Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'PSV denkt voor volgend jaar aan Wijnaldum en Schaars'

Laatste update:

FC Twente krijgt concurrentie in de strijd om Georginio Wijnaldum. Volgens Voetbal International heeft het Engelse Everton zich inmiddels gemeld bij Feyenoord en ziet bovendien PSV de komst van de talentvolle aanvaller wel zitten. De Eindhovenaren zouden tevens interesse hebben in Stijn Schaars, die te zwaar op de begroting van AZ zou drukken.

/

De 27-jarige Schaars, die vorige week al aangaf open te staan voor een transfer naar bijvoorbeeld PSV of Ajax, heeft in Alkmaar een contract dat tot 2012 doorloopt en zal daardoor niet de hoofdprijs moeten opleveren. De middenvelder is in beeld als mogelijke vervanger voor Orlando Engelaar, die volgens geruchten te horen heeft gekregen dat hij mag vertrekken uit Eindhoven. Schaars is bekend met de belangstelling: "Ik weet dat ze interesse hebben getoond", zegt hij. "Ik ga nu met Oranje naar Zuid-Amerika en wacht af hoe het verder gaat."

Naast Schaars heeft ook Wijnaldum (20) een contract bij zijn huidige club dat tot volgend jaar zomer doorloopt. Feyenoord is in gesprek met de jeugdinternational over een verlenging van de samenwerking, maar nu de interesse groeit, wordt de kans kleiner dat Wijnaldum ook daadwerkelijk gaat bijtekenen. De Rotterdammer zou ongeveer vijf miljoen euro moeten kosten.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
23 mei 2011 om 21:23

ik hoop ook dat hij bij feyenoord blijft, ik denk ook niet dat hij naar psv of twente gaat, maar dat zien wel wel want het is zijn mening, als ik hem was zou ik nog bij feyenoord blijven omdat ik hem daar echt vind bij horen

23 mei 2011 om 22:46

Klopt ik vind Wijnaldum echt bij Feyenoord passen, hoop niet dat hij naar PSV gaat vind het buitenland beter voor hem. Anders moet hij bij Feyenoord blijven

23 mei 2011 om 23:17

En hoezo vind je hem niet bij psv passen dan?

24 mei 2011 om 09:51

Ik vind hem beter bij Twente passen dan bij Psv. Nu ze Theo kwijt zijn, Landzaat echt oud wordt en ik bang ben dat hij aftakelt komt er plaats vrij voor Georginio. Bij PSV hebben ze Toivonen voor op 10, Hutchison erachter samen met eventueel Schaars, die ik gewoon beter vind passen in de speelstijl van Psv.

24 mei 2011 om 16:44

Dat is nooit gezegt; alleen dat hij bij Feyenoord past. Aangezien hij een groot deel van de jeugd heeft door lopen. Wat hem bijna automatisch een ras-feyenoorder maakt. Dan is het altijd pijnlijk om te zien als een goede speler weg gaat.

Maar er is nooit gezegt dat hij niet bij PSV past =)
(iets beter lezen voortaan)

23 mei 2011 om 21:24

Ik weet niet of het verstandig om weg te gaan bij Feyenoord. Een goede speler die zeker over een jaar of 2 wel weg gaat en een paar miljoen kan opleveren!

23 mei 2011 om 21:37

@ Timmy + Cappuccino. Ik ben het met jullie allebei eens. Ik zou het ook verstandig van Wijnaldum vinden als hij bij Feyenoord blijft. Het is toch zijn vertrouwde omgeving. Ook denk ik als hij en Fer (en evt Vlaar) bijtekenen dat Feyenoord volgend jaar gewoon weer voor de 4e plaats kan gaan strijden. Ik hoop ook echt dat hij blijft!

23 mei 2011 om 22:31

Doei Wijnaldum?

Hij vertrekt sowieso niet naar Psv. Psv kan geen 5 miljoen ophoesten en daarnaast is het beter voor Wijnaldum om te blijven bij Feyenoord zodat hij zich kan door ontwikkelen. Nu naar het buitenland gaan is zeker geen optie. Ook niet naar Psv en Twente maar lekker bij Feyenoord blijven met oa De Vrij.

23 mei 2011 om 23:21

Uhm, ik denk ook niet dat die 5 miljoen kost terwijl zijn contract volgend jaar afloopt =/
En de kans ik groot dat Dzsudzsak vertrekt, dan komt er wel wat geld vrij, en mocht het echt zo zijn dat die maar liefst 5 miljoen kost dan heb ik liever dat ze toornstra halen, die zou nog goedkoper zijn ook, of bovenberg want een andere rechtsback is ook wel van belang.

25 mei 2011 om 08:02

5 Miljoen is te betalen en Schaars 3 Miljoen.
De Europa League alleen al heeft ze 3 Miljoen opgeleverd.
En nu hebben ze een nieuwe sponsor en Philips legt tientallen miljoenen bij...
Dus niet zeuren. Betalen kunnen ze wel en zeker als Dzsudzsak weg gaat.

25 mei 2011 om 08:09

Kijk naar het laatste nieuws PSV krijgt voor het stadion en trainingscomplex 50 Miljoen Euro.
Niks meer schulden. PSV volgend jaar kampioen en daarna is alles weer goed.
PSV 4ever

23 mei 2011 om 21:38

@bramadrid & Appelflap1
en waar laat je Reis dan als hij terugkomt van zijn blessure?

23 mei 2011 om 21:44

@robinnnnn

volgens vi is reis transfervrij.

denk alleen dat fey wijnaldum moet verkopen aangezien zijn contract nog 1 jaar doorloopt. of het moet lukken om zijn contract binnen 2 weken te verlengen. wat voor fey natuurlijk de ideale optie zou zijn

23 mei 2011 om 22:14

Het leek er net op bij VI dat PSV zich behoorlijk heeft verkeken en een erg slordige fout heeft gemaakt...

De optie in het contract van Reis had voor 1 mei moeten worden gelicht en dit is door Brands pas op 11 mei gedaan, met andere woorden Reis is transfervrij.

OF: Het lijkt wel een gewoonte te worden bij PSV dit soort stomme administratieve maar belangrijke fouten (tot 2 maal toe speler te laat ingeschreven voor europees voetbal de laatste jaren oa).

ON: Ik zou Wijnaldum niet halen als ik het in Eindhoven voor het zeggen heb, te wisselvallig en te duur.. voor Strootman denk ik dat PSV teveel zou moeten betalen. Met een eigen jong PSV dat zo makkelijk kampioen van de beloften is geworden lijkt me dat er ook wel eigen jeugd is van dit niveau... nu nog het lef om deze in te zetten.

23 mei 2011 om 22:45

Misschien wordt het tijd om met purperen zakdoekjes te gaan zwaaien. purper om te verwijzen naar de hoge zetel van Brands die er in mijn ogen volledig volgens verwachting een potje van maakt. bij az vond ik hem ook al rare strapatsen uithalen op de transfermarkt.

23 mei 2011 om 22:55

Als PSV die optie lichte, dan had Reis een contract voor 3 jaar met een redelijk hoog salaris, en aangezien hij misschien nooit meer kan voetballen zou dit een te grote risico zijn. PSV wil gewoon niet veel risico nemen en een contract voor 1jaar nemen en kan je daarna zien of Reis terug kan keren.

25 mei 2011 om 17:48

Dat moeten we eerst nog maar eens zien als hij blijft, of hij dan weer op top niveau terug komt.. Het zal ongetwijfeld, maar wie weet.. Dan inderdaad Reis weer terug in de spits, en zo niet, dan kun je Lens daar mooi neer zetten, doet het naar mijn mening uitstekend in de spits.

psv heeft geen geld maar toch gaan ze bieden op veel spelers, als ze maar niet verder in de problemen komen

23 mei 2011 om 21:14

inderdaad dat was het eerste wat ik ook dacht. PSV wil je nog verder zakken als Feyenoord?! Ga dan bezuinigen en laat labyad debuteren! Verkoop stomme spelers en ga geen dure spelers halen of spelers met een hoge transfer som. Ik ben zelf voor Ajax maar het zou echt heel dom zijn van Psv, dus ja ga je gang psv

23 mei 2011 om 21:24

Zoals hier ook staat, beide hebben aan aflopend contract en zullen dus weinig kosten. Bovendien zal na het vertrek van grootverdieners als Engelaar, Isaksson en Kromkamp toch ook genoeg vrijkomen in het salarisbudget. De transfers kunnen evt. gefinancierd worden uit de verkoop van Dzsudzsak. Dus denk eerst eens na voordat je reageert aub.

23 mei 2011 om 21:28

Daarbij komt nog dat Labyad al lang gedebuteerd is, nutteloze opmerking sandervn

23 mei 2011 om 21:43

Labyad laten debuteren? Die debuteerden in 2009/10 al tegen FC Groningen hoor..........
En die heeft inmiddels gewoon een basisplaats.

23 mei 2011 om 21:45

Ze mogen dan wel een aflopend contract hebben, maar in het geval Wijnaldum zijn er nog andere geïnteresseerden, dus zal Feyenoord hem verkopen aan de club die het meeste biedt. En het lijkt me in het geval van PSV nu niet verstandig mee te gaan in de biedingen om niet nog verder in de problemen te komen.

23 mei 2011 om 21:47

@sandervn

Stomme spelers? Hoe oud ben jij 9?

En verder zakken dan Feyenoord, ben je lekker aan het provoceren jonge?

ON: voor zijn ontwikkeling kan die het beste nog 1 a 2 jaar bij feyenoord blijven daarna verkocht worden.

23 mei 2011 om 21:55

Ochja ajax wint weer een keer en denken meteen dat ze alles zijn. Weet niet of je het weet maar bij jou cluppie is ook lang niet alles financiel op rolletjes gelopen

23 mei 2011 om 21:56

ik bedoelde dat je labyad meer moeten laten voetballen... was een typ foutje. Ik denk dat het niet handig is die spelers aan te trekken bij Psv.

23 mei 2011 om 22:03

@reno99

Wijnaldum moet 4/5 miljoen kosten, iets wat PSV dus niet kan betalen.

23 mei 2011 om 22:50

@ Reno

DAn zullen Engelaar en Isaksson toch eerst moeten vertrekken aangezien beide spelers nog een jaar contract hebben om geld vrij te maken in het salarishuis.

En dan zul je Dzsudzsak eerst moeten verkopen om een aankoop te financieren dus denk eerst zelf even na voordat je iets zegt want zolang geen van die 3 zal vertrekken dan heeft PSV gewoon een groot financieel probleem en heeft Sander gewoon gelijk.

23 mei 2011 om 22:53

@ Ifloppy

Wat is dat nou weer voor een trieste opmerking??? Wat heeft het er nu mee te maken dat we kampioen zijn geworden? Mag hij als Ajacied daarom niks zeggen?

En bij Ajax is nooit een groot financieel probleem geweest. Dat jullie als blinde schapen achter Derksen aanlopen dat is jullie probleem. Ajax heeft 1 seizoen een groot verlies geleden maar er werd toen al gezegd dat dat eenmalig was aangezien er dit seizoen ruim 18 miljoen bespaard is op het salarishuis, er ruim 25 miljoen binnen is gekomen door de CL en er 30 miljoen binnen is gekomen uit transfers dus die eenmalige verliespost van 21 miljoen is ruimschoots goed gemaakt dit seizoen. Echter maakt PSV over meerdere jaren een enorm verlies en heeft het op dit moment een schuld en een negatief eigen vermogen iets dat Ajax nooit heeft gehad. Dus laat je eerst informeren voordat je zo'n trieste niks toevoegende opmerking maakt.

24 mei 2011 om 20:32

25/02/2010 PSV Hamburger SV 0 0 3-2

Toen debuteerde hij, tegen Groningen maakte hij zijn eerste doelpunt(en). En, basisplaats, hij heeft de laatste 5 wedstrijden gespeeld. Volgend seizoen komt er een buitenspeler en dan is het weer gedaan met de jeugd bij Psv

24 mei 2011 om 20:33

Sorry, dubbelpost.

