Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Gewapende mannen overvallen Correa en zijn gezin in woning in Spanje

Laatste update:

Ángel Correa is zaterdagavond het slachtoffer geworden van een brute woningoverval, melden verschillende Spaanse media. Terwijl de wereldkampioen en zijn gezin thuis waren, drongen vier gemaskerde mannen de woning binnen. Onder druk van een pistool moest geld en sieraden worden afgestaan.

Cadena Cope meldt dat Correa en zijn gezin zaterdagavond in hun eigen woning onder schot werden gehouden door de gemaskerde mannen. De overval zou rond 21.00 uur plaats hebben gevonden.

De overvallers eisten sieraden en contant geld dat aanwezig was in de woning, aldus het Spaanse radiostation. Voor zover bekend is er niemand gewond geraakt bij de overval.

Correa speelt sinds 2015 voor Atlético Madrid en heeft een woning in de buurt van de Spaanse hoofdstad. Hoe de overvallers het huis hebben weten te betreden wordt niet bekendgemaakt. Naast een pistool had het viertal ook een groot kapmes bij zich.

De daders zijn er met een nog onbekende buit vandoor gegaan. De Spaanse politie heeft meteen een groot onderzoek opgezet, maar wist de daders nog niet te pakken te krijgen. De schrik bij de familie is enorm, zo klinkt het.

Sinds zijn komst van het Argentijnse San Lorenzo kwam Correa 397 keer in actie namens Atlético Madrid. Dit seizoen is hij niet altijd verzekerd van een basisplaats. De geruchten gaan dat hij op het punt staat een lucratief contract te tekenen in het Midden-Oosten.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gebeurd wel vaak tegenwoordig, goed beveiliging blijft iets duurs en lastig.

14 januari 2024 om 12:53

Gebeurt net zo vaak als vroeger alleen hoor je er tegenwoordig veel meer over. Kijk maar in Engeland, al bijna 20 jaar geleden werden spelers beroofd/overvallen/ingebroken. Maar goed, het is weer wachten op de "waar gaat het toch heen met de wereld" figuren. 🥱

14 januari 2024 om 13:21

Of misschien is het zo dat beveiliging (nog steeds belangrijk in genoeg situaties) symptoombestrijding is. En dat we moeten kijken naar echte oorzaak van criminaliteit (zoals armoede)

14 januari 2024 om 15:30

Armoede is niet het probleem wanneer je doel voetballers zijn en je over genoeg middelen beschikt om zo'n huis binnen te dringen.

Op tal van andere locaties zou dat wel het probleem kunnen zijn (supermarkt, een (sociale huur)woonwijk, winkels). Maar hier? Een overval op dergelijke plekken vergt teamwork, organisatie en tijd.

14 januari 2024 om 13:26

Ze kunnen dat makkelijk betalen. Ik vind dit echt vreselijk. Die bekende mensen leven al geïsoleerd en dan krijg je nog dit erbij. Ik zou zeker beveiliging zetten als je al zovaak heb gehoord hoevaak het is voorbij gekomen. Ik snap dat men denkt mij zal het niet overkomen maar geloof me je komt aan de beurt. Deze monsters jagen zo stiekem op je en zodra ze alle info over je hebben komen ze. Die noem ik monsters omdat ze geen hart hebben kinderen vrouwen boeien hun helemaal niks.

Erg voor de speler en zijn gezin, maar dit risico lopen de overbetaalde voetballers nu eenmaal. Als je dan leest dat er weer eens sieraden zijn buitgemaakt dan vind ik dat ook niet zo slim om die in huis te hebben laat staan te dragen.

14 januari 2024 om 12:32

Wat moet je anders met sieraden dan?

14 januari 2024 om 12:36

Vind sieraden maar onnodig zeker als het om dure rolexen gaat.

14 januari 2024 om 14:17

Hartstikke leuk voor jou. Andere mensen vinden andere dingen nou eenmaal leuk. En over rolexen en dure horloges: het gaat nimmer om het klokje. Het is gewoon een investering die rijke mensen wel vaker doen.

14 januari 2024 om 14:34

Het gaat nimmer om het klokje? Waarom gaan ze er dan 50x mee op de foto op al hun sociale media?

14 januari 2024 om 12:39

Jij hebt niks waardevols in je huis liggen? Een duur jasje, een dure telefoon, een dure laptop,… Of een dure trouwring of iets dergelijks?

14 januari 2024 om 12:51

Ik ben inderdaad een gemiddelde Nederlandse burger met hooguit een tablet waarmee ik dit berichtje type. De dingen die jij noemt heb ik inderdaad niet.

@thomasangelo, ze worden inderdaad rijkelijk beloond en dat is een groot probleem geworden. Vertel mij eens waarom een voetballer niet een paar 1000 zou mogen verdienen hooguit? Zouden we dan allemaal stoppen met kijken? Ik denk van niet. Neem een Argentinië waar de economie op z’n gat ligt en er een grote kloof is tussen arm en rijk en dat met boegbeelden als Messi en Di Maria. Vind dat gewoon schandelijk.
Singapore is dan ook wel een staat met veel rijke mensen dat is niet bepaald de norm wereldwijd.

14 januari 2024 om 12:59

En dat tabletje kost voor jou dus evenveel als een Rolex voor die kerels. Niet zo gek dat ze het dan in hun huizen hebben niet?

14 januari 2024 om 13:03

Een tabletje is voor veel meer mensen toegankelijk en minder waard.

14 januari 2024 om 13:10

Klopt. Omdat gewoon veel mensen het kunnen betalen. Is nog steeds gewoon een duur ding hoor.

Ik kies er ook niet voor een tv van €15 in huis te nemen maar een duurder model (dat betaalbaar is voor mij). Net zoals Correa in deze dus doet. Iets aankopen wat hij kan betalen.

14 januari 2024 om 15:35

Omdat er nu eenmaal heel veel geld omgaat in dat wereldje. De voetballers zorgen voor het leeuwendeel van het inkomen, daar staat tegenover dat ze ervoor betaald moeten worden.

Moet het geld dan per sé bij het bedrijf blijven? Als je nou zou propageren dat vanaf een bepaald percentage er meer belasting afgedragen moet worden dat linea recta naar sociale projecten gaat, dan zouden we elkaar de hand kunnen schudden. Maar jij zegt nu dat voetballers maar minder moeten verdienen, terwijl er miljarden en miljarden in dat wereld rond gaan.

14 januari 2024 om 12:39

Waarom is dat niet slim? Voetballers werken voor hun geld zoals u en ik werken voor ons geld. Dat ze daarvoor rijkelijk betaald worden komt omdat er veel geld omgaat in de voetbalwereld.
Sieraden dragen moet ten alle tijden kunnen, net als in dure auto's rijden. De criminelen die dat zien als reden om te stelen moet je keihard aanpakken. Niet de schuld leggen bij het slachtoffer. Ik ben nu voor mijn werk in Singapore, hier rijden de rijkste mensen in mooie auto's en lopen ze met prachtige sierraden. Niemand hier die besluit om ze te gaan stelen want de kans om opgepakt te worden na een misdaad is hier 100% door alle camera's en het opsporing systeem. Ik hoef mijn fiets niet eens op slot te doen hier, die staat er uren later nog. Hopelijk kan dat in de toekomst ook in de westerse wereld.

14 januari 2024 om 12:55

Jij begrijpt het, evenals in Dubai kun je rustig je rolex/patek ergens laten liggen. Westen is gewoon failed

14 januari 2024 om 13:01

Nou ja, niet alleen het westen hè, of denk je dat je in Afrika je Rolex/Patek ergens kan laten liggen?

14 januari 2024 om 13:05

Ben je wel eens in dubai geweest grappenmaker? Het stijt er van de arbeidsmigranten die hooguit 800dollar verdienen. Die rolex is al weg voor je het doorhebt.

14 januari 2024 om 14:09

"Westen is failed" en toch blijven ze liever in het westen komen ipv Dubai.

14 januari 2024 om 14:30

Die arbeidsmigranten zijn gelukkig wel compleet afgemat continue doordat de arbeidsvoorwaarden in dat o zo fijne dubai zo goed zijn, waardoor ze wel lekker makkelijk te pakken zijn en er weer lekker handen afgepakt kunnen worden.

Dat rijkere mensen in Dubai relatief veilig zijn is een feit, dat minder rijke mensen juist extra veel te vrezen hebben is een tweede feit helaas.

14 januari 2024 om 12:41

Ik hoef die zooi ook niet maar dit is net zo’n argument als dat vrouwen niet in rokjes mogen lopen omdat ze anders ‘over zich afroepen verkracht te worden’. Men moet gewoon de tengels van elkaar en elkaars spullen houden, dat is geen hoge wiskunde.

14 januari 2024 om 12:47

@pieterpost

Wat dacht je van gewoon met je poten van andermans spullen afblijven??

14 januari 2024 om 12:54

Ergens wel ja, maar dit soort zaken komen voort uit grote ongelijkheid en armoede of andere problemen op de wereld. Niet iedereen groeit op in een geriefelijk milieu en is tot dit soort dingen in staat.

14 januari 2024 om 13:01

@pieterpost

Iemand die niet in staat is om van andermans spullen af te blijven moet je gewoon keihard straffen. Dat je je beroept op "het niet in staat zijn van" (andermans spullen af te blijven) zegt eigenlijk al genoeg dat verdere discussie geen zin heeft.

14 januari 2024 om 13:16

@pieterpost.

Als je gaat stelen omdat je honger hebt en een brood oid steelt is nog te begrijpen.
Daar heeft dit niks mee te maken, dit is pure hebzucht.

14 januari 2024 om 15:38

Dit heeft echt, echt geen donder te maken met ongelijkheid of armoede. Dit heeft te maken met egoïsme en misschien afgunst.

Dat je iemand die eten steelt nog in een nobele hoek wil drukken omdat deze voor diens gezin moet zorgen, kan ik me voorstellen. Dat je het geweld (gebruik van vuurwapen, inbraak, bedreiging) dat gepaard gaat met de voorbereiding voor de daad wil bagatelliseren is volstrekt misplaatst.

Dan weet je niet waar de klepel hangt.

14 januari 2024 om 13:00

Beetje de omgekeerde wereld, ik mag niks in huis hebben want er zijn mensen die het willen stelen.

Dan ook maar niet meer over straat lopen met een telefoon en portemonnee, want mensen gaan je beroven.

14 januari 2024 om 13:25

Weet je wat ook niet slim is? Een goed leven lijden, want voor je het weet wordt het je misgunt en gaan ze je beroven. Beste is om gewoon een miserabele leven te lijden als zwerver waar je rijke mensen overvalt, want ja dat is toegestaan omdat ze het over zichzelf roepen door er mee te pronken en ze het toch zo goed hebben.

14 januari 2024 om 14:18

Dus niet slim om überhaupt sieraden te hebben? Waarom zou je ze immers hebben en niet kunnen dragen/in huis hebben. Beetje een domme opmerking. Niets mis mee. Voetballers moeten gewoon meer investeren in beveiligingssystemen.

14 januari 2024 om 16:37

Blijf het bijzonder vinden dat succesvolle mensen die hard werken bepaalde keuzes maar moeten laten omdat anders een stel kansloos gespuis het je af komt nemen. Wereld op z'n kop.

Heb het bij grealish ook al gezegd;
Ik snap niet dat die gasten niet 2 beulen van beveiligers desnoods met wapens en 3 dobbermannen hebben lopen.
Ja, het kost geld maar in verhouding wat die mannen verdienen is het een schijntje…

14 januari 2024 om 12:42

Omdat je voor 24/24 beveiliging van 2 mannen een heel leger aan beveiligers nodig hebt. Bijvoorbeeld al 6 per dag als die in shifts van 8 uur werken. Als het er van 6 uur zijn dan worden het er al 8 per dag.

Dat op zich is ook niet genoeg want niemand werkt 7/7. Er even van uitgaat dat die 8 of 6 mannen een vrije dag hebben in de week dan heb je dus voor die dag ook nog eens 8 of 6 mensen nodig. Dat zijn dus al 12 of 16 mensen per week die voor je werken. En dan heb je dus al 6 of 8 mensen die 6/7 voor je werken.

Regel dat maar eens allemaal goed. En dan moet je dus ook 24/24, 7/7 vreemden in je huis hebben. En dus niet gewoon altijd Giovanni en Peter, maar meer dan een dozijn verschillende gezichten.

14 januari 2024 om 12:51

Een eerste barriere om al een ring van beveiliging te hebben is om in een soort van gated community te wonen. Of in ieder geval een wijk met slagboomcontrole oid. Is dan in ieder geval een drempel die je al opwerpt, en vooral het vluchten met voertuigen moeilijker maakt.

Wellicht was dit in Correa zijn geval ook al, maar als ik die verhalen van de afgelopen tijd lees loont het wel om te investeren in extra beveiliging. Vooral in Spanje en Engeland zijn voetballers dikwijls doelwit. Een aantal maanden geleden ook dat interview met die Albanees-Kosovaarse bendeleider in het AD gelezen, die kiezen die voetballers in heel Spanje gewoon uit. Messi wel met rust gelaten, want hij was fan van hem...

14 januari 2024 om 13:16

Ze hoeven niet in huis te zijn.
8 man x 80k is toch een schijntje, en die 8 kan je ook gewoon bij je aan de poort en in je bij huis.
Dat kan een voetballer makkelijk betalen permitteren, je hoeft de beveiliger niet eens te zien.

14 januari 2024 om 13:19

@Lierse met je eens hoor dat het allemaal makkelijk gedacht is, maar er zijn uiteraard bedrijven die deze service aanbieden. Dat hoef je dus niet allemaal te gaan berekenen en regelen. Toch is dat alles behalve een ideale situatie zoals je aangeeft, een gated community die beveiligd is zou een makkelijkere oplossing zijn. Dat is ook geen nieuw concept.

14 januari 2024 om 14:19

Daarvoor zijn toch gewoon maatschappijen die dat alles regelen... Natuurlijk betaal je dan al snel 50k per maand maar als je dat per dag verdient…

14 januari 2024 om 14:24

Lierse1997.
Klopt helemaal niet wat je zegt. Ten eerste beveiligers draaien niet (altijd) shifts van 8uur. Zo werkt het niet hoor. Ten tweede we hebben over miljonairs. Deze jongens kunnen een hele leger regelen.

Verder, de beveiligers hoeven niet per se in het huis te lopen. Ze kunnen ook gewoon buiten (in de tuin) rond hangen of in een buitenhuis. Vanuit daar kunnen ze ook alles in de gaten houden.

En als extra kunnen ze ook wat honden nemen. Een paar, net als die van Messi, eten jou zo op.

14 januari 2024 om 14:30

Ik heb er niet meteen een zicht op, maar geloof je dat er veel privé-personen zijn die 24/7 bewakers bij zich hebben?

14 januari 2024 om 15:09

Ik geloof wel dat veel bekende miljonairs huizen 24/7 zijn beveiligd. Anders ben je gewoon naïef of gewoon dom. Ik vind het zelfs onverantwoordelijk als je vrouw en kinderen thuis hebt.

14 januari 2024 om 15:32

Of er is de optie dat bijna niemand het heeft omdat het moeilijk uitvoerbaar is.

Aangezien ik geen duidelijk beeld heb van die hele arbeidstak is het nogal moeilijk uit te gaan maken welke van de opties het is.

Als je 7x24 beveiliging door 2 man wil hebben, wil dat zeggen dat je daarvoor zo'n 12 man in dienst moet nemen. Je komt dan al dicht in de buurt van een miljoen per jaar aan beveiligingskosten.

14 januari 2024 om 13:17

Elke miljoen is het mij waard.

14 januari 2024 om 15:15

...en wat stelt 1 miljoen per jaar voor als 't gaat om jouw gezins veiligheid?

Uitermate triest, dit soort praktijken verwacht je in een land als Noord-Correa, maar het is nu zelfs in Europa schering en inslag.

14 januari 2024 om 13:24

Nee, juist niet in Noord-Korea*. Dat is een dictatuur waar als je ff verkeerd kijkt, je de doodstraf krijgt.
Om misdaad te bestrijden, moet je kijken naar oorzaken (zoals armoede). Of ja, anders ergens in een dictatuur gaan wonen dus, maar dat is niet echt fijn (op z'n zachts gezegd)

14 januari 2024 om 13:31

Het was een mopje aangezien de speler Correa heet.

Dit krijg je als je denkt dat Europa super veilig is en zulke dingen alleen in Zuid-Amerika en Africa gebeurt. Wanneer leren deze spelers nou dat als je miljonair bent ook goed beveiligd moet zijn...en niet alleen doot camera's op te hangen. Een paar gewapende beveiligers of paar presa canario zouden zulke gebeurtenissen kunnen voorkomen.

En hij wilde al weg bij Atletico, de inbrekers dachten blijkbaar “we moeten snel zijn”.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren