Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

FC Twente neemt tóch geen uitsupporters mee naar duel met Hammarby IF

Laatste update:

FC Twente gaat tóch geen uitsupporters meenemen naar Zweden voor de return tegen Hammarby IF van aanstaande donderdag. Dat meldt de club via de officiële kanalen. Afgelopen donderdag ging het na de heenwedstrijd in de voorronde van de Conference League volledig mis in de Grolsch Veste, daar er na het laatste fluitsignaal massale vechtpartijen uitbraken op de hoofdtribune tussen fans van beide clubs. Zaterdag maakte FC Twente nog bekend dat uitsupporters wel mee mochten reizen, maar daar is de club nu op teruggekomen omdat er 'nieuwe informatie is binnengekomen over de veiligheidssituatie van de supporters die naar Stockholm zouden afreizen'.

"Deze informatie in combinatie met de ongeregeldheden van afgelopen donderdag binnen en buiten het stadion hebben voor dit nieuwe inzicht gezorgd", zo valt er te lezen in het persbericht van de Tukkers. "Het is een ontzettend moeilijke en zware beslissing, maar we vinden dat we onze verantwoordelijkheid moeten nemen en gedwongen zijn tot dit besluit. We realiseren ons heel goed dat het voor velen een grote teleurstelling is, omdat zij zich al weken verheugen op deze Europese trip en de reis al hebben geboekt."

De club komt de supporters die al een kaartje hadden gekocht '(voor een deel) tegemoet'. "De tegemoetkoming bedraagt uiteraard de teruggave van de kosten van de toegangskaart, maar ook vergoedt de club tot een maximum van € 100,- de kosten van het vliegticket en tot een maximum van € 50,- de kosten van een eventuele overnachting." Ook reizen er minder mensen van de clubleiding van FC Twente mee dan normaal. "De afvaardiging van FC Twente die naar Stockholm afreist is tot een minimum beperkt."

Paul van der Kraan, de algemeen directeur, laat weten dat hij zelf ook niet meegaat. FC Twente won het duel in Enschede met 1-0, maar de vreugde om de gewonnen heenwedstrijd verdween al snel toen bleek dat er massale vechtpartijen waren uitgebroken op de hoofdtribune van de Grolsch Veste. Er werden tien mensen aangehouden en één supporter van Hammarby belandde in het ziekenhuis na een val van de tribune.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Verstandig besluit. Je kunt de veiligheid niet garanderen. Daarnaast kun je het als Twente toch niet meer goed doe. Wel jammer voor de goedwillende supporters..

31 juli 2023 om 12:16

En nu wel? Jij denkt dat de mensen die voor honderden (zo niet duizenden) euro’s een volledige reis hebben geboekt nu thuisblijven?

Die reizen alsnog gewoon af en zijn dus vele malen moeilijker te controleren aangezien er geen fanzone is en men dus vrij door Stockholm gaat bewegen.

31 juli 2023 om 12:20

Klopt, maar de club kan alleen gestraft worden voor ongeregeldheden ín het stadion. Dus voor de club is dit het beste. Voor de veiligheid in de stad en van de supporters is dit niet het beste ben ik bang.

31 juli 2023 om 12:22

Geld is te vervangen maar een mensenleven niet. De sfeer is zodanig dat niemand verbaasd hoeft te zijn dat er grote ongelukken gaan gebeuren.

31 juli 2023 om 12:22

Dat is natuurlijk niets iets wat de club in de hand heeft. Men kan natuurlijk niet verder gaan dan de veiligheid in het stadion en die kan men niet garanderen (waarschijnlijk van 2 kanten). Men wil natuurlijk ook niet het risico lopen op Europese uitsluiting of straffen. Dus voor de club lijkt me dit logisch.

31 juli 2023 om 12:31

Twente vergoedt een deel van de reis van de supporters

31 juli 2023 om 12:33

@Nijoheth: zeker, maar het systeem faalt hier. Voor de club(s) is er een incentive om geen supporters toe te laten, want als het mis gaat in het stadion zijn zij de dupe. Daarentegen hebben supporters al kosten gemaakt die ze niet meer terug kunnen krijgen, dus die gaan hun reis niet afzeggen. Logisch gevolg is een licht ontvlambare situatie in de stad. Enige oplossing die ik zie is om supporters te compenseren voor eventuele annuleringskosten, maar wie gaat dat betalen?

31 juli 2023 om 14:01

Ik mag hopen dat die fans een beetje nadenken en dus inderdaad een keertje thuisblijven.

31 juli 2023 om 12:58

Nou ik denk dat het gebrek aan support en hoe fanatiek de tegenstanders hun support is dat dit je zomaar kan gaan opbreken

31 juli 2023 om 14:05

Zo fanatiek dat het niet eens uitverkocht is daar

31 juli 2023 om 13:11

Supporters kunnen we deze groep niet noemen. Verstandig om niet te gaan. KNVB zou Twente gewoon peperdure straf moeten geven in mijn beleving. Wellicht dat een algeheel hoodie verbod bij wedstrijden iets oplevert.

31 juli 2023 om 14:13

Haha een algemeen hoodieverbod? Wat een onzin je hebt geen dresscode nodig in een stadion en dit kun je dan ook niet verplichten

1 augustus 2023 om 01:32

Je kan dit wél verplichten natuurlijk. Een voetbalstadion is geen openbare ruimte ofzo.

31 juli 2023 om 13:35

Iedereen die ik spreek gaat alsnog. Lijkt mij juist onveiliger.

31 juli 2023 om 15:46

Dan kies je er zelf voor. Kunnen ze straks weer op de socials huilen dat de politie daar ze niet goed begreep en voor niks klappen gaf….

Dat gaat gezellig worden in de stad met 1500 Twente supporters die toch gaan afreizen...

31 juli 2023 om 12:25

De mensen die nog naar Stockholm gaan op alles af te breken zijn de mensen waardoor het niet doorgaat ik hoop maar op een leuk bedrag terug maar dit gaat veel geld kosten. Nu naar Stockholm is het laatste wat ik ga doen

31 juli 2023 om 12:32

Ook als je al een paar 100 euro, zo niet 1000 euro, kwijt bent aan vlucht+ verblijf? Wat is een vergoeding van 150 euro nou op een prijs van misschien in totaal wel 1000 euro.

31 juli 2023 om 12:41

Hij heeft het ook over mensen die daar naartoe gaan 'om alles af te breken'. Dat heeft niets met welk geld dan ook te maken.

31 juli 2023 om 12:46

Ik heb het dan ook over zijn laatste zin.

31 juli 2023 om 12:58

Als iemand echt €1000 aan een vlucht + verblijf Stockholm heeft uitgegeven, dan kan diegene het geld wel missen heide040. Dat lijkt mij erg duur...

31 juli 2023 om 13:08

Serieus "dan kan diegene het geld wel missen"? Bizar deze uitspraak.

31 juli 2023 om 13:09

Je had ook de afgelopen maanden het nieuws kunnen volgen en kunnen inschatten dat dit zou kunnen gebeuren voordat je dit reis ging boeken

31 juli 2023 om 13:51

Bizarre Tukkers, bizarre reacties…

31 juli 2023 om 14:00

Wat lul jij dan? Waar zie je bizarre reacties van Tukkers hier?

31 juli 2023 om 14:05

@heide040 - Dan is de persoon in kwestie nogal dom. Daar kun je bijna twee weken royaal en all-inclusive van op vakantie aan de warme Europese kusten qua vlucht en verblijf. Verder is er meer te doen in Zweden dan enkel een wedstrijdje Hammarby - FC Twente. Je kunt er dan altijd nog een stedentrip van maken.

31 juli 2023 om 14:48

@sirius. Niet iedereen houdt van een zon vakantie

31 juli 2023 om 13:05



Leuk voor die 1500 "supporters" die toch gaan afreizen..en minder leuk dat ze daar dan klappen gaan krijgen..

31 juli 2023 om 13:32

Of ze zijn niet zo bang als Nikos, de meeste mensen die gaan zijn pet en sjaal supporters.

31 juli 2023 om 15:17

En dat is maar goed ook, ben fanatiek zat maar ga niet matten om een pot voetbal

31 juli 2023 om 18:53




Heeft niks met bang te maken, eerder dom ..of denk jij dat de Hammarby fans het hierbij laten wat er in de Grolsch veste is gebeurd? die ze aanvielen waren ook pet en sjaal supporters, waren familieleden en gezinnetjes,ouders met kinderen.. kun je wel stoer daarheen gaan en zogenaamd niet bang zijn maar wel rennen voor je leven als ze achter je aan komen..moet je dat willen.



Dit is vragen om problemen aangezien vrijwel alle supporters logischerwijs al dure reizen + verblijven hebben geboekt. Die gaan niet opeens honderden euro’s door het toilet spoelen.

In plaats van alles te regulieren, ga je nu dezelfde situatie krijgen als met Frankfurt in Napoli.

31 juli 2023 om 12:17

Niks doen na die schandalige actie bij de thuiswedstrijd is ook geen optie. Enige juiste beslissing lijkt me.

31 juli 2023 om 12:17

Ik blijf gewoon thuis hoor, heb er niks te zoeken en ga geen stad afbreken omdat ook onder andere Tukkers de koppen van Zweedse mensen inslaan.

31 juli 2023 om 12:23

Ik hoop dat meerderen zo denken. Accommodatie zal nog wel te annuleren zijn zonder (veel) kosten, maar de vliegreis waarschijnlijk niet, toch?

31 juli 2023 om 12:26

Is er geen leuk weekendje van te maken? Zonder een Twente shirt aan te trekken natuurlijk.

31 juli 2023 om 12:30

Mwah lijkt me niet wat, van het gedeelte dat ik nog terugkrijg kan ik beter met de groep waarmee ik zou gaan een weekendje weg plannen

31 juli 2023 om 12:58

Musea in Zweden zijn gratis van entree, dus het stadion is je misschien verboden, het Moderna Museet is echt prachtig, alleen al van interieur. Niks mis met een weekend voetballoos in Stockholm.

31 juli 2023 om 14:01

Mwa, je beschermt op deze manier de gezinnen e.d. die er sowieso niet zouden gaan rellen, waardoor enkel de tokkies overblijven. De gezinnen maken er nu een korte trip van, terwijl alle problemen veroorzaakt gaan worden door de tokkies. Er verandert dan dus niets. Als ze voor problemen zorgen in de binnenstad van Stockholm, hadden ze dat in het stadion ook gedaan. FC Twente moest iets doen en dit is het enige dat ze konden doen, met dank aan die zogenaamde supporters die denken hooliganisme hetzelfde is als clubliefde, de sukkels.

Enige hoop dat ik nu heb is dat we die schijnheilige honden van Hammarby nu oprollen. Helemaal klaar met die club. Ja, wat onze supporters hebben gedaan was fout en in- en interieur maar ook Hammarby treft blaam. Echter die doen alsof hun neus bloedt en zeggen dat ze niks, maar dan ook helemaal niks, fout hebben gedaan. Vreselijke club.

31 juli 2023 om 12:17

Verschrikkelijke club. Minuut stilte vern**ken, provoceren. Dan komt het tot confrontatie en zijn ze alleen maar slachtoffer. Zit maar 1 ding op: winnen

31 juli 2023 om 12:21

@FCT 4 Ever.
Het was inderdaad weinig respect wat Hammarby fans lieten zien.
Daarom hoop ik ook op een sportieve reactie van jullie deze week.

Ps: hiermee praat ik het geweld niet goed van Fct twente fans.

31 juli 2023 om 12:27

Sorry Prem,
Maar heb toch het idee dat je het geweld van FC Twente fans goedpraat

31 juli 2023 om 12:38

Hij zegt toch dat hij het niet goed praat.
Ik vind het schandalig hoe iemands woorden zomaar kunnen worden verdraaid tegenwoordig, dat maakt me verdrietig!

31 juli 2023 om 12:46

@acm4life. Zie mijn laatste zin, ik praat het juist niet goed.
Dat is ook zeker niet mijn intentie. Daarom: sportief reageren voor Twente deze week!

31 juli 2023 om 12:51

Haha ff serieus jongens. Je kan toch de ondertoon wel lezen dat deze jongen met "sorry Prem,
Maar heb toch het idee dat je het geweld van FC Twente fans goedpraat" een grapje maakt???

Ot:
Idd het enige wat je als club Twente kan doen. Hoop dat er niet alsnog een stelletje achterlijken daar de boel gaat lopen verzieken.

31 juli 2023 om 13:03

@bizzlad, heb juist het idee dat hij me tegenspreekt op die betreffende zin.
Kan zijn dat ik het fout heb, daarom ook mijn reactie erop.

31 juli 2023 om 13:08

Ik denk dat je de opmerking iets te serieus neemt.
Het zou me enorm verbazen als dit een serieuze reactie was.

31 juli 2023 om 13:12

@bizzlad. Zou kunnen, heb altijd wel moeite om sarcasme of iets te herkennen, al zeker als het subtiel is of zonder emoticons

31 juli 2023 om 14:52

Ik wist niet dat jij tegen geweld was..

31 juli 2023 om 13:35

Aghh wat Hammarby deed was een doorsnee uitwedstrijd van Twente. Wordt het dan normaal dat elke club die thuis speelt zicht agressief gaat opstellen tegen Twente? Ik vind het opzich logisch dat als je provoceert je ook moet kunnen incasseren. Echter dan wel in een 1 op 1 verhouding. Als je zo graag wilt knokken, gelijke aantallen. Zo niet, is er wel degelijk een slachtoffer.

31 juli 2023 om 13:59

Daar ben ik het mee eens. Die groep van Hammarby dat al weken op Twitter zwerft en maximaal hebben lopen provoceren, zijn van hetzelfde niveau en ik verwacht dan ook dat zij van hetzelfde niveau zijn als die debielen met de capuchons.

31 juli 2023 om 14:31

Ben het absoluut met je eens hoor maar we moeten nu niet direct doen of de Hooligans van Fc Twente, Ajax, Feyenoord etc. lieverdjes zijn..
Ook deze personen doen veel dingen welke niet door de beugel kunnen en schuiven vaak dingen ook af omdat 'ze geprovoceerd' waren.

Was ook faliekant mis gegaan, ik snap het wel

31 juli 2023 om 12:39

Zal nu alsnog mis gaan. Vooral omdat Twente zich wilt bewijzen en revanche wilt nemen onder de supporters. Men gaan nu de kroegen in om de wedstrijd te kijken. Dus dan krijg je al gezeik in het centrum gedurende dag. Zullen ook geen fanzones zijn waardoor je dus vrij kan rondlopen in stockholm. Een grote puinzooi wordt het en dat allemaal omdat FC Twente haar uitsupporters niet wilt meenemen. Angst regeert! Had je ze gewoon toegestaan en extra politie inzet was er niets aan de hand geweest.

