Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PEC Zwolle roept Dekker op matje na carnavalsoutfit ‘Zwartjoekel’

Laatste update:

PEC Zwolle heeft Rick Dekker op het matje geroepen. Aanleiding is de carnavalsoutfit waarmee de 24-jarige middenvelder afgelopen maand de stad in ging. Een foto van Dekker met een glimmend trainingspak, een gouden ketting om zijn nek, een Afropruik op zijn hoofd en een zwartgeschminkt gelaat verscheen op sociale media.

Dekkers vriendin plaatste op Instagram een foto met daarbij de tekst ‘Zwartjoekel’. Een Zwolse stoorde zich aan de uitdossing en liet dit via het sociale medium weten, maar Dekker zat niet op een lijn met haar. De middenvelder gaf te kennen dat ‘ze zich niet moest aanstellen’ en ‘op een andere manier aandacht moest zoeken’.

De Zwolse luchtte haar hart in een column op Facebook en zocht contact met PEC. Excuses van de club bleven tot nog toe uit. Technisch directeur Gerard Nijkamp vindt de actie van Dekker onhandig. “Rick deed een privéactiviteit en dat staat buiten de club. Maar ik besef heel goed dat een speler rekening moet houden met de positie die hij inneemt bij een voetbalclub, als hij zich begeeft in het uitgaansleven”, citeert de Stentor.

Nijkamp en Dekker spraken elkaar uitvoerig. “Ik heb hem gezegd dat het niet handig is geweest dat hij zich op deze manier verkleedt.” Volgens de technisch directeur was het nooit Dekker zijn bedoeling om als Zwarte Piet carnaval te vieren. “Hij schminkte zijn gezicht om niet herkend te worden. Bovendien heeft Rick zelf niets op Instagram gezet en kwam de tekst ‘Zwartjoekel’ van zijn vriendin.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Sjonge, sneue actie. Die jongen kleedt zich als B.A., lekker boeiend? En wat kan hij er aan doen als zijn vriendin een foto van hem online zet?

19 maart 2019 om 21:58

De term zwartjoekel is niet normaal. Moet Dekker zijn vriendin daar maar op aanspreken.

19 maart 2019 om 21:59

Kan mij zo voorstellen dat de term zwartjoekel niet positief gezien wordt

19 maart 2019 om 22:01

Weinig, maar misschien vermelden, dat je als semi publiek figuur in Zwolle, snel in de problemen kan komen via de sociale media, dan blijft de rel beperkte tot Zwolle en omstreken en wordt het wat overtrokken, maar hij heeft haar dus niet gekozen voor haar IQ. Want dat ze de post plaatst onschuldig, maar de tekst zwartjoekel eronder zeer dom. Iets wat ze had kunnen weten, want legio personen, kwamen via de sociale media in de problemen. Hoe onschuldig ook en de beste bedoelingen geloof ik ook, maar gewoon domme post met dubieuze tekst eronder.

19 maart 2019 om 22:38

En juist door dit soort reacties gaan mensen woorden als zwartjoekel gebruiken. Hoe veller je er op in gaat hoe meer zelfs.

Zwartjoekel is uiteindelijk maar een woord. Net als bleekscheet of spleetoog. Wees gewoon zo volwassen om daar boven te staan.

19 maart 2019 om 22:53

Ik snap niet waarom mijn comment het gebruik van zwartjoekel aanmoedigt. Geef aan dat ik het een slechte uitdrukking vind. Ik zeg tevens nergens dat zij dit uit racistisch oogpunt heeft gebruikt, of dat ze racist is, laat ik het dan zo zeggen. Ik had het ten eerste niet gepost, maar evt wel dan andere bewoordingen gebruikt.

19 maart 2019 om 22:58

Tukr1965,

Waarom moeten mensen in dit soort gevallen ergens boven staan? Waarom mogen / kunnen zij niet kenbaar maken hoe onwetend of achterlijk bepaalde dingen wel niet zijn?

Door weg te kijken of ‘ergens boven te staan’ gaat dit probleem ook niet verdwijnen.

19 maart 2019 om 23:15

@Iwd12 nou je begrijpt dat als tegenstanders van zwarte piet harder gaan schreeuwen in de media, voorstanders dat ook gaan doen en vise versa? In feite versterken ze elkaar. Ik denk dat ook voor iedere reactie "foei dat mag jij niet doen reactie" (waar ik zelf en ik denk nog wel meer onderhand de kribels van krijg dat politiek correcte) een reactie komt die gewoon schijt heeft. Btw hoe vaak hoor je in rap nummers wel niet het woord "nikker" voor bij komen. Dat is ook gewoon een scheld woord. Maar omdat het door een zwarte zanger wordt gezongen is het wel aceptabel? Hypocriet.

@Apocalyps dat mag. Maar je hakken in het zand zetten en het hardst willen schreeuwen is niet de manier. Dan werk je alleen maar mensen tegen je in het harnas. Ik vind het maar een storm in een glas water. Schelden doet geen pijn.

19 maart 2019 om 23:55

In rap zeggen ze “niggah” dat is heel iets anders dan Nigger..

20 maart 2019 om 00:00

Wat dan ook. Niggah is afgeleid van nigger en betekent feitelijk het zelfde. Vind ik een waardeloos argument.

20 maart 2019 om 00:07

Ja ja. 2 donkere mannen die tegen elkaar "Wazzup my niggah" zeggen en een KKK lid iemand voor nigger uitscheld bedoelen feitelijk precies hetzelfde toch?Context maakt geen verschil he?

20 maart 2019 om 00:09

Ja. Dat de ene persoon dat wel mag zeggen vanwege zijn huidskleur... Dat is pas racisme.

20 maart 2019 om 00:56

Achh wat hebben blanke mensen het toch moeilijk, ze mogen geen nigger zeggen. Ik heb medelijden met je, pure racisme is dit, wat jij allemaal moet doorstaan!!
Hoe jij jezelf in de slachtofferrol probeert te plaatsen is gewoon triest

Je gaat me niet vertellen dat dit, https://www.youtube.com/watch?v=r0tmji0pad4
dezelfde connotatie heeft als wanneer donker gekleurde personen nigga tegen elkaar zeggen. Zijn genoeg filmpjes als dit te vinden; zo moeilijk is het niet te snappen dat eenzelfde woord meerdere bedoelingen erachter kan hebben. Niet te vergeten dat in met name Amerika zwarte mensen jarenlang als minderwaardig worden gezien, en nigger door blanke mensen werd gebruikt om dit te versterken. En dan heb ik het over wat, 50 jaar geleden? Zo ver in het verleden is dit allemaal niet. Maar blijkbaar is jezelf in een ander persoon proberen te verplaatsen te hoog gegrepen voor jou

20 maart 2019 om 02:20

Tukr, beperk je alsjeblieft tot voetbal inhoudelijke posts. Dat jij het uit je toetsenbord krijgt het gebruik van zo'n woord door een donker persoon en een blank persoon over éã©n kam te scheren en dit zelfs als vorm van racisme weg te zetten, wauw. Welk jaartal is het daar in Twente?

20 maart 2019 om 08:33

‘Welk jaartal is het daar in Twente’.

En dan iets durven zeggen over 1 kam scheren. Pot verwijt de ketel dat ie .. precies.

20 maart 2019 om 09:04

Gelijke monniken gelijke kappen. En anders niet raar op kijken dat blanken dat woord ook gebruiken

20 maart 2019 om 09:15

@Reuser5 eens. Wij mogen maar weer de bek houden want wij zijn Gelderland, Overijsel, Drenthe en Groningen en we melken de hele dag alleen maar koeien.. Om te kotsen maar mij hoor je er ook geen rel om starten.

@Schwarz Ik geef lekker mijn mening waar ik dat wil. Dat is mijn goed recht in dit land. Als je daar niet tegen kan dan lees je het maar niet.

20 maart 2019 om 09:19

@tukr1965 jij bent ook niet bepaald het scherpste mes in de lade he?

Een woord kan meerdere betekenissen hebben en dat is afhankelijk van de context. Kan je heel stug volhouden dat dat niet uitmaakt maar dát is pas je hakken in het zand zetten.

'schelden doet geen pijn'...nog zo'n domme, vanuit jezelf beredeneerde opmerking. Het is voor jou blijkbaar erg moeilijk om je een keer in een ander te verplaatsen.

20 maart 2019 om 09:46

Kijk mooi voorbeeld. Jij noemt mij gewoom dom. Dat gaat het ene oor in en het andere oor uit voor mij en ik zit er verder niet meer mee. Ik snap niet waarom dat voor zwartjoekel niet zou kunnen. Btw als je niet wil dat mensen dat woord, ook al heeft het in de context een verschil, genoemd wil worden dan moet je het niet zelf gebruiken. Dan moet je het ook kunnen incasseren.

20 maart 2019 om 09:56

Nee, ik noem een bepaalde opmerking dom. Ik noem jou dus niet dom en aangezien je dat wél denkt bewijst dat alleen maar dat je niet echt scherp bent.

Zwartjoekel heeft voor veel mensen een negatieve lading. Zwartjoekel is overigens al vrij lang een scheldwoord voor donkere mensen. Dat jij niet begrijpt dat dit woord niet gewoon ene oor in en andere uit kan gaan wil niet zeggen dat het dan die negatieve lading niet heeft voor andere mensen. In feite vragen de mensen die er wel moeite mee hebben of je er rekening mee wil houden omdat het ze kwetst.

De vraag of het ze wel of niet zou moeten kwetsen is niet aan jou want jij kan je er niet in verplaatsen.

Ik moet er wel bij zeggen dat voor het bovenstaande een beetje empathie nodig is en dat is niet iedereen gegeven.

20 maart 2019 om 10:15

Nou je eerste alinea zal ik maar geen nieuwe discussie over starten xD

Maar goed dat licht dan aan de context van hoe zwartjoekel gebruikt wordt want de persoon in kwestie had ook zwartjoekel kunnen gebruiken als de Dumpert meme. Volgens jou veranderd dat namelijk de hele zaak. En dan kun je stellen dat die post ludiek bedoelt was. Als het bedoelt is om te kwetsen is het inderdaad niet fraai nee. Maar dan moet je ook maar je conclusies trekken of het überhaupt waard is om er op in te gaan.

19 maart 2019 om 22:01

Hij kan er heel veel aan doen ze zijn tenslotte partners dus hij had er wat van kunnen zeggen of onder haar bericht zetten dat hij zich van die opmerking detacheert. Als je dan ook nog een reactie geeft zoals hij begrijp je het niet.

19 maart 2019 om 22:07

En ze spreken mekaar ook niet vaak, of ze luisterde slecht. Nijkamp stelt dat hij incognito opstap wilde in Zwolle, lekker dan als je vriendin dat niet begrepen heeft en je ff bekend maakt via de sociale media, met een zwaar slechte opmerking eronder.

19 maart 2019 om 22:25

Als mijn vriendin dergelijke teksten op haar instagram zou plaatsen, waarmee ze niet alleen zichzelf, maar ook mij op een bepaalde manier wegzet, dan zal ik haar achter de schermen laten weten dat dit absoluut niet verstandig is.

Soms vraag ik me echt af wat voor kronkels bepaalde mensen in hun bovenkamer hebben zitten, welke hun stuurt om (dit soort) ondoordachte teksten op hun social media profiel te plaatsen.

Maar goed. We weten waarmee te schaften hebben als iemand reageert met de tekst dat diegene zich niet moet aanstellen en op een andere manier aandacht moet zoeken (want er valt wat te halen hoor, bij deze grote meneer...).

Dat 'zwartjoekel' barst echt van de minachting. Erg jammer dit.

19 maart 2019 om 22:29

Ik wil niet goedpraten wat zijn vriendin hier doet hoor. Ik vind alleen wel dat mensen erg ver gaan in het rechtvaardigen van hun eigen gedachtegoed. Als je iemand erop aanspreekt prima, maar een zielig columpje schrijven en dat dan naar de werkgever versturen vind ik een beetje kleinzerig. Als het je echt zo diep zit, ga dan langs bij die persoon en drink een goeie kop koffie met elkaar. Maar dan zo zielig iets gaan schrijven en dat opsturen naar de werkgever zodat het dan in de media komt. Sorry maar van dat soort mensen walg ik echt.

Als pec hier dan ook als club zijnde de excuses voor zou aanbieden vind ik persoonlijk te ver gaan.

19 maart 2019 om 22:33

Daar sluit ik me bij aan. Ga op een normale manier met elkaar in gesprek idd.

19 maart 2019 om 22:35

Het probleem ligt niet bij de columniste die hier werk van maakte, maar bij Rick Dekker en z’n meisje die hij in het vervolg beter aan de lijn moet houden.

19 maart 2019 om 22:38

Apocalyps

Nee dat is niet zo. Als de vrouw er problemen mee heeft moet ze de vriendin van Rick Dekker hierop aanspreken en niet Rick Dekker Zelf. Het is te zot voor woorden als je jezelf moet verdedigen voor andermans daden. Moeten alle Turken zich nu ook distantiëren van de Turk die in Utrecht de aanslag heeft gepleegd enkel en alleen omdat ze dezelfde afkomst hebben? Wellicht wat rigoreuze vergerlijking maar dat is wat jij momenteel aan het doen bent.

19 maart 2019 om 22:39

Hij heeft het ook over een ander probleem. Maar we moeten inderdaad absoluut niet vergeten wat de vriendin van Rick Dekker fout heeft gedaan.

19 maart 2019 om 22:42

Ze heeft geprobeerd hem erop aan te spreken, maar zonder resultaat. Daarna pas wendde ze zich tot de werkgever. Als hij gewoon op een normale manier gereageerd had, was de kans groot geweest dat ze dat helemaal niet gedaan had.

19 maart 2019 om 22:54

Ik heb mij even in dit stuk verdiept op andere websites maar daar staat de situatie een stuk duidelijker omschreven. Zoals het daar staat beschreven is Rick Dekker hier wel gewoon fout waar hier in dit artikel toch meer de vriendin naar voren word geschoven. Daar valt te lezen dat de vriendin van Dekker werd aangesproken op de tekst en dat Dekker erop reageerde en het opnam voor zijn vriendin en de term dus min of meer rechtvaardigd. Dat is iets anders dan wanneer Rick dekker word aangesproken op andermans tekst zoals in dit artikel vermeld staat. Al met al schetst dit artikel dus niet het juiste verhaal.

19 maart 2019 om 22:18

Wat zit je nou te bazelen man. Die jongen heeft niks verkeerds in zijn bedoeling

19 maart 2019 om 22:27

Je bazelt zelf. Je bedoelt iets absoluut verkeerd als je zegt dat iemand zich niet moet aanstellen wanneer je vriendin iets denigrerends over donkere mensen zegt.

19 maart 2019 om 22:33

De reactie van hem sprak boekdelen. Als zij / hij er oprecht niks mee bedoelde, dan had hij dit ook gewoon beschaafd kunnen aangeven.

Laat hem met alle goed bedoelde intenties zwartjoekel op het veld naar een zwarte tegenstander roepen.
Eens kijken hoe dat voor Rick Dekker gaat uitpakken ☺️.

20 maart 2019 om 00:36

De vriendin zegt dit over Dekker, niet over donkere mensen. Dan zou het een probleem zijn. In dit geval is er niets aan de hand en verbaas me ik enorm hoeveel mensen hier een probleem van maken.

20 maart 2019 om 10:03

Doe niet alsof je weet wat ze er mee bedoelt, hoe ze het bedoelt. De term 'zwartjoekel' is gewoon beledigend. Die term hoor je niet te gebruiken.

Aaaah de provincie, zo verlicht.... wat zal de knvb of fifa van deze actie vinden? En zijn (donkere) teamgenoten?

19 maart 2019 om 22:32

Omdat hij verkleed gaat als een donker personage van een serie en daarom zichzelf ook een donkere huidskleur geeft, is dat dan ook beledigend voor zijn teamgenoten? Is dat überhaupt wel beledigend voor mensen van kleur vraag ik mij af want hier zit totaal geen verkeerde intentie achter. Het tegendeel zelfs, hij vindt dat karakter blijkbaar zo leuk dat hij het wil zijn. Er is tegenwoordig geen ruimte meer voor nuance en zeker niet op dit gebied. Ik ben tegen iedere vorm van racisme, maar met sommige dingen moeten we ook niet te ver gaan. Als een donkere man of vrouw zich wit zou verven om bijvoorbeeld als een blank persoon verkleed te gaan, is dat toch ook niet beledigend. En nu hoor ik je zeggen, dat is niet hetzelfde. Jawel, dat is hetzelfde. En als we daadwerkelijk allemaal gelijk zijn aan elkaar, moet dit geen probleem zijn. Het aantal pigment dat je hebt in je huid bepaald niet wie of wat je bent. Je acties bepalen dat. En ik vind jezelf verkleden als iemand met een andere huidskleur niet per definitie racistisch. Maar iedereen is hier natuurlijk vrij in om te denken wat hij of zij wilt. Net zo goed als dat ik nu mijn mening geef mag een ander dat ook doen.

De term ''zwartjoekel'' vind ik overigens wel gewoon te platvloers en totaal niet gepast. Maar puur gekeken naar het verkleden is in mijn ogen geen probleem. Nogmaals daar mag en kan je anders over denken.

19 maart 2019 om 22:43

"Als een donkere man of vrouw zich wit zou verven om bijvoorbeeld als een blank persoon verkleed te gaan, is dat toch ook niet beledigend. En nu hoor ik je zeggen, dat is niet hetzelfde. Jawel, dat is hetzelfde". Beste man, dan zou je toch even wat videos over Blackface opzoeken via youtube en de geschiedenis ervan. Ik begrijp jouw standpunt, en het gedrag laat iemand zien wie hij is, niet de huidskleur, echter is en blijft dit een gevoelig onderwerp, en gezien de context mbt het artikel, vind ik deze actie ( van het stel) niet snugger. In de NL samenleving wordt er nog teveel onderscheid gemaakt over hoe iemand is ( op alle vlakken). Dit manifesteert zich middels vormen die imo misselijkmakend zijn(zoals pesten, e.d). De intentie zal er misschien niet geweest zijn om iemand te kwetsen, maar de daad laat zich anders horen.

19 maart 2019 om 23:18

Komt er weer ene met blackface. Hij was verkleed als BA Baracus. Doe toch normaal man.

19 maart 2019 om 22:53

Tja je discrimineerd en denigreerd nu zelf de provincie... Maar wees gerust ik zal er geen rel om starten hoor..

Weer wat tere zieltjes gekrenkt, ach gut toch. Geen al te slimme vriendin, maar kan je de speler niet kwalijk nemen, wellicht ziet ze er leuk uit.

Ik moet toegeven dat ik vroeger bij dat zwart schminken direct dacht dat het racistisch was, nu twijfel ik daar wel aan. Maar dat 'zwartjoekel' is duidelijk denigrerend tegenover mensen met een donkere huid.

Of het nou handig en verstandig is hoe Dekker hiermee om is gegaan laat ik maar in het midden maar jemig wat zijn mensen tegenwoordig snel gekwetst zeg. Alles en iedereen moet tegenwoordig zijn of haar mening met de hele wereld delen en van de hele wereld wordt verwacht daar om te geven. Helaas krijgen diegene die het hardste roepen ook de meeste aandacht en wordt de illusie gewekt dat die mening heel erg breed gedragen wordt.

Stel u nie an! En doe gewoon je eigen ding in plaats van constant naar gedrag of uitspraken van anderen te kijken en te betrekken op jezelf.

Of het nou handig en verstandig is hoe Dekker hiermee om is gegaan laat ik maar in het midden maar jemig wat zijn mensen tegenwoordig snel gekwetst zeg. Alles en iedereen moet tegenwoordig zijn of haar mening met de hele wereld delen en van de hele wereld wordt verwacht daar om te geven. Helaas krijgen diegene die het hardste roepen ook de meeste aandacht en wordt de illusie gewekt dat die mening heel erg breed gedragen wordt.

Stel u nie an! En doe gewoon je eigen ding in plaats van constant naar gedrag of uitspraken van anderen te kijken en te betrekken op jezelf.

19 maart 2019 om 22:55

Maar we leven met z'n allen in een maatschappij, toch? Dan is er niks mis mee als we voor elkaar opkomen. De manier waarop (de column) was ook niet goed, maar als zijn vriendin donkere mensen openlijk vergelijkt met 'zwartjoekels', kan ze ook openlijk een correctie verwachten. Ik ben het wel met je eens dat degenen die het hardst roepen tegenwoordig ook de meeste aandacht krijgen.

20 maart 2019 om 09:20

Ja zeker waar. Ik weet alleen niet of zij direct donkere mensen vergelijkt met zwartjoekel of gewoon refereert aan zijn donkere schmink en een ongelukkige woordkeuze heeft gebruikt.

Een correctie is niks mee uiteraard, de wijze waarop en het direct als persoonlijke aanval zien vind ik wel kwalijk.

We moeten als samenleving af van racisme maar de constante zoektocht naar opmerkingen of acties van anderen die wellicht racistisch geïnterpreteerd kunnen worden houdt dat juist in stand.

20 maart 2019 om 09:59

Dan weet ze nu in ieder geval dat 'zwartjoekel' een negatieve term is, en gebruikt ze die term niet weer.

Al da gezeik over blauw wit zwart paars groen da menneke is gewoon carnaval aan het vieren dan moette ni zo moeilijk lope kijken op 1 termpje. Als er neger onder had gestaan was het ook janken geweest...

19 maart 2019 om 22:49

Neger: Lading van een slavenschip. Dass een mooie definitie om mensen van Afrikaanse komaf beschrijven...

19 maart 2019 om 23:25

Wel volgens een heel zooitje rappers... Maar oh wee als een blanke het zegt. Hypocriet. En ze verlagen de drempel voor iedereen om dat woord te gebruiken.

19 maart 2019 om 23:36

Als 1965 je geboortedatum is snap ik best dat je deze discussie niet meer helemaal kan volgen. Dit besef hoe het n-woord klinkt leeft toch minder onder wat oudere mensen. Die zijn zo vertrouwd met dat soort termen, net zoals zwartjoekel, wat natuurlijk ook een negatieve toon heeft. Alleen als je het niet meer helemaal begrijpt, moet je misschien iets meer moeite doen om het te gaan snappen in plaats van roepen dat mensen hypocriet zijn.

20 maart 2019 om 00:07

1965 is het oprichtings jaar van FC Twente. Dat jaartal in mijn naam is een verwijzing daarna. Wat ik niet snap is dat ik geen niggah zou mogen zeggen of in iemand in zijn eigen woorden zwartjoekel zou mogen zeggen terwijl het in rap en hip hop nummers allemaal niggah zus en niggah zo wordt gezongen. Daarbij denk ik dat mensen zich gewoon niet zoveel aan moeten trekken als iemand een naam komt die ze niet aan staan.

20 maart 2019 om 12:01

Neger betekent zwart dat andere mensen daar een andere definitie aan geven...

20 maart 2019 om 16:01

'wel volgens een heel zooitje rappers... Maar oh wee als een blanke het zegt. Hypocriet. En ze verlagen de drempel voor iedereen om dat woord te gebruiken.'

Haha. Wil je zo graag zwarte mensen voor neger uitschelden? Ik mag hopen dat je toch over een gezonde boeren verstand / enige intellect beschikt en dat je weet wat het woord betekent? Dat er rappers of andere zwarte mensen zijn die zichzelf uit onwetendheid en/of vol misplaatste trots neger noemen, wil niet zeggen dat jij (als wit persoon) dit ook moet doen.

En het is terecht dat de drempel voor dat woord wordt verlaagd. Waarom zou je het uberhaupt willen gebruiken?

Als mensen head first van een rots springen, wil jij dat dan ook doen, puur omdat anderen dit ook doen? Vind je dit dan ook hypocriet? Of past dit ineens niet in jouw straatje?

20 maart 2019 om 16:03

'wat ik niet snap is dat ik geen niggah zou mogen zeggen of in iemand in zijn eigen woorden zwartjoekel zou mogen zeggen terwijl het in rap en hip hop nummers allemaal niggah zus en niggah zo wordt gezongen.'

Waar komt die drang vandaan om anderen met dat woord uit te schelden?
Dat er een groep is die zichzelf zo wegzet is een ding. Moet jij dit, ondanks dat je op de hoogte bent van de betekenis en lading die aan het woord hangt, dan nog steeds willen reopen?

Ik vind dit echt te belachelijk voor woorden. Ongelofelijk dat dit nieuws is.

Man sommigen hebben echt wel last van zand in hun vagina's . Tegenwoordig stoort iedereen zich wel ergens aan. De opmerking zwartjoekel is niet gepast , maar het outfit opzich is niet veel mis mee toch? Word er soms echt moe van hoe mensen zich tegenwoordig kunnen aanstellen.

Wat een gezeik zeg! Als het door de "joekels" zelf gebruikt wordt, geen probleem.
Als het door Jandino als satire op tv wordt neergezet : geen probleem!
Carnaval is een satire, daarnaast was het zijn vriendin die het plaatste.

Woensdag de 20e : stem verstanding mensen!

Dat hij als B.A. verkleed gaat zie ik letterlijk niks fout aan. Ik zou als ik de beste knul was wel even met mijn vriendin gaan praten over wat we wel en niet fatsoenlijk vinden. Wel terecht dat PEC hier zich mee bemoeit natuurlijk. Als publiek figuur lig je onder een vergrootglas, dan heb je nou eenmaal dat je met dit soort dingen meer rekening moet houden. Verder wel goed opgelost denk ik, volgend jaar met de spelersgroep een babbeltje voor carnaval om wat bewustwording hierop te creëren. Laten we ons maar weeer richten op het voetbal.

20 maart 2019 om 09:47

Als je B.A. van de A-team bedoelt, die had toch echt een hanenkam, geen Afro. Zou een slecht kostuum zijn als dat de bedoeling was.

20 maart 2019 om 09:55

Als hij een afro ophad dan kan het inderdaad geen B.a. geweest zijn. Ik ging af op wat hierboven in reacties gezegd werd. Ook lees ik dat hij niet de enige was die zo verkleed was. Of The A-Team heeft een nieuwe selectie samengesteld, of er zat toch een andere insteek achter het kostuum inderdaad. Je als stereotype verkleden lijkt me tegenwoordig niet heel handig.

Sommige reacties hier zij net zo dom als de actie zelf. Zo moeilijk is het niet, ‘blackface’ is niet ok. Zoek lekker een ander carnavalsoutfit!

Domme actie van Dekker in het huidige ZP-klimaat als profvoetballer zijnde. Al snap ik de gedachtegang dat je er maling aan hebt omdat je het gezeik rondom Zwarte Piet of blackface onzin vindt. Maar dan nog, als willekeurig iemand kom je daar nog mee weg. Als voetballer van een Eredivisie-club vraag je gewoon om gezeik. Het is onprofessioneel richting jouw voetbalclub die er weer tijd aan moet besteden om het publiek te overtuigen dat ze geen enkele vorm van racisme goedkeuren, ongeacht of het überhaupt racistisch is of niet. Maar goed, morgen zijn ze het weer vergeten.

Dat gezegd hebbende, ik vind het ook ongelooflijk kinderachtig dat er altijd een persoontje is die zich te belangrijk voelt en een beetje contact gaat lopen opnemen met de club in de hoop dat Dekker gestraft of zelfs ontslagen wordt. Dat soort mensen zijn echt complete zielepoten die geen macht hebben in hun echte leven en via dat soort acties hunzelf een gevoel van eigenwaarde proberen te geven onder het zuil van neppe rrechtvaardigheid voor schouderklopjes op het internet. Egotripperij. Walgelijk.

20 maart 2019 om 10:38

Wat een onzin reactie zeg, hier gaat het totaal niet om.

Blackface is gewoon iets waar mensen aanstoot aannemen, is toch niet zo lastig te volgen?

Denk dat het alleen maar goed is dat iemand daar is aangesproken, want de Dekker’s van Nederland begrijpen het nog steeds niet

20 maart 2019 om 11:03

"Hier gaat het totaal niet om."

Over onzinreacties gesproken, iik praat over Rick Dekker en de blogger die ging klikken. Laatste keer dat ik het checkte, zijn dit onderwerpen van discussies.

Verder lijk jij het vooral over blackface zelf te willen hebben. Ik niet. Ik wil het beperken tot de onprofessionaliteit van Dekker en dat onzinnige cancel-culture waarin zo'n bloggertje iemand's leven probeert te ruïneren omdat ze iets ziet op het internet wat haar niet aanstaat. Dat is gewoon on topic. Dat betekent niet dat ik het "niet volg", het betekent dat ik niet dusdanig diep wilt gaan dat ik betrokken raak in een diepere discussie over blackface zelf. Want dan ga ik het hebben over hoe de aanstoot die men neemt aan blackface, Zwarte Piet en dit soort kostuums een trendy verontwaardiging is, dat rond 2013 kwam overwaaien uit de VS en nu is het overgenomen, zoals een kind iets overneemt van hun coolste broer of zus.

Oh, nou doe ik het toch.

Punt is: Dekker was onprofessioneel en had beter moeten weten. En mensen die online met een groep achter zich naar een werkgever gaan om straf te eisen, zijn neppe zeurpieten.

20 maart 2019 om 17:44

Daarmee draai je de situatie om, nogal gek om te zeggen dat iemand iets stuitends doet maar dat de ‘klikker’ dan iets kwalijks heeft gedaan.. heel terecht dat iemand hem daarop laat aanspreken.

Dit zegt veel over het milieu waar Rick Dekker en zijn vriendin in verkeren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren