Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Vermoedelijke opstellingen Nederland - Engeland: Koeman kiest opnieuw tussen Malen en Bergwijn

Laatste update:

Het Nederlands elftal maakt zich op voor de kraker tegen Engeland in de halve finale op het EK. Bondscoach Ronald Koeman verraste enigszins in de kwartfinale tegen Turkije door vast te houden aan Steven Bergwijn als rechtsbuiten. Voetbalzone verwacht dat de keuze ditmaal om meerdere redenen toch op Donyell Malen valt. De halve finale in Dortmund begint om 21:00 uur en is te zien op NPO 1.

Achterin staat de formatie van Oranje vast. Bart Verbruggen is de onomstreden nummer één onder de lat en zal de vertrouwende namen voor zich zien in de defensie: Denzel Dumfries, Stefan de Vrij, Virgil van Dijk en Nathan Aké.

Jerdy Schouten en Tijjani Reijnders lijken centraal op het middenveld ook zeker van hun plek. Voor Xavi Simons geldt dat, door de andermaal overtuigende invalbeurt van Wout Weghorst, iets minder. Alles wijst er echter op dat Koeman vasthoudt aan Memphis Depay in de spits, waardoor er niet geschoven wordt met de 10-positie en Simons zijn plek behoudt.

Koeman maakte maandag op een persmoment duidelijk dat Memphis zijn spits is. “Iedereen heeft zijn mening en roept wat. Maar ik ben degene die de spelers elke dag meemaakt en op trainingen dingen ziet die anderen niet zien." De aanvalsleider wordt vanaf links geassisteerd door Cody Gakpo.

De rechtsbuitenpositie is de plek waar de meeste twijfels over bestaan. Malen leek na zijn twee treffers als invaller tegen Roemenië te zullen starten tegen Turkije, maar niets bleek minder waar. Bergwijn kreeg andermaal het vertrouwen van de bondscoach. Of dat tegen Engeland ook zo zal zijn, is nog maar zeer de vraag.

Het duel wordt gespeeld in het Signal Iduna Park van Borussia Dortmund, waar Malen al jaren een gewaardeerde kracht is. Bovendien lijkt bondscoach Gareth Southgate van Engeland vast te houden aan zijn 3-4-2-1-formatie. Het benutten van de ruimtes achter het Engelse middenveld lijkt een klus voor Malen te worden, gezien zijn superieure snelheid ten opzichte van Bergwijn.

Engeland


Aan de kant van de Engelsen keert Marc Guéhi terug van een schorsing en vermoedelijk terug in de basis, wat ten koste zou gaan van Ezri Konsa. Sky Sports verwacht verder dat Kieran Trippier als linker wingback de voorkeur krijgt boven Luke Shaw, over wie, gezien het feit dat hij pas tegen Zwitserland zijn rentree maakte na blessureleed, twijfels bestaan of hij negentig minuten aankan.

Vermoedelijke opstelling Oranje: Verbruggen; Dumfries, De Vrij, Van Dijk, Aké; Schouten, Simons, Reijnders; Malen, Memphis, Gakpo.

Vermoedelijke opstelling Engeland: Pickford; Walker, Stones, Guehi; Saka, Rice, Mainoo, Trippier; Foden, Bellingham; Kane.

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste voetbalnieuws? Word nu lid van het Voetbalzone WhatsApp-kanaal!

Zie jij liever Steven Bergwijn of Donyell Malen in de basis?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Ajax traint onder Farioli
Reacties

CL finalist en zijn thuis basis en in vorm.
Of ramp seizoen, niet in vorm en letterlijk bij elke wissel waar hij er uit ging, dat het spel beter werd.

Moeilijke keus.

10 juli 2024 om 06:22

Ja, maar die gast ziet dingen op de trainingen die wij niet zien....... Blijkbaar belangrijker dan wedstrijden. Dat zie je wel bij Depay.

10 juli 2024 om 08:35

Bergwijn is in deze opstelling een beetje hetzelfde als de Roon, je zet hem erin omdat de rest erom heen beter gaat spelen. Ik zie zelf ook liever Malen spelen dan Bergwijn. Maar zie ook dat als je Dumfries en Malen samen opstelt dat Dumfries (wat toch Koeman's favoriet is) minder rendeert.

10 juli 2024 om 09:27

Bergwijn moet helemaal niet spelen hij heb een jaar lang niks gepresteerd en word nog beloond ook als hij mag spelen

10 juli 2024 om 10:01

En wat zegt de vorm uiteindelijk voor het laten zien in een toernooi, helemaal niks. Kijk naar de topspelers van het afgelopen seizoen: Bellingham, Vinicius, Mbappé, Foden, Kane, Simons. Zijn allemaal spelers die niet thuis geven op de toernooien. Daarnaast zijn er genoeg spelers uitvorm die wel thuis geven als ze dan spelen in het nationale elftal. Ik ben zelf ook geen fan van Bergwijn, maar als hij Oranje beter laat spelen vind ik het prima

10 juli 2024 om 10:15

Volgens mij hebben Vinicius en Bellingham toch echt wel gepresteerd voor hun land. Kan zijn dat ik het verkeerd zie en ik denk van niet

10 juli 2024 om 10:33

Vinicius wist in de COPA met Brazilië geen potten te breken, en was al vroeg uitgeschakeld. Bellingham speelt echt niet goed dit toernooi, ondanks dat hij wel belangrijke doelpunten heeft gemaakt dit toernooi voor Engeland.

10 juli 2024 om 14:58

@crooswyker,

En Depay en Simons zijn er hoogstpersoonlijk verantwoordelijk voor dat we van de 5 wedstrijden tot nu toe, 4 wedstrijden met 9 man zijn begonnen. In de wedstrijd tegen Roemenië was Bergwijn absoluut niet slecht.

10 juli 2024 om 08:48

Helemaal mee eens! Hoe moeilijk kan het zijn?

10 juli 2024 om 09:54

Koeman doe niet moeilijk Bergwijn opstellen slaat nergens op. Heeft niks laten zien behalve dat hij veel bal verlies had en val partijen . Gewoon met Malen beginnen.

10 juli 2024 om 12:59

Malen in vorm? Het enige wat hij heeft is snelheid. Als je dat nodig hebt tegen Engeland kun je hem er prima inzetten. Alleen ik heb bij Malen toch Weghorst vibes. In de basis bakt hij er niet veel van, komt hij erin dan kan hij met zijn snelheid het verschil maken.

Niet helemaal eerlijk maar die wedstrijd tegen Oostenrijk was hij echt slecht. Toegegeven, iedereen was slecht dus dan is het ook moeilijk om je te onderscheiden, maar hij liep niet vrij, verdedigend maakte hij veel fouten, 1 op 1 dramatisch afgewerkt. Totaal niet in balans en maar op goed geluk afwerken. Voorzetten kwamen niet aan. Tegen Roemenië was hij als invaller 2e helft goed. Maar dat was Bergwijn de 1e helft ook. Maar bij Bergwijn zeggen ze dan: het was maar tegen Roemenië.

De tactiek die tot nu toe werkt is snelheid + weghorst brengen tegen het einde van de wedstrijd. Ik zou dat nu niet anders doen. Hoe fijn is het om Malen, Frimpong en Weghorst te kunnen brengen. Deze 3 kunnen blijkbaar niet 90 minuten lang leveren wat ze wel kunnen in de laatste 20-45 minuten.

10 juli 2024 om 19:11

Bergwijn heeft 45 minuten aardig gespeeld tegen een fietsenmaker uit Roemenië en verder ook geen flikker laten zien, evenals de rest van het afgelopen seizoen. Malen all day.

Bergwijn was leuk tegen de Roemenen maar tegen Turkije zag ik weer de Bergwijn van Ajax, lijkt me zeker tegen nog een niveau hoger dus geen optie. Wel zou ik hem zeker inbrengen bij een eventuele strafschoppenserie, heeft op dat gebied als een van de weinige indrukwekkende cijfers (100% binnen geschoten)

10 juli 2024 om 09:05

Tegen Roemenie kregen we op de flanken zoveel ruimte, dus logisch dat Bergwijn het wat beter deed.
Tegen een sterkere tegenstander zonder dat je die ruimte krijg dan is Bergwijn niks.

10 juli 2024 om 09:31

Ik zou met een beter aanspeelpunt spelen tegen de engelse, hun achterhoede is zeer matig als je het mij vraagt. Depay kan beter in de naar binnen staande rechtsbuitenpositie spelen van bergwijn (als je dan toch met depay speelt). beste aanspeeltpunt in de selectie is brobbey en later in de wedstrijd kan je voor hem weghorst in zn heldenrol zetten. Met brobbey heeft zn directe tegenstander in elkgeval als zeker geel en is uitgeput van de zware duels en sprintjes. Dat ie af en toe een kansje mist is dan maar zo maar je team creeert wel een hoop aantal kansen meer met hem en je hebt meer rust om aan te sluiten. de rest van de opstelling gaat koeman zeker niet doen maar zou ik wel doen. Koeman zal wel weer door gaan op zn vaste 11 dat elke wedstrijd heeft gefaald maar met veel moeite en veel geluk van de mindere tegenstanders van het ek heeft gewonnen.

Verbruggen
Frimpong
V dijk
Ake
Vd Ven
schouten
reijnder
Depay
Simons
Gakpo
Brobbey
10 juli 2024 om 09:51

Depay op rechts met Frimpong in zijn rug ? Dat gaat niet werken.
Als je dan toch Depay erin zet dan op links zodat hij naar binnen kan komen en schieten, maar daar staat Gakpo al en die heeft op dit moment een betere vorm dan Depay.
Dan liever 4-4-2 met Weghorst erbij in de spits en Depay er omheen. (Dit ten koste van Reijnders).

10 juli 2024 om 10:03

in praktijk spelen ze toch steeds 532 en staat depay eigenlijk als soort 2e spits naar binnen en de rechtsback heel hoog.

10 juli 2024 om 10:15

@ray: elke wedstrijd falen? Polen was een prima start en uiteindelijk ruim voldoende. Frankrijk was ook ruim voldoende. Oostenrijk was dramatisch, Roemenie was prima, Turkije was onvoldoende. Geen idee hoe hoog jij de lat legt, mag voor ieder anders zijn natuurlijk... maar elke wedstrijd falen gaat er bij mij niet in.

10 juli 2024 om 10:16

Ja eens over Brobbey. Kan weleens voor opschudding zorgen in die defensie.

Ik zou alleen simons wisselen voor Malen. En dan Memphis op 10

10 juli 2024 om 10:51

Tegen frankrijk had nederland echt ontzettend veel geluk dat frankrijk de kansen miste en dat zonder mbappe, nederland was echt heel slecht die pot. Roemenie was meer dan prima, goed zelfs maar dat is roemenie. Polen kreeg ook veel te veel kansen en pakte we het later in de wedstrijd pas goed op maar ook toen was het vooral verdedigend matig. maar goed dat is ook omdat ik vind dat je met ons team veel beter kan spelen. als je vanuit het oogpunt kijkt dat je ons vergelijkt kwalitatief gezien als een ploeg als turkije dan is de prestatie goed maar ik vind dat we gewoon een redelijke top ploeg hebben.

Tegen Trippier of Shaw zou ik lekker voor snelheid gaan. Die zijn beide niet snel. Malen of Frimpong zouden mijn keus zijn. Heb een lichte voorkeur voor Malen aangezien Frimpong vaker zal voorzetten en zonder spits heb je daar niet zo veel aan en Xavi komt daar ook niet echt.

10 juli 2024 om 07:45

Malen is ook snel, wellicht niet zo snel als Frimpong. Het voordeel van Malen is dat hij meer naar binnen trekt, dan kan Dumfries eroverheen komen. Daarom zou mijn voorkeur ook gaan naar Malen.

10 juli 2024 om 07:51

Eens. Ik zou tegen Shaw met Malen spelen en tegen Trippier met Frimpong. Puur omdat Frimpong constant buitenom gaat zowat en Trippier echt he-le-maal niks met links kan.

Malen kan meer naar binnen spelen en tegen Shaw, die weer linksbenig is, zou ik hem dan juist opstellen.

10 juli 2024 om 09:41

Je moet wel flink lomp zijn als het uit maakt of je met links of rechts in stapt om een bal af te pakken.. aan de bal voetballend kan ik best begrijpen maar verdedigend maakt dit echt niks uit.

10 juli 2024 om 10:44

Verdedigend maakt dat niet uit? Lol, oke.

10 juli 2024 om 10:59

@arends,

Malen gaat juist heel vaak buitenom. Dat is ook de reden dat Bergwijn 2 keer in de basis is gestart, omdat Bergwijn wel meer naar binnen trok, waardoor Dumfries er overheen kon komen. Ik had daar nu opnieuw voor gekozen, om vervolgens na de rust een fitte Malen tegenover een vermoeide Trippier te zetten, die gaat daar de dag van zijn leven hebben.

10 juli 2024 om 12:41

@rayvg Zelf nooit gevoetbald? Verdedigend is dat juist belangrijk. Je dwingt de aanvaller altijd naar je dominante voet omdat dit veel makkelijker verdedigt.

10 juli 2024 om 13:14

@jeroentje: en dan brengt Southgate Shaw voor Trippier en dan gaat je plan in rook op. Als ie start met Trippier moet je daar Malen of Frimpong opzetten om buitenom te gaan

12 juli 2024 om 17:00

zelf altijd gevoetbald en je moet wel heel lomp zijn als je niet met beide benen kan instappen. onzin, je dwingt de verdediger juist altijd naar waar geen ruimte is en waar die zich vast gaat lopen vaak naar de zijkant dus. Je zal maar net met je goede been naar waar het helemaal open ligt staan ahah dan heeft ie met jullie theorie alle ruimte.

10 juli 2024 om 07:51

Nouja. Frimpong heeft wel bewezen met zijn (vroege) voorzet dat hij Depay aardig goed weet te vinden. Denk dat hij op die zijkant de beste voorzet heeft van de selectie hoor.

Als je stelselmatig de verkeerde keuzes blijft maken en spelers gaat opstellen die geen knikker raken ga je een keertje op je bek..
Xavi opstellen ( en in zekere zin Memphis) is bijna lachwekkend en een brevet van onvermogen.

10 juli 2024 om 07:52

Wie moet dan in de spits? In een halve finale gaan proberen? Met Zirkzee of Brobbey?

Brobbey lijkt mij geen goede tegen Stones en vooral Guehi.
Zirkzee misschien wel.

Weghorst blijft een plan B, niet meer, niet minder.

10 juli 2024 om 08:11

Misschien Malen in de spits en Depay op 10? Xavi dus op de bank… Frimpong op rechts?
Aardig wat snelheid voorin dan…

10 juli 2024 om 08:34

Engeland voetbalt tot nu toe met de staart tussen de benen en de kont tegen de 16. Ik denk dat je meer hebt aan een speler die de bal vast kan houden (brobbey) of een speler die zich kan laten uitzakken en de bal kan kaatsen naar lopende mensen (depay in normale doen, Zirkzee) dan aan Malen die op snelheid achter de laatste lijn op kan duiken of met een actie langs de lijn zijn tegenstander kan verslaan.

10 juli 2024 om 08:38

Zirkzee is een goede voetballer maar nog veel ste lief en onervaren.dat zag je toen hij erin kwam werd als kind 3 keer van de bal gezet.zijn tijd komt nog wel. Brobbey heeft wel de fysieke power al denk ik dat je deze wedstrijd meer aan wendbare spelers hebt.
ik zou zelf voorin starten met gakpo depay frimpong

laat frimpong die linksback maar helemaal kapot lopen en dan kan je tweede helft als het moet met weghorst en malen nog 2 goede invallers erin brengen die beide kunnen scoren.

ik vind het lullig voor malen dat hij zo weinig krediet heeft maar hij brengt wel wat extras en dat is extra gevaarlijk tegen vermoeide spelers. Ik zelf had altijd met malen in de punt gestart want hij blijft wel in de punt en is goed in de kleine ruimtes in de combi

10 juli 2024 om 08:51

Frimpong brengt ook defensieve arbeid en Malen is een betere supersub dan hij in mijn ogen...

Al kan je het ook omdraaien hoor. Malen in de basis en Frimpong de laatste minuten, gezien het feit dat Malen naar binnen kan spelen (dumfries er over heen)....

Verder breng je tegen het einde, als het moet, ook vaak Weghorst. Dan kan je beter ook meteen Frimpong brengen, die heeft een betere voorzet dan Malen bijvoorbeeld....

Nu ik zo over nadenk: Malen met Dumfries starten. Mocht je een Weghorst moeten brengen wegens achterstand etc, dan kan je Frimpong met snelheid ook brengen en uitstekende voorzet....

En mocht het nodig zijn dat je voor staat en je meer defensieve arbeid en toch snelheid wil, dan gooi je Frimpong er ook in!

10 juli 2024 om 09:09

Hoe kan je nou gaan beoordelen op een invalbeurt waarin hij 3 ballen raakte en daar je volledige mening op vormen? Echt niet te geloven. In Italie wist hij zich anders wel tegen beren te handhaven als aanspeelpunt. Zirkzee kan makkelijk spelen en is gewoon een fantastische speler. In een wedstrijd vanaf het begin zal je zien hoe makkelijk hij voetbalt

10 juli 2024 om 11:17

Zirkzee blijft gewoon een gok, een Xavi speelt bij zijn club ook al het hele seizoen top, maar als je hem in Oranje ziet spelen begin je toch echt af te vragen waarom hij wordt gelinkt aan top clubs. Het zegt dus helemaal niks dat Zirkzee het goed heeft gedaan in italie. Heel begrijpelijk dat Koeman daar nu niet op gaat gokken. Wel een grote fout van Koeman dat hij Zirkzee niet veel eerder kansen heeft gegeven om zich te bewijzen in Oranje.

10 juli 2024 om 12:00

Brevet van onvermogen is dan vooral dat Koeman tegen Oostenrijk, Roemenië of Turkije niet iemand anders in de spits geposteerd heeft. Depay en Simons imponeren beiden niet echt. En Weghorst is de standaard wissel. Hij had eerder met Malen, Brobbey of Zirkzee wat moeten proberen. Met Depay of Simons daar dan achter. Of Gakpo met Malen voorin en Depay daar wat zwervend net achter.
Voor middenveld en aanval vind ik Wijnaldum en Bergwijn geen serieuze opties voor een basisplaats.

Ik ben enorm bang voor de bank van Engeland. Als het niet loopt gooien zij 5 PL sterren er zo in. Nederland moet tactisch de meerdere zijn om te winnen vanavond en dat hebben ze tot nu toe niet laten zien.

10 juli 2024 om 10:21

Zitten daar uitstekende spijkers in???

10 juli 2024 om 12:13

ach als dat het criterium is, wij komen aan 4 PL spelers op de bank (oke sterren wil ik ze niet noemen) maar tactisch zijn we toch sowieso beter dan southgate?

10 juli 2024 om 13:16

Naja het zijn absoluut geen PL sterren allemaal. De meeste spelen gewoon mee in een PL team en die League is zo goed vanwege de geweldige buitenlandse spelers....niet door een overdaad aan Engels talent

Met een tamelijk statische verdediging van Engeland is het toch makkelijk keuzes maken, zou je denken. Gakpo, Malen en Frimpong in de voorste linie. Power, snelheid en de Engelsen eruit lopen met de ruimte in hun rug. Vooruit, Memphis dan op de 10, om trainer Ronald nog even een enorm plezier te doen.

10 juli 2024 om 09:48

De verdediging van Engeland is niet statisch. Rice speel goed en is de beste stofzuiger qua onderscheppingen op dit toernooi. Guehi en Stones is een goed koppel. De backs wat minder maar heb ze niet veel in de problemen gezien.

10 juli 2024 om 10:20

Trippier is wel erg zwak op links hoor. Absoluut te pakken. Ook enorm traag geworden, al was hij nooit heel snel.

Walker lijkt aan de bal tegenwoordig ook maar een opa in mijn ogen. NOg steeds pijlsnel, maar vind hem zeer matig overkomen dit toernooi. Levert simpele ballen in.

Stones vind ik ook niet de indruk maken die hij bij City wel maakte. Guehi vind ik de enige die echt zeer sterk en stabiel speelt.

Pickford achter hen is ook en zenuwpees. Ik zou door die gast echt alleen al slechter gaan spelen.

10 juli 2024 om 12:15

zou ik ook doen, en dan simons op de bank, maar dan heb je dus alleen wout die nog wat kan forceren aan het eind, of je moet aan bergwijn denken, maar dat vind ik nou niet echt een breekijzer als je er een nodig hebt

Als Koeman niet voor Malen kiest dan mag hij van mij nog voor het duel eruit! Als je die Engelsen net een speler pijn kan doen is het Donyel!! Kap met die vriendjes politiek Ronald!!

Met Trippier als linksback is het kiezen voor Malen vele malen logischer. Rechtsbenige linksback moet je niet binnendoor willen bestrijden, maar die moet je continu over zijn chocolade been laten gaan.

10 juli 2024 om 10:23

Als die Southgate echt zo dom is om Trippier op te stellen moeten we inderdaad zoiezo de eerste helft alles over de rechterflank doen,voordat die trainer zn fout inziet.

10 juli 2024 om 10:25

Trippier speelt al het gehele toernooi linksback. Shaw is nog verre van fit om 90 minuten te spelen.

10 juli 2024 om 12:17

@madmarcel, haha jij denkt dat southgate zijn fout in gaat zien? als ie zo slim was dan ad ie dat na de 1e wedstrijd al aangepast

Tja, de vriendjespolitiek is niet uit Koeman te rammen. Dus hebben we het maar weer te doen met Bergwijn en Depay. Dat werkt dus niet, en wordt er in de rust weer de kaart Weghorst getrokken. De ook al zwaar tegenvallende Simons weer naar rechts, waar hij helemaal niet rendeert, en Depay dan maar weer proberen rondom Weghorst, die met Gakpo het verschil moet maken. Zeer voorspelbaar, maar of het tegen een sterkere tegenstander lukt dan de B landen waar we tot nu toe, op Frankrijk na, hebben gespeeld? Nu speelt Engeland ook naar de aard van de trainer - incompetent - en kan het kwartje zo maar weer goed vallen voor Koeman, die het alleenrecht op geluk heeft afgedwongen. Dat spreekt alleen in zijn voordeel. Niet onbelangrijk, overigens!

idee:

Verbruggen
Geertruida
Van Dijk
Ake
Van de Ven
Schouten
Reijnders
Frimpong
Zirkzee
Gakpo
Malen
10 juli 2024 om 11:10

Leuk idee, maar waarom verwacht je dat een bondscoach die de halve finale heeft bereikt opeens 5-6 positiewisselignen gaat doorvoeren?

10 juli 2024 om 14:15

Voorspellen wat Koeman gaat doen is niks aan. De vraag is wel of dat de beste opstelling is, vandaar mijn idee. Ik verwacht niet dat Koeman dit gaat doen nee.

10 juli 2024 om 11:51

De Vrij eruit? Vorige pot nog man of the match en sterk. Die gaat er niet uit hoor.

Er gaat niks veranderen en Zirkzee gaat echt niet opeens op 1 van de belangrijkste posities spelen.

Idem dat Depay er never uit gaat....

10 juli 2024 om 14:16

Volgens Pieter Zwart was de Vrij in opbouw niet zo goed, Maar alternatief kan Van Dijk er ook uit, De Vrij en Ake centrum.

Tuurlijk gaat het niet gebeuren, helaas.

Blijf het bizar vinden dat Koeman vast houdt aan Depay en dat Frimpong constant op de bank moet beginnen... hopelijk stopt hij na zondag dan ook als bondscoach!

10 juli 2024 om 14:18

Contract is al verlengd tot en met het WK 2026

Uiteraard Malen erin... veel sneller, gevaarlijker en wat mij betreft koelbloediger/doelgerichter dan Bergwijn. Die sowieso al een kutseizoen erop heeft zit waar Malen het gewoon goed gedaan heeft. Snap alleen maar niet waarom hij blijft vasthouden aan Depay... haal die gast eruit man. Speelt gewoon kut, en is een storende factor op het veld voor zijn medespelers als je het mij vraagt.

Probeer het met Zirkzee zou ik zeggen... of desnoods Malen de spits in, dan kan je met Bergwijn en Malen beginnen...

10 juli 2024 om 11:24

Dit is de halve finale, geen oefenwedstrijd. We moeten helemaal niks meer "proberen'. Echt bizar dat iedereen dat hier maar blijft roepen. En het feit dat je daarna Bergwijn noemt, boven Depay slaat ook helemaal nergens op. Idem voor Zirkzee, die eigenlijk niet eens mee zou gaan en erg slecht inviel tegen Turkije.

Wat je nu nodig hebt, is een team dat op elkaar ingespeeld is. Een team dat weet wat de afspraken zijn en onderling weet wat ze van elkaar kunnen verwachten.

Depay heeft geen goed toernooi, dat is zeker. Maar hij trekt en sleurt wel tot ie gewisseld wordt. Dat is heel goed te zien in de tweede helft tegen bijv. Turkije. Waar hij de drijvende kracht achter de gelijkmaker was.

Dit is naar mijn mening een prima opstelling om mee te beginnen en je hebt nog genoeg creativiteit en snelheid op de bank om iets te forceren.

10 juli 2024 om 12:02

Zirkzee afrekenen op 7 minuten voetbal is ook een beetje kort door de bocht.

10 juli 2024 om 13:32

Archie zegt alleen dat Zirkzee slecht inviel, dat is toch geen afrekenen?

Interessant tactisch steekspel. Bedreiging is denk ik dat de engelsen veel gevaar door ons centrum kunnen aanrichten, Kane in de spits en Bellingham en Foden daar achter en dan nog Saka op de flanken waardoor Ake ook niet echt het centrum kan ondersteunen.

Dat betekend dat Ake, Schouten, van Dijk en de Vrij 1 op 1 komen te staan tegen niet de minste voetballers. Moeten we overwegen 5-3-2 te gaan spelen? Ik zou zeggen de Ligt erbij die kent Kane van Bayern en bovendien kun je met hem vrij makkelijk switchen naar 4-3-3 als je Dumfries op rechtbuiten uit laat komen, de Ligt kan de zone op rechts dan opvangen.

Dan zou je ook een wat meer aanvallende middenvelder in plaats van Schouten kunnen opstellen, bv. Gravenberch naast Reijnders. Ik denk dat Malen en Gakpo met hun snelheid hoe dan ook voorin moeten spelen, de vraag is dan of Simons of Memphis kind van de rekening wordt voor de 10 positie. Samen vind ik die twee nog niet sterk.

Anderzijds, voorin liggen er veel kansen met onze aanvallers.

T wordt n draak van een wedstrijd. Beide ploegen kunnen en willen niet voetballen. 50/50 idd. Ik gok op Engeland. Koeman blijft bij zn vaste 11. 1 of 2 wisselingen. Niet echt een wedstrijd om naar uit kijken qua voetbalvermaak.

waar haalt koeman het lef vandaan daar een twijfel over te hebben

Probeer toch eens wat anders Koeman.. steeds dezelfde fout. Nu overstappen op 5-3-2 en wat snelheid in de ploeg krijgen. Gaat een belangrijk wapen worden komende wedstrijd(en)
Verbruggen
Frimpong De Vrij Van Dijk Ake van de Ven

Schouten Reijnders

Depay

Malen Gakpo

Ik vrees toch dat Engeland deze wedstrijd wint. Bellingham zal opstaan vanavond. Die weet dat hij de Ballon d'or krijgt als hij europees kampioen wordt

10 juli 2024 om 14:30

Bellingham heeft niet het technische vermogen zoals de middenvelders van Spanje. Zij zullen Engeland overklassen. Rodri zal dan de ballon d'or winnen.

Overigens wint Nederland vanavond gewoon, dus die ballon d'or kan die sowieso vergeten.

Malen eruit.. depay op rechts. Brobbey in de spits.

Waarom koos Koeman voorheen voor Bergwijn ipv Malen? Dat is omdat Bergwijn liever in de bal komt en bezig is met de aanval opzetten. Malen speelt dieper en is meer een afmaker. Dus als Koeman opnieuw het spel wil maken dan kiest hij voor Bergwijn, als hij vooral wil counteren en afmaken, dan kiest hij voor Malen. We zullen zien welke optie hij kiest.

10 juli 2024 om 14:46

Bergwijn is op dit moment nergens goed in. Dus zegt Koeman: die moet ik hebben! Net als met Depay. Constant in wanpresteren. Dat zijn de lieverdjes van Koeman!

Dit kan onmogelijk goed blijven gaan... Bergwijn ongelooflijk! het is Malen of Frimpong natuurlijk. Depay eventueel op de 10 kan nog, maar je moet verdorie een spits erin zetten Zirikzee, desnoods Malen in de spits.

We hebben Wout Weghorst zowat iedere wedstrijd moet hij het weer zien op te lossen en komt het vaak net weer goed. Wat heeft Ronald met Bergwijn en Depay....moedeloos wordt je ervan.

Waarom moet Koeman steeds deze keuzes maken? Er zijn op het internet toch zeker ook mensen die dat kunnen.

Ik zie liever geen Simons.

Malen en Weghorst zijn de ‘finishes’ van Koeman. Hij gaat daar echt niet mee starten.

Ik heb er heel weinig vertrouwen in. Engeland lijkt mij gewoon een maatje te groot. Maar hoop dat ik er volledig naast zit.

De enige juiste opstelling tegen deze engelsen is als volgt:

Verbruggen

Dumfries deVrij vDijk Ake vdVen

Schouten Reijnders

Malen Gakpo

Depay

Jammer dat dit het enige vraagstuk is. We moeten starten met een diepe spits en dat is Depay niet. Als je dan toch iemand van rechts wil die aan de binnenkant speelt zet Depay daar dan neer en Weghorst of Brobbey als diepe spits.

Reageer