Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Makaay en Perez zien tóch uitblinker bij Ajax: ‘Hij gaat voorop in de strijd'

Laatste update:

Roy Makaay en Kenneth Perez zijn tevreden over Brian Brobbey. De spits van Ajax maakte zondag het enige doelpunt in het verloren Eredivisie-duel met FC Twente (3-1) en hij kan tijdens de uitzending van Dit was het Weekend rekenen op positieve kritieken. “Brobbey ging echt voorop in de strijd”, concluderen de analytici zondagavond.

“Ik zag nog wel een uitzondering bij Ajax”, stelt Makaay in de studio van ESPN. “Brian Brobbey vond ik wel echt prima spelen vandaag. Hij kreeg aan het begin van de wedstrijd al een klein kansje en hij maakte natuurlijk een geweldige goal. Ook in de tweede helft maakte hij bijna op identieke wijze een doelpunt. Er is weleens kritiek op hem geweest, maar vandaag vond ik hem echt de beste.”

Perez sluit zich volledig aan bij de woorden van zijn collega. “Dat viel mij ook op. “Hij gaat echt voorop in de strijd. Dat ben ik helemaal met je eens, want hij was de enige strijder vandaag. Het is ook wel goed dat Steven Bergwijn zelfkritisch is, maar het is ook wel handig om dat op het veld te zijn. Daar moet je hard spelen. Bergwijn was echt een dissonant vandaag. Dat hij aanvoerder is, is natuurlijk gek. Maar dat geeft wel aan waar Ajax nu staat.”

“Verder lijkt het er ook wel op dat Sosa de linksback gaat worden”, vervolgt Perez. “Helemaal als je kijkt naar wat we daar tot nu toe gezien hebben. Wat hij liet zien leek nog ergens op. Hij staat wel in de basis bij Kroatië, maar aan Sutalo ga ik dan wel weer twijfelen...”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Ajax traint onder Farioli
Ajax traint onder Farioli
Reacties

Brobbey heeft fysiek alles om een topspits te worden, maar die jongen heeft 0 voetbalintelligentie. Staat bijna altijd buitenspel en maakt domme keuzes. Deze speler is in drie jaar gewoon niet beter geworden.

17 september 2023 om 21:43

Mist hij ook niet gewoon techniek en een goed schot? Ik zie eerlijk gezegd totaal geen potentiele topspits in hem.

17 september 2023 om 21:53

Ik ook niet... hij heeft houten schoenen en ik vind hem heel wild in zijn keuzes... Er lijkt ook geen verbetering in te zitten. Hij heeft zijn fysiek mee, maar verder is het meh
..Hij maakte wel een goede goal vandaag, dat wel.

17 september 2023 om 22:04

Brobbey heeft alles, sterk, snel en ook technisch gewoon een prima spits. Hij voetbalt mee en is niet lui om vuil werk op te knappen. Als hij ook nog gaat scoren en wat egoïstisch word, dan is hun gewoon een topspits. Tevens is zijn gemiddelde ook behoorlijk hoog.

Dit is pas het eerste jaar dat hij echt de kans krijgt, als dit zo doorgaat maakt hij gewoon 20+ doelpunten. In die drie jaar stond hij eerst achter Haller, daarna Leipzig en vorig jaar was hopeloos. Vorig jaar hadden ze hem gewoon al in de spits moeten zetten.

17 september 2023 om 22:10

Naja ik vind hem voor een spits geen goeie techniek hebben. Alles springt van zn voeten af.

17 september 2023 om 23:15

Fysiek heeft Brobbey vrijwel alles, maar zijn voetbalintelligentie is bedroevend. In de beginfase van de wedstrijd wisten Brobbey en Bergwijn enkele gevaarlijke momenten te creëren, maar in de eindfase kiest de spits vrijwel structureel voor de verkeerde optie. Hoe cliché ook, maar met bijvoorbeeld twee vroege goals krijg je een andere wedstrijd.

In het land der blinden is eenoog koning... Brobbey had nu topscorer van de eredivisie moeten zijn en moeten zorgen dat ajax 4 punten meer had. Dan had ie het goed gedaan.

17 september 2023 om 21:47

Wat is dit nou weer voor opmerking? Brobbey werd gewoon beoordeeld obv de wedstrijd van vandaag en het is volledig terecht dat ze complimenteus over hem waren.

17 september 2023 om 21:59

@regulator, wat hij vandaag liet zien was het absoluut minimum wat ik van een speler verwacht. Hard z'n best doen en ok spelen. Dat het opvalt omdat de rest er niks van bakt maakt niet dat ik hem daarvoor complimenteer.

17 september 2023 om 21:50

In welke wedstrijden dan precies? Dat hij in de eerste 2 wedstrijden kansen miste, klopt inderdaad en tegen Excelsior liep dat slecht af. Maar de laatste 2 wedstrijden heeft Ajax gewoon echt terecht niet gewonnen en het is dan ook zeker niet zo dat Brobbey daar iets aan had kunnen veranderen.

17 september 2023 om 21:58

@memphis, als hij tegen excelsior en fortuna doet waar hij voor staat wint ajax 'gewoon'

Er valt zat te klagen over het gebrek aan goals bij Brobbey maar die gozer werkt zich echt een ongeluk om het team naar voren toe te slepen, is ook echt fitter dan ooit. Stond Bergwijn maar met dezelfde beleving op het veld.

17 september 2023 om 21:56

Homelander mee eens, en tegenwoordig is 90 minuten helemaal geen probleem meer. Hij gaat voorop in de strijd, er moet een hoop beter maar hij komt er wel.

17 september 2023 om 22:18

Bergwijn is echt de allergrootste miskoop uit de geschiedenis van Ajax. Net zoals toentertijd bij Bojan dacht ik echt dat hij de ED aan flarden zou gaan schieten.. Er verder naast zitten kan niet.. Ze hadden hem moeten verkopen aan een club in SA. Die hadden rustig het aankoopbedrag gehaald, dan had ie alleen z’n veel te hoge salaris gekost. Wat een lamstraal is dat.., iedereen ziet en weet dat hij diep moet gaan maar hij weigert. En zo iemand maken ze de aanvoerder..

het zal wel te makkelijk redeneren zijn aan mijn kant, maar als brobbey niet voorop in de strijd zou gaan dan was het echt een nog mindere speler/spits dan hij al is.
juist doordat hij met zijn fysiek aan het sleuren en het strijden is heb je nog enigzins wat aan hem. als dat er niet zou zijn speel je gewoon met 10 man.

iets anders wat me opvalt aan brobbey, is dat hij ook wel vaak verongelijkt omzich heen staat te kijken of gebaren staat te maken. dat kan opgegeven moment ook irritaties opleveren bij medespelers denk ik zo.

Feyenoord speelt combinatievoetbal en bij Ajax wordt een speler als uitblinker genoemd omdat die hard werkt. In ander nieuws: kompassen wijzen voortaan naar het zuiden.

17 september 2023 om 23:26

Richting Eindhoven?

Sosa vond ik ook in aanvallend opzicht prima spelen, beloond door Brobbey met een assist. Bergwijn was ook prima. Sutalo moet nog een beetje inkomen. Zaak is dat Ajax wat stabiliteit op het middenveld krijgt. Het is jammer dat Klaassen weg is; hij had dat kunnen brengen. Branco en Taylor overtuigen nog niet. Tahirovic kan het niet alleen.

18 september 2023 om 14:00

Bergwijn prima?

Jezus is die foto op het verkeerde moment genomen of heeft hij echt zo’n dikke kop gekregen?

Reageer