Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Vink schaamt zich voor Eredivisie-beelden; Derksen en V/d Gijp zijn het oneens

Laatste update:

Johan Derksen en René van der Gijp vinden het onterecht dat Excelsior de aanvoerdersband van Redouan El Yaakoubi heeft afgenomen. El Yaakoubi weigerde samen met Marouan Azarkan om bij een OneLove-spandoek te poseren bij een actie tegen discriminatie en racisme, waardoor Excelsior het noodzakelijk achtte in actie te komen. Marciano Vink laat tegelijkertijd in het programma Voetbalpraat van ESPN weten zich te hebben geschaamd voor het gedrag van El Yaakoubi.

“Ik moet zeggen dat ik me gestoord heb aan het feit dat Excelsior de aanvoerdersband van dat ventje heeft afgenomen”, vertelt Van der Gijp tijdens het programma Vandaag Inside, doelend op El Yaakoubi. “Je wordt geen aanvoerder omdat je een goed OneLove-bandje om doet, hè. Je wordt aanvoerder omdat je de boel goed bij elkaar houdt, omdat je een leider bent en omdat je een aardige speler bent. En dan word je vanwege dat bandje het aanvoerderschap zomaar afgenomen.”

Derksen kan zich wel vinden in de woorden van zijn collega. “Als club moet je je realiseren dat je aanvoerder een moslim is. In de wereld van die jongen krijgt hij er problemen mee. Dan doe toch geen OneLove-band, maar een gewone Excelsior-aanvoerdersband om?” Van der Gijp: “We moeten ook gewoon accepteren dat dat hele ‘Love-bandje’ dient als protest tegen racisme, tegen discriminatie. 95 procent van de bevolking is het daar ook mee eens, en 5 procent is het daar niet mee eens. En die trekken we niet meer over de streep, hoor”, zo bagatelliseert de analyticus de toegevoegde waarde van het initiatief.

El Yaakoubi, die uitgebreid zijn veters ging strikken, en Azarkan zonderden zich af toen er een spandoek tegen racisme en discriminatie werd getoond. Eerder op de woensdagavond liet Vink juist weten zich te hebben geschaamd en volledig achter het besluit van Excelsior te staan. “Het was te genânt voor woorden. Je zag spelers van Excelsior echt achterom kijken en denken: waar blijf je? Het leek alsof hij niet eens zijn strikdiploma gehaald had. Dat duurde zo eeuwig lang! Op een gegeven moment moet je die strik maken. Toen stond hij op en werd het nog genânter dan het al was. Ik kan me voorstellen dat ze daarom die band aan iemand anders hebben gegeven”, aldus Vink.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
20 hints ??#voetbal
Reacties

Behoren derksen en gijp ook tot de 5 procent of behoren ze tot de "goeden"

30 maart 2023 om 00:03




Goed punt hahaha. Idd he iedereen voert zulke gesprekken altijd alsof de grootste partij gelijk heeft. Soms slaat democratie ook door, en ergens is het ook een tegenstrijdig systeem. De grootste stem bepaald, maar..... de wet zegt dat iedereen de vrijheid heeft om zijn eigen mening te hebben. Helaas vinden mensen dat vaak niet, als de mening teveel afwijkt van de gemiddelde mening.
In dit geval moet ik de heren van VI gelijk geven. Er is nu El Yaakoubi nu gewoon iets opgelegd, daar waar hij recht heeft op zijn eigen mening. Dit zijn geen kwesties waar conseqentie aan verbonden moeten zijn.

30 maart 2023 om 00:15

Maar wat is hem dan precies opgelegd, gaat dat om het fotomoment? Excelsior was al akkoord dat hij een andere band droeg.

Het lijkt erop dat er rondom het spandoek geen (goede) afspraak was.

30 maart 2023 om 00:20

Naja voor zover ik begrijp, dat hij mee had moeten doen.

30 maart 2023 om 00:27

Ja, daar lijkt het op. Maar als hij dat niet wilde had hij dat van tevoren af moeten spreken, en niet op het moment zelf z'n team in de steek moeten laten. Het zou goed kunnen dat het daaraan ligt. Dan kun je niet echt stellen dat hij wordt gestraft omdat hem iets is opgelegd.

30 maart 2023 om 00:49

Z’n team in de steek laten.. echt waar ?

30 maart 2023 om 00:53

Kan je uitleggen op welke manier hij zijn team in de steek laat, op het moment dat het team, waarvan wij iig wel weten, er van op de hoogte is dat hij uberhaupt al tegen de band is.

30 maart 2023 om 01:07

Ik bedoel dat als er afgesproken is dat het hele team meedoet aan dat fotomoment (aanname) ik wel kan begrijpen dat Excelsior het niet waardeert dat je dan je snor drukt.

30 maart 2023 om 01:09

Dat is niet afgesproken.

Dan was dit eerder wel ter sprake gekomen.

30 maart 2023 om 01:13

Ik snap ook dat het gebeurd, neemt niet weg dat ik het absurd vind. In een ander bericht staat er dat het afgesproken was, hoe en of de heren akkoord waren, daar zullen wij nooit achterkomen. Het gaat uberhaupt veel te ver dat dit zoveel aandacht krijgt. Zoveel dat de club zich hierdoor waars beschadigd voelt. Want ja tegenwoordig is imago alles.

30 maart 2023 om 01:18

je laatste zin slaat de spijker op z’n kop. Imago is alles en dat gaat helemaal de verkeerde kant op.

30 maart 2023 om 01:21

Het doel is toch om de one love boodschap over te brengen, who cares of er een paar gasten zijn die dan niet mee willen doen. Sterker nog, wat nou als er een beweging ie tegen de one love band en er spelers actie gaan voeren met een bij wijze van seperate love band. Ik heb het idee dat daar geen ruimte voor zou zijn. Terwijl het wettelijk wel degelijk zou mogen. En nee ik bedoel niet een haat band.

30 maart 2023 om 01:24

Nee, die gasten die daar niet aan mee willen doen boeien inderdaad niet heel erg. Daarom is het prima dat ze niet meer het uithangbord van de club zijn, niet meer aandacht krijgen dan dat ze hoeven te krijgen. Zij kunnen blijkbaar niet iedereen evenveel respecteren.

30 maart 2023 om 01:29

@niels Wat was dan wel afgesproken? Want Excelsior komt niet voor niks met dit statement terwijl ze akkoord waren met een andere band.

30 maart 2023 om 01:29

Jij kunt hun blijkbaar ook niet respecteren want er dienen direct sancties ondernomen te worden. Wat is dat nou voor een onzin.

Ze respecteren iedereen zeggen ze in interviews ze willen alleen geen uithangbord zijn.

30 maart 2023 om 01:32

Boy ik zal eerlijk zijn: ik heb geen enkel idee. Jij wel ?

Het interesseert me ook helemaal niks. Exelsior draagt iemand zijn wil op, de 2 personen gaan hier niet in mee (hebben een eigen mening) en worden gestraft.

Dat is onverklaarbaar en zwak.

30 maart 2023 om 01:34

Helemaal met je eens! Deze “actie” is bedoeld om dit positief over te brengen, maar er komt bijna alleen maar negativiteit naar buiten. Excelsior en Feyenoord doen niet mee, daar hebben we het over. Maar we hebben het er niet over dat 16 clubs het wel doen?

Dat El Yakoubi en Excelsior zich in deze actie (vooral de foto eigenlijk) zich compleet hebben vergist, lijkt mij duidelijk. Hij heeft vorig? Jaar ook de band gedragen, de laatste keer een andere band, prima. Doet veel maatschappelijk, dus daaraan zal dat ook niet liggen.

Het enige waar ik dus oprecht benieuwd naar ben, is waarom specifiek daadwerkelijk een moslim dit niet mag ondersteunen? Ik ben geen geloofs kenner maar staat er dan ergens dat je homo’s, regenboog kleuren etc. Niet mag steunen naar buiten? Zowel Kokcu als El Yakoubi zeggen het niet echt specifiek, daar ben ik heel erg benieuwd naar.

Voor de rest, je kan niemand dwingen om iets te ondersteunen. Vind je dit als club niet kunnen? Ja kan je er consequenties aanhangen. Alleen heb ik dus bij beide heren het idee dat ze helemaal niet tegen zijn, alleen niet het gezicht willen (kunnen wegens geloof?) zijn.

Gelukkig kunnen we hier in Nederland vooral heel negatief zijn, ipv ook wat ruimer denkend zijn in wat deze jongens denken/ mogen vanuit hun eigen geloof

30 maart 2023 om 01:35

Helemaal met je eens! Deze “actie” is bedoeld om dit positief over te brengen, maar er komt bijna alleen maar negativiteit naar buiten. Excelsior en Feyenoord doen niet mee, daar hebben we het over. Maar we hebben het er niet over dat 16 clubs het wel doen?

Dat El Yakoubi en Excelsior zich in deze actie (vooral de foto eigenlijk) zich compleet hebben vergist, lijkt mij duidelijk. Hij heeft vorig? Jaar ook de band gedragen, de laatste keer een andere band, prima. Doet veel maatschappelijk, dus daaraan zal dat ook niet liggen.

Het enige waar ik dus oprecht benieuwd naar ben, is waarom specifiek daadwerkelijk een moslim dit niet mag ondersteunen? Ik ben geen geloofs kenner maar staat er dan ergens dat je homo’s, regenboog kleuren etc. Niet mag steunen naar buiten? Zowel Kokcu als El Yakoubi zeggen het niet echt specifiek, daar ben ik heel erg benieuwd naar.

Voor de rest, je kan niemand dwingen om iets te ondersteunen. Vind je dit als club niet kunnen? Ja kan je er consequenties aanhangen. Alleen heb ik dus bij beide heren het idee dat ze helemaal niet tegen zijn, alleen niet het gezicht willen (kunnen wegens geloof?) zijn.

Gelukkig kunnen we hier in Nederland vooral heel negatief zijn, ipv ook wat ruimer denkend zijn in wat deze jongens denken/ mogen vanuit hun eigen geloof

30 maart 2023 om 01:47

Het probleem is ook een beetje dat het geloof wat selectief gevolgd wordt.

Roken, drinken, seks voor of buiten het huwelijk en gokreclames op het shirt is geen probleem, maar je uitspreken tegen discriminatie van homo's is dat wel..

30 maart 2023 om 01:51

@niels Je zegt dat het niet afgesproken was. Dan ben ik benieuwd naar de onderbouwing daarvan, Nu heb je opeens geen idee.

30 maart 2023 om 01:56

@boy wiens probleem is dat, die van jouw? Ik kan er persoonlijk ook niet goed tegen, maar dat is nou eenmaal wat mensen doen. Heel hard roepen dat ze ergens voor staan, met name de dingen die door de omgeving belangrijk worden gemaakt.

30 maart 2023 om 02:01

@frank Mijn probleem is dat men zich ineens achter het geloof verschuilt als ze een ander daarmee kunnen discrimineren, maar het geloof op andere punten aan hun laars lappen.

30 maart 2023 om 02:07

@boy

Het geloof selectief? Dat is inderdaad per individu verschillend.

Maar denk je echt dat Kokcu of El Yaakoubi wat 2 hele fatsoenlijke gelovige moslims zijn roken, drinken of hoeren lopen te neuken ?

30 maart 2023 om 02:10

@boy over de wel of niet afspraak.

We kennen El Yaakoubi nu inmiddels als iemand die recht voor zn raap is. Hij draait er niet om heen.

Met andere woorden hij gaat niet schijnheilig afspreken dat hij op de one love foto gaat en dat dan vervolgens niet doen. Hij had dat sowieso van te voren niet afgesproken want hij is het er niet mee eens.

Waarom denk jij dat het wel
Afgesproken is ???

30 maart 2023 om 02:14

Niels, ik heb geen idee wat zij wel of niet doen en daar bemoei ik me ook niet mee. Mijn vraag was waarom je stelt er geen afspraken waren, kun je dat onderbouwen?

30 maart 2023 om 02:16

@boy En hoe wordt er gediscrimineerd dan?
Wat heeft een El Yaakoubi te maken met de moslims die jij schets? Wie weet is hij super religieus bewust en handelt hij zo goed mogelijk naar zijn geloof.
Vind het eerder vreemd dat jij deze connectie maakt.

Daarnaast kan het ook minder om het geloof gaan, maar door cultuur. In genoeg moslim kringen leeft het gevoel dat dit reclame maken is tegen iets waar moslims niets mee hebben. Als jij dan als moslim hier aan mee doet, sta je ook gewoon, voor mensen die er ook zo over denken, voor l*l.

30 maart 2023 om 02:22

Wat mij stoort is dat mensen hunzelf niet meer kunnen zijn zonder gestraft of geboycot te worden. Ze moeten gewoon zeggen waar het op staat zonder eromheen te draaien om voor eens en altijd duidelijkheid te scheppen. Deze jongens zijn moslims en de Islam leert het iedereen goed te behandelen. De ene ras is niet beter dan de andere. Echter, leert het geloof hun ook dat homoseksualiteit èèn van de grote zonde is in de Islam. Ben je het? So be it, maar het wordt afgeraden om dat openlijk te laten zien en aangeraden het gevoel te onderdrukken. Het klinkt hard en er worden adviezen gegeven hoe dit te doen. Dus, je vraagt een moslim als het ware om een zonde in zijn geloofsleer te steunen. Daar zit het 'm in. Ben je van de lhbtiq so be it, you do you, maar ze kunnen het niet gaan steunen. Even goede vrienden. Maar mensen zijn blind, en media wilt een show dus laten ze lijken alsof deze jongens tegen zijn en soms extremer. En wie weet hebben deze jongens dit vaker aangegeven maar blijven ze gepusht worden dan doen ze het op deze manier, gwn negeren. En voor de mensen die dan zeggen, ja sommige jongens roken, drinken, gaan uit etc. Dat zijn ook zondes. Dat is 100% waar. Maar onthoud dan, geen enkel persoon is perfect. Iedereen heeft zondes. Maar dat betekent niet dat als je de ene zonde begaat ook maar een andere zonde moet begaan. Ik begrijp ze volkomen. Het bandje zou voor respect staan etc maar waarom die kleuren zo op de voorgrond? Dat is het gene wat opvalt en wat het meeste aandacht krijgt. Dat is alsof de Europese Unie een Amerikaanse vlag heeft op de voorgrond.

Verder is het gewoon super raar dat hier zo een probleem van gemaakt word. Net als toen Wout weigerde een vaccin te nemen, och de wereld verging bijna en zie nu, zelfs Rutte zegt dat hij spijt heeft dat ie dat zo gepusht had. Die jongens doen niemand kwaad, hebben niets haatdragends laten zien.

Oh ja, de Islam zegt ook, als je iemand een zonde ziet begaan moet je op zn minst zeggen dat je het afkeurt anders is het alsof je dezelfde zonde draagt. Dus wrm zouden ze gaan staan met zo een spandoek of bandje? Laat iedereen elkaar in de waarde aub en respecteer elkaars mening zolang het niet haatdragend of beledigend is. Dat is one love.

30 maart 2023 om 02:31

BOY nog 1x over de afspraak dan. En ik vat m’n reactie hierboven samen:
El Yaakoubi is een man van zijn woord en rechtdoorzee. Hij gaat niet het ene afspreken en het andere doen.

30 maart 2023 om 02:34

@Manu, mooi verwoord. Leuk voorbeeld met Weghorst. Het is ook zo typisch dat zoveel mensen nu zoiets hebben van "Opzouten met die Yaakoubi" en ik durf te wedden een groot gedeelte na een goed persoonlijk gesprek met die gozer, naar buiten stapt en denkt: "prima gozer die El Yaakoubi, snap em eigenlijk wel".
Maar het is zo makkelijk om mee te gaan met een mening die door de massa wordt gesteund.

30 maart 2023 om 02:37

Prima Niels, maar ik mis nog steeds je onderbouwing dat er geen afspraak was.

Dus of je roept maar iets, of je liegt dat je weet dat er geen afspraak was.

30 maart 2023 om 02:43

Boyoffline
Ik onderbouw toch waarom ik denk dat er geen afspraak was.

Hierboven heb ik al aangegeven dat jij&ik allebei er niet bij waren toen eventuele afspraken gemaakt werden.

Afspraak of geen afspraak het interesseert me geen moer. Excelsior mag zijn spelers niet opdragen bepaalde dingen te steunen. Om wat voor een steun het dan ook gaat.
El Yaakoubi hoort hiervoor niet gestraft te worden.

30 maart 2023 om 02:44

Inderdaad Frank en die massa wordt steeds groter. Dat is het grootste pijnpunt in deze maatschappij.

30 maart 2023 om 02:51

@niels Als je iets denkt moet je je niet zo stellig beweren dat er geen afspraak was.

Verder is er niks opgedragen, want Excelsior was akkoord met een andere band.

30 maart 2023 om 02:54

Het gaat indeze alleen niet om de band maar om de foto.

Ik denk dat je beter kunt gaan slapen Boy.

30 maart 2023 om 11:11

Hun mening is blijkbaar dat ze zich niet willen uitspreken tegen Racisme en Discriminatie. Lekkere gasten zijn dat. Had hier laatst in een topic over Kokcu ook al boze Turken op mijn nek. Imo gewoon heel raar als je je niet wilt uitspreken tegen racisme en discriminatie, soort denkbeeld van 10-20 jaar geleden. Helemaal als je er zelf regelmatig slachtoffer van bent (geweest) begrijp ik het niet. Dan ben je niet uitermate geschikt als uithangbord van een bedrijf.

30 maart 2023 om 11:22

Yup, ik vind ook dat iedereen een mening mag hebben, als je elkaar maar wel met rust laat.
Prima als je niet met homo's om wilt gaan en dat je het niks vindt, maar je moet ze wel met rust laten zowel verbaal en fysiek.

Ik ga ook niet met iedereen uit onze samenleving om, maar die mensen hebben ook geen last van mij.

30 maart 2023 om 11:36

Nederland is een democratie, Excelsior is een betaald voetbalorganisatie. Dat is geen democratie. Waarschijnlijk het bedrijf waar jij werkt ook niet. Je hebt recht op een eigen mening zonder vervolgt te worden. Je hebt niet het recht aanvoerder te zijn van Excelsior, dat bepaald Excelsior zelf. Zolang El Yaakoubi mag stemmen bij de volgende verkiezingen heeft et er niets mee te maken.Ook met vrijheid van meningsuiting heeft dit niets te maken. Dat is tussen burger en staat.

30 maart 2023 om 13:09

@Dsquared, kappen nou met je zwart witte denkwijze. Het is niet alleen maar het uitspreken tegen racisme en discriminatie. Het onderwerp is de regenboog vlag en waar dat voor staat. Hoe komt het dan in je op om te concluderen dat ze zich niet willen uitspreken tegen racisme en discriminatie, terwijl bijv iemand als Kokcu dat LETTERLIJK wel heeft gedaan in zijn interview.

30 maart 2023 om 13:40

Frank, het is geen regenboog. We kunnen concluderen dat het onhandig was om kleuren te gebruiken, want sommige mensen schieten in de kramp bij alles wat op een regenboog zou kunnen lijken.

30 maart 2023 om 14:18

@frankrami, Ik doe mijn best om mee te denken maar dat hele anti-homo gebeuren van de Islam dat vind ik niet echt een leuke kant van het geloof (ben zelf geen homo trouwens, just fyi). Ik heb wel ontzettend veel respect voor hoe moslims hun geloof beoefenen, maar dat stukje past imo niet echt meer in de geest van tegenwoordig. Er staan ook een heleboel dingen in de Bijbel die simpelweg gedateerd zijn en niet meer kunnen, die boeken zijn redelijk oud inmiddels.

Het moet ook niet groter gemaakt worden dan het is, deze speler is dan geen aanvoerder meer voor de bã¼hne, maar als het een belangrijke man is in de kleedkamer gaat dat heus niet ineens veranderen. Heeft puur met het image van Excelsior te maken en de uitstraling naar buiten.

Ik ben zelf ook geen moslim, dus zal het daarom wel niet snappen. Waarschijnlijk als ik met dat wereldbeeld was opgevoed zou ik homo's ook viez vinden. Maar dat het als Nederlands bedrijf niet handig is zo iemand als uithangbord/vertegenwoordiger te hebben, staat buiten kijf.

30 maart 2023 om 14:31

@boyonline, kappen met trollen, iedereen weet dat het niet om de kleurtjes gaat maar om de boodschap erachter.

30 maart 2023 om 14:35

@Dsquared, Imago, Imago, Imago. Ik ben het met je eens dat geloof bepaalde aspecten heeft die niet rijmen met ontwikkelingen van deze tijd. En ik zie het ook liever anders. Maar datzelfde geld voor bepaalde ontwikkelingen van deze tijd. Ik zag vd week een filmpje van een twerkend 13 jarige dragqueen en volwassen mensen die het staan aan te moedigen. Daar ga ik ook niet heel lekker op

30 maart 2023 om 22:21

Ik heb de tijd genomen om het interview van El Yaakoubi met Salah Edinne te kijken, slimme jongen opzich en hij heeft ook best goede punten. Wel vind ik nog steeds dat de club er dan voor kan kiezen zo iemand niet als aanvoerder te willen richting de buhne.

30 maart 2023 om 22:32

Ik heb het ook net gekeken. Hij heeft inderdaad een begrijpelijk verhaal, maar ik snap niet dat er niet beter uitgelegd is waar de actie voor staat.

Bovendien is het in 2020 al terug te vinden dat de actie is opgezet naar aanleiding van het incident met die andere Excelsior speler, en heeft die presentator geen enkele research gedaan. Geen enkele kritische vraag ook, wat natuurlijk de reden was om bij hem te gaan zitten en niet bij een talkshow.

Echt. Treurige actie. Wat laat je jezelf kennen.
Lijkt me toch dat ze negatieve gevolgen van uitsluiting donders goed kennen.

(Niettemin totaal niet voor dergelijk acties van moreel lichtzinnige voetbal bob’s die zich alleen maar laten leiden door geld. Dat doet niks af aan het belachelijke gedrag van Excelsior spelers)

29 maart 2023 om 23:28

Het gedrag van de Excelsior spelers vind ik niet zo belachelijk. Je kunt gewoonweg niet iedereen een ander zijn gedachtegoed opdringen. Wat jij of ik ervan vinden staat los van wat zij vinden van de zaak en dat is hun goedrecht.

29 maart 2023 om 23:32

Eens Mick00, maar als volwassen vent ga je dan het gesprek aan met de club en zeg je dat je je niet kan verenigen met de actie. Dat is wat El Yaakoubi had moeten doen. Dat is wat een aanvoerder hoort te doen. Daar gaat het (mij in ieder geval) om. Omdat hij dat niet heeft gedaan, heeft hij niet laten zien dat hij een waardige aanvoerder is en kan ik me best voorstellen dat je een aanvoerdersband ontneemt. Wat jij en ik daarvan ook vinden

29 maart 2023 om 23:47

Ze hebben daar al over gesproken de eerste keer dat die band gedragen werd.

Dikke onzin dat ze hem de band ontnemen. Allemaal voor de bühne, iedereen moet zijn eigen keuzes kunnen blijven maken.

Helemaal klaar met dat woke gedoe.

29 maart 2023 om 23:48

@nielsfleuren misschien gaat het over een afspraak die ze gemaakt hebben over het plaatsnemen als team achter de one love banner?

29 maart 2023 om 23:52

Misschien misschien. Jij weet niet wat daarover is besproken en ik ook niet. Feit blijft dat dit bullshit is, Excelsior geen ruggengraat heeft en de speler een kwestie wel een eigen mening heeft.

29 maart 2023 om 23:55

De speler mag ook prima zijn eigen mening hebben. Zodra hij echter dat Excelsior shirt aantrekt (en de aanvoerdersband draagt) wordt hij geacht de waarden van de club te vertegenwoordigen. Dat laatste kan hij blijkbaar niet..

29 maart 2023 om 23:55

“Ik weet niet wat er besproken is” en de eerstvolgende zin is letterlijk “feit blijft dat het bullshit is”.

Opvallend.

29 maart 2023 om 23:58

@nielsfleuren, als jij die mening hebt is het dus geen feit. Jij vindt het bullshit, jij vindt dat Excelsior geen ruggengraat heeft en jij vindt dat de speler een mening heeft (opgedragen uit een geloofsovertuiging. Geloof, geen feit). Dat is wat anders.

29 maart 2023 om 23:59

" Helemaal klaar met dat woke gedoe". Dan weet je dus dat er geen discussie meer te voeren is met dergelijke individuen. Als ik ga roepen dat ik "helemaal klaar met de Islam ben" heb je weer de totale polarisatie te pakken. Empathie is ver te zoeken.

29 maart 2023 om 23:59

Opvallend ook dat er zoveel mensen begrip hebben voor de keuze van Excelsior.

30 maart 2023 om 00:01

Tot nu toe komen die mensen ook met argumenten nielsfleuren. Probeer er zelf ook eentje uit anders?

30 maart 2023 om 00:02

@myvision

2 totaal verschillende dingen.

Maar als jij mensen die in de war zijn met paarse haren, en mensen die handelen uit geloofsovertuiging wil vergelijken moet je dat doen.

30 maart 2023 om 00:04

Want als jij het leuk vindt om je haar paars te verven ben je meteen in de war? Fijne kerel lijk je me..

30 maart 2023 om 00:05

@nielsfleuren wat bazel je nou met in de wat zijn versus geloofsovertuiging? Dus je kan wel in God geloven maar niet dat je op hetzelfde geslacht valt of liever een ander lichaam had gehad??

30 maart 2023 om 00:05

Hahaha, zelden zo'n zwart-wit denker meegemaakt en dat heet Fleuren. Echt fleurige knul ben je niet.

30 maart 2023 om 00:06

De enige met goede argumenten is mc significant. Hij heeft gelijk over de waarde van de club.

Maar in VIND het bullshit.

30 maart 2023 om 00:08

@kwark Iedereen mag van mij lekker doen wat hij wil, heb helemaal niets tegen mensen die op hetzelfde geslacht vallen Maar deze ophef rondom het niet dragen van een band of niet op de foto gaan vind ik zo zielig en stuit me tegen de borst

30 maart 2023 om 00:10

@mc significant
De meeste van die mensen met vrolijk gekleurde haren zijn behoorlijk in de war, en staan bijvoorbeeld te protesteren voor het klimaat.

30 maart 2023 om 00:13

@nielsfleuren oh nu zijn de mensen die voor het klimaat protesteren ook in de war? Of alleen als ze gekleurd haar hebben? Je bent vast een aardige gozer in de kroeg maar je flikkert iedereen op een hoop van wie ook maar iets je niet aan staat. Het is allemaal woke, in de war, klimaatprotestant…

30 maart 2023 om 00:14

En David Beckham blondeerde z'n haar en was in zijn tijd een van de beste voetballers ter wereld, z'n style werd door "de metro man" maar al te graag gekopieerd en toch vermoedde ik dat die man niet heel erg in de war was.

30 maart 2023 om 00:16

Ja kwark we vergeten het onderwerp een beetje. Namelijk: El Yaakoubi zijn band is afgepakt omdat hij niet met one love op de foto wou.

En dat vind ik na al jullie argumenten gelezen te hebben nog steeds nergens op slaan.

heb jij toevallig z’n paarse haardos ???

30 maart 2023 om 00:21

Myvison

David Beckham met z’n blond geverfde haren vergelijken met de woke gemeenschap die over het algemeen paars, groen of blauw geverfd haar hebben haha.

Fijne avond

30 maart 2023 om 00:22

Is goed Niels, ik heb een paarse haardos, slaap lekker en ga morgen vooral door waar je gebleven bent.

30 maart 2023 om 00:24

Niels, als je paarse haren gewoon lelijk vind, kun je dat gewoon zeggen. Daar hoef je geen heel oordeel over de persoon aan te verbinden?

30 maart 2023 om 00:25

Jij gaat morgen vast weer alles doen wat mensen van je vragen.

Zoals El Yaakoubi en Azarkan volgens jou ook hadden moeten doen.

Alleen staan die twee sterk in hun schoenen en bepalen ze zelf wat ze wel en niet promoten.

30 maart 2023 om 00:25

Oh ik wist niet dat de "wokegemeenschap" het haar dient te verven. Mijn fout. Je hebt gelijk man. Allemaal is iedereen in een hokje te stoppen. Iedere moslim moet een baard en een hoofddoek. Iedere woke linkse rakker moet een paarse haardos. Ik heb in de historie van de mensheid vaker gezien dat mensen op een bepaalde manier herkend moesten worden. Enge (voor)oordelen man.

30 maart 2023 om 00:26

Gofcte ik heb geen problemen met mensen en oordeel niet.

30 maart 2023 om 00:29

@myvision ik snapte je punt ook zonder de slechte vergelijking. Maar wel mee eens idd, heel lastig om zo het dialoog met iemand aan te gaan. Maar zo voelt het dus ook hoe veel "Woke" mensen hun eigen standpunten doorvoeren. Voor mijn gevoel zijn we als samenleving alleen opgevoed om extreem rechtse stemmen te zien als appart of zelfs slecht. Maar ik krijg het idee dat wij niet zo goed weten hoe wij met extreem links opinies om moeten gaan. En met extreem links bedoel ik mensen die denken dat ze voor linkse idealen strijden, zoals vrijheid, maar er te ver in gaan en daardoor niet zien dat ze diezelfde vrijdheid afnemen van anderen.

30 maart 2023 om 00:29

Myvision je zeurt gewoon.

die linkse rakkers met paarse haren en de wokegemeenschap worden veel te serieus genomen. Daardoor moet El Yaakoubi z’n band inleveren.. dat is het probleem niet de paarse haren.

30 maart 2023 om 00:33

Ik stem niet links, ik ben niet woke, maar ik vind het altijd zo makkelijk om het daar op te gooien als je ergens tegen bent wat nieuw voor je is en je eng vindt maar eigenlijk niet weet waarom. Ik vind dat een beetje hetzelfde als dat men gaat roepen "willen we meer of minder Marokkanen?". Ik vind het zo dom en wereldvreemd klinken gewoon.

30 maart 2023 om 00:38

Myvision Hoezo is het makkelijk het op het linkse te gooien ?Excelsior doet dit voor de bühne en dat zouden ze 10 jaar geleden niet doen. Want toen was er nog geen cancelcultuur.

30 maart 2023 om 00:50

Bijna iedereen die ik ken die de woke idealen nastreeft zegt zelf niet woke te zijn. @myvision in al 3 comments kom je met voorbeelden over marokkanen of islamieten. Weet jij toevallig heel goed welke woorden aandacht trekken? Heb je iets voor of tegen deze groepen? Of heb je te weinig creativiteit om andere voorbeelden te bedenken? Ik vermoed het eerste.

30 maart 2023 om 00:57

Ik ben blij met je steun.Gelukkig ken ik niemand die de woke idealen nastreeft.

30 maart 2023 om 01:08

Gisteren nog een lange gezonde discussie met iemand gevoerd die de woordvoerder leek van de woke gemeenschap, maar niet woke was. Leuke meid verder wel. Het is gewoon een mega populair onderwerp, en mensen nemen meningen over zonder er al te diep op in te gaan. En tjah als je niet heel goed bent in eigen meningen vormen op basis van sterke argumenten, dan is het tegenwoordig heel eenvoudig om een trending mening over te nemen.

30 maart 2023 om 01:08

Ik heb niets voor of tegen welke gemeenschap dan ook. Ik ben alleen niet zo wereldvreemd. Ik ben in Almere geboren, Friesland opgegroeid, Groningen gestudeerd, m'n vriendin komt uit Oost Drenthe, 7 jaar in Amsterdam Oost gewoond waar ik nog steeds goed bevriend ben met Moslims en Marokkanen en woon nu in 't Gooi. Ik kom dus uit de provincie maar ook uit de stad. Ik woonde in de periferie en in het centrum en ik kan me iets beter inleven in vrijwel alle bevolkingsgroepen heb ik het idee dan de fleurige vriend hier. Ik ben het zelden met iemand helemaal eens maar aannames zijn de grootste fouten die je kan maken.

30 maart 2023 om 01:10

Niemand in de omgeving met paars haar Niels?

30 maart 2023 om 01:11

@frank Kun je woke eens definiëren? Ik zie tegen discriminatie zijn niet echt als woke eigenlijk.

30 maart 2023 om 01:15

Je hebt overal gewoond dus je kan je beter inleven, oké dan. Bevriend met Moslims en Marokkanen oké dan. het gaat alleen niet om inlevingsvermogen. Het gaat mij erom dat El Yaakoubi oud en wijs genoeg is om zelf te bepalen welke dingen hij wel of niet uitdraagt.

30 maart 2023 om 01:18

@mc significant - dus als mijn werkgever van mij eist dat ik meedoe aan een actie, en ik weiger, dan schend ik de waarden van mijn werkgever? Of gelden voor voetballers strengere eisen dan voor jouw en mijn baan?

Zoals zo vaak bij dergelijke acties, het verdeelt mensen meer dan dat het verbind. Maak het vrijwillig voor diegene die het wil en dring het niet op aan anderen. Dan was er vooral lof geweest van de mensen die achter de actie staan. Nu slaat het sentiment compleet om. Ik vind dit een slechte ontwikkeling, de KNVB en ook Excelsior (of welke werkgever dan ook) moet dit niet willen opdringen.

30 maart 2023 om 01:20

Gelukkig niet gofcte.

30 maart 2023 om 01:20

Nee. Jij zegt hierboven onnoemelijk vaak dat iedere woke persoon paars haar draagt. En El Yaakoubi representeert met die aanvoerdersband Excelsior als belangrijke persoon in het veld. Dan lijkt me het niet zo raar dat El Yaakoubi blijkbaar niet de aangewezen persoon meer is om het uithangbord van de club te zijn omdat hij z'n respect voor de inclusieve samenleving niet kan opbrengen. Hij heeft juist aangetoond niet iedereen te respecteren. Evenals jij, nielsfleuren. Jij scheert iedereen over één kam (deze vond ik wel fijn met je paars haarobsessie).

30 maart 2023 om 01:22

@erasmus

Jij verwoord het allemaal niet iets beter dan ik. En hebt mijn inziens ook helemaal gelijk!

30 maart 2023 om 01:24

De enige die niet uitgesproken raakt over het paarse haar ben jij. Maar ik bedoel daar inderdaad een groep meestal linkse mensen mee. Je weet ook dondersgoed op welke mensen ik doel. En dat is niet griezmann.

30 maart 2023 om 01:25

Nee dat kan zeker niet maar als club Exelsior ergens voor staat( of je het er nu mee eens bent of niet) is het wel handig dat je aanvoerder dat ook uitstraalt. Als hij het ergens niet mee eens is kan hij ook geen aanvoerder zijn in mijn ogen. Dus in dit geval hadden ze al eerder die band moeten afpakken of achter de aanvoerder moeten staan

30 maart 2023 om 01:27

@ mc significant sinds wanneer is reclame maken voor one love een waarden geworden van Excelsior?

30 maart 2023 om 01:36

@boyonline, ik kan het niet definieren, kan jij het? Woke is voor mij gewoon een verzamel naam voor mensen die mee gaan in de hype mbt ras, gender en geaardheid.

30 maart 2023 om 01:47

RKC

Het probleem dat ik heb is,

Waarom moeten ze achter elkaaar staan ?
Waarom is Excelsior niet gewoon de voetbalclub en El Yaakoubi niet gewoon de voetballer?
Waarom kunnen ze niet allebei een andere mening hebben?

Het is een voetbalclub geen politieke partij.

30 maart 2023 om 02:08

@frank Je kan het niet definiëren maar noemt iedereen die tegen discriminatie is woke. Het heeft niks met en hype te maken en je roept dus zomaar iets waarvan je de betekenis niet kent.

30 maart 2023 om 02:18

@boy, mooi ook dat je ervan uit gaat dat ik de betekenis niet weet. Ik vroeg je of jij het wel kon defineren. En blijkbaar snapte je mijn sarcasme niet, ik bedoelde ermee dat ik vind dat niemand dat kan.

30 maart 2023 om 02:26

De definitie van 'woke' het woord zelf kan me natuurlijk niets schelen. Het gaat er uiteindelijk om welke definitie iedereen het probeert te geven.

30 maart 2023 om 06:54

Woke is als ik iets nie leuk vin

30 maart 2023 om 07:51

Frankrami Sinds Excelsior het One-Love statement van de KNVB heeft ondertekend

30 maart 2023 om 09:14

@nielsfleuren blij dat ik nog even ben teruggekomen: Excelsior doet het voor de bühne want 10 jaar geleden zouden ze het niet doen. Dus omdat het 10 jaar geleden ok was, is dat het per definitie nu ook? Slavernij was 200 jaar geleden ook normaal. Nog steeds? En gelukkig ken je niemand die woke is Niels!! Stel je voor dat ze je vegetarisch eten zouden serveren of met je kinderen zouden praten over hun paarse haar. Gatver!! Daarom zei ik gisteren al: blijf lekker doorgaan zoals je bezig bent. En ik volg trouw alles wat iedereen me oplegt. Maar ook heb ik paars haar en ben ik voor hardere aanpak van de klimaatcrisis. Volg je het zelf nog? Nee hè.

30 maart 2023 om 11:07

Haha kwark linkse aansteller werk ze vandaag.

30 maart 2023 om 11:11

@mc significant betekend niet dat je reclame MOET maken. Sterker nog de knvb is hier heel helder over dat het niemand verplicht om dit te doen. Het idiote aan dit alles, is dat dit soort acties alleen maar voor verdeeldheid zorgen.
Dan heb je weer mensen die zeggen: " ja nu wordt er iig over gesproken" maar das natuurlijk onzin. De meeste mensen krijgen nu gewoon voeding voor hun bekrompen meningen.

30 maart 2023 om 13:13

@kwark ze doen het 100% voor de buhne, net als de rest van alle hypocrieten. Stadions vol met mensen die homohaat scanderen. Zou mooi zijn als een club gewoon de helft van zn fans niet binnenlaat. Dat zoi een mooi statement zijn. Een spandoek vasthouden veranderd toch niets. Maar wel lekker zulke statements ondertekenen.

30 maart 2023 om 13:50

@nielsfleuren: alleen gaat het niet om het niet dragen van een band of niet op de foto gaan. Je zegt zelf dat "iedereen lekker mag doen wat hij wil" en dat je "helemaal niets tegen hebt tegen mensen die op hetzelfde geslacht vallen" en dát is waar het om gaat.

Jongens als El Yaakouni en Kökcü zeggen dat ook, maar gedragen zich er vervolgens niet naar. Die hele OneLove-band gaat om discriminatie tegen o.a. homofielen. Daar zijn zij op tegen, wat me heel normaal lijkt. Het is dus niet een actie waarmee je opeens homofielen accepteert, neen, het is een actie waarmee je je uitspreekt tegen discriminatie tegen homofielen omdat ze homofiel zijn.

Als je dus werkelijk vindt dat iedereen zichzelf moet zijn en je niets tegen homo's hebt, dan doe je mee aan de actie. En uiteraard is het ook prima als je dat niet wil doen vanwege een of andere reden, maar wees dan een echte aanvoerder en bespreek dat tenminste met de club. De club kan er dan voor kiezen om het te delen met de media of niet. Maar ga niet als een klein kind bewust niet op de foto omdat je veter zogenaamd loszit. Wat een slapjanus ben je dan en terecht dat je aanvoerdersband dan wordt afgenomen

30 maart 2023 om 14:27

Lasse je hebt het helemaal verkeerd mijn vriend,

Als je werkelijk vindt dat iedereen zichzelf moet zijn zeg je,

Daarna vind je dat iedereen zich moet houden aan acties ook wanneer iemand er niet achterstaat zoals deze voetballers.

Beetje vreemd en tegenstrijdig

29 maart 2023 om 23:28

“Moreel lichtzinnige”, Dat is iets wat jij vindt, maar dus eigenlijk niet klopt want binnen de islam heb je een moreel systeem en daar handelen deze heren dus naar. In dat opzicht zijn zij dus totaal niet lichtzinnig. Jij mag het gedrag belachelijk vinden, maar ik vind dat veel te overdreven. Een band met de tekst “respect voor iedereen” is voldoende, maar er moet zonodig allerlei kleuren op. Ik kan het dan ook begrijpen, waarom die spelers dat niet willen dragen.

29 maart 2023 om 23:32

Ik snap het helemaal, kleuren zijn doodeng. Ik wijzig mijn principes ook altijd als ik iets groene schoenen aan heb.

29 maart 2023 om 23:38

Mijn vliegtuig naar Griekenland was eens plots rood gekleurd, reis maar geannuleerd.

29 maart 2023 om 23:42

Door dit gedrag te vertonen laten ze zien juist niet respect voor iedereen te hebben. Maar we tolereren dat wangedrag wel, want wij zitten niet in dat beklemmende geloof vast.

29 maart 2023 om 23:46

Rood wordt toch wel vaak geassocieerd met gevaar, daarnaast ook een lelijke kleur voor een vliegtuig. Goede keuze vind ik!

29 maart 2023 om 23:46

Ik ga echt niet als uithangbord van de SP dienen hoor!

30 maart 2023 om 00:02

Oke een beetje sarcasme kan ik wel begrijpen, maar ik ben het wel enigszins eens met fceindhoven030. Al die kleurtjes zijn voor sommigen idd vrij eng.. en worden door sommigen al gauw geassocieerd met bijvoorbeeld de gaypride of iets dergelijks, waar alle kleurtjes van de regenboog rondlopen in de meest idiote outfits. Homo/trans/nonbinair/hetero, het zal mij allemaal een worst wezen, maar laten we aub allemaal gewoon normaal doen.

30 maart 2023 om 00:38

@Lierse1997, Laat politieke partijen er nou buiten! Die hebben allemaal kleurrijke logo’s.

30 maart 2023 om 02:40

Wangedrag hahaha

29 maart 2023 om 23:37

Gj7300,

Elk nadeel heeft z'n voordeel zullen we maar zeggen.

Voordeel nu is dat juist door de controverse de One-Love actie volop aandacht krijgt. Hadden alle spelers braaf de band gedragen en voor zo'n doek geposeerd dan had het minder bereik en aandacht gehad.

Zelfde met reclame; 'domme en negatieve' reclame bereikt meer dan normale reclame.

Verder vind ik dat de clubs samen met de KNVB dit soort acties beter moeten afstemmen. Nu is het zo chaotisch en hierdoor krijg je dit soort fratsen.

29 maart 2023 om 23:46

Inderdaad. Het is meer een statement om die band niet te dragen dan om hem wél te dragen. Het is nu voor iedereen duidelijk wie er geen respect voor homo’s hebben

30 maart 2023 om 00:04

Mijn persoonlijke mening hierover is dat wij in een democratisch land wonen waarin je niemand moet dwingen om iets te dragen en/of te doen. Belasting betalen vind ik al zo'n vervelende verplichting.

Voetbal moet puur blijven. Geen politieke statements of wat dan ook. Krijg je altijd gezeik mee. Je kunt het namelijk nooit goed doen voor iedereen.

Leef en laat leven!

30 maart 2023 om 00:14

Dus je geeft wel degelijk toe dat dit spandoek en bandje voor die gemeenschap staan en dat het dragen of achter zo'n doek staan wel degelijk een bepaalde boodschap uitdraagt.

30 maart 2023 om 00:20

Nee, de actie staat voor verbinding en tegen discriminatie in het algemeen. Dat dat óók betekent dat je tegen discriminatie van de LHBTI bent, is het struikelblok voor de aanvoerders die niet mee wilden doen.

30 maart 2023 om 07:57

Je vergeet de Q..

30 maart 2023 om 14:33

Touché. Al was mijn boodschap denk ik wel helder.

Het was echter niet voor de band. Net als een paar maanden geleden was er al besproken dat er een andere band zou komen. Hij ging echter ook niet bij de foto staan vooraf wat hij niet communiceerde vooraf wat er voor excelsior niet goed uitzag.

29 maart 2023 om 23:49

Dit was het ja. Het punt was voor Excelsior niet dat hij de band niet droeg, want dat was al akkoord. Kennelijk is zijn er bij dat gedoe rondom dat spandoek bepaalde afspraken niet nagekomen.

30 maart 2023 om 01:16

Ze staan bij dat foto moment voor een spandoek met een regenboog. Dus als hij een band al weigert dan kan je er vanuit gaan dat hij dat spandoek ook weigert

30 maart 2023 om 01:24

Dat snap ik, maar dat was dan blijkbaar niet goed afgesproken.

Daarnaast is Onelove geen regenboog, ook een hardnekkig misverstand.

De KNVB mag eerst wel eens naar zichzelf kijken. In Qatar deed men deze actie niet vanwege sancties en nu in Nederland gaat men het weer doen. Hypocrisie ten top.
Net of zo’n bandje er wat toe doet, echt niet. Laat de KNVB eerst dan eens beginnen met zwaardere straffen te geven bij welke vorm van discriminatie/racisme op het amateur veld maar dan laten ze het slachtoffer vaak in zijn hemd staan.
De KNVB had iets kunnen zeggen als zij zelf achter hun “one-love band” in Qatar waren blijven staan. Het goede voorbeeld begint bij jezelf maar toen deden ze het niet omdat zo gevoelig lag vanwege het geloof.

29 maart 2023 om 23:35

De KNVB is dan ook niet de organiserende partij achter de One Love band.

29 maart 2023 om 23:50

@lierse Daar zou je zomaar eens een punt kunnen hebben, weet jij toevallig welke organisatie daar dan wél achter zit? De opzet is internationaal maar ik kan zo snel niet achterhalen welke organisatie dit initiatief op poten heeft gezet.

29 maart 2023 om 23:51

Het gaat toch wel van de KNVB uit dat deze actie werd gehouden?

29 maart 2023 om 23:52

In Nederland zelf is het een overkoepelende organisatie (de naam ontgaat me even) waar de KNVB deel van uitmaakt. Maar een deel van het geheel is natuurlijk niet het geheel.

29 maart 2023 om 23:54

Deze actie gaat uit van de Eredivisie, KKD, KNVB en Rijksoverheid.

30 maart 2023 om 00:08

Je doelt denk ik op 'ons voetbal is voor iedereen'. Ik dacht dat dit een initiatief van de KNVB was, maar kennelijk gaat dat van verschillende organisaties uit.

30 maart 2023 om 17:19

@lucagio je reactie slaat de plank mis. Het gaat erom dat door het idiote geloof mensen dwingt om voor een standpunt te gaan staan. Misselijk makend om dan maar je veters te gaan strikken.
Omdoen of niet omdoen maar niet erom heen draaien. Slappe happen zijn het

100% eens met de heren van VI. Actie verliest alleen maar zijn waarde door al dit gezeik. Overigens ken je de KNVB ook nie serieus nemen. Wel deze actie houden maar geen statement maken in Qatar.

29 maart 2023 om 23:45

Juist niet. Het wint aan waarde. Eindelijk die discussie en je ziet precies waar het probleem ligt voor acceptatie. Stel je zelf eens voor dat je homo bent binnen het voetbal. Stop eens met dit benaderen vanuit je eigen heteroseksuele bril.

29 maart 2023 om 23:47

Eens hoor die acties vind ik ook allemaal niet heel erg nodig en lijdt ook alleen maar tot meer verdeeldheid en heb sowieso niet echt de indruk dat er ook maar iets verandert door een aanvoerdersband.

Maar goed je moet je wel afvragen of je dit soort gasten als aanvoerder wilt hebben. Wat als er bijvoorbeeld een speler uit de kast komt of een supporter wordt in elkaar getrapt omdat hij een andere geaardheid heeft en Excelsior wil daarin zelf een actie of statement maken, komen zijn normen en waarden dan wel overeen met die van een groot deel van de Nederlandse bevolking en de rest van zijn team?

Kijken Gijp en Derksen nog wel voetbal? Die mannen zitten er zo vaak naast dat ze ofwel geen voetbal kijken, ofwel lijden aan een geestesziekte want ook hier zitten ze er weer compleet naast. Bij El Yaakoubi (en Azarkan) ging het niet om de OneLove-aanvoerdersband, maar hebben ze bewust niet meegedaan aan een groepsfoto met een OneLove-spandoek waar heel groot “tegen racisme en discriminatie” op stond en in het linkerhoekje “#OneLove”. Dat is bewust niet meedoen aan een actie die ook gaat over hetzelfde racisme en discriminatie die deze jongens ongetwijfeld op en buiten het veld zelf meemaken. Daar doe je dan niet aan mee omdat er een roze streepje in het logo van het OneLove-hart. Kennelijk weegt dat zwaarder dan alle andere vormen van discriminatie, waaronder dus richting henzelf. Als je een echte aanvoerder bent, dan geef je van tevoren aan dat je je niet kan verenigen met deze actie en dat je niet mee wil doen. In plaats daarvan gedraag je je als een onvolwassen puber die zich schaamt om op de foto te gaan met een spandoek. Kom op man. Ik begrijp wel dat Excelsior de aanvoerdersband heeft afgenomen. Het gaat er niet om dat El Yaakoubi zich niet kan verenigen met de OneLove-actie, maar hoe hij zichzelf uit om te laten zien dat hij er niet achter staat. Bespreek dat en ga het gesprek aan met de club, zoals een aanvoerder betaamt.

29 maart 2023 om 23:55

Kennelijk is dat gesprek er ook wel geweest, want Excelsior was al akkoord met een andere band. Waarschijnlijk waren er andere afspraken die niet nagekomen zijn (of niet goed afgesproken, dat weet ik natuurlijk niet).

29 maart 2023 om 23:56

Volgens mij kijkt Gijp nog vaak genoeg wedstrijden maar Derksen zit waarschijnlijk alleen aan tafel om zo nu en dan een ''shockerende'' uitspraak te doen om zo de kijkcijfertjes weer wat omhoog te krikken. Ik ben bij de formats van Derksen, Gijp en Genee al een tijdje afgehaakt en één van de redenen is dat Derksen toch steeds vaker een wat seniele indruk gaf.

Fijn dat het WK in Qatar nog zo lekker doorwerkt dat we nu ook in Nederland vraagtekens gaan stellen bij een statement over gelijkheid.

Zijn al die voetballers ook tegen armoede, en wat doen die doerakken daar aan? Velen van hen rijden in de duurste auto's, en paraderen met gadgets om status te tonen. En clubs betalen die schandalige salarissen gewoon schaamteloos. Ik vind dat de politiek moet ingrijpen en en het betaald voetbal moet opheffen. Zouden die deugnietten bij al die clubs en die overbetaalde tv sterren het met mij eens zijn? Want wie is er nou voor armoede?

29 maart 2023 om 23:35

Bedoel je hiermee dat als twee spelers weglopen van een spandoek tegen armoede dat je ze dan zou begrijpen omdat ze gewoon een andere mening hebben?

30 maart 2023 om 00:02

Als 99 procent van de voetballers wel blijft staan bij een actie tegen armoede, hoe serieus neem jij hun intenties dan? Want vele voetballers laten met hun gedragingen toch iets anders zien. Dit soort opgedrongen moralistische acties zijn er alleen voor de bühne, en stellen geen ruk voor.

30 maart 2023 om 00:14

Ik neem de intenties van die 99% serieuzer dan die lui die weglopen voor een probleem en dan om respect voor hun standpunt gaan huilen.

30 maart 2023 om 00:21

De enige mensen die huilen voor hun standpunt zijn de mensen die het hardst schreeuwen. Allochtonen en alle anders ogende mensen worden al jaren (systematisch) gediscrimineerd. Nooit een spandoek, armband of wat dan ook voor hen gezien. Deze walgelijke en onderdrukkende manier van promoten van een minderheid heeft een dubbele agenda en is zeker niet enkel voor die minderheid. Het is enkel polarisatie, niets meer of minder. Dat was met corona zo, rusland, china en nu met deze meuk zo. En het ergste is dat de hypocrisie er van alle kanten af druipt.

30 maart 2023 om 00:34

"nooit een spandoek, armband of wat dan ook voor hen gezien."

Dan moet je toch wat beter opletten. Er zijn al acties geweest met 'say no to racism' en 'respect'. Bovendien is de Onelove actie ook tegen álle vormen van discriminatie.

“Omdat je de boel goed bij elkaar houdt”, zou het al eens bij hun opgekomen zijn dat dat nu misschien niet meer het geval is?

30 maart 2023 om 09:19

Lierse

Je weet dat dit onzin is wat hje nu typt.
Kom eens met een concreet voorbeeld waar Kocku of Al-Yakoubi zeggen tegen homo's te zijn. Jammer dat je de boel ophits door mensen als homo-foob af te zetten.

Daarnaast waarom wil jij ze verplichten ergens achter te staan?

Geen idee waar ik dit laatst las, maar vind wel van toepassing voor jou: Verander de wereld, begin bij een ander!..

Waar jij achter staat is uitsluiting!

Ben je niet voor Lhbtiq dan moet je uitgesloten worden. Je moet blind alles uitdragen hiervan. Les op kleuterklassen verplichten, als je geen paarse t-shirt draagt dan krijg je op die dag geen taart als 4 of 5 jarig kind. Zulke kleuters pesten is echt een teken van respect voor elkaar en 1 love!

30 maart 2023 om 12:48

Alles wat je zegt heeft 0.0 te maken met wat ik typ. Ga zelfs beginnen beweren dat ik heb homo-foob noem 😅.

30 maart 2023 om 12:58

Wat roep jij nou allemaal Krillin? Wat is dit voor een reactie op Lierse?

30 maart 2023 om 13:00

Lierse Rutger

Het heeft er alles mee te maken. Zie je opmerking onder.

"zou het al eens bij hun opgekomen zijn dat dat nu misschien niet meer het geval is"

Jij doet alsof deze man verantwoordelijk is voor dat hij de boel niet bij elkaar houdt en mensen uitsluit. Wat gewoon niet waar is.

30 maart 2023 om 15:18

Ik heb het over de kleedkamer. Misschien zijn er wel spelers die het niet eens zijn met zijn gedachtegoed, dan verbind je niet meer als kapitein zijnde.

El Yaakoubi is gewoon een slapjanus die om de hete brei heen draait met wat slappe “respect voor iedereen” teksten. Het weigeren van de one-love band komt voort uit slechts één ding: homofobie. Of dat nou vanuit de speler zelf komt, of vanuit diens omgeving. Groot gelijk dat Excelsior maatregelen neemt

29 maart 2023 om 23:56

En daar wil ik aan toevoegen dat er een heleboel volk op Voetbalzone vindt dat wanneer deze spelers vanuit hun geloof tegen homoseksualiteit zijn we het ook maar moeten accepteren, “want het is hun geloof”. Dat wij in pakweg Qatar helaas weinig aan die houding kunnen veranderen is heel spijtig, maar het laat andermaal zien dat er ook in dit land nog veel werk te doen is op gebied van gelijke rechten. Het zijn echt niet alleen gelovigen namelijk die alles “woke” noemen.

30 maart 2023 om 00:00

Juist! Iedereen klagen over Qatar maar als er in Nederland een initiatief is om te tonen dat je tegen alle vormen van discriminatie bent moet dat maar kunnen want het is hun geloof. Bullshit. Ga dan ook niet lopen zeiken als er richting buitenlanders wordt gediscrimineerd.

Het valt me zwaar tegen hoeveel mensen hier dit gedrag goedkeuren onder het mom van vrijheid van meningsuiting.

30 maart 2023 om 00:36

Zou jij zo'n band dragen als je dan zwaar in de problemen kunt komen in je eigen geloofsgemeenschap? Ik hoor vaker dat dit wel erg zwaarwegend is in die cultuur/geloofsovertuiging. Ik vind dat je dit echt los moet zien van 'discriminatie richting buitenlanders'. Deze jongens discrimineren namelijk helemaal niemand, ze doen ook helemaal niemand pijn.

30 maart 2023 om 07:54

redisthecolour Kan ik me helemaal voorstellen, maar wees dan een vent en kom daar voor uit. Laat weten waar je voor staat. En ga je niet verschuilen achter wat slappe "ik ben er niet tegen maar wil het niet promoten" teksten

30 maart 2023 om 13:18

Ik zou de band inderdaad dragen. Ik ben zelf katholiek en ben vóór abortus. Heb er totaal geen problemen mee om dat publiekelijk te uiten. Want ik sta erachter. Maar volgens de islam, die zo vredelievend is, zijn homo's slecht...

30 maart 2023 om 15:00

mcsignificant, zodra ze daar voor uit komen worden ze uitgekotst door de hele maatschappij. Het vervelende aan alles van dit is dat hun geloof andere normen en waarden heeft dan die van ons, en dat beide partijen daar geen begrip voor op kunnen brengen lijkt het wel. Zie ook Qatar; geen plek voor een toernooi met westerse normen en waarden, maar toch houden we het WK daar.

30 maart 2023 om 09:23

mc onzin

"komt voort uit slechts één ding: homofobie."

Nee hoor je slaat de plank mis. Je hoeft niet tegen homo's te zijn als je zelf niet achter de Lhbti staat met 100 gender indentiteiten. Je hoeft geen homofoob te zijn als je niet eens bent dat in klassen bij 4 of 5 jarige kleuters hier veel aandacht voor is. Dat een kind wat nog helemaal niet bezig is met andere zaken, zeggen je mag je ombouwen hoor.

Het is gewoon duidelijk dat sommige mensen graag andere willen verplichten anders uitsluiten.

30 maart 2023 om 13:04

De dingen die je hier noemt hebben natuurlijk niks met het statement tegen discriminatie te maken.

Eindelijk een topic zonder reageer blokkade. Ik ben het zo ongelooflijk eens met excelsior in deze kwestie. Je hebt als bedrijf en organisatie het volste recht om aan te geven en te bepalen wat jij passend gedrag vindt. Dat is voor voetbal niet anders. Ik ben blij dat er een organisatie is die d'r grens trekt. Ik hoop dat feyenoord volgt. Prima dat je het niet eens bent met de uitingen. Dat is je volste recht. Maar dan niet als aanvoerder en misschien zelfs niet binnen die organisatie. Dit geldt net zo hard voor het bedrijf waar ik voor werk. Als ik mij niet kan vinden in de visie, de missie en dus de purpose van her bedrijf. Wat doe ik daar dan nog.

29 maart 2023 om 23:58

Ik sta ook helemaal achter deze actie van Excelior! Wel klagen als er gediscrimineerd wordt richting buitenlanders maar weigeren een publieke uiting tegen alle vormen van discriminatie te dragen. Als Tadic het bij Ajax zou weigeren mag Ajax wat mij betreft hetzelfde doen.

30 maart 2023 om 00:11

Ik sta er wat betreft Tadic wel wat dubbel in. Hij droeg de band, maar om hem dan steeds te verbergen onder z'n normale band vind ik ook raar. Waarom draag je überhaupt twee banden?

Ik dacht dat in Nederland vrijheid van meningsuiting een grondrecht was. We kunnen mensen toch niet verplichten om zo'n band te dragen. Wordt de volgende actie dat alle supporters verplicht in een regenboog shirt moeten komen? Kijken hoe er dan gereageerd wordt.

29 maart 2023 om 23:47

Hij wordt ook niet verplicht die band te dragen.

29 maart 2023 om 23:48

Maar vanwege zijn mening wordt hij wel gestraft door hem de band af te nemen.

29 maart 2023 om 23:50

Yup. Omdat een aanvoerder een voorbeeldfunctie heeft. En dat kon deze aanvoerder overduidelijk niet aan. Zoals je zegt is dit een land mrt vrijheid van meningsuiting en kunnen de mensen die er over gaan bij Excelsior gewoon besluiten dat de argumentatie om de regenboogband niet te dragen afkomstig is vanuit een vrij conservatieve en naar mijn mening achterlijke ideologie.

29 maart 2023 om 23:51

Gestraft is weer zo zwaar verwoord. Een kapitein is een uithangbord. Dan mag Excelsior zelf kiezen wie ze daarvoor selecteren.

Maar het heeft dus niks met inperking van vrijheid van meningsuiting te maken, letterlijk de eerste zin waar je mee begint.

30 maart 2023 om 07:29

Hey Myvision, jij moet echt ophouden met je sneaky discriminerende opmerkingen over moslims en de islam. Ik lees je comments nu allemaal en zie je steeds hier van die zogenaamd "correcte" opmerkingen maken. En dan schijnheilig zeggen dat je een moslim vriend heeft om je zelf te dekken.

@voetbalzone graag deze islamfobe persoon een keer aanpakken want hij flikt dit elke keer weer en er wordt niets tegen hem ondernomen.

30 maart 2023 om 09:25

Abdel

En zulke gasten roepen tussendoor heb respect voor iedereen! Ik sta achter 1 love iedereen moet mee doen.

----- maar moslims zijn achterlijk.

30 maart 2023 om 17:32

@abdel Ja het is vast vervelend om dat hypothetische punt te lezen van myvision. Probeer die empathy is door te trekken hoe iemand vanuit de LGBT groep al deze reacties zal lezen. Misschien kunnen we alle homophobe meningen onder het mom vrijheid ook dan verbannen. Anders kom je idd weer bij myvisions punt aan: kan ik hier ook zeggen dat ik een hekel heb aan de moslimgemeenschap (lees woke mensen) omdat ze hun normen en waarden hier door de strot worden geduwd.

30 maart 2023 om 19:10

@FullGboys, Wat een gelul zeg, er zijn hier bij voetbalzone gedragsregels waar jij en hij zich aan moeten houden. Als ik hier iets over joden of homos zeg krijg ik binnen no time een ban maar over moslims mag alles gezegd worden. En hou op met je onzin over woke, want mensen zoals jij zijn waarschijnlijk de grootste zeikerds in dit land.

30 maart 2023 om 20:01

ok dus anti lgbt mag , maar anti moslim mag niet. hypocriet ventje ben je, erg eng

29 maart 2023 om 23:59

Het gaat niet om de band, want Excelsior was akkoord dat hij een andere band droeg. Er is iets anders voorgevallen waarom Excelsior dit besluit "in overleg" heeft genomen.

30 maart 2023 om 00:03

Klopt, vrijheid van meningsuiting is een grondrecht, waardoor je hier gewoon kritiek kan hebben op de One Love actie of bepaalde religies. Maar dat betekent niet dat alles zonder gevolgen blijft. Ik mag mijn baas een lul vinden en een hekel hebben aan z’n dochter, maar als ik hem dat vertel, wat dan?

30 maart 2023 om 09:26

kwark

En waar heeft Al-Yakoubi of Kockcu of Tadic gezegd dat zij hekel hebben aan homo's?

30 maart 2023 om 09:41

@ Mrkrillin. Nergens? Maar ze hebben wel vanuit een persoonlijk overtuiging afgewezen die band te dragen. Als ik vanuit persoonlijke overtuiging iets weiger te doen, in een leidinggevende rol, waar mijn werkgever mij voor betaalt en belangrijk vindt om het uit te dragen (of dat nu lhbti rechten zijn of ik spruitjes niet lekker vind), dan heeft dat consequenties. Dat geldt niet alleen voor deze drie spelers, maar ook als pakweg Schöne of Bochniewicz het zou weigeren.

30 maart 2023 om 11:40



Kwakr


Als je geen voorbeeld kan laten zien waar de heren tegen homo's, zijn dan kan jouw post helemaal weg.

30 maart 2023 om 12:08

Mrkrillin, waarom probeer je me nou woorden in de mond te leggen? Ik ga uit van het feit dat mensen in een leidinggevende / voorbeeldfunctie prima persoonlijke meningen mogen hebben, maar als dat ingaat tegen het beleid / gedachtengoed van het bedrijf dan kan het zijn dat je je functie niet meer kan uitoefenen.

30 maart 2023 om 12:50

Sinds wanneer zeggen mensen altijd wat ze denken?

Ik vind het zo’n onzin dat mensen zeggen dat die speler niet zijn eigen mening mag hebben. Leuk dat Excelsior doet maar dat betekent toch niet dat de speler het hoeft te doen.

Als je werk besluit om voor Feminisme te staan en aan jou als medewerker vraagt om een dag in Roze “ik ben voor Feminisme” shirts te komen naar het werk dan weiger je dat toch ook. Deze speler mag ook gwn zijn eigen mening over iets hebben of die het wilt uiten.

30 maart 2023 om 00:02

Je vindt het dus geen probleem dat iemand vanuit homofobe gedachten weigert zo'n band te dragen?

30 maart 2023 om 09:27

Kyle

Als je zo een claim doet, kom met bewijs dat een van deze jongens homofoob zijn. Kom met 1 uitspraak.

Je bent bewust iemand aan het zwartmaken.

Dat maakt jou net zo slecht als een homofoob.

30 maart 2023 om 11:10

Het is toch zijn mening, vanuit zijn geloof zijn ze ertegen en hij wilt dus daarom niet die band dragen, omdat hij dan in problemen komt met zijn geloof.

Wat is er gebeurt met vrijheid van meningsuiting

30 maart 2023 om 13:22

Op het moment dat je niet mee wilt werken aan het beperken van discriminatie richting homo's ben je een homofoob in mijn ogen. Je hebt er immers geen problemen mee dat ze worden gediscrimineerd, mishandeld en ga zo maar door. Gelukkig vind jij dat normaal... Die verering van voetballer gaat bij sommigen wel erg ver...

De aandacht gaat vooral uit naar Feyenoord en Excelsior vanwege het niet dragen, maar ik wil toch even van de gelegenheid gebruik maken om een compliment te maken voor aanvoerder Yilmaz van Fortuna.

Hij droeg de band gewoon terwijl hij ook in het Turkse elftal speelt en niet eens in Nederland geboren is. Zo kan het dus ook, maar hij krijgt 0 aandacht en dat is jammer.

30 maart 2023 om 00:08

Exact. Yilmaz is dan ook iets minder wereldvreemd dan die gasten die hem weigeren te dragen.

Wat een zielige vent is die Vink joh.
Die jongens voelen zich er niet goed bij. Accepteer dat nou eens. Nederland is toch juist een sterk land vanwege het 'feit' dat een ieder zichzelf mag zijn?
Een aanvoerder wordt je door bepaalde eigenschappen en niet door het promoten van een woke-bandje.
Trieste reactie van Exelsior.
We doen hier alsof het gaat om racisme in het algemeen, maar stiekem gaat het toch wel degelijk om de LHBTI gemeenschap. Overal zie je dat nu om je heen. Je wordt er mee doodgegooid en nu willen ze jonge kinderen ermee besmetten op basisscholen. Stop er nou eens mee man!

30 maart 2023 om 01:03

Onelove staat voor verbinding en tegen racisme en discriminatie (in de breedste zin). Dat er wat mensen zijn die alles met kleur als regenboog zien, maakt niet dat het waar is.

Homofobie verschuilt achter een stokoude religie waarvan de regels alleen worden nageleefd zodra het ze uitkomt. Zoals hierboven staat neem een voorbeeld aan Yilmaz.

Wel grappig dat de standaard schreeuwers die het liefst elke moslim gedeporteerd zien worden nu in actie komen onder het mom van vrijheid van meningsuiting, lijkt toch een soort liefde te ontstaan nu tussen rechts en de moslims, is die hele actie toch nog ergens goed voor.

30 maart 2023 om 10:53

Wie zegt dat Yilmaz een voorbeeld is voor de gemiddelde moslim. Misschien is hij helemaal geen moslim, zeker in Turkije heb je veel seculiere Turken die niks hebben met de Islam.

In het vervolg kunnen El Yaakoubi en Kokcu de band beter onder iets verbergen dan hem niet dragen. Met zo'n laffe streek is Tadic er ook twee keer zonder enige kritiek mee weg gekomen.

Of heeft het een andere oorzaak dat er bij Tadic geen haan naar kraait? Zou het iets met geloof en/of afkomst te maken kunnen hebben?

30 maart 2023 om 01:10

Tadic droeg de band gewoon dat is op meerdere foto's en beelden te zien, pure onzin wat je loopt te verkondigen.

30 maart 2023 om 01:19

Het is wel waar dat hij de band steeds verborg onder z'n eigen Amsterdam-band. Waarom droeg hij twee banden, dat is al raar eigenlijk.

30 maart 2023 om 01:27

Hij verborg hem tijdens de wedstrijd meermalig onder de Amsterdamse aanvoerdersband. Geen onzin aan. Helaas mag je op deze site geen links of screenshots delen, dus kijk de wedstrijd gerust terug.

30 maart 2023 om 09:31

Banana

"of heeft het een andere oorzaak dat er bij Tadic geen haan naar kraait? Zou het iets met geloof en/of afkomst te maken kunnen hebben?"

Dit is het ook. 100%

Kijk maar naar de reacties, waar bijna continue een sneer gegeven wordt aan gelovigen. Dat er moslims zijn zoals Yilmaz,gündoğan en verleden volgens mij ook Elhamadi die een lhbt band wel droegen, doet er niet toe.

Ieder gelegenheid pakken zij aan om weer kritiek te komen leveren. Acterlijk, achterlijk, achterlijk geloof/ideologie lees je dan steeds.

Maar ze zijn wel 100% voor 1 love....

Vrijheid van meningsuiting totdat het niet strookt met de mening van de “meerderheid” van de bevolking. Als ik El Yakoubi was zou ik lekker bedanken voor het volgend seizoen en zijn heil elders gaan zoeken.

30 maart 2023 om 01:39

Het zou inderdaad beter zijn als mensen zoals El Yakoubi hun heil zoeken in een land waar hun gedachtegoed de norm is. Gek genoeg doen ze dat niet..

30 maart 2023 om 10:56

Of misschien dat mensen als jij die zulke uitspraken doen lekker wegwezen. Of ben jij meer Nederlander met meer rechten in dit land?

30 maart 2023 om 13:52

Ik zeg nergens dat ik meer rechten heb. Ik gun het iedereen om in een land te wonen dat past bij je normen en waarden, dat is alles.

Iedereen is denk ik tegen discriminatie en racisme maar dit wordt je opgelegd.
Laten we elkaar in de waarde laten.

Zoals El Yaakoubi zelf mag bepalen of hij achter zo'n actie staat, zo is Excelsior natuurlijk ook vrij om te bepalen welke criteria het stelt aan een aanvoerder.

Zijn volgens mij 2 verschillende oogpunten. Dat je niet mee doet aan een actie is 1. Maar dat je op deze manier letterlijk afstand neemt van de actie vind ik een ander beeld. In plaats van meedoen aan de actie, leek het nu juist een actie tegen de actie zelf. En als aanvoerder ben je nou eenmaal ook een spreker van de club en dan toon je hiermee tegenstrijdige belangen. Hij kan met die andere jongen ook in de dug-out plaats nemen tot het voorbij is. Dan zien mensen de foto en weer door. Ik snap prima dat niet iedereen mee kan/mag/wil meedoen en dat vind ik met dit zeker met dit soort dingen geen enkel probleem. Maar dit moet door een club ook bespreekbaar worden gemaakt met die gasten en ook door de club worden geaccepteerd.

Als aanvoerder vertegenwoordig je je team en je club, kun je dat om wat voor redenen niet is de keuze toch al gemaakt.
Vind dat Excelsior hier wel een punt heeft.



30 maart 2023 om 11:05

Ik ben het over het algemeen oneens met de info die ik hier zie van vd Gijp en Derksen.
Nu ook weer; ze omschrijven de functie van aanvoerder verkeerd. Ik heb de actie niet live gezien, maar wat ik uiteindelijk zag was dat een paar personen zich distantieerden van een goed bedoelde actie en daarmee feitelijk de actie ondermijnden. Daar hadden ze beter over na moeten denken, mss hadden ze dan iets anders gedaan. Als je de tegenboodschap lijkt te geven dat je niet tegen racisme en discriminatie bent word je dankzij social media een paria. Tevens blijf ik het raar vinden dat alleen de aanvoerders een onelove band mogen dragen, dit lijkt me net als bij een rouwband, iets wat elke speler zou mogen kunnen dragen. Dan voorkom je dat iets wordt toegespitst op 1 persoon. Actie is reactie, dus waarom zo kortzichtig allemaal.

Tot dat de heren van VI iets discriminerends zeggen over turken of Marokkanen, dan staan de azarkans ineens wel op … de moslim gemeenschap in Nederland zou deze campagne juist enorm moeten toejuichen

30 maart 2023 om 10:59

Hoe zit het met orthodoxe joden, christenen, hindoes etc. Moeten die ook expliciet hier gehoor aan geven of worden zij vrijgesteld, want de meerderheid van die groepen denkt er net zo over, maar goed de wildertjes staan al klaar om hun mening te verkondigen als het gaat om moslims en de Islam.

Ik ben zeker geen liefhebber van veel dingen die gebeuren in bepaalde regios omtrent mensenrechten enzo, maar het is inderdaad zo dat het westen wat minder met dat belerende vingertje moet komen. Die cultuur is nou eenmaal anders, en je kunt niet verwachten dat zo'n voetballer dan met een Onelove bandje gaat lopen. Kijk, ik vind uberhaubt dat het je vrije keuze moet zijn. Mijn beeld van deze campagne is nu dat het een opgedrongen verplichting is, doe je niet mee, dan zijn er consequenties. Dat is sektegedrag en dit schiet zijn doel voorbij.

Los daarvan vind ik bepaalde gedachtegoeden die ze er in het midden oosten op nahouden ook primitief, maar dan nog is het niet aan ons om dat te veranderen.

30 maart 2023 om 09:34

Rob

"die cultuur is nou eenmaal anders"

Je doet alsof acceptatie hier in het westen altijd zo was...is ook maar iets van laatste 10 a 15 jaar he.
Daarvoor was homosekualiteit een geestesziekte en in de VS kon je zelfs opgepakt worden (ook daar zijn er nog veel belemmeringen voor homo's in bepaalde staten).

Ik vind het zo bizar dat mensen hier doen alsof het hier iets van honderen jaren onderdeel is van de cultuur.

30 maart 2023 om 10:38

Aanbod voor El Yaquubi èn Kudus: ik heb nog twee protestaanvoerders banden liggen tegen Qatar. Kun je van mij krijgen als reactie op de FIFA

30 maart 2023 om 14:04

MrKrillin Het homohuwelijk bestaat in Nederland 22 jaar. Ruim daarvoor was er al sprake van acceptatie. Dus sowieso mensen van onder de 30 weten niet beter als het goed is.

Hoe lang wil je blijven hangen in het verre verleden?

30 maart 2023 om 14:04

Ja maar door wie is dat veranderd? Zijn wij geforcefeed met een andere idiologie of zijn er andere culturen hier gekomen om ons te cancelen en ons te wijzen op het feit dat homoseksualiteit geen geestesziekte is of hebben we dat zelf veranderd?

Volgens mij is die evolutie vanuit onszelf gekomen. Acceptatie is hier echter wel wat langer dan 10 - 15 jaar. Het homohuwelijk bijvoorbeeld kan hier een jaar of 22. Daarvoor werden minderheden al wel geaccepteerd in onze samenleving en kon je openlijk uitkomen voor je geaardheid. Echter niet overal, niet in het profvoetbal bijv. En sommige domkoppen geven er aanstoot aan en dat zul je vrees ik altijd houden.

Misschien heb ik wat gemist, maar dat je als Moslim moeite hebt om een regenboogaanvoerdersband te dragen, moet toch kunnen. Andere mogen daar een (andere) mening over of moeite mee hebben, maar dat gaat -volgens mij- over het 'lhbtiq+-item'. Als ik dan het volgende lees: "el Yaakoubi, die uitgebreid zijn veters ging strikken, en Azarkan zonderden zich af toen er een spandoek tegen racisme en discriminatie werd getoond.", gaat het hier om racisme en discriminatie.. Ga er toch ook vanuit dat Moslims ook tegen racisme en discriminatie zijn... ??

Opvallend dat niet alleen in de Eredivisie gedoe is om regenbooguitingen, ook in de NHL weigeren (vrij veel) spelers shirts te dragen met een rogenboogmotief. Het gaat daar nu zo ver dat de NHL overweegt helemaal te stoppen met die actie.

Ik vind het maar een lastige. Vragen om acceptatie is goed, maar acceptatie afdwingen werkt niet. Door de drang het op te dwingen begint het meer op een cultus te lijken. Ik zal wel een hippie zijn, maar het interesseert mij niet zo veel wat de melanine niveaus, de chromosoom compositie of het opperwezen is waar mensen gek op zijn. Leef en laat leven.

Als je roept dat je neutraal bent over racisme en homofobie, ben je dan echt neutraal? Eigenlijk stiekempjes niet natuurlijk.Dat je die 5% waarschijnlijk niet over de streep trekt zal best, en dat je het niet doet met zo'n band al helemaal, maar het accepteren met gelaten onverschilligheid is nog triester. Excelsior vindt dat blijkbaar ook dus hebben zij het recht een nieuwe aanvoerder te kiezen. El Yaakoubi heeft nu het recht een andere club te zoeken als hij dat wil. Mooi toch, vrijheid, werkte alle kanten op.

Hele actie slaat nergens op en is alleen voor de buhne van de Knvb kijk ons eens maatschappelijk betrokken. Ze doen zelf letterlijk niks aan discriminatie en racisme.

Als er menig aanvoerder de band niet wil dragen om wat voorreden dan ook moet dat gewoon prima zijn, anders respecteer je die mensen dus ook niet, datgene waar de actie voor staat. Veroorzaakt alleen maar meer commotie en mist nu die gehele actie zijn "doel"

30 maart 2023 om 14:07

Dit.

De KNVB zit gewoon in de reet bij de FIFA als het er op aankomt. Ze gaan naar Qatar en gaan ook naar Saudi Arabie. Echter waar ze zelf geen ballen tonen, schuiven ze het maar door op de spelers die dan verplicht een slap statement moeten uitdragen. Maar ondertussen maakt geen van de bonden een statement tegen de toewijzing, meer dan 10 jaar geleden?

Aanvoerder zijn reikt verder dan alleen op het veld de boel bij elkaar houden. Prima actie van Excelsior, ongeschikte aanvoerder.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren