Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Neymar is voornamelijk bezig om op televisie te komen'

Laatste update:

Neymar wordt gezien als één van de grootste Braziliaanse talenten sinds jaren, maar Pelé is nog niet helemaal overtuigd van zijn landgenoot. De gewezen vedette erkent het talent van Neymar, maar waarschuwt de Europese clubs die hem willen hebben dat de jonge aanvaller wel erg vaak voor eigen succes gaat. “Hij zou meer voor het team moeten spelen”, zei Pelé.

/

Volgens de illustere Braziliaan is zijn landgenoot teveel met zichzelf bezig. “Neymar is inderdaad behoorlijk getalenteerd en speelt regelmatig zeer goed”, liet de zeventigjarige Pelé, die net als Neymar groot werd bij Santos, weten op een persconferentie in Mexico. “Maar hij is voornamelijk bezig met het publiek en om ervoor te zorgen dat hij op televisie komt.”

De negentienjarige Neymar heeft er twee jaar in het eerste elftal van Santos opzitten en speelde vooralsnog 64 competitiewedstrijden voor de club, waarin hij 27 keer scoorde. Het supertalent heeft ook al drie interlands voor de Braziliaanse nationale ploeg achter zijn naam staan en maakte daarin evenveel doelpunten. De gehele Europese top is in Neymar geïnteresseerd.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

Wat heeft hij nou op z'n hoofd zitten?

9 mei 2011 om 16:52

dat is inderdaad een beste toef.
ON : het word een grote, hopen dat het niet zo'n arrogante gozer word waar je je aan irriteert (ballotelli)

9 mei 2011 om 17:15

We vergeten soms dat die gasten nog maar 18 of 19 zijn he

9 mei 2011 om 17:25

het gedragn van Balotteli heeft niks met zijn leeftijd te maken, ik betwijfel het dat zijn gedrag verbetert naarmate hij ouder wordt.

9 mei 2011 om 16:52

Haar...

9 mei 2011 om 16:52

Zijn haar?

9 mei 2011 om 16:52

Uhhhhhh Haar?

9 mei 2011 om 17:18

Wat is haar?

9 mei 2011 om 17:31

Hoofdhaar is de benaming voor haar dat op het hoofd van mensen groeit. Gemiddeld groeien er tussen de 100.000 en 150.000 haren op de menselijke schedelhuid, maar dit hangt af van genetisch bepaalde factoren. Deze haren groeien gemiddeld 0,3 millimeter per dag, wat neerkomt op ongeveer 1 centimeter per maand. Net als het overige lichaamshaar, groeit ook het hoofdhaar volgens de zogenaamde haarcyclus.


Hoofdhaar groeit ten opzichte van de rest van de menselijke lichaamsbeharing het snelst. Bij mannen kan het hoofdhaar 40-50 centimeter lang worden, bij vrouwen kan dit oplopen tot 70-80 centimeter. Haar groeit niet oneindig, wat betekent dat lengtes van meer dan een meter niet snel voorkomen. Ook dit heeft weer te maken met de haarcyclus, die voor iedere haar verschilt: tot aan de haaruitval kan een haar twee tot zes jaar groeien. Vervolgens kan maximaal twaalf keer een nieuwe haar worden aangemaakt. Dat betekent dat sommige mensen, vooral mannen, eerder met kaalheid te maken krijgen, dan andere. Uitzonderingen zijn er ook. Zo heeft de Chinese Xie Qiuping, volgens het Guinness Book of Records, het langste hoofdhaar; exact 5,627 meter. Zij laat haar haar sinds 1973, ze was toen dertien, groeien.
Het aantal haren per persoon verschilt, maar kan op basis van kleur worden vastgesteld. Zo hebben blondines de meeste hoofdharen en roodharigen de minste. Zwartharigen en brunettes hebben ongeveer hetzelfde aantal hoofdharen, blondines net iets meer.

9 mei 2011 om 17:38

Haar haar ow wat raar...

9 mei 2011 om 18:00

ado12

ik waardeer je haar les maar wat heeft dit allemaal te maken
met voetbal?

9 mei 2011 om 18:18

ik geef toe. het heeft helemaal niks te maken met voetbal. maar ik beantwoord zijn vraag. die ook helemaal niks met voetbal te maken heeft

9 mei 2011 om 19:04

Balotteli heeft geen haar!

9 mei 2011 om 20:16

Haha grappig. Hoe kom jij bij Balotelli?

9 mei 2011 om 18:19

Zijn haarstyle lijkt me.

Wat zeurt die Pelle nou. Een aanvaller hoort egoistisch te zijn, voor de pasjes moet je niet bij hem zijn maar zijn medespelers die voor de aanvoer zorgen. Hij moet absoluut niet gaan veranderen van manier van voetballen. Gaat toch goed zo?

9 mei 2011 om 18:45

Het probleem is dat je meestal met meerdere aanvallers speelt en deze elkaar ook in stelling moeten brengen. Neymar is meer een buitenspeler dan een echte spits en hij zal dus ook de aanvoer naar de spits moeten verzorgen.

Natuurlijk doet hij het goed bij Santos, maar hij is ook nog te vaak onzichtbaar voor zover ik het kan zeggen. Daarnaast laat hij hele mooie dingen zien, maar vaak met net iets teveel show gehalte. Ik denk dat Pele bedoeld dat hij beter twee keer een assist kan geven dan dat hij zelf een keer scoort. Ik vind het een vergelijkbaar type speler als Nani, die inmiddels ook steeds nuttiger begint te spelen in mijn ogen. Neymar komt er wel, maar hij moet nog wel effectiever worden om echt bij de absolute top van de spelers te horen.

Tja ik denk dat er bij Santos niet erg gehamerd wordt op de bal afspelen zoals dat bij grotere clubs wel gebeurt. Vind hem overigens een erg goed talent en kan een hele grote worden.

9 mei 2011 om 19:34

Ik ben het met je eens dat zijn speelstijl te maken heeft met de club waarvoor hij speelt. Als je zo makkelijk kansen voor jezelf kan creëren, ga je dat ook vaak proberen. Zodra hij bij een topclub gaat spelen in een competitie met veel weerstand, zal hij zich vanzelf aanpassen. Zo is dat ook gegaan bij Cristiano Ronaldo. Hij heeft in zijn periode geleerd om zijn enorme techniek functioneel te gebruiken. Maar je ziet aan alles dat Neymar een wereldtopper wordt.

10 mei 2011 om 09:31

Ja precies dat denk ik ook. Je ziet nu ook bij Suarez nu hij tegen betere tegenstanders speelt dat hiij meer en meer begrijpt dat hij het balletje afmoet geven. Neymar wordt een hele grote.

De dingen die ik heb gezien van deze voetballer waren op zijn zachtst gezegd aller aardigst... Maar vind het wel een beetje een vreemde kanarie. Hij moet zich gewoon richten op het voetbal en proberen de rest een beetje te laten voor wat het is, ook al is dat denk ik een moeilijke opdracht als de meeste mensen je bestempelen als supertalent.

Neymar is een groot talent, die inderdaad een beetje speels is, maar dalijk wel jou records pakt als er uit komt wat er in zit.j

9 mei 2011 om 17:00

Ja want hij gaat ooit 1200 goals maken, 3 Wk's winnen, de beste man zijn op die Wk's etc.

Neen, niemand zal tippen aan de Zwarte Parel.

9 mei 2011 om 17:21

Dat was vroegâh...

Ik denk dat als Pele nu 17 was, hij nog steeds een groot talent zou zijn, maar zou hij stukken minder presteren dan dat hij heeft gedaan. Het voetbal is zo veel sneller geworden, vroeger was het makkelijker om uit te blinken dan nu. Ik ben altijd benieuwd hoe bijvoorbeeld Messi het vroeger zou hebben gedaan, of hoe Pele het nu zal doen. Helaas komen we hier nooit achter.

9 mei 2011 om 17:25

Ook voor jou dan, alk hoewel ik je mening respecteer.

Ze speelden ook in een tijd waar de bal 16 keer zo zwaar was en de schoenen idem. Waar velden tien keer minder waren en omstandigheden minder. Hoe weet jij nou dat het voetbal moeilijker is geworden? Tactisch is het verder ja, maar geloof me dat je verdedigers al Fachetti, Carlos Alberto en zelfs wat jonger Baresi en Maldini nu niet meer hebt. Sierlijk maar ook bizar hard vooral in de tijd van de zwarte parel.

Niemand zal ooit tippen aan Pelé. Je maakt niet eens in de Jupiler league even 1200 goals en dan wint die legende ook eens 3 wk's waar hij telkens de man was.

9 mei 2011 om 17:42

Ja, en als Neymar in de tijd van Pele zou spelen, dan zou hij allang z'n benen breken. Raulvilla heeft gewoon gelijk.

9 mei 2011 om 17:53

Pele , Zidane , Stojkov , Maradona. Dit zijn allemaal wereld legendes.
C Ronaldo , Messi , Neymar zullen nooit de opvollgers kunnen zijn van de oude spelers.

9 mei 2011 om 18:12

@jonghercules
Messi gaat weldegelijk in datzelfde lijstje terechtkomen. Die jongen is nog maar 23! Die gaat nog veel laten zien hoor. Zie hem in 2014 in Brazilië Argentinië Wereldkampioen maken.

9 mei 2011 om 18:23

In alle sporten worden records verbroken, dank aan zwemmen, hardlopen, fietsen, hoogspringen, marathons, schaatsen, honkbal, tennis, schansspringen, ijshockey etc etc etc.. wat maaktvoetbal een uitzondering dat spelers fysiek en mentaal niet vooruit maar achteruit gaan volgens jou?

9 mei 2011 om 18:26

even serieus!! Hij heeft 1000 goals ofzo in Brazilie gemaakt!!! Daar is het niveau veel lager dan in Europa!! Natuurlijk is Pele en van de beste ter werled maar In Engeland schiet je er niet zomaar elk seizoen een stuk of 30 a 35 in!!!!

9 mei 2011 om 18:40

@ Murs

Ik niet eigenlijk, daar is Argentinie, ben ik bang, niet goed genoeg meer voor, ik zie eerder Duitsland, Nederland of Spanje de titel pakken dan Argentinie of Brazillie

9 mei 2011 om 18:51

Qua statistieken zal niemand aan Pele kunnen tippen denk ik, zo ongelofelijk veel goals heeft hij gemaakt en zoveel prijzen gewonnen!

De omstandigheden waren toen natuurlijk veel anders, maar het voetbal is nu gewoon wel veel beter dan toen. Alle materiaal is beter, maar ook de velden, de tactiek en de behandeling en training van spelers is veel beter geworden. Dit houdt overigens niet in dat het vroeger gemakkelijker was om uit te blinken.

Ik denk dat je kunt stellen dat een Messi bijvoorbeeld veel beter is dan Pele toendertijd. Maar dat houdt niet in dat Messi ook veel beter dan hem was geweest als Messi toen was geboren, of Pele nu. Je kunt het niet vergelijken, maar je moet het ook niet willen vergelijken. Neymar zal nooit de nieuwe Pele worden, je kunt alleen hopen dat hij in rijtjes genoemd gaat worden met Pele.

9 mei 2011 om 19:06

Dan mag jij me vertellen waarom je dat denkt, slaat natuurlijk nergens op want Messi kan je qua speelstijl etc. perfect vergelijken met Mardadona. ik denk dat iedereen over 40 jaar zegt; Messi, dat was een wereldvoetballer, een legende.

9 mei 2011 om 20:06

Messi absoluut wel

9 mei 2011 om 20:10

@ Raulvilla

Zegt dat ook niet wat over de competitie en hoe het voetbal toen was?

Stel je eens voor dat Pele vandaag de dag bestond, helemaal up to date qua fysiek enz, dus alles in verhouding. Stel hij speelt in de Premier League? Dan moet hij 15!!! seizoenen lang 80 goals per seizoen maken om aan die 1200 te komen. Of zou hij ook vandaag de dag(met de fysieke eisen van vandaag) echt zoveel bizar beter zijn dat hij 80 goals in 1 seizoen maakt? Totaal onmogelijk. Het voetbal was toen zo onderontwikkeld dat je je zelfs al moet afvragen of iemand die in die tijd heeft gespeeld wel in aanmerking komt voor de beste speler ooit, wat voor statistieken dan ook.

De beste is in mijn ogen nog steeds Ronaldo. Bij meerdere topclubs belachelijk veel gescoord, ook 2/3 Wk's gewonnen, sterker nog WK topscorer aller tijden en dat alles rondom een paar zware knieblessures.

9 mei 2011 om 20:18

Ik ben het grotendeels met je eens, buiten het Wk-gedoe. De tijden zijn veranderd. Je kunt als grote voetbalnatie ( Brazilië , Argentinië , Nederland, Spanje,... ) Geen WK moeiteloos winnen en de individuele kwaliteiten van spelers zullen ook geen WK gaan winnen. Een messi, en dat zeg ik je nu al , gaat geen WK op zijn eentje winnen. Dat deed Spanje ook niet met ik zeg maar een iniesta, villa,...!

Waar vroeger een maradonna als het ware op zijn eentje de WK won, gaat dat tegenwoordig onmogelijk. Alle teams spelen nu vanuit een organisatie. Er zijn overal zekerheden ingebouwd. Men speelt op het resultaat en men gaat niet zomaar zonder een tactiek een potje voetballen zoals dat vroeger het geval was.
Nogmaals om de stellen dat ( messi, nu neymar,...) eerst een WK moeten winnen om zicht tot de besten, te scharen, vind ik verkeerd.

Want ik ben ervan overtuigd dat Pelé , Maradonna,... op dit moment niet de helft kunnen brengen van wat ze vroeger brachten.
Voetbal is tegenwoordig meer dan een potje old-school fun geworden. Er moet een zekere lijn en structuur in zitten omdat er veel geld mee gemoeid is.

9 mei 2011 om 20:34

@t0mt0m18,

Daarom zeg ik er ook bij zelfs in de Jupiler League zouden dat bizarre statistieken zijn.

Verder heeft Pelé er ook 300 of zo in vriendschappelijke wedstrijden gemaakt. Maar ik blijf het geweldig vinden, het is nou niet op eens duizend keer moeilijker geworden vandaar dat je gewoon moet concluderen dat die gast een absolute fenomeen was. Maar ik heb zoveel mogelijk banden en Dvd's van Pelé bekeken en hij was absoluut geniaal. En nogmaals, misschien niet in de eigen competitie maar op die Wk's waren de verdedigers en daar ben ik 100% zeker van, beter en harder dan nu. Tactisch was het minder en het gezamenlijk verdedigen misschien ook wel. Maar verdedigers individueel waren sowieso beter ben ik echt zeker van, Fachetti's, Beckebauer(die zelfs wat aanvallender was) etc. heb je niet meer.

Tuurlijk zijn de tijden veranderd en je kan het moeilijk vergelijken. Maar als je beelden van de zwarte parel bekijkt sta je versteld.

9 mei 2011 om 22:07

@ Raulvilla

Op het WK in 1962 was niet hij maar Garinncha de grote man. Maar voor de rest heb je gelijk natuurlijk, Al is Maradona voor mij de beste voetballer aller tijden.

9 mei 2011 om 22:25

Klopt ik noem Garrincha ook bijna altijd omdat er te weinig over hem wordt gesproken als het om de beste ooit gaat. Het is dat hij scheve poten had en iets teveel dronk haha anders was het misschien wel de beste ooit. Werd toen ook topscorer van Brazilie.

Tsja dat is tegenwoordig vaak met grote talenten. Logisch ook op zo'n leeftijd maar wel jammer.
Hopen dat hij zich volledig op het voetbal zelf en het team gaat richten want wat een talent heeft deze speler, een genot om naar te kijken.

liet de zeventigjarige Pelé, (...)weten op een persconferentie in Mexico. “maar hij is voornamelijk bezig met het publiek en om ervoor te zorgen dat hij op televisie komt.”

Mondje houden, geluksvogel dat je was in een tijd waarin het voetbal allemaal veel trager was.

9 mei 2011 om 16:54

Pele geluksvogel? Haha grappenmaker.

9 mei 2011 om 16:55

* geluksvogel dat hij in een tijd speelde waarin voetbal veel trager was dan nu. Was hij nu voetballer, was hij nooit zo groot geweest.

9 mei 2011 om 17:15

De trainingen om spelers beter te maken waren toen ook minimaal. Toen was het voornamelijk op eigen kracht en waren trainingen voor conditie en positiespellen. Nu word een speler ook veel meer individueel getraind en beter gemaakt. Pelé zou in deze tijd met zulke begeleiding en de manier van trainen in het algemeen in deze tijd ook een absolute topper geweest zijn. Hij was toendertijd verreweg de beste en het lijkt me sterk dat toen niemand kon voetballen er nu ineens zoveel goede voetballers zijn. Of denk je dat dat bij de evolutie hoort van de mens ?

9 mei 2011 om 17:28

Is totaal niet relevant om die tijd en nu te vergelijken...

9 mei 2011 om 17:29

Was Messi zo goed geweest op de belabberde velden van vroeger, zonder de nieuwe middelen (zoals groeistimulerende middelen ofzoiets) of zonder de schitterende trainingsfaciliteiten, met veel... veel slechtere ballen?

9 mei 2011 om 18:13

* geluksvogel dat hij geboren is met zo'n groot voetbaltalent.

9 mei 2011 om 19:41

Is het niet zo dat ze toen allemaal veel trager waren en nu allemaal veel sneller, aan daarm,ee benadruk ik dan vooral het woordje allemaal.

Ik denk dat het elkaar op heft.

9 mei 2011 om 17:00

Ik zie de ironie meer in het feit dat Pelé dit zegt op één van de vele persconferenties waar hij vrijwel alleen maar zit om zelf in de aandacht te komen/blijven. Pelé was een fantastische voetballer, heeft cijfers neergezet die alles en iedereen doen duizelen, maar is de allerlaatste persoon die mensen mag beschuldigen van het feit dat ze graag met hun gezicht op TV komen.

9 mei 2011 om 17:05

Schandalige opmerking.

Ze speelden ook in een tijd waar de bal 16 keer zo zwaar was en de schoenen idem. Waar velden tien keer minder waren en omstandigheden minder. Hoe weet jij nou dat het voetbal moeilijker is geworden? Tactisch is het verder ja, maar geloof me dat je verdedigers al Fachetti, Carlos Alberto en zelfs wat jonger Baresi en Maldini nu niet meer hebt. Sierlijk maar ook bizar hard vooral in de tijd van de zwarte parel.

Niemand zal ooit tippen aan Pelé. Je maakt niet eens in de Jupiler league even 1200 goals en dan wint die legende ook eens 3 wk's waar hij telkens de man was.

Nogmaals, heb de reactie hierboven ook gezet omdat iemand met hetzelfde punt kwam en het nutteloos is om twee keer hetzelfde te typen. Als jullie lezen staat er ook: '' Ook voor jou dan'' .

9 mei 2011 om 18:23

geluksvogel? alleen het feit dat ze veel talent hebben gekregen van jongs af aan zou deze opmerking kunnen verklaren, want Pele is gewoon een van de beste ooit en dat heb je niet alleen te danken aan geluk zoals jij suggereert.......

En dat het vroeger trager was klopt, maar is ook een rare opmerking. als toen het voetbal veel trager was, dan speelde alle voetballers in die tijd traag en sloom toch? dus dan is hij gewoon de beste van die tijd, en qua prijzen en persoonlijke titels 1 van de beste ter wereld ooit! dus om die tijd met de tijd waarin wij nu leven te vergelijken is totaal niet geplaatst en on-relevant.........

''de negentienjarige Neymar heeft er twee jaar in het eerste elftal van Santos opzitten en speelde vooralsnog 64 competitiewedstrijden voor de club, waarin hij 27 keer scoorde. Het supertalent heeft ook al drie interlands voor de Braziliaanse nationale ploeg achter zijn naam staan en maakte daarin evenveel doelpunten''
heeft deze jongen dan in 3 interlands 27 doelpunten gemaakt??
ik vind dit persoonlijk een enorm goede voetballer met veel potentie.

9 mei 2011 om 16:53

in 3 interlands heeft hij evenveel doelpunten gemaakt als zijn optreden in de nationale ploeg. Dus 3 keer gescoord.

9 mei 2011 om 16:55

3 interlands 3 goals misschien ?

9 mei 2011 om 16:56

oooh dank voor de uitleg.
in dat geval nog steeds knap voor zo'n jong talent vind je niet?

9 mei 2011 om 17:29

haha, dat jij twijfelt of het er misschien toch 27 zijn. haha. dat kan toch niet.

9 mei 2011 om 16:55

Nee, 3 doelpunten in 3 wedstrijden.

On: Ik ben benieuwd naar deze jongen. Ik heb wel wat filmpjes gezien van hem op Youtube maar dat zegt natuurlijk niets. Ik hoop dat hij binnenkort een transfer naar Europa realiseert.

Ja, volgens mij is het echt een ego. Maar daar kan nog op gewerkt worden als je naar zijn leeftijd krijgt.
Dus Pele moet zijn geduld bewaren en dan komt het vast goed met Neymar en met Pele zelf. En trouwens Pele, niet iedereen kan zo goed worden als jij vind ik.

9 mei 2011 om 18:28

Pele speelde toch ook niet elke bal af!!!!??? En wat dacht je van Cristiano Ronaldo die speelt hem toch ook bijna nooit af!! En die scoort ook kapot veel

mag pele niet echt komt vooral door ze uitspraken .
Hij denk dat die het beste is ( misschien was die dat wel heb hem zelf nooit zien spelen ).
En niet mag beter als hem zijn .
Vind het echt een samba speler en daar hou ik nou echt van .

Dusver zag ik in Neymar iemand die het voor zichzelf ging verkloten met zijn mentaliteit, maar als Pelé dit over je zegt dan moet je haast wel verborgen kwaliteiten hebben want die heeft in zijn leven nog niks zinnigs over voetbal gezegd.

9 mei 2011 om 17:18

En meneer zelf probeert juist zoveel mogelijk in de picture te blijven, hypocriet.

9 mei 2011 om 17:48

Want Pele voetbalt nog steeds op zijn oude dag...

Heel veel Braziliaanse aanvallers zijn groot geworden vanuit persoonlijk succes.
Ronaldo was ook niet bepaald een teamspeler voordat hij een megaster werd.

C. Ronaldo is ook niet echt een teamspeler wanneer hij in de buurt van het doel komt.
Resultaten, doelpunten, ego's en sterren hebben dan ook heel snel met elkaar te maken.

Pele vindt alleen zichzelf goed. Altijd kritiek op alles en iedereen, elke speler moet in zijn schaduw staan...

Als je te goed bent voor de competitie, en iemand voorbijspelen zo makkelijk lukt, ga je automatisch meer zelf doen. Messi en Ronaldo doen het ook, Neymar zal hopelijk ook wel begrijpen dat hij in grotere competities eerst zelf maar is een grote moet zien te worden voordat hij egoïstisch gaat doen.

Pele is de laatste jaren wat verzuurder geworden. Arrogant, negatief en niets is nog goed genoeg. Maar heeft dezelfde status in Brazilië, als Cruijff hier heeft. Misschien gaat die status nog wel verder. Alleen is Pele meer gefixeerd op zelfverheerlijking en vertoont wellicht wat narcistische trekjes. Erg jammer van zo'n prachtige voetballer.

9 mei 2011 om 17:10

Idd. Ik heb Neymar nu al een paar keer voetballen op de Copa Libertadores en hij speelt echt wel voor het team, ik snap de kritiek (jaloezie?) dus niet zo. Neymar wil het publiek ook vermaken en doet zo nu en dan trucjes, misschien ligt daar de irritatie van Pele. Werkelijk waar een geweldige speler, sinds Messi het grootste ''talent'' wat ik heb zien voetballen. Die jongen wordt een grote, gegarandeerd.

Het wachten is op het moment dat Neymar naar Europa verkast en het hier laat zien. Ik ben wel benieuwd of hij daadwerkelijk zal uitgroeien tot een van 's werelds beste spelers.

Ben ik het of loopt die Pele een beetje te zeiken de laatste tijd?

Kan het geloof ik niet zo goed hebebn dat het voetbal sneller en beter is geworen.
Endat de spelers van nu hem gewoon voorbij gaan als een Messi en eventueel een Neymar?

Kom op joh beetje blijven lachen in het leven Pele

Ik denk eerder dat meneer Pele laatste tijd bezig is om op tv te komen, as die mensen die vroeger hebben gevoetbalt hebben, toen het allemaal beter was blablabla. Ouwe zeurpieten zijn het, het waren idd goede voetballers maar jullie tijd is geweest, hou je mond en geniet van de toekomstige helden.

Pele en Cruijff zijn demente oudjes geworden, met alle respect. Ze kramen alleen nog maar onzin uit. Pele krijgt die van hem alleen nog omhoog als hij over zichzelf praat en Cruijff als hij Barca weer eens complimenten geeft en een sneer uitdeelt aan Real Madrid. De media heeft mij na al die jaren laten geloven dat het wereldvoetballers waren, maar in de filmpjes zie ik ook hun verdedigers, spelers die nu niet eens in de 5e klasse zouden spelen. Pele en Cruijff zouden tegenwoordig niet meer dan modale broodvoetballers zijn, spelend ergens in de middenmoot.

Af en toe maak ik ook zulke Nederlandse oudjes mee aan de kassa bij de AH, die me dan vies aankijken of voordringen, niet wetend dat ik gewoon geintegreerd ben en ze geen kwaad doe. Kan zomaar zijn dat Cruijff dit ook doet.

Maar goed, respect voor wat ze hebben bereikt.

9 mei 2011 om 17:10

Wat een onzin. Als Cruijff of Pelé nu zouden spelen zouden ze zelf ook 10x beter zijn, misschien niet met dezelfde status die ze toen hadden aangezien er nu meer mensen het spelletje serieus nemen, maar zeker nog wereldtoppers. De media heeft in deze gewoon gelijk en plaatst dingen in het juiste perspectief.

9 mei 2011 om 17:37

demente oudjes? wat voor rare uitspraak is dat? Misschien wel de twee beste spelers ooit en je schilderd ze zo af? Cruijf is de enige op dit moment die Ajax weer kan '' redden'' en Pele snapt heus ook nog wel wat van voetbal..

9 mei 2011 om 17:58

Waarom snap je niet dat deze mensen in hun tijd de beste waren? Met trainingsmethoden van die tijd, medische verzorging van die tijd, voeding van tijd, voetbal know-how van die tijd etc etc.

Zij waren beter dan de toenmalige topverdedigers, net als Messi en Ronaldo nu beter zijn dan de huidige topverdedigers. Moeten over 30-40 jaar Ronaldo en Messi ook hun mond houden, omdat ze nu de verdedigers van de tegenpartij tot amateurs declasseren en niet in die tijd?

Zij werden toen ook aanbeden door voetbalfans net als de huidige idolen. Daarom kunnen ze uit ervaring spreken. Pele heeft net als Cruyff hier weer volkomen gelijk. Hij wordt gevraagd naar zijn mening over Neymar en hij geeft die. Is hij nu een zure ouwe man omdat hij een kanttekening plaats? Hij zegt niets negatiefs over zijn voetbalkwaliteiten, alleen dat hij beetje voor de show speelt. Als je zijn videos uit Brazilie zit, dan klopt dat ook. Misschien is hij het niveau daar ontgroeid.

En Cruyff, die heeft vandaag alleen maar lof voor Madrid en laat zich alleen negatief uit over Mourinho, net als de rest van de voetbalwereld overigens. Maar ach volgens Mou-fans, is de hele voetbalwereld jaloers of zit in de Uefa-complot. Cruyff zal dan wel seniel zijn geworden.

Het zieligste is nog wel, dat je volgens mij niet eens zo erg vind wat Pele hier zegt, maar je brandt hem af, alleen maar om je punt over Cruyff te versterken.

Dit zegt Pele puur om hem in de weg te staan, hij zei tegen Neymar via de media dat het beter was om bij Santos te blijven dus hij wil hem niet weg. Maar hij heeft ook wel gelijk hoor Neymar is best wel iemand die het publiek wil laten zien wat hij kan en wil veel aandacht en gaat voor veel solo's.
Inderdaad moet een club dus goed opletten of ze wel zo'n speler als hem willen of ze moeten er een team speler van maken en dat is iets wat alleen Ferguson en Mourinho kunnen in mijn opinie.

Neymar is ook wel een beetje bezig om op tv te komen, maar ik vind het zo erg dat Pele de heletijd Neymar aan het zwart maken. Ik denk gewoon dat die bang is dat Neymar beter dan hem wordt.

Ik kan me wel enigzins vinden in de mening van Pelé dat Neymar een beetje een showboy is. Maar hij is verreweg het grootste talent van Brazilie en ik denk in de aanval ook één van de grootste talenten van de wereld. Ik hoop dan ook dat hij zich zal blijven ontwikkelen, om vervolgens in 2014 een koningskoppel te vormen met Pato en op 10 het andere grote talent: Paulo Henrique 'ganso'. Het schijnt dat Barca vermeende interesse heeft in Neymar en hij is wat mij betreft meer dan welkom vooral omdat hij vanaf de vleugels zo gevaarlijk is en daarom ook perfect in het systeem past. Dan heeft Villa er ook een geduchte concurrent bij. En over het algemeen slagen Brazilianen wel bij Barca: Ronaldo speelde zowat het beste seizoen uit zijn carriere bij Barca, Romario werd bij Barca een wereldspits, Rivaldo was ook wereldtop en Ronaldinho hoef ik niet eens wat over te zeggen.

Ik heb Neymar gisteren nog zien spelen tegen Corinthians, het is echt een speler met een fabelachtige techniek en versnelling. Maar ook een speler die vaak voor zichzelf kiest omdat hij samen met Ganso zo ver boven de rest van zijn team uitspringt is dat misschien ook wel logisch.

Dit zijn echter wel de spelers waarvoor je naar het stadion komt. Bovendien scoort deze jongen ook nog eens heel makkelijk.

Jammer genoeg zijn de tijden dat deze jongens nog naar Nederland konden worden gehaald voorgoed voorbij.

misschien had pélé ook wel de jeugdopleiding gehad en automatisch het tempo gehad dat het voetbal nu heeft?

hij word duidelijk een wereldvoetballer een toppe hoop dat hij de juiste club kiest kan niet wachten om hem in een super team te zien voetballen!
in vergelijking van zijn kapsel is die van ronaldo zeker veel mooier hahaahha!
net een bloempot sjonge jonge jonge wat doet men vandaag de dag met haar kapsel!

Pele zeurt natuurlijk wel vaak maar deze keer heeft hij natuurlijk wel een punt. Neymar is een fantastische voetballer maar houdt zich veel te vaak bezig met andere dingen. Probeert bij momenten gewoon de tegenstander gewoon belachlijk te maken zonder dat hij echt er iets mee opschiet. Neymar is fantastisch wanneer het goed draait maar wanneer hij een mindere dag heeft kan je hem beter meteen wisselen. Gaat grommelen en ruzie maken met medespelers, heeft zelfs al eens ruzie gehad met de coach omdat hij hem wisselde. Nee, Neymar moet aan zijn karakter werken, als zijn ontwikkeling hierdoor beter wordt dan zie ik hem binnen de drie jaar als één van de beste spelers ter wereld.

Neymar is gewoon een sensatie, hij geeft de ploeg kansen en punten en de supporters sfeer. Laat hem maar wat show brengen, zolang het geen mensen of de ploeg schaad is het alleen maar plezier voor de omstaander en voetballiefhebber. Als hij bij de Europese top terecht komt zal hij waarschijnlijk wel leren de bal af te geven. Ik kijk ernaar uit om hem in Europa te zien schitteren.

Misschien word hij wel type Cristiano Ronaldo.hij doet veel met Tv en uiterlijk.
Je moet niet vergeten dat hij pas 19 is en dat hij nog veel te leren heeft.
Het zou erg jammer zijn als hij een type word als Balotelli.
Dan zou ik het echt jammer vinden als hij niet doorbreekt.
1 van de grootste talenten die niet zou doorbreken.

9 mei 2011 om 18:18

als hij een type als CR7 word dan zou ik daar voor tekenen. dan ben je namelijk 1 van de beste spelers ter wereld, iemand met een enorme winnaars mentaliteit , en misschien af en toe wat arrogant, maar zeker niet gemeen en niet helemaal lekker zoals Balotelli.

9 mei 2011 om 18:33

Dat zou ik ook wel willen,maar straks krijgt hij een karakter als Balotelli.
Daarmee bedoel ik dat hij steeds problemen veroorzaakt.

Ik heb hem al eens live in Santos zien spelen. Het is een goede aanvaller, beetje type Robinho. Individuele speler maar dat is af te leren, genoeg talent in ieder geval

Uiteindelijk is het doel van elke voetballer toch om na zijn carriere financieel onafhankelijk te zijn? Neymar heeft het toch fantastisch gedaan als hij door zijn frivole capriolen en speelse gedrag straks ergens voor 6 miljoen per jaar speelt? Pele heeft een beetje moeite met het toegeven van talent, dan wel een speler aan te wijzen die beter is dan hij ooit was. Jammer van zo'n grootheid!

Neymar heerlijke speler zeker het grootste talent dat op dit moment op de velden rondloopt! En Pele kan het weer eens niet hebben dat iemand beter dan hem dreigt te worden.

Het is een zeer goede voetballer maar hij heeft alleen soms van die stomme acties

Deze man zit vaak te zeveren en arrogant te doen op persconferenties, maar deze keer vind ik toch dat hij gelijk heeft. Hij is te egoistisch zit vaak truckjes te doen die vaak helemaal niet lukken en heeft geen oog voor zijn medespelers. Als de wedstrijd dan niet loopt of ze staan achter gaat hij iemand onnodig zitten trappen. Hij heeft een goede techniek maar hij maakt er soms gewoon onnodig gebruik van. Hopen dat het niet zo'n gevalletje Ballotelli wordt!

Neymar is een uitstekend jong talent.
Jammer van die rare acties soms, ga gewoon voetballen & laat je kwaliteiten zien!

Neymar is een Groot maar egt Groot Talent !
de beste die er op deze momenten rond loopt ( als talent dan )

Neymar speeld idd Individuel.. maar dat doet hij alleen bij santos ..
Bij santos is hij de Enigste 'ster' Buiten Ganso dan.. de ploeg verwacht gewoon
een flits van hem. bij de 3 matchen van brazilie . zag je hem maar 3 actie's proberen..
en van zijn 3 dat hij er deed. lukte ze ook allemaal.. in Brazilie is hij niet de enige ster.
( het braziliaans elftal') alleen bij santos speelt hij individueel. ! maar vanaf hij
die Droomtransfer maakt. zul je wel zien dat hij De beste van de wereld zal worden !

9 mei 2011 om 18:30

zolang hij maar niet naar Chelsea gaat!! Daar verpest hij echt zijn carriere!!

9 mei 2011 om 19:46

Waarom dat?

pele heeft gelijk hier. dat je bestempeld wordt als het grootste talent betekent nog niet dat je in de toekomst een hele grote wordt. kijk bijv naar freddy adu, werd hemel ingeprezen en waar speelt die nu.
alhoewel ik af en toe ook videos van neymar op youtube zie acht ik hem zeker een groot toekomst a la messi en c, ronaldo mits hij de juiste begeleiding krijgt en geen rare dingen uithaalt.

9 mei 2011 om 18:58

Adu speelt nu voor Benfica, maar hij wordt gehuurd aan Rizespor uit Turkije.

Pelé geef ik per definitie gelijk, maar dit is gewoon niet nodig om te zeggen. Wat moet je ermee, hè..?

Als hij zo egoïstisch is zoals Pelé zegt zou ik als Barcelona was hem niet laten komen.

Pelé zou in het moderne voetbal nog geen tien doelpunten per seizoen kunnen maken.
Neymar, messi, of welke speler dan ook van tegenwoordig is stappen vooruit als dat krampachtige voetbal uit de tijd van Pele.

9 mei 2011 om 19:10

krampachtig of niet, beetje respect is wel op zijn plaats. je praat net alsof 1200 doelpunten en 3 gewonnen wk's niks voorstelt. pele heeft af en toe rare acties maar hier wil hij waarschijnlijk zijn landgenoot wakker maken dat je niet zomaar een topper wordt.

9 mei 2011 om 20:15

Onzin, waarop baseer jij dat ik 'praat alsof ik 1200 doelpunten en drie Wk's heb gewonnen'? Omdat ik kritiek lever op Pelé? Als Pelé zo'n 'grootheid' is moet hij zich hierna gedragen en niet constant kritiek leveren of natrappen naar anderen die zijn voetbalkwaliteiten bij mijlen voorbij zijn gestreefd. Slechte verliezer noem ik dat.

Neymar is echt een geweldige voetballer, hoop dat ie deze zomer naar europa gaat zodat we nog veel meer van hem kunnen zien!

Jonghercules vergeet niet de man van Nederland,, Cruyff!!

Pele begint steeds meer op Cruijff te lijken, vroeger geweldige voetballers maar nu zijn het zeurende fossielen, zet ze naast mekaar in een theater en je hebt die twee ouwe zeikerds uit de muppetshow. Dit is een andere tijd waarin mensen zich anders gedragen, Neymar probeert de mensen te vermaken en kan daar blijkbaar van genieten, niets mis mee.

Waar is Pelé zelf constant mee bezig dan? Juist de spotlights opzoeken.
Ga terug in je hol aub, wereldvoetballer van formaat geweest, maar begint mij nu toch echt het bloed onder de nagels vandaan te halen

In mijn ogen is Neymar maar één ding, een jongen die verliefd is op het spelletje, en die niets liever doet dan voetballen, wat een talent heeft dat ventje, razendsnel, technisch perfect, inzicht, vista, nu nog wat meer body en teamspel laten ontwikkelen en je hebt een Braziliaantje dat de komende jaren de grote competities aan flarden speelt, grootheid in wording mits wat geluk en een goede begeleiding.

Beetje rare uitspraak dit.. dat Neymar wellicht nog nét niet goed genoeg is voor de top, oke, dat mag gezegd worden.
Maar zoiets slaat natuurlijk nergens op, Neymar is een uitzondelijk talent, af en toe misschien iets te zelfzuchtig, maar ik weet zeker dat hij er komt.

10 mei 2011 om 03:22

Hernandez (manu) is ook goed genoeg voor de top gebleken, Neymar kan dit ook wel aan denk ik. Vrees alleen dat hij hetzelfde verhaal wordt als Balotelli & Ibra, geweldig getalenteerd maar ook geweldig gestoord!

In de kijkersnspelen noemen ze dat

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren