Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Van der Wiel staat op het lijstje van Chelsea, maar niet bovenaan’

Laatste update:

Gregory van der Wiel wordt al geruime tijd in verband gebracht met diverse topclubs uit Europa, waaronder Chelsea. Omdat de Londenaren dankzij het nodige blessureleed in defensief opzicht wel versterking kunnen gebruiken zwengelen de geruchten rond Van der Wiel aan. Reden voor Ajax Life contact op te nemen met Frank Arnesen, technisch directeur van The Blues.

/

“Er valt momenteel niet veel over te zeggen”, verklaart de Deen desgevraagd. “Onze prioriteit ligt met de blessure van Alex nu bij een centrale verdediger. We hebben nog drie rechtsbacks.”

Desondanks laat de oud-Ajacied ruimte over voor speculatie. “Gregory staat bij ons op een lijstje, maar momenteel niet bovenaan. Als dit al serieus zou gaan worden, is dat in principe op zijn vroegst komende zomer.” Naar verluidt moet Van der Wiel ongeveer zeventien miljoen euro kosten.

Gregory van der Wiel is waard:

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Laat het alsjeblieft niet waar zijn. Ik heb totaal geen behoefte aan een speler als Van der Wiel, die kan verdedigend never nooit meekomen bij Chelsea. En 17 miljoen, dat is echt veelste veel geld, dat moeten ze echt gebruiken om een goede middenvelder of aanvaller mee te halen.

6 januari 2011 om 17:08

Bosingwa is stukken beter wil je zeggen? Ik denk dat Van Der Wiel juist wat meer aanvallend spel bij Chelsea er in brengt! Je moet toch kunnen winnen denk ik zo?

6 januari 2011 om 17:16

Waar zeg ik dat Bosingwa beter is ? Ik word van allebei in verdedigend opzicht niet vrolijk. Bosingwa was bij Porto tenminste nog wel een goede verdediger, Van der Wiel daarintegen maakt zelfs in de Eredivisie op verdedigend vlak nog fouten. Ik hou mijn hart vast als ik die jongen zie in de Premier League.

Aanvallend zijn het leuke spelers en Van der Wiel is aanvallend misschien wel beter als Bosingwa, maar in eerste instantie moet een back gewoon verdedigen. En dan dat bedrag, maarliefst 17 miljoen. Ik vind Van der Wiel echt niet meer waard als 10 miljoen.

6 januari 2011 om 17:25

Ik denk dat Chelsea van der Wiel wel kan gebruiken. Bij het Nederlands Elftal, wat een stap hoger is dan Ajax, was hij bijna niet op een fout te betrappen. Dus hij kan het niveau wel aan en zeker het niveau waar Chelsea op dit moment in verkeert

Ik vind als je Bosingwa voor een bedrag van 20 miljoen koopt, Van Der Wiel wel minimaal 17 miljoen moet kosten, dus vrij normaal

6 januari 2011 om 17:26

Hij is pas 22, heeft al meer dan 100 wedstrijden in het eerste van Ajax gespeeld en speelde een WK finale.

Er zal toch wel een reden zijn dat zoveel clubs naar hem kijken. Die scouts worden ervoor betaald om spelers te bekijken en evalueren. Dan gaat een club echt geen 17 miljoen betalen voor een speler die niet kan verdedigen of meekan in de Premier League.

Ondanks dat het de laatste weken wat minder was zit er voldoende rek in die jongen. Hij is pas bezig aan zijn 3e jaar als basisspeler.

6 januari 2011 om 17:36

Voor Bosingwa hebben ze inderdaad veelste veel betaald, maar dat is geen reden om dat ook maar te doen voor Van der Wiel.

Daarnaast maakt het niet uit of hij het niveau van Chelsea op dit moment aan kan. Zoals Chelsea nu speelt kan zelfs Maceo Rigters het niveau van Chelsea aan. Het gaat om het niveau waar Chelsea naar streeft.

6 januari 2011 om 17:39

Bosingwa vind ik inderdaad stukken beter op het moment! en Flip, OOK op aanvallend vlak is Bosingwa beter dan Van Der Wiel! Hij is net zo een speler als Ashley Cole.. Altijd langs de zijlijn rennend en acties maken!

Qua potentie is Van Der Wiel natuurlijk een buitenkansje.. nu voor 17 miljoen kopen en later voor 20+ miljoen verkopen! Hij kan bij Chelsea zeker wel mee! Maar als je kijkt dat wij al hebben: Bosingwa, Ivanovic, en Ferreira dan moet hij niet komen... Behalve als Ferreira weg gaat (I Truly hope so)! Ferreira is niet om aan te zien, hij geeft echt veels te veel goals weg als je het mij vraagt! Verder ben ik het wel met Ct-- eens (hieronder)

6 januari 2011 om 17:44

@ Ct--

Aanvallend is het ook een goede speler, maar verdedigend komt hij gewoon tekort. Bosingwa is ook rechtsback bij Portugal, so what ? Ook hij komt verdedigend zwaar tekort voor de Premier League. We hebben het hier niet zomaar over een competitie.

Natuurlijk is het knap dat hij al 100 wedstrijden bij Ajax heeft gespeeld, maar dat is nog geen goede reden want ook Anita heeft op jonge leeftijd al aardig wat wedstrijden gespeeld in het eerste van Ajax. En zeg nou zelf.... Anita....

Verder heb je natuurlijk wel gelijk dat die scouts geen koekenbakkers zijn, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat je er zomaar op kunt vertrouwen dat hun altijd gelijk hebben. Kijk bijvoorbeeld naar Inter, iedereen wist dat Benitez een waardeloze trainer zou zijn en uiteindelijk is hij ook gewoon heel snel ontslagen, daar had je ook bij kunnen zeggen dat de grote club Inter wel wist wat ze deden.

Van der Wiel is geen slechte speler, maar komt in mijn ogen gewoon tekort voor de Premier League en als het dan om 10 miljoen zou gaan, dan kon het nog, maar 17 miljoen voor een rechtsback die verdedigend nog heel veel moet leren, terwijl je die 17 miljoen goed kan gebruiken voor een goede middenvelder of aanvaller... Ik had het wel geweten...

6 januari 2011 om 17:47

Nu moet je natuurlijk niet gaan overdrijven. Vind je van der Wiel nou zo slecht?
Als van der Wiel net zoals op het WK acteert, is het een goede aankoop voor Chelsea.

Noem eens een opkomende rechtsback die 17 miljoen waard is volgens jou en beter dan van der Wiel. Ik denk dat je niet verder komt dan 2 à 3 spelers.

Nogmaals 17 miljoen is een uitstekende prijs.

6 januari 2011 om 18:21

Van der Wiel is aanvallend een goede back en op dat gebied zijn er niet zoveel betere spelers, maar verdedigend zijn er wel 25 backs op de wereld die beter zijn, dat weet jij zelf ook wel.

Ik vind 17 miljoen gewoon veelste veel voor een rechtsback, terwijl daar nog niet eens het grootste probleem ligt voor Chelsea.

6 januari 2011 om 18:28

Ajax is ook niet dom en vraagt gewoon de hoofdprijs! Als ze daar niet aan willen voldoen, jammer maar helaas!

6 januari 2011 om 18:41

Vind bosingwa en van der wiel gelijk hoor. Alleen is van der wiel een stuk jonger. DUs meer doorgroeimogelijk heden. Bosingwa is beter bij hetn ationale elftal en is vaak geblesseerd. Van der wiel daarintegen bijna nooit. Zou een mooie stap zijn. Gewoon rsutig brengen en dan lekker meedoen met de goede verdedigers. Alex en terry kan je veel vna leren op verdedigend vlak. Is beter voor hem dan barca. Dat is zo een verschil. Hoop dat hij voor een leuk bedrag kan gaan anders gewoon niet.

6 januari 2011 om 19:07

@flip_chelsea: Je zegt de hele tijd dat Van der Wiel niet kan verdedigen, maar geef nou eens een goed voorbeeld. Ik kan een goed voorbeeld noemen van een wedstrijd waarin Van der Wiel geweldig verdedigde: Ajax - Twente vorig jaar (3-0), Hij speelde Miroslav Stoch, je weet wel, die leuke speler die door Twente gehuurd werd van Chelsea, en een van de dragende spelers werd, helemaal uit de wedstrijd. Bovendien is hij, zoals jij ook zegt, aanvallend heel sterk en zelfs één van de meest scorende verdedigers van Europa ( maar liefst 5 doelpunten in het afgelopen seizoen). Als hij zich in hetzelfde tempo (verdedigend én aanvallend) blijft ontwikkelen kan hij één van de besten op zijn positie worden.

6 januari 2011 om 19:10

verkopen ze Bosingwa echt voor 20 miljoen. Die verdediger heeft in seizoen 09/10 maar 8 wedstrijden gespeeld.

6 januari 2011 om 20:00

Van der Wiel staat vaak verkeerd opgesteld (vaak omdat zijn houding niet actief is) Van der Wiel is fysiek zwak en ook in de lucht is hij matig. Daarnaast mist Van der Wiel 'gif' in zijn spel. Hij mist op het moment gewoon de kwaliteiten die een goede verdediger nodig heeft. De enige kwaliteit die hij op verdedigend vlak heeft is zijn snelheid, daarmee kan hij veel compenseren maar lang niet alles. Nogmaals, aanvallend is het een prima back maar verdedigend vind ik hem tekort komen voor Chelsea.

6 januari 2011 om 17:20

En trouwens redelijke rechtsback.. speelde goed op het wk en prachtig seizoen gedraait vorig jaar bij Ajax. En alles beter als Bosingwa en Ferreira.

6 januari 2011 om 17:23

Daarnaast vind ik het wel grappig dat jij voor Van der Wiel opkomt. De echte Ajax fan heeft het namelijk allang gehad met Meneer van der Wiel. Hij maakt ruzie met de supporters en loopt met een waardeloze mentaliteit op het veld.

Het is ook echt grappig dat jij het niet toejuicht dat een club 17 miljoen bied op Van der Wiel, ben jij eigenlijk wel een Ajax fan ?

6 januari 2011 om 17:31

Ik sluit met aan bij Flip_chelsea, een bod van 17 miljoen moet Ajax onmiddelijk aaannemen. Ook voor 10 miljoen euro moet Ajax Van der Wiel laten gaan. Deze jongen is aanvallend leuk maar verdedigend niet geweldig en dus echt niet onvervangbaar. Daarnaast heeft hij zich meerdere keren gedragen als een klein kind, ook met dat achterlijke getwitter van hem en dergelijke. Van mij mag die zeker vertrekken bij een fatsoenlijk bod.

Chelsea nep noemen is overigens pathetisch. Waarom is die club nep? Sowieso is geen enkele club nep, ook City is niet nep. Hoe kun je dat nu zeggen? Elke club heeft wel zijn eigen normen en waarden en imago naar de buitenwereld, wie ben jij om te bepalen dat deze normen/waarden en imago nep zijn?

6 januari 2011 om 17:56

Heb ik iets gemist? Wanneer heeft Van der Wiel ruzie gemaakt met supporters en op een waardeloze mentaliteit heb ik hem ook niet kunnen betrappen, hij is dit seizoen niet zo goed als het seizoen daarvoor en op het WK maar het is begrijpelijk dat als je op je 21e een heel seizoen+wk met nauwelijks vakantie moet spelen dat je wat vermoeid bent en minder speelt, heeft niets met mentaliteit te maken.

6 januari 2011 om 17:56

Flip, wat is dat nou voor opmerking? Dat het grappig is dat hij voor vd Wiel opkomt? Hij is gewoon de beste rechtsback van Nederland, en ook de beste Nederlandse rechtsback. Wil je nu ook beweren dat ik geen echte Ajax fan ben? Raakt echt kant nog wal, deze opmerking. Hij heeft de laatste tijd niet echt zijn beste spel laten zien, maar komt gewoon weer terug onder Frank de Boer.
Die waardeloze mentaliteit vind ik persoonlijk best meevallen. Als het slecht gaat binnen een groep zie je de negatieven kanten bij spelers naar boven komen, zoals we dat bij Suarez zeer duidelijk hebben kunnen zien. Dat betekend niet dat het opeens een speler is die door alle ajacieden afgekraakt moet gaan worden. En ik gebruik hem hier als voorbeeld om mijn vorige punt duidelijk te maken.
Vd Wiel is gewoon een klasse speler, en hij hoeft van mij echt niet weg. helemaal niet in de winterstop. 17 Mil is een leuk bedrag hoor, als we hem daarvoor in de zomer kwijt kunnen, maar van mij mag ie zo lang blijven als ie wil.

6 januari 2011 om 18:00

Nogmaals, uit jouw reactie blijkt gewoon pure frustratie richting Chelsea en als zogenaamde Arsenal fan kan ik dat best begrijpen. Nu kun je in je reactie wel ineens respectvoller over Chelsea gaan praten en een beetje gaan slijmen, maar ik vind het alleen maar grappig hoe jij jezelf voor schut zet.

Verder is het wel grappig dat jij jezelf een Arsenal fan durft te noemen en dan gaat roepen dat je hoopt dat Van der Wiel (waar jij blijkbaar zo'n fan van bent) dan maar naar Manchester United gaat. Een rivaal van jouw favoriete club. En trouwens, volgens jou theorie is Manchester United dus ook een neppe club ? Want ook hun zijn overgenomen...

6 januari 2011 om 18:03

Ben het helemaal met je eens!
Geen sympathieke club met lelijke spelers als Terry, Anelka en en en.
Ik walg een beetje van deze club.

Van der wiel verdient iets mooiers, zoiets als Arsenal. Tottenham of Manchester!

6 januari 2011 om 18:11

Inderdaad, dat is precies wat ik zeg. Van der Wiel heeft meerdere malen ruzie gemaakt bij de Ajax supporters. Zo erg dat hij niet eens meer het publiek bedankt na een wedstrijd, dat zouden jullie toch moeten weten.

Van der Wiel heeft meerdere twitterberichten geplaatst waarin hij ook ruzie maakt en ook aangeeft dat hij zijn computerspelletje belangrijker vind als wat Ajax doet.

Van der Wiel is dit seizoen helemaal niet zo goed bezig en jouw vergelijking met Suarez slaat nergens op, Suarez gedraagt zich misschien niet op het veld, maar hij geeft zich altijd helemaal voor Ajax, dat kunnen we van Van der Wiel niet zeggen die zichzelf nogal overschat.

6 januari 2011 om 18:12

Aardbij, Dan heb je idd iets gemist. Volgens mij was het na de wedstrijd tegen Auxerre waar ze uitgefloten werden voor hun wanprestatie. Naar mijn mening terrecht op dat moment. De spelers liepen verwaand te doen en Greg stak geloof ik zijn middelvinger op naar het Ajax publiek.

6 januari 2011 om 18:36

Volgens mij jij degene die zichzelf voor schut zet, en nee niet zogenaamd arsenal fan, gewoon arsenal fan.

En trouwens Man und. pakt het een stuk anders aan als dat Chelsea het doet.
En ik ben geen fan van van der Wiel, maar wil jij ontkennen dat het niet de beste back uit en van NL is ?
En dus, als Ajacied heb ik ook geen hekel aan Feyenoord.

Denk eerst na voordat je wat onzin bralt.

6 januari 2011 om 18:41

Vertel mij waar die jeugdopleiding van Real en Man City voor nodig zijn.
Het enige wat ze doen is kopen kopen kopen.
1keer in de 10 jaar komt er misschien iemand door uit de jeugd ( bij Real iig, Man City begint net).
Ik ben gewoon niet zo'n voorstander van al gekoop op de markt. Ik vind dat ze daar een deadline bij moeten maken. zoveel gekochte spelers, en zoveel spelers uit de jeugd. zou een stuk eerlijk worden voor andere landen, die zo nooit door kunnen breken.

6 januari 2011 om 19:16

Nou pas op dreef. Als jij een Ajax-fan bent kijk je niet veel voetbal. Vorig seizoen was een topseizoen voor v/d Wiel. In seizoen 09/10 heeft v/d Wiel 6 doelpunten gemaakt als een back. Was finalist van WK 2010, en de Knvb Beker gewonnen. 17 miljoen te veel....

6 januari 2011 om 21:10

@flip_chelsea Ik hoop nu dus echt Niet dat hij naar Chelsea gaat alleen al vanwege jou commentaar... want die mijn heeft meer dan zat potentie en Zou bij een topclub verder kunnen groeien.. Hij zat in een dip bij ajax maar volgens mij zat vrijwel het hele team in een dip dus om hem daarvan de schuld te geven.....
En zijn mentaliteit buiten het veld om damn waar letten jullie mensen op... ik heb liever een speler die ik kapot erg haat maar die er wel 30 inlegt dan een super lieve jongen die er niks van bakt... (als voorbeeld dan want vd Wiel is geen aanvaller)

Die man kan nog zeker 10 jaar mee en zal als hij meer ervaring heeft zeker een heel stuk sterker zijn...

6 januari 2011 om 21:15

aardbij

Ik zal je 2 voorbeelden noemen.
Hij wilde het ajax publiek niet bedanken na de uitwedstrijd in Frankrijk voor de CL. (ruzie maken met de supporters)
Hij was 2 jaar terug te ziek om mee naar Australie te gaan met het Nlelftal, maar in die zelfde week kon hij wel een concert bij wonen. (gebrek aan mentalitiet).

Afgelopen zomer (na de WK finale) was er een vraagprijs van 17 miljoen, daar wilde toen der tijd Bayern al niet aan voldoen. terwijl vdwiel op dat moment op z'n top van z'n kunnen speelde. Nu zijn we een half jaar verder, en heeft hij de lijn van het WK niet door kunnen trekken, zijn contract is een half jaar korter dus zijn waarde zal dan ook minder zijn.

Ik vind overigens vdwiel wel een jongen waar nog wel veel rek in zit. Verdedigend zou het nog wel beter kunnen, maar ik schat dat het hem nog wel aan te leren is. Dus onder de 10 miljoen zou hij op dit moment ook niet weg gaan. Ik hou het eerder op een bedrag rond de 12 a 13 miljoen, En dat is ook geen misselijk bedrag voor een back uit de eredivisie

6 januari 2011 om 22:10

@ flip_chelsea.

Wat een onzin reactie betreffende VD Wiel. Hij heeft ruzie gemaakt dus is zijn mentaliteit slecht?? Ga toch weg man, hij heeft een keer het publiek niet bedankt na een dramatische wedstrijd, so what. Gaan we ons daarom druk maken? Ik vind een Terry die er met de vrouw van zijn collega door gaat veel erger maar volgens mij staat dit aardig los van hoe goed een speler is. Vd Wiel heeft vorig seizoen alle wedstrijden van Ajax gespeeld over mentaliteit gesproken.

VD Wiel is nog ontzettend jong en er zit nog veel rek in zijn spel. Ik hoop ook echt dat hij naar Arsenal gaat waar Wenger goed weet hoe je met jong talent om moet gaan.

7 januari 2011 om 01:40

ik weet niet of jij van der wiel wellis volgt na een wedstrijd maar: hij staat altijd als eerste bij de tribunes om de fans te bedanken.
oke een keer niet na een slechte wedstrijd maar dat was echt dramatisch.
ook gaat hij altijd naar de gehanicapten om een praatje te maken en op de foto te gaan wat die mensen prachtig vinden.
dus ken a.u.b. je feiten

6 januari 2011 om 17:08

Alles beter dan Bosingwa en Ferreira. Die zijn zowel aanvallend als verdedigend 3x niks.

6 januari 2011 om 17:42

Over Ferreira ben ik het wel eens met je.. Maar Bosingwa is echt wel stukken beter hoor....

6 januari 2011 om 17:12

Lijkt me ook niet dat chelsea dit moet doen voor 17 miljoen. Van der Wiel wordt echt zwaar overschat.

6 januari 2011 om 17:17

Waarom zegt iedereen dat hij zwaar overschat wordt? Hij zit gewoon duidelijk in een dip! Afgelopen seizoen en op het WK hebben we toch allemaal duidelijk de kwaliteiten van Van der Wiel kunnen zien! Als Ruiz bijvoorbeeld even een mindere periode heeft, wil jij hem dan ook meteen overschat noemen?

6 januari 2011 om 17:22

Hij is wel de beste rechtsback van Nederland, maar zal altijd een dienende speler voor Oranje blijven. Sommige Ajax supporters beweren dat hij de nieuwe Dani Alves wordt maar zo goed is hij echt niet. Ik geloof nooit dat Ajax meer dan 10 miljoen voor hem krijgt.

6 januari 2011 om 17:38

Dani alves vindt ik ook niet goed. Soms heeft hij geluk bij pass en veel slechte voorzetten. Hij vergeet ook vaak zijn verdedigende taken. Gelukkig is hij snel anders had hij nooit ver gekomen.

6 januari 2011 om 18:03

Maar.... Alves kan prima mee in het combinatie spel en elke speler die je voor zijn plek haalt moet eerst een paar maanden wennen voordat zij dat ook kunnen.

6 januari 2011 om 18:05

Sommige mensen vergeten ook nog dat spelers bij betere clubs betere training/begeleiding krijgen, tegen betere teams spelen en daardoor ook groeien. Het maakt nogal een verschil of vd Wiel de komende 3 jaar voor Ajax of voor Barcelona speelt. Hij is nog jong, veel kans om te groeien.
Je weet natuurlijk nooit vantevoren hoe goed een speler uiteindelijk kan worden, maar denk zeker wel dat hij het in zich heeft om 1 van de beste rechtsbacks van Europa / de Wereld te worden.

6 januari 2011 om 18:39

@ Arjennnn, dit bedoel ik dus met overdrijven van Ajacieden. Van Der Wiel kan echt wel wat maar één van de beste rechtsbacks van de wereld worden is echt te hoog gegrepen. Ik ga toch ook niet roepen dat Bulykin de beste targetman van de wereld is?

En kom op, Alves doet het echt goed bij Barça, in het begin moest hij zich even aanpassen maar nu draait ie echt lekker mee en ik kan me niet voorstellen dat iemand het beter zal doen op die positie.

6 januari 2011 om 21:08

Nou het is een hele talentvolle rechtsback, maar voor de positie waarop hij speelt, moet je goed kunnen verdedigen en dat valt reuze mee.. Het is de beste rechtsback van Nederland, maar zegt dat iets over de Nederlandse rechtsback of over van der Wiel?

Aanvallend heel nuttig, maar verdedigend matig.

6 januari 2011 om 17:17

Haha, je hebt helemaal gelijk. Van der Wiel speelt alleen goed zodra je team aanvallend wat extra impulsen kan gebruiken. Verdedigend is hij ontzettend zwak. Veel linksbuitens in de eredivisie lopen hem met gemak voorbij. Hij moet echt alles van zijn aanvallende krachten hebben. Op zich is dat wel handig voor een ploeg als Chelsea, maar voor een rechtsback die zo matig kan verdedigen is 17 miljoen veels te veel. Tegen Nasri, de man met die geweldige schijnbewegingen, zou hij denk ik geen schijn van kans hebben.

6 januari 2011 om 17:23

mwoah, ondanks dat het een verdediger is blijft het toch ook een straatvoetballertje, die heeft wel meer schijnbewegingen gezien, die jongen wordt niet bang van nasri. En het is helemaal niet zo dat veel linksbuitens hem gemakkelijk voorbij lopen.

Sowieso zal nasri redelijk vaak achter van der wiel aan moeten.

6 januari 2011 om 17:34

@stanafca

Dan heb jij waarschijnlijk nog nooit het voetenwerk van Nasri gezien. Geen enkele rechtsback houdt zich daar tegen bestand.

@goonerhiguain

En daarom hebben we hem niet nodig. Hij zou alleen een aanvallende versterking zijn en dat hebben we niet nodig op die positie. Dan kan je beter die 17 miljoen voor een aanvaller of een creatieve middenvelder gebruiken. Van der Wiel moet maar naar een spaanse subtopper gaan.

6 januari 2011 om 17:25

Veelste veel geld, gebasseerd op? Er is van de zomer al 23 miljoen geboden, dan is zijn waarde 6 miljoen gedaald, naja hij heeft niet super goed gepresteerd maar zeker niet slecht in 2010/2011 eerste seizoenshelft, ik vind 6 miljoen in waarde gedaald dan ook zeker niet rechtvaardig. 20 is normaal.

6 januari 2011 om 17:55

Als er deze zomer echt 23 miljoen zou zijn geboden zou Van Der Wiel echt niet meer bij Ajax spelen nu.

Ben benieuwd wie er dan boven aan het lijstje staat! Denk dat een stapje hoger voor Van der Wiel wel goed zou zijn, heb het gevoel (ondanks dat hij een mindere periode heeft) dat hij bij Ajax niet heel veel meer verder kan groeien. Zou er overigens niet zo heel rouwig om zijn mocht hij daadwerkelijk gaan vertrekken, er lopen (incl. de nieuwe aankoop) bij Ajax op dit moment wel wat aardige vervangers rond.

Naast de slechte bank is de rechtsback het grootste minpunt van Chelsea. Ferreira en Bosingwa zijn allebei overrated en mogen van mij weg van Chelsea. Zo was Bosingwa gister avond van groot belang. Ditmaal niet positief..
Gregory zou leuk zijn, een hele Nederlandse achterhoede bij Chelsea. Gregory kan alleen maar beter worden en die 2 Portugezen alleen maar slechter.

Als je rond de 15 miljoen vangt voor hem moet je tevreden zijn, hij is erg teruggevallen na het WK, zijn prijs zou iets hoger kunnen uitvallen zodra hij weer op z'n oude niveau terug komt, is in potentie wel één van de betere backs die er rondlopen.

Met de vorm van de laatste tijd zal hij het niveau van Chelsea niet redden. Met wat hij vorig seizoen heeft laten zien bewijst Greg wel dat hij het niveau aankan. Maar een basisplaats zit er niet in.

Denk dat het er niet van komt. Denk dat Chelsea eerder een dure verdediger probeert tehalen, zoals, Maicon.

Van der Wiel moet eerst maar weer eens zorgen dat hij bij Ajax weer de speler wordt die hij vorig seizoen was. Op dit moment komt hij zwaar tekort voor Chelsea, zelfs voor Ajax.

Maar ik heb hele goede hoop dat hij snel gaat verbeteren, want onder Jol zat elke speler in een sleur. En onder de Boer lijkt iedereen voorlopig opgeleefd, en ik denk dat van der Wiel hier ook wel in meegaat.

In potentie is hij in ieder geval wel goed genoeg voor Chelsea vind ik. Zeker op het voetballende gedeelte sterk.

Verder denk ik dat er van dit bericht niks klopt, Chelsea gaat hem echt niet halen.

Ik denk dat Chelsea een mooie club is voor Vd Wiel, hij verdient het om een stapje hoger te gaan binnenkort. Ik vraag mij alleen af of hij het niveau meteen al aan kan. Hij is erg goed, maar weet niet of hij het een seizoen lang op dat niveau kan volhouden...

17 miljoen is erg veel geld! Zo'n bod kan je bijna niet afslaan, al vind ik toch dat Ajax met deze groep gewoon voor de schaal moet gaan. Ook kunnen we in de EL nog mooie dingen laten zien. Ajax gaat in ieder geval nog een hoop geld verdienen aan Greg, Steek, Verthongen en Suarez (mounier).

6 januari 2011 om 17:17

Ja ik zou hem ook de komende zomer verkopen als dat moet gebeuren. Als ik ajax was zou ik wel proberen een iemand van de bovengenoemde te behouden; jan verthongen, dan hou je nog iets van continuiteit in het elftal. Bovendien is boilesen/van der meulen of miss. zelfs van der heijden nog niet klaar om hem te vervangen.

Suarez, Mounir, Greg en als het echt niet anders kan ook steek, mogen wat mij betreft wel verkocht worden. Daarvoor moet ajax een goeie spits halen een type bendtner (of hemzelf) en miss. wijnaldum/beerens/verhoek voor op de rechterkant. Linksbuiten; Sulejmani, Ebecilio, Zeegelaar Spits; Type bendtner, De jong, Castillion Rechtsbuiten; josefzoon, ozbiliz, lukoki

Ik vind 17 miljoen een faire prijs. Een jonge talentvolle aanvallend ingestelde rechtsback, dat is toch redelijk schaars, zeker iemand met al zoveel interlands.

Wat mij betreft mag ajax dit bod accepteren, ajax moet die positie voor de komende zomer dan; van rhijn, toivomaki, silva (indien niet verkocht), anita het maar laten uitvechten. Van rhijn is een groot talent, die zeker dezelfde capaciteiten heeft als greg. Toivomaki is natuurlijk afwachten en ikdenk dat anita op rechtsback veel beter tot zn recht komt, aangezien hij een rechtspoot is.

Ik hoop het! Laat het alsjeblieft waar zijn! Dan zijn wij tenminste van hem af... wat een klaploper zeg sinds hij een paar goede wedstrijden heeft gespeeld. Die jongen maakt zich meer zorgen om zijn uiterlijk, zijn petten en basketbal... Mr. Gangsta.. echt zielig als je zijn twitter ziet.. Tuurlijk worden we geen kampioen... die jongen is zo verliefd op zichzelf...

6 januari 2011 om 17:20

Ik ben het helemaal met je eens, je hebt niet voor niets een groen randje. Ik vond van der Wiel een uitstekende verdediger, maar na het WK is hij naast zijn schoenen gaan lopen. Aanvallend is hij dit seizoen zwakker qua voorzetten, en hij is minder productief in zijn doelpunten. Verder is hij verdedigend de laatste weken ontzettend zwak. Hij zal Chelsea nooit sterker maken, dan is die Bosingwa een stuk beter.

6 januari 2011 om 17:23

Klopt .. Bosingwa is sneller , sterker en beter op alle fronten ( op dit moment ) Natuurlijk heeft vd Wiel een toekomst maar hij moet dan wel snel zijn prioriteiten bijstellen anders word het gewoon een Everton speler.. of Atletico Madrid ( Niet dat daar iets mis mee is ) Maar de top kan hij vergeten als hij niet leeft voor zijn sport.

6 januari 2011 om 17:33

Jullie kijken blijkbaar geen Chelsea wedstrijden. Bosingwa is de zwakste schakel. Gister was hij ook dat ook. Bosingwa is sloom, zwak en slecht op alle fronten. Kan geen voorzetten geven, passeert zijn tegenstander moeilijk of gewoon niet, heeft nauwelijks overzicht. Het enige wat die jongen leuk kan doen is scharen en de lange bal naar Lampard of Anelka. Van der Wiel is echt wel beter dan hem hoor.

6 januari 2011 om 17:36

Bosingwa is nog altijd beter dan Paulo Ferreira.

6 januari 2011 om 17:31

Ik had jou net een groene rand gegeven bij het Hoffenheim-topic.
Maar zoals ik je nu zo zie had ik dat maar beter niet kunnen doen.

Alsof spelers tegenwoordig niet meer zichzelf mogen zijn. De omgeving waar zij wonen maakt wie zij zijn. Hij is jong dus lijkt het me vanzelfsprekend dat hij met jonge mensen omgaat. En die jonge mensen maken zich inderdaad zorgen om hun uiterlijk en kopen zo nu en dan petten om er goed uit te zien. Mag dat niet? Mogen spelers geen Twitter hebben? Moeten spelers allemaal hun broek tot hun navel hebben en niet met zijn vrienden basketbalwedstrijden kijken? Ballack is de jongste niet meer, maar hij kijkt graag naar worstelen (wwe) en Henry is ook een groot tennisliefhebber. Mogen spelers niet ijdel zijn? Zolang dit allemaal geen effect heeft op de manier waarop zijn benen bewegen vind ik alles prima. Mr Gangsta.. Maak jezelf niet belachelijk man..

6 januari 2011 om 17:35

Dat is niet het probleem. Het probleem is dat Gregory nogal eens onvolwassen is. Hij maakt over Twitter ruzie met de supporters en gaat naar concerten als die thuis op bed hoort te liggen, dat soort dingen. Hij moet zich gewoon professioneel gedragen en met 1 ding bezig zijn; voetbal.

6 januari 2011 om 17:41

Met je laatste zin ben ik het niet met je eens. Een mens hoort niet met 1 ding bezig te zijn in het leven, ook een voetballer niet. Mensen hebben vrije tijd en wat je daar in doet boeit me niet. Als een concert om 3 uur 's nachts begint en gaat om 6 uur 's ochtends naar huis om te slapen, de training begint om 6 uur 's avonds en Gregory heeft genoeg aan 5-10 uur slaap vind ik het prima.
Wel ben ik het met je eens dat een voetballer een voorbeeldfunctie heeft en er volwassen mee om moet gaan.

6 januari 2011 om 18:04

Dat is onzin.. jij schiet je doel voorbij. Ik zeg niet dat hij zichzelf niet meer mag zijn, maar voor het WK speelt die jongen sterren van de hemel, echt met een geweldige drive naar voren maar ook goed verdedigend achterin. Gewoon concentratie heet dat. Die is echt wel minder geworden na het WK , nadat meneer een Celebrity is geworden.. Dat kan maar hij moet zich daar wel van bewust worden en er aan gaan werken. Jij beticht mij van dingen die ik totaal niet heb gezegd! Hij mag best basketbal kijken , en veel te veel petten verkopen en zich als gangsta gedragen - dat interesseert me allemaal niks - ALS HIJ Maar Presteert.

6 januari 2011 om 18:13

Jij koppelt zijn prestaties dus gelijk aan zijn Celebrity gedrag...kunnen toch een hele hoop redenen zijn waarom spelers terugvallen? Suarez leeft voor voetbal, maar toch presteerde hij niet? Celebrity gedrag ook? Hmm kweet niet hoor maar er zouden meer dingen mee kunnen spelen....

6 januari 2011 om 17:33

Lijkt me een beetje simpel, iemand afrekenen op een paar twitter berichtjes en gelijk je mening over hem klaar hebben.

Hij is 22, heeft van zijn hobby z'n beroep gemaakt, een WK finale gespeeld. Mag hij dan in z'n vrije tijd niet van het leven genieten op zijn eigen manier, op vakantie tijdens de winterperiode en wat basketbal kijken in Amerika met vrienden (daar gaat het immers om). Hij mag toch zelf zijn leven invullen.

Hij heeft de laatste weken wat minder gespeeld, maar dat lijkt me geen reden om iemand af te vallen. Hij heeft bizar veel wedstrijden gespeeld afgelopen jaar, dan lijkt het me logisch dat je op bent op een gegeven moment moe bent en wat minder speelt.

6 januari 2011 om 18:00

Toch vind ik dat hij zijn prioriteiten niet helemaal bij het voetbal heeft.. al kan ik wel leven met het verhaal die jij hier schetst. Het is ook wel zo dat hij veel wedstrijden heeft gespeeld, is heel waardevol voor ons geweest. Maar als je er zo bij gaat lopen zoals hij deed na het WK dan ben ik er klaar mee. Tuurlijk snap ik dat iemand rust nodig heeft, maar neem die rust dan ook. Maar hij loopt te sjokken over dat veld met een swagger van hier tot LA - dit ligt ook wel een beetje aan hem zelf hoor..

6 januari 2011 om 17:40

Dat hij af en toe verkeerd reageert op het publiek (zoals tegen Auxerre) ben ik met je eens. Maar zo over Van der Wiel praten omdat hij op twitter zit? Ik ken zoveel goede voetballers die op twitter zitten, waaronder Gerard Pique, Carles Puyol, Ces Fabregas, Ferdinand.

Waarom zou hij niet vrije tijd mogen hebben?

6 januari 2011 om 18:07

Tuurlijk mag hij zijn vrije tijd hebben .. ik ga hier verder niet op in - ik heb in andere posts daaronder wat uitgebreider antwoord gegeven.

Sorry hoor, maar 17 miljoen is echt veel te veel voor Van der Wiel. Vermalen ging voor zo'n 10 miljoen weg en Ronnie Stam voor 3,5 miljoen. Dat zijn nog realistische bedragen. Ik weet dat er een flink verschil zit tussen de duur van de contracten maar dan alsnog. 17 miljoen is te veel voor hem.

Hij draait dit seizoen een niet al te best seizoen, en ik mijn ogen lijkt het erop dat hji zichzelf gaat overschatten en gewoon wacht op een nieuwe club. Ajax zou hem graag voor zo'n bedrag verkopen.

6 januari 2011 om 17:18

Een type zoals van der wiel is wel heel erg schaars. En schaarse spelers zijn duur. Ronnie stam is een leuke speler maar niet exceptioneel, bovendien ouder, korter contract en geen international. Vermealen daar had ajax destijds meer uit moeten halen, maar de contractduur was wat korter dus 10 miljoen was acceptabel.

6 januari 2011 om 21:11

Stam vergelijken met van der wiel, kom nou... Van der Wiel is jonger en heeft veel meer talent. Daarnaast is hij aanvallend ingesteld en dat heeft veel plus punten. Qua verdedigend zijn ze beide ongeveer wel even goed...

Aan transfersommen kun je tegenwoordig geen gewicht meer hangen... 10 miljoen vind ik een heel mooi bedrag voor Gregory, maar ik zou tegen Chelsea zeggen: Doe het niet!

Nee ik denk dat zowel Ajax als Chelsea op dit moment weinig interesse heeft in een verkoop.
chelsea omdat Van der Wiel vorig seizoen wel heeft overtuigd maar nu een terugvalletje heeft en ze waarschijnlijk nog even willen afwachten. ajax omdat van der Wiel een dragende speler is die een aardig deel in de titel kan hebben ( wie moet anders Ruiz en Doedelzak afstoppen).

Maarja aan de andere kant is 17 miljoen wel erg veel, teveel naar mijn mening voor een back aangezien er voor een back over het algemeen minder geld wordt neergeteld en wat hierboven wordt aangegevn voor di bedrag ku n je ook een aardige middevleder en of spits halen.
Dus ik denk dat het maximaal om 12 miljoen gaat,

Goeie RB zou toch wel handig zijn, en dan hoop ik ook nog op Subotic.
Ik zie Van der Wiel wel degelijk als een versterking en hoop ook dat 'ie komt!

Zou niks zijn voor vd Wiel, om naar Chelsea te gaan, of uberhaupt naar een engelse team.
Hij past veel beter in de Primera Division!

Het is een jongen met veel potentie, ik zie het als 1 van de belangrijkste kandidaten om Dani Alves te vervangen bij Barca, uiteraard over een jaar of 2/3.

Pff Ferreira en Bosingwa zijn geen goede rechtsbacks, maar koop aub niet van der wiel. Vorig jaar was hij geweldig, wk ook, maar dit jaar heeft ie niks laten zien. Hij is aanvallend goed, maar verdedigend is hij zo slecht. Hij kan beter nog even bij Ajax blijven of een tussenstap nemen, voordat hij echt naar de top gaat..

Btw, ik vond Bosingwa de laatste jaren altijd wel een goede speler. Maar wat is hij slecht dit seizoen zeg.. Verdedigt slecht, verspeelt de bal alleen maar en brengt aanvallend ook te weinig..

In potentie veel beter dan Boswinga. Daar erger ik mij mateloos aan. Supersnel komt 20 meter over de middenlij: tikkie breed..... daar schiet je niks mee op! Als je hem in aanvallend opzicht beter laat functioneren, zeg ik haal vd wiel niet. Maar met deze Boswinga win je niks

Ik hoop dat we niet teveel op de verdediging gaan focussen maar meer op de aanval en het middenveld. Het ontbeert ons nu aan creativiteit en en voetballend vermogen. We moeten 1/2 nieuwe aanvallers en 1/2 nieuwe middenvelders. Dit hoeft niet allemaal te komen in de winter, maar er moet iig wat worden aangekocht.

Van der Wiel speelt de laatste tijd niet bijzonder en komt kwaliteit tekort voor Chelsea. Verdedigend is hij niet bijzonder en zijn voorzet vind ik niet goed genoeg. Als RB van Chelsea heb je gewoon een goede voorzet nodig. Het is niet voor niets dat Van der Wiel zo weinig assists geeft.

6 januari 2011 om 17:25

Ik denk dat je wat aan je kennis moet doen, de kenner12 Van der wiel heeft een uitstekende voorzet en biedt van achteruit ook de nodige creativiteit

6 januari 2011 om 17:30

Ik denk het eigenlijk niet. Van der Wiel heeft totaal geen goede voorzet. Niet zo prut als Manolevje, maar toch zeer matig. Totaal niet van het niveau Chelsea. Hij is niet heel creatief en heeft te weinig inzicht. Van der Wiel weet nog steeds zijn runs niet te timen en juist dat al hem fataal worden in de Epl. Als je daar verkeerd timet wanneer je naar voren gaat en wanneer je achterin blijft dan wordt je eruit gecountert. Van der Wiel beheerst dat nog niet zo goed (niet zoals Ashley Cole).

Van De Wiel is idd niet goed genoeg voor de Premier League. In aanvallend opzicht kan hij wel mee maar verdedigend schiet hij te kort. Maar wat heeft Chelsea voor alternatieven? Bosingwa, Paolo Ferreira?
Nee Chelsea moet zich wel versterken, maar niet met van de Wiel... Misschien heeft een aanvaller meer prioriteit

Van der Wiel vind ik het type rechtsback dat in elke team wat toe zou voegen. Technisch sterk en hoewel hij dit seizoen (voornamelijk onder Jol) niet veel is opgekomen aan de rechterkant toch een aanvallend ingestelde speler. De prijs is ook terecht. Het is met afstand de beste rechtsback van Nederland. Speelde op het wk de finale en is nog jong. 17 miljoen is dan een goeie prijs voor elke club die hem zou willen kopen is het niks.

Als die 17 miljoen waar is, is dat erg veel geld voor een rechtsback. Rechtsback is niet de belangrijkste positie in een elftal en kan prima opgevangen worden door talent uit de jeugd. Als Chelsea echt 17 miljoen bied zou ik hem verkopen.

Van der Wiel is aanvallend een van de betere backs in Europa alleen verdedigend ontzettend zwak. Vorig seizoen tegen FC Twente echter speelde hij Stoch helemaal uit de wedstrijd. Hij heeft veel weg van Dani Alves, houdt van aanvallen maar verdedigend af en toe nonchalant (en ja dat zeg ik ook over Dani) maar de potentie heeft die zekker en ik denk dat hij binnen nu en 3 jaar kan uitgroeien tot een wereldback.

Ben benieuwd. Zou het logischer vinden als Chelsea voor Srna zou gaan, kost bijna hetzelfde en is op dit moment een stuk beter als vdwiel. Ben benieuwd voor wie chelsea gaat.

Van der Wiel is een goede rechtsback dat heeft hij ook op het Wk bewezen! Ik denk dat hij beter pas in de zomer kan vertrekken uit Nederland en de Premier League zou een hele mooi uitdaging zijn voor hem. Kijken of hij daar ook ver mee op kan komen of dat hij daar wel word afgestopt hij is er klaar voor om een volgende stap te zetten. Ik denk dat hij zich best wel matchen aan Bosingwa!

Als ik naar de statistieken kijk zie ik dat Chelsea 19 tegendoelpunten heeft. Dat is evenveel (lees: even weinig) als Manchester United en slechts drie meer als de beste verdediging in de Premier League, Manchester City met 16 tegendoelpunten. Het probleem ligt dus blijkbaar niet bij de verdediging. Toch gaan ze opzoek naar een verdediger (of een back). En kijk eens bij wie ze uitkomen... ik zet liever een oude, losgepeuterde kauwgom van onder een schoolbank in mijn verdediging dan Gregory Van der Kijk-mij-eens.
Zouden ze niet beter een goede aanvaller of flankspeler kopen? Malouda en Drogba zijn hopeloos uit vorm, Sturidge en Kalou zijn nog ver van het vereiste niveau en Anelka staat niet bekend om zijn vele doelpunten. Chelsea heeft 12 doelpunten gescoord in de laatste 13 officiële wedstrijden (arsenal scoort 28 keer in haar 13 laatste wedstrijden).
Het probleem ligt volgens mij dus niet aan de blessure van Alex.

6 januari 2011 om 18:16

Daar sla je precies de spijker op de kop naar mijn mening. Altijd die opkomende backs, het is echt een trend. Niets mis met aanvallende vleugelverdedigers, maar ze moeten wel kunnen verdedigen.neem als voorbeeld A. Cole of Maicon, die brengen aanvallend heel veel maar staan ook verdedigend hun mannetje. Echter vind ik dit uitzonderingen, het lijkt wel alsof het aanvallende aspect veel belangrijker wordt, ten koste van het verdedigende. Kijk maar naar de populariteit van v/d Wiel, maar bijv. ook Manolev die er verdedigend - tja over zijn aanvallende kwaliteiten zal ik het niet hebben - ook weinig van bakt.

6 januari 2011 om 18:46

Deze reactie is ook voor Connaisseur... De reden dat wij nu opzoek gaan naar centrale verdediger is omdat Alex geblesseerd is en ook Ivanovic vorige keer geblesseerd was, waardoor Bruma in de basis moest. Alle respect voor Brumo hoor, maar in een situatie als nu moet je een goede vervanger hebben! Ivanovic kan goed in het centrum en Bosingwa kan goed op rechts, maar je komt zo wel in de problemen! En een aanvaller + flankspeler is nodig om het team te versterken! Sturridge is aardig op weg om een goede vervanger te worden van Anelka, maar Kalou is gewoon niet goed genoeg! (ik spreek mezelf hier tegen aangezien ik aantal weken geleden nog zei dat hij goed speelde, maar hij komt gewoon echt kwaliteit tekort). En Anelka had niet afgelopen seizoen, maar seizoen 2008/2009 was hij topscorer boven Christiano Ronaldo met 19 goals, dus hij is wel een doelpunten maker! Maar hij heeft absoluut zijn niveau van afgelopen seizoen niet, en ik denk dat dat zeker komt omdat Drogba uit vorm is! Hij verzorgde namelijk veel van de assists voor hem!

Veel wat hier gezegd word zal zeker een kern van waarheid in zitten (versterking of niet voor chelsea) maar ik ben wel van mening dat chelsea zo'n speler kan gebruiken. z'n rushes waren toch vaak gevaarlijk en hoe je het ook wend of keert, er zullen aardig wat shirts verkocht worden met zijn naam erop. want ook zo verliefd op jezelf zijn trekt mensen, en met zo'n babyface willen vrouwen wel naar het stadion komen neem ik aan haha

Prima aankoop voor Chelsea, als ze al van plan zijn hem aan te trekken dan, met van der Wiel en Cole op de backposities heb je toch 2 van de betere backs op dit moment in je team rondlopen. Daarnaast zijn er niet veel goede jonge backs te vinden op dit moment, van der Wiel is gezien zijn positie voor veel teams dus een goede optie, voor de meeste topclubs denk ik wel, behalve een real of een inter met Ramos en Maicon.

hahahahah van der wiel naar Chelsea het word steed gekker hier in europa is tog niet goed genoeg voor Chelsea hij moet eerst naar duitsland dat is een tussen stap die goed zou doen kijk maar naar huntenlaar rael ac milan niks en nu is die zeer goed dus van der wiel blijf maar lekker bij je club

6 januari 2011 om 18:11

@superman123:
Kerel, ben je ooit al eens uit je boerderij gekomen om eens te zien hoe de wereld eruit ziet? Anelka, Terry en Drogba lelijk noemen, geloven dat Van der Wiel Sagna uit de basis speelt en zo'n lullige opmerking als 'gekke afrikaan' maken over een Franse voetballer doet mij twijfelen aan je mentale gezondheid. Grapjas!

6 januari 2011 om 19:19

haha beetje lachwekkend dit.

''dan kan die gekke afrikaan weg''
heb je enig idee hoe goed deze ''afrikaan'' is? van der wiel gaat hem never nooit uit de basis spelen. en hij mag heel blij zijn als chelsea hem wil, want ik vind hem zwaar overschat. tijdens het WK vond ik hem eigenlijk ook niet zo goed.

Dat Van der Wiel het topniveau aankan heeft hij laten zien op het WK, ik zie hem zelf het liefst bij Ajax blijven maarja 17 miljoen is wel erg veel geld en ik gun het hem ook om bij een topclub te spelen, al vind ik Chelsea niet echt bij hem passen maarja dat is mijn mening,
OT: Chelsea had toch een transferverbod, hoelang duurde dat en tot wanneer?

6 januari 2011 om 18:24

Die is allang al opgeheven

Het verbaast me dat er mensen zijn die Bosingwa durven af te kraken. Deze man is nog altijd gelijk aan de beste rechter verdedigers op dit moment.

Buiten dat, was en is Bosingwa een voorbeeld professional en ook 1 van de sterkhouders van Chelsea afgelopen seizoenen. Hij heeft al bewezen het geld waard te zijn bij FC Porto en nu ook bij Chelsea. Helaas heeft hij dit seizoen niet altijd kunnen spelen en moet nu absoluut ritme opbouwen en dat gaat altijd stroef in de situatie waarin Chelsea verkeerd.

Hoe je het wendt of keert Van der Wiel heeft laten zien dat hij mee kon lopen in de top. Dit is helaas geen garantie dat hij in dé competitie van Europa dit kan volhouden en presteren. Buiten dat zul je zien dat er bijna geen enkel team in de Premier League met vleugelverdedigers speelt omdat er simpelweg hiervoor de kracht er niet is om tegen sterke teams op te komen. Het blijft altijd een risico om een speler te kopen die nog maar 22 is en al op het hoogste niveau moet spelen.

Chelsea is inderdaad 1 van de weinige uitzonderingen die met een vleugelverdedigers speelt in de Premier League maar wel met een degelijke tactiek waarin een verdedigende middenvelder de taken achterin kan overnemen en de rechtsback of de linksback blijft staan om zo nog steeds 3 man achterin te houden.

Bosingwa was 1 van de uitzonderingen die het wél kan en Ashley Cole beschikt deze tactiek uitermate dit maakt hem dus ook een gewild object omdat hij de inzicht hiervoor heeft.

Let wel op: Chelsea is inderdaad dun in de verdediging qua waardige opvolgers om even over Ferreira te hebben. Hij is misschien niet geliefd in Nederland en vooral niet nu bij deze vertoning die Chelsea laat zien maar is wel een persoon die niet elke wedstrijd hoort te spelen. Dat doet hij nu wel en dat is in mijn ogen een zeer kwalijke zaak.

Chelsea moet de vinger op de zere plek leggen en prioriteiten stellen en ik ben van mening dat elke Chelsea-fan op dit moment met mij eens is:

- Een extra centrale verdediger die de taken rechts kan overnemen

- Een hangende rechter middenvelder die af en toe op komt (dus geen Kalou of Anelka die overigens meer functioneert als een aanvaller waardoor het eigenlijk al links scheef loopt) maar de soort speler die ze hebben laten gaan: Ballack en ook Deco konden de opdrachten op deze posities perfect uitvoeren. In zekere zin minder fan van Joe Cole omdat hij té veel naar voren wilt/gaat.

Ze hadden hiervoor zeker een Chelsea-waardige speler (yossi Benayoun) gehaald en in mijn ogen een goede vervanger voor gehaald want ik kan me weinig vervangers opnoemen die zo met Chelsea kunnen spelen maar het is op dit moment wachten wanneer hij terug kom.

- Natuurlijk een luxe probleem voorin is nooit erg dus een vervanger voor Anelka en/óf Malouda

Spelers als Kalou zijn natuurlijk altijd een optie om te laten spelen maar spelers zoals Bruma/sturridge/kakuta/mceachran moeten ze laten rijpen en af en toe laten spelen, het idee dat ze een toevoeging zijn. Op dit moment worden enkele alleen ingebracht omdat de situatie hopeloos is en dat verslechtert in mijn ogen de huidige situatie van Chelsea.

6 januari 2011 om 18:38

Als Chelsea-supporter ben ik het wel deels met je eens! Een Centrale verdediger is nodig, maar de rechterkant is gewoon goed gedekt hoor! Bosingwa is een hele goede speler en als er een centrale verdediger bijkomt gaat Ivanovic naar rechts... en hij is nog een klasse beter dan Bosingwa...ik denk dat we juist geen hangede rechter middenvelder nodig hebben, maar een echte vleugel middenvelder zoals Malouda/zhirkoff! Malouda heeft echter een vorm probleem waardoor een vervanger niet zo gek is. Kalou vind ik niet goed genoeg om eerlijk te zijn! Ik heb hem een tijdje verdedigd omdat hij de bal goed kan vast houden, maar zijn spel is gewoon te langzaam. En als we het toch over langzaam hebben, Anelka... Hij mag van mij ook op de bank! Hij staat steeds aan de middenlijn ipv in de aanval en vertraagd het spel ook ongeloofelijk! Dus dat vind ik ook, een vervanger voor zowel Malouda als anelka!

Wat ik nodig vind is dus dit:
- Een centrale verdediger
- Een vleugelmiddenvelder, en desnoods 2 (omdat ik niet precies weet wanneer Zhirfkoff terugkomt)
- Een (aanvallende) middenvelder zoals Ballack!

Een speler als Sturridge vind ik op het moment beter spelen dan Kalou/anelka/malouda... en Mceachran, Brum en Kakuta moeten inderdaad nog even rijpen!

Ktbffh!

6 januari 2011 om 18:49

Zhirkov is een linker middenvelder en zie hem Malouda op dit moment niet uit de basis spelen ondanks dat Yuri toch een aardige voetballer is, is hij in mijn ogen nog steeds de jongen die af en toe moet invallen om het spel te verversen of in de Europese wedstrijden in actie moet komen.

Ballack en Deco waren statische middenvelders die héél af en toe mee gingen dus zie niet zo in wat je precies daarmee bedoelt.

Verder is Ivanovic inderdaad een goede rechter verdediger en ook centraal kan hij zijn mannetje staan tóch zie ik daar nog steeds liever Bosingwa staan vanwege zijn wat aanvallende impulsen.

Een rechter middenvelder is top prioriteit en een verdediger is welkom. Bij een aanvaller is het natuurlijk altijd een nadeel dat deze altijd duurder zijn voor een top club zoals Chelsea.

6 januari 2011 om 18:55

Ik zeg ook niet dat Zhirkov Malouda eruit gaat spelen, maar als hij nu fit was zou hij zeker in de basis moeten beginnen aangezien de vorm van Malouda ver te zoeken is! En ik schreef (aanvallende) middenvelder zoals Ballack en die haakjes staan er juist omheen om aan te geven dat ik een middenvelder zoals Ballack wil.. miss beetje onduidelijk dus excuses daarvoor En Ivanovic speelde naar mijn mening zeker wel beter dan Bosingwa op de rechterpositie! Zeer balvast en ook aanvallend niet de slechste! Achterin staat hij over het algemeen goed en ook hij scoorde een aantal doelpunten!

ik vind het ook veel te veel geld want als je kijkt dat affelay voor 5,5 miljoen weggaat(denk ik) dan gaat van der wiel zeker niet voor 17 miljoen weg

6 januari 2011 om 18:19

Afellay is maar voor 3miljoen weggehaald door Barcelona

On: Lijkt me geen goede stap voor VD Wiel om naar de Premier League te gaan, ik zie hem meer als een speler van de Spaanse Italiaanse competitie, komt hij ook denk ik best op zn recht

6 januari 2011 om 18:28

Groot verschil is dat Affelay nog maar een contract had voor een half jaar! Dan kan je hartstikke blij zijn dat hij alsnog voor 5,5 is verkocht(als dat al zo is volgens mij was het iets van 4). Daarnaast is greg nog jong 22, heeft hij al bewezen op topniveau mee te kunnen (wk). Natuurlijk zijn er nog genoeg punten die verbeterd moeten worden maar dat neemt niet weg dat hij wel degelijk rond de 17 miljoen waard is.

Ik zou zeggen doen, 17 miljoen is een aardig bedrag voor Ajax en dat kan het goed gebruiken in deze tijden. Ajax heeft bovendien ook een goede jeugd, dus zo een ramp zal het niet zijn. Ajax doet er zeker goed aan om nu lekker wat miljoentjes te ontvangen.

Van der Wiel komt totaal niet tot zijn recht bij Chelsea...
Chelsea is een krachtteam en laat dat nou niet het sterkste punt van ''greg'' zijn.

vd Wiel komt het beste tot zijn recht bij een ploeg als Bayern , een team dat nog met vleugels speelt en wat aanvallend voetbal nastreeft.
Dan kan hij er overheen komen en zijn ding doen (mits hij weer in zijn vorm terugkomt)

Van der Wiel bij chelsea? Ik weet het niet hoor laat hem nog een jaar of 2 bij ajax blijven.
Ik vind die rechtsback van tottenham hutton of zoiets heel goed! Vertongen zou het wel kunnen bij chelsea maar die speelt het liefst links centraal waar terry al staat. Ze moesten carvalho nooit verkopen. De rede dat chelsea zo bagger speelt komt omdat ze 5 belangrijke spelers hebben verkocht,

Deco (zorgde altijd voor aanvallende potenties)
Ballack (was een beest!)
Carvalho (vanzelfsprekend
Belletie ( mischien niet de belangrijkste maar hij stond er wel als iemand geblesseerd was)
J.cole ( zijn snelheid en creativiteit kon wedstrijden openbreken en beslissen.

Wat heeft chelsea gehaald als vervanger. Ramires die er weinig van bakt en benayoun die een hele tijd geblesseerd is.dag kampioensschap en champions league!

6 januari 2011 om 18:39

Dat probeer ik ook al een aantal keer duidelijk te maken... Er zijn teveel spelers weggegaan en wat we daarvoor terug kregen is nog niet overtuigend geweest! Al vind ik wel dat Ramires zeker aan het groeien is in zijn spel! Hopen dat er wat vers bloed bij komt!

6 januari 2011 om 18:42

Je hebt wel deels gelijk, maar het wordt allemaal erg overdreven en iedereen praat elkaar na. Natuurlijk mist Chelsea spelers, maar het ligt meer aan het mentale gedeelte dan aan het gebrek aan kwaliteit. Er wordt steeds naar een reden gezoekt. Toen Lampard nog geblesseerd was, was zijn gemis zogenaamd de reden van de slechte prestaties. Nu doet Lampard weer mee en Chelsea presteert nog net zo dramatisch. En trouwens, Ramires is de laatste wedstrijden een van de betere spelers. Neemt niet weg dat er zeker een kern van waarheid in jouw stuk zit hoor

6 januari 2011 om 18:51

@flip_chelsea! Lampard is nog niet echt in zijn oude vorm, maar hij werd zeker gemist! Hij scoorde afgelopen seizoen echt ongeloofelijk veel voor een middenvelder en gaf ook ontzettend veel assists! en laat het daar nou eens aan liggen: doelpunten! Dus hij werd zeker gemist, en zijn oude vorm wordt nog steeds gemist! En Ramires is zeker de laatste wedstrijden aan het groeien, maar hij is er nog niet hoor! Ik denk dat hij vooral beter lijkt, omdat de rest zo verschrikkelijk slecht speelt, zoals Anelka/kaloud/drogba/malouda/lampard ga zo maar door...

6 januari 2011 om 18:56

@ Flip_chelsea

Er is op dit moment geen kwaliteit te kort maar mentaal.

Dit klopt in een zekere zin maar op dit moment is er ook geen verfrissende impuls die het verschil op dit moment kan maken. Een Benayoun zou uitermate geschikt zijn geweest om het spel toch aan te wakkeren.

Deze is er echter niet dus moet je kijken naar wat de mogelijkheden zijn om zo'n team toch een motivatie boost te geven. Op dit moment is het vrij hopeloos als je bekijkt naar wat voor spelers ze er wanhopig in zetten om toch nog de winst te pakken.

Als je maar enig wedstrijden van de afgelopen wedstrijden hebt gezien dan zie je ze er toe zijn om een verfrissing in het elftal te krijgen.

@asveld

Ramires is op dit moment één van de betere spelers van Chelsea. Chelsea heeft totaal geen gebrek aan verdedigende kwaliteiten, het is op dit moment de creativiteit en het geluk dat Chelsea mist.

@topic

Buiten dit allemaal hoor ik enkele mensen zeggen dat Ancelotti' positie ter spraken stelt. Dit is dus het slechtste wat ze kunnen doen om de coach te ontslaan omdat er op dit moment gebrek is aan geluk. Bekijk enkele statistieken en dan zie je dat 80% winst hadden moeten zijn voor Chelsea (enkele uitzonderingen Everton/arsenal..)

Forever Blue

17 miljoen is niet niks. ik geloof bar weinig van het chelsea gebeuren maar als chelsea echt 17 miljoen bied moet je deze jongen de volgende stap laten maken. je kan altijd blind als vervanger erin zetten en dan kan toivomaki groeien in de jeugd!

1 van de meest overschatte spelers ooit , maar ja hij speelt bij ajax en dat zorgt altijd voor een meerwaarde. Als je ziet hoe zwak hij bezig is dit seizoen zal ie serieus door de mand vallen als die al naar chelsea zou gaan.

Gregory van der Wiel is een erg talentvolle speler, alleen staat hij al een tijdje stil in zijn ontwikkeling. Het wk in Zuid-afrika heeft daar denk ik een grote rol in gespeeld, het was toch allemaal teveel van het goede.

En Ajax moet echt gaan ophouden met het vragen van zulk verschrikkelijk hoge bedragen. 17 Miljoen euro voor een speler die pas eigenlijk sinds een jaar echt is doorgebroken in de eredivisie, is gewoon teveel.

Desalniettemin kan het een grote speler worden.

Ben ik ff blij dat we bij United een van de beste (toekomstige) rechtsbacks van Europa hebben in de persoon van Rafael.

Of: Ik denk niet dat Van de Wiel in zo een vroeg stadium naar Chelsea moet gaan. Ik vind hem op dit moment tekort schieten voor de absolute top. Waarom ?, omdat je bij de topclub vaak wordt afgestraft als je als nieuweling niet constant weet te presteren, want daar zijn de banken breed genoeg

Halllooo mensen wordt wakker.
iedereen zegt die de wk finale heeft gespeeld.duh hij had niet echt veel concurentie.
En bij clubs als Chelsea, Man Utd, Arsenal. kan hij niet altijd op een basisplek rekenen en dat is juist erg belangrijk voor zijn leeftijd. Ik vind hem geen 17 miljoen waard. Maar snap wel dat ajax zoveel geld voor hem wilt.

Ik denk dat het zeker een aanwinst is voor chelsea. Alleen moet ie nog wel wat beter gaan spelen want hij heeft nog niet het beste uit zichzelf gehaald.

van der wiel kan prima meedraaien bij Chelsea alleen 17miljoen vind ik een beetje veel
miss 10 a 12 miljoen,

Verdedigend gaat het niet goed met Chelsea, maar van der Wiel kan daar wel wat verandering in brengen.

6 januari 2011 om 19:22

ze hebben helemaal niet zo veel tegen doelpunten hoor/ maar 3 meer als de club met de beste verdediging: man City

en ik vind hem verdedigend veel te slecht voor chelsea, aanvallend gaat nog maar naar mijn mening is dit 1 van de meest overschatte spelers op dit moment.

6 januari 2011 om 19:44

Ik bedoel de geblesseerden aan Chelsea's zijde, als er één iemand bij hun geblesseerd is dan is er niemand of hem te vervangen.

6 januari 2011 om 19:52

Chelsea kan zich beter druk maken om een aanval. Verdedigend is Chelsea niet zo slecht. Het is op zich niet een verkeerde idee om een verdediger halen die het selectie breed maakt, maar waarom zou Chelsea dan zoveel moeten betalen voor Van der Wiel? Dat kunnen ze beter besteden aan een aanvaller en of een middenvelder want daar liggen de echte problemen.

7 januari 2011 om 08:39

@weareunited,

dat klopt, maar is dan 17 milj. niet een beetje veel voor een vervanger als ze geblesseerd zijn. dan kan je beter een goede aanvallende kracht kopen....

6 januari 2011 om 19:48

Van der Wiel zal hier geen veranderingen in brengen. Zo kun je beter Bosingwa op die positie zetten. Verdedigend voegt Van der Wiel minder toe. Het zal dan ook eens op neer komen dat hij in een veel zwaardere competitie zal spelen waar het fysiek behoorlijk hard aan toe gaat. Chelsea heeft geen behoefte aan een aanvallende back als Van der Wiel. Ze moeten zich concentreren op een creatieve voetballer een een goalgetter. Chelsea aanvalt dramatisch. Daar moet het toch ook vooral gebeuren. Als je niet instaat ben om tegen Wolverhampton te scoren zegt het al genoeg. Drogba is uit vorm, Anelka is echt niks waard net als Kalou en dan heb je nog een getalenteerde Sturridge die niet zo vaak speelt en altijd pas in de late tweede helft in het veld komt.

Ik denk dat vd wiel beter naar een andere club kan gaan als chelsea, als je al 3 spelers op dezelfde positie hebt die ook nog evenwaardig aan vd wiel zijn kan je beter voor een andere club gaan.

Als Chelsea supporter zie ik hem niet graag komen. Vind dit niet een positie waar we versterking nodig hebben, in hoever je dit versterking kan noemen. We hebben een soortgelijke speler als van der Wiel in Bosingwa, en dan vind ik Bosingwa in vorm gewoon een stuk beter. Daarnaast hebben we nog Fereirra en Ivanovic die rechtsback kunnen spelen, waar ik Fereirra eigenlijk graag weg zou willen hebben, maar dat zijn meer verdedigende backs waar Bosingwa meer aanvallende kwaliteiten heeft.

7 januari 2011 om 01:22

Wat zeg jij nou weer
Als er 1 positie is waarin we versterkt moeten worden is het de rechtsback positie wel.
Op elke positie staat een heer en meester, overal. Cech, Terry, Cole, Lampard, Essien, Mikel, Drogba, Malouda etc.
Maar de rechtsbackpositie is echt de zwakste schakel van ons, serieus.

Volgens mij haalt heel ajax op Steek na de vorm niet van vorig seizoen.bovendien is hij nog jong en heeft vorig jr alles gespeeld incl wk en amper vakantie..terugslag was te verwachten.bovendien is vd wiel verdedigd nog geen wereldtop,maar zeker wel subtop.kijk het wkwk,hijtrekt zich ook op aant niveau.bovendien komt zn snelheid zeker ook verdedigend van pas,wordt er nooit uitgelopen en corrigeerd vaak nog mocht hij worden uitgespeeld.

van der wiel is wel een hele goede speler
maar ik zou neit weten of hij het niveau aan kan in het buitenland
watn hij komt graag mee op maar als je hoger gaat voetballen kan dat slecht gevolgen hebben met balverlies. en al shij naar een topclub gaat zul je zien dat hij miss heel af en toe invalt
maar we zullen zien ik gun hem het beste

6 januari 2011 om 22:13

Heb je helemaal gelijk in. Maar de meewste zeiden ook dat Vermealen het top niveau niet aan zou kunnen en zie. Het is erg onvoorspelbaar, pas je in het team, geeft de trainer je het vertrouwen en helpen je team genoten je dan kan je snel groeien en belangrijk worden.

Ik denk juist dat Greg perfect bij Barcelona zou passen! Als je ziet hoe zwak Dani Alves is in verdedigen, dan zou Greg daar ook wel kunnen staan. En ik denk dat Greg misschien nog wel beter is in aanvallend opzicht, die voorzetten van Alves komen echt 99 van de 100 keer niet aan, en dit is echt niet overdreven! Maar bij Chelsea wordt het hem toch te zwaar denk ik. Als je spelers als Rooney tegen je krijgt, die zijn toch van een ander kaliber. De Engelse competitie is gewoon een stuk fysieker dan de overige en laat dit nou net een van Greg zijn minpunten zijn.

Verder zeg ik: Succes Greg, van mij mag je vertekken.

7 januari 2011 om 01:19

Ik denk dat jij Dani Alves de laatste tijd niet hebt zien voetballen, want hij is in de vorm van zijn leven! Verdedigend ijzersterk en laat nu zijn voorzetten de laatste tijd prima aankomen, volgens mij moet je wat meer wedstrijden gaan kijken en niet iedereen na praten

Het probleem is dat Chelsea geen Van der Wiel nodig heeft. Chelsea heeft nieuwe concurrentie voorin nodig om de beesten weer te laten herleven (anelka en Drogba) en een rechtermiddenvelder. Dat mensen Benayoun erbij halen vind ik vreemd, dit vond ik toch een achteruitgang ten opzichte van Joe Cole. Persoonlijk zou ik wel een Gareth Bale zien komen omdat ik hier gewoon fan van ben, dan komen er wel voldoende aanvallende inpulsen vanaf de linkerkant. De spoeling voorin is verder nog te dun, een Dzeko zou ik wel een leuke aankoop vinden, al word die meer aan City gelinkt, misschien eens Adebayor polsen?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren