Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Ajax en PSV een stap vooruit, bij FC Twente is dat al minder'

Laatste update:

Stijn Schaars wil deze zomer een nieuwe uitdaging aangaan. Na drie jaar Vitesse en zes jaar AZ is de 27-jarige middenvelder uit Gendt toe aan een andere club; hij verruilt de Alkmaarse vereniging bij voorkeur voor een topclub. Ideeën over waar hij verder gaat, heeft hij ook al. “Ajax en PSV moet altijd winnen, spelen ieder seizoen om het kampioenschap, FC Twente mag ook derde worden. Bovendien hebben die twee clubs een grotere historie”, liet Schaars weten in Barend & Barend.

/

“Ik wil best naar het buitenland, maar dan hoop ik wel dat de clubs zich melden die ik in mijn hoofd heb zitten. Ik kan ook naar mooie clubs in andere competities, maar daar is het niveau in de breedte lager dan Nederland. Dat hoeft van mij niet”, sprak Schaars in het televisieprogramma. Zijn contract bij AZ loopt na het seizoen nog één jaar door: als hij in de zomer weggaat, verdient de club nog wat aan hem.

Op de vraag of hij het niveau van Ajax en PSV denkt aan te kunnen, antwoordde Schaars resoluut 'ja'. “Bij die clubs heb je elk jaar de druk om kampioen te worden. Bij een echte volksclub als Twente is dat al minder.” Toch weet ook Schaars dat het nog lang niet zeker is dat hij straks in Amsterdam of Eindhoven te bewonderen is. “Er is nog geen enkel contact geweest met een van die twee clubs”, gaf de spelverdeler aan. Schaars speelde 128 competitieduels voor AZ en kroonde zich eenmaal tot kampioen. Er prijken dertien interlands achter zijn naam.

Stijn Schaars past goed bij

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ajax sla je slag degelijke speler.voor het ajax middeveld.

10 mei 2011 om 01:21

Alsof Twente op jou zit te wachten!! Hij kon toch naar Panathinaikos? Waar wacht die nog op!!!

10 mei 2011 om 03:12

Hij wilde zelf niet naar Panathinaikos, omdat de competitie hem niet aansprak.

10 mei 2011 om 07:50

Twente zit juist toch niet op hem te wachten??
Wat Schaars denk ik wil zeggen is dat hij echt naar een topclub wil met een geschiedenis. En spijtig genoeg heeft Twente dat helaas niet.
En waarom zou hij eigenlijk naar Panathinaikos gaan?
Ik zou het veel leuker vinden in de Eredivisie dan de Griekse Eredivisie.

On:

Maar naar 6 jaar AZ zou ik ook wel hogerop willen.
Perfecte man voor de plaats van Engelaar.

10 mei 2011 om 08:20

@ Delgado

Pijnlijk he dat een speler nu zegt wat supporters hier al maanden roepen. Twente behoort gewoon nog lang niet tot de top want die bestaat op dit moment alleen uit PSV en Ajax. En zal dat de komende 10 jaar ook nog niet gaan doen of ze moeten elk jaar kampioen worden en Europees ook hoge ogen gooien met minimaal halve finale plaats.

Mooi dat hij ook NL prefereert boven bijvoorbeeld Panathinaikos. Want dat is idd een mooie club met mooie supporters maar zoals hij al zegt de eredivisie is in de breedte sterker dan de Griekse. Zelfde met bijv Portugal. Las ergens dat Sporting interesse had en ook dat is een mooie club maar naast Porto, Benfica, Sporting (en dit seizoen Braga) is het niveauverschil met de clubs daaronder toch wel erg groot en speel je vaak wedstrijden voor niet meer dan 5000-6000 man. Zelfs bij RKC en Excelsior worden die aantallen nog gehaald.

10 mei 2011 om 08:45

Jij ziet het verkeerd.

Twente is nog lang geen topclub (zal het ook niet worden doormiddel de geschiedenis van Ajax, PSV en Feyenoord) maar is wel Top. En Top is Ajax al heel wat jaren niet meer.

Dus tussen top en een topclub zit het nodige verschil.

On.. Weet niet wat Schaars wil, goede voetballer maar overbodig bij Twente door Landzaat en Brama

10 mei 2011 om 08:54

@ajacied777 Sorry maar nu haal je een paar dingen door elkaar. Twente is qua historie inderdaad nog geen topclub maar is op dit moment echt wel een Nederlandse top club. Dat zijn twee verschillende dingen.

Bij Feyenoord is het bijvoorbeeld juist omgekeerd: Feyenoord is qua histori een Nederlandse topclub maar is op dit moment geen absolute top.

Waar Schaars wel gelijk in heeft is dat er bij de traditionele topclubs (ajax, PSV en Feijenoord) altijd automatisch druk is. Die druk is bij Twente (nog) minder. Natuurlijk is er ook druk bij Twente maar vergelijk die eens met de druk op Feijenoord terwijl niemand op dit moment verwacht dat zij met de top 3 mee doen. Als speler merk je die druk echt wel.

10 mei 2011 om 09:33

Nee, niet waar bij Excelsior kunnen er weliswaar 3000 man in haha

10 mei 2011 om 09:36

Nou het is niet echt pijnlijk dat ons mooie provincie clubje het jou grote club met historie al jaren belet om kampioen te worden
Daarbij leven we in 2011 en alleen wat nu is telt
Maar dat Ajax Psv en ook Fyenoord niet te vergeten, een geschiedenis achter de rug heeft weet iedereen.
Maar met de uitdrukking dat Ajax en Psv echte top zijn sla je de plank helemaal mis
Hoe vaak is jou club de laatste jaren kampioen geworden?
Wat hebben ze Europees nu betekend de laatste jaren?
Onderuit als topclub tegen een Belgische club?
Noem jij dat top club?
Nee een topclub wordt elk jaar kampioen en presteert ieder jaar goed in Europa.
Dus voor jou moet het extra pijnlijk zijn
Wij komen nog maar net kijken
Alhoewel ik heel wat Europese wedstrijden heb mogen zien van mijn clubje al die jaren.
Nee in Nederland bestaat op dit moment geen top al hoe zuur dit ook voor jou moet zijn
En dat Schaars niet voor Twente kiest nou ik kan je vertellen daar slaapt niemand hier in Twente maar 1 minuut minder om.

10 mei 2011 om 09:58

@ Rijvers

Dus in jou ogen zijn

Man U, Chelsea, Arsenal

Real, Barca, Valencia

AC Milan, Inter, AS Roma

Porto, Benfica

Etc. geen topclubs? Want zoals jij weet kan er maar één club kampioen worden. Bijv in Frankrijk. Lyon is daar zoveel jaar achter elkaar kampioen geweest, nu worden ze dat dit jaar niet, dus zijn ze geen topclub meer zoals jij het beredeneerd. Madrid is de laatste jaren ook nooit zover gekomen in de CL, behalve dit seizoen. Dus is het ook geen topclub meer? Zo zijn er nog wel een paar voorbeelden. Raar beredeneerd.

Topclub in Nederland is iets heel anders als een topclub uit Engeland. Ajax, Psv, Twente zijn gewoon middenmoot in europa. Hoe zuur het inderdaad ook zal zijn.

Als Stijn voor Ajax kiest zou het wel degelijk een aanwinst zijn. Een beetje body op het middenveld zou niet misstaan. Snap niet dat hij Twente zo afwijst. Bewijst toch de laatste 2 jaren een constantere ploeg te zijn, plus ze hebben een goed beleid daarzo in Twente.

10 mei 2011 om 10:25

de perfecte vervanger voor engelaar!! brands je kent hem nog van az dus neem eens gauw contact op met stijn. Helaas zijn we enkele jaren te laat met hem binnen halen maar goed. Halen die gast

10 mei 2011 om 11:59

Heb je de finale nog niet kunnen verteren of zo?? Niemand van Twente zit p hem te wachten en zijn mening neemt niemand ook serieus..

Waarom kiest hij niet voor een mooie avontuur in Griekenland, omdat hij weet dat hij te kort komt!!

10 mei 2011 om 12:54

@rijvers, Eh effe denken de laatste 8 jaar 1 x net zoveel als Twente dus ?

10 mei 2011 om 14:03

Dat is helemaal niet pijnlijk. Ik weet wel dat je graag zegt dat Twente minder is dan Ajax..dat merk je altijd op uit jouw berichten.
Maar kwa historie is Ajax ook groter. En is de druk hoger om daar kampioen te worden.
Wat zegt Stijn Schaars hier voor pijnljike dingen?
Ik wordt liever met wat minder druk kampioen zodat we onze gloednieuwe beker op een mooie schaal kunnen zetten.
Dat zou pas pijnlijk zijn.
Alle prijzen van het jaar,inclusief de JC schaal,verloren van die kleinere club.
En ik hoop ook dat het gebeurt....want anders weet ik wel hoe jij bijvoorbeeld gaat reageren.
Ook als wel kampioen worden...dan is dat onverdiend en heeft de ploeg met minder kwaliteit gewonnen.

10 mei 2011 om 15:10

Ben ik volkomen met je eens, Twente is gewoon geen topclub. Daar missen ze zo'n beetje alles voor. Ze spelen nu goed met goede spelers, that's it.

10 mei 2011 om 17:11

Waarom is de huidige Ajax wel een topclub in jou ogen??

10 mei 2011 om 19:01

Nou dat is bijna teveel om op te noemen,
-stadion
-geschiedenis
-supporters
-prijzen
-begroting

en nog veel meer.

10 mei 2011 om 20:13

wat Schaars wil zeggen is dat hij naar een club wil die meer betaalt dan onze FCT aan hem zou geven.
ik zie hem ook niet als een aangename versterking.

Aardige voetballer, maar niet iets voor Ajax of Psv, niet eens iets voor Twente, dat zich na dit jaar wel degelijk titelkandidaat kan noemen en dus in hetzelfde rijtje thuis horen als Ajax en Psv. Als hij toch een stap vooruit wil, moet hij naar het buitenland, maar ik weet niet of iemand hem daar graag wil hebben.. Miss dat PSV hem alsnog zal willen, maar Ajax zit op het middenveld al goed en heeft al strakke concurrentie tussen de spelers, Schaars zou alleen maar een middenvelder teveel worden die de bank zou verwarmen

10 mei 2011 om 00:55

Waarop baseer je dat hij niet goed genoeg is voor ajax of psv? Hij kan makkelijk engelaar vervangen, daar gaat psv alleen maar in vooruit! Ik ben zeer gecharmeerd van Schaars vind het een geweldige voetballer die je team kan sturen. Een speler die psv op dit moment mist want Orlando speelt alleen maar balletjes breed of terug!

10 mei 2011 om 01:05

Ik vind hem persoonlijk gewoon niet goed genoeg, miss dat hij bij PSV wel terecht kan, maar bij Ajax vind ik alle middenvelders wel beter dan Schaars, maar okay das mijn mening

10 mei 2011 om 01:09

Ik heb toch echt liever schaar op het middenveld dan speler als enoh of anita! Schaars is linksbenig kan het team sturen en heeft ervaring! Hij heeft een goede loopvermogen en kan altijd een goaltje meepikken. Maargoed, ik resecteer je mening. Hopelijk komt hij ons in eindhoven versterken.

10 mei 2011 om 02:23

@ Psv_expert

''ik heb toch echt liever schaars op het middenveld dan speler als enoh of anita! ''

Daar zou ik mij graag bij willen aansluiten als Ajacied zijnde.
Schaars zou voor zowel Ajax als PSV echt wel van toegevoegde waarde zijn, dat hij een minder seizoen draaide zegt mij vrij weinig. Daar hebben bijna alles spelers weleens last van. Daarbij heeft hij al bewezen dat hij een aardig potje kan ballen, ik zou het zeker niet erg vinden mocht hij bij Ajax terecht komen in plaats van Anita.

Mocht hij naar jouw club gaan neem ik aan dat hij dan in de plaats van Engeland komt.

10 mei 2011 om 03:23

Psv_expert

Anita speelt een sterk seizoen, en speelt ook goed op het middenveld
ik denk niet dat we schaars nodig hebben om op de middenveld
te komen spelen. Het zou een goeie optie zijn voor jou clubje ja
want, Englaar speelt echt zwak de laatste tijd.

10 mei 2011 om 08:45

Ik zou hem persoonlijk graag bij Ajax zien spelen samen met De Zeeuw. In hun tijd samen bij AZ voelden ze elkaar perfect aan en was het op dat moment misschien wel het sterkste middenveld blok van Nederland. Is ook een speler die altijd voorop gaat in de strijd en duel kracht heeft, wat de meeste middenvelders bij Ajax niet hebben.

10 mei 2011 om 10:45

Wel grappig dat de meningen zo verdeeld zijn. Ik ben voor Ajax, maar zou hem niet graag naar Ajax zien komen. Schaars is volgens mij al over zijn hoogtepunt heen, en draait vooral goed in een sterk team. Ik zie hem geen leidersrol op zich nemen, en dat zou hij op het middenveld wel moeten doen bij Ajax.

10 mei 2011 om 12:03

Ja, maar met anita wint je nooit het slag op het middenveld.anita speelt dan vaak leuk mee maar is (bijna)nooit beslissend.plus het feit dat als het slecht gaat hij niet de kar kan trekken.

Ja, hopelijk komt hij naar psv want engelaar speelt als een zoutzak. Is nooit beslissend, voetbalt altijd wel leuk mee maar meer ook niet. Vind dat de grootste fout van Rutten dit seizoen want hij liet engelaar maar blijven staan.

10 mei 2011 om 12:58

ehh als je Mathijsen kan halen en Schaars dan heb je met de Zeeuw de befaamde Az -as in je team draaide altijd super met zijn drietjes ? Dus ik zou hem graag zien in de arena , voetballend brengt Schaars sowieso meer dan Anita of Enoh !

Ik zou eerder zeggen psv sla je slag. Ajax heeft genoeg talentvolle middenvelders waar Engelaar bij psv niet brengt wat hij zou moeten brengen. Ik denk dat Schaars dan een zeer goed alternatief is en een welkome aanvulling voor de Eindhovenaren. Bovendien zal Ajax zijn geld liever bewaren voor een spits, nietwaar?

10 mei 2011 om 08:39

Schaars zou wel een beetje body en ervaring op het Ajax middenveld kunnen brengen. Denk dat het helemaal geen verkeerde is eigenlijk, voor beide clubs overigens niet.

Schaars lijkt mij de ideale opvolger voor Orlando Engelaar. Ajax kan hem ook wel gebruiken, hij is in ieder geval beter dan Enoh.

10 mei 2011 om 02:29

Ik zou hem dus liever in plaats van Anita hebben.
Enoh heeft zijn nut in een goed lopend elftal dat heeft hij wel bewezen in de afgelopen seizoenen vind ik wanneer Ajax in een goede periode ( flow ) zat. Nu hoor ik je zeggen ''ja dat gaat voor alle spelers op'' toch vind ik dat niet, want ook in die goede periodes liet Anita meer steken vallen. Zolang Enoh zich alleen beperkt tot het afpakken van ballen en meteen afgeeft, is hij een stille maar nuttige kracht die veel werk verricht op het middenveld. Een beetje type Gabri ( al was Gabri beter ).

10 mei 2011 om 03:16

Enoh vind ik altijd veel te onrustig, ik vraag me af of het ooit nog goed komt met hem. Hij maakt teveel overtredingen, levert de bal nog te snel in en is ook geen speler die kan infiltreren. Schaars kan dat wel en scoort zo nu en dan ook eens.

10 mei 2011 om 03:30

@ Shakhtar

Hehehe ook een goede morgen/avond
Leuk om te zien dat ik niet de enige ben die nog wakker is.

De kritiek die je op Enoh uit is volkomen terecht.
Alhoewel ik in hem nog vertrouwen heb dat het goed gaat komen. Hij is inderdaad nog te onrustig maar ik denk dat de Boer dat er wel uit krijgt. Vaak word hij ook in problemen gebracht door de anderen, terwijl hij het inderdaad niet moet hebben van zijn voetballende kwaliteiten daarbij verzaak hij nooit in tegenstelling to anderen. Vorm of geen vorm hij gaat er wel altijd voor, dat is iets wat ik helaas niet bij elke speler zie van mijn club.

Dat vertrouwen heb ik bijvoorbeeld weer niet in Anita. Hij heeft zijn momenten af en toe maar dan houd het ook op. Daarbij maakte hij ook zondag weer een grove dekkingsfout en dat is niet de eerste keer. Als je hem ook ziet in intervieuws na wedstrijden heb ik nou nooit het idee dat hij met de nederlaag zit. Met name als we verloren hebben of de heren hebben zichzelf weer eens flink voor lul gezet staat hij erbij alsof hij het zonnetje in huis is. Goed daar mag ik hem niet op afrekenen, maar ik heb altijd het gevoel bij die jonge dat hij met zijn hoofd ergens anders zit.

10 mei 2011 om 09:16

Afca_leeds Hoewel ik het niet correct vindt dat je beide vergelijkt in de goede periode (anita speelde op een andere plaats) Ben het ergens wel met je eens.

Beiden hebben andere kwaliteiten. Anita is een technisch beter en Enoh heeft de ''pitbul'' mentaliteit.

''pitbuls'' mist Ajax nog al eens. Het idiaal beeld is dan ook een ''pitbul'' met techniek. Ik denk dat mentaliteit niet aan te leren is en techniek wel. Voor de Enoh dan ook een belangrijkere taak bij Ajax dan voor Anita.

Dat betekend echter ook dat Anita in een ander team (waar ze meer een technische speler nodig hebben) weer beter zou passen.

Kortom Enoh mist (nu nog?) techniek dus zou je Schaars kunnen gebruiken. Schaars kan namelijk ook een team aanjagen en heeft een goede techniek. Maar je hebt 2 spelers die samen wel voldoen en de bomen groeien niet tot in de hemel. De prioriteit voor Ajax ligt op andere posities.

Voor PSV is dat echter anders. Zij missen echt een dergelijke speler op die positie. Daar zou hij dus een grotere meerwaarde zijn. Probleem is echter dat zij ook minder te besteden hebben en ook op andere posities nog het e.e.a. moeten doen.

10 mei 2011 om 09:42

Dus omdat hij Enoh beter vind moet hij zich na laten kijken?
Snap niet dat je niet antwoord met een normale reactie.
Iedereen heeft namelijk een eigen mening en als iedereeen met reacties die jou toevallig niet aanstaan zich na moet laten kijken kun je hier niet echt serieus meer posten.
Verder heeft jou reactie ook totaal geen inhoud of onderbouwing.
Maar dat is dan weer mijn mening.

10 mei 2011 om 15:20

@ Tipptopp

De verschillen die je aangeeft tussen Enoh en Anita zijn juist.
Alleen licht er bij ons er net zo'n hoge prioriteit op het middenveld als bij Psv. Het middenveld bij ons wordt zovaak overlopen, zelfs door met alle respect kwalitatief mindere tegenstanders. Dat kan een keer gebeuren, maar dat is helaas meer schering en inslag.

Anita komt gewoon lengte en body tekort.
In het begin had ik nog wel vertrouwen in hem dat hij een type Davids kon worden.
Ter verdediging van hem heb je gelijk dat hij vaak niet op zijn favoriete positie speelde. Dat heeft hij naar eigen kunnen zo goed mogelijk in gevuld, alleen blijft hij door de mand vallen zoals afgelopen zondag. Het is niet de eerste keer dat hij een speler van de tegenpartij letterlijk nakeek.voor een andere club zal hij gerust wel van meerwaarde zijn alleen niet voor Ajax.

De verdeging bij mijn club is prima, Nu word er wel aan Vertonghen getrokken vanuit het buitenland. Er gaan geruchten dat Ajax haar pijlen wilt richten op Mathijssen. Dan zou je alleen nog een eventuele vervanger voor van der Wiel moeten hebben, want ook daar schijnt intresse voor te zijn.

Voor in de spits zijn ze nu bezig met die jongen van Az.
De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik die jongen niet echt ken aangezien ik AZ niet volg. In principe zit het dan in de aanval wel goed.

Schaars voor het middenveld, ik zou anders me eigenlijk geen andere middenvelder kunnen bedenken die betaalbaar en ervaren is.
Een middenveld dat bestaat uit Erikssen, de Zeeuw, Enoh en Schaars en de Jong vind ik wel solide ogen.

De financien in deze tijd zijn indedaad niet meer wat het geweest was, alleen kan Ajax in tegenstelling to PSV nog wel spelers aantrekken.
Wat dat betreft kan ik me ook niet voorstellen dat AZ veel zal vragen voor Schaars.
Hij heeft nog een 1 jarig contract en van zijn salaris willen ze denk ik ook wel af bij AZ, die stamt immers nog uit het DSB tijdsperk.

Zou 'm best naast De Zeeuw willen zien. Moeten voetbal op dat middenveld hebben, en linksbenig ook nog. Ook iemand met pit en ballen en die de kar kan trekken, dat is ook nodig. Die kleine kereltjes zijn veel te passief momenteel. Daarvoor nog Sulejmani - Sigthorsson/matavz - Mertens. Prima lijkt me dat dan. Alleen linksback moet er dan nog komen.

Vertonghen zou van mij part ook op die positie kunnen spelen als je Matthijsen kan strikken. Heb je ervaring achterin erbij en ik vind Jantje veel fijner op het middenveld naast De Zeeuw dan waar hij nu staat, teveel foutjes..

10 mei 2011 om 01:14

Ja alleen is Mertens een middenvelder en komt Matthijsen indien Verthongen vertrekt, dus die zullen niet samen spelen.

10 mei 2011 om 01:19

Mertens kan prima linksbuiten... En dat 2e kan ook op 'mijn' manier opgelost worden. Ajax heeft ervaring nodig. Vertonghen zal wss wel weg gaan, maar dit zou ook een prima oplossing zijn als Ajax eens wat standvastiger zou worden en niet iedereen voor een prikkie zou laten gaan.

10 mei 2011 om 01:28

Ja maar Matthijssen is niet aan de orde indien Verthongen niet vertrekt! Die komt als vervanger/opvolger en anders niet!

Ga maar naar Ajax of PSV heen dan, wij hoeven hier geen spelers die zich te goed voelen om voor Twente te spelen.

10 mei 2011 om 01:15

Dat zegt hij ook helemaal niet.. Hij zegt dat de druk om te winnen bij Ajax en PSV hoger ligt dan bij Twente. Daarbij geeft hij aan dat Twente een volksclub is, dat 3e mag worden en dat men dan tevreden is, net zoals bij AZ. Hij wil juist een stap hoger, en jaarlijks de druk voelen om kampioen te worden. Hij zegt helemaal nergens dat hij zich te goed voelt voor Twente.

10 mei 2011 om 11:58

De titel is ook weer eens zo misleidend als wat...natuurlijk is Twente op dit moment een stapje hoger dan AZ. Twente speelt Champions League, heeft de beker net gewonnen en maakt een goede kans om weer de titel te pakken. Zo als het er nu voor staat zie ik ze ook volgend jaar gewoon weer mee doen om de deze prijzen. Net als dat Ajax en PSV dat elk jaar doen. Dus ik geloof niet dat Schaars gezegd heeft dat Twente geen stap vooruit is, maar de titel van dit artikel doet dat wel zo lijken.

10 mei 2011 om 15:15

Bekijk dan maar Barend & Barend terug op RTL gemist. Hij heeft wel degelijk gezegd dat hij Twente niet als een stap vooruit ziet, gewoon live gezegd.

En hij heeft daar toch ook wel een beetje gelijk.. alsof jij het opeens een ramp zou vinden als Twente dit jaar, of volgend jaar geen kampioen wordt. Bij Ajax ligt dat totaal anders, dat is gewoon zo.

10 mei 2011 om 16:46

Ik heb mijn reactie geschreven naar inhoud van dit artikel hier op voetbalzone, en gebruik dus de feiten die in het artikel staan. Moet voetbalzone het maar correct overnemen van Barend & Barend. Ik ga het niet terugkijken, ik vind het niet echt een goed programma.

Leuk dat hij de sterkte in de breedte van onze competitie zo kan waarderen en daarom bijvoorbeeld de Schotse competitie links laat liggen (al komt dat niet echt expliciet in de tekst naar voren).
Maar waarom een club als Twente, die onze competitie mede die spanning geeft, dan minder interessant beschouwen?
Dat er ietsje minder druk ligt op halen van het kampioenschap lijkt me juist niet verkeerd voor hem.

10 mei 2011 om 01:00

Waarschijnlijk is hij toch bang voor een terugval van fc Twente, zoals hij dat ook bij AZ heeft meegemaakt. Bovendien kan hij meer verdienen bij Ajax en Psv.

10 mei 2011 om 01:31

Hoewel hij er hier idd geen woorden aan vuil maakt, denk ik dat je gelijk hebt dat dit zijn afwegingen zijn. Zolang er geen concrete aanbiedingen zijn waar hij op in wil gaan, zal hij ze wel voor zich houden.

Ik hoop soms dat onze competitie kwalitatief beter word, maar zolang de competitie bijna altijd zo spannend blijft als nu, maakt het mij niet uit dat toppers vertrekken naar het buitenland en opvallende spelers van 'kleinere ploegen' naar de grote trekken.

10 mei 2011 om 02:35

@ Kenforce

Het is niet een eventuele terugval van Fc Twente waar hij bang voor is.
Hij gaf toch duidelijk aan waarom hij Ajax/psv verkoos boven Fc Twente.
De druk, de historie, de naam dat is wat hem meer aantrok met andere worden de status van de twee desbetrefende topclubs geeft in deze de doorslag voor hem.

10 mei 2011 om 12:01

@ Afca_leeds

Dat staat er inderdaad ja, maar zoals tikkitoe al zegt, is het niet per definitie slecht om minder druk te hebben, juist niet lijkt mij. De historie van Ajax en PSV zorgt er ook voor dat de kans groter is dat deze clubs zich aan de top handhaven, dus dat kan best een onderliggende reden zijn.

10 mei 2011 om 14:42

@ Kenforce

Het is niet alleen wat er staat, hij heeft het zo letterlijk gezegd op tv.
Als je de uitzending gezien had wist je dat

Nu ben ik het wel met je eens dat het per definitie niet slecht is als er minder druk om een club hangt. Wat dat betreft zijn er genoeg voorbeelden waar de druk inderdaad juist te groot was. Die druk hoort nou eenmaal bij een topclub, ik kan me geen topclub bedenken waar die druk er niet is.

Door die druk denk ik ook dat spelers min of meer gedwongen worden om hunzelf verder te pushen ( als dat al niet vanuit hunzelf komt ).
Die druk is er bij andere clubs niet, tenzij er dus een topclub op bezoek komt, want dan kan men opeens wel meer geven. In zekere zin zegt dat ook wel iets over de mentaliteit van die spelers. Goed nu geld dit laatste niet voor Fc Twente, maar de druk is daar aanzienlijk minder.

Ik hoop dat hij bij psv komt! Brandts moet snel zijn slag gaan slaan want hij kent schaars dus dat moet zo geregeld zijn met nog maar 1 jaar contract bij az! Hij kan orlando engelaar (ofterwijl balletje breed) vervangen, daar gaat psv dan alleen maar in vooruit! Hoop van harte dat hij onse club komt versterken! We kunnen je goed gebruiken stijn!

Kom maar naar Ajax! iemand met zijn wedstrijdinsteling en loopvermogen kunnen we wel gebruiken, mooi voetballend middenveld levert dat op De Zeeuw,schaars en Eriksen.

in ruilen voor engelaar eg met die trage gozer die een draaicirkel van een vrachtwagen heeft en net zo snel is als een schildpad .schaars is een goede speler

10 mei 2011 om 01:06

en voordat engelaar kwam zeiden jullie oh yes nu komt engelaar, nu zijn worden we zeker kampioen, dit is echt een goede voetballer blabla..

10 mei 2011 om 01:29

ik ben nooit fan geweest van engelaar .ik ben het er nooit mee eens geweest dat engelaar kwam .bij schalke was hij al een trage tractor die mislukt is bij schalke .deze speler straalt helemaal niets uit geen inzet geen passie hij oogt zo sloom en dat slaat door op de ploeg .zonder engelaar speelt psv veel beter

10 mei 2011 om 02:08

daar dachten je mede-supporters wel anders over dacht ik zo

10 mei 2011 om 09:10

Wat boeit het wat zijn mede-supporters denken? Hij zegt iets, jij reageert erop met ''ja, jullie Psvers...'', hij legt zijn eigen afwijkende mening uit en je herhaalt jezelf gewoon nog een keer. Klasse hoor.

10 mei 2011 om 01:07

Hoop ook dat hij daadwerkelijk naar eindhoven komt! Brandts kent de speler vrij goed dus hoop dat hij snel een gesprek aangaat met schaars en de club! Ik verwacht dat je hem voor circa 1.5mil op kan halen vanwege het feit dat een aflopend contract heeft. Zou goed passen, misschien kunnne we engelaar in de deal betrekken zijn we er ook weer van af!

Beter blijft ie weg bij P.s.v. als hij ook zonder pardon een contract zou tekenen in amsterdam als dat toevallig iets meer geld opleverd voor hem.
Zo eentje zie ik liever niet in Eindhoven.

10 mei 2011 om 01:11

kan je mening wel enigzins delen maar een speler als schaars zie ik graag komen bij eindhoven om de volgende redenen: Hij kan een team goed sturen, Heeft een loop vermogen, zijn handelings snelheid is een stuk groter dan engelaar En hij kan altijd een goal meepikken. In mijn ogen een pure versterking.

10 mei 2011 om 16:02

Waarom heeft iedereen het toch over zijn scorend vermogen? De laatste 3 jaar heeft Schaars welgeteld 1(!) keer gescoord.

10 mei 2011 om 18:40

Oke, dat is inderdaad vrij weinig maar denk dat hij een beter scorend vermogen heeft dan onze engelaar. Blijf erbij dat het een verserking is voor zowel psv als ajax!

10 mei 2011 om 01:26

@psvjor

Misschien hoef je je niet druk te maken.
Ten eerste is en blijft het afwachten of PSV überhaupt wel gelden straks vrij heeft om te kunnen investeren, laat staan er genoeg ruimte is kwa salaris. Een Schaars zal kwa salaris echt niet goedkoop zijn. Vergeet ook niet wat Tiny Sanders heeft weten te melden, dat er flink bezuinigd dient te worden èn misschien nog wel strenger bezuinigen als mogelijk geen vCL wordt gehaald. Waarbij je mag aantekenen, dat vCL nog allerminst zekerheid biedt dat je je ook plaatst voor CL en dus de miljoenen tegemoet kan zien.

10 mei 2011 om 06:22

Lekker belangrijk dat hij zowel in Amsterdam als in Eindhoven wil voetballen, wat verwacht je dan? Diep gewortelde clubliefde voor PSV van iemand die niet uit de regio komt en nooit bij PSV heeft gevoetbald. Voetballen is nog altijd een vak en net zoals met werken kan je geinteresseerd zijn in meerdere werkgevers. Wees blij dat hij PSV uberhaupt als een optie ziet.
In de huidige basis elf van PSV staan denk ik genoeg mensen die net zo makkelijk bij Ajax hadden getekend als die club destijds interesse had getoond ipv PSV (afgezien van jeugdspelers).

10 mei 2011 om 09:01

Dat geldt voor 90% van de spelers die bij beide clubs spelen (jeugdspelers misschien nog daar gelaten), net alsof iedere jongen een voorliefde voor Ajax/psv heeft en een haat jegens de andere. Kom op zeg wat kortzichtig, voor hetzelfde geldt was Engelaar naar Ajax gegaan en De Zeeuw naar Psv. Voor een topsporter is een niveau hoger een niveau hoger, dan is er helemaal niet zo'n haat als jij als supporter hebt.

Ik zou het zeker toejuichen als Schaars naar Ajax komt. Een middenveld met Schaars, De Zeeuw en Eriksen is toch echt wel sterk. Heeft ook CL ervaring ( al is t weinig ). Heeft wat interlands gespeeld. Kampioen geworden met AZ en daarna de terugval van AZ meegemaakt. Zal dus ook mentaal wel in orde zijn bij Stijn. Zeker doen! Heb hem toch liever dan Enoh of Vurnon Netnita. Kom op Frank, halen die gozer. Zal ook wel niet te duur zijn.

mmm, ik weet het niet hoor.
het is geen speler met veel lengte ofzo en ik vind de zeeuw altijd nog gewoon beter.
ik vind het ook een beetje een overschatte speler, zo goed vind ik hem niet...

10 mei 2011 om 01:31

ik zou hem wel graag bij psv zien .alles is beter dan engelaar .en boven dien is schaars een heel slimme speler die tactische goed is

De Barendjes zijn vaak goed ingevoerd in wat er allemaal speelt bij Ajax. Dat kan je ze niet ontzeggen.
De vraag aan Schaars zal dus ook wel een dubbele bodem hebben, ze weten wel meer, laat ik het zo zeggen en dus zal er waarschijnlijk al wel wat spelen achter de schermen..........

Het zal me dan ook niet verbazen, dat na 15 mei er nieuws komt mbt onderhandelingen met Schaars en AZ. Recentelijk zijn er al contacten geweest tussen Steward en Blind mbt Sigthorsson.... wie weet is de situatie van Schaars daarbij ook wel ter sprake gekomen. En Schaars is toch een speler die best zwaar op de salarispost bij AZ drukt (contract is nog uit de tijd Scheringa en toen kon bijna alles).

10 mei 2011 om 06:24

Op de achtergrond speelt er niet meer, althans dat kwam niet naar voren bij B&b. Schaars was studio gast en Bouma had in de media geroepen dat het PSV ontbeert aan een leider.
Hierop kwam in het 'spel' ja-nee de vraag voorbij of Schaars de rol als leider op middenveld zou kunnen vervullen bij PSV (of iets dergelijks), waarop zijn antwoord ja was. Na de ja op PSV kwam dezelfde vraag voor Ajax en Feyenoord en kwam Twente nog zijdelings langs.

Bij AZ is hij gewoon uitgevoetbald, daarom dat hij ook een beetje minder presteert. Niveau bij AZ is een beetje gedaald na het vertrek van de goede spelers. Schaars zou prima passen bij Psv (engelaar opvolgen) en bij Ajax ook wel, samen met de Zeeuw op et middenveld en daarvoor Eriksen.

Is gewoon een prima speler, een strijder. Kan elk team wel goed gebruiken.

Ik hoop dat Ajax toch verder kijkt dan hun neus lang is. Schaars is een redelijke voetballer met een prima mentaliteit. Echter Ajax heeft meer behoefte aan een fysiek sterke voetballer.

En daarbij is het wel slim om alweer een speler van AZ richting Ajax te halen ? Eerst De Zeeuw, dit seizoen El Ham en waarschijnlijk binnenkort Sigthorsson.

Wel opvallend, dat hij Twente een beetje links laat liggen. Toch de poeg, die het beste speelt en de meeste prijzen pakt de laatste tijd. Of zou hij bang zijn van Theo na het incident bij Twente-az ??

10 mei 2011 om 07:22

Heeft niks met angst voor Theo te maken, maar puur met het feit dat bij PSV en Ajax de druk hoger ligt en waar hij dus meer uitdaging in ziet. Zoals hij zelf zei, door de druk en de historie zijn dat twee clubs die binnen Nederland nog boven AZ uitsteken om je door te ontwikkelen. Bij Twente vind men het ook prima als men volgend jaar 3e wordt. (vraag me af of Joop het daarmee eens is maar begrijp wel wat Schaars bedoeld)

Ik ben zelf niet zo enthousiast over Schaars vind hem ook te kort komen voor de top. Ik snap ook wel dat hij niet geintreseerd is in Twente, hij is niet beter dan Brama of Landzaat (op dit moment) laat staan Janssen.

Bij PSV zou hij de plaats van Engelaar kunnen overnemen. Maar volgens mij moet PSV op de centen letten, dus dat zit er niet in. Misschien de bundesliga?

Ik zou Schaars graag zien bij PSV in plaats van Engelaar. In leiderschap kan Schaars alleen nog maar groeien en ik vind het een degelijke en nuttige speler. Halen zou ik zeggen!

Ik begrijp Schaars hierin niet zo. Hij is toe aan een nieuwe uitdaging, maar ik heb het idee dat het aantal clubs waar hij heen wil maar op 1 hand is te tellen. Als dat de europese topclubs zijn dan zit Schaars nog wel even in Alkmaar en loopt hij gratis de deur uit. Is dat hoe je de club wil bedanken die hem van de bank bij Vitesse heeft weggehaald en het via en dankzij AZ tot het nederlands elftal heeft geschopt? Ik hoop dat er een mooie club voor hem komt, maar als hij ze allemaal blijft afwijzen dan zou hij toch moeten overwegen desnoods nog een jaar bij te tekenen.

Leuk en aardig dat we een volksclub zijn Stijn! Maar zeer ws een volksclub die wel weer CL speelt.

Stijn Schaars blijft een hele middelmatige middenvelder.

Hier zegt hij natuurlijk niks geks. twente kan de komende 15 jaar nog niet tippen aan Ajax en Psv en mag momenteel dan ook alleen de schoenen poetsen van die club. Schaars op het middenveld bij Ajax? Ik denk dat hij daarvoor tekort komt. Zou wel leuk zijn voor de breedte.

10 mei 2011 om 09:05

Je haalt het verhaal een beetje uit zijn verband. Hij doelt op de druk om te presteren, het topclubklimaat wat bij Twente nog meer provinciaal is. Daar is niets mis mee, bij AZ is dat hetzelfde. PSV en Ajax móéten kampioen worden, terwijl Twente ook blij is als ze derde worden. Maar qua team hebben we afgelopen week toch gezien wat de verhoudingen zijn. Het is als Ajacied niet leuk om te zien en te zeggen, maar Twente heeft kwalitatief gewoon meer op het veld staan dan Ajax op dit moment.

10 mei 2011 om 10:03

@e4l

Que prjzenkast zal het nog minimaal 27 jaar duren voordat wij dezelfde prijzenkast als Ajax hebben (aangezien zondag landstitel nummer 2 komt)

Maar dat is helemaal niet wat wij willen, wij vinden het leuk dat we de laatste 4 jaar beter zijn dan jullie, de club met de grootste begroting, de meeste fans, de meeste uitstraling. Als een ''clubje'' uit de provincie dan telkens beter is, kunnen wij ( en bijna heel nederland) ons geluk niet op.

10 mei 2011 om 12:08

''maar dat is helemaal niet wat wij willen, wij vinden het leuk dat we de laatste 4 jaar beter zijn dan jullie, de club met de grootste begroting, de meeste fans, de meeste uitstraling''

Je speelt dus eigenlijk alleen maar om boven ajax te komen? Vind het een merkwaardige opmerking. Twente is zoals gezegd een topploeg daar heb je helemaal gelijk in. Je moet respect verdienen door middel van een mooie club historie.

10 mei 2011 om 12:48

Ik miste inderdaad al 2 dagen jou expertise, alleen voor alle duidelijkheid ajax heeft de laatste 7 jaar geteerd op de resultaten die ze daarvoor hebben gerealiseerd. PSV heeft dat stokje duidelijk overgenomen.
Ik ben geen Schaars fan, maar hij zou bij ajax niet misstaan op het middenveld.

10 mei 2011 om 19:41

Ik wil dan graag van je horen waarom hij te slecht is, hij is een echte leider en brengt lengte, ook zat hij jaren bij de selectie van het nederlands elftal. Ik hoop dat je kan vertellen waarom schaars te kort komt als echte ''expert''

10 mei 2011 om 19:55

Uiteraard kan ik dit, geen enkel probleem. Om te beginnen heeft Stijn Schaars de afgelopen 4 jaar in de competitie slecht 1 doelpunt gemaakt, scorend vermogen is dus ver te zoeken.

Daarbij is het leuk dat jij hem als international bestempeld, zijn speelminuten zijn echter vrij gering.

Zijn ervaring op het Europese podium is ook niet echt wat je geweldig noemt. Bij Ajax is al vrij veel talent met slechts enkele ervaring. Iedere versterking zal dus de nodige europese bagage mee moeten nemen.

Tel bovenstaande feiten bij elkaar op en Stijn Schaars komt tekort voor Ajax. Voor twente zou het echter een leuke versterking zijn op de positie van Brama.

10 mei 2011 om 22:02

over het scorend vermogen en het internatial minuten ben ik het met je eens maar onze stijn heeft wel CL gespeelt met AZ en ook 2 jaar EL dus in Europa heeft hij wel meer ervaring dan dat jij zegt. en is dat niet wat we nodig hebben, een speler met europese ervaring?

Een middenveld met Janssen, Brama en Landzaat is kampioenwaardig. Met Schaars op een van deze posities is dat al een stuk minder.

Nee, das flauw, i know. In zekere zin heeft Stein gewoon gelijk. Twente gaat ook volgend jaar weer voor een plek bij de eerste vijf omdat Twente veel meer problemen gaat krijgen om zijn selectie in tact te houden ten opzichte van Ajax en PSV denk ik. Ajax en PSV moeten elk jaar kampioen worden. Das het verschil tussen een topclub en een topteam.

10 mei 2011 om 09:07

Over Janssen en Brama ben ik het eens maar Landzaat vind ik niet beter dan Schaars eerlijk gezegd. Wel mooi trouwens dat het een geheel Nederlands middenveld is.

10 mei 2011 om 09:09

Respect voor je reactie. Dat is iets wat ik al tijden zeg maar soms bij de tukkers in het verkeerde keelgat schiet, jij bent niet op je teentjes getrapt en dat kan ik wel waarderen. Twente speelt uiteraard in de top van Nederland maar met minder druk, een topclub heeft namelijk geen andere doelstelling dan kampioen worden. Ik ben trouwens benieuwd of dat volgend jaar bij PSV ook nog zo is, die moeten namelijk gaan inkrimpen, terwijl ajax vanaf volgend seizoen in ieder geval het nodige budget heeft om wat te doen op de transfermarkt.

10 mei 2011 om 10:10

Ik zeg ook altijd... Twente moet ook nooit een topclub willen zijn, wat heb je eraan? Laat ze lekker een provincieclub blijven die jaarlijks om het kampioenschap speelt.
Denk overigens ook dat de druk bij Ajax en PSV door het eigen bestuur word opgelegd. Zonder prijzen (op de lange duur) komen die clubs financieel in de shit omdat ze daar wel na handelen in hun aankoopbeleid. Twente doet dat vooralsnog (hopen dat dit zo blijft en dat we nuchter blijven) een stukje beter. Spelers duurder dan 5 miljoen worden hier (nog) niet aangetrokken.

En maar roepen dat Fc Twente nog niet bij de top van Nederland hoort, ze mogen de schoenen nog niet poetsen ha,ha. Twee keer tweede(boven Ajax),een keer kampioen boven PSV en Ajax, en dit jaar waarschijnlijk weer de titel en in ieder geval de beker. En dat de laatste vier jaar. Ziet er al aardig constant uit. Stadion gaat naar 30.000, begroting gaat die van PSV voorbij en we zitten nog steeds in de groei. Wat is dan een topclub?
Stijn schaars had al veerder eerder en stap naar een betere club moeten maken en als hij denkt dat hij daar goed genoeg voor is. Succes Stijn hoop dat PSV geld voor je heeft!

10 mei 2011 om 09:51

Twente is geen topclub, maar een topteam. En daar zit nog wel wat verschil in.

10 mei 2011 om 09:59

@stefanototti

Volgens mij is dit wat Munsterman zelf altijd roept. PSV en Ajax moeten, en Twente mag.

Twente heeft de afgelopen jaren en ook dit jaar weer een geweldige prestatie geleverd. Maar vergeet niet dat alles er volgend jaar in eens weer heel anders uit kan gaan zien. Een beetje pech op de transfermarkt en het missen van de CL doet ook Twente financieel geen goed. Maar jullie doen het op het moment goed en pakken de prijzen, dus alle credits voor Twente. Nu proberen te blijven waar je bent!

Schaars natuurlijk wel een leuke speler voor Psv. Maar aangezien wij geen euro op de bank hebben staan, zou ik zeggen Ajax of Twente sla je slag. Dit is een open solicitatie!

10 mei 2011 om 11:55

Zo he, stadion gaat naar 30? Stadion van Ajax is al 15 jaar 50.000...

Serieus, Twente is erg goed bezig, maar jullie moeten zelf niet zo snel willen. 2 keer boven Ajax, ja dat zegt dus helemaal niks. Dan blijven er hoeveel tig keer over dat Ajax boven Twente eindigde? En Psv, en Feyenoord?

Wat is een topclub? Een topclub is een combinatie van geschiedenis, heden, achterban, naam, etc. Een topclub status bouw je niet zomaar op, en je verliest hem ook niet zomaar. Vraag jezelf eens af waarom El Ahmadi naar Feyenoord ging, in een tijd waarin Twente hoog eindigde en Feyenoord niet. Vraag eens aan een Braziliaan voor welke Nederlandse club hij wil spelen. Leg hem daarna even uit, dat Twente een club is en uit Nederland komt, want waarschijnlijk weet hij dat niet.

En alsjeblieft Twente fans, val nu niet allemaal op jullie tenen getrapt over deze reactie heen. Jullie zijn goed bezig, maar een topclub status ala Feyenoord, PSV of Ajax bouw je niet op na 1 of 2 titels. Daar gaat tijd overheen...feyenoord is de komende 10 jaar nog meer topclub dan Twente, ongeacht de prestaties van beide.

10 mei 2011 om 12:12

Zozo, Respect man, twente is wel twee keer boven ajax en psv gekomen! Plus je hebt dit jaar de beker!! gewonnen !!! Ja, dan ben je echt een topclub man.

Hou toch op man, twente doet het nu leuk maar voordat het een topclub is moet het een status hebben plus een historie, dat is wat twente de komende 30 jaar moet gaan verdienen dan kan je pas praten over een topclub.je kan wel zielige opmerkingen maken naar psv toe maar psv zal altijd een grotere club blijven dan twente, door het feit dat de clubhistorie groter is en het feit dat twente nooit voor plek 1 speelt toch? als ze derde worde is toch ook goed?

PS: een voorzitter van een topclub hoor niet als een klein kind het veld op te lopen en steeds voor de camera willen staan als een klein kind. Ik zie de directeur van Man.u al het veld over rennen zeg...

Schaars lijkt mij helemaal geen verkeerde aanwinst voor op het middenveld van Ajax. Ondanks zijn geringe lengte komt hij wel sterk op mij over, hij kan goed voetballen en is ook nog een leidersfiguur. Met een vertrek van Stekenlenburg en Vertonghen zou je toch twee leiders verliezen.

Nou gelukkig maar... matige omhooggevallen voetballer. 2 klassen minder dan Brama, of Landzaat

10 mei 2011 om 12:00

Mwah, wellicht kan hij die stap nog maken. Brama vind ik namelijk ook niet zo speciaal, die past heel goed in het team van Twente maar ik denk niet dat Brama een transfer moet maken. Landzaat, tsja Schaars is echt wel zo goed als Landzaat hoor, makkelijk. En wie weet wat Schaars nog voor niveau haalt als hij in zo'n goed team terecht komt, van Landzaat had ook niemand dat verwacht.

Dat is natuurlijk ook nog wel iets waarom Twente geen topclub is, nog geen speler die daar vertrokken is heeft het gemaakt in het buitenland he.

In mijn optiek is hij niet goed genoeg voor Ajax, Psv & Twente, denk wel dat Feyenoord een mooie club voor hem is.
Overigens denk ik wel dat bij Twente de druk groot is, want de 3e plek betekent geen CL voetbal.

Mooi om te zien hoe al die supportertjes op hun teentjes zijn getrapt.

Schaars is echt stil komen te staan in zijn ontwikkeling;
Heeft een hele goede periode doorgemaakt en is belangrijk geweest in het succes van AZ, maar door onder meer wat blessures e.d. is hij blijven hangen en heeft hij in mijn ogen zelfs een terugval gehad. Inmiddels klimt hij daar beetje bij beetje uit, maar ik vraag mij oprecht af of deze speler zich nog verder kan ontwikkelen en beter kan worden.

Schaars kan heel nuttig zijn voor de breedte bij Ajax en hij kan wel wat ervaring en fysiek in het veld brengen, maar of hij kan meedraaien bij de top drie voor een basisplaats, echt belangrijk kan worden en kan doorgroeien voor een buitenlands avontuur.. ik betwijfel het. Maar hij mag mij het tegendeel bewijzen als hij die kans krijgt.

Zou een erg leuke speler voor Ajax zijn, weliswaar voor de breedte, maar ja dan heb je wel wat zitten. Want je word kampioen met een sterke bank.

Ik denk dat Schaars wel een aardige speler is voor Ajax. De laatste tijd is Ajax bezig met veel jeugdige spelers aan te trekken. Dat zijn stuk voor stuk allemaal grote talenten, maar daar wordt je geen kampioen mee. Ik denk dat Schaars wel voor leiding kan zorgen in het team van Ajax. Daarnaast heeft hij veel ervaring en weet hij hoe het is om voor het kampioenschap te strijden. Wel een minpunt van hem is, dat hij niet al te groot is (zijn De Zeeuw, Anita en Eriksen ook niet) maar aan de andere kant schuwt hij ruwe duels ook niet.
Als volgend seizoen bij Ajax ervaren mannen als Stekelenburg, El Hamdaoui, Van der Wiel (is nog wel jong) en Vertonghen vertrekken, dan zijn er niet alleen piepjonge en onervaren speler voor nodig om hen te vervangen. Je hebt dan ook spelers nodig die er meteen staan.

Lekker voer weer voor onzinnige discussies over of Twente wel of geen topclub is. Je kunt altijd wel wat zeggen. Twente voetbalt een paar jaar mee in de top, zegt men dat ze eerst maar eens prijzen moeten pakken. Vervolgens worden ze kampioen en winnen ze de Jc-schaal, dan zegt men dat één zwaluw nog geen zomer maakt. Nu hebben ze de beker binnen en is het kampioenschap weer binnen handbereik, maar men vindt dat Twente eerst maar eens 10 jaar achter elkaar kampioen moet worden. Of Europees een prijs pakken, maar als dat laatste een criterium is worden ze nooit een topclub aangezien Nederland nooit meer een rol van betekenis kan spelen.
Mij interesseert het geen ene moer of Twente het label van topclub wel of niet krijgt, het gaat mij alleen maar om de huidige prestaties en ontwikkelingen van de club. En daar kan niemand meer om heen. Het boeit mij toch niet of er in Enschede minder druk is als in Amsterdam of Eindhoven, blijkbaar laat dat spelers beter spelen. Alleen maar goed dus.

Na al die jaren en kampioenschap, gun ik hem van harte een transfer. AZ heeft in Maher, Ortiz, Elm & Wernbloom genoeg (betere) vervangers. Denk persoonlijk dat Schaars net te kort komt om echt bij de top te spelen. Hij laat in veel wedstrijden het gewoon afweten en staat en na afloop voor de camera met ''ik weet niet hoe dit had kunnen gebeuren''

De jongens van jong AZ kunnen in mijn ogen stuk voor stuk een grotere speler worden dan Schaars, dus zou het helemaal niet erg vinden om afscheid te nemen.

Geloof me Stijn, bij Fc Twente zitten we in ieder geval niet op jou te wachten. Je bent een erg gemiddelde voetballer en als je een stap omhoog wou zetten had je moeten vertrekken nadat AZ kampioen was geworden.

Schaars ben ik alleen maar gaan vinden na het kampioenschap van AZ en ik denk ook niet dat de buitenlandse clubs op hem staan te wachten. Niet die hij in zijn hoofd heeft tenminste, maar hij kan altijd nog maar Panathinaikos, maar daar voelt Schaars zich te goed voor. Tja......, dan maar hopen dat Ajax of PSV je nog wil hebben.

Matige speler die het in het kampioensjaar van Az prima deed,maar toen draaide het hele elftal goed.ik zou het voor FC Twente zeker geen versterking vinden,laat ze Roorda maar halen ipv deze zichzelf overschattende speler.

Qua historie wel,maar qua niveau niet. FC Twente doet helemaal niks onder voor Ajax en PSV en in de onderlinge wedstrijden is FC Twente sterker gebleken dan Ajax en Psv. Ik denk dat Twente op dit moment gewoon de beste Nederlandse club is. Schaars lijkt me een prima opvolger voor Janssen als die vertrekt.

Lijkt me niet dat Ajax, psv en Twente uberhaupt geinterreseerd zijn of worden in dit 'piemeltje'. Wat ze bij Ajax en PSV vooral missen zijn persoonlijkheden en dat is Schaars ook niet.

Ik vind Schaars wel een persoonlijkheid, die voor PSV zeker bruikbaar is. Engelaar verkopen, en Schaars op de positie.

Stijn kan wel een signaal afgeven in het veld, iets wat PSV dit seizoen mist.

10 mei 2011 om 12:01

Nou, wel signaal dan? Ik vind hem juist nogal soft overkomen en PSV heeft al genoeg halfbakken spelers. Echte kwaliteit halen nu, anders wordt het weer zo'n kut seizoen.

10 mei 2011 om 12:42

Haha, ja inderdaad. Ik vind Schaars echt zo'n softie in het veld, die totaal niks uitstraalt. Daarnaast voetbalt hij veel in één tempo en komt hij in mijn ogen tekort voor de top. Verder was hij gisteren openlijk aan het solliciteren voor een transfer naar ajx / Psv, beetje triest. Net zoals dat hele programma in en in triest is, ze kunnen het beter Ajax TV noemen!!

10 mei 2011 om 14:01

Hoop dat ze echte kwaliteit halen, vrees helaas dat dit niet gaat gebeuren. Geld om grote spelers te halen is er simpelweg niet.

Denk dat Schaars hoogst haalbare is, en zeker beter als Engelaar. Die straalt niks uit.

10 mei 2011 om 14:13

Nee, maar toen Engelaar kwam vond iedereen hem wel goed. Die fout moet je nu met Schaars niet ook maken, want eigenlijk weten we voor 80% zeker dat hij niks toevoegt aan Psv. Toch zonde van het geld dan allemaal, ik denk dat Schaars best een flink salaris heeft ook, die heeft nog in de hoogtijdagen van AZ een DSB salaris getekend waarschijnlijk.

Het is te laat nu, maar dan had PSV beter voor Strootman kunnen gaan. Niet duur, lager salaris, jonger, alleen maar voordelen.

Een middeveld met Eriksen, Anita en Schaars is een sterk middeveld en dan heb je zowaar veel voetbal in je team. Het zou voor Ajax een mooie transfer zijn, maar ik zou alle opties open laten als ik Ajax was.

10 mei 2011 om 13:37

mag ik vragen waar jij Siem de Jong laat als Ajax een spits zou aantrekken?
Die vind ik toch minstens zo goed als bijv. Anita

10 mei 2011 om 14:45

Siem de Jong vind ik een geweldige aanvallende middevelder mits hij een spits heeft die een goed aanspeelpunt is (pantelic bijvoorbeeld). Dat zou betekenen dat Ajax met de punt naar voren moet spelen, met een echte 10 dus. De Boer hanteerd nu echter het systeem met de punt na achter, waardoor je 2 aanvallende middevelders moet hebben met inzicht, dribbelskills en techniek. Ik vind de Jong daarvoor niet geschikt, dan heb ik liever Aissati en Eriksen als aanvallende middevelders en een Anita/enoh als defensieve middevelder.

10 mei 2011 om 14:15

Schaars maakt Ajax toch niet heel veel sterker? Maar aan de andere kant, wellicht is het een goedkope optie die in ieder geval beter is dan de opties die we nu hebben. Schaars heeft in ieder geval wat meer body. Maarja, hij is 27/28 en eigenlijk weten we allemaal wel dat hij niet echt het niveau heeft voor Ajax...is Schaars beduidend beter dan een Lindgren die we al hebben?

Stijn Schaars kan het niveau van het Nederlands elftal ook niet aan. Als je bij Ajax wekelijks in de basis speelt dan moet je in mijn ogen heel dicht of in de selectie van Oranje zitten.
Schaars komt duidelijk handelingssnelheid tekort en is in mijn ogen absoluut geen aanwinst voor een Nederlandse topclub.

10 mei 2011 om 14:15

Klopt, Schaars had de stap moeten maken uiterlijk nadat AZ kampioen geworden was.

Bah..vies mannetje die schaars..erg schijnheilig maar achter de rug van de scheid gewoon gemene streken leveren...die foto laat t al zien..twente zit niet op jou te wachten..wij hebben liever mensen zoals Theo!

10 mei 2011 om 16:15

Ja Theo is echt een voorbeeld ja..haha.

10 mei 2011 om 18:43

Nou Theo Jansen is juist het allerslechtste voorbeeld voor voetballers. Die man leeft niet als een prof. En op het veld zit tie ook steeds bij de scheids om kaarten te vragen en maakt ook nog eens smerige overtredingen.

Schaars is een leuke, fanatieke speler maar niet goed genoeg voor het niveau van Psv denk ik. Persoonlijk vind ik dat Psv moet vasthouden aan Engelaar. Voor alle Engelaars-haters; zijn jullie het eerste seizoen onder Rutten vergeten? De man speelde geweldig met een middenveld Engelaar-bakkal-afellay. Het gehele positiespel is aan Orlando opgehangen bij Psv. Toegegeven, hij heeft een zwakke periode gekend dit seizoen (ik vind dat hij zich nu goed hersteld heeft, maar haters willen dat niet zien) waardoor het spel van Psv aanzienlijk verslechterde. Ik houd vertrouwen en ga er vanuit dat hij volgend seizoen gewoon weer onze nummer 8 is.
Dan is Schaars natuurlijk overbodig, bovendien moet Psv het risico niet nemen met Stijn, transfersom is waarschijnlijk redelijk hoog en je hebt geen enkele garantie.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren