Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Tottenham heeft eerste gesprek met Ajax over Vertonghen achter de rug'

Laatste update:

Het ziet ernaar uit dat niet alleen Gregory van der Wiel na dit seizoen weggaat bij Ajax, maar ook aanvoerder Jan Vertonghen. In de Engelse media wordt melding gemaakt van een eerste gesprek tussen Tottenham Hotspur en Ajax over de verdediger. Het zou gaan om een transfersom van zo'n 11,5 miljoen euro, anderhalf miljoen méér dan Van der Wiel moet opbrengen.

/

Tottenham-trainer Harry Redknapp is al langer gecharmeerd van Vertonghen, die bij Ajax bezig is aan zijn vijfde seizoen als basisspeler. Na het vertrek van Luis Suárez in de winterstop werd de Belgisch international (34 caps) het eerste verlengstuk van trainer Frank de Boer in het veld en ondanks enkele mindere wedstrijden voor Ajax maakt Vertonghen een redelijk seizoen door.

Afgelopen zondag nog was de centrumverdediger goed voor twee doelpunten in de met 4-1 gewonnen wedstrijd tegen Excelsior. Redknapp zou in de winterstop of zomer afscheid willen nemen van Sébastien Bassong en op Vertonghen azen als nieuweling in de defensie. Ook Gary Cahill van Bolton Wanderers geldt nog als kandidaat, maar hij is wel duurder. In de wandelgangen wordt daarentegen weer gefluisterd dat ook Internazionale belangstelling heeft voor de 24-jarige Vertonghen.

Kan Ajax zich een vertrek van zowel Gregory van der Wiel als Jan Vertonghen permitteren?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wel een goed teken dat er bij Ajax altijd wel spelers worden verkocht aan grotere clubs, maar Jan mag wel wat meer kosten lijkt me, 15 miljoen lijkt me beter.

8 december 2011 om 14:20

11,5 Miljoen zal een prima bedrag zijn. Misschien nog wat meer!

8 december 2011 om 15:13

als supporters van andere clubs zich aan je irriteren geeft dat aan dat je op de goede weg zit. zie suarez.

8 december 2011 om 17:28

Dat is niet zo, mensen hadden een hekel aan zn theater gedrag. Maar dat werd gaandeweg minder. Kun je beter Ruiz als voorbeeld gebruiken, supersympathiek maar vaak de winnende scoren.

8 december 2011 om 14:20

Bedenk wel dat het een verdediger is he! 11,5 miljoen vind ik veel voor een verdediger, zelfs voor het kaliber Vertonghen. 15 miljoen is altijd beter inderdaad maar wel minder reeël ben ik bang. Weet niet of Tottenham wel zoveel geld overheeft voor een centrale verdediger en vind 11,5 miljoen eerlijk gezegd gewoon een heel mooi bedrag voor hem.

8 december 2011 om 15:14

vermaelen bracht meer op en heeft nooit de potentie van vertonghen gehad.

8 december 2011 om 15:27

Nee, Vermaelen is een hele slechte verdediger, die zeker de slechtste verdediger van Arsenal is, en de verdediging totaal niet leidt...

8 december 2011 om 16:04

Geintje zeker?

8 december 2011 om 17:43

@manodedios wat een grap. Bij Arsenal heeft Vermaelen zich ontpopt als een van de beste verdedigers van de Pl.

Sowieso qua verdedigende capaciteiten heeft Verthongen die potentie niet. Als verdedigende middenvelder wellicht, maar verdedigend is hij gewoon zwak. Gister, een schaartje van Benzema op 5 meter, Verthongen lag bijna direct in de Kuip.

8 december 2011 om 19:48

Mensen kunnen jullie niet lezen? Hij zegt toch dat Vermealen nooit de potentie gehad heeft die Vertonghen heeft. Dat klopt gewoon Vertonghen is verder dan Vermealen toen hij vertrok. Dat Vermealen zich nu ontpopt heeft tot een geweldige verdediger wil niet zeggen dat hij eerder ook beter was.

Vertonghen heeft meer talent dan Vermealen dat klopt zeker hij zou dan ook een top versterking zijn voor Tottenham.

8 december 2011 om 14:21

Vind je zelf 15 miljoen niet een beetje veel voor een speler die zo vaak steekjes laat vallen..

Ik vind Jan Vertonghen echt een goede speler. Misschien wel een van de belangrijkste bij ajax.
vind 11,5 mil dan ook niet al te veel als je de afgelopen weken bedragen zag van sommige spelers.

8 december 2011 om 16:15

Het blijft een verdediger en daar word altijd minder voor betaald. Alhoewel je eigenlijk goud in handen hebt als je een goede linksback hebt zal daar nooit hetzelfde voor betaald worden als voor een spits die scoort.

Een Jan Vertonghen in vorm is altijd van zeer grote waarde. Denk dat hij sowieso naar Engeland moet gaan, lijkt me een mooie competitie voor hem vooral omdat er veel meer mag. Fysiek spel ligt hem denk ik wel. Gisteren speelde hij ook wel aardig, maar wat me gister vooral opviel was het goede spel van Enoh. Misschien niet helemaal op zijn plek bij dit bericht natuurlijk maar die jongen onderschepte zoveel ballen op een gegeven moment, echt mooi om te zien hoe die jongen voetbalde. Verder over dit: ik denk ook nog dat Tottenham wel een degelijke centrale verdediger kan gebruiken. Bovendien is Jan een goede voetballende speler die ook een goede opbouw kan verzorgen wat een aantal centrale verdedigers in Engeland toch wel ontbreekt. Denk dat hij de ideale keuze zou zijn voor de Spurs.

8 december 2011 om 14:31

Enoh was goed in ballen afpakken absoluut maar heel jammer dat hij daarna alles verprutste. Ik heb 10 passes over 5 tot 10 meter van hem geteld die gewoon weg niet aankwamen. Of dan heeft hij de bal en dan heeft hij teveel afspeelmogelijkheden dus gaat de bal weer een linie naar achter. Opzich prima om op balbezit te spelen maar dan wel als je 3-0 voor staat en Lyon geen kans meer heeft om door te gaan.

on: Vertonghen weg voor 11,5 miljoen lijkt me wel redelijk. Waarschijnlijk leeft hij op net als Suarez en spreekt de Engelse media van een superaanbieding net als bij Suarez maarja. 11,5 miljoen in de pocket is zeker niet verkeerd. Ben benieud wie er in zijn plek komt. Zou Blind de kans krijgen??

8 december 2011 om 14:43

Als Ajax wil mee gaan doen op Europees topniveau moeten ze zeker een goede vervanger halen want Blind is in de verste verte niet geschikt om dat gat op te vangen. Zal niet zeggen dat hij slecht is maar het verschil met Vertonghen is wel heel groot hoor. Het geld is er dan wel met 11,5 miljoen en voor dat geld kun je ook wel iemand halen die beter is dan Vertonghen. Kijk in de subtop in bijvoorbeeld Frankrijk, daar zijn vast in potentie goede verdedigers te vinden voor een spotprijsje.

8 december 2011 om 19:49

Er moet sowieso een vervanger komen niet alleen omdat we erg veel kwaliteit inleveren maar ook omdat we nu al tekort zitten in de verdedigers.

11,5 mil toch redelijk weinig, ik zou met 13 pas genoegen nemen!

8 december 2011 om 15:04

Ben blij met al die reacties hier dat 11,5 weinig zou zijn voor Vertonghen. Zal Douglas wel verkocht worden voor een miljoen of 15. Meent iedereen het serieus of vinden we zowel douglas als vertonghen meer dan 11 miljoen waard. Grappig.

8 december 2011 om 16:06

Nee, het gaat er om dat buitenlandse clubs grof geld verdienen aan onze spelers!
ze kopen ze voor 5 miljoen en ze vertrekken voor 50 -45 miljoen...tja dan willen wij ook profiteren.

bronvermelding vz?
Betekent dit overigens dat cahill niet meer naar tottenham gaat? Of gaat tottenham echt de gehele defensie omgooien?

8 december 2011 om 15:10

Nee ze bedoelen volgens mij dat Cahill nog steeds in beeld is. Maar waar ze een beetje tegen aanlopen is de de prijs van Cahill.

Meteen wegdoen voor dat bedrag. Vertonghen pretendeert de stoere aanvoerder te zijn, maar verdedigend gaat hij bijna iedere wedstrijd in de fout. Daarnaast is het ook een heel arrogant ventje die altijd met zijn ellebogen wegkomt. Nee, daar missen we niks aan in de Nederlandse competitie. Alderweireld heeft veel meer talent.

8 december 2011 om 14:23

Maar laten we eerlijk wezen. Als Jan bij PSV had gespeeld was hij met kop en schouders de beste verdediger geweest op dit moment.

Jan speelt wat minder dit seizoen en Toby maakt echt een goede ontwikkeling door. Zou zonde vinden als Jan verkocht zal worden, maar Spurs is wel een mooie club voor hem.

8 december 2011 om 14:25

Je kan de verdediging van PSV wel gaan afkraken, maar we hebben toch echt veel minder tegendoelpunten dan jullie. Marcelo ontwikkelt zich heel sterk, die gaat heel veel opleveren voor Psv. Ook Derijck doet het steeds beter. Verder is Willems een groot talent, die nog wat foutjes maakt maar dat kan op zijn leeftijd. Nee, dat zit wel goed bij Psv. Ik zou me meer drukmaken over de verdediging van Ajax als daar types als Blind, Ooijer en Anita rondlopen.

8 december 2011 om 14:34

Iedereen gaat steeds beter. Ik wil je best geloven. Denk alleen niet dat Marcelo ooit het niveau Vertonghen gaat halen.
Daarom had ik het ook over dit moment is Jan gewoon veel verder als welke verdediger dan ook bij jullie.

En die tegendoelpunten zijn natuurlijk niet af te spiegelen op 1 speler. En ik ben met je eens dat wij ook hele beroerde verdedigers hebben rond lopen dat zal ik ook zeker niet gaan ontkennen.

8 december 2011 om 14:35

Gryga22

Ook als Vertonghen bij PSV had gespeeld, had ik hem niet de beste verdediger van de Eredivisie gevonden. Douglas maakt, net als Vertonghen, nog wel eens een foutje, maar die kerel heeft in mijn ogen wel een stuk meer potentie.

Vind 11,5 miljoen wel een hoog bedrag voor Vertonghen. Zou er snel een strik omheen doen. Als pluspunt heeft Vertonghen natuurlijk die lekkere trap in links. Als minpunt zijn soms te wilde, domme spel, en het feit dat hij te vaak fouten maakt. Als ik de verantwoordelijke bij Ajax was (wie dat op dit moment in godsnaam wezen mag), had ik het wel geweten...

8 december 2011 om 14:36

Ik zeg ook niet eredivisie ik heb het over Psv.
En Douglas heeft ook nog heel veel te leren. Dan vind ik Jan beter, omdat hij opbouwend gewoon een klasse apart is.

8 december 2011 om 14:42

@tompsv
JIj noemt nou drie spelers op die normaal gesproken, als iedereen fit is niet spelen bij ajax in de verdediging.
Met bouma en manolev win je ook de oorlog niet mee.

8 december 2011 om 14:43

Tompsv

Jij maakt je nogal druk om Ajax als ik het zo zie. In elk topic kom je alles mbt Ajax even afzeiken. Heb je niets beters te doen ofzo? Je komt echt over als het standaard gefrustreerde brabandertje.

Heb je zelf eigenlijk wel een idee hoe dom je overkomt? Je maakt jezelf continue compleet belachelijk met je PSV gekleurde opmerkingen.

8 december 2011 om 16:09

of de tegenstanders speelden gewoon bagger?!
Het seizoen hiervoor en daarvoor had Ajax minder tegen...
09-10 met dezelfde verdediging zelfs maar 20...
het is niet dat de hele verdediging is veranderd!
het is een exacte kopie!
helaas door blessures loopt blind...ja loopt blind maar wat te prutsen.
bij groningen was hij een van de beste, maar bij Ajax...enorm slecht

8 december 2011 om 16:50

Totdat het weer zwart voor de ogen van Douglas wordt...

8 december 2011 om 17:33

@tompsv

Ben je nu echt zo dom als dat je reakties doen overkomen?

Dus omdat Pisvee minder tegendoelpunten heeft hebben ze een betere verdediging? Zo zwart wit werkt het volgens jou? Stom varken!!

Ajax presteert niet goed maar van der Wiel, Alderweireld, Verthongen en Boilesen zijn stuk voor stuk enorm grote talenten die allemaal bij een absolute topclub gaan spelen. Bij Pisvee zal misschien alleen Willems de top gaan halen. De rest is middelmaat.

Marcelo gaat veel geld opleveren? Ik zou nog een snuifje of een haaltje nemen als ik jou was want slapper uit je nek kan je niet lullen!

8 december 2011 om 21:37

Ben je nu echt zo dom als dat je reakties doen overkomen?

dat jij zo'n zin op durft te schrijven als je zelf , net een kleuter , over pisvee praat.
of moet ik nu Ajakkes gaan schrijven dat is net zo kinderachtig. Maar als je dan weer schrijft over een snuifje en een haaltje dan denk ik dat je helemaal niet kinderachtig bent maar een ontzettend stoere knul

8 december 2011 om 14:25

"daarnaast is het ook een heel arrogant ventje die altijd met zijn ellebogen wegkomt"

Mr. Elleboog voetbald altijd nog voor jouw clubbie..

Noem eens 1 situatie waarin Verthongen zijn elleboog heeft gebruikt...

8 december 2011 om 14:32

Dit topic gaat over Vertonghen, die er altijd mee wegkomt. Toivonen heeft vorg seizoen een schorsing gekregen die aangenaaid is door meneer Vertonghen. Die stoere aanvoerder van jullie heeft ook dit seizoen alweer twee ellebogen gegeven, waarvan een zeker een rode kaart had moeten zijn.

8 december 2011 om 14:37

@ Mike_3-5-2

Toivonen zou ik niet Mr. Elleboog noemen. Dat het een overgewaardeerde voetballer is met misselijke streken, daar kunnen we ook in Eindhoven niet meer omheen. Vind alleen beetje raar dat iemand iets zegt over Vertonghen, en dat jij dan naar Toivonen gaat wijzen. Ik bedoel, dan kan ik hier ook weer een filmpje van het bijt-incident plaatsen, maar dat praat het gedrag dat Toivonen en zeker ook Vertonghen soms tonen toch nog niet goed?

8 december 2011 om 15:10

@ tompsv

In welke wedstrijden gaf Verthongen die 2 ellebogen dan..?? Ik heb nl. geen idee waar je het over hebt..

Volgens mij jij zelf ook niet..

8 december 2011 om 14:30

Kerel jij blinkt echt uit in rare reacties geven. Ga eens normaal reageren of reageer niet meer. Dat je een hekel hebt aan Ajax snap ik, maar je kan toch wel normaal reageren?

8 december 2011 om 14:39

Ook als ajacied moet je zien dat Vertonghen zich nog te vaak in zijn, laten we het enthousiasme noemen, verliest. Daaruit volgen toch vrij vaak rare, wilde en soms gewoon gemene overtredingen. Vind 11,5 miljoen dan ook een vrij hoog bedrag.

Ja, Redknapp zal nu wel twee keer nadenken voor hij een Ajacied afwijst.

Vertonghen vind ik niet echt bij Tottenham passen, ik weet het niet. Al zou ik ook niet zo kunnen zeggen waar wel.

Gewoon 20 miljoen ervoor vragen anders niet, we hebben hem nodig en zullen hem niet zomaar voor een bedrag van 11.5 miljoen verkopen.

Hmm beetje nep dit volgens mij... Zou hij niet naar Inter gaan...???

15 a 16 miljoen lijkt me meer marktconform. Of ruilen tegen van der Vaart

11.5 miljoen.. Zucht..dan kan iedereen wel roepen dat de nederlandse competitie niks is en dat vertonghen en vd wiel dit niet waard zijn. Maar ajax moet gewoon hoog beginnen in te zetten. Kijk naar Porto man en benfica. Spelers gaan daar weg voor 40 miljoen. Een Hulk moet zelfs 100 miljoen zijn. En mensen leggen het wel. En die competitie is echt niet veel beter dan de nlse op 2 cluibs na. Gewoon hoge afkoopsom in de contracten laten afnemen. Kijk suarez. Weg voor 25 miljoen. Bij porto was hij zeker wel voor 40 weggegaan. En nu is hij de beste van de PL. Vind het zo jammer. Gewoon 20 pp vragen klaar!

8 december 2011 om 14:31

haha, Suarez de beste van de PL? Hij doet het daar inderdaad uitstekend, maar de beste vind ik wel erg ver gaan. Om maar even een gemakkelijke voorbeeld te noemen van iemand die ik ieder geval hoger inschat.......robin van Persie!!

8 december 2011 om 14:32

Saurez de best van Pl??? Hahaha van welke PL, hij was de beste van Liverpool j maar zeker niet de Pl!

En de laatste weken presteerd hij ook niks. Bij Porto en Benfica verdienen ze ook meer dus kan je er meer voor vragen. En dit zijn teams die ieder jaar ook goed mee draiien in de Cl/uefa cup.

20 miljoen pp? Kom op hoor vd Wiel is die 10 niet eens waard op het moment! Net als Jan, Ajax heeft de meeste doelpunten tegen van heel de top 5. Dus zo geweldig is het allemaal niet

8 december 2011 om 14:45

misschien is de beste overdreven maar zeker 1 van de beste. Als je ziet hoe makkelijk hij meekan in de PL is 25 miljoen gewoon niks. van der wiel is een finalist van het WK. Van een land dat op dat moment de nr 1 van de wereld werd. En dan voor een scheintje late nweggaan? Door types zoals jou word de eredivisie nooit een rijke competitie. Het is is nooit goed genoeg. En na een mindere periode kan iedereen weggaan. Net als suarez die even niet scoorde en het inneens niet meer was. Als je ziet hoe de sneijders eetc het doen kan je gerust veel geld vragen.

8 december 2011 om 16:12

een van de beste dan!

8 december 2011 om 14:32

David Silva is op dit moment ook zeker beter

8 december 2011 om 14:35

FC Porto heeft ook totaal 19 miljoen euro betaald voor 85% van de transferrechten van Hulk, waar Ajax al moord en brand schreeuwde toen FC Groningen de geboden 5 miljoen voor Suarez te weinig vond. Dan weet je ook waarom Porto meer vangt voor spelers dan Ajax...

8 december 2011 om 15:54

Tja, als Ajaxsupporter zo blind blijven zal de wereld nooit eerlijk worden. Suarez de beste van de PL, ik kan zo 15 tot 20 man opnoemen die beter zijn.

11.5 miljoen is gewoon een prima prijs voor Verthongen, vooral omdat hij bij Ajax op de verkeerde positie staat heeft hij nog niet écht kunnen laten zien wat hij kan.

8 december 2011 om 17:05

noem ze op dan? Silva,rooney,tevez??????

8 december 2011 om 17:41

Gniffel, oke. Om er maar een paar te noemen:
-van Persie
-wilshere
-zelfs Walcott
-rooney
-nani
-young
-giggs
-berbatov
-drogba
-torres
-lampard
-mata
-lucas
-modric
-van der Vaart
-silva
-aguero
-dzeko
-nasri
-tevez

En dan heb ik het nog niet over de verdedigers die op hun beurt het ook verdienen om als Pl's beste genoemd te worden; iik noem er een paar:
- Kompany
- Vidic
- Vermaelen

Serieus, Suarez is een leuke voetballer maar zo constant als de pest. Het zegt meer over Liverpool dan over Suarez dat Suarez een van de betere en belangrijkere is van liverpool.

9 december 2011 om 13:42

hahahahahaha pffff ja hoor. Wilshere is niks meer dan een talent. Torres prestreert al jaren geen moer. alleen bij athletico goede tijd gehad. Lucas nee walcott nee. Berbatov zit op de tribunes dus weet niet van jou.. Enige die beter zijn zijn tevez silva aguero en vn persie op dit moment. De rest zijn echt niet beter. Walcot is toch echt niet beter die jongen gaat al naar de 25 en is nog steeds geen volwaardige speler van arsenal. Je kan wel leuk allemaal spelers gaan opnoemen van topclubs in de PL. Of spelers die vroeger goed waren maar je lijstje slaat werkelijk waar nergens op!

8 december 2011 om 20:37

Dat hoop ik toch niet dat die pingelaar de beste is van de PL, dan is het slecht gesteld met de Pl, vandaar dat bijna alle engelse clubs eruit liggen inde CL?

vdwiel weg Vertonghen weg, willen allemaal het zinkende schip verlaten. Wie volgt..

8 december 2011 om 14:34

Wanneer Ajax hier 20 miljoen euro casht voor beide spelers zal men zeker in defensief opzicht wel voor versterking gaan.
Dus dan is het geen zinkend schip, Vertonghen en Van der Wiel zijn gewoon na al die seizoenen toe aan een stap hogerop in het buitenland natuurlijk wel te verstaan!

8 december 2011 om 15:16

Het is iedere 2 jaar dat er een leegloopt komt bij Ajax nu gaan er 2 spelers weg waarvan 1 sterkhouder en 1 die alleen bij Oranje kan voetballen. Als we een goede verdediger terug halen gaan we er niks op achter en voor 20 miljoen moet dat te doen zijn.

Nou, ten eerste denk ik dat Vertonghen zelf geen zin heeft in die club en ten tweede moet dat dan echt wel voor een wat hoger prijsje zijn lijkt me.

8 december 2011 om 19:16

Verthongen moet dit zien als een mooie kans, hij gaat nog groeien maar is geen talent meer, hij moet nu gewoon nuchter blijven en vertrekken en zich niet te lekker voelen voor Tottenham, want als van der vaart zich daar niet te lekker voor voelt mag hij dat al helemaal niet. Hij moet blij zijn om met spelers te spelen als Vdv, Defoe, Modric, Parker en King van King kan hij nog veel leren.

Come ON YOU Spurs!!!!!!!!!!!!!!!

In Engeland strooien ze met geld voor de beste verdediger van de Eredivisie omdat het kan minstens 15 miljoen. Ajax zou een vervroegd kerstcadeuatje geven aan Tottenham voor die prijs.

dit seizoen speelt hij niet echt goed voor mij gevoel zit hij aan de top en dat hij bij ajax niet meer verder ontwikkeld net zoals wijnaldum bij feyenoord vorig seizoen. volgens mij kan hij moeilijk motiveren tegen excelsior, vvv, rkc

11,5 miljoen ??br Beetje weinig is het niet... Voor mij is het toch de belangrijkste speler bij Ajax. De enige die nog wat kan klaar spelen. Deze speler moet echt wel voor iets meer weg. Ik gun het hem wel van harte! Maar dan wel aan het einde van het seizoen. In de winterstop mag niemand weg.

8 december 2011 om 18:14

Wat is de waarde dan als je de beste bent van Ajax? Alsof Ajax het zo goed doet?
Waarde van Ajax is de laatste jaren nogal een stuk gedaald, als je de sportieve succesen erop na houd.

Ik vind dat de gemiddelde Ajax supportter, weinig kaas heeft gegeten van zelfkritiek of enig realisme.
Alsof iedere speler een topper is als ze bij Ajax spelen.., dat was misschien ooit, maar is al heel lang niet meer het geval.

Ze moeten hem wel verkopen binnen nu en een half jaar, anders loopt hij gratis de deur uit. Shit, we moeten gewoon een hele nieuwe verdediging gaan opbouwen, nu VD Wiel ook weg zal gaan.

Voor Vertonghen zou Chivu ideale vervanger zijn, maar helaas niet haalbaar.

De enige bij Ajax die echt op topniveau kan meekomen en op dat niveau wat kan toevoegen.

Hij was gisteren weer de beste eruit tegen Real Madrid. Verdegigend steeds sterker en ook aanvallend is hij steeds nadrukkelijker aanwezig. Hoewel het Engelse voetbal waarschijnlijk even wennen zal zijn, zou Vertonghen voor Tottenham een absolute topaankoop zijn.

8 december 2011 om 14:56

Ja Vertonghen is echt een held aan het worden sowieso op het moment mijn favoriete Ajacied. En hij ontwikkeld zich inderdaad erg sterk. Zowel verdedigend als aanvallend. Tottenham mag inderdaad zijn handen dichtknijpen ze hebben geluk dat er geen topploegen zijn die een verdediger nodig hebben.

Jan Vertonghen heeft ook zijn mindere momenten gehad en vaak wordt hij hierop afgerekend door vele mensen. Echter vind ik het toch wel geheel onterecht want deze jongen heeft duidelijk wel kwaliteiten om hogerop te geraken. Tottenham is een aardige ploeg maar persoonlijk denk ik dat er wel mooiere en betere clubs zijn die hem kunnen gebruiken. Het bedrag is echt wel betaalbaar voor vrijwel de helft van Europa. Het zou mij ook niet verbazen mochten Roma & Inter zich ook binnekort melden in Amsterdam;

8 december 2011 om 19:31

Ik zou liever voor Tottenham spelen, waar je wekelijks speelt in gevulde stadions, met een wereldtop middenveld, met VDV Modric en Parker, waar ze mooi en fris voetbal spelen en waar je het privilege heb om op White hart lane te spelen en in de toekomst in een prachtig nieuw stadion speelt en op een prachtig nieuw sportcomplex traint. Kortom Spurs bouwt aan de toekomst. Modric is gebleven en speelt nog steeds goed, met nog enkele versterkingen gaan ze structureel meedoen in de top. En in Italie speel je in lege oude stadions en moet hij zich ook helemaal weer aanpassen aan die cultuur en niemand weet hoe dat uitpakt, de engels competitie is ook gewoon vele malen leuker. Tevens komt hij bij spurs als iemand binnen, bij de absolute top (barca,real,manu,city) is hij goed voor de bank, bij Spurs is hij verzekerd van een basisplaats.

Zou me toch een beetje tegenvallen van Jan aangezien hij steeds heeft gezegd dat hij Ajax voor maar 6 of 7 clubs zou willen verlaten en daar hoorde Tottenham niet bij. Daarbij vind ik 11 miljoen veel te weinig voor Vertonghen, je moet echt bij 20 beginnen.

Mag Vertonghen binnenkort weer bij Mathijs van Nieuwkerk aan tafel aanschuiven. Net als vorig jaar toen Mancini op de tribune zat voor hem (al is nooit duidelijk geworden dat het om Vertonghen ging, maar dat terzijde). Hoop niet dat we weer in paniek raken ...
Tottenham zou wel een stapje hoger zijn qua verdiensten en competitie. En Tottenham zie ik zeker bij de 1e 4 eindigen dit jaar, dus Ch. League voetbal.

8 december 2011 om 15:09

Jij ziet Tottenham zeker in de top 4 eindigen? Dat mag je vinden maar ik zie Liverpool, Arsenal toch echt ook meedoen om plek 4.
City, United en Chelsea zie ik in de top 3 komen namelijk.
Maar Tottenham lijkt me een leuke opstap voor Jan.

Wanneer Ajax hem kan verkopen voor een leuk bedrag dan moeten ze dat onmiddellijk doen. Vertonghen kan aardig voetballen en heeft een mooie lange bal. Maar daar waar het omgaat komt hij flink tekort. Namelijk verdedigen. Hij is niet robuust genoeg, kiest slecht positie, laat zich veel te vaak afbluffen in de duels en organiseert onvoldoende. Vorig jaar werd dit nog verbloemd omdat er een keeper van wereldklasse achter hem stond. Nu staat daar een gewone keeper en komen de minpunten van Vertonghen keihard aan het licht. Ik ben er van overtuigd dat wanneer Ajax de transfersom verstandig weer investeert en een echt goede verdediger haalt Alderweireld veel beter gaat functioneren.zijn waarde zal met sprongen stijgen want hij is verdedigend veel beter dan Vertonghen. Hij is nu de dupe van de speelstijl van Vertonghen die hem laat zwemmen omdat hij weer eens het middenveld op is gedribbeld en langzaam terug komt hobbelen. Spurs is ook een prima club voor Vertonghen. Misschien dat hij zich daar nog door kan ontwikkelen..

Als ajax ooit weer aan de top wil komen van de EU dan moeten ze niet elke speler die net goed aan worden is verkopen.

8 december 2011 om 15:20

Als Ajax dat doet dan belanden ze in categorie 1 of 3 omdat ze dan veel meer geld uitgeven dan dat er binnen komt. Ze kunnen niet anders. Je moet gaan snijden in je kosten wil je dat realiseren..

Oké aan de andere kant is het goed dat hij eens weg gaat maar ik hoef hem eigenlijk niet te zien bij Spurs.. Vind hem nog veel te wisselvallig om bij een subtopper te spelen in Engeland.

8 december 2011 om 19:41

Uhm, de enige Cv"s die in verband worden gebracht, zijn Verthongen en Cahill, zodra
verthongen in een nieuwe omgeving gaat spelen, bloeit hij weer op, kijk maar naar Suarez, ik denk het zelfde met Cahill, ze lijken veel op elkaar qua speelstijl, Ik denk dat Verthongen aan de bal nog iets beter is dan Cahill, maar Cahill weer beter is in de lucht, alleen speelt Cahill de laatste tijd wel heel erg slecht. En Gallas zijn contract loopt af en Bassong zie ik snel vertrekken dus is Verthongen meer dan welkom, die is 3x zo goed als Gallas en ook beter dan Bassong en hij is links, dat kunnen we wel gebruiken. als BAE geblesseerd is kan hij zijn plek innemen, ipv Rose.

Come ON YOU Yidzz!!!!

Verkopen, en proberen Chivu te halen als vervanger. Financieel erg intressant, en zo ontzettend ga je er dan niet op achteruit. Staat er meteen een nieuwe captain, met een brok ervaring waar het Ajax zo aan ontbreekt momenteel. De noodzaak is ook groter om van der Wiel en Vertongen te verkopen, nadat ons gisteren een slordige 13 miljoen euro door de neus geboort is. Hopen maar dat in de tweede competitiehelft voorronde CL op z''n minst veilig gesteld kan worden.

Hopen dat het snel rond komt. Want deze man zal ik absoluut niet gaan missen op de Nederlandse velden. Ik vind Jan maar een arrogante en overschatte voetballer!

8 december 2011 om 16:16

Totaal geen onderbouwing! waarom overschat?
waarschijnlijk zelfs je eigen reactie een vuiste gegeven!
Arrogant? nee hij spreekt de waarheid! ook als hij slecht speelt!
overschat totaal niet!
noem mij 2 of 3 beter Centraal achters

8 december 2011 om 18:10

Arrogant komt die op mij niet over, tenminste niet die keren dat ik hem op tv zag, kwam die redelijk down to Earth over, zonder kapsonens iig.
Vind hem alleen geen topper.

Hoe komen sommige van jullie aan bedragen boven de 10/15 en 20 milj.,....??

Het zijn verdedigers ik weet niet hoor

ik denk alle ajaxcieden er wel mee kunnen leven als ze allebei na dit seizoen weggaan ze hebben hun jaartje ook wel gehad bij ajax het is jammer en zeker als ze allebei weggaan, maar voor ajax levert het weer wat paar mil op en ik denk dat ajax wel waardige vervangers in huis heeft op de toekomst en je ziet ook wel dat ze de laatste paar maanden niet meer zo geweldig spelen en denk niet dat ze dit nog constant eruit kunnen halen over het gehelen seizoen.

8 december 2011 om 18:07

Ajax en sowieso nederlandse clubs hoeven niet te denken dat ze met een paar miljoen, echte top spelers kunnen kopen, geen enkele voetballer van enig niveau komt hier nl voetballen, zijn allemaal b spelers.

Beide spelers moeten nu ook die transfer maken om zichzelf te ontwikkelen.
Je ziet het aan van der Wiel dat hij blijft hangen in zijn niveau, terwijl hij denk ik de potentie heeft om beter te worden. Dat heeft hij ook in Oranje laten zien.

Hetzelfde voor Vertongen, die kan het niveau in Engeland gewoon aan.

Geen ramp. Vertonghen is goed maar maakt ook regelmatig grote fouten die ons punten kosten. Heb het idee dat hij het wel gezien heeft in Nederland, en dat is begrijpelijk. Hij is kampioen geworden met Ajax, heeft de beker gewonnen, 2 x CL voetbal gespeeld dus wat kan hij nog meer bereiken? Niets lijkt me. Beste is om hem gewoon te verkopen (al vind ik 11.5 niet overdreven veel..) en om verder te gaan met 2 andere verdedigers (aannemende dat Vd Wiel ook weggaat).

8 december 2011 om 18:05

11.5 miljoen is heel veel geld voor een speler van het niveau vertonghen, snap dus echt niet waarom clubs echt oprecht interesse in hem hebben, gaat zo vaak de fout in, zelfs in de eredivisie, heeft helemaal niks te zoeken op top niveau.

Hij heeft Ajax al heel wat punten gekocht, vind hem alleen sterk bij dode spelmomenten, corners en vrije trappen ed.

Goed voor Ajax, van der Wiel en Verthongen. Kan Ajax van dat geld in ieder geval een paar èchte verdedigers gaan halen. Wie na gisteravond en eerder vertrouwen blijft houden/krijgt in kleuters als Anita, Blind en Ligeon: verdedigen is iets heel anders dan aanvallen....gaat Ajax door met haar welpenteam: middenmootplaats in Eredivisie en geen El/cl voetbal meer.....

Eindelijk een deftige prijs voor Vertonghen. Door de jaar vertraging heeft hij wel 1 jaar progressie gemist. Even sterk als Vermaelen zal ie wellicht nooit worden zo, ik vraag me af of hij bij Tottenham wel de beste CV kan worden. Maar da's echt het maximum, hoger dan Spurs kan wellicht niet meer. Hij is te lang bij Ajax gehouden. Anders had ie naast Silva bij Milan kunnen staan om maar één scenario te tonen.

Wat hoef je toch maat een matige speler te zijn, om inaanmerking te komen voor een transfer naar een 'grote' club in de Pl
Vandaar dat de Engelse ploegen het zo belabberd doen in de CL, ze kopen wel voor miljoenen aan spelers, maar ze kopen geen kwaliteit.

8 december 2011 om 19:46

Matig? Vertonghen heerste 2 wedstrijden in de verdediging tegen Lyon en hield zich met gemak staande gisterenavond tegen Higuain en Benzema (die goals waren absoluut niet zijn schuld). Vertonghen is zeker niet matig. Hij presteert echt soms flink ondermaats omdat hij gewoon niet meer gemotiveerd lijkt.

8 december 2011 om 20:07

Toevallig gister Nederland 3 gekeken? Wie was ook al weer de beste man van het veld zo ongeveer (bij Ajax). Hij wil het gewoon altijd voetballend oplossen dat is juist alleen maar iets goeds, maar het klopt dat het er soms laconiek uitziet maar dat komt door zijn stijl van spelen.

vertonghen is een van de beste verdedigers uit de eredevisie en is zeker toe aan een stap hogerop.
maar van der wiel is niks en word niks, is een manolevje.
ik denk dat ajax wel euro s wil zien want ze hebben er gisteren wel wat laten liggen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren