Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Kylian Mbappé gaat direct na EK-uitschakeling met Frankrijk in op eigen prestaties

Laatste update:

Frankrijk werd dinsdagavond in de halve finale van het EK uitgeschakeld door Spanje (2-1). De teleurstelling bij de spelers van les Bleus en bondscoach Didier Deschamps was na afloop begrijpelijkerwijs groot.

De grootste verrassing in de opstellingen voorafgaand aan de wedstrijd zat in het basiselftal van het Franse elftal. Antoine Griezmann werd gepasseerd door Deschamps. De 33-jarige aanvaller, die na ruim een uur spelen bij een achterstand binnen de lijnen kwam, weigert excuses te verzinnen voor de uitschakeling.

Het artikel gaat verder onder de video
Meer video's

“Wat er bij ons ontbrak? Verdedigende scherpte. Spanje was beter dan wij, afgezien van de eerste twintig minuten”, zegt Griezmann tegenover TF1. “We wisten dat ze van afstand konden schieten en dat we zo'n doelpunt tegen konden krijgen”, refereert hij aan de schitterende 1-1 van Lamine Yamal.

“Toen, bij de tweede tegengoal, verwerken we (William Saliba, red.) een voorzet niet goed en scoorden zij. Was het doelpunt van Lamine Yamal moeilijk te verteren? Misschien, maar we kregen drie of vier kansen tegen. Maar het tweede Spaanse doelpunt deed ons de das om. Dat is voetbal. Verdedigen was vanaf het begin onze grootste kwaliteit. We verloren van een groot team. Te moe? Nee, er zijn geen excuses. Zij waren in alles beter”, aldus Griezmann.

Mbappé trekt eveneens de conclusie dat Spanje een betere wedstrijd dan Frankrijk speelde. De steraanvaller was belangrijk met de assist bij de openingstreffer van Randal Kolo Muani, maar kon zijn land in het slot van het duel niet terug in de wedstrijd brengen.

Mbappé werd ook gevraagd hoe het spelen zonder masker was vanwege zijn gebroken neus. “Voor de wedstrijd namen we de beslissing, ik was het masker zat, ik vroeg de dokter of het mocht en hij zei dat de keuze aan mij was. In voetbal ben je goed of niet goed. Ik was niet goed. Mijn EK was een mislukking. Ik wilde Europees kampioen worden... Nu ga ik op vakantie en goed uitrusten. Het zal me veel goed doen. Daarna ga ik me klaarmaken om aan een nieuw leven bij Real te beginnen.”

Didier Deschamps


Deschamps heeft na de uitschakeling van zijn ploeg ook de credits aan de tegenstander gegeven. Spanje boog de vroege achterstand in een tijdsbestek van vier minuten helemaal om. “Spanje is een heel goed team”, begint Deschamps. “Dat hebben ze bewezen. Ook al hadden we het geluk om de score te openen, zij maakten het ons moeilijk en hadden de overhand.”

“Ook al probeerden we tot het einde. Ze lieten al hun kwaliteiten zien. Of het vier fatale minuten waren? We waren iets te laat, misschien hadden we iets minder verse benen. Dat leidde tot iets te veel balverlies vooral in de opbouw. We wisten dat ze heel snel terug zouden komen om druk te zetten.”

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste voetbalnieuws? Word nu lid van het Voetbalzone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Ajax traint onder Farioli
Reacties

Mooie reactie wel van Mbappé.

10 juli 2024 om 07:47

Mooie interview van beide . Maar het blijft voor mij gek dat hij Griezmann gepasseerd had.

10 juli 2024 om 08:51

Viel slecht in gisteren

Hij heeft een matig toernooi achter de rug maar gaat er gewoon 25/30 maken volgend seizoen in La Liga. Ben wel benieuwd hoe de samenwerking tussen hem en Vinicius zal verlopen.

10 juli 2024 om 09:29

Uiteindelijk was heel Frankrijk matig. Ze hebben zoveel talenten lopen, maar Deschamps kiest voor halve counter aanval.

Ze hebben maar 2x gescoord in heel Ek?

Mbappe, na zijn 'neus' blessure kon je wel zien dat hij niet 100% kon geven. Masker is niet fijn en toch wel in je achterhoofd hebben dat het nog niet genezen is.

10 juli 2024 om 23:31

Maar Mbappe had echt belachelijk veel pogingen op doel zonder goal. Behoorde bij statistisch bij de slechtst presterende aanvallers van het gehele toernooi.

Zulke volwassen reacties zie je zelden. Griezmann had het misschien wat kunnen nuanceren maar goed. Spanje is gewoon zo enorm goed op dit moment. Mocht Nederland überhaupt doorgaan moet er in de finale een wonder gebeuren om niet nat te gaan.

10 juli 2024 om 07:44

Finales zijn altijd heel raar en nooit leuke wedstrijden (afgelopen WK finale uitgezonderd). Koeman zal niet uitgaan van eigen kracht en mogelijk meer willen ontregelen dan zelf voetballen. En zo'n finale wil je gewoon winnen ongeacht de manier waarop. Zou me ook niks verbazen als het moreel kompas dan uitgezet wordt en het knokvoetbal tentoongesteld wordt.

10 juli 2024 om 08:22

Mwaa. Spanje is echt goed, maar Nederland heeft wel de wapens om er iets uit te slepen. In de omschakeling geven de Spanjaarden echt ruimte weg. Mbappe had vanuit die omschakeling ook een paar kansen waarvan er sowieso een had moeten hangen. Normaal maakt hij die, gisteren niet. Daar liggen oom kansen voor Nederland. We hebben echt een paar rappe spelers die daar Spanje pijn kunnen doen. Slag om het middenveld verliezen we sowieso, dan maar volledig op de omschakeling focussen. Maar goed eerst maar eens winnen tegen de Engelsen. Dat zie ik ook niet zomaar gebeuren.

10 juli 2024 om 08:27

Mits wij doorkomen, moet Koeman gewoon de snelle jongens erin gooien voorin. Zo heb je misschien nog een kansje.

10 juli 2024 om 08:33

Ho ho, eerst de Engelsen nog hè… daar krijgen we ook een flinke kluif aan vanavond…

10 juli 2024 om 08:35

Wij hebben Depay voorin lopen. Eitje voor die Spaanse verdediging.

10 juli 2024 om 09:32

In een eventuele finale zou ik met Weghorst starten. Spanje gaat volle gas druk zetten op NL en wij hebben niet de kwaliteit op het middenveld om ons daar onderuit te voetballen. Dan maar het middenveld overslaan en direct Weghorst zoeken door de lucht en vanuit die 2de ballen gaan voetballen. Zoals Mourinho ooit met Fellaini deed tegen Ajax.

10 juli 2024 om 08:46

Als je objectief kijkt naar de selecties denk ik dat kwalitatief Spanje eigenlijk de derde ploeg is van de halve finales. Alleen de trainer zorgt ervoor dat alle goede spelers renderen. Dat lukt Koeman, Southgate en Deschamps niet.

Bij Engeland loopt echt een surplus aan kwaliteit die ik momenteel hoger inschat dan Spanje, maar ze spelen echt als een natte krant en totaal niet zoals vele spelen bij hun clubs. Dat zelfde geld eigenlijk ook voor Frankrijk die als ze aanvallend voetbal spelen iedereen los kunnen tikken als ze willen. Nederland heeft kwalitatief gewoon de minste spelers en heeft met Koeman nog zo'n slechte coach niet. Hij heeft er namelijk wel echt vecht voetbal in gekregen, iets waar wij Nederlanders normaal nooit zo goed in zijn.

10 juli 2024 om 10:20

Spanje de derde ploeg van de halve finales? Ben je serieus? En dat is objectief gekeken naar de selecties? De beste middenvelders ter wereld, het grootste talent ter wereld, en op alle andere posities top 10, 15 van de wereld. Spanje is gewoon de beste selectie op papier, op het veld en in de statistieken.

10 juli 2024 om 10:43

Heb het puur over de individuele kwaliteiten van de selecties tegen elkaar afgewogen, ook met wat er op de bank zit.

Als je kijkt naar Engeland dan zie ik een Kane, beter dan Morata, een Foden, beter dan Williams, Bellingham beter dan Olmo, en Saka heeft misschien minder talent maar is wel volwassener en heeft meer ervaring dan Yamal. Rodri en Ruíz zijn beter dan de verdedigende middenvelders van Engeland zeker waar. Maar de verdediging + keeper van beide elftallen ontlopen elkaar amper. Dan qua selectie ook met wat er op de bank zit heeft Engeland een kwalitatief beter elftal. Het is alleen een uitstekende coach van Spanje die alle spelers laat renderen, terwijl Southgate dat niet doet.

Bij Frankrijk is op papier bijna de gehele verdediging beter dan die van Spanje. Middenveld van beide ontlopen elkaar amper maar in de aanval met Griezmann en Mbappé en wat er nog op de bank zat is Frankijk kwalitatief gewoon beter. Alleen Deschamps wil gewoon niet verliezen in plaats van iedereen in zijn kracht laten voetballen, ja dan verlies je van een elftal waar iedereen goed speelt doordat die coach ze wel in hun kracht laat spelen.

10 juli 2024 om 11:48

Dat is Spanje helemaal niet. Simon is een leuke doelman maar nooit absolute top. Le normand idem. Laporte is ook absoluut geen saliba of Van Dijk. Cucurella is ook allerminst een heel speciale speler. En Olmo is ook geen Griezmann bijvoorbeeld.

De enige echte toppers bij Spanje zijn Rodri, Nico en Yamal. En die laatste twee zijn dat dan voornamelijk op basis van dit EK. Voor dit EK zou de omschrijving ‘absolute toptalenten’ eerder passen.

10 juli 2024 om 11:53

Ik vind Fabian Ruiz dit toernooi ook wel echte wereldtop. En Carvajal blijft wel een van de beste RBs van de wereld vind ik. Pedri is natuurlijk ook gewoon wereldtop.

10 juli 2024 om 11:14

Dat hadden we ook gezegd over Manchester City tegen Inter in 2023 of Real Madrid tegen Dortmund dit jaar en dat waren ook hele spannende finales. Finales zijn altijd wedstrijden op zich. Er kan gewoon van alles gebeuren. Ook omdat de druk in finales toch wel enorm is.

Zijn in ieder geval goede en realistische verliezers. ook een keer mooi om te zien!

verdedigend spelen dn hopen op een bevlieging van Mbappe. Dat was de tactiek van Deschamps. Zo maak je het voor Mbappe veel te moeilijk en kan hij zich niet onderscheiden, blij dat ze eruit liggen met dat saaie voetbal.

10 juli 2024 om 07:34

Exact, nu tijd voor Zidane zou je zeggen

Griezmann..: beter dan 'wij'. Kan gebeuren natuurlijk voor een Fransman, die praten niet iedere dag Nederlands. Volwassen reacties trouwens zeg. Spanje is ook gewoon heel goed. Voor Frankrijk (en voetbalpubliek in het algemeen) is te hopen dat Deschamps afzwaait.

10 juli 2024 om 08:29

Zij 'praten' inderdaad niet Nederlands. Laat het spreken maar aan ons over

10 juli 2024 om 08:39

Niet altijd uitwisselbaar inderdaad, praten en spreken . Al kan het hier wel gewoon, naar mijn mening. Maar ik laat me graag corrigeren als het niet zo is! Ik ben tenslotte geen Fransman.

10 juli 2024 om 08:40

Dat vinden wij Nederlanders. Zulke fantastische voetballers voorin en op het middenveld en dan toch met de rug naar achter voetballen. Deschamps pakt wel prijzen met dit anti-voetbal. Komt dat door het systeem of had een andere coach het beter gedaan? We zullen het mooi weten, maar in F zijn ze heel tevreden over deze coach.

10 juli 2024 om 08:47

Tja, dat ze prijzen pakken, is niet te ontkennen. Deschamps zei ook: dan kijken ze maar niet. En dat is precies wat uiteindelijk ook zal gebeuren als iedereen met zijn spelopvatting zou gaan spelen. Misschien is het één keer leuk om een prijs te pakken met dit systeem, maar daarna wil je toch vooral vermaakt worden? Alsof je naar opdrogend gras zit te kijken, die wedstrijden van Frankrijk (behalve die van gisteren).

10 juli 2024 om 14:06

‘Wij’ is goed in deze constructie want het is ook het onderwerp van ‘waren’, miss dat het al aangepast is nu ik dit lees maar wij is goed I.i.g.

Beter dan die politieke antwoorden. Spanje is gewoon het enige team dat echt voetbalt dit EK. Ze zijn zeker de grote favoriet om het EK te winnen maar de bal is en blijft rond en een finale brengt altijd iets speciaals met zich mee.

Goede verliezers. Een halve finale lijkt al snel slecht gezien Frankrijk de laatste toernooien telkens enorm ver kwam maar het zij zo.

10 juli 2024 om 08:23

Het vorige ek vlogen ze er nog vroeg uit tegen Zwitserland. Dus op EK’s zijn ze het nu wel een beetje gewend.

Goede reactie van Griezzie en Mbappé.
Waanzinnig bondscoach, die toch wel ontslagen mag worden.

Zo'n matig spel met zo'n elftal.
Tchouameni die net geel pakt en dan Kanté eraf halen.
Griezmann op de bank houden als één van de weinig creatieve en dan een speler als Rabiot telkens basis zetten, kom op zeg.

Speel dan met Kanté Tchouameni en Griezmann op het middenveld... Dan heb je ook spelers die Dembele en Mbappe kunnen voeren...

Verder mooi dat Mbappé het eerlijk toegeeft. Was niet zichzelf. Die kans die hij kreeg, bij het na binnen komen, die schiet hij normaal keihard linksonder in het hoekje.

Heel realistisch, hij heeft het persoonlijk echt enorm matig gedaan dit EK. Dat zal vooral liggen aan zijn neus, het masker en de manier waarop Deschamps probeert te spelen, maar het feit is wel dat hij echt heel erg matig was over het hele toernooi genomen. Ik had dat niet van hem verwacht, zeker met de nationale ploeg laat hij het altijd wel zien!

10 juli 2024 om 07:51

Ik denk dat heel veel mensen onderschatten hoe het is om met een gebroken neust te voetballen. Je levert bij elke actie enorm veel zelfvertrouwen is. De vorige wedstrijd tegen Duistalnd kreeg hij een tik op zijn gezicht en hadchij heel veel pijn. Niet meer dan logisch dat hij niet zijn niveau haalde en moeilijk voor een bondscoach om hem niet op te stellen als je zo'n status hebt.

10 juli 2024 om 07:56

Van wat ik begrepen heb in zijn mediaoptredens is hij vooral constant in gevecht geweest met dat masker. Hij heeft bijna elke wedstrijd een ander masker gehad en heeft in een interview gezegd dat hij op de training ook nog 4 of 5 van die dingen uitgeprobeerd. Ik kan me alleen maar voorstellen dat het ongelofelijk k*t moet zijn om een flinke sprint te moeten maken of een dribbel langs 3 tegenstanders te moeten maken als je constant met zweet in je ogen loopt waar je weinig aan kan doen..

Ik kan me helemaal voorstellen waarom het misging, maar ik vind het wel heel erg jammer dat we niet de "echte" Mbappe hebben gezien!

10 juli 2024 om 23:33

Toch hebben Oshimen, Son, Lewandowski etc wèl goed gepresteerd met dat Hannibal masker. Beetje makkelijk excuus imo

Als het met zijn snelheid en snelle acties niet lukt dan houdt het bij hem op. Het is niet dat hij terug kan vallen op een briljante techniek.

10 juli 2024 om 07:58

Dan doe je hem behoorlijk tekort. Hij kan snel dribbelen en heeft ook een prima pass in de benen. Met zijn snelheid en explosiviteit is hij altijd een gevaar. Dit toernooi was hij niet doelgericht, maar hij gaat bij Real zeker knallen

10 juli 2024 om 08:44

dat is echt onzin. hij heeft een harstikke goede techniek en kan dribbelen met beide benen op hoge snelheid en zijn balaannames zijn ook altijd goed.vind dit altijd zo vreemd spelers slecht noemen na een mindere prestatie.mbappe is nog steeds een van de allerbeste ter wereld en kwam nog redelijk veel gevaar af van hem. hij speelt met een gebroken neus op 2 plekken en een harstikke verdedigende opstelling dan is het gewoon lastig presteren als een aanvaller

10 juli 2024 om 10:26

Er zijn er zelfs die op dit forum met droge ogen beweren dat Mbappe geen topaanvaller is. Sommige mensen moeten echt ophouden met eerst allerlei bedwelmende substanties tot zich te nemen om vervolgens achter een toetsenbord te gaan zitten.

10 juli 2024 om 13:05

Maar dat schrijf ik toch helemaal niet. Wellicht geen bedwelmende substanties tot je nemen voor je gaat lezen.
Hij is super gevaarlijk. Maar heeft een gemiddelde techniek. Als hij zijn snelheid of acceleratie niet kan gebruiken is hij zo goed als onschadelijk gemaakt.

10 juli 2024 om 18:14

Niet zo snel op je tenen getrapt zijn Kaaiman, ik heb het ook helemaal niet over jou. Ik heb het over mensen op dit forum die letterlijk doodleuk roepen dat hij geen topaanvaller is.

Ik denk dat je Mbappé zelf niet zoveel kwalijk kan nemen, die had toch veel pech met zijn gebroken neus.

Zelf een scheurtje (dus niet een volledige breuk) in mijn neus gehad toen ik met bokstraining mijn dekking niet op orde had. Oef, daar wel een tijdje last van gehad.

Lijkt me dat een volledige breuk ook wel voor een paar weken voor pijn zorgt. En daarnaast is ook door het gedoe met het masker je focus niet volledig op orde. Nee, erg jammer, maar dit was niet zijn toernooi.

Maar goed, hij is pas 25. We gaan nog wel een aantal jaren genieten van Mbappé. in la Liga, de Champions League en Wk's en Ek's.

Wat betreft Frankrijk, ik hoop echt dat ze afscheid nemen van Deschamps. Hij heeft veel opgeleverd, finale en halve finale EK, 2 keer finale WK, waarvan 1 keer de winst (in 2018).

Maar het is tijd voor wat anders. Je hebt zoveel kwaliteit en je hebt elk jaar weer nieuwe mooie Franse talenten erbij. Maar dan dit voetbal laten zien.

Mbappe was inderdaad heel erg teleurstellend. Goed dat hij het zelf aangeeft en hopelijk beter gaat terugkomen inderdaad bij Real Madrid voor een gloednieuw begin. Tuurlijk heeft die een gebroken neus en de hele tijd een masker op. Maar ja als je er zoveel last van hebt dan moet je niet spelen simpel. Zelfs voor die gebroken neus was zijn schot dit hele toernooi echt belabberd. Begon al met die reuze kans tegen Oostenrijk die hij mistte. Ook vandaag had hij die 2-2 kunnen maken maar schiet hem torenhoog over terwijl dat normaal toch echt wel de kansen zijn die Mbappe op zijn minst op doel schiet.

Reageer