Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax wint weer eens en bekert eenvoudig verder

Laatste update:
/

Ajax sluit de wisselvallige maand oktober toch nog met een tevreden gevoel af. Na drie achtereenvolgende wedstrijden zonder overwinning, won de landskampioen dinsdagavond in de derde ronde van de KNVB Beker van de amateurs van ASWH. De zaterdaghoofdklasser joeg het thuispubliek na een half uur spelen heel even de stuipen op het lijf, maar het krachtsverschil bleek uiteindelijk te groot: 4-1. De Amsterdammers blijven daardoor in de race voor de negentiende bekerwinst.

Evenals in de voorgaande duels had Ajax vrijwel constant balbezit, maar de ploeg had wederom moeite om daar iets nuttigs mee te doen. Siem de Jong was na vijf minuten weliswaar gevaarlijk, maar de toeschouwers in de ArenA moesten twintig minuten wachten tot de 1-0. Lucas Andersen werd vrijgespeeld op links en vond Viktor Fischer, die door mocht lopen en van dichtbij hard raak schoot. De spanning leek daarmee verdwenen, maar zwaar tegen de veldverhouding in kwam ASWH tien minuten later terug in de wedstrijd.

/

Stefano Denswil schatte een bal verkeerd in en kopte veel te zacht terug richting doelman Mickey van der Hart, die vervolgens geen verweer had op inzet van Michael van Dommelen. De spits profiteerde optimaal van de blunder door hard en zuiver binnen te schieten. Ajax ging nadien op zoek naar een nieuwe voorsprong, maar had moeite om gaten te vinden in de gesloten afweer van de bezoekers. Drie minuten voor rust lukte dat wel: Danny Hoesen werd vrijgespeeld en rondde af met de punt. Twee minuten later knalde De Jong van dichtbij hard en hoog de 3-1 binnen.

Het duel was daarmee gelopen en de tweede helft had dan ook weinig meer om het lijf. Ajax bevond zich meestentijds met 10 man op de helft van de gasten uit Hendrik-Ido-Ambacht, maar de echte urgentie om de score verder uit te bouwen ontbrak een beetje. Toch werd er nog wel gescoord: invaller Kolbeinn Sigthórsson schoot even na zijn entree via doelman Stef Doedee de 4-1 binnen, waarmee hij ook meteen de eindstand op het scorebord zette. Ajax gaat daarmee donderdag in de koker voor de loting voor de vierde ronde.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zaadpot op halve kracht, maar toch gewonnen en door naar de volgende ronde. Beker cared me weinig, leuk troostprijsje maar v/h weekend moeten we er staan.

29 oktober 2013 om 20:37

Ik zou het anders erg leuk vinden om in de finale te staan... zal dan zeker naar Rotterdam afreizen samen met ruim 15000 andere ajacieden.

29 oktober 2013 om 20:46

Oh zeker hoor, alleen vind ik de competitie op dit moment belangrijker. Sta liever met 100.000+ man en een schaal !

29 oktober 2013 om 20:52

Dat kan ik niet tegenspreken natuurlijk.
Ik was ook bij AZ - PSV (bekerfinale) op uitnodiging van relaties.
Blijft een geweldig stadion, en helemaal als Ajax in de bekerfinale speelt... die sfeer is gewoon geweldig, iedereen die er is doet dan mee...van beide kanten dat zorgt voor een fantastische sfeer.

29 oktober 2013 om 21:11

Jk-Ajax

En zo is dat! Wen er nooit aan, het is zo magisch een ton Ajacieden helemaal door het lint. Die beker kan mij ook gestolen worden, ik ga voor de 4e op rij..

29 oktober 2013 om 21:38

Maar dan hopelijk wel op het leidseplein of museumplein en niet meer op dat verachtelijke p2.

29 oktober 2013 om 21:48

De Kuip is het meest sfeervolle stadion en de beker finale is de mooiste n meest sfeervolle wedstrijd van het jaar.
Afgelopen 9 mei was ik er bij. 16000 supporters aan de ene kant en even zo veel aan de andere kant.
Ook mooi dat beide supporters groepen na afloop gewon door elkaar heen konden lopen.
Zo jammer dat bij bepaalde clubs dit niet kan.
Let op de eerst komende bekerwedstrijd is Ajax- Az.
Deze wedstrijd is bijna elk jaar in de beker en altijd in de Arena
Rara hoe dat kan.

29 oktober 2013 om 22:03

@falcao 29 oktober 2013 om 21:38 #137
P2? Hoelang is dat geleden? 2002?

29 oktober 2013 om 23:07

Nou steward, vertel jij eens even hoe dat kan dan! Want blijkbaar heb jij hier een objectief en goed onderbouwd antwoord voor!

29 oktober 2013 om 23:21

Sjaak... afgelopen 2 jaar werd het op het arena-parkgehouden...dat valt onder P2 dacht ik.

30 oktober 2013 om 00:51

@steward

Het heet loting en de verklaring heet kansberekening. O zo jammer dat mensen daar complottheorieën achter zoeken, naar mijn inziens veelal voortkomend uit minderwaardigheidscomplexen.

30 oktober 2013 om 15:05

Trolley, weer ajax topics toch een keer. Nog nooit iets toegevoegd, behalve provocatief gebazel.

29 oktober 2013 om 20:39

Wordt wel moe van dat eeuwige tikkie terug! Wel complimenten voor het publiek (top supporters zijn het!).

On: Ondanks de 4-1 overwinnin vond ik het een dramatische wedstrijd.. kan niet anders zeggen wat een instelling bij die spelers ! Zal veel veel beter moeten as zaterdag anders worden weggespeeld tegen Vitesse

29 oktober 2013 om 20:40

Publiek is altijd in vorm. Beste supporters van het land, en ze steunen spelertjes die elke week een zaadpot op de mat leggen. Vooral Fischer pfff

29 oktober 2013 om 20:42

Mee eens, ook Andersen mag van mij betreft aan de kant. We moeten niet gelijk doen dat we na deze overwinning back zijn.. want ik zie nog veel te veel fouten maken en domme oplossingen maken.

29 oktober 2013 om 20:46

Ja, toch is ook dit goed voor het vertrouwen. Fischer heeft nu met een goal en een assist waarschijnlijk ook meer vertrouwen en dat heeft hij ook wel nodig

29 oktober 2013 om 20:47

Ja gatverdamme, dat slome spel word ik schijtziek van. Altijd maar dat tikkie breed, nooit eens een strakke inspeelpass als er een vooractie gemaakt wordt. Nee, het oog krijgt weinig.

29 oktober 2013 om 20:47

Ajax publiek is goed in feesten, maar als het achter staat is het snel een dramasfeer. Kan me Volendam nog herinneren.
Eigenlijk zo'n onzin om te discussiëren om goed en slecht publiek. Tis niet zo alsof een Ajacied veel beter publiek is dan een Zwollenaar. Als het goed gaat is men blij, als het slecht gaat is men boos, als het crisis is staan ze achter hun club.

29 oktober 2013 om 20:51

Ja ik kan me volendam ook nog herinneren. Ze kwamen achter en er werd dubbel zo hard gezongen!!

29 oktober 2013 om 20:53

In het Philips stadiin is het altijd Muis stil, hoe kun je nou als psv supporter hier iets over kunnen zeggen, zelfs tijdens 100 jarig jubileum moet Guus Meeuwis de toon zetten, anders hoor je niks.

29 oktober 2013 om 20:54

410 is nooit stil ongeacht de tussenstand.
De rest zal ongetwijfeld wat stiller worden, maar ik... zit naast 410 en we doen gewoon altijd mee met 410... zijn ook een groep die altijd staan, waar dat niet mag officieel... alleen in 410 word dat gedoogd... wat een onzin.
Voetbal kijken doe je toch staand.

29 oktober 2013 om 20:56

@ndisdenaam

Bij de F-side staan ze ook.

29 oktober 2013 om 20:58

http://www.youtube.com/watch?v=2ykomz0x7me

29 oktober 2013 om 21:00

ja dat je niet mag staan vind ik nog wel normaal hoor. bij PSV heb je ook een plek naast mij waar mensen staan terwijl het niet mag. Ze doen dit oor veiligheid. Anders wordt er geduwt etc. Kijk maar naar die rampen in Engeland. In engeland had je vroeger ook alleen staanplaatsen. En er kan echt wel goede sfeer komen, maar dan moet het publiek dicht op het veld zitten of een heel groot sfeervak hebben.

29 oktober 2013 om 21:07

Ja klopt in het midden, uiteindelijk was dat een initiatief vanuit 410 en wat mannetjes van de F-side.
Volgens mij staat het in de regeltjes bij de Arena.
Gedoogd dit zus zo.

29 oktober 2013 om 21:19

Dat is jouw mening dat ze de beste supporters zijn, maar het is je goed recht.

29 oktober 2013 om 21:20

Weet je wat het is, er is altijd discussie over wie de beste supporters heeft. Maar uiteindelijk volg ik mijn club voor mijn plezier en als ik er ff geen reet aan vind, dan ga ik niet of dan klap ik minder. Doet verder niets aan af dat je gewoon achter je club moeten blijven staan.

Aan de andere heb ik zoiets van: hoe je kan je als man van 30 nou iedere week van die kinderachtige liedjes zingen...

29 oktober 2013 om 21:29

Chapeau, ik deel volledig uw mening.

29 oktober 2013 om 21:43

inderdaad! Dat zie je bij andere clubs niet snel!

29 oktober 2013 om 21:46

@Nick-Name

Ook al doe ik zelf ook wel mee, het zijn inderdaad wel kinderachtige liedjes haha. Alleen mag ik dat nog omdat ik nog jong ben

29 oktober 2013 om 21:50

Feesten? Het kampioens feest mocht niet op het museumplein
Dit omdat er te veel feestschade was.

29 oktober 2013 om 22:23

@ndisdenaam

De bovenste 5-10 rijen op noord 2e ring staan we ook altijd.

29 oktober 2013 om 23:24

Daan, aah kan ook, ik kijk eigenlijk nooit naar noord, zelf zit ik op zuid.

30 oktober 2013 om 00:01

Haha We waren met weinig, maar we hebben niet stilgestaan bij de F-side, Mistte Vak 410 alleen wel...

30 oktober 2013 om 02:13

Daar ben ik het met je totaal oneens.. Je mag toch wel een keer fluiten als het niet goed is zoals afgelopen weekend tegen Rkc... Daarna gaan ze gewoon door met juichen en steunen ze Ajax. Nee wat jij zegt klopt niet, het publiek van Ajax is stukken beter geworden afgelopen ja(a)r(en).

29 oktober 2013 om 20:39

Is er echt geen vervanging voor denswil hoe gaat het nou met Moisander ? Want het is weer denswil die een fout maakt en daardoor amateurs kunnen scoren dit gebeurd hem minimaal 1x per wedstrijd nu maakt het tegen amateurs niks uit maar je ziet het in celtic word dit gewoon afgestraft dit moet hij gaan afleren

29 oktober 2013 om 21:14

Ja hij leert er van als hij op de bank zit?
Dat schiet niet op.

29 oktober 2013 om 20:40

Dit was geen halve kracht maar gewoon weinig kwaliteit bij Ajax.
Als Ajax zou je hier willen schitteren en een goed gevoel over de wedstrijd willen houden voor Zaterdag.
Dat is vandaag zeker niet gebeurd.

29 oktober 2013 om 20:47

Was gewoon halve kracht, kon je aan alles zien. Tempo was niet hoog. Gewoon rustig tikken.

29 oktober 2013 om 20:53

Helaas kan Ajax momenteel niet beter, dan speelde ze tegen RKC ook halve kracht zeker?

29 oktober 2013 om 21:08

Nee, het wilde en het lukte niet... en tevens ontbrak het aan strijd en wil tegen Rkc.
Maar dit was gewoon halve kracht... heb jij iemand bezweet gezien|? ik niet.

29 oktober 2013 om 21:21

Tegen RKC heb ik ook niemand bezweet gezien.
En ik vrees voor het ergste zaterdag aangezien Vitesse nog wel redelijk goed voetbalt en creativiteit heeft.

29 oktober 2013 om 20:40

Dat troostprijsje vind ik toch onzin... Het is gewoon de op 1 na belangrijkste prijs die Ajax kan pakken, als je het kan winnen, waarom zou het je dan geen ene ruk schelen?

29 oktober 2013 om 21:09

Voor iedere topclub is het een leuke prijs als je hem wint, vooral omdat je met veel man naar de kuip kan.
Voor subtop en lager is het een hoofdprijs, en begrijpelijk natuurlijk aangezien het toch vaak het hoogst haalbare is.
Als je hem verliest, ach dan is het even 'rot' maar daarna ga je weer verder.
Als je een kampioenschap verliest op de laatste dag of laatste 3 weken dan is dar heel zuur en blijft dat wel een tijdje malen.
Net zoals het bij mij in ik dacht 07-08 bleef malen toen we op 1 goal na geen kampioen werden.
Ik kan ook erg goed het verdriet van de Az'ers begrijpen van die dag.

29 oktober 2013 om 23:22

Als je de titel wint heb je cl miljoenen.
Als je de beker wint heb je een beker.
Dat is waarom het een troostprijs word genoemd.

29 oktober 2013 om 23:26

Dat weet ik ook, ik bedoel het ook van uit supportersperspectief...
En je kan toch ook kampioen worden en de finale spelen/winnen ?

30 oktober 2013 om 00:38

Dacht dat ik een van de weinige was, herrineren deze dag nog als de dag van gister. Echt een zwarte dag, volgens mij was dat tegen Willem2. Van Az herrinert iedereen zich die goster met ze accu op zijn enkel weet je nog?

29 oktober 2013 om 20:54

Helemaal met je eens!! Kan mij die Knvb beker schelen! zaterdag tegen Vitesse en dinsdag in de Cl moeten we er staan!!

29 oktober 2013 om 21:28

Stukje decadentie. Doen alsof de beker voor het grote Ajax geen belangrijke prijs is. Door deze houdig krijgen wij Ajacieden nu een arrogante reputatie. Doe normaal man.

29 oktober 2013 om 21:50

idd maar jou commentaar bewijst dat er ook serieuse ajaxieden zijn

29 oktober 2013 om 23:25

Sorry maar heeft niks met decadentie te maken of arrogantie... Ik persoonlijk heb werkelijk niks met de Knvb beker. Ik vibd gewoon de titel en overwinteren in de cl veel belangrijker... Dus waarom ik nu voir arrogant versleten word... Omdat elke prijs telt? Zeker maar dan toch liever prioriteit bij het kampioenschap en het duel van zaterdag!!

29 oktober 2013 om 23:45

Je reactie dat 'de beker je niks kan schelen' en 'alleen het kampioenschap telt' neigt zeer naar decadentie. Prioriteiten stellen oke, maar de beker afschilderen als 'iets wat je niks kan schelen' is arrogant. Een prijs is een prijs, een topclub wat Ajax beoogt te zijn wil en moet voor elke prijs vol gaan.

29 oktober 2013 om 21:49

troostprijs dit is een van de zieligste commentaar dat ik ooit gelezen heb

Knvb beker is een even, grote prijs als landskampioen (ajax en PSV hebben hem het meest gewonnen) zeg ook wel iets over die clubs

vooral omdat de wedstrijden doordeweeks worden gespeeld en je niet weet tegen wie je moet spelen op voorhand. Niet te vergeten dat het maar gaat om 1 wedstrijd dus als je slecht presteert en een off day hebt lig je er uit

30 oktober 2013 om 10:33

Knvb beker is natuurlijk niet een even grote prijs als landskampioen. Immers ga je de CL in als landskampioen en ben je de beste over een hele reeks wedstrijden. Ik vind het maar een troostprijs, ik ben pas tevreden als we kampioen zijn. Het is maar wat je gewend bent. Maar om iemands mening af te doen als zielig, dat is pas sneu.

30 oktober 2013 om 12:36

ja champions league je geld vullen met zakken terwijl je er niks te zoeken hebt omdat andere clubs veel meer geld hebben

sorry maar vind champions league beetje corrupt 1 van de redenen waarom ajax telkens kampioen wordt is omdat ze massas geld krijgen van champions league

geld verneukt het voetbal

30 oktober 2013 om 02:34

Bijzonder slecht, maar op halve kracht en zonder moeite. De grootste schade was de blessure van Ligeon.

Overigens was de overwinning van 5-1(3-1) van Ajax volgens het AD met moeite. De redactie van het huisblad van Feyenoord wordt steeds senieler, ook te merken aan de columns die er wekelijks geplaatst worden.

30 oktober 2013 om 15:12

Pff inderdaad, is toch beschamend dat een nationale krant zichzelf zo te kakken zet. Vooral met al die wekelijkse subjectieve columns bah bah.

Wat was de 2e helft lachwekkend, zo veel foute passes, zo veel slechte beslissingen...
Van Rhijn lijkt echt Alles kwijt te zijn, Fischer is halfblind...

29 oktober 2013 om 20:36

Van Rhijn valt nu zwaar door de mand. Ben ook bang dat het niet meer goed gaat komen met hem, althans bij Ajax.

29 oktober 2013 om 20:39

Het trieste is dat Fischer man of the match wordt

29 oktober 2013 om 20:41

Hij deed tenminste nog zijn best.
Had ook een assist en een goal en was de enige met aanvallende intenties.
Dat het dan niet lukte is het 2e maar hij probeert in ieder geval iets.
Wie was volgens jou dan motm

29 oktober 2013 om 20:47

Is toch schandalig inderdaad. Onder het motto. Geef hem een goed gevoel voor zaterdag?

Ajax wint met een zakelijke overwinning 4-1 van Aswh. Alleen Ligeon is geblesseerd uitgevallen. Zaterdagavond belangrijke pot tegen Vitesse!

29 oktober 2013 om 20:43

Zakelijk.
Ik als supporter vond deze overwinning zeker niet zakelijk en zie Ajax hier ook geen vertrouwen uit putten voor de wedstrijd van zaterdag.
Met alle respect, maar het b-team hoort hier zakelijk te winnen.
Het a-team moet hier gewoon schitteren en mooi voetbal laten zien.

Ik heb zelden zo'n saaie pot voetbal gezien... Geen beweging bij Ajax.. Maarja, het is dan een bekerwedstrijd tegen een amateurploeg, wij willen een Ajax zien dat wilt voetballen en vooral Durft te voetballen..

Knap van Aswh scoren in de Arena het zijn niet veel ploegen gegund. Knap gedaan

29 oktober 2013 om 20:38

Was ook een mooie goal, meteen op de pantoffel en strak in het hoekje... wel jammer dat het door een foutje kwam.
Maar zonder fouten geen goals... tenminste minder goals.

29 oktober 2013 om 20:56

zeker een goede goal, maar vond wel dat vd Hart hem mocht hebben! aan de andere kant is het die jongen van harte gegund om een goal te maken tegen Ajax.

Nou dit was weer erg zwak, het zal in deze wedstrijd met de motivatie gemaakt hebben. Dat hadden alleen fischer en hoessen.

29 oktober 2013 om 20:37

Ja plichtmatig gewonnen. Ajax had er weinig zin in. Geen hoogtepunten veel spelers uit vorm maar in deze eredivisie kun je makkelijk kampioen worden met dit elftal. Psv en Feyenoord stellen ook geen zak voor.

29 oktober 2013 om 20:38

Bij Feyenoord zit tenminste nog een beetje strijd...dat mis ik wel bij Ajax.

29 oktober 2013 om 20:40

Milan thuis niet gezien dan? genoeg strijd.

29 oktober 2013 om 20:50

Ja he he, dat is ook een andere tegenstander.
Ik bedoel dus de Eredivisie... Waar ajax geen strijd wilt/kan leveren tegen een met alle respect Rkc, kan Feyenoord dat vaak wel.
Europees gezien speelt Ajax vaak beter dan in de Eredivisie.

29 oktober 2013 om 20:57

Tegen Heracles heeft Feyenoord op boetius na geen inzet getoond.
Waar was Feyenoord in de arena?

Tegen Twente thuis in de kuip ook 0,0 inzet

29 oktober 2013 om 20:57

Het gaat niet om strijd. Het systeem met buitenspelers naar binnen komen en backs opkomen is totaal een flop. Voorzet van zijkant van de backs dan staan de aanvullende middenvelders in de 16 en de buitenspelers plus de spits. Kortom 5 aanvallers tegen 5 a 6 verdediger. Lekkere drukte. De backs staan nog aan de zijkant en kunnen verdedigend niet meer omschakelen.

Ik zeg buitenspelers tegen de lijn en meer ruimte om door de as te gaan.

29 oktober 2013 om 21:05

Ach kom op zo kan ik ook wel wat beginnen... waar was Ajax uit tegen Psv, waar tegen Rkc, waar tegen Groningen uit.

29 oktober 2013 om 21:12

@wijzijn..

Wat een onzin. Vrijwel heel het team werkt hard. Alleen Pelle wil nog wel eens gemakzuchtig worden. Bij Feyenoord ligt het niet aan de werklust of de kilometers die gemaakt worden maar aan de kwaliteit. Vooral op het middenveld worden er onnodige meters gemaakt waardoor het middenveld los zand is en collectief geen druk kan zetten. Hierdoor kunnen tegenstanders redelijk makkelijk voetballen tegen Feyenoord.

Saaie wedstrijd, maar wat telt is de overwinning en het gevoel van weer winnen.

Het is niet de beste wedstrijd wederom, maar je bekert verder en daar gaat het om.

je moet deze wedstrijden winnen waarom dan een blije gevoel ?

Nog steeds niet overtuigend. Als dit tegen een eredivisie tegenstander was dan zouden we weer puntverlies lijden.

29 oktober 2013 om 22:32

4-1 tegen een amateur kun je inderdaad niet overtuigend noemen

Al met al een simpele overwinning, enige wat ik kon opmaken uit deze wedstrijd was dat de spelers nog niet goed op elkaar zijn ingespoten, ik zie heel vaak dat iemand een dieptepass geeft waar niemand loopt.

29 oktober 2013 om 22:00

Edit: ingespeeld ipv ingespoten

Hoe kon ik die twee door elkaar halen XD

Toch een goal en 2 assists van Fischer, voor de rest niet heel bijzonder.
Vond Blind en Veltman erg goed spelen.
Siem was niet heel opvallend.
Had graag Lobotka en Aco willen zien.

90 minuten verspeeld ongeloofelijk wat saai en ongeinspireerd zeg sjonge jonge.

Ajax heeft weer eens gewonnen. Lekker voor het vertrouwen. Na enkele weken goed spel leverde het nu weer eens een zege op. Het spel zat al in een stijgende lijn en hopelijk volgen de resultaten nu ook.

29 oktober 2013 om 20:40

Het spel zat al in een stijgende lijn welke wedstrijd heb jij gekeken ?

Dit zijn de amateurs hoor en dan nog frustratie hebben.

29 oktober 2013 om 20:48

Amateurs die betaald krijgen zijn geen amateurs meer.

29 oktober 2013 om 20:52

Dit waren spelers van de zaterdag b klasse zijn dit al profs ? lijkt me niet.

29 oktober 2013 om 21:16

Er zit ook nog iets tussen; semiprof. Amateur ben je als je niet betaalt krijgt en prof(essional) als je ervan kan leven. Deze spelers zullen waarschijnlijk wel een vergoeding krijgen, maar hiernaast nog andere inkomsten nodig hebben om te kunnen leven.

Verder zag ik genoeg aanknopingspunten weer. Ajax komt er wel. Fischer heeft zich weer eens belangrijk gevoelt, iets dat hij de afgelopen weken echt nodig zocht en nu dus heeft gevonden, wat ons de komende weken hopelijk weer leuker spel op gaat leveren. Ook heeft Denswil met zijn pass op Hoesen hopelijk meer zelfvertrouwen gekregen om in de toekomst vaker het middenveld over te slaan als dit een goede kans op kan leveren. Dat Sigi, Hoesen en de Jong weer eens scoorde was ook positief. Hierop kan voortborduurt worden.

29 oktober 2013 om 21:00

Jij hebt een andere wedstrijd zitten kijken? Had was meer een acheruitgaand

Ajax speelde weer erg matig vandaag. Ik denk dat Ajax tekort komt voor een kampioenschap Ajax wordt hopelijk tweede achter kampioen Twente.

29 oktober 2013 om 20:40

Want? Ajax speelde de laatste 3 jaar een erg sterke 2e seizoenshelft.
En je weet niet of er iemand bijkomt... al zegt De Boer van niet, daar geloof ik niets van.
Met zoveel geld op de bank moet je haast wel investeren... want het is nu wat matig.

29 oktober 2013 om 23:41

Waarom zou je iemand halen? Het is allerminst zeker dat het dan wel gaat lopen. Gewoon vol blijven houden. Met deze selectie kun je makkelijk kampioen worden. Mits niet compleet uit vorm blijft.

30 oktober 2013 om 23:05

Mwa, Siem zal wel vertrekken in de zomer, dus gewoon op tijd anticiperen nu.
Want ik ze het wel weer gebeuren dat siem voor 5 miljoen naar een subtopper gaat ergens op de laatste transferdag.
Nu kan zo'n iemand al vast wennen aan het spel etc.
Lijkt mij geen verkeerde zet.

Net als je denkt dat het niet dramatischer kan dan afgelopen zaterdag.....komen ze met deze zaadwedstrijd op de proppen.

Frank de Boer teert op zijn 3 kampioenschappen, elke andere trainer met het tactische vermogen van een 5e klasse zondag amateur was allang eruit gegooid. Frank leert onze spelers niets en maakt ze al helemaal niet beter. Zet Bergkamp alsjeblieft voor de groep.

29 oktober 2013 om 20:40

Waarschijnlijk ben jij weer zo'n succes supporter, toen ze kampioen werden stond jij waarschijnlijk vooraan FdB te scanderen.

29 oktober 2013 om 20:42

Ik ben zeker geen successupporter, ik weet heel goed dat we 7 jaren lang overal naast hebben gegrepen. Maar het voetbal onder Martin Jol was 10.000 x attractiever dan dit matige getik diep op de eigen helft.

Er zit 0,0 voetbal in dit Ajax. Alle middenvelders en aanvallers kaatsten en rennen blind naar de goal van de tegenstander. 0,0 gevoel voor combinaties, de onderlinge afstanden zijn veel te groot waardoor het echt onmogelijk wordt om een baltempo te halen dat hoger ligt dan Opa Spoor in zijn rolstoel.

29 oktober 2013 om 20:45

Ja in zijn laatste seizoen(onder Jol) was het voetbal niet om aan te zien.
Nou zijn de spelers ook niet van het kaliber Eriksen, Suarez, Huntelaar, Vertonghen etc.
Dan kan je toch niet hetzelfde verwachten.
Met een fitte Bojan en Duarte heb je meer voetbal en meer dreiging imo.

29 oktober 2013 om 20:57

@ Afca_godenzonen

Attractiever onder Jol? Schei uit.. Onder Jol was het reactievoetbal. Er zat totaal geen idee achter. Ja, misschien dat jij dat leuk vindt, maar beter collectief voetbal was het zeker niet. Ajax was toen afhankelijk van enkele geweldige spelers, terwijl bij Ajax nu niemand onmisbaar is en hierdoor constanter kan presteren. Ook de manier van voetbal is beter, omdat we nu meer invloed hebben op de uitslag. We controleren wedstrijden, zij het door achterin rond te spelen, waardoor tegenstanders nauwelijks kansen af kunnen dwingen, in de wedstrijd kunnen komen en sneller moe zijn. Ajax is nu vele malen verder en speelt nu volwassener voetbal dan onder Jol.

29 oktober 2013 om 21:03

Het was...alle ballen op Suarez.

29 oktober 2013 om 21:05

Wat heb je aan controleren als je niet scoort. Je wint niet alleen met controleren. en als je zegt ze spelen nu volwassen voetbal. Wordt het toch tijd dat die jongens zich gaan gedragen als mannen. En de boer zeker. Erken dat je systeem niet werkt.

29 oktober 2013 om 21:11

Het systeem werkt nog niet, maar dat komt wel. De kansen worden gecreëerd, maar nog niet afgemaakt. Kwestie van tijd voordat dergelijke kansen wel vaker/vaak genoeg raak gaan en de foutjes achterin (waardoor tegenstanders de laatste duels scoren) te beperken of nog beter geheel te voorkomen. De wedstrijd controleren is een goed begin.

29 oktober 2013 om 21:25

Bijna alle Ajax fans zijn successupporters.

29 oktober 2013 om 21:34

Dat verhaal over scheren en een kam. Gooi je haat ergens neer, op je boerenforum bijvoorbeeld.

29 oktober 2013 om 22:41

Zegt de man met de naam van een speler die net 'in' is.

Ben je ooit wel eens bij een wedstrijd geweest, jongen? Ga je mond spoelen en kom terug als je een keer met 100 medesupporters je club op Cyprus hebt aangemoedigd of zo. Of als je met een paar honderd naar Oost-Duitsland rijdt om tegen de plaatselijke Rott-Weiss te spelen.

29 oktober 2013 om 23:30

Toch knap, er zijn veel mensen van mijn leeftijd bij Ajax, en ik heb nauwelijks bewust 95 meegemaakt, laat staan dat ik uberhaupt wist wat de CL was op 3-4-5 jarige leeftijd.
Ook in de magere jaren tussen 04-10 heb ik mijn club gesteund.
Ajax verkocht ook altijd de meeste scc's ondanks 0,0 qua landskampioenschappen.
Altijd leuk dat je hoe dan ook een successupporter ben.
Iedereen is successupporter, of denk je dat jij fan van FCG was als ze in de 163636373e klasse speelde?
Neuhh.

29 oktober 2013 om 23:46

@afca_godenzoon

Jij spoort niet. Verander svp je naam in FC Hollywood of Jol FC. Onder Jol attractief voetballen...pfff. Bij Jol was de tactiek alle ballen op Mounir en Suarez. Het voetbal onder deze tactische proleet was vele malen minder goed en wisselvalliger.

En een beetje respect voor Opa Spoor, ouwe.

30 oktober 2013 om 01:42

@De Toekomst @afcagodenzoon @ndisdenaam

Ik denk dat iedereen die het seizoen 2009/2010 vergelijkt met de afgelopen 3 seizoenen eerlijk kan toegeven dat het jaar onder Jol veel attractiever werd gevoetbald. Ajax behaalde meer punten, was doeltreffender en was achterin stabieler. Maar goed, waar lag dat dan aan ? In mijn optiek wist Jol een systeem te creëren met het beschikbare materiaal wat uitstekend werkte. Ofwel, het teerde voor het grootste deel op Luis Suarez, waar het hele systeem omheen was gebouwd.

Maar uiteindelijk viel Jol het seizoen erop door de mand, hij zat vast aan de beperkingen die hem financieel opgelegd waren en zijn aankoopbeleid faalde hopeloos. EL Hamdaoui bleek voorin met Suarez niet de juiste klik te hebben, met als gevolg dat het van Suarez afhankelijke elftal begon te kwakkelen. Hij begon vervolgens aan de opstelling te knutselen waardoor het helemaal ongeloofwaardig werd, toen Ajax plots met Mido, Ooijer en Tainio speelde.

Wat mij ook erg aan Jol opviel was het slecht gebruiken maken van de jeugd. Hij zag het geloof ik voornamelijk als een noodvoorziening bij veel absente spelers. Dat is mede waarom de fluwelen revolutie is ontstaan, onder Jol was het zeker niet zoals de jaren ervoor. Maar Ajax zat simpelweg op een weg die doodliep.

Ik neem Jol nog altijd niks kwalijk, zijn 1,5 jaar beschouw ik nog altijd als positief. Maar ik denk dat Ajax het de afgelopen 3 jaar onder De Boer het nog beter heeft gedaan, ondanks de realiteit dat de sterspelers niet behouden konden worden ieder jaar opnieuw een team creëren wat er toch uiteindelijk staat. Als je niet genoten heb van Ajax de afgelopen 3 jaar, dat kan maar ikzelf kan het me niet voorstellen. Ik heb toch genoten van een boel wedstrijden, maar me vooral minder geërgerd als voorheen. De jaren 2004-2009 blonk Ajax vooral uit door wanneer het zijn dag niet had ook gelijk volledig af te gaan. Dat heeft Ajax tegenwoordig veel minder, een slechte dag levert soms wel puntverlies op (tegen RKC bijvoorbeeld) maar veel minder als voorheen.

29 oktober 2013 om 20:43

Met alle respect voor jouw reactie, maar waar haal je het idee van dat Bergkamp wel tactisch vermogen zou hebben?

29 oktober 2013 om 20:45

Lees zijn boek maar en bekijk eens 10 seconden van een wedstrijd van hem.

29 oktober 2013 om 20:46

Denk je dat Bergkamp een andere visie heeft?
Dennis zit gewoon naast Frankie op de bank, geeft ook training... hij doet de spitsen, Frank en Stam de verdediging....samen doen ze de groepstraining.
Dus kortom, ik vind dat je nonsense neerkalkt... sorry kan het niet anders verwoorden.

29 oktober 2013 om 20:48

Ik heb t misschien verkeer verwoord. Als speler had Bergkamp misschien wel het meeste tactische vermogen van iedereen en t zal ook zeker in z'n hoofd zitten. Maar het overbrengen op spelers is nog wel iets heel anders.
Het is niet voor niets dat hij slechts een rol in de schaduw ambieert.

Ik ben het overigens met je eens dat het vreselijk is om naar te kijken nu. Wel denk ik, dat zodra Moisander en Duarte terug zijn, het weer flink zal verbeteren.

29 oktober 2013 om 20:49

Ik vind van niet, ik denk dat Frank de Boer dominanter is dan wij denken en hij in de media voordoet komen en dat daardoor de invloed van Bergkamp vrij beperkt is.

Het is toch om te janken zo slecht? Frank de Boer heeft in 3 jaar tijd 0,0 toegevoegd op het voetballende vlak.

Ik heb 1 of 2 wedstrijden genoten van Ajax. De thuiswedstrijd om het kampioenschap tegen Twente en de thuiswedstrijd tegen PSV die we met 3-1 wonnen.

Toen was het goed, verder is het zaadvoetbal dat het aankijken niet waard is maar als Ajax supporter toch maar elke keer weer de moeite voor neemt.

29 oktober 2013 om 20:59

@ Afca_godenzonen

En vervolgens Bergkamp weer afzeiken, omdat hij communicatief zwak(ker) is, niet meereist naar uitwedstrijden in Europees verband en wellicht nog andere gebreken heeft? Jij wilt een trainer die bewezen heeft, en bewijst, steeds weer een goed team op te bouwen vervangen door iemand zonder CV als hoofdtrainer en zonder de ambitie om hoofdtrainer te worden?

29 oktober 2013 om 22:35

@afca_godenzoon

Je slaat echt door. En ik vraag mij af of ik jouw bewering dat je geen successupporter bent wel serieus kan nemen.

Allereerst kan zo al Heerenveen-Ajax 0-5 (beslissende fase), Ajax-Psv 2-0 (beslissende fase), Twente-Ajax 0-2 (beslissende fase), Twente-Ajax 1-2 (beslissende fase), Ajax-Manchester City 3-1 (cl) noemen waar ik in ieder geval ook van genoten heb. Heb jij deze wedstrijden niet gezien? Of heb je hier niet van genoten? Als je ze wel gezien hebt en niet genoten hebt...ga dan lekker successupportertje worden van Real of Barca...of misschien dit seizoen van Bayern.

Ajax is altijd een ploeg geweest die veel scoorde, maar ook veel doelpunten tegen kreeg...over het algemeen. Uitzonderingen zijn natuurlijk de jaren 70 en mid 90, waarin Ajax echt met kop en schouders boven de rest uitstak. In de jaren '00 was het voetbal vaker en vaker niet om aan te zien en is de Arena nooit een onneembare vesting gebleken. Vaak was alles mogelijk tegen Ajax en brachten teams Ajax heel makkelijk uit het evenwicht door opportunistisch te spelen. Dat is de laatste jaren minder en minder. Zeker aan het eind van het seizoen kun je de 3 punten net zo goed van te voren al inleveren bij Ajax. Ook is er inmiddels in de Arena nog sporadisch maar wat te halen voor tegenstanders en daar stellen ploegen zich op in. Dit komt ook dor het spel van Ajax, maar ook door de instelling van de tegenstander. Zeker in Amsterdam zijn er maar heel weinig ploegen die voetballen. Dit seizoen Pec, voor de rest niets. En uit AZ een beetje na de pingel en rode kaart, Psv een beetje en Heerenveen 20 minuten. Voor de rest graven ploegen zich veelal in. Ik vind dat een enorm compliment. Niet altijd even makkelijk en leuk om naar te kijken, maar veel liever dan het bij een beetje tegengas je weer met 5-2 of 6-2 verliest.

Ik vind je opmerking dat De Boer helemaal niks heeft bereikt dan ook werkelijk belachelijk. Afgelopen seizoen heeft Ajax uit bij Psv op zijn gemakkie de titel zeker gesteld. Het scoreverloop deed vermoeden dat het een echte wedstrijd was, maar Ajax was heer en meester en weinig Psv supporters hebben gedurende de wedstrijd echt het idee gehad dat ze konden winnen. Dat maakt mij echt trots, want Psv had het kampioenschap voor het grijpen bij een overwinning in de wedstrijd.

Ook is De Boer net 3 jaar trainer...nog niet eens...en ik vind ook dat De Boer op dit moment veel verkeerde keuzes maakt, maar hij heeft wel iets meer krediet verdiend dan dat jij hem hier nu toedicht en hem af loopt te fakkelen. Ga je schamen jongen. Ga je diep schamen. En na een dik decennia wanbeleid van het Ajax pluche is De Boer een verademing.

29 oktober 2013 om 20:53

Over enkele maanden loop je zeker wel mee in de polonaise? Ajax heeft de laatste jaren, ook voordat de Boer kwam, een stuk beter gepresteerd in de tweede seizoenshelft. Nu is, in tegenstelling tot vorige seizoenen onder de Boer, het spel wel al constanter. Tegenstanders dwingen nauwelijks kansen af tegen Ajax en moeten het nog hebben van enkele fouten van Ajax zelf om kans te hebben op een resultaat tegen onze club. Ajax dwingt juist wel enkele goede kansen af per wedstrijd. Als de afwerking beter wordt zal Ajax redelijk eenvoudig wedstrijden uit gaan spelen en worden we waarschijnlijk weer kampioen. Althans, zo zie ik het. De Boer is een erg goede trainer, omdat hij Ajax constant laat spelen. De resultaten blijven nog achterwege, maar qua spel speelt Ajax het meest betrouwbare en solde van alle Eredivisieclubs. Dat het niet sprankelend is klopt, maar wel het meest resultaatgericht. Denk aan het PSV van Hiddink; ook dat team was niet sprankelend, maar zo solide dat het team uiteindelijk aan het langste eind trok in de competitie. Daar durfde dat elftal, net zoals Ajax nu, ook op te vertrouwen in wedstrijden. Ajax legt niet teveel risico in het spel, maar probeert weinig weg te geven en durft erop te gokken dat met hun spel vanzelf enkele goede kansen komen om te winnen. Die kansen krijgt Ajax de afgelopen wedstrijden ook steeds. De Boer is juist een toptrainer als je kijkt hoe volwassen hij zijn elftal laat spelen. Persoonlijk vindt ik het schandalig dat jij de Boer zo snel afvalt, maar dat is mijn mening. We hebben zoveel aan die man te danken en kunnen nog zoveel plezier aan hem hebben.

29 oktober 2013 om 20:56

Hier was ik al bang voor, ik durfde zelf de vergelijking met het afschuwelijke resultaatvoetbal van PSV destijds niet te maken.

Mijn god, Ajax is de weg helemaal kwijt dus.

29 oktober 2013 om 21:08

@ Afca_godenzonen

Eerst moet een stabiele organisatie neergezet worden. Die staat er nu dankzij voornamelijk Cruijff. De Boer is hierbij verantwoordelijk voor het eerste en ook hij moet zorgen voor een stabiele organisatie in het team; constante prestaties, constant spel. Daarvoor zijn automatismen nodig. Die zijn er nu en hierdoor heeft Ajax een redelijk hoge ondergrens qua spelniveau. In die fase zitten we nu. We moeten constant een goed niveau halen en hierbij vasthouden aan automatismen om in de toekomst (dit moet nog komen) een ideale omgeving te hebben voor de kwalitatief betere spelers (zoals in het verleden bijvoorbeeld Suarez), zodat die optimaal kunnen renderen en het elftal nog steeds stabiel blijft ook als die sterspeler eens een mindere dag heeft. We hebben stappen gemaakt en zullen nog stappen gaan maken waardoor het spel ook attractiever gaat worden, maar om op dit moment kritiek te hebben op de Boer of wie dan ook van Ajax is belachelijk. De club is bezig iets op te bouwen voor de lange termijn en daarbij is stabiliteit ontzettend belangrijk. De Boer zorgt daarvoor bij het eerste elftal. In de toekomst zal hierop weer voortgeborduurd worden en het spel ''leuker'' worden, maar vooralsnog is het zaak eerst een zo hoog mogelijke ondergrens te hebben en daarin slaagt de Boer steeds beter.

29 oktober 2013 om 22:28

Dit Ajax is al drie jaar op rij zakelijk, en het spel is niet om aan te gluren. Wat dat betreft zie ik echt weinig verschil met de 3 kampioenschappen van PSV (met uitzondering van 2004/2005, want toen was PSV wel degelijk sprankelend en rolde het de meeste tegenstanders op met attractief spel).
Nee, het Ajax van de laatste 3 jaar is een toonbeeld van oeverloos rondschuiven van de bal, geen enkel risico, nooit iets verrassends.
Maar ja, het levert resultaten op, dus waarom zou je er mee zitten? Dat deed PSV destijds ook niet. Blijkbaar zijn ook in Amsterdam de resultaten heilig. Want als dit seizoen een kampioenschap zou opleveren, geloof me, dan staan de supporters die attractief voetbal propageren er toch gewoon allemaal weer, net als de afgelopen 3 jaren. Ondanks dat het voetbal, en de amusementswaarde ervan, volledig tegen de altijd geuite principes indruist.

30 oktober 2013 om 09:11

Ik vind dit ook goed voetbal. Dat het niet attracties is klopt, maar slecht is het niet.

29 oktober 2013 om 21:30

Godenzoon

Je kritiek is terecht, maar compleet misplaatst.

Het ligt niet aan Frank de Boer, die man doet zijn best en verdient alle krediet die er maar te geven is. Maar het ligt aan Ajax, het bestuur. Wat kan Frank de Boer er aan doen dat hij 2 sleutelspelers mist(eigenlijk elk seizoen)? Christian Eriksen was onze man, hij was de drager van het elftal. Alle creativiteit kwam van hem. Je beste speler vervang je niet via de jeugd of een speler van een Nederlandse subtopper. Het ligt dus aan het bestuur dat Ajax op dit moment zoveel creativiteit heeft verloren en niet aan De Boer.

Verder is onze vaste steunpilaar rechtscentraal achterin vetrokken, en wat doet Ajax? Ajax koopt Van der Hoorn voor 4M en plaatst een pas doorgebroken jeugdspeler. Dat ligt wederom niet aan Frank de Boer, maar aan Ajax. Ajax had een waardige vervanger moeten halen want zo'n gat vul je niet met jeugd.

Dus met het kwaliteit en het materiaal wat Frank heeft gekregen moet hij het maar mee doen. Hem bekritiseren vind ik onterecht, want hij kan er niets aan doen dat zijn sleutelspelers zijn vertrokken en dat het bestuur niemand heeft aangetrokken als vervanger.

29 oktober 2013 om 21:49

Zo'n gat vul je niet op met jeugd? Denswil doet het toch echt goed op die plaatst. Verder heeft de Boer zelf ook invloed op het aankoopbeleid. Ik blijf erbij dat van der Hoorn niet gekocht is als basisspeler. Net zoals Cillessen, Serero, Sana en Hoesen dat ook niet waren. Hij is gehaald, omdat Ajax iets in hem ziet waar we in de toekomst baat bij hebben. Hij heeft nog veel te leren en dat wisten ze bij Ajax ook echt wel.

Ook het vertrek van Eriksen is naar tevredenheid van de Boer opgelost met Duarte als aankoop, maar door de al aanwezige opties waren er al voldoende gegadigden; Klaassen, Schone, Serero en eventueel nog Fischer, Andersen en Meleg. Met Duarte is trouwens ook weer goed ingekocht, want in zijn eerste wedstrijden, in een slecht lopend team en tegen grote tegenstanders (milan en Barcelona) wist hij als nieuweling altijd een voldoende te scoren. We gaan echt nog veel plezier aan hem hebben, maar inderdaad is het een ander type speler en heeft Duarte niet de potentie die Eriksen had.

30 oktober 2013 om 01:10

Dus jij beweerd dat Vertonghen, Alderweireld, Eriksen, De Jong, Anita, Blind, ect, ect allemaal niet beter zijn geworden de afgelopen jaren bij Ajax ? Wanneer je dit wel erkend en niet De Boer als factor daarin ziet ben ik benieuwd waar je die ontwikkeling dan wel aan toeschrijft.

Ik vond zeker de eerste helft vandaag beter (afgezien van de blunder van Denswil) als tegen Rkc, het baltempo lag vele malen hoger en er werden dit keer wel kansen afgedwongen. De tweede helft was om te janken, voetballend nog slechter als beide helften tegen Rkc.

Als Frank de Boer daadwerkelijk de tactische vermogens van een 5de klasse zondag amateur had vraag ik me af hoe hij aan die 3 kampioenschappen komt. Want ik ben er stellig van overtuigd dat een gemiddelde trainer zeker niet de prestaties van Frank zou hebben behaald. Hij teert dus op succes wat hij zelf heeft afgedwongen met diezelfde tactische vermogens. Overigens gaat het Ajax uitstekend af op nationaal gebied, achste finales beker, JC schaal gewonnen, mede koploper. Kan me niet herinneren dat een Ajax trainer de afgelopen 10 jaar het rond deze periode beter deed.

Waar je op het idee komt om Bergkamp voor de groep te zetten kan ik wel raden. Je hebt zijn boek gelezen en denkt nu dat hij een geschikte hoofdtrainer is. Het lijkt me bijzonder raar dat jij iemand als hoofdtrainer wilt die daar eigenlijk zelf geen trek in heeft.

Normale wedstrijd. Aswh heeft haar best gedaan ,maar kwam kwaliteit tekort. Ajax was beter. Jammer van het tegendoelpunt, was (net als tegen Celtic) een smet op een goede wedstrijd van Denswil. Ik vind hem een fantastsich talent. Wij Ajacieden gaan nog veel plezier aan hem beleven.

Spel was niet denderend, maar Ajax is een ronde verder en dat is het enige wat telt op dit moment. 4-1 is een goede uitslag. Op naar Vitesse.

Man of the Match: Stefano Denswil

29 oktober 2013 om 20:41

Vond hem niet denderend spelen, wel gewoon een voldoende.
Vond zijn collega aan de rechterzijde toch echt beter spelen... en dat doet hij al een tijdje.
Ook tegen Celtic vond ik hem de betere van de 2.

29 oktober 2013 om 21:06

Ik ben ook een fan van Denswil.
Ook al heeft hij ook zijn mindere wedstrijden mogen we gewoon niet teveel van hem verwachten.
Het probleem van Ajax ligt niet achterin maar op het middenveld en de aanval.
Sinds Cillessen op doel staat hebben we bijna geen tegentreffers geïncasseerd en weinig kansen weggegeven.

Het maakt mij niet veel uit hoor. Het belangrijkste is dat we hebben gewonnen en dat er ook gewoon paar mooie uitgespeelde goals waren. Zaterdag een wedstrijd wat meer inspanning zal vergen. Kijk er nu al naar uit.

Frank hou Fischer zaterdag A.u.b op de bank! Wat een blind paard met oogkleppen. Echt iedereen is uitvorm. Hoe moet dat tegen Vitesse en Celtic?????

29 oktober 2013 om 20:51

Echt niet, hij loopt maar te draven over het veld. Hij doet maar wat. Loopt maar met die bal. En vinden zelden de zelfde kleur!!

29 oktober 2013 om 21:09

Fischer moet centraal met serero en siem spits

29 oktober 2013 om 21:13

Had gekunt als Van Ginkel bij Ajax speelde, dan had je met hem centraal kunnen spelen en siem in de spits... zit meer voetbal in imo.

4-1 gewonnen, maar wat kan ik hier veel worden aan vuil maken.
Totaal geen creativiteit in de ploeg, niemand die een diepe bal kan geven en ook niemand die een goede loopactie maakt.
Ook erger ik me mateloos aan dat als een speler van Ajax met de rug naar het doel van de tegenstander toe staat ze nooit opendraaien.
Altijd maar weer tikkie terug.
Ook het middenveld moet veel meer bewegen tussen die linies.
Er moet gewoon veel meer gelopen worden bij Ajax maar die spelers zijn veel te lui.
Ook de passen die worden gegeven zijn nonchalant en te zacht of niet op maat.
De verdediging van Ajax vind ik redelijk op Van Rhijn na.
Denswil begint helaas ook steeds minder te worden.
Maar het probleem ligt in mijn ogen op het middenveld en in de aanval en niet in de verdediging.
Wel moet ik complimenten maken naar Aswh die hier hebben gestreden en het Ajax lastig kon maken.
Want 4-1 tegen Ajax als amateur ploeg is gewoon een goed resultaat.
Verder ook mijn complimenten voor het publiek die de hele wedstrijd achter de ploeg bleef staan.

29 oktober 2013 om 21:20

Had Hoesen geen goede loopactie waaruit hij scoorde? Had Klaassen geen goede loopactie toen hij een een-tweetje deed met Hoesen en een 100% scoringskans kreeg? Hadden de Jong en Hoesen geen goede loopactie (eerste paal en 5 meter gebied werden beiden bezet toen er een voorzet kwam, lijken mij dus goede loopacties) bij de goal van Siem de Jong?

29 oktober 2013 om 21:29

Wauw een wedstrijd tegen de amateurs.
Ik kijk niet op een wedstrijd maar ik vind Hoessen qua loopacties wel een flinke verbetering tegenover Sightorsson moet ik zeggen.
Je noemt nu 4 goede loopacties tegen amateurs waar je als ploeg er minimaal 10 tot 20 moet maken dus dat vind ik nog steeds zwaar onvoldoende.
Je bent sneller, slimmer en kan beter voetballen dan je tegenstander.
Dan moet je toch wel echt vaker en creatiever zijn in je acties zowel pass als loop.

29 oktober 2013 om 21:40

Ik noem er 4, maar dat wil niet zeggen dat er meerdere waren. Ik noem de meest concrete loopacties, maar er waren er zeker meerdere. Andersen had bijvoorbeeld ook enkele leuke loopacties.

Normale uitslag voor dergelijke potjes. Kwaliteitsverschil was naar verwachting: groot. Wat is het trouwens met die sfeer in de Arena? Ik zal de eerste zijn die toegeeft dat het beter is dan 15 jaar geleden, maar al die liedjes lijken op elkaar. Allemaal hoho en hihi en lalala, het lijkt wel of ik naar een aflevering van Kinderen voor Kinderen zit te luisteren.

29 oktober 2013 om 20:43

Had je beter moeten luisteren.
het heeft niet alleen met het vocale gedeelte te maken, maar ook met het fysieke van de suporters.
''voor Ajax amsterdam ole ole'' daar word eerst bij gehurkt om dan met z'n alle te springen.

Dat is het enige waar misschien hi hi of hoho zoals jij het noemt gebruikt word.

29 oktober 2013 om 20:53

Oke, ole ole dan. Het carnavaleske cq. kinderlijke spat er wat mij betreft nog steeds vanaf. Ajax heeft veel mooiere liederen, 'dappere strijders' 'op een slof', 'de herdertjes', en dat zeg ik als Feyenoorder. Alles beter dan dit monotone gedram. Slaapverwekkend.

29 oktober 2013 om 20:57

Die liederen zijn er nog steeds, maar er worden ook nieuwe dingen bedacht.
Bijvoorbeeld het nummer van Ciske de Rat / Danny de Munk.
Het uitvak blijft toch een van de beste in Nederland... samen met die van jullie natuurlijk.

De tweede helft was echt niet om aan te zien, eerste helft was prima. Ik had gehoopt dat Fischer vandaag nog wat leuks kon laten zien, maar die jongen is echt hopeloos uit vorm. Verder is Ajax natuurlijk niet in de problemen gekomen en zijn we gewoon door in de beker. Snel douche en fucus op Zaterdag.

Trouwens weer de complimenten voor het publiek in het stadion!

29 oktober 2013 om 21:00

Idd het word tijd dat er spelers bij Ajax opstaan, en dan moeten het de Jong, Blind en Fischer worden.
Aangezien dat de spelers in de basis zijn die vorig jaar ook een goed niveau hadden.
Vooral voor de Jong word het tijd om zich als een echte leider op te stellen.

29 oktober 2013 om 21:14

Klopt helemaal, en voeg Moisander daar maar aan toe als hij fit is. Als iedereen fit is hebben we gewoon een uitstekende selectie met genoeg kwaliteit.

Alleen het grote probleem is dat iedereen m.u.v. Blind en een paar andere uitvorm is. Duarte, Bojan en Moisander zijn geblesseerd en er zit dus ook geen vastigheid in het elftal.

Een moeilijke taak voor Frank om Ajax weer constant te maken, goed te laten voetballen en resutaat te boeken. Overigens vond ik Ajax tegen Celtic en Twente de tweede helft prima spelen, ze kunnen het dus wel.

29 oktober 2013 om 21:25

Ik heb ook vertrouwen dat ze het kunnen en ik geloof ook in frank.
Alleen ze moeten het een keer een paar wedstrijden achter elkaar laten zien.
Er zijn maar 2 spelers vertrokken en het talent is er echt wel.
Ze hebben ook geweldige trainers dus daar zie ik het probleem ook niet.
Het moet gewoon allemaal goed vallen maar dat duurt een tijd en dat is vrij frustrerend voor de supporters.
Maar als ze aan het eind weer boven aanstaan heb ik me geërgerd voor niks uiteindelijk

Ik heb alleen de tweede helft gezien van Ajax - Aswh, maar ik vond Ajax niet echt goed tegen hun. Het is natuurlijk een amateurploegje dus dan gaan ze altijd anders de wedstrijd in, maar ik vond Ajax echt niet goed spelen. Veel slechte passes en Andersen en Fischer onzichtbaar in de tweede helft. Ik had niet verwacht dat Ajax met 10-0 zou winnen, want Ajax doet dat bijna nooit van amateurploegen en vooral nu niet, want ik vind dat veel spelers bij Ajax op dit moment hopeloos uit vorm zijn. Jammer Jammer. Hopelijk speelt Ajax zaterdag beter tegen Vitesse anders zou je weer thuis verliezen van Vitesse net zoals vorig jaar en dat mag absoluut niet.

Belangrijkste les van vandaag vond ik eigenlijk dat Andersen's eerste balcontacten briljant zijn en de opvolgende keuzes onvoorstelbaar waardeloos. Hoop dat de Boer wel nagaat of dat nonchalance, juist druk of kwaliteit/gebrek aan inzicht is, want je zit bij die jongen continu op de wip tussen wonderkind en droplul.

29 oktober 2013 om 20:42

Daarom hoort hij op het middenveld, goede 'first touch' maar daarna kan hij geen actie maken al kan hij echt geweldig dribbelen met de bal aan de voet.

29 oktober 2013 om 21:30

Tsja ik snap wel dat Klaasen voorrang krijgt op het middenvel op dit moment. Gelet op Klaassen maar ook op Andersen. Ik zie niet direct waar die dribbel hem toe gaat helpen als hij zo slecht het systeem weet te lezen.

29 oktober 2013 om 23:33

Dat is ook het probleem, het ontbeert hem aan een actie of een beslissende pass.
Was body bij hem zou ook van pas komen, hij verliest al zijn duels.

30 oktober 2013 om 00:17

Beslissende pass heeft deze jongen juist wel in huis. Hij moet vanuit het middenveld komen en het spel voor zich hebben. Op de flanken worden zijn kwaliteiten totaal niet benut.

Veldspel was echt slecht. Onzorgvuldig en baal er van dat alles door het midden gaat.
Via de flanken voetballen en alles op siggi. We zijn geen Barça

Er valt helaas zo weinig te genieten bij dit Ajax. Ik kijk als voetballiefhebber echt met moeite de wedstrijden de laatste tijd. Waarom in godsnaam Poulsen en geen Lobotka, Bazoer of Meleg een keertje proberen. Er is al zo weinig creativiteit en als je dan tegen zo´n tegenstander speelt kan je dit best een keertje proberen.

29 oktober 2013 om 21:25

Omdat op dit moment Poulsen een van de weinige zekerheidjes is die De Boer heeft. Op teveel posities zijn spelers niet in vorm om nu de vaste 6.5/7 van Poulsen te vervangen.

Of je doet het wel en verwacht van een Bazoer zoveel zekerheid en creatieve turbo dat het eigenlijk onmogelijk wordt voor Bazoer om niet mee te zakken in het niveau.

Afgezien van de blunder van Denswil die de 1-1 veroorzaakte vond ik de eerste helft nog wel redelijk. Maar wat Ajax na rust heeft laten zien dat sloeg echt alles, als je geen zin hebt om een beetje nette uitslag neer te zetten vandaag, blijf dan lekker thuis en laat een medespeler spelen die wel vooruit wil voetballen. 4-1 tegen hoofdklasse amateurs is eigenlijk te bedroevend voor woorden, je moet tegen dit soort ploegen altijd de 0 houden en er thuis toch minimaal 6 maken. Jammerlijk dat Ajax weigert aan serieuze klantenbinding te doen, daar was vanavond toch een uitgelegen kans voor.

Op naar de volgende ronde, hopelijk een mooi thuisduel.

29 oktober 2013 om 21:58

Vond Ajax in de eerste helft ook heel heel erg matig...nagenoeg niets gecreëerd, behalve de doelpunten. Ongelofelijk traag tempo.

30 oktober 2013 om 01:04

Vond ik wel mee vallen eerlijk gezegd, ik telde toch een kans of 7 a 8. Het baltempo was al vele malen sneller als tegen RKC de eerste helft, dus ik zag daar wel degelijk verbeterpunten in. De tweede helft was absurd zwak, van een bedroevend niveau.

Ach.. de uitslag is niet eens zo slecht. Maar als je buitenspelers steeds naar binnen toetrekken, dan maak je het jezelf toch onnodig lastig? Ik snap wel dat Frank de Boer goed positiespel wil spelen, maar dat betekent toch niet dat een voorzet verboden is? Op een gegeven moment kan je ook gewoon een steekpass geven op de buitenspeler, die dan voor de verdediger langs snijdt en dan de voorzet geeft. Het hoeft niet per sé een voorzet vanaf de zijlijn te zijn.

29 oktober 2013 om 20:48

Daarvoor heb je gewoon goede buitenspelers nodig die 'en' een actie kunnen maken 'en' op maat een voorzet kunnen geven.
Die heeft Ajax gewoon niet.
Ben het dus wel met je eens, maar met een kanttekening dat Ajax niet de juiste spelers heeft voor het gewenste(attractievere?) spel.

29 oktober 2013 om 20:56

De Sa lijkt me juist wel zo'n speler. En die Acolatse kon dat toch ook?

29 oktober 2013 om 20:59

Ja, maar De Sa word te voorspelbaar... ja klinkt misschien alsof het nooit goed is maar tegen Celtic werd dat wel duidelijk, hun LB wist steeds wat hij ging doen.
Maar ja De Sa is inderdaad zo een speler.
vind hem nuttiger dan Lukoki die alleen snelheid had maar bijna nooit tot voorzetten kwam.

29 oktober 2013 om 21:28

Het naar-binnen-toekomen van Fischer is net zo voorspelbaar en minstens zo makkelijk te verdedigen. Als je er op snelheid langsgaat, heb je als voordeel nog dat je sneller bent. Als je naar binnenkomt, dan kom je drie verdedigers tegen.
Kortom.. het wordt tijd dat profspelers eens leren om tweebenig te worden. Ik erger me er groen en geel aan dat spelers telkens maar 1 kant op kunnen, puur alleen omdat ze met het andere benen niet of nauwelijks wat uit kunnen richten.

Respect voor de ajax mensen die deze wedstrijd live hebben bijgewoond. Gewoon 2x45 min van je leven weggegooid.

nou, toch gewonnen met mooi uitslag, mag alleen wat mooier voetbal zijn. Dat binnen trekken van de buitenflanken, wordt je moe van.

Was weer niet om aan te gluren!!

Mooie rookbom haha, respect voor de uit supporters. Denk dat ze wel tevreden zijn met een 4-1 nederlaag.

Deed pijn aan de ogen,weer hetzelfde verschrikkelijke spel,tikkie breed,tikkie terug,tikkie breed,tikkie terug.
Vitesse gaat dit echt keihard afstraffen,gebrek aan kwaliteit en zelfvertrouwen bij Ajax heeft een hoogtepunt bereikt

Dat er nog mensen zijn die hier serieus op gaan zitten te reageren. Ajax wilde doorgaan met zo weinig mogelijk inspanning en dat is gelukt.

Het is voor ons als Ajax fans toch bijna niet meer vol te houden om hier 2 maal 3 kwartier naar te kijken het is niet om aan te gluren ik denk er hard over om zaterdag maar eens thuis te blijven want ik wordt echt doodziek van dat rondspelen . We spelen tegen een hoofdklasser niet eens een topklasser om je kapot te schamen . Maar de trainer zal zijn antwoord al weer klaar hebben 80% balbezit .

29 oktober 2013 om 23:45

Jij ben volgens mij niet eens voor Ajax.. Tenminste, je reageert altijd negatief als het over Ajax gaat. Al ben je wel voor Ajax dan is het inderdaad misschien wel beter om thuis te blijven de komende tijd. Ajax heeft positieve en aanmoedigende supporters nodig.

Ach het is even vervelend in deze tijd van het jaar met Ajax. Vanaf januari kunnen we weer genieten. Komend weekend verliezen van Vitesse zit er helaas wel dik in. Maarja, met deze matige competitie zullen we toch wel mee blijven doen om de titel dus er is nog niks verloren mocht het zaterdag weer mis gaan.

Het was een zwakke pot maar ze zijn wel door. Er moet wel iets veranderen op dat veld want met deze ploeg red je het nooit

29 oktober 2013 om 21:54

Met deze ploeg redt je het best...alleen moet je beter gaan voetballen. Dat zal zaterdag denk ik ook wel iets anders zijn. Bosz speelt vaak leuk voetbal en dat doet Vitesse dit seizoen ook meer dan vorig seizoen.

Deze wedstrijd geeft gewoon het huidige niveau van Ajax weer: zeer matig. Als supporter moet je toch gek worden van dat gebrei. Vroeger speelde Ajax creatief en aanvallend. Nu lijkt balverlies het te winnen van avontuurlijk voetbal. Het is maar waar je voor kiest, maar ik zou mijn geld er niet aan uitgeven....

Ashw speelde bij vlagen gewoon beter combinatievoetbal. Maar Ajax heeft het ook niet echt serieus genomen.

29 oktober 2013 om 21:28

Heb je wel eens positie spel grzien bij Feyenoord? oh wacht er is maar een plan, alle ballen op pele. Ajax had er geen zin in dat zag je aan alles

29 oktober 2013 om 22:35

Hoezo ga je met je vinger wijzen naar Feyenoord? Het gaat hier toch om Ajax-Ashw?

SCF heeft gewoon een punt.

Vervelende pot. In alle opzichten. Als ik de Boer was had ik zoveel mogelijk met de samenstelling proberen te spelen die aanstaande zaterdag tegen Vitesse moet... Ik voorzie een zware wedstrijd, het zal echt beter moeten...

Snap niet waarom ze dit soort potten uitzenden, zend dan in elk geval een pot uit met 2 profploegen. Was na 10 min al klaar met deze onzin.

Saaie wedstrijd zeg. Als Ajacied hoopte ik toch dat ze deze wedstrijd zouden vlammen. Maar daar hard Ajax geen zin in. En dat snap ik ergens wel want je wilt geen blessures en bla bla bla maar in zo'n wedstrijd kun je het vertrouwen wel tanken. Ik hoopte dat Fischer en Siem zouden scoren, dat kan positief werken in de volgende wedstrijden. Want deze twee waren echt uit vorm de laatste tijd. Ze hebben gescoord, maar of ze daar veel vertrouwen van kregen weet ik niet.

Ach dit zijn de bekerwedstrijden, zijn we al jaren gewend. Winst is binnen en hopen dat zaterdag alles scherp staat, want dan moet er weer gewonnen worden!

T lukt ze nergens anders dan maar bekerwedstrijden ..

Als er geen speler wordt gekocht met kwaliteiten van erriksen dan is het wel normaal uitslagen van afgelopen wedstrijden

Hoe speelde Denswil?

29 oktober 2013 om 22:49

Had een fout bij het tegendoelpunt, maar een mooie assist bij de 2-1. Verder had hij natuurlijk niet heel veel te doen, maar wel gewoon een voldoende.

Fischer scoort weer eens

Dat dit nog nieuws is ook... Ajax is gewoon verplicht hiervan te winnen, no matter what.

Ik heb de eerste helft wezen kijken en ben toen maar gaan fitnessen. Zo te lezen heb ik niks gemist! Mooi weer door en op naar de wedstrijden tegen Vitesse en Celtic!

Saaie wedstrijd, beker interesseert me eigenlijk niet zo, het heeft alleen waarde als je de dubbel kan winnen. Fischer scoort! Ook weer een tijd geleden , vraag me alleen hoe hij deze goal zelf interpreteert aangezien het tegen Aswh is.

Matige wedstrijd van onze kant. Zagen wel een paar goede aanvallen bij. Zondag Vitesse thuis. Wordt een hele zware. Eerlijk gezegd zie ik ons niet winnen van Vitesse. Al weet je t nooit in deze competitie..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren