Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Nederlands elftal treft tegen Engeland arbiter die eerder in het EK Oranje ook al floot

Laatste update:

Felix Zwayer is de scheidsrechter van dienst bij het halvefinaleduel tussen Engeland en Nederland. De Duitse arbiter had eerder tijdens het EK ook al de leiding over een Oranje-duel, namelijk het achtstefinaleduel met Roemenië.

Dat biedt hoop, want die wedstrijd tegen Roemenië was misschien wel de beste van het Nederlands elftal dit toernooi. Dankzij goals van Cody Gakpo en Donyell Malen (2x) werd het duel overtuigend winnend besloten: 0-3.

Zwayer deelde in die bewuste wedstrijd vier kaarten uit, waarvan twee aan Nederland. Malen en Denzel Dumfries werden in het tweede bedrijf op de bon geslingerd. Alle gele kaarten zijn overigens kwijtgescholden na de kwartfinales. Niemand staat daarom op scherp.

Het wordt de vierde keer dat Zwayer een pot van Oranje in goede banen moet leiden. In 2016 en 2023 had hij ook twee keer de fluit in de hand bij een duel van het Nederlands elftal. Dat liep minder goed af voor Oranje: beide keren werd verloren van Frankrijk.

Bij Engeland keert Marc Guehi terug in de basis. Hij moest de kwartfinale wegens een schorsing uitzitten. Jude Bellingham bewaart overigens weinig warme gevoelens aan de scheidsrechter.

In 2021, in zijn tijd bij Borussia Dortmund, deed hij na afloop van het met 3-2 verloren duel met Bayern München zijn beklag over de arbitrage. Zwayer kende toen twee controversiële strafschoppen toe aan der Rekordmeister.

"Je geeft een scheidsrechter die zich eerder schuldig heeft gemaakt aan matchfixing de grootste wedstrijd in Duitsland. Wat verwacht je dat er dan gebeurt?", vroeg de middenvelder zich bij Viaplay woedend af. Het leverde hem een boete van 40.000 euro op.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Ajax traint onder Farioli
Reacties

Zal waarschijnlijk the heat of the moment zijn, maar ik vind vooralsnog de meeste scheidsrechters van Oranje vrij matig. Deze vond ik ook vrij matig.

8 juli 2024 om 11:00

Je hebt helemaal gelijk Tinus. Er zijn weinig scheidsrechters van een degelijk niveau dit EK. Vooral de Engelse scheidsrechters vallen enorm door de mand.

8 juli 2024 om 11:02

Die Italiaan is wel goed!

8 juli 2024 om 13:15

Orsato?

9 juli 2024 om 05:23

Turpin is met afstand de beste scheidsrechter dit EK. Helaas mag hij niet meer fluiten

8 juli 2024 om 11:04

Niet alleen bij Oranje maar bijna elke wedstrijd wel.

8 juli 2024 om 11:12

Ik snap ook niet wat een Anthony Taylor bijvoorbeeld op het EK te zoeken heeft. Erger mij met clubvoetbal al mateloos aan die gast en op het EK heeft die ook nog geen enkele goeie wedstrijd gefloten.

8 juli 2024 om 11:15

Scheidsrechters zijn dramatisch inderdaad. En het valt me op dat het niet per se door controversiele VAR momenten is, zoals vaak wel in Europa League en Champions league het geval was.
Dit Ek zie ik scheidsrechters heel inconseqent fluiten voor overtredingen en gele kaarten. Veel Scheidsrechters fluiten in het eerste half uur voor heel veel dingen niet, om dat in de 2e helft dan weer wel te doen. Heel veel duwfouten e.d.

8 juli 2024 om 11:38

Ik denk dat de scheidsrechters meegaan in het niveau van het voetbal dit EK..

Waarom überhaupt dezelfde scheids de leiding geven over dezelfde teams...? Voelt toch een beetje gek naar mijn inziens

8 juli 2024 om 11:52

Orsato heeft ook tweemaal Zwitserland gefloten, met maar 1 wedstrijd er tussen. Tegen Duitsland en Engeland.

8 juli 2024 om 13:30

Ik vind dat toch apart... Voelt toch minder onpartijdig maar goed zal dan wel aan mij liggen

8 juli 2024 om 16:25

Het was ook vreemd dat wij een Franse scheids kregen tegen Turkije terwijl Frankrijk nog in het toernooi zit. In mijn beleving werden scheidsrechters vanaf de kwartfinale naar huis gestuurd als hun land er nog in zat.

Vanuit Nederlands oogpunt prima natuurlijk. Maar die overtreding van dumfries was natuurlijk minimaal geel en op dumfries was natuurlijk helemaal geen overtreding met het hoge been.

Dan zal Orsato wel de finale krijgen.

8 juli 2024 om 11:10

Of Marciniak, die vond ik ook best wel goed en heeft een 1/8e finale gefloten, maar niet in de kwart en halve. Orsato (ook prima overigens) heeft nog een kwartfinale gefloten.

8 juli 2024 om 15:50

Dat is inderdaad allemaal uitgestippeld. Orsato is bezig aan zijn laatste toernooi, want hij mocht ook de laatste wedstrijd van de Serie A tussen Atalanta- Fiorentina fluiten die moest worden ingehaald op 2 juni. Omdat Italie er ook al uit is en hij afscheid neemt van het voetbal is de kans zeer groot dat Orsato de finale krijgt. Marciniak heeft de WK finale in Qatar al gekregen, dus dat hij de finale krijgt lijkt me uitgesloten. Overigens had ik wel verwacht dat hij ons ging fluiten in de halve finale, omdat Marciniak wel in de top 3 staat bij de Uefa (samen met Turpin en Orsato).

8 juli 2024 om 16:26

Dat krijgt hij sowieso want het is zijn laatste toernooi. Dus afscheidscadeau zoals Bjorn Kuipers dat ooit ook kreeg.

Lijkt erop alsof geen enkele scheids aan een fatsoenlijke standaard meer voldoet. Die opleiding moet wel echt een hele opknapbeurt krijgen. Want als iedereen klaagt over het niveau van scheidsrechters op dit EK is het wel echt heel bagger. Want dit zouden eigenlijk allemaal de beste scheidsrechters in Europa moeten zijn.

8 juli 2024 om 11:12

Anderzijds, echt grote fouten zijn er toch ook niet gemaakt. Waren wel een paar scheidsrechters die het niet hadden zoals Taylor. Die was wel echt matig in zijn laaste wedstrijd.

8 juli 2024 om 11:18

Ik ben echt geschrokken, het lijkt er vooral op dat de scheidsrechters helemaal kapot gemaakt worden door de vele vage regels. Nu ook, bij praten door een speler die geen aanvoerder is eigenlijk direct geel. Dat is voor scheidsrechters dus direct spelers in het harnas jagen. Je kan de wedstrijd niet meer 'aanvoelen'. Maar mij is vooral opgevallen dat de normaal geprezen Engelse scheidsrechters echt hondsberoerd zijn. Een Taylor is sowieso dramatisch, maar er was er volgens mij nog een of twee. Nou, het was niet veel soeps. Die hebben denk ik nog de meeste gele kaarten met elkaar uitgedeeld van allemaal.

Er zijn 2 goede arbiters aanwezig op dit toernooi en dat zijn Orsato en Marciniak. Een van hen moet de finale krijgen.

8 juli 2024 om 11:19

Zijn beide nog aanwezig en hebben geen halve finale. Dus één van hun fluit gegarandeerd de finale.

8 juli 2024 om 11:26

Geen idee hoe oud Marciniak is, maar dan kunnen we - verwacht ik - van Orsato uitgaan. Fluit hij niet zijn laatste toernooi?

8 juli 2024 om 11:30

Zal inderdaad Orsato zijn, hierna stopt hij met internationaal fluiten. De UEFA gunt het dan vaak ook wel aan iemand met zo'n staat van dienst

8 juli 2024 om 16:31

Gaat hoogstwaarschijnlijk Orsato worden omdat dit zijn laatste toernooi van zijn scheidsrechtersloopbaan zal zijn.

Die Sloveen heeft de andere halve finale dus dan inderdaad Orsato of Marciniak de finale.

Ik vind het vreemd hoe Makkelie uiteindelijk na de groepsfase al naar huis moest. Ik ben zelf geen fan van hem, maar kijkend naar wat er in de knock-out fase heeft gefloten en ook hoe, dan vind ik het wel een vreemde keuze.

Turpin zal wel de finale krijgen..

Ligt het aan mij of is het bijzonder te noemen dat een scheidsrechter die in het verleden schuldig is bevonden aan matchfixing op dit niveau wedstrijden mag fluiten? Ik zou het zelfs extremer willen doortrekken, waarom wordt in zo’n geval zijn licentie niet ingetrokken en bepaald dat hij nooit meer officiële bonds wedstrijden mag fluiten? Ik kan me goed voorstellen dat spelers zijn integriteit in twijfel trekken.

Hij was zo slecht tijdens de wedstrijd van Turkije en Portugal, veel plezier ermee!

Reageer