Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax is plotseling tóch bereid speler te verkopen: clubs melden zich in Amsterdam

Laatste update:

Branco van den Boomen gaat mogelijk toch vertrekken bij Ajax, zo meldt Mike Verweij dinsdag in De Telegraaf. De middenvelder is door Francesco Farioli niet op de transferlijst geplaatst en de trainer gaf eerder aan hem te willen behouden, maar door interesse uit Spanje en Frankrijk komt een transfer mogelijk toch op gang.

Eerder maakte Verweij bekend dat Van den Boom een van de drie aankopen van voormalig directeur voetbalzaken Sven Mislintat is die Ajax wil behouden.

Ajax wil namelijk liefst negen van de twaalf aankopen van de vorige transferzomer verkopen. Alleen Diant Ramaj (22), Sivert Mannsverk (22) en Branco van den Boomen (28) kunnen langer blijven in de Johan Cruijff ArenA.

Het artikel gaat verder onder de video
Meer video's

Nu blijken de Amsterdammers toch bereid mee te werken aan een eventuele transfer van Van den Boomen, omdat de club de transferopbrengsten goed kan gebruiken.

Bovendien is Van den Boomen voor Farioli geen beoogde basisspeler voor komend seizoen: op alle posities op het middenveld ziet de Italiaanse oefenmeester een beter alternatief.

Volgens de berichtgeving van Verweij heeft een aantal clubs uit zowel Frankrijk als Spanje zich gemeld bij Ajax én de middenvelder om te spreken over een eventuele transfer. Om welke clubs het precies gaat, is vooralsnog onduidelijk.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Ajax traint onder Farioli
Ajax traint onder Farioli
Reacties

prima, genoeg middenvelders, koop even knappe verdediger er voor terug of een buitenspeler

Branco maakt dan ook geen verpletterende indruk.

9 juli 2024 om 17:46

Eigenlijk is gewoon iedereen te koop. Buiten Brobbey en Hato zullen er geen bizarre bedragen betaald hoeven worden. De selectie is ook gewoon veel en veelte groot.

9 juli 2024 om 17:47

"gratis" binnengekomen, geen geweldenaar ...

... als je daar geld voor kan krijgen ... DOEN !

9 juli 2024 om 18:17

Geld voor kan krijgen? Je bedoelt minimaal verliezen? Die jongen is niet gratis komen voetballen hé. Andere clubs afgezegd voor Ajax, dat zal niet zijn omdat Ajax een laag salaris heeft geboden.

9 juli 2024 om 18:26

Waarom denk je dat gratis tussen aanhalingstekens staat?

9 juli 2024 om 18:10

Het probleem is waarschijnlijk dat je er iemand voor terug krijgt die nog slechter is.
Inmiddels mag iedereen weg; het is maar de vraag wat er voor terug komt

Heb uit betrouwbare bron dat dit om FC Barcelona en Real Madrid gaat, begrijpelijk ook wel. Zou voor beide clubs een absolute versterking zijn tov Frenkie de Jong en Bellingham.

Niet rouwig om mocht hij vertrekken op zich. Had hem wel willen houden want denk dat zijn trap echt wel een wapen is maar als er een club is die 12 miljoen oid neerlegt moet je hem gewoon verkopen. Zonde dat wij ons niet gemeld hebben voor Flamingo en Driouech. Zou Kitolano ook een interessante optie vinden zelf.

9 juli 2024 om 17:48

Goede opvolger voor Kroos. Net zo'n goede pass en ontzettend goede leidende kwaliteiten.

9 juli 2024 om 17:58

Goh wat zul jij grappig zijn.

Branco heeft gewoon kwaliteiten, heeft een fantastische pass. Probleem is dat hij lang geblesseerd is geweest en teveel wilde bewijzen. En de grapjassen die afgelopen seizoen als maatstaf nemen en niet snappen dat bijna geen enkele nieuwe speler zo zijn beste spel zal laten zien zal altijd de grappigste blijven.

Wat een kleuters op deze site zeg!

9 juli 2024 om 18:47

Womp womp, is maar een grapje. Bovendien benoem ik daarna wat ik positief vind aan hem en geef ik aan dat ik vind dat hij kwaliteiten heeft die van pas kunnen komen. Ten slotte geef ik aan dat hij niet perse weg hoeft van mij.
Neem het aub niet te serieus, ik zeik hem verder niet eens af.

9 juli 2024 om 21:40

Erg kinderlijk pfff .

9 juli 2024 om 17:59

Precies net zo goed dan dan kunnen Frenkie de Jong verkopen en wat salaris besparen

9 juli 2024 om 19:32

Op basis waarvan zou een club 12 miljoen betalen voor middelmaat als dit?

Oei. Hoewel ik niet weet of Branco helemaal het niveau heeft dat we met Ajax moeten willen nastreven denk ik niet dat we hem op dit moment moeten verkopen. We hebben niet heel veel beters rondlopen voor op het middenveld. Uiteraard kan er voor een (te) stevige som wel over nagedacht worden; maar laten we hem alsjeblieft niet te gemakkelijk laten vertrekken. Hij is wel de enige middenvelder die met een lange bal eens wat weet te creã«ren. Dan zie ik liever een manssverk of tahirovic vertrekken, die hebben nog minder laten zien (eerstegenoemde was uiteraard ook lang geblesseerd; dus die misschien ook nog een kansje geven).

9 juli 2024 om 17:59

Branco past totaal niet in de speelstijl van Farioli. Het hoge drukzetten is niks voor hem.

9 juli 2024 om 18:02

Fair enough, maar wie passen daar wel in? Met juiste training en motivatie zie ik het Taylor doen. Maar voor de rest zou ik niet weten wie je daar dan naast zet.

9 juli 2024 om 19:01

Taylor, Henderson en een aankoop of transfervrije speler. Is nog wel wat leuks te krijgen. Castrovilli is nog transfervrij, was een degelijke kracht bij Fiorentina en Italiaans. Wellicht dat Farioli hem kan overtuigen

Ik hoop nu onmiddelijk meer van Vos te zien op het middenveld maar eeuwig zonde om een voetballer als Van de Boomen niet in een volwaardig Ajax team te kunnen zien spelen.

9 juli 2024 om 17:41

Vos gaat het niet redden bij Ajax. Fantastisch fysiek, redelijke techniek, maar geen overzicht. Als 8 moet je de bal in de voeten krijgen en weten wat er naast en achter je gebeurt, dat weet hij niet en dat zie ik hem ook niet veranderen. Kan nog wel een prima 6 worden misschien voor een club met wat minder hoge ambities, of getransformeerd worden tot rechtsback. Maar we gaan in Vos geen 8 zien die het gaat halen bij Ajax.

9 juli 2024 om 17:45

@EredivisieAjax zou Vos geen hele goeie anker zijn voor Ajax balafpakker en niks minder?

OT; Leuk voor Branco als hij lekker in Spanje kan voetballen of Frankrijk waar hij wel gewaardeerd wordt

9 juli 2024 om 17:52

In een volwaardig Ajax zou van de Boomen in het beste geval op de bank zitten.
Hij heeft een fantastische trap, maar is veel te langzaam en zijn loopvermogen is ook beperkt.
Dat is ook de reden dat hij nooit door is gebroken bij Ajax en vervolgens in Nederland helemaal niet.

Ook de reden dat hij afgelopen seizoen, ook op de momenten dat hij wel fit was, lang niet alles speelde, door zijn snelheid wordt je eigenlijk per definitie overlopen op het middenveld.

Ben er niet rouwig om. Heeft welgeteld drie goede lange ballen afgeleverd.

9 juli 2024 om 18:17

Wie heeft er dan wel goed gepresteerd dit jaar?

9 juli 2024 om 19:22

@RicottiFC, niemand maar dit artikel gaat over Branco van den Boomen dus daar reageer ik op. Als er een soortgelijk artikel verschijnt dat over Gaaie gaat dan zal ik hetzelfde over hem zeggen.

9 juli 2024 om 18:41

Precies! Gelijk wegdoen. Ook veel te traag en is op het veld vooral aan het wijzen. Daar hebben we Henderson al voor.

Zou er echt niet rouwig om zijn. Hij heeft een goede trap, maar verder is hij voetballend ontzettend beperkt en heeft hij de draaicirkel van een skelter met twee lekke banden. Als je daar een leuk bedrag voor kunt krijgen, kun je dat weer gebruiken om te investeren in een completere 8.

Volgens mij heeft Ajax nooit geroepen vd Boomen per se te willen houden.
Ze hebben zelf aangegeven een blok te willen bouwen rond Ramaj, Hato, Taylor en Brobbey. Daarmee geven ze toch zelf al aan dat het vertrek van elke andere speler bespreekbaar is.

9 juli 2024 om 17:53

Ik snap dat Hato een talent is die de kans gaat krijgen. Maar op dit moment is het imo nog veelte matig. Zowel centraal als linksback. Kaplan is beter, en ik denk dat een ‘normale’ Sosa en Wijndal niet voor hem onderdoen op de back positie.

Niks mis mee, is pas net 18. Maar nog niet goed genoeg.

9 juli 2024 om 18:09

Ik heb ook nog twijfels bij Hato, maar dit is in ieder geval wat ze zelf naar buiten hebben gebracht en niet wat een journalist/analist denkt. Ik zie Hato ook eigenlijk internationaal niet slagen - doorbreken als centrale verdediger. daarvoor is hij te klein, en het verhaal over sprongkracht gaat bij hem ook niet op.

Ik weet oprecht niet wat een "normale" Sosa is.
Bij Stuttgart speelde hij degradatie voetbal, en zou daar dit seizoen 3e keus geweest zijn (hij was ook zijn basis plaats al kwijt begin van het seizoen).
En bij Kroatie mag toch inmiddels duidelijk zijn dat dat elftal de afgelopen 8-10 jaar is gedragen door een paar exceptionele spelers maar dat de rest geen top is, en daar speelt hij op dit moment ook niet.

Nooit echt een fan van Wijndal geweest, ook zijn komst nooit helemaal begrepen, al was hij als hij afgelopen seizoen in mijn ogen de beste back geweest.

Vorig jaar transfervrij binnengehaald en wat mij betreft hoeft hij niet weg. Vond hem het afgelopens seizoen toen van 't Schip begon totdat hij geblesseerd raakte prima spelen. Bracht voetbal en leiderschap met zich mee en was ook veel bezig met het coachen van spelers, maar had ook gewoon goede cross- en steekpasses in zich. Van 't Schip gaf toen ook aan dat het een aderlating was omdat hij een belangrijke rol voor van den Boomen in gedachten had en hij toen juist beter begon te spelen.

Maar toen hij weer fit was, viel hij niet echt op en lijkt hij toch wat handelingssnelheid te missen. En verdedigend is hij niet heel sterk. Bij Toulouse rendeerde hij geweldig, maar toen had hij een balafpakker naast zich met Spierings. Denk dat je hem bij Ajax dan alleen op zo'n manier kan laten functioneren.

Als hij blijft prima, voor de breedte lijkt hij mij immers prima. Als je een goed bod krijgt, zou ik hem laten gaan.

Van den Boomen is ook de reden waarom ik Rosario liever niet zie komen, in de Ligue 1 kun je makkelijk wegkomen met een trage handelingssnelheid als middenvelder en op Eredivisie niveau vallen ze dan gewoon door de mand.

Wie staat er allemaal op de verkoop en verhuur -lijst van Ajax? Weet iemand dat toevallig?

9 juli 2024 om 17:56

Ze hebben zelf naar buiten gebracht een team rond Ramaj, Hato, Taylor en Brobbey te willen bouwen voor komend seizoen.

Over de rest hebben ze niets geroepen, ik las dat meer als iedereen is te koop op die 4 na.

Hele ouderwetse en zwakke voetballer, dus mooi om dit te horen. Bespaart ook een hoop salaris, dus extra mooi meegenomen.

9 juli 2024 om 18:26

Transfervrij gekomen waars te veel tekengeld maar hopen dat je dit in winst om kan zetten met een transfersom.

Ik vind het echt heel relaxed dat zowel app als website op je telefoon je muziek afschakelen omdat er een ad speelt. Hulde.

Branco van der Boomen is mijn Messias. De beste man kan alles! Boterhammen smeren, zijn billen afvegen en boodschappen doen zijn z’n allerbeste competenties. Ik zou hem daarom graag een transfer zien maken naar de C1000 in Steenbergen. Succes Branco 👍🏼🍻

9 juli 2024 om 18:46

Als tie maar een beetje het talent van Pierre van Hooijdonk zou hebben wordt het een hele grote

Aah de data middenvelder die waardevoller zou zijn dan neymar en messi in de L1. Hopen dat je een aardige som voor hem kan ontvangen. Is echt geen ajax speler.

Nou lozen deze nutteloze speler. Echt, wat een zinloze aankoop was dit al kwam hij voor niks.
Nog meer nutteloze middenvelders als Sieverd en Jim er achteraan zou ik zeggen

9 juli 2024 om 22:58

Was Fitz-Jim weer niet goed genoeg voor je vandaag?

10 juli 2024 om 08:14

Nee, Ajax onwaardige speler. Weg met dit soort B garnituur.
Ik was uiteraard gewoon werken dus heb niks gezien. Maar op dit niveau tegen laagvliegers uit Belgiã« kan hij wel. Uiteraard niet in de ED en al helemaal niet Europees.

Maar jij vond hem goed? Waarin?

10 juli 2024 om 10:56

Hahaha, kijk gewoon maar eerst even de wedstrijd voordat je onzin uitkraamt. Dat hij dit niet in de ED zou kunnen is natuurlijk onzin en dat weet jij ook.

Geen transformator voor betaald en idd een roulatie speler, als je die kan verkopen moet je dat doen.

Ik vraag me toch altijd af waar die Verweij en Driessen hun informatie vandaan halen. Ze schrijven alsof er iemand bij Ajax met ze belt en zegt: “ luister eens, die van der Boomen gaan we verkopen. En we vinden jullie zo bijzonder dat we het alleen aan jullie rechtstreeks vertellen. Jullie mogen het in de wereld gooien want iedereen weet hoe betrouwbaar jullie zijn.” 😂 clowns

Mike Verweij de journalist van de Telegraaf
Afentoe kun je ze op een waarheid betrappen, vaak is het gewoon een papiervulling waar je niets wijzer van word, en bovendien ook nog eens helemaal niet waar is

Reageer