Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Schalke baalt van eliminatie door Ajax: ‘We verdienden de halve finale’

Laatste update:

De teleurstelling bij Schalke 04 is enorm na in de kwartfinale van de Europa League te zijn uitgeschakeld door Ajax. Een week na de 2-0 nederlaag in Amsterdam leek het team van Markus Weinzierl in eigen huis voor de ommekeer te zorgen, met een 3-0 voorsprong tegen tien man van Ajax. Het weerzien in Gelsenkirchen eindigde echter in 3-2.

"Dat we uitgeschakeld zijn, is uiterst bitter en zeer ongelukkig", verzuchtte Weinzierl. "We verdienden het om de halve finale te halen. Voor het spel kan ik de jongens enkel een groot compliment geven." Daniel Caligiuri, de maker van de 3-0, vond de 3-0 voorsprong volkomen terecht, "We wilden het helemaal anders doen dan in de uitwedstrijd en dat is ons gelukt. Wat er precies gebeurde bij dat doelpunt van Ajax weet ik ook niet."

"Ik kan de goede woorden voor mijn teleurstelling niet vinden. We hebben er alles aan gedaan, maar helaas is het ons niet gelukt een vierde doelpunt te maken." Captain Benedikt Höwedes had moeite de uitschakeling te bevatten. "De voetbalgod is niet altijd eerlijk. Heel lang was dit een geweldige Europese avond en dan maakt Ajax een doelpunt uit iets wat geen kans is. Zo is voetbal, dat doet echt pijn. Maar je kunt alleen complimenten geven aan de ploeg."

Schalke 04 verdiende een ronde verder te komen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tja, wat is verdienen? Over twee wedstrijden was Ajax natuurlijk sterker, maar het had net zo goed mis kunnen gaan voor de Amsterdammers gisteren.
Toch is het knap hoe ze die laatste tien minuten nog twee keer scoren. Ben benieuwd naar de loting straks.

21 april 2017 om 09:17

Ik vind idd dat je naar 2 wedstrijden moet kijken. In de rust van de uitwedstrijd zeiden wij tegen elkaar dat ze nog 3 uur konden voetballen en dat Schalke dan nog niet zou scoren. Ajax was 1ste wedstrijd heer en meester. Uitwedstrijd was tot rust gelijk en daarna Schalke... terecht dat Ajax dus door is.

21 april 2017 om 09:27

Was ook zeker balen dat schalke zo snel op 1-0 kwam na rust uit het niks. Was een sterke fase van Ajax op dat moment met iets van 4 corners achter mekaar en schalke scoorde gelijk in de eerste de beste counter. A la Ajax geven ze het dan ook meteen binnen 2 minuten weg, maar vond schalke helemaal niet zo sterk spelen. Ajax terecht door. Zeker als je een 3-0 voorsprong tegen 10 man weg geeft. Dan verdien je het in mijn ogen sowieso niet. Ajax zit in de koker en daar gaat het om.

21 april 2017 om 10:19

Het was natuurlijk niet helemaal uit het niets. Schalke was veel gevaarlijker dan Ajax. De 1-0 was inderdaad uit een omschakel moment waar Ziyech op een gegeven moment dacht laat het allemaal maar lopen ik heb geen zin meer om achter m'n vent aan te lopen. Helemaal onverwacht kwam de 1-0 niet, in ieder geval niet voor mij.

21 april 2017 om 12:28

Die 1-0 kwam totaal onverwacht ja. Hoeveel kansen heeft schalke in de 1e helft dan gecreeerd? Laat staan met goed voetbal. De eerste 5 minuten was men gevaarlijk daarna totaal niet meer. Eerste 10 minuten van de 2e helft was Schalke nergens maar de 1-0 zorgde voor de ommekeer. Dan nog is het aantal kansen wat men daarna kreeg beperkt.

21 april 2017 om 12:59

3*ajax, uit het niets, nee het is niet uit het niets gekomen, dat ze scoren, de eerste goal was toch echt een foutje van sanchez, en de tweede weet ik even niet meer, bij de derde kwam half door viergever, dit zie hij zelf ook al.
Maar ben trots op de jongens dat ze het geflikt hebben.

21 april 2017 om 09:19

Iedereen was het er over eens dat Ajax in de eerste wedstrijd een veel grotere overwinning had verdiend. Als je dat meerekent dan heeft Schalke natuurlijk helemaal niets verdiend.

Maar uiteindelijk is het lood om oud ijzer. Schalke is niet genaaid door de scheids, zoals Bayern. Ze zijn gewoon op het veld verslagen door Ajax. Dus Ajax verdient het gewoon.

21 april 2017 om 09:50

Eens, daarnaast, als je het over naaien hebt dan heeft Ajax nog een hoop te klagen ook want die tweede gele kaart voor Veltman was natuurlijk makkelijk gegeven, al is het oliedom dat Veltman daar gaat staan.

Ik vind dat Ajax over 2 wedstrijden toch net iets meer liet zien dan Schalke. Het lijdt geen twijfel dat Ajax meer voetballend vermogen bezit, maar ik geef ook toe dat dat geen garantie biedt want voor hetzelfde geld klutsts die bal van Viergever er niet in en dan wordt het nog 4-0.

Ik heb Ajax nog nooit zo een wedstrijd uit het vuur zien slepen waarbij ik zo 100 procent zeker was dat we het niet zouden redden als gisteren.

Zelfs na die 3-1 was ik overtuigd dat Schalke nog zou scoren. Daarom ging ik veel meer uit mijn dak bij die 3-2 dan die 3-1.

Mijn God, wat een geweldige avond ...

21 april 2017 om 10:24

De twee gele kaarten waren idd makkelijk gegeven maar vooral die tweede is heel dom van Veltman. Een overtreding maken op die plek van het veld terwijl je al geel heb? De scheidsrechter interpreteerde het als obstructie en daar staat een gele kaart voor. Ik ben meer voor de Nijhuis manier van fluiten deze meneer floot puur volgens het boekje. Volgens de Uefa prima maar voor het tempo in de wedstrijd minder.

21 april 2017 om 12:30

ja die 2e gele kaart was terecht. Hij blokkeert hem daar bewust. Ik zei het bij de 1e gele kaart al 'let maar op veltman pakt 2x geel'. Hij beseft zich op geen enkel moment dat hij al een gele kaart heeft. Hij komt vaker goed weg dat hij geen 2e geel krijgt. Vooral in topwedstrijden lijkt zijn hart het van zijn hoofd te winnen.

21 april 2017 om 12:50

Ik vond die tweede wel geel, was inderdaad duidelijk obstructie. Je kan hem ook niet geven, maar dan heb je geluk. Niet andersom, wat mij betreft.

Verder volstrekt eens, ik zei gisteren ook al dat ik eigenlijk al zeker wist dat die goal niet zou vallen. Geweldig dat het dan toch gebeurt. Ik ben niet meer gaan zitten na die 3-1, en ik was alleen in de woonkamer

21 april 2017 om 09:37

Hoe waren zij over twee wedstrijden beter als Ajax 3-0 achter staat en een geluksgoal maakt in de verlening? Ajax liet totaal niet het spel van vorige week zien

21 april 2017 om 09:45

Hoe was schalke beter als ze uit het niks 2x scoren? Ajax had de 1ste wedstrijd en de 1ste helft compleet onder de controle en schalke alleen de 2de helft gister. De verlenging was weer voor Ajax met 10 man. Al met al was Ajax het grootste gedeelte van deze 2 wedstrijden de "baas" of hadden ze de "controle", dus Ajax was over 2 wedstrijden beter. Getuige ook de 4-3 stand.

21 april 2017 om 09:50

@leopart..
Ten eerste was Ajax de eerste match heer en meester en had het zeker 3/4-0 moeten zijn.
Gister was Schalke de eerste 5 minuten heel gevaarlijk. Daarna herpakte Ajax zich en waren ze vaker bij de 16 van Schalke te vinden dan andersom. Voor de rest een slaapverwekkende match. Na rust komt Schalke uit het niks op 1-0 die zeker houdbaar was voor Onana en meteen daarna uit een lage voorzet valt de 2-0. Daarna was Ajax weer een paar keer dichtbij de 2-1, maarja die keeper..
Toen Veltman rood kreeg had Ajax idd niks meer in te brengen en was het wachten op de 3-0 die viel. We mogen de 3-1 en 3-2 een wonder noemen, maar Ajax heeft het gewoon verdiend.

21 april 2017 om 10:40

Hee daar heb je Leopard weer! Haha wat ben jij een triest figuur zeg. Tuurlijk verdiende Ajax over 2 wedstrijden om door te gaan. zo goed als Ajax thuis was, heeft Schalke dat niveau aangetikt ook gisteren niet, Ajax speelde gewoon een hele matige wedstrijd, maar werden totaal niet weggespeeld.. Schalke daarin tegen werd helemaal zoek getikt en had minimaal met 5-0 terug naar Duitsland moeten terugkeren. Zet je feyenoord brilletje af joh.

21 april 2017 om 11:12

Ongelooflijk! Ik kan me niet herinneren dat Leopart ooit iets positiefs over Ajax heeft gezegd. Zelfs nu het voor Nederland alleen maar goed is kijkt hij door een gekleurde bril naar Ajax. Misschien denkt hij dat het pijn zal doen om een keer iets goeds over Ajax te zeggen?

21 april 2017 om 14:33

@leopart
Goals 3-2
Total attempts 18-20
On Target 7-9
Off target 10-4
Blocked 1-7
Woodwork 1-0
Corners 4-10
Offsides 5-4

Ze hebben dus alleen 1 x vaker de paal geraakt, verder op elke statistiek de mindere. Ik was ook verbaasd toen ik deze cijfers op een andere site zag. Statistieken zeggen niet alles, maar het was misschien toch iets beter van Ajax dan ik gisteren dacht.
Is misschien de spanning van het moment.

Ik mis hier toch wel een stukje objectiviteit over twee wedstrijden. Zo goed was Schalke gisteren ook niet. Toen Ajax wat feller ging spelen was het voetballend meteen een stuk beter, zoals men thuis al had laten zien. De eerste 10 minuten waren voor schalke, daarna was het Ajax tot aan de 1-0. Binnen notime staat het 2-0 maar ik vond schalke nou niet echt geweldig, of zo. Die cola-sinas links was wel goed, maar het leek wel of Ajax hem bewust vrij liet soms. Ongelooflijk. Maar goed. Ook wel eens fijn om dit soort teksten van een niet-Nederlands team te horen na een wedstrijd tegen een Nederlands team

21 april 2017 om 09:52

Ach ja, who cares, typisch geneuzel van een verliezer. Oppassen daar in Gelsenkirchen want degradatie loert! Dit weekend weer lekker RB Leipzig en je hebt als je pech hebt een "fantastische" (ahum) week achter de rug. Verliezen in de BL van de nummer laatst, vervolgens eruit geknikkerd worden in de EL (of het nu terecht is of niet maakt niets uit), om nu gezellig de nummer 2 van de BL te ontmoeten.

Ajax was simpelweg de beste in het tweeluik. De strijdkracht die Schalke toonde in Gelsenkirchen is bewonderenswaardig, maar een 3-0 nederlaag zou ook geflatteerd zijn. Ajax had ook genoeg mogelijkheden in Gelsenkirchen en heeft die uiteindelijk ook gedeeltelijk benut. Daarom zijn ze gewoon terecht door.

Schalke was beter dan Ajax deze keer, maar hoort gewoon niet meer bij de Europese (sub) top. Als je tegen zo'n slecht spelend Ajax het niet af kunt maken dan ga je terecht niet door. En dat het geen kans was vind ik onzin. Viergever neemt een bal vrij aan in de 16 met het gezicht naar de goal. De manier waarop de bal uiteindelijk erin vliegt is wat gelukkig, maar om nou te zeggen dat het geen kans is, is flauwekul. Over twee wedstrijden is Ajax terecht door.

21 april 2017 om 09:51

Vond Schalke ook gisteren helemaal niet beter. Dat neemt niet weg dat Duitse clubs iets beheersen wat wij niet doen: matig spelen, niet domineren maar toch een aantal goals maken door een enorm tempo en doelgerichtheid in de omschakeling. Doordat dan natuurlijk niet altijd alles lukt maakt dat het er bij tijd en wijle ook zelfs wat knullig uit kan zien.

21 april 2017 om 17:55

@ Falcao

Ja, maar het verschil in voetbal maakt ook het verschil in de beoordeling van wedstrijden tussen Duitse en Nederlandse voetbal fans. Als je de doorsnee Schalke fan gaat vertellen dat Ajax beter of gelijkwaardig was, zal je uitgelachen worden. Balbezit voetbal heeft in D niet de status zoals in Nederland.

22 april 2017 om 11:53

@ 123 bea 123

Zeker zit daar een verschil in. Maar daar is door de succesvolle op balbezit gerichte speelwijze van Bayern en het Duitse elftal in de laatste jaren en natuurlijk Barcelona voor mijn gevoel wel wat verandering in gekomen. Dortmund heeft inderdaad weer een andere insteek.

Tja, lastig. Ajax speelde Schalke thuis weg en uit andersom. Dus wie verdiende het dan meer? Uiteindelijk blijf ik het krom vinden dat uitgoals dubbel blijven tellen in een verlenging, maar ik klaag niet!

21 april 2017 om 09:22

Schalke werd écht weggespeeld in Amsterdam, 90 minuten lang niks te vertellen gehad. Ajax daarentegen heeft gister ook een fase gekend waarin het sterker was dan Schalke. Dat kun je van Schalke in Amsterdam niet zeggen. Ajax kreeg zelfs nog wat kansen voor rust. Na de 1-0 en 2-0 was het eenrichtingsverkeer, maar Schalke mocht überhaupt blij zijn dat het niet al op 4-0 stond na de heenwedstrijd.

21 april 2017 om 09:23

Helemaar gelijk in wat je zegt. Bovendien, als je tegen 10 man een voorsprong niet een kwartier kan verdedigen moet je daarna eigenlijk niet gaan roepen dat je de halve finale had verdiend

21 april 2017 om 09:31

Uitdoelpunten tellen niet dubbel in een verlenging. Bij een gelijke stand over 2 wedstrijden tellen de uitdoelpunten zwaarder. Dat is alles. Ajax gaat met 3-4 door, niet met 3-6. En als het gisteren 3-1 was geworden binnen 90 minuten was Ajax ook door (3-3, uitdoelpunten wegen zwaarder), dus het heeft ook niks met de verlenging te maken. Verder heeft Schalke een half uur langer voor thuispubliek mogen voetballen, ook dat is een voordeel dat Ajax dan niet heeft. Als je dan helemaal eerlijk zou willen doen, dan moet je de verlenging in een neutraal stadion spelen met evenveel fans van beide kanten.

21 april 2017 om 09:39

Dus tellen die uitdoelpunten in de verlenging ook gewoon dubbel. Ajax heeft 30 minuten meer gehad om een 'dubbelteller' te scoren en ik ben het wel met Ewoud eens dat dit eigenlijk niet zou horen.

Het is in mijn ogen toch echt een iets te groot voordeel voor de ploeg die uit speelt. Daar weegt het feit dat de thuis ploeg 30 minuten langer voor eigen publiek speelt in mijn ogen niet tegen op.

21 april 2017 om 09:48

Het zal wel. We zijn er ook vaak genoeg uit gevlogen op een uitgoal (2015 tegen dnjepr, 1-0 uit, 2-1 thuis) en toen stond de kritiek ook klaar en zei er ook niemand dat we zielig waren omdat een uit goal dubbel telde. Al met al hebben we 1x meer gescoord en daar gaat het om. Ook telt een uitgoal in de 1ste wedstrijd dubbel, dus hadden ze in Amsterdam maar moeten scoren.

21 april 2017 om 09:48

Het is geen dubbelteller. Hij telt toch niet dubbel? Als het gisteren 4-1 was geworden, was het dan over 2 wedstrijden gelijk omdat het Ajax doelpunt 'dubbel' telt? Nee, dan was het gewoon 4-3 en was Schalke door. Maar, ik ben het met je eens dat het een oneerlijke, of in ieder geval merkwaardige manier is om doelpunten te tellen, of te bepalen wie er doorgaat. Ik zou het thuis en uit spelen als voordeel en nadeel zien dat beide ploegen hebben, en de doelpunten gewoon normaal tellen. Alleen heeft de ploeg die eerst uit speelt wel altijd het voordeel dat ze 30 min langer thuis mogen spelen als ze een verlenging afdwingen. Maar dat voordeel vind ik minder groot dan het zwaarder wegen van uitdoelpunten. Dus ik ben het wel met je eens.

21 april 2017 om 09:52

"ajax heeft 30 minuten meer gehad om een 'dubbelteller' te scoren en ik ben het wel met Ewoud eens dat dit eigenlijk niet zou horen."

En Schalke heeft 30 minuten langer de steun van het eigen thuispubliek gehad...

21 april 2017 om 09:54

Uit doelpunten tellen niet dubbel, die tellen zwaarder bij een gelijk spel.

21 april 2017 om 09:58

Als je die regel niet zou hanteren, krijg je extreem veel verlengingen. Aangezien je dan ook bijvoorbeeld bij 1-0 en 1-2 als uitslag een verlenging krijgt. Dat lijkt me niet wenselijk.

21 april 2017 om 10:13

Ik vind een verlenging altijd wel leuk. Maar als het 1-0 en 1-2 is geworden, en ze dus beide 2 keer gescored hebben, dan vind ik dat het gewoon gelijk moet zijn, en er verlengd moet worden. Dat vind ik logischer, maar is maar mijn persoonlijk e mening. Er is ook iets te zeggen voor het zwaarder wegen van uitdoelpunten.

21 april 2017 om 10:23

Ja, maar Schalke heeft toch ook het geluk dat ze de verlenging thuis mogen spelen? Ik vind de regel volkomen terecht en niet omdat Ajax hiervan kon profiteren.

21 april 2017 om 12:54

Voeren we nou echt dit gesprek anno 2017?

Als het gelijk is, dan gaat degene door die de meeste uitgoals heeft gemaakt. Dat is al duizend jaar zo. Dat noemen we dan "dubbel tellen", dat is niet helemaal juist, maar who cares. We hebben echt geen taalles nodig, iedereen weet hoe het zit.

21 april 2017 om 12:33

Hebben wij een andere wedstrijd gezien? Want Ajax werd gister allesbehalve weggespeeld. Na 45 minuten dacht niemand dat schalke het nog spannend zou maken

De wanprestaties van Schalke is evident. Zij spelen 40 min tegen 10 man en weten in deze tijd twee kansen te creã«ren, waarvan ze er 1 benutten. Dat laat toch wel zien dat er van wegspelen geen enkele sprake kan zijn

21 april 2017 om 12:48

Schalke's grote fout was dat ze de 2e helft van de verlenging zijn opgehouden met druk zetten en achterover gingen leunen. Nu kan dat ook te maken hebben met Ajax' afgesproken slotoffensief en iedereen die (enigszins als kip zonder kop af en toe) naar voren rende, maar met 11 tegen 10 en het stadion achter je moet je druk blijven zetten en dat lieten ze na. Maar goed, misschien was het ook moeheid want na die 3-1 heb ik ze ook niks meer zien doen en ik was ervan overtuigd dat ze die 4-1 nog zouden maken. Noem me pessimist maar ik heb zoveel teleurstellingen met Ajax meegemaakt en ik ken Duits voetbal langer en beter dan me lief is. Des te mooier dat we hem er nog uit slepen. Echt zo blij dat ik eindelijk Europees weer eens trots kan zijn. Als je dat vergelijkt met vorig seizoen en die uitschakeling tegen Molde, pfff.

Als je nog steeds met 4 man achterin blijft staan tegen 10 man verdien je geen halve finale.
Ajax verdiende het op inzet alleen al. Eerste helft was schalke ook niet geweldig. Het was dat ziyech twee keer zijn man laat lopen. Had de eerste gewoon neer moeten halen buiten de 16.

21 april 2017 om 12:52

Eens, en een goed criterium vind ik toch altijd doelrijpe kansen. Tuurlijk had Schalke daar meer van gisteren dan wij, maar in de 1e wedstrijd was ons surplus aan kansen groter dan dat van Schalke gisteren.

3/4-0 voor ons was logisch geweest voor ons vorige week, 2-0 na 90 minuten gisteren was een realistische afspiegeling.

Dus ondanks de 2 goals van gisteren blijft effectiviteit een punt van aandacht voor ons.

Ajax speelde allesbehalve goed gisteravond, maar over 210 minuten voetbal gemeten was het toch wel beter dan Schalke. Dat het zolang spannend bleef was vooral te danken aan Fã¤hrmann

Nee, Schalke verdiende het niet. Het is ook duidelijk waarom ze het niet verdienden.
Allereerst is Ajax een hele matige tegenstander. Gisteren was weer duidelijk te zien dat ze de afgelopen tijd behoorlijk overschat werden, want het niveau was echt heel laag. Schalke heeft daar gedurende de wedstrijd veel te weinig van geprofiteerd. Een club met een beetje niveau had Ajax gisteren afgeslacht.

Daarbij was het spel van Schalke beter dan dat van Ajax, maar nog steeds dramatisch. En laten we eerlijk zijn: het is een regelrechte schande als je tegen tien man nog twee tegengoals krijgt. Kom op, Ajax was zó slecht! Nee, dan verdien je het niet. Niet dat Ajax helemaal terecht door is, en überhaupt kans heeft in de halve finales, maar er moet iemand door.

21 april 2017 om 09:28

Ze hebben 1 van de halve finalisten al eens verslagen over 2 wedstrijden.

21 april 2017 om 09:36

Jij zit echt heel hard te hopen dat Ajax niet de 'nieuwe' laatste Nederlandse club wordt die een Europese prijs pakt he hahaha, de afgunst druipt er van af, maar ik vind het heerlijk. Meer van dit graag.

21 april 2017 om 09:55

Ben,

Dat maakt mij helemaal niets uit lol. Het zou zelfs goed zijn voor het Nederlands voetbal.
En afgunst? Feyenoord is mijn club in Nederland, maar bovenal ben ik Madridista. En Ajax stelt natuurlijk niks voor vergeleken met Real. Het mag niet eens in de schaduw staan. Dat is niet mijn drive.

Waar ik een hekel aan heb, is het continu overschatten van Ajax door fans en, bovenal, media. Het valt me op dat Ajacieden, meer dan andere supportersgroepen, de neiging hebben om te gaan zweven. Realisme is dan nauwelijks terug te zien. Ik vind dat ergerlijk, vooral omdat Ajax gewoon helemaal niet zo goed is als beweerd wordt.

21 april 2017 om 10:09

Nee natuurlijk mag Ajax niet in de schaduw staan bij real dat willen wij ook niet want dan zouden we ook een schuldenlast moeten gaan opbouwen van honderden miljoenen en dat willen wij bij Ajax niet , en ook wordt Ajax niet een ronde verder geholpen door de scheidsrechter , dus hou je afkeer van Ajax maar voor en wees blij met eindelijk een beetje succes voor het Nederlandse voetbal .

21 april 2017 om 10:27

Ook bij Ajax is men de laatste jaren behoorlijk realistisch en negatief geweest over het eigen voetbal, over de teleurstellende resultaten in Europa, en het ophemelen van eigen jeugd waarvan de meeste uiteindelijk niet in de top belanden. De meeste Ajax fans hadden je een jaar geleden hard uitgelachen als je het over de EL finale had. Maar, nu staan we in de halve finale, hebben we een aantal mooie wedstrijden gezien met goed spel (niet die van gister, die is op wilskracht gewonnen), en is de finale al te ruiken en zeker niet onrealistisch. Dan mogen de fans toch ook even zweven? Het is 20 jaar geleden voor Ajax, 20 jaar! Dan moet je je gewoon niet aanstellen, en het maar even slikken. Als je dan nog zo zuur doet, ben je gewoon een zuurpruim.

21 april 2017 om 10:45

Ben jij voor feyenoord ja? Haha was nog niemand opgevallen namelijk, die afgunst is een kersje op de taart van gisteren, heerlijk! Gelukkig maar dat jou clubje het zo goed doet in Europa!

21 april 2017 om 11:01

Jouw drive is je afkeer van Ajax en daarom heb je zo een slechte dag. Geniet lekker van Real dat schandalig geholpen is door de scheids en overeind wordt geholpen door de banken. Laat ons Ajacieden trots op onze club zijn na 20 jaar weer eens in een halve finale.

22 april 2017 om 12:08

+1 voor sloep01.

Uiteraard is Real groter maar gezien de geschiedenis, en aangezien jij daar ook deels op doelt, mag juist Ajax wel in de schaduw van Real staan. Wat zeg ik? Meer zelfs. Ajax heeft ooit Real eens zoek gespeeld in Bernabeu met een stel jochies op het veld. Maar dat weet je vast niet meer. Niet vaak is Real zo vernederd, en het was heerlijk. De meest arrogante, geliefde en gehate club van de wereld. Pats, boem. Vol in het gezicht gepoept door een stel jochies.

En ja, uiteraard is dit Ajax minder goed. Ajax is een voetbalclub. Eentje die ervoor zorgt dat Real haar sterrenverzameling eens in de zoveel tijd met wat grote namen bij kan vullen. Zonder Ajax geen Ibra, geen Maxwell, geen Sneijder, geen Robben, geen Litmanen, geen weet ik veel wat. Waarom noem ik dit rijtje eigenlijk op? Als je zegt dat Ajax niet in de schaduw van dergelijke grote clubs mag staan ben je of niet ouder dan 18, of je mist wat verstand.

21 april 2017 om 09:55

Jeetje wat een zure reactie na zo'n mooie avond voor het Nederlands voetbal. Wees toch eens blij, net als de rest van Nederland.
Dat jij door je haat jegens Ajax niet meer objectief naar een wedstrijd kan kijken is vrij duidelijk.

Erg jammer Fr4evah! Hopelijk kun je je straks in de halve finale weer ergeren aan het feit dat Ajax weer presteerd in Europa!

21 april 2017 om 09:55

In 2 wedstrijden 19 schoten op goal waarvan 4(en 2 met 10 man) doelpunten tegen een Bundesliga topclub die meer geld als beter spelers heeft dan jij. Dan ben je inderdaad een matige tegenstander als je dat voor elkaar kan krijgen. Vooral als je eigen team een van de meest onervaren uit deze hele Europese competitie is.

21 april 2017 om 10:01

Iniesta,

Een zogenaamde topclub die in het rechterrijtje staat. Waar lees ik dat stuk terug?

Schalke is allang niet meer de club die het ooit was. Je kunt voor hetzelfde geld HSV nog een topclub noemen. De rollen zijn omgedraaid in de Bundesliga en er is gewoon weinig kwaliteit in de selectie.

21 april 2017 om 10:10

Chelsea werd vorig jaar 10e, maar dat wil niet zeggen dat ze dan geen PL topclub zijn. Van de afgelopen 8 seizoenen is Schalke 4 keer 3e geworden en twee keer 4e. Dus ja, ik zie Schalke ook als een Bundesliga topclub.

21 april 2017 om 11:14

Je bent echt lachwekkend. Ajax met minder mogelijkheden qua kwaliteit, geld en breedte heeft dit Schalke over 2 wedstrijden overklast en dat is te danken aan Ajax beleid, voetbal en doorzettingsvermogen. Niet omdat ' Schalke niet de oude was ' of al die andere smoesjes.

Wel grappig dat je Ajax een matige tegenstander noemt aangezien deze matige tegenstander niet zo lang geleden 6-0 van Feyenoord kon winnen hahaha.

21 april 2017 om 12:54

Schalke is idd middenmoot, maar in een aanzienlijk sterkere competitie. Als je jezelf beter toont dan een middenmotor in een topcompetitie dan schurk je aan tegen de subtop in zo'n competitie en subtop in Europa is voorlopig ons doel. Het is onrealistisch om de top als doel te stellen, das war einmal ...

21 april 2017 om 14:28

Schalke is gewoon een duitse club in de kwartfinale vd EL. Van te voren door velen nog als een tegroot obstakel voor Ajax gezien. Schalke was zelf ook blij met de loting. Jij bent gewoon vervelend en gefrustreerd. Ze hebben drie keer de omzet van Ajax. Real 7 keer. Voetbal wordt verneukt door het geld. Laat ons nou lekker blij zijn voor Ajax en laat je negatieve geleuter achterwege

21 april 2017 om 10:10

Tja het is maar hoe je er naar kijkt he! Jij zegt dat Ajax gedurende laatste wedstrijden (let op meervoud) behoorlijk overschat werd omdat ze nu in een enkele wedstrijd (let op enkelvoud) slecht spelen. Jij kiest er dus voor om een mogelijk incident te gebruiken om een club naar beneden te praten in plaats van de enkele wedstrijd als incident te beschouwen waarin het gewoon niet lukte. Best bijzondere redenatie, maar als je Ajax liever naar beneden praat kan ik daar prima inkomen.

Ja nu weet ik wel dat jij het na zondag nogmaals ga aanhalen omdat Ajax zondag ongetwijfeld slecht voor de dag ga komen. Maar vergelijk voor het gemak even de spelschema's van de clubs voor je zoiets doet. Ajax speelt veel meer wedstrijden dan de andere clubs, dan is het niet raar als ze op dit moment na een zeer sterke reeks even vermoeid zijn.

Tja, als je 3-0 voor staat tegen 10 man en je eindigt in 3-2 waardoor je er uit ligt dan verdien je het simpel weg niet.

21 april 2017 om 10:00

Dat is wel te kort door de bocht. Iedereen heeft het over hoe Ajax karakter heeft getoond maar men kan hetzelfde zeggen over Schalke. Een 2-0 ombuigen is geen makkie. Uiteindelijk door een geluksdoelpunt uitgeschakeld. Met name spelers als Kolasinac, Howedes, Burgstaller en Goretzka streden voor elke meter.

21 april 2017 om 13:37

Dat valt ook wel mee, wanneer men kijkt naar de xG over 2 duels heen heeft Ajax gewoon de grootste kansen behaald en zijn ze verdient door.

Je kan de goal van Viergever een geluksgoal noemen. Maar dan zou de 3-0 ook een geluksgoal zijn, want de Ligt kopt hier onder de bal door?

Denk dat die Duitsers de eerste wedstrijd uit hun geheugen hebben gewist??!!
Waar ze helemaal weg getikt werden door Ajax.
Wat een onzin dit weer. Gaat over 2 wedstrijden.
Dat sommige spelers en trainers niet reëel kunnen zijn.
Zijn ze die vergeten soms?
Over 2 wedstrijden gezien is Ajax terecht door.
Schalke had zelfs thuisvoordeel. En dat konden ze niet uitbuiten.

In dit geval vind ik thuisvoordeel niet echt een voordeel. Als je als uitspelende ploeg in de tweede wedstrijd zelfs de kans krijgt om in 120 minuten een goal te maken. Terwijl de tegenstander in de eerste wedstrijd daar maar maximaal 90 minuten de tijd voor krijgt.
Mooi voor Ajax. En mooi voor Nederlandse voetbal. Leuke gunstige loting. En je kan zo in de finale staan

Klopt wat hij zegt, als de voetbalgod eerlijk was dan was de eerste namelijk wedstrijd in 5-0 geëindigd.

Jammer dan ... Als je over twee wedstrijden niet wint, dan heb je niet goed gepresteerd en verdien je het ook niet. Daarbij komt het ook nog, uitgeschakeld tegen 10 man van AJAX !!!

Nou, verdienen op basis van gisteravond misschien maar over 2 wedstrijden was Ajax de betere. In de thuiswedstrijd had Ajax minimaal 4 x moeten scoren en gisteren waren de echte kansen voor Schalke op 1 hand te tellen. Ze scoren 3x maar dan gaat Ajax alles of niets spelen en blijkt dat Ajax toch meer kwaliteit heeft. Een verdiende kwalificatie!

Nee, als er green arbitrale dwalingen zijn is de verdiende winnaar de ploeg met de meeste doelpunten, klaar.

Had je in Amsterdam maar moeten scoren.

Schalke had de halve finale verdiend? Dan zijn ze zeker alweer vergeten dat ze blij mogen zijn dat ze de eerste wedstrijd niet met 5-0 hebben verloren? Dat zou geen geflateerde uitslag zijn geweest.

Tja. Als je door wilt gaan moet je wel je kansen afmaken, Schalke. Zelfde geldt natuurlijk ook voor Ajax in de eerste wedstrijd, voor hetzelfde geld was het daar al beslist geweest.

Schalke heeft 5 kansen gehad en 3x gescoord, Ajax heeft 25 kansen gehad en 4x gescoord. Wie verdient het dan het meest?

21 april 2017 om 15:34

Degene die het meest scoort?

Ik vind dat Schalke behoorlijk is geholpen door de scheidsrechter. De 2e gele kaart van Veldman kan je vraagtekens bij zetten. Als scheidsrechter behoor je dat geven van een 2e geel wel heel zeker te weten, want het wordt dan een rode kaart en die was eigenlijk niet terecht. Dus je zou kunnen zeggen dat Ajax het dik heeft verdiend, mede ook omdat Ajax in de 1e wedstrijd wel even wat beter was, dan Schalke in de 2e wedstrijd.

Heeft Weinzierl in Amsterdam met zijn ogen dicht gezeten. Kennelijk wel want het voetbal van zijn ploeg was toen niet om aan te zien. Maar over twee wedstrijden gezien heeft de juiste ploeg gewonnen.

Tsja, dat zegt ieder trainer na verlies, en als je sec de wedstrijd van gisteren bekijkt had ie gelijk. Ajax was zo dramatisch, kon de bal niet vasthouden, spelers sloten niet aan in de aanval en de voorste drie stonden bijna de hele tijd op een eiland. Kluivert werd geacht die actie maar te maken en door te stoten tegen 2 beren van kerels, waar hij geen schijn van kans had. Het hele team stond niet goed en de wissels van Bosz waren logisch. Gelukkig had hij er nog een over na Veltmans rode kaart want zonder Tete was het erg lastig geworden.

Complete onzin, maar snap de Duitse frustratie natuurlijk. Ze hadden het gisteren in eigen hand. Toch vind ik dat Ajax terecht door is. De eerste wedstrijd had ook 5-0 kunnen zijn. En dan? Gisteren begonnen de Duitsers erg goed, maar de twee doelpunten kwamen vrij uit de lucht vallen. Ajax had daarvoor ook z'n kansen. Ja, de rode kaart bracht natuurlijk verandering in het spel. Schalke kwam toen terecht op 3-0, maar ze hebben het zelf niet afgemaakt. Om te zeggen dat zij verdient hadden door moeten gaan? Absoluut niet, zeker niet over twee wedstrijden.

Wat een grap, over 2 wedstrijden gezien verdiende Ajax het zeker om door te gaan. Schalke had vorige week al met 5-0 naar huis gestuurd moeten worden, zo goed als Ajax was in Amsterdam was Schalke in verre weg niet in Duitsland. Frustratie frustratie.. heerlijk !

Zelfs gisteren tegen 10 man was Schalke alles behalve oppermachtig. Ook gisteren zag je toch duidelijk een kwaliteitsverschil en werd het vooral spannend omdat Ajax de bibbers had. Ajax ging naief voetballen en lieten Schalke eigenlijk de hele wedstrijd komen. Dan zorg je ervoor dat zo'n ploeg in de wedstrijd komt en dan worden ze door twee verdedigende fouten en een zeer domme rode kaart toch flink in het zadel geholpen.

Schalke had het dan ook zeker niet verdiend om de halve finale te halen. Ajax was de eerste wedstrijd oppermachtig en gisteren zag je toch wel hoe matig dit Schalke eigenlijk is. Ajax speelde namelijk erg slecht.

Verder is er al erg vaak over gediscussieerd, maar het is toch wederom Veltman die rare dingen doet als de druk hoog is. Die jongen is mentaal zo enorm zwak en als je dan ook niet zo'n geweldige speler bent, snap ik eigenlijk niet wat z'n meerwaarde nog is. Leuk dat hij mee kan komen in de Eredivisie, maar een club als Ajax hoort hoger te mikken en dan is Veltman toch meer een blok aan het been.

Wat een onzin. Over 2 wedstrijden is Ajax de dikverdiende winnaar.
Vergelijk het voetbal en het aantal kansen. Ik zal het zuinig houden: 65/35%
in het voordeel van Ajax. Desalniettemin lag Ajax na de oliedomme acties
van juffrouw Veltman op de rug, en na de 3-0 uitgeteld, dus was Ajax op
dat moment de uitschakeling nabij. Echter de wederopstanding was van
een ongekend bravoure en een waar meesterstuk. De op dat moment
onverwoestbare dadendrang van het hele team verdiende niets meer en
niets minder dan de halve finale. En dus kunnen we stellen dat Ajax weer
een stapje verder is in haar ontwikkeling. En die gaat bij een jong team
nu eenmaal met ups en downs. Maar landgenoten, wees blij met deze
prestatie, we stellen weer iets voor in Europa! Nu Feijenoord en PSV nog!

Ajax is verdient door na twee wedstrijden. Schalke heeft met name in de eerste wedstrijd veel geluk gehad en natuurlijk een goede keeper. Ajax had in de eerste wedstrijd de absolute drive om meer goals te maken. Dit gevoel had ik bij Schalke gisteren niet. Vond de twee goals eigenlijk uit de lucht komen vallen. Ajax verdient het alleen al om door te gaan voor het lef om aanvallend te willen spelen.

Schalke is in 1 helft de betere geweest over 2 wedstrijden.
Waarin ze 3x weten te scoren.
De andere 3 helften was Ajax de betere of gelijkwaardig. (1ste helft 2de wedstrijd)

De verlengingen waren de Duitsers ook beter.
Op basis van 2 wedstrijden is Ajax de terechte winnaar.

Schalke was 2 wedstrijden gewoon erg middelmatig en Ajax maar 1. Dus ja, snap niet dat ze durven te roepen dat ze het verdiende. Mogen blij zijn dat ze het Ajax nog moeilijk hebben gemaakt.

Weinziri

Is bij Schalke nog steeds niet bekend dat ook in de kwartfinales twee wedstrijden, éã©n uit en éã©n thuis, moeten worden afgewerkt? En dat degene, bij een verlenging, het thuisvoordeel heeft. M.a.w. Schalke speelde 2x 45 minuten en 2x 15 minuten thuis, dus op hun eigen veld. Een groot voordeel!
In Amsterdam heeft Schalke enorm geboft dat het met slechts 3-0 verloor. Een normale uitslag zou 7-0 of 8-0 zijn geweest. Zo'n enorm overwicht had Ajax.
In het stadion van Schalke was de thuisploeg de betere en hadden ook zij met hogere cijfers moeten winnen, maar ook had Ajax, in de reguliere speeltijd, 1 á 2x moeten scoren.

Beste Weinziri, wees dus objectief en stel niet dat Schalke de volgende ronde had verdiend. Ajax was sowieso over twee wedstrijden gesproken, absoluut de betere ploeg. En daar gaat het toch om: een heen- en een terugwedstrijd. Of is dat in Duitsland soms anders geregeld?

Haha, wat een idioten daar bij Schalke.
In Amsterdam werden ze helemaal weg gespeeld, amper een serieuze kans gecreeerd, en had het gewoon 4, 5-0 moeten zijn. Schalke had gister al helemaal kansloos moeten zijn.

Gister speelde Ajax weer eens dramatisch. Maar god, wat was/is Schalke toch een slecht elftal. Bizar dat ze 2 keer konden scoren in 90 minuten, was totaal onnodig en gewoon zeer slecht verdedigd/opgesteld door de Ajacieden. Krijgen ze nog een man meer situatie ook voor bijna 1 voetbalhelft, zie je nog allemaal Ajacieden vrij lopen en makkelijk ruimte creeren. Ik zat echt met verbijstering naar het slechte spel, zowel in balbezit als positionering, van schalke te bekijken.

Dat die club tot de kwartfinale is gekomen, is te bizar voor woorden.

Enorm blij iig dat we doorzijn! Huntelaar, beste kerel, besef maar dat je bij deze ploeg had kunnen horen!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren