Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajacied wil niets weten van vertrek bij Ajax: ‘Zit dicht tegen een basisplek aan’

Laatste update:

Branco van den Boomen heeft gereageerd op de interesse vanuit Frankrijk en Spanje. De middenvelder won dinsdagavond met Ajax voor het eerst deze voorbereiding met 4-0 van STVV en ging nadien bij Ziggo Sport in op de geruchten.

Van den Boomen is door trainer Francesco Farioli niet op de transferlijst geplaatst en de trainer gaf eerder aan hem te willen behouden, maar door interesse uit Spanje en Frankrijk komt een transfer mogelijk toch op gang.

"Ik ben een beetje verbaasd door de vraag, maar in principe is dat niet de insteek", reageert Van den Boomen op een mogelijk vertrek bij Ajax. "Maar we weten dat in de voorbereiding van alles kan gebeuren."

Van den Boomen wil vooral veel minuten maken. "Als dat bij Ajax is, is dat voor mij de beste optie. Voor nu vecht ik voor mijn plek. Ik heb het gevoel dat ik dicht tegen een basisplek aanzit. Voor mij is er geen reden om weg te gaan."

"Er zijn best veel jongens die vorig jaar niet alles gespeeld hebben. Iedereen is aan het kijken of hij kan spelen. Maar als je van het spelletje houdt, ga je wel voor speelminuten. Ik ben benieuwd wat er gaat komen."

Ajax speelt met een andere tactiek dan vorig jaar. Van den Boomen vindt de eerste weken onder Farioli 'intensief'. "Vooral tactisch. We krijgen veel informatie. Maar dat is alleen maar goed. Het zijn harde trainingen."

De middenvelder legt uit waar het verschil zit. "Als we druk zetten komen we nu één-op-één, omdat we doorstappen. Vorig jaar hielden we vaak iemand over. Dat is een groot verschil, je komt meer in de duels."

"Aanvallend zijn er andere patronen", gaat Van den Boomen verder. "Voor mij is dat wel lekker. Als je bij het druk zetten goed kantelt vanaf de andere kant, is er nog steeds niks aan de hand. Daardoor kan je makkelijker druk krijgen op de tegenstander."

"Hoe hoger we staan op het veld, hoe beter. Ik denk dat als we als team hoger staan, we meer kunnen creëren. Hopelijk kunnen onze buitenspelers eerder de bal ontvangen, want daar ligt onze kracht."

Hoop jij dat Branco van den Boomen blijft?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Ajax traint onder Farioli
Ajax traint onder Farioli
Reacties

Tja, heeft echt wel specifieke kwaliteiten, maar je kan duidelijk over 2 potjes heenzien dat hij vooralsnog echt niet lekker meekan in 't drukzetten. Lijkt me meer dat hij zichzelf wat zelfvertrouwen aanpraat dan dat ie echt dat gevoel kan hebben, maar wie weet!

Toen ik vorig jaar hoorde kwam was ik enthousiast maar wat is deze mij het meest tegengevallen. Okee misschien samen met Forbes en sosa. Het handelen gaat zo langzaam. Het verdedigen altijd half slap in de duels. Ja leuk die lange bal die hij wel fantastisch kan geven. Maar wat heb je eraan als je in alle andere facetten te kort komt? Van mij mag die gaan. Niet het niveau voor nu of in de toekomst.

9 juli 2024 om 22:03

Vond het vorig jaar al tekenend dat men dacht dat deze jongen ajax verder zou helpen. De van den Boomen van Toulouse was namelijk verre van goed genoeg om ajax verder te helpen. Vooralsnog heeft hij die extra stap ook nog niet gemaakt. Wie weet komt het nog, maar ik vrees ervoor.

Nou de kans op een basisplek lijkt me echt heel klein, van alle middenvelders misschien wel de speler die het slechtst past in het spel van Farioli.

9 juli 2024 om 21:57

Tja bij welke trainer dan ook. Naast een aardige penalty heeft hij echt helemaal niets. Kansloze lange ballen, zo traag als dikke stront een berg op, waarom is deze man ooit gehaald

9 juli 2024 om 22:03

Nederlands paspoort, "ajax dna" die fout gaan we nog wel vaker maken.

9 juli 2024 om 22:21

Ook zijn vrije ballen en corners zijn niet bijzonder. Terwijl dat zijn sterke punten zouden moeten zijn. Schoot er bij Toulouse ook nog wel eens vrije bal in meen ik

9 juli 2024 om 23:38

Nee joh:-)
Die corners van hem zijn vuurpijlen. Allemaal vangballen voor de keeper

9 juli 2024 om 23:50

Speelt wel alle ballen naar voren.

Basisplek in de 2e ronde van de KNVB beker tegen Genemuiden...

Nee, dat zit hij niet. Deze voorbereiding wat mij betreft ook al door Fitz-Jim voorbijgestreefd. Past ook niet in het Ajax spel. Te lage handelingssnelheid en kan niet goed druk zetten, traag en weinig loopvermogen. Enige optie is verkopen.

10 juli 2024 om 13:46

Fitz jim gaat toch ook niet spelen die is fysiek nog zwakker. Ik verwacht juist dat hij zal vertrekken om aan spelen toe te komen.

Branco is sinds zijn tijd bij Eindhoven niet veranderd het is nog steeds de enorm trage spelverdeler

10 juli 2024 om 16:25

Fysiek juist sterker. Niet qua pure kracht, maar wel qua duels, loopvermogen en snelheid/versnelling. Dat is allemaal fysiek.

Als hij blijft prima, als hij vertrekt is het ook prima. Had wel wat verwachtingen van hem toen hij vorig jaar werd binnengehaald en in de beginperiode onder van 't Schip vond ik van den Boomen goed spelen. Bracht voetbal en creativiteit op het middenveld. Was dan geen speler zoals Ziyech of Frenkie, maar voetbalde vaak vooruit en dat mistte Ajax afgelopen seizoen op het middenveld. Schip wilde van den Boomen ook belangrijk maken maar op het moment dat hij dat wilde doen raakte van den Boomen geblesseerd en daarna vond ik hem tegenvallen in de wedstrijden die hij na zijn blessure speelde.

Komt handelingssnelheid tekort. En is verdedigend ook zwak en niet snel in het omschakelen. Voor de breedte is hij prima, meer niet. Vond Ajax vandaag en afgelopen vrijdag tegen Zwolle prima spelen. Natuurlijk moeten we niet te hoog van de toren blazen, maar dit is voor het eerst sinds het vertrek van ten Hag iets van structuur en visie in het spel zie. Onder Schreuder en Steijn zag je dat niet in de voorbereiding op een nieuw seizoen en onder Heitinga en Schip al helemaal niet die middenin het seizoen instapten. Het resultaat van oefenwedstrijden vind ik vaak minder belangrijk, zeker de eerste paar.

Maar wat ik wel belangrijk vind is dat je een bepaalde structuur, visie, gedachtegang en uiteindelijk dus op termijn progressie ziet en dat lijkt nu het geval te zijn met Farioli. Zeker de eerste 3 dingen, dat laatste is natuurlijk afwachten maar ik heb er vertrouwen in.

9 juli 2024 om 22:01

@rochester

Het lijkt er op dat vd Boomen niet het tempo kan belopen dat Farioli van hem vraagt, en je ziet hem daardoor eigenlijk door het ijs zakken. Vd Boomen is eigenlijk eenzelfde type speler als Veerman (alleen kwalitatief minder). Wanneer ze de tijd krijgen kunnen ze mooie dingen doen en fantastische ballen afleveren. Word de druk hoog missen ze de intelligentie om tijdig te handelen en lopen ze vast.

Dat geeft niet, dit is het stukje dat de top scheidt van de subtop en de subtop scheidt van het modaal. Vd Boomen kan absoluut van waarde zijn tegen teams die zichzelf ingraven waar hij de ballen kan geven. Maar een niveautje hoger haakt hij af.

9 juli 2024 om 23:47

@D-Bergkamp
Tegen teams die zich ingraven moet je het balletje snel laten gaan. Die vuurpijlen van Boomen vinden ze heerlijk. Die theorie van je klopt dus niet.

De vergelijking van Veerman met Boomen is wel een leuke. Alleen is Boomen wel heel erg veel trager

Hopelijk komt ie hier snel op terug, echt een hele kleurloze speler. Die lange ballen die hij geeft hebben amper rendement. Veel meer iets voor de counter. Weg ermee.

Lekker laten gaan. Hij is traag, een enorme draaicirkel en kan alleen leuk passen wat hij dan overdreven gaat doen. Is mij erg tegengevallen.

Leuk wat hij allemaal verteld zodat je je buitenspelers in de 1 tegen 1 krijgt, maar dan moeten zij wel leveren. Afgelopen seizoen vaak genoeg gezien dat ze geen speler voorbij kwamen of eerst achteruit keken ipv vooruit. Vd Boomen kun je er overigens prima bij hebben, maar als Ajax zijn niveau zou halen van enkele jaren geleden onder ten Hag zou hij geen basisspeler zijn.

Mooi verkopen. Geen Ajax speler. Handelingssnelheid van een vijfde klasse.

Reageer