Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

BILD: Borussia Mönchengladbach meldt zich bij Ajax voor Mislintat-aankoop

Laatste update:

Sivert Mannsverk staat volgens BILD in de belangstelling van Borussia Mönchengladbach. De Noorse spelverdeler werd vorig seizoen door Ajax nog overgenomen van Molde FK.

De Amsterdammers legden destijds zes miljoen euro op tafel om de inmiddels 22-jarige middenvelder vast te leggen. Mannsverk kwakkelde een halfjaar lang met een blessure en worstelde nadien met zijn vorm, net als veel van de twaalf nieuwe aanwinsten.

Mönchengladbach, dat naar verluidt 'zeer geïnteresseerd' is in de controleur, zou inzetten op een huurconstructie met een optie tot koop. De 1,85 meter lange Mannsverk ligt nog tot medio 2028 vast in de Johan Cruijff ArenA.

Het artikel gaat verder onder de video
Meer video's

In Ajax' eerste oefenduel, afgelopen vrijdag met PEC Zwolle (0-1 verlies), begon Mannsverk op de bank. Kersvers trainer besloot met Jordan Henderson, Branco van den Boomen en Kenneth Taylor zijn middenveld anders in te vullen.

Hij zal zijn debuutseizoen anders hebben voorgesteld. De middenvelder, die in het verleden ook aan Feyenoord gelinkt werd, maakte in de slotfase van de transferwindow de overstap. Vooral zijn debuutwedstrijd was er een om te vergeten.

De tienvoudig international kende een dramatische eerste wedstrijd tegen FC Twente en werd na de rust naar de kant gehaald. In dat duel liep Mannsverk bovendien een slepende voetblessure op. Vijf maanden later kwam de Noor pas weer in actie in de hoofdmacht van de hoofdstedelingen.

Mönchengladbach versterkte zich deze transferperiode overigens reeds met een andere middenvelder. Die Fohlen betaalden één miljoen euro aan promovendus Holstein Kiel om Philipp Sander over te nemen.

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste Ajax-nieuws? Word nu lid van het Ajax Zone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Ajax traint onder Farioli
Ajax traint onder Farioli
Reacties

Wat mij betreft bij een mooi bod laten gaan, niet zo fan van sivert.

8 juli 2024 om 12:14

Zelfs bij een matig bod laten gaan. Deze man werd opgehemeld toen hij nog niks gespeeld had. Was zogenaamd een groot talent en een speler als Frenkie. Niks van gezien, pure middelmaat. Wegwezen met deze gozer. Vos is eigen jeugd en veel beter. Zelfs Henderson is leniger dan deze houten Klaas.

8 juli 2024 om 12:28

Vos is veel beter? Wanneer heeft hij dat laten zien dan?

8 juli 2024 om 12:31

Is niet Vos juist de speler die heel erg opgehemeld werd ?

8 juli 2024 om 12:32

Vos heeft volgens mij nog minder laten zien. Die pakt elke keer onnodige gele kaarten om te corrigeren.

8 juli 2024 om 12:47

Precies dat. Vos kon niks oplossen zonder overtreding. Bron van onrust voor je verdediging.

8 juli 2024 om 12:54

Mansverk is anders ook wel van de gele kaarten, beide nog te weinig laten zien

8 juli 2024 om 13:46

Ik ben ook veel meer onder de indruk van Vos. In het begin van het seizoen waren alle eigen talenten veel bepalender dan de (dure) aankopen. Naarmate het seizoen vorderde zag je ze meegaan in de malaise, maar dat vind ik ook het gevolg van de totale disbalans in het team. Ajax moet nu alle overbodigheden verkopen en vooral doorgaan met eigen DNA. Vos zit al 12 jaar bij Ajax en is pas 19 en staat nog 4 jaar onder contract. Manssverk is 22, aangekocht voor 6 miljoen en staat nog 5 jaar vast.

8 juli 2024 om 14:57

Die eigen talenten worden ook wel zwaar gehypt. Zo'n Vos, Martha, Gooijer, Hato en Rensch zijn echt niks bijzonders en komen kwaliteit tekort

8 juli 2024 om 16:12

Wanneer zijn gooijer en Martha precies gehyped? Je probeert heel makkelijk te scoren, maar slaat de plank wel aardig mis. Vos heb je uberhaupt amper zien spelen dus vraag me af hoe je hem uberhaupt kunt beoordelen, en hato niks bijzonders noemen zegt ook direct alles over jouw voetbalinzicht, of beter gezegd het enorme gebrek eraan..

8 juli 2024 om 16:58

@myvision

Volgens mij hebben ook de eigen talenten weinig indruk gemaakt. Misschien een paar wedstrijden (zelfs Martha) maar daarna toch ook niet meer.

8 juli 2024 om 20:46

Martha en Gooijer zijn nooit gehypet geweest. Dat waren nooit grote talenten. Rensch heb ik het persoonlijk nooit in gezien, al moet ik wel bekennen dat hij dus wel gehypet is geweest door andere Ajacieden destijds. Hato en Vos moeten het beiden dit seizoen laten zien. Al zijn ze beiden nog gewoon jong genoeg om ze de tijd te gunnen zich te ontwikkelen. Met name Hato.

8 juli 2024 om 12:17

Bod wel, maar verhuren heb je weinig aan (wellicht salaris overnemen) zonder verplichte optie tot koop. Zeker geen geweldenaar, dus als je er nog een mooie prijs voor kan krijgen zeker, verhuren nee wat mij betreft.

8 juli 2024 om 13:46

Verhuren kan wel, maar dan wel naar een club waar hij gaat spelen (en dus potentieel terug kan komen bij Ajax, of meer waard wordt) Bij Gladbach gaat hij op de bank zitten en is hij selectie opvulling. Dan zou ik hem inderdaad niet verhuren.

8 juli 2024 om 12:18

Verkopen is een goed plan. Heeft niet gebracht wat er van verwacht was.

8 juli 2024 om 13:05

Bij elk aannemelijk bod direct lozen deze nietsnut

Huren met optie tot koop heeft Ajax niets aan, geld is nu nodig. Jammer dat hij geen beste indruk heeft gemaakt, lijkt in de verste verte niet op de speler die hij was bij Molde, alsof hij met klompen aan speelt zo houterig is hij nu.

8 juli 2024 om 12:12

Naja, de selectie moet ook gewoon krimpen. Als ze naar een selectie van 24 man willen moet er sowieso nog heel veel vertrekken.

8 juli 2024 om 12:17

Als je kan afdingen dat je er bv 15 miljoen voor krijgt en nu verdwijnt zijn salaris dan is dat prima. Dan weet je dat er volgend jaar extra geld binnenkomt en nu verdwijnt er al een salarispost waar je ook mee moet krimpen. Deze speler heeft mij nog niet mogen bekoren dus prima als je hem goed kan slijten tegen een hoger bedrag dan zijn aankoopbedrag.

8 juli 2024 om 12:19

@homelander, Ajax moet vooral van een lading contractspelers af en daarmee van de te dure huishouding. Huur met verplichte optie voor goed bedrag zou dus prima zijn.

Cash kan je, zeker een gezonde club als Ajax vrij gemakkelijk aan komen. Ook de toekomstige vordering van een verplichte optie kan je verkopen bijv. Of een kredietlijn die ze al hebben gebruiken. Deals maken is dus veel belangrijker dan snel geld.

8 juli 2024 om 12:30

Ben ik met je eens Amsterdam4. Mannsverk laat niet zien dat hij in staat is om Ajax vooruit te helpen. Ik denk dat Vos niet onder doet voor Mannsverk op dit moment.
Ajax moet inderdaad af van het te veel aan contractspelers Dus met een verplichte optie tot koop na dit seizoen, zou ik Mannsverk laten gaan. Verder denk ik dat Ajax wellicht voor het eerst ook eens moet gaan denken aan het huren van spelers, die er direct staan en je verder kunnen helpen. Kennelijk is er te weinig ruimte op te kopen.

8 juli 2024 om 13:58

Eens. Ik weet niet wat Ajax heeft afgesproken met Manunited rond de deal van Jelle ten Rouwelaar, maar een afspraak dat Ajax optie krijgt om 1 of 2 spelers te huren tegen redelijk bedrag zou ik wel blij mee zijn inderdaad.

Wan-Bissaka, Antony oid zou top zijn als je die een jaartje kunt gebruiken. Zeker Antony, als mens naar ventje, maar kent de club dus zal weinig tijd nodig hebben om te wennen.

8 juli 2024 om 12:43

Dat was met vrijwel de hele selectie het probleem, dat ze geen beste indruk achter lieten. Zegt nog niet perse iets over de potentie van die speler. Mits je er echt dikke winst op kunt pakken zou ik hem toch niet zo snel weg doen.

8 juli 2024 om 12:50

Klopt maar in dit geval is het duidelijk fysiek, misschien door die voetblessure waar hij te lang mee heeft doorgespeeld. Het snelle draaien en de korte versnelling om linies te doorbreken waren juist z'n beste eigenschappen en dat lukt gewoon niet, alsof hij altijd vast staat.

8 juli 2024 om 13:16

Misschien kunnen ze een mooie constructie maken zoals met Mikautadze. Verhuren met een koopoptie voor 3 miljoen, zodat je gegarandeerd verlies maakt.

8 juli 2024 om 13:21

Molde is dan ook… Molde, speelt in een competitie waar je op je sloffen nog kan aankomen. En hij speelt bij een zeer treurig en wisselvallig Ajax, dan ga jij daar zelf ook in mee, zeker als je mentaal nog niet sterk (genoeg) bent

Prima, voor 10-15 miljoen lekker laten gaan. Heb nog geen seconde iets gezien bij deze jongen waarvan ik onder de indruk raakte.

8 juli 2024 om 12:14

Dan betwijfel ik of het 10-15 gaat opleveren. Misschien richting de 10, maar hij 15 zou ik wel erg verrast zijn

8 juli 2024 om 12:17

Ligt inderdaad niet zo hoog.

8 juli 2024 om 12:14

10-15 miljoen? Jij denkt serieus dat dat marktconform is?

8 juli 2024 om 17:31

Krotekoker het hoeft ook niet marktconform te zijn zo lang clubs het er maar gewoon voor neer leggen

8 juli 2024 om 12:18

Denk echt eerder tussen de 5-8 mln als je realistisch kijkt

8 juli 2024 om 12:25

Ajax moet blij zijn dat ze hun geld terugkrijgen. Hij heeft helemaal niks bewezen bij Ajax.

8 juli 2024 om 12:31

ze kunnen beter kenneth verkopen, die is minder goed maar meer waard. aankoop op het middenveld is wel echt cruciaal. maar goed zoals het er nu naar uitziet zijn we aankomend jaar gewoon weer de sjaak.

8 juli 2024 om 13:20

Kenneth Taylor is gewoon beter dan deze speler. Althans hij heeft meer laten zien tot nu toe in zijn carrière.

8 juli 2024 om 13:31

Taylor heeft meer laten zien dan Mannsverk. Daarnaast zijn ze ook verschillende type spelers.

8 juli 2024 om 12:27

Dat is ook de reden dat er geen 10 tot 15 mlj betaald wordt. Het is even wennen aan de nieuwe realiteit.

8 juli 2024 om 12:28

voor 4 of 5 miljoen ook. Hij lijkt me voor het komende seizoen, zelfs als er geen middenvelder bij komt, 3e keus ergens in de pik orde ergens achter Taylor, Berghuis, Henderson, Fitz-jim, Hlynsson, vd Boomen en Vos.

Zowel Mannsverk als Ajax hebben er niets aan om hem een jaar in Amsterdam op de bank te hebben zitten.

8 juli 2024 om 13:18

@london calling, ik kan me niet voorstellen dat hij achter een Fitz Jim zou zitten. Die behoorde in de oefenwedstrijd al tot de reserves en mocht toen niet eens op het middenveld spelen. Denk dat hij gewoon 1e of 2e wissel middenveld is.

8 juli 2024 om 13:46

@primetime, in diezelfde oefenwedstrijd was Mannsverk ook wisselspeler, die kwamen tegelijk het veld in met Fitz Jim. En Beghuis was geblesseerd, ik weet overigens niet waarom Vos niet mee deed.

De reden dat hij toen verder naar voren speelde lag volgens mij meer aan de overige beschikbare opties dan aan Fitz-Jim zelf die ik overigens best aardig in vond vallen (al had hij die kans op het einde moeten afmaken). Als je tussen Hlynsson, Mannsverk, Tahirovic en Fitz-Jim moet kiezen om er eentje linksbuiten te zetten denk ik dat je al snel bij Fitz-Jim uit komt.

Als die wedstrijd een vroege indicatie geeft over de kant die het op gaat voor Mannsverk en je ziet hem niet voor Fitz-Jim in de pikorde staan, dan is hij als iedereen fit is alsnog in het beste geval de 2e wissel (normaal speelt Berghuis zich immers nog tussen de 3 die tegen PEC in de basis stonden) en moet hij eigenlijk met Tahirovic, Hlynsson en eventueel Vos uit gaan maken wie 2e, 3e, 4e keus is.

8 juli 2024 om 12:42

Blijf het toch komisch vinden hoe sommige mensen denken dat het ineens uitverkoop wordt bij Ajax waar elke speler met 50 korting opgehaald kan worden. We snappen allemaal dat Mislintat er een puinhoop van heeft gemaakt en dat er wat meer op de centen gelet moet worden. Maar bij sommige is de wens vader van gedachte hier. Nergens zal ik zeggen dat Mannsverk ook daadwerkelijk 15 miljoen waard is, maar wie vorig jaar tegen mij had gezegd dat Daramy 12 miljoen op zou leveren, of Bassey meer dan zijn aankoopbedrag, had ik ook voor gek verklaard.

8 juli 2024 om 12:56

Wellicht brachten zij meer op omdat Ajax een flinke status had en zij geen onderdeel waren van een totaal ramp seizoen? Een Mansverk heeft echt een slecht seizoen gehad, die zie ik echt niet voor 10/15 miljoen weggaan.

8 juli 2024 om 13:23

Misschien heb je gelijk. En ik noem ook letterlijk maar wat, het is ook niet dat ik de prijzen bepaal of uberhaupt bij Ajax werk. Het is ook het stomste wat je eigenlijk op deze site kunt doen, want men wordt het toch nooit eens. Over een Gimenez die al meer dan een half jaar geen deuk in een pakje boter schiet wordt ook doodleuk geroepen dat hij nog 50 miljoen waard is. Het enige wat we kunnen doen is afwachten. De essentie van mijn bericht blijft hetzelfde: wat mij betreft kunnen we Mannsverk prima missen. En of het dan 15 miljoen of 5 miljoen wordt.

8 juli 2024 om 13:48

Ajax heeft een selectie in disbalans. Ik zeg dus niet perse dat Mansverk een slechte speler is, zoals Mikautadze dat ook niet is, maar wel dat het teveel van hetzelfde lichte werk is en Ajax nu een ander soort spelers nodig heeft. Bijvoorbeeld een meer ervaren metenvreter met power ipv het lichte werk. Daarnaast voegen Mansverk, Vos en Tahirovic weinig toe ten opzichte van elkaar.

Het zou zo maar kunnen dat in de juiste balans deze speler uitgroeit tot een topper, maar niet in dit Ajax.

8 juli 2024 om 13:57

@afcaeric Ik geloof ook niet dat hij voor de helft kan vertrekken. Maar in dit geval heb je het over een speler van 6 miljoen waar de consensus toch vooral over is geweest dat Ajax daar de hoofdprijs voor heeft betaald.

De vergelijking met Bassey en Daramy gaat hier in mijn ogen niet helemaal op. Die eerste was een homegrown speler die voor iets minder dan zijn aankoop bedrag weer weg kon dankzij zijn homegrown status. Die tweede, kwam voor 12 miljoen, werd in het jaar dat hij was verhuurd als basis speler kampioen van Denemarken en ging vervolgens voor 12 miljoen weg.

10-15 miljoen zou een verdubbeling zijn van het te hoge aankoop bedrag. Dat hij voor 4-6 miljoen weg kan zie ik wel gebeuren, en mocht er een club gek genoeg zijn, misschien ook wel 7 of 8. Een verdubbeling of meer van zijn aankoop bedrag zie niet gebeuren.

8 juli 2024 om 15:17

Daramy had een heel sterk seizoen gedraaid bij Kopenhagen dus ondanks dat hij bij Ajax niet geslaagd was een recente referentie van succes. Mannsverk wil ik eigenlijk eerst van zien wat Farioli in hem ziet. Niemand was goed afgelopen jaar, misschien drijven er een paar van de aankopen wel boven. Conceicao en Mikautadze zijn bijvoorbeeld misschien wel te vroeg van de hand gedaan.

8 juli 2024 om 12:59

10 a 15 miljoen? Lol. Welke gek gaat een speler dat niet slaagt voor x3 ophalen? Of vergeet je de ,? Dat het eerder 1 a 1,5 moet zijn?

Wat een onzichtbare spook deze man. Straalt verder ook helemaal niks uit. Snap niet hoe deze man ooit op de radar is gekomen. Technisch, tacktisch maar ook in de duels enorm slap. Lekker laten gaan.

8 juli 2024 om 12:36

Dan heb je nooit naar Molde gekeken. Was een belangrijke schakel in een 3-5-2 systeem als CVM. Maarja Ajax speelt nooit met die opstelling dus dan heb je er niet veel aan. Heeft goed gespeeld in o.a. de Champions League waarin Molde toen speelde. Zet hem terug in een 3-5-2 met twee betere voetballers naast zich op het middenveld en hij presteert prima.

8 juli 2024 om 13:10

@Kelbergen

Niets anders dan de rest van de selectie vorig seizoen op misschien Brobbey na. Heeft allemaal met de ellende te maken bij Ajax van afgelopen seizoen en je kan niet verwachten dat een jonge VM het team op sleeptouw gaat nemen. Denk nog steeds dat hij van waarde kan zijn voor Ajax, zou het jammer vinden als hij weg gaat.

Prima, lenen met koopoptie is perfect. Mocht bevallen lichten en anders weer terugsturen. Koopoptie zal rond de aankoopprijs van Ajax liggen en dat is prima.

8 juli 2024 om 12:33

Perfect ? Volgens mij is het voor Ajax beter dat ze hem direct verkopen en zo geld binnen krijgen.

8 juli 2024 om 12:53

Of juist niet. Een jaar extra afschrijving zorgt ervoor dat het hetzelfde bedrag een toptransfer wordt. Daar kicken de Ajax supporters op. Hele arena vol accountants

8 juli 2024 om 12:55

Dat is zo maar aan zijn naam te zien reageert hij vanuit Borussia Mönchen Gladbach

8 juli 2024 om 15:32

Klopt inderdaad. Zie hem bij ons wel slagen namelijk.

Ik ben wel fan van Mannsverk en ik denk dat hij best weleens de schakel op het middenveld kan zijn. Ik zie liever Henderson vertrekken, drukt op het salaris, zeurt over faciliteiten en brengt niks meer dan Mannsverk gedaan heeft. Mannsverk zit in ieder geval nog rek in, de ander is op aftocht naar einde carriere.

Typisch Nederlands weer om te zeggen verkopen.
Omdat de speler volgens kenners het niet goed deed. Sommige spelers hebben iets langer nodig om volle buit binnen te halen. Kijk wat je hebt uit gegeven aan een links en rechts back en wie je hebt verhuurd terwijl je gewoon zulke spelers had kunnen houden en ze bij de club helpen.
Zo heeft ajax meer parels verloren.

8 juli 2024 om 12:35

Inderdaad. Raakte snel geblesseerd en kwam in een elftal terecht wat voor geen meter draaide, dan moet je echt heel goed zijn om een goede indruk achter te laten.

8 juli 2024 om 12:49

Ajax kan ook moeilijk elke speler bij de club houden in de hoop dat het er in de toekomst wel een keer uit gaat komen. Met de terug keer van een paar verhuurde spelers zitten er nu ruim 30 spelers bij de A selectie, zowel voor de trainingen als financieel moet je terug naar een groep van 25 of zo, en dan heb je het liefst ook nog een paar versterkingen, er zit voorlopig nog steeds geen echte rechtsbuiten in de selectie bijvoorbeeld.

Ajax zal best eens ergens een parel verloren hebben. Maar de lijst met spelers die uiteindelijk alleen maar geld gekost hebben en die ze veel eerder de deur uit hadden moeten laten lopen is veel langer. Dan geld toch in de regel dat hoe eerder je van een miskoop af komt, hoe meer je er nog voor terug krijgt. In het geval van Mannsverk is hij, ook bij het uitblijven van versterkingen op het middenveld, volgend seizoen in het beste geval 3e keus.

8 juli 2024 om 13:15

ik ben het met je eens dat hij misschien de tijd nodig heeft, echter ben ik wel van mening dat Ajax te veel middenvelders heeft. Terwijl andere posities onder bezet zijn. Dan is het logisch dat er 1 of meerdere middenvelders vertrekken.

Mehh Gladbach heeft wel wat beters nodig willen ze weer eens een goed jaar gaan draaien. Zeer matige selectie waarbij een manu kone het nog wel redelijk doet en hack wel potentie heeft. Maar verder is het niet zoveel.

Had meer van deze jongen verwacht, enige wat ik van hem kan herinneren zijn een overvloed aan kaarten wat ik dan maar zie als een compensatie van kwalitatief niet goed genoeg zijn.

Geen geweldige speler, maar heb liever dat Henderson, Tahirovic en Van den Boomen eerst gaan. Die voegen al helemaal 0.0 toe. Mannsverk als back-up nog wel goed genoeg en wel een slimme speler die in alles op zijn minst degelijk is.

Volgens mij hebben mensen al jarenlang geen transfernieuws meer gevolgd.
Waarom denken sommigen dat Ajax een 22 jarig talent laat gaan voor minder / hetzelfde bedrag als zijn aankoopbedrag ?

Ajax gooit hier altijd nog 20% bovenop. Tussen de 7 en de 10 miljoen, lekker laten gaan.

8 juli 2024 om 16:05

Dat is wel een beetje overdreven.
Er zijn inderdaad een paar miskopen met een kleine winst verkocht, o.a. Marin schiet me te binnen. Scherpen ook, al was dat gezien zijn leeftijd misschien niet een goede vergelijking.

Vaak genoeg kregen ze ook net het aankoop bedrag terug. Bassey was net iets minder, Daramy het zelfde bedrag, Pierie (die gast is nog steeds maar 23), mocht op zijn 22ste transfervrij vertrekken, Bande vertrok na een paar uitleen beurten ook transfervrij en Christensen ging met een klein verlies weg. Zelfs Neres ging als je alleen de transfersom mee neemt en niet zijn sportieve inbreng, met verlies weg.

Mannsverk was zeker geen koopje, met het aankoop bedrag mogen ze al lang blij zijn.

De tekst klopt niet helemaal. Gladbach heeft 2 middenvelders aangetrokken, Philipp Sander en Kevin Stöger. BMG kan trouwens beter een goede verdediger halen. Middenvelders hebben ze al zat. Of een aanvaller, al lijkt me Tim Kleindienst een goede versterking.

8 juli 2024 om 15:50

Er zal op uitgaand vlak ook nog (hopelijk) wat gebeuren.

Op zes laten spelen en niet verkopen. Er is niets beter nu.

Beter gewoon verkopen en knappe verdediger erbij halen !

Misschien toch eerst Farioli eens naar laten kijken? Ik ben er helemaal voor verkopen als hij zegt ''dit is niet het type speler dat ik nodig heb'', maar het is een beetje onzinnig als een nieuwe trainer met nieuwe spelopvattingen naar Amsterdam komt dat hij niet eerst kan kijken wat er allemaal al in huis is. We weten allemaal dat we deze zomer beperkingen hebben bij het halen van nieuwe spelers dus voor we nou allemaal massaal roepen ''verkopen'' ...

Reageer