Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Kritiek aan adres Vink kost Stam toch niet het kampioensduel'

Laatste update:

Ronnie Stam kan opgelucht ademhalen. De verdediger van FC Twente leek een schorsing te kunnen verwachten van de KNVB voor de kampioenswedstrijd van zijn club, nadat hij harde kritiek had geuit over het optreden van arbiter Pieter Vink tijdens het duel met AZ (1-0 verlies). De rechtervleugelverdediger heeft echter te horen gekregen dat het hem geen schorsing op zal leveren, zo meldt de Telegraaf.

/

De aanklager betaald voetbal van de KNVB stelde een onderzoek in naar de uitlatingen van Stam, die zich liet gaan na afloop van de wedstrijd tegen AZ. Vink kreeg een hoop te verduren, toen hij een handsbal van AZ’er Simon Poulsen niet zag. FC Twente had hiervoor een strafschop kunnen krijgen, maar omdat Vink geen fout zag kregen de Tukkers geen penalty.

Vervolgens liet Stam met harde woorden weten niet blij te zijn met de beslissingen van Vink. “Het is niet de eerste keer dat hij zoiets flikt”, brieste Stam na afloop. “Vink is een leugenaar. De KNVB moet die scheidsrechter maar eens goed bekijken, want ik heb mijn twijfels over hem.” Het levert Stam dus geen schorsing op voor het kampioensduel; wel zou hij volgens het dagblad een boete van duizend euro moeten betalen vanwege zijn uitlatingen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

yes!!!

en terecht natuurlijk weer een hele boel heise om niets gemaakt derksen!

20 april 2010 om 15:52

Yes idd ben er ook blij mee..

ik heb wel het idee dat er veel ajax-liefhebbers op de poll hebben gereageerd

Stam Wisgerhof Rajkovic Tiendalli dus in de verdeding.. moet afdoende zijn lijkt me

20 april 2010 om 15:56

'ik heb wel het idee dat er veel ajax-liefhebbers op de poll hebben gereageerd'

Kijk eens naar de onderstaande berichten van Ajacieden. Ik denk dat de meesten het een prima beslissing vinden. Schorsing was te zwaar geweest.

20 april 2010 om 15:58

Niet meer dan terecht. Spelers en trainers krijgen altijd een boete dan wel een voorwaardelijke wedstrijd schorsing in dergelijke gevallen. Dat heel Nederland moord en brand riep over Amsterdams gekleurde arbitrage-commissies bleek (weer) ongegrond. Mensen zouden is wat beter na moeten denken, alvorens hersenloze spinsels hier te deponeren.

Ook mét Stam verspeelt Twente punten in Breda en vieren wij een feestje in Nijmegen!

20 april 2010 om 16:18

@ ajaxpan

mijn knipoog erachter geeft aan dat ik dit niet serieus bedoel.. dus niet zo snel een reactie plaatsen als je je op je teentjes getrapt voelt.. de poll gaf aan dat meer dan de helft van de mensen wel een schorsing wilde zien voor Stam, vandaar..
De ajacieden reageren overwegend netjes idd; dat vind ik ook positief..

20 april 2010 om 16:25

Ik vind het maar raar dat iedereen doet alsof het maar zo vanzelfsprekend is dat Stam geen schorsing krijgt. De vent maakt een scheidsrechter uit voor "leugenaar", dat doe je toch niet?! Je kan wel je vraagtekens bij het niveau van de scheidsrechter zeggen maar iemand een leugenaar noemen vind ik veel te ver gaan. Had een ajacied dit gezegd had ik het ook belachelijk gevonden. De uitlatingen van Jol en Rutten waren dan ook van zachtere aard dan wat Stam allemaal naar buiten gooide. Had best geschorst mogen worden van mij.

20 april 2010 om 16:29

Ik vind totaal geen schorsing ook wel bizar eigenlijk. Ik vind dat Stam n.a.v. eerdere uitspraken i.i.g. een wedstrijd voorwaardelijk verdient.

20 april 2010 om 16:37

Waarom nou weer meteen het woord Ajax in je reactie? Zo krijg je op een gegeven moment ook dat alle Ajacieden raar gaan doen hier op voetbalzone hoor? Terecht dat Stam niet geschorst is, voorwaardelijk is meer dan genoeg. Moge de beste winnen volgende week!

20 april 2010 om 16:47

Ja ja, na dat je hebt gezien dat wij ajcieden het ook overdreven vonden.

Stam zegt gewoon de waarheid. Ik vind nogsteeds dat je je mening moet kunnen geven. Iedereen die met voetbal te maken heeft mag dat. De scheids, de trainer, club en hun spelers.

Tenslotte spelen de spelers het spel en dan vind ik het raar dat je niet met de regels van het spel mag bemoeien die tenslotte zelf speelt.

Sommige hebben hun voordeel ermee en andere weer een nadeel....dat kan, dat is het spel. Dat is het spelletje helaas, maar je mag van mij zeker wel je mening erover geven.

Ik gun Stam zeker wel een eventuele kampioensfeest en ik denk vele ajacieden ook al gunnen wij het onszelf meer

Om zoiets ga je iemand niet schorsen..., want anders leef je te veel voor de regeltjes en heb je totaal geen voetbal/spel inleving.

20 april 2010 om 17:03

Gelukkig doet jouw mening er niet toe Stam mag best berispt worden voor bepaalde uitspraken..al sprak hij naar mijn mening gewoon de waarheid.en dat die daardoor Vink daarmee in diskrediet brengt..tja...daar vroeg die dacht ik wel om. Die eerste penalty was misschien lastig met het oog te waarnemen..maar die 2de..kom op zeg! Dan hadden we zelfs nog tijd zat gehad voor de winnende treffer. Is het dan echt gek dat een speler na afloop zijn emoties niet helemaal onder controle kan houden?

20 april 2010 om 17:29

Ik heb zeker op de poll gereageerd en wel met Nee. Ik vind de kritiek op Vink terecht en derhalve niet strafbaar. Al helemaal niet met een wedstrijd schorsing waarin je team kampioen kan worden. Dan moeten die koekebakkers in Zeist hun scheidsrechters maar beter opleiden....

20 april 2010 om 17:29

Ik had het graag anders gezien maar eigenlijk moet ik toegeven dat alleen een boete volkomen terecht is. Ik heb even gezocht naar vergelijkbare gevallen alvorens een mening te ventileren en bijna alle trainers of spelers die zich hier schuldig aan hebben gemaakt in het verleden zijn er afgekomen met alleen een voorwaardelijke schorsing en/of boete. Jammer maar het is niet anders want Stam is een uitstekende speler en één van de sterkhouders van Twente in mijn opinie.

Off: Eén van de fouten van Vink heeft daarnaast een hele gunstige uitwerking op Ajax , afgezien van de niet gegeven penalty natuurlijk. Hij marchandeerde en gaf Douglas geen geel toen hij doorging op Didulica, iets dat hem op een schorsing tegen Feyenoord was komen te staan waardoor hij mee had kunnen doen tegen Nac. Door daar niet kordaat op te treden kon Douglas er gewoon bij zijn in het al vooraf gewonnen trainingspotje tegen Feyenoord en is hij er in de heksenketel(met een beetje verbeelding) van Breda niet bij haha.

20 april 2010 om 17:42

Ik vind ook dat hij niet geschorst moet worden, maar je moet niet mening en feiten door elkaar gaan halen. Iemand is een leugenaar of hij is het niet en iemand flikt iets ook vaker of hij doet het niet dat zijn geen meningen maar als ze waar zijn feiten.

20 april 2010 om 21:18

hahaha jah echt he

niet alle ajax supporters over een kamp scheren natuurlijk,

gek dat het uitgerekent nu stam overkomt, dat kan geen toeval zijn, er word zoveel gezegd door eidereen, jammerjammer

20 april 2010 om 15:58

Zijn we dan nu eindelijk van dat Knvb = Ajax gezeik af?
Want als dat echt waar was dan had Stam nu gewoon een schorsing gekregen, want dit is een belangrijke speler voor Twente in de laatste wedstrijd. Goed dat de Knvb er geen schorsing voor geeft, dit soort dingen gebeuren in de emotie van het moment. Een waarschuwing is wel op zijn plaats want je moet je als speler voor de camera beheersen. Daarmee lijkt mij de kous af.

20 april 2010 om 16:06

Dat 'knvb=ajax gezeik' is niet oorzakelijk verbonden met het al dan niet schorsen van Stam. Het nieuws werd gisteren gebracht alsof Stam een schorsing tegemoet zou kunnen zien. Dat afgezet tegen tal van voorbeelden van voetballers en trainers die eerder in vergelijkbare situaties de arbitrage in twijfel trokken wegkwamen met voorwaardelijke schorsingen en/of geldboetes zou natuurlijk op zijn zachts gezegd onbehoorlijk zijn.

20 april 2010 om 16:18

Eigenlijk is het nu Knvb = Twente. Je dacht toch zeker niet dat Kessler zou toestaan dat er iemand van zijn club geschorst wordt in de kampioenswedstrijd? Het valt me op zich nog wel mee dat hij niet aan de scheidsrechter heeft gevraagd om de kaart van Douglas niet op het wedstrijdformulier te zetten.

Ik vind het dan ook belachelijk dat hier geen schorsing voor wordt gegeven. Een scheidsrechter uitschelden voor leugenaar mag dus blijkbaar eenmalig. De club betaald de boete wel en de volgende keer zegt een andere speler het, totdat het jaar voorbij is en je weer opnieuw kan beginnen. Schandalig Knvb!

20 april 2010 om 16:30

@epodrost

Er zijn in het verleden echt wel spelers geschorst van andere clubs die ook kritiek hadden op scheidsrechters. Ik lees alleen al onder deze reacties een aantal voorbeelden.

Met die Knvb = Ajax opmerking bedoel ik als de Knvb echt Ajax voortrekt dan hadden ze deze gelegenheid wel aangegrepen om de motor van Twente te schorsen. Deze bewijst dat dat de Knvb echt niet Ajax voortrekt en gewoon altijd een eerlijk oordeel probeert te vellen, ook al zullen ze daarin fouten maken. Dus hoop ik dat dat zielige gezeik over Ajax en de Knvb eindelijk gaat liggen.

20 april 2010 om 16:53

Volgens mij stond de kaart van de Zeeuw niet op het wedstrijdformulier hoor...
en de Zeeuw = Ajax

20 april 2010 om 16:56

Ik vind de beslissingen van de Knvb sowieso raar. Die hele onderzoek slaat nergens op. Hoe moet een speler zich uiten voor de camera, dat doet de scheids toch ook om die beslissing te nemen, dat zegt ook al genoeg, maar alleen hij mag het uitleggen...slaat nergens op!

Wanneer een speler een rode kaart krijgt en hij geeft zijn mening om te zeggen dat het geen rood was en dat de speler hem niet raakte mag het wel, dan komt er ook geen onderzoek. Maar wanneer het hands was en de scheidsrechter heeft het gezien, maar beoordeeld anders, dan mag het niet!

Ik begrijp er soms niets meer van en de spelers al helemaal niet.

20 april 2010 om 17:06

@ tubes

Ach ik kan wel leven met een knvb die Ajax een beetje helpt zo nu en dan, al was het alleen maar om te compenseren dat Ajax buiten zijn eigen fans, overal wordt tegengewerkt Als het maar niet te gek wordt

20 april 2010 om 17:09

En hij vergeet even dat Douglas voor niks geel heeft gekregen...en een week eerder Tiote voor zn eerste lichte overtreding...terwijl bekend was dat Twente een probleem op het middenveld had.
En maak je niet druk om Kesler. Hij laat zich nu wel graag horen dat hij op en top Twente supporter is..maar het is meer een wit voetje halen bij de aanhang van Twente..die nog niet is vergeten dat we een dag na de vuurwerkramp gewoon moesten spelen uit tegen Feyenoord.
Feit blijft dat Ajax de laatste weken gelukkiger is geweest met arbitrale beslissingen...maar ik neem aan dat de Knvb geheel objectief haar werk doet.
Maar ik twijfel wel ernstig over de aanstellingen van scheidsrechters. Terwijl Rutten ons zelfs nog het voordeel daarvan toedichte. Dat is in elk geval verre van de waarheid...

20 april 2010 om 17:17

Terecht! Jij mag toch ook je mening geven over een scheidsrechter zonder daarvoor een boete te krijgen of wat dan ook? Buiten het veld is Stam net zo gewoon als ieder ander, ook al verdient hj vele malen meer dan wij. Als Vink waardeloos gefloten heeft, wat ik zelfs vind als Az-supporter, dan mag hij dat horen ook. Scheidsrechters worden altijd maar beschermd, maar die zouden toch ook gewoon eens een boete moeten krijgen van de Knvb. Toch te belachelijk voor worden dat hij dat "niet zag".

Daar zat Voetbal International dus weer eens mis. Vindt dit wel een goede oplossing, Rutten en Jol kregen ook geen schorsing (wel een voorwaardelijke) dus dan hoeft hij dat ook niet te krijgen.

20 april 2010 om 15:48

Helemaal mee eens, je moet iedereen gelijk behandelen hierin en niet Stam dan nu ineens op een andere manier behandelen.

20 april 2010 om 16:03

Ronnie Stam komt hier heel goed weg hoor. De integriteit van een scheidrechter in twijfel trekken door hem uit te maken voor leugenaar is buiten alle perken. Stam hoeft Vink niet te beoordelen op zijn werk dat doet de knvb wel. Vink zou eens wat kritiek moeten hebben op Stam als die een wedstrijd staat te schutteren in de defensie. Belachelijk dit.

Ik vind Vink vaak niet goed fluiten en denk dat hij het niveau niet aankan, maar Ronnie Stam spot gewoon met de integriteit van Vink en de knvb. Schorsen voor een paar wedstrijden zou ik niet vreemd vinden.

20 april 2010 om 16:06

@zweetbal, Rutten en Jol hebben ook bepaalde dingen over de scheidsrechter gezegd dus dat is net zo erg. Als hun geen schorsing krijgen van de Knvb dan verdient Ronnie Stam dat natuurlijk niet. Anders wordt het met twee maten meten en dat zou niet eerlijk zijn. Dit is gewoon een prima oplossing, die jongen zegt dat direcht na de wedstrijd dus logisch dat hij wat gefrustreerd was.

20 april 2010 om 16:08

@zweetbal
op zich heb je gelijk vind ik hoor... Uitlatingen als die van Stam zijn wat mij betreft ook onaanvaardbaar... Maar als de Knvb hem zou schorsen, zou dat niet consequent zijn...

Voor volgend seizoen wat mij betreft een verbod op commentaar op de leiding na afloop van of voorafgaand aan een wedstrijd...

20 april 2010 om 16:15

Ik ben tegen meten met twee maten hoor. De knvb moet harder optreden in het algemeen tegen mensen die de integriteit in twijfel trekken, want het vindt zijn weerslag bij de supporters met dit seizoen als hoogtepunt.

Vroeger was niemand bezig met wie de scheids zou zijn. Dit seizoen is het zelfs zo ver gekomen dat scheidsrechters elkaar beschuldigen van partijdigheid, die scheids heeft een seizoenkaart daar, scheids A heeft een hekel aan Ajax, scheids B aan Feyenoord, het corps is Twents gekleurd etc. Supporters zijn nu zelfs meer met de scheidsrechter bezig dan met de tegenpartij. Als er niet ingegrepen wordt dan kun je straks echt geen wedstrijd meer fluiten.

20 april 2010 om 16:25

tompsv

Rutten en Jol hebben de scheidsrechter absoluut niet publiekelijk voor leugenaar uitgemaakt, dat is wel even een verschilletje!

20 april 2010 om 16:31

@mazzel00
Als je de exacte woordkeuze bekijkt niet nee, maar de boodschap kwam allemaal op hetzelfde neer... Behalve dan dat Jol en Rutten de scheids ervan beticht hebben Pro-twente te zijn, terwijl Stam hem juist Anti-twente noemde..

20 april 2010 om 16:38

De manier waarop je iets brengt speelt natuurlijk wel een rol. Jol en Rutten zijn moeilijk te straffen, omdat ze geen oordeel hebben geveld over de arbitrage, maar hun bedenkingen hebben geuit. In principe zijn beiden onschuldig.

De manier waarop Stam dit heeft gedaan laat niets aan de verbeelding over. Hij heeft Vink gewoon letterlijk geschoffeerd. Hij is misschien iets minder slim/ervaren/taktisch dan deze trainers en was emotioneel, maar dat is nog geen reden om hem vrij te pleitten. Dan moet je jezelf kennen of tegen jezelf beschermd worden om maar geen interview te doen na zo'n wedstrijd.

Die schorsing was dus een harde, maar wijze les voor Stam geweest, maar ook voor fc twente.

20 april 2010 om 16:51

@zweetbal
leuk discussieren met je Blij te zien dat er meer mensen zijn die in staat zijn hun mening te onderbouwen!

Gevalletje Stam was inderdaad heldere taal.. Maar als hier regels over zouden komen bij de Knvb, kan er geen lijstje worden gemaakt met woorden of zinnen die je wel mag roepen, en wat niet gezegd mag worden.. Aannemelijker is het dan dat het iets wordt als "de speler of coach die ondubbelzinning de integriteit van de arbitrage in twijfel trekt, wordt onvoorwaardelijk geschorst voor 1 wedstrijd en tevens veroordeeld tot het betalen van een boete a 1.000 euro"..

En dan voldoen Rutten en Jol er beide aan....

20 april 2010 om 17:16

Geen idee wat Jol heeft gezegd...meestal schakel ik over als hij aan het woord is..maar wat Rutten zei is toch wel erger lijkt mij. Dat waren namelijk zware beschuldigingen. Nou dan vind ik leugenaar..of zeggen dat iemand niet eerlijk is niet zo heel erg.
Dus leg mij het verschil even uit?

20 april 2010 om 17:18

@ moustro, dankje, dat is overigens wederzijds.

Ik zou voor jouw voorstel zijn. Zo lok je bij de meeste supporters ook geen achterdocht richting de scheidsrechter op. Want een seizoen als dat we dit jaar hebben gehad hoeft voor mij niet meer. Het leek wel alsof ''zeiken'' op de scheidsrechter een nieuwe dimensie heeft gekregen. Op amateurniveau probeerden de trainers die ik heb gehad al in de jeugd het gezeur op de scheidsrechter door eigen spelers te temperen. Nu geven trainers in het betaalde voetbal echt het slechte voorbeeld.

20 april 2010 om 18:29

Jol en Rutten hebben wel degelijk de integriteit van de scheidsrechters in twijfel getrokken met hun uitlatingen. Jol klaagde voorafgaand aan de wedstrijd Twente - Ajax over het feit dat Vink was aangewezen als scheidsrechter. Hij zei dat Ajax al vaker benadeeld was door Vink. Dat betekent niets anders dan zeggen dat Vink niet objectief en eerlijk fluit. En Jol kreeg niet eens een voorwaardelijke straf en een boete.

Rutten had het over een Twents gekleurde arbitrage. Daarmee trok hij feitelijk de integriteit van de dienstdoende arbiters in twijfel. Hij zei daarmee dat die beslissingen zouden nemen die voordelig zouden uitpakken voor Twente. Rutten kreeg een voorwaardelijke straf.

Ik heb er geen moment aan getwijfeld dat ook Stam hooguit een voorwaardelijke straf zou krijgen voor zijn uitlatingen. Mooi dat hij nu tegen zijn oude ploeg de kampioenswedstrijd kan spelen.

20 april 2010 om 18:45

@patrick070: Dat heeft Martin Jol nooit letterlijk zo gezegd. Hij heeft gezegd dat er binnen de club niet positief op de aanstelling van Vink is gereageerd. Iets waar hij van op de hoogte was, maar geen ervaring mee had, omdat hij pas dit jaar trainer is van Ajax. Hij heeft zijn ''hoop'' uitgesproken dat alles goed zou verlopen, dit om een beetje druk bij Vink te leggen. Dat is niet netjes, maar niet heel ernstig.

Jij begrijpt toch ook wel dat de uitspraken van Ronnie Stam van een andere orde zijn dan die van Jol en Rutten? Stam heeft zich gewoon schofterig uitgelaten, zonder enige vorm van respect richting knvb en Vink.

20 april 2010 om 19:50

@ zweetbal

Rutten heeft, zoals Patrick070 al schrijft, de integriteit van de desbetreffende scheidsrechter in twijfel getrokken, Stam heeft de kwaliteiten van de scheidsrechter bekritiseerd. Wat Rutten heeft gezegd (en ook Jol in mindere mate), is vele malen erger dan wat Stam heeft geroepen.

Dat Stam het minder netjes verpakt dan Rutten en Jol doet niet ter zake. Wanneer Jol en Rutten er met een berisping vanaf komen zou het schandalig zijn wanneer Stam een zwaardere straf zou krijgen.

20 april 2010 om 20:05

ja zweetbal, toen Stam zulke dingen zei met een NAC shirt aan kreeg hij wel gewoon een schorsing (niet calimero, gewoon een feit)

20 april 2010 om 21:25

@zweetbal
Wat een vergelijking...#$&
Als Stam dramatisch speelt ondervindt Vink daar geen hinder van. Andersom kan dat wel zo zijn. De verhouding scheids / speler is niet te vergelijken.

20 april 2010 om 21:00

Normaal zijn ze anders altijd zeer goed geinformeerd vriend.

Zou toch zonde zijn geweest als Bredanaar Ronnie Stam de kampioenswedstrijd van Twente zou missen.

20 april 2010 om 16:09

Het zou toch echt schandalig zijn! Ronnie Stam in zijn Breda op de tribune, terwijl zijn familie en heel Breda een seizoen hebben uitgekeken naar dit weerzien met stadsfavoriet Ronnie.

20 april 2010 om 16:13

Dat ligt natuurlijk aan zich zelf hij stond al op scherp hij had nog maar 1 kaart nodig.
Maar hij liever de Schaal dan in NAC spelen en geen kampioen worden

Prima hoor, een schorsing had me ook wat overdreven geleken. Als ajacied wel prettig, geen stam en douglas, maar dat zou hypocriet zijn. Laat hem maar lekker spelen, dat de beste moge winnen!

Knvb staat garant voor meten met 2 maten. Grindheim wordt wel geschorst n.a.v. opmerkingen. Ronnie S. komt er misschien mee weg.
Wel fijn voor Ronnie dat hij in zijn Breda een erg leuke wedstrijd kan spelen 2 mei a.s.

20 april 2010 om 16:12

Ik neem aan dat je deze bedoeld van Grindheim?

"de Noorse middenvelder werd op basis van tv-beelden geschorst, nadat in het het duel tussen SC Heerenveen en VVV Venlo tijdens zijn wissel vloekte naar een tv-camera."

Wil de opmerking van Stam niet goedpraten, maar een vergelijkbaar geval is het niet....

20 april 2010 om 16:31

Ik denk dat Clark Kent doelt op Bak Nielsen; die beschuldigde Blom van partijdigheid. Dat is wel een vergelijkbaar geval, en een vergelijkbare schorsing in de vorm van één duel voorwaardelijk zou terecht zijn, naast de 1000 euro boete die Bak Nielsen óók opgelegd kreeg.

20 april 2010 om 16:37

@tubantia

Eens!

Maar als Superman doelt op Bak Nielsen, moet hij geen Grindheim opschrijven natuurlijk!

20 april 2010 om 16:14

wat een gezeur toch weer allemaal, en als je als scheidsrechter vergeet een gele kaart op het formulier te zetten (de Zeeuw) doen ze daar toch ook niets mee. Trouwens Stam krijgt 1000 euro boete, en een voorwaardelijke schorsing van 1 wedstrijd. Maar het meest vervelende van alles is dat de stress bij mij steeds groter wordt, om nog 12 dagen te moeten wachten voor de beslissing in de competitie valt, had het liever a.s. zondag gehad. Ik blijf het raar vinden dat er nu eerst een bekerfinale is, nou ja een halve bekerfinale dan.

Fantastisch nieuws dit!

het zou ook van de gekken zijn als Stam geschorst zou worden door uitspraken die gewoon kloppen. De Knvb heeft Vink ook niet voor niets geschorst afgelopen week! Ze beseffen gewoon donderds goed dat Twente al twee penalty's in die wedstrijd had moeten hebben en er geeneen kreeg. Dan ook nog Stam schorsen voor de kampioenswedstrijd, wegens terechte uitlatingen, zou werkelijk schandalig zijn geweest.

20 april 2010 om 15:46

Het zou inderdaad zwaar overdreven en onterecht zijn om Stam te schorsen, maar je kunt niet zeggen dat 'hij uitspraken heeft gedaan die kloppen'

Wat Stam zei, kwam voort uit (terechte) frustratie, maar dat betekent niet dat je je op zo'n manier moet uitlaten. Dus de opmerkingen van Stam kloppen niet (moreel niet, en misschien ook objectief gezien niet).

20 april 2010 om 15:49

De Knvb begrijpt zelf ook heel goed dat emoties een rol spelen. Zaken die geroepen worden direct na de wedstrijd, zitten vol met emoties. Wellicht had Stam het anders kunnen / moeten omschrijven, maar hij had recht van spreken! Daarom zal de Knvb dit besluit ook genomen hebben.

20 april 2010 om 15:51

Daarom zeg ik ook: 'op zo'n manier'

20 april 2010 om 15:56

Voor de zoveelste keer: Er is een subtiel verschil tussen vrijheid van meningsuiting en iemand ongegrond beschuldigen.

Stam kan enkel gelijk hebben met zijn uitspraken indien hij weet dat Vink de handsbal heeft gezien. Aangezien hij niet kan weten wat Vink heeft gezien, kan hij geen gelijk hebben met zijn uitspraken.

20 april 2010 om 16:01

Gewoon terecht dit!

Ronnie heeft gewoon gelijk om dit te zeggen want het was gewoon de waarheid.

edit

20 april 2010 om 16:09

@ barca_basco

Ik ben het eens met het feit dat Stam niet geschorst wordt, maar ik snap niet dat je voor jouw argumentatie een compliment krijgt.

Je gebruikt 3 keer het woord 'gewoon'. Als je dat woord gebruikt is er nooit sprake van een onderbouwing. Het is jouw mening. En 'waarheid' is ook een heel subjectief begrip. Je kan niet in het hoofd van Vink kijken, dus je kan nooit zeggen dat Vink een leugenaar is als hij zegt dat hij de handsbal niet zag. Je kan zeggen dat hij een grote fout maakte. Maar je kan niet zeggen dat hij een leugenaar is als hij zegt dat hij het niet zag.

Nogmaals, een schorsing was veel te zwaar geweest, dus ik vind het een prima beslissing. Maar ik had van jou wel wat meer onderbouwing en argumentatie verwacht.

edit

20 april 2010 om 16:08

Stam heeft gelijk hij floot ook slecht maar hij mag zich toch niet zo laten gaan.
Er zijn genoeg slechte scheidsrechters geweest die slecht floten.
Maar die gaan we toch ook niet de grond in maaien.
Volgend jaar gaat Vink weer een wedstrijd fluiten voor Twente.
Dus hij kan wel negatief gaan doen maar hij komt deze scheidsrechter toch weer tegen.
Als hij de volgende keer zo slecht fluit roept Stam dan hij mag ons niet?

20 april 2010 om 17:36

Enige wat ik mij kan bedenken is dat Vink weer bij Ajax in de smaak wilde vallen..want het was mij ook bekend dat Vink een tijd niet echt welkom was in de Arena.
Laten we het erop houden dat Vink gewoon een beroerde scheidsrechter is...die niet meer op het hoogste niveau hoort te fluiten. In Almelo zullen ze daar ook wel blij mee zijn.
Hij heet niet voor niets Vink.

Jazeker terecht om niet geschorst te worden voor een uitspraak buiten het voetbalveld

goede beslissing van de knvb.
was ook niet terecht geweest kijkend naar anderen.

20 april 2010 om 16:00

Je moet ook niet kijken naar anderen, iedere situatie staat op zich.

En terecht, iedereen zag toch dat Vink dramatisch floot...

Dit is deels goed. Ook Stam zou een voorwaardelijke straf moeten krijgen, met proeftijd van een jaar.

20 april 2010 om 18:34

Volgens Vi.nl krijgt hij die ook...

20 april 2010 om 20:05

ja die zijn betrouwbaar gebleken

terecht.......stemmingmakerij aan het adres van VI

Vrijheid van meningsuiting, daar hebben onze voorouders voor gevochten, daar zijn miljoenen doden voor gevallen zodat wij kunnen genieten van dit recht.

On:
Voor Twente is dit goed nieuws, Stam is een dragende kracht bij Twente, hij zal toch op rechts de defensie moeten leiden met de absentie van Douglas, maar Wisgerhof zal het zonder hem ook wel lekker doen denk ik. Mijn Ajax-gevoel zegt me dat NAC gaat verrassen en we na vijf jaar eindelijk eens een kampioensschaal krijgen, maar nu ben ik ook dik tevreden hoe het loopt!

1000 euro boete en klaar ermee. Een schorsing zou te zwaar zijn, zeker omdat het dan om de wedstrijd gaat waarin Twente kampioen kan worden.

Er worden al jaren lang dingen geroepen die ook geen schorsing tot gevolg hadden. Dus waarom deze wel.

Tevens ben ik het wel met Stam eens. De Knvb moet deze man eens goed in de gaten houden. Dat hij Twente heeft benadeeld in de wedstrijd tegen AZ mocht duidelijk zijn. Maar het is wel toevallig dat in de topwedstrijden van Ajax, áltijd deze man floot, en altijd gingen er wel een aantal cruciale dingen mis in het hoofd van Dhr. Vink.

Je moet een speler ook niet schorsen, omdat hij vlak na de wedstrijd, nog vol van emotie en adrenaline zijn mening geeft. De spelers moeten niet monddood gemaakt worden.
Pas wanneer een speler na een aantal dagen (afkoelingsperiode) nog steeds te heftig reageerd, kun je ervoor kiezen om stappen te ondernemen.
Waar zijn de Sjaak Polaks van de voetbalwereld.....!?

20 april 2010 om 16:16

Dat zou betekenen dat iedereen na afloop van een (verloren) wedstrijd alles maar mag roepen en iedereen overal voor uit mag maken... Logisch natuurlijk dat ze dan die uitspraken na een paar dagen weer terug nemen..

Wat mij betreft mogen ze in de reglementen opnemen dat dit soort uitspraken bestraft worden met een schorsing.. Maar als ze Stam nu zouden schorsen, zou dat een kwestie van selectief beleid zijn (jol twijfelt voorafgaand aan een wedstrijd aan de integriteit van een Twentse scheids, Rutten deed dat na een wedstrijd en die kregen respectievelijk geen schorsing en een voorwaardelijke schorsing).

Ohw ja.. Waar zijn de Sjaak Polaks van de voetbalwereld?? Waar zijn de Sjaak Polaks van de eredivisie bedoel je misschien?

Gelukkig maar, anders had iedereen weer lopen schreeuwen dat de Knvb pro-ajax is. Zou ook niet terecht zijn, zijn genoeg andere voorbeelden die ook geen schorsing hebben gekregen.
En inderdaad superstick; dat de beste moge winnen!

20 april 2010 om 16:14

edit

Normaal gesproken vond ik een schorsing miss wel terecht, maar voor de kampioenswedstrijd mag je wel wat milder zijn, de druk en spanning wegen ook mee, voetballers zijn ook maar mensen!

20 april 2010 om 16:48

@mcmike (nr 113, reactie wordt helaas verkeerd geplaatst, is dus niet aan jou gericht jantje020)

Omdat als Ajax-supporters en de spelers zich met deze frustratie blijven voeden, zich dit tegen hen zal keren (sportief gezien). Haat en wraakgevoelens zijn nu niet bepaald een bron van positivisme. En dit hebben de spelers nu juist nodig. Je zelf niet op laten vreten door frustratie en haat, maar gewoon jezelf rustig voorbereiden en uitgaan van eigen kracht.

Als Ajax de titel misloopt ligt dat bovendien niet aan Feyenoord, maar aan het feit dat Ajax zelf ook niet wist te winnen tegen FC Twente uit. En dan zeg ik nog maar even niks over Sparta thuis.

Ik vond de uitlatingen van Ronnie Stam volkomen terrecht!
En Pieter Vink is gewoon een vals mannetje!

waarom moet hij nou gestraft worden. Vink zat er vaak naast in die wedstrijd, wat Twente minstens een punt heeft gekost. en waarom mag er niks gezegd worden over de scheids. beschermen is 1 ding, maar hier slaan ze totaal in door!!!

20 april 2010 om 16:20

Ze slaan toch juist niet door, omdat ze hem G E E N schorsing geven!

jammer , maar het is zijn eerste keer dus is het raar als het zou gebeuren vind ik. Mag wel eerst een waarschuwing, en de kritiek was ook niet bepaalt ongegrond.

zozo

dus een arbiter mag tegenwoordig voor leugenaar uitgemaakt worden.

ik begrijp de frustratie wel en zou zelf ook dergelijke dingen kunnen zeggen tegen deze heren scheidsrechters. Maar het is ergens wel krom. Ook al heeft vink een draak van een wedstrijd gefloten.

een arbiter zal namelijk ook niet een speler 'te kijk zetten' als die een draak van een wedstrijd speelt.

we gaan het onthouden.
er zal vast wel weer een vergelijkbaar moment komen in de toekomst waar de kwakkelende knvb voor eenzelfde vergrijp ineens met een paar wedstrijden schorsing komt.

20 april 2010 om 15:57

je vergelijking gaat mank spionkop, want een scheidsrechter heeft er geen hinder van als een speler 'een draak van een wedstrijd' speelt. Een (benadeelde) speler wel van een scheidsrechter die slecht fluit.

20 april 2010 om 16:05

Maar Spionkop heeft wel een punt. Als je een scheidsrechter voor leugenaar mag uitmaken zonder gevolgen dan mag iedereen dit na de wedstrijd roepen. Een scheidsrechter laat zich ook niet zo over een speler uit op TV. Een schorsing hoeft van mij zeker niet, maar een kleine geldboete zou wel op zijn plaats zijn. Al is het alleen al om een duidelijke boodschap af te geven.

20 april 2010 om 16:10

Stam tikt 1000 euries af dus klaar. Boodschap is helder en Twente zal hem erop wijzen dat hij zich voortaan wat genuanceerder moet uitlaten in de media. Blijft overeind dat Vink terecht geschorst is door de Knvb en hopelijk toto volgend seizoen.

-edit- met dank aan D S A A

20 april 2010 om 16:23

Ik denk dat Vink uit bescherming geschorst is, wat voor spreekkoren zou je wel niet tegen hem krijgen als het even niet goed gaat en hij nog een fout maakt.

Scheidsrechters blijven mensen, die maken fouten zoals voetballers en alle mensen dat ook doen!!

En zolang we geen robots hebben die de scheids kunnen vervangen zullen we het er toch mee moeten doen en er van uitgaan dat ze partijdig zijn.

20 april 2010 om 16:32

@epodrost

Daar ben ik het toch ook over eens?

20 april 2010 om 17:00

Doe er ff 900 euro bij Eopdrost Voor Stam een schijntje!

Goede beslissing van de Knvb overigens.

20 april 2010 om 17:25

doe er dan nog maar 9000 bij en geef het geheel aan een goed doel, dat is echt zou echt een mooie actie zijn!

Gelukkig maar. Zal ook niet eerlijk zijn als hij geschorst zal worden voor een wedstrijd die hij misshien nooit meer in zijn leven mee maakt. Ze zullen het hoe dan ook een stuk moeilijker krijgen als tegen Feyenoord.

20 april 2010 om 16:24

Dat mag ik hopen, anders kunnen we die schaal nu al aan Twente geven.

ik trek mijn woorden in voor de voorbarige conclusie en vind dat de knvb goed heeft gehandeld

Knvb meet weer lekker met 2 maten Bak Nielsen wel schorsen en nu Ronnie stam niet.

20 april 2010 om 16:03

Wat zei Bak Nielsen ook alweer iets van Fuck you.
Het enigste wat dat was toevallig een camera op hem gericht.
Vond dat niet eens zo erg dat zegt iedereen in het dagelijkse leven.

Maar iemand beledigen en ze vak niet serieus nemen is minder erg.

20 april 2010 om 16:34

Bak Nielsen (partijdigheid Blom n.a.v. Ado-heerenveen) en Grindheim (gevloek voor de camera bij Vvv-heerenveen) worden hier verward geloof ik.

toch een beetje krom dit.

Hoewel Jol bijvoorbeeld ook geen schorsing kreeg en Blind een aantal jaar terug ook niet.
Kregen grindheim (dit jaar) en Harm van Veldhoven (vorig jaar) wel schorsingen omdat ze kritiek hadden op de scheidsrechter. En waarom zou het kritiek hebben op een scheids die geen penalty geeft erger zijn dan kritiek hebben op een scheidsrechter die een onterechte penalty geeft (2 maal geen handsbal van kah, maar één keer het hoofd en één keer hofland). De Knvb meet continue met twee maten.
Voor FCT is dit natuurlijk geweldig nieuws. Succes zondag tegen Nac, minimaal gelijk aub.

Als Huntelaar paar jaar terug een voorwaardelijke schorsing krijgt voor zeggen: hij marchandeert.
Dan verdient Stam eigenlijk een schorsing van een wedstrijd omdat hij een scheidsrechter een leugenaar noemt die dat vaker doet. Als het niet de kampioenswedstrijd was geweest had ie een schorsing gekregen, laffe Knvb

20 april 2010 om 16:16

alfayed hij heeft niet gezegd dat vink een leugenaar is je hebt het van de vi nagekeken hij noemde vink een blinde vink zoals meer supporters hem noemen

20 april 2010 om 17:17

Grombie check zelf je feiten even! Hij zei letterlijk Vink is een leugenaar, en dit heeft al hij eerder geflikt, hij is gewoon een leugenaar.. Zo uit me hoofd, misschien dat 1 of 2 woordjes anders waren..

Normaai gesproken hadden ze hem wel mogen schorsen, maar zo dicht bij het kampioenschap krijg je last van spanningen, dan zeg je wel is dingen in een opwelling, die je miss wel meent maar normaal niet had gezegd.

Schorsing was misschien wel verdiend, maar voor een kampioenswedstrijd kan je toch wel door de vingers kijken vind ik.

Goede beslissing Knvb!!!

goed gedaan Kesler; Vink wel schorsen en dit ongestraft laten; nu nog even Nijhuis aanstellen als arbiter en helemaal top toch ? Maar Henkie het zal je niet helpen, de schaal gaat naar A'dam en gelukkig ben jij daar niet om hem uit te reiken.

20 april 2010 om 16:02

Het lijkt wel of je het niet eens bent met de Knvb.

Heb wel het gevoel dat er laatste tijd teveel Twente word geholpen.
Wat dan ook zo uitspraak kan je niet maken vind overigens ook dat hier geschorst voor moet worden.
Dus de volgende speler na afloop mag dit ook tegen een scheidsrechter zeggen.

20 april 2010 om 16:04

Inderdaad. De Knvb is Pro Twente, niet normaal. Daarom gaven ze Twente ook geen penalty's waar ze wel recht op hadden

20 april 2010 om 16:06

Dat zeg ik toch niet maar je ziet wel dat geholpen worden met kleine dingen.
Elke andere speler die dit doet na afloop of elk ander gebaar.
Krijgt een wedstrijd schorsing of voor waardig, maar Ronny Stam niet.

Word Twente kampioen misschien dan moeten ze het ook volgens elke ander kunnen.

20 april 2010 om 16:18

Ja zo lus ik er nog wel een paar, de Zeeuw geen schorsing omdat de kaar niet geregistreerd zou zijn, overal worden 'domme' fouten gemaakt dus ook bij de Knvb

20 april 2010 om 16:35

@dsaa
Daarom is meneer Vink ook geschorst he

20 april 2010 om 17:02

@wandering, correctie: die kaart zou geen schorsing voor de Zeeuw hebben betekent. Tenzij hij er daarna nog een had gepakt, maar dat heeft ie niet gedaan.. Baat heeft ie er dus niet bij!

20 april 2010 om 17:10

Thnx voor de correctie, maar mijn punt was eigenlijk dat er overal fouten worden gemaakt, en zoals blijkt ook door mij

21 april 2010 om 06:07

8 minuten blessure tijd was ook wel lekker in het voordeel van ajax. En zolang heeft het niet stil gelegen daar in Den Haag. En dit was zeker niet in het voordeel van twente

Mooi dat hij er gewoon bij is tegen mijn clubje. Niets is mooier dan tegen de sterkste (- Douglas) opstelling van Twente winnen

Ik zou het dan wel weer humor vinden als Vink de scheidsrechter is bij Nac-twente.

20 april 2010 om 16:04

Doe mij maar Luinge de scheidsrechter die kan veel beter dit werk doen.
De laatste wedstrijd moet zo goed gefloten worden dat er geen enkel klein foutje gezien mag worden.

20 april 2010 om 16:52

Ik denk dat als Luinge de scheidsrechter wordt dat 1/2 Twente (de inwoners) moord en brand schreeuwt, hij was al niet echt geliefd in Tukkerland, en na de (uit)wedstrijd tegen Feyenoord al helemaal niet.

20 april 2010 om 16:58

En dan zeggen ze over Ajax dat ze alles op de scheidsrechters afschuiven, bij het geliefde Twente doen ze dus ook aan dat soort dingen??

Terecht !!!
Succes zondag Ronnie !!

Stam schiet nac naar de play offs (eigen doelpunt!)haha!hij kan nac toch niet missen ha!

Gelukkig, Stam is belangrijk en ik zie liever niet Carney spelen. Nu kan Twente zo'n beetje op z'n best aantreden tegen Nac, de schaal is heel dichtbij!

Terrechte beslissing van de Knvb , 1 van de 2 moet toch gelijk hebben ? ,
en dat is in dit geval Stam , en daarom is Blinde Vink ook terrecht geschorst en niet hij ..
Stam heeft alleen zijn emoties wat laten lopen.
Maar goed nieuws dit !! ,
hopen op kampioensschap ! .

Nu dus met Ronnie Stam, 2 mei tukkerland in vuur en vlam !!!
Ohhww ik kan niet wachten, zondag al een klein feestje gehad. En dat doen we 2 mei nog eens goed vet over.

Working on a dream

Vind het zelf een beetje raar dat Vink na zijn fouten bij de wedstrijden van ajax (voorbeeld: duw Bakkal op Wieleart...strafschop tegen Feyenoord die ajax niet kreeg, waar hij zelfs daarna toegeeft dat hij fout zat) niet geschorst wordt maar wel als hij een handsbal gewoon echt niet ziet bij twente?

On topic: Stam moet niet geschorst worden hij roept dingen na een wedstrijd in volle emoties al moet hij dit als prof vooral niet doen maargoed we zijn mensen en het gaat om de kampioenschap dan is iedereen wel eens wat emotioneler.

20 april 2010 om 16:42

Klopt, net zoals de Belgen bij Ajax, vind het alleen heel jammer dat dit soort dingen bij Ajax-spelers niet gepikt word.

Objectieviteit is hier heel ver te zoeken!!!

20 april 2010 om 16:56

Je kunt mij niet wijsmaken dat alle 4 de (assistent)scheidsrechters beide (eigenlijke) penalty's niet gezien en als zodanig beoordeeld hebben. Kom op zeg, de supporters op de hoogste plekken hebben het nog duidelijk gezien en als zodanig beoordeeld.

En terecht, en zo zie je maar weer, gisteren 2 topics waar een hoop commotie om was, wat enkel op geruchten gebasseerd was, Stam zou volgens de heer Derksen geschorst worden, en van Gelder hielp en passant bij studio voetbal het gerucht in de wereld dat Ajax NAC wel even een winstpremie zou betalen.

20 april 2010 om 16:15

Voetbal International, en Studio Sport brengt wel veel spanning mee naar Voetbalzone.
Wat naar vele mooie en gekke reacties lijd dat is het mooie er ook van.

En ik weet nog steeds niet hoe het zit met de winst premie volgens mij is dat ook een fabel.
Misschien doen ze het wel maar dan niet via de Media zeggen.

Pff de knvb wil alleen maar dat Twente kampioen wordt

Of dit terecht is.. Tja.. Hij moet zich in ieder geval niet zo laten gaan, dat is 1 ding wat zeker is. Of je daarvoor een schorsing verdiend is misschien eigenlijk ook wel wat veel.

Snap alleen niet waarom sommige dit goed praten onder het mom van "emoties". Een elleboog gebeurd vaak ook in een vlaag van verstandsverbijstering (emoties) en dat praten we toch ook niet goed...

20 april 2010 om 16:42

@ Davidss

Het is al meerdere malen gezegd. Het gaat er niet om of Stam wel of niet fout heeft gehandeld. Het gaat om het consequent afdoen van dit gedrag in vergelijkbare situaties. Als Rutten en Huntelaar in vergelijkbare situaties ervan af komen met voorwaardelijke straffen en boetes, dan is het ongepast om Stam ineens wel een schrosing te geven.

Vorig jaar vond ik dat ook met Marco van Basten. Thuis tegen Groningen stapte hij het veld in en kreeg Rood en vervolgens geen schorsing. Mc Claren werd door Luinge in de Kuip weggestuurd en kreeg vervolgens een duel schorsing opgelegd. Dit soort gemarchandeer kan eigenlijk niet. Stam schorsen oké, maar dan ook allemaal schorsen. Gelijke monniken gelijke kappen.

Aangezien Huntelaar wel voor aanmerkingen op de scheidsrechter voor een duel werd geschorst is dit dus wel degelijk onterecht en onacceptabel.

20 april 2010 om 16:26

1/10/2008
Ajax gaat niet in beroep tegen het schikkingsvoorstel van de aanklager betaald voetbal van de Knvb. Klaas-jan Huntelaar krijgt een voorwaardelijke schorsing van een duel opgelegd en hoeft dus geen wedstrijden te missen.

Huntelaar krijgt de straf als gevolg van zijn uitlatingen over scheidsrechter Eric Braamhaar. Na de Klassieker die in een 2-2 gelijkspel eindigde, verweet Huntelaar verweet de scheidsrechter onder meer te 'marchanderen'.

Huntelaar kreeg een voorwaardelijke schorsing.. En die zal Stam ook wel krijgen verwacht ik..
(vooralsnog zijn het allemaal speculaties.. De Knvb heeft nog geen officieel bericht uitgestuurd)

20 april 2010 om 16:28

Maar elke straf is anders het is nu geweest zand erover.
Goed leer proces voor Ronny dat hij dit niet nog een keer voor de camera's moet zeggen.

Ik lees hier:succes ronnie?tuurlijk niet,nou even niet op 2mei!wij moeten de play offs halen!

En terecht. Als die boete nu ook nog wordt kwijtgescholden is het helemaal terecht. Iedereen zegt bijv.: "stam speelde echt een slechte wedstrijd." Maar als er iets over een scheidsrechter wordt gezegd dan mag het ineens allemaal niet meer en wordt er gedreigd met schorsingen en boetes.

ik vind dat je voor deze dingen nooit een straf hoort te krijgen.
Nederland is een vrij land en je mag zeggen als iemand iets fout doet.

Terecht. Vink is ook niet voor niets geschorst door de Knvb na zijn falen met die handsbal van Poulsen.

20 april 2010 om 16:36

onzin, hij heeft dan wel gelijk maar elke andere speler/trainer krijgt n boete + schorsing en niks voorwaardelijk.
dit is gewoon schandalig

20 april 2010 om 16:55

@boukharifan

Noem eens een (paar) voorbeeld(en) van vergelijkbare situaties waarin er een onvoorwaardelijke schorsing werd gegeven?

Ook al was ik blij met de "beslissingen" van Vink, vind ik het zeker terecht dat Stam niet geschorst wordt.

geen wedstrijdpremies en geen schorsing voor Stam. Mensen hebben hier weer van alles lopen roepen over Ajax op basis van geruchten. Excuses op zijn plaats?

Ze zouden Vink voor het leven moeten royeren na zo'n blunder. Heetgebakerde uitspraken van spelers vind ik een logisch gevolg. Hij heeft Twente minimaal een punt gekost in Alkmaar, misschien wel 3 als men met 10 man verder zou moeten.

ik denk dat ajax hierbij geluk heeft.ik vind stam een overschatte voetballer.

20 april 2010 om 16:42

Dan wordt het eens tijd om hem objectief te bekijken. Wat zie je doorgaans van Fc Twente? Niet heel erg veel, gezien je reactie.

Stam is een geweldige verdediger die opbouwend zeer sterk is. Een van de sterkste schakels van Twente, tezamen met Douglas en Ruiz. Denk jij maar dat Ajax hier geluk mee heeft, ik weet wel zeker van niet!

20 april 2010 om 16:44

ja sorry ik vind hem niet goed heb wel wat wedstrijden gezien.misschien heb ik net pech gehad.heb idd niet alle wedstrijden gezien

Groot gelijk, voorwaardelijke schorsingen zijn gebruikelijk bij dit soort gevallen.

Pff hoe pro twente is de Knvb wel niet, echt weer ongelovelijk dit! Ze mogen daar in Enschede roepen wat ze willen en komen er nog mee weg ook!

20 april 2010 om 16:44

Twente is dit jaar geen enkele keer gematst tijdens wedstrijden, ajax diverse malen. Diverse spelers, onder wie suarez en enoh, zijn niet vervolgd na duidelijke misdragingen. Alle meelopers van ajax hier kunnen in plaats van Calimero spelen beter eens een kaartje kopen voor de wedstrijd van zondag, het stadion blijkt maar half vol te raken. Maar nee, het zijn natuurlijk allemaal Teletekst supporters die nooit heen gaan.

20 april 2010 om 16:45

Jol kwam ermee weg
Rutten kwam ermee weg
Huntelaar kwam ermee weg
Bak Nielsen kwam ermee weg
..en zo zijn er ongetwijfeld nog meer voorbeelden..

Waarom zou Stam dan geschorst moeten worden?

(let wel: ik praat de opmerkingen niet goed en wat mij betreft komt er ook heel snel een regel over.. Maar ben wel van mening dat het beleid (voor zover aanwezig) consequent gevoerd moet worden)

20 april 2010 om 17:03

Nou geen van allen heeft de scheidsrechter publiekelijk voor leugenaar uitgemaakt, dat is het verschil!

Waarom zou je een leugenaar geen leugenaar mogen noemen?
En wat betreft iedereen die zegt dat Knvb pro Twente is, laat ze de gele kaart van Douglas maar vergeten dan praten we verder

Dit was een te verwachten besllissing na de blunder ,met de kaart van de Zeeuw.

Knvb heeft vink zelf ook bekritiseerd door hem te schorsen.. Waarom mag een speler dat dan niet doen? De manier waarop is niet chique, maar ik denk dat ieder van ons die heeft gevoetbald zijn reactie begrijpt..

Logische beslissing al was een voorwaardelijke schorsing was natuurlijk wel op zijn plaats geweest, dat hebben ze toen ook met Huntelaar gedaan vanwege het woordje marchanderen...

20 april 2010 om 17:09

Voor Huntelaar gelden sowieso andere regels, van hem mochten ze ook 2 doelpunten afnemen en achteraf om zetten in eigen doelpunten,terwijl dat bij El Hamdaoui niet mocht..

Zal misschien wel leuk zijn als arbiter Pieter Vink NAC Breda - FC Twente fluit.
Geven we hem nog een kans!

20 april 2010 om 19:01

Is de knvb een kaart van de zeeuw 'vergeten' . Belachelijk!

Als de knvb nu ballen heeft zetten ze Vink op NAC - Twente

20 april 2010 om 18:44

Lijkt me een prima idee. Twente heeft nog wat tegoed van hem

21 april 2010 om 10:11

weten jullie nu nog niet bij twente dat die blind is hij word niet voor niets blinde vink genoemd. deze man moeten ze nooit meer een wedstrijd geven ja alleen als twente voetbalt dan (kan die ajax weer matsen haha) .
maar ik vind de straf wel wat mild als ze echt een lijn willen trekken hadden ze stam gewoon moeten schrorsen ook al is het de laatste wedstrijd maar je de knvb heeft wel vaker een rare beslissing gemaakt waar wij als voetbal liefhebbers nier van snappen.

Terecht, Vink floot echt dramatisch slecht in de wedstrijd tegen Az.. Maar iedereen moet gewoon fit zijn en niet geschorst zijn bij zowel Ajax als bij Twente.. Anders krijg je dat achteraf gezeur weer.. En Stam heeft gewoon het recht om zijn mening erover te geven, natuurlijk kan je over de grens gaan met wat je zegt. Maar terecht dat hij tegen NAC Breda kan/mag spelen..

Hier mag Stam zijn handjes bij dichtknijpen, los van de discussie of een schorsing wel of niet terecht zou zijn. Het risico wat hij nam toen hij die uitspraken deed is, zeker in deze fase van de competitie, onbegrijpelijk. Bij een schorsing was je 2 basis-verdedigers kwijt, plus de geblesseerde Kuiper.
Meneer voetbalt sinds zijn contracts opwaardering alsof hij dè vedette is van Fct, maar in werkelijkheid raakt hij al een half jaar geen pepernoot meer. Zijn gedrag van vorig weekend geeft eens te meer aan dat hij nog lang niet zover is als dat hij zelf graag denkt. Tijd voor een schop onder z'n reet van Mcclaren...

20 april 2010 om 18:42

Vond Stam anders afgelopen zondag één van de betere spelers bij Twente. Denk dat hij het beste van het seizoen heeft bewaard voor de wedstrijd in Breda

Is in ieder geval lekker dat hij de kampioenswedstrijd tegen zijn oude club mee kan spelen.

21 april 2010 om 10:13

das niet zo moeilijk als feyenoord op halve kracht speeld val je gauw op

Trainers hebben ook vaak een boete gekregen (meestal 500euro) als ze kritiek hadden op het arbitrale kwartet. Tenminste, trainers van de grotere clubs uit de eredivisie want in de kelder van de eredivisie / eerste divisie moesten ze vaak 1 of 2 wedstrijden op de tribune gaan zitten. Hoewel ik het als Ajacied eens ben met de kritiek is de boete dan ook meer dan terecht al denk ik wel dat Stam een wedstrijd schorsing had gekregen als dit soort uitspraken eerder in het seizoen zijn gedaan, zo zijn ze dan ook wel weer daar in Zeist. Dat verklaart denk waarom de boete hoger is als normaal want nog meer kritiek willen / kunnen ze niet meer aanhorer achter de buro's.

mag twente der keslerr wel erg dankbaar zijn,want volgens mijn zijn er spelers geschorst voor dit soort opmerkingen!
nu zullen alle twente fans wel weer wat anders zeggen maar hier zit toch naar mijn mening een heel vies luchtje aan!
maar goed,helaas want zonder is twente toch wat zwakker.
ach we zullen het zien volgende week spannend!

Misschien heeft Vink aan de Knvb ook wel toegegeven dat ie de handsbal van Poulsen gezien heeft en is ie inderdaad een leugenaar... Stam sprak gewoon de waarheid

20 april 2010 om 17:36

Ja leuk..
Waarom zou hij dat gedaan hebben? nee hij is geen ajacied, rotsmoes
Beetje raar zo'n reactie vind je niet?

Terecht!
nu hopen dat ronnie in de 89ste minuut de 0-1 binnen schiet!!!

Stam kreeg van de aanklager een schikkingsvoorstel voor een voorwaardelijke schorsing van een duel. Daarnaast moet hij een boete van duizend euro betalen.

Twente heeft tot woensdag 12.00 uur de tijd om op het voorstel te reageren.

Bak Nielsen

Volgens de Knvb is het schikkingsvoorstel in de lijn van een eerdere uitspraak tegen Kristian Bak Nielsen.

De verdediger van sc Heerenveen kreeg in februari na beschuldigingen aan het adres van Kevin Blom, die hij betichtte van partijdigheid, eveneens een voorwaardelijke schorsing en een boete van duizend euro opgelegd.

Ik begin me een beetje af te vragen wat de Knvb nou allemaal aan het doen is. Nu hebben ze zichzelf echt belachelijk gemaakt. Mensen worden voor minder geschorst en hij noemt hem dan nog net geen leugenaar, maar zeggen dat hij het niet ziet en dan liegt ie ( zoals hij letterlijk zegt) en mensen voor de gek houden en vaker meemaken, kan je wel gewoon zeggen. Nou meneer Kesler je hebt het allemaal weer goed voor elkaar met je mannetjes daar. En wij ons maar afvragen waarom het achteruit gaat met het nederlands voetbal..

edit

ON: Heeft hij wel geluk mee want er zijn ook spelers wel geschorst voor dergelijke uitspraken. En nu maar hopen dat NAC wel inzet toont en Ajax als nog kampioen word ik hoop het.

20 april 2010 om 18:10

en nu maar hopen dat NEC wel inzet toont en Twente gewoon kampioen wordt!

20 april 2010 om 18:45

Al wint Ajax met een monsterscore van Nec, voor Twente is een luizige 0-1 in blessuretijd genoeg.

20 april 2010 om 19:10

Inderdaad, zo werkt dat nu eenmaal. Het puntensysteem is het enige objectieve systeem om de terechte kampioen te bepalen. Begrippen als 'mooiste voetbal', 'verdienen op basis van het spel' enz zijn allemaal subjectief.

We zullen het zien!

Ik blijf nog hopen op de titel, maar de beste papieren zijn voor jullie. En als FC Twente het haalt is dat zeker verdiend.

20 april 2010 om 23:40

Ajaxpan,

Ik vind dat je bijdragen echt een voorbeeld zijn voor iedere supporter.
Ik wil je complimenteren met je objectiviteit!

In het vervolg moet je gewoon tegen hem zeggen: "ik vind jou een blinde vink."

Je liegt er niets aan en niemand kan jou die mening afpakken/verbieden.

-hoop dat hij gaat vlammen tegen z'n oude club-

Volledig terecht dat hij niet geschorst word.
Ook topsporters hebben emotie's. Als iedereen in het stadion een handsbal ziet , behalve de arbitrage, kan ik me goed voorstellen dat iemand zo reageert. denk maar eens hoe je zelf zou zijn als jij op zijn plaats stond.

Nou dat is weer meten met twee maten Knvb.
Kan me nog herinneren dat Stam bij Nac voetbalde en in de halve finale van de beker tegen Twente. Stam noemde Vink toen een blinde Vink en kreeg de rode kaart van Vink en jawel 2 wedstrijden schorsing aan zijn broek en nu voetbalt Stam bij de Rukkers en vind Rukkerfan Kesler en zijn belabberde bondje het niet noodzakelijk om hem te schorsen.
Dit riekt naar vriendjespolitiek Knvb!

1 wedstrijd schorsing geven gewoon eerlijk is eerlijk, commentaar op de leiding is commentaar op de leiding, trainers worden er ook voor geschorst met 1 wedstrijd maar goed voor twente is het gelukkig niet aan de orde en worden ze naar mijn mening kampioen want ajax verliest uiteraard

geen onwaardelijke schorsing is gewoon terecht, anders worden spelers monddood gemaakt. Vink heeft dit seizoen bewezen een thuisfluiter te zijn met vele voorbeelden (overtreding Bakkel bij Psv-ajax bijv., dus niet alleen voor Ajax).
Wat ik nog niet heb gelezen hierboven is dat Vink, en dit was duidelijk zichtbaar in de 2e herhaling waarin hij in 1 shot staat met de handsbal, duidelijk vrij zicht heeft op het gebeuren en dat Stam dus wel degelijk de waarheid spreekt.

Wat een drama zeg....wat is er nou allemaal aan de hand . Die jongen zit vol wedstrijdspanning, emotie en adrenaline.
Het probleem zit 'm mischien meer in het feit dat je tegenwoordig als speler/trainer direct zo'n microfoon onder je neus krijgt , ja logisch dat je dan wel eens wat ontvalt.
Even een excuusje naar Vink was wat mij betreft genoeg en netjes geweest. Lekker laten spelen diwe jongen en snel vergeten.

vreemd!!

een paar jaar geleden toen hij nog bij NAC voetbalde werd hij wel geschorst voor precies zo'n incident (ook bij Vink) tegen Twente toen notabene.

en nu krijgt hij geen schorsing.

Niet erg consequent van de Knvb, of.....zou Kessler...........
Neeeee dat gebeurt niet in NL

20 april 2010 om 21:10

Toen zegde hij in het gezicht van vink op het veld, en nu na de wedstrijd. Dat zou het verschil zijn geweest.

Een schorsing zou hard aankomen voor Stam, misschien was voorwaardelijk nog goed geweest, gelukkig dat de schorsing is ingediend zodat hij gewoon het kampioensduel kan gaan spelen tegen zijn voormalig werkgever Nac.

uiteindelijke beslissing is terecht denk ik...
wel vreemd dat gekronkel van de knvb, zijn we in ieder geval af van het syndroom dat de knvb pro ajax is

20 april 2010 om 19:45

Het is prima dat Stam meedoet, zeg ik als Ajacied. De besten moeten in dergelijke wedstrijden kunnen spelen.
Dit staat los van Ajax of een andere club. Heer Stam moet zich gewoon leren beheersen, maar om daar nu iemand voor te schorsen gaat me te ver.
Bovendien zal Twente hem kei en keihard nodig hebben. Komende wedstrijd wordt voor Twente namelijk 10X moeilijker dan het zwakke Feijenoord in eigen huis.

20 april 2010 om 20:07

hoe kun je nou nog zeggen dat het de koninklijke nederlandse ajax bond, als ajax door deze uitspraak indirect benadeeld word.
jammer dat er ook mensen van jouw niveau hier reageren, dat verpest het een beetje.

Stam mag van geluk spreken, maar vind het allemaal wel een storm in een glaswater. Aan de andere kant: Bak Nielsen dat het ook met Blom, en werd wel geschorst, als ik het met goed herinner.
Ach ja, Twente had ook wel zonder Stam gewonnen in Breda.

Vink ligt hier ook niet echt wakker van. Want hij heeft wel meer kritiek ontvangen in zijn leven. Tenslotte hebben wij toch echt vrijheid van meningsuiting als wet in Nederland. Namelijk Art. 7 van de Nederlandse Grondwet. Dus ik zie geen probleem.

Aangezien artikel 1 (discriminatieverbod) hier niet wordt overschreden. Kan je ten alle tijden niks doen tegen Ronnie Stam. vind ik.

En terecht, zou te gek voor woorden zijn geweest!

Ik vind, en ik denk dat dát in de uitspraak is meegenomen, dat er écht wel eens wat gezegd mag worden over een uiterst falende scheidsrechter!

Vink is heeft voor nix een weekendje vrijaf gehad n.a.v. zijn overduidelijke blunder!!!

De wet staat hier los van.
Je maakt binnen een organisatie als de Knvb afspraken over gedrag.
Daar moet je je aan conformeren.

Niet terecht.. een coach (verbeek) wordt wel geschorst voor in mijn ogen minder erge of in iedergeval gelijkwaardige uitspraken? En waarom een speler zoals Stam niet?

In mijn ogen een beetje met 2 maten meten maar goed, ik heb 't niet voor het zeggen!

ik vind het wel goed zo.
ik ben er overigens ook blij meet dat iedereen niet ziet dat de knvb alles behalve ajax-gekleurd is.

Ik lees hierboven ( en Google daarna) toch heel veel vergelijkbare incidenten met wel een schorsing tot gevolg, eentje van Stam notabene in zijn NAC periode!

Ben wel blij dat de schorsing er niet komt want veel mensen weten alles negatief naar Ajax te draaien. En nu zal niemand kunnen zeiken mocht Ajax toch nog kampioen worden.

Boete vindt ik overigens terecht en misschien een ideetje om hem ( en spelers met zelfde vergrijp) op het gebied van commentaar op de leiding een heel seizoen voorwaardelijk te geven zodat scheidsrechters in ieder geval van spelers wat meer respect krijgen!

20 april 2010 om 20:08

Deed Stam dat toen niet in de wedstrijd zelf en kreeg hij rood van (toevallig ook) Vink?

Mooi dat het recht eindelijk eens zegeviert! vaak neemt de Knvb haar scheidsrechters in bescherming. Maar iedereen kon hierover zeggen dat het gewoon een enorm slecht gefloten wedstrijd van Vink was. En dan mag hij dat ook wel eens horen vind ik! Stam liet dat weten en ik vind dat dat mag. Mooi dat hij niet geschorst is, want dat zou lullig zijn voor iets waarin hij gelijk had en dat hij dan de mogelijke kampioenswedstrijd zou moeten missen.

@ al die domme en gefrustreerde mensen die altijd maar weer zonder na te denken roepen: "knvb=ajax"...

I rest my case...

Het gaat er ook wel om in welke context dit word gezegd natuurlijk. Het is niet zo dat Stam tijdens de wedstrijd bij een situatie naar de Scheidsrechter heenloopt en hem in twijfel trekt. Dit speelde zich af na de wedstrijd waarbij van te voren 4 spelers van Az aangeven dat het een penalty was en waarbij Vink ontkent dat de bal gespeeld is met de hand. Als Stam dan zegt dat Vink liegt dan klopt dit ook gewoon omdat hij samen met Vink de beelden bekeek. Neemt niet weg dat je een scheidsrechter mag bekritiseren maar dat vind ik ook van

2009-2010
Rutten, Jol, Everse, Heerkers, De Jonge, Dorst, Suarez, De Zeeuw, Affelay, El Hamdaoui, Gert-jan Verbeek etc

Het gebeurd altijd en overal en ik vind ( Als twe supporter ) dat niet alleen Stam maar van begin tot einde alle spelers die via de media commentaar op de arbitrage hebben of het nu terecht of onterecht is voor 1 wedstrijd geschorst moet worden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren