Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ten Hag heeft 85 miljoen over voor basisspeler van PSV uit seizoen 2022/23’

Laatste update:

Erik ten Hag en Manchester United hebben Jarrad Branthwaite gebombardeerd tot topprioriteit voor de komende transferperiode, zo weet Sky Sports. The Mancunians willen twee spelers verkopen om de komst van de centrale verdediger van Everton te financieren.

De interesse van Manchester United in Branthwaite is geen verrassing te noemen, daar de mandekker zich in de Premier League behoorlijk aan het doorontwikkelen is. Begin dit jaar werd hij al gelinkt aan Real Madrid, waar hij opnieuw zou kunnen samenwerken met Carlo Ancelotti.

Branthwaite kwam vorig seizoen op huurbasis uit voor PSV en liet daar een sterke indruk achter. In Eindhoven wilde men graag door met de Engelse mandekker, maar een definitieve overgang bleek niet haalbaar.

Branthwaite wist onder Ruud van Nistelrooij een vaste basisplaats af te dwingen en legde met PSV beslag op de TOTO KNVB Beker. Toen hij te duur bleek besloot technisch directeur Earnest Stewart door te schakelen naar Armel Bella-Kotchap.

Bij United lijkt men niet wakker te liggen van de hoge vraagprijs voor Branthwaite en is men bereid om 75 miljoen pond (omgerekend ruim 85 miljoen euro) te betalen voor de diensten van de 21-jarige Engelsman.

Om de komst van Branthwaite te financieren moeten Harry Maguire en Raphaël Varane het veld ruimen. Laatstgenoemde wordt al langer in verband gebracht met een vertrek van Old Trafford, maar speelt dit kalenderjaar nagenoeg alles.

Maguire heeft het een stuk lastiger en deed in 2024 slechts in drie wedstrijden de volledige negentig minuten mee. De 31-jarige Engelsman wordt geteisterd door blessureleed.

Dit seizoen kwam Branthwaite tot 31 officiële wedstrijden voor Everton. Transfermarkt schat zijn marktwaarde inmiddels op 25 miljoen euro. Op Goodison Park ligt de Engelse jeugdinternational tot medio 2027 vast. Zijn laatste contractverlenging dateert van oktober vorig jaar.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

die club leert het ook nooit.
heb vooral te doen met de loyale supporters van de club... om telkens dit soort transfers voor de neus zien te gebeuren. Wordt je toch moedeloos van.
Als dit allemaal ook echt gaat gebeuren natuurlijk

12 maart 2024 om 11:19

Sky is niet de bron, ze delen de transfer rumours uit de papers, in dit geval Daily Mirror. Geen aandacht aan besteden dus.

12 maart 2024 om 14:51

Hetzelfde als het artikel over Neves een paar dagen geleden. Toen werd Sky Sports ook als bron gebruikt, maar ook dat was papertalk. Het niveau gaat steeds dieper naar beneden hier op voetbalzone. En iedereen trapt er in

Het beleid van zowel Chelsea als Manchester United zou men als lesmateriaal moeten gebruiken op managementopleidingen, wat een komedie.

12 maart 2024 om 23:11

Eens, mocht dit waar zijn. Voor dit geld moet je toch minimaal 3 cv’s kunnen halen die niet onderdoen voor Branthwaitte

Dat is een behoorlijk bedrag voor zo'n speler als hem. Dat je aardig betaalt binnen de prem, dat wist ik maar dit bedrag is absurd voor een middelmatige cv. Maguire scenario incoming



En dan al die jaren afvragen waarom het niet meer lukt om aan te haken bij de echte top in Engeland.
100 miljoen voor Antony.
80 miljoen voor Sancho.
80 miljoen voor Maguire.
85 miljoen voor Branthwaite.
100 miljoen voor Joao Neves.

Je zou bijna denken dat Mislintat in een vermomming daar bij die club zit.

12 maart 2024 om 09:31

Die 80 miljoen voor Sancho was naar mijn idee nog uit te leggen. De rest is bizar.

12 maart 2024 om 12:53

Maguire was ook wel logisch, die was destijds de beste verdediger in de PL en elke topclub zat achter m aan. Was de eerste twee seizoenen bij United ook gewoon top. Hij kreeg wel daarna een enorme vormdip, maar dat zie je lastig aankomen 3 jaar vooruit.

Sancho was ook nog wel uit te leggen, je ziet bv dat Bellingham voor een vergelijkbaar bedrag wel goed uitpakt.

Antony was idd bizar.

12 maart 2024 om 14:57

Meen je dat echt? Maguire vond het zelf belachelijk hoeveel Leicester voor hem wilde hebben. Er was maar één club die bereid was dat te betalen en die club was United. De rest was hierom afgehaakt. Totaal idiote bedragen

12 maart 2024 om 19:31

City en United boden allebei 70 miljoen pond destijds, was een hele biedingsoorlog.

12 maart 2024 om 09:32

Hebben ze Branthwaite nu al gekocht ja?

12 maart 2024 om 10:25

Zou de aankoop van Branthwaite daadwerkelijk iets veranderen aan de strekking van mijn post? Door Pango z'n bericht zie ik dat ik zelfs namen als Martial, Fred en Wan Bissaka ben vergeten, wat ook een grove 150 miljoen is. Het gaat er om dat United al jarenlang pure middelmaat koopt voor hoofdprijzen.

12 maart 2024 om 11:04

Ja, dat zou het zeker. Want dit artikel gaat over Branthwaite. Sinds de Glazers weg zijn, zijn zulke spelers helemaal niet meer gehaald.

12 maart 2024 om 12:56

Wan-Bissaka is toch niks mis mee? (buiten dat-ie nu lang geblesseerd is)

Fred was ook een prima breedtespeler die ze nu goed hadden kunnen gebruiken.

Martial is idd onbegrijpelijk - niet zozeer de eerste aankoop (een jong talent daar neem je een gokje mee), maar meer dat hij duur verlengd werd nadat al lang en breed duidelijk was dat het niets ging worden.

12 maart 2024 om 09:32

Ik vind het niet helemaal eerlijk om Sancho in zo'n lijstje te zetten, want destijds leek 80 miljoen voor een jonge Engelsman met zulke statistieken gewoon een coup. Dat ie zo door de mand zou vallen had niemand gedacht.

12 maart 2024 om 09:41

Klopt van dat lijstje hoort Sancho daar niet bij. Persoonlijk zou ik er dan eerder Martial op zetten. In 2015 was voor een jong talent 60 miljoen een exorbitant bedrag.

12 maart 2024 om 09:43

Ben het oneens daarmee. Sancho speelde uitstekend maar het was toen ook al bekend dat zijn houding niet de beste was. Bij andere clubs wordt er ook gekeken naar de persoonlijkheid en mentaliteit van een speler.

12 maart 2024 om 10:38

Klopt deels wat je zegt maar wel weer opvallend dat alleen United dat bedrag wilde neerleggen. Heb clubs als City en Liverpool niet gezien toentertijd rondom Sancho..

12 maart 2024 om 10:45

Sancho speelde op dat moment inderdaad wel de pannen van het dak, die blijkt vooral achteraf knudde. En dan achteraf is het altijd makkelijk oordelen.

12 maart 2024 om 15:40

Niet op zo' n niveau. Je denkt niet dat die jongen, die op best indrukwekkende wijze zich van geflopte jeugd bij City tot dragende speler bij Dortmund ontwikkeld er zo erg met de pet naar zou gooien. Dat is niet realistisch, of er nou hier en daar wat kritiek was of niet.

Zelfs zonder die werkhouding was ie dat bedrag nog waard geweest. Er werd van 120 miljoen gerept een jaar daarvoor he.

12 maart 2024 om 10:08

Ik zou Mount daar ook aan toevoegen, 60 mln..

Martial - 60 mln
Fred - 59 mln
Wan bissaka - 55 mln

Als je naar de 50 mln + bedragen kijkt dan zie je echt veel miskopen. Natuurlijk neem je soms gokjes met talentvolle spelers en zit er een Engeland tax op, maar dan nog. Met beetje verstand zou je toch met wat betere spelers kunnen uitkomen.

12 maart 2024 om 12:59

Mount is echt een mysterie, die gozer was jarenlang geweldig bij Chelsea en zakt ineens zo ver terug.

Martial was een gok met een jong talent, de grootste blunder was niet de aankoop maar de contractverlenging nadat het al duidelijk was geworden dat het niks werd.

Fred en Wan-Bissaka zijn prima spelers, valt toch weinig over te klagen? De grootste fout daarbij is het verkopen van Fred geweest, die zou dit seizoen erg nuttig geweest zijn.

13 maart 2024 om 09:18

Maar eerlijk Mount was toch echt niet de verlosser en speler die Utd nodig had. Ik ben nooit echt fan geweest van Mount. Een aantal goede wedstrijden en maar 1 seizoen echt goed gepresteerd qua rendement (21/22).

Daarnaast is het bedrag (weliswaar incl Engeland tax) te hoog. En Chelsea verkocht hem niet voor niks.

Voor Wan Bissaka is ook gewoon teveel betaald. Leuke back maar niets bijzonder. Aanvallend ook zwak.

Fred was destijds wel prima speler maar ook daar hebben ze veel teveel betaald.

Gerrit is een goede speler, maar Man Utd gaat nu weer veel te veel betalen. Denk overigens dat Branthwaite naar een betere club kan dan United.

12 maart 2024 om 09:35

Als hij naar een betere club kan is hij het waard. Ik denk dat hij gewoon niet goed genoeg is voor de top.

Ach United wordt elk jaar aan zoveel spelers gelinkt.
Ik vind Branthwaite een goede jonge verdediger, en linksbenig, dus ik snap de link met hem wel. Vooral met alle problemen in de verdediging dit jaar.
Als je een flinke som betaalt voor hem, maar wel het salaris van Maguire en/of Varane kwijt bent, dan scheelt dat ook al een hoop.
Ik ben vooral benieuwd naar de veranderingen op de transfermarkt na de personele toevoegingen aan de structuur van de club.

12 maart 2024 om 10:11

En jij denkt dat Brantwait geen salaris vraagt?

12 maart 2024 om 11:25

Sterker nog, met zo’n transfersom zal ook brantwaith een enorm salaris opstrijken.

12 maart 2024 om 12:06

Ik neem aan dat dat wel een stuk lager zal zijn dan het salaris van Maguire en Varane.
Maar goed, nogmaals, ik ben benieuwd of de veranderingen in de structuur er ook voor gaan zorgen dat ze beter gaan scouten en onderhandelen. Ik denk ook wel dat je deze speler goedkoper kunt/moet krijgen.

Onbegrijpelijk dat ze 85 willen betalen voor iemand die 25 kost volgens conform marktprijs. Dan zou je kunnen overbieden naar 40-45 miljoen ofzo maar that's it.
Tevens is Braithwaith toch niet de persoon die United verder gaat helpen?
Eén leuk jaartje PSV en nu Everton onderaan bungelen in de League is niet het gewenste niveau.
Dan zou ik United adviseren en bijvoorbeeld een Pau Torres (aston Villa) en Sven Botman (newcastle) te halen.
Er zijn ook transfervrije spelers die interessant kunnen zijn zoals: Hermoso (atl. Madrid) en Spinazzola (AS Roma).

Heeft het leuk gedaan bij PSV, maar is hij nu in korte tijd zo goed geworden dat hij dit bedrag waard is??

12 maart 2024 om 10:38

Nee, gewoon Ten Hag en co. die van kapitaalvernietiging een topsport hebben gemaakt.

12 maart 2024 om 13:49

Volgens mij was daar al sprake van voor Ten Hag, maar snap wat je bedoelt.

Weer een typische Manutd actie. 85 miljoen willen betalen voor een redelijk oke speler.
Ik weet dat zijn Engelse nationaliteit als een extra bonus geldt in de premier league, maar komop. Voor dat geld zijn toch betere alternatieven beschikbaar.

Dit is zo typerend voor Manutd; bizarre bedragen betalen voor spelers die het verschil niet gaan maken.
Paar simpele voorbeelden van de afgelopen jaren:
Mount 70 miljoen
Antony 100 miljoen
Sancho 85 miljoen (hoewel hij echt in topvorm was voor de transfer)
Maguire 87 miljoen
Lukaku 84 miljoen

Brantwaithe is dit bedrag niet waard. Denk wel dat hij uiteindelijk goed genoeg is om als back-up te dienen of misschien basisspeler te worden bij de top in Engeland hoor...

Maar momenteel zou ik toch geen 85 miljoen betalen voor hem. Waarom zou United dat ook doen? De enige CV van niveau is Martinez en die is ook linksbenig en Lcv....

Waanzin eigenlijk.

Lukaku 84 miljoen, Maguire 84,6 miljoen, Antony 100 miljoen en volgens de geruchten willen ze dus 117 miljoen voor Neves en 84 miljoen voor Brantwaithe uitgeven. Tja United is helemaal van het padje. Hebben ze niet betere scouting dan dit. Want elke keer enorme bedragen neerleggen terwijl ze vaak de verwachtingen niet eens waarmaken. Tja dit beleid heeft ervoor gezorgd dat United al 10 jaar geen landstitel kan winnen en inmiddels 16 jaar niet in de buurt van de Champions League.

12 maart 2024 om 13:05

Maar bij United is het vaak niet het bedrag of de speler, het is hun onvermogen om die spelers op hun normale niveau te laten presteren. Zo'n Lukaku die vertrekt en er direct de volgende twee seizoen 34 en 30 goals in schopt bij Inter, dat is echt pijnlijk, zeker als je net Martial verlengd hebt die daar de afgelopen zes jaar niet in de buurt komt. Een Maguire die jarenlang op absoluut topniveau speelt en vervolgens twee jaar terugzakt naar een compleet dieptepunt in zelfvertrouwen (en alleen bij zijn club, niet bij Engeland!), dat is toch ook iets waar je als club lering uit moet trekken.

Ook spelers als Casemiro, Varane, Sancho, Amrabat, Mount die allemaal bij hun vorige club zoveel hoger niveau haalden dan bij United, als dat keer op keer opnieuw gebeurt, dat is een structureel probleem qua coaching en spelermanagement.

85 miljoen voor Gerrit, haha United toch. Mag hopen dat dit een grap is. Goede speler hoor, maar dit bij lange na niet waard. Voor de helft mogen ze Obispo meenemen!

Als je Maguire als maatstaaf gebruikt, dan is dit een koopje.
Ergens begrijp ik het wel.

Het probleem is dat ze de verkeerde maatstaven hebben.

En daar gaat Ten Hag weer. Opnieuw overschat hij een speler en geeft ie er belachelijk veel geld voor uit

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren