Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Basisplaats van Weghorst in Oranje gaat weerstand oproepen bij Van Dijk en Aké'

Laatste update:

Het is inmiddels een nationale discussie: moet Wout Weghorst tijdens de halve finale van het EK een basisplaats in het Nederlands elftal krijgen? Ook Aad de Mos laat zijn licht erop schijnen.

Weghorst is dit EK al meerdere keren belangrijk geweest voor Oranje. Zo zorgde hij in de poulefase bij een late invalbeurt tegen Polen voor de beslissende 1-2. Vervolgens had hij met een assist een aandeel in de 2-2 tegen Oostenrijk, al werd dat groepsduel uiteindelijk wel met 2-3 verloren.

In de kwartfinale bewees de 31-jarige spits andermaal zijn waarde toen hij bij aanvang van de tweede helft inviel voor de tegenvallende Steven Bergwijn. Met Weghorst binnen de ploeg werd vervolgens na rust een 0-1 achterstand omgebogen in een 2-1 overwinning.

De Mos is dan ook van mening dat Weghorst woensdagavond moet starten wanneer Oranje in de halve finale tegen Engeland aantreedt. “Dat is ook een signaal naar de groep toe. Vanaf het begin erop klappen en de Engelsen geen enkel gevoel geven dat ze iets kunnen doen”, zegt de analist bij Sportnieuws.

In de ogen van De Mos doet Ronald Koeman er als bondscoach goed aan om Weghorst niet langer enkel te gebruiken als plan B. “Je kunt niet blijven bijspijkeren met Weghorst, dat houdt een keer op. Dat kun je niet twee keer doen.”

De Mos denkt dat niet iedereen binnen de selectie enthousiast wordt van een aanvallende formatie met Weghorst in de punt van de aanval. “Dat levert misschien weerstand op bij Nathan Aké en Virgil van Dijk, die pakten een gele kaart omdat ze meer ruimtes moesten verdedigen en meer in moesten grijpen. Daar wringt het schoentje.”

“Maar Koeman moet nu doorpakken”, vervolgt de analist. “Als hij wil winnen, moet hij aan zet zijn en niet de spelers laten meedenken.”

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste voetbalnieuws? Word nu lid van het Voetbalzone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Ajax traint onder Farioli
Reacties

Volgens mij heeft bijna niemand het er over behalve mensen in de media dat Weghorst in de basis moet? Ik denk dat 95% van de mensen juist in hem de ideale man voor de laatste 20/25minuten ziet.
Geef liever Zirkzee een kans of Brobbey, al zie ik persoonlijk zelf liever Zirkzee.

9 juli 2024 om 14:43

Precies of begin 2e helft mochten we achterstaan en het loopt niet lekker.

9 juli 2024 om 15:20

Klopt, mij lijkt beste om met Zirkzee of Brobbey in de spits te beginnen. Depay erachter want die scoort toch bijna niet, laat die maar op 10 staan. Komt de bal toch telkens al halen op het middenveld, dan hebben we met Zirkzee of Brobbey gewoon een echte nummer 9 voorin staan. Op rechts Malen of evt Frimpong. Simons speelt ook niet best, en dat meeverdedigen valt bij hem wel mee. Verliest de bal ongelofelijk vaak omdat hij begint met pingelen ipv de simpele oplossing zoeken.
Achterin ben ik een fan van Van de Ven, maar dan ook in een Weghorst rol als invaller. Van Dijk is de leider, en de Vrij en Ake spelen gewoon het hele toernooi al sterk. Daar zou ik nu niet meer aan gaan sleutelen.

9 juli 2024 om 15:30

Haha laten we lekker in de halve finale van het EK een experimentje gaan doen met Zirkzee of Brobbey in de basis.

9 juli 2024 om 15:45

jonkero

Ik snap wat je zegt, maar Koeman heeft een plan A en een plan B.

Aangezien Plan A niet werkt en Plan B wel... dan moet je NIET van Plan B Plan A maken. Dan moet Plan A2 in werking komen (ik mag toch hopen op dat niveau dat dat er is) en als dat niet lukt heb je wederom Plan B.

Wie zegt dat Plan A2 niet met Brobbey is en hier al lang op getraind is? Wat jij dus een experimentje noemt....

9 juli 2024 om 16:43

Klopt, zoals van Hooijdonk al zei: een Weghorst heeft haast elke PL club.

Ben wel benieuwd naar Brobbey, maar dan wel met Malen anders heb je geen diepte.

9 juli 2024 om 16:43

Nou toen we achter stonden tegen Turkije bleef Brobbey zitten. Zirkzee stond klaar om in te vallen toen de 1-1 viel. Brobbey is plan D - wat als alle spitsen geblesseerd zijn.

9 juli 2024 om 16:44

Een training is toch even iets anders dan een Halve Finale EK, en dat snapt Koeman maar al te goed. Zeker gezien het feit Brobbey nog geen minuut gemaakt heeft buiten de oefenwedstrijden om.

Als Brobbey nou wat meer ervaring had dan kon ik er nog inkomen, maar je gaat zoiets echt niet uit proberen tijdens zo'n belangrijke wedstrijd.

Zirkzee idem overigens, is niet veel anders met maar een paar minuten invaltijd.

9 juli 2024 om 17:25

Zirkzee is geselecteerd als 10 en viel als 10 in. Brobbey is absoluut een optie voor het basiselftal, met Depay als rechtsbinnen achter Brobbey.

9 juli 2024 om 17:40

Het lijkt me idd niet het moment om het nu om te gooien. Had hij tegen Oostenrijk moeten doen. Aan de andere kant slechter dan Depay zullen ze het niet doen. En dan heb ik het puur over ballen op doel schieten(tussen de palen) en een bal vasthouden.

9 juli 2024 om 14:43

Hoor dat wel meer om me heen hoor. Al dat is allemaal publiek dat exclusief het Nederlands elftal kijkt en geen clubvoetbal..

9 juli 2024 om 14:45

Je gaat natuurlijk in een halve finale van een EK ook niet even een Zirkzee of Brobbey laten starten die bijna geen minuten hebben gehad. Dat is spelen met vuur en kan je beter doen nadat het toernooi is afgelopen en met de WK kwalificatie nieuwe spelers toepassen.Nu beter gewoon houden zoals het was en Weghorst laten invallen wanneer het nodig is. Niet laten starten inderdaad.

9 juli 2024 om 14:52

Inderdaad liever een speler die niet presteert al een heel toernooi (en gewoon een matig seizoen had) dan eens iets proberen met een spits die een prima seizoen draaide dus?

9 juli 2024 om 14:52

Dat is toch ook een fout van Koeman. Depay 5 wedstrijden aan laten klooien en dan de laatste 10-20 minuten iemand inbrengen, die niet als alternatief geldt. En nu zeggen dat je dan Brobbey of Zirkzee niet op kunt stellen, omdat ze nog geen minuten hebben gemaakt. Koeman had Depay tegen Oostenrijk, Roemenië en Turkije ook wel in de rust kunnen wisselen.

9 juli 2024 om 15:05

Oostenrijk stond je bijna alleen maar achter, Roemenië scoorde je redelijk laat pas de 2-0, en tegen Turkije was het gewoon billenknijpen. Ik heb eigenlijk geen een wedstrijd gezien waar je even spelers kan inbrengen dit EK, en denkt met deze spelers win ik het ook. Daarnaast als die dan had verloren zou iedereen klagen dat bepaalde spelers er niet in zijn gebracht en er gekozen is voor Brobbey.

9 juli 2024 om 15:23

Tazza, het is geen FIFA of competitievoetbal. Tijdens een toernooi ga je niet de man die je het meest belangrijk hebt gemaakt op de bank zetten. Als je wissel niet lukt, wat ga je dan doen? Toch weer Depay laten starten de volgende wedstrijd? Wat doet dat met zijn vertrouwen? Wat doet het met je autoriteit voor de groep? Depay gaat elke wedstrijd starten, dat weet ik zeker, en dat is maar goed ook. Ook al speelt hij niet goed. Hopelijk gaat het morgenavond beter.

9 juli 2024 om 15:51

Nee, nu is er geen weg meer terug. Ik vind dat Depay er ook al lang uit had gemogen, maar die verspeelt de bal tenminste pas nadat ie m heeft aangenomen en na drie seconden besloten heeft om m af te spelen, omdat een ego-actie er niet inzit. Weghorst laat m bij aanname al 12 van de 13 keer een meter of drie van z'n voet stuiteren. Ik houd van zijn strijdlust, maar dat kan echt geen 90 minuten met die gozer.

Na het EK Depay gewoon vriendelijk meedelen dat hij eerst maar weer eens een topseizoen moet draaien voordat ie in de basis komt.

9 juli 2024 om 15:01

Volgens mij is het vooral dat mensen vinden dat Weghorst niet in de basis moet omdat er niemand anders op de bank zit die hetzelfde kan leveren. Stel je had een Luuk de Jong mee, dan hadden veel meer mensen denk ik gezegd dat weghorst nu wel in de basis moet. Want je ziet dat een Depay beter rendeert als hij om iemand heen speelt in zijn huidige vorm.

Nu vind ik het eigenlijk onzin dat mensen aankomen zetten met Brobbey of Zirkzee, omdat Brobbey nooit heeft laten zien dat hij het hogere niveau aankan, voornamelijk de afronding, bij zowel Ajax als Oranje. Zirkzee heeft, ook door pech, nog geen echte minuten gemaakt bij het Nederlands Elftal. Voor een halve finale ga je dan niet je weghorst erin zetten, of überhaupt snel grote veranderingen in het type spel dat je speelt doorvoeren, als je dan alleen nog een plan c zou hebben.

9 juli 2024 om 15:12

Luuk de Jong is niet mee dus stel dat vervalt al.
Depay op 9 of 10 vind ik gewoonweg niks, maar Koeman stelt hem toch wel op en laat hem minimaal 80 minuten aanklooien. (Zal je zien maakt ie in de halve finale of finale de winnende...)
Maar ik zou tegen die Engelsen met hun redelijke fysiek achterin starten met Brobbey.
Ondanks dat hij geen minuut heeft gemaakt weten we wel zijn kwaliteiten met zijn fysiek en ja, in de afronding kan het beter maar hij kan wel een Gakpo, Xavi of een andere middenvelder in stelling brengen.

Nogmaals Koeman gaat dit never nooit doen maar onzin dat mensen met Brobbey of Zirkzee aankomen ben ik niet met je eens.
Wel vind ik ook dat Weghorst als plan B moet blijven gelden omdat dit zijn sterke punt is op het moment en vanaf de basis denk ik niet dat hij de hele wedstrijd kan leveren.

9 juli 2024 om 15:40

Ik bedoel met het Luuk de Jong voorbeeld aan te geven dat veel mensen wel vinden dat Weghorst in de basis moet starten, maar het gewoon onverstandig vinden gezien wat er op de bank zit.

Daarnaast zien wij natuurlijk niet wat erop de training gebeurt, wat ook wel een reden is waarom Depay eigenlijk amper wordt gewisseld.

9 juli 2024 om 15:17

Waar komt die verheerlijking van Zierikzee en Brobbey nou elke keer vandaan? Er is een die terecht Depay zou mogen vervangen, en dat is Weghorst. Die bewijst keer op keer dat NL elftal beter gaat voetballen als hij erin staat.

Een halve finale EK is geen plek om even iemand te proberen. Ben blij dat de supporters geen bondscoaches zijn..

9 juli 2024 om 15:31

Weghorst kan nooit 90 minuten brengen als hij in de basis start wat hij nu als invaller brengt. Zo laten is gewoon prima. Zirkzee is een mindere versie van Depay en Brobbey is een heel andere spits. Mooi 75 minuten Depay aan laten kloten en dan Weghorst erin, werkt tot nu toe prima.

9 juli 2024 om 16:28

Mooi 75 minuten Weghorst laten buffelen en dan Zirkzee er in.

9 juli 2024 om 17:07

Man man, je begrijpt toch wel dat Weghorst alleen kan brengen wat hij doet omdat een ander al 75 minuten de verdediging heeft vermoeid? Dan kan Woutje nog een kwartier als een stier over het veld razen. Dat kan hij nooit doen als hij in de basis begint.

9 juli 2024 om 16:01

Ik hoor bij die 5% die hem wel in de basis wil zien. Laat hem voorin maar lekker als aanspeelpunt figureren (zoals Nederland meestal wel heeft gehad met spitsen in het verleden) en oorlog maken. Brobbey heeft nog geen minuut gemaakt en ben benieuwd hoeveel minuten mensen Zirkzee daadwerkelijk hebben zien spelen .

9 juli 2024 om 16:29

Ik hoor daar ook toe en waarschijnlijk wel meer dan 5%. Dat is het percentage dat Depay in de basis wil hebben en daar hoort helaas Koeman ook onder.

9 juli 2024 om 16:26

Ik hoor dat echt wel meer dan alleen uit de media. Iedereen kan toch zien dat het met Depay en Simons voor geen meter loopt. Alleen toen Weghorst er in stond werden er kansen afgedwongen. Ik zie zelf liever Zirkzee in het veld dan Depay, maar Koeman zou wel weer vasthouden aan zijn lievelingetjes.

9 juli 2024 om 16:28

Precies begin toch eens met Zirkzee op 9. Weghorst is juist de ideale pinch hitter. Zie wedstrijd Argentinië en Polen.

9 juli 2024 om 16:49

Denk dat je daar helemaal gelijk mee hebt. Het is vooral de media die Weghorst in de basis wil... laatste 15-30 minuten is beter in mijn ogen. Maar denk wel dat iedereen het erover eens is dat die Depay gewoon eens even lekker moet gaan banken... Geef Zirkzee of Brobbey dan maar eens de kans om te beginnen. Of anders Malen in de spits gooien.

9 juli 2024 om 16:50

Weghorst en erachter Depay bewijst gewoon te lopen.
Zirkzee ondanks de geringe tijd viel niet goed in. Moet je hem niet mee belasten nog in een halve finale.

9 juli 2024 om 18:47

Ik zie wel Weghorst juist als ideale spits. Je hebt zoveel beweging en creativiteit op de flanken en op 10. Dan wil je ook iemand die het afmaakt. Memphis heeft dit toernooi qua goals en assist minder bijgedragen als Ake, Simons, Gahkpo, Malen en Weghorst. Besef dat hier een verdediger staat en spelers die dit toernooi al (vaker) op de bank heeft gezeten.

Brobbey is niet fit overigens dus snap helemaal niet waarom hij onderwerp zou zijn, al zou die in andere situaties prima een kans mogen krijgen. Zirkzee is vergelijkbare speler als Memphis. Heb je weinig aan in 4-3-3

Beetje onzinnig om te roepen dat Ake en Van Dijk een kaart pakken, omdat Weghorst erin staan. Die heeft daar niks mee te maken. Ik zie Weghorst juist druk zetten en zich met iedereen voorin bemoeien. Dan lokt eerder een (foute) lange bal uit die de verdediging makkelijker kan oppikken. Die kaart, en zeker die voor Ake, had meer te maken met die dramatische scheidsrechter.

9 juli 2024 om 14:38

En wat maakt het uit als ze een kaart pakken? Alle kaarten zijn na de kwartfinale kwijtgescholden.

9 juli 2024 om 15:11

Maar het schijnt dat je nog wel steeds 2x geel kan pakken in 1 wedstrijd.

9 juli 2024 om 15:27

Bedankt voor de info, dat wist ik nog niet. Gaat erom dat er in dit artikel net wordt gedaan of van Dijk en Aké elke wedstrijd wel een grote overtreding moeten maken omdat Weghorst erin staat. Dat is gewoon onzin. En daarnaast boeie als ze 1 keer aan de noodrem moeten trekken. Tenzij het direct rood is, dat schijnt ook nog te kunnen namelijk.

9 juli 2024 om 14:40

Weghorst is niet zo technisch als een Depay, en zal dus meer moeite hebben om ballen onder controle te hebben. Dan heb je dus vaker balverlies en zal je meer moeten verdedigen. Misschien dat Aad daarop doelt. Geeloof dat het niet veel met elkaar te maken had in dezen.

9 juli 2024 om 14:48

Veel vaker balverlies lijden dan Depay zal wel niet gebeuren. Ondanks dat Depay zeker meevoetballend beter is dan Weghorst, gebeurd er op dit moment aanvallend meer als Weghorst erin komt. Althans, zo lijkt het.

9 juli 2024 om 15:19

Weghoudt z’n basistechniek: aannemen balletje kaatsen is beter dan die van Depay. Die wilt teveel moeilijke dingen vaak doen.

9 juli 2024 om 16:30

Dat moet een grap zijn. Als er 1 speler niet balvast was, dan is het Depay.

9 juli 2024 om 17:01

Wat een onzin dat Weghorst meer balverlies zou hebben dan Depay. Weghorst kent zijn beperkingen en gaat niet passeren.

9 juli 2024 om 15:26

Inderdaad Westend. Plus het feit dat Weghorst ook verdediging veel heeft geleverd, zoals je kon zien met die ingrepen in de wedstrijd tegen Turkije

9 juli 2024 om 15:30

Ake vd Ven
van Dijk de Ligt

Opgelost, halen die jongens ook geen gele kaart :-)

Ik ben ook geen fan van Depay in deze vorm, maar ik denk dat een halve finale niet het moment is om de boel te gaan veranderen.

Ik zou gewoon starten zoals tegen Turkije, misschien Bergwijn daar gelaten.

9 juli 2024 om 14:43

Eens. Frimpong of Malen voor Bergwijn en je kan een probleem creeren aan de rechterkant. Die Trippier is geen linksback en Foden gaat niet 50 meter terug verdedigen. Memphis en Xavi wisselen als we niet tot kansen komen vroeg in de tweede helft.

Depay op 10 ipv Simons, Brobbey/zirkzee spits en Wout erin als het moet.

9 juli 2024 om 15:34

Je hebt werkelijk waar 0 garantie dat dat beter werkt dan Depay in de spits. Zeker de moeite waard om een keer te proberen maar niet in de halve finale van een EK.

9 juli 2024 om 16:33

Depay werkt het hele EK al niet. Leuk dat Koeman vertelt dat hij er al veel in heeft geschopt voor het Nederlands elftal, maar daar koop je nu helemaal niks voor. Laat Depay dat maar weer in September doen bij de Nations League.

Weghorst zou ik persoonlijk gewoon als wissel gebruiken want dan krijg je het beste uit hem. Ook omdat zijn werklust nog vervelender is voor vermoeide tegenstanders omdat hij maar blijft rennen. Maar daarnaast vind ik zelf wel dat er een echte spits moet spelen dan Memphis want die is echt ondermaats daar. Om een spits heen is Memphis al een stuk beter. Daarom dat je met een Zirkzee moet starten. Maar goed Koeman gaat natuurlijk ook niet meer experimenteren in deze fase van het toernooi. Dus ja nog maar is Memphis overleven en hopen dat hij een keer kan presteren als spits.

9 juli 2024 om 14:58

Memphis presteert eigenlijk op de plek van Gakpo met een echte spits. Memphis op 10 voert zeker geen verdedigende taken uit! En volgens mij hoort dat er wel bij in het systeem van Oranje met 3 spitsen. Of een 4-3-1-2 systeem hanteren met Gakpo en Malen in de spits.
Geertruida-de Vrij-Ake-van de Ven
Frimpong-Schouten-Maatsen
Depay/Simons
Malen-Gakpo

Van Dijk of Ake sparen voor de finale😁

9 juli 2024 om 15:06

van Dijk of Ake sparen voor de finale? Wat? Waarom? Laten we eerst met volle oorlogssterkte die halve finale maar is ingaan. Dat zijn wij echt wel nodig.

Ik zou met Zirkzee/brobbey in de spits en Xavi op 10, Xavi en Depay lopen elkaar nu in de weg dat helpt ook niet.

Ja Modricmagic, ik ben het er mee eens dat Koeman Depay als een spits zal blijven zien, maar hij is met Simons toch ook gaan spelen op 10 ipv rechtsvoor, dus dat kan nog veranderen. Ik ben het er wel mee eens dat hij niet meer gaat experimenteren, kan hij niet met Gakpo in de Spits en Depay linksvoor?

9 juli 2024 om 14:50

@stekeligst,

Alsjeblieft niet. Gakpo is je beste man momenteel, met zijn dreiging / beweging naar binnen en zijn schot. Liever dat ze hem gewoon lekker laten staan op die positie. Gewoon Xavi, die al 3 wedstrijden niets toevoegd, eraf halen. Laat Depay maar op 10 spelen, want die scoort toch niet.
Brobbey in de spits.

9 juli 2024 om 15:36

Depay op 10 verdedigt ook niet, laat Depay maar in de spits.

Ik denk dat Aké en Van Dijk het geen moer kan schelen dat ze een kaartje pakken als daarmee de kans groter is om de finale te bereiken en dat met Weghorst zou zijn.

9 juli 2024 om 14:48

Maar een gele kaart maakt nu toch niks meer uit?

Volgens mij pakte Ake toch echt die kaart omdat van Dijk een kopduel verloor van een persoon die een kop kleiner is en pakte van Dijk zelf een gele kaart omdat hij te beroerd is om te sprinten en lekker laconiek denkt dat iedereen wel van hem schrikt en de bal zo inlevert. Dus die moest zijn eigen fout herstellen. Heeft niets met een meer aanvallendere opstelling te maken

Die Guehi heeft echt ongelofelijk slechte statistieken als het op luchtduels aankomt. Zet Wout daar tegenover en geef Memphis de vrijheid op 10 of op rechts en je kunt gewoon een keer vanaf het begin al je slag slaan.

Ik denk het ook van die weerstand, maar om een andere reden: Wout lijkt me gewoon geen halve finale EK basismateriaal. Is hij gewoon niet goed genoeg voor. Dat sleuren is prachtig, maar lijkt me ook vooral waarde hebben in de 2e helft, niet vanaf het begin als iedereen strak van de zenuwen staat.

9 juli 2024 om 14:52

Ja Wout is gewoon de ideale pinchhitter maar geen basisspeler.

Koeman gaat natuurlijk niet zijn tactiek omgooien. Nu lijkt hij een belangrijke troef achter de hand te hebben in de vorm van Weghorst. Wat erg jammer voor die kerel is aangezien Depay vaak als een natte krant speelt dit Wk.

Het hebben van die tactische omzetten als back-up is simpelweg te belangrijk voor Koeman.

Ik gooi maar even een balletje op, Engeland is verdedigend sterk en leunt ook heel erg op de verdediging. Speel eens zonder een spits en zet de echte voetballers goed vast in dubbele dekking. Laat die Cv's maar opstomen. Dan lekker a la Turkije achter de bal aanrennen in de counter met onze snelle jongens. kun je als het niet werkt altijd nog Weghorst en Van Dijk in de spits zetten en hoge ballen in strafschopgebied pompen om strafschoppen te voorkomen.

Opstelling bijgevoegd; Depay, Weghorst en Simons kunnen succesvol invallen, mocht Nederland voor komen te staan. Ronald doe er je voordeel mee.

Verbruggen
De Vrij
v Dijk
Ake
Dumfries
vd Ven
Frimpong
Schouten
Reijnders
Malen
Gakpo
9 juli 2024 om 15:08

Het probleem is natuurlijk dat die cv's niet gaan opstomen. Dat is het moderne voetbal. Southgate gaat dan gewoon voor de 0-0 i.p.v counters te riskeren.

9 juli 2024 om 15:16

Het zal dan inderdaad afwachten zijn wie het eerst zijn geduld verliest. Het is ook geen aanrader om de halve finales te kijken wss met de ploegen die er nu nog inzitten. Spanje Duitsland was ook een zware tegenvaller m.i.

9 juli 2024 om 15:23

Ja hopelijk in de finale gewoon Nederland-Spanje. Dan kan die opstelling van jou voor spektakel zorgen.

9 juli 2024 om 15:11

Als je met 5 achterop speelt, kan je net zo goed Veerman opstellen voor die diepe bal op Frimpong & Malen...

Zoals jouw opstelling weergeven staat, slaat nergens op overigens (maar zal met de keuze te maken hebben op voetbalzone). WAnt hier lijkt het net alsof Dumfries op CVM staat. Als dat echt je bedoeling is, dan snap je er natuurlijk niks van.

9 juli 2024 om 15:27

Ja, het ligt aan de 5/3/2 optie die VZ aanbiedt, al kan het natuurlijk zijn dat er meerdere 5/3/2 opties zijn aangeboden, maar dat ik die niet heb gevonden. Ik heb in ieder geval het idee dat ik wel iets van snap hehe. Daarom laat ik Veerman er uit, omdat we in dit geval lopers moeten hebben, geen vastlopers. Als Koeman de 5/3/2 niet meer als optie heeft geoefend met zijn huidige selectie, dan snapt hij er in ieder geval minder van dan ik dacht. Nederland is natuurlijk van alle 4 de halve finalisten de absolute underdog en heeft ook nog eens weinig topkwaliteit voorin. Als ik de 4 ploegen vergelijk dan lijken we nog het meest op Spanje waar feitelijk alle gevaar komt van de buitenspelers. Ben heel benieuwd hoe Spanje het gaat doen tegen het huidige Frankrijk, ik heb 0-0 na 120 minuten 'gegokt'.

Pakte van Dijk maar eens wat vaker een kaart, dan wist je tenminste dat hij eens een duel aanging i.p.v. defensief te verdedigen en achteruit te lopen...

De kaarten zijn overigens ook weg nu hé, het is een halve finale.

Depay blijft gewoon in de punt of speelt op 10. Als hij op 10 start gaat Simons eraf en komt denk ik Zirkzee of Brobbey erin, niet Weghorst. Weghorst moet gewoon accepteren dat hij een pinchitter is, klaar.

Het hele spel veranderd ook met hem erbij en dat spel hou je gewoonweg geen 90 minuten vol... Het is idealer als je wat moet forceren...

Ik hoop (en gok) dat Frimpong gaat starten tegen Shaw of Trippier op rechts met diepgang en dat je Malen dan kan brengne op die flank met diepgang en snelheid als ze wat ''moe'' zijn rond minuut 70 en je zou nog wat moeten forceren...

Verder verwacht ik geen aanpassingen en gok ik dat Simons en Depay het koppeltje blijft op 10/spits.

Ik kan me niet voorstellen dat Ake en Van Dijk minder blij met hem zijn. Die man haalde notabene een giga kans nog weg in het penalty gebied.

Ik denk dat het niet zo moeilijk is, Depay achter de spits, die laten invullen door bijv Zirkzee. Malen ipv Bergwijn.

Frimpong en Van de Ven zijn ook interessante opties. Ik denk dat je best een gevaarlijk Oranje kunt neerzetten met veel snelheid, techniek en loopvermogen.

Je kan ook gewoon brobbey in de spits zetten en depay rechtsbuiten.

We zijn aanbeland in de halve finale en dan is het mijns inziens te laat te gaan experimenteren met een andere spits. Laat Depay maar gewoon in de spits beginnen en houdt Wout achter de hand als breekijzer. Ik hoop wel dat Depay dan eindelijk wat meer zal laten zien, hij is er toe in staat. Ook hoop ik dat De Mos een zege voor Engeland voorspelt want één van de weinige zekerheden in het leven naast de dood en belastingen is dat Aad er altijd naast zit.

Normaal zou ik niet per se voor het beginnen zijn van Wout Weghorst, maar nu zou dat niet eens zo heel gek zijn, aangezien de Engelse verdediging met Guehi geen kopheld heeft. Die zal het lastig krijgen met Weghorst als de ballen hele tijd voor de pot worden gegooid. Voor counters hoef je waarschijnlijk ook niet bang te zijn bij de Engelsen want die zijn nooit op zoek naar een doelpunt. Die willen gewoon alles breed tikken om zo min mogelijk risico te lopen. Wel apart overigens dat Aad de Mos die zei dat hij Weghorst nog niet bij z'n veteranen mee zou laten doen en dan nog liever Erwin Koeman heeft. Maar goed iedereen kan in het voetbal van mening veranderen, ook al zijn de kwaliteiten van Weghorst al jaren glashelder. Ik vind de discussie van Memphis op 10 wel een aparte aangezien Memphis gewoon al jaren de spits is in Oranje. Hij is gewoon hopeloos uit vorm, dat zie je aan letterlijk alles wat die jongen doet. Wout Weghorst is de enige reële optie momenteel in de spits, maar ik verwacht dat Koeman gewoon weer met dezelfde 11 aantreedt, behalve dat hij waarschijnlijk Malen laat starten vandaag (en heeeeeeel misschien Van de Ven maar denk het niet).

Ik zou sowieso met v.dVen gaan spelen ipv Ake vanwege zijn snelheid.
Ook die tweede gele kaart (VDijk) kan je er gewoon naast zetten door iemand die loopt ipv wandelt.

9 juli 2024 om 18:50

Is van de Ven niet fijn om 2e helft ong in te vallen, zijn snelheid kun je dan het beste gebruiken.

Koeman kiest onvoorwaardelijk voor memphis. Verder erandert er minimaal iets in de opstelling. Weghorst zou ik niet mee beginnen. Ben benieuwd hoe de keuzes van koeman gaan uitpakken. Dankzij het oh zo belangrijke doelpuntje van weghorst tegen polen kan en mag koeman memphis nog opstellen. 1/2 finale bereikt is keurig. Ik denk eruit tegen de engelsen.

Mooi die discussies altijd...je staat in de halve finale van een toernooi..maar het elftal klopt niet!

Ik zal er niet van op kijken als dit straks gewoon doorgaat als je kampioen word! dan waren we toch nog mooier kampioen geworden als die of die opgestelt was.

Ook zo'n mooie discussie...wie gaat er met Frenkie op het middenveld spelen? en dan niet 2 gagen over praten nee bijna 1 jaar lang

Wout is echt alleen voor de laatste 15 minuten als we achterstaan. Er is niemand die dat niet snapt. Behalve Wout zelf.

Weghorst gooit veel energie in zijn spel wat hij geen 90 minuten volhoudt. Maar NL gaat beter voetballen als hij speelt. Weghorst in de 2e helft brengen..

Weghorst is gewoon een goede speler om erin te gooien en iets te forceren. Zou morgen gewoon met dezelfde 11 beginnnen met uitzondering van Bergwijn. Zet daar maar Frimpong of iets dergelijks neer. Die speelt niet zo goed met Dumfries erachter maar ach ja slechter dan Bergwijn kan bijna niet.

Is er nou helemaal niemand die de mond van de Mos kan sealen en het spuien van onzin kan stoppen

Dit is op dit moment mijn ideale opstelling, Malen en frimpong verdienen allebei basisplaats

Verbruggen
Geertruida
De vrij
Van dijk
Ake
Schouten
Xavi
Reijnders
Frimpong
Malen
Gakpo

Reageer