaak meer mentale kracht dan goed en verzorgt voetbal...

Hoe dan ook, als je ziet hoe psv gisteren ten onder is gegaan kunnen wij als Ajacied en Feyenoorder alleen maar trots op onze spelers en trainers zijn. Jammer dat juist van Hanegem dat ook niet eens zegt.

Heeft Van Hanegem ook een voorbeeld van een Ajacied die geel had moeten krijgen? Of moet je er gewoon een paar aan Ajax geven, omdat PSV ze ook krijgt. Allebei 11 man aan de aftrap, dus ook allebei 5 gele kaarten.

Heerlijk hoe diep het zit in Eindhoven en Rotterdam. Best kansloos als je de scheids de schuld moet geven. Ajax had gewoon totale controle over het spel. Het is vrij moeilijk om gele kaarten te krijgen als je de bal in bezit houd. Ajax was sterker in de verdediging en het middenveld, 9 doelpogingen en daarnaast speelde een groot deel van het spel zich af op de middenlijn en helft Psv. Alle kaarten waren daarom terecht als je nagaat dat het de frustraties bij psv naar boven bracht. Ajax was gewoon superieur qua balcontrole door het vele overspelen werd psv dus gewoon gek. Dat ze dan vanwege frustratie maar gaan lopen schoppen is niet het probleem van Ajax. Vink heeft daar gewoon goed op geanticipeerd, als Vink niet had gefloten lagen er weer wat godenzonen in de ziekenboeg.

Pootje haken is voorzover ik weet nog altijd een overtreding.

Het blijft mij intrigeren hoe een mening van een Feyenoorder of een Ajacied zo lekker veel stof doet opwaaien. Laten we gewoon een keer eerlijk zijn en toegeven dat een ieder door een gekleurde bril kijkt bij het geven van zijn of haar mening.
Van Hanegem baalt gewoon als een stekker dat Feyenoord niet binnen 3 punten van Ajax is gekomen. Een feit waar ik gister ook van baalde. Toch moet je realistisch zijn, wat Willem even verder in zijn column ook doet, Ajax was op alle fronten sterker dan Psv.
En over die gele kaarten gesproken - let op, ik draag een gekleurde bril - had Vink het wel erg op PSV gemunt gisteren.

26 maart 2012 om 17:01

@ Feyen0ord

Helemaal mee eens !
Niemand is voor 100 objectief en dat maakt het nou juist zo leuk om te bakkelijen over voetbal. Elke ploeg maakt het weleens mee dat bijna alle scheidsrechtelijke beslissingen in haar voordeel uitvallen net zo goed als het ook vaak genoeg in het nadeel werkt van een ploeg.

Niet omdat ik Ajacied ben maar ik heb geen ( zware ) overtredingen gezien van Ajax, trouwens voornamelijk PSV supporters roepen altijd dat Ajacieden niet moeten zeuren over de scheids maar onder tussen doen ze het zelf ook met enige regelmaat. Het is niet alleen het wel bekende brilletje maar vaak ook het meten met twee maten waar ze in Eindhoven ook erg goed zijn ( al geld dat eigenlijk voor heel Nederland hahaha ).

Cruijff en van Hanegem zullen altijd stof doen opwaaien met hun stukjes in de krant, dat hoort er natuurlijk ook wel een beetje bij. Het laat zien dat er ook nog echte rivaliteit is en dat het niet altijd alles maar politiek correct moet zijn.

wat een kromme opmerking van de kromme.

Ajax speelde veel beter en veel meer voetbal. Veel meer voetbal? ja trappen op de bal en nieut op de benen.

Toivonen mocht blij zijn met vink. Strootman mocht al helemaal blij zijn met vink.
Anita, die was denk ik niet blij met Vink wat hij werdt mishandeld op het veld.
Zo ook bij eriksen. Strootman heeft volgens mij de noppen in zijn kuit laten zitten.

Kromme wil gewoon niet dat Ajax wint. en vervolgens geeft hij de scheids maar de schuld

De Kromme heeft gewoon een hekel aan Ajax, ondanks hij dichter bij Amsterdam woont dan bij Rotterdam.

Als hij de mogelijkheid heeft Ajax af te kraken dan pakt hij die met beide handen aan.

Ajax maakte tackels op de bal en PSV op de man.. Zo simpel is het. Daarom heeft PSV 5 kaarten en Ajax er geen 1. Of moet Vink voor de gein Ajax een paar kaarten geven, omdat het anders niet eerlijk is?? Hahaha.

Vink floot gewoon goed en het was pootje haken in het strafschop gebied dus dan moet je volgens de regels een strafschop geven ;

Een zware overtreding op Aissati was het niet, maar hij wordt gehaakt en valt daardoor. Dan kan je als Vink-zijnde alleen maar een penalty geven, er was na afloop ook niemand van PSV die ik gehoord heb over een onterechte penalty. PSV heeft gisteren gewoon te weinig laten zien en ze mogen individueel goede spelers hebben op het middenveld en in de aanval, maar het past niet als een puzzel in elkaar. Bovendien is Matavz een enorm matige spits, het is een pure afmaker, maar voetbalt niet mee. Als je buitenspelers dan geen typische buitenspelers zijn (mertens komt altijd naar binnen) dan krijgt Matavz niet de voorzetten die hij bijv. van Tadic altijd kreeg. Dat is zijn fout niet, dat is niet de fout van Mertens, maar van de leiding van PSV die soms wat langer moeten nadenken voordat ze weten wat ze binnen halen. Ajax heeft gisteren laten zien waarom ze ook dit seizoen kampioen gaan worden.

Ik heb altijd resepect voor van Hanegem gehad maar wat hij hier beweert is volstrekt onzin. Deze man kan ik voortaan niet meer serieus nemen! Vink floot een nagenoeg perfecte wedstrijd. Het is toch niet turfen dat je beide ploegen even veel kaarten moet geve. Voorwelke overtreding had je een ajacied geel moeten geven?! Hij had zelfs Strootman rood kunnen geven ipv geel. Strafschop was naa rmijn mening ook terecht, al had je de actie van Aissati ook eventueel kunnen affluiten maar voind het geen overtreding van aissati op Marcelo.

Poll : Pieter Vink floot een goede wedstrijd
Waar 79%:mensen die tegen hun verlies kunnen en gewoon helder doen.
Niet waar: 21% Mensen die niet er tegen kunnen dat ajax wint van psv en weer zo zielig doen

Over Willem: Hij zei overal psv wint en nu wilt hij het weer ompraten

Eindelijk floot Vink weer een keer zoals het hoort, is het nog niet goed. Alle 5 de gele kaarten waren terecht. De enige gele kaart die ik zou kunnen bedenken voor Ajax zou zijn voor Aissati, voor het overdreven mooi inschieten van dat eerste doelpunt! (ook al was het geen 'bewussie')

ziet die toch nog wel wat goeds die willem.vink fluit altijd op de hand van ajax.moeten ze verbieden

Die Van Hanegem snapt het niet helemaal. Grootste onzin dit, als je 70% balbezit hebt krijg je logischerwijs ook minder of geen kaarten. PSV was telkens te laat en die Toivonen had ook een gele kaart moeten krijgen.

ik ben het helemaal met willem eens.
vink floot wel erg veel in het voordeel van ajax en die penalty was echt te makkelijk gegeven.
willem je hebt helemaal gelijk,respect voor willem

26 maart 2012 om 13:41

uitleg en welke situaties graag!

Willem heeft tenminste zijn eigen mening en dat hij géén sympathie heeft voor Ajax is heel begrijpelijk.
De zich godenzonen noemende Ajacieden slaan alweer helemaal door. Het arrogante en zichzelf middelpunt van de cosmos wanende Ajax is in alles de tegenpool van het sympathieke Feijenoord.

26 maart 2012 om 13:40

We mogen niet blij zijn als we thuis van PSV winnen. En als we 1 punt achter de nummer 1 staan mogen we niet de hoop op het kampioensschap uitspreken? want dan zijn we weer arrogant? Tuurlijk jongen doe jij ff lekker hypocriet.

26 maart 2012 om 13:41

Natuurlijk heeft Willem geen sympathie voor Ajax, met hem heel veel anderen mensen ook niet. Dat hoort ook geen probleem te zijn. Iedereen moet zijn of haar mening kunnen verkondigen. Toch missen de uitspraken van Willem enige objectiviteit. Dat doen jouw misplaatste uitspraken ook. Triest dat je alle Ajacieden met twee zinnetjes over een kam scheert.

26 maart 2012 om 15:04

Haha en PSV dan?
Na Feynoord: Dit was de kampioens wedstrijd.
Dus je kan ons ajacieden wel weer arrogant noemen ( klopt ook wel maar dit is ook onze kracht ) maar kijk ook eens naar andere supporters. Tuurlijk doet Feynoord het nu bijna goed genoeg voor Feynoord, maar als ze niet zoveel geld hadden uitgegeven aan te dure oude spelers hadden ze nu gewoon meegedaan in de top en waren ze vorige seizoen niet zo laag geeindigt.

26 maart 2012 om 18:09

Cissé die gelooft dat die als kampioen op de Coolsingel komt te staan, valt zeker weer onder zelfvertrouwen?

Overigens middelpunt van de kosmos valt wel mee, maar in Nederland qua voetbal zeker. Grootste club, jaloezie wordt afgunst, je weet dat het waar is.

wat kraamt ie toch weer een onzin uit! Is ie vanavond te zien bij VI? want weet ik iig dat ik niet hoef te kijken.

Als één team alle zwaardere overtredingen maakt, dan verdient één team de kaarten. Ook al is een overtreding niet zwaar, maar wel een directe vrije trap waard en in het strafschopgebied, dan is het een penalty (ook een handsbal is daar een penalty). Dat zou Van Hanegem toch moeten weten met zijn jarenlange ervaring.

Dat Van Hanegem de door hem zo gehate club weer een kans ziet maken op het kampioenschap, nadat hij een paar weken geleden die angst al verdrongen had, speelt de objectiviteit bij hem misschien dusdanig parten dat hij tot dit stukje is gekomen. Anders moet hij misschien toch eens echt een bril nemen met glazen die niet enkel tot reclame-inkomsten leidt maar ook tot beter zicht.

Voetbalzone verander jullie naam maar naar Ajaxzone. Personen die het eens met van Hangegem zijn krijgen allemaal stuk voor stuk slechte beoordelingen. Geeft een Ajaxcied een reactie, meteen dubbelzoveel positieve beoordelingen. Echte te zielig voor woorden.

26 maart 2012 om 20:57

Iemand die zulke flauwekul loopt te verkondigen als van Hanegem en dat al heel lang doet wordt volkomen terecht afgezeken!
De man moet eens leren zijn kop te houden over andere clubs en met name Ajax. Hij is net als het AD. Rotterdammers die kennelijk alleen maar in staat zijn om over de grote boze tegenstander uit Amsterdam te praten.

Die van Hanegem heeft weer wat onzin te verkondigen.
Ik kon de scheids op bijna geen een fout betrappen dus ik weet niet waar hij allemaal over zeikt.
Die man moet eens uit de media gaan en rustig in een bejaardenhuis zitten.

Met alle respect voor de oud-voetballer van Hanegem, kan ik er tegenwoordig geen touw meer aan vast knopen wat hij allemaal te melden heeft..

Als ik bij de AD zou bepalen wie er collums mag schrijven, zou hij het zeker niet meer zijn.

Vink heeft goed gefloten, niet alleen mijn mening, maar van iedereen die ik erover gesproken heb.
Niemand heeft kritiek op hem gehad. Penalty was terecht, net als volgens mij alle gele kaarten..
Alleen van Rhijn kwam gelukkig weg, dat was een twijfelgevalletje...

We hoeven Willem toch niet uit te leggen dat het mogelijk is dat 1 team alle gele kaarten krijgt? Dat ligt aan de overtredingen die gemaakt worden toch?

Daarnaast schrijft hij PSV en Twente al af.. Ook niet echt handig. Het is duidelijk gebleken dat alles met de week anders kan zijn.. Er zijn bovendien nog aardig wat lastige duels te spelen voor de topploegen.. Twente krijgt volgens mij Ajax en AZ nog... En waarom noemt hij Feyenoord niet? Omdat die nog wel titelkandidaat zijn? Ze staan gelijk met psv en achter op twente. Voor mij kunnen ze het alle drie nog worden, met het nodige geluk.

Sorry Willem, naar mijn mening schrijf je wederom onzin.

en strootman moest rood hebben willem maar dat zeg je natuurlijk niet hypocriet die hij is.

Zijn bijnaam is niet voor niets de kromme,deze man verkoopt al jaren alleen maar onzin.
Gewoon een gefrustreerde Feyenoorder,meer kan je er niet van maken.

Ajax was gewoon veller dan PSV en PSV zag als enige optie dit af te stoppen met enkele overtredingen. Ajax heeft nauwelijks overtredingen gemaakt, want ze wonnen alle duels met goede tackels enzovoort. De penalty is misschien makkelijk gegeven, maar je mag hem geven, omdat het gewoon een hele stomme fout is van Marcelo die de tegenstander nog even wil haken.

"het kan niet zo zijn dat je al je gele kaarten geeft aan PSV en niet één aan Ajax"

Tuurlijk kan dat wel. PSV stond onder druk en had overtredingen nodig om er onderuit te komen. Logisch gevolg van het spelbeeld.

Bovendien was die penalty gewoon 100% terecht. Aissati werd duidelijk gehaakt. Geen discussie mogelijk.

Maar goed, Willem is natuurlijk oer-feyenoord, dus hij mag dit best zeggen. Het slaat alleen nergens op

Ik vond eerder dat PSV werd gespaard. Toivonen kreeg vier keer een waarschuwing in de eerste 20 min, Strootman had rood kunnen krijgen, Marcelo duwde Siem aan zijn hoofd tegen de grond met geel op zak en Pieters kwam er zelfs zonder kaart vanaf. Ajax heeft een overtreding gemaakt die heel had kunnen opleveren voor Van Rhijn, maar na de zoveelste waarschuwing voor Toivonen had dat wel heel vreemd geweest.

de penalty niet terecht ??? volgensmij werd aissati zo gehaakt dat hij niet verder kon lopen en de gele kaarten voor psv waren eigelijk allemaal terecht

Het is allemaal gejammer na de wedstrijd. Voor veel mensen valt hun voorspelling en verwachting op dit moment in het water. Begrijpelijk. Immers PSV en in mindere mate Twente worden al bijna het hele seizoen de grootste kansen toegedicht en daar komt men ook met tal van argumenten voor....

Alleen valt het dan vies tegen als de dingen lopen zoals ze lopen. Gisteren kon je ook duidelijk horen bij Studio Voetbal, dat het nog meer ging om dat PSV faalde hier en daar, dan dat gewoon Ajax goed voetbalde. Logisch wat vrijwel iedereen voorspelde PSV als kampioen en nu moeten ze zich eruit draaien met zinnen als dit en als dat, dan had het niet zover hoeven komen....

En ik zit erbij en kan er smakelijk om lachen.

Het lijkt er dus op, dat het dit seizoen dus niet tussen Twente en PSV gaat, maar eerder tussen AZ en Ajax....al weet je het nooit..... nog 7 wedstrijden..... en eigenlijk speelt er maar 1 team de laatste speelrondes consequent naar een overwinning..... en is dus verreweg het meest constante op dit moment en dat telt ook wel....

Heeft Willem soms een andere wedstijd gekeken dan waar vink ook floot?

''het kan niet zo zijn dat je al je gele kaarten aan PSV geeft en niet één aan Ajax''.
-nou Willem als dat gewoon 5 verdiende gele kaarten zijn (zelfs 1 donkergeel) en Ajax geen zware overtredingen heeft gemaakt kan dat dus wel!!

Snap eigenlijk uberhaupt niet waarom ik nog naar deze man luister met zijn negativiteit altijd over het Nederlandse voetbal en met name over Ajax. bah bah nare man!

Van Hanegem praat hier complete onzin.

PSV had geloof ik 5 gele kaarten:
Strootman, Marcelo, Hutchinson, Matavz, Mertens.

Daarbij moet gezegd worden dat Toivonen in de eerste helft ook geel had moeten krijgen.
Tevens was de gele kaart van Strootman licht, had van mij apart rood kunnen zijn.
Wel vond ik de gele kaart van Marcelo niet nodig.
Penalty was genoeg en het was een lichte overtreding, dus zeker geen geel.

Ajax daarintegen, heb ik van Rhijn en Alderweireld een overtreding zien maken en daarnaast niemand. Alleen die actie van van Rhijn zou geel kunnen zijn en dat is 1 van de mindere fouten van Vink.
Daarnaast fluitte hij zeer behoorlijk, ook waren er amper lastige situaties voor Vink.

26 maart 2012 om 23:40

Jij verwoord het excact. Verder was dit ook totaal geen harde wedstrijd. Wat mij nog meer verbaasd is dat de mensen die meegaan in het verhaal van Willem meteen zeggen dat Vink "dramatisch" floot. Ik heb echt veel foute beslissingen gezien van scheidsrechters dit seizoen en me vaak verbaasd over het niveau maar al zou hij hier en daar een twijfel keuze hebben gemaakt maakt het nog geen "dramatische" scheidsrechter tijdens deze wedstrijd.

Dan kun je het hele stukje al niet meer serieus nemen. PSV heeft met meer kwaliteit te weinig laten zien en het zichzelf enorm moeilijk gemaakt en dan win je geen top wedstrijden.

Hoe erg ik clubliefde ook waardeer, dit zal niet helemaal zonder enige subjectiviteit zijn...
Ik denk dat Willem liever PSV had zien winnen! Ik denk dat Vink de situatie correct heeft ingeschat. Hij stond er letterlijk met zijn neus boven op en floot mijn insziens een prima wedstrijd.

Hé, daar hebben we Willempie weer! Altijd met zijn geweldig positieve commentaar.

"het kan niet zo zijn dat je al je gele kaarten geeft aan PSV en niet één aan Ajax"
En waarom kan dat niet Willem? Heb jij Ajax overtredingen zien maken die geel waardig zijn? Misschien één of twee, maar dat gebeurt wel vaker en dat kan je een scheids echt niet kwalijk nemen. Strootman had bijvoorbeeld ook rood verdiend met zijn belachelijk charge op Eriksen, maar daar hoor ik je dan weer niet over.

"daarnaast vond ik de strafschop te gemakkelijk gegeven. Hij stond er dichtbij en had kunnen zien dat er van alles gebeurde, maar dat er geen zware overtreding gepleegd werd op Aissati."
Zal ik je het principe van een strafschop even uitleggen, Willem? Ok, luister goed:
Als er een overtreding wordt gemaakt op het veld, dient er een vrije trap te worden gegeven. Afhankelijk van de ernst van de overtreding wordt er wel of geen kaart gegeven. De kaarten zijn geel of rood.
Wordt er een overtreding ín het strafschopgebied gemaakt, dan dient er een strafschop te worden gegeven, ongeacht de ernst van de overtreding. Als je buiten de zestien een vrije trap zou geven, moet je binnen de zestien een penalty geven. Ook hier geldt dat er wel of geen kaart dient te worden gegeven afhankelijk van de ernst van de overtreding.
Het is dus niet zo dat er alleen een strafschop wordt geven bij zware overtredingen. Ja, begrijp je dat?

Mooi. Dan mag je nu weer naar je mama om te gaan uithuilen over onze competitie die zo belachelijk slecht is en waar nooit iets goed kan gebeuren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren