Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Dirk Kuijt wijst na blamage met beschuldigende vinger: ‘De bond...’

Laatste update:

Het Beerschot van Dirk Kuijt ging woensdagavond pijnlijk met 3-0 onderuit bij Lommel SK. Onder meer voormalig Feyenoord-middenvelder Karim Dermane deed de 43-jarige oefenmeester pijn met een doelpunt. Tegenover de Belgische media wilde Kuijt de schuld echter niet bij zijn selectie leggen. De geboren Katwijker wees na afloop juist naar de KBVB, de Belgische voetbalbond.

Sinds de aanstelling van Kuijt, op 28 december van vorig jaar, kwam Beerschot viermaal in actie. Twee duels werden winnend afgesloten, eenmaal deelden de Kielse Ratten de punten en woensdag verloor Beerschot voor het eerst onder Kuijt, die zijn selectie niets kwalijk neemt.

Volgens Kuijt valt de nederlaag te wijten aan het gebrek aan rustdagen tussen twee uitwedstrijden in. Beerschot won zondagavond (19:15 uur) met 1-4 van RFC Luik en moest drie dagen later (woensdagavond, 20:00 uur) weer aan de bak in Lommel. Dit laatste affiche was een inhaalwedstrijd, daar het duel uit speelronde 18 op 19 januari niet doorging vanwege de weersomstandigheden.

Kuijt begrijpt niet waarom de inhaalwedstrijd tegen Lommel woensdagavond gespeeld moest worden, zo zegt hij tegenover de Gazet van Antwerpen. “Die jongens zijn dat niet gewend hé, om zo kort achter elkaar te moeten spelen. De bond had beter even nagedacht en ons afgelopen weekend op zaterdag laten spelen in plaats van op zondagavond. Maar mijn jongens verwijt ik helemaal niets. Het is zaak om iedereen weer fris te krijgen richting zondag.”

Komende zondag neemt Beerschot het in eigen huis om 16:00 uur op tegen Standard Luik Onder 23. Kuijt maakt zich geen zorgen over de speelwijze van zijn elftal. “Ik denk dat we gewoonweg een lesje gekregen hebben in effectiviteit. Uiteindelijk vond ik wel dat we ons spel konden opleggen. We domineerden duidelijk in balbezit en creëerden toch ook wel wat mogelijkheden.”

“Eigenlijk misten we vanavond gewoon de nodige scherpte en frisheid die we de afgelopen weken wel hadden”, gaat Kuijt verder. “Dat is jammer, maar helaas wel iets dat we konden verwachten.”

Ondanks de nederlaag staat Beerschot nog altijd aan kop in de First Division B, met een punt voorsprong op nummer twee KMSK Deinze. Op het tweede niveau van België zorgen het kampioenschap en plek twee aan het einde van het seizoen voor directe promotie naar de Jupiler Pro League. Nummers drie tot en met zes spelen play-offs.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gewoon punten blijven halen dirkie. Zolang we aan het einde van het seizoen promoveren is er niks aan de hand.

Ik ben helemaal geen fan van dorpspastoor Kuyt, maar de berichtgeving rondom hem is wel echt uitsluitend negatief. Er staat heel lullig dat hij gewoon eerste staat en vooral het zoeken van excuses wordt uitgebreid beschreven. We moeten wel eerlijk blijven.

8 februari 2024 om 13:43

Helemaal met je eens hoor. Daarnaast ben ik ook wel benieuwd wanneer kuyt dan had willen spelen. Als je donderdags speelt, dan heb je ook maar 2 hele dagen rust.

8 februari 2024 om 14:48

Maar Dirk is net begonnen, haalde in vier wedstrijden 7 punten. Toen hij begon, stonden ze al eerste. Dan is het wel raar om dat dan nu als prestatie van Dirk te benoemen. Want gemiddeld haalde ze iets meer punten onder zijn voorganger.

Het is knap als hij straks Deinze van zich af weet te houden, en Eisden en Dender onder zich weet te houden maar eigenlijk heeft hij alleen concurrentie van Zulte Warengum. Promoveren gaat dus wel lukken want twee teams promoveren.

Jaar erop wordt het dan Jupiler league spelen, dat is andere koek., Dan zal Dirk echt getest gaan worden want dan moet hij tegen betere tegenstanders. Dan kan Dirk zich onderscheiden (of niet).

"die jongens zijn dat niet gewend om zo kort achter elkaar te moeten spelen. De bond had beter even nagedacht en ons afgelopen weekend op zaterdag laten spelen in plaats van op zondagavond."

En die ene dag die doet het hem?
Beetje triest als je niets anders kunt bedenken dan zo'n drogreden.

8 februari 2024 om 13:43

Jij hebt blijkbaar nooit gevoetbald of niet op niveau. Als je dat niet gewend bent is het zwaar, je batterij voelt al leeg in de eerste helft. Op doorzettingsvermogen begin je aan de tweede maar verre van ideaal. Met een dagje extra heb je voldoende rust om van de wedstrijd bij te komen.

8 februari 2024 om 13:48

Ik snap Kuijt hierin wel maar aan de andere kant snap ik het juist weer niet. Alle voetballers dromen van spelen in de topcompetities, Engeland, Spanje, Italie, Europees voetbal, het nationale elftal van hun land. Als je daar naartoe wilt als voetballer moet je als de sodemieter met jezelf aan de slag en zorgen dat je wel twee wedstrijden in een week kunt spelen. Als je dat niet op kunt brengen heb je een stap hogerop niets te zoeken.

Natuurlijk hoort een club ook dat soort dingen te begeleiden. Maar de drive om op hoger niveau en dus die meerdere wedstrijden per week te kunnen spelen begint bij jezelf als voetballer.

8 februari 2024 om 14:11

@elnino

Het heeft weinig met drive te maken en ik denk eerder dat jij zelf nooit standaard 2 keer per dag getrained hebt voor 6 dagen in de week en daarbij 2 wedstrijden laat staan op professioneel niveau.

Waarom denk je dat bijna alle topclubs na een CL ronde of matig spelen of zelfs punten verspelen? Is het zo dat al die topclubs gewoon niet fit genoeg zijn of is topsport in werkelijkheid gewoon een aanslag op je lichaam tot zelfs ongezond?

8 februari 2024 om 15:02

Hahaha Herosennin44

Ik heb jarenlang Tennis gespeeld voor de Nederlandse ranglijsten en ook toernooien gespeeld op zon beetje ieder continent. Jarenlang 3 uur per dag getraind en op mijn voeding gelet. Ik denk dat ik mijn mening over dit onderwerp wel degelijk kan en mag verkondigen. Hoezo kan het volgens jou niet met drive te maken hebben? Het heeft juist alles met drive te maken.

De ploegen waar jij op doelt in de grote competities spelen week in week uit twee wedstrijden, dat klopt. Dat doen die jongens jaren aaneengesloten met nauwelijks een rustpauze. Hier en daar een interland tussendoor en soms ook nog een EK of WK. Dat is ongezond voor een lichaam en gaat op den duur vreten . Daar heb je helemaal gelijk in.

Maar we hebben het hier niet over jongens die in de top spelen. We praten hier over een 2e klasser uit Belgie die in een competitie speelt met slechts 16 clubs. kortom, Die jongens spelen dus gewoon 1 potje in de week en dat is het. Nu kun je mij niet vertellen dat als je toevallig een keer een wedstrijd tussendoor op woensdag moet spelen je jezelf daar niet eenmalig voor kunt prepareren. of zie ik dat verkeerd?

En ja, dat heeft met drive te maken en niet omwille dat het lichaam niet wilt.

8 februari 2024 om 21:11

Het grote verschil is natuurlijk wel dat topclubs daarop ingesteld zijn en weten dat ze zoveel wedstrijden spelen. Zeker als de directe concurrenten een vergelijkbaar speelschema hebben is dat gelijker. Ik zeg dit overigens zonder te weten of de andere clubs ook dit soort wedstrijden hebben gehad met relatief korte rustperiods. Dus correct me if i'm wrong.Wat betreft drukke speelschema's in het algemeen ben ik sowieso voor minder wedstrijden. Het worden er iedere keer meer en dat heeft gewoon effect op de kwaliteit van de wedstrijden. De hoeveelheid wedstrijden die sommige spelers spelen lijken me eerlijk gezegd ook verre van verantwoord.

Hou toch op. Altijd maar weer dat gejank. Ik speelde vroeger om 10 00 uur om 12.00 uur en om 14.30 en dat zes dagen in de week.
Kerels die trainen, in de bloei van hun leven kunnen niet op zondag en woensdag spelen. Dan zou ik maar gaan darten of sjoelen

8 februari 2024 om 13:44

Op wat voor niveau dan? 18 wedstrijden in de week?

Of was dat in de pauzes van de middelbare school?

8 februari 2024 om 13:46

Op mijn derde en in de vakanties tot en met mijn elfde speelde ik de hele dag door, ik zie het probleem niet

8 februari 2024 om 13:53

ik ging niet naar school, we spijbelden en als we niet spijbelden dan spijbelden de docenten wel.

8 februari 2024 om 14:00

Lijkt me een sterk verhaal dat je op doordeweekse dagen wedstrijden speelden om 10:00u. Dat heb ik nooit gehoord.

Tenzij je met vrienden op een pleintje als wedstrijd telt natuurlijk.

8 februari 2024 om 13:46

Er moet voldoende tijd zijn voor een goed herstel. Mijn inziens is dat, bij deze binnenlandse wedstrijden, gewoon voldoende rustdagen. Lommel en Luik liggen beiden op een uur en anderhalf uur rijden van Antwerpen (beerschot)

8 februari 2024 om 14:40

Precies. Tijd afstand, geen amateur, deskundigen om je te begeleiden enz

8 februari 2024 om 14:12

@cas1

Was dat gewoon buiten of op professioneel niveau of dicht daarbij. Dat betwijfel ik, want als je zelf topsporter geweest was dan begrijp je wat voor aanslag het op je lichaam is.

8 februari 2024 om 14:19

Wat speelde je, harp of viool?

8 februari 2024 om 17:54

Toen ik van de hoofdklasse junioren naar de hoofdklasse volwassenen ging was dat een behoorlijke aanpassing of aanslag op mijn fysiek en conditie. De eerste 5 wedstrijden was ik al kapot na 80 minuten spelen en kon de rest van de dag weinig meer doen, terwijl ik in de jeugd makkelijk 2 wedstrijden achter elkaar aankon. (naja, wel met 2 uurtjes rust ertussen)

8 februari 2024 om 18:16

Ja dat geloof ik best. Die stap is ook zwaar. Maar jij was jong dit zijn allemaal kerels van 20+

8 februari 2024 om 21:14

Wat een rare reactie is dit. Tuurlijk kun je iedere dag gaan spelen, dat kunnen we allemaal wel doen. Feit blijft dat dat gewoon invloed heeft op je prestaties. Zeker als toeschouwer vind ik dat er teveel wedstrijden worden gespeeld, omdat dit gewoon ten koste gaat van de kwaliteit van de wedstrijden

Had Dirk dit ook gezegd als ze gewonnen hadden?

8 februari 2024 om 14:42

Precies, alleen dat gejank bij verlies. We worden steeds softer

Echt belachelijk idd, bij hetzelfde. Gister tot 21:00 gewerkt ivm spoed en vanochtend weer om 8:00 begonnen.

Is het echt zo'n blamage, uit verliezen van de nummer 4? Je vermoedt bijna dat men bij Dirk een bepaalde tendens wil creëren af en toe...

8 februari 2024 om 16:15

Niemand noemt het toch een blamage? Het is alleen dat Dirk heel hard roept zijn team niks te verwijten valt maar dat het komt doordat hij midweeks moest spelen.

Komt toch een beetje gek over, want zijn tegenstander moest toch ook gewoon afgelopen weekend spelen? Die speelde nu toch ook een extra doordeweekse wedstrijd?

8 februari 2024 om 17:25

De titel van het artikel heeft het over een blamage...

8 februari 2024 om 17:45

Ach ja die, ik negeer ze tegenwoordig meestal. Ik kijk eigenlijk alleen nog maar naar het artikel. De titel is me te vaak voor de clickbate. Dekt tegenwoordig nog maar zelden de lading.

9 februari 2024 om 10:08

Haha, ik heb vaak het omgekeerde probleem. Ik lees de titel, trek m'n bek open en dan blijkt dat ik er volledig naast zit.

Tja, als je het niet gewend bent heeft hij wel een punt. Maar er worden zoveel wedstrijden doordeweeks gespeeld dat ploegen 3 keer in 7 of 8 dagen moeten voetballen.
Kijk bijvoorbeeld in de Engelse competities. Dirk weet daar alles van als oud speler van Liverpool.

Tsja, bij Dirk ligt het natuurlijk nooit en te nimmer aan Dirkje zelf...

Waardeloze trainer gebleken die Dirk. Stonden al eerste toen hij tekende. Ben er van overtuigd dat ze daar niet staan aan het einde van het seizoen.

Deze man is na zijn carriere als voetballer een karikatuur geworden. En vooral een blamage voor het trainersvak.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren