Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

EK-succes van Nederlands elftal heeft vervelende gevolgen voor Ajax

Laatste update:

Ajax kan tijdens de cruciale Europa League-voorronde tegen het Servische FK Vojvodina (25 juli en 1 augustus) 'sowieso' niet beschikken over Brian Brobbey en Steven Bergwijn. Dat schrijft Tim van Duijn maandagochtend in een artikel van Voetbal International.

Het heeft allemaal te maken met het succes van het Nederlands elftal op het EK. De ploeg van bondscoach Ronald Koeman plaatste zich zaterdag voor de halve finale van het eindtoernooi.

Woensdag 10 juli wacht voor Nederland dan het treffen met Engeland. Ook Steven Bergwijn en Brian Brobbey, de namens Ajax afgevaardigde Oranje-internationals, zijn dan gewoon van de partij. Bergwijn was in twee duels basisklant, Brobbey speelde nog geen minuut dit eindtoernooi.

Het artikel gaat verder onder de video
Meer video's

Bij een overwinning van het Nederlands elftal spelen zij op zondag 14 juli een eventuele EK-finale. "Het ligt in de lijn der verwachting dat vervolgens ook zij een vakantie van twee weken zullen krijgen, voordat ze weer aansluiten bij Ajax", meldt Van Duijn.

Zodoende zal het treffen met Vojvodina voor beide mannen te vroeg komen. Vermoedelijk mist het Oranje-tweetal beide duels van het tweeluik. Het zijn de eerste twee officiële duels van Ajax met Francesco Farioli als hoofdtrainer.

De Italiaanse oefenmeester kan Nederland echter ook dankbaar zijn. Omdat Oranje Turkije uitschakelde, keert Ahmetcan Kaplan wel spoedig terug op het trainingsveld. Volgens Van Duijn begint de Turkse verdediger 15 juli aan zijn voorbereiding op het nieuwe seizoen.

Dat zou ruim op tijd zijn om eind juli mee te spelen tegen de Serviërs. Ook de twee Kroatische internationals, die de groepsfase niet overleefden, zouden die ontmoeting in principe kunnen halen. Josip Sutalo en Borna Sosa staan, net als Kaplan, ook 15 juli weer op het trainingsveld.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Ajax traint onder Farioli
Ajax traint onder Farioli
Reacties

Hier had iedereen allang op gerekend. Althans, voor het EK werd er al gerept dat Ajax de eerste ronde zou moeten spelen zonder Brobbey en Bergwijn. Dit bericht is niet echt nieuwswaardig dan.

8 juli 2024 om 07:38

Ohja? Want voor het EK was al duidelijk dat Nederland zover zou komen? Want Ajax heeft toch meer EK gangers, die er, vanwege eerdere uitschakeling wel bij kunnen zijn? Als Kroatië de halve finale had gehaald, kon je 2 extra spelers benoemen.Blijft bijzonder dat we voorrondes Europa nu al starten. Kalender is overvol. Alles wordt uitgebuit om zoveel mogelijk wedstrijden te spelen. EK is een goed voorbeeld, meer deelnemers, veel nummer 3 door, zodat je weer een extra playoff ronde hebt. Ze hadden nu al klaar kunnen zijn.

8 juli 2024 om 07:50

Ze moeten ook nog op vakantie he en de kans dat je eruit gaat in de groepsfase is met deze opzet extreem klein. Dus dat was zeker al ingecalculeerd.

8 juli 2024 om 09:17

Aan de andere kant zijn de selecties vaak groot genoeg om deze klappen op te vangen Akpom, Unuvar en Godts zouden in staat moeten zijn Bergwijn en Brobbey te vervangen. Zeker tegen een middelmatige ploeg uit Servië.

8 juli 2024 om 09:30

inmiddels is al zeker dat Nederland 4 wedstrijden meer speelt dan de groupsfase. Dus gewoon nieuwswaardig. Maar fijn dat Ajax hier al rekening mee heeft gehouden

8 juli 2024 om 14:54

Het is gewoon wat ongelukkig voor Ajax dat er nog spelers actief zijn op het Ek.
Normaliter zijn er geen ploegen die zo vroeg al moeten aantreden in Europa die nog actieve EK-gangers hebben.

8 juli 2024 om 08:44

Je weet pas sinds zaterdag dat je in de halve finale staat. Niets mis mee dus om er een artikel over te plaatsen.

Tja, als je zonder die twee niet in staat bent een rondje verder te bekeren, kan je gewoon beter helemaal niet inschrijven en Ajax gewoon beteropdoeken

8 juli 2024 om 07:34

Hou ik je aan!

8 juli 2024 om 07:47

Oké

8 juli 2024 om 08:00

Ik schat ze eerlijk gezegd wel hoger in dan Hercules

8 juli 2024 om 09:09

Godts, Akpom en Forbes waren niet in staat om tegen Pec een doelpunt te maken. Dat geeft te denken. Overigens is het de vraag of Brobbey vakantie wil na het EK. Omdat hij daar niet speelt zou het best kunnen zijn dat hij zelf beslist om direct aan te sluiten bij de selectie. En ik denk dat zo iets broodnodig is. Daar waar Psv en Feijenoord zich al aan het versterken zijn terwijl het seizoen voor hun later begint, blijft het bij Ajax stil. Dat zou dan toch moeten inhouden dat er financiële problemen zijn en dat eerst spelers moeten worden verkocht. Een zorgelijks situatie.

8 juli 2024 om 10:27

@petterson
Godts en Forbes zijn ook absoluut Ajax onwaardig. Wat jij zegt, heb ik zelf ook nog bedacht over Brobbey. Maar de mentaliteit heerst niet meer bij Ajax. Wat jij hierboven oppert, gebeurde vroeger zeer zeker dat spelers gewoon op eigen houtje eerder terug kwamen.

8 juli 2024 om 10:29

Godts Ajax onwaardig? Jij snapt er werkelijk bar weinig van.

8 juli 2024 om 18:56

Wat, zeg me in Godsnaam wat, heeft deze man tot op heden laten zien?

Oh gelukkig Sutalo en Sosa zijn er wel bij. Dan komt alles vast goed.

Wel slecht zeg, van de Uefa

8 juli 2024 om 08:00

Denk niet dat de UEFA rekening had gehouden met de mogelijkheid dat teams met EK gangers die zo ver komen ook al zo vroeg moeten beginnen.
Denk eerder dat je moet zeggen; wel slecht van Ajax zeg !

8 juli 2024 om 08:10

Wat een onzin. Dat is echt praten om het praten. Alsof alle teams met EK gangers alleen maar clubs zijn die met geen mogelijkheid een voorronde zouden hoeven spelen.
UEFA is simpelweg belust op geld, en zal dus zoveel mogelijk wedstrijden laten spelen. Ja, dat is een aanslag op spelers en de speelkalender. Maar dat is dan gewoon pech hebben voor clubs en spelers.

8 juli 2024 om 13:19

De UEFA houdt er gewoon helemaal geen rekening mee.
De eerste voorrondes zijn immers deze week al waar ook gewoon clubs uit B landen in uitkomen zoals Polen, of Roemenie, en Slovenie die ook door de groepsfase kwamen.

Tegelijk met Ajax stromen er clubs in uit o.a. Portugal, Belgie, Turkije en Kroatie. Het is wel heel naief om te denken dat al die landen er in deze fase al uit zouden liggen.

Het is nooit anders geweest, het is alleen al weer even geleden dat Ajax hier last van had.

8 juli 2024 om 08:17

An sich helemaal mee eens, maar dit is volgens mij altijd al wel zo geweest toch?

8 juli 2024 om 09:39

Ja dat klopt. Maar het zijn 2 toernooien gepland door dezelfde organisatie. Dat je die zo plant dat er belangenverstrengeling plaatsvindt is toch eigenlijk onprofessioneel

8 juli 2024 om 09:45

True, maar denk niet dat dit ooit gaat veranderen. Zelfde in mijn optiek de transferperiode. Je zou dan nooit al wedstrijden moeten spelen terwijl de markt nog open is. Maar ook dat zie ik niet veranderen.

8 juli 2024 om 13:49

Ook eens. En dat zal inderdaad niet veranderen, maar dan vind ik het wel nog steeds onprofessioneel.

Ach Bergwijn en Brobbey hebben ook het hele EK al vakantie. Als ze er woensdag uitvliegen kunnen zij ook best maandag op het veld staan.

Gelukkig, zonder Bergwijn! Dat Brobbey ontbreekt is dan weer wat minder.

8 juli 2024 om 08:33

Nouja, aan de andere kan is hij afgelopen seizoen wel betrokken bij 16 goals in de ED. Er zijn er maar weinig bij Ajax die dat evenaren.

Die gasten hebben al een paar weken vakantie.. Gewoon aantreden

Brobbey moet even ballen hebben en gewoon een vlucht naar huis nemen.
Al schiet Depay alles 40 meter over of langs de goal, Koeman gaat Brobbey nooit een kans geven.
Dan moet je als speler gewoon zeggen dat je wel weer terug naar de club gaat.

8 juli 2024 om 08:48

Je zult dit als speler niet snel doen, maar de kans dat hij minuten krijgt lijkt niet heel groot. Hij lijkt laatste in rangorde te staan. Waarbij ik hem eerder afgelopen wedstrijd gebracht had dan Zirkzee. Dit omdat ik hij mij beter lijkt in de counter maar hij ook met zijn fysiek de tegenstander heel erg bezig kan houden.

8 juli 2024 om 08:57

Ook gewoon sneu voor een Maatsen en een Zirkzee die hun vakantie moesten afbreken om eigenlijk alleen te dienen als bezetting voor de trainingen. Die paar minuten van Zirkzee tegen Turkije reken ik niet eens als een invalbeurt. Dan heb je (keepers niet meegerekend) nog De Ligt, Gravenberch en Brobbey die nog geen minuut hebben gespeeld. Is een Gravenberch zoveel slechter dan de Veerman die we dit EK hebben gezien? En een De Ligt had je toch veel beter in kunnen gooien voor de laatste 10 minuten van de Turkse storm?

8 juli 2024 om 09:05

Tsjah wat is er sneu aan mee mogen naar een EK? Volgens mij is alleen de ervaring al geweldig. Met enig realisme zal hij realiseren dat er momenteel twee backs voor hem zijn die beide geweldig spelen en leveren.

8 juli 2024 om 09:43

@superfarmers,

Ik snap dat ze dat niet snel doen, maar er zijn toch verschillende aspecten die gewoon niet kloppen.
1: Depay presteert niet, dus moet gewoon uit de basis.
2: Weghorst is een geweldenaar vanaf de bank, als basisspeler komt hij tekort.
3: Zirkzee was in eerste instantie niet opgeroepen(en dus niet goed genoeg bevonden). Dus zou laatste in de pikorde moeten zijn.
4: Dit bovenstaande zou toch moeten leiden naar speelminuten voor Brobbey?

8 juli 2024 om 10:17

@oortap er zijn altijd speler mee die niet de kans krijgen, de ligt is gewoon de back-up in het centrum moet van dijk of de vrij weg vallen. En Brobby ja misschien laat Zirkzee zich beter zien op de trainig dan Brobby. Ik bedoel weet niet of je het gehoord had na de wedstrijd tegen Turkije dat Brobby het eerste weg was, teleurstelling oké dat je niet speelt maar je bent een team en als Nederland kampioen word wel meevieren met de ploeg

8 juli 2024 om 16:23

Niks sneu aan, ik denk dat er duidelijk wordt aangegeven waarom je mag komen en de keuze bij jou ligt.

8 juli 2024 om 09:37

Tja Brobbey is inmiddels 4de keus dus die zal weinig minuten maken. Maar zo heb je wel meer spelers die weinig tot geen minuten maken. De ervaring van een EK met je eigen land is veel meer waard natuurlijk. Dat is een droom van elke speler lijkt mij.

Hopelijk kunnen ze na woensdag een paar weekjes op vakantie.

Ook zonder Brobbey en Bergwijn moet je gewoon van deze tegenstander winnen als Nederlandse club.
Het is wel bijzonder zuur dat door het succes van Nederland, er nog geen klap op gegeven kan worden wat betreft transfers.

Ik zie toch graag Bergwijn en Akpom verkocht worden zodat er nog wat financiën beschikbaar komen voor de posities die er echt toe doen.
Ik ben bang dat de transfer carrousel van Ajax nog wel eens heel laat op gang kan komen, terwijl respectievelijk Feyenoord en PSV al wat aankopen hebben kunnen doen. Nu heb ik er met Farioli wel meer vertrouwen in dat het team wat er is, beter staat dan onder Steijn en van 't Schip, maar een paar aankopen zullen toch wel fijn zijn voor de beste man.

Wat een achterlijk bericht dit....
Kaplan hoeft dus maar 10/9 dagen vakantie te krijgen, maar Bergwijn en Brobbey hebben 14 dagen nodig...... Absurdisme ten top van deze zogenaamde "kenner"

Ik hoop dat ik het mis heb, maar mijn gevoel zegt dat we na deze 1e kwalificatie wedstrijden er alweer uitliggen. Wordt weer een zwaar seizoen met maximaal 5e plek waarschijnlijk.

Als ik moet kiezen dan denk ik dat je veel meer hebt aan een terugkerende Caplan dan aan die twee aanvallers. Verdedigend is Ajax echt abominabel. Voorin ligt het probleem niet.

Brobbey heeft geen minuut gespeeld. Hoezo zou die er op 1 Augustus niet bij kunnen zijn?

Even wat anders. Wanneer een speler zich niet thuis voelt bij Ajax, kunnen we dat lezen hier. Niets mis mee, maar het zou ook mooi zijn wanneer het andersom is. Bijvoorbeeld het verhaal van John van Koen die Mikautadze onder zijn hoede wou nemen, maar dat aanbod werd door Mikautadze niet geaccepteerd. Volgens van Loen was Mikautadze ook niet willig om Engels te leren. Het ligt niet altijd aan de club.

8 juli 2024 om 13:25

Dat heeft hier toen dit naar buiten kwam, in Mei of zo, ook op gestaan. Ik meen dat dat toen door ESM (waar van Loen voor werkt) naar buiten is gebracht als reactie op een interview van Mikautadze.

Reageer