Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Gevoelige overstap’ in de maak? Liverpool overweegt Nederlander als assistent-trainer van Arne Slot

Laatste update:

Liverpool overweegt John Heitinga toe te voegen aan de technische staf van Arne Slot. Dat meldt de Daily Mail en wordt bevestigd door Heitinga in gesprek met De Telegraaf. De mogelijke komst van de veertigjarige Nederlander ‘zou wel eens de wenkbrauwen kunnen doen fronsen’ wegens zijn verleden bij Everton, aldus de Daily Mail.

Van verregaande onderhandelingen is nog geen sprake, benadrukt journalist Lewis Steele. Heitinga heeft slechts gesprekken gevoerd met de clubleiding van Liverpool, die ook andere kandidaten op het oog heeft.

De oud-verdediger zit sinds eind mei zonder baan nadat hij in het kielzog van David Moyes vertrok bij West Ham United. Heitinga was vorig seizoen de rechterhand van de Schotse manager in het London Stadium. De momenteel clubloze trainer stond daarvoor aan het roer bij Ajax, waar hij in januari 2023 het stokje overnam van de toen ontslagen Alfred Schreuder.

Het artikel gaat verder onder de video
Meer video's

Heitinga was 22 wedstrijden de eindverantwoordelijke bij de Amsterdammers, maar zag hoe Feyenoord de landstitel pakte en PSV de KNVB Beker won. Sven Mislintat besloot niet verder te gaan met de Nederlander en stelde Maurice Steijn aan als zijn opvolger, die al snel weer het veld moest ruimen.

Heitinga was deze zomer dicht bij een dienstverband als hoofdtrainer bij FC Nordsjaelland, maar dat ging niet door. De Denen kozen namelijk voor Jens Olsen. "Heitinga werd in Farum (plaats in Denemarken, red.) geïnterviewd om de baan te krijgen, maar verliest de concurrentie van Olsen, die de clubleiding overtuigde in de interviews", schreef journalist Farzam Abolhosseini toen.

Heitinga bevestigt het nieuws


Het nieuws van de Daily Mail klopt, zo bevestigt Heitinga in gesprek met Mike Verweij van De Telegraaf. “Het enige dat ik nu kan zeggen is dat ik ben benaderd en dat mijn zaakwaarnemer Rob Jansen en ik in gesprek zijn.”

Ligt overstap naar Anfield gevoelig?


Het wordt afwachten hoe de aanhang van Liverpool kijkt naar de mogelijke komst van Heitinga. De Nederlander speelde namelijk ruim vierenhalf jaar bij aartsrivaal Everton gedurende zijn spelerscarrière. Heitinga maakte 140 keer zijn opwachting voor the Toffees, voordat hij begin 2014 naar Fulham vertrok.

Een half jaar na zijn overstap naar Londen vertrok Heitinga naar Hertha BSC, waar hij veertien duels zou spelen. De oud-verdediger zette begin 2016 bij Ajax een punt achter zijn carrière wegens fysieke problemen. Daarna begon hij zijn trainersloopbaan in de jeugdopleiding van de Amsterdammers.

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste voetbalnieuws? Word nu lid van het Voetbalzone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Ajax traint onder Farioli
Reacties

Ik dacht dat ze weer het vuurtje tussen Ten Hag en Slot aan het opzetten waren haha . Maar gaat om Liverpool en Everton

Voor een milliseconde dacht ik aan Ten Hag, maar dat zou wel raar zijn

Ik vraag me in alle objectiviteit af waar Heitinga dit aan te verdienen zou hebben

8 juli 2024 om 15:30

Misschien willen ze een tussenpersoon voor communicatie met de harde kern?

8 juli 2024 om 15:54

Misschien omdat het gewoon een goede trainer is? Dat hij bij Ajax niet is geslaagd is natuurlijk geen graadmeter. Het is erg onrustig in Amsterdam en er zijn de laatste tijd diverse trainers gesneuveld. Bij Jonfg Ajax deed Heitinga het prima en beter dan de huidige trainer. In zijn huidige functie als assistent trainer in Engeland zal hij het ook wel goed doen. Liverpool toont niet voor niets belangstelling.

8 juli 2024 om 16:10

assistent he. Sommige zullen dat zien als een stap terug van hoofdtrainer terug naar assistent.
Heitinga kan wel een hele goede veldtrainer zijn, of een goede trainer voor de verdedigers.

9 juli 2024 om 03:31

Een van mijn beste vrienden is groot fan van West Ham. Kijkt alles en kent alles over de club. Heel veel mensen wouden dat hij het zou overnemen van Moyes na dit seizoen. Ze zijn daar blijkbaar lyrisch over hem. That's all I know.

Flauwe kul! Je zou blij moeten zijn als hij komt werken voor je club. Of het het lukt is tweede.Ik denk dat Slot wel weet wat hij aan hem heeft.

8 juli 2024 om 15:14

Waarom zou een club als Liverpool in hemelsnaam blij moeten zijn met John Heitinga dan?
Wat heeft die jongen, behalve dat hij redelijk kon verdedigen voor Nederlandse begrippen, gepresteerd dat Liverpool hier enthousiast van moet raken?

Ot:
Ik zou het een onbegrijpelijke keuze vinden van Slot. Eentje die ook weer heel makkelijk tegen je gebruikt gaat worden bij tegenvallende resultaten.

8 juli 2024 om 15:20

Voor jonge spelers altijd een voordeel

8 juli 2024 om 15:54

Heitinga is toch ook weer niet zo'n nobody? Heeft toch prima clubs achter zijn naam en ervaring op het allerhoogste niveau.

8 juli 2024 om 16:09

Slot, ten Hag, Bosz, Advocaat, van Gaal, Hiddink, Ferguson, Mourinho waren hele gewone voetballers met een bescheiden carrière als voetballer. Het zijn vaak juist de mindere spelers die het van hun tactisch inzicht moeten hebben die uitgroeien tot grote trainers.

8 juli 2024 om 16:17

@JK Ajax
Geen enorme nobody. Maar zich als (assistent) trainer ook echt nauwelijks bewezen toch?

Ik vind het altijd tricky om Nl'ers mee te nemen die geen aantoonbare ervaring hebben. Om de reden die ik al aangaf....makkelijke stok om mee te slaan bij tegenvallende resultaten.

@korenaar
Ik bedoel ook niet dat het een grote speler geweest moet zijn. Maar wat ik hierboven tegen JK zeg.

8 juli 2024 om 15:43

Behalve dat hij Slot wellicht wat restaurant tips voor in Liverpool kan geven, zie ik niet in welke toegevoegde waarde hij heeft voor die club.

Denk niet dat het veel zal uitmaken. Heitinga was destijds een gewaardeerde kracht bij Everton, maar het gaat om assistent-trainer. Dat boeit men niet echt. Plus Liverpool en Everton hebben een felle rivaliteit, maar niet een rivaliteit waar je echt in de problemen komt als je een overstap maakt, tenzij je echt kind van de club bent of zoiets. Een Rooney bijvoorbeeld, dat hij destijds naar Liverpool ging ipv Man U.

Slot heeft wel een lekker begin van het seizoen zeg. Van de 1e 7 moet hij er eigenlijk gewoon 6 winnen op papier. Al kan dat ook een valkuil zijn natuurlijk..

Op basis van welke prestaties zou Heitinga het verdienen om assisstent van Slot te worden? Hier moet Slot en Liverpool echt totaal niet aan beginnen eerlijk gezegd. Daarnaast vind ik Heitinga zo ongelofelijk onsymptahiek in tegenstellting tot Slot en Hulshoff.

8 juli 2024 om 15:48

Vriendjespolitiek ons kent ons zo werkt het gewoon

Waarom zou Heitinga geen goede keuze zijn.
Bij Ajax voor de tram gegooid maar hij durfde tenminste!
Heeft nog een hoop te leren en dat kan zeker bij Arne
Nooit slecht gesproken na zijn periode in Amsterdam en staat nog aan het begin van zijn carrière!
Assistenten zijn maar assistenten, leren en input geven. Succes

Arne kiest altijd heel doordacht zijn assistenten dus ik ga er vanuit dat hij ook hier goed naar heeft gekeken.

Ik zou dit dus nooit doen. Heitinga met zijn verleden bij Everton creëert onrust. Bij de Engelse pers ligt alles onder een vergrootglas en dit is een typisch voorbeeld wat heel erg verkeerd kan uitpakken. We moeten daarnaast niet vergeten dat Slot niet de allereerste keuze was bij Liverpool. Dan kan je beter iemand anders halen dan iemand met een historie bij je aartsrivaal, voordat er van alles van vroeger weer wordt opgehaald.

Heel opvallend de reacties hier. Wanneer ten Hag een Nederlander aan wil trekken dan is dit forum te klein met allemaal zure, negatieve reacties. Maar wanneer, de heilig verklaarde, Slot dat doet dan is het geen probleem dat het een Nederlander is. Iets van met 2 maten meten?

8 juli 2024 om 17:07

"de heilig verklaarde Slot "

Dan laat je je ook even in je kaarten kijken zeg ...

8 juli 2024 om 19:38

Negatieve reacties wanneer ten Hag een Nederlander aan wil trekken? Hij wordt aan een touringcar vol Nederlanders gelinkt. Nu weer Zirkzee, Brobbey, De Ligt, Ten Rouwelaar en Hake.

De Technische staf van Liverpool maakt deze keuze's. Daar mag Slot over meedenken en meepraten maar niet bepalen

Zou een goede assistent zijn, kent Slot, kent Hulshoff. Kent de premier league en communiceert in het management team heel makkelijk. Als 2e assistent niks mis mee. Verdedigend trainend is dit wel een aanwinst, nadeel toch zijn verleden bij Everton. In Engeland zijn de fans niet zo vergevingsgezind als in Nederland qua spelers/staf die wisselt van baan naar de rivaal.

Reageer