23 mei 2011 om 21:28

Zoiets noem je schulden.
PSV heeft schulden. Dat klopt ook.
Maar wat we laatste tijd zien ook van het grote real bijvoorbeeld, hun hebben grote schulden maar tog halen ze Altintop en Sahin naar binnen. Heel dom als je er zo over nadenkt maar dit doen ze niet zomaar. Real heeft geld en kan de schulden in klap terug betalen als het moet! De nadruk op moet. Dus zo zit het ook bij PSV .

23 mei 2011 om 21:52

Piloe: Real kan haar schulden echt niet in een keer terug betalen als het moet, dat is de grootste onzin die ik in jaren heb gehoord.

Schulden hoef je niet in een keer te kunnen terugbetalen: Je moet aan je verplichtingen kunnen voldoen: Dus rente+ aflossing kunnen betalen. Als je altijd je rente en aflossing kan betalen en ook betaald, mag je in je leven zoveel schulden hebben als je wilt....

23 mei 2011 om 22:58

Echter het verschil is dat je in Spanje als club enorme schulden mag hebben en de nationale voetbalbond daar niet ingrijpt. Wanneer je in Nederland een schuld hebt kom je gelijk in de zwaarste categorie van de Knvb en kom je onder toezicht te staan en mag je geen geld uitgeven wat je niet uit kunt geven (zoals Feyenoord). Dit is in Spanje totaal niet aan de orde dus je vergelijking is appels met peren vergelijken.

23 mei 2011 om 23:24

Uhm, hebben ze officieel geboden dan?
Welkom in het land van de media...

Wijnaldum moet feyenoord niet verlaten voor Psv.
Die jongen moet nog 2 jaar lekker in rotterdam zitten dan naar een Europese middenmoter gaan.

Ik zie schaars wel als versterking want die Engelaar kan geen potten breken.

23 mei 2011 om 21:24

Ben ik het mee eens, want ik krijg laatste tijden een beetje de neiging om te zeggen dat Feyenoord niet erg ver van PSV gaat eindigen aankomend seizoen, als ze de meeste selectie-spelers weten te behouden. Het hang voor PSV echt af wat ze uit de aankomende transferperiode kunnen halen voor leuke goedkope prijzen, want ik zie PSV niet zo snel meer 3de eindigen met deze selectie en een waarschijnlijke vertrek van Dudszak.
Feyenoord daarentegen gaat, als ze de meeste selectie-spelers weten te behouden, wel kunnen verassen aankomend seizoen. Dus dat moet Wijnaldum in zijn keuze ook in overweging nemen, in hoeverre is het een verbetering?

23 mei 2011 om 22:45

Ik snap het ook niet. Trek je de tweede seizoenshelft door naar komend seizoen en dan gaat Feyenoord in de top 5 eindigen. Al die jongens moeten bijtekenen en als ze weggaan echt voor een grote som geld vertrekken. Maar die gasten lijken geen enkel gevoel in hun donder te hebben. Ik had uit schaamte in de winter al bijgetekend denk ik. Puur omdat je niet uit je geboortestad wil vertrekken met zo'n seizoen achter de kiezen.

Schaars lijkt me een prima opvolger van Engelaar.
5 miljoen lijkt voor Wijnaldum lijkt me echter onzin, feijenoord kan dat nooit vragen, gezien de financiele situatie waarin ze zitten en het maar 1 jaar doorlopende contract.

23 mei 2011 om 21:16

Vraag en aanbod amigo.
Als er nu al 3 clubs zijn die hem willen inlijven kan de prijs makkelijk omhoog.

23 mei 2011 om 21:26

Maar je denkt toch niet serieus dat Twente of PSV tot 5 miljoen gaat voor een leuk talent dat zich alleen nog maar in de eredivisie bewezen heeft (voor zover je daarvan kan spreken) en nog maar 1jaar contract heeft? Echt niet hoor.

23 mei 2011 om 21:39

Twente en PSV niet, Everton wel...

23 mei 2011 om 21:39

Denk het wel,want die clubs weten ook wel dat Wijnaldum voor het 3 voudige vertrekt over 2 jaar. Bij hun club dan.

23 mei 2011 om 21:31

Feyenoord kan nooit 5 Mil vragen voor Wijnaldum ... ?

Gast, Wijnaldum is een 'sleutel speler'! Een speler die iedere club ( in ieder geval Eredivisie op Ajax na ) zou willen hebben! Blijkt maar weer eens uit de intresse van PSV & Twente.
5 Miljoen is gewoon goede aanbod. Zeker omdat Feyenoord financieel niet gezond is. Zouden ze dat wel zijn dan was het aanbod veel hoger geweest. De Club die Wijnaldum krijgt mag blij zijn met zo'n speler!

23 mei 2011 om 21:40

Denk ook dat er zat Ajacieden zijn die Wijnaldum graag in ''hun'' shirt hadden willen zien spelen. Prima speler met gigantisch veel potentie.

23 mei 2011 om 22:06

Ja, maar wij hebben Eriksen...

23 mei 2011 om 22:16

Hahaha, om eerlijk te zijn.

Ik zat bij hem in de klas vanaf Groep2 tot 8. Hij en ik waren altijd voor Ajax.
Maja, jij en ik weten beiden dat toen hij de overstap van Sparta naar Feyenoord maakte dat gelijk verdween!

Edit: Serieus, voor de mensen die het niet geloven.
Ik zat met Gini in de klas, z'n broertje zat ook bij mij op School, Gili. Nicolaas school

23 mei 2011 om 23:41

Ach van groep 2 tot 8 ben je pas 12 jaar. Fouten maken kan iedereen. Hoe jonger je bent hoe eerder we het je vergeven .

Hij is inderdaad meer sparta fan dan Feyenoordfan. Hoorde ik eens...

23 mei 2011 om 22:05

Natuurlijk kan Feyenoord dat wel, als ze willen kunnen ze er 100 miljoen voor vragen.

5 miljoen is misschien veel voor een speler met een 1 jarig contract, maar vele vergeten dat hij nog maar 20 is met heel veel talent. Feyenoord moet hem niet voor minder dan 4 miljoen laten gaan.

wijnaldum, schaars en gomes. Waar komt al dat geld vandaan dan?!

23 mei 2011 om 21:18

Verkoop Dzudzsak en zo heel duur zullen deze spelers niet zijn. Schaars heeft nog een jaar contract en Wijnaldum ook. Als Spurs voor een paar miljoen Stekelenburg haalt dan zal Gomes voor een leuke som weg mogen. Ik denk dat PSV bovendien hoopt dat het geld kan beuren voor Manolev, Isaksson en Engelaar. Als dat allemaal luk dan reduceren ze zowel de loonkosten en wordt de selectie beter. In combi met de shirtsponsor gaat het dan heel aardig. Ik denk dat veel Psv-fans alleen graag nog een nieuwe trainer zouden zien.

23 mei 2011 om 21:23

Ik denk niet dat ze Dzudsak nu al moeten verkopen. Hij heeft een langdurig contract en zijn waarde neemt echt niet af, beter liquideer je hem als zijn contract nog twee jaar loopt zodat je er zowel financieel als sportief het maximale uit haalt (of er moet een monsterbod komen).

23 mei 2011 om 21:29

Ik zie Stekelenburg niet naar Spurs gaan, al zou het qua nationale competitie een enorme verbetering zijn. Ajax speelt sowieso in de CL, denk dat Steek liever in de CL speelt dan bij Spurs die EL spelen. Volgens mij had hij ook al aangegeven dat als hij Ajax verlaat het naar de absolute top zou zijn.

23 mei 2011 om 21:29

wijnaldum 5 miljoen staat in de tekst,
gomes 1.8 als ik me niet vergis
en schaars weet ik zo niet maar zal rond de 3 miljoen liggen verwacht ik.

balasz weet ik niet voorh oeveel die weg mag dus wordt afwachten.

23 mei 2011 om 21:49

Denk dat het salaris van Gomes zo ongeveer hetzelfde is als dat van Schaars, Wijnaldum en Engelaar bij elkaar.

23 mei 2011 om 22:56

Als Als Als
Ik ga alleen van feiten uit.
elk jaar zie je de geruchtenstroom opgang komen.
Een zaakwaarnemersbal noem ik dat.

Pas als Clubs in gesprek zijn dan gaat er iets gebeuren .

Als Wijnaldum zou vertrekken, dan zou ik hem liever naar Twente gaan dan Psv.
Twente is een stabiele club die met rust alles regelt.
PSV is een Club met te veel problemen
Grote verliezen , ontevreden publiek, geen kans op Cl terwijl bij Twente dat nog kan gebeuren.

Kan ie net zo goed bij Feyenoord blijven, want als je de geruchten moet geloven gaat PSV nauwelijks bezuinigen en zouden ze straks zomaar ook in dezelfde situatie kunnen komen te zitten...

23 mei 2011 om 21:18

Ben ik dan een van de weinigen die dit toejuicht?
Als je iets als 'ondernemer' toch zou moeten weten, is dat je moet 'ondernemen'. Je kunt wel fors gaan bezuinigen, maar dan daalt in het voetbal ook het niveau van je team, aangezien je niet meer de 'toppers' aantrekt die Ajax en Twente nu wel halen... Je kunt veel beter dan die gok gaan nemen, investeren in het team, vraag dat 5 jaar sponsorgeld van Philips nu alvast, dan heb je weer tientallen miljoenen, investeer dat in het team. Zet er een kampioenswaardig team neer en ga voor die Champions League. Als je jezelf vanaf dan weer structureel in de Champions League speelt, of in ieder geval elk jaar top 2 eredivisie, dan heb je gewoon weer een goede basis. En dan is het of Ajax of Twente dat zich steeds met PSV bovenin mengt, maar als er 1 van de 2 te lang niet bij de top 2 eindigt, is er dus weer een (tijdelijke) top 2 voor een aantal jaar in de Eredivisie.

Dit lijkt mij veel beter dan al dat zuinige beleid, in voetbal moet je nou eenmaal risico durven nemen, anders win je niet.

23 mei 2011 om 21:20

Ja maar aan dit beleid zijn Feyenoord en Ajax bijna stuk gegaan.

23 mei 2011 om 21:22

In een normale onderneming kan je wel wat meer gokken ja, als je failliet gaat, kan je gewoon later weer een nieuw bedrijf starten. Is in de voetballerij wel wat anders. Buiten dat handel je dan met eigen waar en niet met publiek bezit!

Daarbij schets je nu het beleid waardoor vele clubs in de shit zijn gekomen! Waaronder Psv, gokken op het behalen van CL en het sponsorgeld alvast vragen? Heel goed idee, dan heb je over een paar jaar niet genoeg meer om je eigen vaste lasten te betalen. Want het doen van goede aankopen en behalen van bepaalde prestaties is nou niet bepaald een zekerheidje!

23 mei 2011 om 21:26

Je hebt een punt alleen... PSV heeft die gok al genomen afgelopen jaar en verloren! En aangezien het eigen vermogen er niet meer is (lees negatief) en er wéér rode cijfers worden geschreven mag je dat risico niet meer zomaar nemen anders dalen we net als Feyenoord naar de middenmoot!

Ok, ik zie deze spelers graag komen maar ook alleen als er enkele weggaan. Schaars graag voor Engelaar die het spel ophoudt. Wijnaldum die de creativiteit toevoegd, laat maar komen zou ik zeggen. Maar dan moet Manolev weg en Dszudszak weg..anders nemen we weer een té grote gok. Ook mag van mij Gomes best komen, maar dan moet Issaksson wel weg! Dan speel je qua salaris kosten en transfersommen ongeveer quit hoop ik en blijft het risico nog enigzins beperkt.

23 mei 2011 om 21:29

Buiten dat ben je geen ondernemer, maar directeur en heb je de verplichting om in het belang van je bedrijf te handelen en niet maar wat te gokken met het voorbestaan daarvan!

23 mei 2011 om 21:41

Denk het wel. Soms moet je riscio nemen, maar psv heeft dit eigenlijk al gedaan. Ze hebben uitgaven waar eigenlijk CL bijhoort, alleen hebben ze de laatste jaren dit niet gehaald waardoor ze nu in de rode cijfers zitten. Ze kunnen nu wel weer miljoenen uitgeven, maar dit is geen enkele garantie en als ze weer geen CL haalt zijn de problemen nog groter. Ze kunnen beter een paar spelers verkopen en weer terug naar de basis. Dus weer zorgvuldig scouten naar talenten en andere goedkope, maar bruikbare spelers. Miljoenen uitgeven is geen oplossing.

23 mei 2011 om 21:44

Maar dan nog, als je gaat bezuinigen kan het echte voortbestaan van psv ook eindigen als ze vanaf nu wegzakken uit de top, ze zullen er natuurlijk altijd nog blijven, maar dan verliezen ze teveel t.o.v. van ajax en twente.

En ja, Ajax en Feyenoord hebben dit beleid ook gedaan. Maar toch zie ik hier de nodige voordelen van in.
Zeker in deze situatie, want niemand hier kan ontkennen dat Psv, mits ze een scorende spits hadden en misschien ietwat meer creativiteit op het middenveld en een goede keeper, dat ze gewoon bij die top 2 waren geëindigd.
Dus als je nu dus investeert in Gomes, Schaars/wijnaldum en een scorende spits, (dat moet je dan wel eerst goed bekijken, geen miskopen), dan moet je die gok gewoon wagen. Zeker ook nu Ajax weer een volle vracht aan kwaliteit met Janssen, misschien Sigthórson en zo nog wat meer binnenhaalt, je moet bijblijven...

Ook als je weer Champions league speelt, stijgt de waarde van je spelers, waardoor je aankopen tenminste weer voor meer dan een aalmoes de deur uitgaan.
Natuurlijk blijft dit alles een gok, maar wat mij betreft eentje die genomen moet worden.

23 mei 2011 om 21:46

@dd28
Zorgvuldig scouten naar talenten is tegenwoordig bijna onmogelijk, er zijn zoveel spelers uit alle soorten landen in de wereld die al door alle mogelijke topclubs weggehaald worden, en anders wel door gelijkwaardige/mindere clubs waar de salarissen wel erg hoog zijn...

23 mei 2011 om 21:47

We hebben 2 voorbeelden genoemd van 2 clubs waar het niet gewerkt heeft, noem er eens eentje waarbij het wel gewerkt heeft om zulke risico's te nemen!

Daarbij dacht PSV vorig jaar ook voor 2 miljoen voor een jaartje een scorende spits te hebben gehuurd, ook zo'n gokje.. Maar dat was gewoon 2 miljoen down te drain. Je hebt geen enkele zekerheid en daarom kan je gewoon niet gokken.

En Ajax heeft bezuinigd, zodat ze nu weer wat kunnen kopen. Daarbij heeft Ajax het grote voordeel dat ze spelers voor veel kunnen verkopen. PSV heeft die naam niet.

23 mei 2011 om 22:04

Dat ligt nou niet puur aan de naam 'ajax'.
Dat ligt er eerder aan dat Tiny Sanders en Marcel Brands altijd te laag inzetten, neem Dzudszák, waar Ajax zou beginnen bij 20 miljoen, begint PSV al bij 12 miljoen, dan valt er weinig meer aan te winnen en weet je al dat 'ie voor bijna niets wegloopt

Ik zeg ook niet dat deze risico's goed uit zullen vallen, ik bedoel alleen maar dat de Eredivisie op het moment dermate zwak is, omdat er geen geld is, dat zo'n risico aannemelijker is, omdat de rest ook niet bulkt van het geld, injecteer jij dan wat kwaliteit in je team, dan is het risico al een stuk kleiner, mits je natuurlijk wel gecontroleerd investeerd
Dus niet een Rutten aan laten als coach, maar een coach met mentaliteit en pit nemen. En ook een speler die teams op sleeptouw kan nemen kopen...

23 mei 2011 om 22:09

Ja, maar het punt is dat er op dit moment niet echt sprake lijkt van een gecontroleerde investering. PSV gaat waarschijnlijk dit boekjaar weer 17 miljoen verlies draaien en krijgen waarschijnlijk een negatief eigen vermogen. Dat moet je altijd voorkomen. Verlies maken, schulden hebben niet zo erg; negatief eigen vermogen wel!

En misschien zetten te laag in, maar ik weet zeker dat het ook aan de club ligt. Als Afellay jaren bij Ajax had geschitterd zoals hij bij PSV deed, was hij 2/3 jaar geleden al verkocht!

23 mei 2011 om 22:16

En vooral dat laatste is ook weer een fout van Psv...
Dachten ze wel vooruit bij de verkoop van Afellay?
3 miljoen voor een speler, die anders in de zomer transfervrij vertrok. Máár dan had je misschien wel Cl-voetbal / kampioenschap afgedwongen, wat minstens 3x zoveel had opgeleverd. Met name dat vind ik raar, zou het bestuur daar nou geen enkel moment aan gedacht hebben?

En ja, je hebt wel gelijk, negatief eigen vermogen moet je voorkomen, maar op dit moment zie ik de oplossing ook niet in bezuinigen en stel ik sportief succes als de uitweg, dat kan voor iedereen anders zijn natuurlijk

23 mei 2011 om 22:30

Ja, ze hebben het team overschat denk ik.. Ik snap met name niet zo goed dat je een spits huurt voor 2 miljoen en dan Afellay voor een miljoentje meer laat gaan..

23 mei 2011 om 22:49

Onno Jacobs, ben jij het die opereert onder de naam Psvreis?

23 mei 2011 om 21:30

Hahaha en jij denkt zeker dat er bij Psv allemaal randdebielen zitten.
De mensen die daar zitten hebben echt wel verstand van zaken hoor die zijn op de achtergrond alweer veel verder als wat jij denkt

23 mei 2011 om 21:53

Nou er werken toch ook mensen die het voor elkaar krijgen om 2 jaar achter elkaar pak m beet 17 miljoen verlies te draaien? Dus waarom niet?

Ik neem het niet serieus totdat psv het zelf meldt...
Toornstra, Verhoek, Schaars, Gomes, Wijnaldum who's next?

23 mei 2011 om 21:14

Gago in de wandelgangen!

23 mei 2011 om 21:18

Haha, denk niet dat PSV daar het geld voor heeft

Maar er worden zoveel spelers met PSV in verband gebracht.. VI wil haar programma ook maar vullen Want alles wat ze melden, is al voor de aflevering naar buiten gebracht, of het is meestal gewoon een gerucht..

23 mei 2011 om 22:18

Ja, nu de competities ten einde lopen wordt het een beetje komkommertijd en de sportbladen en dergelijke moeten toch nieuws zien te vinden. Ik vind het altijd wel grappig die transfergeruchten.

24 mei 2011 om 10:46

hoe weet jij nou dat psv geen geld heeft?
de enige man die dat weet is sanders, en mischien marcel brands, en die zeggen allebei dat psv flink gaat inversteren.
wie zou je eerder geloven? johan derksen of de directeur van psv?

23 mei 2011 om 21:25

Ja en de namen van Assaidi en El Hamdaoui doen ook de rondte..

23 mei 2011 om 21:34

El Hamdaoui? Dat zou mooi zijn, dan kan hij sportieve revanche nemen op Ajax.

On: Mocht het zo zijn dat PSV Wijnaldum, Schaars, en spelers als Toornstra kan halen, krijgen ze een mooi elftal. Een elftal dat bij Psv-waardig is. Dszudszak verkopen voor een miljoen of 15, Toivonen voor iets minder. Een goede rechtsback halen, en een goede controleur op het middenveld, ik ben neit onder de indruk van Hutchinson. Gomes terug zou ook prachtig zijn. Verder

Gomes
aankoop
Bouma
Marcelo
PIeters
Toornstra
aankoop
Schaars
Lens
Reis
Wijnaldum
23 mei 2011 om 21:42

Bernarinho hoeveel miljoen denk je dat psv te besteden heeft?
Toornstra, gomez, wijnaldum en schaars. en dan nog 2 aankopen? Jij ziet echt spoken

Zouden 2 uitstekende aankopen zijn voor PSV maar dan moet dzduzak wel weg gaan want anders zouden ze alleen maar verder in de problemen komen.

Dit zou voor PSV een goede stap richting de top van NL zijn!!
Hoop het ook dus dat ze beiden spelers krijgen omdat ik ook denk dat dsudzak weggaat.

23 mei 2011 om 21:17

Onder welke steen leef jij?
Psv doet de laatste 10 jaar non stop mee voor de titel en pakt hem ook nog geregeld..

Ontoppic: zeer leuke spelers voor Psv maar vraag me af in hoeverre ze verantwoord bezig zijn want daar komen wel de nodige miljoenen bij kijken..
Schaars had ik een paar seisoenen geleden eigenlijk bij Psv verwacht vind hem echt een type Cocu die ze nodig hadden maar meneer Rutten had helaas voor Psv Engelaar heel hoog zitten.

23 mei 2011 om 21:29

ehmm... ik denk wel dat PSV het laatste 3 jaar niet eens in de top 2 eindigd en het feit dat PSV daarvoor 4 maal achtereenvolgende landstitel won is het niet meer wat het was.
en denk niet dat een club als PSV genoegen neemt met een 3de plek.

Dus ja als deze aankopen aangebracht kunnen worden, Gomes teruggehaalt wordt dan zet Psv,( ik herhaal het nogmaals zodat je het niet mist) een grote stap richting NL top 2.

23 mei 2011 om 21:59

Nou herhaal je iets met een aanpassing met krom niet...
De top van NL houd in de ploegen die jaarlijks om de titel spelen.
Dat Psv de laatste 3 jaar niet in de top 2 eindigd is idd niet een top prestatie.
Maar de laatste jaren word het op de laatste speeldagen beslist en zijn het een paar finales.
Jij kan niet ontkennen dat Psv de laatse 10 jaar ong en zeker de laatste 5 jaar tot bijna de laatste speeldag meestrijd om de titel..en dus in de top van Nl..
Ik zeg ook nergens dat Psv genoegen neemt met een 3de plaats (dat lijkt mij ook niet)maar dat ze niet in de top van NL spelen is onzin en dat weet jij ook.

23 mei 2011 om 21:27

Psv heeft al de betere, het is dat ze blessures en veel pech hadden gehad. Anders was er een ander kampioen geworden.

23 mei 2011 om 21:33

Dat hoort nou eenmaal bij in het voetbalwereld, hoort een club als PSV toch wel reken mee te houden.

Dus dat vind ik niet zo´n sterke punt van je Ruud_az!

23 mei 2011 om 22:22

Haha wat een grap, net als bij dat waardeloze Voetbal International. Beginnen ze ook zo: als Psv een betere spits had gehad dan waren ze zeker kampioen geworden. Hallo even wakker worden, als Ajax over een afmaker had kunnen beschikken dan waren ze eind maart al kampioen geweest. Ajax heeft dit seizoen zo ongelofelijk veel kansen om zeep geholpen die een spits met een neusje voor de goal wel had gemaakt, ongelofelijk.

hoop dat schaars naar PSV gaat. Heb hem altij wel goed gevonden ondanks dat hij onbesuisd op het veld is.

Versterking op het middenveld is bij PSV absoluut noodzakelijk. Denk dat ze met Wijnaldum een toekomstige topper in huis zouden halen. Schaars ben ik niet gecharmeerd van, maar ik vind hem wel stukken beter dan Engelaar! Nog een spits erbij en ze kunnen weer meedoen om de prijzen. Toivonen op 10, en naast Reis heeft PSV niemand. Berg gaat weg, en Koevermans ook. Niet dat ze die zullen missen overigens.

Ik denk dat wijnaldum veel liever naar twente gaat dan naar psv
schaars heeft gezegd dat hij naar psv of ajax wil dus daar heeft psv wel kans
schaars zou een goede vervanger zijn voor engelaar

23 mei 2011 om 23:45

Ik denk dat ook over Wijnaldum. Waarom zou hij naar de ploeg gaan die hem een litteken heeft gegeven (10-0) en die toch geen CL speelt?

Volgens mij gaat hij het ook beter doen bij Twente. Daar komt hij in een gespreid bedje terecht waar hij lekker kan voetballen. Bij PSV komt hij in hetzelfde schuitje als Feyenoord. Alles is afhankelijk van solo-acties. De PSV na de winterstop is niet zoveel beter als de Feyenoord na de winterstop. Dus echt vooruit ga je dan ook niet.

Mooi dat die spelers voor de Eredivisie bewaard blijven. Liever dat dan dat ze naar het buitenland vertrekken.

23 mei 2011 om 21:27

Mooi?? Juist mooier als ze naar het buitenland gaan en groot worden. Vindt dat Wijnaldum het niet moet doen. Kan juist over 1 a 2 jaar vertrekken naar het buitenland voor een mooi bedrag.

Dit zouden beiden hele goede aanwinsten zijn voor Psv. Vooral Schaars in plaats van Engelaar is een stap vooruit. Hoop dat Psv erin slaagt om Engelaar zo snel mogelijk ergens te lozen. Als Anzhi Dzsudzsák haalt kunnen ze hem er wel gratis bijkrijgen.

23 mei 2011 om 21:21

Lekker respectloos weer tegenover de aanvoerder (!) van Psv. Even vergeten dat die man een geweldige voetballer is die vorig jaar het team droeg en dit jaar enkel wat minder presteert? Heeft zich altijd ingezet voor het belang van Psv dus die opmerking lijkt me vrij kansloos.

23 mei 2011 om 22:28

Ik weet niet hoe vaak jij PSV dit jaar heb gezien, ik vraag me af je ze überhaupt heb zien voetballen. Ik ben zelf voor PSV maar ik vond Engelaar één van de zwakste schakels, niet alleen dit seizoen. Zijn handelingssnelheid is ontzettend traag en ik moet zeggen dat hij niet echt een uitblinker is qua inzet.

23 mei 2011 om 22:45

Ik heb alle wedstrijden van Psv van dit seizoen en vorig seizoen gezien. Dat de man dit jaar een minder jaar heeft wil niet zeggen dat het geen goede speler is. Niemand kan ontkennen dat Engelaar vorig jaar zeer sterk speelde in het shirt van Psv. Die man is kapot gemaakt in Eindhoven, had 0.0 krediet. Waarom?

Waar haalt PSV al het geld vandaan.
Eerst 'belangstelling' voor Gomes, Gago en nu Wijnaldum en Schaars.
Ik dacht dat ze gingen bezuingen.

Of heeft de nieuwe sponsor Freo nu al tig miljoenen geïnvesteerd?
Ben benieuwd

23 mei 2011 om 21:24

Gago is natuurlijk een nonsense verhaal. De wandelgangen is überhaupt nauwelijks serieus te nemen. Zo heeft er ook al eens gestaan dat Toivonen in een ruil met ik meen Lassane Diarra betrokken zou worden.

OT: Overigens is de interesse in Gomes en Schaars bevestigd door alle betrokken partij. Gomes zelf heeft tegenover Brands aangegeven dat hij graag terugwilt naar Psv. (bron: VI clubwatcher, Thijs Slegers)

Alleen als Engelaar verkocht word moeten ze Schaars halen. Schaars vind ik 2 klasses beter dan Engelaar maar samen drukken ze teveel op de salarispost. Een middenveld met Schaars, Wijnaldum en Hutchinson is een eredivisie waardig middenveld. Dan kunnen ze tenminste voetballen en hoge ogen gooien richting het kampioenschap volgend jaar.

Dan hebben ze Toivonen als spits en met Lens op rechtsbuiten ook een goede voorhoede. Mocht Dudszak blijven dan is dat alleen maar leuk voor Psv. Mocht hij vertrekken Aissaidi ophalen voor 5 miljoen bij Heereveen.

Psv was afgelopen jaar helemaal niet zo slecht, met 2 a 3 gerichte aankopen en het laten aflopen van contracten kunnen ze volgend jaar een heel eind komen!

23 mei 2011 om 21:23

assaidi ophalen voor 5 miljoen?
dat is makelijker gezegd dan gedaan bij psv op dit moment.

23 mei 2011 om 21:32

Wanneer Dudszak vertrekt zeg ik ook he Als Balasz niet vertrekt heoven ze geen vervanger te halen. Wanneer Balasz wel vertrekt ga ik toch wel uit van een transfersom van +/- 10 miljoen. Dan kan er 5 miljoen in Aissaidi gestopt worden en 5 miljoen om de balans weer rooskleurig te laten zien.

23 mei 2011 om 21:38

ja dat begrijp ik.
maar ze hebben wel heel erg veel verlies geleden de afgelopen jaren.
en dat zal nu niet heel anders zijn.
dus dan is 5 miljoen makelijker gezegd dan gedaan.

23 mei 2011 om 21:48

In dat opzicht komt de verhouding om de hoek kijken van wat je perspectieven zijn.
Als ze 10 mil voor Balasz pakken hebben ze een keuze:
- We steken 5 miljoen in Aissaidi en 5 miljoen in de balans zodat we sportief niet teveel achteruitgaan en financieel er nog aardig goed op staan.

- We steken 10 miljoen in de balans, waardoor de financiele situatie van dit jaar er prima uit ziet. Maar gezien het aandeel van Balasz dit seizoen ga je zonder versterkingen dan bijna zeker de CL mislopen.

Dit is een afweging dat het bestuur moet maken, welke de juiste is kan niemand voorspellen.

23 mei 2011 om 21:52

nee dat is waar.
ik ken de boeken niet.

23 mei 2011 om 22:29

Haha! Ik wil even twee stukjes tekst van je reactie citeren:

- We steken 5 miljoen in Aissaidi en 5 miljoen in de balans zodat we sportief niet teveel achteruitgaan en financieel er nog aardig goed op staan.

- We steken 10 miljoen in de balans, waardoor de financiele situatie van dit jaar er prima uit ziet. Maar gezien het aandeel van Balasz dit seizoen ga je zonder versterkingen dan bijna zeker de CL mislopen.

Psv heeft 17,5 miljoen euro verlies geleden en komend boekjaar zal er ook niet uit de rode cijfers gekomen worden. Die 10 miljoen die jij noemt is bij lange na niet voldoende om het verlies te dekken. Jij zegt dat de financiële situatie er met een investering van 5 miljoen aardig opstaat en met een investering van 10 miljoen zelfs prima. Sorry maar daar moet ik even om lachen . Zelfs met die 10 miljoen is de balans van Psv zorgwekkend te noemen.

Laat die clubs samen de prijs maar lekker opdrijven. Goede zaak!


Psv zorg nou eerst eens dat je een paar behoorlijke backs neer kan zetten. Wijnaldum zou een versterking zijn maar hij alleen maakt je geen kampioen.

Ajax hoeft Schaars in ieder geval niet, die hebben net zelfs Lindgren de deur uit gedaan. PSV is natuurlijk een ander verhaal. Engelaar heeft alles behalve de verwachtingen waargemaakt, dus Schaars kan mooi zijn positie innemen. Is hij ook wel aan toe denk ik. Echt een speler voor de Nederlandse top maar niet hoger. Wijnaldum voor 5 miljoen zou ik niet doen, beetje veel geld, maar wel een goede opvolger vol Dzudzak (want op 10 zie ik hem niet spelen...)

4 miljoen voor Castaignos, 5 miljoen voor Wijnaldum. Dat is in totaal toch weer 9 miljoen omzet extra. Het is jammer voor Feyenoord, maar zo moeten ze kijken. Misschien kunnen ze nog wat goedkope spelers erbij halen. Hadouir bijvoorbeeld. Zo dan maar bouwen naar de toekomst.

Al hoop ik wel dat er van de 9 miljoen wat versterkingen worden gehaald. Hadouir, Dost en Roorda bijvoorbeeld als vervangers van Castaignos en Wijnaldum.

23 mei 2011 om 21:20

tis jammer dat ze weg zijn/misschien gaan, maar 9 mil voor een speler zonder contract (dat van luc scheen niet geldig te zijn) en een speler met een 1 jarig contract is toch niet gek...

zie wijnaldum overigens gewoon bijtekenen. tis een oma's/familie kindje, wat ik nog niet ver weg op eigen benen zie staan

23 mei 2011 om 21:25

Helaas is dit inderdaad de realiteit. 9 miljoen voor 2 spelers die net aan het begin van hun carriëre staan en nog een jaar contract hebben/hadden zijn mooie bedragen. Hadouir, Dost en Roorda zouden mooie versterkingen zijn, maar waarschijnlijk wordt het te duur om ze allemaal te halen.

23 mei 2011 om 21:28

- Castaignos was volgens mij verkocht voor 3 miljoen.

- Aangezien wij in catergorie 1 zitten, mogen we geen geld uitgeven (dat zouden dan de eventuele externe financiers moeten doen.

- Wijnaldum zat in de talentenpool, dus daar gaat ook weer geld vanaf.

ik denk dat als Cataignos en Wijnaldum nog 2 á 3 jaar bij Feyenoord blijven, dat ze dan het dubbele waard zijn.

Dat wijnaldum na deze zomer niet meer in het shirt van feyenoord te bewonderen is lijkt mij nu wel realiteit. Hij heeft zich dit seizoen fraai goed ontwikkelt. Ik vraag mij alleen af of hij het niveau van everton al aan zou kunnen. Als ik hem was zou ik eerst voor een avontuur bij psv of twente kiezen.

En ja schaars, ik zou niet weten of hij een toegevoegde waarde is voor psv. Ik vond hem 2 jaar geleden net als de zeeuw ijzersterk spelen, maar dit seizoen vindt ik schaars tegenvallen. We zien wel hoe het er op uit loopt.

ney, he wijnaldum moet naar twente die hebben we nodig, en dit zal zijn vraagprijs wel verhogen!

of: Wijnaldum is een echte nummer ''10''! Doordat Twente dit seizoen, (met De jong in de spits) geen creatieve nummer 10 had, heeft dit ons de titel gekost! Bijv: In wedstrijden als excelsior, Willem2, De Graafschap enz... Clubs die ''vechtvoetbal'' spelen, zag je dat Twente het moeilijk had, dit kan met behulp van een goede ''10'' verholpen worden!

De reden dat Wijnaldum De Nummer ''10'' voor Twente is, is omdat hij de volgende dingen kan: Koppen, Schieten, Passen! (een volledige speler), ook heeft hij een goede steekpass en is hij creatief.

p.s. reacties zijn altijd welkom!

niet doen wijnaldum.
net nu het lek een beetje boven is bij feyenoord.
volgend jaar speelt feyenoord gewoon top 5.
als ze dit team bij elkaar houden.
en wat gerichte aankopen doen.

En psv weet je op dit moment niet.
het kan positief gaan maar ook negatief en dan zit je in het zelfde schuitje als hij nu bij feyenoord mee heeft gemaakt.
als hij weg gaat moet hij naar twente.
dat is nu de juiste club voor hem.
gewoon een voetballend team en hij is zeker van een basis plaats.

23 mei 2011 om 21:25

ja, maar dat is juist het probleem gerichte Aankoopen doen, dat kunnen ze niet meer!

23 mei 2011 om 21:28

er is geloof ik toch wat geld gevonden ergens?
kan zijn dat ik het mis heb.

Als ze die allebei zouden kunnen kopen zou fantastisch zijn. 2 echte knokkers kan het huidige psv wel gebruiken. Wijnaldum als aanvallende middenvelder en schaars als een controlerende middenvelder lijkt me ideaal.

Als Wijnaldum 5 miljoen moet kosten denk ik dat hij bij Feyenoord gaat verlengen of naar het buitenland gaat. Lijkt me niet dat een Nederlandse club zoveel geld gaat betalen voor een speler met nog een contract voor 1 jaar.

23 mei 2011 om 21:39

Hou je op.. alleen al het feit dat Engelaar er nog in staat is lachwekkend! en een 3-4-3 opstelling??

Ik denk dat het slim zou zijn van Wijnaldum om te verlengen bij Feyenoord. Dat is denk ik toch beter voor zijn ontwikkeling. Als Wijnaldum nu al naar bijv. Everton gaat, dan zie ik hem vaak een basisplaats krijgen en hij heeft dat wel nodig (veel speelminuten). Schaars zou goed meekunnen bij Psv. Ik denk dat het ook slim is dat Schaars nu vertrekt, want dan kan AZ nog wat verdienen aan Schaars.

Kan me echt niet voorstellen dat Wijnaldum straks in een Twente of Psv tenue gaat rondlopen.
Dan word ie de rest van zn carriere uitgefloten in de Kuip.
En terecht.

23 mei 2011 om 21:24

zoals Janssen in een Ajax tenue?!

23 mei 2011 om 21:26

Sportief dat je die jongen geen stapje hogerop gunt. Kom op zeg, mag die jongen dan nooit meer weg bij Feyenoord?

23 mei 2011 om 23:49

Hij mag wel weg maar niet naar psv of twente

serieus dat ik dit weer lees verbaast mij echt he..
psv zit in de schulden en dan gaan ze spelers halen die niet super veel toevoegen
stijn schaars is ongeveer hetzelfde als engelaar dus waarom heb kopen, oke ik weet dat engelaar weg mag maar ik zie niet zo gauw een club voor engelaar komen
en dan wijnaldum ja speelde paar goede wedstrijden voor feyenoord en dan vooral de wedstrijd in rotterdam tegen psv:s maar of wijnaldum een speler is die iets gaat toevoegen ga ik betwijfelen..
maarja psv leert het toch nooit op deze manier.
ze moeten juist nu de jeugd laten doorstromen, zet mokhtar een paar keer erin die zit er ook aan te komen, kost veel minder in salaris, je hoeft geen 5 miljoen voor wijnaldum neer te leggen wat ik overigens heel veel geld vind voor wijnaldum

5 miljoen voor Wijnaldum is een prijs die PSV niet zou moeten Willen uitgeven. PSV moet het zuinig aan gaan doen de komende jaren en zich meer moeten richten op betaalbare aankopen en eigen jeugd. Laat iid een Labyad eens in de basis doorbreken en richt je liever op spelers als Overtoom of andere ''haalbare'' spelers van kleinere NL clubs. Schaars is qua transferbedrag wel weer aardig te doen, maar zal niet goedkoop zijn qua loon. Vraag me af of hij minder zal vragen dan een Engelaar nu verdient. Psv, verkoop Balasz en Ola en richt je op eignen jeugd en betaalbare nederlandse versterkingen. Neem gewoon een paar jaar de tijd op alles qua financien weer op orde te brengen en gun in die paar jaar de jeugd de tijd.....

Wijnaldum moet onzin zijn. Denk nou eens na. Het belangrijkste wat er mistte dit seizoen was een scorende spits. Met Wijnaldum op 10 moet je Toivonen doorschuiven, heb je nog geen echte nummer 9. Toivonen is de onbetwiste nummer 10 van Psv dus Wijnaldum is overbodig (of Toivonen moet weggaan). En ook op de vleugel is Wijnaldum niet goed genoeg, zeker als Lens en Balasz blijven.
Schaars zou ik uiteraard toejuichen mocht Engelaar weggaan.

Pasveer
Manolev
Marcelo
Bouma
Pieters
Hutchinson
Toivonen
Schaars (c)
Lens
Junker
Dzsudzsak
23 mei 2011 om 21:28

Toivonen is afgelopen seizoen begonnen als spits bij PSV en scoorde daar regelmatig hoor. Ik dnke echt dar hij hier beter uit de verf zou komen dan als nummer 10

23 mei 2011 om 21:34

Toivonen is juist een linie naar achteren geschoven omdat hij niet voldeed als spits. Is weliswaar een goede voetballer maar mist simpelweg te veel kansen om in de spits te blijven. Bovendien is hij gevaarlijker vanaf de nummer 10 positie, opboksen tegen een paar sterke stoppers is niet echt zijn ding. Dus Toivonen gaat zeker niet meer van de nummer 10 positie af bij Psv.

24 mei 2011 om 00:27

heeft er heel wat ballen ingeschoten anders. Zeker in vergelijking met Berg :P

Oooh Voetbal International is de bron. Jammer, wou ik het net gaan geloven is het uit de mond van meneer snorremans gekomen. Ik geloof het meteen niet meer, net zoals dat bericht dat Gago zou komen.

Wijnaldum vanavond gespot in Rijssen dicht bij Enschede!! Van Halst en Mclaren waren hier ook bij... Gerucht gaat dat Mclaren terug komt bij Fctwente

23 mei 2011 om 21:43

en daar gaan we weer.
ik zag net maradonna voorbij lopen bij het itrecht stadion.
hij word zo medisch gekeurd.

geruchten zijn niks waard.
kom met bewijzen.

en van halst is comercieel manager.
of is hij stiekem td geworden.

Als je djoedzak,marcello,rodrigez,manolev,engelaar,bakal en vucovic verkoopt en koef,bergen reis drukken ook niet meer op je salaris kosten dan lijkt het me toch wel mogelijk om voor type spelers als schaars wijnaldum verhoek vlaar el hamdoei gomes junker dost vormer hadouir of roorda te gaan.
Keuze genoeg lijkt mij en ik denk dat velen graag naar psv willen.ze zullen heus niet allemaal ja zeggen maar slechter wordt de selectie niet lijkt mij zo ,in ieder geval niet duurder.buiten de eu kosten ze een godsvermogen qua salaris en voegen weinig toe.

23 mei 2011 om 21:28

Waarom zou volgens jou Reis moeten vertrekken in vredesnaam? Denk dat hij de beste spits van de eredivisie is, als hij weer gerivalideerd is

23 mei 2011 om 21:36

je hebt net kunnen horen dat hij volgens zijn zaakwaarnemer geen contract meer heeft bij psv omdat ze te laat verlengt hebben.dus reis is transfervrij

23 mei 2011 om 22:26

Zou je me een bron kunnen geven? Ik zie dat nergens staan hier?

25 mei 2011 om 08:20

Uitzendinggemist van VI

Denk dat als PSV schaars, Gomes, en een goede spits er weer een goed geraamte staat waar je op kan bouwen

23 mei 2011 om 21:29

Waarom noemt iedereen hier ineens Gomes?!

23 mei 2011 om 21:34

@wintert: Eerder is op VZ een artikel geplaatst dat PSV werk zou willen maken aan een terugkeer van Gomes en dat de man zelf daar wel oren naar zou hebben, het grootste struikelblok zou het salaris zijn.

23 mei 2011 om 21:34

Omdat het gerucht gaat dat Gomes terug wil komen naar Eindhoven. Er is in ieder geval contact, hij mag immers weg bij Tottenham. Maar ik denk dat het een fabeltje is; te duur.

23 mei 2011 om 21:35

Afgelopen week kwam het bericht dat Gomes niet onwillend tegenover een terugkeer staat, en aangezien PSV op zoek is naar een nieuwe keeper en Isaksson wil verkopen...

23 mei 2011 om 21:42

Op vakantie geweest ofso? Is al een aantal keer in het nieuws geweest en volgens de clubwatcher van PSV (thijs Slegers) Zou die al aan PSV hebben aangegeven dat hij graag zou terug keren.
Leuke spelers maar waar haalt PSV dat geld allemaal vandaan? Ligt er nog misschien een ouwe sok begraven onder het veld met wat miljoentjes uit die goeie ouwe tijd.
Als ik dit moet geloven zou ik zo gaan spelen.

Gomes
Tamata
Marcelo
Bouma
Pieters
Hutchinson
Schaars (c)
Wijnaldum
Lens
Toivone/Reis
Assaidi/?

mooie club voor Stijn! verdient die ook een beetje vind ik.
Helaas heeft Wijnaldum niks te zoeken bij Psv. Dan kan die liever nog een paar jaar bij feyenoord blijven.

wijnaldum is wel klaar voor psv, maar als ik hem was zou ik nog 2 jaar bij feijenoord blijven.
schaars daar twijfel ik aan, bij az valt hij me niet zo erg op. zou dit echt een versterking voor het middenveld van psv zijn?

Kennelijk ben ik hier de enige die Schaars 'even goed'(niet goed genoeg) vind als Engelaar. Voor mij zijn het beide spelers die alleen maar balletjes breed spelen. Lang niet genoeg creativiteit hebben. En nog eens bovenop, geen loopvermogen hebben. Ik vind dit geen vordering voor PSV als ik eerlijk ben.

23 mei 2011 om 21:44

Hij is veel meer een leider dan engelaar.jonger gemotiveerder en goedkoper.wat wil je nog meer

23 mei 2011 om 22:26

Wat ik nog meer wil? Anders gezegt wat ik had gedaan...

Ik had Strootman dan eerder gehaald. Want Engelaar speelt het hele seizoen al zo. Dit komt niet als een verassing.

Strootman voor minder dan 1M halen leek mij eerder ideaal. En dan bedoel ik voor dat hij naar Utrecht ging. Maar zelfs nu zou ik aanraden hem te halen. Heb hem veel liever dan Schaars. (denk niet dat Utrecht hem nu wil verkopen maar ja..als ik lees dat ze Gomes wille terughalen hebben ze ook vast wel geld voor Strootman)

Dat is pas een jonge geboren leider. Dat straalt er van af. Het enige wat leider-achtig is aan Schaars is ze aanvoedersband net als bij Orlando. Ik vind het alle 2 gewoon matig. Orlando heb ik tenminste nog redelijke wedstrijden zien spelen voor het Nederlands elftal Schaars.. vind ik gewoon niks.

Mocht Schaars komen en Gomes ook terugkomen (wat ik niet verwacht, maar toch), en ook Reis terugkeren, dan heb je zo toch wel weer een prima elftal staan dat kampioen moet kunnen worden.

Gomes in de vorm zoals wij hem kennen maakt echt heel erg veel goed achterin, terwijl Reis in zijn oude vorm dé spits is waar PSV zo naarstig naar op zoek is. Mocht Dzsudzak gaan moet PSV voor Assaidi of Verhoek gaan of evt. Wijnaldum.

Gomes
Tamata
Marcelo
Bouma
Pieters
Hutchinson
Schaars
Lens
Toivonen
Dzsudzsak
Reis

@ Acmilan cr7, sorry maat maar dit is teveel fantasie manolev centraal achterin? heel weinig, zoieso zal fredje nooit 3-4-3 kiezen. maar heel dit bericht lijkt me niet heel geloofwaardig. waar haalt psv het geld vandaan, ze kunnen pas iets wanneer onze vriend balasz verkocht wordt of toivonen. want voor issakson of engelaar zullen we weinig vangen.. neemt niet weg dat beide jongens echt een versterking zouden zijn als ze komen! dan vriend gomes ophalen en een goeie spits. maar dan zal er eerst veel geld verdiend moeten worden

gomes
manolev
marcelo
bouma
pieters
bakkal
toivonen
wijnaldum
lens
reis
dzudszak

Wijnaldum is pas 20, wooooooooooow. Een besluit is snel gemaakt als ik PSV of Twente was. Kopen die Wijnaldum.

Van mij mogen ze Balazs, Engelaar, Toivonen, Manolev en Issakson verkopen. Dan haal je aardig wat miljoenen binnen en heb je flink wat salaris over. Als vervangers moeten ze Schaars, Wijnaldum, Toornstra, Gomes en El Hamdaoui halen, dan moet het er zo ongeveer uit gaan zien. Dan heb je hopelijk weer een aan gemotiveerde spelers op het veld staan, want dat zie ik met de huidige selectie niet gebeuren onder Rutten..

Gomes
Hutchinson
Marcelo
Bouma (c)
Pieters
Toornstra
Schaars
Lens
Wijnaldum
Labyad
El Hamdaoui
23 mei 2011 om 21:43

haha hoezo zou el hamdaoui wel fucntioneren bij psv?
ik lever hem persoonlijk af met een strik er om heen

Als je kan kiezen voor Twente, PSV of Everton dan is de keuze natuurlijk snel gemaakt. Ik denk dat Wijnaldum vele malen liever premier league voetbal speelt dan dat hij in Nederland blijft..
Ik denk overigens dat Stijn Schaars wel een aanwinst zou zijn voor Psv.

Ik ben Stijn dankbaar voor zijn jaren werk bij AZ, maar ik denk dat het voor hem beter is als hij deze kans pakt. AZ zal er niet rijk van worden, en ik ben bang dat Schaars veel imponerender zal zijn in het tenue van PSV dan dat hij afgelopen jaar voor AZ was, maar soms is het nodig om van omgeving te wisselen om beter te worden. Ik zet mijn Az-bril even af, want ik weet nog niet hoe AZ zijn vertrek moet opvangen, maar ik denk dat PSV een goeie aan hem zal hebben als het doorgaat.

Jongens, Reis is na 1 Juli transfervrij. Psv had tot 1 mei de tijd de optie te lichten. Maar Marcel Brands kwam pas 12 Mei binnenwandelen met een contract en dat is te laat. dus een stukje wanbeleid bij Psv

23 mei 2011 om 21:45

Het contract van Reis is gewoon verleend hoor?
Stond ook gewoon op de PSV site.
Dus ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt?

23 mei 2011 om 21:48

Wat zeg je hiervan?
http://www.omroepbrabant.nl/?news/1556581233/psver Jonathan Reis transfervrij.aspx

23 mei 2011 om 21:53

Dat heeft niks met wanbeleid te maken.
PSV twijfelden gewoon omdat het nog maar de vraag is of Reis weer helemaal op niveau komt.
Daarom zou hij ook wel gewoon bijtekenen

Ja en met welk geld gaat Psv deze spelers betalen?

23 mei 2011 om 21:43

Het geld van Dszudzsak?

Mochten ze Dszudszak verkopen dat kunnen ze daar Gomes Schaars en Wijnaldum voor halen.
Maar ik vind schaars eigenlijk niet top ze kunnen in mijn ogen beter Fer kopen die is nog jong en ook niet zo duur denk ik.
Ook heb je denk is als Doedel weg gaat meer aan Assaidi dan aan Wijnaldum.
En gomes en natuurlijk welkom dat kunnen ze meteen die isaksson verkopen levert ook wel paar miljoentjes op dan nog Manolev weg.
Mano is toch slecht en hij wil niet verlengen en is volgend jaar transfervrij, voor hem hoeven ze ook geen vervanger ze halen wat we hebben Tamata al.
Nu alleen nog een spits en ik vind een centrale verdediger ook geen overbodige luxe

23 mei 2011 om 21:56

Hoeveel denk jij dat Dzudzsak gaat opleveren? Ik denk hooguit 10 miljoen, en Gomes, Schaars en Wijnaldum kosten veel meer dan dat, en PSV heeft simpelweg niet de middelen om veel geld uit te geven. Daarnaast denk ik dat Gomes (te) veel salaris vraagt.

23 mei 2011 om 22:23

Die contracten van al die spelers zijn bijna afgelopen.
Dus ik denk sowieso dat Wijnaldum en Schaars allebei max 3 miljoen kosten en dan nog 4 miljoen voor onze homie gomie.

23 mei 2011 om 22:33

Schaars schat ik ook inderdaad op 3 miljoen, maar ik denk dat Feyenoord het maximale uit Wijnaldum wil halen, en aangezien Twente en Everton ook geïnteresseerd zijn, laat Feyenoord ze lekker tegen elkaar opbieden en verwacht ik dat er 4-5 miljoen uit komt. Gomes gaat denk ik ook niet weg voor minder dan 6 miljoen, en zoals ik al aangaf, zijn salaris zal ook een groot struikelblok zijn. ik denk dat PSV zich moet richten op 2 van de 3, niet alle 3.

Edit, spelfoutje.

als ik wijnaldum zou zijn dan verleng ik lekker bij feijenoord of ga naar twente. Bij beide teams zou hij een betere voetballer worden. Bij psv gaat dat absoluut niet gebeuren, die hebben gewoon weg niet de technische staf om spelers beter te maken. Kijk maar hoeveel jongens er uit de jeugdopleiding doorbreken. Schaars zou een toevoeging voor psv kunnen zijn. Maar misschien is het voor hem intresanter om juist naar feijenoord te gaan om dat team op sleeptouw te nemen. Ik als ajaxcied verwacht een hoop van feijenoord volgend seizoen mits er geen leegloop ontstaat. En psv 10e lijkt me heerlijk club zonder opleiding.

Schaars lijkt mij een prima aankoop. Met Schaars en Hutchinson heb je twee uitstekende defensieve middenvelders en Schaars kan ook nog voor de nodige creativiteit zorgen. Als we dan een goede nummer '10' halen (als Toivonen weggaat) dan zit het middenveld wel in orde. Persoonlijk zie ik Wijnaldum liever niet komen, ik denk niet dat die jongen enige toegevoegde waarde heeft aangezien ik hem geen echte nummer '10' vind. Zijn schoten zijn prima, maar hij heeft niet echt die geweldige steekpasses die een Toivonen bij vlagen wel kan geven.

Nu nog hopen dat PSV alsnog het contract kan gaan verlengen met Reis na die domme misstap en eruit gaat komen met Gomes als het gaat om het salaris.

Denk niet dat PSV deze 2gasten kunne betalen

Let maar op, beide blijven bij hun oude club. Wijnaldum blijft feyenoord trouw, aangezien het afgelopen seizoen. Schaars blijft gewoon bij AZ voor het sportieve, beide spelen Europa League en in de competitie doen ze niet voor mekaar onder.

Dit kan nog eens interessant gaan worden om Wijnaldum. Feyenoord moet gewoon keihard de poot stijf houden en vast houden aan een bedrag van 15 miljoen euro en die 3 clubs bieden dan echt wel tegen elkaar op. Met een beetje geluk haal je er gewoon een mooi bedrag van 7-10 miljoen uit, wat toch niet verkeerd is voor iemand met een 1-jarig contract die alleen de laatste tijd maar in vorm is en de rest van het seizoen weinig liet zien. Het is misschien zonde omdat Feyenoord hem nodig heeft, maar van het geld dat vrij komt kan je echt wel een vervanger halen.

misschien nog manolev verkope, weet iemand een goeie rechtsback?

23 mei 2011 om 22:02

Dani Alves, Sergio Ramos of Bakary Sagna?

PSV kan dit nooit betalen, ze hebben nu al schuld. Misschien dat het vertrek van Dzudzsak nog wat oplevert, maar Schaars en Wijnaldum zullen ook niet de goedkoopste zijn als er nog concurrerende ploegen op de loer liggen...

Wat ik allemaal hoor van Psv; Gomes, Schaars, Wijnaldum, Toornstra, El Hamdoui...
En als Reis zometeen transfervrij zal vertrekken en Berg weg zal gaan, zal er nog sowieso een spits bij moeten komen.

Eerst zien, dan geloven!

Waarom denken zoveel mensen dat feyenoord volgend seizoen weer meedoet om de plekken 4 en 5?!
Ik denk dat ze voor de playoffs kunnen spelen maar is het nu nog niet wat voorbarig om te zeggen dat ze bovenin mee kunnen doen?
Misschien zie ik het verkeerd maar het viel me gewoon op

Ik vind Wijnaldum echt een heel goede voetballer, maar als Feyenoord in een dipje zit, is Wijnaldum ook niet de eerste die opstaat.
Laat hem nou maar eerst 2/3 jaar bij Feyenoord spelen en nog niet denken aan 'het grote geld' van everton.
Ik zie hem zelf ook liever niet bij psv of twente voetballen, laat hem maar lekker bij feyenoord voetballen, kan hij elke week rekenen op een basisplaats!

overigens vind ik 5 miljoen wel een beetje aan de lichte kant. Tuurlijk loopt zijn contract af maar bij psv en twente weten ze natuurlijk ook dat bij Feyenoord elk centje welkom is en hier maken ze blijkbaar vies gebruik van

ik heb geen tijd om alle berichten door te lezen dus weet niet of iemand hier al mee komt, maar als je Engelaar, Dzsudzsak, Isakson en misschien Manolev verkoopt maak je aardig wat miljoen opbrengst(manolev zie ik trouwens vervangen worden door Tamata). als je hiervoor Gomes (1,8miljoen) ,wijnaldum (5 miljoen, alleen vraag ik me af of hij dit waard is met nog eenjarig contract als je kijkt naar Affeley 4 miljoen terwijl ik Affelay verder ontwikkeld en beter vindt) en Stijn Schaars (voor 2 a 3 miljoen) koopt terugkoopt valt dit denk ik goed te compenseren met de opbrengsten. ook het salaris zal afnemen(dzsudzsak is nu volgens mij een van de uitschieters qua salaris en PSV zal er goed aan doen hem te verkopen). PSV heeft vandaag ook officieel een nieuwe shirtsponsor erbij, dit levert enkele miljoenen per jaar op(ik denk ongeveer 3 miljoen?) .

al met al denk ik dat PSV een positieve slag zal slaan met deze aan- en verkopen. ook zal PSV hier sportief op vooruit gaan (schaars vind ik beter als Engelaar, Tamata kan beter als Manolev worden, Gomes klassen beter als Issakson, alleen op Dzsudzsak lever je kwaliteit in maar dit moet te compenseren zijn) het collectief word dus denk ik hierbij beter en dat is wat PSV moet hebben. ze moeten kampioen worden, cl in gaan en weer miljoenen binnen halen. dit lukt je niet met bezuinen want daar is de selectie momenteel niet voor dus ik zeg: PSV sla je slag nu Slim op de transfermarkt en zorg dat er volgens seizoen een collectief staat dat zelf onder leiding van Fred Rutten kampioen word!

psv moet dszudszak voor 15 mil verkopen (kan best bij die rijke russen).
manolev en engelaar samen zo'n 7.5 mil?
dan koop je gomes, schaars, el hamdoui en mis. wijnaldum of verhoek.
dan moet het er ongeveer zo uit zien:
daar kun je best kampioen mee worden, dat kunnen ze best betalen uiteindelijk of licht dat aan mij? maar schaars lijkt mij een goede versterking en die engelaar die vind ik maar slecht.

gomes
tamata
marcelo
bouma
pieters
hutchinson
toivonen
schaars (C)
lens
el ham./reis
wijnaldum
23 mei 2011 om 22:10

Wacht even, nog één keer: Manolev en Engelaar 7,5 miljoen? Dude, wat heb je gedronken

23 mei 2011 om 22:30

Haha jij rekent psv wel heel rijk. Ik zou maar op minder rekenen. Dat scheelt straks een hoop teleurstelling.

Dit lijken mij gewoon geruchten om de prijs op te drijven om zo het onderste uit de kan te halen en dat kan ik me heel goed voorstellen. Feyenoord hoeft zelf opgeleide spelers niet voor een appel en een ei te laten vertrekken. Trouwens niet zelfopgeleide spelers ook

Ik denk dat Wijnaldum erg goed zou passen bij Twente, heb zo'n gevoel dat hij het daar wel zal gaan maken!
PSV lijkt me ook een goede club voor Schaars. Bij PSV hebben ze zo'n speler wel nodig, aangezien Schaars toch net wat sneller is en meer scorend vermogen heeft in vergelijking met Engelaar.

Hopelijk gaat Wijnaldum niet weg! Goeie speler bij Feyenoord en vind m er ook echt passen.lijkt me ook beter als hij hier nog blijft en gewoon bijtekend! Psv heeft schulden dus gaat moeilijk om spelers te kopen.

Schaars is beter dan Engelaar, maar ook dan zit je met het probleem dat je een controlerende middenvelder hebt, die nauwelijks bij de zestien van de tegenstander komt. Wijnaldum is een talentvolle speler, dus dat lijkt me een prima optie.

Als ik Feyenoord zou zijn zou ik ze zeker niet verkopen. Dit zijn twee belangrijke spelers voor de Rotterdammers!
Feyenoord moet nu zoveel mogelijk spelers zien vast te houden en goede aankopen maken voor volgend jaar. Ik zie dan Feyenoord zeker de top 6 halen. Wie met me eens is thumbs up for your man!

@psv-fcc

Allemaal leuk en aardig wat je hierboven typt,maar psv heeft het geld hard nodig op dit moment.
Door het mislopen van de champions league kan niet zomaar het geld wat de ''verkochte'' spelers gaan opleveren weer worden uitgegeven aan nieuwe spelers.
Psv moet gaan kijken voor goedkopere oplossingen zoals twente dat heeft gedaan met jansen van roda,goede speler kost misschien wel de helft van wat schaars kost.
Overigens vind ik overtoom een geschikte speler voor psv,wat creativiteit kan het middenveld wel gebruiken bij psv.

Heb liever dat Wijnaldum blijft maar als hij vertrekt ga dan naar Twente. Schaars vind ik een goede voor Psv, denk dat hij daar helemaal gaat opbloeien.

Als Gini puur op het geld uit is zal hij voor 100% vertrekken bij Feyenoord..
Maar het grote verschil met deze 3 clubs is dat Feyenoord niet heet loon kan bieden wat de andere 3 wel kunnen, maar bij Feyenoord staat hij garant voor een basisplaats, waardoor hij zich verder zal ontwikkelen en constanter zal presteren en nadien de buitelandse subtoppers voor het uitkiezen heeft!

24 mei 2011 om 00:15

Twente biedt helemaal niet zoveel geld, zit qua begroting rond hetzelfde als Feyenoord, en PSV zal niet veel verschillen. Die zullen ook het mes in de begroting gaan zetten. Puur voor het sportieve zou hij naar Twente kunnen gaan, want qua grootte van de club en entourage zijn beide clubs minder. Ik zou als ik hem was mezelf eerst eens gaan bewijzen voor ik het hoog in de bol krijg.

Ik zie Schaars heel graag bij PSV komen!
Schaars is een echte leider, en juist datgene heeft PSV nodig!
Schaars is naar mijn mening in alle opzichten beter dan Engelaar, Schaars is veel geinspireerder, technischer en slimmer.
Wijnaldum zie ik ook graag komen, maar of hij dat zelf wilt, en of hij haalbaar is... ik betwijfel het.
Als ik alle transfergeruchten moet geloven zou dit een mooie opstelling zijn voor volgend seizoen.

Gomes
Tamata
Marcelo
Bouma
Pieters
Hutchinson
Schaars
Wijnaldum
Lens
Toivonen
Snoepzak

trouwens de opstelling waar ik hoop dat PSV volgend jaar kampioen word:

ik verwacht eigenlijk niet dat Jonathan Reis begin volgend seizoen weer hersteld EN volledig op oude niveau is daarom de 4-4-2 opstelling. stel dat ie dat wel is of hij stroomt er tijdens het seizoen in, dan zou ik kiezen voor Bakkal is wissel en 4-3-3 gaan spelen, reis in de spits, Wijnaldum links en Lens op rechts. schaars midmid, hutchinson en toivonen links of rechts. het nadeel hieraan is dat toivonen dan minder goed tot zijn recht komt en hij op 10 beter is, hij is wel een belangrijke factor in het team dus dan moet fredje een oplossing vinden om de goeie spelers belangrijk te maken

gomes
tamata
bouma
marcelo
pieters
hutchinson
schaars
bakkal
toivonen
lens
wijnaldum

Schaars heeft zijn beste tijd gehad bij AZ en is aan een nieuwe uitdaging toe. Hoeft vermoedelijk ook niet meer dan 2 miljoen te kosten. Als ze hem in Eindhoven maar geen corners en vrije trappen laten nemen want zijn traptechniek is dramatisch. Prima vent verder en goede aanvoerder dus ik gun hem die stap.

Ik zij het geweldig vinden als alles wat beweerd word echt zou gebeuren, maar die kans is denk ik niet al te groot. Schaars, Wijnaldum, Toorstra, Gomes, en een nieuwe spits, nieuwe linksbuiten. Tenzij Wijnaldum op rechts gaat en Lens spits. El Hamdoui zou ik geen goed idee vinden want ik denk niet dat hij zich bij PSV wel ineens gedraagt.

Ik zie hier allemaal psv fans die weer kei veel geld willen uitgeven maar moet er niet bezuinigd worden bij psv. waarom wijnaldum kopen als je labyad hebt. labyad is in potentie beter dan wijnaldum vind ik. ik hoop zelf dat dit de opstellin van volgend jaar wordt.

dzusdzack verkopen tussen de 10 en 15 miljoen en assaidi kopen die zal denk ik rond de 6 miljoen zitten en toivonen verkopen zal ik zo´n 10 miljoen opleveren en bakkal basisplaats geven en een nieuwe centrale verdediger kopen in plaats van marcelo. dan verkoop je ook nog manolev engelaar en isakson die zullen samen denk ik 6 a 7 miljoen waard zijn

gomes
tamata
aankoop
bouma
pieters
hutchinson
bakkal
schaars
labyad
lens
assaidi

Denk niet dat Wijnaldum Feyenoord gaat inruilen voor Psv. Zoals het er nu naar uitziet staat PSV er bijna net zo beroerd voor als Feyenoord zonder geldschieters. Denk niet dat hij het risico wil nemen om het gezonken schip wat net weer naar boven dreigt te komen gaat inruilen voor het schip dat net ten onder gaat.

Ik verwacht niet dat wijnaldum komt bij psv! Simpelkweg door de interesse van Everton. Denk dat Wijnaldum lekker na het buitenland toegaat. Verder verwacht ik wel dat schaars naar eindhoven toekomt. Het is een goede speler en zeker 2 klasse's beter dan Engelaar. Min puntje is wel dat schaars ook niet zo heel veel scoort. Pluspunt is dat hij het spel van psv zeker niet ophoud zoals onze grote vriend engelaar altijd doet. Schaars zou echt een verademing zijn voor psv.

24 mei 2011 om 00:05

Vind je dat echt? Vond Schaars bij Oranje zo hard door de mand vallen..

24 mei 2011 om 00:23

Schaars is duidelijk toe aan een stapoje hogerop! Denk dat hij bij psv weer zal gaan knallen inderdaad.schaars heeft gewoon te lang bij az gebleven en dat was gewoon te zien. Schaars scoort dan niet zo veel maar is zeker beter dan engelaar. Je kan hem ook voor niet al te veel ophalen. Denk dat heel eindhoven wel blij zal zijn dat engelaar weg gaat.

'FC Twente krijgt concurrentie in de strijd om Georginio Wijnaldum'

er wordt al gessugereerd dat Wijnaldum daadwerkelijk weggaat. maar dit is nog lang niet zeker! hij zet Feyenoord op plek een en laat Feyenoord het als eerste weten of hij wil blijven of gaat. daarnaast zie ik hem zeker niet naar psv gaan want als hij Feyenoord verruild voor een club dan is dat een club in het buitenland en zeker geen 'top' club in Nederland.

kortom het word Everton of eventueel een andere buitenlandse club maar zeker niet FC Twente of Psv.

23 mei 2011 om 22:37

Het zal best gevoelig liggen in Rotterdam dat Twente en PSV interesse tonen. Ik acht een overgang naar één van deze clubs wel reeel. We moeten niet vergeten dat Wijnaldum een getalenteerde voetballer is die slechts 20 jaar oud is. Hij is in de Eredivisie zeker niet uitgeleerd maar wel bij Feyenoord als je het mij vraagt.

Wijnaldum zal zich realiseren dat Feyenoord geen kapitaal heeft om betere spelers te halen en dat ze qua kwaliteit weer terug zijn op het niveau van 10 wedstrijden gespeeld, 8 punten. Hij heeft betere spelers om zich heen nodig om zich te blijven ontwikkelen. Dit is bij psv en Twente goed mogelijk.

23 mei 2011 om 22:52

daar heb je hoe pijnlijk het ook is jammer genoeg gelijk in..

ik hoop dat ze 'als' hij weggaat een goede vervanger in bijvoorbeeld de vorm van Roorda kunnen halen. en nog een mooi bedrag mee kunnen pikken. het lijkt mij alleen onwaarschijnlijk dat PSV 5 miljoen euro gaat betalen als ze zo diep in de schulden zitten. iik zie Twente het nog wel doen maar dat zijn toch wel grote bedragen voor Nederlandse clubs.

24 mei 2011 om 00:19

Dus Wijnaldum is uitgeleerd bij Feyenoord? Hij speelt natuurlijk op een constant niveau, helpt het team over dode punten heen in lastige wedstrijden en schiet ons ieder jaar met zijn maatjes Europa in.

Houdt toch op joh. Qua voetbalkwaliteit doet Feyenoord niets onder voor Roda, Groningen of Ado alleen op instelling verliezen ze teveel. Dat kan je echt wel leren bij Feyenoord hoor. We hebben gewonnen van Utrecht, Heerenveen, Heracles, PSV thuis en goed partij gegeven tegen Twente (beide keren onterecht verloren). Het kan alleen maar beter worden vanaf nu als ze allemaal blijven.

24 mei 2011 om 09:26

Nee, het lag voor de winterstop niet aan de instelling van de spelers. Het heeft alles met de kwaliteit te maken. Als je dat niet wilt onderkennen prima maar maak geen vergelijk met Groningen, Ado of Roda want daar kan deze selectie van Feyenoord zich zeker niet aan spiegelen hoe pijnlijk ook.

Komende zomer ziet het er gewoon niet goed uit voor Feyenoord. Ze hebben de grootste moeite om contractverlengingen van Biseswar, Vlaar en Wijnaldum rond te krijgen. Daar ontbreken gewoon de middelen voor, dat kan ook niet anders met een schuld die als een molensteen om de nek hangt. Clubs als Twente en PSV kunnen daarvan profiteren door bijvoorbeeld Wijnaldum voor weinig over te nemen. Voor Wijnaldum een betere leerschool omdat hij bijvoorbeeld in ieder geval weer Europees voetbal zal spelen.

Of denk je dat de spelers die van Excelsior van toegevoegde waarde zijn voor Feyenoord? Daarmee worden wederom overschatte spelers gehaald waar Feyenoord m.i. niets mee kan. Aan de andere kant moet je op een 1 of andere manier toch je selectie rond krijgen.

Beide spelers zouden een meerwaarde kunnen hebben bij Psv. Met deze spelers kan PSV zich geen defensieve speelstijl veroorloven. Ik denk dat een voorwaarde voor de komst van deze spelers is dat er een speler verkocht moet worden.

Ik hoop echt dat Wijnaldum bij Feyenoord blijft. Als hij gaat moet hij wel naar het buitenland gaan, ik denk niet dat hij voor een andere club uit Nederland wil uit komen. De Vrij heeft al verlengt, nu de andere jongens nog. Van Vlaar kan ik het nog begrijpen als hij niet bijtekent, maar Fer en Wijnaldum kunnen nog een hoop leren en zijn nog jong.

PSV gaat hem niet worden denk ik, die hebben het geld er niet voor om Wijnaldum te halen aangezien Twente en Everton altijd meer kunnen bieden.
Schaars zou al een betere voetballer zijn dan Engelaar op het middenveld, maar het is geen type Afellay naar mijn mening die een geweldige pass in huis heeft om mensen zo voor de keeper te zetten. Dan hadden ze beter Janssen kunnen halen (zo'n type speler in ieder geval)

Persoonlijk vind ik Schaars een betere voetballer dan Engelaar. Voor PSV zal het erg mooi zijn wanneer Verhoek en Wijnaldum misschien komen, want dan heeft PSV toch wel een redelijke selectie staan voor komend seizoen. Nog een spits misschien, en als Dzsudzsák vertrekt misschien Verhoek als vervanger?

24 mei 2011 om 00:03

Ik weet dat we water bij de wijn moeten doen maar Schaars? Met alle respect maar dan zie ik nog liever iemand uit Jong PSV op het middenveld..

Schaars zou een prima vervanger zijn voor Engelaar. Waarom denkt niemand bij een eventueel vertrek van Balasz aan Tadic van Fc Groningen ? En als ik psv was zou ik Janmaat van Heerenveen halen als vervanger voor Manolev. Ik denk dat dit een back is met veel potentie

Als dit PSV lukt dan gaat PSV een heel goed team opbouwen, ondanks dat ze waarschijnlijk dzsudszak gaan verliezen. Maar ik vind dat ze eigenlijk ook even goed naar de rechtsback positie moeten kijken. Ik vind Manolev toch nog redelijk nerveus altijd overkomen, maar dat is misschien persoonlijk.

Ik zit een beetje op Engelse voetbalsite´s te kijken o.a. sky sports, maar daar staat toch over de interesse in Wijnaldum van Everton?

Verkopen Wijnaldum 5 miljoen Biseswar 2 miljoen
Kopen Velthuizen 0.5 miljoen Dost 4 miljoen Schone 1 miljoen
Vlaar en Fer Verlengen

Opstelling voor top 3 volgend jaar

Velthuizen
Fernandez De Vrij Vlaar Indi
Fer Mokotjo
Schone
Fernandez Dost Ryo

23 mei 2011 om 23:06

zo werkt het dus niet als Feyenoord onder curatele staat he

Als Feyenoord 7 miljoen onvangt mag het vermoedelijk nog geen 2 miljoen uitgeven omdat men onder curatele staat. Het geld moet dus gebruikt worden om de schulden te verlagen.
Een aankoop van 4 miljoen is ver van de realiteit.

Veldhuizen en Schone zouden misschien wel kunnen hoewel ik betwijfel of Schone dat wel wil , momenteel is NEC niet veel minder dan Feyenoord en als hij rustig zijn contract uitzit kan hij volgend jaar de clubs uitkiezen en nog tekengeld meenmen ook.

Daarnaast zal Ryo naar Arsenal terug keren , zijn verhuur zit erop maar het is niet uit te sluiten dat hij alsnog weer verhuurd word.

Toornstra , Assaidi , Schaars , Wijnaldum en Gomes , de ene naam is nog niet gepasseerd of PSV heeft al weer oren naar de volgende. Je zou bijna denken dat men geld teveel heeft in Eindhoven , terwijl in werkelijkheid men een negatief eigen vermogen heeft.

Ik denk dat een lijstje potentiele aankopen is uitgelekt en dat we er elke week weer een te horen krijgen maar met alle respect , Schaars en Wijnaldum dat is financieel echt niet haalbaar voor Psv. Allereerst zou dan Dszudszak verkochten moeten worden en dan nog is het te betwijfelen of men Wijnaldum (geen echte buitenspeler) en Schaars (een middenvelder) zou halen van dat geld.

Als Everton sirieus mee strijd om Wijnaldum dan zal hij naar Engeland gaan , vooral omdat Feyenoord hem het liefst niet naar een binnenlandse club ziet gaan. Met 3 partijen zou Feyenoord in dit gebeuren wel eens de grote winnaar kunnen worden financieel gezien.

Kom maar naar het oosten

Als Wijnaldum gaat, blijf dan aub nog een jaar of 2 jaar in Nederland en maak dan de stap naar het buitenland.
Objectief gezien denk ik dat hij gewoon bij moet tekenen of voor Twente moet kiezen. Daarin lijkt mij Twente de beste keus voor z'n ontwikkeling.
Feyenoord heeft tot nu toe (weet niet wat ze het volgend seizoen hebben) nog een jonge ploeg vergeleken bij Twente. Hier lopen meer ervaren spelers rond die hem dingen bij kunnen brengen. Plus het feit dat Twente voorronde CL speelt zo niet EL. en hij zou goed in het elftal passen.
PSV heeft aan Schaars een speler die goed bij de club past, ik denk niet dat PSV ze beide kan krijgen qua financiën.

Dus Georginio wees verstandig, teken bij bij jouw cluppie of kom naar Twente. Je bent nog jong en hebt een hele mooie carriere voor je liggen

Volgens mij vragen ze voor Sigtorson nog meer dan de hoofdprijs met zijn 1 jarig contract dus zie niet in waarom ze schaars dan wel voor weinig zouden laten gaan.
En psv moet bezuinigen zegt men (of is dit allemaal als balasz weg gaat pas mogelijk? )

PSV en Twente willen allebei voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Van Geel heeft al aangegeven niet op die manier te willen werken, dus ofwel hij vertrekt voor een mooi bedrag, of hij blijft en tekent bij, of hij blijft en loopt volgend jaar gratis weg (bij voorkeur Feyenoord achterlatend in de Europa League).

Bij PSV zie ik Wijnaldum niet slagen. Wijnaldum is een druisige, losse voetballer, terwijl PSV juist een strak, saai spelend elftal is. Twente zou dan meer iets voor hem zijn, of Ajax als zij Eriksen niet zouden hebben.

Ik zelf denk dat hij in ieder geval dit seizoen bij Feyenoord zal blijven en dat hij volgend jaar wordt verkocht aan een buitenlandse club of dat hij gratis wegloopt naar een buitenlandse club.

24 mei 2011 om 00:53

Ik vind eerder Twente heel gedisciplineerd spelen, met als enige uitzondering ruiz. Bij PSV zie je vaker de speler wisselen van positie.
Kan ook gewoon zo zijn dat PSV de prijs opdrijft. Twente moet nu dus volle bak neertellen of laten lopen

lijkt me geen slimme actie vande eindhovenaren om de spelverdeler over te nemen van de club die je net met 10 tegen 0 klop hebt gegeven

24 mei 2011 om 00:58

ik zie niet in waarom Wijnaldum niet naar PSV zou kunnen. Aan het end van de rit zijn het maar 3 punten, 1-0 of 10-0.

Als de belangstelling serieus is zou ik dat een slechte zaak vinden van mijn club. Wijnaldum hoort bij Feyenoord, beetje misbruik maken van de slechte situatie daar. En dat terwijl er veel supporters uit Eindhoven klagen over het niet gebruiken van de jeugd. Alle spelers die niet doorstromen naar het eerste houden die plek namelijk ook bezet en dus is de doorstroom aan twee kanten nihil. Voor de duidelijkheid, ik ben zeer gecharmeerd van Wijnaldum maar van mij hoeft het niet. Zet 2 a 3 nieuwe jeugdspelers in het eerste en je geldproblemen zijn over. Twee a drie dure spelers de deur wijzen en we kunnen na volgend seizoen weer volop meedoen. Beter dan steeds maar half werk leveren, alles wat je dan wel wint aankomend jaar is op die manier mooi meegenomen. Maja zo zie ik het, stapje terug om weer aan te haken bij de top..

Ze zouden daar in Eindhoven de eigen jeugd eens wat meer de kans moeten geven. Ik ben zelf zowiezo al niet echt Psv-fan maar ik kan er ook maar moeilijk sympathie voor opbrengen met dat vreemdelingenlegioen. Ik zou het fantastisch vinden als ze echt helemaal aan de grond raken zodat ze gedwongen worden om eigen jeugd op te stellen ipv al die 3erangs buitenlanders die niks toevoegen.

24 mei 2011 om 00:09

Hmmm, dat zegt dan misschien meer over jou dan Psv. Hoe kun je een club nou gunnen om aan de grond te raken? Feyenoord stelt veel jeugd op omdat ze niet anders kunnen, maar dat gun ik ze toch echt niet!

24 mei 2011 om 01:06

Ik heb gewoon altijd meer sympathie voor clubs die veel eigen jeugd opstellen en dat doet PSV nooit. Zou alleen gebeuren als ze in geldnood komen. Ben zelf Ajaxfan maar ik vind het hartstikke leuk om te zien dat er veel eigen jeugd speelt bij oa Feyenoord, Excelsior en Sparta.

Zou jammer zijn voor Feijenoord als Wijnaldum vertrekt en al helemaal als de supporters hem dan de komende drie/vier seizoenen tegen komen bij een tegenstander. Maar de kans is heel groot dat of PSV of Twente komend seizoen met Wijnaldum de Kuip bezoeken. (denk maar eens aan Gullit, jaren 80).
Voor de ontwikkeling van Wijnaldum is alles beter dan het buitenland. Hij is nog te jong en te onervaren om het te redden.

Als je Schaars haalt, dan zeker geen Engel;aar en hutchinson meer op middenveld. hutchinson kan als rechtback Manolev vervangen. Tip voor het middenveld, als ze toch geld overhebben voor transfers . De spelverdeler van Zenith st Petersburg.

Schaars lijkt me een prima speler voor Psv. Bij AZ zijn we hem liever kwijt dan rijk. Een hele goede speler, maar hij presteert dit seizoen ondermaats. Hij lijkt minder gemotiveerd en is toe aan een nieuwe stap. Zijn vrije trappen en corners zijn ronduit dramatisch. Schaars is een uitstekende vervanger voor Engelaar, hij is veel dynamischer dan Engelaar, meer een leiderstype met uitstraling.

Echter is Schaars geen speler met veel drang voor het doel, hij scoort zelden tot nooit. Daarom zou ik voor een middenveld met Labyad-bakkal-schaars kiezen. Dan heb je een middenveld met routine, diepgang, creativiteit, scorend vermogen en kracht.

Voorin zou ik Toivonen als aanspeelpunt in de spits zetten, hierdoor komt een Bakkal ook vaker in scoringspositie. Aan de rechterkant lijkt mij Wesley Verhoek de ideale rechtsbuiten met een kopper als Toivonen op 9. Dit zou tevens een redelijk goedkope en geschikte vervanger van Dzdudzak zijn, waardoor Lens automatisch naar links verhuist. Deze investeringen zijn relatief goekoop voor Psv, met het oog op vertrekken van Dszudzak en Engelaar en lijken mij tevens verbeteringen met oog op de toekomst.

Voor 5 miljoen naar Everton lijkt me een geweldige deal voor zowel Feyenoord als Wijnaldum. Bij Twente zie ik hem liever niet voetballen en PSV kan hem denk ik niet betalen.

Ik kan me niet voorstellen, dat Wijnaldum naar een andere club in NL gaat.

En als het dan al zover is, zou een vertrek naar Twente meer voor de hand liggen. Die ploeg, speelt aanvallend, maakt kans op CL, is groeiende en heeft een fanatieke achterban. Dit geldt allemaal niet voor Psv, dat duidelijk tanende is.

Maar nogmaals, Everton lijkt me voor dit moment het beste alternatief voor hem. Een mooie subtopclub in Engeland !

Wijnaldum gaat nooit naar PSV die hebben daar geen geld voor.
Schaars daarentegen past wel bij de Brabanders.
leuke Knul ook Stijn schaars

Wijnaldum heeft voor de winterstop al meerdere keren aangegeven niet voor een andere nederlandse club te willen spelen dan Feyenoord. Mocht hij vertrekken deze zomer zal het zeker niet naar PSV zijn, ook twente lijkt me uitgesloten.

Gini, teken lekker bij en loop volgend jaar voor de hoofdprijs de deur uit!

vraag me af wat AZ wil vangen voor Schaars: Aflopend contract (2012). Voor Sighortson 5 miljoen dus voor Schaars die aanvoerder en international is meer dan 5 miljoen neem ik aan?!

24 mei 2011 om 08:30

is wel iets anders. Schaars drukt met zijn salaris zwaar op het budget. Ik denk dat ze met 2-3 miljoen, meer dan tevreden zijn. Immers besparen ze dan ook nog 1 miljoen aan salaris!

Aangezien ik PSV fan ben, doet het me pijn dat ze zo in de schulden zijn geraakt. Maar het doet me ook wel plezier om te zien dar Brands flink wilt investeren(waarmee wilt hij investeren)? Toornstra zou een mooie versterking zijn, voor Engelaar, Assaidi voor Dzudszak, en als Toivonen vertrekt, kan Bakkal daar gewoon spelen?

assaidi---reis/lens---labyad
-------------bakkal----------------
---toornstra----hutchinson---
pieters--bouma--marcelo--manolev
--------------gomes------------------------

Wijnaldum zie ik eerder naar Twente vertrekken dan naar Psv, overigens heeft Psv met Bakkal al een goede speler in huis die op dezelfde positie past als Wijnaldum. Wat betreft Stijn Schaars, ja dat vind ik een speler die Psv wel kan gebruiken naast Engelaar.

Wederom totaal verkeerde kop: Engelaar mag weg van Psv. Dat is veel belangrijker dan interesse van Schaars (schöne wellicht ook een optie) en Wijnaldum

Wie wil en kan het veroorloven om Isakkson en Engelaar te kopen?
Ben bang dat we volgend jaar ook nog ermee opgescheept zitten.

PSV kan het zich niet veroorloven om schaars, wijnaldum en gomez te halen zonder Isakkson en Engelaar weg te doen met een redelijke transfersom.

Wijnaldum zou ik niet halen tenzij Dzsudzsak voor een mooi bod weggaat
Wanneer je voor Engelaar en Isakkson 3 a 4 miljoen zou kunnen krijgen, wat al heel wat zou zijn. Dan zou het mooi zijn als je Schaars en Gomez kan halen.

Gomez
Marcelo
Bouma
Pieters
Hutchinson
Schaars
Bakkal
Nijland
Toivonen
Lens
Dzsudzsak

Dzsudszák Verkopen 12-13 Miljoen.
Engelaar,isaksson en manolev verkopen 2 miljoen
Gomes terughalen Schaars halen ong 8-9 Miljoen
De rest van het geld beetje schuld afbetale en dan ziet je opstelling er zo uit:

Gomes
Tamata
Marcelo
Bouma
Pieters
Hutchinson
Bakkal
Toivonen
Schaars
Labyad/Reis
Lens

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren