Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Jol: 'Misschien is dit wel de meest cruciale week van het seizoen'

Laatste update:

Voor Ajax wordt het deze week spannend. De ploeg van Martin Jol is niet goed in vorm, maar krijgt zaterdag koploper PSV op bezoek en treft dinsdagavond in de Champions League Real Madrid. Beide wedstrijden moeten gewonnen worden, weet ook Jol: “Misschien is dit wel de meest cruciale week van het seizoen.”

/

Ondanks de nederlagen tegen ADO Den Haag en AZ heeft Jol goede hoop op een goede afloop. “Vorig jaar hadden we ook zo'n periode dat we móesten winnen”, zei hij op de website van Ajax. “Dat lukte toen. En we willen het liefste inlopen natuurlijk. De druk is uitdagend. Het gaat er nu om de randzaken van de hoofdzaken te scheiden en die hoofdzaken te verbeteren.”

“Het gaat erom dat we winnen”, vervolgde Jol. “Dat doen we door te zorgen dat ons positiespel van achteruit en op het middenveld goed is. Onze spitsen moeten zorgen dat we als team spelen. Het is noodzakelijk dat we via het middenveld voetballen en iedereen gebruiken om te voetballen. Bovendien kunnen we geen balverlies lijden, want dan maak je het de tegenstander wel erg gemakkelijk. Wij moeten met overtuiging spelen en zorgen dat we de eerste goal maken."

De harde kern van Ajax stak de ploeg van Jol een hart onder de riem, door zich met vuurwerk te melden bij het trainingsveld. “Dat is altijd leuk. Zo werk je toch weer aan de onderlinge band en dat is mooi als je dat weet te creëren", zei Jol, die over tegenstander PSV zei: “Ze hebben het ook dit seizoen weer goed voor elkaar. PSV is een sterk team, uitgebalanceerd en met overal een dubbele bezetting."

Ajax wint thuis van PSV

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Je denkt al snel terug aan vorig jaar ja.
Maar toch zijn er belangrijke verschillen, Ajax draaide op dat moment al wel wat beter, terwijl PSV juist in een soort slob kwam op dat moment. Het is voor PSV een ideale wedstrijd, PSV heeft alleen maar te winnen en niets te verliezen. We zullen zien wat het wrdt

19 november 2010 om 14:16

tuurlijk heeft psv ook te verliezen! wat dacht je van de koppositie!
maar psv heeft dit weekend ook ontzettend veel te winnen!
als psv namelijk wint staat ajax op 9 punten, als vervolgens az wint van twente sta je ook goed los van twente! psv kan een belangrijke stap zetten richting het kampioenschap! want als ze wat ruimte hebben zullen ze vrijer gaan voetballen!

19 november 2010 om 14:45

Hoezo heeft PSV niks te verliezen??? Wat een onzin zeg. Als PSV verliest zien ze Ajax tot op 3 punten naderen en kan twente bij winst ze inhalen dus PSV heeft alles te verleizen.
Was mooi op de training en daarmee tonen wij dat we nog achter de ploeg staan al vrees ik dat deze cruciale week niet goed af zal lopen want met 2 gelijke spelen in deze 2 wedstrijden dan doen we het denk ik al boven verwachting goed. Dat is dan ook het belangrijkste voor mij...beide wedstrijden niet verliezen.

19 november 2010 om 21:56

Als Luiz wat meer geluk heeft kan het een leuke pot worden


Onzin, natuurlijk heeft PSV iets te verliezen. 3 punten voorsprong op een belangrijke concurrent.

19 november 2010 om 14:25

Maar als PSV zijnde is er bij een verlies nog niets verloren en dat is het verschil. PSV kan voetballen met de wetenschap dat als ze verliezen, ze nog steeds 3 punten boven Ajax staan. Verliest Ajax wordt het gat negen punten

19 november 2010 om 14:41

Er vanuit gaand dat Twente wint heeft PSV sowieso wat te verliezen, namelijk de koppositie. Daarnaast moeten ze weer hopen dat Twente dan weer een misstap maakt en wat is er nou fijner dan alles in eigen hand te hebben.

19 november 2010 om 16:08

Met 1 punt achterstand heeft PSV natuurlijk nog steeds alles in eigen hand. PSV en Twente ontmoeten elkaar namelijk nog een keer dit seizoen.

Ajax heeft veel meer te verliezen dan PSV waardoor Psv vrijuit kan voetballen zonder al te grote druk en denk daardoor dat Psv met de 3 punten ervan doorgaat morgen . Maar we zullen wel zien wat het gaat worden

We hebben het zeker goed voor elkaar Jol, wij spelen tenminste voetbal met een gedachte. Opbouwen vanuit achteruit via het middenveld. Veel creativiteit op het middenveld en een vaste opstelling.

Iedere speler bij PSV weet waar hij aan toe is als hij op het veld staat, weet precies wat zijn taken zijn.

Daar kan Jol nog wat van leren.

19 november 2010 om 15:32

als je Engelaar soms over dat veld ziet hengsten vraag ik me toch echt af of iig hij weet waar hij mee bezig is..

Beide wedstrijden moeten gewonnen worden? Geen weldenkend mens verwacht toch dat Ajax real gaat verslaan?

Ik ben Ajacied, maar ook als Ajax in bloedvorm is kunnen je beide wedstrijden verliezen.. Gaan mensen nu echt conclusies trekken wanneer Ajax deze week geen punten pakt? Ik word een beetje moe van al die paniek de laatste tijd. De selectie heeft een vormdip, niet meer niet minder.

Als Ajax tegen Psv verliest dan kan je Ajax definitief afschrijven voor de titel (voor de azijnzeikers: Ja, natuurlijk is het theoretisch nog mogelijk dat Ajax alsnog de titel wint). Verder zal de paniek binnen Ajax tot ongekende hoogte stijgen als er niet gewonnen wordt. Zou me niks verbazen als er dan weer koppen gaan rollen. Niet dat ik denk dat, dat heel veel zal veranderen of dat Ajax er iets mee opschiet.

19 november 2010 om 14:25

We hebben vorig jaar gezien dat dit niet het geval hoeft te zijn en die voorspellingen zijn allemaal ontzettend voorbarig. Als Ajax wel de vorm van vorig seizoen te pakken krijgt worden PSV en Twente vanzelf weer zenuwachtig en verspelen ze weer punten. Dus op langere termijn zal dit resultaat denk ik niet veel schelen, op korte termijn, zoals jij ook aangeeft, zal het wel voor de nodige opschudding zorgen.

19 november 2010 om 15:35

Als Ajax wel de vorm van vorig seizoen te pakken krijgt worden PSV en Twente vanzelf weer zenuwachtig en verspelen ze weer punten

als ik kon vliegen was ik veel sneller op school

net zo speculatief als: het seizoen is voorbij als we verliezen en alles is weer oke als we winnen..

19 november 2010 om 15:37

Ik geef alleen de andere kant van de medaille weer zoals Centaurus die beschrijft en ik reken hem daar ook niet op af. En inderdaad, het is allemaal speculatief en koffiedik kijken.

19 november 2010 om 15:42

klopt. daarom reageer ik eigenlijk ook liever niet op dit soort dingen. het kan alle kanten opgaan en je ziet wel 120 verschillende als dan redeneringen voorbij komen en allemaal kunnen ze maar ja. het is gewoon hangen en wurgen voor Ajax deze week. als ze verliezen tegen PSV staan ze op 9 punten maar dat wil helemaal niets zeggen zeker niet bij PSV dat in het verleden nog wel eens voorsprong van 15 punten tot 1 terug heeft laten lopen...

ja jol als jij wat meer aan je elftal van vorig seizoen had gehouden was het misschien nu niet zo belangrijk maar hoop op een leuke wedstreid met de punten voor ons

19 november 2010 om 15:24

Voor jouw info:
Volgens mij wilde Jol en Pantalic en Rommedahl behouden en kwamen zij er met het bestuur niet uit! Voor de rest lijkt de selectie toch nog aardig op het eftal van vorig jaar!

On:
Allemaal leuk en aardig dat hij dit zegt, maar het moet dan wel gebeuren!
dit zeggen ze namelijk al vanaf ADO Thuis!

Het is wel heerlijk natuurlijk voor Jol en de zijnen dat ze in de eigen arena vanuit de underdog-positie tegen PSV mogen aantreden, dat kan ze eigenlijk alleen maar goed doen.

Ik verwacht dan ook nog steeds een overwinning voor de Amsterdammers.

19 november 2010 om 14:41

Ik hoop dat je gelijk hebt, misschien is het voor Ajax goed om een keer in de underdougpositie te beginnen in competitieverband.

Wordt een zeer spannende wedstrijd maar deze reactie van Jol schiet bij mij als Ajacied toch wel een beetje in het verkeerde keelgat. Hij probeert zich nu al weer in te dekken en de problemen van afgelopen weken weg te drukken. Het gelul over vorig jaar hebben we niks aan, morgen moeten we in ieder geval niet verliezen Martin, laat dat duidelijk zijn.

''dat doen we door te zorgen dat ons positiespel van achteruit en op het middenveld goed is. Onze spitsen moeten zorgen dat we als team spelen. Het is noodzakelijk dat we via het middenveld voetballen en iedereen gebruiken om te voetballen. Bovendien kunnen we geen balverlies lijden, want dan maak je het de tegenstander wel erg gemakkelijk.''

Blijkbaar weet Jol het wel maar hij wilt het niet inzien. Het probleem zit dus niet zozeer in de verdediging maar het speelt zich verder van het doel af.
Daarbij ook zeer duidelijk dat Jol ziet dat momenteel de spitsen er niet voor zorgen dat Ajax als team speelt of dat er via het middenveld wordt gevoetbald en dat niet iedereen wordt gebruikt. Te vaak hanteert Ajax de lange bal naar voren waarbij het het middenveld overslaat. Daarbij lijken de spitsen (El Hamdaoui en Suarez) vooral hun eigen spel te spelen zonder de overige spelers erin te betrekken.

En tja als je geen spits voorin hebt lopen die de bal kan vasthouden maar alleen spelers die voor hun eigen actie gaan waardoor er sneller balverlies wordt geleden dan maak je het je tegenstander inderdaad wel erg makkelijk.

Allemaal zaken dus die Jol dan wel constateert maar het lukt hem niet om er iets tegen te doen. En voor mijn gevoel kan dat ook niet totdat Jol inziet dat spelen met El Hamdaoui en Suarez voorin gewoonweg niet bevorderlijk is voor het spel van Ajax.

onzin.. uiteraard kun je goede zaken doen bij winst maar laat je het daarna weer liggen bij bv nec uit, ben je even ver weg.. psv thuis is nu wel de meest ideale ploeg omdat dat iets extra los maakt in de ploeg.. ajax speelt 10mnd goed+resultaat.. laatste maand slecht incl veel puntverlies..neemt niet weg dat er gewoon voldoende kwaliteit is en we spelen thuis in een kolkende arena(zie oa kiev thuis).. wij zijn ajax en dus altijd favoriet.. naar real hoef je niet te kijken, daar is alles wat je haalt meegenomen, en zul je met 3e plek je plaats moeten erkennen.. koploper in italie en titelkandidaat in spanje zijn eerlijk is eerlijk maat te groot

Nu staat de harde kern van ajax met fakkels bij het traningsveld.o jee als men morgenavond verliest,dat ben ik benieuwd of ze dan nog met fakkels staan.

Ajax moet hopen dat de vriend van Jol (mourinho) zijn B-team opstelt. Als Real (wat overigens wel veel mooier zou zijn qua wedstrijd en ambiance als Real natuurlijk gewoon met Ronaldo en consorten komt) dat doet maakt Ajax een kans. Misschien is Mourinho wel zo vriendelijk en gunt hij het Ajax boven Milan...haal je natuurlijk wel een potentiële concurrent voor de eindstrijd mee weg....iets wat Ajax natuurlijk niet is.

19 november 2010 om 14:33

Zelfs het B-elftal van Real Madrid is normaal gesproken te sterk voor Ajax, ik ga naar de wedstrijd en ik hoop eerlijk gezegd dat Ronaldo enzo gewoon spelen, verliezen doen we in die wedstrijd waarschijnlijk toch wel, maar mochten we winnen dan staat dat natuurlijk mooier tegen Het grote Real dan tegen 'real-b'

Maar ik weet wel zeker dat Mourinho een B-elftal opsteld, aangezien ze de week daarna tegen Barca moeten, maarja B-team? Benzema, Pedro Leon, Canales, Granero, Lass dat soort spelers zullen waarschijnlijk spelen, een B-team van Real Madrid zou in Nederland met gemak kampioen worden.

19 november 2010 om 14:34

is ook wel zo natuurlijk. Maar aangezien Mourinho eerder aan heeft gegeven Ajax te willen helpen zou ik er niet eens gek van staan te kijken als zelfs Benzema en zo thuis blijven.

19 november 2010 om 15:40

Mourinho kan dat dan wel zeggen, maar het zijn altijd nog de spelers op het veld die het moeten doen en die zullen vast niet het veld ingaan met de instelling van ''ach, we gunnen Ajax de overwinning wel'' Vooral spelersvan een b-team zullen zichzelf willen bewijzen.

Het lijkt mij dat Ajax naar het 2de verlies in de CL er al slecht voor staat en dat je bijna kunt stellen dat ze niet overwinteren, maar een stunt tegen Real Madrid zit er echt niet in, als Suarez zo gefrusteerd blijft voetballen. Misschien een keer een andere opstelling gebruiken.

Ondanks het slechte spel van Ajax denk ik toch dat ze gaan winnen van PSV zaterdag. De laatste 2 jaar werd het 4-1 beide keren. Het zijn toch altijd wedstrijden op zich, en PSV speelt goed, maar dat wil niet zeggen dat ze Ajax gaan verslaan. Vorig seizoen speelde Ajax de eerste seizoenhelft ook niet bijster goed, maar hebben ze het de 2de helft aardig goed gemaakt. Een seizoen is 34 wedstrijden lang, dus het duurt nog wel even.

19 november 2010 om 14:44

Je kan ook stellen dat Psv de laaste 10 jaar 6 keer heeft gewonnen in de Arena
Het gaat niet om de verleden maar de heden. We zullen wel morgen zien of Ajax Psv verslaat maar dat zie ik zeker niet gebeuren

Redelijk nuchtere reacties hier, maar je kan wel stellen dat deze wedstrijd ongelofelijk belangrijk is, want als je hem wel verliest sta je en 9 punten achter op PSV en ook nog eens met een zwaar lager doelsaldo, dus winst en verlies is een wereld van verschil hoor. Daarnaast denk ik ook dat ondanks dat ik hoop op AZ, dat Twente gewoon van ze wint, waardoor je bij verlies ook nog eens op 2 ploegen een inhaalrace moet vormen.

Ik hoop van harte dat Ajax wint, want dan staat alles bovenin in ieder geval weer in een klap dicht bij elkaar, maar het zal echt niet makkelijk worden, gezien de vorm van Ajax.

Dat men nu pas aan het positiespel bezig is , volgens mij had je daar al eerder mee moeten beginnen. Maar ik geloof best wel als je het spel van de afgelopen maanden hebt gezien , dat men nog niet veel met positiespel zijn bezig geweest. Er zit duidelijk geen lijn in het voetbal van Ajax

Natuurlijk mag je het niet hardop uitspreken, maar voor de toekomst van Ajax is het eigenlijk het beste als ze beide wedstrijden verliezen. Afgelopen week is er eindelijk wat op gang gekomen. Als Ajax beide wedstrijden winnen dan worden de monden van de mensen die kritiek hebben weer gesnoerd.

Gevolg: ajax blijft doormodderen op de manier zoals ze nu doen. Daarom is het beter als dik verliezen van PSV en van Real Madrid....

19 november 2010 om 14:57

Wat de afgelopen op gang is gekomen wordt gedragen door zoveel mensen die inzien dat dit al langer bezig is dat ze echt niet afgaan op alleen resultaat uit deze twee wedstrijden. Er gaat niets gebeuren als ze nu twee keer verliezen behalve dat de grootste kansen op enig sportief resultaat dan verkeken zijn. Dus gewoon winnen, de verandering is al ingezet, de manier waarop deze verandering zal verlopen is het enige dat onderhevig is aan de resultaten.

19 november 2010 om 15:26

Wat er deze week is besproken wordt compleet teniet gedaan als Ajax wint. De beleidsmakers zullen zeggen dat het goed gaat, en dat ze (waarschijnlijk) overwinteren in europa. Kortom wie wint heeft gelijk.

En daarom moeten ze gewoon keihard 2x verliezen zodat er nu daadwerkelijk iets gaat veranderen.

19 november 2010 om 15:35

Nogmaals, er zijn nu invloedrijke partijen die een beweging in hebben gezet die losstaat van het korte termijn resultaat. De oud-spelers met verstand die in de media aangeven bereid te zijn om te helpen omdat de club al lang ziek is laten zich niet leiden door deze twee wedstrijden. Wat afgelopen week is gebeurd was een opstapeling van slechte resultaten, maar het gevolg is resultaatonafhankelijk. Zeker omdat ik denk dat de mensen die bereid zijn Ajax er weer boven op te helpen niet kortzichtig zijn.

19 november 2010 om 23:32

Je kunt wel iets herhalen maar dat wil niet zeggen dat je hierdoor gelijk krijgt. De club Ajax is ziek. Beleidsmakers riepen enkele jaren geleden dat er iets moest veranderen: resultaat, er is nog steeds niks veranderd.

Als Ajax de komende week presteert zullen de beleidsmakers roepen van zie je wel, niks aan de hand, waarom ingrijpen. Resultaat Ajax blijft doorsukkelen. Kortom 1 weekje media aandacht brengt bog geen zomer. Het beste voor Ajax is om morgen en dinsdag gewoon zwaar te verliezen. Jol zal als eerste dan moeten vertrekken, en dan kun je direct een begin maken met een trainer met een Ajax afkomst: Blind of Rijkaard. er kan gebouwd worden aan een nieuw team. Trainer heeft een half jaar nikste verliezen en de beleidsmakers moeten hun ongelij erkennen en aftreden.

Alleen dan kan Ajax gezond worden, anders niet. Dus PSV doe je plicht en win svp overtuigend in Amsterdam

Ja jol, alleen het verschil met nu en vorig jaar is dat we vorig jaar goed voetbal speelden, en nu spelen zonder idee erachter.

Vorig jaar verloren we maar 3x in totaal, en dat waren uitwedstrijden tegen Psv, Twente en Utrecht die je mag verliezen.
Maar dit jaar hebben we 3 wedstrijden verloren die we vorig jaar allemaal simpel hadden gewonnen, we zijn geen schim van vorig jaar, het Ajax van vorig jaar had zeker gelijk met Psv gestaan, maar het Ajax van momenteel moet oppassen dat we niet heel ver achterop raken, het is jammer dat het zo ver had moeten komen, een overwinning morgen kan de boel misschien wel omdraaien.
Iedereen denkt wel dat Psv eventjes wint, maar vergeet niet dat als het publiek erg fanatiek is zoals tegen Kiev, en de spelers allemaal hun niveau halen dat we Dynamo Kiev versloegen en een punt tegen AC Milan pakte, ( die ik toch minstens 3x hoger inschat dan Psv)

Het hangt er vanaf welke vorm Ajax morgen heeft, ik hoop dat ze een 'over-mijn-lijk mentaliteit' vertonen, Psv is erg sterk maar zeker niet onverslaanbaar, heb genoeg wedstrijden van ze gezien waar ze toch erg veel moeite hadden.

Cruciale week, dat is het inderdaad.
Hoop dat we volgende week met een goed gevoel kunnen terugkijken.
Hoop het zo, kom op Ajax!

Het probleem is eigenlijk dat doordat ze een slechte periode meemaken tegen middelmatige teams en ook een team in de champions league waarvan je eigenlijk moet winnen verliezen. Hierdoor loop je achter de feiten aan en is dit volgens Jol opeens de meest cruciale week van het seizoen. Dat is het hele probleem, als we de punten gewoon hadden gepakt die we moesten pakken konden we eventueel tegen PSV gelijkspelen. Nu moet je eigenlijk winnen.

Mijn voorspelling over dit seizoen van ajax:

Tegen psv heb ik niks te zeggen, 1ste seizoenshelft gaat slecht, 2de seizoenshelft gaat het geweldig. Iedereen zegt dat ajax verdient had om kampioen te worden. Gebeurd niet en ze worden 2/3de.

PS: ik hoop echt dat psv zaterdag wint van ajax, zou geweldig zijn!

Ik hoop dat PSV ons kapot maakt. Als Jol niet begrijpt dat het probleem op het middenveld zit, maar toch structureel een beperkte voetballer als Lindgren durft op te stellen dan is ie een Ajax trainer onwaardig. Kan iemand mij uitleggen waarom die jongen een contract heeft, terwijl een speler als Aisatti niet goed genoeg bevonden is en ze Gabri gratis hebben laten lopen? Iedereen ziet toch dat hij de zwakste schakel is, kom op man.... Ik wordt hier echt moedeloos van. Om maar niet te spreken over het wissel beleid sjonge jonge. En maar roepen dat we geen buitenspelers hebben, terwijl spelers als Josefzoon en Zeegelaar zelden of nooit bij de selectie zitten. Hoe ongeloofwaardig ben je als trainer als je structureel eigen jeugd passeert voor spelers als Mido? Hoe geloofwaardig ben je als je Suarez met z'n gebrekkige Nederlands aanvoerder maakt, om hem te paaien, terwijl hij behalve z'n winnaarsmentaliteit, totaal geen voorbeeld is voor de selectie met zn gejank, gezannik, structurele aanstellerij, egoisme enzovoort. En daarnaast nog een speler aankoopt om hem voor de club te behouden. De marktwaarde van de hele selectie keldert met de dag. Ik kan wel een hele pleidooi hier houden met argumenten om die man uit z'n leiden te verlossen, maar eindstand gebeurt er toch niks. Die man heeft mij in ieder geval overtuigd dat ie verre van integer is. Hoe kan een trainer zowel technisch direceur zijn bij een vermeende toporganisatie als Ajax, met een directe leidinggevende die totaal geen verstand van voetbal heeft? Zit ik in de Twillight Zone ofzo? Er is geen idee achter het voetbal, tactiek kent Jol niet, verder er is geen spelbeleving, daarbij is de hele sectie mentaal zwakbegaafd. En ik neem het de spelers niet eens kwalijk. Vorig jaar vondt ik Jol top en zag ik de toekomst zonnig tegemoet, maar wat nu gebeurt zakt me broek echt van naar beneden. Structurele wanbeleid ligt ten grond slag aan deze malaise. En als er niemand binnen de club op staat om serieuze lange termijn oplossingen toe te passen, zie ik het somber in.

19 november 2010 om 15:13

Ik ben eerlijk gezegd ook niet bepaald blij met Jol en al helemaal niet met zijn keuzes.
Maar als je hoop dat psv ons kapot maakt ben je in mijn ogen geen echte supporter, de club gaat boven alles.

Suarez is wel degelijk een geschikte aanvoerder, hoe kan je nou zeggen gebrekkig Nederlands? voor een Spaanstalige kan hij toch goed Nederlands aangezien hij hier pas 5 jaar is, ik heb veel Spaanstaligen die lang in de Eredivisie spelen/speelde nog nooit een woord Nederlands horen praten : Gabri, Salcido, Mendez, Romero.
En je heb ook spelers (niet Spaans-talig) die al heel lang hier zitten of zaten en die ook geen woord Nederlands kunnen : Dzsudzsak, N'kufo, Reis, en ga zo maar door.
Suarez probeert elk interview in goed Nederlands te doen, dat is alleen maar te waarderen.
Hij zit in een mindere fase, maar hij heeft vorig seizoen bewezen wel degelijk een geschikte aanvoerder te zijn.

19 november 2010 om 16:13

Jij begrijpt me verkeerd vriend. Ik ben Ajax supporter in hart en nier, daarom wil ik juist dat we verliezen, want als we winnen verandert er niks. Dit probleem is groot en diep en het wordt hoogtijd dat het eens een keer serieus wordt opgelost, niet met korte termijn politiek waar de poppetjes veranderen, maar de structuur, politiek en beleid hetzelfde blijven. Daarom wil ik dat we verliezen, uit liefde voor mn club. Omdat we in een cultuur leven van scorebordjournalistiek en mensen niet verder kijken dan hun neus lang is.

Wat betreft Suarez op wat ik zei over z'n gebrekkige Nederlands ga je wel diep in he, laat dat nou net de minst zware argument die je kan ontkrachten. Kom op, ik ben zelf allochtoon, de taal weegt niet zwaar, zolang je maar kan overbrengen wat je bedoelt, het gaat natuurlijk om een voorbeeldfunctie en ik vindt Suarez geen goede voorbeeld voor de jeugd en de selectie. Dat je amok kan maken, maakt je nog geen groot leider.

19 november 2010 om 16:23

Ik begrijp je punt wel, maar als we verliezen staan we 9 punten achter, dat is in Nederland bijna niet te achterhalen aangezien Psv en Twente zelden puntverlies lijden, en misschien gebeurt er wel weer helemaal niks en staan we voor niks 9 punten achter, en er moet hoe dan ook wat gebeuren, en dat hoort niet af te hangen van een slecht resultaat morgen.

Wie weet wordt morgen wel de ommekeer, hoe slecht het ook gaat momenteel, we moeten altijd winnen en we moeten altijd achter onze club staan hoe vervelend en moeilijk dat soms ook is.
Ik begin er ook een beetje gek van te worden al jaren geen kampioenschap, al jaren steeds net niet.
Ik las op een Ajax fan site in een column de uitspraak : 'Ik begin me ook aan me zelf te ergeren, dat is zoveel om deze club geef.

Maar het heeft geen zin om op een nederlaag te hopen, steun je club in goede en in slechte tijden (al is het jammer genoeg vaker slechte tijden dan goede tijden)

De supporters zijn ook wakker geworden, mooi afgekeken van AZ vorige week. Ben benieuwd of de spelers dat opeens om kunnen zetten naar kwaliteit op het veld, kan het me niet voorstellen.

19 november 2010 om 15:16

Ik ben geen Ajax supporter integendeel zelfs maar als je nu gaat beweren dat de F-side en 410 afkijken bij die kinderen van AZ ben je compleet de weg kwijt. Het enige waat AZ uniek in is en hopenlijk ook zal blijven zijn die belachelijke klappertjes.

19 november 2010 om 16:10

Heeft met afkijken niet te maken, het spontane is er alleen vanaf. Daarbij was de opkomst ook nog eens lachwekkend voor een topclub.

In die klappertjes is AZ overigens niet uniek, in Nijmegen en Heerenveen hebben ze daar ook al mee te maken gehad. En voor 1 miljoen per jaar moet je het lekker niet doen.

p.s. Voor een journalist maak je belachelijk veel taal- en stijlfouten...

19 november 2010 om 18:06

Je praat eerst over afkijken en vervolgens heeft het niets met afkijken te maken? Bij Az worden die klappertjes structureel als gebruikt als ''sfeer'' daar waar het bij Heereveen en NEC als eenmalig beschouwd mag worden.

19 november 2010 om 15:17

Ja, want zoiets als een dergelijke sfeeractie was bij Ajax of een andere club nog nooit gebeurd he?

Ik hoop zo erg dat Ajax word afgestraft, en eindelijk heel Nederland erachter komt dat ajax geen topclub is maar zich op de middenmoot moet richten met overbetaalde ''vedettes'', een misplaatste trainer en een bestuur die hun zakken alleen vol proppen en niks uitvoeren behoren ze gewoon tot de suptop.

Misschien komt Ajax wel voor door Suarez die nu eens een keer niet tegen de lat schiet maar ietsje lager en komen ze daardoor met het publiek erachter - want ik ga er toch van uit dat zij, net zoals bij Feyenoord, hun ploeg niet in de steek laten - in een soort flow en winnen ze deze wedstrijd gewoon. De wedstrijd win je nog altijd op het veld en niet op papier en bij voorbaat staat er nog niets vast.

Zowel Ajax als PSV zijn gebaat bij een overwinning. Cruciaal is de slag op het middenveld. Zal Afellay eindelijk zijn rol als leider opeisen? Bij verlies voor Ajax is het definitief crisis in Amsterdam. PSV doet uiteraard goede zaken. Ben alleen bang dat PSV teveel spelers gaat verkopen in de winterstop. Tegen Real zie ik Ajax ook geen punten wegsnoepen. Real heeft een wereldcoach en wereld elftal(higuain, Ronaldo, Ozil, Khedira, Ramos, Carvalho, Pepe, Xabi Alonso, Di Maria, Ramos en Cassilias niet opstellen). Wordt voor de neutrale toeschouwers genieten geblazen.


Tuurlijk hebben wij als psv zijnde veel teverliezen,als we verliezen is het verschil nog maar 3 punten.
En als we verliezen en twente wint van az staat twente weer bovenaan en zijn we onze kop positie kwijt.
Ajax moet en psv mag,maar we zijn aan ons verstand en dat is ook de uitvals basis dat psv altijd wil winnen.
Het word 2 zware wedstrijden voor ajax tegen psv en real madrid,als ze daarvan verliezen zullen er in de winter spelers vertrekken.

Ag, zeiden we vorige jaar ook niet met z'n allen dat Ajax niet meer meedeed voor het kampioenschap.
Ze kwamen nog akelig dicht in de buurt.
Ajax heeft meer dan kwaliteiten genoeg om zelfs na een verlies partij tegen PSV de draad weer op te pakken een geweldige reeks neerzetten en dan toch weer mee te doen om het kampioenschap,
Waar ik echter wel bang voor ben is dat het kampioenschap in de winterstop beslist gaat worden.
PSV raakt Affelay al kwijt en mischien nog wel meer.
Bij mijn Fc Twente staan vele spelers in de belangstelling van enige clubs.
En ja diegene die zijn team het meerst in stand houd in de winterstop word dit jaar kampioen denk ik.

ajax uit altijd lastig.
Buiten dat ajax wat minder draait is dit altijd een wedstrijd opzich
Niemand kan van te voren zeggen wie er wint
want er kan van alles gebeuren
maar dit is het moment voor mijn club om een grote voorsprong te pakken op ajax.
Hoop op een leuke wedstrijd.

Hoe trap ik een open deur in, les 1: nadat 10.000.000 mensen hebben gezegd dat dit een cruciale week voor Ajax is, dat nog even bevestigen...

Het is weer zoals vanouds: alle spelers, trainers etc van Ajax komen aan de beurt en ze zeggen allemaal hetzelfde.
Lindgren: ''deze wedstrijd moeten we winnen.''
De Zeeuw: ''we moeten winnen, willen we uit onze dip komen''
Blablabla, zo gaat het dus voor iedere topper van Ajax. Voetbalzone, doe eens wat eerlijker verdelen, van beide clubs een stuk of vijf spelers (maximaal)! En dan bedoel ik niet vijf van Ajax en (g)een van Psv!

19 november 2010 om 21:03

Aahw germ krijgt je cluppie niet genoeg aandacht?? Ik weet niet hoor maar ik lees hier ook genoeg artikelen van Psv'ers. En over open deuren intrappen gesproken de uitspraak van Rutten is inderdaad geweldig en zou nooooit door een ander bedacht kunnen worden: het kan 2 kanten opgaan....goh....

20 november 2010 om 00:02

Nee hoor, jullie clubje krijgt gewoon te véél aandacht. Maar goed, laat ze maar lekker verzuipen in al die aandacht, want morgen rond deze tijd is de landstitel voor jullie verder weg dan ooit Ik bedoel, 2 interviews met Jol binnen 3 uur gaat toch wel erg ver

Lekker makkelijk ben jij Dit artikel gaat over Jol en niet over Rutten. Dat Rutten een open deur intrapt moet je op het item over Rutten zeggen en niet hier!

Waar veel mensen niet rekening mee houden is dat Ajax ook wel degelijk een nasleep heeft van het WK. Als je nagaat hoeveel spelers er uit de selectie bijna geen rust hebben gehad, dan is het gewoon schandalig veel..

- Stekelenburg
- Van der Wiel
- De Zeeuw
- Enoh
- Lodeiro
- Suarez
- Eriksen

En als je dan bij PSV ga kijken dan kom ik volgens mij uiteindelijk op één of twee:

- Affelay
- ?

Wie helpt?

Dit is niet alleen bij de Ajax spelers het geval maar kijk ook maar eens naar een club als Bayern. Die kunnen ook veel beter maar missen ook superveel spelers.
Erg zonde zo'n WK en dan weinig rust veel spelers kunnen dit gewoon weg niet aan.

20 november 2010 om 00:08

Dat is nou net het probleem van Ajax, ze hebben ze geen rust gegeven! Afellay heeft genoeg rust gekregen van Psv, maar die hadden ook genoeg spelers die dat op konden vangen. Ik denk dat Ajax ook gewoon in deze opstelling had kunnen spelen. tegen clubjes als, met alle respect, Roda JC en Vitesse (beide thuis)! Twee notities:
- Stekelenburg en vd Wiel spelen bij gebrek aan beter. Evt had ook nog Ooijer of Oleguer rechtsback kunnen spelen
- Ajax is vreselijk de fout in gegaan door Aisatti te verhuren. In deze situatie was hij een perfecte speler geweest!

Stekelenburg
vd Wiel
Vertonghen
Alderweireld
Anita
Lindgren
De Jong
Emanuelson
Aisatti
El Hamdaoui
Sulejmani

Inderdaad, als Ajax beide wedstrijden verliest dan is de kans groot dat Jol de laan uit wordt gestuurd!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren