Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Spanje buigt halve finale tegen Frankrijk in 4 minuten volledig om en is eerste finalist

Laatste update:

Spanje gaat zich zondag in Berlijn melden als EK-finalist. De ploeg van Luis de la Fuente was dinsdagavond in de halve finale met 2-1 te sterk voor Frankrijk, dat een voorsprong binnen vier minuten in rook zag opgaan. De piepjonge Lamine Yamal werd de gevierde man aan Spaanse zijde.

Bij de Fransen was er verrassend genoeg geen basisplaats voor Antoine Griezmann. De aanvaller van Atlético Madrid zag de voorkeur van bondscoach Didier Deschamps uitgaan naar Ousmane Dembélé.

Bij Spanje viel vooral de rechterkant op, waar Yamal als zestienjarige het record verbak van Pelé uit 1958. De zestienjarige flankspeler zou meerdere records breken. Grappig detail: Yamal zag achter zich een man die ouder is dan zijn eigen vader: Jesus Navas (38).

Beide landen zorgden niet meteen voor het grootste spektakel, maar wisten in de beginfase toch de eerste speldenprikken uit te delen. Namens Spanje kopte Fabian Ruiz rakelings over het doel van de Fransen na een scherpe voorzet van Yamal.

Frankrijk beantwoordde dat signaal met de openingstreffer. Op aangeven van Kylian Mbappé was het Randal Kolo Muani die raak kopte van dichtbij: 0-1. Tien minuten later zag Mbappé een schot na een knappe solo gekraakt worden door een Spaans been.

Spanje kon tot dat moment alleen toezien hoe de Fransen veel feller aan het duel begonnen. Het was dan ook uit het niets toen Yamal halverwege de eerste helft voor de gelijkmaker zorgde.

De groeibriljant van Barcelona besloot uit te halen van ruim twintig meter en vond op schitterende wijze de verre hoek: 1-1. In zijn laatste wedstrijd als zestienjarige - zaterdag wordt Yamal zeventien - brak hij opnieuw een record als jongste doelpuntenmaker ooit op een EK.

Het bleek het begin van een uitstekende fase van de ploeg van De la Fuente, die nog geen vier minuten later het duel volledig omdraaide. Na schitterend voorbereidend werk van Dani Olmo schoot Jules Koundé de bal over de eigen doellijn: 2-1.

Frankrijk drong in de eerste fase na rust wel aan en mocht heel even aan de gelijkmaker denken, ware het niet dat doelman Mike Maignan het in een sprintduel won van Nico Williams. De keeper ontfutselde de aanvaller de bal in wat een gevaarlijke aanval dreigde te worden.

Deschamps besloot na ruim een uur spelen in te grijpen en bracht onder meer Griezmann en Eduardo Camavinga binnen de lijnen. Later zou ook Olivier Giroud nog komen als noodplan. Voor de spits bleek het zijn laatste wedstrijd als Frans international.

Frankrijk kreeg wel kansen om er alsnog een verlenging uit te slepen. Mbappé werd aan de rechterkant gelanceerd en verschafte zich ruimte om uit te halen, maar mikte huizenhoog over. Het bleek het laatste wapenfeit voor les Bleus.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Ajax traint onder Farioli
Reacties

16 jarige Lamine Yamal overklast de alom geprezen Kylian Mbappé.

Absolute wonder goal natuurlijk. Krankzinnige potentie heeft die jongen. Geen enkel talent komt op dit moment enigszins in de buurt. Mooi dat die Fransen eruit zijn. Ik weet niet wie dit Spanje zou moeten stoppen. Zie het Engeland niet doen en Nederland al helemaal niet. Zou dik verdiend zijn. Kroatie, Duitsland én de Fransen uitgeschakeld en met heel goed voetbal.

9 juli 2024 om 22:56

Een finale blijft een finale. Spanje is dé favoriet, maar je hebt altijd een kans. Ook Engeland en Nederland.

9 juli 2024 om 22:57

@MessiBazoer

Klopt maar Engeland is totaal niks bijzonders dit EK Spanje wint makkelijk van ze.

9 juli 2024 om 22:59

@messi_123 - Dat is de verwachting. Wat als ze een slechte dag hebben? Een snelle rode kaart? Je weet het (gelukkig) gewoon niet.

Leicester had ook geen kansen om kampioen te worden over 38 wedstrijden. Laat staan wat er kan gebeuren in 90 minuten.

9 juli 2024 om 23:03

@messibazoer

Ik kan niks anders dan je gelijk geven

10 juli 2024 om 00:18

Hetzelfde geldt ook voor ons natuurlijk, tot nu toe was het vrij middelmatig.

9 juli 2024 om 22:57

Wat een voetbal machine. En toch heeft Frankrijk wel z’n kansen gehad hoor, met name in de eerste helft. Maar Spanje is met afstand het best spelende land.

9 juli 2024 om 22:58

Dat weet Spanje waarschijnlijk ook wel, dit was hun finale. Die rollen Engeland en Nederland simpel op in een finale.

9 juli 2024 om 23:04

Onzin natuurlijk. Memphis draait ze dol.

10 juli 2024 om 00:46

Je bedoeld dat Memphis zichzelf dol draait? Ik heb nog liever Luuk de Jong op die positie dan hem!

10 juli 2024 om 19:06

Er zijn grenzen!

9 juli 2024 om 23:00

Verdiend gewonnen. Ik denk dat Spanje ook de finale wint. Hebben zulke goede spelers. Vooral Lamine.

9 juli 2024 om 23:03

Geen enkel talent komt in de buurt? Ik snap dat je als Barcelona fan je eigen spelers wilt ophemelen maar je kan natuurlijk overdrijven. Er zijn meer grote talenten actief. De acties van Yamal zijn erg goed maar qua rendement is het niet echt heel goed hè? Daar draait het uiteindelijk om.

Een ander talent genaamd Arda Guler heeft veel minder minuten gespeeld en een hoger rendement. Ook die heeft dit toernooi met een minder groot talent goed gepresteerd.

9 juli 2024 om 23:05

4 G/A in 6 wedstrijden voor een 16 jarige op een EK. Hoezo is dat rendement ‘niet echt heel goed’?

9 juli 2024 om 23:05

Arda Guler is een goede voetballer en een groot talent. Maar met alle respect hij komt niet in de buurt van Lamine Yamal. Echt niet. Neemt overigens niets weg van het feit dat Guler een prima voetballer is. Maar Yamal is van een andere klasse.

9 juli 2024 om 23:08

Ik heb het over zijn statistieken heel het seizoen.

9 juli 2024 om 23:08

Komt er weer iemand met Arda Guler..... Worden jullie niet moe van jezelf. Yamal is 16 en presteert dit in een halve finale. Dat is gewoon bizar.

9 juli 2024 om 23:09

Gaan we nou hier weer de discussie Barca - Real voeren? Wat is dat toch, wat maakt het nou uit wie er individueel beter is?

9 juli 2024 om 23:09

Als Yanal stopt met 20x per minuut over zijn pruik te strijken is hij nog beter )

9 juli 2024 om 23:10

Hier hoef je niet eens serieus op in te gaan. Een gebruiker met de naam Sergio Ramos erin kijkt hoe dan ook met een gekleurde bril. Yamal is absoluut het grootste talent wat ik ooit gezien heb. 16 jaar en al zo bepalend op topniveau kunnen zijn. Er is letterlijk niemand die dat al heeft gedaan

9 juli 2024 om 23:13

Joh.. dat tekent echt de blik naar voetbal van tegenwoordig. Alles draait om goals of assist.. om gek van te worden. We hoeven voetbal niet eens meer te bekijken, gewoon whoscored statistieken oplepelen en zo bepalen wie goed is en wie niet. Echt bezopen.

Fuck rendement, die jongen is 16. (Zijn rendement is trouwens prima) je geniet toch van zijn pure talent man. Al die aannames en dribbels, Het overzicht de passes. Dat is toch wat een pure voetballer tekent. Bij Ronaldinho ging men toch ook niet zijn statistiekjes oplepelen? Nee, men genoot van zijn spel. Niet van zijn statistieken. Die statistiekengeilheid is om moedeloos van te worden.

9 juli 2024 om 23:17

Hoe kan je “met alle respect “ zeggen en vervolgens verkondigen dat Arda Guler niet in de buurt van Yamal komt. De ene speelt bij Real, de ander bij Barca. Je doet net of mensen Yamal met een amateur vergelijken. Arda Guler behoort zeker tot de categorie talenten waar Yamal ook in zit.

9 juli 2024 om 23:28

Guler komt totaal niet in de buurt. Even serieus. Alleen Turken of Madrid fans gaan dit claimen. Een kind van 16 jaar die de Europese top kapot speelt vergelijken met een 19 jarige talent die je overal wel tegen komt. Voor de gene die het nog steeds niet begrijpen, de 1 is een fenomeen die je eens in de 15 jaar tegen komt, de ander een talent waarvan er elk jaar een dozijn of 2 van tevoorschijn komen

9 juli 2024 om 23:29

Guler komt echt niet in de buurt van Lamine Yamal. Guler scoorde voornamelijk tegen de wat kleinere clubs in een heel goed draaiende team (Real). Terwijl Barcelona totaal niet draaide en Lamine alsnog zijn klasse meermaals heeft laten zien.

9 juli 2024 om 23:35

Hij heeft gewoon gelijk. Yamal is een aanvaller en Guler een middenvelder, maar ondanks dat behaalt Guler een veel hoger rendement dan Yamal. Yamal mag van absolute buitencategorie zijn, maar dat is Guler ook.

Uiteindelijk zijn cijfers bepalend, en daarin is Guler veel beslissender dan Yamal. Een paar jaar terug werd het zelfde over Ansu Fati gezegd, die uiteindelijk bij Brighton aan de bak moest. Guler is minstens net zo getalenteerd als Yamal, en dat zal die met meer minuten des te meer bewijzen.

9 juli 2024 om 23:39

Ansu Fati was een groot talent door zijn versnelling, afmaken en positioneren. Niet omdat hij zo’n fenomenale voetballer aan de bal was. Yamal is juist met de bal magisch. Ik vind Yamal of Guler niet eens een discussie waard. Iedereen mag zijn mening hebben, als jij Güler een even groot talent vindt mag dat. Ik ga dat niet uit je hoofd proberen te praten. Uiteindelijk speelt clubvoorkeur en persoonlijke voorkeur een grote rol. Het is oké om Güler even goed te vinden, het is namelijk geen koekebakker.

9 juli 2024 om 23:50

Zijn we eindelijk klaar met de Messi Ronaldo discussie, gaan we dit de komende 15 jaar weer krijgen. Beide heel goed, en we gaan het allemaal zien.

10 juli 2024 om 00:59

Arda Guler mag de veters van Yamal niet strikken. Guler kon zijn stempel enkel drukken tegen Georgie en lichtjes tegen Nederland. Yamal doet het tegen Real Madrid, PSG, Duitsland, Frankrijk, Italie en Kroatie.

Hij is op zijn 16e samen met Rodri gewoon de beste voetballer van heel Spanje, volgens mij besef jij dat niet. Niet eens alleen dat, maar in mijn ogen verdient hij zelfs een top 10 nominatie voor de Ballon d’or. Op je 16e zowel bij je land als bij je club de beste zijn is ongekend, zelfs Messi en Ronaldo haalden dit niveau niet op die leeftijd.

10 juli 2024 om 01:16

@pedri16

"joh.. dat tekent echt de blik naar voetbal van tegenwoordig. Alles draait om goals of assist.. om gek van te worden"

Ja inderdaad, dan vraag ik mij af waarom je zegt dat Arda niet eens in de buurt is, hebben wij dezelfde wedstrijden van Turkije zitten kijken? 4 van de 5 laatste doelpunten van Turkije kwamen direct van hem (en de andere waar hij niet bij betrokken was kwam in de 95e minuut tegen Georgie na een counter tegen een leeg doel met hem eraf), of een voorzet, of een corner en zelfs de winnende maakt tegen Georgie, daarnaast heeft hij de meeste bal veroveringen op het EK op Kante na, dat terwijl hij maar 20 minuten tegen Portugal heeft gespeeld en 1 wedstrijd minder. Ik vind wat hij heeft gepresteerd tot nu met Turkijke veel impostanter dan Yamile die in de sterkste Land van het EK speelt, persoonlijk.

Dus ja, ik ben het met je eens dat stats en assists niet alles zijn want Yamal zijn "assist" vorige week tegen Duitsland waar Dani Olmo vrijwel alles doet is een statistiek dat heel erg misleidend is, net zoals de assist van Pedri, balletje rustig aanleggen en mooi ingeschoten door Olmo.

Hij scoort precies dezelfde doelpunt die Yamal scoorde, ja Georgie en Frankrijk zijn andere koek maar de doelpunt van Arda was veel mooier en scherper en van verder, ik snap best dat de Yamal/arda vergelijkingen irritant zijn aangezien hij niet eens in de 7de beste speler van Madrid is en meteen met de allerbeste van Barca word vergeleken maar zeggen dat het niet eens dichtbij is is wel heel over de top hoor, het leeftijd verschill tussen die twee is ook hetzelfde als Messi/ronaldo.

10 juli 2024 om 01:17

@HZ7-22

" Guler kon zijn stempel enkel drukken tegen Georgie en lichtjes tegen Nederland." Lekker even de assist tegen Oostenrijk vergeten en de eerste doelpunt die ook via zijn corner beland? Hij is direct betrokken bij 4 van de laatste 5 doelpunten van Turkije waarvan de ene waar hij niet bij betrokken was een lege doelpunt goal was in de 95ste minuut zonder een keeper in het doel.

Turkijke naar de 7/8ste plaats krijgen is geen andere koek hoor, hij had all een MOTM en had (ja had) Turkije gewonnen van Nederland had hij er nog een.

10 juli 2024 om 05:32

wat een onzin kraam je uit. niet alles hoeft een barca real discussie te zijn. Als je niet kan zien en toegeven dat lamine yamal een geweldig talent is dan is jou mening nooit wat waard.

ik ben voor Real maar lamine is een geweldig talent en hoop dat hij zich blijft doorontwikkelen. echte rasvoetballers zijn er niet heel veel van.en ik kan van elke echte goede voetballer genieten of hij nou bij mijn club speelt of de tegenstander.

10 juli 2024 om 07:55

Serieus? Zijn we bijna van het Ronaldo - Messi geneuzel af, beginnen jullie (barca en RM fans dus) gewoon weer van voor af aan met Yamal en Guler?

Wacht, ik roep mijn kleinzoon van 10 er even bij. Die vindt dat ook leuke discussies.

10 juli 2024 om 11:33

Arda Guler moet het naar mijn mening nog echt laten zien. Wat ik wel goed aan hem vind is dat ie echt uitblinkt bij Turkije, en zij hebben met alle respect geen puike selectie. Dus dat ie zo’n team op sleeptouw kan nemen is erg knap. Maar ik vraag me af of hij komend seizoen veel aan spelen toekomt bij Madrid. Yamal gaat stappen blijven maken, gezien die onbetwiste basisspeler is bij Barca. Hij had beter voor een andere club kunnen kiezen is mijn inschatting. Ik geloof niet dat Guler iemand er uit gaat spelen.

10 juli 2024 om 18:41

@janter

" Ik geloof niet dat Guler iemand er uit gaat spelen."

Ik denk juist van wel maar voor andere redenen, hij heeft al laten zien dat hij kan scoren en een aardige bal kan voorgeven en dat is precies waarom ik denk dat hij eventueel een basisplek bij Real pakt, nu Kroos weg is en Modric minder speelt moet er toch iemand anders komen die de ballen moet voorzetten, corners en vrijtrapper moet voorgeven en wie beter dan een linksbenige die op het EK 2024 samen met Yamal de beste voorzetten en assist tot nu ver heeft gegeven, of je moet Mbappe dat laten doen maar lijkt mij sterk dat hij corners en vrije trappen (voorzetten, niet direct) gaat nemen.

Ik denk ook dat Mbappe, Vinicius en Rodrgygo/brahim tegerlijk echt overkill is, drie spelers die redelijk met de bal kunnen dribbelen en een soortgelijke speel-style, dan wil je toch juist iemand op Guler op rechts hebben die een balletje vooruit kan spelen of voorleggen?

10 juli 2024 om 19:09

Hij mag Yamal’s veters nog niet strikken

11 juli 2024 om 12:16

Grappig dit commentaar komende van een kerel die zich Sergio Ramos noemt, duidelijk een Real Madrid fan. Lamine Yamal steekt Arda Guller in zijn binnenzak. De enige die met een gekleurde bril zit te kijken, ben jij.

9 juli 2024 om 23:09

Mbappe overklast door Yamal? Want Mbappe stond linksback tegen Yamal ofzo?

9 juli 2024 om 23:21

Die middenvelder van City viel me op Rodri geloof ik. Wat een ongelofelijk beest is dat.

9 juli 2024 om 23:31

Rodri + Fabian Ruiz = de motor van dit Spanje. Hele EK al fenomenaal deze 2.

10 juli 2024 om 00:00

@Klasse

En wanneer Pedri & Gavi weer hersteld zijn en wedstrijdfit zijn heeft Spanje echt miss wel het beste middenveld.

10 juli 2024 om 00:11

Gavi gaat banken voor Fabian en Rodri hoor. Rodri is sowieso veel beter, maar Fabian Ruiz is voor mij misschien wel speler van het toernooi. Die man is zó waanzinnig voor Spanje. Vermoed niet dat Gavi hem er 1,2,3 uit gaat spelen. Voordeel is dat Gavi jong zat is en in de toekomst nog genoeg kansen krijgt.

10 juli 2024 om 00:17

Daar hoort Olmo ook op thuis.

9 juli 2024 om 23:27

Yamal overklast mpabbe? Niet overdrijven waarom mpabe erbij halen omdat die naar real gaat? iedereen weet dat yamal wereld talent is en zou miss later in het rijtje komen met messi ronaldo maar zit wel in een betere en voetballende ploeg dan mpabbe in een verdedigende en saaie ploeg van deschamp die altijd ook teveel wijzigt in zijn ploeg ook in de aanval daarom dat je mpabbe weinig zag schitteren op dit ek

9 juli 2024 om 23:35

Omdat ie naar Real gaat? Ik denk omdat hij de sterspeler is van de tegenstander van vandaag.. Denk je niet?

10 juli 2024 om 00:13

Komt door de laffe coach van frankrijk.. ze hebben genoeg aanvallers .

9 juli 2024 om 23:34

meestal speel je 1 slechte wedstrijd op een ek.. die moet voor spanje nog komen..

1 conservatieve trainer minder! Morgen nog 1. Hopelijk niet die van ons. Wel mooi koekje van eigen deeg dat Frankrijk. Lope voor je zakgeeeld heeeeê

9 juli 2024 om 22:56

Mijn moment dit EK: dat zure hoofd van Deschamps na het laatste fluitsignaal. Genieten! Wat een dikverdiende overwinning van Spanje dit!

Het verschil tussen spelen om te winnen vs spelen om niet te verliezen. Spanje beste ploeg van dit EK.

Lamine Yamal beste 16 jarige ooit!

9 juli 2024 om 23:00

Dat was R9

9 juli 2024 om 23:02

@derkaiser123

Denk het niet hoor het niveau van nu is veel hoger dan dat het vroeger was.

En tenslotte heb ik R9 niet live meegemaakt.

9 juli 2024 om 23:04

Nooit meegemaakt, maar je weet wel dat het niveau nu veel hoger is

9 juli 2024 om 23:06

R9 op 16 jarige leeftijd verreweg beste speler van de Braziliaanse competitie en op 17de al topscorer in de Eredivisie, wat toen nog een stuk sterker was dan nu met Ajax dat jaar de CL won. Zoek anders die pot tegen Leverkusen op namens PSV en je zult zien hoe goed hij op die leeftijd al was.

9 juli 2024 om 23:08

Messi
Ronaldo was toch wel verder als 16 jarige, won ook het Wk in '94.
Ik hoop dat Yamal net zo goed of zelfs beter wordt. Even afwachten hoe zijn carrière verloopt.

9 juli 2024 om 23:09

Als je R9 had gezien dan had je dit nooit gezegd. Vergelijken blijft onmogelijk, maar Ronaldo zou in deze tijd met afstand de beste zijn.

9 juli 2024 om 23:09

@derkaiser123

Weet je meningen verschillen nou eenmaal, Lamine is voor mij de beste 16 jarige die ik ooit heb gezien en dat zal vast voor meerdere ook zo zijn.

En jij vindt R9 en vast ook andere.

9 juli 2024 om 23:12

Pele ook op die leeftijd trouwens. Maar die heb ik dan weer niet zien spelen helaas, maar zijn cijfers zeggen voldoende Van de laatste 10 jaar wellicht heb je wellicht gelijk ja mbt Yamal.

9 juli 2024 om 23:32

Je hoeft het voetbal van toen niet te zien om te snappen dat het niveau 30 jaar geleden een stuk lager lag

9 juli 2024 om 23:43

@Linley, alleen op kracht en snelheid. In de breedte was het 20 a 30 jaar geleden veel beter naar mijn mening. Veel meer geweldige spelers, veel meer individuele kwaliteiten en veel meer techniek.

10 juli 2024 om 00:15

Pele ? Voetbal van toen is niet te vergelijken met afgelopen 10 jaar.. is zoveel sneller en tactiek dan toen.

10 juli 2024 om 00:18

Won het als bankzitter.

10 juli 2024 om 00:48

Het niveau is nu hoger? Het niveau is tegenwoordig bedroevend laag, zie alleen het EK al. Geen sterspelers meer, de charme is ervan af. Iedereen speelt hetzelfde, erg geprogrammeerd allemaal. Het niveau ligt velen malen lager dan 20-30 jaar geleden. Of wil je me vertellen dat dit Nederlandse elftal beter was dan het elftal van pak hem beet '98?

10 juli 2024 om 01:03

Kaiser, Lamine is op zn 16e de beste op een EK, een van de beste in een competite die ertoe doet en maakt daadwerkelijk minuten op het allerhoogste niveau. Onvergelijkbaar.

10 juli 2024 om 01:16

@linley

Enkel fitheid. Het is niet voor niets dat er velen trainers nu zijn zoals Guardiola die tactieken toepassen die in de jaren 50 al bestonden zoals de dubbel W.

10 juli 2024 om 01:20

@hafrobyo

Dat is onzin. Mensen praten elkaar enkel na op dat gebied en vaker jonge mensen die of te jong of niet eens geboren waren als ze spreken over tijden die anderen daadwerkelijk geleefd hebben.

Qua fitheid? Ja dat zijn ze. Tactisch beter? Guardiola speelt letterlijk in de dubbel W, een tactiek uit de jaren 50.

Tactiek wordt aangepast naar de tijd. Elke generatie heeft een bepaalde tactiek die dominant was en door de meesten gespeeld werden en weer hergebruikt.

Zie het als kleding. Elke nieuwe mode is oude mode van vroeger in een nieuw jasje.

10 juli 2024 om 05:34

niveau van nu is echt niet hoger als toen ronaldo speelde.er waren toen veel meer wereld klasse spelers en het spel was veel harder.16 jarige yamal kan vandaag de dag meedraaien maar in die tijd zou de verdediger hem gewoon finaal onder het gras geschopt hebben.waarom denk je dat zoveel oud voetballers zo vroeg al moesten stoppen, tegenwoordig word je harstikke in bescherming genomen als aanvaller

10 juli 2024 om 08:02

@messi-123: Als je R9 nooit live hebt meegemaakt kun je ook niet zeggen: beste 16-jarige ooit.

Sowieso is 'beste ooit' altijd relatief.

9 juli 2024 om 23:03

Nahhh... Geweldige speler, dat wel!

9 juli 2024 om 23:28

Iemand noemt hier R9. Wil ik Cesc Fabregas aan toevoegen. Hoe die op zijn 16de al de baas was op het middenveld bij Arsenal. Ongekend. Die was niks minder.

10 juli 2024 om 00:28

Op zijn 16de speelde hij nog bij Arsenal U18.
Zomer 2004, toen hij net 17 geworden was, kwam bij het eerste team.
Het duurde nog even voordat hij de baas op het middenveld was bij Arsenal.

Qua leeftijd is Yamal echt no. 1.

Yamal is echt absurd zeg. Beste 16-jarige die ik ooit heb gezien. Hoe makkelijk hij tegenstanders voorbij komt is ook bizar. En dan zijn linkerbeen wat echt een parel is dat zeg in zowel zijn schot als zijn voorzet. Helemaal verdient dat Spanje naar de finale is. Frankrijk kan dus wel aardig ballen als het moet. Maar ja dat hebben ze alleen 1 helft laten zien. Te weinig het hele toernooi en terecht eruit. Geef Zidane maar de sleutels hoor.

Ook wordt het voor zowel Engeland als ons een enorme opgave zeg. Voetballend zijn die Spanjaarden absurd. Die slotfase alleen al waar Frankrijk in een grote rondo zat. Williams en Yamal verdedigen met onze spelers gaat echt heel lastig worden. Hopen dat je alle geluk van de wereld kan hebben.

9 juli 2024 om 23:03

Ik ben benieuwd naar zijn horizon, maar beste 16-jarige ooit weet ik niet. Zag ook al eerder de vergelijkingen met Messi en Ronaldo, maar laten we dat aub niet doen. Ik snap het, maar Messi (ook al was ie 17/18) tegen Chelsea uit was echt bijzonder met zijn magistrale dribbel. Naast zijn uitzonderlijk talent en kwaliteiten, heeft Yamal wel ‘het geluk’ dat ie bij Barca speelt. En dan wekelijks in de basis. Barca kon niet anders dan hem opstellen, want op die flank is er gewoon weinig kwaliteit. Had Yamal bij Real gespeeld, dan had ik wel willen zien of hij veel speelde. Ik denk het niet. Maar a fijn, geweldige voetballer en ik gok dat ie ook een goede kop heeft. Blij dat ie bij Barca speelt haha. Hopen dat we hem niet gedwongen moeten verkopen haha.

9 juli 2024 om 23:06

Ik heb het ook specifiek over 16 jaar. Messi en Ronaldo waren rond de 18/19 jaar toen ze echt doorbraken. Geluk kan je moeilijk noemen want je moet wel goed genoeg zijn om voor Barcelona te spelen. Hij staat er in doordat hij kwaliteit heeft. En wat ook zeg. Tja en natuurlijk moet je wat geluk hebben want bij Real had hij ook niet gespeeld. Desalniettemin heeft Barcelona zeker hoop voor de toekomst met hem erbij. Want aanvallend zag het er niet rooskleurig uit bij Barcelona.

9 juli 2024 om 23:15

@janter. Jouw argument over het hebben van geluk dat hij bij Barca zit, is toch ook gewoon op juiste moment en op de juiste plek ergens zijn. Ik heb ooit een podcast met Robin van Persie geluisterd die zei dat hij in zijn tijd in de jeugd bij Feyenoord veel betere spelers dan hijzelf heeft gezien die het niet gemaakt hebben door verschillende omstandigheden. Als talent moet je ook geluk hebben dat precies op het juiste moment een plekje vrijkomt en dat is bij Lamine het geval geweest. Maar kwaliteit heeft die jongen absoluut. Anders debuteer je niet op je 15e! bij Barcelona.

9 juli 2024 om 23:16

Mwah Janter, je doet nu alsof een Ferran Torres of Raphinha nikskunners zijn en het daarom “normaal” is dat Yamal in plaats van hen speelt.

Raphinha is toch gewoon een solide, volwassen gewaardeerde rechtsbuiten in de wereld? Gewoon de vaste rechtsbuiten van Brazilië. Het is vrij bizar dat een 16-jarige hem van die rechtsbuiten positie verdrijft.

9 juli 2024 om 23:35

@pedri; ik ben niet zo’n fan van Raphinha. Zijn werklust waardeer ik enorm, maar komt naar mijn mening gewoon te veel kwaliteit te kort. Miskoop wil ik hem niet noemen, maar ik zou hem niet missen als ie niet was gekocht om het zo te zeggen.

9 juli 2024 om 23:37

@leukspelletje; helemaal mee eens!

9 juli 2024 om 23:42

Je hoeft Raphinha niet goed te vinden, al vind je hem degelijk is het alsnog bizar dat een 16-jarige hem uit de basis speelt. Als er bij Ajax een jochie van 16 Berghuis uit de basis speelt is dat toch al hartstikke knap? En Berghuis is nog wel flink zwakker dan een Raphinha.

9 juli 2024 om 23:43

@modricmagic; oke, echt op die leeftijd zou het zeker kunnen inderdaad. En het woordje geluk had ik tussen aanhalingstekens, omdat ik zeker vind dat ie buitengewone kwaliteiten heeft (helemaal op zijn leeftijd) maar hij wel net bij een club speelt die gewoon niet kapitaalkrachtig is. Zeg maar gewoon helemaal niet. Als Barca de Neymar-bedragen kon betalen, dan was Yamal veel voorzichtiger ingebracht. Maar dat is hoe ik er over denk. Maar gelukkig pakt het top uit, net als bijvoorbeeld met een Fermin of Cubarsi.

9 juli 2024 om 23:50

Barcelona betaalt toch al miljoenenbedragen? Ferran en Raphinha kostten 120 miljoen samen hé😉.

Als Barcelona miljoenenbedragen kon betalen hadden ze alsnog lastig een betere rechtsbuiten kunnen vinden denk ik. Saka is beter, Salah is beter, Rodrygo is beter, maar verder? Dat ligt allemaal aan vorm van de dag. Ik vind een Dembele of Leroy Sané niet veel beter in ieder geval, of misschien wel helemaal niet beter. Ik heb hen slechtere wedstrijden zien spelen dan ik Yamal tot nu toe heb zien spelen, laat me het zo zeggen.

9 juli 2024 om 23:52

@pedri; maar waar zeg ik dat ik het niet knap vind van hem haha? Ik vind het veel meer dan knap hoe die speelt bij Barca en op het EK. Wat ik alleen wil aankaarten is dat ie, hoe goed die ook is (!), het ‘geluk’ (ja ik noem het zo) heeft dat ie bij Barca is die gewoon wel moet omdat ze helaas totaal niet kapitaalkrachtig zijn. Ik denk als Barca alle flankspelers van de wereld kon kopen, dat ie niet in de basis had gespeeld. Maar weet je wat ik nog het meest bijzonder aan Yamal vind, dat ie zo consistent speelt vanaf het moment dat ie in de basis speelt als zo’n jong broekkie.

10 juli 2024 om 00:02

@pedri; ik weet niet meer wanneer Ferran is gekocht, maar Raphinha is bijvoorbeeld gekocht met die verkoop van een deel van de organisatie. Er
moesten snel aankopen komen, wat naar mijn idee niet tot een maximaal resultaat heeft geresulteerd. Daarbij heeft Raphinha nooit op de kaart gestaan als grote flankspeler. Mensen waren zelfs vrij sceptisch en snapten het niet. Maar stel dat Barca de echte toppers kon kopen, over heel de wereld, met krankzinnige bedragen (zeg 100+ mln). Denk je dat ze dan hadden gezegd; Lamine.. je bent 15/16 … wij kopen niemand … jij wordt onze nieuwe nr 1 … en je wordt onze basisspeler met 16 jaar! En dat zet ik in het kader van Barca, niet opleidingsclub Ajax. Ik denk dat Barca gewoon met trots een grote naam aankocht en hem, maximaal, af en toe laat invallen.Maar dat denk ik. En dan kan Lamine meer talent hebben dan menig andere flankspeler, maar Barca is ook van het aankopen van grote namen. Maar omdat ze totaal niet kapitaalkrachtig zijn, moesten ze wel. Maar ik wil hiermee niet aangeven dat ik Lamine maar een normaal voetballertje vind.

10 juli 2024 om 00:18

Fair, daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. Dan hadden ze Bernardo Silva oid gehaald voor 80 miljoen en dan zat Lamine Yamal misschien wel niet eens op de bank, maar bij Barcelona B in de 3e divisie. Daar maak je een goed punt, Barcelona koopt vaak spelers waarvan je je afvraagt: “is dat nou nodig voor zoveel geld?” dus als er voldoende geld was hadden ze waarschijnlijk grote namen gekocht ipv Yamal, Pedri, Gavi en Cubarsi zo vroeg door schuiven.

Nu met Nico Williams lijken ze voor het eerst in jaren te gaan voor een aankoop die logisch is. Speler die goed bij de speelstijl past, redelijk ervaren voor zijn leeftijd, en genoeg groeipotentieel in de komende 10 jaar.

10 juli 2024 om 09:53

@pedri; Ja Barcelona is toch, vooral toen het goed ging, een club die graag grote namen kocht. Weet nog dat Eto’o echt geweldig speelde en toch werd ingeruild door de grote Zlatan met x aantal miljoenen. Bojan Krkic was in die tijd echt een groot talent en speelde zelfs zo nu en dan ten koste van Zlatan (al kan dat ook komen door de samenwerking tussen Pep en Zlatan). Bojan speelde echt wel goede potten, maar na Zlatan moest een andere topper komen en dat werd David Villa meen ik me te herinneren. Aan de carriere van Bojan zou je het niet denken, maar was echt een groot talent. Thiago Alcantara bijvoorbeeld lag wat anders denk ik. Middenveld was op en top die tijd en er was gewoonweg geen basisplek voor hem, maar ik heb wel altijd gevonden dat Barca hem heel makkelijk liet gaan. Maarja situatie was gewoonweg anders toentertijd qua kapitaalkracht.

Al met al mogen we in onze handjes knijpen met de super talenten vandaag de dag. La Masia blijft werken en maar goed ook. Ik vraag me alleen wel af hoe groot het risico is dat de huidige talenten gekaapt worden, gezien er nu denk ik wel clubs zijn die meer kunnen bieden qua salaris enzo. Ik kan me voorstellen dat ze ook prijzen willen winnen en het gat met Real wordt denk ik alleen maar groter.

Hopelijk komt Williams inderdaad. Volgde hem niet, maar na dit EK een hele leuke speler. Dan zijn de flanken voor de komende jaren erg goed bezet.

9 juli 2024 om 23:29

Cesc Fabregas op zijn 16de was ook heel speciaal. Niks minder vind ik.

10 juli 2024 om 00:52

Tja hoeveel 16-jarige topvoetballers ken je? Mooi dat hij nu zo presteert. Ben toch van mening dat ze moeten stoppen met het zo vroeg laten debuteren van tieners, zie alleen de profclubs die lopen te jagen op 12 tot 15 jarigen..

Eindelijk die arrogante Fransen eruit met hun anti voetbal.
Spanje terechte winnaar en iedereen weet denk ik wel dat Spanje de finale gaat winnen. Zowel Engeland als Nederland zie ik echt niet winnen van dit Spanje.

9 juli 2024 om 23:12

En die even arrogante Spanjaarden zijn door

9 juli 2024 om 23:44

Verschil is dat Spanje wel mooi voetbal speelt en ook alles geeft om te winnen. Dat had ik bij de Fransen nog niet gezien.

10 juli 2024 om 00:19

Nou die Franse zijn in alles een stuk arroganter.... Niks voor niks worden ze overal ter wereld uitgekotst vanwege hun arrogantie.

