Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Als PSV zondag niet wint, dan moet Rutten de handdoek in de ring gooien'

Laatste update:

PSV verloor zondagmiddag met 2-6 van FC Twente en die nederlaag is hard aangekomen bij de supporters. Ook René en Willy van de Kerkhof balen als een stekker en vragen zich af of Fred Rutten niet eerder moet vertrekken uit het Phillips Stadion. "Als PSV zondag bij NAC niet wint, dan moet Fred Rutten de handdoek in de ring gooien", zegt René tegen Omroep Brabant.

/

Rutten vertrekt aan het einde van dit seizoen sowieso bij PSV en zei zondag niet bang te zijn voor een ontslag. "Maar misschien moet PSV toch maar voortijdig afscheid nemen van Rutten", denkt Willy. "Het lijkt wel of hij de ploeg niet meer gemotiveerd kan krijgen. Als je de instelling ziet, als coach moet je daar verdomme bovenop zitten."

De PSV-coryfeeën zien nog wel kansen voor PSV in de titelstrijd. "Er zijn nu nog negen finalewedstrijden. Het kan nog alle kanten uit, er is echt nog niks verloren. Maar de manier waarop je verliest, dat kan er bij mij niet in. Het is gewoon de instelling. Op dit soort wedstrijden word je afgerekend. Dan moet je tweehonderd procent geven en dat miste ik volledig bij PSV", aldus René.

PSV moet eerder afscheid nemen van Fred Rutten

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Rutten moet weg, liever vandaag dan morgen. Hij maakt de club kapot!!

5 maart 2012 om 10:00

ik denk eerder die ééncelligen die probeerden de hoofdingang te bestormen na de wedstrijd gisterenavond.
dat soort figuren maken een club kapot.

5 maart 2012 om 10:13

Ik vind het ook onbegrijpelijk. Je staat/stond bovenaan, ook al heb je vrij veel punten onnodig verloren maar dit geld voor alle topploegen. Als het dan 1 wedstrijd slecht gaat moet je achter je club staan. Er wordt nu net gedaan alsof PSV 10e staat met 20 punten achterstand. Ze zitten nog compleet in de race, waarom stoer lopen doen bij de ingang.
Teleurgesteld kan heel goed, maar dit gaat nergens over.

5 maart 2012 om 10:26

je slaat de spijker op zn kop! Kijk is waar Ajax vandaan komt? weer zo'n inhaalrace terwijl iedereen punten verspeelden. Dus PSV kan dat ook. Er worden veel punten verspeeld dus tot ronde 34 kunnen we niemand uitsluiten.

En dan inderdaad die halve gare die de ingang bestormen (weinig media aandacht voor. kan me zoiets bij Feyenoord herinneren (maasgebouw) en heel de media viel daar over). beeldmateriaal verzamelen en nooit meer toelaten. Soort van vingerafdrukken gebeuren bij de pooortjes. Gaat relatief snel en je weet precies wie wel en niet mogen.

5 maart 2012 om 10:27

Psv-supporters zijn anders niet de enigen die er een handje van hebben om de deuren van het stadion the bestormen...

5 maart 2012 om 10:36

begrijp me niet verkeerd hoor.
ik keur dit soort gedrag ten alle tijden af, ook als het bij mijn cuppie gebeurd.

edit: dit had een reactie op viswinkel moeten zijn.

5 maart 2012 om 11:03

IK vind het niet zo onbegrijpelijk hoor.
Rutte is gewoon niet zo een goede trainer.
Ten eerste had al veel meer punten moeten hebben dan nu met dit materiaal.
Als Ajax en Feyenoord met de spelers die ze nu hebben nog zo dicht bij staan dan heb je het gewoon slecht gedaan.
En dan heb ik het ook over Twente die het nu pas beter doet door een wissel van de trainer..

5 maart 2012 om 15:45

Rutten wordt geroemd om zijn veldtrainigen. Maar een motivator is het totaal niet en daar zit het probleem ! PSv heeft op de verdediging na een zeer goede selectie maar is niet tot op het bot gemotiveerd om die titel te winnen !

5 maart 2012 om 17:25

Rutten zal echt niet de beste motivator zijn maar als je voor het kampioenschap gemotiveerd moet worden weet ik het ook niet meer! Die motivatie moet ten eerste uit de spelers zelf komen. Voor topwedstrijden doe je het toch!
En als sommige spelers ooit naar de Europese top willen moeten ze het zeker in deze wedstrijden laten zien!

5 maart 2012 om 11:28

@alle psvsupporters,

Als jullie dan ballen hadden gehad, had je vorige week na de overwinning op Feyenoord met witte zakdoekjes gaan zwaaien, of had je je laten horen. Maar niet na deze nederlaag. Vorige week wist hl eindhoven e/o het zeker dat PSV kampoien ging worden. Dan is iedere nederlaag natuurlijk een koude douche. Dis is een uiterst goedkope reactie! Zeker na het feest van vorige week

5 maart 2012 om 12:04

@jc. Niet alle Psv-supporters riepen vorige week hosanna. De uitslag stond in geen verhouding tot de totale ontreddering die heerste in de defensie na de 2-2. Mertens moet gewoon z'n grote Belgische waffel houden. Pochen en dikke nekken past niet bij Psv. En over Rutten en zijn verdedigers zijn een groot deel van de Psv-supporters het eens dat die ver beneden peil zijn.

5 maart 2012 om 12:13

Wist heel eindhoven e/o het zeker dat PSV kampioen ging worden????? Dat is grootste onzin.. Dat zegt men nu alleen omdat onze kleine domme Belgische vriend gaat liggen roepen dat het de kampioenswedstrijd was... Ik zij al meteen, daar gaan ze je voor terug pakken en dat blijkt maar weer.. Oer domme reactie van hem!

5 maart 2012 om 12:40

Nee, Heel eindhoven en omstreken Weet dan PSV kampioen Moet worden, anders is de uitdaging nog groter volgnd jaar met minder geld (lees geen CL)

Juist, ik zie um liever nog vandaag vertrekken maar als het niet goed afloopt dan moet ie wieberen

5 maart 2012 om 10:46

Ik heb het nooit een sterke trainer gevonden. Ik val al in slaap als ik die man hoor praten op tv. Totaal geen charisma, en dat komt echt niet alleen door dat slissen. Er komt gewoon geen overtuigende taal uit die man zijn mond.

Mag nu ook wel..... Of wacht hem een Vilas Boasje....?
Heeft het nog niet kunnen waarmaken... Goede veldtrainer , maar hoofdtrainer..??

5 maart 2012 om 16:23

goede veldtrainer maar geen hoofdtrainer???
ooit training van hem gehad of toevallig op tv iemand horen zeggen???

heb toch eens een eigen mening allemaal. 99% cvan de mensen lullen maar wat na wat ze gehoord hebben. zelf hebben ze nooit op niveau gespeeld of getraind en weten helemaal niet wat het het inhoud om een goede trainer te zijn. dan heb je zon snor of kale knikker op tv die een mening geeft... heel nl praat deze na, met als gevolg dat een stel van die randdebielen aan de ingang van het stadion staan met een kop vol coke en agressie..

5 maart 2012 om 17:33

Wat mag ik dat niet zeggen , ik praat niemand na ! Het is mijn eigen mening , helaas wil een mening van een persoon weleens dezelfde raakvlakken hebben als een ander persoon...
Misschien begrijp je niet wat ik bedoel , dan vraag je dat ipv zo quasi aggressief te reageren...
Ik zal het anders stellen , ik vind niet dat hij geslaagd is als hoofdtrainer.. Kon het wel waarderen hoe hij als assistent /veldtrainer gefunctioneerd heeft...
Ik denk dat een bepaalde typen trainers moeite met het hoofdtrainers schap hebben , terwijl ze als assistent heel goed gefunctioneerd hebben( Rutten , Wouters , Leon Vlemmings ) .
Cooky Voorn is ook wijs assistent gebleven maar...
Ik heb nooit een training gehad van Rutten , maar dat geld voor meerdere trainers die in de eredivisie werkzaam zijn....
Ik ben al Sinds mijn achttiende steward in Eindhoven en sinds een jaar of 13 Gastheer en persbegeleider od de Herdgang.... Mijn vader is eerste gastheer , dus heb behoorlijk wat traningen gezien , aangezien mijn werk grotendeels op de Herdgang zelf is...
Zie Rutten nu al ruim 10 jaar aan het werk.... Niet naar jou tevredenheid waarschijnlijk . maar voor mij meer dan zat stof en inside info om mijn mening te ventileren....
En hij levert niet met PSV , en dat met de beste selectie een aantal jaren...

5 maart 2012 om 19:16

Allemaal leuk en aardig dat je zo veel jaar steward bent en weet ik allemaal wat. Maar dat maakt je nog geen specialist...ik kom al jaren bij de kapper, mag ik straks jou haar knippen?
Tuurlijk mag jij je mening geven. Net zo als ik dat mag. Maar ik probeer alleen aan te geven dat mensen die nooit training van hem hebben, in de rust of voor de wedstrijd bij hem in de kleedkamer zitten etc etc moeilijk kunnen oordelen of hij wel of geen goede hoofdcoach is. Van de mensen die wel met hem werken hoor ik nl nagenoeg niks of alleen maar positieve dingen...
En met deze selectie doet ie anders nog steeds op 3 fronten mee. Dus zo slecht doet ie t niet.

En oh ja ...het spijt me als ik je bang heb gemaakt met mijn quasi agressieve post. Was niet zo bedoeld CCC

5 maart 2012 om 19:54

Luister eens , ik bedoel er niks mee... Maar jij mag wel oordelen dat hij het niet zo slecht doet.....! Maar iemand anders mag niet oordelen dat hij het niet zo goed doet...? En jij hebt hem helemaal niet eens een beetje meegemaakt , professioneel of niet....
Je hebt niemand bang gemaakt , meer geschreeuw om je punt duidelijk te maken...
Jij hebt het van horen zeggen dat hij eventueel een goede is ....
Dat kan wel ....?? Je spreekt jezelf tegen....

5 maart 2012 om 20:09

Ik zeg alleen dat hij nog op 3 fronten meedoet . Hij is dit seizoen op nog geen 1 front uitgeschakeld. Dat is een feit. Geen mening. Dus waar spreek ik mezelf tegen? Ook zeg ik dat mensen die wel met hem werken of gewerkt hebben, h hem een vakman vinden, dat zegt niks over mijn mening. Dus wederom waar spreek ik mijzelf tegen? Maar goed ik ga nu ergens anders schreeuwen om mijn punt duidelijk te maken want ons vrouw wil ook al nie luisteren.....adios

5 maart 2012 om 20:26

Over feiten gesproken , het is bewezen dat Fred als assistent meer succes heeft gehad , dan als hoofdtrainer....! Kijk zijn palmares maar eens na...?? En nu is het weer andermans deskundige mening die jij hier neerzet....

Doei

laat Rutten nog maar lekker zitten, wat een drama is dat zegt, is een geschenk voor de concurrentie. Als je kijkt naar de selectie hadden ze eigenlijk al dik bovenaan moeten staan, maar die Rutten presteert het gewoon om zelfs met deze selectie zo dramatisch te presteren.

Moeten die Willy en Rene nou elke week iets over PSV roepen? word een beetje moe van die jongens. En het is ook altijd negatief.

5 maart 2012 om 10:00

Dit is hun wekelijkse werk bij hun Omroep in Brabant, het zelfde dat Johan jaren deed over Ajax.

5 maart 2012 om 10:03

daarbij duiken ze op in reclames waar je ook niet vrolijk van word. Ze doen mij een beetje denken aan Waldorf en Statler en verwacht ze daarom snel in een AH reclame

Gebroeders Kerkhof altijd leuk om te lezen vind ik, ook al heb ik niet zoveel met Psv. Maar dit vind ik een voorbarige conclusie, Rutten moet tot het einde van het seizoen blijven. Het gebeurd wel eens dat een team letterlijk er alles in knalt. Maar de gebroeders moesten ook weten dat PSV een slecht verdediging heeft en letterlijk bijna op allen fronten faalt.

Het zal onnodig wezen om hem nu weg te doen want, Cocu is er nog niet klaar voor en dit kan alleen maar nog negatiever op de spelersgroep.

Nog 9 finales? Dat betekent dat ze op 33 wedstrijden eindigen. Waarschijnlijk waren ze nog onder de indruk van gisteren dat ze niet kunnen tellen of weten ze dat ze kansloos zijn over 9 wedstrijden.

5 maart 2012 om 10:02

Dit zal dan het 4e jaar wezen dat ze geen Champions League halen en dat betekent wederom weer geen Champions League en dan dalen de inkomsten toch wel heel erg. Ik vind Fred een goede trainer alleen komt een beetje wazig tegenover de Media, we branden hem werkelijk waar wel af, maar ik vindt het wel zielig voor Rutten. De spelers moeten is laten zien wat ze kunnen, er is niet voor niks geïnvesteerd

5 maart 2012 om 10:07

Rutten is een coach die spelers veel kan leren, maar totaal ongeschikt is om een team neer te zetten en te motiveren. Zoals al eerder door iemand gemeld een leuke veldcoach, maar zeker geen hoofdtrainer. Het maakt mij niet uit, wie de klus afmaakt, als Rutten maar zo snel mogelijk weg is. Ik denk dat menig veredelde amateur trainer van een team in de 7e klasse reserve een team beter kan motiveren dan Rutten.

5 maart 2012 om 11:09

Laat dat nou ook juist de enige taak zijn van een trainer in de 7e klasse reserve. Zo'n gozer kan wel met tactische praatjes komen maar voor dat niveau is het enige wat helpt motivatie. Dus wat je zegt klopt helemaal maar slaat nergens op.
Van profs moet je verwachten dat ze zichzelf motiveren, dat hoeft godnondeju de coach toch niet te doen!? Zal mooi worden.

5 maart 2012 om 12:09

Ze achten zichzelf tegen Ajax al kansloos

ON: Ik denk dat PSV er niet goed aan zou doen om nu van trainer te wisselen, een nieuwe trainer gaat waarschijnlijk ook niet direct presteren, dat heeft tijd nodig.
Cocu is er nog niet klaar voor en een trainer van buitenaf kan je beter direct na het einde van de competitie aantrekken omdat die tijd nodig heeft om de spelersgroep te leren kennen etc.

Schandalig hoe Rutten hier steeds de schuld krijgt terwijl Brands hiervoor verantwoordelijk is.
Er is zwaar ingekocht maar alleen voor het middenveld en aanval. Verdedigend was PSV al zwak en daar lag gisteren het probleem, niet bij Rutten

5 maart 2012 om 10:08

Kom op hee, je gaat hier toch niet Marcel Brands verwijten lopen maken. PSV heeft uitstekend ingekocht, veel jong talent aangetrokken waar je de toekomst mee in kunt. Dit is puur een mentale kwestie, afgetroefd op agressie en strijd. Dat mag je de spelersgroep en trainer verantwoordelijk voor houden, zeker als je een thuiswedstrijd speelt. De enige die m.i. niet verzaakte was toivonen.

5 maart 2012 om 11:07

Hij heeft helemaal niet goed ingekocht, hij heeft allemaal goede spelers gehaald, dat wel, maar heeft niet naar het geheel gekeken.
Mertens en Strootman zijn beide goede spelers en toevoeging voor Psv, simpel.
Bij de rest van de spelers kan je vraagtekens zetten.
Matavz, goede spits, maar past totaal niet in dit systeem, als je Matavz wil, dan kan je beter Tadic kopen ipv Mertens.
Wijnaldum was ook geen verstandige aankoop, goede speler voor op tien of rechtsbuiten. Maar op rechtsbuiten heeft PSV Labyad en Lens al en op tien Toivonen. Wijnaldum doet het prima op deze positie, maar ik weet zeker dat Rutten liever een meer controlerende speler had gehad.
Derijck, voegt niets toe.

Daarnaast heeft Brands verzuimt om een goede laatste man te kopen. Hij heeft de zwaktse schakel in het team niet verbeterd. Aan een goede laatste man had/heeft PSV veel meer dan aan Wijnaldum of Matavz.

Slechte zaken dus door Brands, alhoewel Rutten ondanks alles ook gefaald heeft.

5 maart 2012 om 15:03

PSV had behoefte aan een goede verdediger en daar heeft Brands een flinke steek laten vallen. Het gemak waar een goede voorhoede mee door de defensie van PSV snijdt is eigenlijk PSV onwaardig en dat kon menigeen voorspellen na vorig jaar.

5 maart 2012 om 15:17

wat een onzin, Matavz rendeert gewoon niet omdat Mertens en Labyad vaak te egoïstisch zijn, Mertens kan echt wel goede voorzetten geven en Zakaria ook, dat zien we veelste weinig en daardoor scoort Matavz minder, hij speelt gewoon goede wedstrijden en voetbalt goed mee, alleen er zijn wat minder doelpunten als dat je van een spits zou verwachten.. Bovendien wordt Toivonen verkocht en heb je nu een goede nummer 10 in huis.. ik vind Wijnaldum het echt niet verkeerd doen op de plek dat ie nu staat maar mocht van bommel volgend jaar komen dan zal het een wereld van verschil zijn met dit seizoen veel meer rust en controle met van bommel en strootman langsmekaar

5 maart 2012 om 10:10

Rutten doet nu al voor het 3e jaar hetzelfde trucje en dat is een totale afbraak na de winterstop. Dat is Brands niet te verwijten. Het enige wat je Brands kunt verwijten is dat die prutser van een Rutten nog steeds mag lopen aankloten.

5 maart 2012 om 12:12

Toen die spelers kwamen had PSV volgens iedereen uitstekend ingekocht en zouden ze wel even kampioen worden.
Brands kan er ook weinig aan doen dat Derijck zijn verwachtingen niet waar maakt, Pieters een zwak seizoen speelt en Bouma minder is dan vorig seizoen.
Vooraf aan t seizoen was t een prima verdediging, misschien had hij in de winterstop wat kunnen doen maar kan begrijpen dat het geld op was.
Voor volgend seizoen hebben ze Jorgensen al binnen gehaald, plus dat dan waarschijnlijk willems basis gaat spelen en nog 1 verdediger erbij vanuit de jeugd of misschien Derijck die zijn plek vind in Eindhoven dan staat er een prima verdediging in mijn ogen.

Te laat... had hij al eerder moeten doen

Die Rene en Willy van de Kerkhof lullen ook maar een eind weg, het zijn dan clubiconen maar ik vind niet dat je je steeds zo in de media moet profileren. Rutten, of eventueel het bestuur, kan deze keuze zelf wel maken. Ik vind het niet netjes dat deze 2 mensen zo duidelijk in de media te horen zijn, als clubicoon houdt je je op de achtergrond en loop je niet steeds te schreeuwen, wat een irritante kerels zeg.

worden roerige weken in eindhoven.
iedereen gaat zich er nu mee bemoeien en aan de stoelpoten van rutten zagen.

'...je tweehonderd procent geven en dat miste ik volledig bij Psv'. Dat mis ik al jaren. Tekenend vond ik een situatie waarbij een speler van Twente op de grond ligt en tussen twee Psv-ers alsnog de bal weet te spelen. Er was geen strijd, geen bezieling, geen inzet...
Neem een voorbeeld aan Feyenoord waarbij gisteren ook niet iedereen zijn beste wedstrijd speelde. Door pure werklust hield dat team de drie punten in Rotterdam. De goal van Jordy Clasie als ultiem voorbeeld. Knokken, voor iedere bal gaan en niet gaan liggen bij het minste of geringste fysieke contact.

Ik schaam me kapot voor dit Psv. Je mag best verliezen maar dan wil ik na 90 minuten spelers zien met gras in het haar, blubber tot in de oren, kramp in de kuiten en die totaal leeggespeeld op de kapotgespeelde grasmat liggen. Je moet alles gegeven hebben. En dat hebben ze gisteren, zeker de eerste helft, wéér niet gedaan. Als Rutte ze niet kan motiveren, dan moet hij de eer aan zichzelf houden en het seizoen door Philip af laten maken.

5 maart 2012 om 16:41

beetje overdreven allemaal zeg...
als je de wedstrijd gezien hebt weet je ook dat twente wel heel veel geluk had, het viel allemaal net de goede kant op. hoe vaak gebeurt het nou eigenlijk dat een ploeg die 7 schoten lost waarvan 5 op goal bij rust met 4-0 voorstaat??dat lukt mij zelfs bij fifa 2012 niet. ja twente was beter, maar ze scoorden gisteren wel heel erg makkelijk. ook na de rode kaart voor douglas zat het twente wel heel erg mee. psv ging er nog steeds voor. maakte de 4-1 en de 4-2 en 4-3 hadden zo maar kunnen vallen..nu word het 5-1 maar toch ging psv door op jacht naar een doelpunt...2 weken terug was het allemaal nog geweldig na de overwinningen op trabzonspor en nu zou t ineens een niet te motiveren team zijn??? beetje waan van de dag vind je niet?

ff voor de duidelijkheid:
ik probeer hier niet de prestatie van twente af te kraken, want ze speelden gewoon top

deze toppers, krakers of weet ik wat zijn gewoon wedstrijden op zich en die kunnen gewoon raar lopen. kijk dit seizoen naar de wedstrijden in engeland, maar ook een aantal jaar terug dat ajax met 1-5 won in eindhoven....wie werd er kampioen?? juist psv
ik zou aan deze wedstrijden niet te veel waarde hechten

Vreselijk tegenstrijdige berichtgeving.

Aan de ene kant moet Rutten de handdoek in de ring gooien, maar aan de andere kant kan PSV nog kampioen worden.

Zelfs al verspeelt PSV as zondag punten, dan nog is niets onmogelijk.

Verder speelde PSV helemaal niet zo slecht, alleen verdedigden ze als een stel wijven.

En nog iets; die Matavz, sorry dat ik het zeg, maar ik vind het een waardeloze speler. Zijn doelpunten gemiddelde is niets op af te dingen, maar aan de andere kant mag dat ook wel als je in Mickey Mouse competitie voor een topclub speelt. Maar die vent is totaal nutteloos in de combinatie, zit alleen maar balletjes af te wachten.

ik vind dat bedenkelijk, je moet toch ook als aanspeelpunt kunnen fungeren als PSV spits ? Met spelers als Toivonen en Wijnaldum heb je een spits nodig die ook de 1-2 kan aangaan.

5 maart 2012 om 10:06

Oneens met je punt over Matavz. Mertens speelt de afgelopen tijd alleen maar om zijn doelpunt te maken, naar binnen kappen en op goal schieten. Aan de andere kant heb je labyad en lens, waarbij het met name bij lens lastig is om 'm op een goede voorzet te betrappen.

Matavz is een type a la kezman, die moet je ballen geven en je team (met name vleugelspelers) erop instellen. Als je dat niet doet, heb je weinig aan matavz.

5 maart 2012 om 10:07

Robje

Heb het gevoel bij Mertens dat ie voor ze eigen carrière speelt in plaats voor de club zelf.

5 maart 2012 om 15:19

heb het gevoel dat de trainer hier niks van zegt en dat daardoor matavz minder rendeert ;

5 maart 2012 om 10:06

Dit is uiteraard in een emotionele bui geschreven hoop ik want, PSV moet anders een oprot premie betalen en wie moeten ze als opvolger doen want, Cocu wilt het nog niet. Dan krijg je helemaal een puinhoop bij Psv. Fred zegt al niet heel erg veel maar Cocu zegt al helemaal niks.

Die vd Kerkhofjes lijken wel de Statler en Waldorf van Psv.
Maar Rutten krijgt PSV al drie jaar niet echt aan het voetballen. Op belangrijke momenten haken ze af en dat lijkt me een motivatie-kwestie.
Misschien dat ze voor Cocu wél willen werken. Nu heb je de kansen nog min of meer in eigen hand.

De selectie van PSV is absoluut niet gebaat bij een softe coach als Fred Rutten. Ze hebben daar iemand nodig die mentaliteit erin kan "stampen", iemand die boven de groep staat. Daar ik een andere club supporter heb ik liever dat Fred het seizoen af mag maken bij het gemoedelijke PSV en de dito clubcultuur.

Rutten is geen topcoach en dat hij heeft hij al jaren lang bewezen. Hij kan niet met druk omgaan en weet de spelers ook niet te motiveren op juiste momenten. Er moet iemand komen met de harde hand (van Gaal, Advocaat, E. Gerets).

Je moet je denk ik schamen als je zoveel geld mag uitgeven en je staat maar een paar punten voor op andere teams met een veel kleinere begroting.
Volgens mij had psv begin va het seizoen al moeten stoppen met rutten en een coach moeten aanstellen die een wat aanvallender style heeft.

Rutten kan er niks aan doen dat zijn verdedigers gisteren gewoon weglopen van de man met de bal. In mijn ogen leek het wel alsof er een paar omgekocht waren. Het kan echt niet zo zijn dat je als prof ineens vergeet dat het de bedoeling is dat je naar de man met de bal toe loopt en niet de andere kant op.

5 maart 2012 om 10:10

Rutten kan daar juist zeker wel iets aan doen. Verdedigen heeft met felheid te maken, de wil om ik elk duel de bal te willen hebben. Dat is iets waar een coach heel goed voor kan zorgen.

Verder valt het me al een paar duels op dat psv'ers elkaar verdedigend in de weg lopen. En als mij dat al opvalt, mag een 'hoofdcoach' dat zeker opvallen. en dat is te corrigeren met een simpele opmerking, en dus totaal falen van de coach.

5 maart 2012 om 10:17

Denk je echt dat rutten daar niks van zegt? Hij heeft gewoon geen betere/betrouwbaardere spelers voor die posities.

5 maart 2012 om 10:23

Als hij er iets van gezegd zou hebben, zou het niet voorkomen. Dit is namelijk verschrikkelijk makkelijk te voorkomen. En als spelers het niet snappen, dan stel je ze toch gewoon niet op. Zet dan 4 a-spelers neer, als die het beter snappen.

dit wist je bij een coach als rutten. Vorig jaar in de laatste wedstrijd tegen groningen kon hij zn team niet motiveren en dit jaar is hetzelfde gevoel van toepassing. het is gewoon een waardeloze people manager, kan een groep niet op scherp zetten en maakt spelers niet beter. echt een flapdrol eerste klas. Dé reden dat teams als ajax, twente en az kampioen kunnen worden. Psv moet gewoon afscheid van hem nemen per direct anders halen ze CL niet eens en dat zal dodelijk zijn, want de gemeente echt niet weer alles financieren daar. Dan zullen er spelers zoals toivonen verkocht moeten worden. Daarnaast komt advocaat ook niet voor niks denk ik.

Als PSV geen CL haalt dan hebben ze volgens mij een groot probleem. Ontzettend veel geld geinvesteerd in de ploeg, waardoor het van een zeer matig elftal weer een ploeg is geworden met potentie. Maar ze zullen dik in de rode cijfers komen wanneer ze het moeten doen met slechts Europa League.

Misschien kunnen ze weer langs de gemeente voor een mooie zakelijke deal (want zo werd de financiering van vorig jaar toch genoemd)

Volgens mij stond PSV voor deze wedstrijd nog bovenaan. Dit is een gruwelijke zeperd, oké, maar om na één zo'n wedstrijd al te roepen dat Rutten moet ophoepelen, is nogal vanuit de emotie gereageerd. Ik denk dat het goed is als Rutten na dit seizoen vertrekt, maar nu vertrekken zorgt alleen voor herrie in de tent.

Rutten zal never nooit de handdoek in de ring gooien, want dan had hij dat allang gedaan. Als drie jaar bij de club en geen prijs gewonnen en ik benieuw of dat dit jaar wel gaat gebeuren, zelfs met deze topselectie. We zijn nog niet uitgespeeld om het kampioenschap en ik hou er vertrouwen in, maar gisteren was wel een heel belangrijke wedstrijd die we hadden moeten winnen of op zijn minst gelijkspelen, als je dan zo kinderlijk eenvoudig de goals weggeeft, dan wordt het een harde afgang.

Gewoon het technisch beleid van Sanders en Brands voorzetten en zorgen dat de club financieel weer goed staat en volgend jaar met een nieuwe trainer, een grote naam, aan het werk gaan en hopen dat de successen dan wel volgen.

psv heeft veel geld uitgegeven het enige wat ze zijn vergeten zijn 2 goede verdedigers te kopen..

Het ligt niet aan rutten maar aan de verdediging die niet beter kan dan dit..

Met zo n verdediging kan je niet kampioen worden en dat kan je de staf (dus rutten) wel kwalijk nemen..

Marcelo is lachwekkend
Manolev zou niet eens bij exelcior mee kunnen
Bouma moet lekker stoppen of ergens afbouwen
Wilems is nog te jong

Ik hou mijn hart vast want donderdag tegen valencia kan het net als valencia -genk aflopen dus 7-0

Wat een gaten kaas en wat een onzekerheid daar achterin..

5 maart 2012 om 10:18

Rutten had gisteren al ontslagen mogen worden.Die man zit al 2.5 jaar bij PSV en heeft in die tijd helemaal niets bereikt.Ik snap echt niet waroom hij zoveel credit heeft bij het bestuur.Ze moeten hem gewoon vandaag eigenlijk weg doen en klaar.

En misschien die ontslagen coach van Chelsea aannemen?Zou hij dat willen vraag ik mij af.Die man heeft bij Porto wel bewijzen een goede coach te zijn dus.

5 maart 2012 om 10:27

De beste man is nog niet contractsvrij na mijn weten, dat zal eerst helemaal afgewikkeld moeten worden. Hij krijgt 8 miljoen op jaarbasis en stond nog voor 1,5 jaar onder contract, hij zal dus een afkoopsom van 12 miljoen verlangen.

PSV is gebaat bij een coach met een sterke persoonlijkheid, eentje bij wie je er niet eens de kantjes vanaf durft te lopen. Ik verwacht dat PSV Rutten het seizoen af laat maken en daarna Dick Advocaat aan gaat stellen als nieuwe coach.

5 maart 2012 om 10:34

Ow oke ja dat wist ik niet wel jammer dan. Ja ik vind Dick Advocaat ook een goede keus maar dacht als die man kon komen waarom niet toch. Kijk die Mclaren van Twente bewijst dat een buitenlandse coach bij een Nederlandse club ook gewoon werkt. Maar goed hoop echt dat Rutten een dezer dagen zo niet volgend week weggestuurd wordt. Ik hou mijn hart vast voor de wedstrijd tegen Valencia. Als PSV niet oppast dan kan het weer zon pak slag worden als gisteren.

5 maart 2012 om 10:34

Villas-boas zal ook niet voor een fooi komen en als ik het niet fout heb zijn de financiën bij PSV ook niet om over naar huis te schrijven..

5 maart 2012 om 10:37

@andreg: ik denk dat PSV advocaat aan gaat stellen, maar ik vind het absoluut geen goede optie. Advocaat staat garant voor defensief spel en ik denk dat jullie in Eindhoven graag een wat aanvallender ingestelde coach zien. We zullen zien wat er de komende weken en maanden gaat gebeuren in de lichtstad.

5 maart 2012 om 10:41

Ik zeg ook niet dat hij 8 miljoen bij PSv moet gaan verdienen he. Hij kan bijvoorbeeld voor weinig bij PSv komen werken om zijn naam weer op kaart te zetten om later weer naar een topclub te gaan. Ik denk niet dat topclubs nu in de rij staan voor hem jij wel?

5 maart 2012 om 10:43

Nou op dit moment heeft PSV juist een stabiele verdediging nodig, Als Advocaat ervoor kan zorgen dat PSV minder tegen krijgt dan teken ik daarvoor. Aanvallers van PSV scoren wel ook al zou PSV beetje verdedigend spelen.

5 maart 2012 om 10:34

Helemaal mee eens over de verdediging. Je kunt net zo goed 4 coniferen achterin zetten, die zouden nog meer tegenhouden. Als je voor ca. 30 miljoen aan spelers koopt en zo'n verdediging hebt, kun je alleen maar concluderen dat Brands en Rutten gefaald hebben.

5 maart 2012 om 10:40

Achteraf gezien misschien wel ja, maar vooraf zou je toch denken dat je met Pieters, Bouma, Marcello, derijck, manolev en nog wat talenten toch echt geen verkeerde achterhoede hebt. Tegengoals worden vaak ingeleid met balverlies, dat heb je gisteren meerdere keren kunnen waarnemen. En dan bestaat er ook nog iets als mee verdedigen, zoals gisteren zeker 1 keer met wijnaldum die zijn man volledig kwijt was.

En het rare is dat ik de wedstrijd van ons NAC tegen PSV met meer vertrouwen tegemoet zie dan de wedstrijd tegen Vvv. Niet omdat ze nu verliezen van Twente, maar omdat NAC altijd om onduidelijke reden goed presteren thuis tegen Psv.

5 maart 2012 om 11:34

Helaas wordt PSV alweer gematst aangezien deze pot van de zaterdag naar de zondag is gezet. Kost NAC tienduizenden euro's en doorgaans kan het elftal met de steun van het publiek bij avondwedstrijden net een tikkie meer.

5 maart 2012 om 14:28

Die wedstrijd wordt op zondag gespeeld omdat psv donderdag
tegen valencia moet.
Psv moet in breda zijn rug rechten en weer laten zien dat het wel degeijk goed kan voetballen.
on ; Een nieuwe trainer zou weleens voor het gewensde schokeffect kunnen zorgen
Netals destijds met sef vergoossen en zelfs onder lodeweges leek het beter te gaan.
Alleen wouters deed het niet zo goed toen hij koeman verving.

Ik ben niet een voorstander van het wegsturen van een trainer midden in het seizoen. Dat lijkt me echt niet slim. Tenzij de trainer het echt heel slecht doet en je weet meteen een goeie vervanger. Zoals bij Twente.
Je zou kunnen vragen of Rutten er zelf nog vertrouwen in heeft. Maar anders geeft ie het zelf ook wel aan, denk ik. Als je hem nu ontslaat, gaat het ook niet ineens lopen, want ik heb niet het idee dat de spelers een hekel hebben aan Rutten zelf. Als je een nieuwe trainer aanstelt, dan heeft de spelersgroep ook tijd nodig om aan de nieuwe aanpak en het nieuwe systeem te wennen.
Ze moeten gewoon niet in paniek raken nu. Het bestuur en de supporters moeten het team nu gewoon steunen en er het beste van hopen. Meer kan je niet doen.

Hij had het begin van het seizoen al weg gemoeten, maar of het nu nog zin heeft? Ligt natuurlijk ook aan de spelers en Twente was gewoon veel beter.

PSV heeft een selectie voor de counter. Rutten wil combinatievoetbal zien, maar dat kan helemaal niet met deze spelers. Matavz wacht in de punt, Mertens, Labyad en Lens zijn egoisten. Toivonen heeft kwaliteiten maar zijn passing vind ik niet geweldig en Wijnaldum heeft vooral een goede dribbel. Ook de spelers in de achterste linie hebben allen geen goede passing.

De verdediging is de zwakste schakel. Twente zakte diep in, en af en toe zetten ze ineens flinke druk op de ketel. Daar kon PSV helemaal niet mee omgaan. Het is niet de filosofie van Rutten om in te zakken en er dan uit te knallen. Maar ik ben er zo langzamerhand van overtuigd dat dat het beste is. Het spel van Twente, zondagmiddag is makkelijker dan wat PSV probeert en heeft bovendien meer resultaat.

"als PSV zondag bij NAC niet wint, dan moet Fred Rutten de handdoek in de ring gooien"

Kijk eerst naar donderdag zou ik zeggen...ik denk dat als je daar op deze manier ook verdedigt dat je weer een afstraffing gaat krijgen.

Nu is het ook wel heel makkelijk om Rutten aan te wijzen maar kan je niet gewoon ook de beleidsbepalers hier aanwijzen? Ik bedoel zo'n 30 miljoen investeren in het middenveld en de aanval en dan maar 7ton voor een verdediger uitgeven (die het niveau ook niet aankan)? Terwijl de verdediging vorig jaar ook al zo slecht was?

Twente heeft gewoon de zwakheid bij Psv echt blootgelegt en dat je dan twee oud spelers dit zetten in een krant vind ik ook niet netjes. Net zoals die gasten die bij de hoofdingang stonden.

Psv is nu weer afhankelijk geworden van andere in de titelstrijd en gaven deze wedstrijd niet thuis maar wat wil je als je spelers al zeggen na Feyenoord tot dat de kampioenswedstrijd was :S

Psv: 34 tegengoals
Rkc: 35 tegengoals

Ik zeg Jeroen Zoet volgend seizoen in de basis en dit seizoen met Tyton af maken.

Overigens geef ik Isakkson hier niet de volledige schuld maar in de verdediging is geen ruimte meer om dingen te veranderen. Pieters kan nog voor verbetering zorgen maar Tamata en Derijck zullen weinig toe kunnen voegen.

Met deze verdediging wordt het maximaal een 3e plek maar ik vrees dat het lager zal gaan worden...

Ik denk dat ze bij PSV zichzelf te snel rijk rekenen. Je moet je zelf nooit voor een wedstrijd een favorietenrol toebedelen, vooral niet in de Nederlandse competitie, want daar zijn momenteel 6 clubs die dat dan wel over zich af kunnen roepen. Nee dat maakt de druk alleen maar groter en dat komt ook denigrerend over bij de tegenstander (In dit geval FC Twente) die worden daardoor alleen maar gesterkt. Blijf gewoon nederig, onderschat geen enkele tegenstander dat is gewoon een uitgangspositie om wel kampioen te worden mits je beschikt over de nodige kwaliteiten.

5 maart 2012 om 11:01

Achteraf kun je misschien zeggen na deze wedstrijd dat Rutte dat niet had moeten roepen. Maar zo gek was het ook niet als je kijkt dat Psv thuis speelde, veel vertrouwen had na vorige week, dat Psv licht favoriet was.
Twente heeft Psv gister keihard afgestraft, maar daar zat natuurlijk ook een deel geluk bij, dat zo'n 1e schot van John er precies in gaat en Twente lekker kan counteren.

haha Feyenoord heeft van Hanegem , Ajax heeft Cruijff en psv heeft willie en rene , ik vind het niet gek dat ze zo boos op Ajax zijn

wat is het dit jaar toch een heerlijke competitie, we kunnen toch niet wachten tot de werkelijke ontknoping , elk weekeind gebeurt er weer iets, waar niemand op rekent , geweldige reacties van supporters, leve de eredivisie

Willie en René kunnen samen nog niet tot vijf tellen, maar dat terzijde.

Persoonlijk vind ik het niet direct de schuld is van Rutten. Hoewel ik het een vrij matige coach vind is de nederlaag van gisteren vooral de spelers aan te rekenen. Teveel persoonlijke fouten, teveel spelers die niet thuis gaven.

Van mij mogen ze Rutten eruit gooien; een nieuwe coach resulteert lang niet altijd in betere resultaten en dat is alleen maar gunstig voor mijn cluppie.

psv heeft terecht verloren, niks mis mee... maar er zal toch echt iets moeten gebeuren!
Brands laat dit ook niet gebeuren, die denkt ook aan zijn eigen bolletje he
Brands heeft nu de uitgelezen kans om Rutten te wieberen, als hij dit door laat gaan gaat dat zijn baan ook kosten wanneer het wederom mis gaat de komende wedstrijden.

volgens de twittertjes is er btw hoog beraad bij de psv top, er staat iets te gebeuren vanmiddag....

Btw: Bouma is een dramatische opa. Van het niveau Ooijer. Marcello kan alleen kopen, soms goed en soms een flutverdediger. Manolev kan alleen naar voren rennen en is 1 grote grap. Alleen respect voor Willems! Over Pieters oordel ik niet, want die was er lang uit. Isakkson keept als een bang meisje. PSV speelt veel te aanvallend, wijnaldum, toivonen zijn offensieve middenvelders. En dat met deze Jupiler verdediging haha 34 goals tegen!

Snap niet helemaal wat het gedoe is. Oke het was een dramatishe wedstrijd van Psv, maar ze maken gewoon nog steeds een redelijke kans op een kampioenschap. Het is nu juist belangerijk dat de daar rustig blijven. Bij ajax gingen we een paar weken geleden ook niet ZO extreem reageren toen het even bagger ging. Alles is nog mogelijk.

5 maart 2012 om 10:53

eens,
maar dit is nu al het derde jaar achtereen dat de boel als een plumpudding in elkaar klapt!!!
dit kan geen toeval meer zijn en dus moeten we nu er nog redding kan zijn vlug afscheid nemen van rutten.
hopelijk zal dat effect hebben zodat we niet verder in verval raken
Rutten krijgt zeker na zo'n zeperd de boel echt niet meer aan de gang vrees ik...

Het is zaak dat ze in Eindhoven rustig blijven. De koppen bij elkaar steken en even na praten.

Mocht psv verliezen in Breda dan zou ik rutten inderdaad ontslaan.

Door dan een nieuwe trainer aan te stellen creeër je misschien het bekende schockeffect?

Nou zeg, staat ons cluppie uit Waalwijk op een onwaarschijnlijke 9e positie na 24 wedstrijden, wordt daar geen aandacht aan besteed

Je kunt merken dat de gebroeders vanuit de emotie spreken die een doorsnee supporter ook heeft. Het slaat natuurlijk nergens op om Rutte hier voor de schuld te geven. Zijn middenvelders, Labyad en Wijnaldum hebben bij goal 1 en 2 te weinig gedaan om een goal te voorkomen. En dan ben je kansloos tegen dit Twente dat een echte counterploeg was gisteren.

Overigens denk ik dat Jeroen Zoet die 1e bal wel had gepakt met een uiterste reflex. Net zoals hij bij ons zaterdag ook deed.

5 maart 2012 om 11:02

Zoet is zeker een betere keeper dan Isaksson. En als RKC supporter niet te vroeg juichen. Ondanks de uitstekende positie op de ranglijst is het gat naar plek 16 slechts 7 punten.

5 maart 2012 om 11:05

Klopt, ik en wss alle rkcers zijn ons bewust van het kleine verschil op de ranglijst en genieten deze week van onze positie.

Ik vroeg me ook af wat Isaksson bij de goal van Wisgerhof aan het doen was..

5 maart 2012 om 18:49

'overigens denk ik dat Jeroen Zoet die 1e bal wel had gepakt met een uiterste reflex. Net zoals hij bij ons zaterdag ook deed.''

Tyton is denk ik wel beter of niet ?

Ach de waan van de dag regeert weer eens. het is toch al lang bekend, dat Fred Rutten geen topcoach is ! Hij is een prima veldtrainer, maar coachend schiet hij zwaar te kort. En verder communicatief heel onvaardig !

Dat PSv gisteren slecht was, staat buiten kijf maar dat hiermee doe je de goede prestaties van twente tekort !

Het meest trieste van afgelopen week vond ik nog wel het feit, dat er een sfeeractie door een bestuurslid bedacht moest worden. Om na ruim 19 minuten, massaal het clublied te gaan zingen en omdat de meesten de tekst niet kennen, zou dit op het scherm verschijnen. Schrijnend is het dan, dat juist in die minuut de score uitbreidde !!! Wat een giller !!

Rutten gaat al weg.

Maar we moeten nu niet alles op Rutten afschuiven.
Gisteren was het gewoon triest.

Maar met dit materiaal kunnen we niet verliezen van Nac. Onmogelijk.

5 maart 2012 om 11:04

Waar baseer jij dat laatste op ?
Als ik mijn Ferrari vol diesel tank wint een eend ook van mij op de snelweg.

5 maart 2012 om 11:11

Wil jij dus beweren dat NAC een beter elftal heeft?

En jouw laatste zin, dat slaat nergens op.
Want je hebt ook Ferrari''s op diesel. Loser.

5 maart 2012 om 11:16

Helaas moeten we realistisch zijn en kan PSV van iedereen winnen, maar ook van iedereen verliezen. NAC zou geen probleem mogen zijn, maar gaat voor PSV toch gewoon weer heel moeilijk worden. PSV krijgt er standaard 2 tot 3 tegen, dus moet je er zelf al 3 of 4 maken en dan is het nog spannend.

5 maart 2012 om 11:28

Ik vind Groningen ook niet een beter elftal hebben, maar die vegen PSV ook van het veld met 3-0. Met dit PSV weet je nooit hoe ze het doen, als het meezit winnen ze met 5-0 maar ze kunnen net zo goed verliezen met 3-0

5 maart 2012 om 12:07

psv wint anders zelden bij Nac!

5 maart 2012 om 14:13

Als jij blind van winst uitgaat in Breda heb jij wel een heel groot bord voor je kop.
Ga al vanaf begin jaren 80 naar Psv, maar heb dat van gisteren nog nooit gezien.

Zondag pas ? Te laat ! Vandaag nog opzouten.
Het tijdperk rutten is het slechtste uit de 100-jarige geschiedenis van Psv.
Blamage deze trainer, als hij zondag nog trainer is geloof ik niet meer in een kampioenschap.
Laat Cocu de laatste wedstrijden maar doen, dan heb ik er vertrouwen in dat we de langste adem hebben.

Wat een vervelende mannetjes zijn het geworden die Kerkhofjes
Ze geven zelf al aan: Dan moet je tweehonderd procent geven en dat miste ik volledig bij Psv'',
Dat is toch niet de schuld van de trainer
Ik heb al vaker gezegt dat Psv echte topspelers mist
Alle investeringen die zijn gedaan door de Eindhovenaren zijn spelers uit de eredivisie
Kijk alleen naar spits Matavz, in topwedstrijden komt hij totaal niet mee
Wijnaldum kwam gisteren telkens te laat, Mertens en Toivonen hebben alleen de tweede helft iets laten zien nadat Douglas weggestuurd was, maar toen was de wedstrijd eigenlijk al lang beslist
Ik had dan ook nog wel willen zien wat er gebeurd was de tweede helft, als Douglas niet zo'n domme overtreding had gemaakt
Verdedigend had Willems het zeer moeilijk tot dat John er af ging
Maar tegen Feyenoord werd al duidelijk dat het verdedigend niet best is
Je staat met 2 0 voor maar krijgt er toch nog in eigen huis weer 2 tegen
Dat is 8 tegendoelpunten in 2 thuiswedstrijden, wel erg veel voor een ploeg als Psv
Verder is het armoede als je zoveel hebt geinvesteerd, en je een speler als Vennegoor als breekijzer in moet zetten in eigen huis
Maar makkelijk voor de Kerkhofjes om te roepen dat Fred de handoek in de ring moet gooien
Dat roepen ze trouwens al een tijdje
Verder heb ik de eerste helft een uitstekend voetballend Twente gezien, en in de tweede helft heeft de ploeg laten zien dat ze ook goed kunnen knokken met een man minder.
Verder is nu ook wel aangetoond dat Co het mis had wat Fer en Janssen betreft
Dat ze nu zo spelen is echt de verdienste van Mcclaren.

Ze hebben helemaal gelijk. Nu hopen dat Louis van Gaal voor de komende maanden komt. En dan kampioen worden. Dat zou echt geweldig zijn!

Blijkbaar durft het bestuur ook niet de juiste beslissing te nemen, misschien moeten we het als supporters dan maar doen: de rest van de week naar de herdgang met zijn allen en voorkomen dat Rutten nog 1 voet op het terrein zet. Uiteraard wel op een nette manier, gewoon de toegang blokkeren, Geen schreeuwen, slaan en schoppen.

Twente was gewoon in bloedvorm zondag, misschien wel de beste eerste helft ooit van een Nederlandse club, dan is het een beetje flauw om Rutte de schuld te geven.

5 maart 2012 om 11:59

Ik heb het gevoel dat als F.c. Lutjebroek in bloedvorm was geweest dat ze ook dik voor hadden gestaan. Begrijp me niet verkeerd, Twente speelde geweldig, maar de verdediging van PSV dat kon écht niet. Die eerste twee goals werden kinderlijk eenvoudig weggegeven en ik heb in één helft nog nooit zo veel slechte passes van één club gezien.

Het is niet flauw om Rutten hier de schuld van te geven want hij heeft sinds zijn komst bij PSV nog bijna geen topduel gewonnen. Onder de leiding van Rutten zal PSV gewoon geen prijzen pakken voor mijn gevoel.

Wat een onzin. Wat schieten ze er dan mee op? Ze staan maar 1 (!) punt achter op de nummer 1 en doen gewoon nog mee in de Europa League. Wat is toch iedereens probleem bij Psv? Beetje te verwend geworden de eerste maanden vd competitie en ze denken meteen dat ze Real Madrid zijn.

Laat Rutten dit seizoen nou gewoon afmaken, met een ontslag schiet niemand wat op.

5 maart 2012 om 11:21

Wacht maar af totdat Rutten ontslagen is, dan zul je zien waarom rutten al veel eerder weg gemoeten had. Hij is er vorig jaar in zijn eentje voor verantwoordelijk geweest dat PSV geen kampioen werd en dit seizoen zien we totaal geen verbetering. PSV heeft nog niet 1x meer dan 3 wedstrijden op rij gewonnen en in 2012 nog niet 1x de nul gehouden.

5 maart 2012 om 11:23

Dat hij al veel eerder ontslagen had moeten worden ben ik helemaal met je eens, maar waarom nu ontslaan met nog 10 speelronden te gaan? Denk je dat Cocu het verschil gaat maken in die 10 weken?

5 maart 2012 om 11:28

Omdat PSV met nog 10 rondes te gaan ook nog gewoon 6e kan worden en PSV in de playoffs met Rutten als coach kansloos ten onder gaat. Of Cocu de redding is weet ik niet, misschien kunnen ze gerets ofzo voor een half jaar neerzetten.

Maar als rutten er zit vrees is dat er volgend jaar geen europees voetbal is voor Psv, met alle gevolgen vandien.

5 maart 2012 om 20:56

''en PSV in de playoffs met Rutten als coach kansloos ten onder gaat.''

Mag ik die glazen bol even van je? Ga ik de toto even invullen voor aankomen weekend..
Rutten moet het seizoen gewoon afmaken, hij heeft in de EL goed gepresteerd en staat 1 punt achter op de koploper.

Wat een schande..

Ik roep hier al sinds vorig seizoen dat deze man wegmoet. Hij bewijst al twee seizoenen dat hij zijn ploeg niet klaarkrijgt voor het slotakkoord van de competitie. Geen kampioen, geen voorronde CL. Tevens selecteert hij wekelijks dezelfde verdedigers die het nivo en de druk van een topclub niet (meer) aankunnen. Vorige week kropen we nog door t oog van de naald tegen Feyenoord, want de verdediging was bij momenten na de 2-2 de kluts totaal kwijt. Gisteren was het een combinatie van naief verdedigen vs een Twente bij wie alles voor rust lukte. Dat had na rust verder kunnen gaan maar we kregen hulp door de rode kaart van Douglas. Als je vervolgens met een man meer nog 2 doelpunten tegenkrijgt dan klopt je organisatie niet.

En daar liggen mijn argumenten voor het verwijderen van Rutten per onmiddelijke ingang. Gebrek aan organisatie en mentale weerbaarheid. Dat zijn twee factoren waar een trainer zich mee bezig dient te houden en niets anders.

Ik ben er normaliter geen voorstander van om tussentijds bij een paar tegenvallers een trainer het veld te laten ruimen, maar deze man presteert al 2,5 jaar weinig. Ik hoop daarmee op een Lokhoff-effect. Want ik heb er dus duidelijk geen vertrouwen meer in dat Fred deze ploeg naar een kampioenschap of voorronde CL kan leiden.

Dus dit is die brabantse gemoedelijkheid,waar iedereen familie is en menselijkheid de boventoon voert ten opzichte vandie harde mentaliteit van boven de rivieren.
Ok.
Dus omdat marcel brands miskopen doet en een onevenwichtige selectie samenstelt waar geen enkele coach iets me kan moet rutten weg.

5 maart 2012 om 12:30

@3debeen: Ook beneden de rivieren verlangen we prestaties en als die al 2,5 jaar niet om over naar huis te schrijven zijn, moet je soms wat harder en zakelijker zijn. Niks mis mee hoor, mensen aanspreken en afrekenen op hun prestaties.

Over de miskopen van Brands gesproken. Ik kan me niet voorstellen dat een TD bij een club (of dat PSV is of welke club dan ook) heel veel klaarmaakt door aankopen te doen die de trainer pertinent niet wil. En vice versa ook. De trainer krijgt er geen aankopen doorheen die de TD niet wil. Het zal veelal in overleg gaan en daarbij zal de ene keer de TD water bij de wijn doen de andere keer de trainer. Ergo de aankopen van Brands zijn ook de aankopen van Rutten.

Als je t over de aankopen van dit seizoen hebt, ben ik nog steeds tevreden over die aankopen an sich. Mertens moet zijn grote bek leren houden en geen fopduiken maken maarverder tevreden. Echter de aankopen zijn gericht geweest op middenveld en aanval. Terwijl de achilleshiel nj de defensie zat en zit. Voor komend seizoen komt Zanka, wat een versterking zou kunnen zijn. Dus ik ben t niet met je eens als je de huidige aankopen miskopen noemt maar ik denk dat je wellicht bedoelde dat het totaalplaatje qua aankopen beter in balans had moeten zijn?????

Rutten moet weg, m.i. aan t eind van afgelopen seizoen al weg gemoeten, niet op basis van 2-6 of welke wedstrijd dan ook maar op basis van het uitblijven van resultaat sinds hij trainer is.

Nee de schuld van de resultaten van het huidige PSV is natuurlijk nooit alleen de schuld van Rutten, maar als hoofdtrainer is hij wel één van de hoofdverantwoordelijken. En t is minder omslachtig om één persoon buiten te gooien dan een handjevol spelers. En de afkoopsom van Rutten zal gezien de lengte nog van zijn contract goekoper zijn dan de afschrijving van een handvol spelers....

Ach ja , je moet het mentale gedeelte niet wegcijferen in zo'n wedstrijd. Twente komt op 1,2-0 en krijgt vertrouwen en kan vervolgens laten zien dat het heel goed kan voetballen. In de 2e helft slaat bij 4-1 de angst ook toe terwijl je toch nog 3 doelpunten voorstaat. Twente komt er niet meer uit. Vervolgens staat het 5-1 en 5-2 en begint Twente weer te voetballen, puur omdat het mentaal weer beter zit.
En of dit allemaal aan Rutten toe te schrijven is, ik weet het niet.

Daarbij komt, kan PSV een ontslag van Rutten eigenlijk wel betalen?
Als je al zo zwaar ingezet hebt op een plek bij de eerste 2 vraag ik me af of je die miljoenen aan Fred mee kunt geven terwijl allerminst zeker is dat je 2e wordt.

Tja het is lastig te beoordelen of het echt de schuld van Rutten is. Als je die goals ziet van gisteren wordt er echt amateuristisch verdedigd en zou je denken dat Rutten hier weinig aan kan doen.
Hij heeft echter wel een groot bedrag uit mogen geven, wat aan het middenveld en de aanval is besteed. Ook hier loopt het allemaal vrij stroef en meestal winnen we door een individuele actie en niet omdat het team nu zo goed samen speelt.
Hoop dat de trainer volgend seizoen de verdediging goed neer kan zetten en het liefst zie ik ook wat meer jeugd gebruikt worden.

Ben absoluut geen psv fan, maar dit is belachelijk voor woorden. Het zijn toch de speler die dit toelaten en het is nu 1 wedstrijd die ze flink verloren hebben. Wat ik erg vindt is dat de psvsupporters bij de 2de goal naar huis gaan. Dat is niet normaal.

Wat heeft PSV met de miljoenen gedaan?? Juist vooral aanvallend ingestelde spelers gehaald, waar de verdediging riep om versterkingen. Als je bijvoorbeeld een Matavz niet had gehaald en daarvoor goede verdedigers had gehaald, dan had Toivonen in de spits kunnen spelen en was het elftal veel meer in evenwicht geweest!

rutten past gwon niet bij ps, Wel bij een middenmoter. er wordt toch al gesproken over dick advocaat. Eerlijk gezegd denk ik dat die niet gaat komen, want die traint alleen maar om geld te verdienen. Dan blijft er maar eentje over en dat is van Gaal. Hij zou in mijn ogen goed bij de club passen omdat hij graag met jeugd werkt. Hij zou het toch ook niet accepteren dat met belastingcenten van bewoners van de gemeente eindhoven miljoenenaankopen worden gedaan. Dus Van Gaal is de ideale man!

PSV heeft echt een ontzettend zwakke verdediging. Dat was gisteren wel heel pijnlijk en goed te zien. Alles is in de aanval geïnvesteerd, dat hebben ze niet slim aangepakt in Eindhoven,. Ik ben een NAC supporter, maar als Brabander heb ik liever dat PSV kampioen wordt dan bijvoorbeeld Ajax. Begrijp me niet verkeerd heb niks tegen Ajax ofzo. Maar aangezien NAC geen kampioen kan worden doe dan maar Psv. Ben heel erg benieuwd volgende week naar Nac-psv. Mocht deze wedstrijd verloren gaan denk ik persoonlijk dat Rutten per direct zal vertrekken bij de club

5 maart 2012 om 12:09

En ik zie als Ajacied AZ, Twente, Heerenveen en zelfs Feyenoord liever kampioen worden dan Psv. PSV is net Real Madrid, Manchester City maar dan met een paar nullen minder. Ze kopen kwaliteit om het kampioenschap binnen te halen. Zo'n club hoop je dan gewoon niet dat ze kampioen worden!!

@rijvers en anderen. Aan rutten is gevraagd wat en wie hij nodig heeft om kampioen te worden. Men heeft toen oa. marcelo, lens, manolev, hutchinson, bouma, engelaar, wijnaldum, matavz, strootman, mertens, tyton gehaald. Tevens heeft hij de beschikking gekregen over oa willems en derijck.

Dit is practisch een heel elftal dat hij zelf heeft mogen samenstellen.

----------------------------tyton-----------------... Manolev---marcelo---bouma-----
Hutchinson----engelaar------strootman-------merten... Lens-------------------wijnaldum
matavz

dit is bij elkaar voor zo'n 40 miljoen euro...daarnaast heeft hij de beschikking gekregen over spelers als derijck, willems, vennegoor, labyad, toivonen.....

5 maart 2012 om 12:48

Een onvoorstelbare duur rijtje spelers.

Ben benieuwd:
Wie aankomende zomer het verlanglijstje mag samenstellen ?
Wie er op staan ?
En (niet onbelangrijk) wie dat gaat betalen ?!

5 maart 2012 om 15:21

psv, ze hebben nog genoeg geld in kas, iedereen denkt dat het op is maar die transfers zijn voor een groot deel betaald door inkomsten van verkopen, ze hebben 80 miljoen bijelkaar geharkt he, plus dat toivonen en pieters waarschijnlijk vertrekken die zullen bijelkaar zn 16 a 17 miljoen op leveren daar kan je weer 2 leuke spelers voor kopen zanka is transfervrij en van bommel ook

5 maart 2012 om 18:42

Dat kan wel zo zijn maar je moet ook kijken naar de kwaliteit van deze spelers, zo goed zijn ze allemaal niet en ik zie alleen in Strootman, Mertens, Wijnaldum, Matavz en misschien nog Lens kwaliteiten van een goede speler. En wat mensen vaak vergeten is dat uiteindelijk toch de spelers zijn die het uiteindelijk moeten doen, Misschien motiveert Fred ze gewoon wel goed maar kunnen ze het niet waarmaken.

Grappig die Rutten speelt altijd de underdog ,zelfs tegen laagvliegers heeft hij het over gevaarlijke tegenstanders en nu eens niet over Twente en worden ze volkomen weggespeeld !!

goede trainer voor Psv, Harm van Veldhoven geef die man een jaar de tijd, en je hebt een goed lopend elftal op de been, hij moet alleen de tijd krijgen net zoals Rutten dat heeft gekregen, alleen bakt hij er niks van.

Mijn opstelling knopje doet het al een tijd niet meer....
---------------------tyton------------------
Manolev-------marcelo----bouma-----hutchinson/will... Lens-----strootman----engelaar-----mertens
----------------wijnaldum--------
-----------matavz/berg-------------

Bovendien moet Rutten ingrijpen ipv apatisch in zijn dug out blijven zitten....kom op zeg!

Grijp eens in wanneer het niet loopt. Je ziet dat hutchinson het centraal lastig heeft, en dat spelers als marcelo, manolev, wijnaldum compleet lopen te schutteren. Dan grijp in!!!!

Je zag al snel dat Wijnaldum compleet verloren liep en niets deed om in te grijpen op het middenveld. Dan haal hem eruit en zet er wuytens als extra controleur erbij. Hutchinson rb ipv manolev en derijck ipv marcelo.

Van mij mag ie blijven. Tot 2016 wel te verstaan.

Misplaatste arrogantie van supporters/bestuur om na jaren van belabberde voetbal om zichzelf tot kampioenskandidaat nummer 1 uit te roepen.

Zou nie weten waarom hij de handdoek in de ring zou moeten gooien..

Ze zijn nog altijd in de race voor 3 prijzen..

Dat kunnen de meeste clubs en trainers nie (meer) zeggen..dus dan doe je het gewoon goed..

En Rutten stelde gisteren dezelfde op als de afgelopen weken (alleen Hutchinson voor Strootman) en toen konde ze het wel..

Dus kan ook aan Twente liggen..

Als Psv nou iedere week zou verliezen en vaker met zo n cijfers zou ik zeggen oke..

Maar ze kunnen nog altijd 3 prijzen pakken..en als je er 1 of 2 van pakt dan heb je het gewoon goed gedaan..

En mensen die roepen over het investeren ditdat snappen het spelletje ook nie..dan zouden de clubs in heel europa die heel veel investeren ieder jaar kampioen moeten worden en de Cl/el moeten winnen en gebeurd ook nie..dusss.....

Wie zijn dat dan? Wat hebben die 2 ex Twente en PSV spelers gepresteerd om zulk commentaar te geven?
Laat ze lekker bitterballen gaan bakken die 2.
En probeer een een verliezende team/trainer op te beuren ipv af te breken.

Deze week in de race voor 3 prijzen, maar weldra zullen dat er wederom géén zijn onder Sliske Houdini!

Nog zorgwekkender is het feit dat er nu geen top-3 is om laatste van te worden, maar een top-6.

Nac-uit... Geef me één reden waarom ze daar de statistieken van de laatste jaren gaan verbreken. En dan nog, de week erna lekker weer kamikazevoetbal gaan spelen in de Arena en alle poorten wijd opengooien en weer 6 goals op de broek krijgen.

Kun je op Unibet ook wedden dat Rutten weer geen prijzen pakt? Quotum helaas waarschijnlijk 1,01 op 1 euro, maar dan verdien je nog eens wat.

De wanvertoning van gisteren was slechts een grote druppel in drie jaar wanprestaties. Helaas deed deze druppel zelfs voor het bestuur de emmer niet overlopen. Ongelooflijk en onbegrijpelijk, aangezien er al zoveel wanprestaties zijn geleverd op de momenten dat presteren het meest nodig was.

Ironisch genoeg zal een afstraffing tegen Valencia en een niet-winst tegen NAC de enige manier zijn waarop PSV nog kampioen kan worden. Aangezien er dan iemand anders voor de groep staat. Oh en die kale neet Ten Hag ook gelijk wegdoen. Elke beschikbare trainer (aad de Mos uitgezonderd) zal het beter doen dan deze tactisch absolute onbenullen.

Heb je deze 2 weer, sjonge jonge hee die hebben elke week wel wat te vertellen over Psv.
Als ze het zo goed weten waarom gaan ze zelf niet voor die groep staan en laten ze zien hoe het wel moet want iedereen kan nu wel alles op Rutten z'n buik gaan schrijven maar het zijn toch uiteindelijk de spelers die het moeten doen en die gefaald hebben.
Ik bedoel, dat Wijnaldum drie inviduele fouten maakt ligt toch niet aan Rutten? En dat Rutten geen betere verdedigers heeft dan Marcelo, Bouma en Manolev kan hij toch niks aan doen? Zo slecht speelde PSV helemaal niet zondag, alleen het leek heel slecht omdat Twente gewoon effectief omging met alle kansen en dan lijkt het alsof PSV er niks van gebakken heeft. Normaal zouden er van de kansen die Twente kreeg wel een paar mis zijn gegaan en dat was zondag gewoon bijna niet het geval want Twente schoot bijna elke bal erin en dan kun je wel gaan praten over de inzet etc maar het ligt niet alleen aan dat maar ook aan kwaliteit en het geluk op bepaalde momenten in de wedstrijd dat een bal bijvoorbeeld mis gaat inplaats van in de kruising(wisgerhof).

Ze moesten hem in het begin van het seizoen al wegdoen met Isaksson en Manolev (ook andere spelers te veel om op te noemen) en van Marwijk halen dan had van Marwijk misschien zijn contract bij de Knvb niet verlengt dan was het 100000000x beter.

Nu moeten ze hem gewoon wegdoen niet blijven uitstelen hij gaat in de zomer wel weg maar dat duurt te lang

En hij heeft een pruts opstelling.

Nieuwe opstelling voor de nieuwe coach (hoop Advocaat)

Tyton
Derijck
Jorgensen
Bouma
Willems
Wijnaldum
Toivonen
Strootman
Lens
Matavz
Mertens

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren