Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Engeland haalt derde keeper (38) van Manchester United die dit seizoen geen minuut speelde bij de groep voor het EK

Laatste update:

Bondscoach Gareth Southgate heeft Tom Heaton bij de Engelse selectie gehaald voor dit aankomende EK. De 38-jarige derde keeper van Manchester United zal niet als speler onderdeel zijn van de groep, maar als ‘trainingskeeper’. Heaton zal gedurende het hele EK ondersteuning bieden aan Jordan Pickford, Aaron Ramsdale en Dean Henderson.

De ervaren Engelsman speelde dit seizoen geen enkele minuut voor Manchester United, maar gaat het EK in Duitsland dus toch van dichtbij meemaken. Wat de rol van Heaton precies wordt is niet helemaal duidelijk, maar wat zeker is is dat hij dus in ieder geval het hele toernooi zal meetrainen.

Het artikel gaat verder onder de video
Meer video's

“Ik ben heel blij dat Tom met ons meegaat naar Duitsland”, laat Southgate optekenen op de website van de Engelse bond. “De ervaring leert ons dat een toernooi veel vergt van onze keepersgroep onder leiding van Martyn Margetson (de keeperstrainer, red.).”

“Tom zal een rol van onschatbare waarde spelen op het trainingsveld en Jordan, Aaron en Dean ondersteunen. Buiten het veld zal hij bijdragen aan de positieve sfeer die we altijd willen creëren. We zijn Manchester United dankbaar voor hun steun om dit mogelijk te maken.”

Heaton fungeerde dit seizoen als derde doelman van the Red Devils en kwam zoals gezegd geen enkele minuut in actie. De drievoudig international van het Engelse elftal beschikt bovendien over een aflopend contract, al is de club wel met hem in gesprek om die verbintenis te verlengen.

Engeland neemt het in de groepsfase van het EK op tegen Servië, Denemarken en Slovenië. The Three Lions zijn een van de grote favorieten voor de eindzege in Duitsland.

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste voetbalnieuws? Word nu lid van het Voetbalzone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Je hebt drie keepers en waarschijnlijk een nog grotere keepersstaf mee, en je moet de derde keeper van United meenemen ter ondersteuning? Vrij bizar als je het mij vraagt.

10 juni 2024 om 15:06

Mentale ondersteuning denk ik. Want anders dan Jordan Pickford, Aaron Ramsdale en Dean Henderson, heeft Tom Heaton het allemaal al een keer meegemaakt natuurlijk

10 juni 2024 om 15:17

Ik kan er ook weinig van maken. Ook het argument: "ervaring leert dat een toernooi veel vraagt van een keepers groep". Hoe dan? Je bent toch gewoon een paar weken op stap met een groep jongens. Overdag een paar uur trainen, paar wedstrijden spelen. Enige logische reden die ik kan bedenken dat ze hem meenemen is dat ze een 4e man nodig hebben bij het klaverjassen

10 juni 2024 om 16:10

@Repus, “Je bent toch gewoon een paar weken op stap met een groep jongens. Overdag een paar uur trainen , paar wedstrijden spelen” Zo kun je alles plat slaan. Een huis bouwen is zeker ook met een paar man wat stenen op elkaar stapelen? Jij laat wel zien dat inlevingsvermogen een kwaliteit is die niet voor iedereen is weggelegd. Wat de rede is waarom deze 3e keeper mee moet is mij niet duidelijk maar als 4e man voor het klaverjassen hadden ze ook een ander uit de reeds aanwezige groep, kunnen kiezen. Ook dat is dus een behoorlijk vreemde kronkel gedachte. Kortom, ik weet het niet, jij weet het niet, en toch zijn we hier op elkaar aan het reageren…..een duidelijk voorbeeld van de behoorlijk zinloze wereld van online reacties posten.

10 juni 2024 om 16:01

De Engelse voetbalbond is stinkend rijk. Die kunnen alles en iedereen inhuren om de beste resultaten te boeken. Ik snap dus ook niet waarom ze geen echte top keepers trainer meenemen en deze man wel?

10 juni 2024 om 16:47

Geen idee wat de gedachte er achter is, maar voor sommige trainingen, zowel in groepsverband of voor de keepers individueel lijkt een even aantal mij wel makkelijker werken. Je ziet toch vaak dat keepers met elkaar bezig zijn op een training. Er wordt nu heel gewichtig over gedaan maar genoeg clubs nemen om diezelfde reden op trainingskampen ook een extra (jeugd) keeper mee.

En ook op sociaal vlak kan ik me er wel iets bij voorstellen, in een groep van 3 heb je toch altijd een persoon die door zijn karakter stiller is en wat minder aandacht krijgt, dat heb je een stuk minder met 4 man.

10 juni 2024 om 17:20

Bovendien handiger met klaverjassen.

Enige wat bij mij omhoog komt is dat ze 2x 11vs11 kunnen spelen hierdoor of een trainingsvorm kunnen toepassen waar 2x2 keepers voor nodig zijn. Ik als keeper zie hier de logica niet van in. Southgate wss wel, krom is het wel of you ask me.

10 juni 2024 om 14:47

Ze hebben slechts 23 veldspelers he dus 2x 11 vs 11 wordt lastig.

10 juni 2024 om 15:22

Nee hoor, 2 x 11 is 22 heb je zelfs nog 1 wissel en 4 keepers?!

10 juni 2024 om 15:25

Heb je in dezelfde wiskunde klas gezeten als Aad de Mos? 😉

10 juni 2024 om 15:28

@Kali. Hij zegt 2 x 11 vs 11. Dat lukt niet met 23 nee.

10 juni 2024 om 17:47

Er wordt best vaak 5v5 gespeeld op een korter veld maar met grote goals. Veel intensiteit en doelgericht. Dit kan je met 4 keepers dubbel doen natuurlijk.

Handig voor de trainingspartijen. Dit is veel slimmer dan een 4e keeper meenemen in je selectie.

Dus Nederland is niet de enige die een extra keeperstrainer mee neemt. Verrassend dat ook Southgate meent dat een keeperstrainer het in zijn eentje te druk heeft met slechts drie keepers. Wat doen keepers tijdens een groot toernooi dan allemaal voor trainingen?

10 juni 2024 om 14:44

Ik zie dat er geen artikel over is, maar Nederland en Engeland zijn zeker niet de enige. Duitsland heeft ook om dezelfde reden een keeper mee genomen.

10 juni 2024 om 14:50

Weet jij of er in Duitsland wel een journalist is die daar naar de beweegreden gevraagd heeft? Voor zover ik weet hebben de Nederlandse pennenlikkers Koeman hier niks over gevraagd.

10 juni 2024 om 18:06

Er zit niet echt een reden achter. Volgens Nagelsmann is het om de druk onder de keepers te verspreiden. Die heeft ook liever 4 doelmannen om mee te trainen dan 3.

10 juni 2024 om 14:52

De keeperstrainer is vaak ook verantwoordelijk voor de standaard situaties, zowel aanvallend als verdedigend. Dan moet je dus naast de daadwerkelijke trainingen met de keepers ook de komende wedstrijden voorbereiden, tegenstanders live bekijken en/of een hoop beelden om deze vervolgens weer in trainingen met zowel keepers als de rest van het team te bespreken/trainen.

Het ligt een beetje aan de invulling van de staf, scouts kunnen een hoop druk wegnemen bijvoorbeeld maar de rol van keeperstrainer kan een stuk breder zijn dan we in eerste instantie denken.

Dit is gewoon de regels omzeilen om zo op de training een bepaalde hoeveelheid te creëren.

Koeman had mij ook best mee mogen nemen, ik kan van onschatbare waarde zijn in de kleedkamer 👍🏼

Zal wel voornamelijk beter uitkomen voor bepaalde trainingsvormen. Wel gaaf voor hem overigens, op deze leeftijd met zijn carrière nog even een EK van dichtbij meemaken.

Is tegenwoordig gewoon vrij normaal om er een keeper bij te hebben die alleen op de training meedoet. Bij Feyenoord hadden we afgelopen seizoen Kostas Lamprou in die rol.

10 juni 2024 om 14:55

Lamprou was vooral aangetrokken zodat Mikki van Sas gewoon zijn wedstrijden bij de O21 kon spelen ipv dat die op de bank moest zitten bij het 1e.

Los van alle en iedereen die vind dat het totaal onnozel is: Voor Tom zelf een -lijkt mij- aangename verrassing om plots een eindtoernooi met je land van wat dichterbij mee te mogen maken.

Ik had Engeland als favoriet voor de eindzege, maar na afgelopen week denk ik er heel anders over. Wat is daar allemaal aan de hand joh? Southgate lijkt het kwijt te zijn, hopelijk gaan ze me nog verrassen

10 juni 2024 om 18:21

Ach even het verwachtingspatroon temperen op deze manier. Daarentegen ook alle tabloids op de hals halen. Ben wel benieuwd wat zoiets als Grealish met het team doet, als blijkt dat andere spelers het er ook niet mee eens zijn

Alsof drie niet genoeg is

Reageer