Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Doemscenario voor Willem II: NAC komt alsnog langszij in gestaakte derby

Laatste update:

Willem II is er dinsdagmiddag niet in geslaagd om de 0-1 voorsprong op bezoek bij NAC Breda in stand te houden: 1-1. De Tilburgers gaven in een leeg Rat Verlegh Stadion de drie punten alsnog uit handen. In de absolute blessuretijd knikte Ezechiel Banzuzi de gelijkmaker langs doelman Joshua Smits. ESPN was niet aanwezig bij het restant van de wedstrijd, waardoor supporters van beide clubs het duel via sociale media en de radio moesten volgen.

Op 14 april ging het in de 74ste minuut mis tijdens de Brabantse derby toen Elton Kabangu (intikker uit een hoekschop) namens de bezoekers uit Tilburg de score opende. Supporters van NAC gooiden bekers met bier naar de juichende spelers van Willem II, waarna de wedstrijd definitief werd gestaakt. Eerder was de wedstrijd al tijdelijk stilgelegd nadat er vuurwerk op het veld was gegooid. Het restant van de wedstrijd tussen NAC en Willem II werd dinsdag om 14.30 uur gespeeld in een leeg stadion.

De hervatting
Trainers Peter Hyballa en Reinier Robbemond stuurden hun elftallen, geheel volgens de regelgeving, ongewijzigd het veld op in Breda. In de regels van de KNVB staat dat teams na een staking, indien er geen tussentijdse blessures hebben plaatsgevonden, exact hetzelfde moeten zijn. Beide coaches kregen nog wel de mogelijkheid om te wisselen, waar Hyballa dan ook gretig gebruik van maakte. Odysseus Velanas en Charles-Jesaja Herrmann traden direct aan als vervangers van Aime Omgba en Casper Staring.

Hyballa had zijn elftal overduidelijk maar één boodschap meegegeven: aanvallen. De Bredase formatie kwam echter niet veel verder dan lange ballen, die vrij gemakkelijk werden weggekopt door Willem II. Wessel Dammers, die op 14 april de assist afleverde op Kabangu, won vrijwel ieder kopduel. Via een uitbraak werden de Tilburgers nog gevaarlijk maar spits Jizz Hornkamp wist Thijs Oosting niet te bereiken. In blessuretijd kreeg NAC alsnog waar het naar zocht, toen Banzuzi de bal na een scrimmage met zijn hoofd binnen wist te werken. Daardoor houden de Tilburgers een behoorlijke kater over aan de eerder gestaakte Brabantse derby, terwijl NAC een bonuspunt pakt.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hebben ze er nog profijt van gehad ook lol, bizar allemaal dit. Ze moeten deze zomer eens een goed plan voor dit soort zooi bedenken want dit kan niet de bedoeling zijn.

25 april 2023 om 14:58

Dat komt omdat we nu weer allerlei onzin bedenken op basis van een incident. Gewoon overal fijnmazige netten in de stadions, dan ben je klaar.

25 april 2023 om 15:27

Het staken is prima. Maar niet dat Willem 2 daar de dupe van is. zij moeten hun supporters gewoon in t stadion kunnen laten als het de NAC supporters zijn die de boel verkloten.

25 april 2023 om 15:28

Ja, goed punt. Waarom mochten de in Breda aanwezige Willem II supporters er niet bij zijn???

25 april 2023 om 16:11



Uiteindelijk denk ik dat het voor een uitspelende ploeg zeker een optie kan zijn om, voor een gele kaart, een doelpunt uitgebreid voor de fanatieke aanhang van de thuisploeg te vieren. De rest van de wedstrijd wordt dan zonder deze fanatieke aanhang uitgespeeld. Dat is in bijna alle gevallen gunstig (alleen in dat geval dus even niet).

25 april 2023 om 16:23

Ik ga geen €525 aan seizoenkaart uitgeven om vervolgens tegen een net aan te zitten kijken. 99,9% Is dan de dupe van die 0,1% die zich niet weet te misdragen. Zie liever €10.000 boete en stadionverbod voor degene die het nodig vindt iets op het veld te gooien.

25 april 2023 om 19:56

@tjientval:

Nee, geen goed punt. Bij deze wedstrijd (voordat die gestaakt werd) waren de Willem 2 supporters al niet welkom. Volkomen logisch dus om ook bij deze hervatting geen, en dus ook geen Willem 2 supporters toe te laten.

25 april 2023 om 15:00

Profijt? De wedstrijd stond 0-1, maar Willem II had weinig tot niets laten zien.

25 april 2023 om 15:10

NAC had geen kans gekregen en Willem II ging gewoon winnen anders. Ze hebben gewoon profijt gehad klaar. Plus een slotoffensief van 15 minuten fitte spelers is wat anders dan al 75 minuten gevoetbald en dan nog kansen creëren.

25 april 2023 om 15:11

En op.dat moment kreeg nac een mentale tik , nu vandaag heeft men zich volledig op kunnen laden, tactiek aangepast, alles om die ene goal te forceren

25 april 2023 om 15:14

15 minuten fit verdedigen is ook een stuk simpeler dan op je laatst benen lopend...

25 april 2023 om 16:56

NAC was in die fase juist de betere ploeg hoor. Het is de goal van Willem 2 die helemaal uit het niets viel. NAC werd die avond juist het meest gedupeerd door hun supporters.

25 april 2023 om 15:15

Klopt. Het is ook wachten op het moment dat je met spullen gaat gooien omdat hun club achter staat..

25 april 2023 om 15:50

Inb4 de gasten die dit willen goedpraten omdat we "supportersgeweld moeten uitbannen" of wat voor populistisch gelul ze verzinnen om deze slechte regelgeving te rechtvaardigen.

25 april 2023 om 16:33

Zeker, toch wel bizar dat de uitspelende ploeg het meest wordt gedupeerd, in ieder geval al qua reistijd van fans en spelers. Daar hebben ze echt niet goed over nagedacht. Straf vooral de daders hard (paar dagen brommen, dikke geldboete + SV).

Dit is echt onrechtvaardig.

Schandalig besluit van de KNVB.

25 april 2023 om 14:58

Want? Wie zegt dat NAC met een vol stadion erachter niet die 1-1 had gemaakt? Of zelfs nog kon doordrukken naar de 2-1?

25 april 2023 om 15:01

Consy, omdat NAC dramatisch speelde misschien?

25 april 2023 om 15:13

Tot de tijdelijke staking was NAC gewoon beter hoor.

De gelijkmaker in de laatste minuut van de derby alleen achter mijn schermpje op kantoor vieren. Maar natuurlijk, ik als goedwillende supporter wordt zogenaamd beloond...

25 april 2023 om 15:16

Mentalist, welke wedstrijd heb jij gekeken? NAC was beter en de goal van Willem II kwam vanuit het niets. Met een vol stadion wat vol er achter was gaan staan, had het me niet verbaasd als NAC juist nog gewonnen zou hebben.

Maar niet verloren en nog extra puntje, valt niet tegen. Ze zullen er zeker blij mee zijn.

25 april 2023 om 15:26

@j.pernambucano zo kan ik het ook, je kan ook zeggen dat ze ondanks dat ze beter waren al 74 minuten niet hadden weten te scoren. Er zo even vanuit gaan dat ze die dag in de laatste 16 minuten ineens wel zouden scoren, of zelfs twee.. is ook niet bepaald realistisch. NAC heeft mijn in ziens voordeel gehaald uit het feit dat ze rust gehad hebben en een nieuwe aanpak hebben kunnen bedenken.

25 april 2023 om 15:38

Consy. Je slaat, zoals wel vaker, de plank finaal mis. De het slot van vandaag is op geen enkele manier te vergelijken met het slot van de wedstrijd van vorige week. WII was niet goed en NAC ook niet. Deden niets voor elkaar onder. Nu heeft NAC een anderhalve week rust en voorbereiding gehad om de gelijkmaker af te dwingen terwijl ze tijdens de wedstrijd niets creëerde en WII er een aantal keer gevaarlijk uit kwam. Nu voortaan dus als supporter zijnde, loont het om wat op het veld te mieteren.. wat het doel ook is (sta je voor maar onder druk.. gooien. Sta je achter en zit je niet in de wedstrijd.. gooien).

25 april 2023 om 15:52

En Willem II had geen rust gehad voor vandaag? Die konden ook een nieuwe aanpak bedenken toch?

25 april 2023 om 16:35

Zeker, maar WII stond gewoon goed en gaven niks weg. Zit in de flow van de wedstrijd.

25 april 2023 om 16:49

Gaven niks weg? Kansen verhouding was 13 om 7 volgens de statistieken.

25 april 2023 om 14:59

Wat is er precies schandalig? Voor zover jij weet had het bij doorspelen net zo goed (om maar wat te noemen) 3-2 of 2-3 kunnen worden. Valt toch niks over te stellen, met absolute zekerheid.

25 april 2023 om 15:14

Wat er gebeurd was als de wedstrijd gewoon uitgevoetbald was, is inderdaad koffiedik kijken. Het enige wat we nu weten is dat NAC nu naar het restant van deze wedstrijd kon toeleven, een zeer duidelijk strijdplan kon bedenken met spelers die net zo fit zijn als aan het begin van de wedstrijd. Lijkt me toch dat dit redelijk wrang aan moet voelen voor de Tilburgers.

25 april 2023 om 15:28



Geld toch ook voor Willemii?, en ik denk juist meer, want die werden toen de tweede helft helemaal terug gedrongen op eigen helft, de 0-1 viel uit de lucht na de eerste stil legging. Die konden nu ook een strijdplan bedenken en er fris tegen aan, maar volgens mijn heb jij niks van de eerste wedstrijd gezien, zo te zien aan jou reactie

25 april 2023 om 15:36

In welke wereld is dit meer voordelig voor Willem II dan voor NAC?

Als je helemaal wordt terug gedrongen op eigen helft en dan uit het niets 0-1 maakt, dan geeft dat een enorme boost, waarbij het voor NAC een tegenslag is. Die heeft NAC nu rustig kunnen verwerken en daarnaast zorgvuldig een plan kunnen maken.

Tja dan helpt het toch wel om te gaan gooien....

25 april 2023 om 15:02

Als het niet loopt een taktische gooier inhuren die goed kan mikken. Loopt het niet, gooi een beker. Paar dagen om taktisch te herevalueren. En met een nieuw strijdplan verder spelen. Je moet natuurlijk niet zo doemdenken en 'wat wil je dan'. Maar je zou het altijd in je achterhoofd kunnen houden als de belangen groot zijn

25 april 2023 om 15:33

Echt he, belachelijk dat de knvb die wedstrijden dan laat uit spelen. Zoveelste zwakke beslissing van de knvb in de afgelopen jaren.

25 april 2023 om 15:43

Wat een absolute onzin. Of wil jij dat de wedstrijden door supporters beslist worden in plaats van de voetballers op het veld. Alsof Nac en de overige supporters er ook maar iets aan kunnen doen dat er een paar gekken een bekertje bier op het veld gooien.

25 april 2023 om 15:27

Je kunt dat verband niet leggen natuurlijk.

25 april 2023 om 15:49

Je kunt het verband niet leggen, maar simpele supporters zien dit als teken dat het loont.

Zo zie je maar weer dat een staking ook zo z’n voordelen kan hebben.. rust trainen en feller beginnen..

Hebben de nac supporters uiteindelijk toch nog hun zin, zaten niet lekker in de wedstrijd en nu toevallig wel

25 april 2023 om 14:58

Wat praat jij allemaal. Van minuut 45 tot 71 waren we de betere. Na de hervattimg Jun.

25 april 2023 om 15:01

nac was de tweede helft gewoon beter…. maar kan de frustratie bij willem 2 wel begrijpen hahaha

25 april 2023 om 15:31

Het helpt een x om te reageren als je een wedstrijd heb gezien, dit is totale onzin wat je nu verkoopt, Willemii was de tweede helft de zwaar mindere partij

Dergelijke situaties kunnen natuurlijk de reinste competitievervalsing opleveren. Ben benieuwd hoe lang de KNVB deze regels in stand zal houden.

Banzuzi the goat. Heerlijk zeg. Als nac supporter heel lekker maar best triest voor de Willem 2ers maar heerlijk

Krijg je als NAC-supporter nog loon naar werken ook. Krijg je een 1-0 tegen, gooi lekker bier naar de tegenstander zodat de wedstrijd gestaakt wordt en je die helemaal uit hun momentum haalt. Is dit nou de bedoeling van die regels? Want ik zie dit vaker gebeuren op deze manier.

En dit is dus precies waarom het een debiele oplossing is van de KNVB om wedstrijden definitief te staken en op een andere dag in te halen, je geeft supporters veel te veel macht/mogelijkheden om een directe invloed te hebben op het spelverloop.

Sta je 0-1 achter en zit je totaal niet in de wedstrijd? Bekertje op een speler gooien en je team krijgt een tweede kans.

25 april 2023 om 15:34

Ook nog een x voor jou, Willemii zat totaal niet meer in de wedstrijd, de 0-1 kwam echt uit de lucht vallen, dus eerst de wedstrijd kijken voordat je reageert, scheelt een hoop onzin hier op voetbalzone

25 april 2023 om 15:35

Hier de statistieken van deze wedstrijd

13 schoten 7
3schoten op doel 2
49% balbezit 51%
406 passes 436
67% passnauwkeurigheid 67%
10 overtredingen 10
1 gele kaarten 3
0 rode kaarten 0
1 buitenspel 2
6 hoekschoppen 5

25 april 2023 om 15:50

@jantjenac allemaal leuk die statistieken, maar toch stond het na 74 minuten 0-1 en was dat op dat moment een mentale tik voor NAC, ook als ze beter in de wedstrijd zaten dan Willem 2 of misschien juist wel daarom. Iedereen doet hier alsof het een feit is dat NAC die 1-1 of zelfs 2-1 nog wel even gemaakt had in de resterende 16 minuten. De tijd tussen deze 2 wedstrijden heeft zowel qua energie niveau voor een offensief van 16 minuten, als mentaal een voordeel gegeven.

25 april 2023 om 16:56

Zoals andere doen of het een feit is dat Willemii had gewonnen, omdat ze voorkwamen, en dat weten we niet toch? Ze hadden allebei gewoon de wedstrijd uit willen spelen toen, en 99;99999999% van de toeschouwers ook. Maar ik vind het gelul om te stellen dat alleen NAC hier voordeel van heeft, ook de tegenstander kon zich herpakken natuurlijk en fris aan de laatste 20 minuten beginnen. Alleen die hadden de verkeerde tactiek vandaag om met zijn alle te verdedigen, is dat de schuld van NAC?

25 april 2023 om 18:01

Het is niet de schuld van NAC, dat zegt ook helemaal niemand. Maar een 1-0 verdedigen tegen een ploeg die al 75 minuten in de benen heeft is makkelijker dan tegen een ploeg die in iets meer dan een kwartier vol gas kan geven, ook als je zelf maar dat kwartier moet spelen met een fitte ploeg heeft dat simpelweg consequenties. Dat doet niet veel af aan tactiek of dat soort dingen dat je dat voordeel wel hebt. Je hebt immers niets te verliezen aangezien je achter staat.

Jammer dat de club zo alsnog "beloond" wordt met een punt. Maar zo zijn nu eenmaal de regels op het moment. De momentum is misschien door de staking verschoven, maar een fit en vers team moet daarentegen ook 17 minuten de slot op de deur kunnen houden.

Dit viel natuurlijk te verwachten. Ben benieuwd hoelang dit houdbaar is

Was toch wel te verwachten? Hyballe had alle mogenlijkheden om een plan te bedenken met een fitte selectie en Willem II moest maar gokken hoe ze het gingen doen. Benieuwd wat voor straf NAC nog gaat krijgen anders gaat dit nog vaak gebeuren tijdens de playoffs.

Ideaal: als je club niet in de wedstrijd zit gooi je wat rommel op het veld zodat ze een week later uitgerust en wel kunnen jagen op de gelijkmaker

Hoppa 1-1. Wel zeuren reactie hoer. Wij waren voor de eerste break beter. En na de break hun. Dus vieren nu

25 april 2023 om 15:01

Nou ja, een 1-1 vieren is wel wat apart, maar het punt is wel fijn.

25 april 2023 om 15:12

Zeker vier ik het. Trgen Willem 2 is vanuit het niks een punt altijd lekker ook voor het vertrouwen

Voor degenen die zeggen dat NAC er nu profijt van heeft gehad dat er gestaakt is, NAC was juist de betere ploeg toen ze voor het eerste keer het veld afgingen. Willem 2 had er toen dus profijt van dat het gestaakt werd om de organisatie weer op orde te krijgen. Het blijft natuurlijk een achterlijke actie van 5 sukkels die bier gooien maar dit gaan we bij genoeg wedstrijden nog zien dit seizoen.

Ik ben blij met het punt en verder gewoon deze wedstrijd gauw achter ons laten en focussen op de play offs

25 april 2023 om 15:15

Jullie waren de betere totdat iemand van jullie eigen supporters iets op het veld gooit? En dan hebben wij geluk. Lekker alles omdraaien..

25 april 2023 om 15:38

Misschien was NAC wel de betere. Maar Willem II had het momentum na de 0-1. En dat is nu plotsklaps verdwenen.

25 april 2023 om 15:44

Welke momentum? Het werd gelijk na het doelpunt gestaakt, je weet niet hoe het verder was verlopen anders.

25 april 2023 om 17:46

Wat een klets. Gewoon 0-3 en niet meer uitspelen. Mafkezen daar in dat stadion. En jij bent natuurlijk niet objectief

NAC supporters zullen natuurlijk zeggen dat het niet uitmaakt, maar als je een kwartier voor tijd achterkomt tegen Willem II is dat een mokerslag. Willem II krijgt een enorme boost en dan wordt er gestaakt. Gewoon belachelijk dat op deze manier NAC wordt geholpen.

25 april 2023 om 15:41

Misschien had het geholpen om vandaag niet met 10 man voor het doel te gaan liggen, je kan ook naar de tactiek van je club kijken deze 20 minuten.

25 april 2023 om 15:54

Heb het niet kunnen zien dus dat is lastig inschatten. Je gaat wel anders spelen als je een 0-1 moet verdedigen na 76 minuten dan opnieuw met nog maar 15 minuten..

25 april 2023 om 16:59

Als jullie trainer ook maar 1 wedstrijd van NAC had gekeken, had hij geweten dat hij gewoon voor de aanval moest kiezen, dan waren de punten hoogst waarschijnlijk in Tilburg gebleven. Want onze verdediging en keeper is nu niet eenmaal onze sterkste linie🤷‍♂️

Tja…. Nederland en probleemoplossend te werk gaan….. ipv het individu op juiste wijze weten te bestraffen, bestraft men nu de massa en kan het bestrafte gedrag nog lonend zijn ook…..

Er moet dus een harde straf komen voor de club waarvan de fans spullen gooien. Puntenaftrek/reglementair verlies werkt het best lijkt me. Of een torenhoge boete cq spelen zonder publiek/inkomsten

25 april 2023 om 15:31

Prima, ga ik volgende week wel bij Willem II op de tribune zitten en daar dingen op het veld gooien. Top idee.

Of zullen we anders gewoon de daders hard aanpakken?

Dit kan volgens mij ook niet de bedoeling zijn toch? Jarenlang worden bekertjes voor lief genomen. Er zijn zelfs spelers die express naar een thuisvak rennen om een bierdouche te krijgen. En nu staken bij een slappe beker bier op je enkel? Typisch gevalletje we slaan lekker door met zijn allen. Als spelers geraakt worden en net als Klaassen letsel hebben direct staken. Maar laten we het daar aub ook bij houden..

Opzet geslaagd dus. Dit gaat niet werken maar dat kan je wel vooraf bedenken alleen bij de knvb niet.

Te makkelijk om alleen naar de beslissing van de knvb te kijken (want je weet gewoon niet wat er bij doorspelen was gebeurd), maar pijn doet deze wel zeg

Lekker staken allemaal jongens. Misschien moeten ze zich in Zeist druk gaan maken om die ransomware...

Treurig dat t zo moest.. dat nac beloont wordt gaat me wel wat ver. Nac wordt net zo goed gedupeerd. Met of zonder supporters dat laatste kwartier dat scheelt wel. Los van de straf (en reputatieverlies) die zo’n klein groepje sukkels veroorzaakt.

Willem II komt net zo uitgerust aan de start.. dus je kunt ook zeggen slecht van hen dat ze t in die 17 min nog weg geven.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren