Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Paul Merson: ‘Zou schokkender zijn als Oranje Engeland verslaat dan dat de Zwitsers dat hadden gedaan’

Laatste update:

Paul Merson schrijft het Nederlands elftal nu al af. De voormalig international van Engeland, met 21 interlands achter zijn naam, denkt dat the Three Lions woensdagavond comfortabel zullen winnen in de halve finale van het EK. In het Signal Iduna Park in Dortmund klinkt het eerste fluitsignaal om 21:00 uur.

"Er zal woensdag aan beide kanten heel veel talent rondlopen. Dus je hebt ook een beetje geluk nodig om dat eerste doelpunt te maken", analyseert Merson in zijn column voor Sky Sports.

Merson constateert dus dat Oranje over de nodige kwaliteit beschikt. Desondanks geeft hij het elftal van bondscoach Ronald Koeman weinig kans in de halve eindstrijd tegen Engeland, dat bepaald nog geen grootse indruk heeft gemaakt tijdens EURO 2024.

"Ik zie Nederland ons niet verslaan. En als ze dat wel doen, dan zou ik dat schokkender vinden dan als de Zwitsers ons hadden verslagen." Engeland en Zwitserland kwamen in de kwartfinale na 120 minuten niet verder dan 1-1. De Engelse ploeg nam de strafschoppen vervolgens beter, waardoor de kraker tegen Oranje lonkt.

"Engeland is nog niet uit de derde versnelling gekomen", hoopt Merson vurig dat het team van bondscoach Gareth Southgate alsnog gaat schitteren op dit EK. De voormalig middenvelder van onder meer Arsenal gelooft heilig in de kansen van the Three Lions.

"We zijn nog twee wedstrijden verwijderd van iets waarvan ik niet dacht dat het in mijn leven ooit zou gebeuren. We hebben gewoon iets meer beweging nodig en dat zal vertrouwen kweken, want dit is een geweldig team."

Merson weet uit ervaring hoe moeilijk het is om het shirt van Engeland te dragen. "En ik ben hard geweest voor het team, omdat ze nog niet hebben bereikt wat ik had verwacht. Maar het is ook niet gemakkelijk. Dit is waar het begint. Het hangt ervan af wie het verschil gaat maken in de komende twee wedstrijden."

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste voetbalnieuws? Word nu lid van het Voetbalzone WhatsApp-kanaal!

Welk land haalt de finale van het EK?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Ajax traint onder Farioli
Reacties

Edit: VZ heeft titel inmiddels aangepast.

Ik heb deze titel ondertussen 12 keer gelezen en snap er nog steeds helemaal niets van: ‘zou schokkender zijn als Oranje Engeland dan dat de Zwitsers dat hadden gedaan'.

Doorslaggevende factor vanavond gaat denk ik de conversie zijn: hoeveel kansen heb je nodig als team om tot een doelpunt te komen. Vrees dat Kane en co. hier toch wat klinischer in zijn dan NL, ook als je kijkt hoeveel kansen er nodig waren tegen Turkije en Roemenie voor de doelpunten.

10 juli 2024 om 18:22

Valt vies tegen hoor, ook de Engelsen missen veel, daarnaast krijgen de Engelsen minder kans wegens hun angsthazen voetbal.

Snap de optimisme bij hen ook niet. Een goal in de 95e minuut zorgt ervoor dat je tegen een Slowakije met alle respect gelijkspeelt en in de verlenging wint. Tegen de Zwitsers ging het net zo slecht, scoren ze een halve schot uit de tweede lijn. Engeland is al paar keer op rand van uitschakeling geweest.

In de groepfase won het met moeite van Servie, waar Oranje een gelijkwaardige tegenstander overklaste. Tegen de Denen en Slovenen pakten ze met moeite een punt. Slovenie is gewoon zwakker dan Oostenrijk en denk zelfs dat de Denen zwakker zijn dan Oostenrijk. Dat Engeland hier staat is een godswoner en als zij vanavond overlegen is dat ook een wonder.

Oranje was alleen tegen Oostenrijk slecht. Tegen Turkije was het matig maar wel voldoende, tegen Polen en Roemenie was het fantastisch en tegen de Fransen waren ze prima, waarbij de discutabele beslissing van de scheids was wel of geen buitenspel.

Gezien beide vorm zou het gewoon 2-0 3-0 moeten worden. Zo werkt voetbal helaas niet, maar deze pot verliezen zou toch echt slechter zijn dan wanneer we van de Turken hadden verloren.

We hebben het hele EK Engeland afgezeken dat het niks is, dus nu ineens bang zijn voor een Kane, is gewoon professioneel indekken voor iets waar geen enkele reden is om bang voor te zijn

Engeland had al moeite met Slowakije, Servië en Slovenië. Ik zeg nu niet dat we Engeland gaan oprollen maar dit zijn twee teams die aan elkaar gewaagd zijn op basis van de prestaties tijdens dit toernooi. Deze Merson mag best wel een toontje lager zingen.

10 juli 2024 om 17:08

En wij hadden het moeilijk met Polen, Oostenrijk en Turkije. Ik denk dat het echt een moeilijke pot wordt. Individueel heeft Engeland stuk voor stuk betere spelers. Ik denk dat van het Nederlands Elftal alleen Frenkie en Virgil in de Engelse basis zouden staan. Ik ben bang dat we er vanavond gewoon af gaan.

10 juli 2024 om 17:13

Ake als linksback ook nog wel.

10 juli 2024 om 17:15

Maar dat is toch ook precies wat hij zegt. “Op basis van prestaties van de teams dit toernooi.” Wat laat zien dat roepen dat 1 van de 2 makkelijk wint niet logisch is.

10 juli 2024 om 17:18

Frenkie, VVD, Aké, wellicht de keeper, en ik denk Gakpo in zijn huidige vorm ook.

10 juli 2024 om 17:21

Ik zou onze hele verdediging opstellen.

10 juli 2024 om 17:33

Dus ook Dumfries boven Walker? Dumfries zou bij de Engelsen niet eens geselecteerd worden.

10 juli 2024 om 17:34

Alleen van dijk en Ake zouden in de basis komen bij Engeland. Op rechts heb je Walker en TAA, beide zijn 5 klasse beter dan Dumfries. Als cv heb je Stones die het geweldig doet bij City.

10 juli 2024 om 17:49

Walker bakt er geen pepernoot van dit EK

10 juli 2024 om 18:09

5 klasses? Welke verdeel sleutel gebruik je dan? 10 klasses, 100, duizend?

10 juli 2024 om 17:33

Tja Nederland had moeite met Polen, Oostenrijk en Turkije.

Ach, iedereen heeft recht op zijn mening. De meeste Engelsen vinden Oranje heel erg ‘hit or miss’. Als ze hun avond hebben verlies je van Oranje is de algehele tendens. En daar ben ik het wel mee eens. Hopelijk hebben ze hun avond.

10 juli 2024 om 17:33

Tja, als Nederland heb je best een excuus met nog geen 20 miljoen inwoners. Dat Engeland buiten een incidentele finale waarin ze een loting als dat van Oranje nodig hebben nooit iets presteren, is gewoon lachwekkend slecht.

10 juli 2024 om 17:56

Helemaal mee eens. Bevolking van ongeveer 60 miljoen inwoners, totaal voetbalgek, beste (naar eigen zeggen) competitie ter wereld.

En dan zulke resultaten.

Oranje daarentegen heeft nu voor de 11e keer een halve finale van een Ek/wk bereikt. Not too shabby.

10 juli 2024 om 18:09

Maar hadden ze echt hun avond tegen Turkije? Ze hebben naar mijn mening nog geen één keer echt overtuigd dit toernooi. Engeland heeft veel meer individuele kwaliteit, ik ben bang dat dit de doorslag zal geven vanavond.

Het zou niet nodig moeten zijn. Maar zet ouderwets deze uitspraak in het groot in de kleedkamer om die jongens nog lekker extra bewijsdrang te geven. 2-0 voor Nederland.

10 juli 2024 om 17:33

Omdat 1 iemand, die niks met het team te maken heeft, dit zegt? Denk dat we een regenwoud moeten kappen om beide kleedkamers te vullen met uitspraken van individuen..

10 juli 2024 om 19:54

Alles wat je kan doen om ze aan te moedigen. Natuurlijk is het niet iets heel belangrijk, maar alles kan.

Grappig dat de bookies, die er meestal wel een zeer goed oog in hebben, maar zeer licht voordeel geven aan Engeland: 3 x je inzet bij winst Oranje, tegen 2.70 x je inzet als Engeland wint.

10 juli 2024 om 17:24

De echte vraag is, wat krijg je voor 0-0

10 juli 2024 om 17:37

6,50x je inzet

Vind het nogal een uitspraak die wordt gedaan. Volgens mij heeft NL toch echt vaker gescoord dan Engeland. Niet dat het geweldig was, maar deze Merson denkt dat NL opgerold gaat worden. Dat wordt lastig als je niet kan scoren. Engeland kan samen met Frankrijk op de bank naar NL - Spanje kijken 😂

Paul weet niet dat Oranje een nog grotere kracht heeft dan pure voetbalkwaliteit: de kracht van vriendschap.

Ja want Zwitserland is zoveel beter dan Nederland..laat me niet lachen. Ze mogen wel een toontje lager zingen, want zij wonnen met penalties van ze

En de laatste vijf wedstrijden tegen Nederland kwa statistieken ziet het er niet best uit voor ze

"Ik zie Nederland ons niet verslaan. En als ze dat wel doen, dan zou ik dat schokkender vinden dan als de Zwitsers ons hadden verslagen.”

Tsja lees hier het bewijs dat niemand ongeschonden uit de strijd komt tegen een jarenlange cokeverslaving….😉

Jongelui, geniet maar drink, snuif en slik met mate. 😳

10 juli 2024 om 17:47

Is die gedachte zo heel vreemd dan? Ik vind dat Zwitserland dit toernooi meer indruk maar vooral een stabielere indruk dan oranje heeft gemaakt

En dan vraagt men zich af waarom Britten nooit echt gewaardeerd worden in sport buiten eigen land. Het feit dat Nederland dergelijke landen kan bijhouden qua prestaties is vooral een compliment voor Nederland en een schande voor landen die 5 keer zo groot zijn. Dan snap ik zo'n pedante houding als dat van deze Merson niet.

Paul Merson wordt door niemand in Engeland serieus genomen. Gary Neville, Alan Shearer en Gary Lineker zijn nog wel serieus te nemen als analisten.

Deze hoop is ook bijna nergens op gebaseerd net als dat Nederland vanavond niet de sterren vd hemel zal spelen. Spanje is veruit de beste ploeg en favoriet voor de finale. Maar goed, bij voetbal wint niet altijd de beste

10 juli 2024 om 18:22

Wanneer gaan mensen nou een in zien dat niet de beste/ kwaliteit gaat winnen.
Vorm, tactiek, passie en teamspirit zijn voor een eindtoernooi het allerbelangrijkste. En zeker niet de waarde van een speler geeft de doorslag.

Wie denken die Engelsen wel niet dat ze zijn? Heel het EK verschrikkelijk voetbal laten zien. En dan gaan ze nu opeens tegen Oranje de sterren van de hemel spelen? Bizar dat ze hier van uitgaan. Beide teams zijn aan elkaar gewaagd. Vind geen van beide per se beter dan de ander

10 juli 2024 om 18:33

Het is een analist die niemand in Engeland serieus neemt, die dit zegt. Media zegt zelfde als in NL, teams zijn aan elkaar gewaagd en zal om tactiek draaien (daarom zeg ik als Engelsman dat ik denk dat NL gaat winnen omdat Koeman tactisch sterker is).

10 juli 2024 om 18:59

Naja hij is niet de enige. Ik zag Ferdinand bijvoorbeeld vergelijkbare onzin verkondigen samen met nog eentje naast hem die ik niet herkende. Toch wel een respectabele analyst/voetballer. Vertrouwen hebben in je team of uit nationale trots hoop uitspreken prima. Maar als je een beetje realistisch bent en de voorgaande wedstrijden hebt gezien ga je niet dit soort uitspraken doen.

Verwacht helaas een makkelijke 3-1 overwinning van Engeland.

Het zou mij echt verbazen als ze de finale halen.

Reageer