31 juli 2023 om 13:57

@ajax Rotterdam - Je vergeet dat FC Twente niets te zeggen heeft over extra politie-inzet. Ze staan volledig machteloos betreft wat ze in Zweden willen aan beveiliging e.d. FC Twente kan simpelweg niet anders. Die gekken met die capuchons moeten weten dat er consequenties aan hun primitieve gedrag zit en als je de veiligheid van gezinnen niet kunt waarborgen, is dit het enige dat je kunt doen als club. FC Twente neemt nu haar verantwoordelijkheid en zorgt er tevens voor dat FC Twente niets aangerekend kan worden als er toch iets gebeurt.

Stel dat Twente allemaal lieverdjes had, dan was dit toch geen probleem geweest?! Kwestie van jezelf niet kunnen gedragen en een slechte naam hebben met een tegenstander die ook een stel idioten heeft. Zuur voor de goedwillende fans die er weer onder moeten lijden.

31 juli 2023 om 12:57

Geen enkele club heeft alleen maar lieverdjes, dus na je eerste zin slaat eigenlijk je hele reactie nergens meer op.

31 juli 2023 om 13:05

Die clubs zijn er dus wel, waar het gewoon 99% van de gevallen goed gaat. Bij Twente gaat het internationaal voor mijn gevoel meer dan 50% van de gevallen mis. Daar slaat mijn reactie op. Als je die Twente bril afzet dan zie je dat zelf ook...

31 juli 2023 om 13:25

Je onderbuikgevoel is wat anders dan de feitelijke gang van zaken. Heb zelf heel wat leuke, gezellige Europese potjes meegemaakt met Twente. Een bepaalde spanning hangt er doorgaans wel, maar over het algemeen is er niets aan de hand. De uitwedstrijden in Marseille en Parijs waren wellicht geen graadmeter, maar dat ligt vooral aan de thuisclubs. Kwaadwillenden heb je altijd, ook bij Twente. Maar als 'normale' supporter heb ik nooit problemen gehad.

31 juli 2023 om 13:34

Kan weinig clubs bedenken die regelmatig Europees spelen en waar nooit wat gebeurd.

31 juli 2023 om 13:54

@keva007 - Die clubs zijn er niet, zeker niet clubs met een bovengemiddelde supportersschare. Je hebt het over een Twente-bril, maar jij lijkt de andere te dragen. Clubs met grote supportersgroepen hebben er nou eenmaal meer rotte appels tussen zitten, helaas.

Tip: doe dat in het vervolg ook maar bij alle uitwedstrijden. Dat hooliganisme van wie dan ook, ben ik spuugzat.

31 juli 2023 om 12:21

Waarom niet gewoon gelijk alle supporters verbieden? Kun je stadions ook mooi sluiten en speel je Feyenoord - Ajax gewoon op een grasveldje ergens in Rotterdam-Zuid.

Dan heb jij geen last meer van hooligans.

31 juli 2023 om 12:38

@jjr12 : moet ik hieruit begrijpen dat jij hooliganisme geen enkel probleem vindt?

31 juli 2023 om 12:48

Dus jij vind iedereen in een uitvak een hooligan?

31 juli 2023 om 12:49

@mutsaers78

Dat hoor je mij niet zeggen.

Ik ben echter fel tegenstander van de ‘oplossing’ dat men dan maar uitsupporters moet weren. Zelfs bij Twente - Hammarby was dat geen oplossing aangezien de supporters die voor problemen zorgden enerzijds de Twentesupporters waren en anderzijds de Hammarby supporters die niet eens in het uitvak zaten.

Denk jij dat, nu Twente geen officiële uitsupporters meeneemt naar Stockholm, dat er geen enkele Tukker (en Duitser) rond loopt daar en er geen incidenten gaan zijn aanstaande woensdag en donderdag?

31 juli 2023 om 14:11

@JJR12 : Niet in dit geval nee. Wel in alle komende gevallen.

Als men uitsupporters toe blijft staan bij uitwedstrijden, zal de ellende zich blijven herhalen. Jammer voor de normale supporters, maar het probleem is tegenwoordig te groot om het maar door te laten gaan.

31 juli 2023 om 20:07

Het is helaas het probleem van tegenwoordig, de goede moeten onder de kwade lijden. Zolang er geen maatschappelijke oplossing komt met een meldingsplicht en dergelijke of beter gezegd een Europese wet- regelgeving zal dit blijven bestaan.

1 augustus 2023 om 13:35

Ik ben ook gewoon voor festivals zonder bezoekers, dan heb je die gewelds en drugs excessen ook niet meer.

Vanaf het begin is er olie op het vuur gegooid en vak P is er keihard ingetrapt. Ik zat er heel kort op het stadion. Het waren veelal geen businessmensen. Gewoon hooligans die die business kaarten in handen hebben gekregen. Die paar business mensen die er hoorden te zitten waren dus de Sjaak. Super jammer dat dit tegenwoordig bij voetbal hoort. Uiteindelijk benadeel je je eigen club. Nu mag een jongen als Rots met de staart tussen de benen proberen te scoren. Dat lukte hem drie keer niet in ons eigen stadion.

31 juli 2023 om 23:19

De Twente fans hebben inderdaad flink op de business leden van Hammarby ingetrapt, na eerst flink stuk vrij door het stadion te hebben gestapt. Goed dat je er niet omheen lult!

Dit is dus precies wat Hammarby wou. Maar de supporters gaan er toch wel heen voor een tripje Stockholm

31 juli 2023 om 12:20

Dat is dan ook weer precies wat die -supporters- wilden. Of de wedstrijd nou wel of niet door zou gaan, voetbal is bijzaak. Toch?

31 juli 2023 om 14:51

Voor veel supporters is voetbal hun leven. Gezondheid op 1 daarna komt de club.

Logisch besluit maar wat zuur. Zou mn eerste Europese trip worden nadat ik vorig jaar door omstandigheden niet kon, keek er zo erg naar uit omdat Stockholm ook een geweldige stad. Maarja een groep hersenloze mensen verpest het en ondanks dat Twente een deel terugbetaald (erg netjes trouwens) kost dit mij toch nog 200-300 euro.

Ze hebben hun zin. Konden hier feestvieren, alle regels aan hun ongewassen reet lappen en Twente is op alle fronten de pineut. Straf, buts in imago, geen fans bij een wedstrijd waar je die goed kunt gebruiken.

31 juli 2023 om 12:23

Klopt, dit voelt flink onrechtvaardig. Het gaat een hels karwei worden in dat stadion, waar bijna 30000 fans keihard hun best gaan doen het Twente zo moeilijk mogelijk te maken. En zelf dus zonder enige support...

31 juli 2023 om 12:48

Tsja, dit is typerend voor Nederland.
Er waren al signalen zat dat het vorige week mis zou gaan.
Besluit had ook kunnen zijn "geen uit supporters welkom".
Maarja, Nederland he......wij staan open voor alles en iedereen en als het dan misgaat word elke agent die zijn wapenstok gebruikt geschorst zolang het onderzoek loopt....zwaar triest.

31 juli 2023 om 12:51

@tinus45

De typische Nederlandse oplossing zou zijn om geen uitsupporters toe te laten, zie Cambuur, de Klassieker, MVV - Roda etc.

Echter lost dat Europees vrij weinig op als je dat last-minute besluit aangezien vele reizen al geboekt zijn en je dan veel meer problemen gaat krijgen in de stad (zie Napoli - Frankfurt).

31 juli 2023 om 13:51

@tinus45 - Tja, dat krijg je als je gemiddelde harde kern stoertje nog te dom is om te poepen. Die Hammarby aanhang is werkelijk waar ernstig aan het provoceren en riepen het over zichzelf af door het er zo dik bovenop te leggen, maar die debielen in hun hoodie trapten er met open ogen in en benadelen de club voor de zoveelste keer. Dat groepje benadeelt de club keer op keer in meerdere opzichten, maar denken dat ze iets voorstellen voor FC Twente omdat ze totaal doorgesnoven wat liedjes kunnen meeschreeuwen.

31 juli 2023 om 20:10

Kan een club bij een Europese wedstrijd ervoor kiezen uitsupporters te weren? Ik denk het niet. Je bent verplicht een % kaarten beschikbaar te stellen. Alleen wanneer de bond zelf besluit vanwege een straf of iets dergelijks. Het is aan de uitploeg zelf om de beslissing te nemen, niet de thuisploeg.

31 juli 2023 om 13:17



IMHO ben je boos op de verkeerde groep, de schuldige zijn de 'supporters' die degene op de hoofdtribune hebben aangevallen.

31 juli 2023 om 13:31

Dat zijn ook kneuzen, maar beide clubs is wat aan te rekenen. Dan voelt het onrechtvaardig als maar 1 van de 2 wordt gestraft.

En terecht. Nederland begint echt het tokkie land van Europa te worden, ik ken geen enkel land met zovaak gezeik op de tribune als NL fans. En niet eens tegen een Europese tegenstander, zelfs in de eredivisie vorig jaar wekelijks de mist in. Kom op jongens, gedraag je eens. Vroeger was er nooit wat aan de hand!

31 juli 2023 om 12:25

Zolang we in Nederland geen echte voetbalwet hebben zal het nooit veranderen. Na het invoeren van een voetbalwet heb je gezien dat het in Engeland en Duitsland veel minder is geworden. Helemaal uitbannen kun je het nooit, maar de Nederlandse regering doet (zoals altijd) helemaal niets.

31 juli 2023 om 14:02

Het is ook laf om maar achter de voetbalwet te verschuilen, clubs kunnen zoveel meer doen maar verzaken gewoon. Identificatieplicht als je het stadion binnen wilt en bijv detectiepoortjes. Of slimmere oplossingen met camera;s. Hier wordt vaak gezegd dat het niet kan met die grote aantallen, ga maar eens naar een sport wedstrijd in Amerika. Is het gewoon standaard dat de 10 duizenden toeschouwers gewoon allemaal worden gecontroleerd. Geen enkel probleem.

31 juli 2023 om 12:26

“Ik ken geen enkel land met zoveel gezeik op de tribune als de NL fans”.

Maar in hoeverre verdiep jij je erin? Het feit dat je roept dat er “vroeger nooit wat aan de hand was” zegt eigenlijk al genoeg. De jaarlijkse rapporten van het Auditteam Voetbal en Veiligheid tonen aan dat er tot aan de Coronaperiode een fikse jaarlijkse daling was van incidenten in en rondom de voetbalstadions in combinatie met een dalend aantal stadionverboden. Sinds de Coronaperiode lopen die aantallen weer op, maar zijn ze alsnog significant lager dan 10-15 jaar geleden.

Kijk eens naar Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië, Polen etc waar het zelfs in de 2e, 3e en 4e divisie wekelijks mis gaat met rellende supporters. Rellen tussen Olimpija Ljubljana en Hadjuk Split zul je niet op VZ of op Nu.nl zien nee, maar een tijdelijk gestaakte wedstrijd vanwege het gooien van een bekertje in de Eredivisie wel. Dat betekent echter niet dat er buiten Nederland niets gebeurd.

31 juli 2023 om 12:26

Vroeger was er nooit wat aan de hand 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Wat er nu gebeurt is echt niks vergeleken met mijn jeugd in het voetbal, echt hou op zeg

31 juli 2023 om 12:30

Het gaat nu veel vaker mis dan vroeger dat kan iedereen beamen

31 juli 2023 om 12:34

Mauro Hoe oud ben je als ik vragen mag? Gezien je reactie. Het enige verschil is social media. Alles wordt gefilmd. Vroeger waren de rellen grootschaliger en intenser. Dat kan iedereen beamen.

31 juli 2023 om 12:34

Hé??? Het gaat nu amper mis, op voetbal hooligan gebied is het echt heel erg kalm en rustig.
Pfff het Diekman veranderde vroeger 1 x per 2 weken in een ware Gazastrook vroeger. Uitwedstrijden waar je vrij met auto en trein aankwam en direct kon rennen voor je leven, dat is er nu echt niet meer.

Je hebt geen idee van hoe het er vroeger aan toe ging, wat er nu “mis” gaat haalde vroeger het nieuws niet eens.

31 juli 2023 om 12:36

Ja check, dat is een terecht vraag..

31 juli 2023 om 12:45

Vroeger bedoel ik met de recente jaren en toen ging het haast niet mis in eredivisie, buiten wat potjes Utrecht Ajax etc, vorig jaar wekelijks gezeik en afgelopen Europese wedstrijd gelijk weer raak en ik hou m’n hart vast voor start eredivisie. Natuurlijk helpt de harde, zero tolerance beleid van KNVB ook niet en is dit harder dan andere landen, Een bekertje op het veld is gelijk consequenties, maar zo moeilijk is het ook weer niet om gewoon normaal te doen. JUIST Nederland acht ik in staat om een zeer nette wedstrijd af te leveren. Tis lachwekkend aan het worden, maar omdat het om “ons” land Nederland gaat, willen we niet kritisch zijn en is het voor sommige tegen het zere been. En om op een andere reactie hierboven te antwoorden, nee we krijgen niet alles mee vanuit het buitenland en maar ik volg wekelijks Serie A, en daar is, althans in het stadion, niet wekelijks gezeik. Dat gezeik op de tribunes verpest voor ons het potje voetbal kijken..Het moet beter, daar kunnen we allemaal over eens zijn toch?

31 juli 2023 om 12:57

@maurootje

3 dagen geleden waren er nog rellen bij de vriendschappelijke wedstrijd tussen Modena en Torino, de week daarvoor vielen supporters van Como met stokken de supporters van Sampdoria aan en ook bij de Nations League wedstrijd tussen Spanje en Italië ging het fout in en rondom het stadion en zijn er er tientallen Italianen opgepakt.

Nogmaals, dit is geen Nederlands probleem en het is ook niet erger dan vroeger. Dankzij social media is het echter zichtbaarder geworden voor alles en iedereen.

31 juli 2023 om 13:45

Dat komt omdat jij puur inhoudelijk op dat gebied zeer waarschijnlijk enkel datgene meekrijgt wat in Nederland gebeurt. Hooguit naar een fractie van Italie en voor de rest vertrouwt op wat je meekrijgt bij dit soort platformen (even een gok).

De voetbalwet lijkt te werken, maar in landen waar die niet is loopt het geregeld uit de hand. Nederland is er daar 1 van. Bovendien zie je in Engeland en Duitsland ook dat zelfs met een voetbalwet, je rellen nooit helemaal uit kunt sluiten.

31 juli 2023 om 20:13

Lol, vriend, verdiep je even in de competitie van je favoriete club Ac Milan. Daar gebeurd meer dan hier in Nederland?

Eigenlijk zegt Twente nu alleen "ja we snappen dat jullie wel gewoon gaan want de reis is al helemaal geboekt, maar wij zijn niet meer verantwoordelijk". Tja...

Daarbij heeft nu Hammarby ook nog hun zin. Lekker bij ons de boel op stelten zetten waardoor Twente nu zonder support in dat kolkende stadion een hele lastige wedstrijd over de streep moet gaan trekken. Ik heb er een hard hoofd in.

31 juli 2023 om 12:32

Dit idee krijg ik ook. Het bestuur van Twente trekt zijn handen er gewoon vanaf. Het enige zinnige zou zijn om in samenwerking met de lokale autoriteiten de boel te reguleren. Aan de andere kant kan je je afvragen of dat nog wel zin heeft. Als je de Twente aanhang afgelopen donderdag zag, kan je reguleren tot je een ons weegt. Best gerechtvaardigd om je dan af te vragen of het te verantwoorden is om daar publiek geld aan uit te geven. Sneu hoe dit nu loopt. De "oh zo respectvolle" aanhang van Hammarby lijkt een beetje de lachende derde. Hopelijk kunnen de spelers van Twente het hoofd koel houden en de coëfficiënten-punten mee naar Nederland slepen.

31 juli 2023 om 13:14

Ik snap Twente op zich ook wel. Uiteindelijk bepalen de fans helemaal zelf of ze er een dikke teringzooi van gaan maken, dan kan de club wel maatregelen nemen, maar als eenmaal besloten is massaal onrust te stoken staat de club compleet machteloos. Dit soort beslissingen krijg je wel wanneer de club vervolgens wel alle onrust wordt aangerekend.

Ze hadden beter wel uitsupporters moeten toe laten. Dan konden die zogenaamde supporters, die daar dan gaan rellen opgepakt worden en was Twente van die die lui af geweest.

De fans van Hammarby lieten al weken van te voren zien met welke intenties ze naar Nederland kwamen. Die hadden ze ook gewoon niet toe moeten laten. Verder goed besluit van Twente. Kan alleen maar fout gaan.

31 juli 2023 om 13:30

Op dit punt ben ik het volledig met je eens; je had gewoon twee wedstrijden zonder uitsupporters moeten spelen.

31 juli 2023 om 13:33

Ik vond dat uitvak juist schitterend. Hammarby is volgensmij echt een fantastische club. Het voetbal is zo slecht maar toch zulke fans... Het ging pas mis bij het toelaten van al de hooligans in de gezinsvakken.

31 juli 2023 om 13:59

Fantastische club, really?

Alles en iedereen rondom die club is knettergestoord (inclusief het bestuur).

31 juli 2023 om 14:46

Ik geloof er niet zo in dat iedereen zo is. We hebben een paar rare lui aan het woord gehoord, maar dat betekent niet dat direct de hele club verrot is. Als ik een middelmatige speler zou zijn zou ik het een prachtige club vinden om voor te voetballen. Het alternatief is bijvoorbeeld een Excelsior in Nederland.

31 juli 2023 om 14:55

Kijk even langer dan je neus lang is, Hammerby is hele mooie club.

Wat een besluit.. Nu heb je 1500+ supporters rond lopen in de stad. Gaat gezellig worden dus.. Als ik social media moet geloven, zijn er op dit moment ook al aardig wat Twente supporters in Stockholm na het positieve bericht van afgelopen weekend dat Twente supporters wel welkom zijn.

31 juli 2023 om 13:04

Wat had je als club anders moeten doen? Alle beslissingen waren foutief geweest

31 juli 2023 om 13:40

Tja, acties geven reacties. Als je de veiligheid van mensen niet kunt waarborgen en je hebt een groep dat zich ernstig misdraagt, is dit de enige juiste beslissing. Buiten de consequenties voor die debielen met hun hoodie op lijkt die harde kern van Hammarby ook niet het meest frisse volk. Daar wil je dan geen kinderen in het uitvak hebben zitten. Veiligheid gaat voor en mensen weten nu waar ze vooral niet moeten komen om eventuele rellen uit de weg te gaan.

Enigste oplossing is een flink pak slaag op het veld geven en hopen dat dit soort supporters zich niet verder door Europa kunnen verspreiden.
Wat is er bekend over de sancties die Hammersby heeft gekregen op opgelegd heeft aan die 200 gasten op de hoofdtribune, zij weten natuurlijk dondersgoed wie daar zaten aangezien het kaarten waren die rechtstreeks door de club zijn verspreid.

31 juli 2023 om 12:51

Voetballend was het bagger wat Hammarby liet zien dus dat biedt hoop

Enige voordeel aan zo'n mooie tegenstander treffen is dat je die prachtige uittrip naar Stockholm cadeau krijgt, al zal het voor de gemiddelde voetbal supporter wel een lastige stad / land zijn om in te bewegen aangezien roken op terras en vermoedelijk in het stadion is verboden, de prijzen van alcohol bizar zijn en Zweden an sich erg stichtelijk van aard zijn.

Ik hoop dat de Twentse jongens die toch gaan toch vooral respectvol omgaan met de stad in plaats van hun frustraties te botvieren.

31 juli 2023 om 13:16

Hoop het ook, maar ik ben er bang voor. Zie de koppen donderdag wel weer verschijnen "Twente supporters slopen binnenstad Stockholm". Zucht.

Nu worden ze ook uitgeschakeld. Weg Europees voetbal: bedank “supporters “.

31 juli 2023 om 13:00

Als Twente gewoon zo staat zoals afgelopen wedstrijd, dan gaat dit zwakke Hammarby niet scoren hoor.

31 juli 2023 om 14:43

Dit moet Twente gewoon winnen ja, heb ze gisteren weer zien ballen en het lijkt helemaal nergens op.

Ik heb het hier ook al gezegd: het is beter dat ze niet meegenomen worden aangezien er een kans is dat Hammerby fans wraak gaan nemen. Dat had al vanaf het begin gemeld moeten worden, daarentegen toont Twente wispelturig gedrag en brengen zij hun supporters in problemen.

Fijn dat die tokkies die vorige week zo nodig moesten vechten het weer voor de rest moeten verkloten.

Verstandige beslissing. Een groep "supporters" heeft zich vorige week ernstig misdragen en dat Hammarby lijkt me nou ook niet de meest frisse harde kern te hebben. Die lopen nu alles af te schuiven, maar dat zijn zeker geen lievertjes. Kijkend naar de omstandigheden is dit gewoon de beste optie. Je kunt de veiligheid niet garanderen en daarbij moet je ook een boodschap afgeven aan die debielen die denken dat knokken en rellen de manier is om de club te steunen.

Helaas, je weet at het matten wordt als er twentesupporters in het stadion komen. Hoe meer geweld, hoe eerder uitsupporters afgeschaft worden. Echt niemand zit op dat type mens te wachten

Dit is zeker verstandig gezien de huidige sfeer bij Hammarby. Gisteren bij een competitie pot van ze geweest en er werden al een aantal haat liederen richting Twente ingezet, waar Hammarby zeer fanatiek publiek heeft. Er zullen vast nog een redelijk aantal Twente fans deze kant op komen maar ik vrees het ergste. Hammarby voelt zich hier het 'slachtoffer' en willen niets liever dan wraak donderdag. Ik verwacht een zeer grimmige dag in de stad/rondom het stadion.

31 juli 2023 om 15:11

Enorm jank publiek bedoel je. Meisjes die gefouilleerd worden en klagen dat dit “aanranding” is en vervolgens een tas met 34 fakkels en roombommen naar binnen smokkelen. Ik hoop van harte dat ze donderdag uit Europa vliegen en de komende 30 jaar niet meer terug komen.

Wij gaan zelf met bijna 35 man. Ruim 600 euro kwijt aan hotelkosten en tolbruggen en kaarten. Krijg je vanmorgen terwijl je de kofferbak aan inladen bent een lullig berichtje dat ze de kaarten blokkeren en je €50 ter compensatie kan krijgen. Nou ik kan uit eerste hand vertellen dat iedereen er schijt aan heeft en gewoon gaat. Wat je nu gaat krijgen is dat plekken van “pet en sjaal” supporters die afhaken worden ingenomen door getrainde hooligans van Twente en Schalke. En nee ik hoef geen deugpunten of open deuren maar dit is gewoon wat er gaande is.

31 juli 2023 om 16:50

Je spreekt jezelf een beetje tegen. 'iedereen gaat' maar pet en sjaal supporters gaan niet (jouw woorden). Allemaal leuk en aardig maar de plaatselijke kickboksvereniging ging natuurlijk sowieso al richting de wedstrijd, jouw punt maakt het alleen maar duidelijker waar de meeste 'fans' nu voor komen. Hammarby is natuurlijk niet de enige club in Stockholm dus het zal een druk onderonsje worden

Kan me wel vinden in de beslissing van de club. Echter zullen supporters die een reis hebben geboekt toch wel richting Stockholm gaan verwacht ik.
Deze ronde kent alleen maar verliezers, maar laat FCT toch maar door gaan

Zeer zwak besluit van Twente. Eerst zijn ze thuis niet in staat om te voorkomen of in te grijpen wanneer a) 200 Zweden op de hoofdtribune 90 minuten lang Ultra's uithangen. dan b) zie je aan alles dat dit misgaat en is Twente niet in staat om te voorkomen dat Twente hoodies die hoofdtribune bereiken. En na hun eigen geblunder jagen ze supporters nu op kosten waarbij een deel alsnog zal gaan, maar in Zweden vogelvrij is verklaard. En Twente kan naderhand zeggen het treurig te vinden, maar niet verantwoordelijk te zijn. Bah!

Ja wel verstandig dit besluit. Je voelt het al fout gaan wanneer er wel FC Twente supporters mee gaan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren