Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Mathijsen keert als technisch manager terug bij Willem II

Laatste update:

Joris Mathijsen is terug bij Willem II. De 36-jarige oud-verdediger gaat per 1 juli aan de slag als technisch manager van De Tricolores en tekent voor drie seizoenen, zo meldt Omroep Brabant.

/

De nummer zestien van het voorbije seizoen in de Eredivisie zal de terugkeer van Mathijsen dinsdag om 14.00 uur aankondigen. Willem II was op zoek naar een technisch manager, omdat die functie tot dusverre werd ingevuld door trainer Erwin van de Looi, algemeen directeur Berry van Gool en hoofd opleidingen Roland Vroomans.

"Hij heeft jarenlang bij Willem II gespeeld en is een persoon die de regio en club goed kent. De gesprekken waren zeer prettig. We kijken uit naar de samenwerking, waarin Joris maximale ondersteuning gaat krijgen", zo wordt Van Gool geciteerd. Mathijsen zegt zich 'vereerd' te voelen: "Ik ben blij met mijn terugkeer op het oude nest. Ik heb zin in mijn nieuwe baan en in het nieuwe seizoen."

Mathijsen begon zijn carrière in Tilburg en speelde er 127 wedstrijden, waarin hij tot zes doelpunten en vier assists kwam. De linkspoot kwam daarna uit voor Málaga, AZ, Feyenoord en Hamburger SV en speelde ook nog 84 interlands voor het Nederlands elftal.

Denk jij dat Joris Mathijsen een geschikte directeur is voor Willem II?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Ajax traint onder Farioli
Reacties

Een schat aan voetbalervaring heeft Mathijsen natuurlijk zeker. Maar vanuit het niks technisch directeur worden.....ik vind het nog steeds een rare opbouw naar zo'n functie toe.

Maar goed, ze zullen wel weten wat ze doen in Tilburg? Het is in ieder geval een man van de club met aanzien. Nu ik dit type bedenk ik me dat dat natuurlijk ook geen ruk zegt. Kijk maar naar Peter Bosz destijds bij Feyenoord.

14 juni 2016 om 12:52

Toch zie je vaker dat ze uit het niets TD worden. Er is volgens mij geen opleiding specifiek voor en het is natuurlijk ook een voordeel om een net gestopte prof te benaderen. De contacten in de voetbalwereld zijn nog springlevend, de oude clubs hebben je nog helder voor de geest en je kent wellicht spelers persoonlijk wat je kan helpen bij de onderhandelingen (of tegenwerken, maar dat is een andere discussie ) Willem II deed hetzelfde met Martin van Geel en dat was toch wel een succes, die werd zelfs meteen TD na te zijn gestopt.

Vraag me af of dit een slimme zet van Willem II is. Joris Mathijsen heeft wel erg weinig ervaring na zijn actieve loopbaan als profvoetballer. Dan zou ik toch gaan voor iemand met wat meer ervaring en een groot netwerk.

14 juni 2016 om 12:53

Ervaring heeft hij inderdaad niet, maar het is wel een persoon met een hoog aanzien in de voetbalwereld (84 interlands). Tevens lijkt het mij dat hij juist wel eens een aardig netwerk kan hebben, heeft jarenlang in buitenlandse topcompetities gespeeld. Hij kan mogelijk 'deuren' openen welke voor andere gesloten blijven.
De toekomst zal het gaan uitwijzen.

14 juni 2016 om 12:54

Hij heeft in Duitsland en Spanje gevoetbald. Ik denk dat hij netwerk genoeg heeft. En iedereen moet een x beginnen. Anders krijg je nooit ervaring.

14 juni 2016 om 12:57

Hij heeft waarschijnlijk nog wel een netwerk liggen in Duitsland, Spanje en uiteraard Nederland. In hoeverre hij hiervan gebruik kan maken is dan nog de vraag, maar het is inderdaad nog maar te overzien of Mathijsen voor een dergelijke functie geschikt is. Hoe dan ook is het een bekende van de club, dus zal hij zijn tijd hopelijk krijgen om zich in deze functie te kunnen ontwikkelen.

14 juni 2016 om 13:02

Je ziet het wel vaker dat voetballers na hun actieve loopbaan gelijk in de functie van technische man stappen. Blijkbaar is het ook een baan, die je aldoende leert beheersen, ondersteund door een overige leidinggevenden en werknemers met de nodige ervaring, zoals het scoutingsapparaat, de financiële mensen, personeelszaken en de overige directieleden.

Dit is een goede zet van Willem II. Jaren ervaring bij Willem II.

Wat maakt een oud-voetballer een goede directeur? Dat lijken me toch 2 totaal verschillende banen/ carrières. Volgens mij heeft hij nou niet echt een bestuurskundige achtergrond, laat staan ervaring hierin.

Of wat doet een technisch directeur eigenlijk

14 juni 2016 om 13:20

Een TD stelt de selectie samen.

14 juni 2016 om 16:49

Dat wordt wat dan. De man kon zijn eigen verdediging niet eens goed neerzetten

14 juni 2016 om 17:12

Dat zijn niet mijn woorden. Ik heb meer respect voor een WK-finalist.

14 juni 2016 om 19:22

Nou ja, het is ook geen waarde oordeel over zijn verdedigende kwaliteiten, maar zijn organisatorische. Bij feyenoord kwam hij ook binnen als de ervaren man die het achterin neer moest zetten. Maar juist die communicatieve vaardigheden die je daarvoor nodig hebt, miste hij. Bij oranje was dat ook al het geval.

14 juni 2016 om 14:53

Bestuurskundige achtergrond heeft ie in de zin van zijn winkel in sportartikelen aan de overkant van het Willem II stadion. Kent de club erg goed natuurlijk en de filosofie is in die tijd nooit veranderd.

1ding weten we als supporters zeker gesprekken om contracten te verlengen zullen niet te laat komen aangezien hij dit als reden gaf dat ie transfervrij naar AZ vertrok. En hij komt uit de eigen jeugd van Willem II hopelijk gaat ie daar zelf ook naar kijken. Dat miste we bij Streppel en vorig jaar Aalbers.

14 juni 2016 om 19:24

Nou dat is dan potverdorie een gouden ervaring! Een sportwinkeltje is zo goed als van hetzelfde niveau als een club...

14 juni 2016 om 20:17

Helaas zijn wij niet in staat om ervaren TD's aan te trekken. Geloof me Van Geel gaat echt niet terug keren. Dus we moeten hier creatief mee omgaan en zoeken naar mensen die in die positie kunnen groeien. Ach we zijn Aalbers, vd Vegt en Van Hintum gewend dat moet Joris toch wel beter kunnen.

14 juni 2016 om 22:16

@Westend,
Als je zo redeneert dan ben je zeker altijd een krantenjongen of vakkenvuller gebleven...

Gevoelsmatig denk ik dat Willem II hiermee een uitstekende keus maakt. Joris Mathijssen lijkt me een TD die, na een inwerkperiode, van veel betekenis kan zijn voor de club uit Tilburg. Waarbij het een groot voordeel is dat hij enerzijds de club door en door kent. En anderzijds ook nog eens, zowel nationaal als internationaal, beschikt over een uitgebreid netwerk.

Ik ben erg blij met Joris. Kind van de club en heeft een groot netwerk. Wat onbegrijpelijk blijft is dat ze Arno Arts aan de kant hebben geschoven. Succes mister VOAB

Dit vind ik eerijk gezegd nogal een grote gok van Willem II. Je haalt niet alleen iemand voor een belangrijke functie in huis zonder enige aantoonbare (relevante) ervaring maar je hebt ook nog eens een ploeg die vorig jaar nipt degradatie ontlopen heeft. Het lijkt me niet ondenkbaar dat men veranderingen wil aanbrengen in de selectie en dan is iemand met meer ervaring toch wel handig. Maar hopen dat hij niet alleen gehaald is op basis van zijn naam en verleden bij de club....

Er is nergens zo makkelijk aan een baan te komen als in de voetballerij
Broerse commercieel directeur pec
v/d sar en overmars bij ajax
mathijsen nu TD bij willem Ii

Altijd gewaagd dit!

14 juni 2016 om 17:15

Wanneer krijg je dan garanties bij het aanstellen van een nieuwe werknemer?

14 juni 2016 om 19:23

Honderd procent garantie heb je nooit, maar als je weet dat een nieuwe werknemer al een x aantal jaar een vergelijkbare functie heeft uitgevoerd, en als daarna de gesprekken goed verlopen, dan kan je er vanuit gaan dat de nieuwe functie hem redelijk goed zal liggen. Bij Mathijsen kan je hier helemaal niks over zeggen. Wat weet hij van contracten, begrotingen, management, planning etc.? Waarschijnlijk niks; in ieder geval niet genoeg om Technisch Manager te zijn. Verder heb ik niks tegen hem, maar het is redelijk gewaagd eigenlijk.

14 juni 2016 om 22:13

Klopt allemaal. Alleen hebben mensen niet het eeuwige leven, dus moet je ook anderen kansen geven.

Mooi dit voor joris. Ik voetbal zelf bij VOAB (zijn oude amateur club). Zie hem elke week en ken hem ondertussen ook persoonlijk. Hij zou misschien in het 1e gaan voetballen maar dit is helaas niet doorgegaan en nu is wel duidelijk waarom.

Joris van harte welkom bij onze club.

Reageer