Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Casillas verwijdert tweet waarin hij aangeeft homoseksueel te zijn

Laatste update:

Iker Casillas leek zondagmiddag op Twitter uit de kast te komen als homoseksueel. De clublegende van Real Madrid deelde het nieuws op het sociale medium, maar verwijderde zijn tweet later weer. Volgens AS zou het gaan om een grap en was zijn coming out sarcastisch bedoeld vanwege de geruchten over zijn relatiestatus in de Spaanse roddelpers. Josh Cavallo, de Australische voetballer die vorig jaar uit de kast kwam, laat weten teleurgesteld te zijn in Casillas.

"Ik hoop dat jullie me respecteren: ik ben homo. Gelukkige zondag", schreef Casillas op Twitter. De oud-doelman was vijf jaar lang getrouwd met Sara Carbonero, met wie hij twee kinderen kreeg. In 2021 scheidde het koppel. De tweet van Casillas werd vervolgens beantwoord door Carles Puyol, zijn voormalig ploeggenoot bij het nationale team van Spanje. "Het is tijd om ons verhaal te vertellen, Iker", gevolgd door emojis van een hart en een zoen.

Het lijkt echter dat Casillas zijn bericht niet serieus bedoelt. De sluitpost heeft zijn tweet inmiddels verwijderd en volgens AS is het een cynische reactie op de geruchten van zaterdag dat hij een nieuwe vriendin zou hebben. Het blad Socialité berichtte dat de wereldkampioen van 2010 een relatie zou hebben met Alejandra Onieva. Casillas lijkt naar aanleiding van die berichtgeving te hebben gereageerd op Twitter.

Een paar maanden geleden werd gesuggereerd dat de 41-jarige Spanjaard een relatie zou hebben met María José Camacho, wat hij zelf ontkende. Onieva is de laatste vrouw waarmee Casillas in verband werd gebracht, nadat televisiekanaal Telecinco contact had met een vertrouwenspersoon die bevestigde dat 'Alejandra en Iker elkaar zouden leren kennen', hoewel ze daar naar verluidt geen label op wilden plakken. "Iker is al enkele weken aan het daten met de zus van Íñigo Onieva (een mediapersoonlijkheid, red.) en het lijkt erop dat hij behoorlijk opgewonden is", schreef Socialité op basis van die contacten.

Casillas lijkt de geruchten hoe dan ook beu te zijn en wil volgens de Spaanse sportkrant op een cynische manier afrekenen met alle geruchten. Cavallo kwam vorig jaar oktober in een video op sociale media uit de kast als profvoetballer. De verdediger spreekt schande over de inmiddels verwijderde tweet van de voormalig doelman. "Grappen maken over een coming out in het voetbal is teleurstellend. Het is een lastige weg die elke LGBTQ+-persoon moet afleggen. Om mijn rolmodellen en legendes in het voetbal de draak te zien steken met een coming out en mijn gemeenschap is meer dan respectloos..."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
20 hints ??#voetbal
Reacties

Mocht het zo zijn, dan hoeft hij het in ieder geval niet bij Robben te proberen.

Opvallend verhaal wel. Zeker als je die reactie van Puyol erbij neemt. Zou wel vreemd zijn als dit een of andere mop was van hem.

9 oktober 2022 om 16:24

Schijnt dat ze dit deden naar aanleiding van geruchten dat Casillas vreemd zou gaan met Shakira ofzo.

9 oktober 2022 om 16:29

Rare actie dan van kerels die waarschijnlijk een heel media-team achter zich hebben.

9 oktober 2022 om 16:39

Lierse

Als anderen er grappen over maken / roddels verspreiden, zou ik me deze reactie goed kunnen voorstellen. Alleen als je wereldberoemd bent, is het niet zo verstandig (of respectvol) om dat op internet te zetten.

9 oktober 2022 om 16:40

Net daarom dat het raar is. PR-gewijs is het gewoon een matige tot slechte zet.

9 oktober 2022 om 16:49

Klopt, maar het lijkt er dus op dat ze dit gewoon zelf doen. Een foute tweet is zo geplaatst.

9 oktober 2022 om 17:00

Het is al bekend dat hij gehackt is.

9 oktober 2022 om 16:27

Het is een beetje misplaatst gezien de problemen die er toch wel spelen omtrent dit onderwerp. Maar ach, laten we het ook allemaal niet te zwaar maken.

9 oktober 2022 om 16:31

Een ramp/schande is het zeker niet inderdaad. Ook wel allerminst geslaagd te noemen als je het na nog geen uur zelf al verwijderd.

9 oktober 2022 om 16:33

Totdat je van dichtbij hebt meegemaakt dat uit de kast komen nog steeds lastig is en zelfs kan leiden tot het beëindigen van je leven na jarenlange depressie. Maar ach laten we grapjes over geaardheid niet zo zwaar maken.

9 oktober 2022 om 16:41

@rochus

Dat is ook vreselijk, en daar moeten ook geen grappen over gemaakt worden. Als je zoiets meemaakt hakt dat er in.

Maar probeer je ook te verplaatsen in mensen die iets meemaken, en die niet jouw achtergrond hebben. Iedereen maakt weleens een grap over iets dat bij anderen in specifieke omstandigheden keihard aan kan komen. Maar daar is niet iedereen de hele dag mee bezig. Ik zit ook al lang in een depressie, en vind het ook weleens kwetsend als mensen zeggen "ik was vandaag echt depressief over het weer". Die mensen hebben geen idee. Maar zij hoeven niet de hele dag met mij bezig te zijn.

9 oktober 2022 om 16:47

@vernon volkomen mee eens, maar het staat mij dan ook vrij om mensen die hier niet direct over nadenken de andere kant te laten zien. Overigens niet fijn om te horen dat je met een depressie kampt. Ik hoop voor jou dat je goede begeleiding krijgt in je herstel en dat je een omgeving hebt die je de ruimte en aandacht geeft die je nodig hebt. Ik wens je veel kracht toe.

9 oktober 2022 om 16:51

Dankjewel man, zeer begripvolle reactie. Ik heb sinds begin dit jaar eindelijk goede hulp en er zit de laatste maanden duidelijk beweging in, maar het is pas voorbij als het echt voorbij is.

9 oktober 2022 om 16:27

Lijkt me eerder een hack dan een prank o.i.d.

9 oktober 2022 om 16:46

Het is een ‘grap’ die Casillas en Puyol uithalen jegens de Spaanse pers omdat Iker gelinkt word diverse verschillende vrouwen waar hij zogenaamd een relatie mee zou hebben.

9 oktober 2022 om 16:51

Is dat al bevestigd ja? Heb een hogere pet op van zowel Casillas als Puyol dan dit namelijk.

9 oktober 2022 om 16:56

Nou ja, vind het niet opvallend. Dit was duidelijk een grap hoor. Media moet natuurlijk weer wat van maken.

9 oktober 2022 om 17:10

Waarom mag je over homoseksualiteit geen grappen maken? Dat de ene homo licht geraakt is betekent niet dat ze dat allemaal zijn.

9 oktober 2022 om 17:15

Tegenwoordig mag je alleen nog grappen maken over de hetero persoon, anders ben je meteen een homofoob. Lastige tijd, vervelende tijd.

9 oktober 2022 om 17:19

Je mag perfect moppen maken over homoseksualiteit. Echter trek je met dit soort publieke ‘moppen’ het hele proces van een coming out in het belachelijke.

9 oktober 2022 om 18:02

Aze/che

De vraag is dan hoeveel mensen je ermee kwetst. Als jij met heterovrienden in de kroeg staat kwets je niemand. Als je wereldberoemd bent weet je zeker dat je een substantieel aantal mensen gaat kwetsen. Dan moet ie het nog steeds zelf weten, maar dan moet ie ook niet zeuren als hij kritiek krijgt. Dat is namelijk ook gewoon toegestaan. Veel mensen roepen “er mag niks meer”, maar dat is bullshit. Het mag gewoon. Je moet alleen niet raar opkijken als je de bal teruggekaatst krijgt.

Wat ik dus in het andere topic al aangaf, er is hier ook een verhaal in omloop dat het een campagne zou zijn om sporters uit de kast te laten komen

9 oktober 2022 om 16:52

Dat zou mooi zijn, maar dan moeten ze die tweets niet verwijderen

Zou het prachtig vinden als het echt een sneer was. Hopelijk komen ze niet met: ik was gehackt

9 oktober 2022 om 16:25

Waarom zou je dat prachtig vinden?

9 oktober 2022 om 16:42

Nou hij heeft zojuist aangegeven dat hij gehacked was

9 oktober 2022 om 16:47

@d.costa, Pfff, echt heel jammer Dat hebben we al 10000x gehoord.

@ajaxxxlove, nu niet meer relevant maar voor originaliteit scoort hij al pluspunten. Vind het sws leuk als atleten voor ophef zorgen en media trollen vind ik ook altijd leuk om te zien

9 oktober 2022 om 16:50

Maar what up met Puyol dan? Beiden gehackt? Gaan ze beiden deze domme excuus gebruiken?

9 oktober 2022 om 16:56

Geloof er niks van dat ze gehacked zijn maar zeggen dat je gehacked bent is de beste oplossing als je al het gezeik weer ziet.

9 oktober 2022 om 16:58

Naja, de vraag blijft staan; waarom vind je het prachtig als een topsporter 'sneert' naar zoiets?

9 oktober 2022 om 17:00

@d.costa, ik geloof er ook helemaal niks van, zou wel grappig zijn als Puyol er niet in meegaat. Ben benieuwd

9 oktober 2022 om 21:12

Nope, die heeft net zijn excuses aangeboden aan de regenboog community. En het spijt hem heel erg dat hij die grap maakte, er zat geen kwade bedoeling achter die grap.
Zo zie je maar hoe snel je moet zwichtten voor deze community.Je zegt niet eens iets slechts over ze, je verspreid geen haat, je doet ze geen kwaad. En toch gaan ze tot het diepste gaatje om het kwade in je te zien en je online te lynchen. Ze krijgen hun aandacht door slachtoffertje te spelen.

9 oktober 2022 om 16:45

Wat is er zo prachtig aan het gebruik van een gemeenschap die in de voetbalwereld ontzettend wordt onderdrukt voor een al dan niet grapje over een klassiek first-world problem

9 oktober 2022 om 16:49

Ja echt prachtig als je niet mag zijn wie je bent. Man man man, kansloze en trieste reactie dit. Geeft maar weer eens aan hoe groot dit probleem in de voetballerij is.



Poeh, hoe twee grootheden in het voetbal in een keer hun respect bij mij verliezen. Niks om grappen over te maken, zeker niet in zo'n katholiek land als Spanje of als onderdeel van een sporttak die homo's nog net niet uitkotst.

Edit: Misschien is er in het artikel iets aangepast, maar ik doel hiermee op het feit dat Iker en Puyol overduidelijk nã­et uit de kast zijn gekomen. Zulke helden laten mij hiermee zien dat het eigenlijk hele kleine persoonlijkheden zijn. Dan verlies je mijn respect.

9 oktober 2022 om 16:29

Ze zijn hier alleen katholiek tijdens de Pasen en als de dag van de patroonheilige van hun dorp of stad gevierd wordt 😜 Plus Spanje is qua wetgeving wat betreft homohuwelijk, euthanasie en overige ethische zaken net zo liberaal als Nederland

9 oktober 2022 om 16:35

In de grote steden en de jongere generaties misschien, maar je maakt mij niet wijs dat de kerk daar niet nog altijd een grote rol speelt bij de gemiddelde spanjaard

9 oktober 2022 om 16:48

Ik zit in een dorpje Jalón (Xalo op zijn Valeciaans) ligt in de provincie Alicante dat heeft nog geen 3000 inwoners en ik kan je verzekeren dat de kerk hier echt geen grote rol speelt. Heb ook heel veel tijd en jaren in Chipiona (Cádiz) doorgebracht, oké is wat groter, maar ook daar speelt de kerk geen grote rol, ja wat ik al aangaf vooral met Pasen, dan is iedereen in de weer met hun Semana Santa broederschap en tijdens de dag van hun patroonheilige met de processie

9 oktober 2022 om 16:50

Ok, dan zul je wel gelijk hebben. Misschien moet ik minder Zorro kijken en meer vakanties naar Spanje boeken. Ik vind het nog steeds dom, laat dat wel duidelijk zijn.

9 oktober 2022 om 16:41

Hoe kan hij nou respect verliezen, zijn prijzen blijven staan en zijn kwaliteit was hetzelfde. Door zijn geaardheid verliest hij respect? Beetje close minded. Hij is gelukkiger met een man dan een vrouw, maar keepte als een gentleman en heeft zieke geschiedenis geschreven. Dit motiveert toch alle homo's om ook zoiets te doen en impact te maken. Dat andere homo's uitkotsen, dat is hun eigen probleem. Ik zou willen dat hij voor Oranje keepte, dan hadden wij het WK gewonnen.

9 oktober 2022 om 16:44

Ehm hij verliest niet zijn respect om zijn geaardheid, hij verliest zijn respect wegens grappen over geaardheid. Even goed lezen. Zo te zien heb je ook alleen de kop gelezen, en niet het hele artikel.

9 oktober 2022 om 16:43

Ja want uit de kast komen heeft zo'n groot verschil. Waar nog in elke stadion homo als scheldwoord gebruikt wordt. Sinds die Australiër en Amerikaan uit de kast zijn gekomen is er zoveel veranderd toch?

9 oktober 2022 om 16:46

Nee, want Casillas komt duidelijk niet uit de kast. Daar doel ik op. En dan verlies je mijn respect

9 oktober 2022 om 16:48

Jezelf gewoon kunnen zijn in de openbaarheid maakt een groot verschil ja.

9 oktober 2022 om 17:15

Prima toch. Blijven 2 grootheden die gewoon een geintje hebben gemaakt. Dit brengt verder geen wijziging in de situatie.

9 oktober 2022 om 17:16

@lierse, dat kunnen ze ook zonder uit de kast te komen toch. Zou me een worst wezen wie er homo is en niet.

9 oktober 2022 om 17:21

Je beseft toch dat in de kast zitten inhoudt dat je naar de buitenwereld doet uitschijnen dat je hetero bent? Dus nee dat is niet mogelijk.

9 oktober 2022 om 18:04

Hij hoeft het niet te ontkennen. Maar persoonlijk zie ik uit de kast komen dat je de hele wereld vertelt wat je geaardheid is. En dat hoeft voor mij niet.

9 oktober 2022 om 18:05

Juvedeef

Dat is nou net het punt. Openlijk kunnen zijn wie je bent betekent dat je niks wezenlijks hoeft achter te houden. Dat kan ie geaardheid zijn, je religie, je (geestelijke) gezondheid, whatever.

9 oktober 2022 om 19:31

Ja maar waar komt het vandaan dat we alles maar moeten roepen over onze geaardheid, religie en dat soort zaken. Ik heb nooit begrepen waarom alles maar op social media en in het nieuws geroepen moet worden. Je overtuigt de mensen die er tegen zijn echt niet door het openlijk te roepen. Denk echt dat bepaalde mensen niet te redden zijn.

9 oktober 2022 om 22:44

Ik weet het niet, ik ben blank hoog opgeleid, hetero en man, dus heb me nooit uit een hokje hoeven ontworstelen. Maar ik stel me voor dat ze niemand willen overtuigen, maar gewoon zichzelf willen zijn zonder afgezeken te worden. En als je lang onderdrukt bent, dan wil je je kunnen uiten. Ik ben nooit onderdrukt dus heb die behoefte niet.

Het zal me een worst wezen wat zijn geaardheid is, iker blijft voor mij iker, die fantastisch dingen liet zien in het maagdelijk wit een eeuwig legende van de club.

9 oktober 2022 om 16:25

Een maagdelijke worst welteverstaan

9 oktober 2022 om 16:58

Naja eerlijk is eerlijk, hij was wel Messi zijn b.. 😉

Dit verhaal doet me denken aan Hitzlsperger. Hij zat in hetzelfde schuitje toen hij nog profvoetballer was.

Schandalig. Een onderwerp wat zo beladen is in het voetbal en waar veel voetballers mee worstelen mede door de onderontwikkelde gasten die in het voetbal actief zijn (o.a. supporters) misbruiken om je punt te maken. Mocht dit ene "grapje" zijn van Iker dan mogen daar wat mij betreft consequenties aan vast zitten. Hij is een icoon en moet weten dat datgene wat hij zegt impact heeft. Je zult als profvoetballer maar worstelen met je geaardheid en een grootheid maakt er een grapje over vanuit eigen gewin. Bah schandalig.!

9 oktober 2022 om 16:34

(Juridische) gevolgen voor het maken van grappen maken, ook al zijn ze onsmakelijk/niet-stijlvol, lijkt me echt een doemscenario te zijn. Er zijn uiteraard restricties maar die zijn duidelijk vastgelegd.

9 oktober 2022 om 16:37

Wie heeft het over juridische gevolgen. Wellicht heeft hij nog sponsorcontracten dan mogen die verscheurd worden wegens het in diskrediet brengen van een merk o.i.d. Er zijn sponsorcontracten om minder verscheurd.

9 oktober 2022 om 16:39

Hoe moet ik weten wat jij bedoelt met ‘consequenties’? Vandaar dat het tussen haakjes staat.

9 oktober 2022 om 16:43

Dan kun je voortaan in plaats van een aanname doen ook gewoon vragen wat iemand bedoelt. Excuus voor mijn kort lontje, zie mijn reactie hierboven. Ik vind grapjes over geaardheid gewoon niet OK in een wereld waarin iedereen gewoon moet kunnen zijn wie hij of zij is.

9 oktober 2022 om 16:49

Ik vind het zelf ook geen goede mop. Want zoals je aangeeft is het een uitermate gevoelig onderwerp. De reactie van Cavalho vind ik dan ook een zeer goede.

9 oktober 2022 om 16:42

Ik vind het een geweldige grap!! Mensen moeten gewoon dealen met wie ze zijn. We moeten stoppen met alles maar erg vinden, omdat er misschien hier een probleem mee heeft.

9 oktober 2022 om 16:50

Geweldig grap, totdat een van je beste vrienden uit het leven stapt net omdat andere dit als grap zien. Lachen man! Ik kom niet meer bij. Ik ga er maar vanuit dat je gewoon een gebrek aan empathisch vermogen hebt en dat het in essentie niet aan jou ligt.

9 oktober 2022 om 16:59

Leg uit, want dan snap ik het overduidelijk niet. Is het de grap dat ze homo zijn terwijl ze dat niet zijn? Of is dat grap dat ze zeggen dat ze homo zijn terwijl ze dat niet zijn? Of is de grap het woord homo? Of zit er een signaal in die 'fijne zondag'?

9 oktober 2022 om 17:38

Indien iemand uit het leven stapt om een grap, dan is er inderdaad iets mis met die persoon. In mijn vriendengroep heb heb ik ook homo's en dit spotten ook gewoon met zichzelf. Net als iemand dat die bijvoorbeeld te dik is of zoals ik kaal is.

9 oktober 2022 om 17:39

Grappen behoor je niet uit te leggen. Je begrijpt het of niet.

9 oktober 2022 om 16:56

Hoe weet je dat veel voetballers ermee worstelen?

9 oktober 2022 om 17:06

Statistiek. 2,5% van de mannen is homo. Er is geen enkele aanleiding om te stellen dat dit percentage bij voetballers hoger of lager zou zijn. 46% van de voetballers in Nederland geeft aan dat het lastig uit de kast is te komen. Aannemelijk is dat in andere minder liberale landen een hoger percentage is. Het aantal homofobe incidenten (o.a. spreekkoren) in het voetbal is schrikbarend hoog. Ik heb geen exacte cijfers, maar zelfs voor jou zou bovenstaande gegevens (en ik kan nog wel even doorgaan) voldoende moeten zijn om mijn stelling voor waarheid aan te nemen. Anders stel ik aan jou de vraag: waarom denk jij dat voetballers er niet mee worstelen?

9 oktober 2022 om 19:59

Dat soort statistieken vind ik vrij nietszeggend. Worden vaak over een x mensen gedaan en als je dat over een nog grotere groep gaat houden, kan de uitslag heel anders zijn. Ik zeg ook niet dat het minder zijn dan jij beweert, maar met zekerheid zeggen dat jij gelijk hebt vind ik ook niet juist.

9 oktober 2022 om 23:57

Aze/che

De professionele voetbalwereld is erg groot. In Nederland 18 eredivisieclubs met pakweg 25 spelers per club. Dat zijn al 450 spelers. Ook nog zoiets in de KKD. 900 man, en nul homo’s? Geloof ik niks van. Extrapoleer dit dan naar andere Europesen landen, de twee hoogste divisies in Engeland (vast minstens 1000 man), dan kom je al gauw op veel meer dan 10.000 spelers. En nul homo’s? En niet alleen dit jaar, maar al decennia, waar hooguit een handvol spelers na hun carrière uit de kast kwamen. Statistisch zou dat een volkomen anomalie zijn.

Wat een goeie grap zeg, haha!

9 oktober 2022 om 16:38

Migi je gaat toch niet stiekem vreemd Dapper van Iker dat hij ervoor uitkomt, het maakt me echt niets uit op welke geslacht hij valt.

Als dit een reactie op de genoemde geruchten is hier niets mis mee. Maar natuurlijk moet de huidige maatschappij hier weer een groot probleem van maken.

Het is maar dat het gewoon een superster is en de hele voetbalwereld nu wordt gedicteerd vanuit de regenboog cultuur. Anders is dit niks bijzonders om over te schrijven. De insteek van Iker was niks kwaadaardigs, het was puur om te klote met de pers die continue iets zoeken om over te schrijven. De pers in Spanje maakt het leven van spelers echt zuur, continue achter hun privé leven aanzitten. Je voelt je gewoon achterna gezeten. Ja dan probeer je de pers op deze manier voor lul te zetten. Maar dan heb je nu het woke volk dat geen enkele kritiek of nuance op homoseksualiteit accepteert, hoe onschuldig ook. Dus nu wordt je doordat iedereen op z’n teentjes is getrapt weer door de pers neergezet als homophobe.
Dus een beetje dom van Iker dat hij dit deed, hij moest beter weten met zijn status en de huidige samenleving.
Als je iets zegt met betrekking tot homosexualiteit dan moet je of zelf gay zijn en D*ck sucken of je moet positief zijn en het promoten. Anders dan dit dien je geen mening te hebben, heb je het wel dan gaan ze met het cancel stafje zwaaien.

9 oktober 2022 om 17:12

Als dit de maatstaf is dan mag ik zeker ook grapjes maken over geloof of afkomst. Joden, Moslims, Turken, Marokanen, Zwarte Piet, Homo's, Lesbiennes etc? Waar leg je precies de grens?

9 oktober 2022 om 17:33

Waar ligt de beledigende factor in zijn tweet?
Stel hè , gewoon als random voorbeeld. De media fotografeert Iker na een dagje stappen en zij proberen het beeld te schetsen dat hij overmatig alcohol consumeert en altijd dronken is. En als banter reactie schrijft Iker “ik ben moslim geworden respecteer mij” , is dit beledigend richting moslims?
Nee, het incinueert gewoon dat je kloot met de media omdat ze je proberen te schetsten als een alcoholist en moslims drinken veelal geen alcohol, dus zo laat je zien dat je de media niet serieus moet nemen met hun verhalen.
Zelfde in dit geval, de media loopt over je heen komen continue met verhalen over z’n liefdes leven, het ene gerucht van een vrouwelijke vlam na de ander. En hij zegt “respecteer mij ik ben homo”, ook om te klote met de media.
Honestly ik zie er geen kwaad in. Zou hij hebben gezegd, m’n buurman heeft apenpokken ik wist niet dat hij homo was. Ja dan koppel je homosexualiteit aan iets negatiefs. En daar ligt de grens naar mijn mening. Insinueer je iets negatiefs of beledigends over een groep, ja dan kan je op het matje worden geroepen.

Maar vertel mij wat er negatief was over Iker zijn opmerking. Want ik zie het echt niet.

10 oktober 2022 om 00:04

Zizou, ik vind de grap zelf idd niet erg beledigend. Als hij hem maakt nav vage roddels en de media zo te kakken wil zetten. Maar dat is vanuit het perspectief van een heteroseksuele man.

Vanuit het perspectief van een jonge homo die leeft in een conservatieve wereld, misschien wel de ultraconservatieve voetbalwereld, zijn dit soort opmerkingen echter veel ingewikkelder. Er wordt luchtig gedaan over iets wat voor hen zeer zware kost is.

De grote vraag is denk ik vooral wat je als bekende persoon wel en niet op internet moet zetten. Deze grap was in de kroeg erg geslaagd geweest denk ik. Maar op internet voor een miljoenenpubliek: nee

Ik mag hopen dat het een grap was oid. Wat een smeerlap ben je dan zeg. Val je op mannen, haal je zo'n parel van een dame van de markt.

Overigens teleurgesteld in die Australier. Enorm veel respect voor hem en zijn coming out maar waarom moeten al die vertegenwoordigers van lgbtq en andere 'linkse bewegingen' altijd zo'n bezemsteel in hun achterste (no pun intended) hebben en zo zelfingenomen zijn zeg.

9 oktober 2022 om 21:52

Ik denk dat je zelf al antwoord geeft op je vraag 😉

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren