Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van der Vaart ziet zoon definitief bij Ajax tekenen; contractduur bekend

Laatste update:

Damián van der Vaart mag zich definitief speler van Ajax noemen, zo maakt de club woensdagmiddag bekend. De transfer van de zeventienjarige jeugdspeler, zoon van oud-Ajacied Rafael, hing al enige tijd in de lucht en is nu officieel. Damián van der Vaart komt over van het Deense Esbjerg fB en tekent een contract voor één seizoen. De middenvelder sluit aan bij Ajax Onder 18.

De Nederlandse recordkampioen probeerde al een tijdje de handtekening van Van der Vaart te bemachtigen, maar de Denen bemoeilijkten de overgang. Zij wilden namelijk een opleidingsvergoeding zien voor de pupil. Begin september wist Voetbal International te melden dat de clubs tot een akkoord waren gekomen en dat bevestigt Ajax nu. Van der Vaart senior sprak eerder ook al over 'gesteggel' tussen de clubs. "Ze ruiken geld", zei de oud-international onlangs bij Studio Voetbal.

Een akkoord tussen de Amsterdammers en Van der Vaart zelf werd al bereikt in juni. Hij sluit in eerste instantie aan bij de Onder 18. "Het is de droom van mijn zoon en geen project van mij”, liet Van der Vaart zich in juni al optekenen door De Telegraaf. Door de transferperikelen kwam Van der Vaart junior de afgelopen tijd weinig in actie namens Esbjerg, tot treurnis van zijn vader. "Ik baal ervan dat die jongen er een beetje de dupe van is. Dat doet mij verdriet."

Net als zijn vader is Damián een middenvelder, die bij voorkeur op de nummer tien-positie speelt. Een groot verschil is dat Rafael linksbenig was, terwijl Damian juist een beter rechterbeen heeft. Laatstgenoemde werd in maart 2022 voor het eerst opgeroepen voor Oranje Onder 16. Eerder speelde Damian ook al in de jeugd van SC Victoria Hamburg.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Ajax traint onder Farioli
Ajax traint onder Farioli
Reacties

Is hij goed of door papa zijn naam binnen? Iemand met meer info over hem?

6 september 2023 om 17:48

Natuurlijk heeft papie invloed gehad. Zo gaat dat altijd en niet alleen bij voetbal.

6 september 2023 om 19:53

Je koopt indirect ook papa en zijn media optredens. Koopje dus!

6 september 2023 om 18:08

Vooral als ie voor jaar tekent

6 september 2023 om 19:07

Hij is 17 natuurlijk tekent hij een jeugd contract voor één jaar.. zodat hij op 18 jarige leeftijd een volwassen contract kan tekenen. Hoeft niet bij Ajax uiteraard

6 september 2023 om 18:48

Laatste weken op tv was Rafael redelijk mild voor ajax: zo voorspelde hij kampioenschap en nam hij het ook op voor Maurice Steijn. Je kan mij niet zeggen dat hij volledig onafhankelijk was....

6 september 2023 om 19:19

Zit hij met 18 jaar op de bank dan komt het door de duistere dealtjes van Maurice Steijn.

6 september 2023 om 19:50

Door papa kan hij bij Ajax spelen .veel kids van oud-spelers spelen bij grote clubs . Allemaal vriendjespolitiek. Je zie het ook bij bekende zangers bv een André Hazes zou niet kunnen zingen als zijn vader geen grote zanger was geweest geldt ook voor de Frogers enz.

6 september 2023 om 20:24

Het gevoel geeft mij dat ook. Door pappa krijgt hij een contract. Als het een groot talent was hadden ze wel een 4 of 5 jaar contract aangeboden. Ik gun dat natuurlijk wel dat hij door breekt.

6 september 2023 om 21:16

onder 18 mag je volgens mij maar 3 jaar laten tekenen.

Geen idee of dit een groot talent is, heb hem niet zien voetballen

Benieuwd

6 september 2023 om 21:59

MrKrillin@ zou kunnen Max 3 jaar contract

Één seizoen daar klinkt niet heel veel vertrouwen uit. Zou leuk zijn als hij kan doorbreken.

6 september 2023 om 22:28

Zo iets heet een jeugdcontract, dat tekent hij zodat hij volgend jaar een “echt” contract kan tekenen. Geen dank.

Eindelijk weer het ajax dna

1 jaar? Dat is weinig. Zou wat zijn als hij wel goed is en door breekt.

6 september 2023 om 18:25

En? Dan wordt het contract gewoon verlengd. Of denk je dat pappa hem dan naar een andere club gaat praten.

Met die achternaam komt er aan het eind van het seizoen vast wel een club die hem wil hebben. Net zoals VVV Dylan Timber haalde, die bij Jong Utrecht bankzitter was.

6 september 2023 om 21:18

Speelt Kluivert nog bij Jong Utrecht trouwens?

Ik heb ook een zoontje van 6, ben er zelf 29. Hoe kan ik de kans ook zo groot mogelijk maken dat hij profvoetballer wordt? Hij houdt enorm van voetbal en wil later profvoetballer worden. Zoveel mogelijk contact opnemen met jeugdcöordinators van de grote clubs? Het is nu toch geen toeval dat al de zonen van ex profvoetballers zo makkelijk prof kunnen worden terwijl het voor gewone voetballers een stuk lastiger is? ( zoon van bommel, zoon van persie, zoon van der vaart, zoon van hooydonck, zeker de zoon van pierre vind ik niks speciaal, natuurlijk zal druk en connecties van zijn papa hebben geholpen). Dit vind ik eerder vriendjespolitiek.

Hem nu al naar een betaalde voetbalschool sturen om zijn techniek bij te sturen? Contact opnemen met de grote clubs? Want als je de artikelen en statistieken bekijkt is de kans dat je profvoetballer wordt statistiek gezien zo laag. Iemand ervaring hiermee en/ of tips?

6 september 2023 om 19:20

Tegenwoordig gaat het allemaal om beeldmateriaal en 'viraal' gaan. Film z'n goede momenten binnen een seizoen, maak er een compilatie van die semi professioneel lijkt en post dit op socials. Daarnaast kun je veel interessante personen benaderen via het welbekende zakelijk platform dat begint met een L.

6 september 2023 om 19:36

Je kan je zoon gewoon aanmelden voor de talenten dagen en indien hij goed is, dan krijgt hij een kans.

6 september 2023 om 19:37

Ik hoop dat deze reactie als grap bedoeld is. Laat je kind vooral lekker kind zijn. Ik heb in mijn jeugd veel jongens gezien die bijna geen jeugd hebben gehad, omdat ze gescout waren. Altijd onderweg, altijd maar weer trainen. Waar wij samen speelden op woensdagmiddag, moesten zij naar de club. En uiteindelijk geen profvoetballer geworden... Alles voor niets. Laat je kind lekker ballen. Als hij goed is en wat ouder is, kan hij altijd een keer meetrainen met van die meetraindagen. Maar laat de keuze aan je zoontje.

6 september 2023 om 22:22

Ik werk in het voortgezet onderwijs in Rotterdam en volgens mij hebben Sparta en Excelsior duizend jeugdelftallen, zoveel talent loopt er zogenaamd rond. Ze worden allemaal gek gemaakt en toch is er geen oud leerling van mij ooit echt doorgebroken.

6 september 2023 om 23:20

Dit is helemaal geen grap. Het beste wat je kan doen is je als jong kind op een eventuele topsport carrière voorbereiden. Mijn zoontje heeft een enorme passie voor het voetbal, net als ik zelf ook trouwens. Een zogenaamde jeugd met blowen, alcohol en andere drugs is een jeugd beleven zeker? Daarmee mist hij niks en hier komt ook niets goed uit voor trouwens. Als het dan toch niet gelukt is op 18 jarige leeftijd kan hij nog altijd naar de hogeschool gaan om iets anders te doen. Ik zelf heb er spijt van dat ik er vroeger niet op gefocusd heb, nu heb ik ook een supersaai 9 tot 5 kantoorbaan (heb ook hogeschool gedaan)

7 september 2023 om 00:03

je.komt over als een grap indd, als je ff logisch na denkt weet je zelf ook wel dat je talent nodig heb om prof te worden...

7 september 2023 om 04:00

Kind van 6 vriend 😂 Lekker buiten laten spelen

7 september 2023 om 10:33

Pff vraag jij serieus advies voor je zoon van 6 op voetbalzone? Ik snap dat het hummeltje voor jou super speciaal is maar de kans is groter dat hij een doodnormale vent wordt later net als zijn vader. Ofwel, gun dat kind een fatsoenlijke jeugd zonder al teveel verplichtingen..

Ik ben oprecht benieuwd naar de voetbaltechnische kwaliteiten van Damián van der Vaart. Vaak zijn die kwaliteiten toch van een iets andere orde dan die van vaderlief. Waarbij ik onwillekeurig even terugdenk aan Jordi Cruijff, de zoon van één van de beste voetballers aller tijden. Het aantrekken van de 17 jaar jonge Damián kan ook bedoeld zijn om de band tussen Rafael van der Vaart en Ajax te verdiepen. Persoonlijk laat ik me graag verrassen.

6 september 2023 om 19:21

Hij schijnt een goede trap te hebben, meerdere filmpjes van hem gezien waar hij vrije trappen binnen schiet. Dat kun je lastig 'faken'.

Meestal zijn de zonen niet zo goed als hun vaders . Zijn er wel zonen die betere voetballer werden dan hun vader ? 🤔🤔🤔

6 september 2023 om 18:57

Jawel.. Berghuis, Nigel de Jong, Haaland zo even uit mijn hoofd

6 september 2023 om 19:20

Haaland natuurlijk 😅 berghuis de jong beide vaders waren voetballer leuk weetje 😀

6 september 2023 om 22:25

Xavi simons

6 september 2023 om 19:13

Maldini. Cesare was goed en won de EC1 en speelde interlands, maar Paolo hoort bij de 5 beste verdedigers ooit.

6 september 2023 om 19:21

Ja maldini volgens mijn speelt elke generatie betaald voetbal 😀👏

6 september 2023 om 19:31

Sem Steijn is beter dan Maurice.

6 september 2023 om 19:33

Xavi Simons, wanneer de vader niet zo goed is maar de zoon wel hoor je er niet zoveel over. Andersom wel natuurlijk.

6 september 2023 om 20:20

Koeman broers

6 september 2023 om 22:02

Rick kruys beter dan Gert!

Koemannetjes ook beter dan hun vader

6 september 2023 om 19:39

Dan heb je die dikke Koeman junior nog nooit zien keepen.

8 september 2023 om 08:45

ben van een oudere generatie. Heb het over Martin Koeman, vader van Ronald en Erwin.

Zijn vader debuteerde op zijn 17e en was meteen goed. Zelfs een van de betere in het team. Als Damian half zo goed is red hij het wel in het profvoetbal.

Mooi om te lezen!!! Dat is nou precies wat voetbal ook zo mooi maakt. Tradities en club geschiedenis maken en behouden. Welkom Damian! En als hij ook maar een beetje van zijn vaders techniek, inzet en gogme heeft dan duurt het niet lang voordat hij zijn minuten in het eerste kan maken met deze selectie.

Reageer