Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van der Vaart verdedigt Janssen: 'Dat gelul van professioneel dit en dat'

Laatste update:

Rafael van der Vaart denkt dat Ajax een uitstekende zet heeft gedaan met het aantrekken van Theo Janssen. De flamboyante middenvelder wordt nog al eens bekritiseerd om zijn levensstijl, maar de speler van Tottenham Hotspur vindt dat klinkklare onzin. “Als hij een sigaretje wilt roken, dan rookt ‘ie een sigaretje”, zei de international zondag tegen een reporter van AT5.

/

Janssen tekende onlangs een contract voor twee seizoenen in Amsterdam en wordt gezien als de man die het middenrif van de regerend landskampioen van meer body moet gaan voorzien. Uiteraard zijn er, zoals eigenlijk al zijn gehele loopbaan, ook twijfels. Zo zou de geboren Arnhemmer niet genoeg voor zijn sport leven en er ongezonde gewoontes op nahouden.

Van der Vaart snapt weinig van die kritiek. “Je moet gewoon altijd jezelf blijven. Dat gelul van professioneel dit en dat. Je moet ook van het leven kunnen genieten. Als hij een sigaretje wilt roken, dan rookt ‘ie een sigaretje. Als hij een baco’tje wilt drinken, dan drinkt 'ie er één. Zolang hij het op het veld laat zien is er geen probleem.”

Rafael van der Vaart heeft gelijk

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wij zien een topsporter dat rookt als ''onprofessioneel'' en dat is het misschien ook, maar anderzijds denk ik niet dat ie nog beter gaat voetballen als hij niet rookt. Ik denk dat we voor de beste voetballer dit competitiejaar maar een uitzondering moeten maken.

29 mei 2011 om 16:57

Als hij zou stoppen en het werkt positief voor zijn conditie, dan gaat hij er op vooruit. Simpel. Maar hij is dit gewend en waarom zou je het risico nemen om dit soort 'variabelen' te veranderen?

29 mei 2011 om 18:14

Omdat jij overduidelijk niet overtuigd bent van de aspecten die rokers en drinkers als positief ervaren, wil niet zeggen dat deze niet bestaan. Ipv de aloude discussie te starten waarom mensen roken en/of drinken, kunnen mensen Janssen beter accepteren zoals hij is en afrekenen op zijn prestaties in het veld, de rest is niet zo relevant.

29 mei 2011 om 19:40

je bent toch gewoon profvoetballer, duhh, dan hoor je toch niet te rookuh!

hij gaat toch zoiezo beter voetballen als hij niet rookt, what a sjame!

off topic: en ongelooflijk kinderachtige reacties hier!

29 mei 2011 om 20:06

Waar staat dat je als profvoetballer niet hoort te roken dan?

29 mei 2011 om 23:47

Waar staat in de wet of CAO dat je als profvoetballer niet mag roken!!!!!!!! Volgens mij nergens.. Laat Janssen toch lekker roken en maak er allemaal eens niet zo'n heisa van. Er zijn namelijk longspecialisten, chirurgen, cardiologen, huisartsen, enz die ook roken, dus die zouden dat ook niet mogen doen. Wat een gezwets, iedereen in Nederland weet dat het slecht is, dus het is je eigen keuze als je rookt en niemand maar dan ook niemand kan je verplichten om niet te roken of te stoppen met roken.

Weet je wat mij altijd opvalt, de mensen die het hardst iets over rookgedrag van een ander zeggen meestal zelf zwaar verslaafde rokers zijn geweest. En aan al die reacties irriteer ik mij wezenloos, je bent namelijk in Nederland nog steeds baas over jezelf. Wat een moraalridders zitten er trouwens ineens rookt iedereen niet meer. Daarnaast zo draagt Theo ook mee om de schatkist te vullen, want als iedereen in Nederland zou stoppen bmet roken gaan we allemaal toch een heel stuk belasting meer betalen want de rokers spekken de schatkist toch behoorlijk.

30 mei 2011 om 04:12

Wacht even, iedereen hier is ervan overtuigd dat Janssen beter gaat voetballen als hij wordt gedwongen zichzelf een andere levensstijl aan te meten? Ik heb wel eens een biertje nodig om men hoofd op orde te brengen....op het werk raak ik vaak gestresst en een sigaretje helpt me daarbij ontspannen en relativeren. Als Theo dit wordt afgepakt, zal het misschien wel in zijn kop gaan zitten, zal hij niet lekker in zijn vel zitten en zich misschien niet 100% kunnen focussen op zijn spel. Ik zeg niet dat het zo zou zijn, maar dat het zo zou kunnen zijn. Theo blinkt juist uit in topwedstrijden, dat bewijst mij dat hij zelfverzekerd en vrij van geest is, en mijns inziens is dat minstens zo belangrijk voor je prestaties op het veld als je conditie.

30 mei 2011 om 09:50

Cruijff rookte toch ook

Vind dat iedereen het lekker moet laten wat vd Vaart ook zegt zolang hij presteerd is er niks aan de hand.

Ik als Feyenoorder moet toeggeven dat Ajax hier een geweldige speler binnenhaalt. En dat voor een paar miljoentjes. Ajax is zeer goed bezig op de transfermarkt valt me op. Ze geven wat kleinere bedragen uit voor toch goede spelers. Waarom zou je piepen als Theo af en toe een sigaretje wil roken. Je moet hem afrekenen op zijn prestaties en niet op wat hij buiten het veld doet. Je moet hem lekker zijn gang laten gaan. Dat zie je toch ook die jaar bij Twente; af en toe een biertje en een sigaretje en ongeveer het hele seizoen de sterren van de hemel gespeeld.

29 mei 2011 om 17:09

Ik geef je op zich wel gelijk alleen zag je bij Twente dat dit ook zijn tol eiste, ik vind Theo een prima voetballer maar de laatste 30 minuten heb ik hem tijdens de kampioenswedstrijd niet meer gezien. Dit komt omdat hij te dik was geworden en dus te slechte conditie had. Ik vind het biertje en sigaretje niet erg maar zijn gewicht moet hij op letten want dat is belangrijk voor zijn loopvermogen!

29 mei 2011 om 17:15

Theo Janssen is echt niet te dik geworden. En conditie heeft Theo ook zeker nog wel. Herinner je Twente-psv nog? Als je dan 8 minuten voor tijd nog zo'n sprint kan trekken heb je nog degelijk wel conditie. Dus ik snap jou reactie niet helemaal. Verder draait het bij Janssen ook helemaal niet om zijn loopvermogen. Het draait bij hem vooral om zijn pass.

29 mei 2011 om 17:16

Onzin! De laatste 30 minuten viel heel twente terug! Misschien moet je het tweede doelpunt van Janssen tegen PSV nog eens bekijken en dan opnieuw oordelen.

29 mei 2011 om 17:18

Als je de kampioenswedstrijd als uitgangspunt neemt had Ajax hem helemaal niet moeten halen, want hij speelde toen een zeer matige wedstrijd.

29 mei 2011 om 17:40

Dat was voor het einde van het seizoen en ik heb het over de laatste wedstrijd, toen was hij echt wel te dik. En je hebt wel een goede conditie nodig om een goede pass te geven want ik zit op voetbal en als ik niet moe ben kan ik de bal overal leggen waar ik wil uit stand maar als ik een halve wedstrijd gespeeld heb is de pass al veel minder zuiver.

29 mei 2011 om 17:42

Ik heb het dus over de laatste wedstrijd want Twente-psv was ongerveer 1,5 maanden eerder dus hij kan toch aangekomen zijn in die paar weken? Ik weet die rush nog en dat hij toen ook nog een werelddoelpunt maken maar jullie kunnen niet ontkennen dat hij te dik is en de laatste paar wedstrijden minder te zien was de laatste 10-20 minuten.

29 mei 2011 om 17:54

@markgoes: Ach ja reken 1 speler af op het feit dat het hele team een offday had. Komop zeg Theo was volgens mij nog juist 1 van de weinige die wel inzet toonde en er nog wat voor wilde maken. En ja die 3-1 was daarna ook meteen de nekslag.

Theo heeft dit seizoen Twente zolang in de race gehouden en dankzij Theo heeft Twente ook de Knvb beker gewonnen.

En ik ben het roerend met lamertje eens dat zolang hij in het veld presteert hij gewoon moet kunnen genieten van dat biertje en sigaretje. Hij moet het op het veld laten zien wat hij daarbuiten doen is zijn leven.

En Theo is niet de snelste maar dat hoeft ook helemaal niet hij is slim en daarmee kan hij zijn tekort aan loopvermogen compenseren. Maar je hoeft natuurlijk ook geen 11 Usain Bolt's in je elftal te hebben.

29 mei 2011 om 19:21

De 2 grootste Nederlandse spelers rookte ook op het toilet en buiten het veld.

Uuuhhh Cruijff en van Hanegem.

Alleen Maradona ging iets verder en kwam met grote ogen en een beetje ongesnoven poeder onder zijn neus het veld op.

En die is nog wel uitgeroepen tot de grootste der aarde....hahaha

Laat Theo lekker zijn gang gaan..., misschien kom ik hem nog wel tegen in The Buldog.

29 mei 2011 om 21:44

Wat een ontzettende kneus ben jij zeg. Je hebt 0,0% kennis van zaken met je ''ik zit op voetbal, dus ik weet waar ik over praat.'' Loser!

29 mei 2011 om 23:07

@markgoes

Eey ik voetbal en rook ook maar jou reactie gaat nergens over want als ik in een wedstrijd speel kan ik een hele wedstrijd door goede en zuivere passes geven en dat zag je vroeger ook bij cruijf en van hanegem die ook rookte dus ligt het niet aan het roken en conditie kan je trainen dus dat is dan je eigen schuld dat je halverwege de wedstrijd al minder zuivere passes kan geven

29 mei 2011 om 18:19

Ik gun Theo dat hij met deze gewoontes stopt. Het zijn sluipmoordenaars. Op het moment dat deze slechte gewoontes hem echt parten gaan spelen is de weg terug moeilijk. Als je denkt ongestraft te kunnen roken (vooral dat) zonder conditionele gevolgen dan ben je naïef. Ik zou als voetbalclub altijd eisen dat een speler niet rookt, voor zijn eigen bestwil en voor de club.

29 mei 2011 om 19:57

Jij zou dus eisen dat een speler stopt terwijl je hem wilt kopen??? Word beetje simpel van t geouwehoer rond theo als ajax er zo moeilijk over doet,laat m dan maar lekker naar Rotterdam komen,ga ik samen met theo een biertje drinken als ie er 3 inlegt

100% met hem eens.. Alleen kan ik wel begrijpen dat ie niet in het openbaar mag roken. Als zijn conditie gewoon goed is mag hij van mij 20 pakkies op een dag roken..

Een sigaretje om tot rust te komen moet kunnen. Een biertje na de wedstrijd moet kunnen.
Maar als het gewoon echt te veel wordt moet het wel weg. Maar zolang het naar mate is moet het kunnen. Verdient goed, leeft goed, houd van het leven, Janssen is gewoon een echte nuchtere Hollander, daar moet iedereen een voorbeeld aan nemen

Geweldige uitspraak van Van der Vaart, hij heeft hier gewoon helemaal gelijk. Als Janssen op het veld laat zien geen hinder te ondervinden van zijn levensstijl, dan kan hij de levensstijl dus gewoon behouden.

29 mei 2011 om 17:21

Het is maar net wat Jansen zijn doelstellingen zijn. Waarom denk je dat er maar relatief weinig buitenlandse clubs interesse hebben getoond? Ik denk onder andere door zijn leefstijl. Als Jansen succesvol wil worden in het buitenland bij een leuke club, zou hij zijn sigaret toch uit moeten houden.

29 mei 2011 om 17:57

@keepertoob: En hoe weet je hoeveel clubs intresse hebben getoond? Hebben hij en zijn zaak waarnemer gezegd welke clubs er allemaal intresse hadden?

Als ze alleen maar op levenstijl zullen letten kunnen ze wel van heel veel spelers in de top afscheid nemen want hij is vast niet de enige in de voetbalwereld die dat doet. Denk dat in Engeland nog genoeg andere spelers zullen roken/drinken en flink zullen uitgaan.

Zolang zijn prestaties op het veld goed zijn snoert hij de critici de mond met die uitspraken dat zijn carriere er onder lijd.

29 mei 2011 om 21:42

Janssen heeft zo snel bij Ajax getekend, het was volgens mij wel duidelijk dat hij gewoon zelf niet naar het buitenland wilde. Hij heeft een half jaar ofzo in Belgie gevoetbald, en dat was geen succes. Ik heb meerdere keren gelezen dat hij gewoon in de buurt van zijn eigen stad en familie wilde blijven.

Wat juist zo mooi is aan Janssen, is dat hij zijn eigen weg kiest. De conservatieve voetbalwereld zegt dat je niet mag roken en dat je, als je de kans krijgt, naar het buitenland moet gaan. Maar Janssen heeft daar gewoon schijt aan en doet waar hij zelf zin in heeft. Dat zouden meer voetballers moeten doen.

29 mei 2011 om 23:12

Omdat Twente altijd voor een buitenlandse club had gekozen ipv ajax. Deze deal was zo snel door, omdat en Theo niet wilde wachten, en omdat Twente al merkte dat er te weinig belangstelling voor hem was, anders hadden ze die deal echt wel uitgerekt.
Ik zeg ook niet dat zijn carrière eronder lijdt, ik zeg alleen dat hij zo nooit het maximale uit zijn carrière haalt en dat is gewoon een feit. Roken en drinken ( in de vorm hoe hij dat doet ) heeft altijd negatieve invloed op je sport prestaties. Het is niet zo dat hij dit de laatste jaar zo doet, dit doet hij al meerdere jaren, dat heeft gewoon invloed op je lichaam. Niks voor niks wordt er gezegd dat hij waarschijnlijk niet lang blijft door voetballen op top niveau. Ik denk niet dat hij zolang blijft doorspelen als bv een Seedorf, iemand die wel op en top als een sporter leeft. En zie het verschil. Met de traptechniek van Jansen kon hij echt vele male meer uit zijn spel halen.
En is het ook soms toeval dat hij een relatief '' laatbloeier '' is?

Echter legt Theo de lat minder hoog voor zichzelf, prima natuurlijk. Maar we moeten nu niet allemaal gaan doen alsof het niks uitmaakt op je sport prestaties als je zo leeft als hij want dat heeft het altijd.

29 mei 2011 om 17:55

Absoluut mooie woorden van Van der Vaart, maar het is natuurlijk ook geen toeval dat hij zo'n uitspraak maakt omdat hij zelf ook vaak op zijn 'overgewicht' bekritiseerd wordt. Onterecht naar mijn mening, zolang het geen verschil maakt in zijn prestatie mag ie van mij die dingen opeten

Sluit mij volledig aan bij Paturain hierboven.

Het is professioneel als je alles geeft in wedstrijden en presteerd. Je kan ook niet roken en drinken en met de pet ernaar gooien in het veld, dat is ook niet professioneel.

Je moet iemand die een prestatie (moet) verrichten afrekenen daarop en verder nergens op.

als feyenoorder vind ik dat het een zeer goede zet is van ajax om janssen te halen. Ze zullen hem goed kunnen gebruiken in de CL en ik wens ajax succes

In het leven is ook niets zeker. Ik heb mensen gekent die hun gehele leven als een topsporter geleefd hebben en vroeg zijn overleden. Mijn opa heeft bijvoorbeeld weer 70 jaar gerookt en is 98 jaar geworden. Er is helemaal geen garantie dat als je gezond leeft, je ook gezond blijft. En andersom geldt hetzelfde. Het enige nadeel voor Janssen is dat dit als oorzaak voor eventuele slechte prestatie's aangegrepen zal worden. Speelt hij een paar wedstrijden als een natte krant, dan zal dat volgens velen door zijn wat slechtere levensstijl komen.

Geloof mij, als hij conditioneel en qua vetpercentage is toegelaten bij Ajax, dan doet dat ene sigaretje of dat ene bacó'tje er echt niet toe. Dus wat dat betreft ga ik met Van der Vaart mee. Laat die jongen lekker zichzelf zijn, dan voelt hij zich het beste. En de buitenwacht en zeker zijn teamgenoten bij Ajax gaan hier echt geen last van krijgen.

29 mei 2011 om 21:44

Precies, zo is het maar net. Als je graag een peuk rookt en je doet het niet omdat dat van je verwacht wordt, heb je grote kans dat je daar meer nadeel van ondervindt dan voordeel, door stress, irritatie, etc. Doe waar je je goed bij voelt, daar heb je als voetballer het meeste aan.

Dit vind ik zo'n gelul. Een voetballer is een topsporter en krijgt gigantisch veel betaalt. Er wordt nu zo makkelijk over gedaan van: ach laat die Janssen lekker roken....maar denk je nou echt dat er 1 speler van barca het in zn hoofd haalt om een sigaret op te steken. vd vaart en Janssen zijn beide gewoon geen echte profs zoals Xavi en Iniesta. vd vaart is altijd te dik en nooit topfit, speelt nooit 90 min mee en janssen rookt en vreet wat ie kan. Moeten ze natuurlijk zlef weten, maar waar zouden ze hebben gestaan als ze allebei wel topfit waren door een gezonde levensstijl.

29 mei 2011 om 17:12

Helemaal mee eens. Al vind ik dat bij vd Vaart niet waar. Hij is nooit echt te dik geweest en zeker niet omdat ie hamburgers aan het vreten was!

Natuurlijk als Theo het op het veld laat zien dan is het goed, maar wat als ie niet zou roken of drinken? Wellicht had ie dan op zijn 22ste al bij Ajax gespeeld ipv op zijn 29ste. Hij had er met zijn talent zoveel meer kunnen uithalen, hij voetbalt eigenlijk pas sinds twee jaar echt goed. Als je dan zoveel betaalt krijgt en zoveel mensen zouden een moord doen voor je baan dan mag je best een paar dingen opgeven en dan maar iets minder een levensgenieter zijn.

29 mei 2011 om 17:16

Precies....al is het natuurlijk wel zijn leven en als hij dit liever heeft dan in de absolute top spelen is dat zijn keus, maar ik vind dan niet dat dat goed gepraat mag worden door andere profs als vd vaart, maar ook rene vd gijp en Derksen doen hier vrolijk aan mee.

En vd vaart is wel degelijk te dik geweest..........

29 mei 2011 om 17:31

Ja, maar ik heb niet het idee dat dat komt omdat vd Vaart elke dag in de Mac zat te schransen. Ik vind vd Vaart altijd op en top professioneel. Ik vergelijk hem met een Robben die veel geblesseerd is, maar daar niks aan kan doen.

29 mei 2011 om 17:46

janssen voetbalde bij Vitesse ook al zo goed hoor. Alleen heeft ie met zijn overstap naar Belgie geen goede zet gedaan. Als Janssen gewoon in Nederland was blijven ballen, dan had hij ook geen aanpassingsproblemen gehad en had hij misschien eerder bekendheid gehad als goede voetballer.

29 mei 2011 om 17:18

Cruijff o.a. was ook geen topsporter?

29 mei 2011 om 17:21

Rookte Cruijf dan tijdens zijn carriere?? En al deed hij dat, dat waren hele andere tijden waarin er minder op je lichaam werd gelet en roken nog niet als extreem ongezond werd gezien.

29 mei 2011 om 17:34

Cruijff, Rijkaard, Van Basten, Stekelenburg, Rooney, Berbatov, moet ik verder gaan?

Laat hem lekker roken, de prestaties lijden er niet onder, dus laat hem z'n gang gaan. Toen hij bij Twente speelde was het geen issue, maar sinds bekend is geworden dat hij naar Ajax is gegaan, opeens wel.

29 mei 2011 om 18:58

Mooi argument; toen waren het hele andere tijden. So what? Ook toen wisten de mensen al dat roken ongezond was. De context is hetzelfde.

29 mei 2011 om 21:48

Feyenoordsam, volgens mij maakte Cruijff zelfs reclame voor sigaretten. Kijk een keer naar de film ''en un momento dado'', verplichte kost voor iedere voetballiefhebber.

Voor iedere voetballer geldt verder dat ze medisch getest worden, en conditioneel ook uiteraard. Janssen heeft die test gewoon doorstaan, dus er is niks aan de hand. Andere voetballers gaan misschien te lang of te vaak stappen, drinken een glaasje teveel, slapen te weinig, bereiden zich niet voor, etc etc. Janssen rookt weleens een sigaret maar is daar eerlijk over en is fit. Niks aan de hand dus.

29 mei 2011 om 23:15

De tijd maakt wel degelijk wat uit. Hedendaags wordt er veel meer van het lichaam verwacht van spelers/trainers dan vroeger. Het voetbal is ook niet voor niks beter/sneller geworden. Er is wetenschappelijk gewoon onderbouwd dat als je bv al 10 jaar gemiddeld rookt en drinkt dat, dat invloed heeft op je prestaties.

30 mei 2011 om 11:08

Ik heb het niet over een gemiddelde speler in die tijd. In die tijd werd er ook al veel van Cruijff verwacht, meer dan nu van Janssen wordt verwacht.

Hebben ze bij dat onderzoek ook rekening gehouden dat de natuurlijke conditie bij de een sowieso al beter is dan bij de ander? Ik rook niet en heb niet een geweldige conditie en ik doe gewoon aan voetbal. Janssen rookt nu al meer dan tien jaar en piekt op zijn 29e levensjaar nog.
Het zou best zo kunnen zijn dat zijn conditie nóg beter zou zijn wanneer niet had gerookt, maar zolang hij er nadelig onder leidt is het toch prima? Hij kan nu duidelijk niet meer zonder en wanneer je hem dwingt te stoppen en hij zal naar je luisteren, wat al een wonder zou zijn, dan zou hij er waarschijnlijk enkel ongelukkig van worden en dus minder gaan presteren.

29 mei 2011 om 17:20

feyenoordsam lul toch niet zo dom,wel vreemd he dat een rokende en drinkende janssen best voetballer van dit jaar is.kijk jansen is er teminste nog eerlijk en open in om er voor uit te komen. zijn zat spelers die dat ook doen maar er niet voor uit komen dat is pas hypocriet

29 mei 2011 om 17:22

haha beste voetballer vd eredivisie..........mss had Janssen de beste voetballer vd PL kunnen zijn met een normale levensstijl

29 mei 2011 om 17:34

ja en wat wil je daar mee zeggen dan ?is toch altijd nog zelf aan janssen hoe hij leeft en waar ie genoegen mee neemt.janssen kon nu ook gewoon na buitenland maar kiest er voor om in nederland te blijven en na ajax te gaan,dus heb niet echt het idee dat janssen met pl in zn maag zit

29 mei 2011 om 21:50

Feyenoordsam: stel dat je gelijk hebt. Dan is het nog steeds de keuze van Janssen om te roken. En het is nog steeds de keuze van Ajax om hem een contract aan te bieden en 3 miljoen aan Twente te geven. Wie heeft er dan een probleem?

Van Der Vaart weet waar hij over praat want hij is zelf ook jarenlang in gevecht geweest met zijn eigen gewicht en hij liet op het veld ook zien dat je met een paar kilo meer heel goed kan voetballen. Als Theo Janssen rookt en drinkt en toch zo goed voetbalt dan vind ik dat al een prestatie op zich. Dus al die moraal ridders die zijn levensstijl maar niets vinden hebben geen recht van spreken want zijn resultaten zijn super de laatste seizoenen.

Als hij een baco’tje wilt drinken, dan drinkt ie er één. Zolang hij het op het veld laat zien is er geen probleem.”

Kan zo op een tegeltje!

On: Vd Vaart heeft natuurlijk gelijk en ik denk dat Janssen mag doen wat hij wilt doen een grote versterking zal zijn voor Ajax.

Ik presteer soms zelfs beter als ik de avond ervoor gedronken heb

Maar zonder gekheid, van der Vaart heeft hier natuurlijk gelijk. Ik snap sowiezo niet dat er twijfels zijn, want bij Twente presteerde hij toch ook gewoon, ondanks zijn levensstijl? Waarom zou hij dan nu ineens moeten veranderen?

Ik denk dat Janssen allemaal maar ongelukkig zal worden als je hem z'n sigaretje ontneemt! Hij heeft een prima conditie en geeft altijd alles voor de volle 90 minuten. Dus ik zie het probleem niet! Zijn levensstijl vormt geen probleem voor z'n professionele carrière. Geen probleem dus lijkt me.

Ik ben in ieder geval blij met Theo en hoop op mooie wedstrijden van m'n clubbie in de CL

Inderdaad. Als Theo dat wil doet ie het maar.
Maar dat moet natuurlijk niet ten koste zijn van zijn prestaties binnen de lijnen. Ik zie Theo Janssen nog tot zijn 32e doorgaan, maar ik denk dat hij zijn carrière al vroeg zal moeten beëindigen door zijn levensstijl.
Maar het is natuurlijk zijn eigen keuze.

Als hij een sigaretje wilt roken, dan rookt ‘ie een sigaretje. Als hij een baco’tje wilt drinken, dan drinkt 'ie er één. Zolang hij het op het veld laat zien is er geen probleem.”

Dus hij moet op het veld een sigaretje roken en op het veld een bacootje drinken

Nu zeurt iedereen wel over het rookgedrag van Janssen, maar ik ben er bijna wel zeker van dat meerdere topvoetballers roken. Ik hoorde dat Stekelenburg had gerookt, maar weet iemand welke voetballers nog meer een sigaretje opsteken?

29 mei 2011 om 17:37

http://www.mirror.co.uk/sport/top-10s/top-10/2008/...
zijn niet de kleinste voetballers die welles een saffie doen.

on : ik vind het eigenlijk niet kunnen dat hij rookt tijdens zijn voetbalcarriere en gewoon om het simpele feit dat jonge kinderen die bijv theo janssen een goede voetballer vinden zich gaan gedragen naar zijn gedrag.

Ajax heeft echt een geweldige aankoop gedaan met Theo Janssen. HIj heeft alles voor een middenvelder, alleen mist hij een klein beetje snelheid maar dat kan je vergeven want hij lost alles voetballend op. Hij kan zeker nog drie jaar mee met Ajax en je moet hem gewoon zijn gang laten gaan anders voetbalt hij niet op zijn best.

Als je maar de juiste prestaties levert is er niet zoveel aan de hand.
Ik zie meer voetballers achtergaan van drank dan van een sigaretje.
Belangen van drank ( vooral bier) zijn natuurlijk groter dus hoor je hier weinig over.

Vind dat het inderdaad wel eens afgelopen mag zijn met dat commentaar op zijn gedrag, ik vind het eigelijk ook raar dat het een issue is want hij presteerd gewoon goed. Volgens mij was de gouden regel de winnaar bepaald en Theo heeft Twente heel veel wedstrijden laten winnen en dus bepaald hij of hij rookt of niet. Als hij slecht gaat presteren kan ik begrijpen dat hij de wind van voren krijgt wat betreft zijn biertje en zijn sigaretje maar zolang hij presteerd moeten we gewoon niet zijken.

Ik ben het er mee eens hoor, maar hoeveel spelers die bv in de A1 of B1 zitten van ajax, zouden weggestuurd worden als zij ( ook ) met enige regelmaat een sigaret opsteken?

Ik moet nog zien of Theo het gaat maken in Amsterdam, Uiteraard hoop ik dat voor Ajax maar ik denk dat hij binnen de kortste keren in botsing komt met Frank en we hebben aan mounir gezien hoe het dan gaat

Dat is geen gelul van der vaart, als hij niet rookt en drinkt zou hij nog beter zijn, je krijgt betaald als voetballer om je 100 te geven op het veld, en het is wetenschappelijk bewezen dat roken/drinken je sport prestaties verkracht.

stekelenburg rookt ook... Heb ik zelf gezien, waarom praat niemand dan over hem??

29 mei 2011 om 17:39

Omdat hij een keeper is en hij moet niet rennen/sprinten over het veld voor 90 minuten.

29 mei 2011 om 20:03

En wat nou als je dat net als Janssen gewoon volhoudt? Janssen heeft een goede conditie, blijkbaar genoeg om 50 wedstrijden per jaar te spelen

29 mei 2011 om 20:39

Dan moet hij als nog kappen met roken (ook bijvoorbeeld voor als voorbeeldfunctie te fungeren), plus dan kan hij 60 wedstrijden per jaar spelen.

29 mei 2011 om 23:17

Maar Jansen zijn lichaam kan het niet aan om net zoveel voetbaluren te maken als bv Brama. Hoeveel trainingen heeft Jansen gemist? Precies, zijn lichaam leidt er wel degelijk onder. Het is maar net hoe je het bekijkt.

De levensstijl van Janssen wordt wel erg makkelijk door de Ajacieden geaccepteerd nu hij naar Ajax gaat. Als je een topsportklimaat nastreeft kun en MAG je niet accepteren dat een speler rookt. Ondanks zijn fantastische jaar bij Twente was er intern steeds meer kritiek op Theo. Het is voor beide partijen daarom het beste dat hij is vertrokken. De uitspraak van de Boer dat hij Janssen niet wil zien roken is natuurlijk hypocriet. Je accepteert het of je accepteert het niet. Ik ben overigens niet gefrustreerd dat hij naar Ajax vertrekt. Ik wens hem het allerbeste.

Johan Cruijff rookte ook!
Roken en sport gaat best samen dat heeft het verleden wel bewezen. Of het gezond is kan je je vraagtekens bij zetten maar waarom zou je iemand iets verbieden als zijn prestaties daardoor wel goed zijn.

29 mei 2011 om 20:47

''waarom zou je iemand iets verbieden als zijn prestaties daardoor wel goed zijn.''

Dus u wilt zeggen dat de conditie van Janssen goed is doordat hij rookt en sport? Ben blij dat ik niet op de zelfde middelbare school heb gezeten als u.

On: Ik ben het niet eens met van der vaart, je moet niet alleen kijken naar de prestaties, maar voetballers horen ook een voorbeeldfunctie te hebben, en dat lukt niet echt zo, als een sporter rookt en drinkt.

29 mei 2011 om 21:30

Spoters horen ook geen doping en dergelijke te nemen voor betere prestaties maar dat gebeurd ook in de sport. Zo kunnen we nog wel even doorgaan.

30 mei 2011 om 00:27

En daarom is doping ook verboden om te gebruiken bij voetbal slimkop

Een bouwvakker die bijvoorbeeld snuift is ook niet de handigheid zelve, maar als hij goed werk aflevert, wie kraait er dan naar? Dus als Theo het tussen de lijnen laat zien zoals hij dat bij Twente deed, heeft Ajax er een enorme versterking bij.

Rafael heeft gewoon gelijk, klaar.

iedereen moet lekker met zijn eigen zaken bemoeien als janssen nou wil roken moet hij dat tog lekker zelf weten je wil niet weten hoeveel spelers er roken en drinken. maar waar het niet bekend van is. lekker boeiend laat hem lekker zijn eigen leven leiden. sjonge jonge jongen hoeveel hypocriete reacties ik hier boven geleest heb is niet normaal meer... als ik janssen was geweest ging ik juist in het openbaar roken juist om ieder een het tegen deel te bewijzen door aankomend seizoen gewoon weer een top seizoen te draaien

Laat Janssen maar lekker z´n sigaretje roken, interesseert mij niet echt. Het gaat er om dat hij presteert en dat blijkt hij uitstekend te kunnen zelfs met deze levensstijl.

Sinds wanneer is het drinken van een biertje een ''slechte levensstijl' leiden ?

Wat een gelul zeg, ookal rookte die 2 pakjes per dag. Hij speelt de sterren van de hemel

Zie hier het verschil tussen spelen bij Twente of Ajax: Janssen heeft nog geen week geleden een contract getekend bij Ajax of half voetbalminnend Nederland heeft het over het rookgedrag van Janssen. Misschien dat ik het gemist heb de afgelopen 3 seizoenen maar kan me niet heugen dat het roken zo vaak onderwerp is geweest als de afgelopen week. In het AD werd zelfs een foto gepubliceerd van een rokende Janssen. Gekkigheid, vind ik. Zodra Janssen in een vormdipje belandt zul je zien dat het aan zijn levenstijl ligt, volgens velen.

Als ik de trainer of de clubleiding van de club was dan maakte het mij helemaal niks uit hoeveel hij rookt, drinkt etc. Mits hij maar goed presteert. Als Theo Janssen het op het veld laat zien dan is het toch geen probleem als hij er eentje rookt. Overigens snap ik ook wel waarom mensen zeggen dat het niet mag. Als hij helemaal 'perfect' zal leven dan zal het normaal gesproken zo zijn dat hij fitter, scherper is en dus beter presteert. Maar aan de andere kant krijg je dan misschien een depressieve Theo Janssen en dan heb je er al helemaal niks meer aan. Dus laat hem gewoon lekker roken.

Ik ben het helemaal met van der Vaart eens; zolang hij zijn professionele gedrag/houding maar laat zien in het veld.. zijn sigaretjes en drankgebruik eisen zijn tol niet en Janssen werkt altijd hard, gaat voorop in de strijd en neemt gewoon een berg ervaring en voetbal mee.

De enigste reden dat wij topsporters niet willen en/of kunnen associëren met drank en sigaretten is omdat sporten als 'gezond' wordt gezien en de drank en sigaretten 'als ongezond', dat gaat niet samen. Daarnaast speelt het facet van voorbeeldfunctie een rol, het geeft een verkeerd beeld af voor de jeugd. Daar ben ik het grotendeels mee eens; een ieder mag doen en laten wat die wil, maar het hoeft niet an publiek te gebeuren; daarnaast is overmatig gebruik van zowel drank als sigaretten schadelijk... Maar als Janssen een voorbeeldfunctie heeft, dan moeten alle leraren, ouders e.a. voorbeeldfuncties en of personen die geïdoleert worden ook stoppen met roken en drinken !

Dus laten we deze kul bewaren voor onze privélevens en laat Janssen zijn rook en drinkgedrag ook privé zijn., aten we hem zichzelf zijn... en laat hem an publiek op de tv en op het voetbalveld schitteren en daar dan een voorbeeld zijn voor veel jongeren die willen voetballen. Dan kunnen we deze discussie eindelijk eens eindigen.

Ik vind dat Rafael Van der Vaart gelijk heeft. Zolang hij zich professioneel gedraagt in het veld is er toch niks aan de hand met Theo Janssen. Laat Theo Janssen gewoon z'n ding doen die hij afgelopen seizoen ook bij FC Twente deed: Goals maken en Assists geven.

Als je als (top)sporter rookt, maar niet presteert, krijg je van alles over je heen. Leeft niet voor de sport etc.etc. precies wat VdV zegt. Als je als (top)sporter rookt, en je club kampioen maakt, dan hoor je ineens niemand meer over die sigaretjes. Wat kan de wereld toch wreed zijn..

Ik zie het punt niet zo. Janssen heeft een topinstelling in/tijdens de wedstrijd en ik kan me bij het zien van zijn wedstrijd ook niet aan de indruk onttrekken dat hij gewoon lichamelijk topfit is, gezien hij niet vooraf afhaakt door een gebrekkige conditie. Je had er vraagtekens bij kunnen zetten als hij een luie instelling had en nooit de 90 minuten vol kon maken. Nu is dat nergens voor nodig.

Snap niet waarom iedereen het heeft over als janssen niet zou roken. In sport heb je helemaal niet aan als.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren