Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Johan Derksen wil één wissel zien in basis Nederlands elftal tegen Engeland

Laatste update:

Tegen Roemenië en Turkije trad het Nederlands elftal voor het eerst dit toernooi twee keer achter elkaar aan met dezelfde basiself en twee keer werd er gewonnen. Desondanks zou Johan Derksen de startopstelling van Oranje op één positie wijzigen richting de halve eindstrijd tegen Engeland: Micky van de Ven moet volgens hem starten in plaats van Nathan Aké.

Laatstgenoemde is al het gehele EK de eerste keus op linksachter. De verdediger van Manchester City speelde bovendien al een aantal sterke wedstrijden. Wel werd hij in vier van de vijf EK-duels tot nu toe gewisseld en telkens was van Van de Ven zijn vervanger.

In die invalbeurten heeft de pijlsnelle linkspoot van Tottenham Hotspur schijnbaar indruk gemaakt op Derksen, want wat de voormalig linksback betreft moet Van de Ven aan de aftrap verschijnen in de halve finale tegen Engeland.

De wissel op linksback wordt bij Vandaag Inside Oranje geopperd door Wilfred Genee. "Dat zou ik logisch vinden", aldus de presentator. "Sowieso", reageert Derksen. "Ik vind Van de Ven beter dan Aké. Hij kan zich ook herstellen, maar als iemand Aké voorbij is, dan haalt hij hem niet meer in. Van de Ven kan dat wel op pure snelheid."

Hélène Hendriks, tafelgast in de uitzending, kan zich niet voorstellen dat Aké gepasseerd wordt en dat heeft vooral te maken met zijn rol als reserve-aanvoerder. "Die haal je er niet zomaar uit", redeneert de televisiepresentatrice, die zelf liever een wijziging voorin ziet.

"Ik zou Xavi Simons eruit halen en Donyell Malen erin zetten", gooit Hendriks een balletje op. René van der Gijp reageert: "Als Steven Bergwijn fit is, dan speelt hij en als hij een pijntje heeft dan zet Koeman Malen erin. Je weet hoe Koeman is. Die zei laatst nog dat Bergwijn hem altijd gesteund en geholpen heeft."

Nederland en Engeland treffen elkaar woensdagavond in het Signal Iduna Park van Borussia Dortmund. Het treffen wordt afgetrapt om 21:00 uur en staat onder leiding van Duitse arbiter Felix Zwayer.

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste voetbalnieuws? Word nu lid van het Voetbalzone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Ajax traint onder Farioli
Reacties

Ik ben Johan Derksen en ik wil graag opvallende dingen zeggen zodat ik weer relevant ben. Briljant idee om je beste verdediger eruit te halen inderdaad

10 juli 2024 om 13:41

Als je alleen op basis van prestaties zou kijken zou je eigenlijk VdV - Ake moeten spelen en Virgil eruit halen, die ik erg matig vind spelen. Maar zo werkt het niet, dus weer makkelijk gelul van Derksen.

10 juli 2024 om 13:49

Voordeel is dat Engeland waarschijnlijk niet zal beginnen met snelheid van voren. Als soutgate slim zou zijn zou die moeten starten met Gorden. Saka kane foden zijn allemaal trager dan Van de ven die moet je gewoon centraal opstellen naast de vrij of van dijk.

10 juli 2024 om 14:54

Ik ben nooit een fan geweest van van Dijk, maar op dit moment zie ik helemaal geen reden om hem te laten staan. Hij heeft misschien nog wel een bepaalde positie richting de teamgenoten, maar qua presteren vind ik hem gewoon ondermaats en wordt het tijd om door te selecteren

10 juli 2024 om 15:43

Die van der ven is echt een soort marinier. Zijn lichaamsbouw is kast en dan ook nog zo rap en beschikt over een prima voorzet. Ik hoop in ieder geval dat hij er wel weer in komt vanavond.

10 juli 2024 om 16:06

Sommige mensen gaan zo enorm makkelijk voorbij aan hierarchie en leiderschap binnen een groep. Virgil is al jarenlang onbetwist centraal achterin, is ook al jarenlang de aanvoerder van de nationale ploeg. Die kan je simpelweg niet buiten de basis zetten in deze fase van het toernooi, onmogelijk. Ik snap ook echt niet dat sommige mensen dit als reele optie aandragen...

10 juli 2024 om 16:57

Dus suggereer je nu serieus dat zijn teamgenoten, oftewel het hele team afhankelijk is van alleen al zijn aanwezigheid? (aangezien zijn spel eerder een blok aan het been is van het elftal dan een toevoeging)

Qua hiërarchie staat Mephis of De Vrij net zo hoog, Oranje veteranen, maar daar hoor ik deze redenering nooit.
Hendrrson was ook jarenlang aanvoerder van Liverpool, en die stond vaak zat in de meest cruciale wedstrijden buiten de basis. Puur op basis van een subjectief begrip als leiderschap een dissonant in de basis houden, lijkt me onwenselijk. Dit betekent dat spelers beter in vorm nu moeten banken vanwege iemand die naar zijn teamgenoten wijst en toevallig de aanvoerd is. (nogmaals, Hendrrson zat als aanvoerder talloze malen op de bank)

10 juli 2024 om 17:08

Niet enkel daarom, dat is gewoon een bijkomend argument. Virgil van Dijk is ook gewoon een van de beste verdedigers ter wereld van de afgelopen vijf jaar. Ook dit huidige seizoen in de PL was hij (met name de tweede seizoenshelft) gewoon weer ijzersterk. Ik vind het echt zwaar overdreven om te doen alsof hij "een blok aan het been is". Wat betreft balveroveringen, clearences en gewonnen duels overlegt hij dit toernooi ook gewoon vergelijkbare cijfers als Stefan de Vrij, die het volgens velen (waaronder ook mij overigens) uitstekend doet. Vanwaar is Van Dijk dan een blok aan het been van het team?

Overigens grappig dat je zegt dat je dit over bijv. Memphis nooit hoort want daar heb ik letterlijk een paar dagen geleden (voor de wedstrijd tegen Turkije) exact hetzelfde over gezegd: ook die ga je mijns inziens -in deze fase (!) van een toernooi- niet ineens wisselen. Zou een enorme schokgolf door de selectie sturen en ik kan me echt niet voorstellen dat dat per se positief uitpakt. De Vrij heeft m.i. niet dezelfde staat van dienst dan Memphis of Van Dijk, maar ook hem wisselen in deze fase zou absoluut nergens op slaan.

Na het EK zal er heus weleens met Ake op LCV en Van de Ven op LB gespeeld gaan worden lijkt me, maar dat is niet iets wat je op de halve finale van een EK eventjes een keer gaat proberen. Idem voor bijv. Zirkzee in de spits i.p.v. Memphis, geen enkele bondscoach zou dat op een moment als dit doen lijkt me.

10 juli 2024 om 18:33

Iemand die zonder feitelijk bewijs Van Dijk een van de beste verdedigers ter wereld noemt is best moeilijk serieus te nemen, alleen al 2022/23 ff checken, tegengoals als water

Je opmerking over de twee seizoenshelft is sarcastisch mag ik hopen? Want juist de tweede helft kregen ze bijna 2 goals per wedstrijd tegen, in een paar maanden dus meer geïncasseerd zdan een Inter, Leverkussen, Real in een volledig!!! seizoen. Denk niet dat je überhaupt wedstrijden van LFC hebt gezien overigens, lijkt me sterk dat 2 tegengoals per wedstrijd nu opeens uitzonderlijk goed is.

Van Dyk is gewoon niet een van de beste verdedigers ter wereld , daar is hij te wisselvallig en laconiek voor. Buiten 18/19 valt het allemaal wel mee. Stats zoals gewonnen duels, bloks, intecepties enz bevestigen dit feit.

Bij oranje heeft Ake meerdere malen zijn zooi moeten opruimen, tegen Frankrijk dusdanig laks dat het een wonder was dat die aanvallers niet de trekker overhaalde. Van Dijk is een blok aan het been omdat hij simpelweg de minst presterende verdediger is, die meermaals z'n mede verdedigers in de problemen heeft gebracht.

Ik snap en merk dat je gigantisch fan bent van Van Dijk (uiterlijk, voorkomen imposant etc) maar puur kijkend naar zijn spel is het gewoon niet goed genoeg. 2 tegengoals slikken per wedstrijd bij Liverpool is uitzonderlijk slecht voor een topclub. Maar goed, dat was vermoedelijk dan ook een sarcastische opmerking meine freund . Unieke hype omtrent een cv trouwens,

Nathan Ake is de enige die Saka in bedwang kan houden. Ake moet daarom spelen. Vd Ven zou kunnen i.p.v. Van Dijk, maar niet Ake.

Derksen is sowieso niet serieus te nemen. Hij riep ook al om Sven van Beek in Oranje.

10 juli 2024 om 16:52

Gezien de afwezigheid van goede middenvelders en aanvallers, kan je nu toch beter 532 spelen. Met VdVen, Depay en Malen. Weghorst als wissel.

Ake is al jarenlang de beste verdediger in Oranje en levert altijd, Vd Ven is echt een goede speler maar zal nog even geduld moeten hebben. Vanaf de bank kan hij aanvallend ook nog wat power brengen.

Ik snap de roep om Van de Ven wel, maar Ake is onze meest constante speler en vooral erg betrouwbaar. Ake hoeft er van mij niet uit, topgozer.

Laten we vooral de beste verdediger die van Dijk nog enigszins steunt eruit halen. Tjonge, zeg dan direct dat je Engeland in de finale wil hebben. Ik denk als deze wissel daadwerkelijk toegepast wordt, Koeman direct ontslagen wordt. Malen erin is de enige juiste wissel voor Bergwijn of Simons, verder zie ik niemand die gewisseld hoeft te worden.

Hoewel Van de Ven een prima speler is, is het helemaal niet logisch om nu Aké eruit te halen. Defensief gezien is Aké tot nu toe onze beste speler, speelt uitstekend en doet geen gekke dingen. Ja Van de Ven is sneller, maar het is niet alsof Aké niet snel is. Aké herstelt zichzelf juist prima en vaak genoeg.

Wat een onzin zeg. Ja vd Ven is heel goed ingevallen, maar Ake is de beste verdediger/speler van het Ned. elftal dit EK. De enige wissel die je op dit moment nog moet overwegen is Bergwijn eruit en Malen erin, wat ik zou toejuichen, want Malen doet het gewoon beter dit EK.

xavi heeft al 3 assist op zijn naam en hadden er nog meer kunnen zijn+ goals. ik zou hem altijd laten staan in potentie ook gewoon je beste aanvaller als hij het op zijn heupen krijgt dan brengt hij al die andere in stelling

Ik zou Simons eraf halen en Bergwijn. Dan Frimpong op rechts voor simons en een echte spits waar Depay omheen kan zwerven. Heb je creativiteit, snelheid en volgens mij rendeerd Depay beter in een vrije rol met een vast aanspeelpunt voor hem.

10 juli 2024 om 13:52

Koeman gaat daar sowieso niet mee beginnen. Xavi zal ongetwijfeld spelen door zijn werklust frimpong of malen zouden moeten starten aangezien trippier enorm traag is geworden.

Balen voor Van de Ven dat dat Ake en Van Dijk zijn concurrentie zijn. Ake is zowat de beste speler van Nederland dus daar gaat die het niet van winnen. Van de Ven zie ik Van Dijk wel van zijn troon af stoten maar Koeman zou gek zijn als die in de halve finale opeens zijn captain gaat banken dus dat gaat ook nooit gebeuren.

10 juli 2024 om 14:38

Inderdaad, dat gaat dit EK echt niet gebeuren. Maar voor de toekomst wel mooi om te zien dat we komende jaren ook goed in de verdedigers lijken te zitten met een Ake, van de Ven, Maatsen, Geertruida, de ligt, Timber, Dumfries en Hartman.

Ik zou ook wel een paar wissels willen zien bij VI

Laten we vooral geen gekke dingen doen met de verdediging. Afgezien van Oostenrijk stond het gewoon prima. Daarnaast is het puur speculatief dat Saka met zijn snelheid een groot probleem gaat vormen en Ake helemaal dol gaat spelen. Met de kwaliteiten van Ake en zijn prestaties tot op heden acht ik hem prima in staat om Saka af te stoppen. En anders kan je nog tijdens de wedstrijd ingrijpen. Dus alleen om die reden afstappen van je plan A zou erg onverstandig zijn.

Waarom zou je Ake eruit wisselen. Hij speelt gewoon een prima toernooi op die linksback positie. Van de Ven is ook een goeie speler maar niet beter dan Ake momenteel. Als wissel is die daarnaast uitstekend als Ake wat vermoeiender is en je wat frisse benen nodig hebt met wat snelheid.

Saka heeft Van de Ven echt helemaal gesloopt laatste derby. Ake is veel betrouwbaarder nog steeds.

Mensen die zeggen dat ze van de Ven voor van Dijk zouden wisselen moeten ook eens kijken wat een speler brengt naast het pure spel aspect. Dijk zet de verdediging neer, niet een Aké of de Vrij daar liggen hun krachten ook niet. Dat zie je ook bij hun eigen elftal, daar doet altijd een andere speler dat. Iedereen die Dumfries eruit wilde halen voor Frimpong, kwalitatief misschien wel, maar de energie en vechtersmentaliteit die hij mee neemt, en overbrengt op de andere spelers wordt vaak achterwege gelaten (kijk voor de grap is naar wedstrijden waar Dumfries niet meedeed bij Oranje, je weet niet wat je ziet). Dit geld eigenlijk ook voor de Roon en vaak ook Memphis. Ze spelen vaak niet goed, maar brengen naast hun spel ook vaak iets extra's mee wat andere niet hebben. Een Weghorst idem dito.

10 juli 2024 om 14:39

Van dijk zet het elftal neer? Dat heb ik gemist. Van dijk is absoluut geen leider, heeft het tactisch inzicht daar ook niet voor. Het is een mooi weer voetballer zonder ruggengraat die andere in de problemen brengt als die het zelf moeilijk krijgt.
Dit elftal mist in alles een leider dat zie je ook terug en dat bewijst ook maar eens dat van dijk geen leider is anders was dat wel terug te zien aan het team.
Van dijk is echt zwaar overrated. Een sterke speler maar de helft van de tijd durft hij de duels niet aan te gaan en kiest hij er voor om achteruit te lopen, waardoor hij vaak buitenspel opheft.

10 juli 2024 om 14:47

De aanvoerder van Liverpool is inderdaad absoluut geen leider. Eigenlijk kan hij er geen reet van.

10 juli 2024 om 14:59

Onze aanvoerder is een grote leider, je ziet het terug op het EK neemt het team op sleeptouw. je hebt helemaal gelijk. Met als toppunt de wedstrijd tegen Oostenrijk daar stond Van dijk vooraan om het team op sleeptouw te nemen. Eigenlijk het is de beste verdediger van de wereld je hebt helemaal gelijk.

10 juli 2024 om 15:09

Hij speelt een degelijk EK. Niet super, niet slecht. Jij gaat iemand zijn leiderschap betwisten op basis van wat? Op basis van het feit dat Koemans tactiek dramatisch was tegen Oostenrijk? Dat had van Dijk moeten omzetten in zijn eentje, en daarom is hij geen leider?

Ze zullen vast gek zijn bij Liverpool en Oranje inderdaad. Zij maken van Dijk alleen maar aanvoerder omdat hij er zo lief uitziet. Niet omdat ze hem een natuurlijke leider vinden inderdaad. Liverpool is een amateurinstituut waar ze niet serieus kijken wie de beste aanvoerder is. Ze doen maar wat en zo heeft van Dijk de band gekregen. Geloof je het zelf?

Kijk de corona wedstrijd maar terug, daar hoor je van Dijk 90 minuten lang door het stadion galmen. Die man coacht elke seconde van een wedstrijd zo ongeveer, maar KeeperToob vindt niet dat van Dijk het elftal neerzet, omdat hij tegen Oostenrijk niet in zijn eentje een elftal dat door de ondergrens zakte op sleeptouw nam. Prima.

Je kan prima klagen over zijn passieve verdedigen, maar van Dijk is in alles een natuurlijke leider. Je wordt niet aanvoerder van club en land als je niks kan.

10 juli 2024 om 15:43

van Dijk speelt van alle verdedigers wel gewoon het minste EK. Hij is een passieve verdediger, iemand die vooral de zones wil dekken. Tegen die Turkse spits komt hij ook meteen in de problemen als hij eens wél op de man moet verdedigen en tegen Oostenrijk kwam het er ook totaal niet uit.

Verder vind ik het wel een prima verdediger (juist ook in de zone), maar dan weer absoluut geen geschikte aanvoerder. Dat hij hard schreeuwt in een leeg stadion is leuk, maar buiten wat boze blikken en verwijtende gebaren vind ik hem eigenlijk in niks een echte aanvoerder. Weinig zinnige teksten en vooral niet het vermogen om wat meer/beters uit je teamgenoten te halen. Wat dat betreft hebben we eigenlijk sowieso geen échte leiders (a lá Maldini) in dit elftal zitten.

10 juli 2024 om 16:51

Pedri, er is een groot verschil tussen geforceerd leider en een natuurlijke leider. Een beetje schreeuwen naar je teamgenoten maakt je niet automatisch een leider. De verdediging zet zichzelf neer overigens, dat mensen ook daar weer Van Dijk de cerditz voor willen geven is te belachelijk voor woorden. Zet Ake, V/de Ven, en de Vrij achterin en ze organiseren zichzelf prima.

Daar hebben ze niemand anders voor nodig. Nog even en heel oranje is afhankelijk van de impact aura van Van Dijk.

In vorm een goede verdediger hoor, mensen die hem wegzetten als koekenbakker overdrijven, maar zijn fans moeten eens kappen met dat mythische gehype op basis van allesbehalve zijn spel.

10 juli 2024 om 18:52

Een natuurlijke leider, van dijk? Hou op met mij hoor haha.
En doe nou niet alsof van dijk al jaren de aanvoerder bij liverpool is want dat is hij niet.
Kijk alle wedstrijden van het NL team maar eens terug met van dijk. Elke x als hij in de problemen komt geeft ie gauw de bal aan een ander en mag die het voor hem oplossen, zo'n grote leider is hij. Speelt als lcv zodat hij een smoes heeft om niet in te hoeven te dribbelen want hij is rechtsbenig.
Loopt altijd achteruit en treed nooit eens daadkrachtig op, dat noem jij een leider? Een natuurlijke leider nog wel?

Je kan van dijk prima een goede verdediger vinden maar hij is alles behalve een natuurlijke leider.

Een echte leider durft ook tegen een coach in te gaan, die durft wat van de opstellingen te zeggen, die durft teamgenoten ( bv een depay ) aan te pakken/spreken. Nee van dijk doet dat allemaal niet.

Je leest de titel en denkt: ik weet al precies wij hij bedoeld...
Fijn dat ook Johan Derksen nog wel eens kan verrassen haha

Als ik johan derksen of valentijn driessen zie in de titels van artikelen over de opstelling weet ik al dat ze iets gaars gaan zeggen voor aandacht. Ik klik er wel op omdat ik het grappig vind wat voor onzin ze keer op keer uit de hoge hoed toveren.

Derksen serieus nemen dan ben je gek, die man is net zo erg als Driessen, als hij onze keper al slecht vindt heb je geen verstand van voetbal. Hij denk alles te weten tegen woordig, is gewoon een ouwe lul die goed kan praten en een plaat voor zijn kop heeft.

Daar komt bij dat Aké al vaker tegen Saka heeft gespeelf, dus hij kent hem

Ik zou graag 1 ding willen meemaken en dat is dat Johan Derksen van de buis verdwijnt. Wat een droeftoeter zeg!

afwachten maar weer, hopelijk overleef je eerste helft en sta je slechts 1-0 achter, kunnen Malen, Weghorst, Frimpong, Van der Ven het weer oplossen. Het is niet anders met Ronald, als iedereen rechts roept, doet hij links of andersom, als 1 en 1 2 is zegt 3, dat is het. Als Louis zegt 5-3-2, doet hij hoe goed het ook is anders.

Ik vind het altijd zo simplistisch als je hoort 'die speler is zo snel, daar moeten we onze snelle back tegenover zetten!'

Ake is misschien wel de beste verdediger dit toernooi bij Nederland en bij City weet hij ook hoe hij met snelle vleugelspelers om moet gaan. Zijn sterke positionering is daarin heel belangrijk. Grappig genoeg had juist van de Ven grote moeite met Saka in de Premier League. Neemt niet weg dat van de Ven wel echt een hele goeie speler is en goed in vorm, maar helaas is er nu geen ruimte meer in de basis (ik neem niet aan dat Koeman dit nu wel ineens gaat omgooien. Des te fijner dat hij als verse kracht nog ingebracht kan worden, zoals bij Turkije.

Derksen zegt wel meer maar dat hoef je soms niet serieus te nemen. Hoevaak heeft Ake zaakjes opgeknapt voor van Dijk.Vele. Die zou net als Depay eens aan de kant moeten en dan van de Ven in zijn plaats en Malen in de plaats van Depay, heb je tenminste snelheid.

Reageer