Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Bedragen in Engeland over de kop: ‘Het is gekkenwerk, gewoon triest’

Laatste update:

Dat de transferbedragen in Engeland te gek voor woorden zijn heeft manager Steve Bruce van Hull City nu ook door. De club betaalde twaalf miljoen euro voor Abel Hernández, een international van Uruguay. Voor dat bedrag kon Hull City in Engeland geen speler van naam kopen.

/

“Wij wilden Jordan Rhodes van Blackburn Rovers hebben en 12,5 miljoen euro was niet genoeg. Waar konden we nog een Engelse of Britse aanvaller vinden voor dat geld? Triest, eigenlijk”, begint Bruce in gesprek met Sky Sports. “Ik kijk altijd eerst naar de Engelse markt, maar de waarde moet wel logisch zijn. Niet respectloos bedoeld richting Rhodes, maar nu hebben we voor hetzelfde bedrag een international van Uruguay.”

“Abel heeft ons minder gekost dan Ross McCormack, die voor dertien miljoen euro naar Fulham ging. We kunnen ons beter richten op het buitenland dan de spelers in Engeland, die zijn gewoon veel te duur. Het is gekkenwerk, maar wij hebben nu wel een uitstekende aanvaller. Uruguay is de nummer zes van de wereld en hij is achter Edinson Cavani en Luis Suárez hun belangrijkste aanvaller. Opmerkelijk.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Niet alleen in Engeland, in het hele voetbal schieten de bedragen sneller de hoogte in dan wolkenkrabbers in Dubai. Ik gok dat die 100 miljoen van Bale over een tijdje niet meer zo bijzonder zal zijn..

14 september 2014 om 15:45

Het zijn in 1e instantie de clubs uit Spanje en later Engeland die de transfermarkt volkomen verpest hebben. middelmatige voetballers kosten daar ineens 12 miljoen of meer en de "top" daar betaal je nu 80 of 90 miljoen voor. Ik blijf erbij dat clubs die hun zaken netjes op orde hebben op een gegeven moment zullen winnen, het is een kwestie van lange adem en dan gaat die ballon uiteen spatten.

14 september 2014 om 16:01

Het is allemaal begonnen met clubs die overgenomen zijn door mensen met veel. Clubs als city, chelsea, psg, monaco hebben het verpest. Om mee te blijven doen zijn real barca bayern en nu ook utd strooien ze met geld alsof het water is....

14 september 2014 om 16:02

Bale is de internationale maatstaaf geworden. Als mijn buurman voor zn huis van 100.000 ineens 200.000 krijgt dan vraag ik dat ook voor mijn huis. Degene die mijn huis wil kopen zal dan zeggen dat de huizen in onze straat nou eenmaal 200.000 kosten.

14 september 2014 om 16:08

Onzin, het begon met een club als Lazio die meer dan 40 miljoen voor spelers neerlegde.

En Engelse spelers zijn duurder dan niet-Engelse spelers. Voor Chambers betaal je gewoon drie keer zoveel als voor Martins Indi, terwijl Chambers minder bewezen heeft.

14 september 2014 om 16:08

Onzin Real was de eerste zij gaven al dat geld uit voor de Galactico's

14 september 2014 om 16:15

Rond het jaar 2000 betaalde Juve 50 miljoen voor Buffon, Lazio 55 miljoen voor Crespo, Real 60 miljoen voor Figo, Mendieta, Vieri, Veron, Thuram, Nedved, Rui Costa en Overmars vertrokken in die tijd ook voor 40 miljoen of meer naar een andere club. Tussen 2003 en 2008 was het vrij rustig, met enkel Robinho die voor meer dan 40 miljoen verkaste, en vanaf 2009 is het weer enorm hoog.

14 september 2014 om 16:23

@janta:
En liever vandaag dan morgen!!
Vooral vanuit Madrid & Barcelona wordt die carrousel aangezwengeld, en dat meer dan frequent met grensoverschrijdende financieringen van diverse Spaanse banken, die op hun beurt weer om steun komen bedelen bij de Centrale bank.
En Europa steunt dat zooitje ongeregeld op haar beurt weer stoïcijns.

Financial fair-play??
Laat me niet lachen..

Wegwezen, Platini, wegwezen Blatter..

14 september 2014 om 16:43

Ben het helemaal eens met je laatste zin, al zal er de komende 10 jaar wel geen eer meer te halen zijn.

14 september 2014 om 16:54

Helemaal mee eens. Er zijn ook goede voorbeelden: Bayern Munchen en Ajax bijvoorbeeld. Bayern geeft ook geld uit als het moet, maar dan wel eigen geld. Zo hoort het voor alle clubs te zijn.

14 september 2014 om 17:09

Ja, dat heb ik eigenlijk nooit begrepen....waarom zijn engelse spelers duurder voor engelse clubs? Er is toch geen minimum aantal engelsen dat je op moet stellen, want de meeste clubs spelen maar met 2 Engelsen of zo.

14 september 2014 om 17:30

En toen kwam de financiële crisis die huis weer naar de werkelijke waarde bracht. Voetballers zijn na hun 32e afgeschreven je huis niet.

14 september 2014 om 19:13

Er is een minimum aantal Engelsen dat ingeschreven moet staan in de selectie. Bij de CL is dat 8 van de 23 meende ik, vandaar zijn de Engelse toppers zo duur.

14 september 2014 om 16:06

Is al niet meer bijzonder na aankopen suarez neymar en James nabij de 100 miljoen

14 september 2014 om 16:45

Suarez kan ik nog begrijpen. Die kerel is overal waar hij gespeeld heeft topscorer van de club en soms competitie geweest. Waar hij ook speelde zet hij zich voor 110% in. James en Neymar daarentegen zijn al op te jonge leeftijd duurbetaald.

14 september 2014 om 18:31

@Ypuh. Precies wat jij zegt. Neymar en James zijn te jong om zoveel voor te betalen. Suarez heeft daarentegen veel bewezen en is op zn top. Zelfde geld voor Bale trouwens maar ik vind Suarez persoonlijk beter. Bale was geen 100 miljoen waard. 50 zou op zn plek zijn. En bij Suarez, jaa.. 75 denk ik

14 september 2014 om 16:43

Klopt, zie maar naar het kleine Lokeren dat 8 miljoen vroeg voor een Vanaken.

Die heeft net zijn eerste seizoen achter de rug in de hoogste divisie. Weliswaar degelijk, maar 8 miljoen voor een neofiet?

Belachelijk is het.

14 september 2014 om 18:55

Jij hebt het hele punt van de tekst niet begrepen. Het gaat zich niet erover dat er steeds hogere bedragen worden betaald. Het gaat erom dat Engelse clubs nu ook altijd de hoofdprijs vragen voor Engelse spelers. En dat je voor datzelfde geld vaak een hoger aangeschreven speler uit het buitenland hebt. Wat klopt als een deur. Kijk naar Luke Shaw. Als die niet Engels was, had men nooit 30 miljoen voor hem gevangen.

14 september 2014 om 22:22

@deem. Klopt. Nooit begrepen, maar als ze het zo spelen kun je je ook afvragen waarom nederlandse clubs daar niet in springen. Gewoon jeugdige afvallers bij MU en dat soort clubs ophalen, fatsoenlijk opleiden, belangrijk maken in je team en dan voor Luke Shaw bedragen verkopen aan Engelse clubs. Klinkt op zich logisch. Ik vraag mij af wat de reden is dat ze het niet doen.

15 september 2014 om 00:18

Dat staat volgens mij echt niet los van wat ik zei. Sinds de Spurs het voor elkaar kregen om circa 100 miljoen te vangen zijn de andere clubs met hetzelfde standpunt onderhandelingen ingegaan, onder het mom van 'wie niet waagt...' Helaas is de voetbalwereld krankzinnig geworden, want het lukt vaak ook nog.

Amen...
Ze kijken je wellicht raar aan in Engeland, maar als een degradatuekandidaat in Engeland hun transfergeld alleen spendeert in het buitenland heb je binnen no time een zeer degelijk team wat in de subtop mee kan doen.

14 september 2014 om 15:59

Inderdaad. Genoeg goeie spelers die voor zo'n bedrag gekocht kunnen worden. Ik snap wel dat PL club veel geld vragen voor hun spelers, maar Championship clubs maken het wel een beetje te bond.

14 september 2014 om 16:10

Ehm, in de Championship gaat meer geld om dan in de eredivisie. Alleen al aan tv-inkomsten bijvoorbeeld, dat is al een enorm verschil. En ook het niveau van de championship doet niet onder aan veel eredivisieclubs. Uit de Eredivisie zouden misschien 5 clubs mee kunnen draaien in de middenmoot van de PL, maar dat is het dan echt wel. Heerenveen en Groningen zijn ongeveer het niveau van de championship, een team als Excelsior is League one of League two.

14 september 2014 om 18:35

Maar het blijft de lage divisie. Het is belachelijk dat een tweede divisie speler zo veel moet kosten.

het is ook echt absurd. als je bijvoorbeeld kijkt naar carroll vs suarez, die beide tegelijk van club veranderde een paar jaar terug. voor carroll werd veel meer betaald dan suarez en kijk waar beide spelers nu staan. ik zou nooit meer een engelse speler kopen en de engelsen uit je eigen jeugd halen, misschien dat een andere club je dan ook rijk maakt

14 september 2014 om 16:02

Dat is precies wat clubs als southampton doet. Als je ziet wat zei binnen halen aan geld door de engelse spelers, dat gaat nergens over. En waarvoor... zo bijzonder zijn ze niet. Niet voor niets dat de grote ploegen zo weinig engelse spelers hebben. Je kan beter geld uitgeven voor een europese topper, dan geld uitgeven aan een maybe uit engeland.

14 september 2014 om 16:11

Er zijn wel spelers die het waard zijn, een Rooney bijvoorbeeld, en ook spelers als Henderson, Ramsey, en waarschijnlijk ook Chambers en Welbeck zijn hun geld waard. Niet iedere speler, maar ook lang niet iedere Britse speler is een flop.

Ik kan er alleen maar om lachen. Dat geld komt uiteindelijk uit de zak van supporters en sponsors/reclame. Dat moeten die mensen zelf weten. De clubs vervreemden daardoor hun fans van de clubs, de zaak gaat daar vanzelf een keer imploderen als iedereen die nep-wereld zat is. En als het niet gebeurt, ook prima.

Voor Nederland is het per saldo een voordeel. Als wij ons hoofd niet op hol laten brengen, dan houden de Nederlandse clubs financieel keurig het hoofd boven water dankzij al dat geld uit de rijkere competities. Kijk naar Feyenoord, jarenlang zwoegen om er financieel bovenop te komen, en met 4 transfers is alles opgelost.

De voetbalwereld wordt financieel gezien steeds lelijker.
Of een speler het wel of niet waard is, dat is een keuze van een club.
Maar het zou mooier zijn wanneer er een beheersing komt in de markt, en dat clubs met schulden/verlies veel strengere restricties krijgen.
FFP is een lachtertje, met voorwaardelijke geldstraffen, kans op tegemoetkoming boete, en huurconstructies via omwegen.
Wat dat betreft kan er een hoop beter en zou men best eens kunnen afkijken bij Amerikaanse profsporten waar ook bizar veel geld in omgaat maar er wel meer eerlijkheid aanwezig is op financieel concurrentie gebied.

En morgen zegt de EU: "vanaf volgende week mag je geen transfersom meer plakken op eens mens".

Ik kijk alvast uit naar de gigantische implosie die daarop zal volgen. Het voetbal zelf zal niet verdwijnen, dat is groter dan het leven en zal nog bestaan wanneer de mens al lang is uitgestorven.

14 september 2014 om 19:29

Dat hebben ze eigenlijk al gezegd met het Bosmanarrest ; eigenlijk zijn al die gekke sommen de afkoopsommen voor het verbreken van een nog lopend contract.

14 september 2014 om 20:30

Maar die 'verbrekingsvergoeding' staat niet in verhouding tot het loon.

Vanaken bij Lokeren heeft een neo-eersteklasser contract. Ze willen hem wel meer betalen, maar dan moet ie verlengen en dat wil hij niet.

Hij heeft dus een klein contract, toch vragen ze 8 miljoen voor hem.

Maar die jongen heeft absoluut niet het loon van een speler die 8 miljoen waard is.

Door die hoge afkoopsom is er natuurlijk niemand die dat wil betalen, waardoor hij noodgedwongen bij Lokeren moet blijven. Dit terwijl hij eigenlijk wel weg wou gaan naar Club Brugge.

En door bovenstaande wil de EU dat transfersysteem slopen. Dit druist in tegen het vrij verkeer van personen, arbeid, diensten en goederen.

Als ze echt willen kunnen ze al met de bestaande wetgeving héél dat transfersysteem opblazen. Er is maar 5 minuten politieke moed voor nodig.

U moet weten Joris, dat de EU al meer dan 10 jaar aan het praten is met Fifa en Uefa en die gesprekken gaan moeizaam. Maar op een dag is het echt over hoor.

14 september 2014 om 21:05

Ik ben zelf Belg dus ik ben op de hoogte van het verhaal Vanaken-Lokeren-Club Brugge.

En dat van die 5 minuten politieke moed ; dat heeft Leterme ook gezegd in 2007 voor de splitsing van Bhv. Uiteindelijk heeft hij die 5 minuten politieke moed nooit kunnen waarmaken.

Ik ben benieuwd hoe het zal gaan met die transfersommen. Natuurlijk is het pervers maar ik vrees dat dit nog minstens even lang zal duren als die fameuze splitsing. Ik geloof dat die splitsing rond de 40 jaar geduurd heeft.

Engeland maakt het hele voetbal kapot, clubs uit de 2e divisie hebben nog grotere begrotingen dan ajax en psv.
Word tijd dat er een grote club omvalt zodat er een omslag komt in het voetbal.

14 september 2014 om 17:55

Ze hebben het uitgevonden en verpesten het ook zelf weer, goed bezig daar op dat eiland.

Wie kan mij zeggen : wie zit er achter FFP ?
Ik geloof namelijk niet in die ffg.
Als er grote namen achter of in het bestuur zitten,dan is er één waarheid als een boom:
De ene grote gaat nooit of te nooit een andere grote iets in de weg leggen.
Zolang als de mensheid bestaat,is dat nooit gebeurd en dat zal nu ook niet gebeuren.

Gelukkig zaten we zo hoog in de boom met Rhodes als we hem hadden verloren aan Hull was het weer tien keer niks dit seizoen, en nu is er nog een kans dat we aan het einde hopelijk play-offs kunnen spelen voor promotie! Het is toch logisch dat je je beste speler (als je hem niet kwijt wilt) een hoog prijskaartje geeft om andere clubs af te schrikken ?

Tja, Engeland spant de kroon natuurlijk wel met bizarre bedragen. Ik snap niet waarom een Britse speler ook zoveel meer waard moet zijn. Een Andy Carroll bijvoorbeeld, die echt niet beter is dan een Bas Dost.

Het zal me niet verbazen dat er enorme hoeveelheden zwart geld in de omloop gebracht word want de transferbedragen nemen steeds belachelijkere proporties aan. Een club als R.m. geeft alleen al 400 miljoen p.j. aan salarissen uit en bij die andere "top"clubs zal het niet anders zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren