Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Pierre van Hooijdonk zou basiself Nederlands elftal op 3 plekken wijzigen tegen Engeland

Laatste update:

Pierre van Hooijdonk zou de basiself van het Nederlands elftal op drie plekken wijzigen voor de halve finale van het EK tegen Engeland. Dat vertelt hij maandagavond bij Studio Fußball. Steven Bergwijn, Xavi Simons en Nathan Aké worden vervangen door Jeremie Frimpong, Donyell Malen en Micky van de Ven, als het aan de analist ligt.

Van Hooijdonk kiest ervoor om met Van de Ven op de linksbackpositie te starten. “Ik moet zeggen dat ik ook wel fan ben van Aké”, begint hij zijn toelichting. “Maar ik kies denk ik wel voor Van de Ven. Dat heeft ook echt met zijn duelkracht te maken, want in zijn tackles neemt hij de tegenstander zo vaak gewoon mee, dat die gewoon pijn heeft. Je hebt er echt gewoon last van. Buiten het feit dat hij met zijn snelheid heel veel kan corrigeren."

Het artikel gaat verder onder de video
Meer video's

Hoewel Van Hooijdonk niet verwacht dat bondscoach Ronald Koeman Nathan Aké eruit gaat halen, vindt hij Van de Ven een iets logischere keuze tegenover de razendsnelle Bukayo Saka. “Saka is in mijn optiek gewoon de gevaarlijkste speler bij de Engelsen. Je hoort trainers altijd zeggen dat ze het bekijken van wedstrijd naar wedstrijd. Dan ga je heel specifiek kijken naar de kwaliteiten van de tegenstander. En dan zou je best kunnen zeggen: Saka is razendsnel, dus daar zet ik Van de Ven tegen.”

De basiself van Oranje die Pierre van Hooijdonk zou kiezen tegen Engeland.

De kans dat Simons, die tegen Turkije als aanvallende middenvelder begon, tegen Engeland op de bank begint acht Van Hooijdonk ‘wel aanwezig’. “Ik vind hem ook niet complementair aan Memphis. Het elftal heeft iets meer behoefte aan diepgang. Als je met Memphis in de spits speelt, moet je daar een lopende tien bij hebben. En dat is Xavi niet.”

Van Hooijdonk kiest ervoor om met Memphis als nummer tien te spelen, waarbij Donyell Malen dan de spits is met Joshua Zirkzee als alternatief. Hoewel de roep om Wout Weghorst steeds luider klinkt in het land, kiest Van Hooijdonk daar dus niet voor.

“Een type als Weghorst spelen ze in de Premier League elke zaterdag tegen. En dat is eigenlijk een beetje koren op de molen voor de Engelse verdedigers. Dus dan zit ik eerder te denken aan een aanspeelpunt als Zirkzee, of een kleine, snelle, behendige spits die achter die verdedigers kan komen zoals Malen.”

“Koeman heeft het heel vaak over starters en finishers, maar ik wil wel eens een keer op voorsprong komen in plaats van op achterstand. We zijn vijf keer op achterstand gekomen met de starters. Misschien is het dan tijd om van wat finishers starters te maken”, besluit Van Hooijdonk.

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste voetbalnieuws? Word nu lid van het Voetbalzone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Ajax traint onder Farioli
Reacties

Als er een verdediger vervangen zou moeten worden is dat Virgil. Ake is prima, en van de Ven is ook een beest. Maar er is geen reden om Ake te wisselen. Als Trippier weer op links speelt hoef je daar ook Frimpong niet tegenover te zetten voor de verdedigende arbeid. Trippier op links is drie keer niks een totaal niet gevaarlijk, speelt alles breed en terug uit.Zirkzee viel tegen tijdens zijn invalbeurt, wat natuurlijk zijn debuut was en het was niet zo lang dus geen schande, maar leverde alle ballen simpel in. Zirkzee word hier heel erg omhoog gepraat en heeft een aantal leuke goals gemaakt en iedereenpraat elkaar na maar Zirkzee scoorde in de laatste 20 wedstrijden met Bologna 4 of 5 goals.

9 juli 2024 om 00:11

Wat ben ik blij dat jij geen bondscoach bent. Waarom zou je in godsnaam Virgil eruit halen? Hoeveel voorzetten hij wegkopt is echt bizar, daarnaast is Virgil onze terechte aanvoerder, ook hoe hij het succes vierde als Verbrugge een bal tegenhield zegt al genoeg. Virgil eruit halen maakt ons gatenkaas.

9 juli 2024 om 01:40

Ben jij de voorzitter van de Van Dijk fanclub? Want ook met je idool Van Dijk is de verdediging bij vlagen gatenkaas. Ake is de beste speler van Oranje en heeft vaak zat Virgils laconieke gepruts moeten opruimen. Waarom in godsnaam zou je een wisselvallige verdediger laten staan puur op basis van zijn gemaakte/geforceerde " leiderschap" en, heel belangrijk blijkbaar, "zijn manier van succes vieren"???? Zelden dit soort amateuristische argumenten gehoord.

Bij Liverpool heeft hij de laatse maanden echt verbazingwekkend veel goals geïncasseerd, die lijn trekt hij nu rustig door bij Oranje. Maar och, kritiek is uit den boze, virgil eruit halen maakt de verdediging hoogstwaarschijnlijk sterker. Zoveel voorzetten heeft hij trouwens niet weggekopt joh, hoe verzin je het. De best presterende spelers moeten spelen, Van Dijk is dat overduidelijk niet.

Ipv naar zijn aura, uiterlijk en voorkomen te kijken misschien maar eens kijken wat hij daadwerkelijk doet, en vooral niet doet? Van der Ven heeft statistisch beter gepresteerd dan vvd in de Premier league afgelopen seizoen, die verdiend nu zijn kans.

9 juli 2024 om 02:09

Ik zeg nergens dat ik hem eruit zou halen, maar van de Vrij, Ake en VVD is laatstgenoemde de minste dit toernooi. En als er dan een verdediger plaats moet maken voor van de Ven(waar het artikel over gaat, lezen is moeilijk) zou dat in mijn ogen Virgil moeten zijn. In het artikel zegt Pierre Ake naar de bank. Dat is pas onzin! Als ik bondscoach was liet ik de verdediging staan, en stond Memphis op 10 vanaf de tweede wedstrijd achter Brobbey. Nu in de halve finale zou ik als ik Koeman was geen grote veranderingen meer doen, hooguit beginnen zoals je tegen de Turken de tweede helft begon.

9 juli 2024 om 08:05

Dan heb je een verdediging zonder leider. Ik denk als je Virgil eruit wilt halen dat je dat alleen kan doen door de Ligt. De vrij, Ake en van de Ven zijn geen leider, met een Verbruggen erachter is dat momenteel gewoon onverstandig.

9 juli 2024 om 09:42

de vrij moet er overduidelijk uit. je speelt nu met 2 vrije mannen achterin en je hebt een mandekker nodig, de vrij en v dijk zijn totaal niet complimenter aan elkaar. Nu moet v dijk zich opeens aanpassen aan de vrij. de statistieken liegen er niet om v dijk meer overtredingen nodig in een wedstrijd dan in een heel seizoen, dit ligt aan de tactiek en het team niet aan van dijk. De Vrij staat terecht wissel bij inter en is een bron van onrust in oranje. Daarnaast staakt hij het voetballend vermogen van oranje ontzettend door mega traag te handelen. Als je v dijk er uit haalt om de vrij in zn kracht te spelen gaat er toch iets goed mis. De vrij is de nederlandse maquire alleen engeland heeft geluk dat maquire niet mee kon anders lagen ze er allang uit. Het juiste centrum is ake naast van dijk. Ake als mandekker van dijk als vrije man. Dan kan van de ven gewoon op links ook. De ligt zou ook kunnen zodat van dijk op zn linker kant kan spelen want de ligt is ook een mandekker alleen de ligt heeft het hele toernooi niet gespeeld en we weten allemaal hoe hij kan spelen zonder vertrouwen, ook onrustig plus aan de bal is hij niet veel beter dan de vrij.

Zonder zijn argumenten of iets te lezen ben ik direct door gaan scrollen naar beneden om mijn reactie te plaatsen; van Aké blijf je af. Punt.

9 juli 2024 om 00:29

Van de Ven is wel snel hè, tegen die rechts buiten van Arsenal heb je wel iemand nodig die mee kan.

9 juli 2024 om 05:12

Precies! Van de Ven is razendsnel en die snelheid heb je echt nodig. Saka en Bellingham zijn beide snel.

9 juli 2024 om 05:39

Aké is veruit onze belangrijkste en meest betrouwbare verdediger. Daarnaast ook echt niet traag. Enkel en alleen om de factor snelheid hoef je hem niet te slachtofferen. Met goede positionering van de laatste lijn haal je een hoop dreiging wat betreft snelheid van tegenstanders eruit. Laat dat net een van de sterke punten van Aké icm de rest van de verdediging zijn.

9 juli 2024 om 05:41

De Vrij en Aké centraal, Van de Ven op linksback dan maar?

10 juli 2024 om 14:50

Normaal snap ik je punt, maar eerlijk gezegd heeft Ake me op dit toernooi nog niet helemaal overtuigd. Heeft best wat slordige momentjes gehad. Maar ook zeker niet erg om met hem te starten

Waarom doet iedereen alsof Memphis Messi is? Die moet altijd maar spelen, terwijl ie veel meer fout doet dan goed. En het is geen middenvelder. Als je hem uit de spits haalt, gewoon op de bank. Simons gewoon op 10. Die voert ook zijn acties constant te ver door, maar meer heb je niet echt op 10.

En als je Van de Ven erin zet, kan je beter Van Dijk eruit halen, en Aké op diens plek.

Frimpong op rechtsbuiten is alleen een optie als ie er steeds kan komen, en dus alleen als je verwacht dat Engeland je veel terugdrukt, of dat de wedstrijd veel op en neer zal gaan.

9 juli 2024 om 00:12

Het verbaast me oprecht als ex-voetballer dat mensen Virgil naar de bank wijzen. Betere aanvoerder ga je niet vinden… daarnaast verdedigt die zeer goed laatste wedstrijden.

9 juli 2024 om 00:16

Niet de laatste wedstrijden. Alleen tegen Turkije toonde hij zich een echte leider en vrrdedigde hij aardig. Hij is na zijn blessure nooit meer de oude geworden helaas. De Vrij en Ake zijn beide beter dit toernooi. Dat je een ex voetballer bent vind ik wel heel bijzonder!

9 juli 2024 om 00:22

Dan snap je het niet sorry. de Vrij en Aké zijn zeker goed. Maar beide geen leiders. Daarvoor heb je Virgil. Beoordeel dit als teamverband niet indivueel. Aké en de Vrij spelen ze goed omdat de basis stabiel is. Daarvoor is Virgil verantwoordelijk.

9 juli 2024 om 01:34

Er zit ook nog een goldenboy op de bank en v dijk is een leuke speler maar de Ligt kan je over 15 jaar in 1 adem met Maldini noemen. Het zou me echt niet pijn doen als Virgil op de bank zou belanden. Als ik zo vrij mag zijn om te fantaseren? Want dat gaat sowieso niet gebeuren.

9 juli 2024 om 06:13

Laat de Ligt eerst richting de status van van Dijk groeien, zullen we daarna even kijken of hij überhaupt in de buurt van Maldini komt? Het wordt steeds gekker. En zoals je zelf al zegt, Koeman heeft het tot de halve finale geschopt met zijn eigen tactiek en spelers, tuurlijk gaat hij daar niks aan veranderen. De Ligt en van de Ven zijn voor de toekomst, ook een hele fijne gedachte.

9 juli 2024 om 08:32

Hij is natuurlijk geen Messi, maar binnen de spelers groep lijkt hij buiten discussie te staan. We hadden anders echt wel gemor gehoord. Ik vond hem bij de vorige wedstrijd zeer goed toen hij op 10 kwam. Misschien is Brobbey dan wel perfect om in de spits te hebben. Kan als geen ander een bal vasthouden.
Ik vind wel dat er kritisch gekeken moet worden naar zijn corners en vrije trappen.

Moet Ake nou een hattrick scoren ofzo voordat die genoeg krediet heeft verdiend?

9 juli 2024 om 02:03

Geef hem het uiterlijk /voorkomen van Van Dijk en hij zou letterlijk al in de top 3 ballon dor zijn beland als Cl/pl winnaar met City. Daar is geen woord aan overdreven. 💫

9 juli 2024 om 08:26

Ik zou het wel prettig vinden als hij dat doet morgen

Wat je juist niet moet doen is Memphis op 10 zetten. Simons is een 10 die niet te beroerd is om mee te verdedige en daar energie in te stoppen. Memphis verdedigt niet mee en gaat zwerven. Dat trekt je middenveld uit elkaar, waardoor er een gat en meer druk ontstaat voor het duo Schouten - Reijnders. Het is jammer dat Memphis altijd moet spelen.

Gakpo - Weghorst - Frimpong
Schouten - Simons - Reijnders
Ake - Van Dijk - De Vrij - Dumfries
Verbruggen

Voorin wil je een spits die in de spits blijft staan. Weghorst kan oorlog maken en het mikpunt zijn van voorzetten. Met Gakpo en Frimpong heb je dan twee aanvallers op de flanken die beiden een goede voorzet kunnen geven, maar ook voor eigen succes kunnen gaan. Laat Simons staan, zodat hij nu daadwerkelijk kan inspelen op een spits. Voor de rest niks wijzigen.

9 juli 2024 om 00:13

Weghorst is geen basisspeler. Waarom denken sommige dat toch?

9 juli 2024 om 08:05

Wat Simons doet is niet meeverdedigen maar zijn eigen balverlies herstellen. Dat moet je niet met elkaar verwarren.

9 juli 2024 om 09:54

Kan je nagaan als je Memphis daar neerzet. Verliest de bal, en herstelt het niet. Nog erger.

9 juli 2024 om 08:35

Wat is dat toch met die Weghorst in alle opstelling. Top invaller, maar verder toch niet? Sterker nog als je met hem gaat starten raak je dat wapen ook nog eens kwijt.
Simons vind ik ook matig, maar tot mijn verbazing heeft hij wel met twee assists bijgedragen.
Frimpong zou ik er zelf ook op de bank houden om met zn snelheid wat te forceren als het nodig is. Zwakke punt van de Engelsen ligt wel op die plek, dus wellicht toch Malen voor Bergwijn dan daar (al is Dumfries wel echt beter sinds Bergwijn daar staat aan de binnenkant)

9 juli 2024 om 09:08

Malen moet je ook laten invallen dan is hij op zijn best.

9 juli 2024 om 12:40

@vedet, Simons heeft zelfs 3 assist dit ek

Gewoon vertrouwen hebben in Koeman. Never change a winning team!

9 juli 2024 om 00:14

Nee, ik dacht straks ook te lezen dat hij tot het WK blijft zitten, daar baal ik van. Kan niet wachten op Peter Bosz als bondscoach.

9 juli 2024 om 00:21

Tsja, totdat we over een week kampioen zijn

9 juli 2024 om 02:17

Dat heeft meer te maken met de zeer gelukkige loting. We zijn al afgedroogd door Oostenrijk en als we aan de andere kant van het schema waren beland lagen we er al lang uit. Eigenlijk is het nu zelfs geen geslaagd EK als je van dit Engeland verliest(als die zo spelen als voorgaande wedstrijden)

9 juli 2024 om 06:18

Mocht Nederland het EK winnen (doe eens gek!), dan valt het hele verhaal over gunstige loting ook wel weg hoor. Je hebt dan tegen minimaal Frankrijk, Engeland en Turkije gespeeld. Misschien komt daar ook nog Spanje bij. Van al deze landen heb je dan gewonnen, dan ben je gewoon meer dan terecht kampioen.

9 juli 2024 om 07:34

Turkije hoort niet in dat rijtje natuurlijk. Enige toplanden zijn Engeland en dus Frankrijk/Spanje in de finale. Win je beide wedstrijden dan valt het idd mee.

Als iemand Saka uit de wedstrijd kan spelen is het Ake wel. Die heeft meerdere malen met City Saka zo goed als uitgeschakeld. Van Hooijdonk weet niet waar hij het over heeft.

Nederland moet zoveel mogelijk verdedigen tegen de Engelsen. Geef ze de ruimtes niet tussen de linies. Dan lopen Kane, Bellingham en Foden elkaar in de weg.
Saka hoef niet te vrezen van Van de Ven om eerlijk te zijn. Snelheid is niet alles in voetbal en Saka is geen voetballer dat veel gebruikt maakt van snelheid want echt snel is hij niet. Hij kapte Van de Ven nog uit bij een doelpunt een paar maanden terug. Saka speel je uit de wedstrijd door fysiek te zijn en vaak moet je hem dubbel dekken. Ake kan dat veel beter op de linksback positie.

9 juli 2024 om 00:37

Nee, Nederland moet gewoon aanvallen en lekker voeballu. Dat schijtbakkenvoetbal laat je maar aan de Fransen, Portugezen of de Engelsen zelf.

9 juli 2024 om 00:51

De Engelsen hebben veel individuele kwaliteiten. Nederland zal dat niet aankunnen als ze
grote delen van de wedstrijd veel risico’s nemen.

9 juli 2024 om 00:58

Individuele kwaliteiten moeten wel samen kunnen spelen. Dat gebeurd al sinds de eerste wedstrijd niet.

9 juli 2024 om 06:48

Toch hebben ze door die individuele kwaliteiten de halve finale gehaald en 4 jaar geleden de finale.

9 juli 2024 om 08:27

Als we nu gaan aanvallen, dan gaan we er geheid af

9 juli 2024 om 09:20

Valt denk ik wel mee. Engelsen spelen schijtbakken voetbal, maar schijnen pas 1 keer vanuit een counter op goal te hebben geschoten. Dus het niet zo dat ze perse goed op de counter zijn en je niet kunt aanvallen tegen ze

Van de Ven heeft ie gelijk in, die kom jec3x tegen als je er al de eerste 2x voorbij komt.
Schakel je hun gevaarlijkste man gelijk uit, deze man heeft er kijk op😉

9 juli 2024 om 08:37

Ake is je beste verdediger op dit moment en heeft afgelopen seizoenen ook al vaker tegen Saka gespeeld en hem uit de wedstrijd gespeeld. Geen reden om te wisselen

Ake heeft in de PL vaak zat tegen Saka gespeeld en is hem ook vaak de baas geweest. Los van dat is hij de meest stabiele verdediger die we hebben. Conclusie Ake gewoon basis.

Oooh wat dacht je van depay eruit? En zirkzee op zn positie. Ik geloof dat ze veel beter gaan spelen zonder depay

Ake op de bank? De enige speler die altijd een 6.5/7 haalt. Echt verzakt nooit. Virgil speelt ook niet foutloos en De Vrij al helemaal niet, hoe belangrijk hij ook was tegen Turkije maakt hij in balbezit niet de juiste keuzes qua het instappen en passen. Prima. Het zijn een hele horde hele goede verdedigers. Micky's tijd komt zeker nog. We kunnen gewoon heel kritisch en eerlijk zijn, heel veel hele goede verdedigers maar het zijn geen Maldini's of Cannavaro's. Prima. Micky is een top wissel en kan net zo goed voor virgil komen. Of je gaat in een echte wingback formatie spelen. Ook ben ik geen fan van Malen in de spits vanaf het begin. Die heeft al jaren niet als echte 9 gespeeld. Speelt ook bij Dortmund altijd heel goed rond een echte spits. Er zijn zoveel varianten en dingen om een elftal goed te laten fungeren, maar wat je met Weghorst ziet, met Lukaku, met Fulkrug is dat je met een echte sterke nummer 9 altijd extra gevaar creeert. Malen, Depay, Frimpong, Xavi, Gakpo.... je moet daar wat balans in krijgen. Ook om Zirkzee opteren met Memphis op 10 is zelfmoord. Gewoon niet intelligent. Dan zit de as overvol en kom je niet tot voetballen op hun helft, ook ben je dan verdedigend uiterst kwetsbaar waar Koeman geen fan van is. Memphis en Zirkzee spelen de nummer 9 positie op een vrij gelijke manier. Met deze jongens heb je of in Malen, of in Weghorst, of in Brobbey tenminste spelers die het veld lang houden, je een kapstok geven of in de diepte gaan. Oke heb ik ook weer mijn zegje... Koeman kennende zal met dezelfde 11 minus Bergwijn voor Malen aankomen lijkt mij.

Hoe kom je 5x op achterstand als je 3-0 van Roemenië hebt gewonnen? Iemand? 🤷🏾‍♂️

9 juli 2024 om 07:56

Ik denk dat hij bedoeld 1x tegen Polen, 1x tegen Turkije en 3x tegen Oostenrijk

Van de Ven snap ik nog wel door zijn power en snelheid is hij goed maar ik snap dat Ake een streepje voor heeft. Voorin zou ik Brobbey neerzetten op de plek van Depay en voorin dan met Xavi, Gakpo en Malen spelen. Dan heb je snelheid en creativiteit en Brobbey die de bal vast kan houden en een van de andere jongens kan wegsturen. Depay heeft het niet en houdt de ballen ook niet vast waardoor je nooit door kan drukken. Maar Koeman kennende zal hij wel weinig veranderen en alleen Bergwijn slachtofferen.

Misschien een idee om dan met 5 verdedigers te starten? En Bergwijn eruit voor van de Ven. Dan houd je de ruimte voor Dumfries, en de basis achterin intact. Dan is het alleen de vraag wie je voorin wilt hebben, en zou dan het gewoon proberen met Gakpo, Depay en Simons. Moet je er wel voor zorgen dat je de ruimtes veel meer gebruikt

Frimpong op rechts is een no brainer, iemand die het veld daar breed houd tegenover iemand die daar met zijn zwakke been en gebrekkige snelheid echt zeer kwetsbaar is. Als hij met Bergwijn begint dan is hij echt geschift. Malen in de tweede helft erin als Gakpo leeg is.

Zou ook niet met Weghorst of Brobbey beginnen, die Engelse verdedigers zijn vaak niet al te goed in het doordekken (al kan Stones dat wel) juist met Depay of Zirkzee kun je die verdediging laten zwemmen.

Simons is een hele goede speler in de omschakeling, weet alleen niet of dit zo'n wedstrijd zal worden. Vaak komt Engeland pas later in de wedstrijd los. Misschien dat hij juist als invaller meer kan brengen in deze pot. Depay tegenover Rice en Mainoo zie ik echt niet zitten in ieder geval.

Verbruggen
Dumfries-Vrij-VVD-Ake (vd Ven)
Schouten - Reijnders - Xavi
Depay-Brobbey-Gakpo

Zo zou ik het doen

Aké is veruit onze beste verdediger. Zou eerder Van Dijk eruit halen. Verder een prima opstelling.

Reageer