Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Aanvoerder en 78-voudig international Spanje overweegt wegens gebrek aan respect zijn interlandcarrière te beëindigen

Laatste update:

Álvaro Morata is misschien wel bezig aan zijn laatste interlands als Spaans international. De 31-jarige aanvaller overweegt wegens een gebrek aan respect jegens zijn persoon te stoppen, zo bekent hij eerlijk in het programma El Cuatro van El Desmarque, en in een interview met El Mundo.

Morata speelde 78 interlands en is dit EK de aanvoerder van Spanje, dat dinsdag de halve finale speelt tegen Frankrijk. Met 36 interlandgoals is hij na David Villa (59) en Raúl (44) de derde topscorer aller tijden van La Roja.

De aanvaller voelt zich echter totaal niet gerespecteerd. In El Cuatro hintte hij er dan ook op dat dit toernooi zijn laatste zou kunnen zijn. "Ik wil gewoon op de best mogelijke manier afsluiten en ervan genieten, omdat dit mogelijk mijn laatste toernooi met de nationale ploeg is."

Het artikel gaat verder onder de video
Meer video's

In een interview met El Mundo bevestigt hij andermaal dat het niet ondenkbaar is dat hij afzwaait als international. "Het zou kunnen. Het is een mogelijkheid waar ik niet veel over wil praten."

Ook in clubverband is Morata niet helemaal gelukkig in Spanje. De centrumspits ligt nog tot medio 2026 vast bij Atlético Madrid, maar vertrekt mogelijk dit seizoen uit de hoofdstad. Hij wordt door diverse Spaanse media gelinkt aan een vertrek naar Saudi-Arabië en Italië.

"In het voetbal is niets zeker. We gaan kijken waar ik deze zomer eindig", zei de aanvalsleider in El Cuatro. Eerder leek Morata via Instagram nog te zinspelen op een langer verblijf in het Wanda Metropolitano.

"Er zijn momenten waarop het voor mij in Spanje ingewikkeld is", legt Morata uit. "Ik ben het beu dat er een discussie is over dat ik mezelf in een slachtofferrol zou werken, dat ik zou klagen."

Daarom overweegt Morata om het land te verlaten. "In het buitenland ben ik gelukkiger, omdat mensen mij daar respecteren. In Spanje is er voor niets of niemand respect", herhaalt hij zijn frustraties bij El Mundo.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Ajax traint onder Farioli
Reacties

Toch zonde dat er weinig erkenning is voor zijn rol in dit Spaanse team.
Hij is nu niet de doelpuntenmaker, maar door zich te laten terugzakken richting het middenveld en zijn balvastheid zorgt hij voor meer ruimte voor de nummer 10 en de vleugelaanvallers.

8 juli 2024 om 10:17

Toch begrijp ik het gebrek aan erkenning ook wel.
Ik zelf heb het ook een beetje met Morata. Kan er geen vinger op leggen waar hij nou echt goed in is. Vind hem altijd wat overgewaardeerd. Maar als je bij clubs als Chelsea, Juve, Real en Atleti hebt gespeeld, zou je denken dat je toch wel iets moet kunnen.

Voelt toch als een "net niet" voetballer met wel een hele mooie carriere.

8 juli 2024 om 11:18

Hij past ook helemaal niet in dat elftal. Ziet er dan net uit als een amateur die een keertje mee mag doen bij de profs.

Als hij er elke wedstrijd dan twee inschiet praat je nergens over maarja...

8 juli 2024 om 10:25

Off-topic. Ik denk er precies zo over bij Memphis (heeft wel vaak balverlies). Doet eingelijk precies wat Morata doet, maar dan de mindere versie daar van. Spelers als Gakpo en Malen hebben daar veel profijt bij. Maar hier in Nederland wordt dat niet op die manier belicht.

8 juli 2024 om 18:32

Wat voor profijt hebben Malen en Gakpo van het balverlies van Depay dan?

Wat een slappe. Er mag toch best kritiek zijn op hem? Het is toch ook alleen een bovengemiddelde spits? Spanje is ook wel verwend geweest met de generatie die nu is gestopt, maar enige zelfreflectie mag wel van Morata.

8 juli 2024 om 10:26

Tuurlijk mag dat, maar dan mag hij dat toch ook als argument meenemen in zijn beslissing waar hij wil wonen en werken?

8 juli 2024 om 10:27

Waarom is iemand gelijk een slappe als hij gewoon eerlijk vertelt hoe hij zich voelt? Als iemand politiek correct is, is het niet goed, is die persoon eerlijk is hij gelijk een slappe.

8 juli 2024 om 10:29

Waarom nou zo'n reactie? Het kan toch zijn dat hij voelt dat hij te weinig erkenning krijgt? Of mag je tegenwoordig niet meer eerlijk reageren?

Hij is nog vrij jong voor een aanvaller. Mister buitenspel zou toch echt bij een suptobber aan de slag kunnen. Overigens haal ik niet uit dit artikel dat Morata zich niet gerespecteerd voelt. Het is gewoon een prima spits, alleen niet het niveau van andere spitsen die Spanje gekend heeft, als Villa, Raul en Fernando Torres. Ik vond zelfs Morientes beter dan Morata. Zou Olmo misschien spits kunnen staan?

9 juli 2024 om 09:21

In de laatste twee alinea's zegt hij het toch echt hoor Rafaello, dat hij geen respect krijgt in Spanje.

Alvaro Morata, het kind dat nooit man is geworden. Had verschrikkelijk veel potentie in de jeugd bij Real en z’n eerste jaren bij Juventus. Een voetballer die nu constant op zoek is naar erkenning voor iets wat er niet is. Een spits die er bij Spanje in staat en belangrijk word gemaakt door gebrek aan beter. Dat dit soort jongens over respect praten en gebrek aan waardering is te belachelijk voor woorden

8 juli 2024 om 17:45

@aycette

Dus omdat er 'niks beters is' mag hij maar belachelijk gemaakt worden? Hij vraagt om basis respect als mens aangezien hij duidelijk altijd keihard werkt maar blijkbaar is dat al teveel?

Wat is dat nou voor eng gedrag? Dus jij verdient ook pas basis respect als je wat presteert?

Nou vertel, wat heb jij gepresteerd dat jij respect verdient? Wie ben jij eigenlijk?

Hij snapt zelf de ironie hopelijk dat hij hierover klaagt?

Tja die Spanjaarden gingen in het verleden van Raul naar Torres/villa. Costa heeft die gat niet kunnen vullen en Morata ook niet. Toch doet die het wel redelijk, kan het ergens wel vergelijken met Depay hier maar die heeft tenminste periodes gehad waar die de ene na de andere goal erin schoot.

Zou een uitstekende vervanger zijn voor Joselu bij Real Madrid. En in een soortgelijke rol was hij al eens geweldig bij Real. In 16/17 15 goals als invaller.

Fernando Torres is 3e topscoorder van Spanje met 38 goals

Bij Morata krijg ik altijd het gevoel dat zijn roep (eis) om erkenning groter is dan zijn drang om goals te maken. Als hij scoort is hij blij, als hij dan niet in goud gegoten op een voetstuk wordt geplaatst en het hele volk voor hem buigt, dan is hij beledigd. Een beetje dat gevoel wat je ook bij Novak Djokovic krijgt. Ik ben de main man en als je dan een ander meer bejubelt dan dat je mij doet, wordt ik boos. Het is niet een perfecte vergelijking want Djokovic is succesvoller in tennis (solosport) dan Morata in het voetbal (teampsort), maar hun reactie is hetzelfde wanneer men niet overloopt van adoratie voor deze heren.

Reageer