Wij worden in ieder geval geen europees kampioen haha. Dit was niveautje City - Real Madrid. de wedstrijd van morgen is niveautje Dortmund - Tottenham.
Achja, toch maar proberen een finale mee te pakken dan?

9 juli 2024 om 22:58

Ach, Dortmund verloor de finale van Madrid maar was alles behalve de mindere. In een enkele wedstrijd maak je altijd kans, al acht ik die ook klein

9 juli 2024 om 22:59

Finales zijn gelukkig wedstrijden op zich. Eerst morgen Engeland maar eens zien te verslaan met dat anti-voetbal.

9 juli 2024 om 23:23

Frankrijk is dit EK niet in de buurt gekomen van het niveau van City of Real.

Mooi! Het voetbal zegeviert! Enige ploeg op dit EK dat naar behoren voetbalt.

Yamal.16 jaar.ongelooflijk

Dik en dik verdiend. Anti-voetbal wordt afgestraft. En wat moeten we nog meer zeggen over Yamal? De beste 16-jarige speler die ik ooit heb gezien. Krankzinnig.

Gelukkig Spanje naar de finale morgen is het hopelijk onze beurt o ja en die Lamine Wat een speler zeg die jongen is echt gezegend

1,5 minuut voetbal in 6 minuten blessuretijd. Het tijdrekken belonen ze aardig hier.

9 juli 2024 om 22:58

Wat een onzin. Spanje speelde Frankrijk helemaal zoek. Frankrijk heeft het laatste kwartier vrijwel geen fatsoenlijke aanval gehad en liep alleen maar achter de bal aan

9 juli 2024 om 23:00

Ik heb het toch niet over wie de betere is? Ik zeg alleen dat er 6 minuten blessuretijd zijn waarvan effectief 1,5 minuut de bal rond gaat. Belachelijk.

9 juli 2024 om 23:23

Goed punt Kevin. Na het WK had ik even de hoop dat het de goede kant op ging met zuivere speeltijd. Nu zijn we weer terug bij af en theaterlanden als Spanje zijn altijd de grootste profiteurs.

10 juli 2024 om 06:53

#rememberGetafe

9 juli 2024 om 22:58

Onbegrijpelijk. 5 minuten was al genant. Hele toernooi veel te weinig sowieso.

9 juli 2024 om 23:07

Dat bloed behandelen was al 3 of 4 minuten

9 juli 2024 om 23:10

Ik had Frankrijk op scorito en ik vond dat de Fransen meer tijd gerekt hebben dan de Spanjaarden.. weliswaar niet met spelbederf maar dat, niet druk op de bal zetten, heeft ze veel meer tijd gekost

9 juli 2024 om 23:14

Dan nog, te weinig druk zetten met de bal in het spel is aan je zelf. Maar als het spel continue stil ligt….. Daarom kijk ik La Liga nooit meer. Ik denk dat ze effectief 15 minuten per helft voetballen in Spanje

Mbappe zwaar overrated, frankrijk zwaar overrated. Mbappe heeft teveel kansen nodig om een echte topaanvaller te zijn. Enive waar die superieur in is zijn snelheid. Spanje verdient gewonnen, gewoon weer heerlijk gevoetbalt.

9 juli 2024 om 22:59

Haha 373 wedstrijden gespeeld en 288 doelpunten gemaakt maar inderdaad heeft te veel kansen nodig om een ‘topaanvaller’ te zijn.

De beste man heeft inderdaad een minder toernooi gespeeld. Maar om nu te roepen dat hij geen echte top aanvaller is? Bizar.

9 juli 2024 om 23:01

Grotendeels in een B competitie vergelijkbaar met de Eredivisie, met nota bene een team van een miljard naast zich. Qua kwaliteitverschil is het alsof je City in de Portugal zet, of het fenomenale Ajax 18/19 in de KKD. In de verste verte niet te vergelijken met presteren in de Premier League of La Liga. Top speler, ook in de CL, maar deze cijfers zijn natuurlijk enigzins geflatteerd. Dat jij die cijfers van je idool (?) zelfs zo uit je hoofd weet is dan wel weer heel typerend voor de Mbappe obsessie van sommige Madrid fans, laten we maar zeggen. 🫶 (Edit: @Pedri, ehmm Salah heeft elk seizoen betere cijfers dan Vinicius, feitelijk toch wel een beter presterende buitenspeler, in een sterkere competitie btw)

9 juli 2024 om 23:02

Je telt zijn vrachtlading assists niet eens mee. Zou me niks verbazen als hij één op één loopt qua g/a. Echt een waanzinnige speler. Kan me buiten Vinicius geen betere buitenspeler bedenken.

9 juli 2024 om 23:04

Mbappe heeft 10 WK goals in 2 WK’s man en scoort aan de lopende band in de CL, gescoord tegen Real, Barca, Liverpool, Milan, Napoli, Bayern, Dorrmund, Leipzig, Juve, City, United etc maar dat is natuurlijk ook allemaal kattenpis niveau.

9 juli 2024 om 23:10

Bizar hoe de Franse competitie zo naar beneden wordt gehaald het is minder dan de Italiaanse, Spaanse of Duitse ja maar we kunnen ook overdrijven zeg. Veel clubs waar Messi en Cristiano er 5 tegen maakte in de beste elftallen aller tijden waren ook tegen de Eibars, Cadiz en Osasunas van deze wereld. Frankrijk heeft een smalle top, maar de subtop a middenloot is breedte lang met Marseille, Lyon, Monaco, Lens, Lille, Nice, Reims, Rennes etc dat is een stuk sterker dan in Portugal waar je maar 4 leuke clubs hebt en de rest van het niveau Ligue 2 is. Kom op zeg. Even vergeten dat Lyon recentelijk nog een halve finale klaarspeelde met een 7de plek?

9 juli 2024 om 23:14

Ja statistieken zijn goed, maar kijk dan ook eens naar de kansen die die mist. Dan zie je dat het geen echte killer is. Maarj als je 3xper wedstrijd een grote kans krijgt, is het nie heel gek dat je erook 1 scoort toch? Daarnaast vind ik hem te egoistisch, ben benieuwd of dat gaat botsen met vinicius. Die momenteel de man is bij real

9 juli 2024 om 23:18

Zeldzame uitschieters definiëren natuurlijk niet per definitie Ligue 1. Kijkend naar de coëfficiënten afgelopen jaren, oftewel prestaties in Europa dan is het huilen met de pet op en is het een kwestie van tijd voordat zelfs de Eredivisie ze inhaalt. Zonder de coëfficiënten van dat zooitje huurlingen van miljardenteam PSG zou Ligue 1 letterlijk niet eens een top 5 competitie zijn. De afgelopen 15 jaar heeft de Franse middenmoot eigenlijk zelden iets klaargespeeld in Europa. Net zoals Duitsland buiten Bayern niet. Speelden geen enkele rol van betekenis, terwijl de Spaanse subtop de Europa League als speeltuin gebruikte. Premier League en La Liga staan op eenzame hoogte, Mount Everest en K9.

9 juli 2024 om 23:18

Haaland is dan ook geen killer, want die staat tenslotte ook eerste als het gaat om meest gemiste kansen in de PL afgelopen seizoen. Je kan het ook omdraaien, ze missen de meeste kansen, en scoren ook de meeste goals, ergens staan ze dus altijd op de juiste plek.

9 juli 2024 om 23:01

Net als Kane, Foden, Bellingham, Griezmann, Ronaldo, Leao etc die allemaal een waardeloos EK speelden? Welke spelers vind jij dan wel goed haha?

9 juli 2024 om 23:02

Ga er maar aan staan met een gebroken neus. Hij was niet best inderdaad. Kreeg nog een mega kans ergens rond de 85e min maar overrated? Nee joh

9 juli 2024 om 23:04

Haha wat een geneuzel. Speelt een toernooi wat minder (niet gek met een gebroken neus) en opeens is t geen top aanvaller meer. Als Mbappe geen top aanvaller is dan bestaan die niet.

9 juli 2024 om 23:12

Je weet dat je nu onzin roept. Mbappe afkraken wegens een minder toernooi wanneer hij de eerste wedstrijd zijn neus breekt. Lachwekkend.

9 juli 2024 om 23:16

Tsja misschien was het een idee om dat niet te spelen? Als die er zoveel last van zou hebben. Anders kan je je daar niet achter verschuilen.

9 juli 2024 om 23:16

Hou toch op zeg, omdat ie naar Real gaat zeker. Dan gaan we spelers altijd bagatelliseren.

Is al enkele jaren simpelweg de beste speler ter wereld. Klaar.

9 juli 2024 om 23:22

Simpelweg de beste speler ter wereld? Jouw extreem subjectieve mening is natuurlijk geen onbetwist feit. Op basis van - voornamelijk - zijn prestaties in een B competitie hem de beste speler ter wereld noemen is ronduit bizar. Wel de meest gehypte, dat klopt.

9 juli 2024 om 23:26

Nja, hoe hij Argentinië sloopte in 10 minuten vorig WK.. Voor zoiets zou ik op geen andere speler geld durven zetten hoor.

9 juli 2024 om 23:32

2 penalties? En een knappe goal? Als we de lijst erbij moeten pakken van spelers die tegen een topteam een fenomenale wedstrijd speelde zijn we over een uur nog bezig? Finale tegen Bayern München dusdanig kansen verprutst dat zelfs zijn coach èn Deschamps het voor hem moesten opnemen. EK 2021 dankzij Mbappe's falen Frankrijk naar huis. Tuurlijk wil ik niet zo beginnen, maar als je een wedstrijd tegen Argentinië als graadmeter neemt, dan kun je deze wedstrijden er tegenover zetten. Top speler hoor, maar onbetwist de beste zeer zeker niet.

9 juli 2024 om 23:35

Ach hoeveel WK goals heeft Salah eigenlijk?

9 juli 2024 om 23:37

Nee hoor? Wel leuk die slachtofferrol. Maarja had precies hetzelfde gezegd, als die nu naar barca was gefaa . Maar al jaren de beste ter wereld? Laat me niet lachen

9 juli 2024 om 23:40

Sloopte? 2 penaltys? Lol. Is dat slopen?

9 juli 2024 om 23:49

Der Kaiser je zakt nu door elke denkbare ondergrens. Ga je nu serieus Mbappe met de beste selectie ter wereld vergelijken met iemand die met een rampzalig campingelftal speelt? Niet eens top 20 FIFA ranking? Maar alsnog dat zooitje ongeregeld eigenhandig naar het WK schoot? Next level zielig om nu te gaan sneren naar de best presterende winger in de geschiedenis van de PL. Tevens hoog in de top 5 van de best presterende aanvallers in ooit in de PL èn daarvoor. (g/a per game ratio). Salah loopt bijna 1 op 1 qua g/a in de CL voor Liverpool... net zoals je idool Mbappe met PSG. Maar goed, iemand is blijkbaar in z'n Bundesliga eer aangetast en gaat nu uit rancune maar appels met peren vergelijken. Edit: die boeren uit Egypte staan niet eens in de top 35, maar prima te vergelijken met Frankrijk blijkbaar

10 juli 2024 om 00:07

Nog 1 vraagje Der Kaiser, hoeveel WK goals heeft iconische aanvaller Figo eigenlijk?

10 juli 2024 om 08:01

Figo is een middenvelder.

10 juli 2024 om 09:26

Heb je laatst gekeken hoe dhr Messi omging met de druk om 1 penalty te nemen? Dus ja, als je er 2 (uiteindelijk 4 in totaal) maakt en dan ook nog in zo'n finale tegen dezelfde keeper, dan ben je aardig aan het slopen.

9 juli 2024 om 23:25

Ik zou maar stoppen met drinken, Mbappe overrated noemen, wat een grap. Mbappe zijn statistieken spreken voor zich, zowel competitie en CL. 1 minder toernooi en zo reageren. In jouw redenatie zij Kane en Foden ook overrated.

Mijn advies, laat de alcohol gewoon staan de volgende keer.

Leuke 1e helft. 2e helft weinig aan. Blijkt dat het bij Frankrijk niet alleen een kwestie van niet willen aanvallen is, maar ook niet kunnen. Dramatisch toernooi van Mbappe zeg.

Gelukkig draagt ie geen zweetband.

9 juli 2024 om 23:00

Mbappe valt hele toernooi al tegen ook bij zijn club krijg steeds meer mijn vraagtekens of Real hem wel had moeten halen begin twijfels te krijgen bij hem...

9 juli 2024 om 23:03

Ah joh Aqua die man gaat er gewoon 30 injagen in Laliga hoor. Geen zorgen.

9 juli 2024 om 23:04

Zometeen scoort hij 5 wedstrijden op rij en zal jij veren in zijn r**t stoppen. Zo gaat dat in het voetbal, zo extreem.

9 juli 2024 om 23:04

@aqua1

Aqua kerel je kan enorm overdrijven.

Mbappe gaat Real voorin zoveel meer gevaarlijker maken.

9 juli 2024 om 23:04

Dat moet ik nog maar zien Pedri...

9 juli 2024 om 23:05

Ik heb lang geen reactie van jou meer voorbij zien komen…

Twijfelen of Mbappé gaat renderen bij Madrid, echt hoe komen sommigen hierbij? Het is één van de beste spelers ter wereld en een garantie voor goals die naar het beste team ter wereld gaat. Dat team is overigens enorm op zoek naar een pure doelpuntenmaker. En laten ze die nou net hebben gevonden in Mbappé.

9 juli 2024 om 23:12

@deechteajacied

Mbappe is zo'n beetje de beste speler ter wereld.

9 juli 2024 om 23:25

Wow ben lang weg geweest.. Aqua weer terug?!😋

9 juli 2024 om 23:30

@barcalover123

Ja haha hij is gelukkig weer terug na een lange ban.

9 juli 2024 om 23:41

Aqua1,

Welkom terug!
Mbappe gaat zeker vlammen bij Real. Hij mag een keer een slecht toernooi spelen. Heeft op zijn leeftijd al absurd goede toernooien gespeeld.

9 juli 2024 om 23:15

Ze kunnen het wel, maar als het team niet op die manier getraind is en je geen plan hebt wordt het voor elke ploeg lastig. Hoeveel kwaliteit je ook hebt. Ze hebben meer dan genoeg talent en kwaliteit om van elk land te winnen. Ze moeten alleen nog Deschamps eruit gooien.

Vlieg je eruit na maar 1 (!) veldgoal te maken het gehele ek.... Roemloos en kansloos... hopelijk zijn we nu af van die vreselijke Deschamps... Maar wat een heerlijke wedstrijd met het voetbal dat uiteindelijk wint!

Had als Oranje zijnde liever Frankrijk gehad (als Oranje überhaupt de finale haalt) maar op basis van het spel en van zowel Spanje als Frankrijk hebben we hier de juiste finalist.

Wat heerlijk dat Spanje Frankrijk eruit geknikkerd heeft. Deschamps echt de meest overschatte coach OOIT. Er zit werkelijk nooit enige tactiek in bij Frankrijk. Het is puur betonvoetbal, lange ballen en hopen op bevliegingen. Een zege voor het voetbal deze avond

9 juli 2024 om 23:02

Overschat? Wat heeft hij gewonnen in die 12 jaar? En hoeveel finales? En halve finales?

9 juli 2024 om 23:23

Mag het even? Hij kon in al die jaren kiezen uit zo’n 80 spelers waarvan er niet één het elftal zwakker zou maken. Dat hij met zulke waanzinnige spelers al die jaren zulk schijtbakkenvoetbal heeft gespeeld is gewoon puur een (kwalijke) keuze

9 juli 2024 om 23:29

De beste man heeft veel prijzen gepakt, dus hem de meest overschatte coach noemen is zo idioot. Het is niet makkelijk om met alle topspelers in 1 team prijzen te winnen. Het moet wel samen gaan spelen en dat is hem gelukt. Daarnaast altijd wel gezeik om het Franse team heen en indabkydat toch prijzen pakken. Deschamps laat wellicht niet het voetbal zien wat er willen, maar heeft wel mooie prijzen gewonnen. Je kan alleen maar respect hebben voor deze man

9 juli 2024 om 23:30

Nederland heeft jarenlang geweldig voetbal gespeeld met in 98 een halve wk finale, in 2000 en 2004 halve finale ek. Mooi voetbal, zonder resultaat. Wk 2010 speelden wij realistisch schijtbakkenvoetbal en werden we 2e van de wereld. De top is te groot om onrealistisch te spelen. 1 slechte wedstrijd, of zelfs 1 fout en je bent weg. Deschamps heeft jarenlang een elftal gehad dat niet swingde, maar wel won. En uiteindelijk gaat het daar om. Iedereen weet wie kampioen is maar over 100 jaar weet niemand meer hoe. In 1934 werd Italië wereldkampioen. Niemand weet hoe ze speelden en zelfs niet meer tegen wie. Resultaten….

10 juli 2024 om 08:13

Nederland speelde in 74 geweldig voetbal, Duitsland werd WK. Maar iedereen heeft het nog over het voetbal van Oranje en niet over de Wk.
Spanje had een generatie tiki-taka spelers, iedereen herinnert zich het voetbal, net als het Brazilie van Pele, over de prijzen heeft niemand het meer. Messi, Ronaldo, Cruijff, Zidane, Ronaldinho...iedereen herinnert zich deze spelers, maar niemand weet straks nog welke prijzen ze precies wonnen.
Prijzen dragen niets bij aan de voetbalhistorie, mooi voetbal of fantastische spelers wel.

10 juli 2024 om 21:22

Alle namen die je noemt hebben prijzen gewonnen. En niet zo’n beetje ook. Dus een beetje tegenstrijdig. 74 en 78 zijn we genaaid door curruptie.

Als we de finale winnen gaat er sws een land het ek winnen dat ik het gun. Ik vind spanje echt geweldig!

9 juli 2024 om 23:05

Ook kunnen zien dat Spanje kan verdedigen. Moesten paar keer alle zeilen bij zetten om die ommeunig snelle Fransen bij te houden.

9 juli 2024 om 23:41

Ja absoluut. Ik acht ons, of engeland, bijna kansloos.

Die worden kampioen geen twijfel.
Ik zie op dit toernooi geen land die het beter doet en het verdient .
Forza Espania.
Met alle respect voor Frankrijk vandaag ,ze waren een waardige tegenstander voor Spanje .
Nogmaals Forza Espania....

Dat betekend einde Deschamps hopelijk, afwachten van Zidane kan hem toch zijn droomrol opleveren?

Yamal wat een heerlijke speler, zou wat zijn als hij precies op zijn 17e de EK kan winnen.

Mooi, scheelt ons de absolute doem finale tussen Frankrijk en Engeland... gaap. Normaal gesproken heeft Spanje hiermee de EK titel gepakt daar ik zowel Oranje als Engeland hier in principe vrijwel kansloos acht. Genoten van Spanje, op basis van alles eigenlijk de enige die recht hebben op de eindzege

Als je 1 veldgoal maakt met zo een selectie, tegen zulke slechte tegenstanders… hop, weg naar huis man.

Heerlijk dat anti-voetbal Frankrijk er uit ligt. Heerlijk positiespel en voetbal van de Spanjaarden en Yamal, my gosh.. wat een goal

Hopelijk voegen wij ons er bij morgen en wordt dit een mooie, spetterende finale!

Spanje voetballend sterk, maar ook een ploeg vol acteurs. Onbegrijpelijk dat scheidsrechters daar in blijven trappen. Mocht NL de finale halen wordt dat een vreselijke bron van eegernis.

Finale is het maximale dat we kunnen halen. Ben helaas bang dat we geen schijn van kans maken tegen deze Spanjaarden😂

Ik hoopte al eerder dat de Fransen een achterstand moeten wegwerken. Kijken wat ze ervan bakken als ze hoog druk moeten zetten en aanvallend een tandje tempo hoger spelen. Vandaag hebben we dat gezien. En het was best triest. Dembele drukt niet door. Ze weten niet hoe je mandekking moeten spelen hoger het veld op. Ieder keer terug naar een simpele 442 zonder bal. Backs staan niet hoog genoeg.
Frankrijk heeft nog genoeg goede spelers die jong zijn. Met een trainer dat niet speelt met drie controleurs vanaf het begin. Een competente trainer kan hier iets moois van maken de komende 2/3 eindtoernooien.

9 juli 2024 om 23:05

Die laatste 15 minuten vond ik echt belachelijk van Franse kant. Het was gewoon een rondo van Spanje waar ze niet tussen konden komen. Ze gaven Rodri echt alle tijd om lekker open te draaien en het spel te verleggen. Zelfde geldt voor Merino en Ruiz. Die hebben echt tig keer met alle tijd mogen opendraaien en naar elkaar toe mogen spelen.

9 juli 2024 om 23:25

Spanje heeft goed gebruik gemaakt van de zwakke kanten van Frankrijk. Bij een voorsprong man meer situaties creëren op het midddenveld. Frankrijk dwingen om te happen.
Na al die wissels ging het nog veel makkelijker voor Spanje.
Giroud, Mbappe en Griezmann staan voorin. En dan vraag ik me af wie er dan voor zorgt dat de bal bij hun komt of de bal verovert. Hoe haalt Deschamps in zijn hoofd om Kante eruit te halen? 😂😂

Gelukkig wordt het laffe voetbal van Frankrijk niet beloond wat een schande dat je met zulke spelers zo laf spelen.... Spanje speelt mooi voetbal zijn verdient naar de finale...

Spanje zou een waardige winnaar zijn. Ze hebben sterke tegenstanders als Italie, Kroatie, Duitsland en Frankrijk gehad. Geen strafschoppen nodig gehad. Alle wedstrijden gewonnen.

Als dit de Mbappe die we gaan krijgen bij Real Madrid, dan vrees ik serieus het ergste. Belabberde toernooi gespeeld. Ik weet dat het klote is met zo masker, maar toch. Vandaag zonder masker buiten zijn assist totaal afwezig. Zijn laatste kans zegt ook genoeg hoe die in het toernooi zat. 2 a 3 jaar geleden had die zulke kansen met zijn ogen dicht gemaakt.

Bah, dat Frankrijk. Tweede helft spelen alsof je 3-0 voor staat. Dechamps is een grote schande met zo grandioze selectie. Kapot schamen joh. Blij dat die clown niet in de finale staat.

Niemand is tegen dit Spanje opgewassen. Hoe ze je zo makkelijk wegtikken is echt belachelijk om te zien. Tuurlijk heeft Engeland of Nederland een kans tegen ze, maar realistisch gezien gaan beide landen niet winnen van Spanje. Beste ploeg van dit toernooi.

9 juli 2024 om 23:08

Ik denk dat je beter kan uitgaan van zijn pak hem beet 300 wedstrijden hiervoor, dan van zijn huidige vorm met een gebroken neus.😉 komt wel goed hoor, die jongen is te goed om te mislukken bij Real. Laliga is ook zwaar in verval, Real is superieur, ik vermoed een goal of 25/30 met 10 assists ofzo.

9 juli 2024 om 23:18

Muah. Relax hoor met zulke cijfers. Moet eerst maar eens zien hoe Vinicius en Mbappe samen op het veld gaat werken. Allebei die het liefst op links spelen. Mbappe in de spits werkt 7/10 van de keer niet.

We zullen het zien. Misschien wel goed dat Mbappe met een lege koppie aan een nieuw avontuur begint.

9 juli 2024 om 23:56

Mbappe doet niks anders dan jaarlijks zulke cijfers neerzetten. En al moet hij zich aanpassen, zal hij alsnog een vrachtlading goals scoren. Het is gewoon een absolute wereldtopper, waarom zou je aan hem twijfelen? Ik heb alle vertrouwen dat Ancelotti hem op een manier wel laat renderen.

Ik ben het er wel mee eens dat hij veel minder is in de spits dan op links, maar zelfs dan is het een hele goede speler. Ik verwacht ook dat hij niet direct de grote meneer zal uithangen omdat hij een kleedkamer binnenkomt vol grote namen en CL winnaars. Hij zal zich ook moeten bewijzen en vanaf 0 moeten beginnen. Een getergde, gemotiveerde Mbappe is natuurlijk wel gewoon absolute wereldtop.

Laat zien dat als je je elftal laat spelen naar de kwaliteiten die je hebt wordt je beloont.

Vandaag echt voetbalgeschiedenis gezien. Wat Lamine ons vandaag heeft getoond is ongekend voor een tiener…

Besef gewoon dat hij de wedstrijd helemaal heeft gekanteld?

Waar de ene superster bij de Fransen stond opgesteld, heeft de jonkie alle aandacht op zich geëist. Ik had gelezen dat Rabiot nogal een opvallende uitspraak had over Yamal, dat ie veel meer mocht laten zien als die de finale wou halen?

Rabiot gaat naar huis en Yamal schreef geschiedenis.

9 juli 2024 om 23:01

Sukkel die Rabiot. Typische Franse arrogantie. Hoogmoed! Heerlijk!

9 juli 2024 om 23:04

Overdreven gewauwel. Behalve die goal heeft hij weinig gedaan

9 juli 2024 om 23:13

@Splijtpass

Laat dat nu net het hoogtepunt zijn van deze wedstrijd….

9 juli 2024 om 23:06

@fcbinsider1899

Whahaha die Rabiot was sws stilletjes na die goal van Lamine.

Rabiot gaat nog wakker liggen van die goal!

9 juli 2024 om 23:21

Die uitspraak van Rabiot wordt me ook een partij uit de context getrokken zeg. Men zag het als provocatie richting Lamine, maar wat hij zei was helemaal niet zo erg.


The journalist : "There is of course a lot of pressure on 16yo L.Yamal before the semifinales, do you think there is any reason to worry about the psychological effects this kind of pressure and this kind of match can have on a 16yo ?"

Rabiot : "We saw that he is a player who knows how to handle pressure very well, who has a lot of qualities, and who is capable of playing just as well for his club as in a major tournament. He can perform with his qualities without pressure. Of course, it's always complicated to handle a semifinal in a tournament like this, but I think it will be up to us to put the pressure on him, to be there, not to let him feel comfortable, and to show him that to play in a Euro final, he will have to do much more than he has done so far."

Prima genuanceerde reactie toch?

10 juli 2024 om 06:34

@Pedri16

Die laatste zin hebben ze anders wel heel hard uit context getrokken inderdaad. Dat was dan ook het enige dat ik voorbij zag komen de voorbije dagen!

Mpabbe mag lekker bij PSG blijven wat mij betreft. Heerlijk genoten van het Spaanse spel, het ademt La Liga en zit vol met passie en strijd. Zo hoort het!

9 juli 2024 om 23:03

Real had beter een topspits kunnen halen, begon minder onder de indruk van Mbappé te raken als je me heel eerlijk vraagt. Maar Perez heeft ene obsessie voor Mbappé kost wat kost wil hij hem halen. Spanje speelt echt het voetbal waar ik van houd direct aanvallend voetbal zonder dat gebrei...

9 juli 2024 om 23:07

@aqua1

Ik kan je nu alvast zeggen Aqua Mbappe gaat je de mond snoeren

9 juli 2024 om 23:11

We zullen zien maar wat ik dit toernooi heb gezien en voor Paris in de CL is het niet zo rooskleurig en Franse League is voor mij geen graadmeter.

9 juli 2024 om 23:14

@aqua1

Had je liever Haaland gehad dan of?

9 juli 2024 om 23:14

Ja ongekend, zoveel gedoe om 1 speler naar binnen te halen.

9 juli 2024 om 23:20

Niet per se maar een pure afmaker is wel een must.. had graag een topspits gehad want Real had na vertrek geen spits, Carlo heeft het wel weten op te lossen..

Geniaal plan B van Deschamps. Z'n beste middenvelder eruit halen en na een wedstrijd vol voorzetten een lange spits brengen en die dan geen voorzetten geven.

Benieuwd of Morata zijn knie het houdt na die aanslag

Hahahah Dechamps wat een dwaas heerlijk voor hem nu hopen dat hij ontslagen wordt! Tactisch heeft dee coach geen klote voorgesteld Wk gepakt leuk maar het voetbal is al 4 jaar niet om aan te zien ! Beste man speelt gewoon met een middenveld met 0 voetballend vermogen! En Mbappe ik hoop met heel mijn hart dat Don Florentino jou en je entourage dit gedrag gaat afleren in Madrid ben je geen god speel je in dienst van de club! Hala Madrid

Volledig terecht gewonnen. En ook echt slim gespeeld. Niet voor de pot gehangen maar door balbezit te houden uit de problemen te blijven. Lamine met een absolute wereldgoal. Een van de mooiste dit EK. Olmo ook met een fenomenale beweging die de 2-1 inleid. Typisch geval van de vooractie die mooier is dan het doelpunt zelf. Frankrijk ontzettend matig. Niks gedaan met de ruimte die ze kregen en uiteindelijk kwam Spanje nog dichterbij de 3-1 dan Frankrijk bij 2-2. Dat zegt alles wat je moet weten over dit Frankrijk.

Olmo en Yamal geweldig vandaag. Een van die 2 zal ook wel speler van het toernooi worden als Spanje Europees kampioen wordt.

9 juli 2024 om 23:21

Beide erg goed, ook ruiz erg van genoten. Maar de beste bij spanje is toch wel rodri voor mij echt n baas.

9 juli 2024 om 23:24

Voor mij zijn Fabian Ruiz of Rodri speler van het toernooi. Zij zijn zo bizar belangrijk voor dit Spanje. Van Rodri ben ik dit hoge niveau gewend, maar Fabian Ruiz heb ik nog nooit zó goed gezien als nu. Die 2 zijn zowel aan de bal, als in het drukzetten de motor van dit team.

10 juli 2024 om 08:07

Uiteindelijk beslist Olmo de cruciale potten en niet de ander 2. Tegen Duitsland een 9 en gister een 7,5. Ook tegen Georgie en Albanie speelde die geweldig. Uberhaupt belachelijk dat hij geen basis stond. Desnoods haal je Pedri er maar uit.

10 juli 2024 om 12:09

Hij beslist ze omdat hij meer naar voren speelt. Je gaat Rodri toch niet beoordelen op zijn invloed op doelpunten? Die man zorgt ervoor dat deze, op papier hele matige defensie, compleet ontlast wordt omdat hij (en Fabian) de bal al heroveren voordat de defensie moet ingrijpen. Los daarvan is hij ook een baken vast rust die zorgt dat dit Spanje aan het voetballen komt.

Haal Rodri weg en Spanje valt in elkaar, ben ik 100% van overtuigd. Terwijl het spel van Spanje niet significant veel minder wordt door Olmo weg te halen. Hij is wel direct beslissend met g/a ja, dat is zeker waar. Echter is Rodri volstrekt onvervangbaar, Olmo niet.

Lamine speelt echt alsof hij in de speeltuin speelt of hier ergens achter het huis op een veldje voetbalt. Frivool, samba, en gewoon nu al wereldklasse op 16-jarige leeftijd. Waanzinnig.

Spanje gestopt met voetballen na de 2-1. Maar 6 schoten over de hele wedstrijd waarvan slechts 2 op goal. Mocht Oranje de finale halen, dan moeten we de eerste 30 minuten overleven en dan toeslaan.

9 juli 2024 om 23:10

In principe hoefde ze niet, spanje speelt ook heel berekend. Moment dat ze aanzette speelde ze frankrijk gelijk weg en dat met Rodri die niet eens spel bepaalde vandaag (tot aan Kante zijn wissel). Spanje heeft gewoon heel veel wapens dit EK.

Ik zie Engeland of Nederland niet winnen van dit Spanje. Verdiend gewonnen.

Ik vind spanje nu al de terechte winnaar vh ek. Ben benieuwd hoe groot de overwinning zal zijn in de finale. Nou ja het blijft voetbal...

Yamal! Wat een speler zeg. Hij is pas 16 jaar, maar voetbalt zonder angst en het lijkt alsof hij al jaren ervaring heeft. Dit word een hele grote, maar echt een hele grote. Spanje word Europees kampioen. Is ook het land die dit het meest verdiend. Als Nederland morgen doorgaat hoop ik dat zij winnen, maar dat word moeilijk. Engeland speelt zeer slecht voetbal. Die gun je niks, maar Jude gun ik wel een ek haha. Maar ja toch hoop ik dat Nederland doorgaat en daarna wint van Spanje, maar denk dat Spanje te sterk is.

Met alle respect naar Engeland en ons eigen Nederland, maar er is geen team momenteel die Spanje van die beker af gaat houden. Dit is hun EK en zij zullen de terechte winnaar zijn.

Natuurlijk hoop ik op wonderen.

Vamos!! Vamos!! Vamos!!
Lekker hoor Spanje. Heb een paar keer zitten zweten hoor, die fransen kunnen het wel maar die coach is te laf (gelukkig voor ons).

Yamal, jongen wat ben je goed en een parel! Lekker gestreden, zeer volwassen en gedreven.
Overigens is die Rodri toch een held zeg pff, heerlijk veel rust aan de bal en nooit in de problemen.

Hopelijk weer een EK winst voor ons, de finale is bereikt iig.

9 juli 2024 om 23:13

Descamps doet zijn franse selectie en Franse nationale team te kort mee en wat heeft hij ermee bereikt staat met het laffe voetbal met lege handen en iedereen walgt van hem omdat hij Frankrijk met topselectie zo laf laat spelen.

Wat een voetballer die Lamal. Ik ben blij dat hij bij Barcelona speelt. Barcelona heeft genoeg geld om Williams te halen blijkbaar, met een Pedri in vorm, Fermin Lopez en Balde als Linksback ziet het er prima uit voor Barcelona

9 juli 2024 om 23:23

Wat hebben ze nu weer verkocht om Nico te kunnen betalen? Of is t gewoon weer geblaat van Laporta?

9 juli 2024 om 23:46

Vergeet Gavi en Cubarsi niet

Besef dat Pedri en Gavi beide geblesseerd zijn en Cubarsi, Gabri Veiga en Moleiro wellicht nog komen. 🙏🏼

Huppa, hopelijk mag Deschamps nu ze biezen pakken. Het gaat nergens over. Morgen wint Oranje van Engeland en dan mag Southgate ook vertrekken. Hoe goed Spanje ook speelt, ik voel het aan mijn water, dat wij dit keer kampioen gaan worden.

De sollicitatiebrief van Zidane richting de Franse voetbalbond kan worden verstuurd denk ik

Als je dit dan ziet van Lamine Yamal en dan zie je ook is een foto van tiener Messi die baby Yamal in bad doet. Het is te bizar!

Lamine Yamal. Enough said! 🔥

Het mooiste is nog dat Rabiot zei dat hij pas net komt kijken, nu stuurt hij Rabiot het bos in en dan zo'n schot. Wauw.

Wat een wedstrijd, zeg! Je zou willen dat elke halve finale en finale zou zijn. Wel, behalve de randdebiele veldbestormers op het eind.

Ik heb werkelijk geen idee hoe Engeland of Oranje van dit Spanje kan winnen. Eigenlijk zeker Engeland niet, want die hebben 0 tactiek op dit moment.

Spanje is eigenlijk het enige land dat dezelfde vorm en wedstrijdfitheid heeft als een reguliere club in het midden van het seizoen.

Maar goed, Koeman heeft dan weer een Gouden Pik, dus kans op voedselvergiftiging bij La Roja.

Reageer